معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

در قسمت دوم سعی میشه تعداد بیشتری از كسانی كه در دنیاهای مختلف با نام اسپایدرمن یا اسپایدرومن شناخته میشوند و یا نیروهایی مشابه با او دارند را معرفی كنیم!

مقدمه: ایده چند جهانی (مالتی ورس) و ملاقات با نسخه های مختلف و متفاوت از ابرقهرمانان محبوب خودمان در جهان های موازی بسیار جذاب است. در حقیقت دنیای مارول دنیاهای زیادی دارد كه به آنها اصطلاحا Earth ("زمین" یا دنیا") گفته میشود. دنیای های مارول هر كدام یك شماره دارند تا از یكدیگر مجزا شوند. دنیای اصلی مارول كه ما با آن آشنا هستیم و اغلب فیلم ها، انیمیشن ها و ... مرد عنكبوتی بر اساس آن است  به عنوان Earth 616 شناخته میشود. و اسپایدرمن هم خوشبختانه تا دلتون بخواد دارای نسخه های موازی و باحال است که در این سلسله مقالات براتون معرفی میشوند. همچنین آرشیو این مقالات شامل قسمت های بعدی یا قبلی را میتوانید در لینک زیر جستجو کنید:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

 

42– «آنا مِی پارکر» از دنیای شماره 18119 (ملقب به «آنی»)

آنا می پارکر از دنیای شماره 18119  

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك "تجدید عهد" (آگوست 2015)

«آنا می پارکر» (Anna May Parker) که بیشتر با نام «آنی» صدا زده میشود، دختر پیتر پارکر و مری جین واتسون است. در واقع او چند سال پیش و در یکی از بهترین داستان های مرد عنکبوتی به نام "تجدید عهد" که در دنیای شماره 18119 مارول جریان داره، خلق شد (برای خواندن این داستان زیبا به اینجا بروید). در این دنیا خبیثی به نام «ریجنت» تونسته بود قهرمانان دارای نیروی فوق بشری را شکست بدهد و قدرت های آنها را به خودش منتقل کند. پیتر پارکر هم سالها خودش را مخفی کرده بود ولی دوباره به عرصه برگشت. آنی قدرت های عنکبوتی خودش را از پدرش به ارث برده و در کنار والدین خودش با اسم مستعار "بچه عنکبوتی" (Spiderling) با دشمنان شهر میجنگه. او در رویداد "قیامت عنکبوتی" که اینجا ترجمه شده نقش مهم و کلیدی داشت چون در کمیک "دختران عنکبوتی" (که اینجا ترجمه شده) دیدیم که حس عنکبوتی بسیار ارتقا یافته ای داره که میتونه درباره آینده بهش هشدار بده! بنابراین او کلید غلبه بر «وارثان» شد و همچنین به خاطر قدرت منحصر به فردش در تعمیر "شبکه تار و پود هستی" بهش لقب «الگو ساز» (Patternmaker) داده شد.

 

43- «مِری جین واتسون» از دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

مری جین واتسون از دنیای شماره 18119 (ملقب به Spinneret)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك "تجدید عهد" (آگوست 2015)

این مری جین مربوط به دنیای کمیک معروف و تحسین شده "تجدید عهد" میشود. در این كمیك شاهد بودیم كه پس از سالها پیتر در كنار مری جین به عنوان شوهر قرار گرفت. داستان از نوعی حالت تاریك و فضای جدی برخوردار است و  چالش های بزرگی بر سر پیتر پاركر قرار میدهد و او را مجبور میكند بین خانواده و مسئولیت های ابرقهرمانی ، یكی را انتخاب كند. ضمنا با خبیثی بسیار نیرومند روبرو هستیم به نام «ریجنت» که اکثر قهرمانان معروف و قدرتمند مارول را شکست داده و قدرت هایشان را دزدیده و حالت نوبت اسپایدرمن است! مری جین در این کمیک لباس مخصوصی بر تن کرد  که عکسش اینجاست . این لباس توسط دستیار ریجنت ساخته شده بود و مری جین باهاش به یاری شوهرش (پیتر پارکر) و همچنین دخترش («آنی پارکر» که قدرت های فوق بشری دارد) شتافت. سپس چون او و پیتر نگران قهرمان باز یهای دخترشان بودند پیتر تصمیم گرفت اون لباس زرهی را مهندسی معکوس کند تا نیروهای عنکبوتی اش را کپی کند . و اینجوری مری جین صاحب قدرت های فوق بشری عنکبوتی شد!

 

44- «مَتی فرانكلین» (ملقب به زن عنکبوتی)

متی فرانكلین (ملقب به زن عنکبوتی)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 263 از كمیك Spectacular Spider-Man (نوامبر 1998)

«متی فرانكلین» (Mattie Franklin) در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) حضور داشت و نوجوانی بی قرار و پر شر و شوري بود كه مادرش را از دست داده بود و با پدرش زندگی میكرد. او به طور اتفاقی متوجه شد كه «نورمن ازبورن» میخواهد مراسمی مرموز ترتیب دهد تا به نیروهای فوق بشری دست یابد. به همین دلیل به جای پدرش در آن مراسم حضور پیدا كرد و به نیروهای فوق بشری دست یافت (برای آشنایی با قدرت های منحصر به فرد او این مقاله را بخوانید). سپس وقتی اسپایدرمن برای مدتی تصمیم گرفت حرفه ابرقهرمانی را كنار بگذارد، متی لباسی مثل لباس اسپایدرمن درست كرد تا جای خالی او را پر كند. پس از بازگشت اسپایدرمن، او هویت زن عنكبوتی را برای خودش انتخاب كرد. پس از بازگشت «جسیکا درو» (زن عنکبوتی اُریجینال) دیگر تا مدتها از او خبری نبود تا اینکه در رویداد Grim Hunt توسط خانواده کریون شکارچی اسیر شد. آنها میخواستند کریون را زنده کنند بنابراین متی فرانکلین را قربانی کردند. در رویداد "توطئه کلونی" او به صورت کلون توسط «شغال» زنده شد ولی برای نجات «سیلک» جان خودش را داد.

 

45– آنیا کورازون از دنیای شماره 616 (ملقب به «آرانا»)

  آنیا کورازون از دنیای شماره 616 (ملقب به «آرانا»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك Amazing Fantasy (آگوست 2004)

نام اصلی اش هست «آنیا كورازون» كه از پدر و مادری اهل مكزیك - پورتو ریكو متولد شده! ایشون اولش با اسم " آرانا" یا Araña ظاهر میشد. «آنیا» یک دختر دبیرستانی بود كه از طرف یه انجمن فرقه به نام "انجمن عنکبوتی" (The Spider Society) استخدام شد. در واقع در نبردی بین این انجمن و دشمن آنها به نام "انجمن زنبوری" گیر افتاد و به شدت زخمی شد و برای نجات جانش مراسمی مرموز و نیمه مذهبی روش انجام شد كه در نتیجه اون یه خالكوبی عنكبوتی شكل روی بدنش نقش بست. این خالكوبی بهش نیروهای عنكبوتی داد. او لباس خاص خودش رو طراحی كرد كه خیلی شیك و امروزی بود (یه كوله پشتی مدرسه هم داشت!) ولی مدتیه كه اسم خودش رو گذاشته "دختر عنکبوتی" (Spider-Girl) و ظاهرش هم اینجوری شده:

دختر عنکبوتی

آنیا در رویداد "دنیای عنکبوتی" نقش مهمی داشت و چون با فرقه انجمن عنکبوتی در ارتباط بوده اطلاعات خوبی درباره موجودات عنکبوتی و پیش گویی های مربوط به اونا داره. به همین دلیل تونست اطلاعات خوبی در اختیار دیگر مردان و زنان عنکبوتی که با وارثان میجنگیدند بذاره. او سپس به گروه "مبارزان عنکبوتی" (Web Warriors) ملحق شد که کمیک هایش اینجا ترجمه شده. او در رویداد "قیامت عنکبوتی" و کمیک "دختران عنکبوتی" هم حاضر بود). برای آشنایی کامل با آنیا، این مقاله را بخوانید.

 

46- زن عنکبوتی  دنیای شماره 807128 (اشلی بارتون)

- زن عنکبوتی  دنیای شماره 807128

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 67 از  سری سوم كمیك های "Wolverine" (سپتامر 2008 )

دنیای شماره 807128 در واقع دنیایی است که داستان های زیبایی مثل "پیرمردی به نام لوگان" و "پیرمردی به نام هاکای" در آنجا روایت میشود (بروید اینجااینجا و  تا این کمیک ها رو با ترجمه فارسی بخونید). در این دنیا که حالت آخرالزمانی داشت ابرخبیث ها با هم متحد شده و تونسته بودند اکثر  قهرمانان را بکشند. زن عنکبوتی این دنیا «اشلی بارتون» نام داره و دختر «تونیا» و هاکای هستش. تونیا گفته میشه جوان ترین دختر پیتر پارکر بوده . بنابراین اشلی بارتون نوه پیتر پارکر محسوب میشه و قدرت های عنکبوتی داره! کلا یک جور ضدقهرمان به حساب میاد و خیلی شخصیت مثبتی نیست. در دنیای عنکبوتی به جمع موجودات عنکبوتی پیوست تا بر علیه وارثان مبارزه کند.

 

47- مرد عنکبوتی دنیای شماره 8545

مرد عنکبوتی دنیای شماره 8545

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  20 از کمیک Exiles (فوریه 2003)

در دنیای مارول ویروسی داریم به نام  "تکنو-ارگانیک" (Techno-Organic Virus) که مواد ارگانیک را به مواد مصنوعی و ماشینی تبدیل میکند. سلول های تکنو ارگانیکی مثل ماشین های مستقل عمل میکنند و هم ویروس و هم اطلاعات مربوط به ناقلین آن را حمل میکنند. در دنیای شماره 8545 مارول ، مرد عنکبوتی به این ویروس مبتلا شد و لباسش هم به زرد و سیاه تغییر رنگ داد منتهی به سبک شخصیت «وارلاک» در کمیک بوک های New Mutants (الگوی تار عنکبوت نیز کل لباسش را پوشانده بود).

 

48- مرد عنکبوتی دنیای شماره 148

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 148

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  46 از کمیک Excalibur (ژانویه 1992)

در دنیای شماره 148 مارول، مرد عنکبوتی که عضوی از گروه Excalibur بود، توسط خبیثی به نام «نِکرام» (Necrom) کشته و سپس جسد او زنده شد تا به نکرام خدمت کند (او در این دنیا جادوگر اعظم بود و نیروی خودش را از انرژی ایجاد شده از تلاقی دنیاهای موازی میگرفت).  لباسش جوری بود که دهانش را نشان میداد و مثل زیر پیراهن رکابی بود که روی جسد بنفش خود بر تن میکرد! ضمناً جوری بود که انگار ترکیبی از اسپایدرمن و ولورین است زیرا چنگال داشت!

 

49- مرد عنکبوتی دنیای شماره 70237 (ملقب به مرد عنکبوتی رین)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 70237 (ملقب به مرد عنکبوتی رین) 

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك "Spider-Man Reign" (فوریه 2007)

"اسپایدرمن: رین" (Spider-Man: Reign) یک كمیك 4 قسمتی بود كه مشخص بود نویسنده اش آن را كاملا از روی كمیك تاریخی بتمن یعنی "بازگشت شوالیه تاريكي" (Dark Knight Returns)   تقلید كرده است. یعنی داستان در آینده ای درب و داغان اتفاق می افتاد و در فضایی بسیار بی روح و تاریك و خشن روایت میشد و ما شاهد بودیم كه مرد عنكبوتی به دلایلی مضحک بازنشسته شده ولی دوباره مجبور میشه برای آخرین بار به عرصه برگرده و یک قهرمان بشه و ... در هر حال این مرد عنکبوتی پیر و فرتوت در "دنیای عنکبوتی" کشته شد.

 

50- «مری جِین واتسون» دنیای شماره 2301 (ملقب به زن عنکبوتی مانگایی)

 مری جین واتسون از دنیای شماره 2301 (ملقب به زن عنکبوتی مانگایی)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1 از كمیك Marvel Mangaverse: Spider-Man (مارس 2002)

در دنیای شماره 2301 مارول، پیتر پاركر آخرین بازمانده  از فرقه نینجا های عنكبوتی  است. سپس عموی او توسط «ونوم» كشته میشود. او سپس متوجه میشود كه ونوم از سوی یك فرقه دیگر ماموریت داشته تا تمام نینجاهای عنكبوتی را بكشد. او با دختری به نام «مری جین» هم آشنا میشود. مری جین تصمیم میگیرد راه و روش نینجاهای عنكبوتی را انتخاب كند. او و مرد عنکبوتی در کمیک 5 قسمتی   New Mangaverse به ابرقهرمانان دیگر مارول پیوستند تا کشتار قهرمانان جلوگیری کنند و در نهایت از قهرمانانی بودند که در پایان این نبرد زنده ماندند. او و مرد عنکبوتی بعدا از فرقه نینجاهای عنکبوتی جدا شدند.

 

51- مرد عنکبوتی دنیای شماره 138 (ملقب به «اسپایدر پانک»)

 مرد عنکبوتی دنیای شماره 138 (ملقب به «اسپایدر پانک»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 10 از سری سوم كمیك های "Amazing Spider-Man" (ژانویه 2015)

ایشون «هابی براون» نام داره و در دنیای خودش بهش لقب «اسپایدر پانک» (Spider-Punk) داده اند و در این مقاله به طور کامل معرفی شده است. او علیه رژیم مستبد «نورمن آزبورن» قیام کرد و یک ارتش عنکبوتی را رهبری کرد. آخرش هم نورمن رو شکست داد و  با گیتار برقی ای خودش نورمن رو له و لورده کرد! (سرگذشت اسپایدر پانک را در یکی از داستان های شماره 2 از کمیک Spider-Verse دیدیم که در اینجا ترجمه شده است. در این کمیک گفته شد که "وقتی یک بی خانمان نوجوان به نام هابی براون توسط عنکبوتی رادیواکتیو که از محل دفن زباله غیر قانونی به وجود آمده بود، گزیده شد تبدیل شد به مردعنکبوتی هرج و مرج طلب"!). در رویداد دنیای عنکبوتی هم حضور داشت و  یکی از شخصیت های مهم رویداد جدید اسپایدرمن یعنی "قیامت عنکبوتی" هم بود (این کمیک رو هم با حضور او در سایت ترجمه کرده ایم).

 

52- «زن عمو مِی» دنیای شماره 3123 (ملقب به «مادام عنکبوتی»)

مادام عنکبوتی

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 23 از كمیك What if ? (اکتبر 1980)

مارول دنیاهای موازی زیادی دارد که اتفاقات و شخصیت های جالبی هم در آنها یافت میشوند. به طور مثال سال 1980 و در شماره 23 از سری اول کمیک های What If شاهد دنیایی بودیم که در آن زن عمو می به جای پیتر پارکر توسط اون عنکبوت رادیو اکتیو گزیده شده بود!در این دنیا پیتر پارکر نهارش رو در اون روزی که در نمایشگاه علمی گزیده میشه یادش میره و زن عموی او با سرعت نهارش رو براش میبره تا بهش بده ولی در آنجا توسط اون عنکبوت معروف رادیو اکتیوی گزیده میشه و به قدرت های عنکبوتی دست پیدا میکنه! بعدش هم به یک قهرمان تبدیل میشه و بهش لقب «مادام عنکبوتی»  (Spider-Ma’am)   میدن ! حتی قضیه را به شوهرش (بن) و پیتر هم میگه و اونا هم سعی میکنند بهش در مبارزه با جرم و جنایت کمک کنند! مادام عنکبوتی در برخی رویدادهای مرد عنکبوتی که پای دنیاهای موازی در آنها در میان است مثل «قیامت عنکبوتی» (که  اینجاترجمه شده) حضور داشته. او در پایان داستان قیامت عنکبوتی قبول کرد که از وارثان که به حالت بچه درآمده بودند نگهداری کنه! (تصویرش اینجاست). مادام عنکبوتی در سری جدید "دنیای عنکبوتی"  که  اینجا ترجمه شده نیز حضور داشت و همچنین در "پایان دنیای عنکبوتی".

 

53- مرد عنکبوتی دنیای شماره 772

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 772

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  1 از کمیک What If (ژانویه 1992)

در دنیای اصلی مارول، اسپایدرمن در همان ابتدای حرفه ابرقهرمانی خود سعی کرد برای پول درآوردن به عضویت گروه چهار شگفت انگیز دربیاد. ولی در نهایت این اتفاق نیفتاد. اما در دنیای شماره 772، «سوزان استورم» (زن نامرئی) اسپایدرمن و بقیه هم تیمی های خودش را متقاعد کرد که به جمعشون اضافه بشه، البته به شرط اینکه هویت مخفی اش را براشون فاش کنه. او هم با مقداری اکراه این کار را کرد و بدین ترتیب تیم "پنج شگفت انگیز" (The Fantastic Five) شکل گرفت. متاسفانه این مرد عنکبوتی در کمیک Superior Spider-Man #32 که داستانش مربوط به رویداد معروف "دنیای عنکبوتی" میشد به دست گروه "وارثان" کشته شد. فرق لباسش این بود که بخش شکم لوگوی عنکبوتی او که روی سینه اش بود بزرگ تر بود تا شماره 5 روی آن حک شود.

 

54- مرد عنکبوتی دنیای شماره 958

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 958

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  76 از سری دوم کمیک What If (آگوست 1995)

در این دنیا پیتر پارکر هرگز توسط یک عنکبوت رادیو اکتیو گزیده نشد ولی مجبور شد با جنایتکاری ملقب به Spider روبرو شود (در واقع این تبهکار همان فلش تامپسون بود که پس از گزیده شدن توسط عنکبوت رادیو اکتیوی به قدرت های اسپایدرمنی دست پیدا کرده بود!). بنابراین پیتر یک لباس مخصوص برای خودش ساخت که از بازوان عنکبوتی مکانیکی، عینک چشمی و ارتقا دهنده های قدرت بازو تشکیل شده بود.

 

55- مرد عنکبوتی دنیای شماره 70019 (دنیای مارول مانگا)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 70019 (دنیای مارول مانگا)

اولین حضور در عالم كمیك: "شماره 1 از كمیك "Spider-Man : The Manga"

در سال 1970 دو تن از بزرگ ترین قهرمانان مارول یعنی مرد عنکبوتی و هالک در مانگاهای ژاپنی حضور پیدا کردند . در مانگای اسپایدرمن شاهد بودیم که یک دانش آموز دبیرستانی به نام Yu Komori چطور با نسخه ژاپنی دشمنان معروف اسپایدرمن مبارزه میکنه. وقتی «کازوماسا هیرای» نویسنده مجموعه شد داستان ها خیلی دارک شد و حالت واقع گرایانه و خشن تر به خود گرفتند. به طوریكه لحن داستان ها خشن، عجيب تر و و طراحی ها نیز كمي جنجالي و گاهی اوقات تا حدی چندش آور شدند. برخی از شماره های این مانگا در سال 1997 توسط مارول ترجمه و تجدید چاپ شدند. مارول مجبور شد برخی از داستان ها را سانسور و صحنه های خشن  را از آنها حذف كند.

 

56- مرد عنکبوتی دنیای شماره 311 (سال 1602)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 311 (سال 1602)

اولین حضور در عالم كمیك: "شماره 1 از كمیك "Marvel 1602" (نوامبر 2003)

این مرد عنکبوتی مربوط به سال 1602 میلادی میشود و «پیتر پارکوآ» (Peter Parquagh) نام دارد. پیتر بچه یتیمی بود که به همراه عمو و زن عموی اسکاتلندی اش زندگی میکرد. او سپس به عنوان دستیار مامور ویژه دربار یعنی «سِر نیکولاس فیوری» مشغول به کار شد. او در طول داستان بارها در معرض گزیده شدن توسط عنکبوت های جورواجور قرار گرفت تا اینکه بلاخره توسط یکی از آنها گزیده شد و به نیروهای عنکبوتی دست یافت. او سپس با کشتی به قاره تازه کشف شده آمریکا رفت و در آنجا عاشق دختری به نام «ویرجینیا دِیر» (که از نظر ظاهری شباهت های فراوانی به «گوئن استیسی» داشت) شد. تا اینکه مردی به نام «نارمن آزبورنه» به هویت مخفی او پی برد و ویرجینیا را به قتل رساند. سپس نارمن دستگیر و برای محاکمه به انگلستان فرستاده شد. پیتر هم همراه او رفت تا مانع از فرار احتمالی اش گردد اما در مسیر، کشتی آنها مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت و در نتیجه یک حادثه صورت نارمن آزبورنه از شکل و ریخت افتاد و او شبیه به یک "گابلین" شد. در هر حال، پس از رسیدن پیتر به انگلستان، او ماموریت میابد تا یک تخم دایناسور را به فردی به نام «بارون اکتاویس» برساند او به زودی در میابد که اکتاویس به دنبال انجام آزمایشات خطرناکی است که در نهایت او را به یک اختاپوس تبدیل میکند! پیتر در پایان با شکست دادن بارون اختاپوس، لیزارد و گابلین به خانواده اش میپیوندد. شما میتونید این کمیک رو به طور کامل با ترجمه فارسی در اینجا بخونید.

  

57-  مِی دی پاركر  دنیای شماره 982 (ملقب به «دختر/ زن عنكبوتی»)

دختر عنکبوتی

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 105  از  سری دوم كمیك هایWhat if? 

او در  دنیای شماره 982 که بهش MC2 هم گفته میشود،  دختر واقعی پیتر پاركر است كه پس از بازنشسته شدن پدرش به مبارزه با جرم و جنایت روی آورد. او و برادرش ، «بِنجامین پارکر» در رویداد "دنیای عنکبوتی" نقش زیادی داشتند. قبلا مقاله كامل و مفصلی درباره او نوشته ایم كه برای خواندن آن اینجا را كلیك كنید. سری اول کمیک بوک های او بسیار محبوب و خواندنی بودند و هواداران بسیار متعصب و فراوانی هم داشتند. اما در رویداد "دنیای عنکبوتی" و با کشته شدن پدر و مادر این شخصیت (این مقاله را بخوانید) به نظر رسید مارول عمداً کاری کرد که دیگر حضور محسوسی در دنیای کمیک نداشته باشد و لقب «دختر عنکبوتی» را به آنیا کورازون در دنیای اصلی خود بدهد! ولی برای هواداران فقط یک دختر عنکبوتی وجود داشته و خواهد داشت و اونم می دی پارکر دختر واقعی پیتر پارکر و مری جینه ...!

 

58- پیتر پارکر دنیای شماره 982 

- پیتر پارکر دنیای شماره 982 (دنیای MC2)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 105  از  سری دوم كمیك هایWhat if? 

او پدر «می پارکر» یا همان دختر عنکبوتی دنیای MC2 است که در مورد قبلی معرفی شد. کلا این دنیای MC2 یه جورایی در آینده جریان داشت و قهرمانانی مثل پیتر پارکر مسن تر شده بودند. پیتر پارکر هم بازنشسته شده بود (دلیلش هم این بود که در مبارزه با گرین گابلین یک پایش رو از دست داده بود و وقتی دخترش به دنیا آمد تصمیم گرفت دیگر مرد عنکبوتی نباشد). او البته در اداره پلیس مشغول به فعالیت بود و اینجوری به مردم کمک و خدمت میکرد. متاسفانه در رویداد دنیای عنکبوتی شاهد بودیم که این پیتر پارکر در حمله وارثان به دنیای خودش کشته شد (این مقاله را بخوانید). اما در انتهای داستان "قیامت عنکبوتی" دیدیم که توتم مرموز عنکبوتی که با نام "دیگری" (The Other) شناخته میشود، پیتر را زنده کرد.

 

59- اسپایدرمن دنیای MC2

مرد عنکبوتی دنیای MC2

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  32 از کمیک Spider-Girl  (می 2001)

گفتیم که دنیای شماره 982 مارول که به دنیای MC2 معروف است در واقع دنیایی است که «می دی پارکر» ملقب به دختر عنکبوتی در آن خلق شد. در این دنیا جسیکا درو به عنوان زن عنکبوتی اریجینال از حرفه ابرقهرمانی بازنشسته شده و ازدواج کرده بود. او صاحب فرزندی شده بود به نام «جرالد درو» که «جری» صدایش میزدند ولی متاسفانه جری به بیماری نادر خونی دچار بود که پزشکان از درمانش عاجز بودند (قدرت های جسیکا به فرزندش آسیب زده بودند). بنابراین جسیکا مجبور شد آن آزمایشی که باعث شده بود از مسمومیت تشعشعاتی خودش رها بشه رو برای پسرش هم تکرار کرد و در نتیجه او نیز مثل خودش به قدرت های عنکبوتی دست یافت اما جری همچنان بیمار بود و این مساله باعث شد جسیکا و همسرش از هم جدا شوند و جسیکا، جری را به تنهایی بزرگ و برایش از خاطرات قدیمی خودش و همچنین از مرد عنکبوتی بگوید. در نتیجه جری برای خودش لباس اسپایدرمنی درست کرد و در حالی که بی تجربه بود و باعث مرگ یکی از شرورها شد، به «دارک دویل» برخورد و قبول کرد که توسط او آموزش ببیند. اما مشخص شد استفاده از قدرت های عنکبوتی، بیماری جری را بدتر میکند. لذا مادرش به همراه پیتر پارکر او را متقاعد کردند که اسپایدرمن بودن را کنار بگذارد و به «رید ریچاردز» مراجعه کند تا سلامتی اش را به دست آورد. در هر حال لباسش به رنگ قرمز و سیاه بود و دیزاین بالاتنه مثلثی شکل داشت. لوگوی عنکبوتی اش هم بزرگ بود.

 

60- مرد عنکبوتی دنیای شماره 1015 (مامور عنکبوتی/Agent Spider)

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 1015 (مامور عنکبوتی/Agent Spider)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  27 از  سری چهارم کمیک   Venom (آگوست 2020)

در دنیای شماره 1015 که اخیرا در کمیک های ونوم آن را دیدیم، پیتر پارکر وقتی از نیت لباس سیمبیوت فضایی باخبر شد، تصمیم گرفت آن را بکشد. ولی همسر سابق «ادی براک» (که به دلیل مقاله پیتر پارکر، خودکشی کرده بود) یعنی خانم «آنه وینگ» ، در نهایت با سیمبیوت پیوند خورده و به ونوم تبدیل شده و به دنبال گرفتن انتقام ادی بود ولی در نهایت به دوست نزدیک پیتر تبدیل شد. تا اینکه فرزند آنه به نام «دیلان» به خبیثی نیرومند به نام «کدکس» تبدیل شد و به دنبال نابودی این دنیا بود. اینجا بود که پیتر به نیروهای مقاومت آنه ملحق شد و دوباره با سیمبیوت پیوند خورد. لباس سیمبیوتی او شبیه به لباس «مامور ونوم» بود ولی به رنگ لباس کلاسیک پیتر یعنی قرمز و آبی.  

 

61-  اسپایدرمن دنیای شماره 8311 (ملقب به Spider-Ham)

spider ham اسپايدر خوك

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1  كمیك Marvel Tails Starring Peter Porker the Spectacular Spider-Ham 

این اسپایدرمن در دنیایی كارتونی زندگی میكند (مثل دنیای «میكی ماوس» یا «دانلد داك»). عنكبوتی به نام پیتر در زيرزمین خوكی دانشمند به نام «می پوركر» (May Porker) زندگی میكرد (!) می پوركر سعی داشت پس از اختراع نخستین سشوار اتمی جهان، آرايشگاه هاي زنانه را دچار تحولي عظيم كند ولی دچار تشعشعات اتمی شد و در حالتی نامتعادل پیتر را گاز گرفت (!!) در نتیجه پیتر از حالت عنكبوتی خود خارج و درست مثل می پوركر به یك خوك تبدیل شد (!!!) منتهی او فهمید كه هنوز توانایی های عنكبوتی خود را دارد. سپس تصمیم گرفت با جرم و جنایت مبارزه كند. توانایی  و قدرت های فوق بشری او درست مثل اسپایدرمن دنیای اصلی است. برای آشنایی کامل با این شخصیت این مقاله را بخوانید.

 

62- گوئن استیسی دنیای شماره 65 (ملقب به «گوئن عنکبوتی»)

- گوئن استیسی دنیای شماره 65 (ملقب به «گوئن عنکبوتی»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 2 از كمیك "لبه دنیای عنکبوتی" (نوامبر 2014)

در دنیايی دیگر به نام دنیای شماره 65 مارول، «گوئن استیسی» به نیروهای عنكبوتی دست میابد و در عوض پیتر پاركر كشته میشود (در واقع كشته شدن پیتر همچون كشته شدن عمو بن باعث میشود تا گوئن یك قهرمان شود) !!! این داستان در شماره 2 كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" (که اینجا ترجمه شده) روایت شد تا پیش درآمدی باشد بر داستان مهیج "دنیای عنكبوتی" ولی شاید خود مارول هم فكرش را نمیكرد كه این داستان تا این حد موفق باشد. اما نویسنده آن یعنی «جیسون لاتور» (Jason Latour)   آنچنان دنیای جالبی را با حضور شخصیت جذاب به نام گوئن عنكبوتی خلق كرد كه همگان متعجب شدند. ضمن اینكه دنیايی كه او برای گوئن عنكبوتی خلق كرد هم پتانسیل شگرفی داشت و به همین دلیل مارول تصمیم گرفت سری مجزایی برای این شخصیت خلق كند. گوئن عنکبوتی هم اکنون یکی از محبوب ترین و معروف ترین شخصیت های عنکبوتی مارول است و پس از حضور در انیمیشن تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" بر محبوبیتش افزوده شد و زمزمه هایی مبنی بر ساخت یک انیمیشن سینمایی اختصاصی از رویش به گوش میرسد. برای آشنایی کامل با گوئن عنکبوتی، این مقاله را بخوانید. همچنین توصیه میشه کمیک های گوئن عنکبوتی را در اینجا و اینجا بخوانید.

 

63-   پیتر پاركر دنیای شماره 70701

مرد عنكبوتي مختلف

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1  از  كمیك  Spider-Man Fairy Tales 

اطلاعات زیادی درباره این پيتر پاركر موجود نیست. او فقط یك بار و در شماره 1 از كمیك Spider-Man Fairy Tales ظاهر شده است كه در واقع اقتباسی بود از داستان معروف "شنل قرمزی"! در این داستان «مری جین» در نقش شنل قرمزی و پیتر پاركر در نقش كسی كه او را از دست گرگ بدجنس نجات میدهد، حضور یافتند!

  

64- مرد عنکبوتی دنیای شماره 1123 

مرد عنکبوتی دنیای شماره 1123

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  2 از کمیک Paradise X Heralds  (ژانویه 2002)

در این دنیا هم مرد عنکبوتی به گروه چهار شگفت انگیز پیوسته و باعث تشکیل گروه "5 شگفت انگیز" شده بود اما به دلیل خباثت های نسخه ای از رید ریچاردز به نام Brute  که از دنیایی به نام Counter-Earth می آمد، در بُعدی خطرناک به نام "منطقه انرژی منفی" (Negative Zone) گیر افتاد و به نظر میرسد مرده باشد. در هر حال فرق اصلی ظاهر او این بود که وب شوترهایش را روی لباس میپوشید.

 

65- مرد عنکبوتی دنیای شماره 4400

  مرد عنکبوتی دنیای شماره 1123 (مامور عنکبوتی/Agent Spider)

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  43 از کمیک Exiles  (فوریه 2004)

در دنیای شماره 4400، مرد عنکبوتی به همراه دیگر قهرمانان به دست نسخه خبیثی از «هایپریون» به نام King Hyperion که بسیار بی رحم بود و میخواست تمام دنیاهای موازی را فتح کند، کشته شد. لباسش فاقد الگوی تار عنکبوت بود و لوگوی عنکبوتی اش نیز با لوگوی "5 شگفت انگیز" عوض شده بود.

 

66- مرد عنکبوتی دنیای شماره 2149 (ملقب به «مرد عنکبوتی زامبی»)

مرد عنکبوتی زامبی

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 22 از كمیك "Ultimate Fantastic Four" (اکتبر 2005)

سال 2005 با خشن ترین و نابودگر ترین مرد عنکبوتی تاریخ آشنا شدیم! یعنی در شماره 22 از کمیک Ultimate Fantastic Four . در این کمیک گروه چهار شگفت انگیز به دنیایی میروند که یک ویروس اکثر قهرمانان و خبیثان را به زامبی تبدیل کرده است. یکی از آنها مرد عنکبوتی بود که اونقدر گرسنه بود که مری جین و زن عمو می را خورده بود! این زامبی های قدرتمند همه چیز را خوردند تا رسیدند به «گالاکتوس» و به نیروی کیهانی دست یافتند و با آن به دنیاهای دیگر رفتند تا آنها را هم بخورند! البته آخرش مرد عنکبوتی زامبی به یک قهرمان تبدیل شد چون بعد از مدتی عقل خودش رو به دست آورد و «مرد شنی» را به یک سلاح زامبی کش تبدیل کرد. کمیک های ترسناک او را میتوانید اینجا با ترجمه فارسی بخوانید!

  

67-  اسپایدرمن دنیای شماره 8101 (ملقب به Spider-Monkey)

 «اسپایدر میمون» (Spider-Moneky)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 1  از  كمیك   Amazing Spider-Man Family

این اسپایدرمن در دنیای میمون ها زندگی میکرد و به همين دلیل  «اسپایدر میمون» (Spider-Monkey) نام دارد! او در مقایسه با اسپایدرمن اصلی بی تجربه و مغرور تر بود و دغدغه های زیادی نداشت! او مشكلی هم با كشتن شخصیت های  خبیث نداشت و شعارش این بود: "اگر شخصیت های خبیث نمیخواهند اصلاح شوند پس باید بمیرند"! به طور مثال او با دستان خودش «دكتر اكتاویویس» را كشت! توانایی  و قدرت های فوق بشری او شبیه  اسپایدرمن دنیای اصلی بود. او در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد. 

 

68-  اسپایدرمن دنیای 70105 (ملقب به مرد عنکبوتی Bullet Points)

اسپایدرمن دنیای 70105

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 4   از  كمیك   Bullet Points

در این دنیا (دنیای شماره 70105)، «بروس بنر» به جای آنكه به «هالك» تبدیل شود به اسپایدرمن تبدیل شد!!! در واقع در اين دنيا دكتر «ارسكین» (همان فردی كه فرمول ابرسرباز را به وجود آورد و باعث به وجود آمدن «كاپیتان آمريكا» شد)، 24 ساعت زودتر از دنیای اصلی مارول مرد و به همین دلیل سرنوشت بسیاری از قهرمانان معروف مارول تغییر يافت. توانایی  و قدرت های فوق بشری او شبیه  اسپایدرمن دنیای اصلی بود. این مرد عنکبوتی هم در رویداد دنیای عنکبوتی کشته شد.

 

69-  پيتر پاركر دنیای 15 (ملقب به The Spider)

پيتر پاركر دنیای 15 (ملقب به The Spider)

اولین حضور در عالم كمیك:  شماره 12  از  كمیك   Exiles

کمیک های Exiles  واقعا فوق العاده بودند (مخصوصا شماره های 1 تا 25 از سری اولش) . در این کمیک گروهی از قهرمانان از دنیاهای مختلف مارول در قالب گروهی به نام Weapon X، ماموریت های خاصی را انجام میدادند. در شماره 12 که سال 2002 چاپ شد ما شاهد یکی از بدترین نسخه های مرد عنکبوتی بودیم که بهش میگفتند The Spider. او پیتر پارکری بود که در دنیای خودش یک قاتل روانی بود و به 67 حبس ابد محکوم شده بود!!! ضمن اینکه با سیمبیوت کارنیج هم پیوند خورده بود. او عضو گروه Weapon X شد ولی قصدش کمک نبود بلکه میخواست به دنیاهای دیگه بره و آنجا را هم به خاک و خون بکشه. آخرش با اشعه آتشین «فایراستار» از پا درآمد.

 

70-  برایان كورنفیلد (Brian Kornfield ) از دنیای اصلی مارول (ملقب به Spider-X)

اسپایدر ایکس

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 3  از  كمیك Midnight Sons Unlimited

«برایان كورنفیلد» پسر بچه ای بود كه پدر و مادرش در كودكی توسط جنایتكاران كشته شده بودند. او تخیلی قوی داشت و دلش ميخواست یك ابرقهرمان شود. برايان توسط یك نیروی ماورالطبیعه و جادویی قدرتهایی دریافت كرد تا بتواند شبیه به قهرمان مورد علاقه اش یعنی اسپایدرمن شود. اما به جای آنكه از قدرتهایش به نحو صحیحی استفاده كند، سعی كرد قاتلین پدر و مادرش را به قتل برساند. او در نهایت به خاطر پافشاری در مجازات جنایتكاران به شیوه های خشن، جان خود را از دست داد. نیروهای او شبیه اسپایدرمن بود ولی چون منشا جادویی داشت ،  10 برابر از اسپایدرمن قوی تر بود! به علاوه او 4 دست و پای اضافی هم داشت.

 

71-  زن عنكبوتی از  دنیای التیمیت (دنیای شماره 1610 )

زن عنكبوتی از  دنیای التیمیت (دنیای شماره 1610 )

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 98  از  كمیك Ultimate Spider-Man

در كمیك  های "اسپایدرمن نهایی" (Ultimate Spider-Man)، دكتر اختاپوس موفق شد 5 كلون از روی پیتر پاركر بسازد كه یكی از آنها زن عنكبوتی نام داشت! (تصورش را بكنید! یعنی یك پیتر پاركر مونث! مطمئن هستم دیدار با كلونی كه همه چیز آن مثل خودت است و فقط جنسیت اش فرق میكند، تجربه چندش آوری میباشد!) داستانش اینجا ترجمه شده. توصیه میکنیم که حتما بخونیدش. در هر حال، بعدها حافظه او پاك شد تا دیگر خاطرات پیتر در ذهنش نباشد و حافظه جدید یك زن به او داده شد! (البته او هنوز خاطرات پیتر را در ذهن داشت!) نكته جالب دیگر این است كه او نام «جسیكا درو» را برای خود برگزید و علاوه بر لقب «زن عنکبوتی»، به عنوان «بلک ویدو» نیز در دنیای آلتمیت شناخته میشود! او علاوه بر تمام توانایی هایی فوق بشری اسپايدرمن، میتوانست از نوك انگشتانش گلوله های تار عنكبوتی شلیك كند! او در قضیه رویداد Secret Wars (که اینجا ترجمه شد) و به دلیل نابودی دنیایش، محو شد ولی حالا که دوباره دنیای آلتمیت برگشته شاید دوباره ازش خبری بشه!

 

72-  پیتر پاركر  دنیای اصلی در "آینده تاریك"

آينده مرد عنكبوتي

در شماره 637 از  كمیك "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" و در بحبوحه داستانی به نام Grim Hunt ، شخصیتی به نام «مادام وب» (که میتواند آینده را ببیند) به اسپایدرمن نشان میدهد كه اگر از «كریون شكارچی» انتقام بگیرد آینده تاریكی در انتظارش است. در حقيقت، او به پیتر اخطار میكند كه اگر كریون را بكشد در آینده شخصیت خبیثی خواهد شد و نه تنها از گروه «اونجرز» اخراج خواهد شد بلكه دست به اعمالی مثل كشتن «دكتر اختاپوس» خواهد زد (البته چون اسپايدرمن به نصيحت مادام وب گوش كرد و  كريون را نكشت ، اين آينده به وقوع نخواهد پيوست). 

 

73-  داپل گانگر (Doppelganger)

داپل گانگر (Doppelganger)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره ا از كمیك "Infinity War" (ژوئن 1992)

داپل گانگر (Doppelganger) در دنیای اصلی مارول خلق شد. او در واقع  نسخه كپی شده از اسپایدرمن بود كه توسط شخصیت پلیدی به نام Magus خلق و به كره زمین فرستاده شد تا با اسپایدرمن بجنگد. نیروهای او مثل نیروهای اسپایدرمن بود (ولی از نظر قدرت و زور بازو  از اسپایدرمن  قوی تر بود) ولی قدرت تفكر نداشت و مثل یك حیوان درنده عمل میكرد  (به همین دلیل  معمولاً  دستورات دیگر دشمنان اسپایدرمن مثل «كارنیج» و ... را اجرا می نمود). او در پایان مورد خشم و غضب كارنیج قرار گرفت و توسط او كشته شد ولی دوباره برگشت منتهی مدتیه دیگه خبری ازش نیست.

 

74- مرد عنکبوتی دنیای شماره 5113

 مرد عنکبوتی دنیای شماره 5113

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  4 از  سری سوم کمیک Defenders(اکتبر 2005)

دنیای شماره 5113 مارول دنیای دورمامو یا Dormammuverse نیز میزنند زیرا دورمامو در آن حاکم است و قهرمانان مارول در آن خبیث شده اند! اسپایدرمن به همراه بی باک وظیفه داشت صبح و تا شب شهر را مراقبت کند تا به محض رسیدن دکتر استرنج دنیای اصلی به آنجا دورمامو را خبر کند. لباسش اکثرا سیاه بود و الگوی تار عنکبوت خاکستری به همراه لنزو لوگوی قرمز داشت. با این حال فاقد آستین یا دستکش بود.

 

75- مرد عنکبوتی دنیای شماره 5701

مرد عنکبوتی دنیای شماره 5701

اولین حضور در دنیای کمیک: شماره  15 از کمیک Cable & Deadpool(می 2005)

در شماره 15 از کمیک Cable and Deadpool که سال 2005 نوشته شد، «ددپول» به دنبال رفیق گمشده اش یعنی «کیبل» میگشت. بنابراین به دنیاهای دیگر رفت تا بتونه پیداش کنه. گذر او به دنیای شماره 5701 (كه به دنیای an Age of Apocalypse معروف است) نیز افتاد.  در این دنیا این مرد عنكبوتی به یكی از 4 سواركار «اپوكالیپس» تبدیل شده بود به نام  Pestilence. او دندان های سمی داشت و گوشت آدم میخورد! اطلاعات بیشتری درباره او در دست نیست. لباس این مرد عنکبوتی خبیث فاقد اون رنگ قرمز همیشگی بود ولی به صورت نوارهایی روی چکمه و دستکش هایش رنگ قرمز به کار رفته بود. ماسکش هم به طور کلی تغییر کرده بود.

 

76- زن عنكبوتی دنیای اصلی (جسیکا درو)

اسپايدر ومن - زن عنكبوتي اصلي

اولین حضور در دنیای كمیك : شماره 32 از كمیك  Marvel Spotlight (فوریه 1977)

واقعا چه کسی به جز «جسیکا درو» به عنوان زن عنکبوتی اریجینال دنیای اصلی مارول لایق قرار گرفتن در رتبه 1 است؟ پدر جسیکا وقتی او هنوز به دنیا نیامده بود و در شکم مادرش بود آزمایشاتی به صورت لیزر رویش انجام داده که DNA عنکبوت را بهش وارد کرده است. وقتی هم که جسیکا داشت بزرگ میشد و قدرت هایش پدیدار شد معلوم شد پدرش آدم خبیثی بوده که برای هایدرا کار میکرده! سپس پدر و مادرش ناپدید میشوند و جسیکا هم وقتی دوباره بهوش می آید خودش را در گروه خبیث هایدرا به رهبری مردی به نام «اوتو وِرمیس» مشاهده میکند. در واقع هایدرا بوده که برای سالها خاطرات جعلی درباره تکامل دهنده عالی و دیگر چیزها در مغزش کار گذاشته بودن. سپس جسیکا به دست «تسک مستر» آموزش های رزمی دید و به یکی از مامورین هایدرا تبدیل شد تا اینکه تونست از شستشوی مغزی هایدرا خلاص و به یکی از قهرمانان تبدیل بشه! در این مقاله میتونید از سیر تا پیاز این شخصیت رو بخونید و باهاش بیشتر آشنا بشید ...

 

77-  ایزومی (Izumi) از دنیای شماره 7930

مرد عنكبوتي ژاپني

اولین حضور در عالم كمیك: "شماره 3  از  كمیك Spider-Man: Fairy Tales

اطلاعاتی دقیقی درباره او در دست نیست. فقط اينكه در ژاپن باستان زندگی میكرده و از قبیله ای بوده كه با عنكبوت ها ارتباط داشته اند.

  

78-  جولیا كارپنتر (Julia Carpenter) (یكی از زنان عنكبوتی دنیای اصلی مارول)

اسپایدرومن spiderowman

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 6 از كمیك WarsMarvel Super Heroes Secret 

در دنیای اصلی مارول (دنیای شماره 616) یك گروه مخفی دولتی كه ماموریت داشت ابرقهرمان تولید كند نزد خانمی به نام «جولیا كارپنتر» آمد و او را متقاعد كرد تا در آزمایشات آنها شركت كند. در این آزمایشات به طور تصادفی به جولیا تركیبی از زهر عنكبوت و عصاره گیاهان عجیب و غریب تزریق شد و او به نیروهایی شبیه به اسپایدرمن دست یافت و بدین ترتیب دومین زن عنكبوتی خلق شد. او تا به حال عضو گروه های ابرقهرمانی مختلفی مثل  Omega Flight، West Coast Avengers، Force Works   و ... بوده است. او پس از مدتی نام خود را به «آریكنه»  (Arachne)  تغییر داد. لازم به ذكر است كه پس از آنكه «مادام وِب» (همان پیر زنی كه در داستان های اسپایدرمن میتواند آینده را ببیند) به قتل رسید، نیروهای او به جولیا منتقل شد و او اكنون به مادام وب جدید داستانهای اسپایدرمن تبدیل شده است (ظاهرش هم اینجوری شده). نکته جالب درباره قدرت های او این است که میتواند با بهره گيري از انرژی ذهنی (psi-web) خود تارهاي عنكبوتي ایجاد كند و حتی با استفاده از ذهن اش تارهایش را كنترل نماید! او میتواند با استفاده از همین انرژی روی در و دیوار راه برود. جولبا حس عنكبوتی قدرتمندی دارد و اگر روی سطحی راه برود میتواند مثلاً حس كند كه آیا سوراخ یا محفظه ای در زیر آن سطح قرار دارد یا نه!  

 

79- مرد عنکبوتی دنیای شماره 31411

آرون آیکمن

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 3 از كمیك "لبه دنیای عنکبوتی" (نوامبر 2014)

اسمش بود «آرون آیکمن» و یک دانشمند یهودی بود که وقتی 24 سال داشت به طور مخفیانه تحت عمل جراحی قرار گرفت که در نتیجه DNA اش با یک عنکبوتی که از نظر ژنتیکی دستکاری شده بود پیوند خورد و به قدرت های فوق بشری دست یافت. سپس زرهی برای خودش درست کرد تا قدرت هایش را افزایش دهد و اسم خودش را اسپایدرمن گذاشت تا با ابرشروری به نام Redeye مقابله کند. او هم به خاطر حمله وارثان در رویداد "دنیای عنکبوتی" کشته شد و دنیایش هم نابود شده است.

 

80- مرد عنکبوتی دنیای شماره 30847

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 30847

این مرد عنکبوتی در واقع مرد عنکبوتی دنیایی است که در سری بازی های محبوب و دوست داشتنی "مارول علیه کپکام" (Marvel vs. Capcom) حضور داره! در رویداد دنیای عنکبوتی هم حاضر بود و دیدیم که «مورلان» او را با یک مشت نقش بر زمین کرد! (عکسش اینجاست). ولی بعدا معلوم شد از این حمله جان سالم به در برده و هنوز زنده است.

 

81- مرد عنکبوتی دنیای شماره 833 (ملقب به «مرد عنکبوتی انگلیسی»)

مرد عنکبوتی دنیای شماره 833 (ملقب به «مرد عنکبوتی انگلیسی»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 2 از كمیك "لبه دنیای عنکبوتی" (نوامبر 2014)

نام واقعی اش هست «ویلیام "بیلی" برادوک» (William Braddock)   " Billy" و عضو "سپاه کاپیتان بریتانیا" بود . درباره گذشته اش اطلاعات چندانی نداریم ولی در رویداد دنیای عنکبوتی به ارتش عنکبوتی پیوست تا با وارثان مقابله کنه. بعدش هم یه جورایی رهبر گروه Web Warriors به حساب میومد. اما در رویداد "قیامت عنکبوتی"  به طور ناگهانی و غیر منتظره به دست "وارثان" کشته شد!

 

82- دختر عنکبوتی دنیای شماره 14512 (ملقب به SP//dr)

- دختر عنکبوتی دنیای شماره 14512 (ملقب به SP//dr)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 5 از كمیك "لبه دنیای عنکبوتی" (دسامبر 2014)

این شخصیت در واقع ترکیب است از دختر عنکبوتی و انیمه Evangelion  ! نام واقعی اش هست «پنی پارکر» (Peni Parker) و پدرش خلبان اریجینال رُباتی به نام SP//dr بود. ولی وقتی پنی 9 ساله بود پدرش را از دست داد. بهش گفتند تنها کسیه که میتونه پروژه رو ادامه بده .بنابراین موافقت کرد که عنکبوت رادیو اکتیوی که نیمه دیگر حافظه SP//dr را شکل داده بود ، نیشش بزنه. پنی پارکر در سری جدید "دنیای عنکبوتی" که  اینجا  داره ترجمه میشه نیز حضور داره. و البته حتما میدونید که به دلیل حضور در انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن: سفر به درون دنیای عنکبوتی" محبوبیت زیادی هم پیدا کرده.

 

83- مرد عنکبوتی دنیای شماره 2818 (ملقب به «مرد عنکبوتی سایبورگ»)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 2818 (ملقب به «مرد عنکبوتی سایبورگ»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 33 از كمیك "مرد عنکبوتی برتر" (نوامبر 2014)

درشماره 21 و 22 از كمیك Spider-Man بازوی اسپایدرمن دچار شكستگی شده بود. از این رو، مردی به نام «اسكار مك دانل» برای بازوی  اسپایدرمن یك  روكش فلزی درست كرد كه باعث شد شبیه یك سایبورگ شود (سایبورگ یعنی انسانی كه بعضی از اجزای بدنش با قطعات مكانیكی عوض شده). این حفاظ فلزی باعث شد تا اسپایدرمن بتواند قبل از بهبود بازو اش، به عرصه برگردد و با گروه «شش خبیث» مبارزه كند. طبیعی است که بعد از مدت کوتاهی این ظاهر اسپایدرمن کنار گذاشته شد و ما دیگر آن را ندیدیم تا اینکه رویداد "دنیای عنکبوتی" شروع شد و با اسپایدرمن جدیدی از دنیای شماره 2818 آشنا شدیم که واقعا یک سایبورگ بود! او یک توپ صوتی در دستش داشت به همراه یک بدن پیشرفته و روباتیک! متاسفانه طی این رویداد کشته شد ولی با توجه به امکاناتی که داشت حتما بسیار باهوش بود و با تکنولوژی کاملا آشنایی داشت.

 

84- مرد عنکبوتی دنیای شماره 13989 (ملقب به «اسپایدر ولف»)

- مرد عنکبوتی دنیای شماره 13989 (ملقب به «اسپایدر ولف»)

اولین حضور در عالم كمیك: شماره 11 از سری سوم كمیك های "The Amazing Spider-Man" (فوریه 2015)

این مرد عنکبوتی که به Spider-Wolf شهرت دارد، در برهه ای از زمان به یک گرگینه تبدیل شده بود. اطلاعاتی درباره گذشته او در دسترس نیست . البته یک مرد عنکبوتی گرگینه هم در دنیای شماره 7085 داریم که در قسمت اول این مقاله معرفی شده بود (اینجا).

 

مهدی ترابی مهربانی 

All rights reserved © Spidey.ir 2023

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی

نسخه های عجیب و غریب از شخصیت های کمیک بوکی

كمیك های دنیای عنكبوتی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

20 لباس عجیب و غریب مرد عنکبوتی در دنیاهای مختلف!

مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

7 شخصیت مونث برتر كمیك های مرد عنكبوتی در دنیاهای دیگر!

قسمت آخر از رویداد "پایان دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

سری جدید کمیک "دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

رتبه بندی فرزندان پیتر پارکر در دنیای کمیک

رتبه بندی زنان و دختران عنکبوتی در کمیک بوک های مارول

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

15 مرد عنکبوتی دارک در دنیای کمیک!

کمیک "ارتش عنکبوتی" (VAULT OF SPIDERS) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" ترجمه شد

معرفی مردان و زنان عنکبوتی در جهان های موازی مارول

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

كمیك "لبه دنیای عنكبوتی" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

10 پیتر پارکر در دنیاهای موازی که به مردعنکبوتی تبدیل نشدند!

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت اول

كشته شدگان دنیای عنکبوتی! - قسمت دوم

رتبه بندی 10 لباس برتر «بن رایلی» (BEN REILLY)

شخصیت هایی که سعی کردند دستیار مردعنکبوتی باشند

15 لباس برتر مایلز مورالز در دنیای کمیک، انیمیشن و بازی

15 حضور افتخاری/کامئو (CAMEO) برتر در کارتون "اسپایدرمن: آنسوی دنیای عنکبوتی"

کمیک "لبه قیامت عنکبوتی" (SPIDER-GEDDON) ترجمه شد

شماره آخر از سری جدید کمیک بوک "لبه دنیای عنکبوتی" ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

R-SPIDEY
+4 #1 R-SPIDEY 1393-03-20 17:43
مثل همیشه عالی بود . ممنون
نقل قول کردن
mirabilis
+4 #2 mirabilis 1393-03-20 18:05
شخصیت ها بعضا جالبه ولی اسپایدر هم و اسپایدر مانکی ، انگار از ذهن یه بچه تراوش شده اند . :-)
پ.ن : جالب اینجاست که ایپ بت هم برای بتمن وجود داره ولی اون مربوط میشه به دهه ی 50 و 60 میلادی که فکر کنم ماجراش روشنه و نیازی به بازگویی نیست !
نقل قول کردن
SLH Hero
+3 #3 SLH Hero 1393-03-20 18:28
مثل همیشه مقاله فوق العاده بود. ولی وقتی به بعضی از اینا نگاه می کنم با خودم فکر می کنم که داستان های اسپایدرمن چقدر نویسنده مسخره داشته!
نقل قول کردن
The Rock
+2 #4 The Rock 1393-03-20 19:00
مقاله تون عالی بود.ولی spider monkey و اسپایدرمن دنیای 70701 و اون اولی یکم بچه کانه نیست؟ :-?
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #5 mokhtar 1393-03-20 19:05
به نقل از SLH Hero:
ولی وقتی به بعضی از اینا نگاه می کنم با خودم فکر می کنم که داستان های اسپایدرمن چقدر نویسنده مسخره داشته!
?!


البته باید توجه داشت که اکثر اینا فقط در یک شماره حضور پیدا کرده اند و هرگز داستان دنباله داری از روی آنها منتشر نشد

اصلا نباید انها را جدی گرفت . همیشه از خودم سئوال میکردم که مثلا ایزومی که فقط تو شماره 3 از کمیک spider-man fairy tales حاضر بوده چطور میشه گفت که یه دنیای دیگه داره؟! در حالیکه ما تقریبا هیچی از اون دنیا نمیدونیم

ولی الان چون مارول میخواد داستان spider-verse رو کار کنه دوباره سری به اینا زده
نقل قول کردن
mokhtar
+6 #6 mokhtar 1393-03-20 19:07
به نقل از mirabilis:
پ.ن : جالب اینجاست که ایپ بت هم برای بتمن وجود داره ولی اون مربوط میشه به دهه ی 50 و 60 میلادی که فکر کنم ماجراش روشنه و نیازی به بازگویی نیست !

اون قضیه اش فرق میکنه

مثلا «بت مایت» هم هر از گاهی تو داستان های اصلی بتمن بود ولی مثلا spider monkey فقط تو یه شماره فرعی اسپایدرمن اونم به طور کوتاه و در یک سیاره دیگه ظاهر شده !!!
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #7 mokhtar 1393-03-20 19:13
به نقل از The Rock:
ولی spider monkey و اسپایدرمن دنیای 70701 و اون اولی یکم بچه کانه نیست؟ :-?


دقیقا درسته
بچه گانه هستند . چرا؟ چون هدف از خلق انها جلب نظر بچه ها بوده! ;-)
نقل قول کردن
mirabilis
+6 #8 mirabilis 1393-03-20 19:20
عرض کنم که بت مایت هم برای دنیای 3839 هستش نه دنیای اصلی ! توی اون دنیا هم البته کلی کرم ریخت به بروس ! :-)
از اینا گذشته ، کاری به کمیک هایی که اینا توش خلق شدن ندارم ، چون مشخصه که برای کودکان خلق شده ولی اینکه بخوای همچین کاراکتری رو بیاری بذاری کنار پیتر پارکر اصلی ، این خیلی مضحکه . این از ذهن یه بچه تراوش کرده ( اشاره به دن اسلات ! :lol: )
راستی حاج مختار ، خبری از آقا مهدی نداری ، خیلی وقته نظری ازشون ندیدیم .
#4 : چاکریم ، حاج محمد .
نقل قول کردن
amir-spider
+4 #9 amir-spider 1393-03-20 19:21
باحال بود :lol:
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #10 mokhtar 1393-03-20 19:38
کلا چند وقته کمی سرش شلوغ شده

ولی یادمه بهم میگفت به نظرش مدتیه سایت از مسیر خودش خارج شده و دوست داره باز دوباره چیزایی بنویسه که دوست داره بنویسه

الان مثلا میدونم چقدر زجر کشیده قسمت دوم این مقاله رو نوشته چون علاقه خاصی به این شخصیت ها نداره ولی چون باید مقاله رو تکمیل میکرده و مخاطبین رو برای spider verse اماده میکرده ، مجبور بوده اونو بنویسه

میدونی، مهدی هم مثل من از همه چیز دنیای اسپایدرمن خوشش نمیاد . چطور بگم ... به جایی رسیده که کاملا میدونه اسپایدرمن حقیقی چیه و کجاهاش تجاری یا زائده

قدیما همه کمیک های اسپایدرمن رو جمع میکرد ولی الان فقط بهترین داستان ها رو داره

ولی وقتی سایت داری دیگه مجبوری همه چیز رو پوشش بدی

یادمه میگفت تو پیل بان هر چی مینوشت واسه دل خودش بود ولی اینجا قضیه فرق میکنه ...
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #11 mokhtar 1393-03-20 19:49
یه چیز دیگه که من نمیفهمم اینه که چرا مارول مثلا لباس ایرون اسپایدر رو تو تیزر spider-verse گذاشته؟
چون این که دیگه یه اسپایدرمن دیگه نیست! فقط یه لباس دیگست تن پیتر پارکر دنیای اصلی!
کسی نظری چیزی در این باره نداره؟
نقل قول کردن
amir-spider
+2 #12 amir-spider 1393-03-20 19:53
ممنون بعدکی قراره بیاد این کمیک
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #13 mirabilis 1393-03-20 19:55
چند تا حالت بیشتر نداره ، یا تبلیغاتیه ( که بعیده ) یا اینکه همون اتفاقی قراره برای این ها بیفته که سر سوپر اسپایدرمن اومده ، یعنی توی یه فضای زمانی گیر میکنن و بعدتر چیزی یادشون نمیاد ( که بازم احتمالش کمه ) یا اینکه پیتر طی این داستان ، مجبور میشه از همه ی این لباس ها استفاده کنه تا مورلان رو شکست بده .
کلی نظر دیگه هم بود که فاکتور گرفتم ، کلی خستم ، از سر کار اومده ، له و لورده ! حالا بعدا شاید اومدیم ایده دادیم ! :-)
نقل قول کردن
mokhtar
+7 #14 mokhtar 1393-03-20 19:59
اگه اشتباه نکنم شماره 32 یعنی همون پیتر پارکری که ممکنه تو آینده وجود داشته باشه تو شماره 500 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز هم بود

چون اونجا پیتر به اینده میره و خودش رو میبینه که رفته سر قبر زن عمو می!!!

بعد پلیس ها میان و محاصره اش میکنن
اسپایدرمن باهاشون میجنگه ولی در نهایت کشته میشه

نگاه کنید که لباسش چقدر شبیه شماره 32 هستش:

llink.ir/94sr
نقل قول کردن
mokhtar
+5 #15 mokhtar 1393-03-20 20:16
ولی این spider ham کاورهای جالبی داشته ها!


llink.ir/94ss


llink.ir/94st


llink.ir/94su

منو یاد کمیک های والت دیزنی که بچه بودم دوستشون داشتم، میاندازه :cry:
نقل قول کردن
Kousha-Spider
+4 #16 Kousha-Spider 1393-03-20 20:30
مقاله ی بسیار خوبی بود و اطلاعات حامعی داشت. سپاس آقای ترابی ;-)
نقل قول کردن
mirabilis
+5 #17 mirabilis 1393-03-20 20:33
تا اونجایی که خاطرمه ، فن پاتریک ، یکی از ابرقهرمانایی بود که از روش کلون زدن . قدرت هاشم اصلا به عنکبوت شبیه نیست ، بیشتر یه چیزی تو مایه های کاپیتانه . یکی از کلون هاش رو ولی لقب اسکارلت اسپایدر بهش دادن ولی لباس آیرون اسپایدر رو دادن تنش کنه .
جالب اینه که خود دان اسلات هم خلقش کرده !
نقل قول کردن
mirabilis
+3 #18 mirabilis 1393-03-21 01:12
الانم فرقی نکرده ، آقا مهدی میتونه مثل اوایل که برای سایت مطالب مورد علاقش رو مینوشت ، بنویسه . یکی از اولین مقالاتی که یادمه نوشته بود ، معرفی دشمنان اسپایدی بود که اتفاقا برای پیل بان کار کرده بود ( یادمه تو پیل بان ، با اون صفحات بزرگش ، خودنمایی بهتری داشت ) .
الانم میتونن هر چی دوست دارن بنویسند ، اخبار رو هم بدن دست بر و بچ مستعد اسپایدی ، فقط ایمیل رو باید چک کنید و بذارید اخبار رو . تاپ 5 رو هم بدید نوبتی کار کنند که حاج حسن هم خسته نشه ! آقا اصلا من همون طور که قبلا هم ذکر کردم ، یه سری ایده و پیشنهاد دارم برای سایت .
فقط آدرس ایمیل سایت چیه ، به هر آدرسی ایمیل زدیم ، جوابی نیومد ، حالا یا ما رو قبول ندارین و نادید میگیرین یا اینکه جدا یه فکری به حال این ایمیل بکنید .
این همه رو انداختید به مدیریت سایت ، یه بار هم برای ایمیل رو بندازید که کارش درست بشه .
خلاصه این چیزیه که از دست من برمیاد .
نقل قول کردن
mokhtar
+3 #19 mokhtar 1393-03-21 13:29
#36:
Spiderman unlimited كه شخصيت خاصي نيست. يه لباسيه كه اسپايدرمن دنياي اصلي تو اون سياره لعنتي تنش كرد
همين !
نقل قول کردن
mokhtar
+4 #20 mokhtar 1393-03-21 15:32
راستي ميرابليس قضيه اين عكس تزئيني مقاله رو ميدوني؟
اين ‌" اتحاد كهكشاني مردان عنكبوتي" يا galactic alliance of spider-men چيه؟
عجيبه كه من حتي اسمش رو هم نشنيدم
مهدي هم كه كلا جند وقته پاسخگو نيست ! :-*
نقل قول کردن
هابي
+5 #21 هابي 1393-03-21 15:53
من به شخصه کمیک fairy tales رو خیلی دوست دارم همشون مربوط به داستان های قدیمی که به نوعی قهرمان های ما رو به اونا تزریق کردن
قسمت یکش با اینکه از شنل قرمزی برداشته شده بود ولی یک تم ترستاک و خفنی داشت
اخرشم خیلی باحال تموم شد

llink.ir/94sv

(دقت کنید کرگدن و والچر و لیزارد و یکی هم شبیه ونوم میتونید ببینید البته همشون ورژن حیوونی ان دیگه)
این صحنشم معلومه که چیه فقط شخصش تغییر کرده مری جین میگه"من خیلی شانس دارم یا به تعبیری من جفت شیش اوردم"
اینم لینک دانلودش
llink.ir/94sw
پیشنهاد میکنم حتما بخونید ;-)
نقل قول کردن
SONIC
+1 #22 SONIC 1393-03-22 11:10
خیلی خوشحالم که قسمت دوم این مقالرو خوندم.دست گلتون هم درد نکنه!
نقل قول کردن
Omid_Spider
+1 #23 Omid_Spider 1393-03-24 13:01
این همه مرد عنکبوتی نیاز بود

شاید یه روزی مارول زد به سرش از تک نکشون فیلم ساخت
نقل قول کردن
Si@Vash
+2 #24 Si@Vash 1393-03-25 21:21
خیلی مقاله خوبی بوت.خیلی ممنون هم هستیم از آقای ترابی!
نقل قول کردن
Aquaman
+1 #25 Aquaman 1393-04-06 01:55
من تازه كميك فيري تيلز رو خوندم خيلي از شاهزاده اراكني به خطر كاري كه با ميرجين كرد بدم اومد ايزومي هم كه الان بايدرنگ پوستش قرمز باشه پس چرا به شكل زمان اوج قدرتشه
نقل قول کردن
spider boy
#26 spider boy 1393-12-27 13:39
ببخشید ولی تو کمیک دنیای عنکبوتی،اون مرد عنکبوتی دنیای تاریک رو "مرد عنکبوتی پیر" معرفی کرده ه وقتی با پیتر دنیای اصلی حرف میزنه معلوم میشه همون ازیگیل یه دنیای دیگس که تو اون مرد عنکبوتی اون دنیا کشته میشه و اون جاش میره
میشه یه توضیح بدید؟

ممنون
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1393-12-27 23:45
به نقل از spider boy:
ببخشید ولی تو کمیک دنیای عنکبوتی،اون مرد عنکبوتی دنیای تاریک رو "مرد عنکبوتی پیر" معرفی کرده ه وقتی با پیتر دنیای اصلی حرف میزنه معلوم میشه همون ازیگیل یه دنیای دیگس که تو اون مرد عنکبوتی اون دنیا کشته میشه و اون جاش میره
میشه یه توضیح بدید؟

ممنون


سئوالت واضح نیست
خوب اولش هویت اش رو مخفی کرده بودن و بهش میگفتن مرد عنکبوتی پیر، بعدش معلوم شد ازیکیل یه دنیای دیگست

این کجاش نامفهومه؟
نقل قول کردن
mehran spidey
#28 mehran spidey 1397-06-08 18:42
خیلی ممنون بابت مقاله ، یادش بخیر این مقاله رو قبل از اینکه عضو سایت بشم خونده بودم ! چه قدر زود گذشت ....

در مورد مقاله هم بگم که من کلا از ایده ی دنیای عنکبوتی خیلی خوشم میاد و امیدوارم تو این کمیک قیامت عنکبوتی هم خیلی خوب از پتانسیل دنیای عنکبوتی استفاده بکنند ....

دست شما درد نکنه بابت آپدیت مقاله استاد ;-) خاطراتم زنده شد ...
نقل قول کردن
alihdz
#29 alihdz 1397-06-09 01:25
#۲۸
آره منم قبل از عضو شدنم خوندنش چقدر روزای خوبی بودن :-)

ممنون بابت آپدیت
ولی اصلن نمیتونم صبر کنم تا شماره های بعدی قیامت عنکبوتی ترجمه شه و اسپایدرمن دنیای بازی PS4 رو ببینیم
خیلی دلم میخواد با اریجینش آشنا بشم و ظاهر پیتر پارکرش رو در کمیک ببینم
ملاقات مردعنکبوتی دنیای ۶۱۶ با مردعنکبوتی PS4 که معرکه میشه
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#30 Miguel-OHara 1397-06-09 21:09
خیلی خوشحال میشم وقتی مقاله های سایت آپدیت میشن. امیدوارم مقاله مبارزه های برتر کمیک بوکی آپدیت بشن.
فقط یه سوال استادچرا خود کمیک Spider-verse تو سایت ترجمه نشد؟
نقل قول کردن
mtm
#31 mtm 1397-06-09 21:36
به نقل از Miguel-OHara:

فقط یه سوال استادچرا خود کمیک Spider-verse تو سایت ترجمه نشد؟

چرا، ترجمه شد
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#32 Miguel-OHara 1397-06-10 00:36
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:

فقط یه سوال استادچرا خود کمیک Spider-verse تو سایت ترجمه نشد؟

چرا، ترجمه شد

نه منظورم اینه که شما ایونت Spider-Verse رو که شامل کمیک Scarlet Spiders-Spider- Verse Team Up-Spider Woman -TAMS و... میشه ترجمه کردید اما کمیک خود Spider-Verse انگار ترجمه نشده
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#33 Miguel-OHara 1397-06-10 00:47
بعد یچیزی رو از قلم انداختید استاد مرد عنکبوتی دنیای شماره 311 (سال 1602 ) توسط مورلان کشته شد
نقل قول کردن
mtm
#34 mtm 1397-06-10 08:01
به نقل از Miguel-OHara:
به نقل از mtm:
به نقل از Miguel-OHara:

فقط یه سوال استادچرا خود کمیک Spider-verse تو سایت ترجمه نشد؟

چرا، ترجمه شد

نه منظورم اینه که شما ایونت Spider-Verse رو که شامل کمیک Scarlet Spiders-Spider-Verse Team Up-Spider Woman -TAMS و... میشه ترجمه کردید اما کمیک خود Spider-Verse انگار ترجمه نشده

مگه میشه خودت ایونت رو ترجمه نکرده باشیم؟!
Spider-verse تو کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد
نقل قول کردن
Miguel-OHara
#35 Miguel-OHara 1397-06-16 23:46
استاد فکر کنم یادتون رفت مرد عنکبوتی دنیای 11080 ملقب بهPatient Zero (کمیک Punisher Vs. Marvel Universe) رو معرفی کنین. تازه میتونست تو مقاله ی مردعنکبوتی های دارکم بیاد. (البته مقاله اسپایدرمن های دارک ترجمه کردین.اما همون نویسنده CBR هم یادش رفته بوده بظرم
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#36 Pooya-Spidey 1398-03-23 15:14
مقاله بسیار جالبی بود.
خیلی از موارد رو به واسطه داستان دنیای عنکبوتی میشناختم ولی بعضی ها رو نه که به لطف این مقاله با اون ها هم آشنا شدم.
فقط یک درخواست دارم و اونم این هست که اگر ممکن هست کمیک های سیلک و گوئن عنکبوتی رو ترجمه کنید و در کنار سایر داستان های زیبای مردعنکبوتی قرار بدید
نقل قول کردن
spider cap
#37 spider cap 1398-12-14 04:14
به نقل از mokhtar:
یه چیز دیگه که من نمیفهمم اینه که چرا مارول مثلا لباس ایرون اسپایدر رو تو تیزر spider-verse گذاشته؟
چون این که دیگه یه اسپایدرمن دیگه نیست! فقط یه لباس دیگست تن پیتر پارکر دنیای اصلی!
کسی نظری چیزی در این باره نداره؟

سلام البته من قصد جسارت ندارم عمو مختار یا اقای ترابی مهربانی اسطوره من هستند ولی میگم شاید مثلا از یه دنیای دیگه باشه که توش پیتر همیشه لباس آیرون اسپایدر رو میپوشه یعنی اصلا پسش نداده یا مثل انیمیشن مرد عنکبوتی نهایی کلا یکی دیگه باشه
نقل قول کردن
Amir78_King
#38 Amir78_King 1399-03-14 11:11
خیلی مقاله جالب بود
اسپایدرمن هم بشیم میشیم خوک عنکبوتی :-|
نقل قول کردن
ironman
#39 ironman 1399-06-22 00:51
چقد با این مقاله کیف کردم واقعا ممنونم دستتون درد نکنه خیلی زحمت کشیدین واقعا داستان های مرد عنکبوتی جالب هستن
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#40 Mr. Doctor 1399-06-30 12:58
مقاله خیلی جامع و کامل بود،ممنون از شما.
استاد یه سوال داشتم.میشه از بین تمام عنکبوتی ها،پنج تا از عنکبوتی هایی که بیشتر دوستشون دارین رو جدا کنید؟البته به غیر از پیتر.اخه کیه که پیتر رو دوست نداشته باشه :D
نقل قول کردن
mtm
#41 mtm 1399-06-30 15:53
به نقل از Mr. Doctor:

استاد یه سوال داشتم.میشه از بین تمام عنکبوتی ها،پنج تا از عنکبوتی هایی که بیشتر دوستشون دارین رو جدا کنید؟البته به غیر از پیتر.اخه کیه که پیتر رو دوست نداشته باشه :D

کار سختیه ولی من میگل اهارا و مرد عنکبوتی نوآر را بعد از پیتر دنیای اصلی خیلی دوست دارم
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#42 Mr. Doctor 1399-06-30 16:01
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:

استاد یه سوال داشتم.میشه از بین تمام عنکبوتی ها،پنج تا از عنکبوتی هایی که بیشتر دوستشون دارین رو جدا کنید؟البته به غیر از پیتر.اخه کیه که پیتر رو دوست نداشته باشه :D

کار سختیه ولی من میگل اهارا و مرد عنکبوتی نوآر را بعد از پیتر دنیای اصلی خیلی دوست دارم

ممنون که توجه کردین استاد.ولی فکرمیکردم دختر عنکبوتی(دختر پیتر از دنیایmc2)هم بگین. :-*
نقل قول کردن
mtm
#43 mtm 1399-06-30 16:11
به نقل از Mr. Doctor:
به نقل از mtm:
به نقل از Mr. Doctor:

استاد یه سوال داشتم.میشه از بین تمام عنکبوتی ها،پنج تا از عنکبوتی هایی که بیشتر دوستشون دارین رو جدا کنید؟البته به غیر از پیتر.اخه کیه که پیتر رو دوست نداشته باشه :D

کار سختیه ولی من میگل اهارا و مرد عنکبوتی نوآر را بعد از پیتر دنیای اصلی خیلی دوست دارم

ممنون که توجه کردین استاد.ولی فکرمیکردم دختر عنکبوتی(دختر پیتر از دنیایmc2)هم بگین. :-*

اره اونم هست
نقل قول کردن
Death_master
#44 Death_master 1400-01-28 11:09
سلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی ترکندونین به معنای واقعی
نقل قول کردن
amin Hajati
#45 amin Hajati 1400-08-12 08:28
خیلی عالی بود اقای ترابی لطفا قسمت سوم هم بنویسید و بقیه عنکبوتی ها را معرفی کنید
با سپاس
نقل قول کردن
Spider-bro
#46 Spider-bro 1402-09-30 22:03
مرسی بابت مقاله عالی بود
خسته نباشید آقای ترابی
میدونم سوالم احمقانه هست ولی اگه جواب بدید ممنون میشم
اسپایدرمن (Earth 616) اولین کمیکش اسمش چیه؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید