10 فرضیه هواداران درباره اینکه چه بر سر عمو بن در MCU آمده!

10 فرضیه هواداران درباره اینکه چه بر سر عمو بن در MCU آمده!

عمو بن تقریبا در تک تک اقتباس های صورت گرفته از روی مرد عنکبوتی حضور داشته به جز در MCU! این باعث شده هواداران تئوری های خاص خودشون رو ارائه بدن!

مقدمه: درسته که هواداران دیگر حال و حوصله دیدن مرگ عمو بن برای بار سوم در دنیای سینما را نداشتند ولی در عین حال براشون خیلی عجیبه که بعد از گذشت این همه حضور مرد عنکبوتی در MCU همچنان تقریبا هیچ اشاره ای به این شخصیت مهم نشده! یعنی نه تنها او را ندیده ایم بلکه تقریبا هیچ اشاره بهش نشده و کسی درباره ش حرف نزده . این باعث شده تئوری های مختلفی درباره سرنوشت او و اینکه احتمالا چه بر سرش آمده یا چه جور شخصیت بوده مطرح بشه که در این مقاله به 10 تا از آنها میپردازیم.

 

10- عمو بن در "نبرد نیویورک" کشته شد

https://spidey.ir/images/img/content/MCU/weapons/Chitauri_Staff.jpg

طبق این فرضیه ، عمو بن قبل از اینکه پیتر بفهمه قدرت هایش چطور کار میکنند مرده. یعنی مرگ او هنگامی رخ داده که که نبرد معروف به نبرد نیویورک رخ داد و در آن ارتش چیتاری به زمین حمله کردند این با عقل جور در میاد چون تلفات حمله لشکر لوکی به زمین زیاد تخمین زده میشه. مثلا عمو بن داشته مثل هر روز میرفته سر کار که متاسفانه به دلیل حمله چیتاری ها به شهر در راه کشته شده!

 

9- میستریو بود که عمو بن رو کشت!

این یکی باور کردنش یه کمی سخته ولی در هر حال برای خودش فرضیه ای محسوب میشه ولی اگر میستریو رو به صورت معطوف به گذشته وارد وقایع فیلم "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" کنیم میتونه جواب بده. این فرضیه این احتمال رو مطرح میکنه که عمو بن داشته روی فیلمی کار میکرده که میستریو هم در آن حضور داشته. ولی عمو بن مجبور میشه تولید این فیلم رو متوقف کنه و این مساله کوئنتین بک را عصبانی کرد و باعث شد تا او را به قتل برسونه زیرا حس میکرد حقش ضایع شده! این فرضیه بر پایه پیشینه آقای بک در صنعت فیلمسازی است که قبلا در دنیای کمیک شاهد بودیم قبل از اینکه یک ابرشرور بشه به عنوان متخصص جلوه های ویژه و بدلکار مشغول به کار بود. پس میشه مثلاً گفت که قبل از اینکه برای تونی استارک کار کنه در صنعت سینما مشغول به کار بوده. ولی واقعا عمو بن رو چطور به قضیه تولید فیلم ربطش بدیم؟!

 

8- پیتر داشت برای عمو بن فیلم میساخت!

فیلم پیتر پارکر

این فرضیه بیشتر روی این تمرکز میکنه که عمو بن به چه چیزهایی علاقه داشته تا اینکه بگه او چطور کشته شده. طبق آن، عمو بن یک خوره فیلم بوده که عاشق فیلم های کلاسیک بود و پیتر را هم تشویق میکرد تا آنها را تماشا کنه و واسه همینه که پیتر هم تو فیلم های مارول مدام از فیلم هایی مثل "جنگ ستارگان" و "بیگانه" نقل قول میکنه! ضمنا این مساله نشون میده که چرا پیتر در "بازگشت به خانه" داشت برای خودش فیلم کوتاه درست میکرد زیرا به این کار علاقه داشته و میخواسته برای عمو بن خودش فیلم بسازه!

 

7- عمو بن به آینده سفر میکنه تا با برادرزاده خودش ملاقات کنه!

عمو بن پیتر پارکر

این فرضیه هم که مدتیه محبوب شده روی نحوه کشته شدن عمو بن تمرکز نداره بلکه میگه که عمو بن به آینده سفر میکنه! یعنی دکتر استرنج (که در قسمت سوم فیلم مرد عنکبوتی حضور داره) مثل دنیای کمیک حافظه همه رو نسبت به هویت مخفی اسپایدرمن که در فیلم قبلی فاش شد پاک میکنه و بهش یه هدیه میده: بازگشت عمو بن برای 5 دقیقه! اینجوری پیتر میتونه سرانجام برای مدتی هر چند کوتاه با عمو بن ملاقات کنه و حرف دلش رو بهش بزنه. اینجوری مارول هم عمو بن رو به ما نشون میده و هم اینکه دیگه مجبور نیست مرگ او را برامون تکرار کنه.

 

6- عمو بن به خاطر بی مبالاتی پیتر کشته شد

پیتر و تونی

طبق این نظریه، سرنوشت عمو بن در نخستین سکانس از حضور مرد عنکبوتی در "کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی" فاش شد! این مربوط میشه به چیزی که پیتر به تونی استارک در این فیلم گفت ("اگر کسی که قدرت داره دست به کار نشه و عمل نکنه، یه اتفاق میفته"). طبق این فرضیه پیتر در جایی که باید از قدرت های خودش استفاده و عمو بن را نجات میداد این کار رو نکرد و این مرگ عمویش شد. در واقع طبق آن، عمو بن مثل دنیای کمیک کشته شد و بی مسئولیتی پیتر به مرگ غم انگیز وی منجر گردید و الان پیتر احساس گناه میکنه.

 

5- عمو بن نمرده ولی از زنش طلاق گرفته!

طبق این فرضیه جدید عمو بن اصلا نمرده چون هرگز اشاره نشده که مرده باشه! به جاش، او از زن عمو می طلاق گرفت (به خاطر اختلافاتی که با هم داشتند) و این باعث شد قلب پیتر بشکنه زیرا پیتر عمویش را خیلی دوست داشت و او را مثل پدرش میدانست. همین موضوع باعث شد او نزد تونی استارک برود و به نوعی بخواهد تونی جای خالی عمو بن را برایش پر کند. این به نوعی شاید درست باشه و توضیح بده که چرا زن عمو می و پیتر اصلا حرفی از عمو بن به میان نمی آورند.

 

4- عمو بن در حادثه ای که به پیتر ربط نداشت کشته شد!

عمو بن در حادثه ای که به پیتر ربط نداشت کشته شد!

طبق این یکی، عمو بن در MCU کشته شده ولی مرگ او ربطی به پیتر نداشته! یعنی بن هنگام یک زورگیری بهش شلیک و کشته شد و پیتر ربطی به ماجرا نداشت و فقط آنجا حضور نداشت که به عمویش کمک کنه. ولی در هر حال مرگ عمویش وی را الهام بخشید تا به دیگران کمک کند.

 

3- عمو بن اصلا در MCU حاضر نیست و تونی استارک قرار بوده راهنمای اصلی پیتر باشه!

برخی اعتقاد دارند تونی استارک مرشد و راهنمای بهتری از عمو بن برای پیتر پارکر بود. بر همین اساس این تئوری را مطرح میکنند که اصلا عمو بن در MCU وجود ندارد! یعنی مِی اصلا ازدواج نکرده و مجرد بوده و پس از مرگ پدر و مادر پیتر سرپرستی او را برعهده گرفته و بدین ترتیب او عمه پیتر است، نه زن عموی او! این فرضیه در ادامه میگه که مغز متفکر MCU یعنی کوین فایگی، قصدش این بوده که کلا تونی راهنمای پیتر باشه و مرگ او در فیلم "پایان بازی" اون تراژدی بزرگ زندگی پیتر به شمار بیاد.

 

2- بن پارکر پدربزرگ پیتر بوده!

پدر بزرگ پیتر پارکر

این فرضیه عجیب اینطور مطرح میکنه که بن پارکر، عموی پیتر نبوده بلکه پدربزرگ او بوده!!! یعنی او پدر مِی بوده و به دلیل کهولت سن درگذشته . بعدش می بچه برادر خودش یعنی ریچارد پارکر که همون پیتر باشه رو بزرگ کرده!

 

1- عمو بن از خبرنگاران دیلی بیوگل بوده و تونی را میشناخته!

عمو بن تونی استارک

این یکی میگه که عمو بن از اولین شخصیت هایی بوده که در MCU معرفی شده ولی ما ازش خبر نداشتیم! در حقیقت او یکی از خبرنگارانی بود که تونی استارک وقتی برگشت و کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد در آنجا بود و از تونی سئوال هم پرسید! ضمن اینکه او برای دیلی بیوگل کار میکرده و این خودش انگیزه ای میشه برای اینکه پیتر هم بعدا برای این روزنامه کار کنه. این یعنی اینکه شاید تونی هم عموی پیتر رو میشناخته و پس از مرگ بن خواسته به نوعی پیتر رو سرپرستی کنه.

 

سارا عفتی

سارا عفتی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

10 سئوالی که پس از دیدن فیلم "اسپایدرمن: دور از خانه" در ذهن ما ایجاد شد!

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (SPIDER-MAN: HOMECOMING)

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

لحظات ماندگار در كمیك‌بوک های مرد عنکبوتی: مرگ عمو بن

معرفی شخصیت های مكمل  كمیك های مرد عنكبوتی: عمو بن

15 سوال مهمی که پس از دیدن فیلم "مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" در ذهن ما ایجاد میشود!

تصاویر فوق العاده از «زن عمو می» و «عمو بن»!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 2

اولین های مرد عنكبوتی – قسمت 2

اولین و مهم ترین کمیک بوک مرد عنکبوتی به فارسی ترجمه شد!

نورمن آزبورن و عمو بن تبدیل به مرد عنکبوتی میشوند!!!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

P.B.P
#1 P.B.P 1399-12-22 19:26
سلام خانم عفتی مقاله خوبی بود از نظر من گزینه ۳ بیشتر با عقل جور در می آمد ممنون.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#2 Ehsan Spider 1399-12-22 20:22
سلام
خیلی ممنون بابت این مقاله
من با مورد ۳ کاملا مخالفم البته نمیشه پیشبینی کرد و همه چی دست سازنده هاست.
ولی مورد ۳ رو دوست ندارم البته این نظر شخصی منه. چون کلا شخصیت تونی استارک رو نمیپسندم!!! نمیگم کاراکتر بدیه شاید هم خوبه کلی هم محبوبیت داره ولی هیچ وقت باهاش ارتباط برقرار نکردم و اینکه درسته که تا حالا اثری از عمو بن توی mcu نبوده ولی به نظرم نبودنش هم خوب نیس همون‌طور که گفتید خیلی عجیبه! عمو بن همیشه الگوی اصلی پیتر و مرشد درجه ۱ بوده چون کلا پایه و اساس مرد عنکبوتی رو مرگ عمو بن بنا کرد.
توی دنیای کمیک میدونیم چرا پیت مرد عنکبوتی شده میدونیم چرا جون مردم رو نجات میده میدونیم چرا یه ابرخبیث نشده! دلیل همه اینا مرگ عمو بن بوده.

شاید مثلا توی قسمت های بعد هپی بشه عمو بن ولی اینم باز جور در نمیاد چون پیت دیگه قهرمان شده و تمومه و عمو بن باید یه جور به ارجینش مرتبط بشه.
به نظر مورد 6 بهترین مورده.

یا اینکه مورد 5 رو هم میشه جدی گرفت : مثلا هپی همون عمو بن بوده یعنی موقعی که پیتر بچه بوده از زن عموش جدا شده باشه و اسمشو عوض کنه که بعدا پیت نشناستش!!! چرا چون از همون اول عمو بن کار های خطرناکی انجام میداد با تونی استارک و زن عمو اعتقاد داشت که با این کار هاش جون پیتر و اون رو به خطر میندازه و اونی که باعث شد تونی پیتر رو قبول کنه عمو بن یا همون هپی بوده. یه نقدی هم به این وارده اینکه آیا میشه موقعی که تونی استارک تبدیل به مرد آهنی شد پیتر بچه بوده باشه؟!

اینا همش نظرات شخصی من بود، ساخته ذهن خودم پس خوشحال میشم نقدش کنید.

کلا هرچی میشه مورد 3 نباشه
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#3 Ehsan Spider 1399-12-22 20:24
نمیدونم چرا این مغز من هی میخواد هپی رو به عمو بن ربط بده
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#4 Ehsan Spider 1399-12-22 20:38
یه تئوری هم الان به ذهنم رسید

اینکه نقش عمو بن رو پدر پیتر پارکر اجرا کنه!!!
پدر پیتر روی عنکبوت ها کار میکرد که بتونه با استفاده از خواص عنکبوت ها دارویی پذشکی بسازه با شریکش
اما یه روز یکی از عنکبوت ها توی آزمایشگاه فرار میکنه و اونجا بالاخره کلی دستگاه و مواد شیمیایی هستش و میتونه اون عنکبوت رو رادیواکتیو کنه بعدش این عنکبوت پیتر رو نیش میزنه. و شریک پدرش متوجه میشه پس پیتر رو میبره که روش آزمایش انجام بده و دلیل این قدرت هارو پیدا کنه چون میخواد این دستاورد رو بفروشه پس تصمیمش رو به پدر پیت میگه و ازش میخواد که پیتر رو بهش بده. ولی پدر پیت مخالفت میکنه و پیتر رو میده به زن عمو و میگه ببرش یه جای امن و پدرش هم به دست شریک خودش کشته میشه. پیتر وقتی میفهمه پدرش مرده هدفش این میشه که این بدی ها و طمع هارو نابود کنه و اجازه نده پدر کسایی دیگه ای مثل خودش هم کشته بشن.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#5 Ehsan Spider 1399-12-22 20:38
یه تئوری هم الان به ذهنم رسید

اینکه نقش عمو بن رو پدر پیتر پارکر اجرا کنه!!!
پدر پیتر روی عنکبوت ها کار میکرد که بتونه با استفاده از خواص عنکبوت ها دارویی پذشکی بسازه با شریکش
اما یه روز یکی از عنکبوت ها توی آزمایشگاه فرار میکنه و اونجا بالاخره کلی دستگاه و مواد شیمیایی هستش و میتونه اون عنکبوت رو رادیواکتیو کنه بعدش این عنکبوت پیتر رو نیش میزنه. و شریک پدرش متوجه میشه پس پیتر رو میبره که روش آزمایش انجام بده و دلیل این قدرت هارو پیدا کنه چون میخواد این دستاورد رو بفروشه پس تصمیمش رو به پدر پیت میگه و ازش میخواد که پیتر رو بهش بده. ولی پدر پیت مخالفت میکنه و پیتر رو میده به زن عمو و میگه ببرش یه جای امن و پدرش هم به دست شریک خودش کشته میشه. پیتر بزرگ تر میشه و هدفش اینه که این بدی ها و طمع هارو نابود کنه و اجازه نده پدر کسایی دیگه ای مثل خودش هم کشته بشن.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1399-12-22 21:10
خسته نباشید خانم عفتی.مقاله جالبی بود.عمو بن مهمترین عنصر اریجین بینظیر اسپایدرمنه.همون طور که در مقاله ذکر شد واقعا دیدن یه پیرمرد که به خاطر بی مسئولیتی برادر زاده اش میمیره برای هواداران تکراری و خسته کننده اس.مورد ۱۰ احتمالا غلطه چون خود پیتر در جنگ داخلی گفت که ۸ ماهه یه عنکبوت نیشش زده که خیلی فاصله داره تا وقایع اونجرز ۱(مگه اینکه عمو بن قبل نیش خوردن پیتر مرده باشه که یعنی باید با اریجین کمیکی اسپایدرمن خداحافظی کنیم).مورد ۹ هم تقریبا غیر‌ممکنه و ترجیح میدم در حد تئوری بمونه.مورد ۸ هم جالبه ولی خود پیتر گفت که فیلم ها رو برای زن عمو می ضبط میکنه.مورد ۷ امکان پذیره ولی به نظر من اینطور نخواهد شد.مورد ۶ هم جالب و قابل باوره و اگه نحوه نمایشش متفاوت تر از دو نسخه قبلی باشه میتونه قابل قبول باشه.مورد ۵ رو احتمال پایین میدم چون با شخصیت درستکار و مرشد عمو بن در تضاده و احتمالا هیچ کارگردانی حاضر نیست همچین چهره ای از عمو بن نشون بده.
مورد ۴ یه تئوری کلی هست ولی میتونه درست باشه اگرمدرست باشه صحنه مرگشو در اوایل یا اواسط اسپایدرمن:هیچ راهی به خانه نیست نشون میدن.مورد ۳ یکی از منطقی ترین موارد مقاله اس ولی من دوست دارم عمو بن رو در mcu ببینم.برای مورد ۲ عجیبه ولی دور از باور نیست که بن پدر بزرگ پیتر و می عمه پیتر(اینطوری که می هرگز ازدواج نکرده باعث میشه به رابطه اش با هپی هوگان لطمه ای وارد نشه)و اما مورد یک هم محتمله.بعید نیست یه فلش بک ببینیم که بن تونی رو میشناخته البته شاید نه به عنوان یه خبرنگار.
اسپایدرمن تنها قهرمانیه که اریجینش هنوز بعد این همه مدت حضور در mcu معلوم نشده.امیدوارم عمو بن رو شایسته و درست و طوری که فن ها بپسندند نمایش بدن.
نقل قول کردن
mobin rz
#7 mobin rz 1399-12-22 21:10
با تشکر خانم عفتی
فقط هرچی فکر میکنم نمیفهمم این رتبه بندی بر اساس چیه عجیب تر بودن یا منطقی تر بودن؟؟!
نقل قول کردن
mobin rz
#8 mobin rz 1399-12-22 21:47
به نقل از Ehsan Spider:
سلام
خیلی ممنون بابت این مقاله
من با مورد ۳ کاملا مخالفم البته نمیشه پیشبینی کرد و همه چی دست سازنده هاست.
ولی مورد ۳ رو دوست ندارم البته این نظر شخصی منه. چون کلا شخصیت تونی استارک رو نمیپسندم!!! نمیگم کاراکتر بدیه شاید هم خوبه کلی هم محبوبیت داره ولی هیچ وقت باهاش ارتباط برقرار نکردم و اینکه درسته که تا حالا اثری از عمو بن توی mcu نبوده ولی به نظرم نبودنش هم خوب نیس همون‌طور که گفتید خیلی عجیبه! عمو بن همیشه الگوی اصلی پیتر و مرشد درجه ۱ بوده چون کلا پایه و اساس مرد عنکبوتی رو مرگ عمو بن بنا کرد.
توی دنیای کمیک میدونیم چرا پیت مرد عنکبوتی شده میدونیم چرا جون مردم رو نجات میده میدونیم چرا یه ابرخبیث نشده! دلیل همه اینا مرگ عمو بن بوده.

شاید مثلا توی قسمت های بعد هپی بشه عمو بن ولی اینم باز جور در نمیاد چون پیت دیگه قهرمان شده و تمومه و عمو بن باید یه جور به ارجینش مرتبط بشه.
به نظر مورد 6 بهترین مورده.

یا اینکه مورد 5 رو هم میشه جدی گرفت : مثلا هپی همون عمو بن بوده یعنی موقعی که پیتر بچه بوده از زن عموش جدا شده باشه و اسمشو عوض کنه که بعدا پیت نشناستش!!! چرا چون از همون اول عمو بن کار های خطرناکی انجام میداد با تونی استارک و زن عمو اعتقاد داشت که با این کار هاش جون پیتر و اون رو به خطر میندازه و اونی که باعث شد تونی پیتر رو قبول کنه عمو بن یا همون هپی بوده. یه نقدی هم به این وارده اینکه آیا میشه موقعی که تونی استارک تبدیل به مرد آهنی شد پیتر بچه بوده باشه؟!

اینا همش نظرات شخصی من بود، ساخته ذهن خودم پس خوشحال میشم نقدش کنید.

کلا هرچی میشه مورد 3 نباشه

نظراتت جالبه ولی این تئوری که هپی به اسپایدرمن ربط داشته باشه بنظرم نمیتونه منطقی باشه چون اونوقت رابطه ی هپی با می باید جور دیگه ای بنظر برسه جوری که ما احساس کنیم قبلا همدیگه رو میشناختن ولی من که همچین احساسی ندارم.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#9 Kia Iron Man 1399-12-22 21:50
#2
من هنوز نمیدونم مشکل شما با مورد ۳ چیه؟منم این مورد رو خیلی دوست ندارم ولی درسته که عامل قهرمان شدن پیتر در در کمیک کاملا به عمو بن وابسته اس اما امکان داره این موضوع در mcu تغییر کنه.چون که ما یه اریجین فوق‌العاده در کمیک دیدیم انتظار داریم یه همچین چیزی رو در mcu ببینیم ولی چرا از این زاویه نگاه نکنیم که شاید پیتر توسط عنکبوت رادیواکتیوه گزیده شده و بعد تبدیل به یه قهرمان شده؟چرا باید حتما پای یه اتفاق خاص وسط باشه که پیتر سر عقل بیاد و قهرمان شه؟چرا نباید خودش از اول تصمیم بگیره با عدالت مبارزه کنه و به مرگ عزیزی نیاز نباشه؟اینطوری قطعا به مذاق هواداران خوش نمیاد و ما انتظار داریم یه اریجین خیلی عالی رو نظاره کنیم.اصلا شاید پیتر پارکر برای مرد عنکبوتی شدن شاید نیازی به مرگ عمو بن نداشته باشه و مارول بخواد به جای اینکه این سرگذشت رو برای بار سوم ببینیم یه ماجرای کاملا متفاوت به ما ارائه بده و در این راه مورد ۳ این مقاله قابل باوره.برعکس شما من فکر میکنم تونی استارک راهنما و مرشد خیلی مناسبی برای پیتر بود و این در اسپایدرمن:بازگش ت به خانه با وضوح دیده میشه.
#3
منم دقیقا به این فکر میکردم :lol:
#4
این تئوری هم جالبه.اینجا جالب میشه اگه اون همکار نورمن آزبورن باشه(البته اینکه نورمن آزبورن رئیسش باشه خیلی منطقی تره)ولی اینکه خصومت بین گرین گابلین و اسپایدرمن انقدر شخصی بشه زیاد مناسب نیست به نظرم.در کل تئوری جالبی بود ;-)
نقل قول کردن
ArashBigA
#10 ArashBigA 1399-12-22 22:04
واو چقدر فرضیه های خفنی میتونه وجود داشته باشه برای بن پارکر امیدوارم واقعا یکی از بهترین داستاناشونو براش به کار بگیرن ;-)
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1399-12-22 22:14
با استناد به همون حرف پیتر پارکر توی فیلم کاپیتان آمریکا جنگ داخلی میشه گفت که پیتر کوتاهی کرده و همون کوتاهی منجر به مرگ عمو بن شده.
یادمه که یه بار تام هلند گفته بود که از توبی مگوایر خواسته تا نقش عمو بن رو بازی کنه!
اینکه عاشقه فیلم ساختنه شاید از قدرتهاش استفاده میکرده و برای اینترنت کلیپ پخش میکرده که یه منبع درآمد باشه. اینجوری میشه گفت که دچار یک غروری شده و همه چی رو ول کرده به امون خدا که مرگ عمو بن رخ داده. (چرا که الانم میشه درآمد داشت اگه کلیپهای با کیفیت حالا یا سرگرمی باشه یا علمی یا هر چی البته خوب خیلی از جوونا و نوجوونا میخوان خودی نشون بدن). تونی استارک هم از این طریق پیتر پارکر رو پیدا کرده و تو جنگ داخلی بردتش به آلمان.

به نقل از mobin rz:
با تشکر خانم عفتی
فقط هرچی فکر میکنم نمیفهمم این رتبه بندی بر اساس چیه عجیب تر بودن یا منطقی تر بودن؟؟!

اینو باید از نویسنده مقاله تو CBR بپرسی :-*
نقل قول کردن
hassan91
#12 hassan91 1399-12-23 01:24
به نقل از Kia Iron Man:
#2
من هنوز نمیدونم مشکل شما با مورد ۳ چیه؟منم این مورد رو خیلی دوست ندارم ولی درسته که عامل قهرمان شدن پیتر در در کمیک کاملا به عمو بن وابسته اس اما امکان داره این موضوع در mcu تغییر کنه.چون که ما یه اریجین فوق‌العاده در کمیک دیدیم انتظار داریم یه همچین چیزی رو در mcu ببینیم ولی چرا از این زاویه نگاه نکنیم که شاید پیتر توسط عنکبوت رادیواکتیوه گزیده شده و بعد تبدیل به یه قهرمان شده؟چرا باید حتما پای یه اتفاق خاص وسط باشه که پیتر سر عقل بیاد و قهرمان شه؟چرا نباید خودش از اول تصمیم بگیره با عدالت مبارزه کنه و به مرگ عزیزی نیاز نباشه؟اینطوری قطعا به مذاق هواداران خوش نمیاد و ما انتظار داریم یه اریجین خیلی عالی رو نظاره کنیم.

بنظرم عدم حضور عمو بن تو زندگی پیتر پارکر اونم تو MCU بی معنیه. پیتر پارکرم همه میدونیم که ذاتا آدم خوبیه. فقط چون یهو قدرت به دست آورد با خودش میگفت که چرا من باید به دیگران کمک کنم در حالی که هیچکس اهمیتی بهم نمیده اونم تو سن نوجوانی. حتی تو فیلم سم ریمی عمو بن بهش میگه یک روز میاد که باید انتخاب کنی و بعدش تا آخر عمر همون شخص باقی میمونی. واسه همینه که پیتر پارکر از ته دل احساس میکنه که کمک کردن وظیفه‌اشه و هیچ منتی هم سر کسی نمیزاره با اینکه خیلی وقتا در موردش بد قضاوت میشه.
تونی استارک نقشش فقط این بود که به پیتر تو کارهای ابرقهرمانی کمک میکرد و دوس داشت که بهش پر و بال بده. وگرنه تو مرد عنکبوتی شدنش که تاثیر نداشته.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#13 Kia Iron Man 1399-12-23 07:53
به نقل از hassan91:
به نقل از Kia Iron Man:
#2
من هنوز نمیدونم مشکل شما با مورد ۳ چیه؟منم این مورد رو خیلی دوست ندارم ولی درسته که عامل قهرمان شدن پیتر در در کمیک کاملا به عمو بن وابسته اس اما امکان داره این موضوع در mcu تغییر کنه.چون که ما یه اریجین فوق‌العاده در کمیک دیدیم انتظار داریم یه همچین چیزی رو در mcu ببینیم ولی چرا از این زاویه نگاه نکنیم که شاید پیتر توسط عنکبوت رادیواکتیوه گزیده شده و بعد تبدیل به یه قهرمان شده؟چرا باید حتما پای یه اتفاق خاص وسط باشه که پیتر سر عقل بیاد و قهرمان شه؟چرا نباید خودش از اول تصمیم بگیره با عدالت مبارزه کنه و به مرگ عزیزی نیاز نباشه؟اینطوری قطعا به مذاق هواداران خوش نمیاد و ما انتظار داریم یه اریجین خیلی عالی رو نظاره کنیم.

بنظرم عدم حضور عمو بن تو زندگی پیتر پارکر اونم تو MCU بی معنیه. پیتر پارکرم همه میدونیم که ذاتا آدم خوبیه. فقط چون یهو قدرت به دست آورد با خودش میگفت که چرا من باید به دیگران کمک کنم در حالی که هیچکس اهمیتی بهم نمیده اونم تو سن نوجوانی. حتی تو فیلم سم ریمی عمو بن بهش میگه یک روز میاد که باید انتخاب کنی و بعدش تا آخر عمر همون شخص باقی میمونی. واسه همینه که پیتر پارکر از ته دل احساس میکنه که کمک کردن وظیفه‌اشه و هیچ منتی هم سر کسی نمیزاره با اینکه خیلی وقتا در موردش بد قضاوت میشه.
تونی استارک نقشش فقط این بود که به پیتر تو کارهای ابرقهرمانی کمک میکرد و دوس داشت که بهش پر و بال بده. وگرنه تو مرد عنکبوتی شدنش که تاثیر نداشته.

من خودمم خیلی دوست دارم عمو بن در mcu حضور داشته باشه ولی باید واقع بین بود.همونطور که گفتی اریجین اسپایدی در کمیک و فیلم های سم ریمی(که تقریبا به کمیک وفاداری کامل داشت)بدون وجود عمو بن امکان نداره ولی ما داریم درباره mcu حرف میزنیم و در اینجا هیچ اجباری برای وفاداری به اریجین کمیک نیست.من فقط دارم از این جهت به قضیه نگاه میکنم ولی انصافا کی دوست نداره عمو بن رو در mcu ببینه؟قطعا نقش عمو بن بیشتر از یه راهنما و مرشد برای پیتر بود و این نقش توسط تونی استارک اجرا نمیشه،برای همینه تونی نمیتونه جای عمو بن رو بگیره چون عمو بن فقط راهنمای پیتر نبود،کسی بود که باعث مسئولیت پذیری پیتر پارکر و درنهایت تبدیل شدنش به اسپایدرمن بود.
نقل قول کردن
Agent bishop
#14 Agent bishop 1399-12-23 07:53
بهترین همون مورد شماره دو هست اینطوری میشه جوانی زن عمو می هم توجیه کرد و چه فرقی داره که اون شخص عموش باشه یا پدر بزرگش مهم کاری که پیتر نکرد و مرگ اون شخص هست
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#15 Ehsan Spider 1399-12-23 08:44
به نقل از Kia Iron Man:
#2
من هنوز نمیدونم مشکل شما با مورد ۳ چیه؟منم این مورد رو خیلی دوست ندارم ولی درسته که عامل قهرمان شدن پیتر در در کمیک کاملا به عمو بن وابسته اس اما امکان داره این موضوع در mcu تغییر کنه.چون که ما یه اریجین فوق‌العاده در کمیک دیدیم انتظار داریم یه همچین چیزی رو در mcu ببینیم ولی چرا از این زاویه نگاه نکنیم که شاید پیتر توسط عنکبوت رادیواکتیوه گزیده شده و بعد تبدیل به یه قهرمان شده؟چرا باید حتما پای یه اتفاق خاص وسط باشه که پیتر سر عقل بیاد و قهرمان شه؟چرا نباید خودش از اول تصمیم بگیره با عدالت مبارزه کنه و به مرگ عزیزی نیاز نباشه؟اینطوری قطعا به مذاق هواداران خوش نمیاد و ما انتظار داریم یه اریجین خیلی عالی رو نظاره کنیم.اصلا شاید پیتر پارکر برای مرد عنکبوتی شدن شاید نیازی به مرگ عمو بن نداشته باشه و مارول بخواد به جای اینکه این سرگذشت رو برای بار سوم ببینیم یه ماجرای کاملا متفاوت به ما ارائه بده و در این راه مورد ۳ این مقاله قابل باوره.برعکس شما من فکر میکنم تونی استارک راهنما و مرشد خیلی مناسبی برای پیتر بود و این در اسپایدرمن:بازگشت به خانه با وضوح دیده میشه.
#3
منم دقیقا به این فکر میکردم :lol:
#4
این تئوری هم جالبه.اینجا جالب میشه اگه اون همکار نورمن آزبورن باشه(البته اینکه نورمن آزبورن رئیسش باشه خیلی منطقی تره)ولی اینکه خصومت بین گرین گابلین و اسپایدرمن انقدر شخصی بشه زیاد مناسب نیست به نظرم.در کل تئوری جالبی بود ;-)


خوشحالم نظرمو خوندی
درواقع من توی کامنت نظر شخصی خودمو گفتم
گفتم که خیلی از آیرون من خوشم نمیاد البته توی mcu باز بهتر شده و توی کمیک از لحاظ عمق و شخصیت خیلی از پیتر پایین ترن واسه همین میگم چرا مرد آهنی بشه مرشد پیتر!!
دکتر استرنج هم باز توی شخصیت های مورد علاقه من نیست اما با توجه به شخصیت و قدرت هاش میشه گفت گزینه بهتری از آیرون من بود.
نقل قول کردن
The Devil Of Hells Kitchen
#16 The Devil Of Hells Kitchen 1399-12-23 08:55
به نام خدا هر چه داریم از اوخداوند احمد خدای سبو

خدای قلم های حیدر ستا خداوند سیف و خدای شتا

در اول تشکر میکنم از ترجمه ی این مقاله

مورد 10 منطقیه ولی خب چه کاریه اصلا نشون ندن عمو بن رو با این فرقی نداره خیلی چون اون زمان پیتر سنش پایین بوده نسبت به الان
مورد 9 از اونجایی که به احتمال 70 درصد میستریو رفته و مارول هم نمیخواد یک خبیث استفاده شده رو استفاده کنه احتمالش کم هست .
مورد 8 و 1 میشه گفت که عمو بن در یک روزنامه کار میکرده و همون طور که میگن پیتر پارکر تو فیلم مرد آهنی دو بوده ایشون هم در مرد آهنی یک جوان تر !! حضور داشته و به همین خاطر قابلیت های مربوط به فیلم و عکس گرفتن داشته که پیتر به اونا علاقه مند میشه و سعی میکنه از عمو بنش یاد بگیره ولی حالا به هر دلیلی میتونه عمو بن رفته باشه در همین حین و فقط ام سی یو فقط خاطرات وی رو از عمو بن نشون بد نه به قتل رسیدن و یا بقیه موارد
مورد 5 تاثیر گذار برای پیتر و خسته کننده برای تماشاچیان و احتمالا اگر به نمایش در بیاد با تغییر هست .
و حالا نظر خودم از کجا معلوم که فردی که تو شماره ی 5 بهش اشاره شده پسر عمو بن نیست !! عمو بن به هر دلیلی فوت کرده باشه ، پسر ایشون با پیتر پارکر دوست صمیمی بشن و عمو بن به پیتر گفته حواسش به پسرش باشه ( البته فیلمی ترش ) و رابطه این دو بشه مثل بیلی بتسون و فردی فریمن بعد حالا به یک دلیلی مثلا پسر عمو بن یک کاری انجام بده بعد دزدی کسی بیاد اونو بکشه و پیتر هم همون موقع مثلا باهاش دعواش بشه و بعد دقیقا سر زمان تیر اندازی و اینا مرگ پسر عمو بنو ببینه و به این نتیجه برسه قدرت زیاد مسولیت زیادی به همراه دارد و خودشو مقصر مرگ پسر بن بدونه . ( حالا تایپ کردنش یه ذره سخته ولی منظورو رسوندم )
نقل قول کردن
MyyF.Spidey
#17 MyyF.Spidey 1399-12-23 09:07
سلام!
مقاله مثل همیشه عالی بود.
ولی از نظر من فرضیه 3.5.9.10 بیشتر با عقل جور در میاد.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#18 AmirhoseinJafari2005 1399-12-23 09:17
مقاله جالبی بود ;-)
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#19 iron man Amir karimi 1399-12-23 09:51
تئوری های جالب و عجیبی بودن ! اول از همه ممنون از خانم عفتی بابت مقاله .
به نظر من مورد ۳ از ریشه خرابه . من خودم به شخصه از حضور استارک به عنوان راهنما خوشم اومد ولی توی این تئوری از استارک به عنوان راهنمای اصلی یاد شده! ولی اینطور نیست چون پیتر قبل از دیدن استارک داشته کار های قهرمانی انجام میداده ! توی کمیک که تا جایی که میدونم پیتر بعد از مرگ عمو بن تصمیم گرفت تا به مردم کمک کنه . به نظر من تونی رو نباید به عنوان راهنمای اصلی پیتر بدونیم. مرگ استارک هم میتونیم یه تلنگری توی زندگی پیتر بدونیم و توی دور از خانه کمی بهش اشاره شد .
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#20 CAPTAIN_ARVIN 1399-12-23 10:06
یکی از تئوری هایی که خیلی دوس داشتم بهش اشاره بشه اما نشد، اینه که تو فیلم no way home ما يه نسخه مالتی ورسی از عمو بن ببینیم، عمو بنی که شاید از یه جهان دیگه بیاد و... کسی چه میدونه؟ :lol:

مرسی spidey ;-)
نقل قول کردن
P.B.P
#21 P.B.P 1399-12-23 11:31
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
یکی از تئوری هایی که خیلی دوس داشتم بهش اشاره بشه اما نشد، اینه که تو فیلم no way home ما يه نسخه مالتی ورسی از عمو بن ببینیم، عمو بنی که شاید از یه جهان دیگه بیاد و... کسی چه میدونه؟ :lol:

مرسی spidey ;-)

سلام من فکر می کنم تئوری شما احتمالش کم است چون اولا کلیف رابرتسون (بن پارکر سم ریمی )مرده است و اگر هم کسی بیاید مارتین شین (بن پارکر شگفت انگیز) که اون هم احتمالش کم است بیاید(ممکن است بیایند ولی به صورت فلش بک ) :-*
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#22 Mr. Doctor 1399-12-23 11:46
خیلی ممنون از شما خانم عفتی
بنظر من خیلی از این فرضیه های این مقاله،دور از ذهن و عجیب ان. :o
شماره های2،5 و 9 بنظرم از بقیه نامحتمل تر هستن
ولی شماره 3 بنظرم جالب میشه و اینکه همخوانی داره با اتفاقات مردعنکبوتی بازگشت به خانه!(منظورم اون صحنه رستوران و اون صحنه ای که پیتر اوایل فیلم میره به مغازه :lol: )و همچنین رابطه ی می و هپی!
البته اینها فقط حدس و نظره :-*
خسته نباشید
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#23 Kia Iron Man 1399-12-23 18:54
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Kia Iron Man:
#2
من هنوز نمیدونم مشکل شما با مورد ۳ چیه؟منم این مورد رو خیلی دوست ندارم ولی درسته که عامل قهرمان شدن پیتر در در کمیک کاملا به عمو بن وابسته اس اما امکان داره این موضوع در mcu تغییر کنه.چون که ما یه اریجین فوق‌العاده در کمیک دیدیم انتظار داریم یه همچین چیزی رو در mcu ببینیم ولی چرا از این زاویه نگاه نکنیم که شاید پیتر توسط عنکبوت رادیواکتیوه گزیده شده و بعد تبدیل به یه قهرمان شده؟چرا باید حتما پای یه اتفاق خاص وسط باشه که پیتر سر عقل بیاد و قهرمان شه؟چرا نباید خودش از اول تصمیم بگیره با عدالت مبارزه کنه و به مرگ عزیزی نیاز نباشه؟اینطوری قطعا به مذاق هواداران خوش نمیاد و ما انتظار داریم یه اریجین خیلی عالی رو نظاره کنیم.اصلا شاید پیتر پارکر برای مرد عنکبوتی شدن شاید نیازی به مرگ عمو بن نداشته باشه و مارول بخواد به جای اینکه این سرگذشت رو برای بار سوم ببینیم یه ماجرای کاملا متفاوت به ما ارائه بده و در این راه مورد ۳ این مقاله قابل باوره.برعکس شما من فکر میکنم تونی استارک راهنما و مرشد خیلی مناسبی برای پیتر بود و این در اسپایدرمن:بازگشت به خانه با وضوح دیده میشه.
#3
منم دقیقا به این فکر میکردم :lol:
#4
این تئوری هم جالبه.اینجا جالب میشه اگه اون همکار نورمن آزبورن باشه(البته اینکه نورمن آزبورن رئیسش باشه خیلی منطقی تره)ولی اینکه خصومت بین گرین گابلین و اسپایدرمن انقدر شخصی بشه زیاد مناسب نیست به نظرم.در کل تئوری جالبی بود ;-)


خوشحالم نظرمو خوندی
درواقع من توی کامنت نظر شخصی خودمو گفتم
گفتم که خیلی از آیرون من خوشم نمیاد البته توی mcu باز بهتر شده و توی کمیک از لحاظ عمق و شخصیت خیلی از پیتر پایین ترن واسه همین میگم چرا مرد آهنی بشه مرشد پیتر!!
دکتر استرنج هم باز توی شخصیت های مورد علاقه من نیست اما با توجه به شخصیت و قدرت هاش میشه گفت گزینه بهتری از آیرون من بود.

تقریبا موافقم.شخصیت اسپایدرمن از آیرون من ملموس تر و عمیق تره.شاید پیتر اشتباهاتی مثل باعث مرگ عمو بن یا گوئن استیسی شدن داشته باشه ولی آیا این ها در مقابل اعتیاد به الکل و ایجاد جنگ داخلی به چشم میان؟(هر چند تونی از همه اشتباهاتش درس گرفته).قطعا در عالم کمیک تونی استارک شاید نتونه راهنمای آنچنان خوبی برای قهرمان پاک و درستکاری مثل پیتر پارکر باشه ولی شما دارید میگین چون عمق شخصیت پیتر در دنیای کمیک بیشتر از تونیه ، تونی نمیتونه مرشد اش در عالم سینما باشه.در دنیای سینما تونی استارک رو بهتر از دنیای کمیک نمایش دادند،مثلا در عالم کمیک تونی استارک در جنگ داخلی نقش شخصیت منفی رو ایفا میکرد ولی در mcu نه تنها شخصیت منفی نبود بلکه میشد به اون حق داد و مقصر رو کپ دونست(برعکس همینم صدق میکنه.برای همینه در نبرد نهایی جنگ داخلی سخته به یه طرف حق داد)
از طرف دیگه به نظرم نمیشه گفت شخصیت پردازی پیتر پارکر در mcu بهتر از تونی استارکه(شاید چون نسخه کمیکی اسپایدرمن بهتر از نسخه سینماییشه و این در آیرون من برعکسه).نه آیرون من و نه دکتر استرنج رو میشه به جای عمو بن قرار داد.یکی از بهترین موارد هم مقصر بودن پیتر در مرگ عمو بنه.در فیلم های سم ریمی و اسپایدرمن شگفت انگیز اریجین اسپایدی رو عینا بر اساس کمیک ساختند چون نه تنها خیلی جذاب و در عین حال دردناکه،تقریبا راه دیگه ای هم نبود(اگرم بود خیلی محدود تر از اسپایدرمن الان mcu بود)اما الان اونقدر دنیای مارول گسترده شده که همونطور که از این مقاله پیداست دست مغز های متفکر مارول کاملا بازه پس شاید با خودشون بگن چرا بیایم یه اریجین تکراری بسازیم در حالی که خیلی کار های دیگه ای بکنیم.شاید قبول کردن تونی استارک به جای عمو بن برای همه ما سخت و نامناسب باشه ولی احتمالش بازم هست.
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#24 Ehsan Spider 1399-12-23 20:18
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Kia Iron Man:
#2
من هنوز نمیدونم مشکل شما با مورد ۳ چیه؟منم این مورد رو خیلی دوست ندارم ولی درسته که عامل قهرمان شدن پیتر در در کمیک کاملا به عمو بن وابسته اس اما امکان داره این موضوع در mcu تغییر کنه.چون که ما یه اریجین فوق‌العاده در کمیک دیدیم انتظار داریم یه همچین چیزی رو در mcu ببینیم ولی چرا از این زاویه نگاه نکنیم که شاید پیتر توسط عنکبوت رادیواکتیوه گزیده شده و بعد تبدیل به یه قهرمان شده؟چرا باید حتما پای یه اتفاق خاص وسط باشه که پیتر سر عقل بیاد و قهرمان شه؟چرا نباید خودش از اول تصمیم بگیره با عدالت مبارزه کنه و به مرگ عزیزی نیاز نباشه؟اینطوری قطعا به مذاق هواداران خوش نمیاد و ما انتظار داریم یه اریجین خیلی عالی رو نظاره کنیم.اصلا شاید پیتر پارکر برای مرد عنکبوتی شدن شاید نیازی به مرگ عمو بن نداشته باشه و مارول بخواد به جای اینکه این سرگذشت رو برای بار سوم ببینیم یه ماجرای کاملا متفاوت به ما ارائه بده و در این راه مورد ۳ این مقاله قابل باوره.برعکس شما من فکر میکنم تونی استارک راهنما و مرشد خیلی مناسبی برای پیتر بود و این در اسپایدرمن:بازگشت به خانه با وضوح دیده میشه.
#3
منم دقیقا به این فکر میکردم :lol:
#4
این تئوری هم جالبه.اینجا جالب میشه اگه اون همکار نورمن آزبورن باشه(البته اینکه نورمن آزبورن رئیسش باشه خیلی منطقی تره)ولی اینکه خصومت بین گرین گابلین و اسپایدرمن انقدر شخصی بشه زیاد مناسب نیست به نظرم.در کل تئوری جالبی بود ;-)


خوشحالم نظرمو خوندی
درواقع من توی کامنت نظر شخصی خودمو گفتم
گفتم که خیلی از آیرون من خوشم نمیاد البته توی mcu باز بهتر شده و توی کمیک از لحاظ عمق و شخصیت خیلی از پیتر پایین ترن واسه همین میگم چرا مرد آهنی بشه مرشد پیتر!!
دکتر استرنج هم باز توی شخصیت های مورد علاقه من نیست اما با توجه به شخصیت و قدرت هاش میشه گفت گزینه بهتری از آیرون من بود.

تقریبا موافقم.شخصیت اسپایدرمن از آیرون من ملموس تر و عمیق تره.شاید پیتر اشتباهاتی مثل باعث مرگ عمو بن یا گوئن استیسی شدن داشته باشه ولی آیا این ها در مقابل اعتیاد به الکل و ایجاد جنگ داخلی به چشم میان؟(هر چند تونی از همه اشتباهاتش درس گرفته).قطعا در عالم کمیک تونی استارک شاید نتونه راهنمای آنچنان خوبی برای قهرمان پاک و درستکاری مثل پیتر پارکر باشه ولی شما دارید میگین چون عمق شخصیت پیتر در دنیای کمیک بیشتر از تونیه ، تونی نمیتونه مرشد اش در عالم سینما باشه.در دنیای سینما تونی استارک رو بهتر از دنیای کمیک نمایش دادند،مثلا در عالم کمیک تونی استارک در جنگ داخلی نقش شخصیت منفی رو ایفا میکرد ولی در mcu نه تنها شخصیت منفی نبود بلکه میشد به اون حق داد و مقصر رو کپ دونست(برعکس همینم صدق میکنه.برای همینه در نبرد نهایی جنگ داخلی سخته به یه طرف حق داد)
از طرف دیگه به نظرم نمیشه گفت شخصیت پردازی پیتر پارکر در mcu بهتر از تونی استارکه(شاید چون نسخه کمیکی اسپایدرمن بهتر از نسخه سینماییشه و این در آیرون من برعکسه).نه آیرون من و نه دکتر استرنج رو میشه به جای عمو بن قرار داد.یکی از بهترین موارد هم مقصر بودن پیتر در مرگ عمو بنه.در فیلم های سم ریمی و اسپایدرمن شگفت انگیز اریجین اسپایدی رو عینا بر اساس کمیک ساختند چون نه تنها خیلی جذاب و در عین حال دردناکه،تقریبا راه دیگه ای هم نبود(اگرم بود خیلی محدود تر از اسپایدرمن الان mcu بود)اما الان اونقدر دنیای مارول گسترده شده که همونطور که از این مقاله پیداست دست مغز های متفکر مارول کاملا بازه پس شاید با خودشون بگن چرا بیایم یه اریجین تکراری بسازیم در حالی که خیلی کار های دیگه ای بکنیم.شاید قبول کردن تونی استارک به جای عمو بن برای همه ما سخت و نامناسب باشه ولی احتمالش بازم هست.


بله درسته منم نظرم همینه که مورد ۳ تمومه دیگه ولی شاید توی قسمت های بعدی یه تغیراتی پیش بیاد.

اگه همین کامنت رو که نقل قول کردین بخونید منم گفتم که توی mcu خیلی بهتر شده تونی و من نمیگم مرشد بدیه نمیدونم چرا شما اینطور برداشت میکنی من درواقع نظر شخصی خودمو گفتم اینکه دوست ندارم آیرون من مرشد پیتر باشه بالاخره هرکی نظر خودشو دارع.
توی فیلم مرد اهنی ۲ تونی استارک ((( به نظر من ))) یکم خودخواه نشون داده شد. به خاطر اینکه مشکل قلبی خودشو نمیتونست حل کنه کلا به هم ریخته بود توی مهمونی جشن تولدش لیزر شلیک میکرد!!!! ولی کلا اینا مشکل نیست و هرکسی به جای اون بود و میدونست داره می میره همینطور به هم میریخت.

کلا اینو میگم که مورد ۳ رو دوست ندارم و این یه نظر شخصیه و اصلا نمیگم تونی مرشد بدی بوده البته که این موضوع تموم شده دیگه و تقریباً تونی رو میشه مرشد پیتر قلمداد کرد توی اسپایدرمن دور از خانه هم کلی اشاره به مرگ تونی شد حتی توی یه صحنه ای میستریو توهم سازی کرد که تونی از قبر بیرون میاد! و اون عینکی که تونی به پیت داده بود و اینا کلا به نظرم مورد ۳ تمومه دیگه. ((( ولی هیچ چیز ۱۰۰ نیست و ممکنه هر اتفاقی توی قسمت های بعدی پیش بیاد )))
من واسه این گفتم مورد ۳ خوب نیس چون در این صورت حضور عمو بن منتفی میشه توی این قسمت همه نظرمون یکیه که دوست داریم بازم عمو بن رو توی سینما ببینیم.
دوست داریم عمو بن هم به mcu ملحق بشه.

کلا بحث خوب و مفیدی بود. ممنونم kia iron man
از بحث کردن باهاتون لذت بردم انشاالله توی کمیک ها و مقالات بعدی هم ادامه دار باشه و بتونیم از همدیگه یاد بگیریم
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#25 iron man Amir karimi 1399-12-23 23:07
دوستان نمی دونم چرا هی میخواید تونی استارک رو به پیتر ربط بدید!؟
این تئوری همونطور که توی کامنت قبلی (19#) گفتم از ریشه خرابه استارک فقط یه راهنمای خیلی جزئی بود و حضورش هم توی فیلم بسیار به اندازه و مفید بوده
جا داره از این حرف استاد ترابی هم یاد شود!نقل قول:
9
اما
دو نکته دیگه هم درباره این فیلم هست که فکر کنم حتما باید
گفته بشه. یکی اینکه حضور تونی استارک در فیلم کاملا به اندازه و
مفیده. راستش قبل از دیدن فیلم کمی ترس داشتم که نکنه حضور
تونی باعث بشه تمرکز داستان از پیتر پارکر منحرف بشه. چون رابرت
داونی جونیور عادت داره فیلم رو مال خودش بکنه! ولی اصلا اینطور
نیست. تونی حضورش هم در فیلم ضروریه و هم اینکه به تم اصلی
که قبلا هم اشاره کردم ربط داره. یعنی او باید حتما باشه و اون
لباس رو از شاگرد خودش پس بگیره تا پیتر روی پای خودش وایسه و
ثابت کنه که یه قهرمان واقعیه.
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#26 Kia Iron Man 1399-12-24 00:55
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Kia Iron Man:
به نقل از Ehsan Spider:
به نقل از Kia Iron Man:
#2
من هنوز نمیدونم مشکل شما با مورد ۳ چیه؟منم این مورد رو خیلی دوست ندارم ولی درسته که عامل قهرمان شدن پیتر در در کمیک کاملا به عمو بن وابسته اس اما امکان داره این موضوع در mcu تغییر کنه.چون که ما یه اریجین فوق‌العاده در کمیک دیدیم انتظار داریم یه همچین چیزی رو در mcu ببینیم ولی چرا از این زاویه نگاه نکنیم که شاید پیتر توسط عنکبوت رادیواکتیوه گزیده شده و بعد تبدیل به یه قهرمان شده؟چرا باید حتما پای یه اتفاق خاص وسط باشه که پیتر سر عقل بیاد و قهرمان شه؟چرا نباید خودش از اول تصمیم بگیره با عدالت مبارزه کنه و به مرگ عزیزی نیاز نباشه؟اینطوری قطعا به مذاق هواداران خوش نمیاد و ما انتظار داریم یه اریجین خیلی عالی رو نظاره کنیم.اصلا شاید پیتر پارکر برای مرد عنکبوتی شدن شاید نیازی به مرگ عمو بن نداشته باشه و مارول بخواد به جای اینکه این سرگذشت رو برای بار سوم ببینیم یه ماجرای کاملا متفاوت به ما ارائه بده و در این راه مورد ۳ این مقاله قابل باوره.برعکس شما من فکر میکنم تونی استارک راهنما و مرشد خیلی مناسبی برای پیتر بود و این در اسپایدرمن:بازگشت به خانه با وضوح دیده میشه.
#3
منم دقیقا به این فکر میکردم :lol:
#4
این تئوری هم جالبه.اینجا جالب میشه اگه اون همکار نورمن آزبورن باشه(البته اینکه نورمن آزبورن رئیسش باشه خیلی منطقی تره)ولی اینکه خصومت بین گرین گابلین و اسپایدرمن انقدر شخصی بشه زیاد مناسب نیست به نظرم.در کل تئوری جالبی بود ;-)


خوشحالم نظرمو خوندی
درواقع من توی کامنت نظر شخصی خودمو گفتم
گفتم که خیلی از آیرون من خوشم نمیاد البته توی mcu باز بهتر شده و توی کمیک از لحاظ عمق و شخصیت خیلی از پیتر پایین ترن واسه همین میگم چرا مرد آهنی بشه مرشد پیتر!!
دکتر استرنج هم باز توی شخصیت های مورد علاقه من نیست اما با توجه به شخصیت و قدرت هاش میشه گفت گزینه بهتری از آیرون من بود.

تقریبا موافقم.شخصیت اسپایدرمن از آیرون من ملموس تر و عمیق تره.شاید پیتر اشتباهاتی مثل باعث مرگ عمو بن یا گوئن استیسی شدن داشته باشه ولی آیا این ها در مقابل اعتیاد به الکل و ایجاد جنگ داخلی به چشم میان؟(هر چند تونی از همه اشتباهاتش درس گرفته).قطعا در عالم کمیک تونی استارک شاید نتونه راهنمای آنچنان خوبی برای قهرمان پاک و درستکاری مثل پیتر پارکر باشه ولی شما دارید میگین چون عمق شخصیت پیتر در دنیای کمیک بیشتر از تونیه ، تونی نمیتونه مرشد اش در عالم سینما باشه.در دنیای سینما تونی استارک رو بهتر از دنیای کمیک نمایش دادند،مثلا در عالم کمیک تونی استارک در جنگ داخلی نقش شخصیت منفی رو ایفا میکرد ولی در mcu نه تنها شخصیت منفی نبود بلکه میشد به اون حق داد و مقصر رو کپ دونست(برعکس همینم صدق میکنه.برای همینه در نبرد نهایی جنگ داخلی سخته به یه طرف حق داد)
از طرف دیگه به نظرم نمیشه گفت شخصیت پردازی پیتر پارکر در mcu بهتر از تونی استارکه(شاید چون نسخه کمیکی اسپایدرمن بهتر از نسخه سینماییشه و این در آیرون من برعکسه).نه آیرون من و نه دکتر استرنج رو میشه به جای عمو بن قرار داد.یکی از بهترین موارد هم مقصر بودن پیتر در مرگ عمو بنه.در فیلم های سم ریمی و اسپایدرمن شگفت انگیز اریجین اسپایدی رو عینا بر اساس کمیک ساختند چون نه تنها خیلی جذاب و در عین حال دردناکه،تقریبا راه دیگه ای هم نبود(اگرم بود خیلی محدود تر از اسپایدرمن الان mcu بود)اما الان اونقدر دنیای مارول گسترده شده که همونطور که از این مقاله پیداست دست مغز های متفکر مارول کاملا بازه پس شاید با خودشون بگن چرا بیایم یه اریجین تکراری بسازیم در حالی که خیلی کار های دیگه ای بکنیم.شاید قبول کردن تونی استارک به جای عمو بن برای همه ما سخت و نامناسب باشه ولی احتمالش بازم هست.


بله درسته منم نظرم همینه که مورد ۳ تمومه دیگه ولی شاید توی قسمت های بعدی یه تغیراتی پیش بیاد.

اگه همین کامنت رو که نقل قول کردین بخونید منم گفتم که توی mcu خیلی بهتر شده تونی و من نمیگم مرشد بدیه نمیدونم چرا شما اینطور برداشت میکنی من درواقع نظر شخصی خودمو گفتم اینکه دوست ندارم آیرون من مرشد پیتر باشه بالاخره هرکی نظر خودشو دارع.
توی فیلم مرد اهنی ۲ تونی استارک ((( به نظر من ))) یکم خودخواه نشون داده شد. به خاطر اینکه مشکل قلبی خودشو نمیتونست حل کنه کلا به هم ریخته بود توی مهمونی جشن تولدش لیزر شلیک میکرد!!!! ولی کلا اینا مشکل نیست و هرکسی به جای اون بود و میدونست داره می میره همینطور به هم میریخت.

کلا اینو میگم که مورد ۳ رو دوست ندارم و این یه نظر شخصیه و اصلا نمیگم تونی مرشد بدی بوده البته که این موضوع تموم شده دیگه و تقریباً تونی رو میشه مرشد پیتر قلمداد کرد توی اسپایدرمن دور از خانه هم کلی اشاره به مرگ تونی شد حتی توی یه صحنه ای میستریو توهم سازی کرد که تونی از قبر بیرون میاد! و اون عینکی که تونی به پیت داده بود و اینا کلا به نظرم مورد ۳ تمومه دیگه. ((( ولی هیچ چیز ۱۰۰ نیست و ممکنه هر اتفاقی توی قسمت های بعدی پیش بیاد )))
من واسه این گفتم مورد ۳ خوب نیس چون در این صورت حضور عمو بن منتفی میشه توی این قسمت همه نظرمون یکیه که دوست داریم بازم عمو بن رو توی سینما ببینیم.
دوست داریم عمو بن هم به mcu ملحق بشه.

کلا بحث خوب و مفیدی بود. ممنونم kia iron man
از بحث کردن باهاتون لذت بردم انشاالله توی کمیک ها و مقالات بعدی هم ادامه دار باشه و بتونیم از همدیگه یاد بگیریم

کاملا صحیح.اصلا چه تونی مرشد خوبی بوده چه بد هیچوقت نمیتونه مرشد اصلی بشه و کلا عمو بن حذف بشه.درباره اینکه آیرون من خودخواه نشون داده شد هم نظرتون کاملا درسته.تونی استارک همیشه یه شخصیت خاکستری بوده چه تو کمیک و چه در mcu(به ویژه کمیک)و غرور و خودخواهیش هم به وضوح دیده میشه.از اون همین مواردی که خودت درباره آیرون من ۲ گفتی گرفته تا بدرفتاریش با آدریان تومز و کوئنتین بک.فکر کنم کمتر کسی باشه که از مورد ۳ راضی باشه چون اون تراژدی مرگ عمو بن عالیه.امیدوارم مورد ۳ به حقیقت نپیونده و عمو بن رو در mcu ببینیم.
منم از بحث با شما لذت بردم،موفق باشید ;-)
نقل قول کردن
the illusionist
#27 the illusionist 1399-12-24 11:21
شماره سه کاملا اشتباه هستش چون همونطور که در دور از خانه دیدیم روی چمدون پیتر BFP نوشته شده و در جنگ داخلی پیتر میگه وقتی کارایی که من میتونم رو انجام ندی و بعدش اتفاق بده میوفته دیگه نمیتونی خودت رو ببخشی در هر صورت مشخصه در زندگی پیتر پارکر بن پارکری بوده و مثل اریجین اصلی اسپایدرمن پیتر گفته مشکل من نیست و به خودش زحمت نداده جلوی دزد رو بگیره امیدوارم در no way home شاهد بن پارکر باشیم شاید ویلیام دفو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ /
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#28 AM SM BM SM 1400-01-06 13:49
سلام
ممنون بابت مقاله.
مورد ۱۰ به نظرم خیلی احتمال نداره چون اونطور باید پیتر هرچند اشتباه تونی و بقیه رو مقصر مرگ او میدونست و بینشون درگیری پیش میومد. اصلا به نظرم مارول نمیاد تغییر بزرگی در قضیه عمو بن به وجود بیاره.
مورد ۹ هم خیلی عجیبه ولی خب یه احتماله.
مورد ۸ خیلی مهم نیست اما بودنش بد نیست. چون نشون میده بن پارکر و علایقش روی پیتر تاثیر زیادی داشته اند و او پیتر رو به کارهای جالب نشویق میکرد.
مورد ۷ من طرفدارشم! البته ممکنه که کاملا به این شکل اتفاق نیفته اما این طریق باعث میشه که هم تعاملات پیتر با عموی عزیزش رو بعد از مرگش ببینیم هم مرگش رو مستقیم نبینیم. البته میشه یک صحنه های بریده بریده و کوتاه فلش بکی نشون داد یا اینکه پیتر و عمو بن طوری با هم حرف بزنن که پیتر اون قضیه رو شرح بده و تماشاچی خودش بتونه اون رو شکل بده. مثلا میشه دقیقا مثل سریال مرد عنکبوتی خارق العاده پیتر تحت فشار های ذهنی و روانی با عمو بن حرف بزنه و اون قضیه شرح داده بشه.
مورد ۶ هم که اصلا باید اتفاق بیفته و میفته! چون هم باعث وفاداری به کمیک ها هست و اگر اتفاق نیفته ممکنه مارول طرفدار های زیادی رو ( حتی به اشتباه) از دست بده و هم اینکه اگر این اتفاق نیفته بخش مهمی از پیتر پارکر یعنی اینکه او به طور کلیشه ای بعد از به دست آوردن قدرت هاش به یک قهرمان تبدیل نشد هم حذف میشه.
مورد ۵ هم اصلا نباید بشه و نمیشه! اصلا اگر پیتر عموش رو دوست داشت چرا پیش اون نرفت؟ چرا اصلا بهش سر هم نمیزنه؟ بعدش هم اگر این اتفاق بیفته خون کوین فایگی پای خودشه!
مورد ۴ هم مثل مورد قبلی خیلی خوب نیست اما مثل اون افتضاح هم نیست.
مورد ۳ خیلی عصبانی کننده است. همونطور که گفتم مارول اصلا این کار رو نمیکنه چون واقعا بده و هواداران رو عصبانی میکنه. مرگ تونی استارک میتونه برای پیتر فقط به این معنی باشه که نمیتونه همه رو نجات بده. کلا این اتفاق نباید بیفته.
مورد ۲ هم از همون هایی هست که دلیلش رو نمیفهمم. یعنی خب مارول چرا باید این رو تغییر بده. اصلا لزومی نداره.
مورد ۱ هم بود و نبودش فرقی نمیکنه اما بودنش جالبه و بد نیست. چون همونطور که پیتر رو قبلا در قالب یک پسر بچه دیدیم پس الان عمو بن هم میتونه اینطوری باشه.
پس به نظرم مورد های ۶ و ۷ باید اتفاق بیفتن، مورد های ۱ و ۸ هم بهتره باشن ولی خیلی فرقی نمیکنند مورد های ۱۰ ( اگر پیتر توی مرگ عموش تاثیر داشته باشه وگرنه میره مورد بعدی)، ۹ ، ۴ و ۲ بهتره نباشند و مورد های ۳ و ۵ اصلا نباید باشند!
فقط اینکه توی مورد ۱۱ این مقاله هم گفته شده که در mcu به عمو بن اشاره شده اما اشاره مستقیم نشده.
spidey.ir/.../...
با تشکر
نقل قول کردن
mtm
#29 mtm 1400-02-04 17:25
خب پس در واقع فرضیه اصلی اینه که "اوی اراد" گفته کسی حق نداره از عمو بن در mcu استفاده یا بهش اشاره کنه.
خانم عفتی بیخودی زحمت کشیدی!
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#30 Ehsan Spider 1400-02-04 17:35
به نقل از mtm:
خب پس در واقع فرضیه اصلی اینه که "اوی اراد" گفته کسی حق نداره از عمو بن در mcu استفاده یا بهش اشاره کنه.
خانم عفتی بیخودی زحمت کشیدی!


من نصف شخصیت پردازی و استحکام و ارجین پیتر رو با عمو بن میدیدم که این آقاهه خرابش کرد، واقعا کی همچین آدم هایی رو تو mcu یا حتی سونی راه داده؟؟؟ واسه همین میگم بزرگترین اشتباه مارول این بود که پیش‌بینی نکرد یه زمانی خودش شاه هالیوود میشه و کاراکتر هاشو پخش کرد. و واسه همین هستش که میترسم قرارداد به هم بخوره اسپایدی از mcu بپره چون انگار بوش داره میاد سونی دبه در میاره!
نقل قول کردن
s.p.i
#31 s.p.i 1401-02-30 02:20
توی کانال تلگرام سایت اشاره شد که قرار بود یه اشاره به عمو بن بشه ولی خب حذفش کردن متاسفانه پس میشه نتیجه گری کرد عموبن توی mcu بوده ولی خب امیدوارم قسمت۴ اینو نشون بده
نقل قول کردن
sirmgamer
#32 sirmgamer 1402-01-21 17:42
شایدم تونی باعث مرگ عمو بن شده
تو فیلم مرد آهنی ما پیترو می بینیم که کلاه و دستکش مرد آهنی پوشیده
شاید عمو بن اون موقع میمیره و تونی که خودشو مقصر می دونه هوای پیتر رو دورا دور داره و کمکش میکنه
نقل قول کردن
Doc Ata
#33 Doc Ata 1402-01-23 20:30
به نقل از sirmgamer:
شایدم تونی باعث مرگ عمو بن شده
تو فیلم مرد آهنی ما پیترو می بینیم که کلاه و دستکش مرد آهنی پوشیده
شاید عمو بن اون موقع میمیره و تونی که خودشو مقصر می دونه هوای پیتر رو دورا دور داره و کمکش میکنه

سلام فرضیه شما هم جالبه و شاید میتونه واقعی باشه.حتی یحتمل خود عمو بن بوده که پیترو آورده اونجا و برای همین بوده که پیتر اونجا حضور داشته. ولو اگر هم این فرضیه واقعی نباشه به احتمال زیاد توی یک فیلمی از MCU اشاره ی به عمو بن شده که شاید متوجهش نشده باشیم و سرنخی به ما میداده.بالاخره عمو بن همونقدر که عنکبوتی که پیترو نیش زد برای مردعنکبوتی شدن پیتر مهم بوده برای همین به احتمال زیاد حتی اگر خودش هم حضور نداشته ردپایی ازش گذاشتن...
نقل قول کردن
The ultimate goblin
#34 The ultimate goblin 1402-06-30 16:27
ممنون.من خودم حس میکنم مورد ۱۰ درست باشه.
یه شکی هم به مورد ۶ دارم‌.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45