10 دفعه ای که فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" توقعات ما رو برآورده کرد

10-دفعه-ای-که-فیلم-اسپایدرمن-راهی-به-خانه-نیست-توقعات-ما-رو-برآورده-کرد

بازگشت شخصیت‌های مورد علاقه طرفداران از فرچایزهای قبلی، همراه با چرخش‌های داستانی امیدوارکننده برای آینده مردعنکبوتی MCU، تماشای راهی به خانه نیست را ضروری می‌کند!

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

مقدمه: اگر چیزی وجود دارد که مارول استودیوز واقعاً در آن مهارت داشته باشد، این است که با هر فیلم باعث ایجاد هیاهو می شود. از زمان "انتقام جویان:جنگ ابدیت" و "انتقام جویان: پایان بازی"، هیچ فیلمی در دنیای سینمایی مارول به اندازه "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" هایپ نشده و توقع به وجود نیاورده. برای سومین ماجراجویی موردانتظار این ابرقهرمان می‌توانست خیلی آسان باشد که به چیزی پر هیاهو یا متفاوتی تبدیل نشود و این همه توقع نزد هواداران ایجاد نکند. اما این فیلم از بسیاری جهات، از انتظارات نیز فراتر رفته است. بازگشت شخصیت‌های قدیمی‌تر مورد علاقه طرفداران از فرنچایزهای قبلی مردعنکبوتی، همراه با تغییرات امیدوارکننده برای آینده مردعنکبوتی MCU، "راهی به خانه نیست" را تبدیل به یک ورودی ضروری در فاز چهار MCU کرده است.

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

10- تقلای پیتر با واقعیت بی رحمانه زندگی جدیدش بسیار ملموس از آب درآمده

پیتر پس از فاش شدن اسم واقعی خود در صحنه های آخر فیلم "مردعنکبوتی: دور از خانه"، با یک واقعیت آشفته جدید دست و پنجه نرم می کند. زندگی او به هم ریخته است. در حالی که اتهامات جنایی علیه او در نهایت رد شد، او همچنان هدف یک کمپین رسانه ای سرسخت است که توسط جی جونا جیمسون اداره می شود. هم او و هم دوستانش، ند و ام جی، در ابتدای فیلم شانس حضور در ام آی تی (MIT) را از دست می دهند. پیتر در ناامیدی از دکتر استرنج می خواهد که واقعیت را تغییر دهد. یک درخواست بی پروا. اما این تصویر واقعیت‌های ترسناکی را تایید می‌کند که بسیاری از سلبریتی ها باید با آن‌ها روبرو شوند، زیرا دائماً در افکار عمومی مورد قضاوت قرار می‌گیرند. این واقعیت که طلسم به اشتباه اجرا میشود جای تعجبی ندارد، اما بسیار پرتنش بود.(منظور صحنه ای است که دکتر استرنج طلسم را اجرا میکرد است).

 

9- ورود دکتر اختاپوس به MCU همانقدر هیجان انگیز بود که هواداران انتظار داشتند

دکی اختاپوس

شاید تعجب آور نباشد که تریلر "راهی به خانه نیست" به شدت دکتر اکتاویوس را به نمایش گذاشت. یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های شرور در سه‌گانه مرد عنکبوتی سم ریمی، اتو اکتاویوس اولین مهمان مولتی‌ورس است که پیتر با آن برخورد می‌کند. او که به دلیل طلسم اشتباه دکتر استرنج به MCU کشیده شد، روی یک پل با مرد عنکبوتی مبارزه کرد، اما متوجه شد که این نسخه، پیتر پارکر شناخته شده او نیست. نسخه ای که آلفرد مولینا از دانشمند دیوانه ارائه میدهد به اندازه شخصیت او در "مرد عنکبوتی 2" قابل توجه است و اتو اکتاویوس همچنان یکی از دوست داشتنی ترین شخصیت های راهی به خانه نیست میباشد. نبرد او با مرد عنکبوتی روی پل نیز یادآور صحنه های امشت خلاقانه "مرد عنکبوتی 2" بود.

 

8- ویلم دفو در نقش گرین گابلین از همه خبیث ها درخشان تر ظاهر میشود

ویلم دفو در نقش گرین گابلین از همه خبیث ها درخشان تر ظاهر میشود

گرین گابلین برای اولین بار در "راهی به خانه نیست" با یک انفجار واقعی ظاهر می شود و سعی می کند به پیتر حمله کند در حالی که پیتر هنوز توسط دکتر اکتاویوس حواسش پرت است. تعجب آور این است که فیلم بیش از حد تصور به کشمکش های درونی نورمن میپردازد. نورمن پس از اینکه متوجه شد دیگر در دنیای خودش نیست، وحشت زده حتی لباس گرین گابلین را رها می کند و ماسکش را می شکند. او بعداً برای کمک به سازمان غیردولتی زن عمو می، F.E.A.S.T می رود. موقعیت او تا حد زیادی بر دیدگاه پیتر در مورد اتفاقات فیلم و تصمیم پیتر برای معالجه شروران تأثیر می گذارد، که با توجه به عواقب تراژیک تصمیم او، طعنه آمیز است. برای درک پیچیدگی های جذاب شخصیت پردازی گرین گابلین در این فیلم حتما این مقاله را بخوانید.

 

7- رویارویی و مبارزه پیتر با دکتر استرنج نفس تماشاگران را در سینه حبس می کند

استرنج نو وی هوم

بعد از اینکه همه شرورهای مولتی ورس (دکتر اختاپوس، گرین گابلین، مارمولک، الکترو و سندمن دستگیر می‌شوند)، معلوم میشود همگی یک سرنوشت مشترک دارند. آنها در واقع در جهان های خود مرده اند. پیتر با درک حقیقت می خواهد به آنها کمک کند. دکتر استرنج معتقد است که بسیار خطرناک است، اما پیتر او را نادیده می گیرد. او جعبه جادویی مورد نیاز برای بازگرداندن تبهکاران به دنیاهایشان را می دزد. در نبرد بعدی، دکتر استرنج پیتر را به بعد آینه می کشد و واقعیت را با استفاده از جادوی خود در اطراف پیتر پیچ و تاب میدهد. اما او انتقام جوی جوان را کاملا دست کم می گیرد. پیتر با استفاده از یک حمله غافلگیرانه، استرنج را به دام می اندازد، جعبه و حلقه او را می دزدد و از ابعاد عجیب در آینه فرار می کند و این وسط تماشاچی میماند و لذت یک نبرد نفس گیر که نصیبش شده!

 

6- اندرو گارفیلد و توبی مگوایر

 اندرو گارفیلد و توبی مگوایر

نقشه پیتر برای کمک به شرورها به سرعت به سمت و سویی می رود که باعث میشود گرین گابلین علیه او بشود و به مرگ غم انگیز زن عموی می ختم میشود. اما همه امید او از بین نرفته. درست زمانی که همه چیز برای پیتر بسیار وحشتناک به نظر می رسد، ند با استفاده از حلقه دکتراسترنج، دو پورتال را باز و پیتر را جستجو می کند. او در نهایت نسخه‌های مردعنکبوتی اندرو گارفیلد و توبی مگوایر را پیدا می‌کند. این دو به پیتر تام هالند ملحق می‌شوند و با هم، او را دنبال می‌کنند و یک برنامه نهایی برای حل مشکل خود پیدا می‌کنند. شاید قبل از اکران فیلم به نظر میرسید حضور اندرو و توبی به عنوان مردان عنکبوتی سابق ترفندی بوده برای فروش بیشتر ولی اصلا اینطور نیست زیرا حضور آنها کاملا بجا و هوشمندانه است و نه تنها کمک میکند داستان فیلم بهتر جلو برود بلکه باعث میشود داستان و آرک خود آنها در فیلم هایشان نیز به نوعی فرجام رضایت بخش برسد (نجات ام جی توسط مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد که باعث میشه او سرانجام از فشار اشتباه مرگبار خود در نجات گوئن رها بشه).

 

5- سقوط ام جی و یک لحظه بسیار احساسی

 سقوط ام جی و یک لحظه بسیار احساسی

در طول نبرد نهایی بین سه مرد عنکبوتی و شرورهای مولتی ورس، ام جی و ند پاشون به به درگیری کشیده می شود و هر دو از ارتفاع سقوط می کند. ند توسط شنل جادویی استرنج نجات داده میشه ولی قضیه ام جی فرق داره. در واقع این لحظه کاملاً شبیه مرگ گوئن استیسی در "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2" است، جایی که مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد تلاش می‌کند تا گوئن را نجات دهد، اما شکست می‌خورد. اما اینجا با نجات به موقع ام جی و حرکتی که میزنه (پریدن و گرفتن ام جی به جای تار پرتاب کردن به سمتش) باعث میشه بزرگترین اشتباه خودش رو جبران کنه و حالا سرانجام میتونه به زندگی عادی خودش برگرده. این صحنه به نوعی پایانی عالی رو رقم زد برای فرنچایز "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که سونی از ما دریغ کرد (بغضی که وقتی با ام جی فرود اومدن در او میبینیم و نوع نگاه حزن انگیزی که به او میکنه فوق العاده است).

 

4- شکاف در مولتی ورس، شرورهای بیشتری را در انتظار پدیدآمدن نشان می‌دهد

در حالی که حضور پنج شرور خطرناک بدون شک برای طرفداران هیجان‌انگیز است، برخی ممکن است این سوال را داشته باشند که بقیه شرورانی که از هویت پیتر اطلاع داشتند کجا هستند؟ در سکانس های پایانی "راهی به خانه نیست" به این سوال پاسخ داده میشود. شکافی در مولتی‌ورس باز می‌شود و چهره‌های شرورانی مانند گربه سیاه، کریون یا کرگدن را آشکار می‌کند! (مورد شماره 9 این مقاله را بخوانید) دکتر استرنج تمام تلاش خود را می کند تا آنها را مهار کند، اما فداکاری نهایی پیتر است که در نهایت از استرنج میخواهد طلسم پاک شدنش را در ذهن دیگران اجرا کند تا قضیه ختم به خیر شود. ولی داستان مولتی ورس تمام نشده است، زیرا "راهی به خانه نیست" مستقیماً به فیلم بعدی دکتر استرنج (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) امتداد پیدا میکند.

 

3- پایان غم انگیز اما تحسین برانگیز

اسپایدی MCU به دلیل اینکه تا حدودی به افراد اطرافش وابسته بود مورد انتقاد قرار گرفت. او از حمایت تونی استارک برخوردار بود و لباس اصلی او به هوش مصنوعی پیشرفته استارک مجهز بود. این تا حدود زیادی با داستان او در کمیک ها در تضاد به نظر میرسید، جایی که پیتر به مراتب بیشتر تلاش می کند و فقط باید به خودش تکیه کند. و اما "راهی به خانه نیست" کاملاً این مساله را تغییر می دهد. چون طلسم آخر دکتر استرنج به این معنی است که تمام عالم وجود پیتر را فراموش کنند. و این یعنی حتی عزیزانش نیز او را فراموش میکنند ولی در عین حال باعث میشود پیتر پارکر به ریشه های اصلی اش بازگردد و در پایان شاهد هستیم مثل دنیای کمیک به خودش متکی شده و حتی لباس جدیدی از جنس پارچه برای خودش دوخته!

 

2- اشارات متعدد به دنیای کمیک و فیلم های قبلی

کل فرضیه NWH متکی به کامئوهای فیلم های قبلی است. همچنین شامل جزئیات جالبی است که در نگاه نخست به چشم نمی آیند (ارجاع به رویدادها و اتفاقات گذشته و ایستراگ هایی که به کمیک ها مربوط می شوند). نمونه های قابل توجه عبارتند از جمله نورمن آزبورن: "من خودم چیزی در حد یک دانشمند هستم" یا با انگشت اشاره کردن مردان عنکبوتی به یکدیگر (این مقاله را بخوانید) که هر دو به میم های بسیار معروف تبدیل شده اند و .. همچنین نکاتی در مورد تبدیل شدن ند به هاب گابلین در کمیک ها و اشاره ای به تولد استن لی در یکی از تاکسی های روی پل (پلی که پیتر با دکتر اکتاویس مبارزه میکرد) و ... که همگی برای طرفداران هیجان انگیر هستند.

 

1- حضور ونوم در صحنه بعد از تیتراژ

ونوم

واضح است که سونی ورس پس از صحنه پس از پخش تیتراژ فیلم "بگذارید کارنیج بیاید" و حضور والچر در تریلر فیلم موربیوس نشان میده که به MCU متصل شده است. زمان و چگونگی دقیق آن مشخص نیست ولی بدون شک با قراردادهای پیچیده مارول مرتبط است. در هر حال، یافتن ونوم در صحنه پس از تیتراژ فیلم "راهی به خانه نیست" شگفت‌انگیز است. درسته که ادی یا ونوم در نبرد شرکت نمی کنند و در واقع هیچ تعاملی هم با اسپایدرمن برقرار نمیکنند و خیلی زود به دنیای خود برمیگردند، ولی سیمبیوتی که از خود در این دنیا جا میگذارند باعث میشود کلی احتمالات جذاب و دیدنی برای قسمت های بعدی ایجاد شود که میتوان از طریق آنها ونوم و دیگر سیمبیوت ها مثل کارنیج را در آثار بعدی دید!

 

سحاب نصراللهی

(sahabiuj)

منبع:CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 صحنه احساسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 تا از کاراکتر های "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر قدرت و زور بازو!

ایستراگ مربوط به "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" در سریال هاکای

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم"

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amin Hajati
#1 amin Hajati 1400-10-13 22:44
سلام من فقط سر تیتر هارو خوندم چون فیلم رو ندیدم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-10-13 22:48
سلام
ممنون بابت مقاله.
دیگه کلا چیزی از توقعات ما برای راهی به خانه نیست نمونده بود که براورده نشده باشه. این فیلم حتی از اون چیزی که ما میخواستیم هم خیلی بهتر بود و باعث شد هواداران واقعا با دیدن این فیلم کیف کنند. اونقدر که الان هر جا میریم حرفی از موفقیت های راهی به خانه نیسته و اینکه این فیلم چقدر جذاب و تماشایی بود. موضوعات در این فیلم بسیار خوب پرداشته شدند. اینکه هویت لو رفتهٔ پیتر چقدر بده و براش سخته که کلی روش تمرکز شد، گرین گابلین که حقیقتا خبیث معرکه ای برای این فیلم بود و یکی از بهترین خبیث های فیلم های کمیک بوکی بود، حضور توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد که به جای اینکه اضافه و ترفردی تبلیغاتی احساس بشن اتفاقا نقش بسیار خوب و مهمی توی فیلم داشتند و به رشد شخصیتی تام کمک کردند و حتی یه سری از خطوط داستانی خودشون هم به کمال رسیدند. مثل همون صحنهٔ نجات دادن ام جی توسط پیترِ اندرو که باعث شد ما یاد اون صحنهٔ مرگ گوئن استیسی بیفتیم. یا برای توبی که نذاشت پیتر، نورمن رو بکشه. پایان این فیلم هم که فوق‌العاده عالی بود و بهترین پایانی بود که میشد برای این فیلم در نظر گرفت. برای همین تمام انتظارات ما براورده شد و ما حالا برای فیلم های بعدی هم خیلی منتظر هستیم(به نظرتون ممکنه فیلم بعدی توی سال ۲۰۲۳ بیاد؟ چون رسمه فیلم های اسپایدرمن هر دو سال یک بار بیان به جز فاصلهٔ بین مرد عنکبوتی ۲ و ۳ که سه سال بود و مرد عنکبوتی ۳ و مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ و مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ و بازگشته به خانه که اینا هم برای ریبوت و قرارداد و اینا بوده. اگر سال ۲۰۲۳ بیاد ممکنه یه سال اسپایدرمنی تمام عیار دیگه داشته باشیم چون هم قسمت دوم بازی مرد عنکبوتی اینسومنیاک اون سال میاد هم بخش دومِ انیمیشن "مرد عنکبوتی: سرتاسر(یا آن سوی) دنیای عنکبوتی"(همون قسمت دوم سفر به دنیای عنکبوتی خودمون) میاد!).
با تشکر.
نقل قول کردن
M.R.S
#3 M.R.S 1400-10-13 23:23
عالی بود
به نظرتون مردعنکبوتی ۴ و شگفت انگیز ۳ با حضور والچر و ونوم ساخته میشه ؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
Behnam
#4 Behnam 1400-10-14 09:30
سلام. شماره دوم خط چهارم نوشتین این مقاله را بخوانید ولی لینکی روش نزاشتید. با تشکر
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-10-14 09:35
سلام
خسته نباشید
ممنون بابت مقاله
پتانسیل بیش از اندازه ی این فیلم توی روایت مولتی ورس و پرداختن به جهان های مختلف اسپایدر_من، توقعات خیلی زیادی رو برآورده کرد. ولی خب حتی از توقعات طرفدارا هم پیشی گرفت و تونست در کنار "اسپایدر_من ۲"، به بهترین فیلم تاریخ مرد_عنکبوتی تبدیل بشه. هیچی نمیتونم بگم واقعا اما از لحاظ فنی هم این فیلم تونست عالی جلوه کنه. یعنی ساخت یکسری صحنه ی اشک درآر که واقعا هم اشک هممون رو درآوردن؛ همینطور صحنه های اکشن گیرا و شاهکار و سکانس های احساسی بی نظیر! این فیلم واقعا به حرف هوادارا گوش داد هیچی نمیتونم بگم دمتون گرم مرسی بابت ترجمه ;-)
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-10-14 11:14
به نقل از Behnam:
سلام. شماره دوم خط چهارم نوشتین این مقاله را بخوانید ولی لینکی روش نزاشتید. با تشکر

مرسی که گفتی. درست شد
نقل قول کردن
Ilya202020
#7 Ilya202020 1400-10-14 17:33
ترجمه که عالی بود ولی تو مقاله به نظرم جا مورد شش باید اول میشد
نقل قول کردن
زنده یاد محتشم
#8 زنده یاد محتشم 1402-10-01 23:39
بنظرم بزرگ‌ترین مشکل فیلم این بود که چرا پیتر باید به خاطر دانشگاه و در جهت منافع خودش از دکتر استرنج همچین چیزی بخواد
نقل قول کردن
omiDeadpool
#9 omiDeadpool 1402-10-01 23:57
به نقل از زنده یاد محتشم:
بنظرم بزرگ‌ترین مشکل فیلم این بود که چرا پیتر باید به خاطر دانشگاه و در جهت منافع خودش از دکتر استرنج همچین چیزی بخواد

خوب فیلمو تماشا نکردی. پیتر واسه خاطر منافع دوستانش رفت پیش دکتر استرنج، نه منافع خودش (چون به خاطر پیتر داشتن شانس ورود به دانشگاهو از دست میدادن )
واقعا استاد راست میگه که انگار درک این فیلم از سطح شعور و سواد برخی بالاتره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید