ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فصل دوم سریال "جسیکا جونز"

ایستراگ (EASTER EGG)ها و اشارات فصل دوم سریال "جسیکا جونز"

این شما و این اشارات جالب و حیرت انگیز فصل دوم جسیکا جونز!

مقدمه: شاید این فصل از سریال به خوبی فصل قبل نباشه، اما دلیل نمیشه ایستر اگ خوب نداشته باشه! در این مقاله به نکات و ارجاعات این فصل از سریال می پردازیم.

 

۳۸- اشاره به پوستر های «هانا مونتاتا»

 اشاره به پوستر های «هانا مونتاتا»

در پس زمینه برخی از صحنه های سریال پوستری از برنامه تلویزیونی «پتسی» دیدیم که شکل و طراحی اش به پوستر های سریال تلویزیونی «هانا مونتانا» اشاره داشت!(البته شخصیت «هانا» بی شباهت به «تریش» در سریال نبود: "دختر نوجوان متوسط مدرسه‌ای با نام مایلی استوارت و در شب به عنوان یک خواننده پاپ مشهور به نام هانا مونتانا تجربه می‌کند. او هویت واقعی‌اش را از مردم، به غیر از خانواده و دوستانش مخفی می‌کند".درست مثل “Hellcat”!)

 

۳۷- «ویزر»

 «ویزر»

در قسمت اول از فصل دوم، جسیکا جونز دنبال مشتری بود و از اونجایی که در فصل قبل به نوعی قهرمان تلقی شده بود باعث معروف شدن خودش و قدرت هاش شد! پس مشتری های مختلفی به دفترش میومدن، او هم سعی می کرد تا راحت ترین مورد رو انتخاب کنه چون هنوز با آسیب های روحی (آزار و اذیت های کیل گریو) کلنجار می رفت.

یکی از مشتریان او خودش رو با نام ابرقهرمانی «ویزر» معرفی کزد. «ویزر» یکی از ابرقهرمانان مارول در عصر طلایی کمیک هستش! در سریال رنگ لباس «ویزر» که ترکیبی از زرد و آبی بود همچنین سرعت زیادش اشاره به همتای کمیکی اش داشت اما از لحاظ زمانی و چهره ای هیچ شباهتی به اصلیت او در کمیک نداشت!

«ویزر» در سال 1970 خلق شده و برای مدتی گفته شده بود پدر اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور بوده!!!

 

۳۶- اشاره به اوریجین ضایع «ویزر»

اشاره به اوریجین ضایع «ویزر»

در قسمت دوم وقتی جسیکا برای تحقیقات به خونه «ویزر» رفت؛ معلوم شد «ویزر» یه حیوون خونگی عجیب داره این حیوون چیزی نبود جز یک «خدنگ»! حالا چرا «خدنگ»؟! چون اشاره داره به یکی از ضایع ترین اوریجین ها در دنیای کمیک!!

خب اینجا عمو مختار کارمون رو راحت کرده، در مقاله " 10 ابرقهرمانی كه بدترین اوریجین (ORIGIN) را دارند اینگونه میخوانیم:

ایشون اسپیدستر مارول در دوران طلایی کمیک بود. اسمش هم هست رابرت فرانک (Robert L. Frank). اسمش هم بامزه است. به فارسی میشه ترجمه اش کرد: "لایی کش" (یعنی مثل اون ماشین هایی که با سرعت تو اتوبان ها از لای ماشین های دیگه "لایی" میکشن!!!) خلاصه ... جونم براتون بگه که رابرت وقتی کوچک بود با باباش رفت سفر آفریقایی. بعدش یه مار کبرا نیشش زد . بعد باباش نمیدونم چرا برای اینکه جون پسرش رو نجات بده بهش خون یک "خدنگ" رو تزریق میکنه و بعد میفهمه که دارای سرعت فوق بشری شده !!!

 

۳۵- تریش واکر نماد مد زمانه

تریش واکر نماد مد زمانه

«تریش واکر»-خواهر خوانده و بهترین دوست جسیکا جونز- در کودکی و نوجوانی ستاره ای در تلویزیون بود. در دنیای کمیک نیز «تریش» (ملقب به HellCat) گذشته ای همانند سریال داشت با این تفاوت که او در دنیای کمیک، ستاره بوده نه تلویزیون!(چیزی شبیه به «جی گریک» در کمیک های اولیه فلش)

در دهه 30 و 40 میلادی مارول با اسم «تایملی» شناخته میشد. با توجه به موفقیت های کمیک های «آرچی»، «تایملی» سعی کرد شخصیتی خلق کنه که جای خالی «آرچی» رو پر کنه! (برای اطلاعات بیشتر از «آرچی» این مقاله و  این مقاله   را مطالعه کنید.) مارول این کار رو با کمیک های «پتسی واکر» انجام داد و در این کار خیلی موفق شد و در اون زمان «پتسی واکر» به شهرت زیادی رسید!(گفته میشه تنها شخصیتی که از زمان عصر طلایی (تا تغییر نام «تایملی») به طور مستمر ازش کمیک منتشر میشده، «پتسی واکر» بوده! البته پس از مدتی این سری کمیک نیز کنسل شد.) در قسمت اول سریال «تریش» با استفاده شهرتش و پوشیدن لباس برنامه تلویزیونی «پتسی» تونست اطلاعاتی از سازمان “IGH” کسب کنه!

 

۳۴- اشاره به فیلم «آدم کش ها» (1946 The Killers)

 اشاره به فیلم «آدم کش ها» (1946 The Killers)

در قسمت اول وقتی که جسیکا و «تریش» داشتند درمورد IGH و گذشته جسیکا حرف می زدند فیلم «آدم کش ها» در حال پخش بود اما انتخاب این فیلم در پس زمینه اتفاقی نبود! درکل فیلم های نوآر حال و هوای کارآگاهی داشتند و این اشاره به کارآگاه شخصی بودن جسیکا اشاره داره. جدا از این بحث، فیلم «آدم کش ها» به داستان زندگی پدر مت مورداک شباهت داشت که اشاره ای به سریال دردویل بود! ضمن اینکه یکی از تم های فصل دوم سریال جسیکا جونز این بود که با خودش کلنجار میرفت و دوست نداشت دیگران او را یک قاتل یا killer بدانند (چون کیل گریو را کشته بود). بنابراین این فیلم به تم اصلی سریال ربط داشت.

 

۳۳- وقایع کمیک «پتسی»

 وقایع کمیک «پتسی»

در سریال فهمیدیم مهم ترین دلیلی که «تریش» وارد حرفه بازیگری شد، مادرش بود و این کار بی دلیل نبود چون اشاره داشت به وقایع کمیک های او!

پس از این که «پتسی» وارد دنیای کمیک مارول شد معلوم شد که قبلا یکی از معروف ترین داستان های کمیک در دنیای کمیک های مارول داشته! نویسندۀ این داستان ها هم مادر «پتسی» بوده!

 

۳۲- بازی تاج و تخت

 بازی تاج و تخت

در قسمت دوم وقتی جسیکا به کلوپی که «فاگی» و «مت مورداک» زیاد بهش سر می زدند رفته بود، در پس زمینه پین بالی رو دیدیم که عکس شخصیت های بازی تاج و تخت بر روی آن مشخص بود.

 

۳۱- اشاره به نام پدر «ویزر»

 اشاره به نام پدر «ویزر»

در ادامه مورد ۳۶ فهمیدیم اسم حیوان خانگی «ویزر»، «امیل» بود! همانطور که در بالا ذکر شده بود «ویزر» توسط پدرش نجات پیدا کرده بود! در دنیای کمیک اسم پدر ویزر هم چیزی نبود جز «امیل»!

 

۳۰- «فاگی» و همدردی

فاگی - جسیکا جونز

در پایان فصل دوم دردویل «فاگی» از دفتر مشترک با «مت مورداک» رفت و به استخدام «هوگارث» درآمد! در صحنه ای از سریال «فاگی» برای همدردی و کمک به دفتر «هوگارث» آمد اما همه افراد مثل «مت مورداک» نیستند در اینجا «هوگارث» با عصبانیت از پذیرش کمک فاگی سرباز زد!

 

۲۹- تنها وکیل شرکت «رند»

جرین هوگارث

همانطور که قبلا در این مقاله گفته بودیم، در فصل قبل با یک تغییر بزرگ نسبت به کمیک مواجه بودیم! تغییر وکیل شرکت رند از آقای «جرین هوگارث» به سرکار خانم «جری هوگارث»!!!

در دنیای کمیک «هوگارث» تنها وکیل شرکت رند بود! در پایان این فصل از سریال «هوگارث» بعد از پیچش های فراوان از شرکتی که در آن کار می کرد استقفا داد! اما همانند کمیک «هوگارث» آدم زرنگیه، موقع استعفا با استفاده از آتو هایی که از شرکایش داشت، تونست دو برابر ازشون پول بگیره و ضمن اینکه مشتری های خودش رو هم با خودش برد که یکی از اون مشتری ها شرکت "رند" بود. بنابراین او درست مثل کمیک ها الان تنها وکیل شرکت رند شده!

 

۲۸- اشاره به بازیگران MCU

 اشاره به بازیگران MCU

زمانی که جسیکا و «تریش» برای تحقیققات به درب خونه دکتر «لزلی هنسن» رفته بودند دو تا اسم توجه ما رو به خودش جلب کرد: «سم جکسون»(نیک فیوری) و «فین جونز» (آیرون فیست)!

 

۲۷- اشاره به «الکترو» در میدان تایمز

اشاره به «الکترو» در میدان تایمز

در قسمت 12 و زمانی که مادر جسیکا جونز از زندان فرار کرد، در میدان تایمز خشمگینانه قدم می زد! این صحنه به صحنه ای که الکترو از گور بلند شد و به میدان تایمز رفت اشاره داشت!

 

25- Turk!

 Turk

این اقای "تورک برت" و حضورش در سریال های مارول/نتفلیکس هم دیگه واسه خودش یک سنت شده! در قسمت 12 هم حضور افتخاری او رو دیدیم که مثل همیشه برای تامین اسلحه ازش استفاده شد!

 

۲۶- سپر مغناطیسی کاپیتان آمریکا

سپر مغناطیسی کاپیتان آمریکا

پسر سرایدار ساختمانی که جسیکا در آن زندگی می کرد (با نام «ویدو»)، علاقه زیادی به کاپیتان آمریکا داشت و یک اکشن فیگور از کاپیتان آمریکا همیشه به همراه خودش داشت! زمانی که جسیکا برای سر در آوردن از کار های سرایدارش وارد خانه آن ها شد «ویدو» جلوی راه جسیکا سبز شد! در این زمان «ویدو» از سپر گمشده کاپیتان آمریکا حرف زد و گفت یک سپر دست ساز و مغناطیسی برای اکشن فیگورش ساخته! این دیالوگ به مغناطیسی شدن سپر کاپیتان آمریکا در فیلم “Avengers Age of Ultrom” اشاره داشت:

سپر cap

(پ.ن: البته گمشدن سپر می تونه به پایان فیلم جنگ داخلی نیز اشاره داشته باشه!)

سپر کپتان امریکا 

 

۲۵- جسیکا و استیو راجرز

 جسیکا و استیو راجرز

همونطور که در مورد قبلی اشاره شد، «ویدو» از جسیکا پرسید که آیا کاپیتان آمریکا رو می شناسه یا خیر! جسیکا هم یه لبخند زد! شاید این اشاره داشت به داستان What ifـی که جسیکا جونز عضو انتقام جویان شده بود و با کاپیتان آمریکا ازدواج کرد!!!! (داستان های What if مارول در دنیاهای دیگری رخ میدهند)

 

۲۴- اشاره به دارک لرد

 اشاره به دارک لرد

در استودیو رادیویی Trish Talk، «تریش» سعی بر افشای IGH بر عموم مردم داشت اما رئیس استودیو حتی از نام بردن IGH خودداری می کرد! در این صحنه به «ولدمورت» اشاره شد که بهش لقب "اسمش رو نبر" داده بودن! (در فصل قبل نیز از این اشارات داشتیم!)

 

۲۳- اولین اشاره به مردعنکبوتی

 اولین اشاره به مردعنکبوتی

اولین اشاره به حس عنکبوتی در سریال! (از شرح این حس معذورم!:))-)

 

۲۲- استاد هیپنوتیزم

 استاد هیپنوتیزم

برخلاف سریال های CW که در هر قسمت تنها با بردن یک نام از کمیک ایستر اگ خلق می کنند، سریال های نتفلیکس خلاقانه تر عمل می کنند و ایستر اگ ها غیر مستقیم تر هستند!

در جایی که «تریش» به جسیکا پیشنهاد هیپنوتیزم شدن داد تا خاطرات گذشته خودش رو به یاد بیاره. دکتر «مینارد تیبولت» برای هیپنوتیزم به خانه «تریش» آمد! این اسم از روی شخصیتی از کمیک با نام مستعار “Ringmaster” برداشته شده! “Ringmaster” در کمیک های مختلفی حضور داشته و از دشمنان کاپیتان آمریکا مردعنکبوتی و حتی هاوارد اردکه بوده و کلاهی داشت که باهاش میتونست دیگران رو هیپنوتیزم کنه:

عکس ringmaster

 لازم به ذکره که Ringmaster همانطور که در این مقاله گفته شد، رهبر گروه خبیثی به نام "سیرک جنایت" بود.

 

۲۱- پنجول کشیدن «تریش»

پنجول کشیدن «تریش»

در قسمت 8 و اونجایی که «تریش» (که اون موقع داشت از اون اسپری قوی کننده خودش استفاده میکرد) و برای کمک به دعوای خیابونی «مالکوم» اومد، صورت یکی از دشمنا رو بدجوری چنگ انداخت که اشاره داشت به قدرت های ابرقهرمانی او در دنیای کمیک! چون همانطور که میدونید تریش واکر در دنیای کمیک قهرمانی است به نام Hellcat.

 

۲۰- «هایدی ولف»

«هدی ولف»

در قسمتی که «تریش» و «مالکوم» با هم به دنبال جسیکا رفتند و مادر جسیکا ضربه ای به «مالکوم» وارد کرد، «تریش» سر رسید و اون رو از روی زمین بلند کرد! خبرنگار شایعه ساز هم باعث شد عکس این دو نفر در مجله چاپ بشه. در اون مجله ایستر اگ جالبی وجود داشت و چیزی جز «هایدی ولف» نبود! «هایدی ولف» یکی از شخصیت های مکمل کمیک های «پتسی واکر» بوده.

 

۱۹- دومین اشاره به مردعنکبوتی

 دومین اشاره به مردعنکبوتی

در قسمت دوم وقتی جسیکا داشت لپ تاپ «ویزر» رو چک می کرد کلیپی از «ویزر» رو دیدیم که اشاره داشت به جمله معروف عمو بن به پیتر!

قدرت زیاد، بیماری روانی به همراه دارد

 

۱۸- Nuke

 Nuke عکس

در فصل اول «ویل سیمپسون» با استفاده از قرص هایی که دکتر «کازلاو» بهش داده بود به قدرت های فرابشری رسیده بود! در فصل دوم نیز با اسپری خاصی به این قدرت ها دست یافت. در دنیای کمیک چنین شخصیتی داشتیم که با نام Nuke شناخته می شد و از ابرخبیث های کمیک های دردویل بود و اولین بار در سری اول کمیک دردویل و شماره ۲۳۲ سال ۱۹۸۶ حضور داشته! ما انتظار داشتیم مانند کمیک، «سیمپسون» رو به عنوان یک ابرخبیث ببینیم ولی اینطور نشد و او فقط برای محافظت از «تریش» اومده بود و در آخر هم کشته شد!!!(برای اطلاعات بیشتر از این شخصیت، این مقاله رو مطالعه کنید.)

 

۱۷- اشاره به فیلم «هالک شگفت انگیز»

 اشاره به فیلم «هالک شگفت انگیز»

فلش بکی در سریال وجود داشت که رابطه بین مادر جسیکا و دکتر «مالوس» را شرح می داد! در قسمتی از فلش بک دیدیم که دکتر «مالوس» به مادر جسیکا یک ساعت داد که فشار خون یا میزان تپش قلب را نشان میداد، این ساعت اشاره داشت به ساعتی که بروس برای جلوگیری از عصبانیت استفاده می کرد! البته عصبانیت هالک و مادر جسیکا بی شباهت نبود!

 

۱۶- نقاشی های «دیوید مک»

 نقاشی های «دیوید مک»

در جایی که بالاخره جسیکا با سرایدار ساختمان یعنی «اسکار» دوست شد و رابطه برقرار کرد، «اسکار» یک نقاشی فوق العاده زیبا از جسیکا کشید و به خونه جسیکا فرستاد!

در اصل این نقاشی رو «دیوید مک» کشیده! او بود که کاور زیبای کمیک Alias رو طراحی کرده بود نه «مایکل گیدوس» (برای اطلاعات بیشتر به این مقالهرجوع کنید.) البته ااین رو هم اضاقه کنم که ایشون پوستر های سریال رو هم طراحی کرده!

اینم یک سری از طراحی های ایشون که واقعا فوق العاده است:

پوستر دیوید مک

 

۱۵- سومین اشاره به مردعنکبوتی

 سومین اشاره به مردعنکبوتی

بله در آخرین صحنه از سریال وقتی جسیکا داشت صحنه جلوگیری از دزدی رو تعریف می کرد اشاره ای دیگر به مردعنکبوتی داشت و دیدیم که اشاره ای شد به "حس عنکبوتی"!

 

۱۴- اشاره به واکاندا؟

 اشاره به واکاندا؟

در قسمت 10 سریال و قبل از این که «تریش» به دنبال دکتر «مالوس» بگرده، دنبال ساخت دوباره اسپری ای بود که با اون به قدرت فرابشری می رسید. زمانی که جواب آزمایش تجزیه و تحلیل اسپری اومد به گیاهی اورگانیک اشاره شد که به احتمال زیاد میشه گفت همون گیاهانی هستند که باعث زیاد شدن قدرت و شفا یافتن پلنگ سیاه میشوند! (این مقاله رو بخونید).

 

۱۳- علاقه جسیکا به پیتر

 علاقه جسیکا به پیتر

در قسمت اول جسیکا برای آتو گرفتن از «چنگ» به بالای ساختمانی رفت تا از «چنگ» اطلاعات جمع کنه! نکته جالبی که وجود داشت لوگوی MJ بود! این لوگو به علاقه مخفیانه جسیکا به پیتر اشاره داشت! (تو دنیای کمیک جسیکا جونز یه بار فاش کرد وقتی در دبیرستان با پیتر پارکر همکلاسی بود بهش نیمچه علاقه ای داشت!).

 

 

۱۲- فامیلی قبلی جسیکا جونز

اگر این مقاله رو خونده باشید می دونید که قبلا فامیلی جسیکا جونز، «کمپبل» بوده! در قسمت هفتم از سریال ما فهمیدیم که اسم وسط جسیکا «کمپبل» بوده و این اسم اشاره به فامیلی قبلی جسیکا داره.

 

۱۱- دوستانی که دیگر همکار نیستند

دوستانی که دیگر همکار نیستند

«مالکوم» هم مانند «فاگی» در اواخر سریال از دفتر دوستش استعفا داد (تیپ جدید و باحالی هم زده بود!) و همکار یکی از بهترین وکلای شهر شد: جری هوگارث!

 

۱۰- اشاره به فیلم "نشانی از شر" (Touch Of Evil)

 اشاره به فیلم "نشانی از شر" (Touch Of Evil)

برای بار دوم که جسیکا رو در پشت بوم دیدیم، فیلم «نشانی از شر» پخش میشد که اشاره داشت به شیوه فیلم برداری صحنه های اکشن سریال های مارول/نتفلیکس. مثلا وقتی که دردویل در حال مبارزه بود و دوربین از راهرو فیلم برداری می کرد.(فصل اول سریال دردویل)

 

۹- وسایل مورد نیاز برای Hellcat شدن!

وسایل مورد نیاز برای Hellcat شدن

در اپیزود یازدهم وقتی جسیکا و «مالکوم» برای پیدا کردن «تریش» و دکتر «مالوس» به مغازه دامپزشکی رفتند، معلوم شد که آنها واکسن گربه برداشته اند! این هم اشاره ای دیگر به Hellcat بود!

 

۸- استن لی!

استن لی - جسیکا جونز

مانند باقی سریال های مارول/نتفیلیکس استن لی را در پوستری دیدیم! این اتفاق در قسمت 9 رخ داد، جایی که جسیکا و مادرش به همراه اون همسایه اسپانیولی زبانش میرن به ترمینال اتوبوس تا پسرش رو برگردونند.

 

 

 

۷- دکتر «کارل مالوس»

دکتر «کارل مالوس»

پس از پیچ و خم فراوان بالاخره مشخص شد دکتر «مالوس» باعث بانی تمام قدرت های جسیکاست! همچنین او بود که باعث شد «آلیسا»(مادر جسیکا) اختلالات روانی پیدا کنه!

دکتر «کارل مالوس» نیز از دنیای کمیک اومده و اولین حضورش در شماره ۳۰ از کمیک Spider-woman سال ۱۹۸۰ بوده . او شیفته این بود که به دیگران قدرت فوق بشری بده:

دکتر کارل مالوس

بنابراین مانند سریال او روی انسان ها آزمایش می کرد و بودجه کارهاش رو هم گروه مجریان جنایت “Enforcers” (برای آشنایی با این گروه این مقاله رو مطالعه کنید) تامین می کرد. بعد ها او دانشمند اختصاصی خلاف کار ها و ویلن ها شد! در اولین حضورش هم Human Fly رو برای دزدی فرستاد اما زن عنکبوتی (جسیکا درو)  جلوش ایستاد. این اواخر هم توسط کارنیج خورده شد و پس از دفع شدن از کارنیج (!!!!!) به ترکیبی از انسان/سیمبیوت تبدیل شد! قرمز بودن عینکش هم اشاره به کارنیج داره!

 

۶- اشاره به مدرسه اگزاویر؟

 اشاره به مدرسه اگزاویر؟

در اپیزود های پایانی اون پلیس به وستچستر اشاره کرد که ممکنه به مدرسه اگزاویر و میوتانت ها اشاره داشته باشه!

 

 

۵- زندان «رفت» (Raft)

زندان «رفت» (Raft)

چندین بار در سریال به زندان «رفت» (Raft) اشاره شد! در دنیای کمیک های مارول این زندان زیر آبه و امن ترین زندانه که خطرناک ترین خلافکاران رو اونجا نگه میدارن. در دنیای سینمایی هم دیدیم که پس از وقایع فیلم "جنگ داخلی" اعضای تیم Cap به اونجا فرستاده شدن. اما یکی از مهم ترین ویژگی هاش این بود که زندانی ها ۲۳ ساعت از روز رو در انفرادی به سر می برند!!!! پس «استیو» بی دلیل دوستانش رو فراری نداد.

 

۴- اسکرال ها!!!

اسکرال

در قسمت اول  به مشتری های جسیکا اشاره شد. یکی از مشتری هایی که به دفتر جسیکا اومده بود زنی بود که ادعا داشت گروهی از مارمولک های تغییر شکل دهنده به دولت نفوذ کردند!!! این مارمولک های تغییر شکل دهنده اشاره مستقیمی داره به اسکرال ها و ویژگی هاشون!! (اسکرال ها بیگانه های فضایی در دنیای مارول هستند که در این مقاله معرفی شده اند) آيا این پیش زمینه ای برای حضور اسکرال ها در دنیای سینمایی مارول است؟!

 

۳- «فوربوش» کیست؟

 «فوربوش»

در دنیای سینمایی مارول استن لی یک «واچر» معرفی شد! اما نکته ای که در دنیای مارول/نتفیلیکس وجود داره اینه که استن لی با نام کاپیتان «ایروینگ فوربوش» شناخته میشه!!!!

این اسم اشاره ای داره به «فوربوش-من» (Forbush Man) که اولین بار در کمیک Snafu سال ۱۹۵۵ تحت American comic book که ناشرش خود مارول بوده حضور یافته خالقانش هم استن لی و جک کربی بودند!

فورباش من

او در دنیای ۶۶۵ مارول زندگی می کنه و کمیک هاش فضای کمدی داره! «ایروینگ فوربوش» کارمندی در شرکت Marble Comics(اشاره به مارول) بوده که به استن لی اشاره داره!

 

۲- چهارمین اشاره به مردعنکبوتی

چهارمین اشاره به مردعنکبوتی

یکی از اصلی ترین دلایلی که جسیکا انقدر سختی کشیده و به انحراف کشیده شده فقدان والدین بوده! پیتر عمو بن و زن عمو می رو داشته کسی که باعث تربیت شخصیت به این خوبی شده عمو بن بوده!

در قسمت آخر و  جایی که جسیکا و مادرش داشتند از دست پلیس فرار می کردند مادر او می خواست نصیحتش کنه! در این لحظه بود که ما اشاره ای دیگر به جمله معروف عمو بن دیدیم!(با این کارشون در آینده چطور می خوان کراس اور داشته باشند! با این تفاسیر کمی غیر ممکن به نظر میرسه!)

 

۱- اشاره به ۹ جون Hellcat

 اشاره به ۹ جون Hellcat

پس از عمل دکتر «مالوس» روی «تریش» جسیکا سریعا او رو به بیمارستان رسوند! پس از معاینه و بهبود «تریش» دکتر به او یادآور شد که دوتا از ۹ جونش رو مصرف کرده که اشاره داشت به ۹تا جون داشتن Hellcat! و البته در اپیزود آخر (13) دیدیم که بالاخره معلوم شد تریش بعد از اون عملی که دکتر مالوس رویش انجام شد قدرت های فوق بشری گربه ماننده پیدا کرده! منظورم اونجایی هستش که جلوی آسانسور و با حرکت سریع پا نذاشت گوشی تلفنش بیفته!

 هل کت - گربه جهنمی - تریش واکر

 

نویسنده: احمد فقیه

P.Constantine

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فصل دوم سریال جسیکا جونز

نقد و بررسی فصل اول سریال جسیکا جونز 

معرفی شخصیت: جسیکا جونز 

15 صحنه برتر سریال جسیکا جونز

ایستر اگ(EASTER EGG)ها و اشارات سریال "پانیشر"

اشارات و ایستر اگ های فصل اول سریال مدافعین (DEFENDERS)

ایستراگ های سریال آیرون فیست (IRON FIST EASTER EGGS)

25 ایستراگ سریال لوک کیج

اشارات و ایستر اگ های فصل دوم سریال بی باک (DAREDEVIL)

10 نكته جالب (EASTER EGG) در سریال تلویزیونی DAREDEVIL

اگر از سریال جسیکا جونز خوشتون میاد پس حتما عاشق این کمیک ها میشوید!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

winter-soldier-911
#1 winter-soldier-911 1397-01-12 18:43
یعنی حتی یه کامنت نداره این مقاله؟
من فعلا سریالشو ندیدم ولی اونایی که دیدید چرا کامت نمیزارید؟
یا فقط منم که طرفدار جسیکا جونزم :cry:

چقدر آقای فقیه زحمت کشیده واسه این مقاله
نقل قول کردن
Marc Spector
#2 Marc Spector 1397-01-12 19:11
به نقل از winter-soldier-911:
یعنی حتی یه کامنت نداره این مقاله؟
من فعلا سریالشو ندیدم ولی اونایی که دیدید چرا کامت نمیزارید؟
یا فقط منم که طرفدار جسیکا جونزم :cry:

چقدر آقای فقیه زحمت کشیده واسه این مقاله

اخه من به شخصه نظر خاصی نداشتم و گفتم تنها چیزی که میتونم بگم یه تشکره که اونم اگر درست یادم باشه آقای فقیه خوششون نمیاد(همچنین آقای ترابی)،برای همین گفتم کامنت نذارم بهتره. اگر نه آقای فقیه دمتون گرم.
نقل قول کردن
A_H_A
#3 A_H_A 1397-01-12 19:30
ندیدم سریالشو اصلا نمی دونم ارزش دیدن داره یا نه
ولی خداییش شما با ذره بین فیلمارو میبینیدا
نقل قول کردن
P.Constantine
#4 P.Constantine 1397-01-12 19:36
به نقل از A_H_A:
ندیدم سریالشو اصلا نمی دونم ارزش دیدن داره یا نه

من نمی دونم شما چند سالتونه ولی اگه ۱۶ سال به بالا هستید این سریال بسیار توصیه میشه! در دیدنش شک نکنید مخصوصا فصل اولش که غوغا کرد!
نقل قول کردن
MCU lover
#5 MCU lover 1397-01-12 20:38
دوباره آقای فقیه با ایستراگ های بینظیرشون خسته نباشید.من بعداز این همه فصل تازه عکس استن لی رو پیدا کردم :-* .نمیدونم چرا ولی همیشه میترسیدم که تریش به هلکت تبدیل بشه که شد. *#3*
جسیکا که هیچی من وقت گذاشتم تمام سریالای مارول نتفلیکسو دیدم و بنظرم واقعا ارزش داره
نقل قول کردن
Spider-Fan
#6 Spider-Fan 1397-01-12 21:15
خسته نباشید آقای فقیه
سریال های مارول/نتفلیکس واقعا عالین و امیدوارم زودتر کراس اور شون با اونجرز رو ببینیم.
(اگه تو دیدن این سریال ها شک دارین مقایسه‌ش کنین با سریال های CW :lol: )
در مورد آیتم ۲۳ : :-* (یه جور سانسور‌ش میکردین خب :lol: )
نقل قول کردن
Mr.Harper
#7 Mr.Harper 1397-01-12 23:31
تشکر بابت مقاله و خسته نباشید
این فصل سریال شاید نسبت به فصل قبل کمی ضعیف تر بود ولی من خیلی سریالشو دوست دارم و از این فصل هم لذت بردم. بخصوص اپیزود 11
بعضی از این ایستراگا رو متوجه نشدم که آقای فقیه زحمت کشیدن تهیه کردن. ممنون بابت زحمتی که کشیدید.
اپیزود آخر دقایق پایانیش دیگه نشون داد که تریش فصل بعد به Hellcat تبدیل میشه.خصوصا بعد از ایستراگایی که مربوط به تریش و شخصیت هل کت میشد. لحظه ای که خواست سوار آسانسور بشه و رهگذر بهش تنه زد گوشیش از دستش افتاد ولی سریع با پاش گرفتش. که خودشم جا خورد. نمیدونم این تبدیل شدنش رو دوستیش با جسیکا چه اثری میذاره. جسیکا که گفت دیگه نمیخواد ببینتش ولی شاید اتفاق دیگه ای بیفته و ببخشتش. از دوستیشون که خیلی خوشم میاد
باید تا فصل سوم صبر کنیم فعلا
نقل قول کردن
amiralispiderman1
#8 amiralispiderman1 1397-01-13 09:21
سلام به همه
من بعد مدت ها عضوبن اولین نظرمو گذاشتم :lol:
میخواستم بدونم این سریال صحنه غیر اخلاقی که نداره داره
:sigh: میخواستم ببینم سریالشو ولی اگه داشته باشه نمیبینم
لطفا جواب بدید ممنون :-)
نقل قول کردن
P.Constantine
#9 P.Constantine 1397-01-14 12:07
به نقل از amiralispiderman1:
سلام به همه
من بعد مدت ها عضوبن اولین نظرمو گذاشتم :lol:
میخواستم بدونم این سریال صحنه غیر اخلاقی که نداره داره
:sigh: میخواستم ببینم سریالشو ولی اگه داشته باشه نمیبینم
لطفا جواب بدید ممنون :-)

شما می تونید نسخه بازبینی شده که در سایت های ایرانی موجوده دانلود کنید.
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#10 Superior Sepehr.M 1397-01-14 12:57
من به همه دوستانی که سریال های مارول رو ندیدند پیشنهاد میکنم که حتما ببینند .واقعا ارزش داره .مخصوصا ویلن های فصل یک مثل کیلگریو ، ویلسون فیسک، مادام گائو ، کرنل استوکس و ....
ایستراگ ها عالی بودند . من بیشتر از همه از اون صحنه ای خوشم اومد که جسیکا به مادرش گفت اگه به من بگی قدرت زیاد مسئولیت زیاد رو به همراه داره روت بالا میارم :lol:
در مورد اسکرال ها هم بگم اگه بشه چی میشه 8)
خیلی ممنون برای ایستراگ ها
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید