10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

10-اشتباهی-که-شخصیت-ها-در-فیلم-اسپایدرمن-راهی-به-خانه-نیست-مرتکب-شدند-مرد-عنکبوتی-اشتباهات-مشکل-spiderman-no-way-home

بسیاری از کاراکترهای فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم" اشتباهات زیادی را در طول فیلم مرتکب میشوند که تاثیرات زیانباری دارند!

مقدمه: شخصیت های مارول به ملموس بودن معروف هستند و این ملموس بودن بیشتر به خاطر جنبه های انسانی پررنگی هستش که در شخصیت آنان به چشم میخوره. و خوب میدانید که انسان جایزالخطاست. بنابراین در طول تاریخ غنی داستان های مارول بارها شاهد بوده ایم که شخصیت های ریز و درشت این شرکت دچار اشتباهات عمده ای شوند که کل زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است. نمونه بارز آن همین پیتر پارکر خودمان است که با اشتباه مهلک خود مرگ عمو بن عزیز خود را رقم زد. فیلم موفق "راهی به خانه نیست" نیز از این قاعده مستثنی نیست و در آن شاهدیم که چطور کاراکترها بعضاً دچار اشتباهات بزرگی میشوند. در این مقاله میخواهیم به 10 تای آنها بپردازیم.

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

10- پیتر با ایده سفرهای زمانی نزد دکتر استرنج میره

پس از اینکه هویت مخفی پیتر پارکر در پایان فیلم "دور از خانه" برای جهانیان فاش شد، با چالشی بی سابقه روبرو میشه. نه تنها او را مقصر مرگ میستریو و حمله پهپادی به لندن میدانند بلکه دوستان و عزیزانش بابت تبعات این مساله در رنج و عذاب قرار گرفته اند. البته مت مورداک به عنوان وکیلش موفق میشه اتهامات رو ازش رفع کنه ولی درخواست او، ند و ام جی برای ثبت نام در دانشگاه ام آی تی به همین دلیل رد میشه. پیتر که دیگر چاره ای نداره نزد دکتر استرنج میره و بهش پیشنهاد میده که زمان رو به عقب برگردانه تا اطمینان حاصل کنه که هویتش فاش نمیشه. درسته که استرنج این کارو نمیکنه ( میگه "حتی اگر هم میخواستم چنین کاری کنم نمیتونستم چون سنگ زمان رو ندارم") ولی همین درخواست پیتر یک اشتباهه که به خاطر پوشاندن هویت مخفی خودش در فضا و زمان اختلال ایجاد کنه زیرا این کار میتونه برای کل عالم گران تمام بشه. و البته استرنج در پایان این بخش خیلی تعجب میکنه و عصبانی میشه از اینکه پیتر قبل از اینکه حتی بره با مسئولین دانشگاه صحبت کنه ایده سفرهای زمانی به ذهنش رسیده بوده! ضمن اینکه اشتباه دیگر در این مورد این بود که با دوستانش درباره رفتن نزد دکتر استرنج مشورت نکرد و این موضوع حتی باعث دلخوری ام جی هم شد. 

 

9- دکتر استرنج سریعا یک طلسم خطرناک رو اجرا میکنه بدون اینکه عواقبش رو توضیح بده

9- دکتر استرنج سریعا یک طلسم خطرناک رو اجرا میکنه بدون اینکه عواقبش رو توضیح بده

جناب استرنج به پیتر میگه که امکان عقب بردن زمان رو نداره چون این کار نظم و ثبات کل عالم رو به خطر میندازه و چون سنگ بینهایت رو دیگه در اختیار نداره ولی خیلی زود یک گزینه دیگه پیش روی پیتر میگذاره: اجرای طلسمی که باعث میشه همه هویت مخفی پیتر پارکر رو فراموش کنند! طبیعتا پیتر از شنیدن این خبر خوشحال میشه و ازش استقبال میکنه. این در حالیه که چنین طلسمی ایرادات اخلاقی زیادی داره و بسیار هم خطرناکه ولی استرنج توضیحی بابتش نمیده که واقعا ازش بعیده و این مساله خیلی زود براشون نتایج فاجعه باری در پی داره.

  

8- وانگ که از خطرات طلسم فراموشی خبر داره ، استرنج و پیتر رو تنها میذاره و میره

 وانگ که از خطرات طلسم فراموشی خبر داره ، استرنج و پیتر رو تنها میذاره و میره

وانگ به عنوان دوست صمیمی استرنج که الان به عنوان جادوگر اعظم دست یافته ، تنها به دادن یک هشدار کوتاه به استرنج اکتفا میکنه و یک کم بهش چشم غره میره و بعدش آنها رو به امان خدا ول میکنه و میره! استرنج هم اهمیتی نمیده و میگه از این طلسم برای چیزهایی به مراتب کم اهمیت تر هم استفاده شده و مثال او "میهمانی در کامار تاج" رو میزنه که قبلا از این طلسم برای فراموش شدنش استفاده کرده بودن! البته شاید مشکل هم همین باشه و این طلسم برای فراموشی در چنین مقیاس بزرگی مناسب نباشه چون قراره اطلاعات به این مهمی از ذهن همه مردم سیاره پاک بشه! به نظر میرسه وانگ باید باقی میموند و حالا که اجرای اون رو به طور ضمنی تایید کرده، بر نحوه اجرای آن نیز نظارت میکرد زیرا در این صورت طلسم به فنا نمیرفت! واقعا معلوم نیست چطور  عنوان جادوگر اعظم به همچین آدم بی ملاحظه ای تعلق گرفته!

 

7- دکتر استرنج به دلیل دخالت های پیتر کنترل طلسم رو از دست میده

دکتر استرنج به دلیل دخالت های پیتر کنترل طلسم رو از دست میده

داستان اصلی فیلم با اجرای طلسم توسط استرنجه که راه میفته. اینجاست که پیتر با خودش میگه "ای وای! پس دوست دخترم ، ام جی، چی؟  ند چی؟ زن عمو می چی؟ میشه اونا فراموش نکنن؟"! پس حسابی میترسه و از استرنج میخواد که اونا رو استثناء بدونه. در واقع واکنش پیتر قابل درکه، گرچه شاید تا حدی افراطی باشه. چون میتونست بعدا خودش حقیقت رو به اونا بگه. در هر حال، ترس پیتر باعث میشه استرنج کنترل طلسم از دستش خارج بشه و باعث میشه دیگران پاشون به MCU باز بشه چون از هویت مخفی پیتر باخبر هستند. بنظر میاد در این میان باز هم دکتر استرنج اشتباه کرد و نباید اجازه میداد یک نوجوان حواسش رو پرت کنه.

  

6- پیتر معالجه شدن ابرشرورها رو به ثبات مولتی ورس ترجیح میده

پیتر معالجه شدن ابرشرورها رو به ثبات مولتی ورس ترجیح میده

ابرشروران مولتی ورسی یعنی لیزارد، مرد شنی، الکترو، گرین گابلین و دکتر اختاپوس در نهایت گرفتار و در زندان خانه استرنج (سانکتوم سانکتوروم) اسیر میشوند. آنها سپس میفهمند که اکثرشون به محض بازگشت به دنیاهاشون، میمیرند. پیتر این گزینه رو رد میکنه (یعنی برگرداندن اونا به دنیای خودشون). استرنج سپس توضیح میده که این تنها راهه و هر چیز دیگری ثبات مولتی ورس رو به خطر میندازه ولی پیتر این اخطار رو نادیده میگیره. او جعبه جادویی رو میدزده (که قراره باهاش ویلن ها رو به دنیاشون برگردونه) و دکتر استرنج رو در بُعد آیینه گرفتار میکنه. البته در ادامه زن عمو می به پیتر میگه که کار درست و انسانی کرده که خواسته اونا رو درمان کنه ولی گرفتار کردن دکتر استرنج در بُعد آینه کار بی ملاحظه و بسیار خطرناکی بود.

  

5- پیتر الکترو رو به نزدیکی "آرک رآکتور" میبره

الکترو آرک رآکتور

وقتی پیتر دکتر استرنج رو از پیش روی خود برمیداره ، میره که به ابرشروران مولتی ورس کمک کنه. برای این منظور او آنها را به آپارتمان هپی میبره، جایی که در آن فن آوری لازم برای معالجه این خبیث ها وجود داره. متاسفانه این باعث میشه الکترو به وسیله مهمی به نام "آرک رآکتور" نزدیک بشه. این در حالیه که در اولین نبرد بین پیتر و الکترو، او داشت از منبع برق تغذیه میکرد. پس پیتر باید محتاط تر عمل میکرد و بزرگترین منبع انرژی جهان رو در دسترس الکترو قرار نمیداد. به نظر میرسه هنوزم از اون افتضاح با میستریو درس نگرفته و خیلی زودباوره و به بقیه اعتماد میکنه.

 

4- الکترو به حرف های گرین گابلین گوش میده

جیمی فاکس الکترو

به نظر میرسه دست کم در ابتدا خبیث ها مایل هستند معالجه شوند. البته اختاپوس مدام اعتراض میکنه و میگه که "نیازی نداره که درست بشه" اما وقتی پیتر اون تراشه بازدارنده عصبی ش رو تعویض میکنه و باعث میشه سلامت عقل دوباره بهش برگرده، نظرش عوض میشه. متاسفانه این تنها چیزیه که طبق برنامه پیش میره و نورمن آزبورن که بنظر میرسید بدنش رو تحت کنترل داره، تسلیم نیمه تاریک و خبیث خودش یعنی گرین گابلین میشه و با حرفاش نظر الکترو رو تغییر میده  تا دست از دستگاهی که میتونست معالجه ش کنه برداره (نورمن بهش میگه "این قدرت ها نفرین نیستند بلکه یک موهبت هستند"). در نتیجه نبرد بزرگی پیش میاد که با فرار لیزارد و مرد شنی و الکترو همراه میشه و  با مرگ زن عمو می خاتمه پیدا میکنه.

  

3- سندمن با دیگر خبیث ها متحد میشه

یکی از خبیث های نادری که در واقع دنبال قدرت و ثروت نیست و در فیلم فقط میخواد پیش دخترش برگرده، مردشنی است. پیتر هم میخواست در نهایت او را به دنیای خودش برگردانه ولی مرد شنی که انگار به پیتر این دنیا به اندازه پیتر دنیای خودش اعتماد نداره و برای بازگشت عجله داره، با خبیث ها متحد میشه. ولی راستش رو بخواهید کارش منطقی نیست زیرا کسانی که باهاشون متحد میشه تمایل چندانی برای بازگشت ندارند زیرا به نظرشون دنیای MCU برای فتح کردن جذاب تره و فرصت های بیشتری رو در اختیارشون قرار میده! البته با توجه به هوش و شخصیت سطح پایینی که فلینت مارکو (مرد شنی) داره شاید طبیعی باشه که زیاد اهل فکر و منطق نباشه! به همین دلیل به نظر میرسه یه مقدار جو گیر شد! ضمن اینکه مقهور شدن پیتر پارکر به دست نورمن آزبورن سبب شد تا او به توانایی های او در بازگرداندنش به دنیای خودش شک کنه. 

 

2- جیمسون همیشه اولین اولویتش متنفر بودن از اسپایدرمنه

جیمسون راهی به خانه نیست

اگر چیزی باشه که در دنیاهای مختلف مرد عنکبوتی ثابت مونده، تنفر آقای جی. جونا جیمسون از مرد عنکبوتیه. او مرد عنکبوتی رو تهدیدی علیه مردم و امنیت عمومی میدونه. تنفر او از مرد عنکبوتی اونقدر افراطی شده که شاید برای تماشاچیان خنده دار به نظر میاد! (البته در دنیای کمیک اینطور نیست. این مقاله رو بخونید تا بفهمید در دنیای کمیک دلیل این تنفر چیه). و این "دیلی بیوگل" هستش که خبر میستریو رو پخش میکنه و این ایده رو تداوم میبخشه که پیتر یک قاتله در حالی که او به خاطر سن خودش باید با ملایمت و نرمش بیشتری از سوی جیمسون و دیلی بیوگل مواجه میشد. در هر حال این رفتار جیمسون یک اشتباهه و تا پایان فیلم هم ادامه داره و کاملا قابل پیش بینی هستش که در قسمت های بعدی هم ادامه داشته باشه!

  

1- دکتر استرنج هیچ کمکی به وضعیت جدید پیتر پارکر نمیکنه

بخش فینال فیلم در واقع پایانی است بر نخستین آرک داستانی اسپایدرمن در MCU. دکتر استرنج برای بستن شکاف میان بعدی طلسمی اجرا میکنه که تمامی آثار پیتر پارکر از دنیا رو پاک میکنه که شامل حافظه هر کسی که او را میشناخته نیز میشه. این تاثیرات ویرانگری روی قهرمان نوجوان ما داره و باعث میشه کاملا تنها بشه. قابل درکه که استرنج بخواد از وقوع فاجعه بزرگ مولتی ورسی جلوگیری کنه ولی شاید بهتر بود راه حلی هم برای حمایت از پیتر در دوران پس از طلسم پیدا میکرد. به نظر میاد این کار نوعی بی مسئولیتی بود از جانب دکتر استرنج در قبال پیتر پارکر.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

خبر داغ!! تریلر فیلم مردعنکبوتی به خانه نیست رکوردشکنی کرد!!

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

فیلم راهی به خانه نیست به دومین افتتاحیه پرفروش سینما تبدیل شد!!

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-10-05 09:09
یادآوری ایرادات تایپی در این مقاله و دیگر مقالات سایت فراموش نشود ;-)
نقل قول کردن
tynixer
#2 tynixer 1400-10-05 09:25
دست شما درد نکنه آقای ترابی بابت ترجمه ی این مقاله .
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-10-05 11:51
سلام
ممنون بابت مقاله.
همه میدونیم که قرار نیست هر انسانی همیشه کامل باشه و بهترین کار رو انجام بده. شخصیت های مارول بر روی همین قاعده خلق شدند و هر کدوم دارای نقص های انسانی هستند و هر کدوم در طول زندگیشون اشتباهاتی انجام دادند و میدن. توی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"، شخصیت هایی رو داریم که دچار اشتباهاتی میشن و همین اشتباهات باعث اتفاقات این فیلم شدند. هر کدوم از این اشتباهات، تاثیراتی بر روی داستان فیلم داشتند که باعث شدند این جریانات پیش بیاد. به طور مثال خود پیتر پارکر که همیشه دچار اشتباهاتی میشه و در آینده هم خواهد شد. مثلا وقتی که هنوز اون برای رفتن به دانشگاه پیگیری نکرده و میخواد کل جهان رو شست و شوی مغزی بده، از سادگی و البته حواس پرتی او سرچشمه میگیره که ممکنه برای هرکسی پیش بیاد. یا اینکه پیتر میخواد اون شرور ها رو نجات بده و راهی پیدا کنه تا اونا کشته نشن از این دلسوزی او برای کسانی که باهاشون میجنگه است که دیگه دوست نداره اون اتفاق تلخ میستریو دوباره رُخ بده. برای همین ما با پیتر توی این فیلم همدلی میکنیم چون واقعا اون رو درک میکنیم که برای نوجوانی مثل اون سخته که باز هم مقدمات مرگ چند نفر رو ببینه. یا اینکه دکتر استرنج بدون توجه به هشدارهای وانگ عزیز که خود اونم فقط به چند تا هشدار بسنده میکنه(شاید کار مهمی داشته که در فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" معلوم میشه) از همون غرور همیشگی که دُکی داره سرچشمه میگیره که توی فیلم اختصاصی خودش هم باهاش دست و پنجه نرم میکرد و البته قرار نیست که همه چیز توی یک فیلم رفع بشه و اون هنوز هم اون غرورش رو داره که باید باهاش رو به رو بشه(یادش بخیر، چقدر سر اینکه چرا دکتر استرنج این طلسم رو بدون هشدارهای وانگ انجام میده، گمانه زنی کردیم و احتمالات و تئوری هایی رو بررسی کردیم. بعضی ها میگفتن کار مفیستو هست، بعضی ها میگفتن کار میستریو و توهم هست، بعضی ها حتی میگفتن شاید این دکتر استرنج یک اسکرال باشه و... آخرش هم معلوم شد هیچ کدوم نبود، فقط تقصیر همون غرور دکتر استرنج بود که البته هشدارهای وانگ هم اونطور که توی تریلر ها میدیدیم محکم نبود و استرنج تونست یه جورایی راضیش کنه). و البته فکر نکنم کمک نکردن استرنج به پیتر از سر بی مسئولیتی باشه و انگار واقعا چاره دیگه ای نبود. این موضوع خیلی گسترده بود در حد کل مولتی ورس، پس هیچی یک چیز گسترده هم نیاز داشت. یا این تنفر جی جونا جیمسون که من یک بار چند تا جهان موازی رو برای خودم تصور کردم (جهانی که توی اون مردم غذا نمیخورند، جهانی که اوی اون مردم روی مریخ هستند، جهانی که مرد و زن وجود نداره و فقط یک جنس وجود داره، جهانی که توی اون مردم هیچ وقت نمیخوابن و...) ولی نتونستم جهانی رو تصور کنم که توی اون جی جونا جیمسون از مرد عنکبوتی متنفر نباشه و واینسه بهش فحش بده. ولی جناب جیمسون، جان من یه بار دست از سر این اسپایدرمن بدبخت بردار و اذیتش نکن! البته یه صحنه ای در فیلم بعد از مرگ غم انگیز زن عمو می هست که پیتر توی یک بیلبورد جیمسون رو میبینه که داره با لحن غمناکی (که اصلا فکر نمیکنم برای ادا در آوردن باشه) داره حرف های قابل تأملی میزنه که این اتفاقاتی که میفته همه عواقب و قربانی هایی دارند. که چقدر در دنیای واقعی این ابرقهرمانان میتونند ترسناک باشند، که شاید ما توی فیلم "انتقام‌جویان" خوشحال شدیم که قهرمانانمون دهن لوکی رو سرویس کردن، ولی حواسمون باید به اونایی که زیر این آوار کشته شدند یا عزیزی هم از دست دادن باشه و منظور جیمسون از اینکه ما مردم قربانی این اتفاقات هستیم هم همینه. اما همون لحظه ما متوجه میشیم که اینا تقصیر پیتر نیست. درواقع پیتر خودش ضایعه های زیادی رو متحمل شده و همون لحظه زن عموش رو از دست داده و خودش یکی از این مردم هست، به عبارتی دیگر ما میدونم که خود پیتر پارکر یکی از جدیترین و مهم ترین قربانی های مرد عنکبوتی هست و این لحظه خیلی مهمی با حضور جیمسون هست. امیدوارم که در فیلم های بعدی، چیزهای بیشتری از این جیمسون ببینیم. در کل این اشتباهات واقعا توی فیلم به شکلی در اومدن که ما با این شخصیت ها بیشتر آشنا بشیم و اونا رو درک کنیم.
با تشکر. میگم آقای ترابی، نظرتون درباره آپدیت های برخی از مقالات قدیمی سایت به مناسبت این فیلم راهی به خانه نیست چیه؟ مثلا یکی از مقاله هایی که خودم خیلی دوست دارم آپدیت بشه، "برترین صحنه های اکشن در فیلم های کمیک بوکی" هست. چون این مقاله واقعا خیلی موضوع جالبی داره و این فیلم جدید راهی به خانه نیست هم صحنه های اکشن عالی داره. البته خدایی انتخاب مورد اول خیلی سخته، چون با اینکه فیلم های جدید صحنه های اکشن عالی داشتند، (لوگان با اون اکشن های تعقیب و گریز عالی و آخرالزمانیش، جنگ بی نهایت، پایان بازی حتی برخی از صحنه های لیگ عدالت زک اسنایدر، حتی فیلمی مثل لگو بتمن که اونم خدایی اکشن های باحالی داشت! :lol: ) اما بازهم من عاشق اون مبارزه اسپایدی روی قطار با دکتر اختاپوس هستم و نمیدونم واقعا میشه اون پایین تر بیاد یا نه( شاید الان که فکر میکنم، به نظر من فقط صحنه های اکشن فیلم لوگان و راهی به خانه نیست، میتونند جای مبارزه روی قطار رو بگیرند چون مثل همون صحنه، هم خیلی پُر معنی هستند، هم واقع گرایی خوبی دارند). البته شاید هم بشه این مقاله رو گذاشت برای وقتی که فیلم جدید بتمن مت ریوز اکران شد که ببینیم اکشن های اون فیلم چطوره. بعد هم استاد ترابی به نظرتون میشه برای این فیلم مقالاتی مثل پایان بازی نوشت؟ یعنی همون ۱۰ صحنه برتر یا ۱۰ دیالوگ برتر؟ البته خدایی میدونم این مقالات خیلی کار سختی دارند و شما هم خیلی خسته شدید ولی آخه من چنین مقالاتی رو خیلی دوست دارم و البته اصلا نمیخوام جسارت کنم و توی کار شما دخالت بکنم و به هر حال خودتون بهتر از هر کسی میدونید که باید چه کارهایی رو انجام بدید و انجام ندید.
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-10-05 12:37
سلام
ممنون بابت مقاله
دیگه انسان جایزالخطاست و این مورد تو دنیای کمیک هم صدق میکنه. البته اگه پای شخصیت های کمیک بوکی درمیون باشه (از اونجایی که هیچ منطقی نداره و همه چیز توش ممکنه)، خطرات خیلی عجیب و غریبی به وجود میاره! نویسنده ها هم بدشون نمیاد شخصیت ها رو بهونه کنن تا داستان خاص خودشون رو بسازن (مخصوصا اگه پای جادو وسط باشه).
پیتر بدبخت که اصلا خبر نداشت مولتی ورس وجود داره! یه جورایی چیز دیگه به ذهنش نرسید و حداقل من یکی بهش حق میدم اگه به فکر جادو های استرنجی (!) می‌افتاد.
راستی برای اینکه بهونه دست بعضی از بی جنبه های فرصت طلب ندید، یه هشدار اسپویل بذارید بهتره. البته خود تیتر رسما داره میگه "آقا، خانم! من اسپویلرم!"! ولی خب خودتون میدونید چی میگم. بعضیا بی جنبن!
خسته نباشید!
نقل قول کردن
a.h.marami
#5 a.h.marami 1400-10-05 12:40
به نقل از mtm:
یادآوری ایرادات تایپی در این مقاله و دیگر مقالات سایت فراموش نشود ;-)



استاد ترابی سلام . من عضو جدید سایتم و ایم اولین پیامم هست و مقاله ی عالی بود و یک چیز جالب که mcu می تونه بکنه اینه که با مولتی ورس مرد آهنی و کاپتان آمریکا و ... رو بر گردونه و می تونن ایکس منم اضافه کنن و خوب سوال من اینه که من قبل اکران فیلم یک تئوری داشتم که مارول وقتی خبیث های قدیمی وارد mcu می کنه ن
می خواد کاری کنه بر نگران دنیاهاشون ولی خوب تو فیلم برگشتن حالا سوال من اینه که الان که اسکورپ در mcu نیست چجوری قراره خبیث هایی برای mcu ساخته بشه ؟
نقل قول کردن
mtm
#6 mtm 1400-10-05 12:41
#3:
جناب یارویسی دارن روی مقالات 10 دیالوگ برتر و 10 صحنه برتر این فیلم کار میکنند
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-10-05 12:45
به نقل از a.h.marami:
به نقل از mtm:
یادآوری ایرادات تایپی در این مقاله و دیگر مقالات سایت فراموش نشود ;-)

سوال من اینه که من قبل اکران فیلم یک تئوری داشتم که مارول وقتی خبیث های قدیمی وارد mcu می کنه ن
می خواد کاری کنه بر نگران دنیاهاشون ولی خوب تو فیلم برگشتن حالا سوال من اینه که الان که اسکورپ در mcu نیست چجوری قراره خبیث هایی برای mcu ساخته بشه ؟

خوش امد میگم ورودت رو به سایت ;-)
تا جایی که یادمه تو فیلم نورمن فقط کلمه "هری" رو به زبون آورد و ما نمیدونیم دقیقا منظورش چی بود. یعنی آیا هری مرده؟ آیا هری نیست؟ آیا هری یه چیز دیگه شده؟ ضمن اینکه بازم تا جایی که یادمه گفت ازکورپ وجود نداره و نگفت نسخه مشابهی از خودش نیست. یعنی دقیقا نورمن ازبورنی تو این دنیا وجود نداره (اگه اشتباه میکنم بهم بگید) پس شاید هری و نورمن در MCU باشند ولی هنوز ازکورپ رو تاسیس نکردن
اگر هم ازکورپ نباشه خب یه فکر دیگه میکنن و البته دشمن های قبلی هم هستن مثل والچر و مخترع مخوف و عقرب که میتونن برگردن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-10-05 13:12
به نقل از mtm:
#3:
جناب یارویسی دارن روی مقالات 10 دیالوگ برتر و 10 صحنه برتر این فیلم کار میکنند

دمش گرم نه.. نه، پاینده و برقرار باشند به امید حق تعالی! :lol: بسیار مشعوف شدم(مدیونید فکرکنید فردا امتحان ادبیات دارم. زده به سرم!)
بهترین صحنه که من میگم یا مرگ زن عمو می هست، یا اون مبرد سه تا اسپایدرمن با هم، یا صحنه های پایانی فیلم. خدایی این فیلم صحنه عالی زیاد داره.
دیالوگ هم نمیدونم، شاید همون «قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه دارد» باشه. البته اونطوری که زن عمو می به پیتر این رو گفت فکر کنم از سریال مرد عنکبوتی خارق‌العاده و صحبت های عمو بن و پیتر توی ماشین الهام گرفتند ولی باید ببینیم چی میشه. نه اشتباه گفتم، باید نظاره گر باشیم که چه پیش می آید.
نقل قول کردن
a.h.marami
#9 a.h.marami 1400-10-05 15:39
به نقل از mtm:
به نقل از a.h.marami:
به نقل از mtm:
یادآوری ایرادات تایپی در این مقاله و دیگر مقالات سایت فراموش نشود ;-)

سوال من اینه که من قبل اکران فیلم یک تئوری داشتم که مارول وقتی خبیث های قدیمی وارد mcu می کنه ن
می خواد کاری کنه بر نگران دنیاهاشون ولی خوب تو فیلم برگشتن حالا سوال من اینه که الان که اسکورپ در mcu نیست چجوری قراره خبیث هایی برای mcu ساخته بشه ؟

خوش امد میگم ورودت رو به سایت ;-)
تا جایی که یادمه تو فیلم نورمن فقط کلمه "هری" رو به زبون آورد و ما نمیدونیم دقیقا منظورش چی بود. یعنی آیا هری مرده؟ آیا هری نیست؟ آیا هری یه چیز دیگه شده؟ ضمن اینکه بازم تا جایی که یادمه گفت ازکورپ وجود نداره و نگفت نسخه مشابهی از خودش نیست. یعنی دقیقا نورمن ازبورنی تو این دنیا وجود نداره (اگه اشتباه میکنم بهم بگید) پس شاید هری و نورمن در MCU باشند ولی هنوز ازکورپ رو تاسیس نکردن
اگر هم ازکورپ نباشه خب یه فکر دیگه میکنن و البته دشمن های قبلی هم هستن مثل والچر و مخترع مخوف و عقرب که میتونن برگردن






خیلی ممنونم استاد و این که واقعا پیتر پارکر تام هالند شخصیتش داره شکل می گیره و این که او لباسی که آخر فیلم برای خودش ساخت رو چدن به هر حال تو یوتیوب یک ویدئو ازش پیدا کردم و دیدم خیلی شبیه پیترپارکر میلیونر بود و آدم سینش هم مثل توبی مگوایر بود ولی کوچیک تر خیلی دوست دارم‌ بدونم آرم کمرش چجوریه‌ چون‌ اگه مانند کمیک ها باشه فوق العاده می شه و این که ببینید این که آیا نورمن یا هری آیا در دنیای mcu هستند یا نه خیلی گیج کننده است ولی مارول واقعا پتانسیل اینو داره که در کنار این که ارک تام هالند ادامه می ده یک پایان خوبم برای اندرو بسازه و یک فیلم‌ خوب برای پایان ارک توبی مگوایر و یک چیز جالبی که دوست دارم ببینم سیمبیان است که داخل mcu مانده و اگه به تام هالند بچسبه خوب تام هالند فکر کنم مثل همه ی مرد عنکبوتی های دیگه رد کنه و بیفته دست آدی براک و به نظرم سایت می تونه احتمال این که موضوع فیلم مرد عنکبوتی بعدی چیه رو یک مقاله بنویسه و بگه ممکنه چه شخصیت هایی حظور داشته باشند
نقل قول کردن
Md parker
#10 Md parker 1400-10-06 23:44
مقاله خوبی بود. استاد یه سوال داشتم . مگه طلسم قرار نبود فقط هویت مردعکبوتی رو از حافظه جهان پاک کنه،پس چرا وقتی پیتر رفت تو کافه ام جی انگار بار اول میبینتش
اسپم:ببخشید فیلم های 2021 کی رتبه بندی می کنید
ممنون میشم پاسخ بدین
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-10-07 01:04
به نقل از Md parker:
مقاله خوبی بود. استاد یه سوال داشتم . مگه طلسم قرار نبود فقط هویت مردعکبوتی رو از حافظه جهان پاک کنه،پس چرا وقتی پیتر رفت تو کافه ام جی انگار بار اول میبینتش
اسپم:ببخشید فیلم های 2021 کی رتبه بندی می کنید
ممنون میشم پاسخ بدین

شما به دیالوگ های دکتر استرنج دقت نکردین. گفت طلسم من جوریه که تو از حافظه مردم عالم حذف میشی، انگار که اصلا پیتر پارکری وجود نداشته. پس طلسم خیلی بیشتر و گسترده تر از پاک کردن هویت اسپایدرمن عمل کرد
رتبه بندی هم قراره اوایل هفته بعد انجام بشه
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#12 moltivers of heroes 1400-12-10 20:43
خیلی خیلی مقاله خوبی بود...
من از چندتا از این اشتباهات خیلی حرص خوردم!!
یکی اینکه پیتر الکترو رو برد پیش منبع قدرت (آرک رآکتور)
یکی اینکه الکترو به حرفای گابلین گوش داد...
یکی اینکه وانگ رفتش!!
و یکی می و پیتر در همکف بودن و وقتی پیتر داد میزد کمک میخوایم پلیس ها صداش رو صد در صد می‌شنیدن ولی گذاشتن می بمیره (هر چند ممکن بود بازم زن عمو می دوام نیاره) :cry:
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#13 moltivers of heroes 1400-12-10 23:43
به نقل از mtm:
#3:
جناب یارویسی دارن روی مقالات 10 دیالوگ برتر و 10 صحنه برتر این فیلم کار میکنند

واقعا از شما و تمام دست اندرکاران این سایت خوب ممنونیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید