10 سوالی که پس از دیدن فیلم ونوم در ذهن ما ایجاد شد!

10 سوالی که پس از دیدن فیلم ونوم در ذهن ما ایجاد شد!

این مقاله به مناسبت انتشار نسخه بلوری فیلم "ونوم" (Venom) تقدیم شما میگردد.

 

به قدری که هواداران mcu در تب و تاب انتقام جویان و اخبار و حواشی آن بودند؛ دست کم پیش بینی میشد از این فیلم استقبال نسبتا خوبی نشه؛ چه بسا که این فیلم ربطی بهmcu نداشت و توش خبری از مرد عنکبوتی نبود و فیلمی دستخوش کمپانی سونـی بود که دسته گل اخیرشون در مارول کم داغی رو دل ما هواداران نذاشت! علی رغم تمامی این بهونه ها ونوم از مرز 800 میلیون دلار رد شد و نشون داد که چقدر خوب تونست در دل تماشاچیان سینما جا باز کنه! (گرچه من نظرم اینه که خود شخصیت ونوم بود که در فروش گل کاشت نه فیلمش)

با این مقاله به مناسبت پخش بلوری فیلم ونوم در خدمت شما هستم...

همچنین اگر هنوز فیلم رو ندیدید؛ اسپویلرها در کمینند!

 

1- سیمبیوت هایی که وارد زمین شده اند!

سیمبیوت هایی که وارد زمین شده اند! 

از نظر من یکی از سردرگم ترین اتفاقات این فیلم که شاید بتونه مقدمه ای برای قسمت های بعدی باشه، اینه که چهار سیمبیوت فضایی از طریق "بنیاد حیات" وارد زمین شدند! اولین سیمبیوتی که دیدیم پیوند خورد رایوت بود؛ تا همینجای کار بدونید که رایوت از پنج سیمبیوتی بود که در دنیای کمیک توسط بنیاد حیات وارد زمین شد. سیمبیوت بعدی هم زرد رنگ بود که برای اولین بار با یک خرگوش پیوند خورد. اگر بخوایم تکه های پازل رو به هم بچسبونیم، این سوال پیش میاد که آیا در قسمت های آینده سیمبیوت زرد رنگ که اسکریم نام داره با دانا دیه گو نامی پیوند میخوره؟

 

آخرین سیمبیوت و مهم ترین سیمبیوت  که در فیلم مشاهده کردیم ونوم بود! پس شد سه سیمبیوت. اما یک سیمبیوت تیره رنگ باقی میمونه که این معما رو خلق میکنه که اسمش چیه و با چه کسی پیوند میخوره؟ لاشر، فیج یا آگنی؟  کدوم سیمبیوت برای ادامه SUC (دنیای سینمای سونی که با این فیلم استارت خورد ) قراره لحظه هایی رو تو این دنیا خلق کنه؟ در این میان یک سوال مهم دیگر هم به وجود میاد که بابتش میریم سر گزینه بعدی...

 

2- کارنیج!

کانریج 

خوب رسیدیم به نقطه عطف اتحاد مرد عنکبوتی و ونوم در دنیای کمیک! یکی از ویلین های سادیستی که داستانهایی که داره درحد گالاکتوسمو به تن آدم رو سیخ میکنه؛ کارنیج... صحنه بعد تیتراژ ونوم بسیار سوال برانگیز بود! اگر از همون اول بخوایم شروع کنیم، باید بپرسیم که کسدی ادی براک رو از کجا میشناخت و برای چی بهش هشدار فرار کردنش رو داد؟ اما سوالی که ذهن خیلی از هوادارها رو  درگیر کرد این بود که کلتوس کسدی چطوری با کارنیج پیوند خورد؟! آیا کسدی هم از نمونه آزمایش های بنیاد حیات بود؟ بنیاد حیات که سیمبیوت کارنیج رو در اختیار نداشت!

و همچنین اگر کلتوس کسدی واقعا توانایی فرار کردن رو داشت چرا تا الآن فرار نکرده بود؟

و همچنین اگر کلتوس کسدی واقعا توانایی فرار کردن رو داشت چرا تا الآن فرار نکرده بود؟ آیا سیمبیوتی که مارو یاد اسکریم انداخت، با کمی تغییرات همون کارنیج بود؟ اگر هم نه، کارنیج چطوری متولد شد؟ بعد از اینکه ونوم از اون انفجار جون سالم به در برد ( که نمیدونیم چجوری و بهش اشاره میکنم ) از خودش سیمبیوت جدیدی جا گذاشت؟ دو تا سوال در موردهای بعدی مطرح میکنم که جواب هر کدوم میتونه به این مورد پاسخ درستی بده!

 

3- ورود شیء خارجی به کره زمین

ورود شیء خارجی به کره زمین 

تجربه در فیلم های کمیک بوکی، به خصوص فیلم های مارول؛ به ما ثابت کرده هر وقت شیئی خارجی از فضا وارد زمین میشه؛ چیز های جدیدی با خودش میاره، نمونش ارتش چیتاری که لازم نیست توضیحی بابتش بدم! اما وقتی این سفینه فضایی که برای بنیاد حیات بود وارد زمین شد آیا غیر از اون چهار سیمبیوتی که بهش اشاره شد، چیز دیگری هم با خودش آورده بود؟ آیا میتونیم بگیم که تولد کارنیج توسط ونوم، قبل از این بود که ونوم وارد زمین بشه؟! و اصلا چی شد که رایوت آزاد شد و موجب سقوط سفینه شد؟

 

4- روحشم خبر نداره که قراره برش گردونیم

روحشم خبر نداره که قراره برش گردونیم 

ضد حال اندر ضد حال ترین قسمت فیلم از نظر من نبرد پایانی ونوم و رایوت بود! از هر لحاظ (توضیحاتش اینجا) یعنی من فیلم های پونزده سال اخیر هم که مرور میکنم، نسبتا هیچکدوم نتونسته تو بخش جلوه های ویژه انقدر ضعیف عمل کنه! ولی بگذریم اینجا برای نقد نیومدیم. وقتی ونوم منبع سوخت سفینه رو داغون میکنه انفجاری رخ میده که قوی ترین سیمبیوت ها هم داخلش متلاشی میشن! و من واقعا برام جای سوال بود که بعد فدا کاری ونوم و درست کردن یک چتر نجات )که فکر میکنم ادای احترامی به شماره 1 amazing spider-man بود خودش تو این صحنه با ادی براک وداع کرد! تقریبا همه فکر کردن ونوم از بین رفته (ولی با توجه به اصل فیلم های هندی هیچ وقت این اتفاق نمیوفته! ) در سکانس بعدی ادی داره با انی صحبت میکنه و انی بابت ونوم متاسف میشه، چند ثانیه بعد زمزمه تو رو به خدا نگاش کن؛ روحشم خبر نداره که قراره برش گردونیم؛ متوجه میشیم ونوم زندست! اما چجوری؟ جواب این سوال خیلی خیلی میتونه مهم باشه و شاید دلیلی برای متولد شدن کارنیج!

 

5- مرگ کارلتون دریک

مرگ کارلتون دریک 

اگر با همین منطق که ونوم زندست پیش بریم کاملا میتونیم احتمال این رو بدیم که دریک هم زنده مونده حالا به هر طریقی و هر شکلی! از طرفی در فیلم واقعا هیچ خباثتی جذابی از طرف دریک دیده نشد و این میتونه هم بخاطر بازی ریز احمد باشه و هم ضعف شخصیت پردازی این کاراکتر! حالا به این فکر کنید که دریک زندست؛ یک چهره از بین رفته و با یک روحیه انتقامجو! این بار میتونه خیلی پر شور تر از قبل وارد بشه و خلاء قبلی خودش رو پر کنه! پس با این احتمالات میتونیم این پرسش رو در ذهن خودمون  ایجاد کنیم که آیا کارلتون دریک زندست یا خیر؟!

 

6- هویت ونوم/براک

هویت ونوم/براک 

بدون شک میتونیم بگیم که ادی براک در طول فیلم هیچ توجهی به هویت خودش و ونوم نداشت! یعنی اگر ولش میکردیم تو کل دنیا جار میزد "من یک انگل دارم" . سوالی که پیش میاد؛ اینکه آیا این سهل انگاری ممکنه به ضرر ادی باشه؟ وقتی که اون قرار با خبیث بزرگی که مثل آب خوردن آدم میکشه روبرو بشه؛ آیا ممکنه نزدیکان ادی در خطر باشن؟ اون هم دشمنی که هم ادی براک رو میشناسه و هم ونوم رو!

 

7- آنی و ونوم!

آنی و ونوم! 

در سکانسی دیدیم که آنی برای اینکه ونوم رو به ادی براک برسونه باهاش پیوند میخوره و همینجا یک ایستراگ پیدا میشه!

قبلا هم در کمیک های ونوم، آنی وینگ با ونوم برای مدت کوتاهی پیوند میخوره و بعدا عطش قدرت ونوم موجب اختلالات روانی وی و در نهایت خودکشی میشه! تا اینجای کار سناریو آشنا بود؛ نه؟ آنی وقتی داشت با ادی صحبت میکرد؛ میگفت که قدرتی که درونش بود بسیار بی نظیر بود! آیا این موجب میشه که آنی دوباره با ونوم پیوند بخوره؟ یا اینکه دست به خودکشی بزنه؟ امیدوارم این مسئله فعلا در حد ایستراگ بمونه و زیاد طبق اون پیش نره چون اینکه در قسمت اول فیلمی یک رابطه عاشقانه ببینیم و در قسمت بعدی مرگ معشوقه؛ واقعا کلیشه ای شده. کالکشن های ددپول و مرد عنکبوتی شگفت انگیز گواه این موضوع هستن!

 

8- ازدواج آنی و ادی براک؟

 ازدواج آنی و ادی براک؟ 

رابطه انی و ادی در طول فیلم خیلی فراز و نشیب داشت؛ یعنی از اول فیلم شاهد رمانتیک ترین لحظات دقایقی بعد قطع رابطه و دوباره کمی بعد ایجاد روزنه ای دوستانه؛ در نهایت یک بوسه جانانه! البته این قضایا به اندازه قافیه ای که ایجاد کرد زیبا نبود! یعنی به قول آقای علی قربانعلی خیلی هول هولکی بود! دوست پسر انی هم که خیلی یهویی وارد داستان شد، از نظر من فقط جنبه پوز دادن به ادی براک رو داشت همین! پس آیا میتونیم بگیم که دَن با همون سرعتی که وارد داستان شد، با همون سرعت هم میره؟ آیا این موجب صمیمی تر شدن رابطه ان و ادی میشه که در سرانجام به ازدواجشون ختم بشه؟ 

 

9- ونوم، قهرمان یا تهدید؟

ونوم، قهرمان یا تهدید؟ 

فکر میکنم هر کسی که حداقل یک بار اسم کمیک به گوشش خورده باشه، بدونه که ونوم دشمن مرد عنکبوتی هستش و یک ضد قهرمانه! اما مسئله اینجاست که ما در این فیلم غیر از تعهدات قهرمانه، چیز دیگری ندیدیم که بگیم ونوم یک خبیثه. یا حتی همه قبل از انتشار فیلم یا تریلر فکر میکردند شخصیت ونوم قراره در فیلم خرابی به بار بیاره! اما وقتی فیلم رو دیدیم خبری از خباثت نبود و تام هاردی مثل یک قهرمان درخشید اما بالاخره که چی؟ ونوم قراره یک قهرمان باقی بمونه و یک رقیب سینمایی برای مرد عنکبوتی یا دیگر قهرمانان باشه؟ یا اینکه ونوم تاثیرات خودش رو رو خلقیات ادی براک میذاره و اون رو به یک شرور تبدیل میکنه؟ شاید هم علت اینکه ونوم به یک انتی هیرو تبدیل میشه، متعهد نبودنشه ؟! یعنی آدم میکشه و آسیب های شهری به بار میاره!

 

10- ونوم و مرد عنکبوتـی؟!

 ونوم و مرد عنکبوتـی؟! 

بیاید رو راست باشیم؛ اگر در طول فیلم به هیچکدوم از نُـه سوال بالا برنخوردید، حتما حتما به این فکر کردید که آیا نشانه ای از مرد عنکبوتی در این فیلم خواهیم دید یا نه؟ همچنین قبل از اکران فیلم شایعه شده بود که اندرو گارفیلد یک کامئو خواهد داشت! اما آیا هوادار اسپایدی به یک کامئو راضی میشه؟ مگه اصلا ونوم بدون مرد عنکبوتی معنی هم میده؟ ادی براک کجا بود وقتی که مرد عنکبوتی سیمبیوت ونوم رو به زمین آورد؟ اصلا همین باعث نشد که چهره ونوم تقریبا شبیه لباس مرد عنکبوتی بشه؟ همچنین رابطه پر فراز و نشیب ادی براک و پیتر پارکر همگی در به وجود اومدن یک ونوم جذاب و پرطرفدار نقش نداشت؟ وقتی سونی در سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز"، هوادارها رو تشنه از لب چشمه برگردوند تو فکر این نبود که جبرانش رو به عمل بیاره؟ شاید یک خلاقیت و فکر بکر در فیلمنامه ونوم2 بتونه هم فیلم رو جذاب تر بکنه و هم سونی دستی به سر روی کارنامه خودش تو مرد عنکبوتی شگفت انگیز بکشه!

 

شیوا شعبانی

Spiderling

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نقد و بررسی فیلم ونوم (VENOM)

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 نسخه عجیب و غریب از ونوم در دنیای کمیک !

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

THE MIX
#1 THE MIX 1397-09-21 20:50
از خوندن مقاله لذت بردم فقط درمورد نکته اول یادمه اون سیمبیوت ابی رنگ مرد و اون زرد رنگ که احتمالا اسکریم بود رو اصلا دیگه نشون ندادن و دریک داشت به رایت میگفت بابت دوستات متاسفم سعی کردم نجاتشون بدم پس فکر میکنم هر دو مرده باشن . دریک هم فکر میکنم مرده باشه و برنگرده . کارنیج هم احتمال میدم تو همون زندان که ادی براک رفته بود ملاقات کسدی بهش پیوند بخوره مثل کمیک. در آخر فقط فقط میتونم بگم این فیلم بیشتر قربانی مسائل تجاریش شد . امید وارم تو قسمت دوم فیلم +18 سال باشه و به مرد عنکبوتی و MCU ربط پیدا کنه . واقعا چطوری میخوان کارنیج رو بدون خون ریزی نشون بدن :o . خسته نباشید و مقاله خیلی خوبی بود .
نقل قول کردن
spiderling
#2 spiderling 1397-09-21 21:40
به نقل از THE MIX:
این فیلم بیشتر قربانی مسائل تجاریش شد .


تا چند روز دیگه نسخه ای همراه با صحنه های حذف شده منتشر میشه و اون چهل دقیقه رو جبران میکنه؛ من یکی از اون صحنه های حذف شده رو که دیدم واقعا خدا رو شکر کردم که حذف شدش چون بسیار بسیار جلوه ویژه زننده ای داشت. و فکر میکنم اگر حذف نمیشد شَرّش بیشتر از خیرش بود.
نقل قول کردن
P.Constantine
#3 P.Constantine 1397-09-21 21:43
به نقل از THE MIX:
از خوندن مقاله لذت بردم فقط درمورد نکته اول یادمه اون سیمبیوت ابی رنگ مرد و اون زرد رنگ که احتمالا اسکریم بود رو اصلا دیگه نشون ندادن و دریک داشت به رایت میگفت بابت دوستات متاسفم سعی کردم نجاتشون بدم پس فکر میکنم هر دو مرده باشن . دریک هم فکر میکنم مرده باشه و برنگرده . کارنیج هم احتمال میدم تو همون زندان که ادی براک رفته بود ملاقات کسدی بهش پیوند بخوره مثل کمیک. در آخر فقط فقط میتونم بگم این فیلم بیشتر قربانی مسائل تجاریش شد . امید وارم تو قسمت دوم فیلم +18 سال باشه و به مرد عنکبوتی و MCU ربط پیدا کنه . واقعا چطوری میخوان کارنیج رو بدون خون ریزی نشون بدن :o . خسته نباشید و مقاله خیلی خوبی بود .

این تهیه کننده ونوم رو اگر بشناسید سطح توقعاتون رو باید به صفر برسونید!!! آقای «اوی آراد» همون کسی که باعث شد مردعنکبوتی شگفت انگیز ۲ به حاشیه بره تهیه کننده ونومه و از مدت ها قبل برنامه داشته که به هر نحوی اونو بچپونه تو سینما! راجع به قسمت دوم ونوم هم حرفای عجیبی زده و احتمال این که فیلم ونوم ۲ بازهم PG13 باشه رو بالا می بره! حتی یادمه گفته بود لزومی نداره صحنه های کارنیج R باشه! خلاصه این بشر کلا یه مدل دیگه فکر می کنه و کاریش هم نمیشه کرد خیلی امید نبندیم به دنباله های این فیلم.
نقل قول کردن
mani s.h
#4 mani s.h 1397-09-22 06:55
من احتمال میدم ونوم بجای مردعنکبوتی قهرمان میشه(چه بیخود)و دشمن موربیوس(حالم به هم خورد)
نقل قول کردن
amir.akhgar
#5 amir.akhgar 1397-09-22 15:56
سوال شماره ۹ یکی از سوالاتیه که واقعا ذهنم رو درگیر کرده چون ونوم تو این فیلم بیشتر شبیه یک قهرمان بود تا ضد قهرمان (تشکر فراوان از مقاله خوبتون)
نقل قول کردن
sonicamir13
#6 sonicamir13 1398-09-14 10:13
یه سوال دیگه هم هست
اصلا چرا کلتوس وارد زندان شد؟
چرا اصلا ادی رفت ببینتش؟
مگه با هم رابطه ای دارن؟
شاید تو زندان ونوم تولید مثل کنه(واقعا? :-| )
شاید هم از اول کلتوس،کارنیج رو در اختیار داشته باشه فقط بخواد به ادی هشدار بده
در مورد سوال ۹ هم گفته میشه که شاید وقتی کارنیج از زندان اومد بیرون،ونوم در حین مبارزه با کارنیج خرابی به بار میاره و مردم هم ازش شکایت میکنن و این باعث میشه مردعنکبوتی بیاد و اون موقع هم ادی یه عقده بزرگ از مرد عنبکوتی و مردم داره که چرا قدرشو ندونستن
و یه سوال دیگه هم هس
اگه قراره مردعنکبوتی تو ونوم دو یا شاید تو ونوم سه باشه،بازیگرش کیه؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44