10 تا از بهترین متلک هایی که ددپول در کمیک ها به مارول و دی سی انداخته است!

10 تا از بهترین متلک هایی که ددپول در کمیک ها به مارول و دی سی انداخته است!

 این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "ددپول 2" دوباره در صفحه نخست سایت قرار میگیرد.

مقدمه: یکی از مهم ترین خصیصه های شخصیتی «ددپول» شوخی با بقیه است.منظور از بقیه میتواند فرنچایز های مختلف سینمایی در ژانر های گوناگون باشد یا شخصیت های ابرقهرمانی خود مارول و دی سی که ددپول بارها به آن ها متلک انداخته است. از این ویژگی در دنیای سینما نیز استفاده شده است.در این مقاله قراره با 10 تا از متلک هایی که ددپول در دنیای کمیک به مارول و دی سی انداخته است میپردازیم امیدواریم خوشتون بیاد.

 

10- شوخی ددپول با فیلم "بتمن علیه سوپرمن طلوع عدالت"

شوخی های ددپول

در شماره 6 کمیک پرفروش Spider-Man/Deadpool ما سراسر شوخی میبینیم با فیلم های مختلف کمیک بوکی! یکی از آنها شوخی با فیلم ضعیف بتمن علیه سوپرمنه که در همان سال اکران شده بود و صدای همه رو درآورده بود. در این کمیک که راجب اینه که یه استودیو قراره از ددپول فیلم بسازه و ددپول میره پیش اسپایدرمن که بهش کمک کنه چون اسپایدرمن تاریخچه خوبی تو فیلم های سینمایی هالیوود داره. طی اتفاقاتی که میفته (که راجبش اینجا مفصل توضیح دادیم) اسپایدرمن به اون استودیو زبون نفهم میگه که برای موفقیت فیلمشون باید به ذات شخصیت وفادار باشن ولی استودیو به حرفش گوش نمیده و یه فیلم میسازه به اسم "Nighthawk v Hyperion yawn of boredom" (نایت هاوک علیه هایپریون خمیازه ای از کسالت) که شخصیت های نایت هاوک و هایپریون درواقع در مارول هجویه ای بر بتمن و سوپرمن هستند.در فیلم بتمن علیه سوپرمن اون دعوای خفنشون یادتونه به خاطر چی تموم شد؟ مارتا! بله چون اسم مادر بتمن و سوپرمن یکی بود با هم دوست شدن رو پوستر فیلم هم اگه دقت کنید نوشته "باورتون نمیشه ولی اسم مادرشون یکیه"!

 

9- مارول ایکس من رو دوست نداره!

مارول ایکس من رو دوست نداره!

دیگه همه میدونیم که مارول و شرکت فاکس قرن بیست ویکم (که رایت شخصیت های ایکس من و چهار شگفت انگیز رو داره) چقدر دعوا ها داشتن و رابطشون شکرآبه! در یکی از پانل ها میبینیم که کاپیتان آمریکا و دردویل با هم گرم گرفتن و ولورین و استورم (از اعضای ایکس من) که اون طرف وایستادن میبینن که اونها محلشون نمیذارن! استورم به ولورین میگه: "چرا هیچکدوم از قهرمانا مارو محل نمیذارن؟" ولورین هم میگه: "آره انگار اصلا وجود نداریم!" که به رابطه فاکس با مارول اشاره داره. البته با توافق نهایی فاکس و دیزنی همه چیز عوض میشه.

 

8- شوخی ددپول و پانیشر با "مارتا"!

شوخی ددپول و پانیشر با "مارتا"!

در کمیک 5 قسمتی "ددپول علیه پانیشر" که پارسال منتشر شد ، همونطور که از اسمش معلومه ددپول با پانیشر سر قضایایی میجنگن و در قسمت پنجم و آخر این کمیک ددپول و پانیشر نبردی خونین دارند ددپول که میخواد ضربه نهایی رو به پانیشر بزنه پانیشر میاد فحشی نثار ددپول کنه و بگه Mother****er!! ولی ددپول فکر میکنه مثل فیلم Bvs میخواد اسم مامانشو بگه و ددپول هم میگه: "اسم مامانت مارتائه؟ وای پسر نفسم یه لحظه بند اومد! این همه چیو عوض میکنه!"که اشاره مستقیمی داره به مارتا فیلم Bvs که باعث شدبتمن و سوپرمن آشتی کنن!

 

7- ددپول به سریال های مارول تیکه میندازه!

 ددپول به سریال های مارول تیکه میندازه!

در شماره 298 سری کمیک Despicable Deadpool که اخیرا منتشر شد دیدیم که «تسک مستر» و «بولزآی» با همکاری هم دیگه سعی میکنن ددپول رو بگیرن و بکشن! که ددپول برای شوخی اونا رو به دنی (رند) و لوک (کیج) تشبیه میکنه و بعد بهشون میگه که بهتره تیم آپ خودشون رو ببرن جای دیگه (به جای سریال Inhumans)! در واقع ددپول یه متلک اساسی به سریل مزخرف و مورد انتقاد قرار گرفته "نا انسان ها" میندازه که هواداران از همون اولش میدونستند قراره به زودی کنسل بشه.

 

6- شوخی ددپول و اسپایدرمن با «زک اسنایدر»!

 شوخی ددپول و اسپایدرمن با «زک اسنایدر»!

در شماره 12 کمیک Spider-Man/Deadpool میبینیم که ددپول جشنی برگزار کرده و قهرمانای مختلف هم دعوتن به جز اسپایدرمن بدبخت! و اتفاقاتی میفته و ددپول همه رو حرص میده و کاپیتان آمریکا میندازتش بیرون. ددپول اسپایدرمن رو اون بیرون میبینه و تصمیم میگیرن اون روز رو با هم باشن. همونطور که میدونید مسیحی ها در عید کریسمس بابانوئل دارن که بهش میگن Santa Claus تو این کمیک ما یه شخصیت جدیدی رو میبینیم به اسم Saturn که یک جور خدای رومی هستش که حکم بابانوئل رو برای رومی های قدیم داشته برای جشن Saturnalia که اونم حکم کریسمس رو داره که مردم رومی جشن میگرفتند. حالا Saturn اومده میگه این جشن احمقانست و برای بچه ها نیست برای بزرگسالاست و باید با قمار و مشروب و اینا جشن گرفته بشه! در اولین نگاه اسپایدرمن به او میگه:" این مثل اینه که «زک اسنایدر« یه فیلم درباره بابانوئل ساخته ولی در عوض اون آدم بدیه و بقیه رو میکشه!"که مستقیما اشاره داره به زک اسنایدر و فیلمهاش که دوست داره همشون تم دارک و خشن داشته باشن. در ضمن لباس و ظاهر Saturn هم ما رو یاد لباسای فیلم 300 اسنایدر میندازه! در ادامه ددپول و اسپایدرمن او را متقاعد میکنن و از خوبی های کریسمس میگن و اسپایدرمن هم برای اولین بار نوشیدنی انرژی زا میخوره و کمی قاط میزنه چون بدن بچه مثبتیش آمادگیشو نداشته!!! در کل این کمیک جذابه و پیشنهاد میشه بخونینش.

 

5- ددپول هم از پیش در آمد های "جنگ ستارگان" متنفره!

 ددپول هم از پیش در آمد های "جنگ ستارگان" متنفره!

همانطور که در مقدمه گفتم شوخی های ددپول فقط به مارول و دی سی ختم نمیشه و به فرنچایز های مختلف هم رحم نمیکنه! این مقدمه رو هم بگم که هواداران اصیل جنگ ستارگان از سه گانه دوم این سری که حالت پیش درآمد داشتند اصلا خوششون نمیاد و همیشه جورج لوکاس (خالق جنگ ستارگان) رو به این متهم کرده اند که در این سه گانه اصلا به روح سه گانه اصلی وفادار نبود و از بازیگران بدی هم استفاده کرد و البته شخصیت های جدید و احمقی خلق کرد مثل «جار جار بینکس».

حالا تو یکی از کمیک های ددپول یک قرار بود سفینه ای رو برونه و ددپول هم از یکی از دیالوگ های معروف هان سولو در فیلم "بازگشت جدای" رو بهش میگه: Fly Casual که میشه یه چیزی تو مایه های "با آرامش پرواز کن". ولی اون بابا میگه: راستش من از فیلم های جدیدتر جنگ ستارگان بیشتر خوشم میاد. افکت های بصری بهتری داشتن و «هایدن کریستنسن» (بازیگر نقش «آناکین اسکای واکر») یه بازیگر شگفت انگیزه.

همین جمله کافیه که ددپول با اسلحه اش بهش شلیک و مغزش رو متلاشی کنه!!! بعد رو میکنه به همکار اون بدبختی که کشته و بهش میگه: "بگو «جار جار بینکس» یک شخصیت نفرت انگیز بود. بگو!" . اون بیچاره هم از ترس جونش همین رو میگه!

   

4- فروش کمیک های ددپول از سوپرمن بیشتره!

سوپرمن - ددپول

سال 2005 کمیکی چاپ شد به نام Deadpool vs Thanos که در آن ددپول بالاخره با ثانوس روبرو میشه. در دیالوگی جالب که بین او و Black Talon برقرار میشه، میگه: "ببین داداش من یه جهش یافته ام که کسی نمیتونه منو بکشه. کسی که به طور مداوم فروشش از سوپرمن بیشتره!"

در واقع نویسنده این کمیک به نکته جالبی اشاره کرد و اونم این بود که واقعا اون سال ددپول از نظر فروش عملکرد بهتری از سوپرمن که شخصیت درجه یک دی سی به شمار میاد، داشت!

 

3- تمسخر تبلیغات های دی سی که نصف صفحه را اشغال میکردند!

دی سی و مارول برای فروش بیشتر دست به کارها و ترفندهای زیادی زده اند ولی اخیرا دی سی دیگه واقعا شورش رو درآمد و کاری کرد بسیاری جنجالی! این ناشر طی اقدامی نصف هر صفحه داستان را تبلیغات میگذاشت که باعث میشد خوانندگان نتونن به خوبی روی داستان تمرکز کنند. البته قبلا مارول خیلی سال پیش برای مدت کوتاهی این ایده رو اجرا کرد که سریعا هم اون رو رها کرد (میتونید یک نمونه رو اینجا ببینید). ولی عجیب بود که دی سی بعد از مدتها دوباره این کار رو کرد که با واکنش منفی خوانندگان مواجه شد. خودتون یک نمونه رو ببینید که چطور نصف صفحه کمیکه و نصف دیگرش تبلیغ:

 تمسخر تبلیغات های دی سی که نصف صفحه را اشغال میکردند!

خلاصه اینکه یکی از کاور های واریانت ددپول با این قضیه شوخی کرد و ددپول رو دیدیم که داره میگه: "ناموسا؟ تو داری اینجا چه غلطی میکنی؟!".

کاور ددپول 

 

2- ددپول و سپر "جنگ های مخفی" اش!

 ددپول و سپر "جنگ های مخفی" اش!

زمانی که مارول رویداد جنگ های مخفی سال 1984 میلادی را منتشر کرد شرکت اسباب بازی سازی Mattel از روی شخصیت های موجود در این رویداد یک سری اکشن فیگور ساخت. ولی عجیب این که اکثر این فیگورها همراه با یک وسیله اضافه که معمولا سپر بود عرضه میشدند!!! این در حالیه که در میان قهرمانان مارول ما فقط کاپیتان آمریکا رو میشناسیم که سپر داره! البته این سپرها یک خاصیتی داشتند که داخلش یک تصاویری قرار داده میشد که اگر حرکتشون میدادند عوض میشد! (برای اینکه کاملا متوجه بشید چی میگم، این ویدئو رو ببینید). و در کمیک ددپول جنگ های پنهان (که در اینجا ترجمه شده) با این قضیه شوخی شد و دیدیم که ددپول و اسپایدرمن در یک گالری بزرگ که پر است از سپرهای عظیم در حال مبارزه هستند، سپرهایی که به طور عجیبی میتونند آینده را نشان دهند! یکی از این آینده ها همون ژست معروف رایان رینولدز در نقش ددپول بود!

 

1- ددپول "علیه" گمبیت (DeadPool "V" Gambit)

 ددپول "علیه" گمبیت (DeadPool "V" Gambit)

اگه دقت کرده باشید در پوستر و فیلم بتمن در مقابل سوپرمن به انگلیسی ما داشتیم Batman V Superman ولی د رواقع درستش اینه که باشه VS نه V که مخفف کلمه Versus هستش که معنی "علیه" و "در مقابل" میده. تصور کنید ما میتونستیم در زبان فارسی کلمه "در مقابل" رو مخفف کنیم که میشد "د م" حالا درسته که ما بگیم بتمن "د م" سوپرمن یا همینم بازم کوتاه کنیم که بشه بتمن "د" سوپرمن؟!

در کمیک پنج قسمتی ددپول علیه گمبیت مشاهده میکنیم که در تمام کاور های این کمیک نیز نوشته Deadpool V Gambit که اشاره به Bvs و این نوع نوشتاری اش داره حتی زیر عنوان کمیک نیز نوشته "V یعنی همون VS"! البته زک اسنایدر هم توضیحاتی راجب این کارش داده که دلیل انتخاب این نوع نوشتار اینه که این یک مبارزه خیلی مستقیم بنظر نرسه ولی خب برای نویسندگان کمیک ددپول علیه گمبیت قانع کننده نبوده است!

 

قربانعلی

منبع: سایت Screenrant

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات زیر را هم حتما بخوانید:

شوخی های جالب مرد عنکبوتی و ددپول با فیلم های کمیک بوکی!

متلك هایی كه مرد عنكبوتی به بتمن و سوپرمن انداخته است!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

ghasem
#1 ghasem 1397-02-31 12:52
عالی بود
چند تا شوخی های این مقاله مال کمیک Spider-Man
/Deadpool بود چند وقت پیش هم به آقای ترابی گفتم امکان ترجمه این کمیک هست و ایشون هم گفتن انشالله و من همچنان امیدوارم روزی این کمیک ترجمه شه و حتی شوخی هایی متناسب با فرهنگ ما هم توش گنجانده شه در کل ممنون :D
نقل قول کردن
Spider-Fan
#2 Spider-Fan 1397-02-31 13:27
خسته نباشین آقای قربانعلی
این ددپول عجب جونوریه ها :lol: به همه چیز و همه کس تیکه میندازه لامصب. تو شماره ۶ Spiderman/Deadp ool که دیگه ترکونده :lol:
نقل قول کردن
roham_shahi
#3 roham_shahi 1397-02-31 13:33
مقاله خیلی خوبی بود. کلا با شوخیاش خیلی حال میکنم. یادمه یه بار به اسپایدی هم تیکه انداخته بود که ۳ تا بازیگر نقشش رو بازی کردن. یا برای اینکه تچالا رو حرص بده داستان فیلم گیم او ترونز رو لو داده بود.
کجا میتونم کمیک هاشو دانلود کنم؟ با زبان انگلیسی. تو سایتا گشتم نبود!
نقل قول کردن
P.Constantine
#4 P.Constantine 1397-02-31 13:37
به نقل از Spider-Fan:
ولی من که شاخ در آوردم. اسپایدرمن و مشروب؟!!! :o چرا نویسنده گند زده به ویژگی های شخصیتی پیتر پارکر؟! اعصابم خورد شد!

مشروب کجا بود! نوشابه انرژی زا خورده بنده خدا
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1397-02-31 16:07
#4
جدا؟؟؟
بابا قلبم وایساد. فکر کردم آقای قربانعلی اینجوری سانسورش کردن :lol:
آقا بیخیال من روزه‌م امتحان فیزیک هم دارم حالم بده کلا :lol: تو این چند روز به کامنت هام خیلی توجه نکنین. :lol:
(آقا وجدانا کی تا حالا از نوشابه انرژی زا حالش بد شده؟! منم حق داشتم انقدر داغون نتیجه گیری کنم دیگه :lol: )
آقا مرسی منو از گمراهی دراوردین :D
نقل قول کردن
Spider-Fan
#6 Spider-Fan 1397-02-31 16:10
به نقل از roham_shahi:

کجا میتونم کمیک هاشو دانلود کنم؟ با زبان انگلیسی. تو سایتا گشتم نبود!


کمیک های انگلیسی رو شما میتونی از وبسایت getcomics.info/ دانلود کنی
نقل قول کردن
Spider-Fan
#7 Spider-Fan 1397-02-31 17:38
آقا من همین الان شماره ۶ کمیک Spider-Man/ Deadpool رو خوندم. (اون قضیه Saturn تو آیتم ۶)
اونجا خیلی باحال بود که ددپول و Saturn داشتن مشروب میخوردن اسپایدی بنده خدا هم از اون نوشابه انرژی زا های ددپول رو داد بالا کلا حالش بد بود :lol:
نقل قول کردن
D.PARKER
#8 D.PARKER 1397-02-31 18:54
:D :D کلا شوخیاش با bvs خلاقانه تر بود. من عاشق شماره ۱۰ شدم. خیلی رک بود.

#1

کاملا قبول دارم. چند شمارشو خوندم و بنظرم ارزش ترجمه رو داره. ایشالا ترجمه شه یه روزی. کمیک های فان سایت زیاد نیستن کلا. میتونه همه بار فان سایتو به دوش بکشه این سری.خودش تنهایی!!!!!
نقل قول کردن
m.k.t
#9 m.k.t 1397-02-31 21:58
ددپول لامصب با هر چی میبینه شوخی میکنه از bvs تا جنگ ستارگان ددپول به خودش هم رحم نداره با خودشم شوخی میکنه اینقدر سرگذشتش قبل از ددپول شدن تو کمیک تغییر کرده که وقتی ازش پرسیدن اسم واقعیت چیه گفت« نمی دونم باید دید نویسنده ها ایندفعه چه تصمیمی می گیرن» :-)
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#10 Superior Sepehr.M 1397-02-31 23:23
مقاله فانی بود . :-) از همه جالبتر شماره 8 و 2 بود . :lol:
جا داره یه تاپ 10 هم برای متلک های ددپول در دنیای سینمایی هم در اینده داشته باشیم .
نقل قول کردن
hassan91
#11 hassan91 1397-03-01 01:02
تیکه هاش اکثرا نصیب bvs یا همون bvss شد :D
واقعا موندم زک یه فیلمی میسازه که تا مدتها براش توضیح میده. رقت باره واقعا.
شوخیاش جالبه اخیرا هم یه کمیک دیدم که هر کی نزدیکش میشد استفراغ میکرد :-x :lol:
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#12 Pouriya Ahmadi 1397-03-01 23:21
مقاله خیلی خوب و جالبی بود.در مورد شماره ۵ که گفتین طرفدارا اعتراض کردن به لوکاس که از بازیگرا بد برا سه گانه پیش در آمد استفاده کرده عجیبه واقعا.از کی ناتالی پورتمن و ایوان مک گرگور و ساموئل جکسون شدن بازیگر بد؟
نقل قول کردن
هیراد کرمی
#13 هیراد کرمی 1397-05-20 15:38
واقعا شوخی های ددپول عالیهههههههه و آدم رو به خنده میندازونه :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45