رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند در دنیای سینمایی مارول (MCU)

این مقاله دارای اسپویلر درباره فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" است ...

 

15- نیزه های چیتاری (Chitauri Staff)

 نیزه های چیتاری (Chitauri Staff)

این سلاح ها اولین بار در فیلم "انتقام جویان" و در طی نبرد معروف به نبرد نیویورک رونمایی شدند. بسیاری از سربازان پیاده نظام ارتش چیتاری از این سلاح ها بر دست داشتند که به نظر میرسید قدرت تخریب شون کمی از تفنگ های چیتاری بیشتره ولی بُرد (range) شون کمتره. این نیزه ها میتونستند در نبرد تن به تن به کار بروند و انفجارهای کوچکی از انرژی هم تولید میکردند . اگه یادتون باشه ناتاشا رومانوف (بلک ویدو) از یکی از اونا   برای ضربه زدن به چیتاری ها استفاده کرد.

 

14- نارنجک های سیاه چاله (Black Hole Grenades)

 نارنجک های حفره سیاه (Black Hole Grenades)

کاملا قابل درکه که چرا این سلاح ها دیگر هرگز به MCU برنگشتند زیرا اگر این اتفاق میفتاد ظرف فقط چند دقیقه فیلم را به اتمام میرساندند! "نارنجک های سیاه چاله" نوعی گرداب درست میکردند که قربانی خود را به به داخل خود کشیده و فورا میکشتند. ما این سلاح ها را در فیلم "ثور: دنیای تاریک" دیدیم و میدونیم که توسط «اِلف های تاریک» (Dark Elves) خلق شده و در حمله به آزگارد به کار گرفته شدند. همچنین لوکی از آن برای کشتن یکی از الف های تاریک و بسیار نیرومند به نام Algrim استفاده کرد. بنابراین نتیجه میگیریم که در MCU  از این سلاح ها میتوان برای کشتن شخصیت های بسیار نیرومندی مثل هالک و ثور و .. نیز استفاده کرد! دلیل اینکه در رتبه بهتری قرار ندارد این است که بُرد محدودی دارد و نمیتوان تعداد زیادی دشمن را باهاش کشت! یعنی نمیشه باهاشون یک ارتش را از پا درآورد ولی میشه ژنرال این ارتش یا برترین جنگجوی آن را باهاش نابود کرد!

 

13- خداکُش (Godslayer)

خداکُش (Godslayer)

"خداکش" یک جور شمشیر جمع شدنی (retractable)  است که «گامورا» ازش برای نبرد استفاده میکنه. این شمشیر یک دشنه داره که از خود شمشیر جدا میشه. ادعا میشه میتونه هر فلزی رو ببره ولی راستش رو بخواهید هنوز روی خیلی از فلزات در دنیای مارول مثل Uru یا ویبرانیوم امتحان نشده است! اسمش رو هم گذاشته اند خداکش چون ادعا میشه میتونه ازگاردی ها رو بکشه ولی باید دید حقیقت داره یا نه. گامورا در ابتدای فیلم "نگهبانان کهکشان 2" از این شمشیر استفاده کرد تا اون هیولای میان بعدی به نام Abilisk را بکشه. در فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" نیز ابتدا به نظر رسید گامورا با این شمشیر تونسته ثانوس را از پا دربیاره. البته اولش ثانوس به راحتی آن را با دستش شکست ولی گامورا با بخش شکسته شده آن به گردن ثانوس ضربه زد و او را کشت ولی بعدش معلوم شد همش آزمونی بوده که ثانوس با سنگ حقیقت ایجاد کرده . آخر این سکانس هم استار لرد را دیدیم که شمشیر را از روی زمین برداشت (در حالی که سالم بود).

 

12- تیر یاکا (Yaka Arrow)

 تیر یاکا (Yaka Arrow)

"تیر یاکا" سلاحی است که با سوت زدن کنترل میشود و با فلزی به نام "یاکا" ساخته شده که نسبت به فرکانس های صوتی خاصی واکنش نشان میدهد. فن آوری ساخت این تیرها تعلق دارد به نژاد فضایی موسوم به «سنتورین» (Centaurian) . در دنیای سینمایی مارول این سلاح را  در دست «یاندو» در فیلم "نگهبانان کهکشان" دیده ایم که خودش نیز از نژاد سنتورین است. این تیر بسیار سریع حرکت میکند و میتواند به تعداد زیادی از فلزات نفوذ کرده و از میان آنها رد شود. بنابراین میتواند برای تهدید دیگران و ضربه زدن به آنها مفید باشد و همچنین میتواند سپاهیان کوچک را باهاش نابود کرد. البته مصارف غیر خشن هم دارد و مثلا یاندو از آن استفاده کرد تا به آرامی فرود بیاید (به سبک «مری پاپینز»).  مساله این سلاح این است که کسی که میخواهد ازش استفاده کند باید حسابی باهاش تمرین کرده باشد. چون همون طور که حتما یادتونه در صحنه وسط تیتراژ پایانی فیلم "نگهبانان کهکشان 2" دیدیم که «کراگلین» (Kraglin) چقدر در کنترل کردنش مشکل داشت!!! همچنین باید دانست که این وسیله بدون اون وسیله پَره یا باله مانند که بالای سر یاندو قرار دارد، بی مصرف است چون توسط آن کنترل میشود.

  

11- هوفاند (Hofund)

هوفاند (Hofund)

 "هوفاند" شمشیر نیرومندی است که «هایمدال» (Heimdall) به عنوان نگهبان "بایفراست" (Bifrost)   که دروازه ورود به آزگارد است، بر دست میگیرد. همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد در دنیای کمیک هایمدال میتونه نیروهای کیهانی زیادی را فرا بخوانه تا این شمشیر را شارژ کنند (مثلا یک بار توسط شعله های ستارگان آسمان شارژ شد!). در MCU هم نقش موثری داشته و گفته میشه درست مثل اکثر سلاح های آزگارد در Nidavellir ساخته شده است. این شمشیر میتونست بایفراست را باز  و همچنین سیستم دفاعی آزگارد را نیز فعال کنه. همچنین در فیلم "ثور: راگناروک" دیدیم که هایمدال ازش برای جنگیدن با سربازان «هِلا» استفاده کرد. همچنین به نظر میرسید در سکانس افتتاحیه فیلم "جنگ بینهایت" هایمدال از شمشیر هوفاند استفاده کرد تا انرژی های تاریک را در وجود خودش جمع و باهاش هالک را به زمین منتقل کنه.

 

10- صندوق زمستان های باستانی (Casket of Ancient Winters)

صندوق زمستان های باستانی (Casket of Ancient Winters)

" صندوق زمستان های باستانی" سلاحی بود که زمانی به غول های یخی (Frost Giants) در قلمرو "یوتون‌هایم" تعلق داشت و ازش استفاده میکردند تا سپاهیان دشمن را شکست بدهند. میتونه باد یخی نامحدودی تولید کنه و دنیایی را به عصر یخبندان بکشونه! سالها پیش پادشاه غول های یخی سعی کرد با استفاده از آن کره زمین را تسخیر کنه ولی اودین وی را شکست داد و این سلاح را در خزانه خود نگه داشت. بعدا لوکی آن را دزدید و باهاش هایمدال و پل رنگین کمانی را یخ زد. البته از یاد نبریم که وقتی «هلا» در فیلم "ثور: راگناورک" به این سلاح برخورد کرد گفت که ضعیفه!

 

9- سپر کاپیتان آمریکا (Captain America’s Shield)

 سپر کاپیتان آمریکا (Captain America’s Shield)

درسته که سپر کاپیتان آمریکا به عنوان سمبلی برای مدافع کره زمین شناخته میشود و او بیشتر از آن برای دفع حملات استفاده میکند ولی اگر بخواهد میتواند ازش برای حملات مرگبار نیز بهره بگیرد. دلیلش اینه سپر از فلزی بسیار مهمی به نام «ویبرانیوم» ساخته شده است و میتونه حتی یک تانک را نابود کنه! (برای آشنایی با این فلز این مقاله را بخوانید). ما بارها دیده ایم که کاپیتان آمریکا با این سپر تونسته سفینه های بیگانگان فضایی یا تجهیزات سازمان تروریستی "هایدرا" را نابود کنه و یا خودش را باهاش از سقوط از ارتفاع بالا یا در مقابل انفجارهای مختلف محفوظ نگه داره. ولی در فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" دیدیم که کسانی مثل «ثانوس» میتوانند آن را نابود کنند و به همین دلیل در این رتبه قرار میگیره.

 

8- نابودگر (Destroyer)

 نابودگر (Destroyer)

این سلاح آزگاردی بسیار نیرومند است. در فیلم "ثور" به راحتی تونست جلوی دو غول یخی را که سعی کردند " صندوق زمستان های باستانی" بدزدند را بگیره و تبدیل به خاکسترشون بکنه. نابودگر را در ضمن میشه از راه دور نیز کنترلش کرد . به طور مثال لوکی وقتی در "آزگارد" بود نابودگر را به زمین فرستاد تا برادرش ثور را نابود کنه. نابودگر در زمین دست به تخریب زیادی زد و اگر ثور در آخرین لحظه چکش خود (میولنیر) را بر دست نگرفته بود، خودش و دوستانش نابود شده بودند. البته نابودگر شکست ناپذیر نمیباشد و ثور تونست با میولنیر اشعه های او را دفع کند. ثور همچنین از میولنیر استفاده کرد تا قدرت نابودگر را بر ضد خودش بکنه. البته یادتون باشه که همانطور که در این مقاله گفته بودم در دنیای کمیک نابودگر از میولنیر قوی تره ولی در دنیای سینمایی برعکسه!

 

7- میولنیر  (Mjolnir)

 میولنیر  (Mjolnir)

گفته میشه این چکش رو آهنگران کوتوله در قلمرو Nidavellir برای خاندان سلطنتی آزگارد درست کردند (به درخواست اودین) و از فلزی به نام Uru که فقط در "آزگارد" یافت میشه ساخته شده. قدرت های این چکش خیلی زیاده. مثلا باهاش میشه پرواز کرد، روی آب و هوا تاثیر میزاره، انرژی های مختلف ازش ساطع میشه، انرژی های مختلف رو به خودش جذب میکنه، موانع مختلف ایجاد میکنه، میشه باهاش تله پورت کرد و روی مواد مختلف تاثیر گذاشت و خیلی چیزای دیگه !ثور قبل از تاج گذاری این چکش را تحویل گرفت و باهاش به یوتون‌هایم رفت و غول های یخی و حتی هیولای یوتون‌هایم (Jotunheim Beast) را باهاش کشت. و همانطور که گفته شد ثور باهاش پل رنگین کمانی را نیز نابود کرد و جلوی نابودگر را گرفت و سورتور را باهاش کشت و با ثور هم در افتاد! البته نقاط ضعفی هم داره. مثلا هر کسی نمیتونه اون رو بر دست بگیره چون اودین کاری کرده که فقط هر کسی که لایق باشه اون رو بر دست بگیره و تا الان ثور، اودین ، ویژن و کاپیتان آمریکا آن را بر دست گرفته اند. همچنین در مقابل خواهر ثور یعنی هلا هم ناتوان است و در "ثور: راگناروک" دیدید که هلا به چه راحتی و با جادوی خودش آن را خُرد کرد!

 

6- گانگنیر (Gungnir)

 گانگنیر (Gungnir)

"گانگنیر" عصای یا بهتره بگیم نیزه ای بسیار نیرومند آزگاردی متعلق به پدر ثور یعنی اودین بود (البته اولش به پدر اودین به نام Bor تعلق داشته) . وقتی که غول های یخی خواستند به زمین حمله کنند اودین ازش استفاده و باهاش آنان را شکست داد. قرن ها بعد لوکی با استفاده از آن پادشاه لوفی (Laufey) را کشت و با ثور هم جنگید. میتونست اشعه های نیرومند شلیک کنه ، بایفراست را کنترل کنه و یا انرژی های تاریک را فرا بخونه. در فیلم "اونجرز" وقتی که بایفراست هنوز شکسته بود، اودین با استفاده از این نیزه ثور را به زمین فرستاد. همچنین با این نیزه میشد نابودگر را کنترل کرد. ثور در هنگام مبارزه با هلا در فیلم "راگناروک" از این سلاح استفاده کرد. ولی در هر حال  هنگام تخریب آزگارد به دست سورتور، نابود شد.

 

5- شمشیرهای نِکرو (Necroswords)

 شمشیرهای نِکرو (Necroswords)

شمشیرها یا تیغه های ابسدین (سنگ آتشفشانی) که هلا (ملقب به الهه مرگ) ازشون به عنوان سلاح اصلی خودش استفاده میکرد تا قلمروهای آزگارد را در کنار پدرش گسترش بدهند. ولی اودین در نهایت هلا را در قلمرو Hel زندانی کرد.  الهه مرگ میتونست به میل خودش آنها را احضار  و یا مسیر پرتابی آنها را کنترل کنه. در فلش بکی در فیلم "راگناروک") دیدیم که با استفاده از شمشیرهای نکرو تونست به ولکری که جنگجویان افسانه ای آزگارد هستند حمله کنه و فقط یکی از آنها جان سالم به در برد! وقتی پس از هزاران سال هلا آزاد شد ، با استفاده از همین سلاح تونست تاج و تخت آزگارد رو تصرف کنه و به راحتی سه جنگجو (Warriors Three) و اکثر ارتش آزگارد را شکست داد و نابود کرد. دقیقا معلوم نیست هلا میتونست چه تعداد از آنها را فرا بخوانه یا سایز آنها را تا چه اندازه بزرگ کنه، ولی وقتی سورتور حمله کرد تا پیشگویی پایان آزگارد (راگناروک) را عملی کنه، هلا شمشیرهای نکروی بزرگی را ایجاد کرد که اندازه شان به 6 فوت میرسید و باهاشون تونست سورتور را زخمی کنه ولی زمان کافی نداشت که بتونه او را بکشه. و البته جالبه که بدونید در دنیای کمیک به این شمشیر "تمام سیاه" (All-Black) گفته میشه که توسط خدای سیمبیوت ها به نام «کِنال» ساخته شد و کسانی مثل «گور» (Gorr) آن را به دست گرفتند تا باهاش خدایان را در عالم هستی به قتل برسانند.

  

4- شمشیر دولبه ثانوس (Thanos’ Double-Edged Sword)

شمشیر دولبه ثانوس (Thano’s Double-Edged Sword)

این شمشیر در فیلم "انتقام جویان: پایان بازی" بدون نام و عنوان بود و واقعا حیف شد که نتونستیم اطلاعات کافی درباره اش پیدا کنیم چون انصافا  سلاح قدرتمندی بود. وقتی ثانوس از سال 2014 به سال 2023 سفر کرد این شمشیر را با خودش آورد و تونست با اون کاملا با ثور، آیرون من و کاپیتان آمریکا مبارزه کنه و جلوشون رو بگیره. ضمن اینکه باهاش تونست سپر کاپیتان آمریکا را بشکنه!!! این فقط «اسکارلت ویچ» بود که تونست به این شمشیر دولبه آسیب برسونه . ولی  ثانوس همچنان تونست  ازش به عنوان یک وسیله پرتابی برای نابودی تونل کوآنتومی (که در وَن لوئیز قرار داشت) استفاده و نابودش کنه! نفهمیدیم از چی ساخته شده ولی هر چی بود خیلی محکم بود که ویبرانیوم نتونست در مقابلش دوام بیاره!

 

3- شمشیر شفق (Twilight Sword)

 شمشیر شفق (Twilight Sword)

شمشیر «سورتور» (دیو آتشین)! سلاح جالبیه چون قدرتش رو از خود سورتور میگیره. این شمشیر آتشین همیشه به اندازه سایز خود سورتور است و فقط خود سورتور میتونه آن را به دست بگیره و ازش استفاده کنه. در ابتدای فیلم "ثور: راگناروک" شاهد بودیم که سورتور در وضعیت ضعیف شده ای قرار داره (هر چند که باز هم چند برابر بزرگتر از ثور بود!) . او  ازش استفاده کرد تا به ثور آتش بزنه ولی ثور خیلی راحت با میولنیر تونست ضربات را دفع کنه. بعدش هم که سورتور را کشت، شمشیر شفق هم داخل تاج او غیب شد. وقتی در انتهای فیلم لوکی سورتور را زنده کرد (با "آتش جاودان")، شمشیر شفق هم دوباره ظاهر شد. ولی این دفعه سورتور در اوج قدرت خودش قرار داشت. در نتیجه شمشیرش هم در اوج قدرتش بود و تونست باهاش آزگارد را نابود کنه! بنابراین درسته که اولش از میولنیر ضعیف تر بود ولی وقتی سورتور با آتش جاودان زنده شد ، قدرت واقعی اش را دیدیم که میتونست یک سیاره کامل را نابود کنه و حتی هلا هم در مقابلش کاری از پیش نبرد.

 

2- استورم بریکر (Stormbreaker)

 استورم بریکر (Stormbreaker)

"استورم بریکر" دومین سلاح اصلی ثور در MCU است که در فیلم "جنگ بینهایت" توسط «ایتری» پادشاه کوتوله ها برایش ساخته شد. یک جور تبر به حساب میاد که واقعا هم قدرتمند بود. با میولنیر شباهت هایی داره : بخش های اصلی اش از Uru ساخته شده ، میتونه رعد و برق احضار کنه و در موقع لزوم به دست ثور برگرده. و برخلاف میولنیر میتونه به انرژی بایفراست دسترسی پیدا کنه و ثور را به قلمروهای دیگه منتقل بکنه. ضمن اینکه مسیر پرتابی او هم توسط خود ثور مشخص میشه. دسته اش هم از بخشی از جسم «گروت» ساخته شده است. در "جنگ بینهایت" دیدید که تونست در مقابل دستکش بینهایت و قدرتش ایستادگی کنه (البته اون لحظه ثانوس غافلگیر شد) و اگر ثور سر ثانوس را هدف قرار داده بود حتما وی را میکشت (ثور در ابتدای "پایان بازی"  با این سلاح سر ثانوس را با یک ضربه قطع کرد). البته در "پایان بازی" انگار تاثیر و قدرت کمتری در مبارزه نهایی با ثانوس داشت که احتمالا به خاطر این بود که ثور از نظر روحی و جسمانی در وضعیتی نبود که در قبلا در "جنگ بینهایت" بود و در نتیجه نمیتونست مثل قبل ازش استفاده کنه.

 

1- دستکش بینهایت (Infinity Gauntlet)

دستکش بینهایت (The Infinity Gauntlet)

منظورمون از دستکش بینهایت یعنی دستکشی که تمام شش سنگ بینهایت روی آن قرار دارند بنابراین کل سنگ های بینهایت هم در این رتبه قرار میگیرند. پس از وقایع فیلم های "جنگ بینهایت" و "پایان بازی" دیگه فکر نمیکنم کسی شک داشته باشه این سلاح قوی ترین و مخرب ترین سلاح در کل عالم است! وقتی تایتان دیوانه یعنی ثانوس به Nidavellir حمله و آنجا را به خاک و خون کشید، ایتری این دستکش را برایش ساخت تا وی بتواند پس از دست یافتن به شش سنگ بینهایت و قرار دادن آنها روی این دستکش از قدرت شون استفاده کنه و به یک خدا تبدیل بشه که هر کاری از دستش ساخته است! و دیدید که او چطور با یک بشکن تونست نیمی از کل موجودات را در عالم هستی نابود کنه. البته این رو هم میدونید که استفاده از این دستکش میتونه از نظر جسمانی صدمات زیادی را به کسی که ازش استفاده میکنه وارد بیاوره (همانطور که باعث مرگ تونی استارک شد).

 

 مهدی ترابی مهربانی

 

منبع: سایت CBR

 All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 20 سلاح قدرتمند انتقام جویان (THE AVENGERS)

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

رتبه بندی قوی ترین قهرمانان کیهانی مارول

رتبه بندی قوی ترین اهالی ازگارد در دنیای کمیک بوک

رتبه بندی قوی ترین ابرشرورهای مارول

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

15 سلاح نیرومند که در دنیای سینمایی مارول مخفی شده اند!

رتبه بندی 15 سلاح قدرتمند دنیای کمیک

10 حقیقتی که باید درباره دستکش بینهایت (INFINITY GAUNTLET) بدانید

معرفی سنگ های ابدیت (INFINITY STONES)

15 سپر برتر کاپیتان آمریکا

15 سلاح برتر در کمیک های ثور (THOR)

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

15 نفری که تا به حال چکش ثور را بر دست گرفته اند!

رتبه بندی قوی ترین فلزات در دنیای کمیک

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

moali
#1 moali 1398-02-29 12:39
مقاله جالبی بود، فقط به نظرم پنجه‌های بلک‌پنتر هم میتونست یکی بالاتر از سپر کپ قرار بگیره چون تو فیلم سیدیل‌وار دیدیم که رو سپر کپ خش انداخت و اگه مبارزه بینشون کش‌دار و طولانی میشد، قطعا سپر رو از بین میبرد؛ ولی تو لیست جایی نداشت.
به هر حال ممنون
نقل قول کردن
Amir M Alvandi
#2 Amir M Alvandi 1398-02-29 12:57
این مقاله فوق العاده بود :) خسته نباشید آقای ترابی

حیف که توی دنیای سینمایی سپر کاپیتان آمریکا فقط از جنس ویبرانیوم هست (واسه همین بود که چنگال های پلنگ سیاه تونست رو سپر خط بندازه -بخاطر نیرو و سطح مقطع کمتر فشار بیشتری ایجاد شد و بخاطر همین خش افتاد به سپر-)

اگر مثل دنیای کمیک از آلیاژ ویبرانیوم و چند فلز دیگه ساخته شده بود قطعا توی "انتقام جویان:پایان بازی" تانوس نمیتونست به سپر آسیبی برسونه چه برسه به پلنگ سیاه ;-)
نقل قول کردن
Amir M Alvandi
#3 Amir M Alvandi 1398-02-29 13:00
به نقل از moali:
مقاله جالبی بود، فقط به نظرم پنجه‌های بلک‌پنتر هم میتونست یکی بالاتر از سپر کپ قرار بگیره چون تو فیلم سیدیل‌وار دیدیم که رو سپر کپ خش انداخت و اگه مبارزه بینشون کش‌دار و طولانی میشد، قطعا سپر رو از بین میبرد؛ ولی تو لیست جایی نداشت.
به هر حال ممنون


خب به نظر من خش ، خیلی سطحی بود و اگه مبارزه هم طولانی میشد نمیتونست سپر رو نابود کنه (فقط در حد اینکه روش خط بندازه یا فرورفتگی روی سپر ایجاد کنه میتونست آسیب بزنه) :-)
نقل قول کردن
Toxin
#4 Toxin 1398-02-29 13:11
به نقل از Amir M Alvandi:
این مقاله فوق العاده بود :) خسته نباشید آقای ترابی

حیف که توی دنیای سینمایی سپر کاپیتان آمریکا فقط از جنس ویبرانیوم هست (واسه همین بود که چنگال های پلنگ سیاه تونست رو سپر خط بندازه -بخاطر نیرو و سطح مقطع کمتر فشار بیشتری ایجاد شد و بخاطر همین خش افتاد به سپر-)

اگر مثل دنیای کمیک از آلیاژ ویبرانیوم و چند فلز دیگه ساخته شده بود قطعا توی "انتقام جویان:پایان بازی" تانوس نمیتونست به سپر آسیبی برسونه چه برسه به پلنگ سیاه ;-)

البته تو شماره 4 کمیک دستکش بی نهایت بود فکر کنم ، تانوس به راحتی سپر کاپیتانو خرد میکنه.لینک دانلود تو سایت:

bit.ly/2w9tp16
با تشکر از مقاله خوب
نقل قول کردن
M.Mardukh
#5 M.Mardukh 1398-02-29 17:00
مقاله قشنگی بود. ممنون آقای ترابی


راستش منتظر بودم که زره تونی، عصای لوکی و سلاح رونان رو هم ببینم.
نقل قول کردن
red-spider
#6 red-spider 1398-02-29 17:12
ممنون و دستتان درد نکنه واسه ی مقاله
به نقل از Toxin:
به نقل از Amir M Alvandi:
این مقاله فوق العاده بود :) خسته نباشید آقای ترابی

حیف که توی دنیای سینمایی سپر کاپیتان آمریکا فقط از جنس ویبرانیوم هست (واسه همین بود که چنگال های پلنگ سیاه تونست رو سپر خط بندازه -بخاطر نیرو و سطح مقطع کمتر فشار بیشتری ایجاد شد و بخاطر همین خش افتاد به سپر-)

اگر مثل دنیای کمیک از آلیاژ ویبرانیوم و چند فلز دیگه ساخته شده بود قطعا توی "انتقام جویان:پایان بازی" تانوس نمیتونست به سپر آسیبی برسونه چه برسه به پلنگ سیاه ;-)

البته تو شماره 4 کمیک دستکش بی نهایت بود فکر کنم ، تانوس به راحتی سپر کاپیتانو خرد میکنه.لینک دانلود تو سایت:

bit.ly/2w9tp16
با تشکر از مقاله خوب

حرف شما درسته ولی تو کمیک ثانوس تمام شش سنگ رو داشت ولی


اسپول اند گیم



تو فیلم فقط از شمشیر استفاده کرد
نقل قول کردن
theavengers3
#7 theavengers3 1398-02-29 17:35
مقاله ی خوبی بود ولی چرا شمشیر اودین توش نبود همونی که میگن اگر ازش استفاده کنه شاید کل هستی نابود بشه؟ :cry:
نقل قول کردن
Kia-thor
#8 Kia-thor 1398-02-29 17:48
ممنون استاد بابت مقاله زیبا.
وقتی به مورد چهارم رسیدم با خودم گفتم چی میتونه از شمشیر تانوس قوی تر باشه.
واقعا عالی بود ممنون.
در مورد میلونیور بنظرم اول متعلق به هلا بوده.
توی رگناروک وقتی تور اومد تا با هلا مبارزه کنه عکسی که روی سقف بود میلونیور رو در دست هلا نشون میداد.
پس جایی که چه کسایی به دست گرفتنش اودین و هلا هم میتونست باشه.
جای دو تا سلاح هم واقعا خالیه یکی شمشیر اژدها والکری و یکی عصای لوکی که به اسم عصای قدرت شناخته میشد.
در اندگیم اگه تور همون تور اینفینیتی وار میبود و انتقامش و از تانوس نگرفته بود ما قدرت واقعی استورم بریکر رو میدیدیم.
مثلا جای کپ مارول این تور بود ک سفینه تانوس و ویران میکرد.
در مورد شمشیر تانوس و واندا. میدونستیم که واندا قدرت کنترل فلز و داره و بخاطر همون تونست شمشیر تانوس و گوشه اش رو بشکنه و اونجوری تانوس و به زانو در بیاره.
با یه نگاه متوجه میشیم که از طریق زره تانوس بلندش کرده و داره به زرهش فشار میاره. حالا بنظرم فلز شمشیر تاونس از استورم و میلونیور ضعیف تره.
مرسی از سایت خوبتون.
نقل قول کردن
Kia-thor
#9 Kia-thor 1398-02-29 17:53
به نقل از theavengers3:
مقاله ی خوبی بود ولی چرا شمشیر اودین توش نبود همونی که میگن اگر ازش استفاده کنه شاید کل هستی نابود بشه؟ :cry:

این مقاله در مورد دنیای سینمایی mcu و اونی که شما میگی در کمیکها هست. استاد یه مقاله در موردش نوشتن. سرچ بزنید هست. اونجا تمام سلاح های کمیک ها وجود دارند. ولی اینجا فقط سلاح هایی ک توی فیلمها دیدیم.
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1398-02-29 18:25
به نقل از M.Mardukh:
مقاله قشنگی بود. ممنون آقای ترابی


راستش منتظر بودم که زره تونی، عصای لوکی و سلاح رونان رو هم ببینم.

زره تونی به عنوان سلاح برتر؟!
عصای لوکی و سلاح رونان هم مربوط به سنگ های بینهایت میشن
نقل قول کردن
mjm
#11 mjm 1398-02-29 18:30
سلام به همه.ممنون از استاد بابت مقاله.
ما تقریباً از تمام این تسلیحات اطلاعات کافی رو داریم و به نوعی با این مقاله خاطراتمون زنده شد‌.

اسپویل


خود استاد کوین فایگی اعلام کرده که کپ از همون عصر الترون می تونست میولنیر بلند کنه ولی به خاطر اینکه ثور ضایع نشه اینکارو نکرد.
کاشکی در مورد این شمشیر دولبه ثانوس یه اطلاعاتی بدن.اگه نبود ثانوس همون اول جان به جان آفرین تسلیم کرده بود.ولی وجودش تو فیلم باعث به وجود اومدن لحظات بسیار خفنی شد.
نقل قول کردن
Amir M Alvandi
#12 Amir M Alvandi 1398-02-29 18:51
به نقل از Toxin:
به نقل از Amir M Alvandi:
این مقاله فوق العاده بود :) خسته نباشید آقای ترابی

حیف که توی دنیای سینمایی سپر کاپیتان آمریکا فقط از جنس ویبرانیوم هست (واسه همین بود که چنگال های پلنگ سیاه تونست رو سپر خط بندازه -بخاطر نیرو و سطح مقطع کمتر فشار بیشتری ایجاد شد و بخاطر همین خش افتاد به سپر-)

اگر مثل دنیای کمیک از آلیاژ ویبرانیوم و چند فلز دیگه ساخته شده بود قطعا توی "انتقام جویان:پایان بازی" تانوس نمیتونست به سپر آسیبی برسونه چه برسه به پلنگ سیاه ;-)

البته تو شماره 4 کمیک دستکش بی نهایت بود فکر کنم ، تانوس به راحتی سپر کاپیتانو خرد میکنه.لینک دانلود تو سایت:

bit.ly/2w9tp16
با تشکر از مقاله خوب


بله سپر کاپیتان آمریکا بارها توی دنیای کمیک شکسته که فکر کنم آقای ترابی یک بار بهش پرداختن / تاپیک " ایا چنگال های ولورین میتونه سپر کاپیتان آمریکا رو بشکنه" رو مطالعه فرمایید :)
نقل قول کردن
Amir M Alvandi
#13 Amir M Alvandi 1398-02-29 18:59
به نقل از mtm:
به نقل از M.Mardukh:
مقاله قشنگی بود. ممنون آقای ترابی


راستش منتظر بودم که زره تونی، عصای لوکی و سلاح رونان رو هم ببینم.

زره تونی به عنوان سلاح برتر؟!
عصای لوکی و سلاح رونان هم مربوط به سنگ های بینهایت میشن


خب استاد ترابی به نوعی میشه گفت زره مارک 50 (نانوتکنولوژی که توی اینفینیتی وار استفاده کرد) سلاح برتر هست چون توی سیاره تایتان قابلیت ها زیادی ازش دیدم مثلا زیر قمر تایتان رفت تا از سرعت کم کنه (فک کنم همون زیرش هم موند ولی دوباره درومد) یا مثلا وقتی که ثانوس با سنگ قدرت بهش حمله کرد با سپرش جلوی اشعه سنگ قدرت دوام آورد (دیدیم که توی محافظین کهکشان چه بلایی سر مجموعه کالکتور آورد و همه جا رو تخریب کرد)

البته شما بهتر میدونید :-) ;-) با عرض پوزش
نقل قول کردن
mmm
#14 mmm 1398-02-29 19:08
نیزه اکویه هم خیلی قویه.
بازوی سرباز زمستانم هست.
پنجه و لباس پلنگ سیاه هم وقتی که انرژی از خودش پخش میکنه هم میتونه باشه.
شمشیر والکری
دست کش های شوری
لباس آیرون منم در اصل یه صلاحه که اگه نباشه پس چطور باهاش میجنگه؟

خداییش اگه قرار باشه نیزه چیتاری جزو لیست باشه، همه ی اینا هم میتونن باشن.
ولی من بیشتر از همه با صلاح یاندو حال میکنم، خیلی باحاله.
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1398-02-29 19:18
به نقل از Amir M Alvandi:
به نقل از mtm:
به نقل از M.Mardukh:
مقاله قشنگی بود. ممنون آقای ترابی


راستش منتظر بودم که زره تونی، عصای لوکی و سلاح رونان رو هم ببینم.

زره تونی به عنوان سلاح برتر؟!
عصای لوکی و سلاح رونان هم مربوط به سنگ های بینهایت میشن


خب استاد ترابی به نوعی میشه گفت زره مارک 50 (نانوتکنولوژی که توی اینفینیتی وار استفاده کرد) سلاح برتر هست چون توی سیاره تایتان قابلیت ها زیادی ازش دیدم مثلا زیر قمر تایتان رفت تا از سرعت کم کنه (فک کنم همون زیرش هم موند ولی دوباره درومد) یا مثلا وقتی که ثانوس با سنگ قدرت بهش حمله کرد با سپرش جلوی اشعه سنگ قدرت دوام آورد (دیدیم که توی محافظین کهکشان چه بلایی سر مجموعه کالکتور آورد و همه جا رو تخریب کرد)

البته شما بهتر میدونید :-) ;-) با عرض پوزش

:-)
نه من بهتر نمیدونم
چون این مقاله از سایت cbr ترجمه شده
ولی راستش تو مقاله ای ندیدم زره تونی رو به عنوان یک سلاح برتر تو mcu حساب کنند
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1398-02-29 19:19
به نقل از mmm:

لباس آیرون منم در اصل یه صلاحه که اگه نباشه پس چطور باهاش میجنگه؟

"صلاح" نه
سلاح درسته
نقل قول کردن
capitan_iran
#17 capitan_iran 1398-02-30 12:16
سلام،آقای ترابی خسته نباشید مقاله عالی بود(:
ی سوال داشتم،کمیک اسپایدرمن و ددپول رو ترجمه نکردید؟
درضمن درباره زره ایرون من نظر من اینه که اونقدراهم قوی نیست که تو این لیست جا بگیره.
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1398-02-30 13:20
به نقل از capitan_iran:
سلام،آقای ترابی خسته نباشید مقاله عالی بود(:
ی سوال داشتم،کمیک اسپایدرمن و ددپول رو ترجمه نکردید؟

سلام . مرسی
یه کمیک از ددپول ترجمه کرده بودیم که به مرد عنکبوتی ربط داشت:
bit.ly/2HsOsCv
نقل قول کردن
captain america 105
#19 captain america 105 1398-02-30 14:00
یک سوال دارم آن هم اینه که آیا دستکش بینهایت هر کاری بخواهیم رو انجام می ده و فقط مخصوص نابود کردن نصف جهان نیست چون مرد اهنی با یک بشکن لشکر تانوس رو از بین برد اما هالک بشکن زد نصف جهان برگشت
نقل قول کردن
THE_SHAZAM
#20 THE_SHAZAM 1398-02-30 17:47
آقا ی سوال
چرا باکی بدون سلاح پودر شد ولی بعدش با سلاح برگشت؟؟؟؟ :-|
نقل قول کردن
AmirM. IX9
#21 AmirM. IX9 1398-02-30 18:48
به نقل از THE_SHAZAM:
آقا ی سوال
چرا باکی بدون سلاح پودر شد ولی بعدش با سلاح برگشت؟؟؟؟ :-|

خب معلومه. قبل از حمله تانوس به مقر انتقام جویان، دیدی که همسر هاکای باهاش تماس گرفته بود. پس همه پودرشدگان برگشته بودند، ازجمله باکی. حتما همه داشتند خودشونو جمع و جور میکردن و سلاحاشونو برمیداشتند (اسپایدرمن به تونی استارک توضیح داد) که یهو دکتر استرنج و بقیه جادوگران براشون پرتال باز کردن و وسط جنگ ظاهر شدند‌.
نقل قول کردن
old man omid
#22 old man omid 1398-05-25 11:01
خسته نباشید.
مقاله جالب و زیبا بود .با رطبه بندی هم کاملا موافقم و عالی بود.
نقل قول کردن
ngh
#23 ngh 1398-05-25 13:55
سلام، ممنون، فقط چند تا نکته:
اول اینکه واقعا استورم بریکر باید دوم باشه؟ یعنی منظورم اینه که نوع فلزش که معلومی نست و فکر نکنم چیز خاصی باشه و بعدشم اینکه استورم بریکر چه مزیتی نسبت به میولنیر داره که الان اونجاست؟
دوم اینکه زره مردآهنی و پلنگ سیاه هم فکر کنم جاشون خالی بود
سوم اینکه واقعا به همه چیز توجه کردید یعنی من اصلا فکرم سمت تیر یاکا نبود هرچند هرموقع میبینمش یه جورایی جو می گیرتم ولی معمولا فراموش میکنم ممنون که حواستون هست

پ ن: شاید زره مرد آهنی سلاح حساب نشه؟
8)
نقل قول کردن
best of the best
#24 best of the best 1398-05-25 18:07
به نقل از ngh:
سلام، ممنون، فقط چند تا نکته:
اول اینکه واقعا استورم بریکر باید دوم باشه؟ یعنی منظورم اینه که نوع فلزش که معلومی نست و فکر نکنم چیز خاصی باشه و بعدشم اینکه استورم بریکر چه مزیتی نسبت به میولنیر داره که الان اونجاست؟
دوم اینکه زره مردآهنی و پلنگ سیاه هم فکر کنم جاشون خالی بود
سوم اینکه واقعا به همه چیز توجه کردید یعنی من اصلا فکرم سمت تیر یاکا نبود هرچند هرموقع میبینمش یه جورایی جو می گیرتم ولی معمولا فراموش میکنم ممنون که حواستون هست

پ ن: شاید زره مرد آهنی سلاح حساب نشه؟
8)

استورم بریکر و قدرتش رو در مقابل دستکش بینهایت همه دیدن ولی شما ندیدی
کلا فقط خواستی یه چیزی گفته باشی شما :-*
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#25 Pooya-Spidey 1398-05-25 21:10
خیلی ممنون از استاد ترابی عزیز بابت ترجمه این مقاله.
بسیار عالی و زیبا بود.
نقل قول کردن
hassan91
#26 hassan91 1398-05-25 23:18
مقاله ی خوبی بود اطلاعات خوبی هم در مورد MCU میده. کلا هر چی سلاح تو فیلم ثور بوده تو رتبه حضور داشته. البته سایت منبع میتونست خیلی چیزا رو بهش اشاره کنه. مثلا تو فیلم اونجرز اون موشکی که شیلد روانه ی نیویورک کرد قدرت تخریبش اندازه ی یک شهر بود.

یا حتی به عنوان مثل اون سه تا ناوهای هوایی که هایدرا روانه ی آسمون کرد میتونست خیلی ها رو به کشتن بده. که نیک فیوری و شیلد اون رو برای مهار حملات بیگانه ها ساخته بودن.

حالا من موندم که آیا قوی تر از دستکش بی نهایت با سنگ هاش هم هست یا نه؟ :-| :-*
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#27 Pooya-Spidey 1398-05-26 01:22
به نقل از hassan91:
مقاله ی خوبی بود اطلاعات خوبی هم در مورد MCU میده. کلا هر چی سلاح تو فیلم ثور بوده تو رتبه حضور داشته. البته سایت منبع میتونست خیلی چیزا رو بهش اشاره کنه. مثلا تو فیلم اونجرز اون موشکی که شیلد روانه ی نیویورک کرد قدرت تخریبش اندازه ی یک شهر بود.

یا حتی به عنوان مثل اون سه تا ناوهای هوایی که هایدرا روانه ی آسمون کرد میتونست خیلی ها رو به کشتن بده. که نیک فیوری و شیلد اون رو برای مهار حملات بیگانه ها ساخته بودن.

حالا من موندم که آیا قوی تر از دستکش بی نهایت با سنگ هاش هم هست یا نه؟ :-| :-*

من فکر نمی کنم قوی تر از دستکش و سنگ های بی نهایت توی MCU و دنیای کمیک های مارول باشه.
ما در سینما به طور کامل قدرت های سنگ ها رو ندیدیم مخصوصا سنگ روح که هیچی ازش ندیدیم ولی مطمعن باش که قوی تر از اون ها نیست.
اجتماع اون 6 تا سنگ میتونه بوسیله یک بشکن نیمی از جمعیت جهان رو پودر کنه دیگه از این بالاتر؟؟؟
به صورت جداگانه هم هرکدوم از سنگ ها قدرت های منحصر به فردی دارند و کمتر کسی میتونه حتی یکی از اون ها رو بدست بیاره موضوعی که در دیالوگ های ابتدایی اینفینیتی وار بهش اشاره شد.
حالا من قدرت این سنگ ها رو جداگونه توضیح میدم :
سنگ قدرت : دیگه از اسمش معلومه قدرت بی حد و مرز حتی تا جایی که قوی ترین ابرقهرمانان مارول از جمله کاپیتان مارول ، هالک ، ثور و ... نمیتونن خیلی دربرابرش مقاومت کنن.(منبع در سینما : اندگیم و اینفینتی وار)
تسارکت یا همون سنگ مکان : تله پورت کردن (منبع در سینما : اونجرز 1 تا 4)
روح : ربودن روح هر موجود زنده و زندانی کردن روح اون درون سنگ(منبع : کمیک)
زمان : دستکاری و سفر در زمان که از اسمش هم پیداست.(منبع در سینما : دکتر استرنج ، اونجرز اینفینیتی وار)
واقعیت : شبیه سازی و برآورده کردن خواسته های استفاده کننده.(منبع در سینما : اونجرز اینفینیتی وار و البته کمیک های مارول)
ذهن : افزایش توانایی های ذهنی شخصی که از استفاده می کنه(منبع : کمیک)
قدرت اجتماع اون ها در دستک بی نهایت : استفاده کننده به عنوان مثال : ثانوس ، تونی ، هالک یا هرکس دیگه ای با استفاده از سنگ قدرت شروع به افزایش قدرت خودش می کنه تا بتونه از حداکثر قدرتش استفاده کنه و سپس با فکر کردن به اون عملی که قصد انجامش رو داره به کمک سنگ ذهن بشکن رو میزنه و سنگ واقعیت و سنگ زمان هم اون رو پشتیبانی می کنن و در آخر به کمک تسارکت شروع به تله پورت کردن افراد به سنگ روح می کنن.
علت استفاده از تسارکت اینه که : بُرد زیادی داره و میتونه همه کسانی رو که استفاده کننده به اون فکر کرده رو پودر کنه یا از درون سنگ روح آزاد کنه.
نقل قول کردن
AB.A.M
#28 AB.A.M 1398-05-26 09:48
به نقل از ngh:
سلام، ممنون، فقط چند تا نکته:
اول اینکه واقعا استورم بریکر باید دوم باشه؟ یعنی منظورم اینه که نوع فلزش که معلومی نست و فکر نکنم چیز خاصی باشه و بعدشم اینکه استورم بریکر چه مزیتی نسبت به میولنیر داره که الان اونجاست؟



8)


به نظر شما استورم بریکر فرقی با میولنیر نداره !!

همونطوری استاد در توضیح گفتن میتونه
میتوته به بایفراست دسترسی پیدا کنه و از سیاره به سیاره ای
دیگه تلپورت کنه، آیا میولنیر میتونه اینکار رو انجام بده ؟
وقدرت این دو در یک چیز خلاصه میشه اینکه هلا میتونه با یک دست میولنیر رو خورد کنه و استورم بریکر تانوس رو تا لب مرگ ببره.
نقل قول کردن
hassan91
#29 hassan91 1398-05-26 14:48
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از hassan91:
مقاله ی خوبی بود اطلاعات خوبی هم در مورد MCU میده. کلا هر چی سلاح تو فیلم ثور بوده تو رتبه حضور داشته. البته سایت منبع میتونست خیلی چیزا رو بهش اشاره کنه. مثلا تو فیلم اونجرز اون موشکی که شیلد روانه ی نیویورک کرد قدرت تخریبش اندازه ی یک شهر بود.

یا حتی به عنوان مثل اون سه تا ناوهای هوایی که هایدرا روانه ی آسمون کرد میتونست خیلی ها رو به کشتن بده. که نیک فیوری و شیلد اون رو برای مهار حملات بیگانه ها ساخته بودن.

حالا من موندم که آیا قوی تر از دستکش بی نهایت با سنگ هاش هم هست یا نه؟ :-| :-*

من فکر نمی کنم قوی تر از دستکش و سنگ های بی نهایت توی MCU و دنیای کمیک های مارول باشه.
ما در سینما به طور کامل قدرت های سنگ ها رو ندیدیم مخصوصا سنگ روح که هیچی ازش ندیدیم ولی مطمعن باش که قوی تر از اون ها نیست.
اجتماع اون 6 تا سنگ میتونه بوسیله یک بشکن نیمی از جمعیت جهان رو پودر کنه دیگه از این بالاتر؟؟؟
به صورت جداگانه هم هرکدوم از سنگ ها قدرت های منحصر به فردی دارند و کمتر کسی میتونه حتی یکی از اون ها رو بدست بیاره موضوعی که در دیالوگ های ابتدایی اینفینیتی وار بهش اشاره شد.
حالا من قدرت این سنگ ها رو جداگونه توضیح میدم :
سنگ قدرت : دیگه از اسمش معلومه قدرت بی حد و مرز حتی تا جایی که قوی ترین ابرقهرمانان مارول از جمله کاپیتان مارول ، هالک ، ثور و ... نمیتونن خیلی دربرابرش مقاومت کنن.(منبع در سینما : اندگیم و اینفینتی وار)
تسارکت یا همون سنگ مکان : تله پورت کردن (منبع در سینما : اونجرز 1 تا 4)
روح : ربودن روح هر موجود زنده و زندانی کردن روح اون درون سنگ(منبع : کمیک)
زمان : دستکاری و سفر در زمان که از اسمش هم پیداست.(منبع در سینما : دکتر استرنج ، اونجرز اینفینیتی وار)
واقعیت : شبیه سازی و برآورده کردن خواسته های استفاده کننده.(منبع در سینما : اونجرز اینفینیتی وار و البته کمیک های مارول)
ذهن : افزایش توانایی های ذهنی شخصی که از استفاده می کنه(منبع : کمیک)
قدرت اجتماع اون ها در دستک بی نهایت : استفاده کننده به عنوان مثال : ثانوس ، تونی ، هالک یا هرکس دیگه ای با استفاده از سنگ قدرت شروع به افزایش قدرت خودش می کنه تا بتونه از حداکثر قدرتش استفاده کنه و سپس با فکر کردن به اون عملی که قصد انجامش رو داره به کمک سنگ ذهن بشکن رو میزنه و سنگ واقعیت و سنگ زمان هم اون رو پشتیبانی می کنن و در آخر به کمک تسارکت شروع به تله پورت کردن افراد به سنگ روح می کنن.
علت استفاده از تسارکت اینه که : بُرد زیادی داره و میتونه همه کسانی رو که استفاده کننده به اون فکر کرده رو پودر کنه یا از درون سنگ روح آزاد کنه.

خیلی ممنون از پاسخ تون آقای پویا اسپایدی. هدفم از این سوال این بود که پی ببرم آیا مارول بازم سلاحی گنده تر از اون داره که تو فاز های بعدی رونمایی کنه ازش یا نه؟ من شاید بیشتر از ۲۰۰ تا کمیک از مارول خونده باشم ولی زیاد با سلاح های پر قدرتشون آشنایی ندارم.
نقل قول کردن
Pooya-Spidey
#30 Pooya-Spidey 1398-05-26 14:51
به نقل از hassan91:
به نقل از Pooya-Spidey:
به نقل از hassan91:
مقاله ی خوبی بود اطلاعات خوبی هم در مورد MCU میده. کلا هر چی سلاح تو فیلم ثور بوده تو رتبه حضور داشته. البته سایت منبع میتونست خیلی چیزا رو بهش اشاره کنه. مثلا تو فیلم اونجرز اون موشکی که شیلد روانه ی نیویورک کرد قدرت تخریبش اندازه ی یک شهر بود.

یا حتی به عنوان مثل اون سه تا ناوهای هوایی که هایدرا روانه ی آسمون کرد میتونست خیلی ها رو به کشتن بده. که نیک فیوری و شیلد اون رو برای مهار حملات بیگانه ها ساخته بودن.

حالا من موندم که آیا قوی تر از دستکش بی نهایت با سنگ هاش هم هست یا نه؟ :-| :-*

من فکر نمی کنم قوی تر از دستکش و سنگ های بی نهایت توی MCU و دنیای کمیک های مارول باشه.
ما در سینما به طور کامل قدرت های سنگ ها رو ندیدیم مخصوصا سنگ روح که هیچی ازش ندیدیم ولی مطمعن باش که قوی تر از اون ها نیست.
اجتماع اون 6 تا سنگ میتونه بوسیله یک بشکن نیمی از جمعیت جهان رو پودر کنه دیگه از این بالاتر؟؟؟
به صورت جداگانه هم هرکدوم از سنگ ها قدرت های منحصر به فردی دارند و کمتر کسی میتونه حتی یکی از اون ها رو بدست بیاره موضوعی که در دیالوگ های ابتدایی اینفینیتی وار بهش اشاره شد.
حالا من قدرت این سنگ ها رو جداگونه توضیح میدم :
سنگ قدرت : دیگه از اسمش معلومه قدرت بی حد و مرز حتی تا جایی که قوی ترین ابرقهرمانان مارول از جمله کاپیتان مارول ، هالک ، ثور و ... نمیتونن خیلی دربرابرش مقاومت کنن.(منبع در سینما : اندگیم و اینفینتی وار)
تسارکت یا همون سنگ مکان : تله پورت کردن (منبع در سینما : اونجرز 1 تا 4)
روح : ربودن روح هر موجود زنده و زندانی کردن روح اون درون سنگ(منبع : کمیک)
زمان : دستکاری و سفر در زمان که از اسمش هم پیداست.(منبع در سینما : دکتر استرنج ، اونجرز اینفینیتی وار)
واقعیت : شبیه سازی و برآورده کردن خواسته های استفاده کننده.(منبع در سینما : اونجرز اینفینیتی وار و البته کمیک های مارول)
ذهن : افزایش توانایی های ذهنی شخصی که از استفاده می کنه(منبع : کمیک)
قدرت اجتماع اون ها در دستک بی نهایت : استفاده کننده به عنوان مثال : ثانوس ، تونی ، هالک یا هرکس دیگه ای با استفاده از سنگ قدرت شروع به افزایش قدرت خودش می کنه تا بتونه از حداکثر قدرتش استفاده کنه و سپس با فکر کردن به اون عملی که قصد انجامش رو داره به کمک سنگ ذهن بشکن رو میزنه و سنگ واقعیت و سنگ زمان هم اون رو پشتیبانی می کنن و در آخر به کمک تسارکت شروع به تله پورت کردن افراد به سنگ روح می کنن.
علت استفاده از تسارکت اینه که : بُرد زیادی داره و میتونه همه کسانی رو که استفاده کننده به اون فکر کرده رو پودر کنه یا از درون سنگ روح آزاد کنه.

خیلی ممنون از پاسخ تون آقای پویا اسپایدی. هدفم از این سوال این بود که پی ببرم آیا مارول بازم سلاحی گنده تر از اون داره که تو فاز های بعدی رونمایی کنه ازش یا نه؟ من شاید بیشتر از ۲۰۰ تا کمیک از مارول خونده باشم ولی زیاد با سلاح های پر قدرتشون آشنایی ندارم.

بله میدونم منظورتون چی بود ;-) :lol:
من هم گفتم فکر نمی کنم باشه البته طبق اطلاعات من ;-) :-* 8)
نقل قول کردن
امیرحسین شیروانی
#31 امیرحسین شیروانی 1402-08-08 12:50
یه سلاح دیگه هم به نام نکرو ثور هست که معروفه به سلاخ خدایان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45