10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10-چیزی-که-باید-قبل-از-دیدن-فیلم-اسپایدرمن-راهی-به-خانه-نیست-بدانید-به-یاد-داشته-باشید-نو-وی-هوم-مرد-عنکبوتی-spiderman-no-way-home-نکته-مطلب

لازم نیست برای آماده شدن برای فیلم "راهی به خانه نیست" کل فیلم های قبلی مرد عنکبوتی رو دوباره تماشا کنید چون با خوندن این مقاله میتونید همه اطلاعات ضروری را دریافت کنید!

مقدمه: هواداران بی صبرانه منتظر اکران فیلم عظیم "راهی به خانه نیست" هستند و شمارش معکوس برای اکران این فیلم تاریخی شروع شده است. این فیلم برای نخستین بار در عالم اقتباس های لایو اکشن کمیک بوکی ایده مالتی ورس (جهان های موازی) و استفاده از شخصیت های فرنچایزهای سینمایی قبلی را به عنوان تم اصلی خود مورد استفاده قرار میدهد و البته این تازه آغازی است بر جنون مالتی ورس مارول در عالم سینما! برای این رویداد معرکه سینماتیک لازم نیست تمامی فیلم هایی که با حضور مرد عنکبوتی ساخته شده است را از نو تماشا کنید و خیلی از شما ممکنه فرصت انجام چنین کاری را نداشته باشید پس این مقاله که شامل خلاصه ای از مهم ترین نکات است کفایت میکند!

 

1- هویت مخفی پیتر پارکر فاش شده است

جیمسون

صحنه وسط تیتراژ فیلم "دور از خانه" فاش کرد که جی. کی. سیمونز دوباره در نقش جی. جونا جیمسون ظاهر شده است ولی همچنین نشان داد که پیتر پارکر توسط میستریو برایش پاپوش دوخته شده تا مقصر اصلی مرگ این خبیث دغل باز شناخته شود. با این حال ، بدترین نکته این بود که از طریق گزارش جیمسون به اطلاع همگان رسید که مرد عنکبوتی همان پیتر پارکر است و این یعنی که هویت مخفی او لو رفت. "راهی به خانه نیست" قراره دقیقا از همین لحظه شروع شود و شاهد خواهیم بود که پیتر پارکر از تبعات این فاش شدن در رنج خواهد بود. به علاوه، این مساله باعث خواهد شد تا پیتر بره سراغ دکتر استرنج تا ازش کمک بگیره و هویت مخفی ش رو دوباره برگردونه و این باعث اختلال در دنیاهای موازی میشه.

 

2- پیتر و ام.جی. خاطر همدیگه رو میخوان!

پیتر و ام.جی. خاطر همدیگه رو میخوان!

نکته مهم دیگری که باید از "دور از خانه" به یاد داشت داشت اینه که ام.جی (زندایا)  و پیتر پارکر (تام هالند) الان رسما یک کاپل به حساب میان (حتی در خارج از دنیای سینما!) علیرغم عیان شدن گسترده هویت اسپایدرمن اما به نظر میرسه رابطه عاشقانه آنها در این فیلم شکوفاتر میشه و به اوج خودش میرسه. همانطور که در تریلرها دیده شده، عشق او به ام. جی. انگیزه ای است برایش  تا بره و هویت مخفی خودش رو دوباره برگردونه. با این حال، تم مشترک همه فیلم های مرد عنکبوتی اینه که عزیزان پیتر همیشه به خاطر هویت او در معرض خطر جدی قرار دارند. ام جی هم از این قاعده مستثنی نیست و مثل مری جین و گوئن استیسی ریسک بزرگی جانش را تهدید میکنه.

 

3- مالتی ورس مدتیه که جریان داره

مالتی ورس مدتیه که جریان داره

"راهی به خانه نیست" با داستان مولتی ورس سر و کار خواهد داشت ولی این ایده مدتیه که در دنیای سینمایی مارول به جریان افتاده. سریال "واندا ویژن" جنبه های واقعیت های موازی و قدرت های باورنکردنی واندا را در این زمینه برجسته کرد و سریال "لوکی" هم سعی کرد درباره مولتی ورس توضیح بده و شروعی بود بر وقایع ناشی از دستکاری در خطوط زمانی (این مقاله را بخوانید). بنابراین، "راهی به خانه نیست" اثرات مولتی ورس را به نمایش خواهد گذاشت. این پروژه ها در قسمت دوم فیلم "دکتر استرنج" به نقطه جوش خود میرسند. پس جهان های موازی تم داستانی حیاتی فاز حاظر فیلم های مارول خواهد بود.

 

4- برخی از خبیث ها در دنیاهای خودشون مرده اند

در "راهی به خانه نیست" ، 5 شخصیت خبیث (ویلن) از دنیاهای موازی برمیگردند. با این حال، سرنوشت پایانی آنها در دنیاهای اریجینال شون گمانه زنی های جذابی را در پی داشته است زیرا سه تا از اونا در فیلم های خودشون مردند: گرین گابلین (توسط گلایدر خودش کشته شد)، دکتر اختاپوس (خودش را قربانی کرد) و الکترو (اونقدر افزایش نیرو پیدا کرد که مرد). پس جای تعجب داره که این سه شخصیت که توسط همان بازیگران قبلی ایفای نقش شده اند در "راهی به خانه نیست" زنده هستند. مرد شنی (که آزاد ماند) و لیزارد (که کارش به زندان کشید)، زنده ماندند ولی احتمال داره که آرک داستانی خبیث های فیلم با فیلم های اریجینال شون فرق داشته باشه.

 

5- پیتر پارکر و دکتر استرنج اولین بار در "اونجرز: جنگ بینهایت" با هم ملاقات کردند

پیتر پارکر و دکتر استرنج اولین بار در "اونجرز: جنگ بینهایت" با هم ملاقات کردند

پیتر پارکر و دکتر استرنج اهل نیویورک هستند ولی با این حال تحت شرایط خطیری به دلیل تهدیدات شیطانی ثانوس با هم ملاقات کردند. پیتر او را پس از دزدیده شدن توسط یکی از اعضای فرقه سیاه به نام ایبانی ماو ، نجات داد و با هم و دیگران تیم آپ کردند تا با ثانوس در تایتان مبارزه کنند. هر دوی آنها در ضمن قربانی بشکن ثانوس شدند. در تریلرها به نظر میاد که رابطه کاری آنها به سطحی دوستانه تر تکامل پیدا کرده است ولی مشخصه که بعد از گندی که به طلسم دکتر استرنج به منظور بازگرداندن هویت مخفی پیتر میخوره و همچنین اختلاف آنها بر سر میهمانان خبیثی که از دنیاهای دیگر به جهان فعلی مارول آمده اند، رابطه شون قراره شکرآب بشه.

  

6- دکتر استرنج جادوگر اعظم است و در عین حال یک آدم صلح جو!

هواداران باید یک ایده کلی از دکتر استرنج و قابلیت های او به عنوان جادوگر اعظم داشته باشند. شکی نیست که او یکی از قوی ترین شخصیت های MCU است زیرا به دانش عرفانی – جادویی مسلط است. او همچنین یکی از حماسی ترین مبارزات را با ثانوس داشت. همچنین او یک آدم آرامش طلب یا صلح جو (pacifist) است که منطقی هم است زیرا زندگی اش را به عنوان جراح مغز و اعصاب وقف نجات مردم کرده. علیرغم اینکه او در فیلم اختصاصی خودش مرتکب یک قتل شد ولی در نهایت وقتی با دورمامو برخورد کرد سعی کرد بدون کشتن او ، در پی رسیدن به یک توافق باهاش باشه. ولی این با آنچه در تریلرها دیده ایم تناقض داره زیرا اعتقاد داره که خبیث هایی که از دنیاهای دیگر آمده اند باید کشته شوند و این دلیل اصلی اختلاف نظرش با پیتر پارکره.

 

7- زن عمو می در MCU تنها نسخه از این شخصیت است که میدونه پیتر پارکر همون مرد عنکبوتیه

خیلی ها انتظارش رو نداشتن که انت می در همون فیلم اختصاصی اول مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول به هویت مخفی او پی ببره. این اتفاق هرگز در فیلم های لایو اکشن قبلی او رخ نداده. در "دور از خانه" دیدیم که او از این قضیه استقبال کرده و حتی تشویقش میکنه که از قدرت هایش برای انجام کارهای خوب استفاده کنه. البته چنین رابطه ای را بین پیتر و زن عمویش در انیمیشن تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" نیز شاهد بودیم ولی اون انیمیشن ارتباطی با MCU نداشت. پس در بین سه نسخه از زن عمو می در فرنچایزهای سینمایی لایو اکشن مرد عنکبوتی، به نظر میرسه که این نسخه که نقشش رو مریسا تومی بازی میکنه به طور فعالانه تری در اتفاقات زندگی مرد عنکبوتی درگیره و این نشون میده در این فیلم هم قراره حضور عمده ای داشته باشه و به برادرزاده شوهر مرحومش کمک کنه.

 

8- ونوم و ادی براک هم درگیر قضایای مولتی ورس شده اند

"راهی به خانه نیست" خودش رو مرتبط کرده با فیلم های مرد عنکبوتی ساخته استاد سم ریمی و البته سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز". ولی کار در اینجا به اتمام نمیرسه. چند ماه پیش در فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" شاهد صحنه شوکه کننده ای در وسط تیتراژ پایانی بودیم. در حقیقت، ونوم و ادی براک نیز به دنیایی موازی تله پورت شدند و شاهد فاش شدن هویت مخفی اسپایدرمن بودند. البته هنوز هیچ تایید نشده که این صحنه چه تاثیری روی "راهی به خانه نیست" و داستانش دارد ولی عجیبه که این صحنه به این مهمی بیخودی بوده باشد.

 

9- پیتر پارکرِ تام هالند تا به حال ابرشروری را نکشته است

تا این جا، پیتر پارکری که نقشش رو «تام هالند» بازی میکنه کارنامه درخشانی در نکشتن ابرشرورها داشته (البته از اون مکانیزم "کشتن فوری" در نابودی اون هیولاهای بی مغز ثانوس در "پایان بازی" استفاده کرد). او جان والچر را در "بازگشت به خانه" نجات داد و کوئنتین بک هم بنظر رسید خودش در پایان "دور از خانه" کشته شد. این نشان دهنده اخلاقیات بالای اوست حتی در مقابل بدترین دشمنانش. این باعث میشه اتفاقات فیلم "راهی به خانه نیست" وارد فاز مهم و جدی باشه زیرا با فلسفه دکتر استرنج مخالفه و به نظر میاد این "هرگز نکشتن" قراره برایش گران تمام شود.

 

10- مرد عنکبوتیِ تام هالند از دیگر نسخه های سینمایی این شخصیت متفاوت تر است

در 20 سال گذشته هواداران با 3 نسخه مختلف از مرد عنکبوتی سر و کار داشته اند و هر ورژِن تشابهات زیادی با هم داشته اند، مثل نحوه به دست آوردن قدرت های فوق بشری و مرگ عمو بن. ولی از نظر آرک های داستانی، پیتر پارکرِ MCU متفاوت تر از بقیه بوده . مثلا توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد هیچ کدام عضو اونجرز نشدند. همچنین تقریبا تمامی لباس های او توسط فن آوری استارک ساخته شده اند و البته او تنها مرد عنکبوتی بوده که مرده! (به دلیل بشکن ثانوس). پس او به نوعی متفاوت ترین مرد عنکبوتی بوده و باید دید این مساله چه تاثیری در داستان خواهد داشت زیرا الان دیگه حتی خواجه حافظ شیرازی هم میداند که توبی و اندرو هم در این فیلم هستند!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

10 فرضیه برتر هواداران (FAN THEORY) برای صحنه پس از تیتراژ فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

خبر داغ!! تریلر فیلم مردعنکبوتی به خانه نیست رکوردشکنی کرد!!

صحنهٔ پس از تیتراژ فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید" فاش شد! + ویدئوی کامل

20 صحنهٔ پس از تیتراژ برتر فیلم های کمیک بوکی

چرا نباید به تریلر فیلم "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" اعتماد کنیم!

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

شرح جزئیات لو رفته از فیلمنامهٔ‌ فیلم "مردعنکبوتی ۳: راهی به خانه نیست"

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – 4 بازیگر تایید شده و 6 بازیگری که شایعه شده در این فیلم حضور خواهند داشت

10 تئوری بزرگ در‌باره‌ی فیلم «مردعنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست» که امکان دارد اتفاق بیفتند

10 چیزی که میخواهیم در قسمت سوم فیلم "مرد عنکبوتی" در MCU ببینیم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

amin Hajati
#2 amin Hajati 1400-09-24 08:04
سلام استاد چون شما میگین مقاله را خوب بخوانید شماره ی 10
مردعنکبوتی تام هالند از (دیکر) نسخه های سینمایی این شخصیت متفاوت تر است
دیکر=دیگر
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-09-24 08:08
به نقل از amin Hajati:
سلام استاد چون شما میگیم مقاله را خوب بخوانید شماره ی 10
مردعنکبوتی تام هالند از (دیکر) نسخه های سینمایی این شخصیت متفاوت تر است
دیکر=دیگر

ممنون که این اشتباه تایپی رو گفتی
درست شد
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-09-24 08:16
به نقل از mtm:

:lol: چه باحال بود؛ به پدرم اون قضیه ی بعد آینه رو نشون دادم از قدرت جلوه های ویژه ی فیلمای مارول واقعا کف کرد.
نقل قول کردن
Hellblazer
#6 Hellblazer 1400-09-24 08:17
ممنون و خسته نباشید استاد ترابی بابت ترجمه، مقاله‌ی خیلی خوبی بود.
مقاله‌ی جالبی بود، نکات جالبی هم داشت، مورد ۹ کاملا درسته، یادمه وقتی فیلم مرد عنکبوتی (۲۰۰۲) رو دیدم، اونجایی که قاتل عمو بن از اون بالا افتاد پیتر اصلا عین خیالشم نبود! و این برای آدم با وجدانی مثل پیتر عجیبه.
مورد ۱۰ که خیلی درست تره؛ این مرد عنکبوتی متفاوت ترینه!
درباره‌ی مورد ۸ خیلی هیجان دارم ببینم چجوری ربطش میدن به این فیلم و MCU و قضایای مولتی‌ورسی.
درباره‌ی مورد ۶ باید بگم که احتمالا چاره‌ای برای دکتر استرنج نمونده بود که برای عدم نجات اون شرورها پافشاری می‌کرد.
مورد ۷ فکر کنم ند هم تنها نسخه هستش. :-*
همچنین می‌خوام ببینم برای مورد ۴ چه داستانی سر هم می‌کنند.
مورد ۲ احتمالا در فیلم به اتفاقات فوق احساسی و غم‌انگیزی تبدیل خواهد شد چرا که MJ فراموش می‌کنه پیتر کیه و چجوری با هم آشنا بودند. :cry:
درباره‌ی مورد ۱، دلم نیومد اینو نگم، توی همون فیلم مرد عنکبوتی ۱، پیتر به جیمسون میگه:«تو مشکلت اینه که به هیچکسی اعتماد نداری!» بعد جیمسون میگه:«به آرایشگرم دارم.» (خب تا الآن احتمالا نکته جوک رو گرفتید.) بعد جیمسون تو فیلم «دور از خانه» کچله! :lol: :D 8)
نقل قول کردن
ArashBigA
#7 ArashBigA 1400-09-24 08:39
روش آوردن ونوم خیلی جالب بود ولی خب ورودشبه جهان سینمایی اگه بازم با مردعنکبوتی شروع میشد شخصیت منفی مثبت ادی براک خیلی جذاب ترو خفن تر میشد !!
نقل قول کردن
amin Hajati
#8 amin Hajati 1400-09-24 09:01
بنظر من اگه مثل سریال لوکی از دنیا های موازی کمیکی معروف مثل:مایلز مورالز.اسپایدر گوست.نوآر.2099 و عنکبوتی های دیگه استفاده میکرند هم میتونست جالب باشه
نقل قول کردن
masiha_87
#9 masiha_87 1400-09-24 09:17
به نام خدا
سلام خدمت همگی ممنون بابت ترجمه

دیگه هیچ تعریفی از نو وی هوم نمیشه کرد. مورد انتظار ترین فیلم مارولی تا به امروز که واقعا قراره بترکونه.
طبق گزارش های به دست رسیده، باکس آفیس آتیش گرفته و چند نفر به نام وارنر و دی سی رو حسابی سوزونده! بماند که چند نفر هم مجروح شدن! اوه اوه! منتقدا هم که شعله ی این آتیشو حسابی جون دادن! طرفدارا دارن همینطور چوب و ذغال تو آتیش میریزن و باکس آفیس تسلیمه! داره میگه غلط کردم نکنید این کارا رو! فایگی از تخت پادشاهی ذل زده به آتش سوزی و میخنده! چطوری هم میخنده!
s4.uupload.ir/.../...
:lol:
حالا از شوخی گذشته واقعا این فیلم با اینکه تاریخ اکرانش فرا رسیده ولی هنوز مورد انتظاره؛ فیلم های مارول هم همگی بهم ربط دادن پس با این حساب طبیعیه که قبل از نو وی هوم باید چند تا پیش درآمد هم ببینیم.
ممنون بابت این مقاله ی فوق العاده که خیلی جامع و کامل داستان این فیلم رو توضیح داد
نقل قول کردن
Ilya202020
#10 Ilya202020 1400-09-24 10:07
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
نقل قول کردن
masiha_87
#11 masiha_87 1400-09-24 10:54
به نقل از Ilya202020:
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../

خدا بگم چی کارت کنه با این "اسپویل نداره"! حلالت نمیکنم
نقل قول کردن
tynixer
#12 tynixer 1400-09-24 10:59
به نقل از Ilya202020:
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../



واااااااااااااا ااااااااااااااا ااااااااااااااا ااااااااااااااا اااااااای خدا جون !
خیلی خوب بود . اصلا اون صحنه ای که سه تایی تاپ می خوردن خیلی هیجان انگیز بود . چقدر جیغ زدم ! :lol: ولی اون صحنه ی مت مورداک ثابت می کرد که این یارو که گفته فیلم رو دیده و لو داده ، دروغ نمی گفته ...
نقل قول کردن
Ilya202020
#13 Ilya202020 1400-09-24 11:25
استاد عزیز اگه میشه کیفیت پرده ای با دیالوگ های قابل فهم اومد لطفا قرار بدید من چشمم به شماس مرسی
نقل قول کردن
Ilya202020
#14 Ilya202020 1400-09-24 12:11
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../

خدا بگم چی کارت کنه با این "اسپویل نداره"! حلالت نمیکنم

کجاش اسپویل داشت فقط حضور توبی و اندرو و چارلی کاکس تایید شد
نقل قول کردن
tynixer
#15 tynixer 1400-09-24 12:51
به نقل از Ilya202020:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../

خدا بگم چی کارت کنه با این "اسپویل نداره"! حلالت نمیکنم

کجاش اسپویل داشت فقط حضور توبی و اندرو و چارلی کاکس تایید شد


به قول اون ویدیو ای که سونی منتشر کرده ، جیمی فاکس هم اسپویله ، چه برسه به توبی و اندرو و چارلی کاکس !
نقل قول کردن
masiha_87
#16 masiha_87 1400-09-24 13:11
به نقل از Ilya202020:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../

خدا بگم چی کارت کنه با این "اسپویل نداره"! حلالت نمیکنم

کجاش اسپویل داشت فقط حضور توبی و اندرو و چارلی کاکس تایید شد

میتونم بپرسم تعریف شما دقیقا از اسپویل چیه؟
البته مشکلی نداشت چون چه مینوشتی و چه نمینوشتی من فیلمو میدیدم ولی خودت میدونی چی میگم دیگه...
نقل قول کردن
tynixer
#17 tynixer 1400-09-24 13:40
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../

خدا بگم چی کارت کنه با این "اسپویل نداره"! حلالت نمیکنم

کجاش اسپویل داشت فقط حضور توبی و اندرو و چارلی کاکس تایید شد

میتونم بپرسم تعریف شما دقیقا از اسپویل چیه؟
البته مشکلی نداشت چون چه مینوشتی و چه نمینوشتی من فیلمو میدیدم ولی خودت میدونی چی میگم دیگه...


خیلیا از اول میدونستن که توبی و اندرو هستن ، ولی خب به هر حال اینقدر صحنه ی هیجان انگیزیه که شاید یکی بخواهد که این صحنه رو اولین بار با کیفیت توی فیلم ببینه
نقل قول کردن
Ilya202020
#18 Ilya202020 1400-09-24 22:08
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از masiha_87:
به نقل از Ilya202020:
اسپویل نداره با خیال راحت ببینین بازگشت اسطوره ها رو
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../
ucarecdn.com/.../

خدا بگم چی کارت کنه با این "اسپویل نداره"! حلالت نمیکنم

کجاش اسپویل داشت فقط حضور توبی و اندرو و چارلی کاکس تایید شد

میتونم بپرسم تعریف شما دقیقا از اسپویل چیه؟
البته مشکلی نداشت چون چه مینوشتی و چه نمینوشتی من فیلمو میدیدم ولی خودت میدونی چی میگم دیگه...

لو دادن داستان فیلمو میگن اسپویل کردن
منم داستانو لو ندادم فقط بازگشتشونو ثابت کردم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید