10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10-داستان-کمیک-بوکی-که-میتوانند-دستمایه-قسمت-های-بعدی-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-قرار-بگیرند

علیرغم اینکه پایان راهی به خانه نیست نوعی شروع مجدد را برای مرد عنکبوتی رقم زد ولی قبلا در دنیای کمیک سابقه داشته او در چنین وضعیت های مشابهی قرار بگیرد ...

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

مقدمه: "مرد عنکبوتی: نو وی هوم" پایانی بود بر نخستین تریلوژی مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول که همچنین حسن ختامی بود بر یک سری از خطوط داستانی و شخصیت های MCU و فراتر از آن. این فیلم همچنین پیتر پارکر را در مکان جدید هیجان انگیزی قرار داد که زمینه را برای روایت داستان های احتمالی در تریلوژی بعدی را فراهم میکند. در واقع تعدادی از داستان های کمیک بوکی هستند که میتوان ازشون استفاده کرد برای توضیح آینده­ ی مرد عنکبوتی. هواداران میخواهند بدانند مرد عنکبوتی در ادامه با چه شخصیت ها و داستان هایی سر و کله خواهد زد و این 10 داستان سرنخ هایی را در این رابطه در اختیارمون قرار میدهند!

 

برای دانلود فیلم راهی به خانه نیست با زیرنویس فارسی به اینجا  و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا  بروید.

 

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

 

10- "روز کاملا جدید" (Brand New Day)

"روز کاملا جدید" (Brand New Day)

فینال "راهی به خانه نیست" نشان داد که پیتر پارکر از حافظه دنیا پاک شده است. حتی ند لیدز و ام جی هم الان نمیتونند به یاد بیاورند که زمانی با هم بوده اند. این قضیه شباهت زیادی داشت به دنیای کمیک و طلسمی که اجرا شد تا پس از "جنگ داخلی" که طی آن مرد عنکبوتی هویت خودش را برای جهانیان فاش کرده بود، دوباره هویت مخفی اش را بازیابد در حالی که به دلیل وقایع داستان "یک روز دیگر" ازدواجش با مری جین واتسون را نیز از دست داده بود. پس شباهت های زیادی بین وضعیت پیتر در آن موقع در دنیای کمیک با وضعیت فعلی او در MCU وجود دارد. سپس در دنیای کمیک شاهد روایت داستانی بودیم به نام "روز کاملا جدید" که نوعی ریلانچ (relaunch) یا راه اندازی مجدد در دنیای کمیک بوک های اسپایدرمن بود. در این داستان که از چندین قسمت و چندین شماره تشکیل شده بود و نویسندگان مختلفی هم رویش کار میکردند سعی شد دشمنان جدیدی برایش خلق شوند مثل مستر نگاتیو، فیریک و شرور (Menace) که برای آشنایی باهاشون میتونید این مقاله را بخونید. همچنین شخصیت های مکمل نسبتا مهمی برای پیتر خلق شدند مثل کارلی کوپر (که معشوقه جدیدی برای پیتر بود)، دکستر بنت، جک پات و ... هری آزبورن هم پس از مدتها غیبت دوباره برگشت (البته اخیرا معلوم شد یک کلون بوده است. این مقاله را بخوانید).

 

9- حماسه لباس بیگانه (Alien Costume Saga)

"ونوم: اجازه بدهید کارنیج بیاید" در طی صحنه جنجالی پس از تیتراژ خود باعث ورود شخصیت ادی براک/ونوم به MCU شد. از اون طرف فیلم "راهی به خانه نیست" نیز یک صحنه پس از تیتراژ داشت که در آن آنها را دیدیم که پس از ساعاتی حضور در MCU و کسب یک سری اطلاعات درباره این دنیا و بدون هیچ تعاملی با مرد عنکبوتی به دنیای خودش برگشت ولی در نهایت یک تکه از سیمبیوت فضایی اش را در آن دنیا باقی گذاشت. این میتونه نشانه ای باشه از احتمال اقتباس داستان " حماسه لباس بیگانه" که در آن مرد عنکبوتی برای اولین بار با لباس بیگانه سیمبیوتی در فضا آشنا شد و آن را برتن کرد و سپس با خودش به زمین آورد و پس از مدتی متوجه شد که روی ذهنش تاثیر بدی میگذارد. پس خودش را از آن جدا کرد و ... (برای آشنایی بیشتر با این داستان، این مقاله را بخوانید).

 

8- اولین حضور «گربه سیاه» در دنیای کمیک

کمیک گربه سیاه

پیتر پارکر در پایان فیلم "راهی به خانه نیست" تصمیم درست ولی دردناکی گرفت مبنی بر اینکه به ام جی و ند چیزی درباره رابطه فراموش شده شان نگوید زیرا اینطوری میخواست آنان را در مقابل خطرات احتمالی دوست بودن با مرد عنکبوتی حفظ کند. این مساله زمینه را کاملا مهیا میکند برای اینکه سرانجام در دنیای سینما با شریک لباس مبدل پوش خود در دنیای کمیک یعنی گربه سیاه ملاقات کند. همانطور که پیشتر در این مقاله و این مقاله توضیح داده بودیم، فلیشیا هاردی ملقب به گربه سیاه نخستین بار در سال 1979 و شماره 194 از کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز خلق شد و ابتدا یک سارق بود تا اینکه به معشوقه داغ اسپایدرمن تبدیل شد و حتی او را در برخی از مبارزاتش با جنایت یاری داد. و حالا که به نظر میرسد پیتر از ام جی جدا شده است یک رابطه رومانتیک با فلیشیا میتواند جذابیت های خاص خودش را داشته باشد.

 

7- پیتر پارکر دیگر وجود ندارد (Peter Parker No More)

 پیتر پارکر دیگر وجود ندارد (Peter Parker No More)

داستان معروف "مرد عنکبوتی دیگر وجود ندارد" یا Spider-Man No More که در شماره 50 مرد عنکبوتی شگفت انگیز به قلم استن لی و جان رومیتا منتشر شد (اینجا ترجمه شده است) به نوعی الهام بخش داستان فیلم "اسپایدرمن 2" بود و در آن مرد عنکبوتی که با مشکلات خاص خودش روبرو بود و میخواست یک زندگی نرمال و عادی داشته باشد تصمیم گرفت که حرفه ابرقهرمانی را کنار بگذارد ولی خیلی زود دوباره به عرصه برگشت. سالها گذشت تا اینکه در دهه 90 میلادی و در شماره 392 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد بودیم که پیتر پس از آنکه معلوم شد پدر و مادر تازه برگشته اش چیزی جز روبات نبوده اند (این مقاله را بخوانید) ، بسیار جدی و دارک شد و داستانی را خواندیم به نام "دیگر پیتر پارکر وجود ندارد" که در آن جنبه انسانی مرد عنکبوتی از سوی او نادیده گرفته شد! (او مدام در خیابان های شهر پرسه میزد و هر خلافکاری را که میدید به قصد کشت او را میزد و بهشون میگفت دیگر spider-man وجود نداره، فقط و فقط spider !) همین داستان حالا که پیتر پارکر در MCU کاملا تنها شده و مرگ عزیزش (زن عمو می) را نیز تجربه کرده میتواند دستمایه فیلمنامه نویسان قسمت های بعدی قرار بگیرد (جالبه که پایان داستان "دیگر پیتر پارکر وجود ندارد" در شماره 400 "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" به مرگ زن عمو می ختم شد!).

 

6- حماسه لوح خط زندگی (The Lifeline Tablet Saga)

حماسه لوح خط زندگی (The Lifeline Tablet Saga)

در سال 1969 و در شماره های 68 تا 75 از سری نخست کمیک بوک های "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" شاهد چاپ داستان مهمی بودیم که به "حماسه لوح خط زندگی" (The Lifeline Tablet Saga) معروف شده. این داستان از چند جهت مورد توجه قرار گرفت. اولا اینکه تا آن زمان سابقه نداشت آرکی طولانی مدت در 7 قسمت در داستان های مرد عنکبوتی به چاپ برسد (در کمیک های دیگر شخصیت ها نیز کم سابقه بود). ثانیاً اینکه تا آن موقع شاهد حضور پررنگ اشیاء یا وسیله های باستانی به عنوان داستانک اصلی در کمیک های اسپایدرمن نبودیم ولی ناگهان لوحی قدرتمند وارد داستان های او شد که خیلی از خلافکاران شهر به دنبالش بودند. و در نهایت باید گفت که در این داستان شخصیت های خبیث مهمی مثل «سیلور مِین» و اعضای مختلف گروه "ماژیا" خلق شدند که از این نظر هم اهمیت دارد. و البته خوانندگان سری فعلی مرد عنکبوتی شگفت انگیز میدانند که اخیراً این لوح دوباره حضور فعالی در داستان هایی که آقای «نیک اسپنسر» مینویسه، پیدا کرد و به شخصیت های مهمی مثل «کینگ پین» ، «بومرنگ» و حتی شاید گفت «کیندرد» هم ربط داشت.  این داستان میتواند در قسمت های بعدی فیلم های مرد عنکبوتی به کار گرفته شود و مثلا پیتر پارکر سعی کند با به دست آوردن "لوح حیات" زن عمو می را زنده کند زیرا دیدیم که کینگ پین از آن برای زنده کردن فرزندش ملقب به رُز استفاده کرد! اینجوری سرانجام پای کینگ پین هم به داستان های مرد عنکبوتی باز میشود.

 

5- سرگذشت کلون (Clone Saga)

کلون ساگا

همانطور که در پایان "راهی به خانه نیست" نشان داده شد ، پیتر پارکر احتمالا در ادامه فیلم های خود در MCU به دانشگاه راه پیدا کرده و در آنجا تحصیل خواهد کرد. در دنیای کمیک نیز او سالهای نسبتا زیادی را در دانشگاه سپری کرد (دانشگاه امپایر استیت). او در آنجا بود که برای نخستین بار با شخصیت های مهمی به نام هری آزبورن و گوئن استیسی آشنا شد. و البته پرفسور «مایلز وارن» ملقب به شغال نیز در این دانشگاه حاضر بود. این شخصیت نقش مهمی را در آینده مرد عنکبوتی بازی کرد زیرا با ساختن کلون (موجود شبیه سازی شده) از روی پیتر پارکر و گوئن استیسی باعث به راه افتادن داستان بسیار مهمی شد به نام "سرگذشت کلون" (اینجا ترجمه شده است) و شخصیت های مهمی نیز به وجود آمدند مثل بن رایلی (اسکارلت اسپایدر) و ... که همین الان هم در دنیای مرد عنکبوتی ایفاگر نقش های مهمی میباشند (این مقاله را بخوانید). در مجموع "سرگذشت کلون: میتواند خوراک خوبی برای سه گانه بعدی مرد عنکبوتی باشد.

 

4- هاب گابلین

کمیک هاب گابلین

«هاب گابلین» جزو 10 دشمن برتر مرد عنکبوتیه که اینجا معرفی شده اند. در واقع او در دهه 80 میلادی خیلی مطرح شد و کاملا جای خالی «نورمن آزبورن» (گرین گابلین) را در داستان های اسپایدرمن پر کرده بود. از همون اول هم هویت مخفی او را مخفی نگه داشتند. تا اینکه در سال 1987 و در کمیک به یاد ماندنی Spider-Man vs. Wolverine ، پیتر پارکر را دیدیم که با «ند لیدز» (Ned Leeds) به اروپا رفت. آن موقع ند یکی از کسانی بود که بهش مظنون بودیم نکنه هاب گابلین باشه. ولی ناگهان ند به قتل رسید! اما سپس در شماره 289 کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، پیچشی عجیب را شاهد بودیم که در یک صحنه فلش بکی فاش شد ند لیدز ، هاب گابلین بوده و به همین دلیل هم به قتل رسیده! البته بعدا معلوم شد که برای او پاپوش دوخته شده بوده و «رادریک کینگزلی» از همان اول هاب گابلین بوده و ...  (توصیه میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره،  حتما این مقاله را بخوانید). خب پس میبینید که ند لیدز سابقه داشته که به هاب گابلین تبدیل بشه و البته ند لیدز در فیلم های مرد عنکبوتی در MCU نقش مهمی داشته و با بازی «جیکوب باتالون» دوست صمیمی پیتر پارکر بوده که البته الان دیگر پیتر پارکر رو یادش نمیاد. ولی در هر حال او الان در دانشگاه MIT مشغول به تحصیله و میتونه در آنجا تجهیزات لازم رو برای خودش درست کنه و در آینده به شخصیت خبیثی تبدیل بشه به نام هاب گابلین!

 

3- دنیای عنکبوتی

دنیای عنکبوتی

"دنیای عنکبوتی" (که سایت ما همه قسمت هایش رو اینجا ترجمه کرده) یک رویداد و کراس اور گسترده در کمیک بوک های مرد عنکبوتی بود که سال 2014 به قلم «دن اسلات» نوشته شد. خلاصه داستانش اینه که تمام مردان و زنان عنکبوتی در دنیاهای موازی گرد هم آمدند تا با خبیثی به نام «مورلان» و خانواده اش به نام «وارثان» (Inheritors) مبارزه کنند (چون وارثان به دنبال شکار عنکبوتی ها و تغذیه از انرژی درونی آنها هستند). این رویداد به معنای واقعی کلمه عالی بود و به قول معروف همه چیز داشت. بسیار هیجان انگیز بود و از رمز و راز خوبی هم برخوردار بود. نویسنده در مجموع تونست خیلی خوب داستان و کمیک های مرتبط با اون رو به پیش ببره و به سرانجان برسونه در حالی که مجبور بود یک عالمه شخصیت در داستان به کار بگیره. ایده اصلی بسیار جالب و اجرای آن هم بسیار خوب بود. از همه مهم تر اینکه این رویداد دستاوردهای زیادی برای مارول داشت چون از دل اون تعدادی شخصیت مهم و محبوب خلق شدند مثل «گوئن عنکبوتی» و «سیلک» . ضمن اینکه کاراکترهای دیگری مثل «کین» (کلون مرد عنکبوتی)، «میگل اهارا» (مرد عنکبوتی 2099)، «زن عنکبوتی» و ... بعد از مدتها دوباره مطرح شدند و کمیک های اختصاصی ازشون چاپ شد. این داستان میتونه ایده مولتی ورس را که در "راهی به خانه نیست" مطرح شد را در دنباله های این فیلم کاملا شرح و بسط بده و تماشاچیان سینما را با مردان و زنان عنکبوتی دیگر آشنا سازد.

 

2- مرگ مرد عنکبوتی

مرگ مرد عنکبوتی

مرد عنکبوتی نهایی یا Ultimate Spider-Man اولین و مهم ترین سری از کمیک هایUltimate  مارول بود که تو این مقاله راجع بهش توضیحات داده شده است. در واقع «برایان مایکل بندیس» و «مارک بگلی» از سال 2000 که این کمیک رو شروع کردند، پایه های استواری برای دنیای Ultimate خلق نمودند. ولی سال 2011 در اقدامی شوکه کننده شاهد مرگ پیتر پارکر در این دنیا بودیم. ما قبلا در این مقاله به طور کامل این رویداد مهم را پوشش داده بودیم ولی به طور خلاصه باید گفت که پیتر پارکر در طی نبردی نفس گیر با گرین گابلین و در راستای محافظت از خانواده خودش کشته شد که لحظه واقعا دردناک و احساسی بود. کشته شدن پیتر پارکر در هر جایی و در هر دنیایی یک اتفاق مهم است ولی این نسخه از پیتر پارکر برای خیلی از خوانندگان مهم بود. اما خوشبختانه بندیس بلافاصله جانشین خوبی برای او به نام «مایلز مورالز» پیدا کرد که بعدا بسیار محبوب شد ولی در مجموع مرگ پیتر پارکر دنیای التمیت برای همیشه دنیای کمیک های Ultimate را تغییر داد. این داستان میتونه زمینه ساز حضور مایلز مورالز در MCU بشه. ضمن اینکه موضوعی را به تماشاچیان ارائه کنه که قبلا در دنیای فیلم های مرد عنکبوتی نظیرش دیده نشده است.

 

1- مردان عنکبوتی

"راهی به خانه نیست" در دیالوگ بین الکترو و مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد به نوعی به شخصیت «مایلز مورالز» اشاره کرد و خب این شخصیت در سالهای اخیر بسیار مهم و محبوب شده است (به دلیل حضور در بازی اختصاصی و البته انیمیشن تحسین شده "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی") و حالا که بحث مولتی ورس کاملا در MCU جا افتاده میشه از کمیک "مردان عنکبوتی" استفاده کرد که در آن پیتر پارکر دنیای اصلی مارول به دنیای Ultimate سفر کرد و با مایلز مورالز دیدار و ملاقات کرد. ضمن اینکه در این داستان «میستریو» به عنوان خبیث اصلی حضور داشت و در بین دو دنیا سفر میکرد! لذا این داستان (که اینجا ترجمه شده است) میتواند با برگرداندن میستریو یک سری داستانک ها و سئوالاتی که درباره این شخصیت در MCU داریم را پاسخ دهد.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

بهترین کمیک های مرد عنکبوتی به زبان فارسی

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" 

بهترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی در 10 سال گذشته

"مرگ گوئن استیسی" ترجمه شد!

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

10 تغییر بزرگ در دنیای کمیک بوک های مرد عنکبوتی در دهه گذشته

رتبه بندی 15 داستان شوکه کننده تاریخ مرد عنکبوتی

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

ترجمه شماره آخر از سری "پیتر پارکر: مرد عنکبوتی خارق العاده" + لینک دانلود

10 پیچش داستانی شوکه کننده در تاریخ انتشارات مارول

10 تغییر بزرگی که مرد عنکبوتی در طول عمرش تجربه کرده است

رتبه بندی 10 تراژدی بزرگ مرد عنکبوتی

شماره آخر از کمیک "مردان عنکبوتی 2" (SPIDER-MEN II) ترجمه شد + لینک دانلود

15 داستان برتری كه «دان اسلات» (DAN SLOTT) تا به حال نوشته

تمام قسمت های كمیك "مردان عنكبوتی" (SPIDER-MEN) ترجمه شد+ لینك دانلود مستقیم

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

برترین شخصیت های خبیث جدید مارول در 10 سال گذشته

10 لحظه جنجالی «دن اسلات» در کمیک بوک های مرد عنکبوتی

10 کمیک مرد عنکبوتی که برای دنیای گیم عالی هستند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ramin.G
#1 Ramin.G 1400-10-14 13:16
به نظر من یکی از خبیث های فیلم بعدی احتمالا ند لیدزه چون دیگه پا پیتر دوست نیست و کلا نمیشناسش قدرت جادو هم داره
البته احتمالا طرفدار ها انتقاد کنن ولی احتمالش هست
خدا میدونه تو فیلم بعدی چی میشه :roll:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-10-14 14:17
سلام
ممنون بابت مقاله.
راهی به خانه نیست، پایان آرک اول اسپایدرمن در mcu بود و یک پایان بندی واقعا فوق‌العاده داشت. درسته که اتفاقات واقعا تلخی برای پیتر افتاد، اما باز هم اون در آخر فیلم یک لباس جدید تنش کرد و نشون داد که باز هم قراره ماجراجویی های جالبی در راه باشه. ولی خب ما از الان میتونیم شروع کنیم به فکر کردن به اینکه قسمت بعدی قراره از چه داستان هایی اقتباس بکنه؟ البته این نکته رو باید در نظر داشت که قسمت بعدی یا قسمت های بعدی قرار نیستند یک داستان مشخص رو بردارند و اون رو صفحه به صفحه روی پردهٔ سینما کپی کنند. یعنی اصل اقتباس اینه که شما اون داستان رو بردارید و نسبت به اون مدیومی که توش قرار دارید، گسترشش بدید و تغییرش بدید یا به عبارتی دیگه، اون داستان رو به مدیوم جدید "ترجمه" کنید. یا حتی ممکنه فقط از یک داستان مشخص اقتباس نشه و از چند داستان دیگه اقتباس هایی صورت بگیره و در یک اثر جمع آوری بشه مثل چند اثر دیگه مثل لوگان، سفر به دنیای عنکبوتی و حتی همین راهی به خانه نیست. اما بیاید ببینیم چه داستان هایی بیشتر احتمال دارند که در فیلم بعدی اسپایدرمن اقتباس بشن.
"روز کاملا جدید" رو نمیشه یه داستان خاص و مشخصی دونست و در دنیای کمیک بیشتر ماستمالی اتفاقات omd بود و میخواست یه دورهٔ جدید رو در داستان های اسپایدی شروع کنه با خبیث های جدید و شخصیت های مکمل جدید. درسته که این حال و هوای بعد از فراموش کردن پیتر پارکر توسط مردم شبیه حال بعد از اتفاقات omd هست(البته به صورت کلی) ولی همونطور که گفتم "روز کاملا جدید" رو نمیشه داستان خاصی در نظر گرفت که برای اقتباس مناسب باشه.
"حماسه لباس بیگانه" یکی از داستان هایی هست که میشه از منابع اقتباس فیلم بعدی اسپایدرمن باشه. با توجه به محبوبیت و معروفیت زیاد لباس سیمبیوتی و اینکه در پایان فیلم "راهی به خانه نیست" تکه ای سیمبیوت در دنیای mcu باقی موند، احتمالا اقتباس این داستان کم نیست. برای نشون دادن رابطهٔ بین پیتر و سیمبیوت، میشه از سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" که مرد عنکبوتیِ mcu الهامات زیادی ازش گرفته، استفاده کرد. البته نکته ای که وجود داره، اینه که یکی از موضوعات مهم در داستان هایی که پیتر لباس سیمبیوتی رو تنش میکنه، نشون دادن رفتارهای پرخاشگرانه او تحت تاثیر سیمبیوت و واکنش شخصیت های دور و اطرافش هست. مسئله اینه که الان خیلی شخصیت هایی دور و اطراف پیتر نیستند و همه اون رو فراموش کردند و حالا باید شخصیت های جدید مکمل برای او درست بشه. پس شاید بهتر باشه که این اتفاق در فیلم بعدی اسپایدرمن صورت بگیره و حماسه لباس بیگانه بمونه برای فیلم دومِ سه گانهٔ بعدی.
آها، حلال زاده از راه رسید! دقیقا تا گفتم شخصیت های مکمل جدید برای اسپایدی، گربه سیاه گفت"میو!" فلیشیا هاردی میتونه یکی از شخصیت های جدیدی باشه که در فیلم بعدی اسپایدرمن به کار بره. ممکنه اولش به صورت یه سارق به تصویر کشیده بشه و اسپایدی جلوش رو بگیره اما بعدش آروم آروم با هم همکاری کنند و بریم سراغ موش و گربه بازی های همیشگی اسپایدی و گربه سیاه. برای همین فکر نکنم گربه سیاه بتونه خبیث اصلی فیلم بعدی باشه اما ممکنه که در فیلم بعدی حضور مهمی داشته باشه.
آقا این مورد ۷ و داستان "پیتر پارکر دیگه وجود ندارد" مال دورانی هست که فکر کنم هیچ کدوممون ازش خوشمون نیاد. دورانی که اون داستان های بسیار بد روبات از آب در اومدن پدر و مادر پیتر، سرگذشت کلون دهه ۹۰ و اون داستان گردهمایی پنج نفره و فصل آخر پیش اومد و کلا شخصیت پیتر دستخوش اتفاقات بدی شد. یعنی پیتر به یک آدم تندخو و عصبانی و پرخاشگر تبدیل شد که حتی یک بار در جریان سرگذشت کلون ضربهٔ بسیار بدی به مری جین زندگی و همینجوری در حالی که مری جین داره خونریزی میکنه راهش رو کشید و رفت!!! این داستان پیتر پارکر دیگه وجود ندارند هم مال همین دوران هست که البته عصبی تر شدن پیتر توی فیلم بعدی به دلیل اتفاقاتی که براش پیش اومده میتونه قابل درک و درست باشه، اما نه اینطوری که در دنیای کمیک بود و نه اینقدر بد و افراطی. این مورد ۶ هم راستش فکر نکنم خیلی احتمال داشته باشه توی فیلم بعدی باشه اما باید دید تصمیم سازندگان چیه.
سرگذشت کلون هم واقعا ممکنه که در فیلم بعدی اسپایدرمن اقتباس بشه و چقدر خوب هست اگر از اون داستان دهه ۷۰ اقتباس بشه. میشه هم به جای کلون گوئن استیسی، از کلون زن عمو می که کشته شده استفاده کرد. سرگذشت کلون از داستان مهم و هیجان انگیز اسپایدرمن هست که میشه روی پردهٔ سینما هم به شکل جذابی نشون داده بشه. شاید هم حتی از عناصر اون داستان دهه ۹۰ استفاده بشه، اما این بار در یک داستان معقول و خوب.
خدایی این داستان مورد ۴ و هاب گابلین داستانی هست که احتمال زیادی داره و واقعا میتونه داستان فوق‌العاده ای باشه. چون هاب گابلین یکی از بهترین دشمنان اسپایدرمن هست که در اون داستان های ابتدایی حضورش یه شوک عالی به داستان های مرد عنکبوتی داد و رمز و راز عالی داشت و البته هاب گابلین یه دشمن بسیار خوب و چالش برانگیز برای اسپایدرمن بود. البته راستش شاید بهتر باشه کلا اون موضوع ند لیدز رو ازش حذف کنند و یه راست برن سراغ هویت اصلی هاب گابلین که میتونه خیلی جذاب باشه که یا رادریک کینگزلی باشه یا حتی یه شخصیت دیگه. واقعا خیلی دوست دارم که هاب گابلین رو روی پردهٔ سینما ببینم.
دنیای عنکبوتی و مردان عنکبوتی هم داستان های جالب و خوبی هستند. اما راستش شاید دیگه ما خیلی اسپایدرمن رو در این قضایای مولتی ورسی نبینیم ولی اگر باشه میتونه جالب باشه. داستان مرگ مرد عنکبوتی هم ممکنه یک داستان بسیار شوکه کننده باشه که باعث حضور مایلز مورالز در mcu باشه. البته فکر نمیکنم مرد عنکبوتی همینجوری بمیره و شاید این اتفاق در قسمت سومِ سه گانهٔ دوم اتفاق بیفته اما باید دید که چه تصمیمی گرفته میشه.
با تشکر.
نقل قول کردن
BAdeadpool
#3 BAdeadpool 1400-10-14 17:02
سلام
مقاله عالی من خیلی منتظر این مقاله بودم و در موردش برای خودم خیال بافی می کردم
به ذهنم زد که می تونن از داستان مرگ جین دی ولف ایده بگیرن چون هم لباس پیتر هنوز سیاهه(مطمئن نیستم بیگانه هست یا اونیه که گربه داده بهر حال ) یخ خبیث جذاب و چالشی برای پیتر هست و اینکه خب این داستان شروع دشمنی ادی با پیتر بوده
مورد دیگه اینکه تو این داستان دردویل هم هست و خب بنظر من جالب میشه
حتی می تونن نصف فیلم رو به این اختصاص بدن و نیمه دوم شاهد حضور ونوم باشیم و اینکه پیتر وقتی به لباسش شک می کنه که داشته تا حد مرگ سین ایتر رو میزده و خب ازون جدا میشه
بهر حال این یه خیال بافی ای بود که کردم کلا عادت دارم درباره چه چیزایی ممکنه پیش بیاد برای خودم داستان بسازم
با تشکر دوباره از مقاله خوشحال میشم نظرتون رو بدونم
نقل قول کردن
Spider_bat
#4 Spider_bat 1400-10-14 19:08
به نظرم داستان Peter Parker no more برای دنیای اصلی مارول جالی نیست ولی پتانسیل زیادی داره که توی فصل دوم وات ایف مورد اقتباس قرار بگیره چون همون طور که توی فینال نو وی هوم دیدیم........
هشدار اسپویل
.
.
.
.
پیتر تام سعی به کشتن گابلین با استفاده از گلایدرش کرد ولی پیتر توبی جلوی تام رو گرفت تا گابلین رو نکشه و از جونش بگذره حالا توی فصل دو وات ایف میتونن نشون بدن چه میشد اگر پیتر تام موفق به کشتن گابلین میشد و توبی جلوش رو نمی گرفت و حالا که پیتر تام گابلین رو کشته و برای اولین بار دستش به خون آلوده شه کم کم عقلش رو از دست بده و خلافکار هارو به قصد کشت بزنه و بشه مثل اسپایدرمن....بب خشید اسپایدر :lol: کمیک Peter Parker no more
نقل قول کردن
masiha_87
#5 masiha_87 1400-10-14 23:33
سلام خسته نباشید
مقاله ی خوبی بود خسته نباشید استاد
به نظرم احتمال اینکه داستان های کمیک بوکی اسپایدی توی فیلم ها به صورت مستقیم اقتباس بشن تقریبا ۰٪ .... پس با این حساب گرفتن ایده هایی از این داستان ها متحمل تره تا یه اقتباس مستقیم. خب حالا به نظرم گزینه ی ۱۰ اگه تبدیل به منبع الهام فیلم بشه، متحمل تر از بقیه ی گزینه هاست. هر چی باشه رویداد های قبل این کمیک بی شباهت به رویداد های فاینال نو وی هوم نیستن. به شخصه دوست دارم کلون ساگا حتما مورد استفاده ی فیلمنامه ی قسمت ۴ قرار بگیره. منتها قطعا تغییرات خیلی خیلی زیادی توش میدن (در واقع اگه اقتباس بشه، فقط اسمش کلون ساگاست!) یه چند تا داستان هم هستن که میتونن به عنوان یه سری وقایع داخل فیلم، مورد استفاده قرار بگیرن. مثلا دیدار پیتر با اون بچه ی سرطانی یا رفتنش به حومه ی شهر و.... من خودم عاشق اون داستان "مرد_عنکبوتی به حومه ی شهر میرود" هستم خیلی بامزس انصافا :lol:
تشکر مجدد بابت ترجمه ;-)
نقل قول کردن
Pbenjya
#6 Pbenjya 1400-12-29 08:42
به نقل از AM SM BM SM:
سلام
ممنون بابت مقاله.
راهی به خانه نیست، پایان آرک اول اسپایدرمن در mcu بود و یک پایان بندی واقعا فوق‌العاده داشت. درسته که اتفاقات واقعا تلخی برای پیتر افتاد، اما باز هم اون در آخر فیلم یک لباس جدید تنش کرد و نشون داد که باز هم قراره ماجراجویی های جالبی در راه باشه. ولی خب ما از الان میتونیم شروع کنیم به فکر کردن به اینکه قسمت بعدی قراره از چه داستان هایی اقتباس بکنه؟ البته این نکته رو باید در نظر داشت که قسمت بعدی یا قسمت های بعدی قرار نیستند یک داستان مشخص رو بردارند و اون رو صفحه به صفحه روی پردهٔ سینما کپی کنند. یعنی اصل اقتباس اینه که شما اون داستان رو بردارید و نسبت به اون مدیومی که توش قرار دارید، گسترشش بدید و تغییرش بدید یا به عبارتی دیگه، اون داستان رو به مدیوم جدید "ترجمه" کنید. یا حتی ممکنه فقط از یک داستان مشخص اقتباس نشه و از چند داستان دیگه اقتباس هایی صورت بگیره و در یک اثر جمع آوری بشه مثل چند اثر دیگه مثل لوگان، سفر به دنیای عنکبوتی و حتی همین راهی به خانه نیست. اما بیاید ببینیم چه داستان هایی بیشتر احتمال دارند که در فیلم بعدی اسپایدرمن اقتباس بشن.
"روز کاملا جدید" رو نمیشه یه داستان خاص و مشخصی دونست و در دنیای کمیک بیشتر ماستمالی اتفاقات omd بود و میخواست یه دورهٔ جدید رو در داستان های اسپایدی شروع کنه با خبیث های جدید و شخصیت های مکمل جدید. درسته که این حال و هوای بعد از فراموش کردن پیتر پارکر توسط مردم شبیه حال بعد از اتفاقات omd هست(البته به صورت کلی) ولی همونطور که گفتم "روز کاملا جدید" رو نمیشه داستان خاصی در نظر گرفت که برای اقتباس مناسب باشه.
"حماسه لباس بیگانه" یکی از داستان هایی هست که میشه از منابع اقتباس فیلم بعدی اسپایدرمن باشه. با توجه به محبوبیت و معروفیت زیاد لباس سیمبیوتی و اینکه در پایان فیلم "راهی به خانه نیست" تکه ای سیمبیوت در دنیای mcu باقی موند، احتمالا اقتباس این داستان کم نیست. برای نشون دادن رابطهٔ بین پیتر و سیمبیوت، میشه از سریال "مرد عنکبوتی خارق العاده" که مرد عنکبوتیِ mcu الهامات زیادی ازش گرفته، استفاده کرد. البته نکته ای که وجود داره، اینه که یکی از موضوعات مهم در داستان هایی که پیتر لباس سیمبیوتی رو تنش میکنه، نشون دادن رفتارهای پرخاشگرانه او تحت تاثیر سیمبیوت و واکنش شخصیت های دور و اطرافش هست. مسئله اینه که الان خیلی شخصیت هایی دور و اطراف پیتر نیستند و همه اون رو فراموش کردند و حالا باید شخصیت های جدید مکمل برای او درست بشه. پس شاید بهتر باشه که این اتفاق در فیلم بعدی اسپایدرمن صورت بگیره و حماسه لباس بیگانه بمونه برای فیلم دومِ سه گانهٔ بعدی.
آها، حلال زاده از راه رسید! دقیقا تا گفتم شخصیت های مکمل جدید برای اسپایدی، گربه سیاه گفت"میو!" فلیشیا هاردی میتونه یکی از شخصیت های جدیدی باشه که در فیلم بعدی اسپایدرمن به کار بره. ممکنه اولش به صورت یه سارق به تصویر کشیده بشه و اسپایدی جلوش رو بگیره اما بعدش آروم آروم با هم همکاری کنند و بریم سراغ موش و گربه بازی های همیشگی اسپایدی و گربه سیاه. برای همین فکر نکنم گربه سیاه بتونه خبیث اصلی فیلم بعدی باشه اما ممکنه که در فیلم بعدی حضور مهمی داشته باشه.
آقا این مورد ۷ و داستان "پیتر پارکر دیگه وجود ندارد" مال دورانی هست که فکر کنم هیچ کدوممون ازش خوشمون نیاد. دورانی که اون داستان های بسیار بد روبات از آب در اومدن پدر و مادر پیتر، سرگذشت کلون دهه ۹۰ و اون داستان گردهمایی پنج نفره و فصل آخر پیش اومد و کلا شخصیت پیتر دستخوش اتفاقات بدی شد. یعنی پیتر به یک آدم تندخو و عصبانی و پرخاشگر تبدیل شد که حتی یک بار در جریان سرگذشت کلون ضربهٔ بسیار بدی به مری جین زندگی و همینجوری در حالی که مری جین داره خونریزی میکنه راهش رو کشید و رفت!!! این داستان پیتر پارکر دیگه وجود ندارند هم مال همین دوران هست که البته عصبی تر شدن پیتر توی فیلم بعدی به دلیل اتفاقاتی که براش پیش اومده میتونه قابل درک و درست باشه، اما نه اینطوری که در دنیای کمیک بود و نه اینقدر بد و افراطی. این مورد ۶ هم راستش فکر نکنم خیلی احتمال داشته باشه توی فیلم بعدی باشه اما باید دید تصمیم سازندگان چیه.
سرگذشت کلون هم واقعا ممکنه که در فیلم بعدی اسپایدرمن اقتباس بشه و چقدر خوب هست اگر از اون داستان دهه ۷۰ اقتباس بشه. میشه هم به جای کلون گوئن استیسی، از کلون زن عمو می که کشته شده استفاده کرد. سرگذشت کلون از داستان مهم و هیجان انگیز اسپایدرمن هست که میشه روی پردهٔ سینما هم به شکل جذابی نشون داده بشه. شاید هم حتی از عناصر اون داستان دهه ۹۰ استفاده بشه، اما این بار در یک داستان معقول و خوب.
خدایی این داستان مورد ۴ و هاب گابلین داستانی هست که احتمال زیادی داره و واقعا میتونه داستان فوق‌العاده ای باشه. چون هاب گابلین یکی از بهترین دشمنان اسپایدرمن هست که در اون داستان های ابتدایی حضورش یه شوک عالی به داستان های مرد عنکبوتی داد و رمز و راز عالی داشت و البته هاب گابلین یه دشمن بسیار خوب و چالش برانگیز برای اسپایدرمن بود. البته راستش شاید بهتر باشه کلا اون موضوع ند لیدز رو ازش حذف کنند و یه راست برن سراغ هویت اصلی هاب گابلین که میتونه خیلی جذاب باشه که یا رادریک کینگزلی باشه یا حتی یه شخصیت دیگه. واقعا خیلی دوست دارم که هاب گابلین رو روی پردهٔ سینما ببینم.
دنیای عنکبوتی و مردان عنکبوتی هم داستان های جالب و خوبی هستند. اما راستش شاید دیگه ما خیلی اسپایدرمن رو در این قضایای مولتی ورسی نبینیم ولی اگر باشه میتونه جالب باشه. داستان مرگ مرد عنکبوتی هم ممکنه یک داستان بسیار شوکه کننده باشه که باعث حضور مایلز مورالز در mcu باشه. البته فکر نمیکنم مرد عنکبوتی همینجوری بمیره و شاید این اتفاق در قسمت سومِ سه گانهٔ دوم اتفاق بیفته اما باید دید که چه تصمیمی گرفته میشه.
با تشکر.

اصلا شما همه توضیحاتو کامل و درست دادی مگه حرفی میمونه ما بزنیم :lol:
نقل قول کردن
Pbenjya
#7 Pbenjya 1400-12-29 09:11
به نقل از Spider_bat:
به نظرم داستان Peter Parker no more برای دنیای اصلی مارول جالی نیست ولی پتانسیل زیادی داره که توی فصل دوم وات ایف مورد اقتباس قرار بگیره چون همون طور که توی فینال نو وی هوم دیدیم........
هشدار اسپویل
.
.
.
.
پیتر تام سعی به کشتن گابلین با استفاده از گلایدرش کرد ولی پیتر توبی جلوی تام رو گرفت تا گابلین رو نکشه و از جونش بگذره حالا توی فصل دو وات ایف میتونن نشون بدن چه میشد اگر پیتر تام موفق به کشتن گابلین میشد و توبی جلوش رو نمی گرفت و حالا که پیتر تام گابلین رو کشته و برای اولین بار دستش به خون آلوده شه کم کم عقلش رو از دست بده و خلافکار هارو به قصد کشت بزنه و بشه مثل اسپایدرمن....ببخشید اسپایدر :lol: کمیک Peter Parker no more

اقتباس غیر مستقیم از این کمیک برای فیلم the amazing Spider-Man 3 بهتره
نقل قول کردن
Pbenjya
#8 Pbenjya 1400-12-29 09:14
به نقل از masiha_87:
سلام خسته نباشید
مقاله ی خوبی بود خسته نباشید استاد
به نظرم احتمال اینکه داستان های کمیک بوکی اسپایدی توی فیلم ها به صورت مستقیم اقتباس بشن تقریبا ۰٪ .... پس با این حساب گرفتن ایده هایی از این داستان ها متحمل تره تا یه اقتباس مستقیم. خب حالا به نظرم گزینه ی ۱۰ اگه تبدیل به منبع الهام فیلم بشه، متحمل تر از بقیه ی گزینه هاست. هر چی باشه رویداد های قبل این کمیک بی شباهت به رویداد های فاینال نو وی هوم نیستن. به شخصه دوست دارم کلون ساگا حتما مورد استفاده ی فیلمنامه ی قسمت ۴ قرار بگیره. منتها قطعا تغییرات خیلی خیلی زیادی توش میدن (در واقع اگه اقتباس بشه، فقط اسمش کلون ساگاست!) یه چند تا داستان هم هستن که میتونن به عنوان یه سری وقایع داخل فیلم، مورد استفاده قرار بگیرن. مثلا دیدار پیتر با اون بچه ی سرطانی یا رفتنش به حومه ی شهر و.... من خودم عاشق اون داستان "مرد_عنکبوتی به حومه ی شهر میرود" هستم خیلی بامزس انصافا :lol:
تشکر مجدد بابت ترجمه ;-)

بنظرم کلون ساگا نباید تو قسمت بعدی مورد استفاده قرار بگیره چون پتانسیل بالایی داره ولی اگه تو قسمت بعدی بیارمش همین تغییرات که میگی ممکنه باعث افت فیلمها از لحاظ وفاداری نسبی به منبع بشه به نظرم کلون ساگا برای قسمت سوم یگانه دوم بهتره
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید