10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

10 تفاوت بزرگ ونوم در دنیای کمیک و سینما

انصافا فیلم "ونوم "در گیشه خیلی موفق بود.گرچه خیلی از منتقدین تغییراتی که وفادار به منبع اصلی نبودند رو دوست نداشتند. و البته هواداران هم متوجه تفاوت های زیادی بین فیلم و دنیای کمیک شدند ...

وقتی داریم فیلمی اقتباسی رو با کمیک بوک هاش مقایسه میکنیم ، قطعا تغییراتی رو به چشم میبینیم که به مذاق هواداران و منتقدین خوش نمیاد.متاسفانه ونوم از اون فیلمایی بود که این تغییرات توش اکثرا ضعیف بود.البته با فروش 800 میلیون دلاریش به نظر می رسید که فیلم خوبی از آب دراومده باشه ولی به خاطر دور شدنش از داستان اصلی منتقدین رو مجاب به نمره ی خوب دادن نکرد.

بازیگر محبوب داستان یعنی تام هاردی نقش ونوم رو تا جایی که میتونست خوب بازی کرد و هوادارارو راضی نگه داشت اما فیلم سازان یه سری گام های بزرگی رو برداشتند که فیلم رو از اصل داستان دور کرد و باعث شد مانور کمتری روی شخصیت اصلی داستان داده بشه.اینجا هم ما توی این لیست به 10 تفاوت بزرگ فیلم نسبت به کمیک هاش پرداختیم.

10 - اوریجین و نحوه ی پیدایش ونوم

اوریجین و نحوه ی پیدایش ونوم

در سال 1984 مارول 12 سری از کمیک های "قهرمانان مارول : جنگ های پنهان " رو منتشر کرد.خب تو این کمیک ها با نحوه ی ورود سیمبیوت ونوم به زمین آشنا شدیم که سیمبیوت ونوم از سیاره ای به نام  "بَتِل وُرلد" به زمین انتقال یافت (با پیوند خوردن با به مرد عنکبوتی) ولی تو این فیلم قصه کاملا جور دیگه ای بود و خبری هم از اسپایدرمن نبود.سازندگان فیلم اوریجین مه آلودی به ما تحویل دادند و مخاطب رو سریعا رو نقطه ای قرار دادند که ونوم یک ویروسه و داره رو زمین پخش میشه.

 

9 - مزایای سیمبیوت برای ادی براک

اوریجین و نحوه ی پیدایش ونوم، مزایای سیمبیوت برای ادی براک، ادی براک میخواد که با ونوم باشه،کمیک "ونوم : محافظ مرگبار" کاملا دید متفاوتی به ضدقهرمان بودن داره، روی سینه ی ونوم لوگوی کلاسیک عنکبوتی رو نمیبینیم، صدا های تو سر ادی مال ونوم نیستند، ونوم و ادی عاشق هم دیگه اند، ناتوانی تو کنترل کردن، اسپایدرمن تو فیلم نبود

کمیک ها به ما حسابی نشون دادند که چقدر ادی براک و ونوم به هم دیگه ربط دارند. ادی تو کمیک ها سرطان داشت و ونوم هم با خوردن سرطانش تونست معالجش کنه.همچنین شاهد بودیم که برای اینکه اسپایدرمن میخواست باند سیمبیوتیشون رو از بین ببره ، ادی و ونوم ازش متنفر بودند.اما باند اونا توی فیلم خیلی ضعیف تر از اون که انتظار داشتیم بود و سود متقابل خاصی بینشون ندیدیم.

 

8 - ادی براک میخواد که با ونوم باشه

 ادی براک میخواد که با ونوم باشه

ادی براک تو فیلم با خودش میجنگید تا از شر ونوم خلاص بشه.درواقع ادی از اینکه ونوم چه بلایی سرش قراره بیاره میترسید.وقتی که داستان حسابی روشن شد ، ادی ضمیری که برای ونوم استفاده میکرد رو از "او" به "ما" تغییر داد.اما زمان زیادی سپری شد تا او به این تغییر رسید.درسته که در کمیک ها ادی به اینکه ونوم نیت و انگیزه ی پاک و خیری داره معتقد نیس. امت معتقده که اگه ونوم رو از دست بده بر اثر سرطان میمیره و بهش نیاز داره.درنتیجه تلاش میکنه که با شرایطی که وجود داره خودشو وقف بده و نسخه ای از ونوم برای خودش بسازه که فقط برای زنده موندش حضور داشته باشه.

 

7 - سوالات فیلسوفانه ی بیشتری تو کمیک ها درمورد خیر و شر مطرح شده بود

فیلم اقتباسی ونوم ورژن یک فیلم هالیوودی بود که سوپراستاری رو به عنوان نقش یک ضد قهرمان محبوب انتخاب کردند و سعی کردند فقط پول دربیارند.تام هاردی نقشش رو خوب بازی کرد ولی ترکیبی از جلوه های رایانه ای و بازیگری ستاره ی فیلم باعث گم شدن اون حس و اخلاق کمیک بوکی ونوم شدند.

 

6 - کمیک "ونوم : محافظ مرگبار" کاملا دید متفاوتی به ضدقهرمان بودن داره

محافظ مرگبار - ونوم - کمیک

توی این کمیک ، ونوم و ادی به این نتیجه رسیدند که آرمان ها و هدف های سمی و بد ، هیچ سودی براشون نداره.پس به جای تحریک جامعه ، تصمیم گرفتند به کسایی که نیاز به کمک دارند ، کمک کنند.این تغییر شخصیتی در ضدقهرمان باعث میشه که جنگ داخلی عمیق تر و مفهومی تری بین ونوم و ادی صورت بگیره. (کمیک محافط مرگبار اینجا ترجمه شده) . اما تو فیلم هیچ جنگ داخلی ای رو شاهد نبودیم.داستان از الگوی دقیق هالیوودی پیروی میکنه و اجازه نمیده که شاهد نبرد های داخلی باشیم.

 

5 - روی سینه ی ونوم لوگوی کلاسیک عنکبوتی رو نمیبینیم

 روی سینه ی ونوم لوگوی کلاسیک عنکبوتی رو نمیبینیم

تو فیلم ما هیچ لوگوی کلاسیک عنکبوتی رو روی سینه ی ونوم نمیبینیم.البته این فقط یکی از تغییرات لباس کاراکتر های فیلمه که هوادارا دیگه با دیدن این تغییر در استایل ونوم حسابی عصبانی شدند.همچنین این لوگوی سفید عنکبوت نشون دهنده ی ارتباط ونوم با اسپایدرمنه که یک مسئله ی مهم برای شخصیت ونوم هستش.پس بدون لوگو انگار که هیچ ارتباطی بین ونوم و اسپایدرمن وجود نداشته.

 

4 - صدا های تو سر ادی مال ونوم نیستند

صدا های تو سر ادی مال ونوم نیستند

تو فیلم صداهایی از این سیمبیوت که تو سر ادیه میشنویم که انگار ونوم رو به یک همکار برای او تبدیل کرده.تو کمیک ها منشا بیشتری درباره ی نحوه ی واکنش ادی به این صدا ها وجود داره.این صدا ها برای ونوم نیست بلکه افکار خودشه که با سیمبیوت قاطی شده.این صدا ها همواره هنگام ترس ، مشکلات ذهنی و ناراحتی در کمیک ها برای ادی شنیده میشن ولی تو فیلم انگار ادی و ونوم دارن با هم حرف میزنند.در صورتی که افکار (و احساسات) اونا هیچ ربطی بهم نداره.

 

3 - ونوم و ادی عاشق هم دیگه اند

 ونوم و ادی عاشق هم دیگه اند

تو فیلم ادی قبول کرد که ونوم جزئی از خودش باشه ولی انگار زیاد دوسش نداشت! تو کمیک ها بهتر نشون داده شد که اونا همدیگرو دوست دارند و ارتباطشون تبدیل به جزئی از هم دیگه شدن ، شد تا اینکه فقط یه سیمبیوت باشه که تو یه انسان زندگی میکنه! شاید به خاطر این باشه که فیلمنامه نویسا نتونستند رابطشون رو به خوبی تو داستان جا بدن و این بخش از داستان رو به راحتی از فیلم خارج کردند که هوادارا تو این مورد هم رضایت چندانی نداشتند.

 

2 - ناتوانی تو کنترل کردن

http://spidey.ir/images/img/content/news/venom/differences/Venom-Eddie-Brock-Relationship.jpg

تو فیلم واضحه که ادی ضعف کنترل کردن سیمبیوت شروش یعنی ونوم رو داره.در صورتی که تو کمیک ها رابطشون اینطوریه که همیشه به حرف همدیگه گوش میدن.تو فیلم ادی براک سخته براش که همکار سیمبیوتیشو کنترل کنه و همین هم باعث میشه که در پیشرفت بزرگی که در کمیک ها هوشمندانه ایجاد شده بود ، شکست بخوره.

 

1 - اسپایدرمن تو فیلم نبود

با نگاه کردک دوباره به شماره ی 5 لیست ، میبینیم که نمیتونیم اوریجین اصلی رو از یاد ببریم.این یک نقض بزرگ از نظر تمام مخاطبین بود حتی اونایی که زیاد با کمیک بوک اشنا نبودند.چجوری میشه یه فیلمی رو تو دنیای مرد عنکبوتی بسازی و خود اسپایدرمن توش نباشه؟خب جوابش سادست.تام هالند با فیلم قرارداد نداشت.

این رو میشه به عنوان اصلی ترین نقض فیلم یاد کرد که بعضی ها هم معتقند که این کار هدف و کلیت ونوم رو زیر سوال برد.

  

مترجم: مانی صوفی

منبع: وب‌سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم " ونوم " 

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

10 سوالی که پس از دیدن فیلم ونوم در ذهن ما ایجاد شد!

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir78_King
#1 Amir78_King 1399-01-02 11:45
این سونی دست از سر کچل مارول بر نمیداره :/
به جز سه گانه سم ریمی که قسمت سومش رو هم خراب کرد دیگه هیچ چیز خوبی نساخت :/
بابا بلد نیستی بسازی نساز
این اسپایدرمنه ما یه نفس راحت از دست سونی نکشید
نقل قول کردن
AVENGERS
#2 AVENGERS 1399-01-02 12:16
سلام.مقاله خیلی خوبی بود و ممنون از آقای صوفی بابت ترجمه این مقاله.
به نظر من بزرگترین اشکال فیلم نبودن اسپایدرمن و تغییر اوریجین ونوم بود.همین هم باعث شده که هیچ علاقه ای به تماشای دوباره فیلم نداشته باشم :sad:
درمورد ،مورد شماره 9:فکر کنم تو فیلم کاملا بر عکس این بود یعنی اون طور که من فهمیده بودم اولای فیلم ونوم باعث شده بود کبد ادی از کار بیوفته.
در کل فیلم ونوم اون فیلمی نبود که انتظارشو میکشیدم. :sad:
نقل قول کردن
AVENGERS
#3 AVENGERS 1399-01-02 12:30
به نقل از Amir78_King:
این سونی دست از سر کچل مارول بر نمیداره :/
به جز سه گانه سم ریمی که قسمت سومش رو هم خراب کرد دیگه هیچ چیز خوبی نساخت :/
بابا بلد نیستی بسازی نساز
این اسپایدرمنه ما یه نفس راحت از دست سونی نکشید

کاملا باهات موافقم.
باز خوبه مرد عنکبوتی تو MCU هست ما اونو با دو سه تا لباس جدید و پیشرفته دیدیم.اگه سونی باز فیلم مرد عنکبوتی رو میساخت همون لباس های قبلی رو برمیداشت یکم طرح عنکبوت و رنگ لباس رو تغییر میداد برای فیلم بعدی استفاده میکرد :sigh:
نقل قول کردن
blaksummerz
#4 blaksummerz 1399-01-02 12:40
من واقعا وقتی فیلم ونوم رو دیدم,از اینکه اسپایدرمن توی اون نبود و اون عنکبوت کلاسیک روی سینه اش نبود نا امید شدم.
نقل قول کردن
MP Spidey
#5 MP Spidey 1399-01-02 12:43
آقا به خدا دیگه از سونی خسته شدیم. هر بار یه جوری شخصیت های مرد عنکبوتی رو نابود می کنه. البته حالا یه چند تا فیلم خوب هم داشته ولی ونوم به نظر من یه فاجعه تمام عیار بود. یه ویلن بیخود. یه داستان و اوریجین نه چندان خلاقانه برای ونوم. تنها نکته خوبش بازی تام هاردی در نقش ادی و ونوم بود.
به نظر من علت این فاجعه هایی که سونی به بار میاره فقط یه چیزه. مسئولین سونی فقط و فقط برای پول در اوردن از شخصیت های مارول استفاده می کنن که متاسفانه برای فیلم ونوم به هدفشون هم رسیدن.
خدا عاقبت شخصیت مورد علاقه من (ونوم) رو به خیر کنه. :sigh:
نقل قول کردن
king_navid
#6 king_navid 1399-01-02 14:29
ونوم کمیک ها خیلی بهتره
هم قوی تره و خیلی دوس داشتنی تره
ولی فقط مشکل ادی براک تو کمیک اینه که چهرشو خوب
طراحی نکردن
نقل قول کردن
Captain-spidey
#7 Captain-spidey 1399-01-02 14:49
این فیلم ونوم که پاک نا امیدمون کرد امیدوارم قسمت دومش که کارنیج توشه خوب بشه و مثل این نشه
راستش این که مردعنکبوتی تو فیلم ونوم نبود دقیقا مثل فیلم جوکر که بدون بتمن هست میشه و به نظرم خوب نیست همچین چیزی
نقل قول کردن
hznehafar6
#8 hznehafar6 1399-01-02 14:53
فقط شماره یک :D
نقل قول کردن
milad
#9 milad 1399-01-02 19:45
سلام، به نظرم با وجود تفاوت های زیاد، فیلم خوبی بود و این تغییر ها گاهی فیلم رو جذاب تر هم می کرد.
نقل قول کردن
Dark spidey
#10 Dark spidey 1399-01-04 04:34
دوست عزیز شماره 9
تغییر یه چیز خوبه نه اینکه بیای کلا شخصیت رو از اول بنویسی!
مثلاً برا تغییر میتونستن یه زن جدید برا ونوم معرفی کنن یا شغل جدید یا کلا نحوه آشنایی ادی و ونوم یا رنگ مو
ولی اسپایدی باید باشه
اون آرمه باید باشه
اون جنگ داخلی باید باشه
خلاصه اصلیت شخص باید باشه
نمیشه که شخصیت رو عوض کنی
من همون یه باری هم که دیدم ناراحتم
یکی به من توضیح بده چرا ادی کینه داشت؟حالا میگیم ونوم اذیت شده بود ولی ادی دلیل قانع کننده ای نداشت
اصلا این دو نقطه مشترک نداشتن!!
تو کمیک تنفر از اسپایدی نقطه مشترکه شونه حالا بعداً با هم دوست میشن
ولی تو فیلم الکی با هم شدن
از همون اول هم کارای قهرمانانه کردن!این دیگه برام قابل درک نیست
کلا دوست داشتم یه ونوم خوب ببینم چون تو فیلم قبلی خوب در نیاوردن ولی تا وقتی سونی هست کلا نا امیدم
ای کاش بعد فیلم های سم ریمی رایت رو بر می گرداند به مارول
اونایی هم که میگن فیلم ونوم خوب بود پس ونوم اصلی رو خوب نشناختن :sad:
نقل قول کردن
The spider
#11 The spider 1399-01-05 19:24
ونوم با این همه تغییراتی که داشت هم نباید انتظار فیلم خوبی رو میداشتیم، فیلم ونوم عملا فیلم سرگرم کننده ای بود ولی با کمیک ها به شدت تفاوت داشت. از طرفی دیگه نبود اسپایدرمن توی فیلم یکم باعث شد حس کنیم یه چیز تو فیلم کمه...
امیدوارم اگر قراره اسپایدرمن تو ونوم 2 حضور پیدا کنه این ایرادات به دنبالش رفع شه حالا که سونی ادعا میکنه راهشو پیدا کرده...
نقل قول کردن
MRD
-1 #12 MRD 1399-01-07 18:25
سلام به همه
یکم انتظارا بالا نیست؟؟؟؟
این فیلم همونی نیست که چهل دقیقه ازش حذف شد؟؟
از کجا معلوم این قضایا جنگ داخلی، صداهای تو سر، توی اون چهل دقیقه نبوده باشه
البته با موارد اریجین و سرطان موافقم که باید میبود
اما راحع به حضور مردعنکبوتی، علامت عنکبوت و این موارد
سونی نمیتونست از طرف خودش این کارا رو بکنه
چرا چون مردعنکبوتی دست مارول بود خب مسلما نمیتونست ریسک کنه و اصلا حق استفاده از این موارد رو نداشت
فیلم ونوم با این شرایط فیلم خوبی بود
بعد از اکران هم که همه دیدیم سونی پی برد که باید مرد عنکبوتی تو فیلماش باشه پس قرارداد رو جوری تغییر داد که به قضیه دست پیدا کنه
هیچ دلیلی برای ناامیدی وجود نداره
نقل قول کردن
Dark spidey
+1 #13 Dark spidey 1399-01-09 03:11
دوست عزیز شماره ۱۲
اصلا انتظار بالایی نیست که ونوم با مردعنکبوتی دیده بشه!
بعد اگه نمیتونست از مردعنکبوتی و آرم عنکبوت استفاده کنه
چرا اصلا فیلمو ساخت؟ برا این بوده یه پولی به جیب بزنه اصلا به شخصیت و طرفدارا اهمیتی نداده که همچین فیلمی ساخته
بازم میگم بعضی از افراد که بنا به دلایلی از فیلم ونوم خوششون اومده معلومه زیاد ونومو نمی شناسن(این افراد عزیزن برا من قصد توهین ندارم)
به عنوان یه فن اسپایدی من دوست داشتم ونوم خوبی ببینم
ولی فیلم یه جوری بود که همون یه بارم بزور دیدم همش میزدم جلو
و بازم میگم ونوم از کینه اسپایدی و پیتر به وجود اومد برا همین اسمش ونومه! و تو فیلم هیچ کینه ای نبود :sad:
نقل قول کردن
s.p.i
#14 s.p.i 1400-07-09 12:55
سلام
همین مقاله نشون میده که سونی لیاقت استفاده از شخصیت های مرد عنکبوتی نداره تازه میخواستنوتو قسمت چهارم گربه سیاه دختر والچر کنند
و امیدوارم قسمت ۲ فروش نکنه این ونوم نیست یه تیکه گله هست البته از جناب اوی اوی اراد نباید انتظاری داشت ایشون استاد گند زدن هستن و این فیلم هیچ وفاداری نسبت به کمیک نداره و حیف که ونوم به زور می‌خواند به mcu ربط بدن

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44