رتبه بندی 10 تا از کاراکتر های "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر قدرت و زور بازو!

رتبه-بندی-10-تا-از-کاراکتر-های-مردعنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-نو-وی-هوم-spiderman-no-way-home-از-نظر-قدرت-و-زور-بازو

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست دارای برخی از قدرتمندترین مبارزان و بدترین دشمنانی است که پیتر پارکر تاکنون با آنها روبرو شده است.

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

مقدمه: سومین ماجراجویی مرد عنکبوتی MCU ممکن است بهترین ماجراجویی این مجموعه باشد و پیتر پارکر بازیگر تام هالند در بزرگترین نبرد زندگی خود است. او اکنون دکتر استرنج را در کنار خود دارد تا از او مراقبت کند، اما این بدان معنا نیست که زندگی پیتر آسان است. در واقع، او هرگز وضعیتی بدتر از این را نداشته است، به خصوص با توجه به پوشش نادرست خبری دیلی بیوگل از نبرد مردعنکبوتی در لندن علیه میستریو در فیلم قبلی. حالا پیتر پارکر به عنوان مرد عنکبوتی معرفی شده است، او با ناامیدی به دکتر استرنج روی آورده است. پیتر خود را در حال نبرد با برخی از بدترین دشمنان خود در تمام زمانها و جهان ها می‌بیند که حتی برخی از آنها را هرگز ندیده است. به طور کلی، قدرتمندترین مبارزان در این ماجراجویی کاملاً جدید مرد عنکبوتی وجود دارند. از نظر قدرت، تاکتیک های نبرد و موارد دیگر.

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

10- لیزارد/دکتر کانرز یک خزنده بی رحم است!

لیزارد باز یمرد عنکبوتی

حتی ضعیف‌ترین شخصیت‌هایی که در مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست ظاهر می‌شوند همگی مبارزان قدرتمندی هستند و مرد عنکبوتی نمی‌تواند گارد خود را در اطراف آنها پایین بیاورد. یک نمونه دکتر کرت کانرز است که در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز با بازی اندرو گارفیلد به مارمولک تبدیل شد. مارمولک یکی از چندین مهمان فوق‌بعدی در راهی به خانه نیست میباشد، یک جنگجوی غوغا ‌آلود ساده اما سرسخت که از نیروی بی‌رحمانه برای به چالش کشیدن مرد عنکبوتی و هرکس دیگری که سر راه او قرار می‌گیرد استفاده می‌کند. او هیچ ترفند خاصی ندارد، با این حال، از دم خود به عنوان اندام پنجم در نبرد استفاده می کند.

 

9- دکتر اختاپوس/اتو اکتاویوس چهار بازوی مکانیکی خود را در نبرد به کار می گیرد!

دکتر اختاپوس/اتو اکتاویوس چهار بازوی مکانیکی خود را در نبرد به کار می گیرد

دکتر اتو اکتاویوس شرور اصلی مرد عنکبوتی 2 در سال 2004 بود، مهندس باهوشی که پروژه رآکتور همجوشی او به شدت از کنترل خارج شد. پس از تصادف، هوش مصنوعی در چهار بازوی مکانیکی که اختراع کرده بود، از کنترل وی خارج شد و کنترل ذهن اتو را در دست گرفت و او را به یک شرور بی رحم و بی رحم تبدیل کرد که می خواهد پروژه خود را به هر قیمتی کامل کند. اکنون، دکتر اختاپوس در MCU است و از فناوری پیشرفته استارک در اطراف خود شگفت زده می شود. حتی او به فناوری نانو در جهان خودش دسترسی نداشت، اما هنوز آن چهار بازوی فلزی را دارد که برای حمله و تحرک افزایش یافته بسیار موثر هستند. آنها همچنین در برابر مغناطیس مصون هستند و یکی از معدود نقاط ضعف آشکار دکتر اکتاویوس را از بین می برند.

 

8- گرین گابلین می تواند پرواز کند و از حملات دامنه دار استفاده کند!

 گرین گابلین می تواند پرواز کند و از حملات دامنه دار استفاده کند

گرین گابلین اولین دشمن اصلی مرد عنکبوتی در فیلم های قرن بیست و یکم بود که اولین بازی خود را در سال 2002 در مرد عنکبوتی انجام داد. در زیر آن نقاب وحشتناک، نورمن آزبورن از امکانات آسکورپ استفاده کرد تا یک سرم مخصوص خود بدست آورد که روی خودش تست کرد تا قدرتی باورنکردنی به دست آورد و به افرادی که او را رها کرده بودند، ضربه بزند. گرین گابلین به خاطر گلایدرش که به او تحرک قابل توجهی در نبرد می دهد مشهور است. او همچنین می تواند از مواد منفجره برای حمله به دشمنان خود استفاده کند، بدون اینکه به مجموعه ای از تیغه های پرنده اشاره کنیم. از نزدیک، گرین گابلین همچنین یک جنگنده  قوی است و تضمین می کند که او هرگز واقعاً بی دفاع نخواهد بود. در واقع فرمول گابلینی فقط ذهنش رو تسخیر نکرده بلکه قوای بدنی او را تا حد مرد عنکبوتی افزایش داده و به همین خاطر میتوانست در مقابل مشت های مهلک تام هالند دوام بیاورد یا او را به زمین بزند و کف زمین را بشکافد و دوتایی با هم به طبقه پایین بروند!

 

7- سندمن می تواند هر شکلی را به خود بگیرد!

سندمن مرد شنی

فلینت مارکو، محکوم فراری، تبدیل به مرد شنی شد، که بدنی کاملاً از ماسه دارد. به دلیل طبیعت شنی خود، این شرور می تواند بدن خود را به میل خود تغییر دهد و به اشکال مختلف تبدیل گردد و حتی در طول نبرد به یک غول تبدیل شود. او همچنین می تواند به گردابی از شن تبدیل شود یا بدن خود را مانند سنگ سخت کند، زمانی که شن هایش به اندازه کافی فشرده شود. سندمن یک تهدید بزرگ برای مرد عنکبوتی است که تقریباً به طور کامل به حملات برای مبارزه با دشمنان خود متکی است و سندمن می تواند به اندازه کافی ماسه خود را شل کند تا بیشتر حملات مستقیماً از طریق او انجام شود. اگرچه مرد عنکبوتی همیشه سرانجام راهی برای شکست او پیدا میکند.

 

6- الکترو برای مبارزه از برق تغذیه می کند!

الکترو راهی به خانه نیست

الکترو دومین شروری بود که مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد در سری امیزینگ اسپایدرمن با آن روبرو شد، که با افتادن در آکواریوم مارماهی های برقی تبدیل به یک ابرشرور شد. اکنون او یک شرور مبتنی بر رعد و برق است و آرزو دارد به جهانی که به نظر می‌رسید هرگز فرصتی به او نمی‌دهد ضربه بزند. او با هر نسخه ای از مرد عنکبوتی مبارزه می کند تا به آنچه می خواهد برسد. در راهی به خانه نیست، الکترو قدرت های خود را افزایش داد و قوی تر از همیشه و قوی ترین دشمن مرد عنکبوتی شد (به لطف آرک رآکتور تونی استارک). او تنها زمانی شکست خورد که دستگاهی با فناوری پیشرفته انرژی او را به کار گرفت تا سرانجام او را به یک مرد معمولی برگرداند. مرد عنکبوتی باید از دکتر اکتاویوس برای کمک به او تشکر کند.

 

5- وانگ یک جادوگر قدرتمند است!

وانگ

وانگ یکی از همکاران دکتر استرنج، استاد همکار هنرهای عرفانی و همچنین یک رزمی کار عالی است. وانگ ممکن است یک قهرمان اصلی MCU نباشد، اما همچنان به تنهایی قدرتمند است و دیدیم که حتی می‌تواند در مقابل یاران تانوس، یعنی Black Order، بایستد. وانگ در راهی به خانه نیست کار زیادی انجام نداد، اما هنوز هم نمی توان قدرت او را انکار کرد. وانگ به راحتی می‌تواند همان پورتال‌هایی را که دکتر استرنج می‌تواند باز کند، و از انواع جادوهای تخریب کننده استفاده می‌کند تا تمرکز حریفان خود را به هم بزند و به برتری برسد. و البته او در حال حاضر عنوان "جادوگر اعظم" را در اختیار دارد!

 

4- مرد عنکبوتیِ توبی مگوایر

توبی مگوایر - نو وی هوم

سه نسخه مختلف از مرد عنکبوتی در راهی به خانه نیست سرانجام به هم رسیدند. از آنجایی که آنها یک نفر (منظور یک شخصیت و یک کاراکتر) هستند، سه پیتر به سطوح قدرت یکدیگر نزدیک هستند و تنها اختلافات جزئی بین آنها وجود دارد. می توان گفت، مرد عنکبوتی توبی مگوایر کمی ضعیف تر از دو فیلم دیگر خودش است. این اولین مرد عنکبوتی لایو اکشن مدرن است. در حالی که او مانند دو نفر دیگر قدرتمند و باهوش است، اکنون در حال فرسوده شدن است و کمرش آنقدرها خوب کار نمی کند! با این حال، تجربه بیشتر او در مبارزه باعث میشود همچنان یک مبارز برتر باشد. ضمن اینکه به دلیل داشتن تارهای ارگانیک از محدودیت های وب شوتر در رنج نیست.

 

3- مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد

مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد

دومین مرد عنکبوتی لایو اکشن دارای یک وب شوتر قدرتمند است که به سختی می‌جنگد تا شهر زادگاهش نیویورک را از شرارت و جنایت‌های مختلف حفظ کند. این نسخه از پیتر پارکر به طور عاشقانه با گوئن استیسی درگیر بود تا اینکه گوئن به طرز غم انگیزی جان خود را از دست داد و کمک مرد عنکبوتی خیلی دیر شده بود. مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد با لیزارد و الکترو سابقه نبرد دارد و هر دوشون رو شکست داده. چه در جهان خودش باشد و چه در MCU، او آماده است تا پایان جانش برای محافظت از جان بیگناهان بجنگد. او نتوانست گوئن را نجات دهد، اما تونست به این پیتر جدید کمک کند تا حداقل از ام جی و ند محافظت کند.

 

2- مرد عنکبوتی تام هالند

تام هالند مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی فعلی با بازی تام هالند، از زمانی که برای اولین بار در سال 2016 در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی ظاهر شد، در مدت کوتاهی راه درازی را پیموده است. از آن زمان، پیتر پارکر جدید چیزهای زیادی در مورد مبارزه با جرم و جنایت، جهان گسترده تر و خودش آموخته است. این درس ها اغلب دردناک هستند، اما یادگیری آنها حیاتی است. مرد عنکبوتی در انتقام جویان:جنگ ابدیت با بشکن تانوس ناپدید شد، اما او بهتر از همیشه بازگشت، و همه نوع فناوری استارک برای پشتیبانی از او دارد. این مرد عنکبوتی MCU تمام ویژگی‌های مرد عنکبوتی کلاسیک را دارد. مهارت‌های هنرهای رزمی، تارهای الاستیک، ذهنی سریع و باهوش، و البته قادر به رهبری یک گروه و کار تیمی به دلیل تجربه کار کردن با گروه اونجرز. مبارزه اش با گرین گابلین نشان داد از نظر مبارزه از هر دوی مردان عنکبوتی قبل خودش از هر نظر سرتر است ولی شاید فقط کمبود تجربه دارد.

 

1- دکتر استرنج یک استاد  هنرهای عرفانی واقعی!

دکتر استرنج

ممکن است تونی استارک رفته باشد، اما پیتر هنوز یک شخصیت پشتیبان قدرتمند و خردمند دارد که میتواند رویش حساب کند (البته در پایان فیلم حتی او نیز پیتر را فراموش کرد!). دکتر استیون استرنج، استاد هنرهای عرفانی و یک انتقام جوی وفادار، اگر چه عجیب و غریب. دکتر استرنج فوق العاده قدرتمند است، به خصوص که جادوی او به او اجازه می دهد از هر تکنولوژی یا قوانین فیزیک پیشی بگیرد. حتی بدون سنگ زمان، دکتر استرنج هنوز دارای قابلیت‌های تهاجمی و دفاعی عظیمی است، و همچنین ذهنی درخشان و زیرک برای پشتیبانی از همه اینها دارد. او همچنین دارای قدرت قابل توجهی از اراده است، و به لطف این قابلیت و البته هوش بالای خود تونست حتی موجود بسیار نیرومندی همچون دورمامو (Dormammu) را نیز مقهور خود کند.

 

سحاب نصراللهی

(sahabiuj)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-10-11 19:47
سلام
ممنون بابت مقاله.
قرار نبود توی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قهرمانانی با قدرت های موج سوار نقره ای و خبیث هایی با قدرت های گالاکتوس داشته باشیم. به هر حال به عنوان یک فیلم مرد عنکبوتی، شخصیت های این فیلم قدرت های معقولی دارند که البته اگر دکتر استرنج رو که در بخش زیادی از فیلم غایب بود، حساب نکنیم. اما این دلیل نمیشه که کلا با شخصیت های ضعیفی از نظر زور بازو و قدرت های ذاتی سر و کار داشته باشیم و بعضی هاشون خیلی هم از این نظر جالب توجه بودند. مثلا در رابطه با الکترو که جایگاه برترین ابرشرور از نظر زور بازو رو در لیست داره، که توی فیلم دیدیم چقدر قهرمانان ما رو به دلیل اون آرک راکتور تونی استارک که قدرت های اون رو چند برابر کرد، چقدر به زحمت انداخت که در آخر به کمک دکتر اختاپوس و گرفتن قدرت های الکترو تونستند برنده بشن. حتی گرین گابلین و دکتر اختاپوس هم که رتبه های پایینی در این لیست دارند حرف های حقیقتاً سرسختی بودند(که البته بیشتر این سرسختی اونا مربوط به مهارتشون در مبارزه بود). درباره اینکه از بین سه تا مرد عنکبوتی کدوم قدرت های بیشتری داره، راستش من نظر خاصی ندارم و فکر هم نکنم بشه یک چیز قطعی گفت. البته مثلا توبی با تارهای ارگانیکش یکی از مشکلات اسپایدرمن ها رو نداره، یا اندرو که با یک یارو توی لباس کرگدن مبارزه کرده و البته تام که در برابر ثانوس توی یک سیاره ناشناخته مبارزه نسبتا خوبی هم داشته. البته موضوع اصلی اینه که اینجا قدرت های هر مرد عنکبوتی رو بررسی میکنه، نه اینکه لزوماً کدوم قوی تره چون مهارت اونا در مبارزه هم مهمه که توی اون صورت به نظرم توبی به دلیل مهارت و تجربهٔ بالاش ممکنه بهتر باشه. اما توی اینجا به دلیل داشتند قدرت های ذاتی به عنوان ملا اصلی، رتبه بندی معقول به نظر میرسه. درباره رتبه اول هم که بهترین کار گذاشتن دکتر استرنج در این رتبه است که خوشبختانه همین اتفاق هم افتاده. چون وقتی پای قدرت به میان کشیده میشه، از بین کاراکتر های توی فیلم چه کسی یارای رقابت با جادوگر اعظم سابق (!) و حتی قدرتمند تر از جادوگر اعظم فعلی رو داره؟ کسی که از طریق جادو میتونه کارهای مهم و بزرگی انجام بده. و اینکه پیتر توی فیلم دکتر استرنج رو شکست داد به معنی قدرتمند تر بودن اون نیست چون اینجا بحث قدرت هست و توی اون مبارزه، پیتر از هوش خودش استفاده کرد. برای همین رتبه بندی توی این مقاله، معقول و درست به نظر میرسه.
با تشکر. میگم اینقدر که از این فیلم توی سایت مقاله اومد که حد و اندازه نداره! واقعا خیلی عالیه. فقط میگم مدیران و نویسندگان و منتقدان دیگر سایت هنوز فیلم رو ندیدن که نظرشون رو بگن؟ آقای فقیه، آقای رضایی، آقای حیدری، خود کیارش خان که مقاله نوشته ولی فکر کنم نظرش رو به صورت مستقیم هنوز نگفته، و البته آقای حیاتیِ عزیز. خیلی دوست ندارم نظرات این عزیزان رو درباره این فیلم بدونم.
نقل قول کردن
masiha_87
-1 #3 masiha_87 1400-10-12 11:59
سلام
ممنون بابت مقاله
خیلی با رتبه بندی موافق نیستم. دکتر استرنج بدون ابزارش یه انسان سادست و نمیتونه از لحاظ زور و بازو تو رتبه ی اول قرار بگیره. به نظرم این گزینه ها کمی به جا به جایی نیاز دارن.

به هرحال دقیق نبودن این مطلب، چیزی از قدرت ترجمه ی شگفت انگیز آقای نصراللی کم نمیکنه! ;-) مرسی
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1400-10-12 13:48
به نقل از masiha_87:
سلام
ممنون بابت مقاله
خیلی با رتبه بندی موافق نیستم. دکتر استرنج بدون ابزارش یه انسان سادست و نمیتونه از لحاظ زور و بازو تو رتبه ی اول قرار بگیره. به نظرم این گزینه ها کمی به جا به جایی نیاز دارن.

به هرحال دقیق نبودن این مطلب، چیزی از قدرت ترجمه ی شگفت انگیز آقای نصراللی کم نمیکنه! ;-) مرسی

منظور از زور بازو قدرت عضله نیست، قدرت های فوق بشری و مهارت در مبارزه هم هست
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1400-10-14 12:12
به نقل از AM SM BM SM:
فقط میگم مدیران و نویسندگان و منتقدان دیگر سایت هنوز فیلم رو ندیدن که نظرشون رو بگن؟ آقای فقیه، آقای رضایی، آقای حیدری، خود کیارش خان که مقاله نوشته ولی فکر کنم نظرش رو به صورت مستقیم هنوز نگفته، و البته آقای حیاتیِ عزیز. خیلی دوست دارم نظرات این عزیزان رو درباره این فیلم بدونم.

از باقی دوستان راستش اطلاعی ندارم (حتماً سرشون شلوغه) ولی خودم به شخصه نمی‌تونم به اون نقد درجه‌یکی که استاد نوشتن چیزی اضافه کنم...
به‌نظرم راهی به خانه نیست مایۀ افتخار هوادارای اسپایدرمنه و برای بنده—مثل خیلی از داستان‌های برتری که از این شخصیت خوندم—یادآورِ تمام دلایلیه که شیفتۀ اسپایدی‌م.
دم استاد و بچه‌ها هم گرم که این مدّت با مقالات مناسبتی پُر و پیمون‌شون حق مطلب رو دربارۀ این فیلم ادا کردن.
ان‌شاءالله بنده هم به زودی با یه مقالۀ مناسبتی جدید (که بیشتر جنبۀ کمیک‌بوکی داره تا سینمایی) در خدمت‌تونم.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#6 AM SM BM SM 1400-10-14 12:53
به نقل از Spider-Fan:
به نقل از AM SM BM SM:
فقط میگم مدیران و نویسندگان و منتقدان دیگر سایت هنوز فیلم رو ندیدن که نظرشون رو بگن؟ آقای فقیه، آقای رضایی، آقای حیدری، خود کیارش خان که مقاله نوشته ولی فکر کنم نظرش رو به صورت مستقیم هنوز نگفته، و البته آقای حیاتیِ عزیز. خیلی دوست دارم نظرات این عزیزان رو درباره این فیلم بدونم.

از باقی دوستان راستش اطلاعی ندارم (حتماً سرشون شلوغه) ولی خودم به شخصه نمی‌تونم به اون نقد درجه‌یکی که استاد نوشتن چیزی اضافه کنم...
به‌نظرم راهی به خانه نیست مایۀ افتخار هوادارای اسپایدرمنه و برای بنده—مثل خیلی از داستان‌های برتری که از این شخصیت خوندم—یادآورِ تمام دلایلیه که شیفتۀ اسپایدی‌م.
دم استاد و بچه‌ها هم گرم که این مدّت با مقالات مناسبتی پُر و پیمون‌شون حق مطلب رو دربارۀ این فیلم ادا کردن.
ان‌شاءالله بنده هم به زودی با یه مقالۀ مناسبتی جدید (که بیشتر جنبۀ کمیک‌بوکی داره تا سینمایی) در خدمت‌تونم.

ممنون آقای حیدری. لطف کردید.
منتظر اون مقالات شما هم هستیم. ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید