10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

10-فن-تئوری-درباره-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-که-کاملا-اشتباه-از-آب-درآمدند

از بین اون همه فرضیه و تئوری عجیب و غریبی که برای این فیلم ساخته شده بود معلومه که خیلی هاشون غلط از آب در میومدن!

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

مقدمه: سومین فیلم اختصاصی دوست خوب محله مون، مرد عنکبوتی در MCU تحت عنوان "راهی به خانه نیست" کلی رکورد مختلف رو شکسته (این مقاله را بخوانید) و مثل یک هدیه عالی کریسمس برای تماشاجیان و صاحبان سالن های سینما عمل کرده. تام هالند برگشته تا در کنار زندایا و جیکوب باتلون و چند چهره غافلگیر کننده با امثال گرین گابلین، دکتر اختاپوس و الکترو بجنگه. و البته مثل همیشه مرموز بازی درآوردن مارول و سیاست انتشار قطره چکانی اطلاعات از سوی این استودیو و سابقه اش در دستکاری صحنه ها و دیالوگ ها در تریلرهای منتشره باعث خلق شدن یک عالمه فرضیه از سوی هواداران درباره داستان و رخدادهای این فیلم بزرگ شد. تو خود سایت ما هم ما چندین مقاله درباره این تئوری ها داشتیم (مثلا در اینجا ، اینجا و اینجا) و الان که فیلم منتشر شده و همه از داستانش باخبر شده اند معلوم شده که یک سری از فرضیه ها درست بود و تعداد زیادی هم غلط از آب درآمدند که در این مقاله به 10 تای آنها اشاره میشه.

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

10- میستریو نمرده و زنده است و میتونه خبیث بزرگ فیلم باشه!

میستریو

این نظریه خیلی محبوب بود که میستریو هنوز زنده است و تو سایت ما هم چندین بار بهش اشاره شد. طبقه این نظریه خیلی ها بر این باور بودند که این شخصیت  به عنوان استاد بزرگ فریب و توهم مرگ خودش را در پایان فیلم قبلی جعل کرد و هنوز اون بیرونه و میخواد زندگی پیتر پارکر رو جهنم بکنه. او با این کارش میخواسته پیتر رو مجبور کنه نزد دکتر استرنج بره تا طلسم رو برایش اجرا کنه. پس میستریو زنده است و داره از فن آوری هولوگرامی خودش استفاده میکنه تا نه تنها پیتر پارکر بلکه کل دنیا را فریب بده و حتی ممکنه که تهاجم دشمنان مرد عنکبوتی از دنیاهای موازی فقط و فقط نوعی توهم باشه که میستریو اون رو خلق کرده و ..." اما در نهایت معلوم شد که این تئوری غلط بوده چون اثری از میستریو در "راهی به خانه نیست" نبود و چیزی هم گفته نشد یا دیده نشد که خلاف این موضوع رو نشون بده. اتفاقات فیلم هم جعلی و توهمی نبود و دنیاهای موازی و خبیث های وارد شده به داستان از فیلم های قبلی کاملا واقعی بودند.

 

9- گروه "شش خبیث" در این فیلم تشکیل میشود!

گروه خبیث شش

یکی دیگر از فرضیه های محبوب قبل از اکران "راهی به خانه نیست" این بود که سرانجام شاهد حضور "شش خبیث" در این فیلم خواهیم بود. در واقع سالهاست که زمزمه حضور این تیم در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی به گوش میرسه و هواداران هم بسیار برای دیدن حمله دسته جمعی تعدادی از دشمنان مرد عنکبوتی به او شوق دارند. شاید بهترین زمان هم بود برای دیدن شش خبیث چون جو عمومی پس از خبر کشته شدن میستریو به دست اسپایدرمن به شدت علیه او شده بود و والچر و میستریو و شوکر و مخترع مخوف و احتمالا عقرب اون بیرون منتظر گرفتن انتقام از مرد عنکبوتی بودند و فقط کافی بود خبیث بزرگی مثل نورمن آزبورن یا دکتر اختاپوس اونا رو رهبری کنه تا شش خبیث شکل بگیره و به اسپایدرمن حمله کنند. این فرضیه با انتشار تریلر دوم و تایید حضور الکترو، مردشنی و لیزارد در کنار گرین گابلین و دکتر اختاپوس به شدت تقویت شد و همگان دنبال این بودند که بفهمند ششمین خبیث فیلم کیه. با توجه به صحنه پس از تیتراژ "ونوم 2" هم احتمال میدانند این عضو ششم، ونوم باشه ولی معلوم شد اینطور نیست و کلا مرد عنکبوتی ها با 5 خبیث درگیر شدند و ونوم هم بدون هیچ تعاملی با مرد عنکبوتی به دنیای خودش برگشت!

 

8- ونوم در فیلم نقش بزرگی داره و قراره با مرد عنکبوتی بجنگه!

ونوم

پس از آنکه در پایان فیلم "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" ادی براک و سیمبیوت به دنیای سینمایی مارول تله پورت شدند بازار شایعات و تئوری های جورواجور داغ شد. حتی برخی اعتقاد داشتند ونوم میتونه خبیث نهایی باشه. دلیلش؟ شاید اون فهمیده که سرنوشتش اینه که در مبارزه با مرد عنکبوتی کشته بشه و میخواد این سرنوشت رو تغییر بده! ولی خب معلوم شد که ونوم و ادی فقط در صحنه کوتاه پس از تیتراژ فیلم حضور دارند ، نه در داستان اصلی فیلم و بدون هیچ تعاملی با اسپایدرمن به دنیای خود برگشتند و این وسط فقط یک تکه از سیمبیوت ونوم در MCU باقی گذاشتند!

 

7- «دکتر استرنج» تحت کنترل «مفیستو» (یا خودِ او) است!

«دکتر استرنج» تحت کنترل «مفیستو» (یا خودِ او) است!

انصافا دکتر استرنجی که در تریلر فیلم دیدیم نسبت به شخصیتِ متمرکز و محتاطی که از او در فیلم‌های قبلی دیده بودیم خیلی تفاوت داشت و به طرز عجیبی سرخوش و بی‌خیال و بی‌پروا بود!  او هشدار «وانگ» را مبنی بر خطرناک‌بودن طلسمی که حافظهٔ مردم جهان را از هویت مردعنکبوتی پاک می‌کند، جدّی نگرفت و اشتباه بزرگی را مرتکب شد (این مقاله را بخوانید). این موضوع منبع بسیاری از تئوری‌ها شد؛ یکی از آن‌ها این بود که این دکتر استرنج در واقع تحت تسخیر و کنترل «مفیستو» (تجسم شیطان در دنیای مارول) است یا حتی مفیستو خود را به جای او جا زده‌است! چیزی که باعث شد هواداران پس از ناامیدشدن از حضور مفیستو در سریال‌های "وانداویژن" و "لوکی" باز هم سراغ این تئوری بروند، برخوردهای متعدد دکتر استرنج با این شخصیت در دنیای کمیک و البته معاملهٔ منفور پیتر با او طی داستان «One More Day» بود. ولی خب معلوم شد مفیستو یا هیچ خبیث دیگری در جلد دکتر استرنج فرو نرفته (مارول باید هر چه زودتر مفیستو رو مورد استفاده قرار داده تا این هوادارا شاید دست از سر کچل فایگی بردارن!)

 

6- مایلز مورالز رسما در این فیلم معرفی میشود!

اولا اینکه شخصیت مهمی به نام «آرون دیویس» که در دنیای کمیک عموی «مایلز مورالز» است در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" حضور داشت و یک اشاره ای هم به مایلز مورالز در این فیلم شد (آیتم های 35 و 36 این مقاله را بخوانید). ولی دیگه تا همین حد ما از این شخصیت مهم سالهای اخیر دنیای کمیک در MCU شنیده بودیم. ولی در بررسی تریلر اول "راهی به خانه نیست" گفتیم که اشاراتی در تیزر این فیلم به نقشه کشور پورتو ریکو (زادگاه مادر مایلز به نام ریو) شد و همچنین خیلی ها بر این باور بودند که اون خانوم سیاه پوسته داخل ماشین همین مادر مایلزه (عکسش اینجاست). پس نتیجه گرفتن مایلز مورالز در این فیلم حضور داره. ولی در نهایت معلوم شد هیچ اثری از او نیست! اون خانومه هم معلوم شد از مسئولین ام آی تی هستش که پیتر میره پیشش تا بتونه متقاعدش کنه دوستانش یعنی ند و ام و جی رو در این دانشگاه پذیرش کنند. در واقع تنها الکترو بود که در دیالوگ نهایی خودش با مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد یه اشاره خیلی دور به مایلز کرد (اونجا که گفت "فکر میکرده زیر ماسک مرد عنکبوتی یه سیاه پوسته که به دیگران تو محله ش کمک میکنه).

 

5- اما استون در این فیلم حضور داره و نقش گوئن عنکبوتی رو بازی میکنه!

اما تسون

برخی هواداران اعتقاد داشتند اما استون در این فیلم هست! از خیلی وقت پیش هم  شایعات و فرضیه هایی مطرح  بود که طبق آن حضور اما استون نیز در این فیلم به عنوان گوئن عنکبوتی در این فیلم به شرایط بارداری وی بستگی دارد!!! میگفتن و البته برخی عقیده داشتند حضور او شاید درحد یک صحنه پس از تیتراژ باشد و در آثار بعدی حضور شاهد حضور تمام عیارش باشیم که در نهایت هیچ کدام درست از آب درنیامد (حرف های مشابهی نیز درباره بازگشت احتمالی کرستن دانست در نقش مری جین واتسون میزدند که اونم درست نبود). اخیرا کوین فایگی در واکنش به این شایعات و نظریه پردازی ها گفت که میتونستن 20 شخصیت دیگر را هم در "راهی به خانه نیست" بیاورند ولی میخواستند حضور شخصیت ها به صورت هدفمند باشد و به پیشبرد داستان کمک نکند و طوری نباشد که تمرکز رو از روی تم اصلی قصه منحرف کند. 

 

4- مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر در این فیلم میمره!

از خیلی وقت پیش هواداران اعتقاد داشتند توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد در این فیلم حضور دارند و بار دیگر لباس مرد عنکبوتی را بر تن میکنند. سونی خیلی سعی کرد این مساله را پنهان کنه و بازیگران هم بارها به دروغ نقش خود را تکذیب کردند ولی در نهایت معلوم شد حق با هواداران بوده. اما یک فرضیه این بود که مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر در پایان این فیلم میمیره. اما غلط از آب دراومد و او فقط از گرین گابلین از پشت خنجر خورد و زخمی شد ولی زنده موند.

 

3- ددپول در این فیلم هست!

روز 4 خرداد سال 1398 در اینجا خبر دادیم که شایعه شده شخصیت ددپول در این فیلم حضور داره! اون موقع خبر داشتیم که استودیو مارول به رهبری کوین فایگی برای حضور شخصیت ددپول در دنیای سینمایی مارول برنامه دارند. مثلا گفته میشد شاید دیزنی بخواد یک فیلم تکی جدید از رویش بسازه . یا مثلا یک سریال جدید در دیزنی پلاس. اما ناگهان شایعه شد که احتمال داره مارول بخواد در سومین فیلم اختصاصی اسپایدرمن درMCU از ددپول استفاده کنه!!! چندی پیش هم فرضیه ای مطرح شد که طبق آن ددپول در یکی از صحنه های پس از تیتراژ "راهی به خانه نیست" میاد و چند تا متلک به تماشاچی ها میندازه و میره! (اینجوری هم به نوعی به مخاطب اعلام میشد که ددپول وارد MCU خواهد شد و هم اعلانی بود برای فیلم جدیدش). ولی همه ش غلط از آب دراومد و اثری از ددپول در این فیلم نبود.

 

2- نورمن آزبورن یا رید ریچاردز صاحب برج اونجرز هستند

برج اونجرز

یکی از خطوط داستانی به شدت مهمی که زمینه اش  را در فیلم "اسپایدرمن بازگشت به خانه" دیدیم این بود که متوجه شدیم تونی استارک برج اونجرز را فروخته است و دارایی های تیم را به مقر جدید انتقام جویان منتقل میکند. این در حالی است که این برج بسیار مهمه و جایگاه مهمی در MCU داشته و در بسیاری از فیلم های مارول و البته سریال های مارول حالت ایستراگ داشته و به سمبل MCU تبدیل شده است. سوال مهمی که وجود داشت این بود که تونی این برج را دقیقا به چه کسی یا کسانی فروخته؟ آیا ممکنه گروه چهار شگفت انگیز آن را خریده باشه و تبدیلش کنه به "ساختمان بکستر"؟ یا ممکنه مثلا "آزکورپ" (شرکت نورمن آزبورن) اون رو بخره؟ به همین دلیل فرضیه هایی در این زمینه از سوی هواداران مطرح شد که در این فیلم صاحب جدید این برج مشخص میشه (جان واتس کارگردان این فیلم قراره "چهار شگفت انگیز" رو هم بسازه پس احتمال میدادند شاید به خریده شدن برج به دست رید ریچاردز به عنوان رهبر این گروه اشاره بشه) ولی اینطور نشد. ضمن اینکه در فیلم تایید شد حداقل تا الان چیزی به نام آزکورپ در MCU وجود نداره. برخی امید داشتند در سریال "هاکای" تایید بشه ویلسون فیسک (کینگ پین) این برج رو خریده که این تئوری هم به طور واضح تایید نشده و باید منتظر بمانیم و ببینیم سرنوشت این برج چه میشود.

 

1- مرد عنکبوتیِ تام هالند در پایان این فیلم به دنیای سینمایی سونی میرود!

مرد عنکبوتیِ تام هالند در پایان این فیلم به دنیای سینمایی سونی میرود!

این فرضیه خیلی وقت بود که مطرح بود. چون خیلی ها عقیده داشتند این آخرین فیلمی از مرد عنکبوتی است که سونی با مشارکت مارول میسازه. بعدش "ونوم 2" اکران شد که فیلم مزخرفی بود ولی فروش زیادی کرد. این هم باعث شد خیلی ها بگن الان سونی جسارت و اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کرده و دیگه اجازه نمیده مرد عنکبوتی در MCU بمونه. بعدش هم تام هالند اظهارات ضد و نقیضی درباره آینده اش مطرح که نشون میداد مطمئن نیست دیگر در MCU باقی بماند و ... همه این مسائل باعث شد که فرضیه منتقل شدن مرد عنکبوتیِ تام هالند به سونی ورس در پایان این فیلم قوت بگیره. یعنی میگفتن سونی با این کار میخواد فیلم های مستقل خودش را از دنیای مرد عنکبوتی مثل ونوم، موربیوس ، کریون شکارچی و گربه سیاه رو با حضور تام هالند بسازه و دیگه ارتباطش رو با MCU قطع کنه. تا اینکه کمی قبل از اکران "راهی به خانه نیست" خبر رسید که سونی و مارول قراره سه فیلم دیگر از مرد عنکبوتی در MCU بسازند (خبرش اینجاست). اینجوری خیال هواداران هم راحت شد. در انتهای "راهی به خانه نیست" هم نه تنها تام هالند به دنیای سونی ورس منتقل نشد بلکه آینده کاملا جدیدی در MCU برایش مشخص گردید!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیتی که ممکن است خبیث نهایی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" باشند!

10 فرضیه برتر هواداران (FAN THEORY) برای صحنه پس از تیتراژ فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

چرا نباید به تریلر فیلم "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" اعتماد کنیم!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

خریدار احتمالی برج اونجرز در فیلم «مردعنکبوتی: دور از خانه» مشخص شد

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست – 4 بازیگر تایید شده و 6 بازیگری که شایعه شده در این فیلم حضور خواهند داشت

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

تئوری بزرگ در‌باره‌ی فیلم «مردعنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست» که امکان دارد اتفاق بیفتند

15 دفعه ای که تریلرهای فیلم های کمیک بوکی به ما دروغ گفتند!

10 صحنه برتری که در تریلرهای دنیای سینمایی مارول بودند ولی در خود فیلم نبودند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-10-07 12:18
لطفا مثل همیشه با دقت مقاله رو بخونید تا هر جا اشتباه تایپی داشت اطلاع بدید درست بشه
نقل قول کردن
Amirreza-85
#4 Amirreza-85 1400-10-07 23:42
مقاله ی جالبی بود.ولی واقعا بعضی از موارد مثل حضور مفیستو خیلی واقعی به نظر میومد.من واقعا درک نکردم هدف مارول از اون پوستر که منتشر کرده بود.توی اون پوستر معروفاش به مفیستو و التران اشاره شده بود والی حتی کوچکترین اشاره ای هم بهش نشد.ولی در کل مقاله ی عالی بود مثل همیشه دستتون درد نکنه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-10-07 23:52
سلام
ممنون بابت مقاله.
هایپ پیرامون فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" اونقدر بالا بود، که کلی نظریه و تئوری دربارهٔ این فیلم درست شد و خیلی هم نظر و تجزیه و تحلیل توی همین سایت خودمون مثلا دربارش شکل گرفت. توی تریلرها هم مارول خیلی سعی کرد که ما رو گمراه کنه که انصافا هم از یه نظر هایی واقعا موفق بود. یعنی من فیلم رو دیدم متوجه شدم که چقدر بعضی جاهاش با تریلر ها فرق داشت. بعضی دیالوگ ها و صحنه ها تغییر کردند و برخی دیالوگ ها و صحنه ها کلا توی فیلم نبودند("ببین باید یه راه دیگه باشه."، "نه، نیست. اونا برای دنیای ما خطرناک هستند!") کلی تئوری هم بودند که به شخصه بهشون اعتقاد داشتم و فکر میکردم درست هستند اما کاملا اشتباه بودند. اما خب چه تئوری هایی اینطور بودند؟
درباره اینکه میستریو نمرده و توی فیلم هستش که خودم یکی از طرفداران پر و پاقرص این تئوری بودم! و البته راستش هنوز هم فکر میکنم میستریو زنده است و شاید توی فیلم های بعدی باشه! اما خب توی این فیلم نبود و شاید نشد که باشه و ممکن بود به فیلمنامه ضربه بزنه و گذاشتنش برای بعد. اما امیدوارم دوباره میستریو رو در mcu ببینم چون خبیث بسیار خوبی بود.
آقا من اینکه شش خبیث تشکیل میشه رو دیگه تا قبل از اینکه فیلم رو ببینم باور داشتم! یعنی وقتی تریلر دوم اومد همه دنبال این بودیم که ببینیم خبیث ششم کیه و دیگه من مطمئن بودم که شش خبیث توی این فیلم تشکیل میشه اما خب این اتفاق نیفتاد و این خبیث ها هم خیلی با هم همکاری نکردند. در واقع راستش رو بخواید نمیشه انتظار داشت که اونا بیان و تیم تشکیل بدن و یهو لقب شش خبیث رو روی خودشون بذارند(دیلی بیوگل هم که توی این فیلم حسابی با اسپایدرمن دشمن بود و شاید این کار رو نمیکرد که اسم شش خبیث رو بذاره) و شاید چیزی که توی این فیلم دیدیم باور پذیر تر بود اما به هر حال دیدن شش خبیث روی پردهٔ سینما از آرزو های کمیک فن هاست که شاید یک روز فرصتش فراهم بشه.
واکنش من به مورد ۸: خدایا، من توان شُکر تو را ندارم! هرچقدر شُکر بگویم باز هم کم است! چقدر عالی که این ونوم هیچ صَنمی با اسپایدرمن پیدا نکرد. چقدر عالی که برگشت به همون دنیای مزخرف خودش و همون سیمبیوت رو فقط جا گذاشت(گرچه که خدایی من به دلایلی حتی دوست ندارم سیمبیوتی از این ونوم به اسپایدی بچسبه!) شاید برای خیلی ها ضدحال بود و دوست داشتن ونوم رو توی نبرد با اسپایدرمن ببینند، منم دوست دارم ونوم رو ببینم که داره اسپایدی رو لت و پار میکنه و پیتر هنوز هم ایستادگی میگنه، اما نه این ونوم رو! یه ونوم درست حسابی با شخصیت پردازی و اوریجین خوب. پس برای همین میگم خدا رو شکر که اصلا اسپایدرمن این رو ندید!
یادش بخیر... چقدر درباره اینکه این دکتر استرنج کیه و چیه و چشه تئوری پردازی کردیم و خیلی هامون هم دیگه داشتیم مطمئن میشدیم که خبریه. البته راستش رو بخواید، خود مارول توی تریلر اول یه کارایی کرد که ما رو واقعا به شک مینداخت. مثلا اینکه توی تریلر ما دیدیم که وانگ به استرنج گفت اون طلسم رو انجام نده، استرنج هم گفت باشه اما چشمک زد که انگار انجامش میده! خب این بی احتیاطی و بی مبالاتی زیادی(یعنی زیادتر از اون چیزی که ما توی فیلم دیدیم) رو نشون میداد که وانگ گفت انجام نده اما اون وایمیسته و چشمک میزنه! اما توی فیلم دیدیم که گفت و گوی اونا جور دیگه ای پیش میره. هم وانگ به اون شدت اعتراض نمیکنه و هشدار نمیده، هم دکتر استرنج میتونه اون رو متقاعد کنه که این کار اونقدر ها هم خطرناک نیست و قضیه چشمک اینا هم کلا نبود! پس ما حق داشتیم که به اشتباه بیفتیم. خیلی ها میگفتن که این یا تحت کنترل مفیستو هست یا خودشه و این طلسم خیلی شبیه اون معامله پیتر با مفیستو توی داستان افتضاح omd هست. بعضی ها میگفتن که اون میستریو هست یا اسکرال و کلی تئوری دیگه اما این تئوری ها با انتشار تریلر دوم و حضور بیشتر و معقول تر دکتر استرنج خیلی فروکش کرد و با اکران فیلم هم که معلوم شد کلا اشتباه بوده! یعنی اون همه حرف و بحث کشک مگه نه؟ یعنی وقتمون الکی رفت، نه؟ پس چرا وقتی من به اون موقع فکر میکنم لبخند روی لبام میاد؟ فکر کنم بدونید چرا...
خب، من فعلا دوست ندارم مایلز مورالز توی mcu بیاد. چون هم اون خودش یک فرنچایز جدا و اختصاصی در دنیای انیمیشن داره و هم اینکه این پیتر پارکر هنوز یه جوانه و به زور داره کارهای خودش رو انجام میده. درحالی که لطف دیدن تعاملات بین پیتر و مایلز چه در دنیای کمیک، چه در انیمیشن "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" و چه در بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز" به دیدن رابطه استاد و شاگردی اوناست. خیلی هم طرفدار این تئوری حضور او نبودم چون مدارک زیادی ازش نبود و خب در نهایت هم اشتباه از آب دراومد.
درباره بازی اما استون و کریستن دانست در فیلم واقعا حضور اونا میتونست خیلی جالب باشه، اما راستش اینکه فیلم تمرکزش رو روی سه تا مرد عنکبوتی و اون خبیث ها گذاشت بهتر بود. یعنی این یه ماجرای مولتی ورسی که توی اون به دنیاهای هم سفر کنند که نبود و برای همین اینکه ما فقط سه تا مرد عنکبوتی و اون خبیث ها رو دیدیم، در نهایت به نفع فیلم تموم شد.
توبی مگوآیر حضور بسیار خوبی در فیلم داشت و خاطرات خیلی ها رو زنده کرد. اما کشتن اون حرکت ریسکی به حساب میومد که میتونست داد همون افراد رو در بیاره که این رو آوردین که بکشیتش؟ البته با توجه به سن بالای پیتر توبی این احتمالا مطرح شد اما در نهایت چنین اتفاقی نیفتاد و اون زنده موند.
دربارهٔ حضور ددپول هم البته این اواخر دیگه زیاد احتمال داده نمیشد که اون توی فیلم باشه و خب به شخصه خوشحال شدم که این اتفاق افتاد. حضور ددپول در فیلم اسپایدرمن هم برای اسپایدی خوب نیست هم برای ددپول. قبلا هم گفتم که اولا ددپول این محبوبیتش برای شوخی های زننده اش هست و توی فیلمی با درجه PG-13 قطعا نمیشه استعداد اون شکوفا باشه. دوما فکر کنید توی فیلم به این مهمی و جدی مرد عنکبوتی که ما باید اون رو باور کنیم و قبول داشته باشیم، یهو وسط صحنه های اکشن یا صحنه های مهم فیلم ددپول یه تیکه ای بندازه و همه چیز رو با ریختن یه آب سرد روی سر ما نابود کنه. دلایل دیگه ای هم وجود دارند اما خب به هر حال در نهایت خوب شد که ددپول در راهی به خانه نیست نبود.
این مورد ۲ هم شده بود تئوری خیلی ها و واقعا بهش باور داشتیم. هنوز هم من فکر میکنم شاید رید ریچاردز برج اونجرز رو خریده و تبدیلش کرده به ساختمان بکستر اما چیزی که خیلی ها بهش اعتقاد داشتند اشاره این موضوع در فیلم بود یا اینکه بگن نورمن آزبورن بوده که برج اونجرز رو گرفته، اما خب این موضوع هم مثل خیلی های دیگه در فیلم معلوم نشد و راستش هنوز هم معلوم نیست که برج اونجرز رو کی خریده و شاید بعدا معلوم بشه.
آقا اینکه اسپایدرمن قراره بعد از این فیلم بره توی دنیای سونی شده بود کابوس طرفداران مرد عنکبوتی قبل از اکران راهی به خانه نیست! یعنی خیلی ها از این میترسیدند که نکنه آخرش مرد عنکبوتی بره توی دنیای سونی که سر و ته نداره و اونجا گرفتار بشه. واقعا احتمال ترسناکی بود و حرف های تام هالند هم ما رو دیگه خیلی ناامید کرده بود، اما درست قبل از اکران فیلم معلوم شد که این موضوع درست نیست و در نهایت توی فیلم هم این اتفاق نیفتاد و اسپایدی هنوز هم در mcu موندگاره.
با تشکر.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-10-07 23:59
به نقل از mtm:

این ویدیو خیلی بامزه است! یعنی دم سازنده اش گرم چون عالیه! خیلی خلاقانه است مثلا اونجایی که توی داره جلوی قطاری که پیتر پارکرِ تام و ام جی دارند از جلوش رد میشن رو میگیره!
به نقل از mtm:

من اگر توی سالن سینما بودم احتمالا بعد فیلم باید حنجره ام رو عمل میکردم! :lol: خدایی خیلی موقع اومدن توبی و اندرو مخصوصا توبی جیغ کشیدن! خیلی باحاله.
نقل قول کردن
P.B.P
#7 P.B.P 1400-10-08 00:06
سلام
به نقل از mtm:

عجب سمی بود خیلی عالی بود.
به نقل از mtm:

وای خدا خوششششششش بحالشونننن عجب کیفی میکنن(موهای تنم سیخ شد)
استاد چرا همچین چیز خفنی میزارین،دلمون رو آب آوردین :sigh:
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1400-10-08 00:07
به نقل از Amirreza-85:
من واقعا درک نکردم هدف مارول از اون پوستر که منتشر کرده بود.توی اون پوستر معروفاش به مفیستو و التران اشاره شده بود والی حتی کوچکترین اشاره ای هم بهش نشد.ولی در کل مقاله ی عالی بود مثل همیشه دستتون درد نکنه

پوستر یه مدل خاصی باشه و به چیزی ادای احترام کنه که دلیل نمیشه اون شخصیت هایی که بهشون ادای احترام میشه باید تو فیلم باشن! :-*
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1400-10-08 00:08
به نقل از P.B.P:
سلام
به نقل از mtm:

عجب سمی بود خیلی عالی بود.
به نقل از mtm:

وای خدا خوششششششش بحالشونننن عجب کیفی میکنن(موهای تنم سیخ شد)
استاد چرا همچین چیز خفنی میزارین،دلمون رو آب آوردین :sigh:

اقا این کمر توبی مگوآیر واسه خودش حکایتی شده به خدا :lol:
خدا رو شکر تو این فیلم اندرو قلنجش رو شکست راحت شد طفلک :lol:
نقل قول کردن
masiha_87
#10 masiha_87 1400-10-08 00:21
سلام و خسته نباشید خدمت استاد ترابی
خب واقعا عالی بود. شایعات زیادی حول این فیلم چرخیدن. اونقدر چرخیدن که فایگی و بر و بچ با کل طرفدارا سرگیجه گرفتن ولی همچنان فرضیه ها ادامه داشت! البته برای فیلمی با این همه هایپ کاملا طبیعیه که همچین اتفاقی هم واسش بیفته! تقریبا همه ی فیلم های دنیای سینمایی مارول از قبل کلی شایعه پشتشونه؛ از اخبار جعلی بگیر تا اطلاعاتی که به اسم "لو رفتن"، "منتشر" میشن! چند تا از بهترین فرضیه های این فیلم که با سر خورد تو زمین، زمینو شکوند، رفت تو انباری، کف انباری رو ترکوند، لوله های آبو ناقص کرد و کل خونه رو به @:!%,×%,2_ داد (!)، این بودن که آخر فیلم دو حالت داره: یا هاکای توش کامئو داره یا اینکه مستقیم و بدون پایان پایه، به فیلم دکتر استرنج ۲ مربوط میشه! همینطور که گفتم کل ابن فرضیه ها به باد رفت. نکته اینجاست که مارول همشون رو حساب شده، کنترل میکرد. اونقدری حساب شده که در نهایت با وجود حواشی مختلف، آسیب چندانی به این اثر نرسید.
فرضیه ی میستریو خب منطقی به نظر میومد چون مارول و دیزنی این همه خرچ نمیکنن که بیان به جای شش خبیث، پنج خبیث نشون بدن! ولی نشون دادن! از من بپرسید میگم خبیث ششم اون درخته بود که تام به جای الکترو وارد سانکتوم کرد :-*
حضور ونوم برای طرفدارا دو حالت داشت: یا خوشحال بودن و کلی ذوق داشتن یا اینکه خیلی ناامید شدن. به نظرم همون صحنه ی پس از تیتراژ کافی بود. یه نقش اساسی برای یه همچین ونوم ضعیف و کیوتی (!) اصلا مفید نبود!
آقا این مفیستو برای خودش داستانی شده ها! نمیدونم چرا بعضیا همینطوری چسبیدن و ولش نمیکنن! اون از وانداویژن، اینم از نو وی هوم و لوکی! مطمئنا تا زمان اکران دکتر استرنج این مولتی ورس آف مدنس، اوضاع همینطوری میمونه!
حضور نداشتن مایلز مورالز و گوئن استیسی در این فیلم چیزی بود که فن های درجه ی یک و دو (!)، میتونستن به راحتی حدس بزنن! سونی اجازه نمیداد توبی و اندرو و تام تو اسپایدر ورس ۲ کامئو داشته باشن و از این جهت کاملا طبیعیه که حضور مایلز و گوئن رو توی نو وی هوم ممنوع بکنه!

درمورد بقیه ی گزینه ها نظر خاصی ندارم دمتون گرم!

به نقل از mtm:

:lol: خخخخخخخخخ! خارق العاده بود! یعنی سارنده ی این لعنتی عجب ذهن مریض و خلاقی داشته :lol: :lol: :lol:

به نقل از mtm:

:cry: منم میخوااااااااااا م. سینما میخواااااااام!
نقل قول کردن
M.R.S
#11 M.R.S 1400-10-08 09:21
مقاله خوبی بود
واقعا همه فکر کردن که ونوم هست شاید در دیگر فیلم ونوم رو ببینیم
واقعا فیلم یه چند تا اشتباه خیلی بزرگ داشت صحنه ای
Sand man من یا مردشنی تبدیل به انسان شد رو فک کنم از فیلم مردعنکبوتی ۳ برداشته باشن و ادیتش کردن
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1400-10-08 10:11
به نقل از M.R.S:
مقاله خوبی بود
واقعا همه فکر کردن که ونوم هست شاید در دیگر فیلم ونوم رو ببینیم
واقعا فیلم یه چند تا اشتباه خیلی بزرگ داشت صحنه ای
Sand man من یا مردشنی تبدیل به انسان شد رو فک کنم از فیلم مردعنکبوتی ۳ برداشته باشن و ادیتش کردن

اینا اشتباه نبودن. به دلیل کرونا و عدم دسترسی به بازیگران نقش لیزارد و سندمن مجبور شده بودن از صحنه های قبلی براشون استفاده کنن
نقل قول کردن
a.h.marami
#13 a.h.marami 1400-10-09 16:50
ببخشید من اشتباهی نظر این مقاله رو تو مقاله بعدی فرستادم ولی در کل آقای ترابی اون داستانی هم که تو سایت گذاشته بودید که برای یک سایته دیگه بود در حالی که عالی و احساسی بود ولی اشتباه بود و من واقعا دوست داشتم توبی پیر رو با دخترش ببینم که اون دختر زمینه ی ورود زن عنکبوتی و بعد آمدن مرگ مورخان به اون دنیا و کشتن پیتر توبی بود و بعد هم اسپایدر ورس کمیک رو ما به صورت سینمایی می دیدیم و تام هم شخصیت پخته ای می شد و می شد عنکبوتی که مورخان از آن وحشت داشت . مرد عنکبوتی زمین ۶۱۶ :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید