10 صحنه برتر و تاثیرگذار فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" (Avengers: Endgame)

10 صحنه برتر و تاثیرگذار فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" (Avengers: Endgame)

این مقاله به مناسبت سالگرد اکران فیلم "اونجرز: اند گیم" بار دیگر در صفحه نخست سایت قرار میگیرد. 

مقدمه: اغراق نیست اگر بگوییم پایان بازی فقط یک فیلم و یک شاهکار سینمایی نیست بلکه یک تجربه است که مخصوصا اگر در سالن سینما و در کنار دیگران انجام بشه تا ابد در ذهن تماشاچی یاقی خواهد ماند. مارول با این فیلم و البته با فیلم قبلی (جنگ بینهایت) تونسته یک رویداد (event) تمام عیار خلق کنه.  منظورم اینه که شما حس میکنی تماشاچیان انبوهی که اومدن فیلم رو ببینند واقعا هایپ شدن و مشتاق و مضطرب هستند برای دیدن فیلم. کاملا مشخصه این شخصیت ها رو میشناسن و باهاشون یک سفری طول و دراز اومدن و با اونا خو گرفته اند و حالا میخوان ببینند در پایان این سفر چه بر سرشون میاد. این شوق و ذوقی که شما در تک تک تماشاچیان سینما مشاهده میکنید قبلا هرگز برای ژانر "کمیک بوکی/ابرقهرمانی" اتفاق نیفتاده بود و من شاید همچین حس و حالی رو فقط در فیلم های پایانی سری "ارباب حلقه ها" و "هری پاتر" دیده بودم. یعنی اگه تماشاچی میخواست بدونه چه بر سر «فردو بگینز» و دوستانش یا «هری پاتر» و دوستانش در قسمت آخر میاد، مارول هم کاری کرده که تماشاچی با همون شور و ذوق بیاد سینما تا ببینه چه بر سر قهرمانانش میاد. و این یک افتخار بزرگه برای دنیای کمیک بوک. همیشه فکر میکردم فقط منم که به عنوان یه خوره کمیک (comic book geek) به این شخصیت ها علاقه دارم و دنبالشون میکنم ولی الان مارول استودیوز کاری کرده که تماشاچی عادی سینما هم اینا رو کاملا میشناسه و اونقدر براش مهم بوده که تمام داستانک های قبلی رو دنبال کنه. اما مساله اصلی اینه که مارول هواداران را به هیج وجه با این تجربه ناامید نمیکنه. یعنی دقیقا همون چیزی رو بهشون میده که میخواستن و حتی فراتر از اون ! اغراق نیست که بگوییم این فیلم دارای بیشترین و حیرت انگیز ترین لحظات حماسی و "جیگر حال بیار" تاریخ سینماست! آدم فیلم رو که میبینه حداقل تا 24 ساعت مغزش هنگ میکنه. تازه بعد از 24 ساعت باید بشینی و دوباره صحنه ها رو تو ذهنت مرور کنی و قند تو دلت آب بشه! و واقعا چقدر حیف که مردم کشور عزیزمون ایران از این تجربه محروم هستند و نمیتونند در کنار یکدیگر و در سالن سینما ازش لذت ببرند. در هر حال تصمیم گرفتم در این مقاله برترین و حماسی ترین لحظات و صحنه های این فیلم رو براتون معرفی کنم. و حتما در بخش نظرات بهم بگید که آیا با این صحنه ها یا ترتیب شون موافق هستید یا نه.

 

- هپی هوگان قول میده برای دختر تونی چیزبرگر بخره ...

هپی هوگان قول میده برای دختر تونی چیزبرگر بخره

این یکی تو مقاله جا نشد چون اگر میذاشتمش میشد Top 11! ولی خیلی صحنه تاثیر گذاریه و حیفم اومد بهش اشاره نکنم. بعد از مرگ تونی استارک صحنه ای سوزناک است که در آن هپی هوگان رفیق صمیمی تونی را با دختر تونی میبینیم (و چقدر هم این خانم نازه!). بهش میگه دوست داره براش چی بخره؟ اونم میگه: چیزبرگر! و هپی بغض عجیبی میکنه. میدونید چرا ؟ چون اگه یادتون باشه تو فیلم "ایرون من 1" وقتی تونی استارک از افغانستان برگشت اولین چیزی که درخواست کرد، چیز برگر بود. و حالا هپی با یادآوری اون خاطره دلش دوباره میگیره و میخواد گریه کنه ولی خودش رو کنترل میکنه و به دختره میگه: "بابات هم چیزبرگر دوست داشت. قول میدم هر چقدر بخوای برات چیز برگر بخرم" ...

 

10- بازگشت اسکات لانگ پیش دخترش

بازگشت اسکات لانگ پیش دخترش

نمیدونم بهتون گفتم یا نه ولی من دیوانه وار عاشق سری فیلم های "بازگشت به آینده" (Back to the Future) هستم. جزو Top 10 کل عمرمه. در مجموع عاشق تِم سفرهای زمانی هستم. زمان مفهومی هستش که برام خیلی جالبه. شاید به خاطر همینه که آدم نوستالژی بازی هستم. در بین سه گانه "بازگشت به آینده"، از قسمت دوم بیشتر از همه خوشم میاد (البته خیلی از منتقدین قسمت اول رو برتر میدونند ولی من قسمت دوم رو میپرستم!). عاشق اون جایی هستم که «مارتی مک فلای» از آینده به زمان حال میاد و میبینه همه چیز به هم ریخته! آخر الزمان شده انگار. مثلا میره خونه ولی یکی دیگه تو خونه اش هستش. یا گروه های خلافکاری تو شهر دارن جولان میدن و ... یه حس عجیبی داره. حالا اون صحنه ای «اسکات لانگ» بعد از 5 سال از دنیای کوآنتومی برمیگرده هم همین طوره برام. اسکات کاملا گیج شده. نمیدونه چه بلایی سر شهر و دیگران اومده (عاشق اونجام که از اون پسر دوچرخه سوار سوال میکنه "اینجا چه خبر شده؟" ولی فقط بهش چپ چپ نیگا میکنه یا اونجایی که میره قبرستان و اسم خودش رو در میان پودرشدگان میبینه!). خلاصه اینکه هیچی سر جای خودش نیست. تا اینکه میره و دختر عزیزش رو پیدا میکنه که الان بزرگتر هم شده و این صحنه واقعا به دلم نشست. کلا آدم احساساتی هستم و با این جور صحنه ها زودی منقلب میشم. در مجموع واقعا از حضور اسکات تو این فیلم خیلی راضی بودم و به قول معروف عوض نبودنش تو "جنگ بینهایت" دراومد!

 

9- تونی استارک این شانس رو پیدا میکنه تا با پدرش خداحافظی کنه

 تونی استارک این شانس رو پیدا میکنه تا با پدرش خداحافظی کنه

خب "پایان بازی" آخرین حضور تونی استارک در دنیای سینمایی مارول (MCU) هستش و در نتیجه سازندگان فیلم باید تمام خطوط داستانی مهم مربوط به او را جمع و جور میکردند. یکی از اونا مشکلاتی بود که تونی با پدرش (هاوارد) داشته و همیشه اعتقاد داشت پدرش برای او وقت نمیذاشته و همیشه سرگرم کار بوده. در فیلم "جنگ داخلی" هم دیدیم که با اون دستگاه به خاطره آخرین ملاقات تونی با پدر و مادرش اشاره شد (قبل از مرگشون) و اینکه تونی همیشه حسرت به دل موند که باهاشون چرا درست و حسابی خداحافظی نکرد. پس صحنه خداحافظی تونی با پدرش در فیلم "پایان بازی" واقعا از هر نظر مهم و تاثیرگذاره. و فیلمنامه نویسان فیلم چقدر قشنگ وقتی او و استیو را به گذشته (دهه 70 میلادی) بردند، سبب شدند تا تونی بتونه با پدرش دیدار و خداحافظی کنه (من قراره تو این مقاله مدام از فیلمنامه نویسان این فیلم تقدیر کنم پس بهتره بهش عادت کنید!). این ملاقات باعث میشه تونی بفهمه درباره پدرش اشتباه میکرده و او همیشه دوستش داشته (حتی اگر گاهی اوقات سرش شلوغ بوده و برایش وقت نگذاشته). ملاقات تونی و هاوارد از اون جهت هم مهمه که تونی نسبتا تازه بچه دار شده و درک میکنه که هاوارد بابت به دنیا اومدن پسرش (یعنی تونی) استرس و نگرانی داشته باشه. در آخر تونی پدرش را در آغوش میگیره و ازش تشکر میکنه و اینجوری حسرت اون خداحافظی که دوران جوانی ازش نکرده بود، از دلش بیرون میره.

 

8- ثور سعی میکنه مادرش رو نجات بده ...

ثور سعی میکنه مادرش رو نجات بده ...

وقتی ثور به همراه راکت به سال 2013 و آزگارد میروند تا سنگ واقعیت را به دست بیاورند، او دقیقا لحظاتی قبل از اینکه مادرش (فریگا) به قتل برسه به آنجا میرسه. درسته که ثور سعی میکنه هویت خودش را پنهان کنه ولی مادرش خیلی سریع میفهمه. ثور نمیتونه مادرش رو متقاعد کنه که از مرگش دوری کنه چون مادرش با ساحره ها بزرگ شده و میدونه که سرنوشت رو  نمیشه اینجوری تغییر داد. بعدش شاهد مکالمه ای هستیم بین مادر و پسر که فوق العاده است. ثور از عصبانیت و افسردگی میگه احساس گناه بهش دست داده چون نتونسته جلوی ثانوس رو بگیره. ولی مادرش دیالوگ مهمی رو بر زبان میاره : این مهم نیست که قراره کی باشی (یا بهت میگن که قراره کی باشی). مهم اینه که کی هستی". در واقع فریگا با گفتن این جملات خواست به پسرش بگه که نذاره ناکامی ها شخصیتش رو تعریف کنند و اجازه نده توقعاتی که دیگران ازش دارند مسیر زندگی او را تعیین کنند. همین هم باعث میشه که ثور در پایان فیلم از آزگارد بره. وقتی ولکری بهش میگه باید پادشاه باشه، بهش میگه که دیگه خسته شده از اینکه باید چی باشه. بنابراین تصمیم میگیره تا با نگهبانان کهکشان بره تا به قول معروف خودش رو پیدا کنه. گفته بودم که فیلمنامه این فیلم شاهکاره. اینم یه سند دیگر برای اثبات این ادعاست. واقعا تک تک دیالوگ های فیلم حساب شده هستند و باعث میشوند شخصیت ها به شکلی دربیان که انگیز هاشون برای اعمالشون مشخص بشه. و البته اون صحنه پایانی این سکانس که ثور منتظر میمونه تا چکش خودش (میولنیر) رو به دست بگیره واقعا عالیه چون بهش ثابت میکنه هنوز هم لیاقتش رو داره.

و این بار دیگر نشون میده حق با مادرش بوده و ناکامی باعث نشده لیاقت بر دست گرفتن چکش رو از دست بده چون لیاقت از ذات شخصیت نشات میگیره و از تلاش های او، نه از شکست خوردنش. 

 

7- نبرد کاپیتان آمریکا با کاپیتان آمریکا!

 نبرد کاپیتان آمریکا با کاپیتان آمریکا!

یقینا از میان سکانس های سفرهای زمانی از همه جذاب تر اونی که بود اونجرز به نبرد نیویورک در سال 2012 برگشتند تا بتونند سنگ های زمان، ذهن و فضا رو به دست بیاورند. در نتیجه شاهد لحظات باحال و fun ای بودیم که در واقع صحنه های اریجینال فیلم "اونجرز 1" را گسترش داد و یک سری اتفاقات مهمی که خارج از دید ما رخ داده بودند را تماشا کردیم. ولی جالب ترینش این بود که دیدیم چطور اعضای گروه با نسخه های سال 2012 خودشون روبرو میشوند. اون جایی که کاپیتان آمریکای از آینده آمده (یعنی کاپیتان آمریکای سال 2023) تو آسانسور مامورین هایدرا رو متقاعد میکنه که عصای لوکی رو بهشون بدن ، نبوغ آسا بود! قطعا بزرگترین ایستراگ فیلم اونجایی بود که در گوش «جاسپر سیتسولِ» گفت: "درود بر هایدرا":

چون اشاره داشت به لحظه بسیار معروف رویداد "امپراتوری مخفی" . منظورم اینه). جالبه که تو سینما اولش فکر کردم فقط خودم قضیه رو گرفتم ولی کلی آدم از پشت سرم با شنیدن Hail Hydra شروع کردن به سوت زدن! (واقعا چقدر کمیک خوان زیاد شده، مگه نه؟!).  دیدن اون قیافه شوکه شده جاسپر سیتولِ واقعا عالی بود ولی خیلی سریع دیدیم که نسخه سال 2012 کاپیتان آمریکا از راه میرسه و چون استیو را با لوکی اشتباه گرفته، شروع میکنه باهاش بجنگه! کلا مبارزه نسخه های بدل قهرمانان با خودشون همیشه در دنیای کمیک وجود داشته و ذوق زده شدیم که اون رو در سینما هم دیدیم. یک سری اشارات باحال هم وسط دعوا انجام شد. مثلا اون تیکه "I can do this all day " که استیو 2023 در جواب بهش گفت: "آره بابا خودم میدونم"! 

 

6- تونی استارک پیتر را در آغوش میگیرد!

 تونی استارک پیتر را در آغوش میگیرد!

 یکی از مشکلاتی که همیشه با شخصیت بتمن دارم اینه که چطور به خودش اجازه میده یک نوجوان به نام رابین را دستیار خودش بکنه و هر شب با خودش ببرتش بیرون تا با همدیگه با جرم و جنایت بجنگند؟ آیا با این کارش جون این بچه رو به خطر نمیندازه؟ وقتی قرار شد تو فیلم "جنگ داخلی" شاهد رابطه مشابه ای بین تونی و پیتر باشیم کمی نگران شدم ولی کاملا بی مورد بود چون تونی بارها و بارها نشان داد نگران پیتره (یادتونه حتی بهش گفته بود وقتی با کاپیتان آمریکا مبارزه میکنه ازش فاصله بگیره؟)  تو فیلم "بازگشت به خانه" هم این مساله را شاهد بودیم که ماه ها گذشت ولی خبری از ماموریت جدید برای پیتر از سوی تونی نبودیم چون نمیخواست جونش به خطر بیفته. اوج این مساله را در "جنگ بینهایت" شاهد بودیم. تونی اصلا نمیخواست پیتر به فضا بره. وقتی هم که پیتر پودر شد تونی واقعا عزادار شد و حتی میشه گفت در فیلم "پایان بازی" هم با دیدن عکسی از پیتر مجاب شد تا بره و به قهرمانان در انجام سفرهای زمانی کمک کنه. البته فیلمنامه نویسان این فیلم (که به نظرم باید بهشون حتما جایزه اسکار بدن)، همه چیز رو فوق العاده زیبا بهم ربط داده اند. یعنی استرس و اضطراب تونی در قبال پیتر، از این نشات میگیره که نسبت به او حس پدری داره و ما میدونیم که تونی الان بچه دار شده (اون دختر ناز رو میگم) و البته در "جنگ بینهایت" همسرش باردار بود و همین حس باعث شده بود در قبال پیتر هم حسش مسئولیت پذیرتر از گذشته بشه (اونایی که مثل من پدر شده اند اینو خوب درک میکنند). در هر حال وقتی بشکن ثانوس خنثی میشه شاهد صحنه بسیار عاطفی در بحبوحه نبرد هستیم و تونی یهویی احساسات خودش رو بروز میده و در حالی که چشمانش پر از اشک شده پیتر رو در آغوش میگیره . واقعا صحنه فوق العاده ای را شاهد بودیم. ضمن اینکه در واقع اشاره ای هم داره به اون صحنه خنده دار در فیلم "اسپایدرمن: بازگشت به خانه" که پیتر فکر کرد تونی میخواد بغلش کنه در حالی که میخواست دَر ماشین رو براش باز کنه!

 

5-  مرگ بلک ویدو

 مرگ بلک ویدو

یکی از نکات جالب این فیلم اینه که هیچ کدام از اعضا نمیدونستند چطوری باید سنگ روح را به دست بیاورند چون در واقع اونجا نبودند که ببینند در فیلم "جنگ بینهایت" چطور ثانوس با قربانی کردن دخترش این سنگ را به دست آورد. ولی وقتی هاکای و بلک ویدو به سیاره وُرمیر رفتند و ار قضیه با خبر شدند یک جور "نبرد انتحاری" (suicide battle) بین آنها رخ داد تا جون خودشون را فدا کنند که واقعا تلخ و تاثیرگذار بود. بلک ویدو از ابتدای فیلم بار عاطفی سنگینی را با خودش حمل میکرد و معلوم بود حاضره هرکاری بکنه تا از دست رفتگان دوباره برگردند. او هرگز خانواده ای نداشت و در واقع اونجرز خانواده اش بودند . پس از دست دادن اعضای این گروه در نتیجه بشکن ثانوس، برایش به منزله از دست اعضای خانواده بود. از طرفی هاکای هم بعد از از دست دادن خانواده اش دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت . ولی در نهایت این ناتاشا بود که در این مسابقه "شهادت جویانه" (!) پیروز شد . صحنه ای که کلینت دست ناتاشا را گرفته در حالی که از لبه پرتگاه آویزان شده و ناتاشا ازش میخواد که دستش رو ول کنه، واقعا غم انگیزه.

ولی ناتاشا این کار رو میکنه چون میدونه کلینت زن و بچه داره و اگر موفق بشن خانواده اش دوباره دورش جمع میشن. فداکاری ناتاشا در ضمن خیلی معنا داشت زیرا شخصیت او طوری بود که شاید اولش وقتی به انتقام جویان ملحق شد کسی بهش اعتماد نداشت چون فکر میکردن قابل اعتماد نیست و  دنبال نقشه های خودشه (یادمون هست که در قضیه "جنگ داخلی" به تونی و گروهش خیانت کرد) ولی با این کارش همه گذشته خاکستری خودش را سفید کرد. و البته باز هم وجود یک جمله در فیلمنامه شگفت انگیز این فیلم این مساله رو ثابت میکنه . منظورم اون جایی هستش که بلک ویدو به هاکای میگه :"تو کسی بودی که درباره من قضاوت نکردی". این مساله باز هم نشان دهنده گذشته خاکستری بلک ویدو هستش (باز هم میگم که واقعا تک تک جمله های فیلمنامه "پایان بازی" را با حساب و کتاب نوشته اند). پس این صحنه نقطه اوجی عالی بود برای رابطه قدیمی بین این دو شخصیت . مرگ بلک ویدو عالی بود و چون ربطی به بشکن ثانوس نداشت پس نشد که در انتهای فیلم زنده بشه چون برای به دست آوردن سنگ روح باید یکی را قربانی کرد و در نتیجه بلک ویدو هم قرار نیست که برگرده. همین مساله باعث شد تا مرگ او حتی تاثیر گذار هم بشه ولی متاسفانه تحت الشعاع مرگ تونی استارک در انتهای فیلم قرار گرفت و داشت میرفت تا به دست فراموشی سپرده شد که  اون صحنه پایانی از راه رسید. مظنورم جاییه که کلینت در کنار اسکارلت ویچ ایستاده و بهش میگه :"کاش یه راهی بود که بهش خبر میدادم پیروز شدیم. ما انجامش دادیم".

اسکارلت ویچ هم پاسخ میده: "اون خبر داره. اونا هردوشون خبردارن" ، که اشاره ای هست به بلک ویدو و ویژن ....

 

4- استیو تصمیم میگیره در گذشته باقی بمونه

استیو تصمیم میگیره در گذشته باقی بمونه

خب میرسیم به کاپیتان آمریکا. خداییش هر جوری فکر میکنم بهترین پایان ممکن رو برای استیو راجرز رقم زدند. اونقدر این پایان (و همچنین پایان تونی استارک) درست و بجا به نظر میاد که آدم میگه چرا از قبل ازشون مطمئن نبوده. دلیلش اینه که برادران روسو اونقدر ما رو در طول فیلم غافلگیر کردن که آدم فکرش به همه جا میرفت! وقتی استیو رفت به گذشته که سنگ ها رو برگردونه سر جای خودشون، ناگهان دیگه برنگشت! یعنی چی شده؟ کمی اون طرف تر یک پیرمرد روی نیمکت نشسته. اون کسی نیست جز استیو راجرز که حالا پیرمرد شده! و توضیح میده که وقتی رفت به گذشته تصمیم گرفت همون جا بمونه و دیگه برنگرده و با عشقش (پگی کارتر) باشه. به فالکون هم میگه زندگی خوبی داشته و اصلا از این تصمیم پشیمون نیست. واقعا که باید فیلمنامه این فیلم رو قاب کرد و گذاشت روی دیوار تمام استودیوهای هالیوود (مخصوصا وارنر!!!). همه چیز این فیلم درست سر جای خودشه. و تازه این پایان کار نیست چون صحنه پایانی که استیو را در حال رقصیدن با پگی در گذشته نشان میده دیگه آخرشه!

استیو  و پگی کارتر

استیو بالاخره به قول خودش وفا کرد ...

 

3- استیو چکش ثور را بر دست میگیره!

از همون لحظه ای که استیو راجرز در فیلم "انتقام جویان: عضر الترون" نشون داد که احتمالا لیاقت بر دست داشتن چکش معروف ثور (میولنیر) را داره، هواداران انتظار این لحظه را داشتند . و چقدر هم درست و  به موقع این اتفاق افتاد. درست زمانی که ثانوس تا مرز کشتن ثور پیش میره و ناگهان میولنیر را میبینیم که از جای خودش بلند میشه و تماشاچی حس میکنه شاید قراره بیاد دست ثور ولی اشتباهه چون یهو میرسه دست استیو!!! عجیب صحنه ای! یادمه ملت تو سینما چقدر بابتش ذوق کردن. درسته که برای شکست دادن ثانوس کافی نیست ولی لحظه ای رو خلق میکنه که هواداران خیلی منتظرش بودند (تو این مقاله هم گفته بودیم که در دنیای کمیک هم سابقه داشته استیو میولنیر را بلند کنه). از اون لحظات نابی هستش که آدم با دیدنش دوست داره فریاد بزنه: "hell yes!"

سپس شاهد نبرد استیو با ثانوس هستیم که به نظرم بهترین و خلاقانه ترین نبرد تن به تن در این فیلمه (شاید هم در کل فیلم های کمیک بوکی). استیو بسیار عالی و هماهنگ از سپر و چکش به طور همزمان استفاده میکنه.

مبارزه ثانوس با کاپیتان امریکا

 

2- مرگ تونی استارک

خب خداییش از مدتها قبل انتظار داشتیم که این فیلم تلفات داشته باشه. اصلا اگر اینطور نمیشد ناراحت میشدیم. منتهی سازندگان فیلم و نویسندگان فیلمنامه بهترین مرگ ممکن را رقم زدند و اون رو از نظر تماتیک به داستانک های قبلی ربط دادند (اینکه چرا دکتر استرنج تونی را زنده گذاشت و سنگ زمان را در فیلم قبلی به ثانوس داد و ...). تونی باید اون فداکاری نهایی رو میکرد و فقط هم تونی. او موسس MCU بوده و رابرت داونی جوینور بیشترین زحمت را برامون کشیده. تنها او شایسته این لحظه باشکوه بود که به بهترین نحو ممکن انجام شد. ثانوس داشت رجز میخوند : I am inevitable  یعنی من اجتناب ناپذیرم. یعنی منو هر کاری کنید جلوم رو نمیتونید بگیرید و کاری رو که بخوام بکنم میکنم (این جمله را قبل از مردن هم گفته بود). ولی تونی خوب حالش رو میگیره و در حالی که سنگ ها رو به دست گرفته جمله معروفش رو میگه: I am Iron Man. و این بهترین جمله ای بود که میتونست بگه. یعنی تو هر خری هستی باش ولی منم آیرون منم! و بالاخره صحنه جان دادن تونی در حالی دوستانش و همسرش باهاش خداحافظی میکنند. هیچی نگفت و فقط دستش رو گذاشت روی اون قلب لعنتی. واقعا غم انگیز بود.

مرگ تونی استارک

تام هالند و گوئینت پالترو عالی بودن و اون بوسه ای که همسرش روی پیشانی تونی میزنه و ازش خداحافظی کرد. لامصب بغضم رو ترکوند ....

 

1- بازگشت قهرمانان پودر شده و شعار "انتقام جویان گرد هم آیید!"

بازگشت اونجرز و شعار :انتقام جویان گرد هم آیید!"

آقا این صحنه واقعا یه چیز دیگست. کاش بودید تو سالن سینما و خودتون نظاره میکردید که چه ذوقی کردن ملت و چه دست و هورایی کشیدن. برادران روسو با استادی تمام نبرد استیو، تونی و ثور با ثانوس را پیش بردند. هر لحظه فکر میکردی الان پیروز میشن ولی یه اتفاقی میفتاد. تا اینکه سپر استیو شکست و ثانوس لشگرش رو از گذشته به حال آورد و گفت میخوام این سیاره رو بترکونم و از نو بسازم. جالبه که ثانوس اعتراف کرد هیچ وقت کینه شخصی تو جنگ ها و خرابی هایی که به بار می آورده نداشته ولی این بار واقعا میخواد این سیاره (یعنی زمین) رو نابود کنه چون حسابی از دست قهرمانانش کُفری شده!   یاس و ناامیدی در دل همه ما جا گرفته بود. ولی استیو مرد و مردانه بلند شد و جلوی ثانوس کمر راست کرد. تا اینکه ناگهان صدایی به گوش رسید و پرتالی باز شد و قهرمانانی که پودر شده بودن یکی یکی برگشتن. نمیدونید چه حسی داشت. مخصوصا وقتی اسپایدرمن برگشت. هیچ وقت پسرم رو اینقدر خوشحال ندیده بودم.

مرد عنکبوتی - انتقام جویان پایان بازی

هیچ وقت فکر نمیکردم از دیدن این شخصیت ها اینقدر خوشحال بشم. واقعا ببین مارول چی کار کرده و چقدر ما رو با این شخصیت ها همراه و هم نفس کرده که اینقدر دلمون براشون تنگ شده بود. آدم کیف میکنه این صحنه رو میبینه. احساس غرور بهش دست میده. میدونید چرا؟ چون ثانوس و اون همه لشگر انگار استیو و دوستانش رو تنها گیر آورده بودن ولی حالا داشت میدید که تنها نیستند . آره داداش. اینا قهرمانان زمین هستند و قراره بزنند دهانت را سرویس کنند. و در نهایت وقتی صف آرایی میکنند و استیو بالاخره برای اولین بار در MCU شعار معروف گروه اونجرز را به زبان میاره: Avengers Assemble! وای خدا چه حسی داشت. یعنی تهِ حس لذت بخشی بود که خوره های کمیک مثل ما میشه نصیبشون بشه. خدا پدر و مادر و تمام رفتگان برادران روسو و کوین فایگی و ... رو بیامرزه. خیلی مرد هستین. تا ابد ازتون ممنون خواهم بود. و البته دیزنی هم واقعا ما رو شرمنده خودش کرده. دیشب داشتم مقاله ای میخوندم که میگفت احتمالا سودآوری فیلم "کاپیتان مارول" از این فیلم بیشتر خواهد بود!!! میدونید چرا؟ چون دیزنی خیلی خرج این فیلم کرده. بیشتر هزینه ها مربوط میشه به دستمزد این همه بازیگر و این همه جلوه های ویژه دیدنی. دیزنی میتونست خسیس بازی دربیاره و کلی سود بیشتری کنه ولی این کار رو نکرده. همه رو تو این سکانس نبرد نهایی جمع کرده و پول خرج کرده که هواداران کاملا راضی بشن. دم همه شما گرم.

 

و حتما در بخش نظرات بهم بگید که آیا با این صحنه ها یا ترتیب شون موافق هستید یا نه. آیا صحنه دیگری هم بود که شما دوستش داشتید؟

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

 (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه:

نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان ۴: پایان بازی" (AVENGERS 4 : ENDGAME)

واکنش منتقدین و هواداران به فیلم "انتقام جویان: پایان بازی"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ جدید پرده ای فیلم «انتقام جویان ۴: پایان بازی» 

رتبه بندی شخصیت های دنیای سینمایی مارول (MCU) از نظر قدرت فیزیکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-02-24 15:10
خواستم مثل قدیما یه مقاله دِلی بنویسم براتون. ولی احتمالا غلط تایپی هم دارم. پس لطفا اگر جایی اشتباهی دیدید بگید تا تصحیح بشه ;-)
نقل قول کردن
Lord-_-Persian
#2 Lord-_-Persian 1398-02-24 15:18
مثله همیشه عالی بود استاد

به نظر من اما قشنگ ترین قسمت فیلم سکانس بعد بشکن زدنه تونی بود! جایی که شکست رو میشد دقیقا تو چهره ی ثانوس دید و چ موسیقی متن شاهکاری استفاده شد تو اون صحنه من چون معمولا عاشق شخصیتا منفیم بعد این صحنه کلی اشک ریختم و چ پایان زیبایی برای ثانوس اجتناب ناپذیر و نکته ی جالب اینه که موسیقی متن استفاده شده در این صحنه ماله اونجرز یکه اون قسمتی که پورتال فضایی رو میخواستن ببندن و تونی باز فداکاری کرد One Way Trip هم اسمشه
نقل قول کردن
North_Eagle
#3 North_Eagle 1398-02-24 15:19
این هایی که اشاره کردید صحنه های مهم بودند در تاثیرگذاری
صحنه های کوچک وجود داشتند که باعث شدن بار عاطفی فیلم یکنواختی لازم رو داشته باشه.
مثل صحنه ای که هالک گفت من برای این خلق شدم که دستکش رو بپوشم،یا لحظه ای که دوتا نبیولا رو به روی هم واستادن.
صحنه ی مبارزه کاپیتان مارول و تانوس هم خیلی نفس گیر بودش که کمک کرد صحنه ی بعد که تونی وارد ماجرا بشه خیلی خوب کاری که میکنه برای ما قابل درک باشه.
خود صحنه ای که با انگشت دکتر استرنج یک رو نشون میده هم به صحنه ی تونی کمک خیلی کمک کرد.
سفر های زمانی هم به ما باعث شدن که یک رویوو خوب از ۱۰ سال گذشته داشته باشیم و بدونیم از کجا به کجا اومدیم
نقل قول کردن
best of the best
#4 best of the best 1398-02-24 15:22
سلام استاد. ببخشید نبودم مدتی
ثانوس پوردم کردهب ود ولی حالا برگشتم :lol:
خوشحالم برگشتنم مصادف شد با این مقاله معرکه
چقدر زیبا و تاثیرگذار نوشتید استاد. از اون متن هایی بود که فقط خودتون میتونید و بس. جملاتی که نوشته بودید هم بسیار حساب شده و دقیق بودند ور در عین حال حماسی!
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#5 Abootaleb2PAC 1398-02-24 15:29
سلام اقای ترابی، واقعا این فیلم شاهکار به تمام معنا بود
اولین فیلم از مارول بود که تو سینما دیدم و واقعا لذت دیدن تو سینما ده برابر بود. با تمام حرفاتون تو این مقاله موافقم.
منم تو سینما به این فکر افتادم که چقدر کمیک فن زیاد شده.
مثل همیشه بابت مقاله ازتون متشکرم
نقل قول کردن
spidey.hd
#6 spidey.hd 1398-02-24 15:30
مثل همیشه عالی و جذاب بود
واقعا زیبا و احساسی و در عین حال با انتخابای منطقی بود استاد ترابی
پیروز و پایدار باشید :-)
نقل قول کردن
Amir_marvel
#7 Amir_marvel 1398-02-24 15:43
مثل همیشه مقاله عالی بود استاد به نظرم بهترین مال اون زمانییکه تو نبرد نهایی درکس با یه چاقو به اون گولاخه حمله میکنه :lol: راستی یه سوال سپر کپ چرا با اون سلاح تانوس شکست
نقل قول کردن
reza2018
#8 reza2018 1398-02-24 16:07
I love you 3000 که تونی در فیلم ضبط شده میگه و صحنه خاک سپاری تونی به نظر من یکی از غم انگیز ترین صحنه های فیلم بود وجاش در این مقاله خالی بود.
نقل قول کردن
kiyan
#9 kiyan 1398-02-24 16:15
به نقل از Amir_marvel:
راستی یه سوال سپر کپ چرا با اون سلاح تانوس شکست

چون از سپر کپ قوی تر بود :-*
نقل قول کردن
kiyan
#10 kiyan 1398-02-24 16:21
به نقل از reza2018:
صحنه خاک سپاری تونی استارک به نظر من جاش در این مقاله خالی بود.

اونم جزو مرگ تونی به حساب میاد دیگه
دو تا مورد از مرگ تونی تو مقاله دیگه زیاد میشد
نقل قول کردن
Mr.Harper
#11 Mr.Harper 1398-02-24 16:30
تشکر بابت مقاله فوق العادتون
حیف که نمیشه این فیلمای بی نظیر رو تو سینما ببینیم و با اسپویلایی که عمد و غیر عمد نصیب بیننده ها میشن مجبور میشیم با کیفیت پرده ای فیلم رو نگاه کنیم هرچند از لذتش کم نمیشه
واقعا نمیدونم راجع به این فیلم چی بگم اینقدر که بی نقص و پرفکت بود. من به ندرت پای فیلمی احساساتی میشم ولی این فیلم واقعا منو احساساتی کرد بخصوص صحنه مرگ تونی که یاد سکانس مرگ لوگان هم افتادم. امیدوارم MCU بعد از اندگیم با قدرت بیشتری به این راه ادامه بده و واقعا خاری بشه تو چشم هالیوودی هایی که مدام این فیلما رو میکوبن و دلشون به افتخارات تاریخ گذشتشون خوشه. من واقعا دلخور میشم از توهینا و انتقادای بی موردی که از هنرمندا و کارگردانایی میشنوم که مشخصه اصلا نمیدونن کمیک چیه
بگذریم. تک تک این موارد رو کاملا موافقم. اصلا نمیتونم بگم کدوم این سکانس ها سکانس مورد علاقمن چون همه رو دوست داشتم
در مورد ثور و انتقادایی که در موردش میشه به نظرم اغراق کردن. ثور قدرت خودشو داشت این ثانوس بود که جوونتر و قوی تر بود. به نظرم ثور اونطور که میگن ضعیف نبود
ولی شاید بشه گفت تنها ایرادی که اندگیم داشت کاپیتان مارول بود. من فیلمشو ندیدم هنوز ولی کم و بیش تونستم بفهمم موضوعش چیه. تو اندگیم کارول واقعا نقش زیادی نداشت. اول فیلم فقط بود و آخر فیلم که سفینه ثانوس رو نابود میکنه و با خود ثانوس هم میجنگه میشه گفت حضورش قابل قبول بود ولی انگار اهمیتی به اتفاقا و حتی زمین و ساکنانش نمیداد فقط حضور داشت. اینقدر که رو این شخصیت تبلیغ شد و تو سکانس بعد از تیتراژ جنگ بینهایت فهمیدیم قراره بالاخره کاپیتان مارول رو ببینیم و خود من خیلی هایپ شدم ولی متاسفانه استفاده کافی و لازم ازش نشد
بازم ممنون بابت مقالتون
نقل قول کردن
porya
#12 porya 1398-02-24 16:35
خیلی خیلی ممنون اقای ترابی.
این مقاله های دلی تون یعنی واقعا به دل میشینن ;-) .
فیلم که اصلا شاهکار بود.یعنی واقعا صحنه های ماندگار زیادی داشت.لحظه تشیع جنازه تونی با اون موسیقی حماسی حیرت انگیز بود .من خودم هر از گاهی میرم و فیلمو صحنه های حماسی شو میبینم.تقریبا همه اینا که توی مقاله نام بردید رو نگاه میکنم و سیر نمیشم.البته بنظرم اون لحظه که استیو چکش رو بلند میکنه خیلی اوردیشن بالا.(رتبه سه مقداری براش زیاد نبود :-* ). ولی در کل رتبه بندی درستی بود.ولی شاید ممکن بود بشه به تاپ 15 هم برسه.آن سکانسی که مردعنکبوتی با تمام وجود از دستکش مراقبت میکنه و صحنه های اکشننش کم نظیر بود.یا موقعی که کاپیتان مارول میاد سفینه تانوس رو نابود میکنه.و یا موقعی که قهرمانان زن مارول همه در کنار هم هستن.(البته این یجورایی ایستراگ).
نقل قول کردن
kiyan
#13 kiyan 1398-02-24 16:40
#11:
ولی من برعکس شما به نظرم استفاده از کاپیتان مارول دقیقا به جا و اندازه و مناسب بود
با اون قدرتی که داره تعادل داستان و فیلمنامه رو بهم میزد
دقیقا باید همون جایی میومد که اومد و همون کاری رو کرد که باید میکرد
ایشون با یه فیلم ضعیفی که داشت حقش نبود بیش از این تو این فیلم حضور داشته باشه
نقل قول کردن
capitan mammad
#14 capitan mammad 1398-02-24 16:44
اقا سه تا سوال دارم
۱ کسیو که به عنوان دختر اسکات انتخاب کردن خیلی بزرگ نمیزد یعنی اگه دختر اسکاتو موقع پودر شدن ۷/۸سال حساب کنیم ۵ سال بعد ۱۲.۱۳ ساله میشد ولی بازیگره بزرگتر میزد
۲-چرا از بازیگر قبلیه هاوار استارک تو فیلم اولین انتقام جو استفاده نکردن
۳ تونی چطوری سنگارو گرفت(به خاطر دستکشا بود که خودش درست کرده بود)
نقل قول کردن
capitan mammad
#15 capitan mammad 1398-02-24 16:48
اگه اون صحنه ایم که دکتر به تونی اشاره کرده بودم میزاشتید خوب بود
نقل قول کردن
loki-thor
#16 loki-thor 1398-02-24 16:51
واقعا دستتون درد نکنه استاد با این مقاله زیبا بار دیگه فیلم برامون تداعی شد
از همون عنوان مقاله مطمئن بودم از بین مرگ تونی و شعار اونجرز یکی اوله و به نظرم که به طور درستی شعار رو اول قراردادید خود من که وقتی کریس اوانز این جمله رو گفت یه لحظه فکر کردم از رو صندلی بلند شدم از شدت ذوق زدگی
بازم تشکر از مارول به خاطر این شاهکاری که تحویلمون داد
نقل قول کردن
شرلوک
#17 شرلوک 1398-02-24 17:24
به نقل از reza2018:
I love you 3000 که تونی در فیلم ضبط شده میگه و صحنه خاک سپاری تونی به نظر من یکی از غم انگیز ترین صحنه های فیلم بود وجاش در این مقاله خالی بود.

منم موافقم به نظرم از صحنه مرگشم تاثیر گذار تر بود! در ظمن باید مقاله 20 تاپ میشد!من سر اون قضیه هل هایدرا مردم از خنده همش یاد صحنه مبارزه تو اسانسور میافتادم و میگفتم حالا فهمیدم چرا اینط.ری شد
در ظمن وقتی هالک به سانتاکروم میره و میگه 5 سال زود اومدی هم واقعا جالبه!نویسندگی هم روش کارشده !
چرا؟ فیلم قبلی ماجرای دادن سنگ زمان و نجات دادن تونی بود-اما اینجا انشت وان تاکید داره بر روی دکتر استرنج و قتی میفهمه دکتر استرنج اون کار رو کرده خودش شک میکنه ولی میگه نه اون جادوگر عظمه و در نهایت اخر فیلم بوم مرد اهنی به دکتر نگاه میکنه و دکتر با اون نگاهش میگه حالا وقتشه!
اسپم
خب فکر کنم فعلا سرتون یکم خلوت تر باشه پس اگه لطف کنید و یک مقاله کوتاه از سریال گاتهام بنویسید ممنون میشم!جاش خالی در ظمن چند روزه پیج اینستا زیاد فعال نیست!
نقل قول کردن
Mr.Harper
#18 Mr.Harper 1398-02-24 17:25
به نقل از kiyan:
#11:
ولی من برعکس شما به نظرم استفاده از کاپیتان مارول دقیقا به جا و اندازه و مناسب بود
با اون قدرتی که داره تعادل داستان و فیلمنامه رو بهم میزد
دقیقا باید همون جایی میومد که اومد و همون کاری رو کرد که باید میکرد
ایشون با یه فیلم ضعیفی که داشت حقش نبود بیش از این تو این فیلم حضور داشته باشه


حرف شما هم کاملا درسته مطمئنا من زیادی روی حضورش حساب باز کرده بودم. اما تو سکانس پایانی حضورش واقعا خوب بود
در مورد فیلمش منم تعریف زیادی ازش نشنیدم ولی همچین شخصیتی حیف شد که شروعش اینقدر ضعیف بوده
نقل قول کردن
Fantastic spider
#19 Fantastic spider 1398-02-24 17:42
سلام بسیار لذت بردم از مقالتون
بی زحمت یه مقاله درباره تایم لاین فیلم و چندتا از سوال هایی که ذهن همه رو مشغول کرده بنویسید
مثل این که گامورا چی شد
ویژن چی شد
ازگاردی ها چه طوری زنده موندن
و....


ممنون میشم
نقل قول کردن
Quick H
#20 Quick H 1398-02-24 17:51
:cry:
نقل قول کردن
Captain spider amir
#21 Captain spider amir 1398-02-24 17:57
با رتبه بندی کاملا موافقم به خصوص رتبه یک واقعا اون صحنه سکانسی بود که موهای هر فردی رو سیخ می کرد !!!
استاد یادمه تو یکی از نظراتتون گفته بودید که بعد از این فیلم لیست بهترین فیلم های کمیک بوکی رو آپدیت می‌کنید درسته ؟
این فیلم چند میشه از اسپایدر من ۲ بهتره ؟ یا اصلا اینفینیتی وار و اسپایدر ورس اولن؟
تاپ فایو من اینه !
1_ end game
2- spider Man 2
3- infinity war
4- spider Man into the spider verse
5- avengers 1
نقل قول کردن
startend1234
#22 startend1234 1398-02-24 18:09
سلام خدمت همگی اعضاء گل گلاب و ممنون از مقاله زیباتون
چند وقت کلی صبر کردم دو مورد چند چیزی که توی ذهنم بود ببینم کسی صحبت میکنه، اما دیدم خیر. البته شاید هم جالب نباشن، اما ممنون میشم نظرتون رو بدین
۱. وقتی که بلک ویدو مرد، یعنی یکی از اون شیشه های ذرات پیم که همراهش نبود استفاده نشده باقی موند همراه جسدش. این آیا می تونه راهی برای رد اسکال برای بازگشت به زمین باشه؟
۲. اگر توجه کرده باشید کپیتان وقتی مجدد همراه تونی به گذشته تر رفت و ذرات پیم رو از آزمایشگاه پیم کش بره، چهارتا برداشت، یکی برای خودش یکی برای تونی و یکی برای اینکه برگرده پیش مامور کارتر. پس یکی رو انگار هنوز داره. اون رو کجا ممکنه استفاده کنه؟
۳. وقتی کپیتان برگشت به عقب، و پروفسور هالک هر کار کرده کاپیتان بر نگشت و نسخه پیر شده برگشت. مگر هر خط زمانی جداگانه نیست، پس اگر کاپیتان برگشت به اون زمان یعنی رفت توی یه خط زمانی دیگه.پس چه جوری نسخه پیرش اومد تو این خط زمانی. مگر اینکه گذشته اون خط زمانی حال این خط زمانی باشه طبق اون چیزی که هالک گفت.
۴. وقتی هالک کاپیتان رو فرستاد گذشته و برنگشت، باکی رو خوب توجه کنید می بینید خوشحاله از این قضیه و وقتی دوباره نسخه پیر روی صندلی بود با اینکه نسبت به سم بیشتر دوستش بود با احساس غریبی می کرد و اون رو فرستاد جلو. یه جورایی انگار اون باکی نبود یا انگار می دونست که سم قراره کاپیتان آمریکای بعدی بشه. نیش خند خاصی داشت. حس جالبی بهش ندارم. یا ممکنه اسکرال بوده باشه یا دوباره خبیث بشه و حتی شاید رو بروی سم قرار بگیره؟!!
۵. تصور داشتم اول فیلم حس دارک تری داشته باشه اما شوخی های این قسمت کم نبود. اما دیگران نظرشون متین.
۶. با اتفاقی که برای هالک و دستش افتاد، اینکه خودش از نظر بدنی ضعیف تره از قبل و دستش هم ناکار شد، خیلی دلم میخاد مثل دنیای انیمیشن مث باکی دست فلزی بگیره. نظر شما چیه؟
۷. این فیلم بعد از فیلم اونجرز ۳ به فیلم اونجرز عصر التران بیشتر در ارتباط بود تا بقیه.
۸. اینکه کاپیتان برگشت به عقب نشون نداد آیا سنگ ها همه توی خط زمانی واقعی خودشون قرار گرفت؟ مثلاً سنگ زمان دست ایشینت وان قرار گرفت؟ بر خلاف بقیه من فکر می کنم سنگ زمان هم رفت عقب فقط تو نسخه های فیلم توی اون کیف دیده نشد. البته استاد که نسخه کامل رو دیدن و بقیه، آیا سنگ زمان هم به عقب رفت؟ تا جلوی مشکلاتی که ایشنت وان می گفت گرفته بشه؟
۹. جایی که روح بروس بنر از بدن هالک بیرون اومد برام جالب بود که هالک تقریبا خاکستری شد و یه جورایی به هالک خاکستری هم اشاره شد.
۱۰. اون جایی که لوکی سنگ مکان رو برداشت در رفت، مشخص نشد کجا رفت. فقط خدا کنه دیگه باعث نشه برگرده. آخه دیگه خیلی رو اعصاب میشه هی بمیره یا فکر کنیم مرده و هی برگرده

۱۱.... بقیه یادم نمیاد
و همچنین
از اين قضیه خیلی خوشحالم که شخصیت رابرت دوانی جونیور فقط خداحافظی شد نه کارکتر ایرون من. با دیدن مورگان دختر تونی و اون پسره توی ایرون من ۳ می فهمیم به زودی ایرون من یا ایرون هرت های بعدی در راه
نقل قول کردن
moali
#23 moali 1398-02-24 18:23
سلام استاد، واقعا چی بگم؟! وقتی زمزمه های ساخت فیلم جنگ بینخایت شنیده شد، شما و این سایت به قدری با مقالات و پوشش همه جانبه ذهن ماها رو آماده کردین و بعد هم برای پایان بازی این کار رو ادامه دادین که واقعا من میگم درسته ماها تو سینما نمیبینیم این فیلم ها رو، ولی حداقل میتونیم شما و این سایت رو به بقیه پز بدیم و بگیم درسته شماها هیجان دیدن فیلم تو سینماها رو تجربه میکنین، ولی ما ها هم که دستمون به گوشت نمیرسه، یک مهدی ترابی مهربانی داریم که با سایتش و مقاله‌هاش چنان دلی از ما کمیک‌فن ها میبره که هیجانش اگه بیشتر نبتشه کمتر هم نیست! چون دیدن فیلم تو سینما هیجانیه به اندازه مدت حضور تو سینما ولی این مقالات مناسبتیه مزین به قلم شما تو طول یک سال چنان با آدم بازی میکنه و دل آدم رو آماده میکنه که اصلا آدم با خودش میگه اگه من فیلمای mcu رو بدون این مقاله ها و بدون چاشنی سایتِ الماس اسپایدی ببینم، اصلا میچسبه؟! من که این جوری شدم تو این چند سال. هنوز هم بعد از بار ۱۲ام۱۳امی که جنگ بینهایت رو میبینم میرم و مقالات و خصوصا نقد شما رو می خونم و بهم کلی انرژی میده، خلاصه بگم واقعا برای ما کمیک‌فن ها که نمی تونیم تو سینما و اون جو فیلم رو تماشا کنیم حضور شخصی مثل شما و سایت فوق العادتون همیشه مثل توتیا تسکین دهنده و درخشندس. دم شما و دست‌اندرکاران سایت خصوصا اقای فقیه نازنین گرم، لطفا هیچ وقت ما کمیکی ها رو تنها نزارین :cry:
اما در مورد مقاله باید بگم قلمتون خیلی عالی بود و مثل یک عاشقی که داره برای معشوقش(مارول) نامه‌ می نویسه خیلی خوب ما ها رو هم حالی به حولی کردین. ترتیب رتبه بندی هم درست بود فقط ای کاش به جایtop10, تاپ۲۰ ویا تاپ۱۰۰ بود!!! چون واقعا خیلی از صحنه ها جاش تو این مقاله خالی بود و کلا این فیلم در واقع حماسه ای بود که قاطیش یه ذره فیلم بود!!! و واقعا تو تاپ لیست های متداول نمی گنجه. ولی کاش امکانش بود اون ها هم با قلم و توصیف شما در هم تنیده میشد و ما این کنستانتره احساسات رو می خوندیم. یسریشون به ذهن منِ حقیر میرسه که عرض میکنم:
۱. صحنه ابتدایی که کپ مارول انعکاسش روی چهره تونی در سقینه و نجاتش اتفاق افتاد
۲. رستاخیز پودر شدگان، اون صحنه که پلنگ سیاه از پورتال خارج شد و چهره خوشحال کپ
۳. اشاره حماسی و بی نظیر دکتر استرنج با عدد۱ به تونی
۴. بشکن زدن هالک
۵. صحنه گرد هم آیی زنان قهرمان مارول
۶. صحنه فوق حماسی و فوق احساسی ختم تونی که با موسیقی ماندگار آلن سیلوستری همراه بود، صحنه ای که همه درش حضور داشتند
۷. صحنه تقدیم سپر و هویت کاپیتان آمریکا به سم
۸. صحنه پشت به پشت شدن تونی و پپر هنگام مبارزه که مو رو به تنم سیخ کرد
۹. صحنه تقابل نبولا با نسخه خبیث خودش
۱۰. صحنه سخنرانی هولوگرامی تونی علی الخصوص صحنه i love you3000 آخرش :cry:
۱۱. صحنه بشکن زدن تونی استارک
۱۲. صحنه بسیار هنری پودر شدن تانوس که حس میکنم خیلی کسی بهش توجه نکرد، موسیقی فوق العاده سیلوستری که هنگام شات بسته شدن دوربین روی چهره مضطرب تانوس قطع و ملو میشه و تانوس مایوس مینشینه و به انتظار پودر شدنش میشینه

راستش اینا الان به ذهنم اومد ولی میدونم خیلی دیگه هم بودن که الان این قدر احساسی شدم که یادم رفته.

در آخر هم میخوام بگم چیزی که ناراحتم میکنه اینه که یواش یواش داریم نزدیک میشیم به تموم شدن جو اندگیم، اون زمانی که مقاله های مناسبتی فوق العاده شما وسایت هم دیگه به آخرش برسن و این جو دو سال و خورده ای که از قبل از اینفینیتی شروع و به اندگیم ختم شد، تموم بشه :cry: اون وخ ما چیکار کنیم؟!
واقعا خیلی روزای قشنگی برامون ساختین مرسی بابت همه چیز هم از شما اسناد، و هم از کل سایت اسپایدی. سایتون به سر جامعه کمیک!
بدرووووود :roll:
نقل قول کردن
startend1234
#24 startend1234 1398-02-24 18:26
۱۱.در خصوص گامورا هم گامورایی که توی این فیلم نشون دادن، باید همراه بقیه قاعدتا پودر شده باشه چون نشونش نداد دیگه و استار لورد هم داشت بعدش عکسش رو نگاه می کرد و خاطرش رو مرور می کرد.
۱۲. تور رفت همراه محافظین خیلی دلم میخاد، راهی پیدا کنه تا لیدی سیف رو ببینه. چون حتی اگر پودر هم شده بوده باشه برگشته مجدد. و توی فیلم رگناروک هم نبود که بمیره. فقط امیدوارم بازیگرش بخاطر حادثه ای توی یکی از فیلم ها خداحافظی نکرده باشه کلا
نقل قول کردن
startend1234
#25 startend1234 1398-02-24 18:36
۱۳. اتفاقی که برای تور افتاد اصلا جالب نبود تا به جاش اسکارلت ویچ و کپتان مارول رو قوی نشون بده. بیش از اندازه احمق، بی مصرف، کودن، بی عرضه، دایم الخمر، خپل نشونش دادن و با ضعیف ترین حالت ممکن
فقط امیدوارم توی فیلم های بعدی با قدرتی بیشتر از رگناروک، با هیبت باحال تر نشونش بدن (البته نه در کنار محافظین آخه زیادی شوخ میشه)
۱۴. خیلی جالبتر می شد که بلک ویدو و کلینت از راه سخته به سنگ روح می رسیدن. آخه اون موقع گفته میشد راه ساده کشتن یه عزیزه و یه راه سخت هم هست.
۱۵. وقتی گفتن بلک ویدو مرد و قابل برگشت نیست پس چرا باید فیلم اختصاصی ازش ساخته بشه. پس این نشون میده به این راحتی ها نیست. اگر فیلم بلک ویدو قبل اندگیم ساخته شده بود، اره می شد گفت دیگه بر نمیگرده این جوری احساسم میگه شاید برگرده. حتی شاید با یه بازیگر جدید
۱۶. امیدوارم توی فیلم های بعدی حتماً تاثیر استفاده از سنگ ها نشون داده بشه. (درخصوص میستریو معلوم نیست باشه یا نه)
نقل قول کردن
startend1234
#26 startend1234 1398-02-24 18:45
۱۷. یه چیزی مگه قبل فیلم اندگیم نمی گفتن دنبال دو قلو هستن و احتمالاً دوقلو ها بچه های تونی هستن. پس اون دو قلو ها چی شد؟
۱۸. اون صحنه ای که دکتر استرنج به پیتر پارکر میگه همه زنده ان رو که قبلاً نسخه درست نشده اش لو رفته بود هم حذف شده بود، که البته همه فکر می کردیم مال فیلم اونجرز ۳ هست. دیگه کلا منصرف شدن ازش، فقط بهش اشاره شد
۱۹. وسایلی که سنگ های بی نهایت داخلشون بود حرف اولشون می شد اسم تانوس
چند سال درگیر این بودیم که حرف H چیه برای سنگ روح. که آخرش شد توی سیاره ورمیر
خب ورمیر که اول h نیست. منظور هایدرا هست یا heart که از دست دادن یه عزیز هست
۲۰. تانوس گفت سنگ ها در حد مولکول کرده، یعنی در حد مولکول تیکه تیکه کرده یا نه در حد مولکول ریزشون کرده که دیده نشن؟
ولی خیلی از شخصیتش خوشم اومد که گفت نگه داشتنش باعث استفاده بی جا میشه و ممکنه حریص بشه بخاطر این از بین بردشون. این یعنی یک کاراکتر منفی با هدف عالی. ضعف کاراکترهای منفی دی سی دقیقاً همینه. منفی هاش هدف خاصی ندارن(جوکر شاید یه ذره)
نقل قول کردن
cartoon_network10
#27 cartoon_network10 1398-02-24 18:51
زمین قوی ترین مدافعاشو از دست داد... پایان infinity saga یاد صحنه خداحافظی اندی با وودی افتادم :cry:
نقل قول کردن
reza2018
#28 reza2018 1398-02-24 19:05
به نقل از startend1234:
۱۳. اتفاقی که برای تور افتاد اصلا جالب نبود تا به جاش اسکارلت ویچ و کپتان مارول رو قوی نشون بده. بیش از اندازه احمق، بی مصرف، کودن، بی عرضه، دایم الخمر، خپل نشونش دادن و با ضعیف ترین حالت ممکن
فقط امیدوارم توی فیلم های بعدی با قدرتی بیشتر از رگناروک، با هیبت باحال تر نشونش بدن (البته نه در کنار محافظین آخه زیادی شوخ میشه)
۱۴. خیلی جالبتر می شد که بلک ویدو و کلینت از راه سخته به سنگ روح می رسیدن. آخه اون موقع گفته میشد راه ساده کشتن یه عزیزه و یه راه سخت هم هست.
۱۵. وقتی گفتن بلک ویدو مرد و قابل برگشت نیست پس چرا باید فیلم اختصاصی ازش ساخته بشه. پس این نشون میده به این راحتی ها نیست. اگر فیلم بلک ویدو قبل اندگیم ساخته شده بود، اره می شد گفت دیگه بر نمیگرده این جوری احساسم میگه شاید برگرده. حتی شاید با یه بازیگر جدید
۱۶. امیدوارم توی فیلم های بعدی حتماً تاثیر استفاده از سنگ ها نشون داده بشه. (درخصوص میستریو معلوم نیست باشه یا نه)

فیلم اختصاصی بلک ویدو طبق شایعات قرار یک پیش درامد باشه ومربوط به قبل از مرد آهنی 2 هست.(البته تا حالا تایید نشده یا حداقل من ندیده ام)
نقل قول کردن
kiyan
#29 kiyan 1398-02-24 19:23
به نقل از startend1234:
۱۳. اتفاقی که برای تور افتاد اصلا جالب نبود تا به جاش اسکارلت ویچ و کپتان مارول رو قوی نشون بده. بیش از اندازه احمق، بی مصرف، کودن، بی عرضه، دایم الخمر، خپل نشونش دادن و با ضعیف ترین حالت ممکن
فقط امیدوارم توی فیلم های بعدی با قدرتی بیشتر از رگناروک، با هیبت باحال تر نشونش بدن (البته نه در کنار محافظین آخه زیادی شوخ میشه)
۱۴. خیلی جالبتر می شد که بلک ویدو و کلینت از راه سخته به سنگ روح می رسیدن. آخه اون موقع گفته میشد راه ساده کشتن یه عزیزه و یه راه سخت هم هست.

13: چرا واقعا این حرفو میزنید؟ این بحث قدرت و زور بازو چیه؟ چند سالته شما؟
استاد این همه تو مقاله به ظرایف فیلمنامه اشاره کرد ولی شما با این کامنتای سخیف اینقدر ارزش رو میارید پایین
ثور تمام اعضای خانواده ش رو از دست داده
پدر، مادر، برادر، خواهر و هایمدال
از طرفی هم خودش رو مقصر مرگ میلیاردها موجود زنده میدونه
تو بودی چه شکلی میشدی؟ افسرده نمیشدی؟
اتفاقا مارولو تحسین میکنم واسه جسارتش . بر خلاف دیسی که حتی راضی نمیشه سوپرمنو با ریش و سبیل نشون بده!
14، این راه سخت دیگه چیه؟ خدا وکیلی اینا چیه? این همه مطلب نوشتی خداییش یه جمله درست درمون از توش درنمیاد
نقل قول کردن
captain steve
#30 captain steve 1398-02-24 19:34
من یه سوال دارم چرا استیو سنگ روح رو برگردوند اونا ناتاشا رو از دست داده بودند چرا اون سنگ رو برگرداندند؟
نقل قول کردن
kiyan
#31 kiyan 1398-02-24 19:35
به نقل از startend1234:

۴. وقتی هالک کاپیتان رو فرستاد گذشته و برنگشت، باکی رو خوب توجه کنید می بینید خوشحاله از این قضیه و وقتی دوباره نسخه پیر روی صندلی بود با اینکه نسبت به سم بیشتر دوستش بود با احساس غریبی می کرد و اون رو فرستاد جلو. یه جورایی انگار اون باکی نبود یا انگار می دونست که سم قراره کاپیتان آمریکای بعدی بشه. نیش خند خاصی داشت. حس جالبی بهش ندارم. یا ممکنه اسکرال بوده باشه یا دوباره خبیث بشه و حتی شاید رو بروی سم قرار بگیره؟!!

خداییش آدم در جواب این باید چی بگه اخه؟!!!
نقل قول کردن
M.Mardukh
#32 M.Mardukh 1398-02-24 19:36
با سلام و خسته نباشید خدمت استاد گرامی

واقعا مقاله خیلی خوبی بود. خودم به شخصه برای تک تک این صحنه ها، تنم مورمور شد. حتی خیلی هاش هم گریه ام گرفت مخصوصا صحنه خداحافظی تونی با پدرش و صحنه مرگش.

یه فرضیه به ذهنم رسیده که خیلی جالبه؛ تو دنیای کمیک پسر آهنی جانشین تونی میشه ولی بعدش میفهمه که کانگ فاتحه و... اون پسربچه توی مرد آهنی 3 شاید جانشین تونی بشه. در این صورت، ایشون شاید همون کانگ فاتح باشه. نظر شما چیه؟
نقل قول کردن
kiyan
#33 kiyan 1398-02-24 19:38
به نقل از captain steve:
من یه سوال دارم چرا استیو سنگ روح رو برگردوند اونا ناتاشا رو از دست داده بودند چرا اون سنگ رو برگرداندند؟

شاید یه معامله ای با رد اسکال کرده
برگردوندن سنگ در ازای بازگشت ناتاشا
اینجوری ناتاشا برمیگرده واسه فیلم اختصاصی خودش
در ضمن روسوها تایید کردن که کپ قطعا تو ورمیر با رداسکال روبرو شده است
نقل قول کردن
S.ras
#34 S.ras 1398-02-24 20:09
آقای ترابی بی صبرانه منتظر نقد و برسی کاملتون از این شاهکار صنعت سینما هستیم. هر جا هستید موفق و پیروز باشید.
نقل قول کردن
Howard the Duck
#35 Howard the Duck 1398-02-24 20:15
با ترتیب بندی که کاملا موافقم ولی اون صحنه ای که ثانوس پودر شد هم نمیدونم چرا ولی خیلی احساست منو برانگیخت :-*
نقل قول کردن
hosien
#36 hosien 1398-02-24 21:28
مقاله عالی بودبه نقل از startend1234:
۱۳. اتفاقی که برای تور افتاد اصلا جالب نبود تا به جاش اسکارلت ویچ و کپتان مارول رو قوی نشون بده. بیش از اندازه احمق، بی مصرف، کودن، بی عرضه، دایم الخمر، خپل نشونش دادن و با ضعیف ترین حالت ممکن
فقط امیدوارم توی فیلم های بعدی با قدرتی بیشتر از رگناروک، با هیبت باحال تر نشونش بدن (البته نه در کنار محافظین آخه زیادی شوخ میشه)

اتفاقا این خوبی و شهامت مارولو نشون میده که جرعت داره قهرمانا رو احساسی و ضعیف کنه .نه مثل دی سی که سوپرمن رو
انقدر دارک و قوی کردن که یک دشمن درست حسابی نمیتونن براش بسازن
نقل قول کردن
mjm
#37 mjm 1398-02-24 21:30
#25
ببین دوست عزیز ثور کسی بود که در جنگ بینهایت فرصت انتقام گرفتن از ثانوس ( برای مرگ لوکی ، هایمدال و نصف ازگادیا) و نجات میلیارد ها میلیارد موجود زنده در جهان رو داشت ولی با یه غرور بیجا و خب ذاتی به جای سر سینه ی ثانوس رو هدف گرفت.شما خودت ببین دیگه چه فشار روی روح و روان آدمه . بعدشم که ثانوس سنگارو از بین برد و دیگه هیچ راه برگشتی نبود.
ثور مشروب و گیم و خنده ها و شوخی های الکی رو یه راه برای خلاصی از دست فکر کردن به اون واقعه ی دردناک می دونه.این بهترین شخصیت پردازی برای ثور بود و اشکالی هم بهش وارد نیست.
خدا جد وآباد دست اندرکاران این فیلمو بیامرزه ما رو دلشاد کردن با این شاهکار.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#38 Spider-Fan 1398-02-24 21:46
به شخصه عاشق این مقالات "دِلی" استاد ام!
واقعاً فکر نمی‌کنم به طریقه‌ی بهتری می‌شد اینجوری صحنه‌ها رو توصیف کرد و به نقد کار فیلم‌نامه‌نویس و بقیه عوامل پرداخت. دقیقاً حسی رو که موقع دیدن اون سکانس دارید، موقع خوندن نوشته‌های آقای ترابی دوباره بهتون دست می‌ده. بی‌خود نیست که می‌گن "هر سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند"...
بگذریم... من که اشکم در اومد موقع تماشای این فیلم. مخاطب هر حسی رو که بگین موقع دیدن این فیلم احساس می‌کنه. از غرور و افتخار گرفته تا دلتنگی و غم... ما کمیک‌فن‌ها تا ابد مدیون کوین فایگی و برادران روسو هستیم.
صحبتی ندارم. آقای ترابی گفتند تمام گفتنی‌ها رو در این متن جانانه... خسته نباشید و سپاس!


#25:
من واقعاً درک نمی‌کنم چرا بعضی از هواداران انقدر جبهه گرفتن در مقابل وضعیت جدید ثور.
شما باید تکلیف‌تون با خودتون رو مشخص کنید که چه چیزی شما رو به سمت شخصیت "ثور" جذب کرده؟! چرا هوادار‌ش هستید؟! بخاطر هیکل و عضلات کریس همسورث؟! یا شخصیت‌پردازی اون؟
اینجا هم گفتم [ spidey.ir/.../... ] . من عاشقِ ثورِ اندگیم شدم چون بعد از نابودی دنیاش و نیمی از مردمش و پدر و مادر و برادر و بهترین دوست‌ش، باز هم می‌خواد یه کار قهرمانانه بکنه و تسلیم نشده. اتفاقاً یکی از جذاب‌ترین دوره‌های کاراکتر ثور در دنیای کمیک مربوط به اون دوره‌ی Unworthy Thor می‌شه که ثور رو از اون جاه و جلال‌ش به پایین کشید و در موقعیت جدیدی قرارش داد. (اما باز هم ثور اندگیم روحیه‌ی قوی‌تری نسبت به اون دوره داره!)
شخصیت اودین‌سان در این فیلم همونه که باید باشه. شما اگه از بدو تولد و بدون هیچ تلاشی یه سری قدرت داشته باشی و در مبارزه با هر خبیثی کک‌ت هم نگزه، با مبارزه کردن کار قهرمانانه‌ای نکردی. این موقعیت‌ها هستن که یه قهرمان رو تعریف می‌کنن. این سقوط‌ها و حیزش‌های دوباره هستن که یه قهرمان رو می‌سازند.
حالا شما باز هم با خودت فکر کن ببین آیا منصفانه‌ست که به چنین شخصیتی، برچسب‌های "کودن" و "بی‌عرضه" بچسبانی یا نه...
نقل قول کردن
Spider-Fan
#39 Spider-Fan 1398-02-24 21:50
#29 ,#31:
آقای kiyan شما خیلی لحن‌ت تنده بنظرم. با این لحن، حتی اگر حرف درست رو هم بزنی باز تو گوش کسی نمی‌ره.
هر کسی می‌تونه نظرش رو بگه و هر کسی هم ممکنه اشتباه کنه. اما وظیفه‌ی کسی که متوجه این اشتباه می‌شه اینه که با لحن خوش طرف مقابل رو توجیه کنه.
باز خودت می‌دونی. این یه توصیه‌ی دوستانه بود.
نقل قول کردن
The spider
#40 The spider 1398-02-24 22:51
یکی از مقاله‌هایی بود که با خوندنش واقعا تک تک احساسات رو درک کردم واقعا عالی ممنون که اینقدر زحمت می کشید
پایان بازی خارق العاده ترین فیلمی بود که من تو عمرم دیدم. تک تک دیالوگ هم با برنامه ریزی دقیق و خط داستانی محشر نمی تونم با کلمات این فیلم رو توصیف کنم. بهترین پایان برای کاراکترهایی که عاشقشون بودیم.با همه ی این لیست کاملا موافقم
نقل قول کردن
ctothejay
#41 ctothejay 1398-02-25 00:00
تنها گله من از این فیلم اینه که چرا با نسخه های گذشتشون تیم آپ انجام ندادن. خیلی باحال میشد مثلا با نسخه 2012 خودشون یجوری سنگارو بدست میاوردن.
نقل قول کردن
mtm
#42 mtm 1398-02-25 07:39
به نقل از شرلوک:

اسپم
خب فکر کنم فعلا سرتون یکم خلوت تر باشه پس اگه لطف کنید و یک مقاله کوتاه از سریال گاتهام بنویسید ممنون میشم!جاش خالی در ظمن چند روزه پیج اینستا زیاد فعال نیست!

والا من فقط چند قسمت فصل اول این سریال رو دیدم و بعدش دیگه ولش کردم. یعنی از اونجایی که دیدم دارن از جذابیت های جنسی استفاده میکنند و دیگه داستانی برای نقل کردن ندارن ولش کردم
بنباراین نمیتونم مقاله ای درباره اش بنویسم چون راستش اصلا اطلاعاتی ازش ندارم
بقیه نویسندگان سایت هم تا جایی که میدونم این سریال رو تعقیب نمیکنند
نقل قول کردن
captain steve
#43 captain steve 1398-02-25 10:40
روسو ها کاری کردن که پرونده کاپیتان آمریکا کاملا بسته نشه چون بعد از این که سنگ روح از ورمیر آزاد شد احتمالا رد اسکال هم آزاد شده ممکنه به زمان گذشته بره و کاپیتان داستان جدیدی رو شروع کنه
نقل قول کردن
Toxin
#44 Toxin 1398-02-25 11:47
سلام،عضو جدید سایت هستم و امیدوارم برای سایت مفید باشم البته با جو سایت اشنا هستم و چندساله این سایتو دنبال میکنم.
اما درمورد هجمه هایی که علیه ثور است ، باید بگم فیلم «پایان بازی» در واقع یه ایده جدید برای ادامه داستان ثور داد.فقط تصور کنید چه بازگشت حماسی میتونه ثور افسرده داشته باشه.مطمئنا وضع ثور تو همین حالت نمیمونه و بازگشتش خیلی خیلی شیرین تر از حالت شکست خوردش میشه.فقط کمی باید صبر کنید.این همه سال برای پایان بازی صبر کردیم برای بازگشت ثور هم صبر میکنیم.اما یه فایده دیگه که ثور خپل داشت این بود که تو فضای افسرده پایان بازی یه لحن کمدی به فیلم داد.چون اکثر اعضا اصلا حال خوبی نداشتن و اگه ثور خپل و شوخ طبع و مست نبود که فیلم نصف قسمتای کمدیشو از دست میداد!
#25
نگران نباش ،ثور خپل باعث میشه که ما بازگشت باشکوه تر ثورو ببینیم ;-)
نقل قول کردن
sho3ins
#45 sho3ins 1398-02-25 11:47
از نویسنده تشکر میکنم بابت مقاله عالی
اون قسمت که تانوس قبل از مرگ و انتهای فیلم
میگهi am inevitable
یعنی هرکاری کنید نمیتونید جلوی کاری که میخوام بکنم رو بگیرید
من حقیقتا از سکانسی که ثور مخفی کاریو گذاشت کنار و به فریگا گفت از آینده اومده خیلی خوشم اومد مخصوصا اونجا که مادرش بهش میگه انگار آینده زیاد باهات مهربون نبوده
نقل قول کردن
Hossein NMD
#46 Hossein NMD 1398-02-25 13:46
اول از همه باید بابت مقاله خوبتون تشکر کنم استاد
این نظر شخصی منه
بیشتر از همه مرگ تونی روم تاثیر گذاشت چون اول از همه قهرمان اولم مرد اهنی و دوم اگه به مرگش فکر کنیم که هم زن داشت هم بچه و خودش رو فدای بقیه کرد بار احساسی وحشتناک زیادی داری
بدون اغراق اگه باز هم این صحنه رو ببینم اشک تو چشام حلقه میزن . از بار اول که فیلم رو دیدم و مقدار گریه ام نگم بهتره . :lol:
نقل قول کردن
Frank castle
#47 Frank castle 1398-02-25 15:33
سلام
واقعا فیلم با شکوهی بود مسلما صحنه های خیلی زیادی داشت و بنظر من تاپ تن براش کم بود.
ولی اگر میخواستم سلیقه خودم رو دخیل کنم داخلش بدون شک بهترین صحنه برای من پیری کاپیتان بود.من از جلوه های ویژه خیلی لذت نمیبرم عوضش عاشق درام و متن و داستان هستم .بنظر من این فیلم خیلی عالی روی درام کار کرد و برای من یکی قسمت پیری کاپیتان اوج داستان بود.واقعا خط داستانی این قسمت محشر بود .
دومش جایی بود که پودر شدگان میومدن
سوم هم مرگ تونی
با بقیش موافقم و جایگاهش رو قبول دارم تقریبا فقط قسمتی که ثانوس رو در اوایل فیلم هم میکشتن هم میزاشتم داخل تاپ تن . عالی بود واقعا دلم خنک شد و راستشم بگم جا خوردم که کشتنش فکر میکردم با سنگ زمان میره گذشته.
نقل قول کردن
LordLoss.Best
#48 LordLoss.Best 1398-02-25 18:18
آقای ترابی به نظر من موسیقی متن فیلم فوق العاده بود و لایق دریافت جایزه های بزرگیه ولی جای دیگه ندیدم کسی بهش اشاره کنه . فقط رو من انقد تاثیر گذاشته یا واقعا عالیع میخواستم بدونم ؟
نقل قول کردن
Omid_Spider
#49 Omid_Spider 1398-02-25 20:21
من این مقاله رو یه جوری نقد آقا ترابی برداشت میکنم
و ممنونم ازش که انقدر با صراحت حسشو برامون بیان کرد
و ممنونم از تمامی دست اندکاران مارول که همچین حسی به ما القا کردن

خبرشنیدن رفتن برادران روسو از مارول کمی برام عجیب بود
امیدوارم سری بعدی که اسماشونو می شنویم
برای ساخت فیلم فوق العاده در کنار اونجرز چهار شگفت انگیز و مردان ایکس باشند

بعد از اند گیم مارول کاراش سخت تر میشه
امیدوارم بتونه مهره هاشو عالی و به موقع بچینه
نقل قول کردن
mmm
#50 mmm 1398-02-25 21:36
چند تا نکته واسم تو فیلم جالب بود:
مثلا یکیش وقتی بلک پنتر اسم کلینت رو گفت، این گفتن اسم، اشاره ای بود به جنگ داخلی، اونجا که کلینت بارتون خودش رو به بلک پنتر معرفی میکنه ولی بلک پنتر میگه که واسم مهم نیست تو کی هستی. ولی تو این صحنه خودش کلینت بارتون رو مورد خطاب قرار میده.

یکی دیگه هم وقتی ناتاشا داره با تصاویر هولوگرامی حرف نیزنه،اون خانمه از واکاندا که اسمش یادم رفته بهش میگه که اتفاق خاصی نیفتاده فقط یه زمین لرزه بود تو اقیانوس، به نظرم این میتونه اماده سازی ذهنمون باشه برای ورود نیمور، چون همونطور که میدونید نیمور با واکاندا داستان داره.

ویه سوال: توی مراسم خاکسپاری تونی، اون پسر جوونه کیه پشت سر سرباز زمستان وایستاده؟؟؟(اگه کسی میدونه بگه لطفا)
نقل قول کردن
Amir097
#51 Amir097 1398-02-25 22:29
#50
اون پسر جوونه توی فیلم ایرن من بود یادم نیست چند ولی فکر کنم سه بود.
در مورد نیمور که گفتی باید بگم واکاندا نزدیک به دریا نیست
نقل قول کردن
Negin
#52 Negin 1398-02-26 01:01
واقعا با همه‌ی موارد موافق بودم
ولی هیجان انگیز ترین صحنه برای من وقتی بود که لوکی تسراک رو برداشت و رفت
نقل قول کردن
Marc Spector
#53 Marc Spector 1398-02-26 03:18
خسته نباشید استاد ،تا حدودی موافقم،
نکته جالب درباره خط داستانی ثور اینه که(اگر درست برداشت کرده باشم) احتمالا ثور تا قبل از صحبت با مادرش لیاقت بلند کردن میولنیر رو نداره چون کاملا در شکست هاش غرق شده (نا سلامتی یه دائم الخمر درب و داغون شده)،مردمش رو ول کرده(حداقل اونهایی که موندن) و حتی ماموریت رو به دلیل وجود بیر!! قبول کرد (که البته احتمالا دلیل اصلی نبوده چون هیچ آدم عاقلی همچین دلیلی رو انتخاب نمیکنه و احتمالا ته دلش میخواسته که یه بار دیگه شانس رو امتحان کنه)
ولی صحبت با مادرش باعث میشه کسی که هستش رو یادش بیاد و خودش رو پیدا کنه...
به نظرم مارول متوجه شد که برخلاف قهرمانان دیگه ثور به بیشتر از سه گانه نیاز داره و برای همین وارد ماجراجویی های محافظان شد.
ضمن اینکه به نظرم تیم آپ قهرمانان زن mcu خیلی جاش خالیه تو این مقاله البته مهم نیست چون نا سلامتی اون نبرد آخر همش سورپرایز و یه جورایی مو به تن سیخ کن بود
ضمن اینکه همه میدونستیم قهرمانای پودر شده قراره برگردن ولی نحوه باز گشتشون و به طور به خصوص اون نحوه وارد شدن آخرشون به نبرد خیلی فوق العاده بود...
سپاس
نقل قول کردن
ashahnazar
#54 ashahnazar 1398-02-26 03:53
سلام
به نظرم تنها جای نا مفهوم فیلم یا به اصطلاح حفره اینه گامورای 2014 میاد زمان حال و بعدش ادامه میده
.
.
.
پس در این صورت می شه رفت به گذشته و بلک ویدو و تونی رو آورد به زمان حال
ولی داخل فیلم اشاره نشد بهش
نقل قول کردن
mmm
#55 mmm 1398-02-26 10:56
به نقل از Amir097:
#50
اون پسر جوونه توی فیلم ایرن من بود یادم نیست چند ولی فکر کنم سه بود.
در مورد نیمور که گفتی باید بگم واکاندا نزدیک به دریا نیست


ممنون از لینکه جواب سوالم رو دادی.
درباره نیمور هم قبلا در کمیک اتفاق افتاده که نیمور قسمتی از واکاندا رو غرق کرده. ولی باز منظورم نزدیک بودن واکاندا به اقیانوس نیست(که حتی اگر هم واکاندا نزدیک اقیانوس نباشه باز نیمور میتونه با غرق کردن چند تا کشور به واکاندا برسه) ، بیشتر منظورم این بود یه نفر از اهالی واکاندا داره درباره زمین لرزه ای در اقیانوس و فکر کنم حتی گفت زیر قاره افریقا صحبت میکنه. چون این صحبت رو میتونست یکی دیگه از اعضا مثل ماشین جنگی داشته باشه. واسه همین میتونه اشاره ای باشه به نیمور به نظرم، چون بهترین گزینه واسه ورودش به نظرم فیلم بلک پنتر 2 میتونه باشه.
نقل قول کردن
mmm
#56 mmm 1398-02-26 11:17
به نقل از ashahnazar:
سلام
به نظرم تنها جای نا مفهوم فیلم یا به اصطلاح حفره اینه گامورای 2014 میاد زمان حال و بعدش ادامه میده
.
.
.
پس در این صورت می شه رفت به گذشته و بلک ویدو و تونی رو آورد به زمان حال
ولی داخل فیلم اشاره نشد بهش


اره میشه این کار رو کرد، ولی باعث میشه واقعیت های موازی دیگه ای بوجود بیاد، که میتونه در اینده مشکل ساز بشه.
کلا به نظرم اگه مارول باهوش باشه که هست، باید در فیلم های آبندش نشون بده که این دستکاری تو زمان باعث میشه خیلی مشکلات بوجود بیاد.
کلا مشکل من با سفرهای زمانی اینه که هی میشه رفت به گذشته و گندکاری های زمان حال رو درست کرد، و برای همین باید یه ایده ای بدن که دیگه کسی جرات نکنه بره گذشته و حال رو تغییر بده.
نقل قول کردن
captain steve
#57 captain steve 1398-02-26 12:52
به نقل از mmm:
به نقل از ashahnazar:
سلام
به نظرم تنها جای نا مفهوم فیلم یا به اصطلاح حفره اینه گامورای 2014 میاد زمان حال و بعدش ادامه میده
.
.
.
پس در این صورت می شه رفت به گذشته و بلک ویدو و تونی رو آورد به زمان حال
ولی داخل فیلم اشاره نشد بهش


اره میشه این کار رو کرد، ولی باعث میشه واقعیت های موازی دیگه ای بوجود بیاد، که میتونه در اینده مشکل ساز بشه.
کلا به نظرم اگه مارول باهوش باشه که هست، باید در فیلم های آبندش نشون بده که این دستکاری تو زمان باعث میشه خیلی مشکلات بوجود بیاد.
کلا مشکل من با سفرهای زمانی اینه که هی میشه رفت به گذشته و گندکاری های زمان حال رو درست کرد، و برای همین باید یه ایده ای بدن که دیگه کسی جرات نکنه بره گذشته و حال رو تغییر بده.

همینجوری هم بعد های دیگه به وجود اومده تو تریلر مرد عنکبوتی دور از خانه میستریو ادعاداره از یه بعد دیگه اومده
نقل قول کردن
captain steve
#58 captain steve 1398-02-26 12:57
کاش یه فیلم میساختند که در مورد کاپیتان و برگردوندن سنگا بود و کارش تو این راه راحت نباشه و مثلا تونی گذشته رو ببینه و رد اسکال رو با اونجروز قبلی روبرو بشه
نقل قول کردن
captain steve
#59 captain steve 1398-02-26 12:59
یه سوال چه طور بعد اینکه سفینه تور و ازگارد تو جنگ ابدیت نابود شد ازگاردی ها زنده موندن؟
نقل قول کردن
Toxin
#60 Toxin 1398-02-26 13:10
به نقل از captain steve:
یه سوال چه طور بعد اینکه سفینه تور و ازگارد تو جنگ ابدیت نابود شد ازگاردی ها زنده موندن؟

احتمالا تانوس اجازه داده با فضاپیما کمکی فرار کنند و چون تانوس هم قصد نداشت کل جمعیت یک گونه رو از بین ببره .فقط هدفش نصف جمعیت بود.این صحنه دقیقا شبیه اون صحنه کودکی گاموراس که تانوس پیداش میکنه حتی تو هردو صحنه نطق کردن ایبانی ماو دیده میشه و میگه خوشحال باشید که شما به فرزندان تانوس میپیوندید بعدش نصفشون کشته شدن.احتمالا دو دسته کرده مردم ازگاردو نصفشون کشته
نقل قول کردن
THE_SHAZAM
#61 THE_SHAZAM 1398-02-26 14:51
آقای ترابی ممنون از تحلیل عالی تون
2تا سوال داشتم نمیدونم جواب دادن دوستان یا نه
.
.
.
.
1-چکش میولنیر ک کاپیتان باهاش به گذشته رفت چی شد؟
آیا برگردوند سر جای اولش؟
2-با برگردوندن سنگ روح چرا ناتاشا زنده نشد؟
نقل قول کردن
mtm
#62 mtm 1398-02-26 15:36
به نقل از THE_SHAZAM:

1-چکش میولنیر ک کاپیتان باهاش به گذشته رفت چی شد؟
آیا برگردوند سر جای اولش؟
2-با برگردوندن سنگ روح چرا ناتاشا زنده نشد؟

اینا رو ایشالا فکر کنم باید صبر کنی تا فیلم ها و سریال های جدید مارول تا بفهمیم چه شدن
نقل قول کردن
hassan91
#63 hassan91 1398-05-09 13:16
به نظر باید تاپ ۱۵ یا تاپ ۲۰ باید نوشته میشد خیلی صحنه ها تاثیر گذار بودن. بعضیاشون آه از نهاد آدم بلند میکرد.

همون اول کاری پودر شدن خانواده کلینت بارتون خیلی شوک بدی بهم داد. (این کلینت بارتون منو خیلی یاد ولوورین فیلم لوگان مینداخت که همه چیزشون رو از دست دادن.)

صحنه بعدی اونجا بود که تونی با کاپیتان مارول مواجه شد.دیدن تونی که ضعیف شده بود و هنوزم جراحات جنگ با ثانوس اذیتش میکرد خیلی ازار دهنده بود.

اونجا که ثور سر ثانوس رو زد و گفت سرش رو نشونه گرفتم خیلی صحنه ی تاثیر گذاری بود.

پس دادن سپر به کپ

اون صحنه که ثور از شنیدن اسم ثانوس کفری شد و ...

و خیلیا دیگه.
نقل قول کردن
Hasan Spider
#64 Hasan Spider 1398-05-09 22:51
با اینکه میدونم این کامنتم توسط شما خونده نمیشه استاد ولی مینویسمش :
تو اون موردی که گفتین که کاپیتان با هل هایدرا گفتنش همه چیز رو اوکی میکنه با این مخالف بودم که مردم دلیل شادیشون کمیک خوندشون بوده باشه ،چون این صحنه حاصل نبوغ برادران روسو و کریستوفر مارکوس و استیون مکفیلی هستش و قرار نبوده اشاره ای به داستان معرکه سکرت امپایر باشه چون این داستان تو محدوده سال 2015 و 2016 روایت شد و میدونید که شباهت آنچنان زیادی بین این اتفاق و سکانس فیلم وجود نداره.
حالا من چی میگم : اولین فیلمی که توسط برادرن روسو در دنیای سینمایی مارول ساخته میشه و باعث ورود اونها به کارگردانی کردن بهترین فیلم های این مجموعه بسیار بزرگ میشه ،کاپیتان آمریکا سرباز زمستان نام داره و از اونجا که حتما متوجه شدین از همون اول که صحنه آسانسور سال 2012 شروع میشه جوری اتفاقاتش ما رو به یاد فیلم سرباز زمستان میندازه که همون اول میریم تو ذهن کاپیتانی که میدونه همه ی اون جمع مامور هایدرای نفوذ کرده به شیلد هستند .
و گفتن اون دیالوگ ارجاع داره به اون فیلم و لازم نداره جامعه نسبت به قبل کمیک خون تر شده باشه.
عذر میخوام بابت این جسارتم ولی دیگه چیزی بود که حس کردم بگم ضرری نداره.
نقل قول کردن
Spider-Fan
#65 Spider-Fan 1398-05-10 03:14
#64:
حقیقتش موافق نیستم باهاتون.
اون بخش از فیلم، سکانس معرکهٔ آسانسور در فیلم Captain America: Winter Soldier رو به یاد تماشاچی می‌آره؛ پس آدم منتظر یه صحنهٔ اکشن باحال مبارزهٔ کپ با افراد هایدرا هست. اما توی فیلم، کپ یه حرکت هوشمندانه می‌زنه و با گفتن Hail Hydra خیلی راحت عصای لوکی رو ازشون می‌گیره!
حالا کسی که آشنایی‌ای با داستان Secret Empire نداره، چرا باید کف و سوت بزنه و شاد بشه؟! چون این سکانس صرفاً براش یه پیچش داستانی جالبه.
اما کسی که این داستان رو خونده، قاعدتاً باید چنین واکنشی نشون بده! به هر حال این ارجاعات و اشارات ریز برای هر کمیک‌خونی جذاب هست!
و البته رویداد Secret Empire سر و صدای زیادی هم موقع انتشارش توی اینترنت به پا کرد و خیلی‌ها رو مجاب کرد به خوندن داستان. پس لزومی ندارد که طرف حتماً یه کمیک‌فن قدیمی و دوآتشه باشه تا متوجه این reference بشه.
این رو هم مدنظر داشته باشید که قرار نیست اون صحنه یک "اقتباس" از داستان Secret Empire باشه؛ بلکه صرفاً یه "ایستراگ" و اشارهٔ جالب دیدیم به اون داستان.
و در آخر این رو هم بگم که این رویداد سال ۲۰۱۷ منتشر شد و اونی که بین ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ منتشر شد Secret Wars بود. (اما در هر حال ربطی به زمان انتشار کمیک نداره.)
نقل قول کردن
mtm
#66 mtm 1398-05-10 07:51
به نقل از Hasan Spider:
با اینکه میدونم این کامنتم توسط شما خونده نمیشه استاد ولی مینویسمش :
تو اون موردی که گفتین که کاپیتان با هل هایدرا گفتنش همه چیز رو اوکی میکنه با این مخالف بودم که مردم دلیل شادیشون کمیک خوندشون بوده باشه ،چون این صحنه حاصل نبوغ برادران روسو و کریستوفر مارکوس و استیون مکفیلی هستش و قرار نبوده اشاره ای به داستان معرکه سکرت امپایر باشه چون این داستان تو محدوده سال 2015 و 2016 روایت شد و میدونید که شباهت آنچنان زیادی بین این اتفاق و سکانس فیلم وجود نداره.
حالا من چی میگم : اولین فیلمی که توسط برادرن روسو در دنیای سینمایی مارول ساخته میشه و باعث ورود اونها به کارگردانی کردن بهترین فیلم های این مجموعه بسیار بزرگ میشه ،کاپیتان آمریکا سرباز زمستان نام داره و از اونجا که حتما متوجه شدین از همون اول که صحنه آسانسور سال 2012 شروع میشه جوری اتفاقاتش ما رو به یاد فیلم سرباز زمستان میندازه که همون اول میریم تو ذهن کاپیتانی که میدونه همه ی اون جمع مامور هایدرای نفوذ کرده به شیلد هستند .
و گفتن اون دیالوگ ارجاع داره به اون فیلم و لازم نداره جامعه نسبت به قبل کمیک خون تر شده باشه.
عذر میخوام بابت این جسارتم ولی دیگه چیزی بود که حس کردم بگم ضرری نداره.

نظرتون رو خوندم ;-)
ولی راستش اصلا ربطش رو به چیزی که من گفتم متوجه نشدم
نکته اصلی این بود که خیلی از تماشاچی ها با شنیدن Hail Hydra توسط cap خیلی ذوق کردن که نشون دهنده این بود که متوجه اشاره اش به Hail Hydra تو اون رویداد معروف "امپراتوری مخفی" شدند

ذوق کردن و کف زدن اونا اگه مربوط به صحنه آسانسور میشد قطعا زودتر ذوق میکردن و کف میزدن :-*
نقل قول کردن
mj848
#67 mj848 1398-05-11 00:01
لامصب کاپیتان آمریکا همه ی رمز های چکش ثور رو بلد بود :lol:
نقل قول کردن
ngh
#68 ngh 1398-05-11 02:53
سلام
ممنون که اینقد فعالید
به نظر من باید جای چهار و پنج را عوض کنید چون که اولا غیر از احساسی بودن صحنه ورمیر هم پیام و مفهوم مهمی داره و اینکه از لحاظ احساسی هم چیزی کم نداشت و اون موقع ما نمی دونستیم در نهایت چی میشه(شاید هم میدونستیم بیش تر فیلمنامه عین infinity war لو رفته بود) البته صحنه ای که کپ هم میره گذشته و میمونه هم احساسی بود و اینم نشون می داد که قهرمان ها بی نیاز فوق العاده و همه چیز تمام نیستند و عین خود ما هستند که قدرت دارند
نقل قول کردن
cap-falcon
#69 cap-falcon 1398-05-14 04:28
خیلی مقاله قشنگی بود
بنظرم جای شش با چهار و 2با یک عوض میشد چون صحنه مرگ تونی استارک تاثیر گذارترین و سوزناک ترین جای فیلم بود واقعا اون موقع من داشتم گریه میکردم چون شخص مورد علاقم تونی استارک بود :cry:
نقل قول کردن
M.Z.J
#70 M.Z.J 1398-05-15 01:20
آقا من ی چیزی پیدا کردم ( البته ی کانال پیدا کرد ) ، قبلش ی سوال چطوری می تونم عکس آپلودکنم ؟؟ :sigh: اصلا می تونم؟؟
نقل قول کردن
spiderarian
#71 spiderarian 1399-02-09 15:48
باور نمیکنم یک سال گذشت چقدر زود گذشت :cry: اون همه هیجانی که برای دنبال کردن تریلر ها داشتیم :sad: گذشت اون همه انرژی که برای اکران فیلم داشتیم گذشت اون موقع هایی که حاضر بودیم با نسخه ی پرده ای فیلمو ببینیم :cry: و بازم بگیم چقدر معرکه بود گذشت اون موقع که هرجا میرفتیم همه میگفتن تریلر پایان بازی رو دیدید اون موقع حس nerd بودن از وجودم بیرون رفته بود :cry:
نقل قول کردن
Agamotto
#72 Agamotto 1399-06-01 11:20
با اینکه معمولا نمیتونم رتبه اول مقاله های سایت رو حدس بزنم اما باید گفت که ایندفعه کار سختی نبود یعنی اون لحظه ک تمام انتقام جویان به سمت تانوس و ارتشش یورش میبرن آدم با خودش میگه آره خودشه نشستم فیلم های مارول رو تماشا کردم ک به این نقطه برسم بنظر من واقعا اون صحنه نقطه عطف صنعت سینمایی مارول
نقل قول کردن
Super-spider
#73 Super-spider 1399-10-03 16:52
خیلی ساده مارول میتونه کاپیتان رو برگردونه اونم با استفاده از ماشین زمان هالک یعنی همونجوری که اسکات لنگ سنش تغییر میکرد
نقل قول کردن
Hossein bor
#74 Hossein bor 1402-11-13 22:54
یک نکته رو درک نکردم یک جایی تو قسمت قبل،
کاپیتان آمریکا نتونست تبر ثور رو بلند کنه چرا توی قسمت اخر تونست؟....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45