رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه-بندی-10-غافلگیری-برتر-در-فیلم-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-اسپایدرمن-فیلم-2021-no-way-home-spiderman

"نو وی هو" هواداران را به اشکال زیادی شوکه کرد ولی این غافلگیری ها اونایی هستند که همگان تا سالهای بعد در ذهن شون خواهند داشت.

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

مقدمه: انتظار و هایپی که "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" را احاطه کرده بود به نظر میرسید که نوعی توقعاتی از سومین فیلم اختصاصی تام هالند در MCU به وجود آورده بود که برآورده کردن آنها غیرممکن به نظر میرسید. با این حال و علیرغم تمامی احتمالاتی که علیه این فیلم بود ، تونست از بزرگترین رویاهای هواداران فراتر رود و تنها در 12 روز به فروش خیره کننده 1 میلیارد دلار در سرتاسر دنیا دست یابد (تحت شرایط کرونا و در حالی که همچنان اکران فیلم در بازار پرسود چین در هاله ای از ابهام قرار دارد). با در نظر گرفتن اشتهای سیری ناپذیر هواداران برای محتوای جدید و همچنین از سوی دیگر، توقع آنها برای حضور افتخاری شخصیت های مختلف، به نظر میرسید این اثر قادر نخواهد بود سورپرایز خاصی تحویل ما بدهد. اما خوشبختانه جان واتس (کارگردان) و رفقا تونستند پیچش های غیر منتظره ای را در میان همه صحنه های دیوانه وار اکشن و نوستالژی که در دل داستان مولتی ورس عظیم فیلم بود چپانده شده بود، ارائه دهند که در این مقاله به رتبه بندی آنها میپردازیم.

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

10- دکتر استرنج دیگر جادوگر اعظم نیست

وانگ - دکتر استرنج 2

زمینه سازی اصلی برای داستان "راهی به خانه نیست" در صحنه های پایانی فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" (2019) که در آن میستریو از طریق دیلی بیوگل به دنیا نشان داد که اسپایدرمن، پیتر پارکر است صورت پذیرفت. پیتر پارکر که به خاطر مرگ میستریو برایش پاپوش دوخته شده بود، دید که چطور دنیایش وارونه شده، در حالی که خودش و دوستانش تقلا میکردند وارد کالج شوند و به همین دلیل به سراغ دکتر استرنج رفت تا از وی طلب کمک نماید. علیرغم اینکه هواداران آگاه بودند که طلسم دکتر استرنج به دلیل دخالت های پیتر باعث شکسته شدن مرز میان جهان های موازی خواهد شد اما خیلی ها فکر میکردند او به دلیل غرور خود در قالب نیرومند ترین جادوگر جهان (جادوگر اعظم) ، خواسته بوده قدرت خودش را به رخ بکشد. با این حال در فیلم به ما گفته شد که پس از مرگ یا بهتره بگیم پودر شدن استرنج در فیلم "اونجرز: جنگ بینهایت" به دلیل بشکن «ثانوس»، این عنوان به دستیارش یعنی «وانگ» رسیده است. بنابراین منطقی تر به نظر میرسید که استرنج بخواهد برای اینکه خودی نشان بدهد و دوباره جادوگر اعظم بشود این طلسم را به اجرا بگذارد!

 

9- ند لیدز قادر است از جادو استفاده کند

ند لیدز - جادوگر

علیرغم اینکه شخصیت شیرین «ند لیدز» با بازی «جیکوب باتالون» تنها به عنوان یک شخصیت فرعی در فیلم های مرد عنکبوتی حضور پیدا کرده اما جایگاه او به عنوان "اون بابایی که روی صندلی میشینه" (the guy in the chair) بسیار در کمک کردن به پیتر در دستیابی به موفقیت هایش در نقش مرد عنکبوتی با ارزش بوده است. با این وجود، "نو وی هوم" با دادن استعداد و توانایی استفاده از جادو آینده جدیدی برای او متصور میگردد. این توانایی به نظر تنها برای پیش بردن داستان برای او خلق شده است ولی انصافا به عنوان ابزاری مورد نیاز برای پیتر و دوستانش عمل میکنند به منظور مقابله با 5 تن از مرگبارترین دشمنانش (ند در فیلم میگوید ، مادربزرگش بهش گفته در خانواده شان سابقه جادو وجود داشته است!). در واقع، مهارت ذاتی ند در استفاده از جادو برای مبارزه نهایی به کار می آید، جایی که ند و ام جی مجبور هستند از موقعیت های خطرناک فرار کنند یا نیروی کمکی مثل دکتر استرنج خبر کنند.

 

8- چارلی کاکس در نقش مت مورداک

چارلی کاکس - راهی به خانه نیست

حتی قبل از اینکه نخستین تبلیغات رسمی از "راهی به خانه نیست" شروع شوند شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه «چارلی کاکس» بار دیگر نقش معروف خودش در قالب «مت مورداک» را از سریال "بی باک" که بین سالهای 2015 تا 2018 از "نتفلیکس" پخش شد را در این فیلم بازی خواهد کرد. با این حال وقتی شایعات حضور شخصیت های لگاسی دیگر (توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد) به گوش رسید، احتمال حضور کاکس کمتر شد. تا اینکه در فیلم هواداران کیف کردند وقتی پیتر و عزیزانش داشتند به طور بی رحمانه ای توسط مامورین شرکت "کنترل خسارت" بازجویی میشدند، مت مورداک با بازی آقای کاکس ظاهر شد و از آنها حمایت حقوقی به عمل آورد. علیرغم آنکه صحنه مربوط به حضور کاکس کوتاه بود، اما رفلکس های سریع این وکیل در گرفتن آجری که از پنجره خانه پارکرها به داخل پرت شد، پیتر را به فکر وا داشت که شاید او نیز قدرت فوق بشری داشته باشد.

  

7- بازگشت توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

سه مرد عنکبوتی

از خیلی خیلی وقت پیش حدس و گمانه زنی هایی بود مبنی بر اینکه «توبی مگوآیر» و «اَندرو گارفیلد» در این فیلم برمیگردند تا بار دیگر نقش پیتر پارکر/مرد عنکبوتی را بازی کنند. درسته که سونی و مارول نهایت سعی خود را کردند تا روز نمایش افتتاحیه فیلم این راز بزرگ فاش نشود ولی باید در نظر داشت که حضور آنها قطعی به نظر میرسید زیرا اگر با توجه به میزان بالای هایپ و هیجانی که بابت شایعات به وجود آمده بود ، اگر آنها در فیلم نبودند قطعا هواداران سرخورده شده و این به فروش فیلم لطمه میزد. پس با عقل جور در نمیامد که سونی و مارول بخواهند چنین ریسکی کنند و اگر آنها واقعا حضور نداشتند باید از همان ابتدا شایعات را تکذیب میکردند. در هر حال و علیرغم اینکه تقریبا همه مطمئن بودند آنها در فیلم هستند اما حضورشان همچنان موجب تشویق و کف و سوت تماشاچیان در سالن های سینما شد (یعنی اونجایی که اندرو پس از عبور از پرتالِ ند ، ماسک از روی صورتش برداشت یا صحنه بعدی که مگوآیر را نشان داد). در واقع، غافلگیری اصلی نه در بازگشت آنها بلکه حضور پررنگ و مهم آنها در داستان و همچنین نقش شون در شکل دهی به شخصیت پیتر پارکرِ تام هالند در تبدیل شدن به قهرمانی بهتر و مسئولیت پذیر تر شدن بود.

 

6- بازخلق میم مشهور اسپایدرمن توسط مردان عنکبوتی

یکی از معروف ترین و بامزه ترین "میم" (meme) های اینترنت تحت عنوان pointing spider-man شناخته میشود که در آن دو یا چند مرد عنکبوتی با انگشت به هم اشاره میکنند (این میم اونقدر معروف بوده که در صحنه پس از تیتراژ انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" هم بکار رفت!). خاستگاه این میم ، اولین سریال کارتونی مرد عنکبوتی در دهه 60 میلادی میباشد که کلا منبع خلق میم های بامزه زیادی بوده است! در بخش دوم از اپیزود 19 از فصل 1 این سریال (که اسمش "هویت دوگانه" بود)، پیتر پارکر با بازیگری که به تبهکاری روی آورده بود (با نام «چارلز کامئو»!) رو در رو شد. در واقع آقای کامئو خودش را جای اسپایدرمن جا زده بود تا آثار هنری را به سرقت ببرد. سپس مرد عنکبوتی واقعی جلویش را میگیرد و آنها با انگشت دست خود به هم اشاره و یکدیگر را به تقلبی بودن متهم میکنند و این صحنه منبع صدها میم شده است!

میم مرد عنکبوتی

در فیلم "راهی به خانه نیست" دست کم در دو صحنه به این میم ادای احترام میشود. یکی وقتی تام، توبی و اندرو در آزمایشگاه مشغول درست کردن علاجی برای درمان ابرشرورهای فیلم هستند:

ایستراگ راهی به خانه نیست

و دیگری وقتی که در مجسمه آزادی داشتند فکر میکردند که چطور با خبیث ها مبارزه کنند:

ایستراگ فیلم اسپایدرمن راهی به خانه نیست

سازندگان فیلم دو شوخی دیگر با دو میم معروف دیگر هم کردند که یکی مربوط به جمله معروف نورمن ("میدونید، منم یه جورایی یه دانشمندم!") میشد و دیگری هم مربوط به صاحب خونه زیگیل (!) پیتر پارکر در فیلم "مرد عنکبوتی 2" که انشاله در مقاله ایستراگ های این فیلم بهشون خواهیم پرداخت.

 

5- مرد عنکبوتی، دکتر استرنج را شکست میدهد

مرد عنکبوتی، دکتر استرنج را شکست میدهد

وقتی تریلرها نشان دادند که نوعی نبرد بین دکتر استرنج و مرد عنکبوتی در بعد آیینه رخ خواهد داد کمتر کسی فکر میکرد قهرمان نوجوان ما قادر باشد جادوگر باتجربه را شکست دهد. در حقیقت، اگر قبل از فیلم از ما میپرسیدید بهتان میگفتیم که مرد عنکبوتی حتما راهی پیدا میکنه تا باهاش به طور منطقی استرنج رو قانع بکنه. با این حال در نبرد تمام عیاری که بین آنها رخ داد، مرد عنکبوتی تونست با تکیه بر دانش خود در هندسه پایه، او را در شبکه ای از تار خودش اسیر کرده و حتی حلقه پورتال درست کن او را نیز ازش بگیرد! البته خیلی ها اعتقاد دارند در این صحنه دکتر استرنج خودش عمداً اجازه داده تا مرد عنکبوتی برنده شود تا اینجوری قهرمان جوان ما بتواند فرصتی نصیبش شود برای برای اثبات قابلیت هایش.

 

4- پیتر پارکر برای خودش یک لباس جدید کلاسیک میدوزد

پیتر پارکر برای خودش یک لباس جدید کلاسیک میدوزد

رسمه که اسپایدرمن در MCU در طول یک فیلم چند دست لباس عوض کنه! ولی هیچ کس انتظارش را نداشت که پیتر پارکر در انتهای فیلم یک لباس پارچه ای کلاسیک مشابه با دنیای کمیک بوک برای خودش با چرخ خیاطی بدوزد و بر تن کند! این لباس کاملا با رخدادهای پایانی فیلم هماهنگ بود و رجعت پیتر پارکر از دوران دبیرستان و تبدیل شدن او به قهرمانی مستقل و مسئولیت پذیر تر را کامل کرد.

 

3- به نمایش درآمدن تریلری از فیلم "دکتر استرنج 2"

داکتر استرنج 2

ما به دیدن صحنه های پس از تیتراژ در فیلم های مارول عادت کرده ایم و برخی از آنها حقیقتا مهم و معرکه بوده اند ولی راستش انتظار نداشتیم تریلری از فیلم "دکتر استرنج درمولتی ورس جنون" را ببینیم! این تاکتیک مارول و سونی البته به نوعی قبل تر در صحنه پس از تیتراژ فیلم "کاپیتان آمریکا: نخستین انتقام جو" و برای تبلیغ فیلم "اونجرز" به کار رفته بود (در سال 2011). و البته از نظر تماتیک هم میشد حدس زد که نوعی تبلیغ در پایان فیلم "راهی به خانه نیست" درباره قسمت دوم دکتر استرنج به کار گرفته شود. شما میتونید این تریلر را در اینجا مشاهده کنید و نقد و بررسی سایت اسپایدی را نیز در اینجا بخوانید.

 

2- زن عمو می جمله نمادین اسپایدرمن را بر زبان می آورد

زن عمو می جمله معروف اسپایدرمن

همانطور که در اینجا گفتیم ، شعار معروف اسپایدرمن ("قدرت زیادی، مسئولیت به همراه می آورد") معروف ترین و نمادین ترین جمله در دنیای کمیک است که سالهاست به عموی پیتر پارکر (عمو بن) نسبت داده شده است (البته اولش اینطور نبود. این مقاله را بخوانید). این جمله به ویژه پس از اکران فیلم "مرد عنکبوتی 1" در سال 2002 و گفته شدن آن توسط بازیگر نقش عمو بن (کلیف رابرتسون) قبل از مرگ نمادینش، از شهرت حتی بیشتری برخوردار شد. در فیلم "راهی به خانه نیست" نیز این جمله نقش مهمی داشت و باعث شد تا به نوعی هر سه مرد عنکبوتی یک نقطه و پایه و اساس مشترک محکم پیدا کنند. راستش را بخواهید ما حدس زده بودیم که زن عمو می در این فیلم کشته شود ولی هیچ کس فکرش را نمیکرد که او قبل از مرگ با رفتارش و با گفتن این جمله معروف به پیتر باعث مسئولیت پذیر تر شدن او شود. ولی در پیچشی غافلگیر کننده این جمله را به جای آنکه از زبان عموی پیتر در MCU بشنویم ، از زبان زن عمویش شنیدیم. (البته این موضوع ابهاماتی را در خصوص سرگذشت یا Origin مرد عنکبوتی در MCU به وجود آورد و اینکه اگر عموی او کشته نشده و این جمله بهش گفته نشده بوده پس او چطور مرد عنکبوتی شده؟).

 

1- همه فراموش میکنند که پیتر پارکر کیه

همه پیتر پارکر را فراموش میکنند

در حالی که مرد عنکبوتی تلاش می‌کرد شرور ها را درمان کند و به دنیای خودشان بفرستد ، طلسم دکتر استرنج به قدری قوی بود که واقعیت را مورد هجوم مولتی ورس قرار میداد. تنها راه ایجاد تعادل این بود که پیتر پارکر از حافظه همگان پاک شود؛ از جمله ذهن ند و ام جی. بنابراین استرنج دوباره طلسم را اجرا و در نتیجه حتی خودش هم پیتر پارکر را فراموش کرد! در واقع این طلسم اونقدر قوی بود که کلا انگار پیتر پارکر هرگز وجود نداشته است! البته پیتر به رفقای خود قول داد پس از طلسم پیدایشان کند و همه چی را بهشون بگوید ولی با دیدن زخم روی پیشانی ام جی به این نتیجه رسید که بهتر است چیزی ندانند و اینطوری برای امنیت خودشان بهتر است. این طلسم باعث شد تا تمام خاطرات دیگران از پیتر پارکر در ذهنشان پاک شود و پایانی تلخ اما درخشان برای این فیلم زیبا رقم بخورد که تقریبا هیچ کس انتظارش را نداشت زیرا حدس ما این بود که دکتر استرنج تنها هویت اسپایدرمن را پاک کند نه اینکه کلا تمام آثار پیتر پارکر را از ذهن مردم عالم حذف کند!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-10-11 10:19
آقایون خانوما. لطفا یادتون نره ایرادات تایپی تو مقاله رو گوشزد کنید تا برطرف بشن
نقل قول کردن
Ahmadlalami
#2 Ahmadlalami 1400-10-11 10:53
ممنونیم استاد بسیار مقاله زیبایی بود. من که غلط تایپی ندیدم :o
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-10-11 11:46
سلام خدمت همگی
استاد مقاله عالی بود خسته نباشید!
راستش این نکاتی که داخل مقاله اومدن میشه چیزی بین سورپرایز و اتفاقات شوک کننده قرارشون داد. به خیال خود مارول، بزرگترین سورپرایزش برای طرفدارا حضور توبی و اندرو بود اما اون همه اتفاقات مختلف واقعا عظیم و فوق العاده جلوه کردن! به نظرم بزرگترین سورپرایز (های) این فیلم برای کسایی که داستان لو رفته رو خونده و فیلم های لو رفته رو دیده بودن یکم اشتیاق کمتری به ارمغان آورد! من خودم ویدئوی تاب خوردن سه تایی تام و توبی و اندرو رو که دیدم کلی جیغ کشیدم ولی داخل فیلم فقط لبخند زدم! اما مثلا از اونجایی که نمیدونستم کی میخوان وارد فیلم بشن، هایپم وحشتناک بود. در کل نو وی هوم پر از حاشیه بود و با اکرانش این حواشی با سرعتی در حد سرعت نور، خوابیدن! هر اومدنی یه رفتنی هم داره اما "رفتن" این فیلم یکم همچین سریع بود! با اینکه اخبار مختلفش تازه حالا حالا ها داده میپیچه، بازم سریع بود!
مجددا تشکر میکنم بابت نوشتن مقاله
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #4 AM SM BM SM 1400-10-11 11:55
سلام
ممنون بابت مقاله.
فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" اونقدر غافلگیری های بزرگ داشت که بعضا آدم رو خیلی متعجب میکنند. از هر نوع غافلگیری که بخواید در این فیلم وجود داشت و چقدر هم خوب اجرا شدند. از غافلگیری های بامزه و باحال تا غمگین و اشک آور و قدرتمند و غرور آمیز. همهٔ اینا باعث شدند تا فیلم راهی به خانه نیست کلی غافلگیری باحال و مهم داشته باشه که طرفداران رو حیرت زده میکنه. مثلا مورد ۱۰ که بینابین حرف های وانگ و استرنج به گوش میرسید ولی خب منطقی هم به نظر میرسید که بدون حضور استرنج یکی دیگه جادوگر اعظم باشه. یا مورد ۹ که لحظه واقعا بامزه ای هم بود که از قبل خود ند لیدز گفته بود که مادربزرگش میگه اونا توی جادو سررشته دارند و میبینیم که جادو هم یک استعداد ذاتی داره که ند از اون برخورداره. حضور چارلی کاکس هم که قبل از اکران فیلم درباره اش شایعه هایی به وجود اومد و با اینکه حضور اندکی هم داشت، اما اون صحنه ای که اون پاره آجر رو میگیره خیلی جالب بود. حضور توبی و اندرو هم که بخش مهمی از این فیلم رو تشکیل میدن و البته حضور مهم و معناداری هم دارند. این بازخلق میم مشهور اسپایدرمن که دیگه آخرش بود! مخصوصا اون اولی که ند سه تا پیتر رو صدا میزنه و همشون با هم جواب میدن! خیلی بامزه بود. و البته اسپایدرمن شاید قدرت های خیلی زیاد و قوی نداشته باشه اما توی همین مبارزه اش با دکتر استرنج نشون داده که با هوشی که داره میتونه چه کارهایی بکنه و حریف های بزرگی رو به زانو در بیاره. و البته من فکر نمیکنم دکتر استرنج بهش آسون گرفته باشه. چون اون قبلش با طلسمی که میخواست انجام بده یه اشتباه کرده بود و دیگه برای امتحان کردن شانس پیتر نمیتونست ریسک بکنه و ما دیدیم با چه شدتی دنبال پیتر بود. ساختن یه لباس جدید توسط پیتر پارکر یک پایانبندی محکم و قوی و زیبا بود که عجب لباس باحالی هم هست که شاید وفادارترین لباس به دنیای کمیکه که خیلی خوبه که خود پیتر با نخ و سوزن اون رو درست کرد. دربارهٔ تریلر فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" راستش من انتظار به نمایش در اومدن تریلری از این فیلم در پایان راهی به خانه نیست رو داشتم. یعنی اینکه دکتر استرنج ۲ از لحاظ پلات و ساختار مولتی ورسی به نوعی دنبالهٔ فیلم راهی به خانه نیست محسوب میشه و طبیعی هست که تبلیغی براش صورت بگیره. ضمن اینکه اون لحظه بهترین موقع برای تبلیغ دکتر استرنج ۲ و فروش بیشتر این فیلم بود. اون لحظهٔ مرگ زن عمو می که جملهٔ احساسی و زیبای "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه دارد" رو میگه واقعا غم انگیز بود و بسیار زیبا و البته شوکه کننده. بالاخره ما این جلمه رو توی mcu شنیدیم و اونایی که بخوان الکی ایراد بگیرند هم دیگه باید کاسه کوزشون رو جمع کنند. و البته من فکرنمیکنم عمو بن در mcu نباشه اما شاید اون این جمله رو نگفته و اولین بار زن عمو می بهش گفت. اما باز هم به نظرم عمو بن در mcu هست. و البته پایانبندی فیلم و اون اتفاق شوکه کننده و تلخ که بهترین پایانی بود که میتونست برای این فیلم صورت بگیره. اصل داستانگویی حکم میکنه که قهرمان در زمان اشتباه کردنش و خطایی که انجام باید در زمان رو به رو شدن با اون خطا چیزی رو از دست بده و اون کار براش عواقبی داشته باشه. اینجا اون خطا حواس پرتی پیتر در زمان طلسم بود و البته خوش قلبی ذاتیش که آدم دلش نمیاد بگه خطایی توسط او بود. فقط در یک دنیای بد، پیتر زیادی خوب بود. وقتی که پیتر زن عمو می رو از دست داد همه فکر کردیم که دیگه پیتر تاوان کارش رو داد، اما قضیه اصلی یه چیز دیگه. پایانبندی فیلم که توی اون همه پیتر رو فراموش میکنند با یک تیر دو نشون زد. هم این مصائب پیتر رو بیشتر نشون داد، هم اینکه قوس شخصیتی پیتر که مسئولیتِ قدرت هاش هست رو به شکلی اصولی و درست کامل کرد که این نکته دوم خیلی مهمه. چون اگر پایان بندی مثلا جوری بود که همه فقط هویت اسپایدرمنی پیتر رو فراموش کنند قضیه کلا فرق داشت. هم قوس شخصیتیم اون ناقص میموند و پیتر اون تصمیم بزرگ رو نمیگرفت، هم اینکه در پایان فیلم همه چیز به خیر و خوشی از نظر هویت پیتر تموم میشد که ۱۸۰ درجه با چیزی که دیدیم فرق داشت. در کل واقعا این فیلم معلوم بود پیچش های خیلی باحال و مهمی داره که به نظرم مورد اول حتی میتونه توی لیست بهترین پیچش های داستانی فیلم های کمیک بوکی رتبه خوبی بگیره.
با تشکر.
نقل قول کردن
mtdjjp
#5 mtdjjp 1400-10-11 12:37
امکان داره که پیتر با اسم بن رایلی کارش رو ادامه بده نه پیتر پارکر
نقل قول کردن
Ilya202020
#6 Ilya202020 1400-10-11 16:18
استاد حقیقتش یه مقاله تو سایت cbr دیدم که به نظرم جالب بودن به نظرتون اینو شروع به ترجمه کنم
www.cbr.com/.../
یکی هم اینکه سایت به مقاله 10 لحظه احساسی برتر در فیلم راهی به خانه نیست نیاز داره
نقل قول کردن
Behnam
#7 Behnam 1400-10-11 16:49
خسته نباشید. مورد شیش خطر اخر نوشتین انشاله باید بشه انشالله :-)
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1400-10-11 17:28
به نقل از Ilya202020:
استاد حقیقتش یه مقاله تو سایت cbr دیدم که به نظرم جالب بودن به نظرتون اینو شروع به ترجمه کنم
www.cbr.com/.../
یکی هم اینکه سایت به مقاله 10 لحظه احساسی برتر در فیلم راهی به خانه نیست نیاز داره

اون مقاله تو برنامه سایت نیست
اقای یارویسی دارند روی مقاله 10 لحظه برتر احساسی و 10 دیالوگ برتر راهی به خانه نیست کار میکنن
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#9 AM SM BM SM 1400-10-11 17:39
به نقل از masiha_87:
در کل نو وی هوم پر از حاشیه بود و با اکرانش این حواشی با سرعتی در حد سرعت نور، خوابیدن! هر اومدنی یه رفتنی هم داره اما "رفتن" این فیلم یکم همچین سریع بود! با اینکه اخبار مختلفش تازه حالا حالا ها داده میپیچه، بازم سریع بود!

اتفاقا به نظر من دقیقا برعکس! حواشی راهی به خانه نیست تازه داره شروع میشه. بعضی ها منتظر کیفیت اصلی میمونند(بیشتر اونایی که طرفدار اسپایدرمن نیستند و فقط فیلم ها رو نگاه میکنند) و دم به دقیقه فروش این فیلم داره رکوردهای جدید میزنه. و البته نظرات هم با توجه به اینکه اکثرا بین عموم مردم (سینما اسکور +A، امتیاز مردمی راتن تومیتوز ۹۹) مثبت هست اما بعضی نظرات مخالف هم به چشم میخوره. راستش به نظر من راهی به خانه نیست هنوز تازه چند روزه اومده و قبل از اون توی راه اومدن بود. حالا حالا ها مونده تا رفتنش. ضمن اینکه غیر از "ماتریکس: رستاخیزها" ، فعلا حریفی برای "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برای گرفتن جایگاه اون بین بحث ها و نظر ها و حرف ها و حاشیه ها نیست. حالا شما چون خودت فیلم رو دیدی شاید فکر میکنی که حواشی اون خوابیده ولی مخصوصا توی این موقع از سال، راهی به خانه نیست دوام بالاتری داره. مثل "انتقام‌جویان: پایان بازی" که هنوز که هنوزه دربارش صحبت میشه.
به نقل از mtdjjp:
امکان داره که پیتر با اسم بن رایلی کارش رو ادامه بده نه پیتر پارکر

نکتهٔ جالبی بود. ممکنه که این اتفاق بیفته. فقط یه چیزی که دوست ندارم اتفاق بیفته، رتکان اتفاقات پایانی راهی به خانه نیست هست که یعنی یه جورایی قضیه درست بشه. البته فکر نمیکنم این اتفاق بیفته اما اگر یه جوری این اتفاق حذف بشه واقعا بد و ضدحاله.
راستی تا حالا دقت کردید که سه گانه اسپایدرمن در mcu، تنها سه گانه ای از اسپایدرمن بود که اشتباه بزرگ و مُهلکی نداشت؟ یعنی سه گانه سم ریمی که توی قسمت سومش اشتباهات مهمی از جمله اینکه مرد شنی قاتل عمو بن شد داشت، فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که با قسمت دوم و اینکه گفته شد به دست آوردن قدرت فوق بشری توسط پیتر پارکر از پیش برنامه ریزی شده بود و اون مسئلهٔ "یک آدم کاملا معمولی که در تاثیر یک اتفاقات غیرمعمولی قرار میگیره" رو خراب کرد و البته قضیه شخصیت پردازی غلط هری آزبورن توی اون فیلم که شبیه هری دنیای کمیک نبود. اما سه گانه اسپایدرمن در mcu تا حالا واقعا اونطور مشکلی که بگیم ذات اسپایدرمن رو خدشه دار کرده و خرابش کرده نداشته!
نقل قول کردن
Ilya202020
#10 Ilya202020 1400-10-11 18:34
به نقل از mtm:
به نقل از Ilya202020:
استاد حقیقتش یه مقاله تو سایت cbr دیدم که به نظرم جالب بودن به نظرتون اینو شروع به ترجمه کنم
www.cbr.com/.../
یکی هم اینکه سایت به مقاله 10 لحظه احساسی برتر در فیلم راهی به خانه نیست نیاز داره

اون مقاله تو برنامه سایت نیست
اقای یارویسی دارند روی مقاله 10 لحظه برتر احساسی و 10 دیالوگ برتر راهی به خانه نیست کار میکنن

منم می‌خوام یه مقاله ای رو ترجمه کنم چی رو بکنم شما یه لینک بدین من ترجمه کنم اگه پسندیدین تو سایت قرار بدین خیلی دوست دارم از نویسندگان سایت شم
نقل قول کردن
Ilya202020
#11 Ilya202020 1400-10-11 18:35
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از masiha_87:
در کل نو وی هوم پر از حاشیه بود و با اکرانش این حواشی با سرعتی در حد سرعت نور، خوابیدن! هر اومدنی یه رفتنی هم داره اما "رفتن" این فیلم یکم همچین سریع بود! با اینکه اخبار مختلفش تازه حالا حالا ها داده میپیچه، بازم سریع بود!

اتفاقا به نظر من دقیقا برعکس! حواشی راهی به خانه نیست تازه داره شروع میشه. بعضی ها منتظر کیفیت اصلی میمونند(بیشتر اونایی که طرفدار اسپایدرمن نیستند و فقط فیلم ها رو نگاه میکنند) و دم به دقیقه فروش این فیلم داره رکوردهای جدید میزنه. و البته نظرات هم با توجه به اینکه اکثرا بین عموم مردم (سینما اسکور +A، امتیاز مردمی راتن تومیتوز ۹۹) مثبت هست اما بعضی نظرات مخالف هم به چشم میخوره. راستش به نظر من راهی به خانه نیست هنوز تازه چند روزه اومده و قبل از اون توی راه اومدن بود. حالا حالا ها مونده تا رفتنش. ضمن اینکه غیر از "ماتریکس: رستاخیزها" ، فعلا حریفی برای "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برای گرفتن جایگاه اون بین بحث ها و نظر ها و حرف ها و حاشیه ها نیست. حالا شما چون خودت فیلم رو دیدی شاید فکر میکنی که حواشی اون خوابیده ولی مخصوصا توی این موقع از سال، راهی به خانه نیست دوام بالاتری داره. مثل "انتقام‌جویان: پایان بازی" که هنوز که هنوزه دربارش صحبت میشه.
به نقل از mtdjjp:
امکان داره که پیتر با اسم بن رایلی کارش رو ادامه بده نه پیتر پارکر

نکتهٔ جالبی بود. ممکنه که این اتفاق بیفته. فقط یه چیزی که دوست ندارم اتفاق بیفته، رتکان اتفاقات پایانی راهی به خانه نیست هست که یعنی یه جورایی قضیه درست بشه. البته فکر نمیکنم این اتفاق بیفته اما اگر یه جوری این اتفاق حذف بشه واقعا بد و ضدحاله.
راستی تا حالا دقت کردید که سه گانه اسپایدرمن در mcu، تنها سه گانه ای از اسپایدرمن بود که اشتباه بزرگ و مُهلکی نداشت؟ یعنی سه گانه سم ریمی که توی قسمت سومش اشتباهات مهمی از جمله اینکه مرد شنی قاتل عمو بن شد داشت، فیلم های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" که با قسمت دوم و اینکه گفته شد به دست آوردن قدرت فوق بشری توسط پیتر پارکر از پیش برنامه ریزی شده بود و اون مسئلهٔ "یک آدم کاملا معمولی که در تاثیر یک اتفاقات غیرمعمولی قرار میگیره" رو خراب کرد و البته قضیه شخصیت پردازی غلط هری آزبورن توی اون فیلم که شبیه هری دنیای کمیک نبود. اما سه گانه اسپایدرمن در mcu تا حالا واقعا اونطور مشکلی که بگیم ذات اسپایدرمن رو خدشه دار کرده و خرابش کرده نداشته!

شما خودتون یه پا مقاله نویسینا :)
اره این بند اخرتون خیلی جالب و خوب بود
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1400-10-11 22:18
به نقل از Ilya202020:
به نقل از mtm:
به نقل از Ilya202020:
استاد حقیقتش یه مقاله تو سایت cbr دیدم که به نظرم جالب بودن به نظرتون اینو شروع به ترجمه کنم
www.cbr.com/.../
یکی هم اینکه سایت به مقاله 10 لحظه احساسی برتر در فیلم راهی به خانه نیست نیاز داره

اون مقاله تو برنامه سایت نیست
اقای یارویسی دارند روی مقاله 10 لحظه برتر احساسی و 10 دیالوگ برتر راهی به خانه نیست کار میکنن

منم می‌خوام یه مقاله ای رو ترجمه کنم چی رو بکنم شما یه لینک بدین من ترجمه کنم اگه پسندیدین تو سایت قرار بدین خیلی دوست دارم از نویسندگان سایت شم

بله. 98 درصد کسانی که میان سایت ما نظر میدن میخوان مقاله بنویسن برای ما ولی همونطور که اون پایین تو بخش قوانین سایت هم نوشتیم ، "در صورت نیاز به ادیتور یا مترجم يا مقاله جديد ، اطلاع رسانی انجام خواهد شد. از ارسال اسپم خودداری کنید"
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#13 AM SM BM SM 1400-10-11 22:53
به نقل از mtm:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از mtm:
به نقل از Ilya202020:
استاد حقیقتش یه مقاله تو سایت cbr دیدم که به نظرم جالب بودن به نظرتون اینو شروع به ترجمه کنم
www.cbr.com/.../
یکی هم اینکه سایت به مقاله 10 لحظه احساسی برتر در فیلم راهی به خانه نیست نیاز داره

اون مقاله تو برنامه سایت نیست
اقای یارویسی دارند روی مقاله 10 لحظه برتر احساسی و 10 دیالوگ برتر راهی به خانه نیست کار میکنن

منم می‌خوام یه مقاله ای رو ترجمه کنم چی رو بکنم شما یه لینک بدین من ترجمه کنم اگه پسندیدین تو سایت قرار بدین خیلی دوست دارم از نویسندگان سایت شم

بله. 98 درصد کسانی که میان سایت ما نظر میدن میخوان مقاله بنویسن برای ما ولی همونطور که اون پایین تو بخش قوانین سایت هم نوشتیم ، "در صورت نیاز به ادیتور یا مترجم يا مقاله جديد ، اطلاع رسانی انجام خواهد شد. از ارسال اسپم خودداری کنید"

خدا رو شکر من جز اون دو درصد هستم!! چون قبلا گفتین که هم باید خودتون اطلاع رسانی کنید، هم طرف باید انگلیسی رو تمام و کمال بلد باشه (که من اینطور نیستم، یعنی کارراه انداز بلدم ولی نه اونطور که روان بتونم ترجمه کنم) و البته اطلاعات خاصی هم ندارم که به درد سایت بخورم. پس همین جا در جایگاه کاربر در خط امام..نه، خط سایت کار میکنم. بقیش رو میسپارم به مسئولین. :lol:
#11
ممنون. ;-)
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1400-10-12 01:28
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از mtm:
به نقل از Ilya202020:
به نقل از mtm:
به نقل از Ilya202020:
استاد حقیقتش یه مقاله تو سایت cbr دیدم که به نظرم جالب بودن به نظرتون اینو شروع به ترجمه کنم
www.cbr.com/.../
یکی هم اینکه سایت به مقاله 10 لحظه احساسی برتر در فیلم راهی به خانه نیست نیاز داره

اون مقاله تو برنامه سایت نیست
اقای یارویسی دارند روی مقاله 10 لحظه برتر احساسی و 10 دیالوگ برتر راهی به خانه نیست کار میکنن

منم می‌خوام یه مقاله ای رو ترجمه کنم چی رو بکنم شما یه لینک بدین من ترجمه کنم اگه پسندیدین تو سایت قرار بدین خیلی دوست دارم از نویسندگان سایت شم

بله. 98 درصد کسانی که میان سایت ما نظر میدن میخوان مقاله بنویسن برای ما ولی همونطور که اون پایین تو بخش قوانین سایت هم نوشتیم ، "در صورت نیاز به ادیتور یا مترجم يا مقاله جديد ، اطلاع رسانی انجام خواهد شد. از ارسال اسپم خودداری کنید"

خدا رو شکر من جز اون دو درصد هستم!! چون قبلا گفتین که هم باید خودتون اطلاع رسانی کنید، هم طرف باید انگلیسی رو تمام و کمال بلد باشه (که من اینطور نیستم، یعنی کارراه انداز بلدم ولی نه اونطور که روان بتونم ترجمه کنم) و البته اطلاعات خاصی هم ندارم که به درد سایت بخورم. پس همین جا در جایگاه کاربر در خط امام..نه، خط سایت کار میکنم. بقیش رو میسپارم به مسئولین. :lol:
#11
ممنون. ;-)

شما تو همین سمتی که هستی خیلی خوبه.
به قول جینی که تو کارتون علاالدین میگفت (اون جایی که خودشو شبیه به زنبور درآورده بود): bee yourself
(خودت باش)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1400-10-12 12:45
#15
الان این نصیحت رفت برای آویزه گوش شدن. واقعا هم خوبه دیگه، همه که نباید نویسنده و مترجم و ادیتور بشن. بالاخره هر کسی را بهر کاری ساختند. یه چند تا کاربر هم نیازه. با هم میشیم کاربران گمنام سایت اسپایدی. دیگه ریا هم نمیشه. :lol: حالا از شوخی هم گذشته تقریبا توی این یک سالی که توی سایت بودم (فردا تولدم توی سایته و دقیقا میشه یک سال) این کاربر بودن توی سایت خیلی خوب بوده و میتونم راحت نظرم رو بگم و این عالیه. امیدوارم همینطوری بتونم به طور پیوسته نظراتم رو بگم و سال های خوب دیگه هم توی سایت داشته باشم.
.
.
آقا میگم این تصمیم نهایی پیتر برای اینکه به ام جی و ند نگه کیه خیلی سخت بود واقعا. یعنی راستش من رو یاد اون جمله مری جین توی پایان فیلم مرد عنکبوتی ۲ مینداخت که میگفت "اونقدر برام ارزش قائل نیستی که بذاری خودم برای زندگیم تصمیم بگیرم؟" اینجا هم واقعا سخته ولی خب میشه گفت پیتر کاری رو کرد که جون اونا رو تضمین میکنه. درواقع شاید ما بگیم خب این ام جی هست و از چیزی نمیترسه، ولی پیتر خوب میدونه که توی یک کمیک بوک نیست. اون توی یک دنیای واقعی هست و آدم های دور و اطرافش میتونند مثل زن عمو می کشته بشن و اون رو عزادار کنند. و این تصمیم نهایی پیتر برای جون خود اونا بود. درواقع هر طور که فکر میکنم، این بهترین پایان بندی بود که میشد برای "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" در نظر گرفت. چون همونطور که گفتم هم این سختی های زندگی پیتر رو مثل هر آدم دیگه ای نشون داد که قرار نیست همه چیز اینقدر سیاه و سفید و با خیر و خوشی تموم بشه و بعضی وقت ها چنین پایان های تلخ و شیرینی رو هم داریم. هم قوس شخصیتی پیتر رو بسیار عالی کامل کرد که اگر در شکل دیگه ای بود، پیتر توی این تصمیم سخت گیر نمیکرد. یعنی انتخاب های ما هستند که شخصیتمون رو میسازند و برای تکمیل این رشد شخصیتی برای پیتر، نیاز به یک دوراهی و تصمیم گیری بود. پیتر میتونست مثل همهٔ ما، برای تصمیم متفاوت با اون چیزی که دیدیم (نتونستم بگم تصمیم غلط!) بهونه بیاره و بگه "بابا، انتقام‌جویان هستند، دکتر استرنج هست، این همه قهرمان و پلیس هست و با هم جلوی این شرور ها رو میگیریم. دیگه چرا من خودم رو قربانی کنم؟" اما پیتر توی این دو راهی هست خاطر درسی که گرفت تصمیم خوب رو گرفت و اینطوری رشد شخصیتی اون کامل شد. نکته سوم اینه که بعد از پایان های فیلم های "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" و "مرد عنکبوتی: دور از خانه" که پایان های خوب و درست اما ساده ای که قهرمان در نهایت پیروز میشه داشتند، فیلم راهی به خانه نیست، نیاز داشت که یک پایان تیز تر و بُرنده تر و قاطع تر داشته باشه تا به یک پایان عالی و غیر کلیشه ای در این سه گانه تبدیل بشه و خوشبختانه این اتفاق هم افتاد. برای همین مورد ۱ در این مقاله از هر جهت فوق‌العاده بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید