10 دشمن برتر دکتر استرنج (Dr. Strange)

10 دشمن برتر دکتر استرنج (Dr. Strange)

دکتر استرنج یکی از قوی ترین شخصیت های دنیای ماروله بنابراین طبیعیه که دشمنانش هم بسیار نیرومند باشند.

(نکته : شخصیت هایی مثل «مفیستو» و «بلک هارت» را میتوان از دشمنان دکتر استرنج نیز به حساب آورد ولی آنها بیشتر دشمن Ghost Rider هستند که قبلا در این مقاله معرفی شده اند)

 

10- بی نام و نشان (The Nameless One)

10- بی نام و نشان (The Nameless One)

در گذشته های بسیار دور وقتی بشریت در دوران ابتدایی خودش بود ، یک بت سنگی وجود داشت که ظاهری دیو مانند داشت و دارای دو سر بود. این بت در واقع دروازه ای بود بین جهان ما و دنیایی جهنمی به نام "سرزمین فنا ناپذیران" (the land of the undying) .  در این سرزمین شیاطینی زندگی میکردند که فقط یک هدف داشتند : آشوب به پا کردن، رنج و عذاب درست کردن و کشتن! ارباب آنها کسی بود به نام "بی نام و نشان" . از همان ابتدا موجودات این سرزمین به زمین حمله کرده و برای انسان ها دردسر درست میکردند و حتی برای سالها بر کره زمین حکمرانی میکردند. اما پس از مدتی از قدرت آنها کاسته شد و به سرزمین خود بازگشتند.

"بی نام و نشان" کسی است که دکتر استرنج نمیتواند به تنهایی او را شکست دهد. تنها با کمک نیمور، هالک و سیلور سرفر بود که دکتر استرنج توانست او را شکست دهد (تازه حتی اون موقع بی نام و نشان چون از دنیای خودش عبور کرده و به دنیای ما آمده بود خیلی تضعیف شده بود!). بی نام و نشان به ندرت در داستان های مارول دیده شده ولی یکی از مرگبارترین دشمنان دکتر استرنج است.

 

9- ساکن تاریکی (The Dweller in the Darkness)

9- ساکن تاریکی (The Dweller in the Darkness)

او موجودی دارک و قدرتمند از عالم قبلی است! یک نقشه کش قهار که از میان سایه ها عمل میکند. نامش "ساکن تاریکی" است که از میان دنیاهای مختلف عبور میکند و لقب "ارباب ترس"  (Lord of Fear) را به خود اختصاص داده  . هر وقت ترس در دنیا بیشتر شود قدرت او نیز بیشتر میشود. ساکن تاریکی فقط یک نفر را سد راه نقشه های خودش میدونه: دکتر استرنج!

این شخصیت اولین بار در شماره 229 از کمیک Thor در سال 1974 خلق شد. او از ترس درون انسان ها تغذیه میکنه و قوی تر میشه. بنابراین میشه او را رقیبی هم برای دیگر دشمن بزرگ دکتر استرنج یعنی "کابوس" هم دانست (فرق بین اونا اینه که ساکن تاریکی از ترس موجودات بیدار استفاده میکنه ولی کابوس از ترس انسان های خفته!) . سلاح بزرگ او گمنامی هستش. یعنی معمولا کسی جز دکتر استرنج  خبر نداره که اصلا وجود داره چون از طریق دیگران نقشه های خودش را پیش میبره. گفته میشه او حتی یک بار توانسته در دل خود استفن استرنج هم ترس و وحشت بیندازه! قبلا در سایت کمیکی به نام secret wars 2099 ترجمه کرده ایم که ساکن تاریکی در آن حضور داشته. بهتره این کمیک را در اینجا دانلود کنید.

 

8- زام (Zom)

8- زام (Zom)

«زام» شخصی چندان معروف و سرشناسی نیست ولی شاید بتوان بهش لقب قوی ترین و مرگبارترین تهدیدی که تا به حال بر سر راه دکتر استرنج قرار گرفته را داد. او شخصیتی با نیروهای جادویی است که فقط یک هدف دارد: نابودی! قبلا در یک طلسم جادویی به نام Amphora زندانی شده بود ولی از وقتی آزاد شده نیروهاش هم گسترش روز افزونی داشته. زام از انرژی های جادویی و مرموز موجود در عالم تغذیه میکند و با نابودی اشیا و افراد بر قدرتش افزوده میشود.

او نخستین بار در شماره 156 از کمیک Strange Tales که ماه می 1967 منتشر شد ، خلق شد. دکتر استرنج در واقع مجبور شد برای شکست دادن یکی از دشمنان نیرومند خود به نام «اومار بیرحم » (Umar the Unrelenting)، زام را از داخل طلسم  Amphora آزاد کنه . سپس زام، اومار را شکست داد ولی به طغیان خودش ادامه داد. یعنی  زام به تهدیدی بزرگتر از اومار تبدیل شد! اوضاع آنقدر وخیم شد که دکتر استرنج برای شکست دادن زام از موجود کیهانی و بسیار قوی مارول یعنی  "دادگاه زندگی" (The Living Tribunal)  کمک خواست (برای آشنایی با شخصیت دادگاه زندگی این مقاله را بخوانید)  بدین ترتیب زام دوباره به طلسم Amphora تبعید شد. از آن موقع زام منتظره تا دوباره آزاد بشه و دنیا را به خاک و خون بکشه!

 

7- سالومه (Salome)

7- سالومه (Salome)

لباس او از پوست بدن انسان ساخته شده. از استخوان انسان هم برای تزئین خودش استفاده میکنه!!! گفته میشه او اولین کسی هست در تاریخ بشریت که عنوان "جادوگر اعظم" را داشته. سالومه از نژاد موجودات قدرتمند و فناناپذیری به نام The Blood هستش. قدرت های سالومه از خشونت انسان ها و همین طور قربانی هایی که برایش میشوند، نشات میگیرد. او هزاران سال در تبعید اجباری بود ولی بازگشته و یکی از خطرناک ترین دشمنان دکتر استرنج است.

سالومه اولین بار در شماره 146 از کمیک Marvel Comics Presents خلق شد (ژانویه 1994) و  در 14 شماره متوالی دشمن دکتر استرنج بود . انرژی که از خودش ساطع کرد چیزی نمانده بود که دکتر استرنج را بکشه و باعث شد تا استفان استرنج  یک سال مخفی بشه! بنابراین سالومه دوباره عنوان جادوگر اعظم را از آن خودش کرد. دکتر استرنج هم سعی کرد بار دیگر با تلاش فراوان عنوانش را از سالومه پس بگیره که نهایتا موفق هم شد.

 

6- ساتانیش (Satannish)

6- ساتانیش (Satannish)

خیلی ها میگن «ساتانیش» خود شیطانه ! در هر حال یک دیو بسیار نیرومند است که از ابتدای خلقت بشر وجود داشته . او فرمانروای دنیای شیطانی خودش است . نکته جالب درباره او اینه که ساتانیش ابتدا بخشی از یک موجود پلید بوده. این موجود پلید بعدا به چندین تکه تبدیل شد. هر کدام از این تکه ها را Nether Lord مینامند. ما در دنیای مارول چندین Nether Lord داریم که معروف ترین آنها «مفیستو» ، «لوسیفر» ، Thog و همین ساتانیش هستند. ساتانیش در دنیای خودش  شکست ناپذیره و اگر به طور کامل و فیزیکی در دنیای ما ظاهر بشه هیچ کس حتی جادوگر اعظم هم نمیتونه شکستش بده.

او سال 1968 در شماره 174 کمیک دکتر استرنج خلق شد ولی از دو سال قبل نامش در داستان های دکتر استرنج شنیده میشد. ساتانیش قبل از مفیستو خلق شده و بنابراین باید او را شیطان اصلی دنیای مارول نامید. ضمنا بین ساتانیش و مفیستو رقابت قدیمی وجود داره . یک بار هم با هم در جهان ما نبرد کردند که اگه به خاطر دکتر استرنج نبود الان دنیای ما نابود شده بود!  ساتانیش در دنیای ما پیروان زیادی دارد که بهشون Sons of Satannish گفته میشه (رهبر این گروه دکتر« چارلز بنتون» هستش)

 

5- شوما – گوراث (Shuma-Gorath)

http://spidey.ir/images/img/content/dr-strange/Satannish-marvel.jpg

«شوما گوراث» از نژاد خدایان ارشد (Elder Gods) هستش. او بسیار پلید و نیرومنده و قرن ها پیش بر دنیای ما حکومت میکرده ولی جادوگری به نام Sise-Neg تونست او را به دنیای دیگری تبعید کنه. سپس شوما – گوراث دنیایی که به آنجا تبعید شده بود را نیز فتح کرد و تصمیم گرفت به دنیای ما برگرده. ولی به لطف رشادت های دکتر استرنج و برخی دیگر از قهرمانان شکست خورد.

شوما – گورلاث اولین بار در شماره 5 از کمیک Marvel Premiere (نوامبر 1972) خلق شد و میشه گفت یکی از قوی ترین دشمنان دکتر استرنجه. ما در این داستان دیدیم که شوما – گوراث از طریق ذهن استاد دکتر استرنج یعنی «اینشنت وان» تونست به دنیای ما برگرده . بنابراین برای جلوگیری از بازگشت کامل او به دنیای ما، دکتر استرنج مجبور شد  اینشنت وان را بکشه (اینشنت وان خودش این درخواست را از دکتر استرنج کرد) . برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مرگ اینشنت وان این مقاله را بخونید.

راستی، کی میتونه بگه شوما گوراث در کدوم بازی از مارول حضور داشته؟ (در بخش نظرات پاسخ بدید!).

 

4- اومار بیرحم (Umar The Unrelenting)

4- اومار بیرحم (Umar The Unrelenting)

«اومار بیرحم» خواهر دشمن شماره یک دکتر استرنج یعنی «دورمامو» هستش. آنها هر دو از نژاد  "فالتاین" Faltine هستند (این نژاد از انرژی خالص به وجود آمده اند) . اومار هم مثل برادرش جادوگری بی همتاست. گفته میشه وقتی متولد شد او و برادرش را از زادگاهشان به نام "دنیای تاریکی" (Dark Dimension) تبعید کردند ولی آنها برگشتند و آنجا را فتح کردند. اومار درسته که در هیبت انسانی گیر افتاده ولی تمام قدرت های انرژی محور فالتاین را داره . او هم مثل برادرش عطش تسخیر دنیاهای دیگر را داره(به خصوص دنیای انسان ها) و از جاهای مختلف قدرت های عظیمی را جمع کرده است.

اومار  ابتدا در شماره 150 از کمیک Strange Tales (نوامبر 1966) خلق شد و بارها با دکتر استرنج سرشاخ شده است . او در ضمن مادر «کلیا» هم هست که معشوقه دکتر استرنج به حساب میاد!!! درسته که گاهی اوقات اومار با دورمامو متحد شده تا با دکتر استرنج بجنگه ولی بارها به برادرش خیانت کرده و ازش بدش میاد. به همین خاطر چند بار دورمامو از تاج و تخت دنیای تاریکی به زیر کشیده شده و به جای او اومار پادشاه آنجا شده.

 

3- بارون موردو (Baron Mordo)

3- بارون موردو (Baron Mordo)

«بارون موردو» از اصلی ترین و قدیمی ترین دشمنان دکتر استرنج هستش و بیشتر از هر کسی دیگر باهاش جنگیده. او هم مثل استفان، از شاگردان اینشنت وان بوده. در واقع دشمنی بین آنها قبل از آنکه استفان به قدرت های جادوگری مسلط شود، شروع شد. یعنی گفته میشه وقتی استفان استرنج نوجوان بوده، بارون موردو براش کابوس های وحشتناک درست میکرده. میدونید چرا؟ چون اون موقع موردو آینده را دیده و متوجه شده که در آینده دکتر استرنج قراره براش دردسرهای زیادی ایجاد کنه. بنابراین از همان دوران کودکی سعی کرده براش مزاحمت درست کنه.

بارون موردو در دومین حضور دکتر استرنج یعنی در شماره 111 از کمیک Strange Tales (آگوست 1963) خلق شد . از آن موقع تا به حال موردو به یکی از شناخته شده ترین دشمنان دکتر استرنج تبدیل شده است . میگن از همان بدو تولد در مسیر پلیدی و تاریکی قرار گرفته چون پدر و مادرش از اعضای فعال یک فرقه شیطان پرست بوده اند. موردو چندین بار هم سعی کرده پای دورمامو را به دنیای ما باز کند. اینشنت وان همیشه به دکتر استرنج هشدار میداد که اگر حواسش را جمع نکند ممکن است مثل موردو به مسیر شیطانی کشیده شود.

 

2- کابوس (Nightmare)

2- کابوس (Nightmare)

ارباب ترس و حاکم مطلق دنیای خواب و رویا! «کابوس» تنها از طریق خواب میتونه به دنیای ما مسلط بشه. قدرت او از ترس نشات میگیره و در قلمرو خودش شکست ناپذیره. دکتر استرنج بارها وارد قلمرو او شده تا باهاش بجنگه و جلویش را بگیره. ولی مشکل اینه که او هرگز کاملا نابود نمیشه. چون همه انسان ها به خواب نیاز دارند و در این حالته که کابوس میتونه وارد ذهن ما بشه.

کابوس اولین دشمن دکتر استرنجه چون در اولین کمیک دکتر استرنج دیده شد (شماره 110 کمیک Strange Tales که جولای 1963 منتشر شد). او واقعا در قلمرو خودش قدرتمنده و فقط در بخش خنثی رویاهای ما میشه شکستش داد. اگر دکتر استرنج حواسش بهش نباشه این قابلیت رو داره تا ترس و نفوذ خودش را در سرتاسر جهان پخش کنه. کابوس بارها و بارها با دکتر استرنج جنگیده ولی با شخصیت های دیگر مارول مثل Brother Voodoo، گوست رایدر ، هالک و ... هم روبرو شده و این نشون میده که دشمن کل دنیای ماروله.

 

1- دورمامو (Dormammu)

1- دورمامو (Dormammu)

«دورمامو» که نام کاملش « دورماموی مخوف» (The Dread Dormammu) هستش، ارباب دنیای تاریکی است و البته خودش هم یک جادوگر اعظم به حساب میاد. او بدون شک یکی از قوی ترین شخصیت های خبیث دنیای ماروله که قدرتش با امثال ثانوس و گالاکتوس برابری میکنه (به همین دلیل شایعه شده که او احتمالا خبیث اصلی فاز بعدی فیلم های سینمایی ماروله) . او از نژاد فالتاین هستش که از انرژی خالص به وجود آمده اند. نهایتا یک جادوگر شد و زادگاه خودش را به کمک خواهرش اومار فتح کرد . سپس دنیاهای دیگری را نیز فتح کرد و بر قدرت جادویی خودش افزود. تا اینکه به سرش زد دنیای انسان ها را نیز فتح کنه ولی دکتر استرنج جوان بر سر راهش قرار گرفت و با ترفند و زیرکی خاصی شکستش داد.

دورمامو به شدت از دکتر استرنج متنفره چون تنها کسی که تونسته جلوش قد علم کنه، دکتر استرنج بوده. دورمامو اولین بار در شماره 126 کمیک Strange Tales (آگوست 1963) خلق شد ولی جالب اینه که 15 شماره قبل نام او توسط بارون موردو  در داستان های دکتر استرنج به زبان آورده میشد ! پس واقعا ببینید استن لی و استیو دیتکو (خالقین دکتر استرنج) چه نوابغی بودند که در دهه 60 میلادی که کلا رسم نبود داستان های کمیک بیش از یک شماره طول بکشند ، از 15 شماره قبل برای رونمایی از دورمامو برنامه داشتند!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2016

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج 

لینک دانلود کمیک های مدافعین (Defenders)

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ar_Nemati
#1 Ar_Nemati 1395-08-11 15:22
خسته نباشی استاد
عالی بود :-)
البته مقاله های شما همیشه عالی بوده ;-)
در ضمن به زودی منتظر یه سورپرایز دیگه از دکتر استرنج هم باشید
نقل قول کردن
superior spider boy
#2 superior spider boy 1395-08-11 15:26
مقاله ای عالی و کامل!
نقل قول کردن
the punisher
#3 the punisher 1395-08-11 16:04
من فقط عاشق اینم که مقاله اینطوری منو درگیر خودش کنه!
واقعا عالی بود نیاز داشتیم که با این شخصیتا آشنا شیم

استاد یه سوال
تمام این دشمنایی که تو strange tales خلق شدن بعد از شماره 100 بوده!
سوال واسم شد تو صد شماره اول این سری دکتر استرنج هیچ دشمن بزرگی نداشته؟!

نمیدونم اشتباه منه یا اشتباه تایپی ولی حس میکنم تاریخی که برای موردو یا دورمامو زده شده اشتباهه چون همچین حالتی پیش میاد
شماره 110 جولای 1963
شماره 111 آگوست 1963
شماره 126 آگوست 1963

سه بار پشت هم مقاله رو خوندم تا این تاریخا به چشمم خورد!
نقل قول کردن
Agent spidey
#4 Agent spidey 1395-08-11 16:18
شوما گورات در بازی مارول علیه کپکام بوده
نقل قول کردن
alireza
#5 alireza 1395-08-11 16:50
عالی و خوب
حرفی باقی نمیمونه
نقل قول کردن
Matt Murdock
#6 Matt Murdock 1395-08-11 17:49
عالی بود چه قد دشمن خوف ناک داره دکی
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1395-08-11 18:25
به نقل از the punisher:

استاد یه سوال
تمام این دشمنایی که تو strange tales خلق شدن بعد از شماره 100 بوده!
سوال واسم شد تو صد شماره اول این سری دکتر استرنج هیچ دشمن بزرگی نداشته؟!

نمیدونم اشتباه منه یا اشتباه تایپی ولی حس میکنم تاریخی که برای موردو یا دورمامو زده شده اشتباهه چون همچین حالتی پیش میاد
شماره 110 جولای 1963
شماره 111 آگوست 1963
شماره 126 آگوست 1963

سه بار پشت هم مقاله رو خوندم تا این تاریخا به چشمم خورد!

افرین
خیلی سوال خوبی بود
معلومه مقاله رو خوب خوندی
ببین،اون موقع رسم بود شخصیت ها اول در عناوین دیگه خلق بشن و بعد اگه محبوب شدن وارد عنوان شخصی خودشون بشخ. مثل اسپایدرمن که شماره 15 امیزینگ فانتزی خلق شد. strange tales هم از غناوین قدیمی مارول در دهه مارول بود که داستان های کوتاه تخیلی/فانتزی/تر سناک داخلش چاپ میشد
منتهی حتی وقتی دکتر استرنج شخصیت اصلی این کمیک شد، مارول همون numbering قبلی را همچنان ادامه داد
نقل قول کردن
Rock star
#8 Rock star 1395-08-11 19:03
#3
نه امید جان قضیه چیز دیگه ای هستش.
اصلاً تو 100 شماره ی اول Strange tales دکتر استرنج وجود نداشته و شماره 110 اولین حضور دکتر استرنج در عالم کمیک بود که اونم به صورت مینی سری و در آخر شماره عرضه میشد.(توسط استن لی و استیو دیتکو)
از اون شماره به بعد هم دشمنانش معرفی شدند و بعد از مدتی هم دکتر استرنج شخصیت اصلی این سری شد.
نقل قول کردن
A,morradi
#9 A,morradi 1395-08-11 20:35
عالی بود ممنون از مقاله
ولی یه سوال دارم
اونی که توی فیلم دکتر استرنج هست کدومشونه؟؟؟
نقل قول کردن
parsa.ls
#10 parsa.ls 1395-08-11 20:38
مقاله جامع و کاربردی بود بسیار ممنون از استاد ترابی!اطلاعات ام خیلی افزایش یافت!من فقط کابوس مفیستو وشوما-گوراث رو می شناختم (شوما-گوراث در بازی مارول vsاستریت فایتر حضور داشت و من هم از همون جا متوجه شدم با تشکر از مقاله ی جامع شما!
نقل قول کردن
cr7 justice
#11 cr7 justice 1395-08-11 21:05
مثل همیشه عالی دقیق استاد.
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#12 Cap-Spider Potter 1395-08-11 21:24
مقاله مثل همیشه فوق العاده و سرشار از اطلاعات جدید بود
ممنون بابت مقاله...
نقل قول کردن
DARK LORD
#13 DARK LORD 1395-08-11 21:34
سلام ..
من کاربر جدیدم و تازه وارد سایت شدم همچین اطلاعاتی رو تو هیچ سایتی ندیده بودم...
بسیار عالی و اموزنده بود ...
خسته نباشید.!
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#14 Cap-Spider Potter 1395-08-11 21:40
#13

سلام دوست عزیز
خوش اومدی
نقل قول کردن
Nightwatcher
#15 Nightwatcher 1395-08-11 21:44
ممنون آقای ترابی خیلی جالب بود. مورد انتظار بود.
بسیار عالی

من فقط 3 تای اول رو میشناختم.
این دشمنان دکتر استرنج هم قیافشون عجیب غریبه و هم اسمهاشون. ("سالومه" خیلی جالب بود! :lol: )

راستی استاد اگه 10 کامیک برتر دکتر استرنج رو هم معرفی کنید واقعا ممنون میشیم.
نقل قول کردن
parsa.ls
#16 parsa.ls 1395-08-11 22:05
دوستان شرمنده عکس پ روفایل رو چجوری عوض کنم؟
ببخشید بابات اسپم خیلی وقت بود نبودم قالب سایت عوض شده :oops:
نقل قول کردن
Reverse Spidey
#17 Reverse Spidey 1395-08-11 22:13
به نقل از Nightwatcher:

راستی استاد اگه 10 کامیک برتر دکتر استرنج رو هم معرفی کنید واقعا ممنون میشیم.

قبلا عمو مختار 5 کمیک برتر دکتر استرنج رو در اینجا معرفی کرده بودن:
spidey.ir/.../...
نقل قول کردن
Nightwatcher
#18 Nightwatcher 1395-08-11 22:17
به نقل از parsa.ls:
دوستان شرمنده عکس پ روفایل رو چجوری عوض کنم؟
ببخشید بابات اسپم خیلی وقت بود نبودم قالب سایت عوض شده :oops:

اون گوشه بالا سمت چپ برو توی قسمت پروفایل کاربر و بعد برو توی قسمت ویرایش مشخصات و بعد گزینه choose image بزن
نقل قول کردن
Nightwatcher
#19 Nightwatcher 1395-08-11 22:20
به نقل از Reverse Spidey:
به نقل از Nightwatcher:

راستی استاد اگه 10 کامیک برتر دکتر استرنج رو هم معرفی کنید واقعا ممنون میشیم.

قبلا عمو مختار 5 کمیک برتر دکتر استرنج رو در اینجا معرفی کرده بودن:
spidey.ir/.../...

راست میگی... یادم رفته بود!
ببخشید
ممنون
نقل قول کردن
parsa.ls
#20 parsa.ls 1395-08-11 22:27
به نقل از Nightwatcher:
به نقل از parsa.ls:
دوستان شرمنده عکس پ روفایل رو چجوری عوض کنم؟
ببخشید بابات اسپم خیلی وقت بود نبودم قالب سایت عوض شده :oops:

اون گوشه بالا سمت چپ برو توی قسمت پروفایل کاربر و بعد برو توی قسمت ویرایش مشخصات و بعد گزینه choose image بزن

خیلی ممنونم.
نقل قول کردن
parsa.ls
#21 parsa.ls 1395-08-11 22:28
به نقل از parsa.ls:
مقاله جامع و کاربردی بود بسیار ممنون از استاد ترابی!اطلاعات ام خیلی افزایش یافت!من فقط کابوس مفیستو وشوما-گوراث رو می شناختم (شوما-گوراث در بازی مارول vsاستریت فایتر حضور داشت و من هم از همون جا متوجه شدم با تشکر از مقاله ی جامع شما!

عکس این شخصیت در بازی:
s6.uplod.ir/.../...
نقل قول کردن
mat mordak/DareDevil
#22 mat mordak/DareDevil 1395-08-12 09:14
به نقل از Agent spidey:
شوما گورات در بازی مارول علیه کپکام بوده

نه برادر marvel vs street fighter بود
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#23 Samwel Tarly 1395-08-12 16:40
تو بین این موارد من فقط بارون موردو, دورماو و کابوس رو میشناختم و واقعا اطلاعات خوبی با این مقاله به دست اوردم و باید از اقای ترابی تشکر کنم بابت این مقاله زیبا, حالا بریم سراغ مقاله:
در بین دشمنان دکتر استرنج من بارون موردو رو بیش تر از بقیه دوست دارم و به نظرم اریجین و همین طور نحوه دشمن بودنش با دکتر استرنج از همه جالب تره و همینطور تو فیلمی که به تازگی اکران شده هم حضور داره و خیلی خوبه که قراره تو فیلم هم ببینیمش.
کابوس هم از دشمنان جالبه دکتر استرنجه و مبارزه باهاش خیلی سخته و دیگر نکته جالب اینه که هیچ وقت نابود نمیشه و این که اولین دشمن استفان بوده که کمیکش هم همین امروز تو سایت منتشر شد و حتما میخونم.من فقط یک قسمت انیمیشن ضعیف مردعنکبوتی نهایی رو دیدم و اون هم قسمتی بود که کابوس تو خواب مردم نفوذ کرده بود و اسپایدرمن و ایرون فیست رفته بودن که جلوش رو بگیرن ولی اخر سر نتونستن و دکتر استرنج کمکشون کرد.
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #24 Ice Man 1395-08-13 00:43
ممنون بخاطر مقاله و واقعا مقاله عالى اى بود ،توضيح دادن درباره همه چيز مربوط به دنياى دکتر استرنج جورى که ابهامى نداشته باشه خيلى سخته چون که خيلى پيچيده و عجيب و غريب هستن و آقاى ترابى همه رو به صورت کامل توضيح ميدن تا خوب متوجه بشيم و بخاطر همه زحماتتون تشکر ميکنم
يکى از جالب ترين ويژگى هاى دکتر استرنج جزئيات کامل و اريجين بى نظيره براى همه چيز از ويلن ها گرفته تا وسيله ها و...
10.بى نام و نشان
بى نام و نشان هم خيلى باحال و خفنه و همچنين يه دنيا و اريجين کامل داره ، دشمن هاى دکتر استرنج اينقدر قدرتمندن که رتبه 10 اينقدر قدرتمنده چه برسه به رتبه 1(دورمامو) ! و بعضى هاشون رو اگه دکى نبود ، کله ابرقهرمانان مارول هم نميتونستن شکستشون بدن
9.ساکن تاريکى
اول بايد بگم که يکى از چيز هاى جالب و خوب مرتبط بودن دنيا هاى مارول اينه که ممکنه يک شخصيتى در هر کميک ديگه اى خلق بشه اما خودش بالاخره توسط نويسندگان جايگاه اصليش پيدا ميکنه مثل همين ساکن تاريکى که در کميک هاى ثور خلق شده اما يکى از دشمن هاى اصلى و برتر دکتر استرنج محسوب ميشه
خب ساکن تاريکى خيلى شخصيت باهوش و خطرناکيه و همه کار هاش و حساب و کتاب شده اند و از طريق ديگران کار هاش انجام ميده ، همچين ويلنى هيچ ضعفى نداره چون فقط يک موجود قدرتمند از دنياى تاريکيه و دنباله انجام دادن اهداف و نقشه هاى خودشه اما براى دکتر استرنج در حد بقيه دشمن هاشه چون که هم از وجودش خبر داره و هم ازش قدرتمند تره
8.زام
شخصيت باحاليه ، به عنوان يک شخصيت نابودگر در کميک هاى دکتر استرنج خوبه
7.سالومه
معلومه شخصيت پايبند به رسوم گذشته اى هست ، يعنى از جادوگر هايى که از يک چيز هاى خاص براى تزئين خودشون استفاده ميکردن
و همينطور يک جادوگر قدرتمند و دشمن سر سخت براى دکتر استرنج چون نژاد The Blood همينطوريش هم قدرتمند و شکست ناپذير هستن و وقتى که جادوگر اعظم هم بشه که ديگه هيچى جلو دارش نيست
6.ساتانيش
شيطان قدرتمند و خفنيه اما مفيستو بخاطر ويژگى هايى که داره لايق عنوان اصلى ترين و برترين شيطان ماروله
5.شوما -گوراث
از همون ظاهرش همه چى معلومه و اريجين خوبى هم داره ، از اريجينش و اين که قبلا هم توسط يه جادوگر شکست خورده بازم ميشه فهميد که دشمن هاى دکتر استرنج چقدر منحصر به خودشن و همچنين خيلى پليدن و رحمى ندارن
من از شوما-گوراث خيلى خوشم مياد چون که ويلن جالبيه و مثلا اين که بعضى وقت ها ابرقهرمان هاى مارول وقتى ميخوان يه دشمن قدرمند شکست بدن ، يک بار هم با ويلنى مثل شوما-گوراث باشه خيلى باحاله
4.اومار بى رحم
بعد دورمامو يکى از قدرتمند ترين دشمن هاى دکتر استرنجه و جالبه که هر ويلنى که تو مارول خيلى قدرتمنده براى خودش شخصيت هاى مکمل يا مرتبط هم داره مثل دورمامو
بعد ديگه با وجود همه ويژگى هاى دورمامو ، بعد بارون موردو نسبت به بقيه دشمن هاى دکتر استرنج يکم ويژگى هاى انسانى ترى داره پس تعجبى نداره که اومار رو ديگه کلا در ظاهر انسانى گذاشتن ، در کل اومار يکى از شخصيت هاى منفى برتره کميک هاى دکتر استرنجه
3.بارون موردو
يکى از برترين شخصيت هاى ماروله و همينطور يکى از بهترين ويلن هاى دکتر استرنج که شخصيت جذاب و باحالى هم داره و همينطور در اريجين و کلا در سير کميک هاى دکتر استرنج نقش و تأثير زيادى داره و بدون شک اگر دورمامو نبود برترين دشمن دکتر استرنج بود
2.کابوس
ويلن خيلى باحال و خفنيه و ويژگى ها و قدرت هاى جالبى داره ، اميدوارم در آينده بيشتر بهش پرداخته بشه و نقش بيشترى در مارول داشته باشه البته همين الانم بعد دورمامو بزرگ ترين دشمن دکتر استرنجه
1.دورمامو
واقعا راجب دورمامو هيچى نميشه گفت ، فقط يکى از برترين شخصيت ها و ويلن هاى مارول و دکتر استرنجه و باحال ترين و جذاب ترين ويلن با قدرت هاى ماورايى و جادوييه و يکى ازخفن ترين و دارک ترين ويلن هاى ماروله و همچنين شخصيت پردازى و اريجين خوبى هم داره و...
البته در واقع نميشه از نظر برترى و قدرتمندى دشمن هاى دکتر استرنج رو مقايسه کرد چون تقريبا همشون در يک سطح بالا قرار دارن و همينطور کار سختيه اما واقعا رتبه ها عالى بودن و بهتره اين نميشد و جا داره بازم از آقاى ترابى بخاطر اين مقاله عالى تشکر کنم
نقل قول کردن
22x5
#25 22x5 1396-08-12 09:08
ممنون بابت این مطلب :oops:
راستی شوما_گوراث در بازی مارولvsکپکام3 هم حظور داشت
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید