معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان

معرفی 20 تیم برتر انتقام جویان – قسمت دوم

این مقاله را به انتشار نسخه بلوری فیلم عظیم و شاهکار "انتقام جویان: پایان بازی" تقدیم شما میکنم.

مقدمه: انتقام جویان  به عنوان یکی از برترین تیم های ابرقهرمانی در دنیای کمیک از همان ابتدای پیدایش خود به موفقیت و محبوبیت زیادی دست یافت. مخصوصا در 20 سال گذشته شاهد بوده ایم که انتقام جویان حتی جای مردان ایکس را به عنوان مهم ترین و پرفروش کمیک  ابرقهرمانی دنیای کمیک گرفته و بسیاری از داستان و رویدادهای عظیم مارول هم در صفحات کمیک بوک های Avengers رخ داده است. بنابراین طبیعی است که مارول در سالهای گذشته تیم های مختلفی از Avengers تشکیل داده باشد تا با استفاده از محبوبیت نام این گروه به موفقیت های مالی بیشتری دست یابد. در این مقاله ما 20 تیم برتری که تا به حال عنوان "انتقام جویان" را یدک کشیده اند خدمت شما معرفی میکنیم.

 

- انتقام جویان حیرت انگیز (Astonishing Avengers)

- انتقام جویان حیرت انگیز (Astonishing Avengers)

خب این تیم رو جزو لیست خودمون نمیاریم ولی چون ایده اش جالبه بد نیست باهاش آشنا بشید! در رویداد Axis شاهد بودیم که دکتر دووم و اسکارلت ویچ از طلسمی استفاده کردند که باعث وارونگی (inversion) در قهرمانان مارول گردید. بنابراین قهرمانان، خبیث و خبیث ها قهرمان شدند! در نتیجه تیمی از انتقام جویان تشکیل شد به رهبری «مگنتو» (!) که اعضایش از این قرار بودند: کارنیج، دکتر دووم، میستیک، ساحره، سیبرتوث و جک اولانترن! حتما خودتون میتونید حدس بزنید که چه لحظات باحالی با این قهرمانان جدید خلق شد! و البته میدونید که آخرش دوباره همه چیز مثل قبل شد!

 

20- انتقام جویان ماورا الطبیعه (Avengers of The Supernatural)

 انتقام جویان ماورا الطبیعه (Avengers of The Supernatural)

این تیم احتمالا گمنام ترین تیم از اونجرز باشد که تا به حال دیده شده ولی تیم بسیار خوب و جالبیه! در واقع میشه گفت که عامل اصلی درست شدن این تیم، خبیثی است به نام «موجو» (Mojo) که در این مقاله معرفی شده است. او دنیایی داره به نام Mojoworld که در حقیقت مثل یک برنامه تلویزیونی واقع نما (reality show) میمونه. موجو برای این که مردم سیاره خودش را سرگرم کنه قهرمانان مختلف از بعدهای مختلف رو میدزده و وارد برنامه خودش میکنه تا مثل گلادیاتورها با هم مبارزه کنند. در نتیجه موجود این بار تصمیم گرفت برخی از معروف ترین شخصیت های دنیای ماورا الطبیعه و جادویی مارول را شست و شوی مغزی بده تا در برنامه اش شرکت کنند : بلید، دکتر استرنج، گوست رایدر، من – ثینگ ، ساتانا و مانفیبیان (Manphibian). نگران نباشید! میتونید با خوندن این مقاله و این مقاله با همه این شخصیت ها آشنا بشوید. بدین ترتیب یک تیم موقتی از انتقام جویان شکل گرفت به نام انتقام جویان ماورا الطبیعه (Avengers of The Supernatural) که باید در Mojoworld با تیمی دیگر از اونجرز به نام "گروه اتحاد" (Unity Division) روبرو میشدند.

 

19- آکادمی اونجرز (Avengers Academy)

 آکادمی اونجرز (Avengers Academy)

در بین سالهای 2008 تا 2009 در دنیای مارول داستانی چاپ شد به نام "سلطنت تاریک" (Dark reign) که در آن «نورمن آزبورن» پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" تونست با نیرنگ و فریب خودش رو به ریاست سازمان "شیلد" برسونه . او سپس این آن را منحل و به جایش سازمان "هَمِر" (H.A.M.M.E.R) را تاسیس کرد (و البته گروه دارک اونجرز را نیز تاسیس کرد) تا قهرمانان حقیقی مارول را شکار کند. نورمن همچنین برخی از نوجوانان و جوانان دارای قدرت های فوق بشری را نیز فریب داده بود تا به اهداف خودش برسد. بعدا «هنک پیم» (مرد مورچه ای) تصمیم گرفت تا به کمک 5 تن از دیگر اعضای باسابقه اونجرز به نام های «تیگرا» (Tigra)، «جاستیس» (Justice)، اسپید بال (Speedball) و «کوئیک سیلور» (Quicksilver)، 6 نفر از این نوجوانان را تعلیم دهند تا بلکه از خبیث شدن آنها در آینده جلوگیری کنند. اعضای اولیه این تیم عبارت بودند از: استرایکر (Striker)، مِتِل (Mettle)، رپتیل (reptil)، وِیل (Veil)، هِزمَت (Hezmat) و فینس (Finesse). اونا بی تجربه بودند ولی عملکرد خوبی از خود در ماموریت ها بروز دادند و در رویداد Fear Itself هم خوب عمل کردند.

 

18- انتقام جویان سری (Avengers Undercover)

 انتقام جویان سری (Avengers Undercover)

دسامبر سال 2012 شاهد انتشار کمیک بوکی از مارول بودیم به نام Avengers Arena که در آن 16 قهرمان جوان در یک رقابت "بکش تا زنده بمانی" شرکت کردند که توسط خبیثی به نام «آرکید» در دنیایی به نام Murderworld ترتیب داده شده بود (برای آشنایی با آرکید، این مقاله را بخوانید). این کمیک پس از 18 شماره پایان یافت. اما بعدش مارول کمیک Avengers Undercover را منتشر کرد که ایده فوق العاده ای داشت و روی قهرمانانی تمرکز میکرد که از Murderworld جان سالم به در برده بودند و در حالی که دچار استرس و مشکلات روحی و روانی زیادی شده بودند اما ماموریت پیدا کردند تا به گروه "اربابان شرارت" (Masters of Evil)  نفوذ نمایند. اعضای اولیه این تیم عبارت بودند از : هزمت، چِیس (chaseنیکو ، کامی (Cammi)، کالن، بلاد استون، Anachronism و دث لاکت (Death Locket). این تیم در نهایت با برخی از دشمنان کلاسیک دنیای مارول روبرو شد ولی جذابیت اصلی داستان در این بود که باید با عواقب وقایع Avengers Arena کنار می آمدند و همانطور که گفته شد مشکلات روحی و عاطفی زیادی داشتند.

 

17- انتقام جویان 1959

اونجرز 1959

سال 2011 مارول یک کمیک 5 قسمتی منتشر کرد که توسط «هاوارد چیکین» طراحی و نویسندگی شد و در آن داستانی را خواندیم که در سال 1959 رخ میداد. «نیک فیوری» در این سال نوعی نسخه اولیه از تیم اونجرز در قرن بیستم میلادی تشکیل داد تا جنایتکاران آلمان نازی را که از دست عدالت فرار کرده و به خاطر جنایات خود در جنگ جهانی دوم محاکمه نشده بودند، شکار کنند. اعضای این تیم عبارت بودند از: نیک فیوری، دام دام دوگان (Dum Dum Dugan)، «سیبرتوث» (دشمن ولورین!)، دومنیک فورچون (یک جایزه بگیر و یکی از شخصیت های قدیمی مارول)، نامورا (از اقوام «نیمور» و از اهالی آتلانتیس)، کریون شکارچی (از دشمنان معروف اسپایدرمن!)، یولیسیس بلاد استون (یک شکارچی هیولا) و سیلور سیبل (پدر «سیلور سیبل» که از متحدین معروف مرد عنکبوتیه و اینجا معرفی شده است) و فانتوم مو طلایی (از قهرمانان دهه 40 میلادی مارول که اینجا معرفی شده است).

  

16- انتقام جویان هوش مصنوعی (Avengers A.I.)

 انتقام جویان هوش مصنوعی (Avengers A.I.)

پس از وقایع رویداد "عصر الترون" (Age of Ultron)، در سال 2014 شاهد تشکیل شدن تیمی بودیم به نام "انتقام جویان: هوش مصنوعی" . داستان از این قرار بود که ویروس رایانه ای که هنک پیم از آن برای نابودی ربات الترون استفاده کرده بود ، تکامل پیدا کرد و تبدیل شد به موجودی به نام «دیمیتریوس» (Dimitrios). رئیس بخش هوش مصنوعی سازمان :شیلد" به نام «مونیکا چانگ» ماموریت پیدا کرد تا دیمیتریوس را متوقف کنه (چون به اهداف نظامی و اطلاعاتی حمله کرده بود) . مونیکا نزد هنک پیم رفت و ازش خواست تا تیمی تشکیل بده که مناسب باشه برای مقابله با تهدیدات سایبری. او هم این اعضا را انتخاب کرد: دووم بات (Doombot) که یکی از ربات های هوشمند ساخته شده توسط «دکتر دووم» بود، ویکتور مانچا (از اعضای گروه "فراری ها" که اینجا معرفی شده اند) و «ویژن».

 

15- انتقام جویان 1 میلیون سال پیش از میلاد مسیح

(Avengers 1,000,000 BC)

 انتقام جویان 1 میلیون سال پیش از میلاد مسیح (Avengers 1,000,000 BC)

سال 2017 و در شماره 1 از کمیک "میراث مارول" (Marvel Legacy) شاهد بودیم که در عصر حجر نیرومند ترین موجودات عالم گرد هم آمدند تا با یک «سلستیال» دیوانه که میخواست کره زمین را نابود کند ، مبارزه کنند (برای آشنایی با سلستیال ها، این مقاله را بخوانید). رهبر این گروه «اودین» (پدر ثور) بود . وقتی او را شکست دادند اودین  میخواست جسد این سلستیال را به کره ماه سنجاق کند تا درس عبرتی باشد برای دیگر سلستیال ها ولی در نهایت آن را زیر تپه هایی خاک کردند که در حال حاضر در کشور آفریقای جنوبی قرار دارد. بعد از مدتی بار دیگر اعضای این تیم دور هم جمع شدند تا با اولین Celestial Host نبرد کنند. اعضای این تیم عبارت بودند از: نیروی فونیکس، اودین، آگاماتو، گوست رایدر، پلنگ سیاه، استار برند، فان فی (Fan Fei) و فونیکس. قبلا درباره این گروه یک مقاله نوشته بودیم که میتونید اینجا آن را بخوانید.

 

14- یو. اس. اونجرز (U.S. Avengers)

 یو. اس. اونجرز (U.S. Avengers)

این یکی از جدیدترین تیم های وابسته به اونجرز است که سال 2017 شاهد  تشکیل آن بودیم . یه جور فضای nFu و شوخ و شنگ در کمیک های U.S. Avengers بود و اعضایش شوخی های بامزه ای با هم میکردند. رهبر این تیم یکی از اعضای سابق گروه مردان ایکسه به نام «سان اسپات» (Sunspot) و اعضایش هم هستند: هالک قرمز، دختر سنجابی، کانن بال (Cannonball)، آیرون پاتریوت و «انیگما». آنها دور هم جمع شدند تا به یک کاپیتان آمریکای مونث به نام «دانیله کیج» که از آینده آمده بود کمک کنند تا با خبیثی به نام Golden Skull مبارزه کنند (این مقاله رو بخونید تا اطلاعات خوبی به دست بیارید).

 

13- انتقام جویان نیرومند (Mighty Avengers)

انتقام جویان نیرومند (Mighty Avengers)

رویداد بسیار مهم مارول در سال 2007، "جنگ داخلی" (Civil War) نام داشت که باعث تغییرات زیادی در تیم اونجرز گردید. در نهایت تونی استارک (مرد آهنی) و تیمش که طرفدار قضیه ثبت نام ابرقهرمانان و قرار گرفتن آنها زیر چتر دولت بودند، پیروز شدند . در نتیجه ایده ای به اجرا در آمد به نام "ابتکار 50 ایالت" (Fifty States Initiative) که طبق آن هر کدام از ایالت های آمریکا باید یک تیم اونجرز مختص خودش را داشته باشد. ضمناً، تونی رئیس سازمان شیلد هم شد و تونست کارول دانورز (کاپیتان مارول) را هم متقاعد سازد تا بهش کمک کنه تا تیم مورد نظرش را برای ایالت نیویورک تشکیل بده. تونی به دنبال اعضای کلاسیک بود و کارول به دنبال اعضای جدید و قوی! بنابراین ترکیبی از چهره های جدید و قدیمی را در این تیم مشاهده کردیم که به Mighty Avengers معروف شدند: واسپ، واندر من، سنتری، بلک ویدو و آرس! این تیم عملکرد خوبی داشت تا اینکه وقایع "تهاجم مخفی" باعث شد از هم بپاشد.

سال 2013 هم شاهد احیای این گروه با اعضای جدید بودیم که بیشتر حالت خیابانی (street level) داشتند و اعضایش را امثال لوک کیج، وایت تایگر و مرد عنکبوتی برتر و .. تشکیل میدادند.

  

12- فورس وُرکس (Force Works)

فورس وُرکس (Force Works)

در دهه 80 میلادی یک گروه معروف از انتقام جویان بود به نام West Coast Avengers که در همین مقاله معرفی شده است. این تیم در دهه 90 منحل شد. بعدشم ایرون من با اونجرز به مشکل برخورد و سعی کرد تیمی جدید بسازد از بقایای West Coast Avengers. او در این تیم سعی داشت فلسفه اصلی تیم اونجرز را تغییر داده و روی ضرورت جلوگیری و پیشگیری از حوادث و بقایای طبیعی تمرکز کند. اعضای اولیه این تیم عبارت بودند از : یو. اس. ایجنت، زن عنکبوتی (جولیا کارپنتر)، اسکارلت ویچ و واندرمن. در پایان اولین ماموریت آنها واندرمن مُرد (یعنی تصور میشد که مرده!) و جای خودش را به بیگانه ای به نام سنچری (century) داد. این تیم از ترکیبی از قدرت های اسکارلت ویچ و داده های یک ابر رایانه به نام Chaos Computer استفاده میکرد تا وقایع آینده را پیش بینی کرده و از آنها جلوگیری نماید.

  

11- انتقام جویان غیر عادی (Uncanny Avengers)

 انتقام جویان غیر عادی (Uncanny Avengers)

سال 2012 رویداد Avengers vs. X-Men را داشتیم که در آن بر سر نیروی مخربی به نام "فونیکس" بین اونجرز و مردان ایکس جنگ بزرگی بر پا شد. نبرد تلخی بود که باعث شد دوستان قدیمی بر سر سرنوشت جهش یافته ای جوان و مهم به نام «هوپ سامرز» به جان هم بیفتند. بعدش کاپیتان آمریکا به این فکر افتاد تا تیمی جدید تشکیل بده به نام Uncanny Avengers که اعضایش هم از اونجرز باشند و هم مردان ایکس. او اینطوری میخواست آشتی بین دو گروه  برقرار کنه. در نتیجه این اعضا را دیدیم: هاوک (Havok)، روگ، اسکارلت ویچ، ثور و ولورین! اولش آنها هنوز با هم اختلافاتی داشتند و جر و بحث میکردند ولی بعدش در یک کنفرانس مطبوعاتی اضافه شدن اعضای جدیدی به نام های سان فایر، واسپ و واندرمن را اعلام کردند و این کار باعث شد تا به قول معروف جنسشون جور بشه! اسمشون هم تغییر کرد به "جوخه اتحاد انتقام جویان" (Avengers Unity Squad) و اعضای مختلفی در آن در حال رفت و آمد بوده اند مثل «ددپول»! (این مقاله را بخوانید).

 

10- انتقام جویان کاملا جدید و متفاوت (All-New, All-Different Avengers)

انتقام جویان کاملا جدید و متفاوت (All-New, All-Different Avengers)

سال 2015 شاهد بودیم مارول تیم اصلی اونجرز را دگرگون کرده است! هدف این بود که نسلی جدید از قهرمانان مارول را به خوانندگان ارائه دهند. شاهد بودیم که اعضای قدیمی و اصلی سرگرم کارهای خود هستند و وقتی یک تهدید فرا زمینی از راه میرسد «ویژن» این قهرمانان را گرد هم می آورد تا تیمی تشکیل بدهند به نام All-New, All-Different Avengers. اعضا ترکیبی بود از قهرمانان نوجوان با آنهایی که به تازگی جانشین قهرمانان قدیمی شده بودند: نُوا (سم الکساندر)، کاملا خان (میز مارول)، جین فاستر (ثور جدید)، سم ویلسون (کاپیتان آمریکای جدید)، مایلز مورالز (اسپایدرمن جدید) و  آیرون من. برای آشنایی با این شخصیت ها بهتر است این مقاله را بخوانید. لازم به ذکره که بعدا اعضای نوجوان این تیم، گروه جدیدی را تشکیل دادند به نام "قهرمانان" (Champions)

 

9- اِی – فورس (A-Force)

 اِی – فورس (A-Force)

"نیروی انتقام جو" یا "اِی – فورس" یک کمیک ماهانه بود که مارول از ماه می 2015 به عنوان بخشی از رویداد بزرگ "جنگ های پنهان" منتشر ساخت. در این کمیک شاهد تیمی از اونجرز بودیم که تمام اعضایش از ابرقهرمانان مونث تشکیل شده بودند! در واقع این تیم در دنیایی موازی از مارول حضور داشت ولی پس از خاتمه یافتن رویداد، A-Force سر از دنیای اصلی مارول درآورد و کمیک بوکی ماهانه از رویش به چاپ رسید. این سری در ماه اکتبر 2016 و به دلیل فروش پایین کنسل شد در حالی که نقدهای بسیار خوبی نصیبش شده بود و منتقدین ازش به عنوان کمیکی که به طور کاملا عمدی سعی دارد "فمنیستی" باشد استقبال کرده بودند. اعضای این تیم قبل از رویداد "جنگ های پنهان" همه ابرقهرمانان زن مارول را در بر میگرفتند! ولی پس از این رویداد اعضای اصلی عبارت بودند از: کاپیتان مارول، مدوسا، شی هالک، سینگولارتی (singularity)، دَزلِر و نیکو مینورو.

 

8- انتقام جویان تاریک (Dark Avengers)

انتقام جویان تاریک (Dark Avengers)

نورمن آزبورن ملقب به «گرین گابلین»، بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی است (این مقاله را بخونید تا بفهمید چه ضربه های مهلکی را به پیتر پارکر وارد آورده است) . ولی خباثت او تنها محدود به اسپایدرمن نمیشه. در واقع نورمن در سال 2008 تونست پس از وقایع رویداد "تهاجم مخفی" خودش رو به عنوان ناجی کره زمین نشون بده و رئیس سازمان "شیلد" بشه و جای «نیک فیوری» و «تونی استارک» رو بگیره. اولش به نظر میرسید اهداف خیرخواهانه ای داره ولی به زودی شیلد را منحل کرد و به جایش "هَمِر" (Hammer) را با مجوز خود دولت آمریکا تاسیس کرد! سپس از عده ای از شخصیت های خبیث استفاده کرد و گروه "دارک اونجرز" را تاسیس کرد. خلاصه کاری کرد تا اعضای اونجرز تحت تعقیب قرار بگیرند و حکم جلب اونا رو گرفت! او حتی به "آزگارد" هم حمله کرد. اما در نهایت گروه اونجرز دست او را رو کردند و شکستش دادند. اما نکته بسیار جالب در گروه دارک اونجرز در اعضای آن نهفته بود. یعنی نورمن کاری کرد که خبیث هایی که انتخاب کرده دقیقا جوری به نظر بیان که انگار همان اعضای قدیمی هستند! یعنی اولا اینکه خودش زره آهنی آیرون پاتریوت را بر تن کرد تا مثل آیرون من به نظر برسه، «بولزآی» (دشمن درجه یک «بی باک» که اینجا معرفی شده) را به عنوان جانشین هاکای معرفی کرد، «مک گارگن» (که آن موقع لباس سیمبیوتی را بر تن داشت و ونوم شده بود) را جانشین اسپایدرمن جلوه داد، «داکن» (پسر ولورین که در این مقاله معرفی شده است) را به عنوان جانشین ولورین نشان داد، مون استون را جانشین کارول دانورز (کاپیتان مارول) کرد (این مقاله را بخوانید) و ... این باعث شد تا دارک اونجرز به معنای واقعی چهره به نقطه تاریک انتقام جویان را به خودش بگیره. عمده ترین جذابیت این گروه برای هواداران هم این بود که ببینند چطور و کی از هم میپاشند!

 

7- انتقام جویان مخفی (Secret Avengers)

 انتقام جویان سری (Secret Avengers)

سال 2010 و پس از اتمام قضیه نورمن آزبورن و فروپاشی تیم دارک اونجرز، دولت آمریکا کاپیتان استیو راجرز را به عنوان رئیس سازمان "شیلد" برگزید و بهش مسئولیت و اختیار داد تا تیم های اونجرز را رهبری و مدیریت کنه. استیو هم گروه اصلی انتقام جویان را دوباره با اعضای اصلی تشکیل داد ولی در کنار آن تیمی هم شکل داد به نام Secret Avengers تا به صورت مخفیانه بروند سراغ انجام یک سری ماموریت های خاص و جاسوسی. اعضای اولیه این تیم عبارت بودند از: وحشی (Beast)، ماشین جنگی، ولکری، مون نایت، نُوا (ریچارد رایدر)، بلک ویدو، شارون کارتر و مرد مورچه ای. جالبه که در فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" شاهد بودیم استیو راجرز به همراه سم ویلسون (فالکون) و بلک ویدو به کمک ویژن و اسکارلت ویچ میروند. برادران روسو (سازندگان این فیلم) اعلام کرده اند که این تیم را براساس کمیک های "انتقام جویان سری" خلق کردند!

 

6- انتقام جویان جوان (Young Avengers)

 انتقام جویان جوان (Young Avengers)

پس از وقایع رویداد Avengers Disassembled که باعث متلاشی شدن تیم اصلی اونجرز شد، مارول کمیک Young Avengers را منتشر کرد که در واقع اعضایش را جوانان و نوجوانی تشکیل میدادند که یک ربطی به اعضای موسس تیم اونجرز داشتند یا اینکه نام و قدرت هایشان یادآور آنها بود : پسر آهنی (Iron-Lad)، هالکینگ (Hulking)، پاتریوت (Patriot)، ویکان (Wiccan) ، کیت بیشاپ (هاکای) و کسی لانگ (Cassie Lang)راستش اولش کسی فکر نمیکرد این کمیک زیاد موفق باشد چون انگار مارول فقط خواسته بود با طرح ایده ای جدید از محبوبیت اونجرز سو استفاده کند و نسخه جوان تر آنها را تحویل خوانندگان دهد ولی اشتباه میکردند چون داستان های زیبا و درگیر کننده و طراحی های زیبا آن باعث شد تا سریعاً محبوب شود و در سال 2006 چندین جایزه در رشته بهترین کمیک سال را از آن خود کند. حتی سری دوم این کمیک که سال 2013 عرضه شد نیز برنده جوایز متعددی گردید.

  

5- انتقام جویان ساحل غربی آمریکا (The West Coast Avengers)

 انتقام جویان ساحل غربی آمریکا (The West Coast Avengers)

آمریکا کشور بزرگیه پس چرا همیشه اونجرز را مشغول فعالیت در شهر نیویورک دیده ایم؟!  در نتیجه طبیعیه که ناگهان در سال 1984 به ذهن مارول برسه که یک تیم هم در ساحل غربی آمریکا بزنه! در این سال نویسنده ای مجرب به نام «راجر استرن» یک مینی سریز 4 قسمتی به نام West Coast Avengers خلق کرد که در آن هاکای شعبه جدیدی از اونجرز را در کالیفرنیا دایر کرد. اعضای تیم عبارت بودند از آیرون من (جیم رودز)، تیگرا (Tigra)، ماکینگ برد و واندرمن. بلافاصله پس از این کمیک مارول سری ماهانه این کمیک را چاپ کرد که 102 شماره هم طول کشید! شاید فکر کنید این کمیک خلق شد تا اعضای درجه 2 اونجرز در آن حضور داشته باشد و ...  ولی اینطور نیست و در طول این 102 شماره شاهد انتشار داستان های جالب و مهمی بودیم. ضمن اینکه نویسندگان و طراحان بزرگی مثل «استیو انگلهارت» و «جان بیرن» هم روی آن کار کردند. لازم به ذکره که در سال 2018 سری جدید این کمیک هم چاپ شد و دیدیم که اعضایی مثل هاکای، کیت بیشاپ، گوئن پول، آمریکا چاوز ، فیوز و کوئینتین کوآیر هم در آن عضو بودند.

کمیک وست کوست اونجرز

  

4- آلتمیتس (The Ultimates)

آلتمیتس (The Ultimates)

همانطور که قبلا در این مقاله گفته شده بود، مارول در سال 2000 و در آستانه قرن بیست و یکم تصمیم گرفت شخصیت های کلاسیک خودش را به روز بکنه تا برای مخاطبین جدید مدرن تر باشند. ضمن اینکه میخواست با این کار خواننده های جدید دیگر مجبور نباشند یک عالمه داستان و شماره های قبلی از 30، 40 سال گذشته را بخوانند تا بفهمند داستان از چه قراره! پس به یک استارت تازه نیاز بود. منتهی بر عکس دی سی که همیشه سعی میکنه با ریبوت و ری لانچ و تغییر دادن سرگذشت (Origin) و ... شخصیت های خودش را جذاب تر کنه، اما مارول سری جدیدی چاپ کرد به نام Ultimate Spider-Man که در دنیای دیگر به نام دنیای شماره 1610 جریان داشت و ربطی هم به دنیای اصلی مارول نداشت. موفقیت بسیار زیاد کمیک های Ultimate Spider-Man باعث شد مارول براساس شخصیت های دیگرش نیز در این دنیا کمیک منتشر کنه. «مارک میلار» قرار شد نویسنده کمیک اونجرز باشه. البته او نام این گروه را به Ultimates تبدیل کرد . درسته اعضای تیم آلتمیتس همان اعضای اریجینال اونجرز بودند ولی از نظر شخصیتی کاملا دگرگون شده بودند. مثلا کاپیتان آمریکا جوری بود که هنوز عقاید و رفتار دهه 40 میلادی را داشت. بنابراین نوعی میهن پرستی افراطی در وجودش به چشم میخورد و با خانم ها هم گاهی به صورت تحقیر آمیز برخورد میکرد! آیرون من (تونی استارک) یک تومور مغزی داشت و مدام مشروب میزد! ثور که هم تیمی هایش بهش لقب دیوونه هذیان گو (raving lunatic) داده بودند! مشکلات روحی و روانی بروس بنر هم باعث شده بود تا هالک به قاتلی که دست به کشتار جمعی میزنه تبدیل بشه! کوئیک سیلور و اسکارلت ویچ با اینکه با هم خواهر و برادر بودند ولی رابطه غیر اخلاقی داشتند! و ... خود گروه هم به نوعی به تصویر کشیده شده بود که بودجه اش را دولت بدهد و توسط دولت آمریکا اداره شود. در هر حال این تغییرات باعث شده بود تا طبق معمول خواننده ها اونجرزی ببینند که درب و داغان تر از همیشه است و ازش استقبال زیادی هم شد.

 

3- انتقام جویان جدید (New Avengers)

 انتقام جویان جدید (New Avengers)

كمیك New Avengers را «برایان مایكل بندیس» سال 2005 شروع به نوشتن كرد و برای اولین بار شاهد جمع شدن تمام سوپراستارهای درجه یك مارول مثل «مرد عنكبوتی»، ولورین، كاپیتان آمریكا ، آیرون من، لوک کیج و ... در قالب یك تیم بودیم در واقع در دهه های 80 و 90 میلادی همیشه مردان ایکس به عنوان محبوب ترین تیم و کمیک مارول شناخته میشد ولی با این سری بود که انتقام جویان تبدیل شد به اولین تیم سوپرهیرویی در جهان کمیک! چون فوق العاده کمیک محبوبی از آب درآمد (سایت spidey.ir اولین آرک این کمیک را در اینجا براتون ترجمه کرده است). ضمن اینكه تمرکز رویدادهای بزرگ و مهم مارول هم از آن موقع به بعد منتقل شد به انتقام جویان و داستان های مهمی همچون Breakout، Dark Reign و Secret Invasion و ... در دل ماجراهای اونجرز روایت شدند. لازم به ذکره که در سری (volume) های بعدی این کمیک اعضای محبوب دیگری همچون بن گریم (ملقب به «تینگ»)، «دکتر استرنج»، «آیرون فیست» و حتی «بی باک» هم به آن اضافه شده اند!

نیو اونجرز 

 

2- گروه اریجینال انتقام جویان  (The Original Avengers)

http://www.spidey.ir/images/img/content/avengers/best-covers/Avengers_Vol_1_4.jpg

گروه اصلی و اریجینال اونجرز در اولین کمیک Avengers شکل گرفت و اعضایش عبارت بودند از مرد آهنی، ثور، هالک، مرد مورچه ای (جاینت من) و واسپ. آنها دور هم جمع شدند تا با تهدیدی مواجه شوند که قبلا هرگز مواجه نشده بودند و تنهایی از پسش بر نمی آمدند. ولی این گروه کامل نشد تا وقتی در شماره 4، کاپیتان آمریکا پس از مدتها غیبت در عالم کمیک از میان یخ های قطبی خارج شد و به گروه پیوست. بهترین خصوصیت این گروه که باعث شد از نمونه های مشابه متمایز بشه این بود که به قول معروف اون ماشین خوب روغن کاری شده ای نیست که آدم تصور میکنه! یعنی اینکه چطور شخصیت های اصلی این گروه در کنار هم قرار میگیرن و با هم همکاری میکنند خودش یک معجزه است! (به قول «مارک رافلو» بازیگر نقش بروس بنر در فیلم اونجرز، اونا "یه تیم نیستند، یه بمب ساعتی هستن"!!!) در واقع اعضای اریجینال اونجرز اکثر موقع با خودشون میجنگیدند و جر و بحث میکردند تا با شخصیت های خبیث! و همین رمز موفقیت این گروه بوده است. یعنی همیشه سعی شده بین اعضا نوعی تنش وجود داشته باشه که باعث شده داستانها از جذابیت خاصی برخودار بشوند. به همین دلیل نویسندگان Avengers همواره سعی کرده اند که به جای اینکه همیشه از شخصیت های نامبر وان مارول استفاده کنند، از اونایی بهره بگیرند که بیشترین تنش رو ایجاد میکنند، حالا این تنش میتونه عاطفی باشه یا جور دیگری. جالب تر این که تنها یك سال از چاپ كمیك های اونجرز گذشته بود كه خوانندگان شاهد تغییرات عظیمی در آن بودند. به عبارتی دیگر اعضای اصلی و موسس اونجرز  آن را ترك كردند و بنابراین «كاپیتان آمریكا» مجبور شد اعضای جدیدی به نام های «هاكای»، «كوئیك سیلور» و «اسكارلت ویچ» را استخدام كند (جالب اینكه هر سه این اعضای جدید ابتدا شخصیت های خبیثی محسوب میشدند!). این موضوع باعث شد تا اونجرز تا به حال گروهی باشد كه تركیب اش مدام در حال تغییر بوده یعنی اعضای قدیمی بارها آن را ترك كرده اند و اعضای جدید و غیر منتظره ای به آن افزوده شده اند. همین مسئله بر جذابیت داستان های اونجرز افزوده است چون خوانندگان مدام غافلگیر میشدند.

 

1- انتقام جویان کلاسیک (دوره «روی توماس»)

 انتقام جویان کلاسیک (دوره «روی توماس»)

اون تیم انتقام جویان کلاسیک که در ذهن هواداران قدیمی مارول نقش بسته، همینه! یعنی برترین تیم اونجرز که در دورانی خلق شد که نویسنده ای به نام «روی توماس» (Roy Thomas) در سال 1966 اومد و جانشین استن لی شد . در این سال این مرد جوان شروع کرد به نوشتن کمیک های اونجرز و ایکس من. درسته کمیک بوک های ایکس من او چنگی به دل نزدند و باعث نشدند تا فروش بالاتر بره ولی کمیک های اونجرزی که آقای توماس نوشت عالی بودند. خیلی از داستان های بسیار مهم و تاریخ ساز مارول و گروه اونجرز مثل "جنگ بین کری ها و اسکرال ها" (که در این مقاله معرفی شده است) در همین دوران به چاپ رسیدند. اعضای اصلی انتقام جویان در این دوران عبارت بودند از: کاپیتان آمریکا، آیرون من، ثور، جاینت من، واسپ، هاکای، بلک ویدو، اسکارلت ویچ، ویژن و پلنگ سیاه. اگر دقت کنید متوجه میشید که همین اعضا هستند که در فیلم های سینمایی اونجرز هم به کار رفته اند. در واقع این اعضا و تعامل و روابط بین آنها در این دوره بود که به معنای واقعی کلمه تعریف و تثبیت شدند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2019

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی 40 عضو برتر گروه انتقام جویان در دنیای کمیک – قسمت اول

معرفی 40 عضو برتر گروه انتقام جویان در دنیای کمیک – قسمت دوم

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

رتبه بندی قوی ترین اعضای گروه انتقام جویان

معرفی شخصیت: جانشینان کاپیتان آمریکا

10 حقیقتی که باید درباره ثانوس (THANOS) و خانواده اش بدانید

معرفی 10 دشمن برتر "انتقام جویان" (THE AVENGERS)

10 كمیك برتر انتقام جویان (AVENGERS) + لينك دانلود

کمیک انتقام جویان جدید (NEW AVENGERS) ترجمه شد + لینک دانلود

10 گروه ابرقهرمانی برتر دنیای کمیک

15 گزینه ای که میتوانند پس از ثانوس خبیث فاز بعدی دنیای سینمایی مارول باشند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1398-02-10 14:43
منتظر خواندن نظرات شما هستم
لطفا مثل همیشه مقاله من رو با دقت بخونید و هر جایی که غلط تایپی دیدید بفرمایید تا اصلاح بشه
نقل قول کردن
moali
#2 moali 1398-02-10 15:03
سلام استاد، واقعا خسته نباشید، خیلی به جا بود، بعد از دیدن اونجرز و تغییراتی که در آینده ساختار این گروه رخ می دهد جاش بود تا یک همچین مقاله‌ای نگاشته بشه. من خودم از همه بیشتر با ترکیب اونجرز و ایکس‌من حال میکنم، فکرشو بکنین میشد تو سینما تیم ورک کپ و ولورین رو میدیدیم :oops:
۱۰۰۰۰۰۰سال قبل از میلاد هم خیلی جذاب و مخوف بود. در کل خیلی مشتاق خوندن دومیشم...
نقل قول کردن
moali
#3 moali 1398-02-10 15:04
راستی استاد همچنان منتظر نقدتون برای اندگیم هستم... ;-)
نقل قول کردن
mjm
#4 mjm 1398-02-10 22:11
سلام.
واو عجب طیف وسیع و متفاوتی ! حتی اگر هدف ماموریت هاشون هم فرق کنه ، همشون آماده ی انتقام هستن :lol:
این خیلی خوبه که انتقام جویان نه محدودیت جنسی ، نه رنگین پوستی ، نه نژادی ، نه ویژگی و قدرت دارن.آدم هرچقدر سختگیر باشه با یکیشون ارتباط برقرار می کنه .
نقل قول کردن
hassan91
#5 hassan91 1398-02-10 23:24
آخه آرس و سیبرتوث و کریون تو اونجرز خیلی عجیبه :-*
نقل قول کردن
cartoon_network10
#6 cartoon_network10 1398-02-15 18:38
کلا من گروه های مارول رو دوست دارم همونطوری هم که بالا نوشته شد اونها پِرفکت نیستن و جر و بحث هم دارن مخصوصا فنتستیک 4 ولی فکر کنم بیشتر گروه های ضد ابر قهرمانی چرتن یعنی چی یک گزوه مقابل اونجرز چون قبلا اعضایش از اون شکست خوردن؟ ولی خیلی هاشون مثل 6 خبیث برعکس بالا هستن مثلا زمانی که کینگ پین اونارو کنترل میکرد(تو یک انیمیشن دیدم) یا اونی که تو spectacular spider man بود خیلی خوب بودن من خودم زیاد اهل کمیک نیستم نمیدونم از کجا شروع کنم تازه کلی هم کمیک هست بنابراین شاید حرفام اشتباه باشند به بزرگی خودتون ببخشید
نقل قول کردن
iron-man 2019
#7 iron-man 2019 1398-02-15 18:44
;-) چه مقاله ای!از اون دهن پرکن ها بود! ممنون بابت مقاله استاد ترابی.
فقط من یک سوال داشتم.میشه به من یک سایت خوب برای دانلود زیرنویس انگلیسی فیلم و سریال معرفی کنید؟
نقل قول کردن
cartoon_network10
#8 cartoon_network10 1398-02-15 19:10
به نقل از iron-man 2019:
;-) چه مقاله ای!از اون دهن پرکن ها بود! ممنون بابت مقاله استاد ترابی.
فقط من یک سوال داشتم.میشه به من یک سایت خوب برای دانلود زیرنویس انگلیسی فیلم و سریال معرفی کنید؟

دادن لینک ممنوعه ولی تو همین سایتای زیرنویس فارسی هم پیدا میشن تو تورنت هم هست
نقل قول کردن
Cap-Spider Potter
#9 Cap-Spider Potter 1398-02-15 21:11
داغ داغ داغ!!!! عبور endgame از مرز 2 میلیارد دلار !!!!!!!
دوستان تبریک!!! تایتانیک رو زد...!!!!!!!!!
در حال حاضر Endgame دومین فیلم پروفروش تاریخه!
انشالله میره برای صدر جدول!! انشالله رکورد آواتار هم شکسته میشه و ما شاهد یه فیلم "کمیک بوکی" به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما خواهیم بود...!!!!!
نقل قول کردن
Sentry
#10 Sentry 1398-02-15 21:22
خسته نباشید استاد مقالتون عالی بود.در قسمت 15 نیروی فونیکس رو دوبار نوشتید

یه سوال داشتم.خالق eternals جک کربیه؟واینکه مقاله ایی برایمعرفیشون نمینوسید؟
نقل قول کردن
cartoon_network10
#11 cartoon_network10 1398-02-15 21:30
به نقل از Cap-Spider Potter:
داغ داغ داغ!!!! عبور endgame از مرز 2 میلیارد دلار !!!!!!!
دوستان تبریک!!! تایتانیک رو زد...!!!!!!!!!
در حال حاضر Endgame دومین فیلم پروفروش تاریخه!
انشالله میره برای صدر جدول!! انشالله رکورد آواتار هم شکسته میشه و ما شاهد یه فیلم "کمیک بوکی" به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما خواهیم بود...!!!!!

حقشه بهترین فیلم کمیک بوکی از نظر خیلیا
نقل قول کردن
mtm
#12 mtm 1398-02-15 22:00
به نقل از Sentry:


یه سوال داشتم.خالق eternals جک کربیه؟واینکه مقاله ایی برایمعرفیشون نمینوسید؟

جک کربیه
عمری باقی باشه به مناسبت فیلمش چندین مقاله مینویسم
نقل قول کردن
mjm
#13 mjm 1398-02-15 22:09
سلام.
استاد چیکار کردین!عجب مقاله ای بود . خیلی به دلم نشست.
از اون مقاله هایی بود که یهو کلی اطلاعات به آدم اضافه می کنه
انتقام جویان همیشه با اون خصلت خاکی بودن شخصیت هاش جذاب و دل نشین بوده.
خوشحالم که به این سطح رسیده.
استاد ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
iron-man 2019
#14 iron-man 2019 1398-02-16 15:05
به نقل از iron-man 2019:
;-) چه مقاله ای!از اون دهن پرکن ها بود! ممنون بابت مقاله استاد ترابی.
فقط من یک سوال داشتم.میشه به من یک سایت خوب برای دانلود زیرنویس انگلیسی فیلم و سریال معرفی کنید؟

کسی سایتی پیشنهاد نمیده؟ :cry:
نقل قول کردن
super spider17
#15 super spider17 1398-02-16 17:52
سلام استاد خبر مهم دارم تریلر مرد عنکبوتی دور از خانه اومد. عالییی بود یعنب دهنم واز موند لطفا تو سایت بزارید من ازش چیزی نمیگم
نقل قول کردن
ironman
#16 ironman 1399-06-18 03:43
اوف چه مقاله توپی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید


42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45