10 لحظه ی برتر شروران در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

10-لحظه-ی-برتر-شروران-در-فیلم-اسپایدرمن-راهی-به-خانه-نیست-spiderman-no-way-home-مرد-عنکبوتی

اسپایدرمن شاید نقش اصلی فیلم هایش باشد اما شروران فیلم هایش هم لحظات جذابی را در فیلم هایش رقم می‌زنند و "نو وی هوم" نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد.

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

مقدمه: در دنیای سینمایی مارول شروران داستان ممکن است موهبت بزرگی برای فیلم باشند. برای مثال ضد قهرمان پیچیده ای مانند لوکی یا شرور هایی ماننند کیل مانگر و حتی آگاتا هارکنس طرفداران زیادی را به خود جذب کرده اند اما شروران فیلم Spider-man No Way Home حتی از آنها بهتر عمل کردند و طرفداران برایشان سر و دست میشکنند. در واقع در این فیلم شرور های سه گانه ی سم ریمی با ویلن های مرد عنکبوتی شگفت انگیز در یک نمایش افسانه ای که ممکن است طرفداران را به یاد شش خبیث بیاندازند، متحد می‌شوند و در لحظاتی سکانس را از شخصیت اول و قهرمان قصه می‌دزدند و می‌درخشند. همچنین حضور توبی مگوایر و اندرو گارفیلد باعث می‌شود که این فیلم نسبت به بقیه فیلم های مرد عنکبوتی برتری خاصی داشته باشد که همه ی این ها بخشی از جذابیت این فیلم است.

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

ضمنا توصیه میکنیم مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

رتبه بندی 10 تا از کاراکتر های "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر قدرت و زور بازو!

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم"

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

رتبه بندی 10 لباس (کاستوم) برتر در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی شخصیت هایی که از فرنچایزهای دیگر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" حضور پیدا کردند

 

10- حضور دکتر اختاپوس از همان تریلر اول طرفداران را هیجان زده کرد

دکتر اختاپوس یکی از نمادین ترین دشمنان مردعنکبوتی است. اوتو اکتاویوس در قسمت دوم سری سم ریمی حضور پیدا کرد و از او به عنوان مرشد پیتر پارکر یاد میشود که قربانی نبوغ خودش شد. در پی آزمایشی که اشتباه پیش رفت، ستون فقرات او با چهار بازوی فلزی ترکیب شد و تراشه بازدارنده عصبی که برای کنترل اتصال کوتاه آن بازو ها استفاده شده بود، اوتو را دیوانه کرد. او در فیلم Spider-man No Way Home نخستین شروری است که پس از اتفاقات مولتیورسی ظاهر می‌شود و تماشاگران را هیجان زده می‌کند. او از همان لحظه نخستی که در اولین تریلر دیده شد ضربان قلب ما را بالا برد و باعث شد که هم برای او دست بزنیم و هم برای قهرمان! درسته که در نخستین رویارویی او با مرد عنکبوتیِ تام هالند، شکست میخورد اما قلب ما را به تپش میندازد و بهترین گزینه بوده برای به راه انداختن اتفاقات مولتی ورسی فیلم.

 

9- ورود گرین گابلین به فیلم

در نبرد مرد عنکبوتی با دکتر اختاپوس، مرد عنکبوتی به واسطه فناوری نانوی به کار رفته در لباسش پیروز می‌شود اما درست در همان لحظه که او فکر می‌کند همه چیز درست شده است ناگهان گرین گابلین در صفحه ظاهر می‌شود. اولین حضور او در فیلم کوتاه است و او از بین دود و غبار ظاهر می‌شود که تعجب دکتر اختاپوس را به دنبال دارد زیرا تا جایی که او می‌داند نورمن آزبورن مرده است. خوشبختانه دکتر استرنج پیش از آنکه گرین گابلین بتواند به مرد عنکبوتی که گیج شده است صدمه ای بزند، وارد عمل می‌شود.

 

8- مبارزه ی نورمن با بخش تاریک خود و پیروزی بر گابلین

پس از ورود ترسناک گرین گابلین، پیتر برای پیدا کردن او مصمم می‌شود و همه انتظار یک مبارزه ی بزرگ بین او و گرین گابلین را دارند اما مبارزه ی واقعی بین نورمن و آلتر ایگوی خودش اتفاق می‌افتد (نورمن شخصیت دوگانه دارد و مبارزه بین او و شخصیت دومِ درون ذهنش اتفاق می‌افتد). تصویری که ویلم دفو از مسائل مربوط به سلامت روان نورمن آزبورن به تصویر می‌کشد واقعاً دلخراش است و بینندگان را وادار می‌کند تا با شروری که از او به عنوان شیطان خالص یاد می کردند، همدردی کنند. نورمن موفق می‌شود گابلین را شکست دهد و به سازمان خیریه زن عمو می، Feast، پناه می‌برد اما این اتفاق وضعیت او را بهتر نمی‌کند. اشاره ی او به غیبت پسرش در این دنیا، با توجه به سرانجام دلخراشش در قسمت سوم سری سم ریمی، بسیار ناراحت کننده است.

 

7- مرد شنی به مرد عنکبوتی برای شکست دادن الکترو کمک می‌کند

همه ی شرور ها در این فیلم مانند گرین گابلین و دکتر اختاپوس نقش برجسته ای ندارند اما باز هم لحظات ماندگار خودشان را می‌سازند. زمانی که پیتر به دنبال الکترو می‌رود، متوجه می‌شود که دارد خودش را شارژ می‌کند. هرچند فناوری نانوی موجود در لباس پیتر مانع از این می‌شود که او صدمه ای ببیند اما شکست دادن الکترو کار آسانی نیست. در این زمان، مرد شنی، که فکر می‌کند مرد عنکبوتی دنیای خودش به کمک نیاز دارد، به کمک مرد عنکبوتی می‌آید. این صحنه بر شخصیت پردازی مستقل شرورهای فیلم و انگیزه های متنوع آنها تاکید می‌کند و باعث میشود مرد شنی از شخصیت های دوست داشتنی فیلم شود.

 

6- شروران از سرنوشت واقعی خود آگاه می‌شوند

پس از اینکه تمامی شروران مولتی ورسی دستگیر می‌شوند، دکتر استرنج می‌خواهد آن ها را به دنیای خودشان برگرداند. پیش از اینکه او طلسم بازگرداندن آنها به دنیای خودشان را انجام دهد، دکتر اختاپوس و گرین گابلین با یک دیگر صحبت می‌کنند و نورمن متوجه می‌شود که او در دنیای خودش مرده است و از طریق گفت و گوی این دو نفر، همه ی شرور ها متوجه سرنوشت شوم خودشان می‌شوند. این صحنه بسیار دلخراش است، مخصوصا برای گرین گابلین که بدون مبارزه و با رضایت کامل همراه با پیتر به خانه دکتر استرنج آمده بود. این مساله با توجه به صحنه ی دلخراش مرگ گرین گابلین در فیلم نخست سه گانه سم ریمی، برای هواداران دردناک تر از قبل هم بنظر میرسد. پس با توجه به شرایط جای تعجبی ندارد که چرا پیتر تصمیم می‌گیرد آنها را نجات دهد.

 

5- هشدار لیزارد به مرد عنکبوتی: " ممکن است همه چیز خراب شود!"

پس از اینکه پیتر دکتر استرنج را در بعد آینه گیر می اندازد، برنامه ی ابتدایی خودش را برای درمان شرور ها آغاز میکند. هرچند که آنها ظاهرا به این کار تمایل ندارند و دکتر اختاپوس می‌گوید نیازی به درمان ندارد. اما این لیزارد است که یکی از لحظات جالب را، غلی رغم حضور کوتاه خود نسبت به باقی ویلن ها، در فیلم می‌سازد. او به پیتر می‌گوید که برنامه ی او عواقب بدی به دنبال دارد و اینگونه به نوعی به وقایع شومی که انتظار قهرمان داستان را میکشد اشاره میکند و نوعی foreshadowing انجام میدهد. لیزارد سپس و به جای همراهی پیتر و شروران، در کامیون Feast می‌ماند. پس از اینکه برنامه ی پیتر خراب می‌شود او از کامیون بیرون می‌آید و پس از حمله به پیتر بر جملات قبلی خود تاکید می‌کند.

 

4- دکتر اختاپوس کنترل ذهن خودش را به دست می‌گیرد

دکتر اختاپوس کنترل ذهن خودش را به دست می‌گیرد

علیرغم عواقب نهایی نقشه پیتر پارکر برای مداوای خبیثان فیلم، اما ایده اش درست و منطقی است و میتوان مدرک درستی اش را در اولین موفقیت او دید: معالجه شدن دکتر اختاپوس. در واقع او موفق می‌شود که تراشه ی بازدارنده ی عصبی را از نو بسازد و در گردن دکتر اختاپوس قرار دهد و با تراشه قبلی معاوضه کند. لحظه‌ای که اوتو بالاخره از دست صداهای درون سرش خلاص می‌شود، واقعاً زیباست، و آرامش و راحتی او بابت سلامت عقل بازگشته اش، کاملا برای بیننده ملموس است. اوتو در نهایت به مرد عنکبوتی در برابر سایر شرورها کمک می‌کند و همچنین در لحظه‌ای زیبا با پیتر پارکرِ توبی مگوایر دوباره ملاقات میکند که برای هواداران بسیار قشنگ است. طرفداران قدیمی مرد عنکبوتی بدون شک از بازگشت اوتو اکتاویوس به عنوان مرشد مرد عنکبوتی لذت خواهند برد.

 

3- گرین گابلین بر نورمن پیروز می‌شود و زن عمو می را می‌کشد

متاسفانه پیروزی نورمن بر گرین گابلین موقتی است و مقاصد خیر پیتر با برگشتن پرسونای گرین گابلین نتیجه کاملا فاجعه باری برایش به ارمغان می آورد. نورمن همچنین موفق میشود الکترو را نیز با خودش همراه نماید تا درمان خودش را رها کند و برای پیتر دردسرساز شود. در بحبوحه نبرد بین گرین گابلین و پیتر، زن عمو می به شدت مجروح می‌شود و در نهایت در آغوش پیتر جان می‌دهد. غم و اندوه پیتر با توجه به حضور نیرو های امنیتی در ساختمان و مقصر دانستن او در مرگ زن عمو می، حتی دردناک تر میشود.

 

2- الکترو از قدرت آرک راکتور استفاده می‌کند و تبدیل به تهدید بزرگتری می‌شود

اشتباهات پیتر در جریان فیلمبسیار زیاد است اما شاید بدترین این اشتباهات، قرار دادن آرک راکتور در دسترس الکترو است؛ این منبع شگفت انگیز انرژی از همان نگاه نخست الکترو را وسوسه میکند. هنگامی که او درمان خودش را رها می‌کند، آرک راکتور را می‌دزدد و از آن برای تقویت قدرت خود استفاده می‌کند. این مساله باعث میشود الکترو به یکی از بزرگترین تهدیدات فیلم تبدیل گردد. در حقیقت، وقتی آرک رآکتور در اختیارش است او از الکتروی مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 هم خطرناک تر میشود و اینجاست پتانسیل حقیقتی او برای شرارت نمایان میگردد.

 

1- شرور ها علیه سه مرد عنکبوتی

در نبرد اوج Spider-man No Way Home، گرین گابلین، الکترو، مرد شنی، و لیزارد در برابر سه نسخه مرد عنکبوتی با یک دیگر متحد می‌شوند. مبارزه در ابتدا برای سه اسپایدرمن خوب پیش نمی‌رود اما از وقتی که تصمیم می‌گیرند با یکدیگر هماهنگ باشند و برنامه ریزی درستی برای این کار انجام می‌دهند، شرایط عوض می‌شود. ضمن اینکه آنها از کمک ام جی، ند لیدز، دکتر اختاپوس و در نهایت دکتر استرنج هم بهره مند میگردند. در انتها شروران درمان را به نوبت دریافت می‌کنند و واکنش آنها پس از دریافت درمان جالب است و اینجاست که ما می‌توانیم ترس نورمن آزبورن از کارهایی که انجام داده را ببینیم.

 

 شکیبا پوران پیر

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی شخصیت هایی که از فرنچایزهای دیگر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" حضور پیدا کردند

10 خط داستانی که فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برای آینده زمینه چینی میکند

10 سئوالی که فیلم "راهی به خانه نیست" درباره مرد عنکبوتی MCU پاسخ داد

10 شخصیتی که باید در سه گانه بعدی سینمایی مرد عنکبوتی باشند

10 دیالوگ بامزه برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10 دفعه ای که فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" توقعات ما رو برآورده کرد!

10 صحنه احساسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 تا از کاراکتر های "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر قدرت و زور بازو!

ایستراگ مربوط به "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" در سریال هاکای

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم"

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1400-11-04 10:40
دستتون درد نکنه مقاله خیلی خوبی بود
به نظرم مرد عنکبوتی ها واقعا شانس اوردن که دکتر اختاپوس باهاشون نجنگید چون توی مرد عنکبوتی ۲ پیتر نتونست به صورت کامل شکستش بده و ضربات محکمی هم بهش وارد شد ولی در نهایت اتو کنترل بازو هاش رو میگیره و فداکاری میکنه
و توی راهی به خانه نیست دیدیم که به سادگی پیتر رو متوقف میکنه
و در نهایت هم‌ کمک خیلی مفیدی بهشون میکنه
مکالمه ی بین شرور ها توی زندان دکتراسترنج هم خیلی عالی بود
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-11-04 14:32
سلام
ممنون بابت مقاله.
یکی از نکاتی که دربارهٔ راهی به خانه نیست واقعا دوست دارم، استفاده خوب و موثر از خبیث های فیلم های قبلی اسپایدرمن هست. اکثر اونا در طول فیلم نقش مهم و اساسی در فیلم دارند و حضورشون طرفداران رو سر وجد میاورد. در راس اونا که گرین گابلین کبیر قرار داشت که چنین حضوری قدرتمندی از او بسیار خوشحال کننده بود. خوشبختانه برای این خبیث ها لحظات قدرتمندانهٔ زیبایی در نظر گرفته شده که بعضی از اونا واقعا زیبا بودند. مثل جمع شدن خبیث ها و قهرمانان در کنار هم که لحظهٔ خوشحال کنندهٔ زیبایی بود، اونجایی که دکتر اختاپوس بالاخره با کنترل خودش رو به دست میاره، صحبت های لیزارد دربارهٔ عواقب کارهای پیتر پارکر، صحبت های بین اسپایدرمنِ اندرو و الکترو، صحنه ای که سندمن به حالت انسانی خودش برمیگرده و کلا هر صحنه ای که نورمن آزبورن/گرین گابلین توش هست! همهٔ این لحظات طرفداران رو سر ذوق آورد. اون صحنه ای که گرین گابلین هم از شر لباس قبلی و اون ماسکش راحت میشه خیلی عالی بود که توی مقاله بهش اشاره شد که ادای احترامی هم به اون پانلی از شمارهٔ ۵۰ سری اول مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود که پیتر پارکر لباسش رو درون سطل آشغال میندازه. بقیه این صحنه ها هم هر کدوم به نحوی زیبا هستند.
با تشکر.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید