10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

10-ویژگی-برتر-آثار-ابرقهرمانی-در-فیلم-مرد-عنکبوتی-راهی-یه-به-خانه-نیست

مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست یک فرمول مشخصی دارد که باعث میشود ازش لذت ببریم. در این مقاله به 10 ویژگی و عنصر ژانر ابرقهرمانی که این فیلم به خوبی آن را اجرا میکند میپردازیم.

مقدمه: "راهی به خانه نیست" به عنون آخرین بخش از سه گانه Homecoming ، همه ترمزها را رها کرد تا اثری هیجان انگیز، فان و بالغ را برای هواداران خلق کند. کلیشه ها و قواعد زیادی هستند که فیلم های ابرقهرمانی اغلب از آن تبعیت میکنند ولی این فیلم به طور استادانه ای از برخی از آنان بهره گرفت. اصلا ایده پیتر پارکر که پایش به یک ماجراجویی میان بعدی باز میشه و با ویلن هایی مبارزه میکنه که از ابعاد دیگر آمده اند، به تنهایی یک ایده فوق العاده جذاب کمیک بوکیه که هواداران به این مدیوم بارها آن را خوانده اند ولی در دنیای سینما جذابی خاص خودش را داره و حالا که هم منتقدین و هم هواداران حسابی از آن استقبال کرده اند بیایید نگاهی بکنیم به المان های آشنای اقتباس های کمیک بوکی که این فیلم با استادی تمام اجرایشان کرده است.

 

1- فرود آمدن ابرقهرمانی!

فرود آمدن قهرمانی

نحوه فرود آمدن ابرقهرمان از روی آسمان به زمین قدمتی به اندازه سوپرمن دارد! این فرود آمدن اخیرا با فیلم های مرد آهنی به محبوبیتی تازه رسید و البته در فیلم های مرد عنکبوتی و به لطف ژست های خاص این قهرمان متداول بود ولی در این فیلم شاهد فرود آمدن هیجان انگیز سه مرد عنکبوتی بودیم که روی مجسمه آزادی فرود آمدند تا با سه خبیث بزرگ روبرو شوند. هر یک ژست خاص خودش را داشت. این سکانس کلا به یکی از بیشترین دیده شده ترین صحنه های تاریخ سینما تبدیل خواهد شد زیرا سه نسل مختلف از مرد عنکبوتی را به زیبا ترین شکل ممکن نشان داد که به استقبال دشمنان خود میرفتند.

 

2- یک بَدمن بزرگ!

یکی از قواعد مرسوم فیلم های ابرقهرمانی حضور یک خبیث یا بدمن بزرگ (Big Bad) است. این فیلم میتونست این بخش رو نداشته باشه چون چندین خبیث بزرگ در فیلم بودند ولی به درستی گرین گابلین را تبدیل به خبیث بزرگ و اصلی کرد که خیلی هم به کار اومد چون باعث جلو رفتن داستان و خلق پیچش ها و لحظات بزرگ شد و البته همه میدونیم که نورمن آزبورن بزرگترین دشمن مرد عنکبوتیه و در این فیلم به حق خودش رسید. در واقع او بود که با کشتن زن عمو می ، اریجین مرد عنکبوتی را شکل داد و باعث مسئولیت پذیر شدن او شد.

 

3- داشتن دستیار!

داستن دستیار یا نوچه (Sidekick) همیشه جزو لاینفک دنیای کمیک بوک و فیلم های کمیک بوکی بوده و قدمتش به رابین و باکی در داستان های بتمن و کاپیتان آمریکا میرسد اما شاید مدتیه دیگه از مُد افتاده ولی در این فیلم به خوبی از ند و ام جی به عنوان دستیار مرد عنکبوتی استفاده میشه. آنها هم شخصیت های مستقل هستند که برای خودشون جذابیت دارند و از طرفی وظیفه خودشون رو به عنوان دستیاران مرد عنکبوتی که بهش کمک میرسانند به خوبی ایفا میکنند. آنها با کیفیت ظاهر شدند و آنها بودند که در واقع با دو مرد عنکبوتی دیگر ارتباط برقرار کردند و البته کمک نمودند تا پیتر پس از قتل زن عمویش دوباره روی پای خودش قرار بگیرد. بنابراین حضور آنها به عنوان دستیار کاملا قابل توجیه و منطقی بود.

 

4- مک گافینی برای جلو بردن داستان فیلم!

«مک‌ گافین» (MacGuffin) مفهومی در سینما است که توسط کارگردانی بزرگ به نام «آلفرد هیچکاک» متداول شده‌ است. نوعی وسیله یا تکنیک در داستان سرایی است که در آن شخصیت های قصه به دنبال هدفی مشترک میروند. در فاز های قبلی دنیای مارول این مک گافین همان "سنگ های بینهایت" هستند و مارول سالها وقت گذاشت برای معرفی اونا به تماشاچیان. یا مثلا در فیلم "شانگ چی" ، ده حلقه به عنوان مک گافین به کار رفت. در این فیلم هم اون جعبه جادویی دکتر استرنج رو داشتیم که باهاش میشد خبیث ها رو به دنیای خودشون برگردوند. و البته تِم معالجه خبیث ها توسط و اون دستگاه هایی که برای این منظور خلق کردند نیز نوعی مک گافین بود که هردوشون به خوبی و به صورت موثری مورد استفاده قرار گرفتند زیرا کاملا در خدمت داستان بودند و آن را جلو بردند.

 

5- استفاده از طلسم فراموشی دکتر استرنج به عنوان رتکان!

رِتکان (retcon) کلمه ای است که در زبان فارسی به سختی میشه معادلش را پیدا کرد. ولی توضیحش اینه که شما بیایی و اتفاقی که در گذشته افتاده است را جوری توجیه کنی که انگار به شکل دیگری اتفاق افتاده یا اینکه اصلا اتفاق نیفتاده است. ریشه این کلمه از عبارت Retroactive continuity گرفته شده که نوعی وسیله ادبی است که در آن حقایق یک داستان تخیلی بعدا طوری توسط یک اثر دیگر تغییر میکند، نادیده گرفته میشود یا رد میشه که پیوستگی وقایع (continuity) داستان برهم میخورد. نمونه بارز آن مرگ شرلوک هولمز است. یعنی خالق این شخصیت (آرتور کانن دویل) در آخر کتاب "مشکل نهایی" روایت کرد که شرلوک هولمز و جیمز موریارتی هردو از آبشار رایشنباخ سقوط می‌کنند و می‌میرند. ولی خوانندگان آنقدر بهش نامه نوشتند و درخواست کردند که هولمز برگردد که آقای دویل در سری "بازگشت شرلوک هولمز" توضیح داد که واقعاً چنین اتفاقی نیفتاده و راز زنده ماندن هولمز فاش شد و ... در دنیای کمیک خیلی از این موارد داریم که اکثر آنها به مذاق هواداران خوش نیامده. مثلا ایده مجرد شدن دوباره پیتر پارکر در داستان "یک روز دیگر" (این مقاله را بخوانید). اما در این فیلم رتکانی داریم که در نتیجه طلسم فراموشی دکتر استرنج در پایان فیلم ایجاد میشود که سبب خیر میشود! یعنی این اقدام باعث میشه مرد عنکبوتی انگار از نو شروع بشه و او الان دیگه از تاثیرات تونی استارک رها شده و منتظریم تا در فیلم های بعدی اش شخصیت های جدید و حال و هوای متفاوتی را شاهد باشیم.

 

6- استفاده موثر از آینه‌داری!

آینه‌داری یا foreshadowing یک فن روایی است بدین صورت که نویسنده سایه‌ای از رویدادهای مهم داستان را، پیش از وقوعشان، در اثر نمایان کند و در خواننده انتظاری برانگیزد. این فن بسیار در دنیای سینما و کمیک بوک متداول است. و اما فیلم راهی به خانه نیست با استادی در چندین جا از این فن استفاده میکند. مثلا حضور مت مورداک ، قدرت های عرفانی ند لیدز و حضور ونوم. یعنی اینا همشون قبلا بهشون اشاره شده بود. مثلا با اشارات ضمنی به اینکه پیتر یک وکیل داره، ادعای ند مبنی بر اینکه در تاریخچه خانوادگی شون یک جادوگر وجود داشته و یا مثلا جایی که استرنج گفت 6 بار طلسم رو خراب کرده که اشاره داشت به ورود 5 خبیث از دنیاهای دیگر + ونوم! (البته توبی و اندرو هم از طریق همین طلسم وارد MCU شدند). این فن باعث میشه هواداران بارها و بارها فیلم رو از نو تماشا کنند تا بهشون پی ببرند.

 

7- فینال بزرگ!

فینال بزرگ یا Grand Finale یعنی نقطه اوج پایانی یک فیلم که معمولا هیجان انگیز ترین و بزرگترین سکانس اون هم هست. پس از "اونجرز: پایان بازی" به نظر میرسید که دیگه فیلمی نتونه چنین فینال بزرگی خلق کنه که اون همه قهرمان علیه ثانوس و سپاهش قیام کردند ولی مرد عنکبوتی تونست تقریبا همون حس و حال رو با رویارویی سه مرد عنکبوتی با خبیث های داستان تکرار کنه و البته پس از آن آرک های داستانی آنها را نیز به سرانجام رسوند.

 

8- استفاده از زن عمو می به عنوان مرشد!

فیلم های سوپرهیرویی علاقه دارند یک شخصیت پیرتر را به عنوان مرشد یا mentor وارد داستان کنند تا به قهرمان جوان تر نصیحت کنه و الگویش باشه و بهش راه و رسم مسئولیت پذیری یاد بده. قبلا این نقش برعهده تونی استارک بود و وقتی فهمیدیم که دکتر استرنج در این فیلم حضور مهمی دارد خیلی ها به غلط فکر کردند که قراره به نوعی نقش تونی را تکرار کنه ولی اصلا اینطور نبود. در واقع در این فیلم شاهد استفاده بهتری از این ایده بودیم. یعنی جمله مشهور "قدرت و مسئولیت پذیری" از سوی زن عمو می به پیتر یاد داده شد که در نهایت به پیتر اجازه داد تا با بلوغ برسه و قهرمانی بشه که انتظارش رو داشتیم و داریم. ضمن اینکه ایده بر زبان آورده شدن این جمله از سوی زن عمو می به جای عمو بن، باعث شد نوعی تازگی و طراوت به وجود بیاد.

 

9- اشتباهی که قهرمان مرتکب میشه و داستان را به راه میندازه!

برخی خرده میگرفتن که ویلن های مرد عنکبوتی در فیلم های MCU زیادی به تونی استارک مربوطن و این خوب نیست (البته در جواب به این افراد باید گفت که بله اولش به دلیل ضروریت های تماتیک اونا به نوعی به استارک ربط پیدا میکردند ولی خیلی سریع پیچشی ایجاد میشد که دشمن خود مرد عنکبوتی میشدند (مثل پیچش "والچر بابای دوست دختر پیتر پارکره" در فیلم "بازگشت به خانه"). اما در اینجا پیتر دیگه خودشه که گند میزنه به همه چی و اشتباه خودشه که باعث بدبختی میشه. او وقتی میره سراغ دکتر استرنج مدام حواسش رو پرت میکنه و باعث میشه طلسمش به خوبی اجرا نشه. و لازم به ذکره که در این رابطه، تام هالند بهترین نقش آفرینی را در فیلم داشت و به همین دلیل تونست احساسات مختلف پیتر از حس گناه، افسوس، خشم و مقاومت را به عنوان نتیجه اشتباه خودش بروز بده. در واقع سازندگان فیلم از کلیشه " اشتباهی که قهرمان مرتکب میشه و داستان را به راه میندازه" به خوبی استفاده کردند برای نشون دادن رشد و بلوغ شخصیتی پیتر پارکر.

 

10- آرک رستگاری

بینندگان همیشه عادت دارند یک فرد را مرجع همه اتفاقات و نتیجه گیری ها ببینند. ولی چیزی که بینندگان بیشتر ازهمه دوست دارند، رستگاری (redemption) شخصیت اصلی است. ولی این فیلم تقریبا رستگاری را برای همه شخصیت های اصلی از خبیث گرفته تا مثبت رقم میزند. ما قبلا سابقه نداشت چنین چیزی را در فیلم های اسپایدرمن ندیده بودیم ولی اینجا چنین بود که پیتر پارکر میخواست چنین چیزی را برای ویلن ها رقم بزنه و باعث شد تماشاچیان کاملا درک کنند خبیث های داستان چرا این طوری شدند و حتی باعث شد دیگر مردان عنکبوتی هم با آنها همذات پنداری نشان دهند. این یک روش بالغانه بود در پرداختن به آرک موسوم به رستگاری در سینما که در نهایت صلح و آرامش را برای خبیث ها به ارمغان آورد.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت ScreenRant

All rights reserved © Spidey.ir 2021

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

50 صحنه برتر در فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی - قسمت اول

50 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

برترین مبارزات مردعنکبوتی در عالم سینما

نفس گیر ترین مبارزات مردعنکبوتی در سگانه‌ی "سم ریمی"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

10 فرضیه برتر هواداران (FAN THEORY) برای صحنه پس از تیتراژ فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد!

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

شرح جزئیات لو رفته از فیلمنامهٔ‌ فیلم "مردعنکبوتی ۳: راهی به خانه نیست"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Frank castle
#1 Frank castle 1400-09-30 22:47
سلام
ممنون بخاطر مقاله.جالب بود برام.
بنده حضور ذهن ندارم که قبلا سایت شما براساس رتبه بندی فیلم های اسپایدر من رو رده بندی کرده یا خیر اما بخاطر این فیلم خیلی دلم میخواد همچین مقاله ای یا نگارش یا روزامد بشه و نظر دوستان و شما رو بدونم نقل تمام فیلم ها
سپاس
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-10-01 00:45
سلام به همگی
استاد ترابی خسته نباشید
"اسپایدر_من: راهی به خانه نیست" به عنوان یکی از ریسکی ترین فیلم های مارول، عناصر خاصی رو رعایت کرد تا تونست به این مقامی که الان داره برسه. ضمن اینکه با وجود شخصیت های مختلف از فرنچایز های قبلی، احتمال خراب کردن این فیلم واقعا زیاد بود ولی مارول بلعکس فیلم هایی از قبیل "بلک ویدو" یا "وانداویژن" یا حتی "فالکون و سرباز زمستان"، چیزی که طرفدارا میخواستن رو حسابی به رخشون کشید و فراتر از اون رفت. با وجود اینکه شایعات پیرامون نو وی هوم وحشتناک بودن، فایگی و مارول تمامشون رو کنترل کردن و در کمال ناباوری تونستن خارق العاده عمل کنن. پس با این حساب تا الان دو ویژگی خاص دیگه هم به ویژگی های این اثر اضافه شدن:
۱۱. احترام به طرفدار ها
۱۲. کنترل شایعات به صورت نامحسوس و فراتر رفتن از اونا
حالا که حرفش شد بذارید یه top 15 بسازیم و از نویسنده های اسکرین رانت جلو تر بیفتیم؛ نکته ی دیگه ای که بسیار در این فیلم به چشم میخورد، ادای احترام کاملا نامحسوس به کمیک هاست. پیتر به حرف دکتر گوش نداد و در نهایت نورمن، "می" رو کشت! در کمیک ها هم پیتر به حرف اون پلیس بنده خدا گوش نداد و در نهایت آقا دزده، عمو بنو کشت. پس اینجا ایستراگ های کاملا مخفی در حد چی (!) رو هم شاهد بودیم. اصلا شاید همین ارتباط نزدیک بین وقایع باعث شد که ما احساس نزدیکی با فیلم داشته باشیم! کسی چه میدونه؟
خب پس یک گزینه ی دیگه هم اضافه میشه:
۱۳. ادای احترام غیر متعارف به کمیک ها
راستی اون فرود قهرمانی یه اشاره ی ریزی هم به ددپول داشت (اگه از دنبال کننده های فیلماش باشید، میدونید چی میگم). موضوعاتی مثل پرداختن به دنیاهای توبی و اندرو خیلی جالب و قابل تاملن چون نشون میدن اون دنیاها همچنان ادامه دارن و خبری از ریبوت یا رتکان کامل نیست! این باعث میشه طرفدارای قدیمی اسپایدی همچنان شوق به ادامه ی این فرنچایز ها رو تو ذهنشون رشد و پرورش بدن.
۱۴. ادامه دادن فرنچایز های قبلی
در نهایت یکی از مهمترین عوامل ویژه شدن این فیلم میتونه صحنه های اکشن و نفس گیر و طنز بسیار عالی باشه! در واقع بهتره بگیم...
۱۵. بالانس مناسب بین "طنز"، "اکشن"، "داستان" و "شخصیت پردازی"!
امیدوارم از خوندن این کامنت لذت برده باشید. استاد ترابی مجددا خسته نباشید.

1#:
اونکه صد در صد ولی من ایده ی بهتری دارم! اون زمان (زمان اکران امیزینگ ۲)، یه مقاله در صفحه ی سایت قرار گرفت با موضوع "مقایسه ی اسپایدر_من مارک وب و سم ریمی". میتونه آپدیت بشه. به نظرم جالب در بیاد
نقل قول کردن
Agent spidey
#3 Agent spidey 1400-10-01 02:13
من تو این فیلم نورمن رو شخصیت منفی نمیدونم چون تو این فیلم سعی شده بود بر تم انسانی خبیث ها تمرکز بشه یعنی همه خبیث ها توی این فیلم قربانی حوادثی بودن که اون ها رو به این مسیر سوق داده و در نهایت اون ها رو در مونده کرده یعنی زمانی که استرنج میگه میخواد اونا رو برگردونه به دنیای خودشون میشه ترس رو توی چهره تک تکشون دید خصوصا نورمن آزبورن ، نورمن توی این فیلم به دنبال رهایی از گرین گابلین و برخورد هاش اینو نشون میده و مرگ می به نظرم تقصیر نورمن نیست بلکه تقصیر گرین گابلینه من این شخصیت پردازی برای نورمن آزبورن ( و همینطور دیگر خبیث ها ) رو برای این فیلم می‌پسندم چون باعث شده که به عنوان یه انسان آسیب دیده بسیار سمپاتیک به نظر برسن و اعمال همه شون یه جورایی غریزی و برای بقا جلوه کنه
نقل قول کردن
Ilya202020
#4 Ilya202020 1400-10-01 11:46
داغ داغ
گفته شده بازگشت توبی مگوایر و اندرو گارفیلد به احتمال بسیار زیاد در Doctor Strange In The Multiverse Of Maddness و یا Secret Wars رخ میده

قبلا هم بسیاری از اینسایدر ها گفته بودند که اگر از بازگشت یکسری کرکتر در NWH خوشحال شدید ، صبر کنید تا Doctor Strange In The Multiverse Of Maddness رو ببینید .
همچنین ریشوت های طولانی این فیلم اخیرا تموم شدن و گفته شده این ریشوت ها برای اضافه کردن بازیگرانی بوده که در زمان فیلمبرداری این فیلم ، مشغول بازی در فیلم و سریال دیگه ای بودند .
My Time to Shine Hello
گفته توبی قراره توی پروژه های دیگه هم حضور داشته باشه ولی قرار نیست پروژه های سولو و اختصاصی داشته با‌شه...
رسما هم تایید شده اندرو اسپایدرمن ssu (دنیای سینمایی سونی ) خواهد بود
نقل قول کردن
Agent bishop
#5 Agent bishop 1400-10-01 13:30
به نقل از Ilya202020:
داغ داغ
گفته شده بازگشت توبی مگوایر و اندرو گارفیلد به احتمال بسیار زیاد در Doctor Strange In The Multiverse Of Maddness و یا Secret Wars رخ میده

قبلا هم بسیاری از اینسایدر ها گفته بودند که اگر از بازگشت یکسری کرکتر در NWH خوشحال شدید ، صبر کنید تا Doctor Strange In The Multiverse Of Maddness رو ببینید .
همچنین ریشوت های طولانی این فیلم اخیرا تموم شدن و گفته شده این ریشوت ها برای اضافه کردن بازیگرانی بوده که در زمان فیلمبرداری این فیلم ، مشغول بازی در فیلم و سریال دیگه ای بودند .
My Time to Shine Hello
گفته توبی قراره توی پروژه های دیگه هم حضور داشته باشه ولی قرار نیست پروژه های سولو و اختصاصی داشته با‌شه...
رسما هم تایید شده اندرو اسپایدرمن ssu (دنیای سینمایی سونی ) خواهد بود


الان یعنی ونوم و موربیوس تو دنیا اندرو هستند ؟
نقل قول کردن
masiha_87
#6 masiha_87 1400-10-01 14:17
4#:
حوس کردم با این خبرت یه پوستر نوستالژیک بسازم
s4.uupload.ir/.../...
چطور شد؟
نقل قول کردن
tynixer
#7 tynixer 1400-10-01 17:14
به نقل از masiha_87:
4#:
حوس کردم با این خبرت یه پوستر نوستالژیک بسازم
s4.uupload.ir/.../...
چطور شد؟


روز به روز داری حرفه ای تر میشی ها ! خیلی باحال بود . هیییی ... یادش بخیر
نقل قول کردن
ab8001ab@gmail.com
#8 ab8001ab@gmail.com 1400-10-01 18:11
سلام،ممنون بابت مقاله.
وقتی داشتم قسمت رستگاری مقالرو میخوندم یه سوال برام پیش اومد،بنظرتون الان نورمن آزبورن یا داک آک برمیگردن به دنیایی که داخلش مرده بودن و اتفاقات مردعنکبوتی سه افتاده؟مثلا یه چیزی مث ظاهر شدن افراد بعد دوباره زنده شدن با بشکن هالک؟یا اینکه میرن دقیقا همون تایمی که خودشون مردن توش؟اگه دقیقا برن تو زمان خودشون میشه گفت چندین دنیای موازی جدید درست میشه باز،مثلا دنیایی که توش گرین گابلینی دیگه نیست که بخواد تو جنگ با مردعنکبوتی کشته بشه.
جفتش ممکنه ولی حس میکنم تئوری دومی منطقی تره،یجورایی فک کنم خودم سوال خودمو جواب دادم :-| :lol:
خدایی دمشون گرم با این فیلمی که تحویلمون دادن،تو این تقریبا یه هفته ای که از اومدنش گذشته روزی نبوده که به اتفاقای فیلم و چیزای که بعدا ممکنه رخ بده فک نکنم.
نقل قول کردن
masiha_87
#9 masiha_87 1400-10-01 20:59
به نقل از tynixer:
به نقل از masiha_87:
4#:
حوس کردم با این خبرت یه پوستر نوستالژیک بسازم
s4.uupload.ir/.../...
چطور شد؟


روز به روز داری حرفه ای تر میشی ها ! خیلی باحال بود . هیییی ... یادش بخیر

مرسی نظر لطفته
شیش تا برنامه ی ادیت نصب کردم رو گوشیم با هر کدوم یه بخشیش رو ادیت کردم و این دراومد. پیکس آرت برام دیگه کار نمیکنه و محدود شده (به خاطر استفاده های زیاد). مرسی بابت نظرت. انصافا نمیدونی چقدر انرژی میگیرم وقتی یه نفر از کارم انتقاد یا تعریف میکنه.
مرسی
نقل قول کردن
Anarchy
#10 Anarchy 1400-10-02 01:46
این فیلم لعنتی همه چی داشت!صحنه های اکشن فوق العاده؛پیتر پارکری که مرد شد؛ویلم دفو که خبیث ترین ورژن گابلین رو نشون داد!واقعا این فیلم واسه هر کمیک فن و همچنین فیلم بازی مثل یه آهنگیه که آدم از پلی کردن و گوش دادنش خسته نمیشه!واقعا فیلمی که از کیفیت پرده سینماش ادیت درست میشه تو اینستارو باید طلا گرفت!صحنه ی ورود مت مورداک تو فیلم که قسمت خیلیییی کوچیک از سورپرایز های این فیلمه،همون حس قدیمیه سریال دردویل رو به آدم منتقل میکنه!و این فقژ یک چشمه از این اثر هنری بود!لحظه ی ورود اندرو و توبی که دیوونه کننده بود!صدای جیغو داد تماشاچیا و زنده شدن خاطرات بچگیم!واقعا این فیلم همون چیزی بود که همه ی فنای مارول و مردعنکبوتی بهش نیاز داشتن!بازی ویلم دفو تو این فیلم دیووونه کننده بود!!!خبیث ترین و کثیف ترین گرین گابلینی که میشد تصور کرد با ظاهری که خیلی به کمیکاش نزدیک تر شده.دکر اختاپوس که اون آخرای فیلم منو یاد مردعنکبوتی برتر انداخت!بعد از ۴ بار دیدن این فیلم هنوزم وقتی پلیش میکنم همون هیجان اول رو دارم!!واقعا باید قدر این اثر هنریو دونست!متشکرم از مارول!و از آقای ترابی و بقیه استاتید هم متشکرم که انقد خوب این فیلم رو با مقاله های مختلف پوشش دادن.
Just wow!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45