10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

10 وسیله و ابزار نیرومند در کمیک های مارول که منشا جادویی دارند!

در عالم مارول کلی سلاح و وسیله نیرومند وجود دارد که در این مقاله میخواهیم به آنهایی که منشا جادویی دارند بپردازیم ...

 

10 - شنل معراج (Cloak of Levitation)

 شنل معراج (Cloak of Levitation)

شنل معراج بسیار کاربردی را استاد دکتر استرنج یعنی «اینشنت وان» بهش هدیه داده. در واقع وقتی دکتر استرنج توانست دشمن اصلی خودش یعنی «دورمامو» را شکست بده ، اینشنت وان به این نتیجه رسید که استفان دیگه لیاقت آن را داره که این شنل را بر تن کنه. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دورمامو ، این مقاله را بخوانید). اطلاعات خاصی درباره پیشینه این شنل در دست نیست ولی میدانیم که قرن ها پیش ساخته شده و باعث میشه تا دکتر استرنج بتونه باهاش پرواز بکنه. این شنل همچنین به عنوان محافظ و سپر هم عمل میکنه و به دستورات دکتر استرنج هم گوش میده.  شنل معراج بسیار مقاومه و خیلی به در نبردها به درد دکتر استرنج خورده ولی چند بار هم آسیب دیده. گفته میشه که نمیشه با وسایل عادی آن را تعمیر کرد و به انرژی های خاصی برای تعمیرش نیاز هستش. بنابراین دکتر استرنج مجبوره برای تعمیر آن را به بافنده مرموزی به نام Enitharmon بده.

 

9- عصای واتومب (The Wand of Watoomb)

عصای واتومب (The Wand of Watoomb)

عصای واتومب یکی از وسایل جالب دکتر استرنجه. میدونید چرا؟ چون سالهاست که دکتر استرنج صاحبشه ولی هیچ وقت ازش استفاده نکرده! در واقع این افراد خبیث بوده اند که بیشتر ازش استفاده کرده اند. به خصوص جادوگری خبیث به نام «زاندو» (Xandu) . در واقع دکتر استرنج همیشه این عصا را به دو نیم تقسیم کرده بود ولی زاندو آنها را پیدا و بهم وصل کرد و در نتیجه به شدت قوی شد. بعدش اسپایدرمن به دکتر استرنج کمک کرد تا زاندو را شکست بده. سپس دکتر استرنج این عصا را نابود کرد ولی زاندو بیخیال نبود و چند بار سعی کرد دوباره آن را به دست بیاره. البته لازم به ذکره که در سالهای اخیر نسخه های دیگری هم از این عصا در دنیای مارول دیده شده است.

 

8- شمشیر اژدها (Dragonfang)

شمشیر اژدها (Dragongang)

جادوگری به نام Kahji-Da این شمشیر نیرومند که میگن هرگز نمیشکنه را از دندان اژدهایی که از دنیای دیگری آمده بود ساخت . اما بعدها به دست اینشنت وان افتاد که بعدا دادش به دکتر استرنج. این شمشیر دربرابر انرژی ها و موانع جادویی بسیار کاربرد داره . ضمنا اگر با خون آمیخته بشه میتونه انرژی های مختلف را جذب خودش بکنه. پس از اینکه «ولکری»  شمشیر آبنوس را به «شوالیه سیاه» پس داد، دکتر استرنج شمشیر اژدها را بهش داد.  سپس وقتی ولکری در نبرد «رگنوراک» (پایان عالم) شکست خورد  ، «لیدی سیف» (از معشوقه های «ثور» در آزگارد) این شمشیر را به دست گرفت.

 

7- سنگ زرشکی سیتوراک ( Crimson Gem of Cyttorak)

سنگ زرشکی سیتوراک ( Crimson Gem of Cyttorak)

«سیتوراک» نام حاکم مطلق دنیایی به نام Crimson Cosmos هستش (در این دنیا زمان معنا ندارد). او قدرت خودش رو به کسانی که عبادتش میکنند اهدا میکند و  قدرتش از طریق اشیا طلسم شده به دیگران منتقل میشود. یکی از این طلسم ها "سنگ زرشکی سیتوراک" یا Crimson Gem of Cyttorak نام دارد که در یک شرط بندی بین سیتوراک و 7 خدای دیگر برای اینکه معلوم بشه کی از همه قوی تره خلق شد. هر کی این سنگ رو داشته باشه به قدرت های سیتوراک دست پیدا میکنه . معروف ترین کسی که صاحب قدرت سیتوراک شده کسی نیست جز «جاگرنات» و به خاطر همینه که به جاگرنات لقب "هیچ کسی نمیتونه جلوش رو بگیره" داده اند. (برای اشنایی با جاگرنات این مقاله رو بخونید) ولی هر کی قدرت های سیتوراک را داشته باشه مجبوره ازش اطاعت هم بکنه.

 

6- صندوق زمستان های باستانی (Casket of Ancient Winters)

 صندوق زمستان های باستانی (Casket of Ancient Winters)

بسیاری از وسایل نیرومند در دنیای مارول از سرزمین ازگارد سرجشمه میگیرند که منشا و ریشه ای باستانی و جادویی دارند. یکی از این وسایل " صندوق زمستان های باستانی" نام داره.  گفته میشه در داخلش چیزی قرار داره به نام   Fimbulwinter of Ymir که به  «یمیر، غول یخی» (Ymir, The Ice Giant) تعلق داره  (برای آشنایی با این شرور بسیار نیرومند دنیای مارول این مقاله را بخوانید). کسی که بهش دسترسی پیدا کنه میتونه توفان های برفی عظیم ایجاد کنه. همچنین درونش قدرت کشنده هزاران زمستان نهفته است و یک بار توسط خبیثی به نام «سورتور» علیه زمین به کار رفت . البته در دنیای کمیک   معمولا خبیثی به نام «ملکیث» دنبالش است!

 

5- شمشیر آبنوس (Ebony Blade)

 شمشیر آبنوس (Ebony Blade)

شمشیر آبنوس اولین بار در شماره 1 از کمیک "شوالیه سیاه" (Black Knight) ظاهر شد. شوالیه سیاه از شخصیت های قدیمی مارول است و نام واقعی اش «دین ویتمن» است (برای اشنایی بیشتر با این شخصیت، این مقاله را بخوانید). گفته میشه این شمشیر قدرتمند توسط جادوگر معروف قرون وسطی یعنی «مرلین» و از یک شهاب سنگ ساخته شده. مرلین سپس آن را جادو کرده و به نخستین شوالیه سیاه تاریخ یعنی «سر پرسی» اهل "اسکاندیا" داده است. سر پرسی آدم خشنی بوده  و به همین دلیل این خصوصیت ها به شمشیر آبنوس هم سرایت میکنه و گفته میشه که این شمشیر نفرینی دارد که طبق آن عطش سیری ناپذیری برای بلعیدن روح انسان داره. بنابراین این شمشیر باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای شوالیه سیاه شد و او مجبور گشت آن را زیر شهاب سنگی که ازش ساخته بود، مدفون کنه. شمشیر آبنوس اکثر مواقع در دست دکتر استرنج دیده شده ولی به دست «ولکری» (Valkyrie) هم افتاده (ولکری خانمی است اهل آزگارد که در کمیک های «ثور» دیده میشه) . یک بار هم «ویژن» سعی کرد این شمشیر را به خاطر نفرینی که رویش هست، نابود کنه . شمشیر آبنوس میتونه تقریبا تمام فلزات را ببره و به درون انرژی های جادویی نفوذ کنه، دفع شون کنه یا جذبشون کنه. لازم به ذکره که یک بار شوالیه سیاه از دکتر استرنج خواست تا نفرین روی شمشیر را برداره و او هم این کار را کرد ولی دوباره برگشت چون «نیمور» از آن برای کشتن همسر خودش استفاده کرد (برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره، این مقاله را بخوانید). در هر حال شمشیر آبنوس خیلی اوقات به دست آدم های شرور میفته و حتی سر از "واکاندا" (سرزمین پلنگ سیاه) هم درآورده و بنابراین دکتر استرنج خیلی وقت ها ماموریت پیدا میکنه تا اون رو پس بگیره.

 

4- گرداب سیاه (Black Vortex)

گرداب سیاه

«گرداب سیاه» یک سلاحی است که هم کیهانی است و هم جادویی! وسیله ای که 12 میلیارد سال قبل خلق شده (توسط یکی از خدایان نژاد سلستیال به نام Godhead تا پتانسیل های سیاره ای به نام Viscardi را افزایش دهد) . هر کسی بهش دسترسی داشته باشه میتونه به آئینه ای نگاه کنه در آن متوجه میشه اگه نیروهای کیهانی داشته باشه اون وقت چه قدرت هایی خواهد داشت. و اگر این کلمات جادویی "من خودم را به گرداب سیاه تسلیم میکنم" را بر زبان بیاره دارای نیروهای کیهانی میشه و البته به موجودی فاسد و خبیث تبدیل میشه! 

 

3- میولنیر (Mjolnir)

میولنیر (Mjolnir)

این چکش قوی و قدرتمند «ثور» خودش انتخاب میکنه کی میتونه اون رو بر دست بگیره! اولش «اودین» پدر ثور و خدای خدایان، اون رو خلق کرد تا ارزش و لیاقت پسرش رو محک بزنه و بعد سالها دستش بود. ولی در نهایت ثور مغرور شد و بنابراین اودین او را در هیبت یک انسان فانی به کره زمین تبعید کرد. بعدش که ثور لیاقت خودش رو به دست آورد تونست دوباره صاحبش بشه. اما اخیرا یک اتفاقی در رویداد "گناه اصلی" (که اینجا ترجمه شده) افتاد که باعث شد ثور بار دیگر لیاقت به دست گرفتن میولنیر رو از دست بده. بنابراین در حال حاضر خانمی به نان «جین فاستر» این چکش رو به دست داره. در هر حال، گفته میشه این چکش رو آهنگران کوتوله به سفارش اودین درست کردند و از فلزی به نام Uru که فقط در "آزگارد" یافت میشه ساخته شده. رویش هم حک شده: "هر کسی که این چکش رو به دست بگیره، اگر لایقش باشه،میتونه به قدرت های ثور دست پیدا کنه". قدرت های این چکش خیلی زیاده. مثلا باهاش میشه پرواز کرد، روی آب و هوا تاثیر میزاره، انرژی های مختلف ازش ساطع میشه، انرژی های مختلف رو به خودش جذب میکنه، موانع مختلف ایجاد میکنه، میشه باهاش تله پورت کرد و روی مواد مختلف تاثیر گذاشت و خیلی چیزای دیگه ! (یه بار ثور باهاش یکی رو زنده کرد!)

 

2- چشم آگاماتو (The Eye of Agamotto)

چشم آگاماتو (The Eye of Agamotto)

"چشم آگاماتو" یقینا قوی ترین و باارزش ترین وسیله ای که دکتر استرنج در اختیار داره. این وسیله مثل گردنبندی میمونه که دکتر استرنج آن روی سینه خودش میبنده. البته قبل از اینکه بیشتر درباره اش توضیح بدم باید بگم که اینشنت وان به عنوان استاد دکتر استرنج ابتدا وسیله ای به نام "طلسم آگاماتو" (The Amulet of Agamotto) را بهش داد که اونم وسیله مفیدی بود ولی بعد که دکتر استنرج با تجربه تر شد، چشم آگاماتو را بهش داد که خیلی خیلی قوی تر بود! گفته میشه که آگاماتو سه چشم نیرومند خلق کرده. دو تای آنها درباره "قدرت" و "علم غیب" بودند ولی سومی که دست دکتر استرنجه میتونه روی زمان تاثیر بگذاره و بهش قدرت های تله پاتیک بده. همچنین میتونه در زمان و فضا دریچه ایجاد کنه و دکتر استرنج را به دنیاهای مختلف ببره (این عکس رو ببینید).  

 

1- دارک هولد (The Darkhold)

 دارک هولد (The Darkhold)

«دارک هولد» هم یک کتابه که بهش "کتاب گناهان" (The book of Sins) هم گفته میشه. این کتاب دقیقا نقطه عکس کتاب ویشانتی هستش چون منشا شیطانی داره و طلسم های منفی در آن نوشته شده. گفته میشه برخی از خبیث ترین و تاریک ترین جادوگران تاریخ در نوشتن این کتاب دست داشته اند ولی اولین کسی که آن را نوشت کسی بوده به نام Chthon که لقب "خدای ارشد هرج و مرج" (The Elder God of Chaos) رو بهش دادن. جنس ورق های این کتاب از پوست حیوانات نجس است و هرگز نابود نمیشود. کتاب هایی مثل Necronomicon که در داستان های Lovecraft یافت میشه یا "کتاب لعنت شدگان" (The Book of the Damned) که  در سریال Supernatural دیده ایم، در مقابل دارک هولد باید لنگ بندازند (!) چون دارک هولد واقعا کتاب خطرناک و قدرتمندی هستش. خیلی از جادوگران خوب در طی قرون گذشته سعی کرده اند که حتی یک صفحه از این کتاب را از بین ببرند ولی موفق نشده نشده اند. جالبه که بدونید این کتاب و طلسم های داخلش  بود که باعث شد اولین خون آشام دنیای مارول (به نام Varnae ) به وجود بیاد. حتی نخستین گرگ نماهای مارول هم از دل این کتاب بیرون آمدن. شخصیت های خبیثی همچون «مورگان لی فی» ، دکتر دووم، «لیلیث» (Lilith) و «ثولسا دووم» (Thulsa Doom) در به در به دنبال به دست آوردن دارک هولد بوده اند. (میگن «مورگان لی فی» بود که ورق های پراکنده های این کتاب رو به دست آورد و اونا رو صحافی کرد تا تبدیل به یک کتاب بشن). ولی خوشبختانه این کتاب هم در اختیار دکتر استرنج قرار داره و خیلی هم خوب ازش مراقبت میکنه تا دست فرد دیگری نیفته. ضمنا یک بار دکتر استرنج از طلسم داخل این کتاب استفاده کرد تا تمام خون آشامان دنیای مارول را نابود کنه.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج 

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

15 سلاح برتر در کمیک های ثور

15 شخصیت خبیث برتر دنیای کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

10 حقیقتی که باید درباره سنگ های بینهایت (INFINITY STONES) بدانید

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spiderman2099
#1 spiderman2099 1398-12-07 09:26
واقعا مقاله جالبی بود ممنون آقای ترابی
نقل قول کردن
Captain-spidey
#2 Captain-spidey 1398-12-07 10:28
مرسی استاد مقاله عالی بود
تیتر مقاله رو که دیدم فک کردم چشم آگاماتو اول هه
میگم شوالیه سیاه قدرت فرا انسانی داره یا فقط یه ادم معمولیه؟؟
نقل قول کردن
MP Spidey
#3 MP Spidey 1398-12-07 11:57
ممنون استاد. مقاله خیلی جالبی بود.
فقط یه سوال: سنگ های بی نهایت جز اشیاء جادویی عالم مارول نیستن؟؟
نقل قول کردن
شروین سرکان
#4 شروین سرکان 1398-12-07 12:02
مقاله ی باحال و متفاوتی ممنون. فقط یه سوال نیزه دایمون هل استرام نمی تونه باشه؟
نقل قول کردن
Spider-Fan
#5 Spider-Fan 1398-12-07 13:56
به نقل از Captain-spidey:
میگم شوالیه سیاه قدرت فرا انسانی داره یا فقط یه ادم معمولیه؟؟

«دین ویتمن» یه آدم معمولیه که توی هنرهای رزمی، شمشیربازی و سوارکاری و ... مهارت داره.
البته زمانی که با «سرسی» (از اعضای Eternals) توی رابطهٔ عاشقانه بود، قدرت‌های فرابشری به دست آورد. اما وقتی رابطه‌شون به پایان رسید، اون قدرت‌ها رو از دست داد.

به نقل از MP Spidey:
فقط یه سوال: سنگ های بی نهایت جز اشیاء جادویی عالم مارول نیستن؟؟

توی MCU پیشینهٔ علمی دارن و مربوط هستن به Big Bang. توی دنیای کمیک، معلوم شد سرمنشاء‌شون از موجودی باستانی و خداگونه‌ست. [به این مقاله مراجعه کنید: spidey.ir/.../... ]
پس نمی‌شه گفت سرمنشاء جادویی دارن.

به نقل از shervin_md:
۹فقط یه سوال نیزه دایمون هل استرام نمی تونه باشه؟

استاد این مقاله رو ترجمه کردن. پس نمی‌شه توی لیست CBR دست ببرند.
نقل قول کردن
yrnr spidey
#6 yrnr spidey 1398-12-07 14:16
سلام مقاله ی جالبی بود.با دارک هولد اشنایی نداشتم که در این حد قدرتمنده.فقط رتبه ها بر اساس قدرت بودن؟چون حس می کنم (black vortex) قدرت بسیار بالاتری داره.
دست شما در نکنه
چند تا غلط ریز هم دیدم گفتم بگم:خط ۱۶ رتبه ۱ (نشده نشده اند) فک کنم منظور شما نشده که نشده اند بوده و یا یکیش اضافیه،خط دوم رتبه ۶ (سرجشمه).
نقل قول کردن
amisalar
#7 amisalar 1398-12-07 15:18
شماره یک عکس کارنیج بود؟
نقل قول کردن
spiderman2099
#8 spiderman2099 1398-12-07 15:42
به نقل از amisalar:
شماره یک عکس کارنیج بود؟

بله. کارنیج با استفاده از دارک هولد یه سری محدودیت ها مانند نقطه ضعف هاشو از بین برد
نقل قول کردن
The spider
#9 The spider 1398-12-07 19:59
به نظرم این اشیا میتونن یه بهونه ی خوب برای یه رویداد هیجان انگیز باشن.
مثل دارک هول یا بلک وورتکس
به نظرم مارول با توجه به فیلم اترنالز دوباره کمیک های اترنالز و دارک نایت رو منتظر کنه خیل واقعا منتظرم سری اول و دوم اترنالز واقعا عالی بود.
ممنون و خسته نباشی استاد.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45