10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «جان جیمسون» ملقب به «وُلف من/مرد گرگی» (Wolf-Man) بدانید

10-حقیقت-مهمی-که-باید-درباره-شخصیت-جان-جیمسون-ملقب-به-ولف-من-مرد-گرگی-wolf-man-بدانید-گرگنما-گرگینه-پسر-جونا-john-jameson-فکت-facts-معرفی-بیوگرافی-تاریخچه

وقتش رسیده که پسر آقای جونا جیمسون را که از شخصیت های بسیار مهم داستان های اسپایدرمن به شمار میرود به طور کامل خدمتتون معرفی کنیم.

 

1- جان جیمسون در یک نگاه

جان جیمسون سوم 

اولین حضور در دنیای كمیك: شماره 1 كمیك The Amazing Spider-Man (مارس سال 1963)

خلق شده توسط: استن لی، استیو دیتكو

«جان جیمسون» (که بهتره بهش بگیم «جان جیمسون سوم» چون هم پدرش و هم پدر بزرگش اسمشون «جان» هست!) پسر آقای جی جونا جیمسون است و همواره حضور پررنگی در داستان های مرد عنكبوتی داشته. او فضانورد است و پدرش خیلی بهش افتخار میكنه و لقب "قهرمان واقعی" رو بهش داده. در اولین حضورش در دنیای کمیک که در شماره 1 از "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" بود دیدیم که سفینه اش دچار حادثه شد ولی مردعنکبوتی تونست نجات بده:

(این کمیک اینجا ترجمه شده است). سپس در دومین حضورش در دنیای کمیک دیدیدم  که در یكی از ماموریت های خودش در فضا، به یك سری ذرات هاگ (spore) مانند مبتلا شد كه باعث شدند به قدرت فرا بشری دست یابد. جان به تشويق پدرش مجاب شد تا با مرد عنكبوتی بجنگد. ولی بعد از او شکست خورد. (میتواند این داستان را اینجا به زبان فارسی دانلود كنید).

ولی در مجموع او همواره یكی از دوستان و متحدین مرد عنكبوتی محسوب شده است. تا اینکه در یکی از سفرهای فضایی اش به کره ماه رفت و در آنجا سنگ مرموزی ملقب به «سنگ خدا» (Godstone) پیدا کرد. این سنگ در واقع یاقوتی است که از یک بُعد دیگر آمده است و خودش را به گردن جان جیمسون چسباند! (در ادامه توضیح داده میشه که خدایی به نام Stargod قبل از مرگ قدرت هایش را در این یاقوت قرار داده بود که به فرد دیگری منتقل شود که به جان جیمسون رسید). سپس وقتی به کره زمین برگشت متوجه شد که زیر نور ماه به یک گرگینه که بهش لقب «مَن وُلف» (Man-Wolf) داده شد، تبدیل میشه!

سنگ خدا (Godstone)

همین باعث شد تا به اسپایدرمن حمله کنه. البته جان تونسته قدرت های این سنگ را تحت کنترل خودش دربیاره و برای مقاصد خیرخواهانه ازش استفاده کنه. ضمن اینکه این سنگ سابقه داشته که از او جدا بشه ولی عصاره اش همچنان در بدنش باقی مانده و باعث میشه تا به گرگینه تبدیل بشه. در هر حال او وقتی به صورت گرگینه درمیاد شخصیت و هوش و شعور انسانی خودش رو از دست میده (مثل وقتی که بروس بنر به هالک تبدیل میشه). در ضمن او را نمیتوان یک گرگینه سنتی دونست به همین دلیل نسبت به اشیاء یا سلاح هایی که از فلز نقره ساخته شده اند، مصون است. او به دنیای به نام Other realm  هم رفته و نقش قهرمانی به نام Stargod را داشته است. جان مدتی را هم در تیمارستان «راون كرافت» بستری بود و زیر نظر دكتر «اشلی كافكا» مداوا شد تا دیگر به حالت  Man-Wolf درنیاید. سپس رابطه رومانتیكی بین او و كافكا ایجاد شد. (برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره اشلی كافكا،  این مقاله را بخوانید). با این حال او هر از گاهی دوباره به Man-Wolf تبدیل میشود. ضمن اینكه سابقه داشتن رابطه عاشقانه با She-Hulk را هم دارد (!) جان جیمسون در سالهای گذشته در دو داستان "کارنیج مطلق" و "تیمارستان راون کرافت" حضور موثری داشته که ازتون دعوت میکنم در اینجا و اینجا با ترجمه فارسی بخونید. در واقع، در رویداد بزرگ "کارنیج مطلق" شاهد بودیم که تحت کنترل کارنیج قرار گرفت ولی در نهایت تونست خودش را خلاص کند:


او در سالهای اخیر بیشتر به عنوان عنوان مدیر بخش حفاظت تیمارستان راون کرافت فعالیت کرده است.

 

2- جونا جیمسون حقیقتاً پسرش رو دوست داره و به خاطر پسرش بود که از مردعنکبوتی بدش اومد!

جان جیمسون

ثابت ترین خصوصیت انسانی آقای جی. جونا جیمسون جیمسون در رابطه ش با پسرش، جان، خلاصه میشه. همانطور که گفته شد جان یک فضانورد است که با حرفه پدرش که همیشه خودش رو یک روزنامه نگار میدونسته فرق داره. جونا همیشه به پسرش افتخار کرده و حتی یکی از دلایل تنفرش از اسپایدرمن این بود که خیال میکرد جلوی مطرح شدن بیشتر پسرش رو در رسانه ها گرفته! و این رو هم از یاد نبرید که وقتی پسر جیمسون در دنیای کمیک خلق شد (اوایل دهه 60 میلادی) فضانورد بودن معادل بالاترین سطح قهرمان ملی در جامعه آمریکا بود.

امیزینگ فانتزی 18

این رو هم بدونید که در شماره 18 از کمیک Amazing Fantasy که حالتی فلش بک داشت و داستانش بین اولین حضور اسپایدرمن در دنیای کمیک (شماره 15 "فانتزی شگفت انگیز") و اولین حضورش در سری Amazing Spider-man رخ میداد و نوعی "قصه ناگفته" (Untold Tale) از اسپایدرمن را روایت میکرد، دیدیم که «کرت بیوزیک» به عنوان نویسنده داستان دلیل جالبی را برای نفرت جیمسون از اسپایدرمن نشان داد و دیدیم که اسپایدرمن باعث شد تا پسرِ جیمسون (جان جیمسون) فرصت حضور در یک برنامه محبوب تلویزیونی را از دست بده (چون مسئولین برنامه تصمیم گرفتند به جای جان جیمسون با اسپایدرمن مصاحبه کنند) و همین موضوع باعث شد تا جیمسون از همان ابتدا از او بدش بیاد.

 

3- او یک بار به «سرهنگ ژوپیتر» (Colonel Jupiter) تبدیل شد

سرهنگ ژوپیتر

در شماره 42 از سری نخست کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که سال 1966 منتشر شد، دیدیدم که جان جیمسون در یکی از ماموریت های فضایی خودش به نوعی تخم میکروب (spores) آلوده شده که بهش توان و قدرت فوق بشری داد ولی روی ذهن و جسمش تاثیر منفی گذاشت.

کمیک پسر جیمسون

بنابراین مجبور شد نوعی لباس کنترل کننده مخصوص بر تن کنه.

و سپس به تشویق پدرش با اسپایدرمن جنگید (چون گزارش شده بود که اسپایدرمن در حال سرقت از بانک دیده شده) و به خودش لقب «سرهنگ ژوپیتر» داد!

کمیک کاپیتان ژوپیتر

اما اسپایدرمن شکستش داد و جیمسون هم فهمید که سرقتی در کار نبوده و اسپایدرمن داشته بانک رو از یک انفجار نجات میداده! ولی جان دنبال انتقام بود و در نهایت اسپایدرمن به کمک جریان الکتریسیته تونست میکروب های فضایی رو ازش بیرون کنه و به حالت اولش برگرده.

راستی، شاید جالب باشه که بدونید شخصیت مهم «مری جین» هم اولین بار در این کمیک ظاهر شد! (میتونید این داستان را اینجا با ترجمه فارسی بخونید).

 

4- اولین حضور در دنیای کمیک به عنوان «من ولف» (Man-Wolf)

اولین باری که جان جیمسون در دنیای کمیک به «من ولف» تبدیل شد در شماره 124 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز بود که سال 1973 منتشر شد. اولاً اینکه ما شاهد یک سوتی روی کاور بودیم! یعنی طراح و نویسنده (گیل کین و جری کان وی)، من ولف را روی جلد نشان داده اند تا خواننده ها با دیدن ظاهر پرهیبت او بیش از پیش برای خریدن این شماره رغبت نشان دهند ولی آنها  در عین حال هویت این هیولا را به صورت یک راز نگه نداشتند. در واقع این کاور نه تنها موضوع اصلی داستان را لو داده (رفتن من ولف به سراغ آقای جیمسون) بلکه اسپایدرمن از جیمسون پرسیده : "اون چیز ... چیه؟". ایشون هم خیلی شیک و جلسی جواب داده: "پسرمه"!

در هر حال در این شماره دیدیم که حال جان جیمسون خوب نیست و موقع حرف زدن با پدرش یک گردنبند قرمز رنگ داره که انگار باعث شده احساس ناراحتی کنه:

جیمسون و پسرش

سپس دیدیم که در خیابان تبدیل به یک گرگینه شد:

کمیک گرگینه

بعدشم به پدرش حمله کرد که اسپایدرمن از راه رسید و نجاتش داد:

در شماره بعد هم اسپایدرمن موفق شد سنگ رو ازش جدا کنه که باعث شد دوباره به حالت انسانی خودش برگرده و روایت کرد که در سفر به کره ماه سنگ مرموزی پیدا کرده بوده که وقتی با آن به کره زمین برگشت به این شکل درآمد:

سرگذشت گرگنما

سرگذشت جان جیمسون

چندی بعد «موربیوس» خون آشام دوباره سنگ یاقوت را به جیمسون وصل کرد که باعث شد بار دیگر به من ولف تبدیل بشه و به همراه موربیوس با اسپایدرمن جنگید که در نهایت شکست خورد و به حالت اولش برگشت.

موربیوس جان جیمسون

 

5- او به شخصیتی نیرومند به نام «استارگاد» (Satrgod) هم تبدیل شده!

 او به شخصیتی نیرومند به نام «استارگاد» (Satrgod) هم تبدیل شده!

پس از مدتی جان جیمسون به بُعدی دیگر منتقل شد به نام Other Realm که معلوم شد سنگ یاقوت از آنجا نشات گرفته و فاش شد که این سنگ توسط یک خدای ستاره ای در حال مرگ به نام Stargod (استارگاد) خلق شده بوده تا قدرت هایش را به فردی دیگر منتقل کند. در واقع جان در کره زمین تنها به طور نصفه و نیمه به حالت استارگارد تبدیل میشه که شبیه به همون گرگینه یا من ولف هستش ولی در بُعد Other Realm او به طور کامل تبدیل میشد و هوش و قدرت تکلم خودش را هم داشت و بهش لقب استارگاد را دادند و به عنوان قهرمان آنجا عمل کرد و با نیروهای دشمن جنگید:

نبرد در دنیای موازی

او همچنین در قالب استارگاد قدرت های جدیدی مثل تله پاتی و توانایی دستکاری انرژی بدست آورد. همچنین شمشیر و تیر و کمان هم داشت ولی در نهایت دوباره به زمین بازگشت در حالی که حافظه اش هم دستخوش تغییر شد و دیگر دوره ای که استارگاد شده بود را به خاطر نداشت (یک بار هم دوباره به من ولف تبدیل شد) و ...

 

6- معشوقه اصلی جان جیمسون، اشلی كافكا نام دارد

اشلی کافکا

خانم اشلی كافكا معمولا به صورت یك روانپزشك در تیمارستان راون کرافت به تصویر کشیده میشود. او سعی كرده ابرشروران متعددی مثل الكترو، والچر و حتی كارنیج را در این مکان مداوا كند (اشلی ابتدا در كمیك های مرد عنكبوتی هیكلی نسبتا چاق و ظاهری تقریبا غیر جذاب داشت. ولی بعدها ظاهرش جذاب تر شد!) در ضمن او وقتی داشت سعی میكرد جان جیسمون را از شر شخصیت خبیث و پنهان خود یعنی Man-Wolf خلاص كند، عاشقش شد و رابطه رومانتیکی بین آنها شکل گرفت.

اشکلی کافکا

کمیک اسپایدرمن گرگی

وقتی یک قاتل سریالی به اسم «مارکوس لیمن» ملقب به Massacre می‌خواست از راون‌کرافت فرار کنه، کافکا را به قتل رساند. بعداً در رویداد "توطئه کلونی" ، «شغال» او را در قالب یک کلون به زندگی برگرداند، اما نهایتاً دوباره مُرد (به دلیل مشکلاتی که کلون‌های شغال داشتند و پس از مدتی تجزیه میشدند). اما جدیدا در کمیک "تیمارستان راون کرافت" دیدیم که به طور مرموزی برگشته! (کمیکش اینجا ترجمه شده) تا اینکه مشخص شد او دومین کلون ساخته شده توسط شغال از روی اشلی کافکای اصلی است و نورمن آزبورن او را در آزمایشگاه شغال پیدا کرد:

سپس خبیثی به نام دکتر مالوس اسناد او را جعل کرد تا بقیه فکر کنند نسخه اصلیه! در هر حال او  رئیس بخش تحقیقاتی راون کرافت شد. تا اینکه اخیرا دیدیم دارد برای شرکت خبیث "بیاند" کار میکند. او جلسه روان درمانی با کلونِ پیتر پارکر یعنی «بن رایلی» برگزار میکرد و متوجه شد که بیاند داره حافظه او را دستکاری میکنه. به همین دلیل بیاند تصمیم گرفت گناهان نورمن آزبورن را که مدتی قبل توسط خبیثی به نام «سین ایتر» ازش گرفته شده بود به او منتقل کند و در نتیجه به موجودی خبیث و گابلین مانند ملقب به «ملکه گابلین» تبدیل شد!

 

7- او یک بار با سیمبیوت کارنیج پیوند خورد!

اولین باری که ما سیمبیوت کارنیج را پیوند خورده با کسی به جز میزبان اصلی آن یعنی «کلتوس کسدی» دیدیم، با جان جیمسون بود. این اتفاق زمانی افتاد که «بن رایلی» جای پیتر پارکر را در نقش اسپایدرمن گرفته بود. همانطور که میدانید، بن رایلی در واقع  یک کلون یا کپی ژنتیکی از پیتر پارکر بود (این مقاله را بخوانید) اما در دهه میلادی و در جریان داستان Clone Saga (که خیلی هم منفوره و اینجا راجع بهش توضیحاتی داده شده) داستان جوری جلو رفت که خواننده ها فکر کنند بن رایلی واقعیه و پیتر پارکر در طول این سالها کلون بوده! البته آخرش معلوم شد همه چی زیر سر «نورمن آزبورن» بوده (این مقاله را بخوانید). در هر حال،اون موقع که بن رایلی جای پیتر پارکر را گرفته بود ،  داستانی  در شماره 410 سری اول کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز چاپ شد که در آن کلتوس کسدی را دیدیم که در تیمارستان "راون کرافت" در بند است و سرپرست امنیتی آنجا هم جان جیمسون، است. در همین کمیک دیدیم که کارنیج دارد دردسر درست میکند. پس اگر کسدی در بند است قضیه این کارنیج چیه؟ سپس مشخص می شود که سیمبیوت، جان جیمسون را تحت کنترل خود گرفته است و دلیل آنکه کارنیج هم کمی "قهرمانانه" تر عمل می کند همین است:

جیمسون کارنیج

ولی سیمبیوت کارنیج با دربر گرفتن مغز او، او را بسیار خشن تر از قبل می کندو خب اسپایدرمن (بن رایلی) از راه می رسد و میفهمد سیمبیوت کارنیج نه تنها جیمسون را تحت کنترل خود گرفته ، بلکه داشته از اون سواستفاده می کرده تا یک میزبان قوی تر پیدا کند.

 

8- او سابقه ی ازدواج با «شی - هالک» را داره!

شی هالک در طول سالها روابط رومانتیک جالبی با برخی از قهرمانان مارول داشته مثلا با «وایات وینگ فوت» (Wyatt Wingfoot)، هرکول و حتی جاگرنات وقتی که یک قهرمان شده بود! نکته مهم اینه که همیشه این مردان کسانی بودند که از نظر زور و هیکل به پای شی – هالک میرسیدند (!) و شریک مناسبی براش به حساب می آمدند. اما یک بار دیدیم که او با جان جیمسون عروسی کرد!!

 شی – هالک سابقه ازدواج با پسر «جی. جونا جیمسون» را داره!

قضیه خیلی عجیب و مشکوک بود و در نهایت متوجه شدیم همه چی زیر نظر یکی از عشق های سابق شی – هالک به نام «استار فاکس» (Starfox) است! (استارفاکس برادر ثانوس است که اینجا درباره اش توضیح داده شده و میتونه کاری کنه که زنها عاشقش بشوند و یا اینکه دو نفر را از نظر عاطفی به هم علاقمند کنه!). در هر حال پس از باطل شدن دستکاری های استارفاکس، ازدواج شی هالک و جان جیمسون نیز بهم خورد (چون هیچ نقطه مشترکی با هم نداشتند!). این وسط این رو یک نکته جالب هم بگم که در دوران کوتاهی که آنها زن و شوهر بودند یک بار به جیمسون سر زدند و او واقعا نتونست با ایده اینکه شی – هالک عروس خانواده بشه کنار بیاد چون تو ذهنش فکر میکرد چه نوه های سبز و زشت و هالکی گیرش میاد!

جیمسون هالک

به همین دلیل دست به کار عجیبی زد که در این مقاله بهش اشاره شده (گزینه ی شماره 7 ).

 

9- جان جیمسون در دنیاهای دیگر

در کمیک های House of M (که اینجا ترجمه شده اند) جان جیمسون جزو همان پروژه ای بود که به چهار شگفت انگیز قدرت فوق بشری داد و در سفینه ی آنها پرواز میکرد و به جای آنکه به قدرت های مشابه با هیومن تورچ دست پیدا کند، کشته شد (به جز «بن گریم» که به ثینگ تبدیل شد، دیگر اعضا نیز کشته شدند).

جان جیمسون - کمیک house of m

در کمیک های MC2 (که در دنیای دختر عنکبوتی جریان داشتند) جان جیمسون با اشلی کافکا ازدواج کرده بود و پسری به نام «جک» داشت که به قهرمانی به نام Buzz تبدیل شده بود.

mc2 جیمسون

در کمیک های گوئن عنکبوتی، جان جیمسون در قالب من ولف یکی از روسای تبهکاری شهره و وقتی با گوئن و پدرش درگیر شد به زندان افتاد ولی پدرش (جونا جیمسون) که شهرداره، آزادش کرد چون ادعا میکرد پسرش در وضعیت روحی جسمانی عادی قرار نداشته (کمیکش اینجا ترجمه شده).

مرد گرگی گوئن عنکبوتی

در شماره 7 از سری اول کمیک های وات ایف؟ که سال 1977 منتشر شد هم دیدیم که در دنیای شماره 78327، جان جیمسون به جای پیتر پارکر توسط عنکبوت رادیو اکتیو نیش زده شد و به قدرت های اسپایدرمن دست یافت. سپس به تشویق پدرش با لقب Spider-Jameson به مبارزه با جرم و جنایت پرداخت (جیمسون سعی داشت از اخبار مربوط به پسر ابرقهرمانش برای فروش بیشتر روزنامه اش استفاده کند) ولی جان وقتی میخواست جان یک سری فضانورد را نجات دهد، کشته شد.

78327 مرد عنکبوتی

در دنیای شماره 3145 مارول که دنیایی است که به خاطر جنگ هسته ای نابود و به رادیو اکتیو آلوده شد، نیز شاهد بودیم که جان جیمسون به عنوان فضانوردی برای ناسا کار میکرد. یک بار یک عنکبوت که در سفینه اش گیر کرده بود، روی لباسش قرار گرفت و پس از آنکه در معرض امواج کیهانی قرار گرفتند جهش ژنتیکی پیدا کرد و به "استرو اسپایدر" (Astro-Spider) شهرت یافت.

استرو اسپایدر - جیمسون عنکبوتی

وقتی در فضا مشغول ماموریت بود، دنیای او نابود شد و مجبور شد اکثر اوقات در ایستگاه فضایی باقی بمونه. او در رویداد "قیامت عنکبوتی" حضور داشت و در نهایت به دست وارثان کشته شد. میتونید کمیکش رو اینجا در سایت ما با ترجمه فارسی بخونید.

 

10-  حضور در دیگر عرصه های سرگرمی

اولین حضور جان جیمسون خارج از دنیای کمیک مربوط میشه به سریال معروف "اسپایدرمن: مجموعه کارتونی" که دهه 90 میلادی پخش شد. او در اپیزودهای مربوط به «ونوم» فضانوردی بود که ناخواسته سیمبیوت فضایی را در یکی از ماموریت های فضایی خود به زمین آورد و باعث خلق ونوم شد.

کارتون جان جیمسون

قطعا بزرگترین حضور جان جیمسون در دنیای انیمیشن یا فیلم برمیگرده به کارتون "مرد عنکبوتی نامحدود". ما دیدیم که سفینه ی او در سیاره ای به نام Counter-Earth (نقطه ی مقابل زمین) سقوط کرد (اسپایدرمن هم وارد این سیاره شد). او به گروه مقاومت در این سیاره پیوست و دیدیم که چند بار به مَن وُلف تبدیل شد.

جان جیمسون توسط تکامل دهنده عالی به مرد گرگی (Man-Wolf) تبدیل شد

اما چیزی که عجیب بود نحوه ی تبدیل شدن جان به شخصیت Man-Wolf بود که نحوه پیدایش این شخصیت را دچار تغییراتی نسبت به کمیک ها کرد. یعنی او به جای یافتن سنگ قدرتمند موسوم به Godstone که او را به گرگینه شدن نفرین کند، بواسطه آزمایشات شخصیت خبیثی به نام  «تکامل دهنده عالی» به من ولف تبدیل شد (هر وقت عصبانی میشد به من ولف تبدیل میشد!) هرچند که برای این انیمیشن و داستان آن این تغییرات نسبتاً منطقی و مناسب بود اما با توجه به این که من ولف را برای اولین بار در دنیای انیمیشن به تصویر میکشید انتظار داشتیم بیشتر به منبع اصلی وفادار باشد.

جان جیمسون در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" هم بود و بار دیگر او بود که سیمبیوت ونوم را از فضا به زمین آورد. او همچنین به دلیل اینکه در معرض میکروب های فضایی قرار گرفته بود قدرت های بیشتری پیدا کرد. دکتر کانرز برایش لباس کنترل کننده ی خاصی درست کرد و پدرش نیز متقاعدش کرد که یک قهرمان شود. سپس ونوم برای مرد عنکبوتی پاپوش دوخت و جان خیال کرد مردعنکبوتی آدم بدیه و باهاش درگیر شد.

جان جیمسون مرد عنکبوتی خارق العاده

همزمان دیدیم که تاثیرات مخرب میکروب ها داره روی ذهن و جسمش بیشتر و بیشتر میشه. در نهایت اسپایدرمن او را با استفاده از جریان برق شکست داد و دیدیم که در راون کرافت بستری شده و انگار به قدرت هایی که میکروب ها بهش داده بودن اعتیاد پیدا کرده.

جان جیمسون در کارتون "مرد عنکبوتی نهایی" هم بود و به نسخه ای از استارگاد تبدیل شد. در اپیزود Man-Wolf ، او و تیمش وقتی داشتند در ایستگاه مخابراتی دیلی بیوگل روی کره ماه کار میکردند بقایای تمدن پیشرفته ای را کشف کردند که جواهرات عجیبی داشتند که یکی از آنها خودش را به سینه ی جان چسباند و باعث شد به استارگاد تبدیل بشه. اسپایدرمن در نهایت تونست جواهر را نابود کنه ولی جان را به مرکز شیلد منتقل کردند تا مداوا شود.

کارتون مرد گرگی ultimate

در سریال کارتونی Spider-Man که پخشش از سال 2017 آغاز شد، نسخه ی نوجوان از جان جیمسون را دیدیم که از دانش آموزان آکادمی آزبورن بود. او و هری آزبورن داشتند روی کریستالی از ماه آزمایش میکردند که به من ولف تبدیل شد. او با خراش انداختن روی دیگران میتونست آنها را نیز به گرگینه تبدیل کنه. در نتیجه هری با اسپایدرمن، هالک و گوئن استیسی متحد شد تا جلویش را بگیره و کسانی را که تبدیل شده بودند را مداوا کنند.

کارتون مرد عنکبوتی 2017

اولین حضور جان جیمسون در فیلم های لایو اکشن برمیگرده به شاهکاری به نام "مرد عنکبوتی 2" ساخته ی استاد سم ریمی. دنیل گیلیس نقشش را بازی کرد: پسر فضانورد آقای جیمسون که دوست پسر مری جین در فیلم هم بود که بهش درخواست ازدواج هم داد.

جان جیمسون پسر مرد عنکبوتی 2

ولی مری جین در نهایت به این نتیجه رسید که واقعا دوستش نداره و پس از فهمیدن هویت مخفی اسپایدرمن و درست در روز عروسی اش، جان را ول کرد تا با پیتر پارکر باشه.

جان جیمسون در فیلم "ونوم" هم یک حضور کوتاه داره. نقشش را کریس اهارا بازی میکنه که در بسیاری از فیلم های کمیک بوکی بدلکار بوده.

ونوم جان جیمسون

او یکی از کارمندان "بنیاد حیات" بود که تنها بازمانده ی سفینه ی آقای کارلتون دریک پس از سقوط در مالزی بود چون میزبان سیمبیوت «رایوت» شده بود و در آمبولانس دست به حمله زد و بعد دیدیم که سیمبیوت به میزبان دیگری منتقل شده است.

  

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

معرفی شخصیت های مكمل (SUPPORTING CHARACTERS) كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت سوم

اولین حضور جان جیمسون در دنیای کمیک ترجمه شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره «جی. جونا جیمسون» (J. JONAH JAMESON) بدانید

10 تا از بزرگترین تغییرات انیمیشن "مردعنکبوتی نامحدود" (SPIDER-MAN UNLIMITED) در مقایسه با دنیای کمیک

اولین حضور مری جین (MARY JANE) در كمیك های مرد عنكبوتی + لینك دانلود مستقیم

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

 کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

کمیک "کارنیج مطلق" (ABSOLUTE CARNAGE) ترجمه شد + لینک دانلود

لحظات ماندگار در کمیک بوک های مرد عنکبوتی : مرد عنکبوتی یک تهدید است !!

14 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلیتوس کسدی»!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات فیلم " ونوم " (VENOM)

10 چیزی که نشان میدهد جی. جونا جیمسون آدم بدی نیست!

10 تا از بدترین (و احمقانه ترین) کارهایی که جی جونا جیمسون علیه اسپایدرمن انجام داده!

15 کاور کمیک بوکی که هواداران را اسپویل کردند!

5 ابرشرور برتری که در لباس مخصوص خود گیر کرده بودند!

10 حقیقت مهمی که باید درباره شی – هالک (SHE-HULK) بدانید

شماره آخر از کمیک "تیمارستان راون کرافت" (RAVENCROFT) ترجمه شد + لینک دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Omni-man
#1 Omni-man 1403-02-14 12:12
ممنون از شما،من چیز زیادی در مورد جان جیمسون نمیدونستم،اما با این مقاله اطلاعاتم بالا رفت
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1403-02-14 13:28
فکر کنم مقاله ایراد تایپی داشته باشه
چیزی دیدین بگید اصلاح بشه
نقل قول کردن
Mr.A.B
#3 Mr.A.B 1403-02-14 15:52
سلام ممنون بابت مقاله، انصافا این حجم از اطلاعات راجع به شخصیت های اینجوری خیلی خفنه!
و برای موارد تایپی توی مورد سه فکر کنم جای 1969 نوشته شده 1996
خسته نباشید
نقل قول کردن
ucn
#4 ucn 1403-02-14 18:47
سلام و خسته نباشید خدمت اعضای تیم. یه سوال داشتم
نمی‌خوایم نقد و برسی تریلر ددپول رو بزارید؟
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1403-02-14 20:10
به نقل از Mr.A.B:

و برای موارد تایپی توی مورد سه فکر کنم جای 1969 نوشته شده 1996
خسته نباشید

مرسی که اطلاع دادی
درست شد
نقل قول کردن
خالد
#6 خالد 1403-02-16 00:52
آقا چرا بخش کامت رو برای چنل تلگرامتون فعال نمیکنید
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1403-02-17 00:48
به نقل از خالد:
آقا چرا بخش کامت رو برای چنل تلگرامتون فعال نمیکنید

به نقل از خالد:
آقا چرا بخش کامت رو برای چنل تلگرامتون فعال نمیکنید

فعال شده
میتونید نظر بزارید
نقل قول کردن
Geralt of Rivia
#8 Geralt of Rivia 1403-02-19 09:39
همیشه دوست داشتم راجع به پسر جیمسون بیشتر بدونم. مرسی
نقل قول کردن
E-spider
#9 E-spider 1403-02-25 06:42
بسیار مقاله ی خوب و دقیقی بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید