تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

این شما و این تحلیل و بررسی تریلر دکتر استرنج در مولتی ورس جنون که نکاتی شگفت انگیز در دل خود مخفی کرده. 

چند وقت پیش در اینجا خبر لو رفتن تریلر فیلم مورد انتظار "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) را دادیم. این تیزر که در واقع دومین صحنه بعد از تیتراژ فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" (Spider-Man: No Way Home) است، دارای اشارات و نکات زیادی می‌باشد. بنابراین بدون فوت وقت میریم سراغ موشکافی این تریلر.

اگر هنوز(!) تریلر رسمی را با کیفیت بالا ندیده‌اید به اینجا بروید!

 

هشدار: بخش هایی از این مقاله داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

- ساعت شکسته

در ابتدای تریلر‌ صدای دکتر استرنج به گوش میرسد که میگوید "‌مولتی ورس مفهومیه که به طرز ترسناکی خیلی کم ازش میدونیم". همانطور که احتمالا میدانید این دیالوگ را قبلا در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" از زبان استرنج شنیدیم. چند ثانیه بعد ساعت شکسته ای به نمایش در می‌آید که تصویر صورت استرنج روی شیشه آن منعکس شده. اگر فیلم قبلی دکتر استرنج را دیده باشید قطعا این ساعت را به یاد دارید. اوایل فیلم قبلی، استرنج به شدت به مادیات از جمله کلکسیون عظیم ساعت های گران قیمت‌ش وابسته بود و بعد از مشکلی که برای دست هایش پیش آمد، این ساعت تنها چیزی بود که برای او باقی مانده بود. از همه مهمتر، این ساعت به نوعی نماد رشد معنوی دکتر استرنج در طول فیلم بود.

مولتی ورس جنون

در این تصویر، شکسستگی های روی شیشه ساعت خیلی شبیه به تقسیم خطوط زمانی جهان های موازی است. بر این اساس، انعکاس صورت استرنج روی ساعت، احتمالا به واریانت های دکتر استرنج در دنیاهای موازی اشاره دارد که در ادامه تریلر بیشتر به آنها پرداخته میشود.

 

- مکالمه وانگ و دکتر استرنج و اشاره به عواقب مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست

همانطور که از خیلی وقت پیش مشخص شده بود، این فیلم ارتباط نزدیکی با "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" دارد. در صحنه ای از تریلر، بعد از اینکه موردو استرنج را سرزنش میکند و میگوید "بی‌احترامی تو به واقعیت بدون مجازات نمی‌مونه"، استرنج در پاسخ میگوید که "این تنها راه بود، ولی من هیچوقت نمیخواستم این اتفاق بیفته". به طور قطعی معلوم نیست که منظور موردو از "بی احترامی به واقعیت" چیست اما به احتمال زیاد گفتگوی این دو به وقایع "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" ‌مربوط میشود.

 در پایان این فیلم دیدیم که دکتر استرنج برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه در حد مولتی ورس، مجبور شد با اجرای طلسمی، کاری کند که تمام مردم جهان از یاد ببرند که پیتر پارکر همان اسپایدرمن است. اگرچه ظاهرا در پایان این فیلم جهان نجات پیدا کرد و اوضاع مولتی ورس پایدار شد، اما معلوم نیست که آیا تاثیر این طلسم موقتی بوده یا نه. ممکن است که سخنان وانگ مربوط به موضوع دیگری باشد اما احتمالا اتفاقات فیلم راهی به خانه نیست، عواقب سنگین تری به دنبال داشته اند.

 

- جهان های رو به نابودی

در صحنه بعدی، استرنج با جهانی رو به رو میشود که رو به نابودی و زوال پیش میرود. این صحنه که احتمالا یک جهان موازی را نشان میدهد، دقیقا مشابه جهان موازی است که در قسمت چهارم سریال "چه میشود اگر...؟" آن را مشاهده کردیم. به نظر میرسد که اعمال نسخه دارک و پلید دکتر استرنج سریال وات ایف، منجر شده که جهان های دیگر هم به سرنوشت شوم دنیای اولیه او دچار شوند. علاوه بر این ایستراگ، اشارات دیگری هم به این اپیزود دیده میشوند که ما را برای سوپرایز انتهای تیزر آماده میکنند.

 

- سانکتوم سانکتوروم متروکه

دکتر استرنج 2 نقد

کمی بعدتر استرنج را در حال بالا رفتن از پله های سانکتوم سانکتوروم می‌بینیم. با توجه به فضای این مکان مشخص است که سانکتوم سانکتوروم متروکه شده. آیا اینجا مربوط به همان جهان تقریبا نابود شده ای است که در صحنه قبلی دیدیم؟ یا این صحنه سانکتوم سانکتورومِ دنیای اصلی را نشان میدهد که بعد از یک نبرد عظیم نابود شده؟ از آنجایی که در صحنهٔ بعدی دکتر استرنج (خبیث) را از پشت می‌بینیم احتمال اول بیشتر است:

بررسی دکتر استرنج 2

 

- ازدواج کریستین پالمر

اسپایدرمن دکتر استرنج

در ادامه چند صحنه به سرعت از جلوی چشمان ما رد میشوند که یکی از مهمترین های آنها کریستین پالمر را در لباس عروس نشان میدهد. در این صحنه همچنین دکتر استرنج در کنار «نیکودیمس وست» (همان دکتری که در قسمت قبل حضور داشت و استرنج مدام با او بدرفتاری میکرد) ایستاده و مراسم عروسی را تماشا میکند.

 چیزی که به وضوح دیده میشود این است که استرنج داماد نیست. این صحنه شاید یک جهان موازی را نشان میدهد اما محتمل ترین تئوری این است که کریستین از بشکن ثانوس جان سالم به در برده و در طول 5 سال غیبت استرنج با شخص دیگری رابطه برقرار کرده. با توجه به حضور دکتر استرنج سریال وات ایف، کریستین احتمالا نقش مهمی در این فیلم داشته دارد.

 

- کلاغ و اشاره به مورگان لی فی؟

مورگان لو فی

در یکی از صحنه ها کلاغ سیاهی را می‌بینیم که به سرعت از جلوی چشمانمان گم میشود. شاید گمان کنید که این صحنه خیلی ‌بی‌اهمیت است اما اصلا این طور نیست. کلاغ پرنده ای‌ست که در اسطوره شناسی به عنوان نماد بدبختی یا حتی مرگ در نظر گرفته میشود. بر این اساس عده ای از طرفداران گمان میکنند که این کلاغ نشان دهنده آن است که در فیلم دکتر استرنج در مولتی ورس جنون، شاهد مرگ حداقل یک شخصیت مهم خواهیم بود.

از طرفی در دنیای کمیک کلاغ همیشه به عنوان نماد مورگان لی فی شناخته میشود. همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، مورگان لی فی از شخصیت های خبیث خیلی قدیمی مارول است که توسط نویسنده استن لی و طراح جک کربی با الهام از شخصیت مورگان لو فی در افسانه شاه آرتور خلق شد . این نسخه از این شخصیت به عنوان یک نیمه پری و هم‌نیای شاه آرتور اسطوره ای به‌شمار می‌رود و در بکارگیری سحر و جادو استاد است و ضریب هوشی بالا و جاودانگی مجازی دارد. همچنین این مورگان لی فی بود که با جمع آوری طومار های به جا مانده از «کثان» (Chthon)، ایزد هرج و مرج، کتاب دارک هولد را ایجاد کرد. البته این شخصیت قبلا در فصل سوم سریال "فراری ها" حضور داشت و نقشش را خانم ‌«الیزابت هارلی» بازی میکرد. او جادوگری بود که در بعد تاریکی اسیر شده بود اما موفق شد که از آنجا خارج شود و در نهایت از فراری ها شکست خورد و دوباره به بعد تاریکی تبعید شد. حال با توجه به اینکه مشخص نیست که "‌فراری ها" در MCU جریان داشته یا خیر، احتمال دارد که نسخه دیگری از مورگان لی فی را در آینده MCU ببینیم. شاید هم شکاف های میان بعدی، باعث خروج او از بعد تاریکی شده اند.

 

- آمریکا چاوز

امریکا چاوز

قبل‌تر اعلام شده بود که خانم «ژچیل گومز» (Xochitl Gomez) قرار است در دکتر استرنج 2 نقش شخصیت آمریکا چاوز را بازی کند. بنابراین قابل پیشبینی بود که او در این تریلر حضور داشته باشد. آمریکا چاوز ملقب به میس آمریکا قبلا در این مقاله معرفی شده. او اولین بار در سال 2011 خلق شد بنابراین یکی از شخصیت های نسبتا جدید ماروله. او اهل این جهان نیست بلکه متعلق به "دنیای موازی آرمانی" (Utopian Parallel) است. دنیایی خارج از زمان که موجوداتی به نام Demiurge حضور داشتند. چاوز وقتی به دنیا آمد توانایی های فرابشری نداشت اما به دلیل حضور Demiurge ها در محل زندگی اش، توانایی های نسبتا زیادی به دست آورد. وقتی که سن او کم بود مادرانش، «آمالیا چاوز» (Amalia Chavez) و «النا چاوز» (Elena Chavez) در اقدامی قهرمانانه جان خود را برای بستن یک سیاهچاله فدا کردند. آمریکا هم برای یافتن هدفی بزرگتر، جهانش را ترک کرد و به دنیا های مختلف سفر کرد تا اینکه به دنیای ما رسید و تبدیل به یک قهرمان شد. متعلق بودن او به یک جهان موازی دیگر با تم فیلم دکتر استرنج 2 جور در می‌آید و باید دید که این شخصیت چه نقشی در فیلم خواهد داشت.


- وانگ در خطر است

وانگ - دکتر استرنج 2

در فیلم راهی به خانه نیست بعد از اینکه معلوم شد وانگ حالا جادوگر اعظم است، با پورتالی به جای نامعلومی رفت. اطلاعات زیادی از سرنوشت وانگ در دسترس نیست اما در صحنه ای از تریلر او را می‌بینیم که زخمی شده و حالت بازو هایش نشان میدهند که او در اسارت شخص مرموز و نامعلومی قرار دارد.

 

- ملاقات با واندا

استرنج 2

از خیلی وقت پیش، حضور واندا در این فیلم تایید شده بود و با توجه به اینکه او در پایان سریال وانداویژن دارک هولد را مطالعه میکرد و نشانه هایی از شرور شدن واندا دیده میشد، بسیاری از طرفداران اعتقاد داشتند او در آینده با هدف بازگرداندن فرزندانش به شخصیتی منفی اصلی استرنج 2 تبدیل شود. اما در این تریلر به نظر میرسد که او در طول این مدت خبیث نشده، البته فعلا! نکته عجیب اینجاست که برخلاف چیزی که در پایان سریال وانداویژن دیدیم، واندا نه در کنار کوه ها بلکه در یک باغ زندگی میکند. این امکان وجود دارد که این مکان همان جایی‌ست که در انتهای وانداویژن دیده‌ایم، اما واندا با جادوی هرج و مرج، هکسِ ‌دیگری ایجاد کرده و ظاهر این مکان را کاملا تغییر داده است. در سریال وانداویژن دیدیم که واندا میتواند همانند استرنج به دو جسم فیزیکی و اختری تقسیم شود. شاید نقل مکان واندا به این مکان جدید، فقط برای رد گم کنی باشد تا بتواند با خیال راحت در کوهستان با استفاده از جادوی تاریک به دنبال فرزندانش بگردد. در ادامه این صحنه، مکالمه ای بین آنها شکل میگیرد و برخلاف تصور واندا، استرنج میگوید که نیامده تا درباره قضیه وست ویو با او صحبت کند، بلکه آمده تا از او کمک بخواهد. پس از اینکه استرنج از واندا می‌پرسد که آیا درباره مولتی ورس اطلاعاتی دارد یا خیر، واندا با چهره ای متعجب به او نگاه میکند. قبل‌تر در این مقاله گفتیم که موجودات نکسوسی، موجودات خاص و منحصر به فردی هستند که میتوانند بر احتمالات تاثیر بگذارند و بدین ترتیب آینده را دستکاری کنند. آنها انقدر قدرتمند هستند که در هر جهان موازی تنها یک موجود نکسوسی وجود دارد. اگرچه در این تیزر معلوم نیست که واندا چه نقشه ای در سر دارد، اما از آنجا که اسکارلت ویچ هم یک موجود نکسوسی است، احتمالا دکتر استرنج سعی دارد از قدرت واندا برای تعمیر مولتی ورس استفاده کند.

 

- نقطه اتصال تمام واقعیت ها

من ثینگ

صحنه بعدی دکتر استرنج را نشان میدهد که در حالیکه دو نفر پشت او ایستاده اند دری را به داخل فضایی خالی و به ظاهر بی‌پایان باز میکند. این مکان عجیب پر است از در های مشابه‌ای که آنها هم روی هوا شناورند و یا روی ستون هایی سرگردان قرار دارند. همچنین در مرکز این مکان سکوی شناوری وجود دارد که روی آن سازه ای شبیه به محراب ساخته شده. اما اینجا کجاست؟ به احتمال زیاد این مکان "نقطه اتصال تمام واقعیت ها" (Nexus of All Realities) می‌باشد. در کمیک های مارول، نقطه اتصال تمام واقعیت ها دروازه ای چند بعدی‌ست که قابلیت دسترسی به تمام واقعیت های ممکن، و حتی واقعیت های بین واقعیت ها را فراهم میکند. همچنین گفتنی است که «من- ثینگ» (برای آشنایی با این شخصیت این مقاله را بخوانید) محافظ این قلمرو می‌باشد.

 

- بارون موردو

بارون موردو

در دنیای کمیک بارون موردو از دشمنان برتر دکتر استرنج است. این شخصیت با بازی «جیویتل اجیوفور» (Chiwetel Ejiofor) نقش مهمی را در قسمت اول ایفا کرد. او در ابتدا دوست و هم رزم دکتر استرنج بود اما همانطور که پیشبینی میشد، در نهایت با او دشمن شد. در این تریلر بار دیگر او را می‌بینیم که ظاهر متفاوتی پیدا کرده و به دلیل نامعلومی از استرنج عذرخواهی میکند. همچنین کمی جلوتر موردو را می‌بینیم که با استرنج درگیر شده. بنابراین همانطور که از قبل حدس زده بودیم، موردو یکی از شخصیت های خبیث فیلم خواهد بود.

 

- حمله به کامارتاج

استرنج وانگ

در ادامه، دکتر استرنج و سایر جادوگران را ‌می‌بینیم که به نظر میرسد برای حمله ای ویرانگر، در حالت آماده باش قرار دارند. سپس مه بزرگی به سمت آنها می‌آید و روی آنها سایه می‌اندازد. این صحنه که احتمالا مربوط به نبرد پایانی است، ممکن است نشان دهنده حمله دکتر استرنج خبیث، یا بارون موردو و یا حتی شوما گوراث باشد. به هر حال، یا توجه به صحنه هایی که در ادامه تیزر می‌بینیم ظاهرا این حمله موجب نابودی کامارتاج خواهد شد. بنابراین  به نظر میرسد که در این فیلم، کامارتاج دیگر آن پناهگاه امن سابق نخواهد بود.

 

- مراسم جادویی اسکارلت ویچ، نسخه موازی واندا؟

واندا استنرج 2

در بخش دیگری از تیزر، واندا در حالیکه کاستوم نمادین اسکارلت ویچ را به تن دارد و وسط حلقه ای از شمع هاست، مراسم نامعلومی را انجام میدهد. کاستوم اسکارلت ویچ قبلا در اپیزود پایانی سریال وانداویژن معرفی شد. شاید در نگاه اول این دو کاستوم مشابه باشند اما اگر دقیق تر نگاه کنید متوجه میشوید که تفاوت های جزئی بین آنها رویت میشوند. مثلا کاستومی که واندا در انتهای سریال وانداویژن پوشیده بود برخلاف چیزی که تریلر دیدیم، بخش شانه نداشت. البته این ممکن است یک تغییر جزئی و بی‌اهمیت باشد، اما احتمال این هم وجود دارد که او آن اسکارلت ویچی نباشد که ما می‌شناسیم. شاید علت اصلی این تفاوت این باشد، آن باشد که ما در تریلر اسکارلت ویچ یک جهان موازی را دیده ایم. طلسمی که واندا انجام میدهد در هاله ای از ابهام قرار دارد اما احتمالا او در تلاش است تا پسرانش، یا نسخه ای موازی از آنها را احضار کند.

هارکنس - واندا

و البته تا یادم نرفته باید اشاره کنم که نوک انگشتان واندا مثل آگاتا هارکنس در سریال وانداویژن سیاه شده که خبر از استفاده از جادوی تاریک (Dark magic) را می‌دهد!

 

- بارون موردو علیه دکتر استرنج

در صحنه گذرای بعدی بارون موردو را در حال حمله به استرنج است. در این صحنه ظاهرا دستان استرنج با دست‌بندی بسته شده اند و او با بالا آوردن دست هایش، از سلاح موردو استفاده کرده و دستبند را از بین می‌برد. بعد از آن انفجار به وجود آمده در کامارتاج را شاهد هستیم که تلفات زیادی به وجود آورد و وانگ را مجروح میکند. این انفجار احتمالا در طی همان حمله ای رخ میدهد که قبل‌تر در تریلر دیده بودیم.

 

- جادوی هرج و مرج

دکی استرنج 2

در طول فیلم ها و سریال های MCU با جادو های مختلفی سروکار داشتیم که هر یک رنگ و شکل بصری متفاوتی دارند و به همین سبب، به راحتی قابل شناسایی‌اند. رنگ قرمز نشان دهنده جادوی اسکارلت ویچ است که "جادوی هرج و مرج" (Chaos Magic) نام دارد. در سریال وانداویژن، آگاتا هارکنس بیشتر درباره این نوع جادو توضیح داد. در صحنه ای از تیزر، دکتر استرنج از جادوی هرج و مرج استفاده میکند. در سریال وانداویژن فاش شد که جادوی هرج و مرج میتواند توسط دیگران جذب و مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین آیا امکان دارد که استرنج جادوی هرج و مرج واندا (یا یک واندای موازی) را جذب کرده باشد؟

 

- اژدها؟

اژدهای دکتر استرنج

در صحنه بعدی دکتر استرنج از دستانش هیولاهای اژدها مانندی را آزاد میکند. همانطور که احتمالا به یاد دارید، دکتر استرنج در قسمت چهارم وات ایف موجودات ماورایی زیادی را جذب کرد تا نیروی کافی برای تغییر نقطه مطلق مرگ کریستین را به دست آورد. به همین دلیل او به شدت قدرتمند شد و این هیولا ها در مبارزات خیلی به کار او می‌آمدند. در بین این موجودات چند اژدها هم بودند که در قسمت آخر سریال دیدیم که دکتر استرنج از آنها علیه اولتران استفاده کرد. بنابراین این صحنه بار دیگر نشان میدهد که ما با همان واریانت خبیث استرنج طرف هستیم.

 

- هیولای اختاپوسی، شوما گوراث یا گارگانتوس؟

شوما گوراث - دکتر استرنج 2

در این تیزر همچنین هیولای تک چشم بزرگی حضور دارد که بازو های اختاپوس مانند زیادی دارد. این هیولا اتوبوسی را به سمت دکتر استرنج پرتاب میکند اما او به موقع اتوبوس را به دو نیم تقسیم میکند. شاید در نگاه اول تصور کنید که این هیولا دشمن بزرگ دکتر استرنج در دنیای کمیک، یعنی شوما گوراث می‌باشد. اما برخلاف تصور عموم، این موجود شوما گوراث نیست بلکه یکی از هیولاهای دریایی مارول، به نام «گارگانتوس» (Gargantos) است.

اسباب بازی دکتر استرنج

قبل‌تر ست لگویی دکتر استرنج 2 منتشر شده بود که در آن هیولای مشابهی را دیدیم. در اطلاعات این بسته، از این موجود با نام «گارگانتوس» یاد شده بود. همچنین پیش‌تر فاش شده بود که خانم «ینیفر مولینا» (Yenifer Molina) برای بازی در نقش «گارگانتوس» به دنباله فیلم دکتر استرنج پیوسته است. بنابراین این هیولای غول پیکر همان گارگانتوس است. این شخصیت در دنیای کمیک‌ یک هیولای دریایی هشت پا مانند است که از نظر ظاهری تا حدی به شوما گوراث شبیه است. البته او بیشتر به عنوان دشمن «نیمور» معروف به پادشاه آتلانتیس، شناخته میشود.

 

- رینترا و داستان شنل جدید دکتر استرنج!

در این تریلر دیدیم که لباس و البته شنل دکتر استرنج دچار تغییرات ظاهری جالبی شده. اگر با دقت به شنل او نگاهی داشته باشیم درمیابیم که در قسمت پشتی آن یک حالت وصله قرار گرفته که رنگی آبی دارد. بنابراین پیش بینی می‌شود که در یکی از نبردهای قبلی یا در خلال فیلم شاهد این باشیم که شنل جادویی او پاره و دچار آسیب شده باشد. اما چرا همچین اتفاقی مورد انتظار است؟

رینترا دکتر استرنج

در یکی از صحنه‌های تریلر موجود شاخداری را دیدیم که ظاهرا در کامارتاج در حال مبارزه است با دقت فراوانی درمیابیم که او همان «رینترا»ی معروف کمیک‌های دکتر استرنج است. و با توجه به تغییر ظاهری شنل دکتر استرنج انتظار می‌رود دقیقا مطابق دنیای کمیک شاهد ارتباط آسیب دیدگی شنل و ورود شخصیت «رینترا» باشیم. در دنیای کمیک و در دهه 80 میلادی دکتر استرنج دچار مشکل بزرگی شده بود و حال و روز خوشی نداشت چون یک جادوگر بیگانه تمام اشیا و وسایل جادویی او را گرفته بود و چیزی نمانده بود دنیای حال حاضر را به یک دنیای تاریک جدید تبدیل کند. بدتر اینکه بدن دکتر استرنج در یک مبارزه به شدت زخمی شده بود و بنابراین باید برای مبارزه نهایی وارد جسم یک نفر دیگر میشد.

کمیک دکتر استرنج

خوشبختانه یک موجود از دنیای دیگر به نام «رینترا» نزد دکتر استرنج آمد و گفت که حاضره جسمش رو در اختیارش قرار بده تا با آن جادوگر بیگانه بجنگه (در واقع دکتر استرنج شنل معروف خودش یعنی شنل معراج را به جادوگری داد تا تعمیرش کنه . این جادوگر هم این کار را کرد ولی همراه با شنل ، رینترا را هم فرستاد تا به دکتر استرنج کمک کرده باشه)

کمیک بوک دکتر استرنج

کمیک استریپ دکتر استرنج

بعد از اینکه دکتر استرنج به جسم خودش برگشت، رینترا ازش خواست تا شاگردش بشه. استرنج هم قبول کرد و بدین ترتیب رینترا سالها همکار استرنج شد. صحنه های بامزه ای هم به خاطر حضورش در کمیک های دکتر استرنج پدید آمد.

 

- دکتر استرنج خبیث سریال وات ایف؟

دکتر استرنج پلید

و حالا میرسیم به هیجان انگیز ترین بخش تریلر، یعنی جایی که دکتر استرنج با نسخه پلید خودش رو به رو میشود. این دو در اتاقی قرار دارند که ظاهرا بیرون آن چیزی به جز فضای خالی در حال چرخش وجود ندارد. البته در طول تریلر اشاره هایی به این نسخه از استرنج وجود داشت و در طول تیزر ما مدام صدای او رو می‌شنیدیم که خطاب به دکتر استرنج میگفت "امیدوارم متوجه شده باشی که بزرگترین تهدید برای دنیای ما خود تو هستی". او در نهایت رو به روی دکتر استرنج قرار میگیرد و با دیالوگ "اوضاع از کنترل خارج شده" به تریلر خاتمه میدهد.

همانطور که اطلاع دارید، این واریانت دکتر استرنج (که به والاترین استرنج معروف شده) اولین بار در اپیزود چهارم سریال وات ایف؟ معرفی شد.

دکتر استرنج دارک - خبیث-پلید

این اپیزود که یکی از بهترین قسمت های سریال وات ایف بود، داستان جهانی را روایت میکرد که دکتر استرنج در آن به جای دست هایش، عشقش را از دست داد. تلاش های جنون آمیز این نسخه از استرنج برای زنده نگه داشتن «کریستین پالمر» در نهایت منجر به نابودی آن جهان شد. این کاراکتر سپس در دو قسمت نهایی فصل اول سریال حضور داشت و به گروه نگهبانان مولتی ورس پیوست. اگرچه به نظر میرسید که او بالاخره از اعمال پلیدش درس گرفته، اما هرگز تضمینی وجود نداشت که او از جهان نابود شده‌اش خارج نشود. به خصوص با توجه به اینکه او از ماهیت مولتی ورس آگاه شده بود و سنگ های ابدیت را هم به واسطه اعتماد واچر در اختیار داشت. از طرفی او برای جا به جایی در مولتی ورس، حتی به سنگ ها هم نیاز نداشت چون ما در طول سریال بارها دیدیم که او انقدر قدرتمند شده که قادر است بین جهان های موازی پورتال باز کند. بنابراین با توجه به مهیا بودن تمام شرایط و عشق دیوانه وار او نسبت به کریستین، کاملا منطقی است که او از جهان ویران شده اش خارج شده تا در یک جهان موازی دیگر‌، بالاخره به بزرگترین آرزوی زندگی‌اش برسد.

 

- لوگوی مارول در فیلم های فاکس!!!

لوگوی مارول

در ابتدای تیزر وقتی لوگوی مارول استودیوز به نمایش درآمد شاهد از هم گسیختگی آن بودیم و لوگوهای فیلم‌های قبلی مارول استودیوز و مارول را دیدیم اما در این بین یکی از لوگوها دقیقا مطابقت داشت با لوگوی ابتدایی فیلم‌های مارولی که شرکت فاکس قرن بیستم می‌ساخت. بنابراین شایعات و انتظاراتی که داشتیم با این اشارهٔ غیرمستقیم تقریبا مورد تایید قرار می‌گیرد ضمن این‌که در مورد بعدی کامل به تطابق صحنه‌های تریلر با برخی چیز‌های لو رفته خواهیم پرداخت!

 

- تطابق عجیب تریلر با اطلاعات لو رفته!

در تریلر شاهد صحنه‌هایی بودیم که مطابقت عجیبی با اطلاعات لو رفتهٔ سابق داشتند. این اتفاق باعث می‌شود برخی اطلاعات فیلمنامه‌‌ای فاش شده مانند فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست در نهایت واقعی و تا حد زیادی درست از آب در آیند.

به عنوان مثال در این صحنه شخصی مشابه دکتر استرنج که درون چاله‌ای به ظاهر مولتی ورسی کشیده می‌شود را می‌بینیم که دقیقا مطابقت دارد با فیلم پشت صحنهٔ لو رفته که دکتر استرنج با گریمی کاملا متفاوت و موهایی بلند را نشان می‌داد که ممکن است نسخهٔ موازی دیگری از او باشد!!!!

یا مثلا ظاهر موردو که کاملا با چیزی که در کانسپت آرت فاش شده شباهت دارد!

داکتر استرنج 2

مثلا رنگ لباس کریستین در عکس رسمی منتشر شده از فیلم با چیزی که در کانسپت آرت ها دیدیم بی شباهت نیست ضمن این‌که منابع فاش کنندهٔ اطلاعات ادعا کردند که نسخه‌ای موازی از کریستین در واقع همان شخصیت «کلیا» معشوقهٔ دکتر استرنج در دنیای کمیک می‌باشد.

مهم ترین و جنجالی ترین صحنهٔ تریلر که اطلاعات زیادی را بیش از پیش مورد تایید قرار می‌دهد این صحنه از واندا مکسیموف است.

در یکی از کانسپت آرت ها یا انیمیشن اولیهٔ پیش از تولید فیلم لو رفته شاهد حضور واندا دقیقا با همین ظاهر و لباس‌ها بوده‌ایم اما...:

پرفسور ایکس دکتر استرنج 2

قسمت هیجان انگیز داستان این است که این واندا در مقابل پرفسور ایکس قرار می‌گیرد و در حال مبارزه است حال مشخص نیست این نسخه با بازی استوارت است یا مک‌آووی! اما منابع لو دهنده اذعان دارند که «پاتریک استوارت» افسانه‌ای برای این نقش مجددا بازخواهد گشت و مصاحبه‌ای که مدت ها پیش از ایشان منتشر شده بود مبنی بر صحبت و گپ و گفت طولانی او برای بازگشت به مارول مربوط به این فیلم بوده است. حال باید دید برنامهٔ فایگی دقیقا برای ورود جهش یافته ها به MCU چیست چرا که با این اتفاق دیگر طرفداران ساکت نخواهند نشست و مثل صحنهٔ توهین آمیزی مثل «رالف بونر» در سریال وانداویژن ادامه پیدا نخواهد کرد. باید دید برنامه‌های او برای به تصویر کشیدن نسخهٔ اصلی و تمایز دادن آن با نسخه‌های مولتی ورس جهش یافته ها و ایکس من چه می‌باشد .و اینکه این واندایی که دیدیم دقیقا کیست و چه بازیگری نقش او را ایفا خواهد کرد خود الیزابت اولسن یا فرد دیگری! (از آنجایی که باید خواهر ایوان پیترز باشد و در این صحنه رنگ مو و ظاهرش با خانم اولسن تفاوت دارد...)

و این صحنهٔ مهم دیگر که دکتر استرنج در بند در حال دفاع درمقابل موردو می‌باشد اما نکته کجاست؟

تریلر دکتر استرنج 2

در این کانسپت آرت و یا انیمیشن ابتدایی پیش از تولید فیلم شاهد دکتر استرنج در بند هستیم که دستبند‌های او و لباسش با تریلر شباهت غیرقابل انکاری دارد. ضمن اینکه شاهد بازگشت روبات های آلتران نیز هستیم که در کمال تعجب به نظر می‌رسد تحت فرمان «پرفسور ایکس» قرار دارند.

ایلومیناتی استرنج 2

به نظر می‌رسد این فیلم بعد از مردعنکبوتی راهی به خانه نیست یکی از بزرگترین فیلم های مارول پسااندگیم باشد و سرنوشت خیلی چیز ها مثل نسخه‌های موازی شخصیت‌هایی که قبلا دیدیم مثل شایعات حضور «تام کروز» در نقش «تونی استارک/مردآهنی» و بازگشت «یوان گریفید» در نقش آقای شگفت انگیز در کنار نیمور و پرفسور ایکس با بازی «پاتریک استوارت» که گروه «ایلومیناتی» دنیای کمیک را تشکیل می‌دهند مشخص شود. و البته تکلیف شخصیت‌هایی بلا تکلیف ولی حیاتی مثل ددپول در MCU و ... باید دید فایگی و دوستان چه آشی برایمان پخته اند!!!!

 

نویسنده: کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

 

احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (WHAT IF)

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج

10 تئوری بزرگ در‌باره‌ی فیلم «مردعنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست» که امکان دارد اتفاق بیفتند

 10 چیزی که میخواهیم در قسمت سوم فیلم "مرد عنکبوتی" در MCU ببینیم!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-10-04 19:13
سلام
خسته نباشید عالی بود!
من که حسابی کیف کردم. تمام نکات رو گفته بودید؛ چیزی ندارم اضافه کنم به جز اینکه ما لوگوی سری سم ریمی (مرد_عنکبوتی) رو هم داخل اون هیاهوی لوگو های مختلف دیدیم. به نظرم حضور واریانت های لوکی و اسپایدی (شایدم خود لوکی و اسپایدی!)، توی مرتبط شدن هرچه بیشتر این فیلم با مولتی ورس تاثیر زیادی میذاره و جالب اینجاست که بعد از اکران و پخش هر کدوم، دکتر استرنج مجددا فیلم برداری شده و این احتمال رو حسابی افزایش میده. یه مقاله هم توی یه سایت میخوندم که نوشته بود حضور ددپول توی این فیلم در حد یک کامئو در صحنه ی پس از تیتراژ تایید شده.
به هرحال! ممنون بابت نقد تریلر!
نقل قول کردن
HosseinK
#2 HosseinK 1400-10-04 21:07
- ابتدا تشکر بابت تحلیل تیزر و برسی نکات داخلش و تبریک کریسمس به مسیحی های داخل و بیرون سایت.

- مقاله خیلی خوبی بود خصوصا ارتباط دادن صحنه ها به موارد لو رفته و تاریخچه کمیکیشون. اما اونجایی که نوشته بودین صدایی به دکتر استرنج میگفت تو خطرناک ترین تهدید.... اون صدای موردو بود و صدای دکتراسترنج نبود.

- همونطور که میدونید مارول معروفه به عدم صداقت داخل تیزرها، خصوصا این فیلم مهم دکتر استرنج ( متاسفانه دیگه سونی رو نداریم که 5 ماه قبل اکران فیلم رو لو بده ) پس قطعا اینجا با کلی گمراهی طرف هستیم.

- درباره اینکه گفته بودین ممکنه طلسم اخر NWH موقتی بوده باشه باید بگم که اگه اینطوری باشه تموم فداکاری پیتر بی فایده میشه و خیلی بی رحمی هست که اینطوری بشه.

- این فیلم میره سراغ ادامه لوکی و بهم ریختن مولتی ورس (دیدن که توی NWH ، تی وی ای اصلا دخالتی به ورود ویلن ها نکرد و مولتی ورس حفاظتی نداشت) پس میتونن از هر روشی برای خرابی مولتی ورس استفاده کنن.

- تئوری که من خودم برای فیلم از تیزر برداشت کردم (قطعا نمی شه با 2 دقیقه این فیلم رو حدس زد)
این هست که، همه چیز از ازدواج کریستین شروع میشه، یعنی مثل سری وات ایف از دست رفتن کریستین باعث آشفتگی استرنج میشه (بالاخره ازدواج کردنش هم یه نوع ازدست دادنه) و استرنج سعی میکنه از طریقی کریستین رو دوباره به دست بیاره، مخصوصا اون استفاده از ساعت شکسته برای شروع تیزر. و میدونیم که استرنج به قوانین پایبند نیست و هر کاری ازش برمیاد.
اصلا ممکنه مثل سری وات ایف دست به کارای احمقانه بزنه و باعث ایجاد دو بعد از خودش بشه.
از اونجایی که موردو هم تاکید به خطرناک بودن استرنج داشت این احتمالی که گفتم هم ممکنه.

- احتمالا کامئو های زیادی داریم توی فیلم و خیلی داستان پیچیده تر از تموم حدس های ماست.
اما چیزی که مشخصه اینه که باز قراره یک فیلم فوق العاده رو با کیفیت پرده ای ببینیم ( امیدوارم باز با آیفون 13 فیلم بگیره دوستمون) و این برای فیلم دکتر استرنج که بیشتر صحنه ها تاریک و پر از جلوه های ویژه خوب هستن به شدت آزار دهندس.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-10-04 21:43
اینم از سومین مقاله امروز
البته به این روند عادت نکنید. الان به خاطر اکران راهی به خانه نیست جو گیر شدیم انرژی گرفتیم زرت و زرت مقاله میزاریم! به زودی دوباره برمیگردیم به همون روال "روزی 1 مقاله تخصصی" چون واقعا این 10 روز خواب و خوراک برامون باقی نمونده
بازم بهتره از سایتایی که هر 4 ، 5 روز یه مطلب میزارن که اونم یا یه خبر معمولیه که نمونه ش رو روزی دست کم 10 بار تو کانال تلگراممون میزاریم یا لینک دانلود "والپیپر و موسیقی متن" ه :-*
نقل قول کردن
masiha_87
#4 masiha_87 1400-10-04 22:25
به نقل از mtm:
اینم از سومین مقاله امروز
البته به این روند عادت نکنید. الان به خاطر اکران راهی به خانه نیست جو گیر شدیم انرژی گرفتیم زرت و زرت مقاله میزاریم! به زودی دوباره برمیگردیم به همون روال "روزی 1 مقاله تخصصی" چون واقعا این 10 روز خواب و خوراک برامون باقی نمونده
بازم بهتره از سایتایی که هر 4 ، 5 روز یه مطلب میزارن که اونم یا یه خبر معمولیه که نمونه ش رو روزی دست کم 10 بار تو کانال تلگراممون میزاریم یا لینک دانلود "والپیپر و موسیقی متن" ه :-*

استاد انصافا اولین باره من از اول عضویتم روزی ۳ بار سلام مینویسم. دمتون گرم. خدایی خیلی زحمت میکشید. البته این کار برای کاربرا هم سخته ها! من روزی کلا یه کامنت بلند مینویسم اونقدر ماشاالله هر ۳ ساعت، یه مقاله ی جدید میاد.
خسته نباشید!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#5 AM SM BM SM 1400-10-04 22:45
به به! عجب مقاله عالی بود. خیلی ممنون از استاد فقیه و آقا کیارش عزیز.
به شخصه احتمال میدادم که تریلری از فیلم دکتر استرنج ۲ در پایان فیلم «راهی به خانه نیست» باشه چون دکتر استرنج ۲ قراره یک رویداد بزرگ برای مارول، و به نوعی ادامه ای بر اتفاقات راهی به خانه نیست باشه. پس برای کشوندن مردم به سینماها و تبلیغ برای دکتر استرنج ۲، کی از الان بهتر؟ اما این تریلر فقط یه چیز سر هم بندی شده نبود و نکات زیادی رو برای ما افشا کرد. البته میشه کلی دلیل آورد که چرا نباید به این تریلر اعتماد کنیم. همین فیلم راهی به خانه نیست کلی صحنه و دیالوگ عوض شده و صحنه هایی که توی تریلر بودن ولی توی فیلم نبودند داشت که میشه یه مقاله جدا براش ترتیب داد! اما باز هم فعلا مستنداتی که داریم همین یک تریلر هست و باید دید این چند دقیقه تریلر چقدر اطلاعات درون خودش جا داده.
اون صحنه دیدن دکتر استرنج خبیث خیلی توی این فیلم مهمه و احتمالا او نقش مهمی در این فیلم داره. ضمن اینکه خط داستانی بارون موردو هم باید ادامه پیدا کنه و البته اون یارو، گارگانتوس. پس کدوم آنتاگونیست اصلی فیلم هستند؟ خب من فکر میکنم گارگانتوس که بیشتر نقش یک سد در برابر قهرمان رو داره و شاید خیلی مهم نباشه. میمونه دکتر استرنج خبیث و بارون موردو که به نظرم به جز ماجراهای مولتی ورسی، احتمال بارون موردو زیاده و شاید دکتر استرنج والاتر نقش متفاوتی داشته باشه. از این هم که گذشته از همون سریال وانداویژن معلوم بود که این فیلم قراره میزبان داستان مهمی با حضور واندا باشه. این فیلم شخصیت زیاد داره و کنترل سخته ولی با حضور سم ریمی که خیال من خیلی راحت میشه. فعلا که باز چهار مارول هرچقدر من رو با نسبتا فالکون و سرباز زمستان، هاکای و بلک ویدو ناامید کرد، عوضش با تا حدی سریال وانداویژن، لوکی، شانگ چی و فیلم عالی «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» من رو خیلی بیشتر امیدوار کرد.
به نقل از mtm:
اینم از سومین مقاله امروز
البته به این روند عادت نکنید. الان به خاطر اکران راهی به خانه نیست جو گیر شدیم انرژی گرفتیم زرت و زرت مقاله میزاریم! به زودی دوباره برمیگردیم به همون روال "روزی 1 مقاله تخصصی" چون واقعا این 10 روز خواب و خوراک برامون باقی نمونده
بازم بهتره از سایتایی که هر 4 ، 5 روز یه مطلب میزارن که اونم یا یه خبر معمولیه که نمونه ش رو روزی دست کم 10 بار تو کانال تلگراممون میزاریم یا لینک دانلود "والپیپر و موسیقی متن" ه :-*

من خیلی برام جالبه که سایت هر چیزی رو کار نمیکنه. یعنی اخبار هاش که باید خیلی مهم باشند که توی سایت کار بشن و گرنه باید برن توی کانال تلگرام. مقالات تخصصی سایت هم که زحمت زیادی براشون کشیده میشه واقعا عالی هستند.
فقط ببخشید لین رو میپرسم ولی سایت نقد فیلم شانگ چی رو کار نمیکنه؟ خودم این فیلم رو دیدم و به نظرم فیلم خوبی بود و نمره ام حول و حوش ۸ یا ۷/۵ برای این فیلم هست.
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-10-04 23:42
سلام
خیلی ممنون از آقای فقیه و آقا کیارش راستش بعد از مرد عنکبوتی نو وی هوم هایپ برای این فیلم زیاده
نگرانی خیلی برای این فیلم هست البته میدونم آدم کاربلدی مثل سم ریمی بالای سر این فیلم ولی باز هم نگرانی وجود داره
خب میشه تقربیا حدس زد ویلین اصلی این فيلم وندا هست که البته انگار لباسش هم کمیک‌ تر شده و البته سوپرایز های فراوانی توی فیلم هست و قرار با نسخه از گروه ایلومناتی ملاقات کنه
البته انگار یک نفر دیگه هم همراه آمریکن چاوز و دکتر استرنج هست انگار خانم هست و البته برخی صحنه ها آدم یاد اون قسمت ۴ سریال وات ایف میندازه که خب خودش هم اینجا حضور داره نسخه تاریک راستش اولش فکر کردم اون هیولا شومان گورث که اشتباه میکردم در مورد آمریکا چاوز شنیده بودم انگار وندا دنبال اونه یا شاید هم چون دکتر استرنج به کسی نیاز داره تا براش دنیا های موازی باز کنه

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1400-10-04 23:42
سلام
خیلی ممنون از آقای فقیه و آقا کیارش راستش بعد از مرد عنکبوتی نو وی هوم هایپ برای این فیلم زیاده
نگرانی خیلی برای این فیلم هست البته میدونم آدم کاربلدی مثل سم ریمی بالای سر این فیلم ولی باز هم نگرانی وجود داره
خب میشه تقربیا حدس زد ویلین اصلی این فيلم وندا هست که البته انگار لباسش هم کمیک‌ تر شده و البته سوپرایز های فراوانی توی فیلم هست و قرار با نسخه از گروه ایلومناتی ملاقات کنه
البته انگار یک نفر دیگه هم همراه آمریکن چاوز و دکتر استرنج هست انگار خانم هست و البته برخی صحنه ها آدم یاد اون قسمت ۴ سریال وات ایف میندازه که خب خودش هم اینجا حضور داره نسخه تاریک راستش اولش فکر کردم اون هیولا شومان گورث که اشتباه میکردم در مورد آمریکا چاوز شنیده بودم انگار وندا دنبال اونه یا شاید هم چون دکتر استرنج به کسی نیاز داره تا براش دنیا های موازی باز کنه

تشکر بابت مقاله
نقل قول کردن
s.p.i
#8 s.p.i 1400-10-05 00:38
به نقل از mtm:
اینم از سومین مقاله امروز
البته به این روند عادت نکنید. الان به خاطر اکران راهی به خانه نیست جو گیر شدیم انرژی گرفتیم زرت و زرت مقاله میزاریم! به زودی دوباره برمیگردیم به همون روال "روزی 1 مقاله تخصصی" چون واقعا این 10 روز خواب و خوراک برامون باقی نمونده
بازم بهتره از سایتایی که هر 4 ، 5 روز یه مطلب میزارن که اونم یا یه خبر معمولیه که نمونه ش رو روزی دست کم 10 بار تو کانال تلگراممون میزاریم یا لینک دانلود "والپیپر و موسیقی متن" ه :-*


به خسته نباشید میگم به شما و دیگر نویسنده واقعا هیچ سایتی اينجوری مقاله نمی نویسه و میشه گفت هیچ سایتی در حد سایت شما نیست
نقل قول کردن
mtdjjp
#9 mtdjjp 1400-10-05 09:40
استاد توی مقاله به یه نکته اشاره نشد اونم دکتر استرنج دوباره محافظ برتر میشه
نقل قول کردن
alispiderfan82
#10 alispiderfan82 1400-10-05 14:11
کسی خبر داره که توبی توی این فیلم هست یا نه؟؟
نقل قول کردن
P.B.P
#11 P.B.P 1400-10-05 16:10
به نقل از alispiderfan82:
کسی خبر داره که توبی توی این فیلم هست یا نه؟؟

Maybe
نقل قول کردن
raya1979
#12 raya1979 1400-10-05 20:38
سلام...ممنون از نقد و تحلیل دقیق :roll:
به نظرتون لوکی رو هم توی این فیلم میبینیم؟ من که خیلی مشتاقشم :cry:
نقل قول کردن
fnS
#13 fnS 1400-10-05 22:15
سلام. دست مریزاد. باز هم مثل همیشه سایت اسپایدی مو رو از ماست بیرون کشیده! ممنون استاد فقیه.

بیشترین دلیل هایپ بودنم برای این فیلم، حضور دکتر استرنج خبیثه. بزرگترین دلیلش هم بازی شگفت انگیز بندیکت کامبربچ هست! ایشون قبلاً در تمام نقش‌هاش ثابت کرده که چقدر بازیگر بینظیریه ولی این نقش از نظر من که دیوانه کننده‌ست... اون لحن صحبتش، و بازی کردنش با صداش، و اون لبخند، عالی بود!

گارگانتوس که قطعاً نقش چندان بااهمیتی نخواهد داشت به نظرم. در مورد خبیث شدن یا نشدن واندا هم نمیتونم نظری بدم. ولی به شخصه واااقعا دوست دارم دکتر استرنج خبیث ویلن اصلی باشه و به نظرم به احتمال خیلی زیاد همین اتفاق هم بیوفته. چون خیر سرش دکتر استرنج برتره! و همتای دکتر استرنجه. احتمال اینکه ویلن اصلی باشه بالاست.


و اما یه نکته‌ی خیلی مهم:
آخرای مقاله یه کانسپت آرت هست که ما دست واندا رو میبینیم، اگر دقت کنید در پس زمینه‌ی این عکس
چیزی شبیه پورتال هایی که TVA در سریال لوکی باز میکرد دیده میشه!
نقل قول کردن
JJ.Spidey
#14 JJ.Spidey 1400-10-06 08:32
به نقل از raya1979:
سلام...ممنون از نقد و تحلیل دقیق :roll:
به نظرتون لوکی رو هم توی این فیلم میبینیم؟ من که خیلی مشتاقشم :cry:

سلام
حتما
نقل قول کردن
fnS
#15 fnS 1400-10-06 08:40
به نقل از fnS:
و اما یه نکته‌ی خیلی مهم:
آخرای مقاله یه کانسپت آرت هست که ما دست واندا رو میبینیم، اگر دقت کنید در پس زمینه‌ی این عکس
چیزی شبیه پورتال هایی که TVA در سریال لوکی باز میکرد دیده میشه!


صحنه‌ی تریلر:



شباهت پس زمینه با پورتال‌های TVA:
نقل قول کردن
IRON-MERAJ
#16 IRON-MERAJ 1400-10-06 14:28
مقاله خفنی بود
یه نکته هم بگم درباره اینکه این همون استرنج خبیث وات ایفه یا نه ، ببینید اگه به ظاهرش دقت کنید دقیقا همونه چون ریش استرنج مدل پروفسوری عادیه ولی واسه خبیثه هم اینجا هم توو وات ایف یخورده بلند تر از حالت عادیه و انگار که بهش رسیدگی نمیکنه و نامرتبه!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#17 AM SM BM SM 1400-10-06 17:49
یه چیزی، اون صحنه ای که لوگوهای مختلف مارول رو نشون میداد، غیر از اشاره به لوگوی مارولِ فاکس، شما رو یاد اون تیتراژ ابتدایی و به نوعی آنچه گذشت عالی اسپایدرمن ۲ با طراحی های زیبای الکس راس و موسیقی جانانه دنی الفمن ننداخت؟
www.spidey.ir/.../28.jpg

spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
moltivers of heroes
#18 moltivers of heroes 1400-12-11 12:15
واقعا خیلی منتظر این فیلم هستم!!!!
خیلی ممنون از مقاله ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45