15 شعار/تکیه کلام برتر در دنیای کمیک بوک!

15 شعار/تکه کلام برتر در دنیای کمیک بوک! تکیه کلام جمله جملات catchphrase

محاله که علاقمند به دنیای کمیک بوک و ابرقهرمانان باشی ولی این جملات یا عبارات را نشنیده باشی چون اونقدر معروف هستند که وارد دنیای سینما ، گیم و انیمیشن هم شده اند و هر وقت باهاشون روبرو میشویم یاد قهرمانان مورد علاقه خودمون میفتیم!

مقالات زیر هم فراموش نشود:

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

10 لقب نمادین قهرمانان دنیای کمیک بوک

10 لقب نمادین ابرشروران دنیای کمیک بوک

10 واژه و اصطلاحی که دنیای کمیک باعث شد در میان مردم رواج پیدا کنند

 

15-  من قانون هستم!  (I am The Law!)

- "من قانون هستم!" (I am The Law!)

تا به حال هیچ ضد قهرمانی مثل «قاضی دِرِد» (Judge Dredd) وجود نداشته و احتمالا هرگز هم وجود نخواهد داشت. چون شخصیتی هستش که اجرای خودسرانه قانون را با قانون ترکیب کرده. به عبارتی دیگر اگر امثال «پانیشر» با زیر پا گذاشتن قانون ، عدالت را به سبک خودش اجرا میکنه و خلافکاران را میکشه اما قاضی درد وقتی خودش تبهکاران را میکشه در واقع داره قانون رو اجرا میکنه! او در آینده ای تاریک زندگی میکنه که در آن پلیس ها هم قاضی هستند و هم مجری قانون و بنابراین خودشون باید سر صحنه جنایت حکم را اجرا کنند. قاضی درد به هیچ کسی رحم نمیکنه و باید حتما قانون را اجرا کنه حتی اگر مجبور باشه هر کسی که جلوی راهش قرار میگیره را بکشه. او هیچ جنایتی را نادیده نمیگیره. پس تعجبی نداره که تکیه کلامش باشه "من قانون هستم!".

 

14- یا حضرت کمربند کشدار!  (Oh my Stars and Garters!)

  یا حضرت شلغم! این دیگه چیه! (Oh my Stars and Garters)

هنری مک کوی ملقب به «وحشی» (Beast) از شخصیت های مهم ماروله که هم عضو ایکس من بوده و هم عضو اونجرز . او جهش یافته ای نابغه است که علیرغم ظاهرش اما قلبی از طلا داره و بسیار مهربانه. او در ضمن بسیار اهل مطالعه است. بنابراین بیخود نیست که هر وقت بسیار متعجب میشه از اصطلاحی استفاده میکنه که قرن نوزدهم میلادی در یک نمایشنامه کمدی به کار رفت: Oh my stars and garters! گفته میشه وحشی وقتی در شماره 137 از کمیک اونجرز عضو این گروه شد این اصطلاح را برای اولین بار بر زبان آورد که خیلی معروف شد.

 

13- کاوابانگا! (Cowabunga!)

کاوابانگا! (Cowabunga!)

«کاوابانگا» تکیه کلامی است که اولین بار در نخستین سری کارتونی "لاک پشت های نینجا" به کار برده شد. درسته که هر 4 تا لاک پشت نینجا آن را فریاد زده اند ولی معمولا بیشتر عضو شوخ و شنگ این گروه یعنی «مایکل آنجلو» است که از آن استفاده میکند. این تکیه کلام اونقدر معروف و محبوب شد که در دنیای کمیک، فیلم و بازی های لاک پشت هایی نینجا هم به کار رفته است. البته گفته میشه کاوابانگا اولش در یک سریال انگلیسی به نام Howdy Doody که در دهه 50 میلادی از تلویزیون پخش میشد به کار رفته بود.

 

12- یا روح هوگاث کبیر! (By The Hoary Hosts of Hoggoth!)

- یا روح هوگاث کبیر! (By The Hoary Hosts of Hoggoth!)

این تکیه کلام دکتر استرنج هستش که هر وقت بسیار متعجب شده آن را بر زبان میاره یا وقتی که بخواد یک ورد یا طلسم قوی اجرا کنه. برای اینکه بدانید منظور از هوگاث چیه باید اولش بدانید که «ویشانتی» کی بودند؟ ویشانتی لقبی است که به سه موجود اساطیری و نیرومند به نام های «آگاماتو» (Agamotto)، «اشتور» (Oshtur) و «هوگاث» (Hoggoth). معمولا دکتر استرنج برای اجرای سه طلسم به هوگاث متوسل میشه: برای اینکه در قلمرو دشمن بزرگ خود به نام «کابوس» گم نشه، برای اینکه یک نفر را دچار فراموشی کنه یا برای اینکه یک طلسم دیگر را باطل کنه!

 

11- روشن شو! (Flame On!)

 روشن شو! (Flame On!)

«جانی استورم» ملقب به «هیومن تورچ» یکی از شخصیت های برتری است که روحیه و شخصیت پردازی جالبی دارد و آدم را به سمت خودش جلب میکند. او مثل از اعضای گروه چهار شگفت انگیز است که همیشه دوست داشته مثل یک سلبریتی باشد . به همین دلیل جای تعجبی ندارد که تکیه کلامی داشته باشد مثل Flame On که هر وقت بخواهد به صورت آتشین دربیاد آن را فریاد بزند!

 

10- در روشن ترین روز؛ تاریک ترین شب ...(In brightest Day, in Blackest Night …)

 در روشن ترین روز؛ تاریک ترین شب ... (In brightest Day, in Blackest Night …)

شعار معروف گرین لنترن که علاقمندان به این قهرمان دی سی با آن آشنا هستند و حالتی سوگند مانند دارد که انگار کسی که برگزیده شده تا قدرت های فانوس سبز به او تعلق پیدا کند بر زبان می آورد:

"در روشن ترین روز؛ تاریک ترین شب، هیچ خباثتی از دید من پنهان نخواهند ماند. بگذار آنان که نیروی پلیدی را پرستش میکنند از قدرت من آگاه گردند ... نور فانوس سبز!".

In brightest day, in blackest night, no evil shall escape my sight. Let those who worship evil’s might, beware my power, Green Lantern’s light.”

گفته میشه نسخه هایی نسبتا متفاوت از این شعار در داستان های اولیه نخستین گرین لنترن یعنی «الن اسکات» به کار رفت تا اینکه نسخه ای که ما باهاش آشنا هستیم در شماره 9 از کمیک Green Lantern در سال 1943 به کار گرفته شد و از آن موقع به بعد به شعار گرین لنترن ها بدل گشت.

 

9- وقت کتک خوردنه! (It’s Clobbering Time!)

 وقت کتک خوردنه! (It’s Clobbering Time!)

«بنجامین گریم» ملقب به «ثینگ» از شخصیت های محبوب و برتر تاریخ دنیای کمیک هستش که در نوع خودش منحصر به فرد بود زیرا قهرمانی خوش قلب بود که ظاهر هیولایی داشت. گفته میشه «جک کربی» این شخصیت را از روی خودش خلق کرده و به همین دلیل ثینگ مثل خود کربی کودکی سختی داشت و در محله ای درب و داغون در یکی از مناطق جنوب شهر نیویورک بزرگ شده بود. به همین دلیل ثینگ معمولا به زبان خیابانی یا slang در کمیک ها حرف میزتد و به قول معروف خیلی لاتی و داش مشدی است! تکیه کلام معروف او زمانی است که میخواهد نبرد رو شروع کنه که داد میزنه: "وقت کتک خوردنه!" (It’s Clobbering Time!). عجیب هم نیست که از عبارتی همچون clobber استفاده کنه چون یک کلمه غیر رسمی و محاوره ای هستش که با شخصیت ثینگ همخوانی داره. گفته میشه اولین بار در شماره 22 از کمیک Fantastic Four (1964) وقتی ثینگ داشت به سمت نبرد میرفت این تکیه کلام را استفاده کرد و از آن موقع تا به حال ورد زبانش بوده!

 

8- شزم! (Shazam!)

  شزم! (Shazam!)

داستان پیدایش شزم روایتگر رسیدن به آرزوهای كودكی است! یعنی همه ما در نوجوانی دوست داشتیم زودتر بزرگ و قوي شویم تا بتوانیم هر كاری دلمان میخواهد بكنیم ! این مسئله كاملا در اریجین «بیلی باتسون» به چشم میخورد. او نوجوانی بود كه پدر و مادرش را در یك حادثه مرموز هنگامی كه مشغول یك اكتشاف باستان شناسی بودند، از دست داده بود. ولی توسط مردی مرموز به مخفیگاهی زیرزمینی برده شد که در آنجا با جادوگری به نام «شزم» ملاقات كرد كه بهش نیروهای فوق العاده ای داد. در واقع هر وقت بیلی كلمه شزم را بر زبان می آورد ، تبدیل به ابرقهرمانی بالغ به نام «كاپیتان مارول» میشد و نیروهای فوق بشری به دست می آورد. خود كلمه Shazam بسیار معروف شده و در واقع یک سرواژه است. شزم در اصل از حروف لاتین «S.H.A.Z.A.M» به وجود آمده است که به ترتیب از نام‌های سلیمان حکیم (Solomon)، هرکول (Hercules)  در اساطیر یونان، اطلس (Atlas) کسی که به جنگ با خدایان پرداخت و محکوم به حمل کره زمین شد، زئوس (Zeus) پادشاه ایزدان در اساطیر یونان باستان، آشیل (Achilles) جنگجوی شکست ناپذیر و مرکوری (Mercury) که به عقیده یونانیان دو پای پرنده دارد، گرفته شده‌است.  همین باعث شده نوعی تاریخچه جالب و اساطیری پشت شزم باشد که آشنایی با آن برای هر کسی جالب باشد.

 

7- حقیقت، عدالت و شیوه آمریکایی (Truth, Justice, and the American Way)

  حقیقت، عدالت و شیوه آمریکایی (Truth, Justice, and the American Way)

شعار معروف سوپرمن!  داستان اینکه این شعار چطور خلق شد یه مقدار طولانیه. میگن در کارتون های فوق العاده سوپرمن ساخته شده توسط "استودیو مکس فلیشر"، شعار سوپرمن تلاش میکند برای احقاق "حقیقت و عدالت" خلق شد. سپس در سال 1942 و در برنامه رادیویی "ماجراهای سوپرمن" به این شعار عبارت "شیوه آمریکایی" را اضافه کردند ولی در سریال مشهور سوپرمن که از سال 1952 تا 1958 روی آنتن رفت بود که "حقیقت، عدالت و شیوه آمریکایی" کاملا جا افتاد زیرا آن موقع آمریکا با شوروی سابق و خط فکری کمونیسم مشکل داشت و سازندگان سریال اصرار داشتند نشان بدهند سوپرمن برای ترویج "شیوه آمریکایی" تلاش میکنه! ولی در دنیای کمیک خیلی از نویسندگان بوده اند که فقط از "حقیقت و عدالت" استفاده کرده اند چون از نظر آنها سوپرمن یک ابرقهرمان جهانی است، نه نوکر آمریکا!

 

6- هالک داغون میکنه! (Hulk Smash!)

 هالک داغون میکنه! (Hulk Smash!)

«هالک» از اولش در حال داغون کردن بود (!) ولی چند سالی طول کشید که تکیه کلام معروف خودش یعنی "هالک داغون میکنه!" (Hulk Smash!) را بر زبان بیاره. البته بارها از کلمه smash  استفاده کرده بود یا مثلا گفته بود Hulk WILL smash you (= هالک تو را داغون میکنه) ولی اولین بار در سال 1974 و در شماره 172 از کمیک Incredible Hulk بود که این تکیه کلام را اونجوری که الان باهاش آشنا هستیم ازش شنیدیم.

5- همیشه رو به جلو(Excelsior!)

  همیشه رو به جلو! (Excelsior!)

بزرگمردی به نام استن لی کلی تکیه کلام و جمله معروف از خودش به یادگار گذاشته (این مقاله را بخوانید) که شاید معروف ترین آنها همین باشه که بیشتر نوشته هایش را با آن امضا کرد: Excelsior! این عبارت از زبان لاتین گرفته شده و به معنای "همیشه رو به جلو" میباشد و گفته میشه بین فرماندهان و سربازان رومی بسیار متداول بوده است. استن لی هم چون بسیار اهل مطالعه بوده این عبارت را بلد بود و ازش استفاده میکرد. این کلمه به نوعی امضای استن لی تبدیل شده بود و او از آن بسیار استفاده میکرد (حتی در صدا پیشه گی یا حضورهای افتخاری خودش). Excelsior اونقدر معروف و شناخته شده هستش که ازش برای نامگذاری یکی از تیم های ابرقهرمانی مارول هم استفاده شد.

 

4- باب (Bub)

  باب (Bub)

«ولورین» عادت داره اونایی که زیاد ازشون خوشش نمیاد رو «باب» (Bub) صدا بزنه. Bub در زبان انگلیسی با کلماتی مثل Dude یا Guy مترادف است و میشه آن را به  «یارو» یا «رفیق» ترجمه کرد. این تکیه کلام ولورین بسیار معروفه و حتی هیو جکمن هم چند باری از آن در دیالوگ های خودش در فیلم های سینمایی X-men استفاده کرده.

  

3- من انتقامم، من شبم! من بتمنم! (I am the vengeance, I am the night! I AM BATMAN!)

  من انتقامم، من شبم! من بتمنم! (I am the vengeance, I am the night! I AM BATMAN!)

شعار معروف بتمن که جالبه که بدونید نه از دنیای کمیک گرفته شده و نه از دنیای سینما. بلکه «کوین کانروی» صداپیشه بتمن در مجموعه تحسین شده "بتمن: مجموعه کارتونی" آن را بر زبان آورد و آنقدر تاثیرگذار و ماندگار از آب درآمد که به شعار اصلی این شخصیت تبدیل شد.

 

2- انتقام جویان جمع بشوید! (Avengers Assemble!)

انتقام جویان جمع بشوید!

شعار معروف اونجرز در دنیای کمیک که معمولا آن را از زبان رهبر این گروه یعنی «کاپیتان آمریکا» شنیده ایم. این شعار سرانجام پس از کش و قوس های فراوان در انتهای فیلم "پایان بازی" و در بهترین زمان ممکن به کار رفت. اما شاید براتون جالب باشه که بدونید در دنیای کمیک اولش ما یکی دو بار شعارهای دیگری شنیدیم مثل "اونجرز به پیش" (Avengers Away) یا "اونجرز حمله" (Avengers Attack)! اما جالبه که در شماره 15 از سری اول کمیک های Avengers این «جاینت من» بود که جمله "انتقام جویان جمع بشوید!" را به عنوان یک شعار به زبان آورد. اما در واقع وقتی این جمله روی جلد شماره 16 از  این کمیک به کار رفت (در حالی که از دهان کاپیتان آمریکا خارج شده بود) به این شهرت تاریخی که الان داره دست پیدا کرد.

  

1-  قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد  (With Great Power Comes Great Responsibility) 

  قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد  (With Great Power Comes Great Responsibility)

هر طرفدار حقیقی مرد عنكبوتی میداند كه شعار اصلی و بنیادینی كه او بهش اعتقاد دارد این است : "قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد" (with great power comes great responsibility). این شعار همواره شالوده شخصیت پردازی مرد عنكبوتی بوده و پیتر پاركر همیشه به آن اعتقاد داشته. ولی مساله اینجاست كه  ما در فیلم ها و كارتون های اسپایدرمن دیده ایم كه این جمله توسط عمو بن و قبل از مرگش  به پیتر پاركر گفته میشود . بنابراین خیلی ها به اشتباه تصور میكنند كه جمله مذكور در اولین كمیك مرد عنكبوتی یعنی "شماره 15 كمیك فانتزی شگفت انگیز" توسط عمو بن به پیتر گفته شده. در حالی كه این طور نیست! البته این جمله مشهور در شماره 15 فانتزی شگفت انگیز به كار رفت ولی هیچ كس آن را به پیتر نگفت!!! به عبارتی دیگر این جمله توسط راوی داستان (یعنی استن لی) در آخرین پانل داستان به كار رفت. بنابراین ما در كمیك های اولیه مرد عنكبوتی هرگز ندیدیم كه این جمله را عمو بن به پیتر پاركر گفته باشد (این مقاله را بخوانید).  تا اینکه تقریبا 25 سال بعد  مارول بلاخره در كمیك Spider-Man vs. Wolverine #1 به عقلش رسید كه این جمله را به عمو بن نسبت دهد! از آن موقع تا به حال هم بارها و بارها این جمله را در کمیک ها و فیلم ها و کارتون ها و بازی های مرد عنکبوتی از زبان عمو بن شنیده ایم و انصافاً هم عجب جمله ای است و آنقدر مشهور شده که برخی فکر میکنند از درون کتابی آسمانی و مقدس بیرون آمده است!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مقالات مرتبط:

15 نقل قول برتر از "مرد عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک

10 لقب نمادین قهرمانان دنیای کمیک بوک

10 لقب نمادین ابرشروران دنیای کمیک بوک

10 واژه و اصطلاحی که دنیای کمیک باعث شد در میان مردم رواج پیدا کنند

15 نقل قول برتر از "استن لی"

چطور استن لی دنیای ابرقهرمانان را "انسانی" تر کرد

15 دیالوگ برتر فیلم های مارول

چطور استن لی دنیای مدرن ابرقهرمانی را پایه گذاری کرد

20 دلیل برای دوست داشتن پیتر پاركر/ مرد عنكبوتی

پرده برداری از معنویت مرد عنکبوتی

10 دیالوگ برتر فیلم "انتقام جویان: پایان بازی"

10 تا از بهترین متلک هایی که ددپول در کمیک ها به مارول و دی سی انداخته است!

15 لحظه برتر و به‌ یادماندنی مردعنکبوتی در MCU

اسپایدرمن و مذهب

10 حقیقتی که باید درباره "عمو بن" (UNCLE BEN) بدانید

15 دیالوگ غم‌انگیز و تاثیرگذارِ حماسه بینهایت (INFINITY SAGA)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Amir.h.p
#1 Amir.h.p 1399-05-28 14:15
امروز مقاله های خیلی خوبی مینویسید(البته که همه مقاله هاتون خوبه) دستتون درد نکنه.
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#2 SPIDERBAT 1399-05-28 14:22
سلام آقای ترابی ممنون بابت یه مقاله ی محشر دیگه که کلی به اطلاعات ما افزود و خود من فقط چند تا از شماره ها رو می دونستم و مقاله ی مفیدی بود.
من جمله ی معروف لوک کیج که فکر کنم می گفت jesus cries رو هم لایق این لیست می دونستم البته من این جمله رو در سریالش زیاد شنیده بودم و نمی دونم که توی کمیک بوک هاش هم همینطور بوده یا نه.
بازم ممنون از آقای ترابی خسته نباشید
نقل قول کردن
امیر محمد گلکار
#3 امیر محمد گلکار 1399-05-28 14:46
سلام مقاله خوبی بود.




اسپم:ببخشید آقای ترابی من کمیک های جدید ایرون من رو خوندم و در این کمیک ها تونی استارک خود جای یک رباط جا زده و داره یک ارتش از رباط ها میسازه تا به انسان ها حمله کنه البته من این کمیک رو فقط تا شماره 2 خوندم آیا ممکنه که تونی استارک واقعن خبیث شده باشه و آیا قبلا تونی استارک خبیث شده در جهان کمیک یا نه.راستی اسم این کمیک های ایرون من 2020 هستش.
نقل قول کردن
spidermamad
#4 spidermamad 1399-05-28 14:55
سلام استاد خسته نباشید. مقاله بسیار جالبی بود دستتون درد نکنه. عکس استنلی هم خیلی جالب بود :lol:
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#5 Scarlet Speedster 1399-05-28 15:11
با تشکر از استاد ترابی عزیز که این مقالهٔ جالب ‌و سرگرم کننده رو ارائه و در اختیار ما قرار دادند .
به نقل از SPIDERBAT:
من جمله ی معروف لوک کیج که فکر کنم می گفت jesus cries رو هم لایق این لیست می دونستم البته من این جمله رو در سریالش زیاد شنیده بودم و نمی دونم که توی کمیک بوک هاش هم همینطور بوده یا نه.

با سلام خدمت شما .
تکیه کلام معروف لوک کیج در دنیای کمیک ، Sweet Christmas ئه که میشه به صورت « یا حضرت کریسمس » یا « یا حضرت حاجی فیروز » (!) ، ترجمه اش کرد و لوک کیج وقتی که خیلی شوکه یا تعجب زده شده باشه ، این جمله رو بر زبون میاره .
نقل قول کردن
mani34521
#6 mani34521 1399-05-28 16:07
سلام مثل همیشه مقاله خوبی بود و واقعا من برای شماره یک ارزش قائلم واقعا جمله نمادینی هستش "قدرت زیاد مسئولیت زیاد به همراه داره" بازم ممنون :-)
نقل قول کردن
Aref TMNT Spidey
#7 Aref TMNT Spidey 1399-05-28 16:53
استاد ترابی این بهترین مقاله ای بود که امسال تو سایت خونده بودم.
به نظر من تکه کلام بن تن هم میتونین باشه و حتی جزو تاپ پنج: وقت قهرمان بازیه.... 8) ;-) :-) :lol: :D :roll: :sigh: :P



شخصیت مورد علاقه من لاکپشت های نینجائه
کاوابانگا....خت م کلام.‌
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#8 SPIDERBAT 1399-05-28 18:34
به نقل از Scarlet Speedster:
با تشکر از استاد ترابی عزیز که این مقالهٔ جالب ‌و سرگرم کننده رو ارائه و در اختیار ما قرار دادند .
به نقل از SPIDERBAT:
من جمله ی معروف لوک کیج که فکر کنم می گفت jesus cries رو هم لایق این لیست می دونستم البته من این جمله رو در سریالش زیاد شنیده بودم و نمی دونم که توی کمیک بوک هاش هم همینطور بوده یا نه.

با سلام خدمت شما .
تکیه کلام معروف لوک کیج در دنیای کمیک ، Sweet Christmas ئه که میشه به صورت « یا حضرت کریسمس » یا « یا حضرت حاجی فیروز » (!) ، ترجمه اش کرد و لوک کیج وقتی که خیلی شوکه یا تعجب زده شده باشه ، این جمله رو بر زبون میاره .

آهان بله منظورم همین جمله بود اما بله شما درست می گید این جمله تیکه کلام نیست بلکه جمله ای برای اظهار تعجبه.
ممنون از شما.
نقل قول کردن
King Strange
#9 King Strange 1399-05-28 18:42
سلام خسته نباشید استاد مثل همیشه یه مقاله عالی
شماره 1 رو چه عرض کنم شماره 0 این جمله رو هر کسی می شنوه یه عالمه داستان و تراژدی رو به یاد آدم میاره
بازم ممنون :-)
نقل قول کردن
slade wilson
#10 slade wilson 1399-10-01 21:31
سلام. مقالتون مثل همیشه عالی بود استاد ترابی همشونو دوست دارم تکیه کلام همیشه یکی از بهترین حرف های ابر قهرماناس از من قانون هستم تا قدرت زیاد مسعولیت زیادی به همراه دارد همیشه این تیکه کلام هارو دوست داشتم چه خوب اگر با کسی در افتادم تکیه کلام ثینگ خیلی می‌تونه کمکم کنه :lol: (شوخی ) بازم ممنون
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#11 AmirhoseinJafari2005 1399-12-14 20:49
عالی بود... مورد های ۱ ، ۳ ، ۵ ، ۶ ، ۷ و ۹ خیلی خوب بودند.... تیک هم یه شعار داره به نام (Spoon/قاشق :lol: ) به نظرم خوب میشد در این مقاله قرار میگرفت ;-)
نقل قول کردن
Death_master
#12 Death_master 1400-04-03 16:12
عالی اصلا شماره یک رو که دیدم کیف کردم واقعا مقاله خیلی جامع و کاملی بود مخصوصا سه شماره اول خیلی ممنون از سایت خوبتون ;-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#13 AM SM BM SM 1401-05-08 16:14
ممنون بابت مقاله. موضوع جذابی داشت.
برخی از موارد مثل ۱۴ و ۱۲ رو اصلا خبر نداشتم و خیلی عجیب بودند! با "کاوابانگا" لاک پشت های نینجا که بزرگ شدم و البته عاشق شعار گرین لنترن ها و تکه کلام هیومن تورچ هستم. شعار قاضی درد هم کاملا با شخصیتش هماهنگه. بقیه موارد هم خیلی جالب بودند. مثل قضیه بتمن یا هالک و ثینگ. یا حتی شعار ماندگار انتقام‌جویان و تکه کلام جذاب استن لی و کلمه شزم که کلا خارج از دنیای کمیک هم معروفه. برای سوپرمن هم به نظرم "حقیقت و عدالت و شیوه غیر آمریکایی" مناسب تره چون هرچی که او و کاپیتان آمریکا نماد قهرمانان آمریکایی هستند، اما اتفاقا اخلاق و روششون ۱۸۰ درجه با آمریکایی ها فرق داره. و البته شعار اسپایدی که تکه. یک جمله فوق‌العاده عمیق و تاثیرگذار که تمام شخصیت پردازی و دنیای اسپایدرمن رو در یک جمله، یک قطره متراکم کرده. انگار این جمله یه جوری به استن لی الهام شده و چیزی هست که نه فقط اسپایدرمن، بلکه تمام مردم دنیا باید ازش درس بگیرند. یه چیزی هم راجع به ولورین بگم که دوست داشتم به شعار معروف اون هم اشاره بشه. منظورم این جمله هست که توسط کریس کلرمانت و فرانک میلر خلق شد:"من تو کاری که میکنم بهترینم، اما کاری که میکنم چندان خوب نیست" (I'm the best there is at what I do...but what I do isn't very nice). واقعا این جمله هم خیلی زیبا و تاثیرگذاره و شخصیت پردازی ولورین و دغدغه هاش رو درون خودش داره. بخش اول جمله به مهارت افسانه ای ولورین اختصاص داره و بخش دومش به اینکه او همیشه با خودش بر سر قتل هایی که انجام داده و روش هاش در جنگ های فکری و ذهنی هست. البته اشاره به تکه کلام "bub" خیلی خوب بود و چیزی بود که شاید خیلی ها ازش خبر نداشته باشند اما اگر به شخصه بخوام بین این دو یکی رو به خاطر شخصیت ولورین انتخاب کنم، جمله معروف ولورین رو انتخاب میکنم(البته اشاره به bub باعث شد خیلی ها باهاش بیشتر آشنا بشن).
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45