10 تا از بزرگترین تغییرات انیمیشن "مردعنکبوتی نامحدود" (Spider-Man Unlimited) در مقایسه با دنیای کمیک

10-تا-از-بزرگترین-تغییرات-انیمیشن-مردعنکبوتی-نامحدود-spider-man-unlimited-در-مقایسه-با-دنیای-کمیک

مرد عنکبوتی نامحدود، یکی از عجیب ترین و متفاوت ترین انیمیشن های اسپایدرمن بود که در دهه 90 میلادی پخش شد. دلیل این عجیب بودن هم به تغییرات بزرگی که بر سر شخصیت ها رخ داده بود بر میگرده.

مقدمه: به طور کلی در دهه 90 میلادی، مارول تعداد نسبتاً زیادی انیمیشن های مختلف پخش کرد، بعد از موفقیت انیمیشن هایی مثل اسپایدرمن: مجموعه کارتونی (Spider-Man: The Animated Series) و ایکس من: مجموعه کارتونی (X-Men: The Animated Series)، مارول تصمیم به ساخت این سری کرد به نام مردعنکبوتی نامحدود (Spider-Man Unlimited) که هر چند عمر کوتاهی در میان سریال های انیمیشنی مارول داشت اما به هر حال به متفاوت ترین شکل ممکن برای انیمیشن های مارول، دهه 90 میلادی را به اتمام رساند. پس از موفقیت مجموعه کارتونی ماورای بتمن (Batman Beyond)، نویسندگان مجموعه مردعنکبوتی نامحدود تصمیم به ایجاد جوی مشابه آن کردند و از این رو فضای سریال در آینده رخ میداد. البته که این مجموعه به هر حال به نحوی خاص و مارول گونه نوشته شده بود که در نهایت باعث تغییراتی در داستان ها و شخصیت های مردعنکبوتی شد. که در این مقاله بنا است به این تغییرات بپردازیم (شما میتونید تمام قسمت های این سریال را در اینجا از سایت ما دانلود کنید). مقاله زیر هم موضوع مشابهی داره:

10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

 

10- داستان مجموعه در مکانی به اسم زمین مخالف (Counter-Earth) رخ میدهد

10- داستان مجموعه در مکانی به اسم زمین مخالف (Counter-Earth) رخ میدهد

به جای اینکه مانند مجموعه ماورای بتمن داستان انیمیشن در آینده ای دور در زمین اصلی رخ دهد، نویسندگان تصمیم گرفتند مکان وقایع مجموعه را تغییر دهند. ماجرا از این قرار بود که ما درمیابیم، اسپایدرمن به مکانی یا بهتره بگیم سیاره ای تازه کشف شده به نام Counter-Earth منتقل شده که درست در نقطه مقابل زمین و آنسوی خورشید قرار دارد.

این دنیا همان طور هم که در کمیک ها هم وجود دارد، به عنوان پایه ای برای ساخت این مجموعه کارتونی در نظر گرفته شد. با حضور تکامل دهنده عالی (High Evolutionary) علاوه بر پیشرفت جامعه بیستیال (حیوانی) و انسانی این سیاره، مشخص بود که تکنولوژی های پیشرفته ای هم در این دنیا پدید آمده که فضای مورد نیاز نویسندگان را برای داستان فراهم میکرد.

 

9- اسپایدرمن یک لباس جدید با تکنولوژی نانو از رید ریچاردز دریافت کرد

اسپایدرمن یک لباس جدید با تکنولوژی نانو از رید ریچاردز دریافت کرد

در ابتدای سریال پیتر پارکر در لباس قرمز و آبی کلاسیک خودش ظاهر شد که به ما این ایده را میداد که این مجموعه با سری قبلی خود (اسپایدرمن: مجموعه کارتونی) ارتباطاتی دارد. اما طولی نکشید که پیتر این لباس را کنار گذاشت و با یک لباس پیشرفته ساخته شده به کمک نانو تکنولوژی که در دستگاهی دور مچش بود جایگزین شد.

هرچند که نحوه ی ساخت این لباس فوق پیشرفته نانو هیچ گاه بیان نشد، اما نشان داده شد که این لباس به کمک رید ریچاردز (آقای شگفت انگیز از چهار شگفت انگیز) ساخته شده. نکته جالب درباره این لباس این بود که بعضی از اجزاء لباس مانند شنل رشته رشته تار عنکبوت مانند آن، از یکی از شخصیت های فوق العاده معروف کمیک های آن زمان، اسپایدرمن 2099 الهام گرفته شده بود (لباس مردعنکبوتی 2099 هم چنین شنلی داشت. این مقاله را بخوانید).

 

8- پیتر پارکر یک خانواده جدید پیدا کرد، هرچند که همچنان با ام جی هم بود

پیتر پارکر یک خانواده جدید پیدا کرد، هرچند که همچنان با ام جی هم بود

اسپایدرمن: مجموعه کارتونی، مری جین (ام جی) را به عنوان عشق اصلی زندگی پیتر پارکر معرفی کرد. بنابراین هرچند کوتاه اما در قسمت اول سریال اسپایدرمن نامحدود ما ام جی را در همان نقش مشاهده کردیم. اما در طی سفر اسپایدرمن به Counter-Earth او در زمین اصلی باقی ماند و دیگر هم خبری از او نشد.

پیتر پارکر که در سیاره ی جدید مجبور به یافتن محلی برای زندگی بود، سرانجام چرخ روزگار نائوکو یامادا (Naoko Yamada) و پسرش Shayne را سر راه او قرار داد. هرچند که پیتر قبلاً همیشه با مری جین بود و در مجموعه نیز هیچ رابطه رومانتیکی بین Naoko و پیتر شکل نگرفت اما مشخص بود نائوکو و پسرش قراره ساختار و نوع تعاملات معمول خانوادگی پیتر را عوض کنند.

 

7- گرین گابلین دنیای Counter-Earth در واقع آدم خوبه داستان بود!

گرین گابلین دنیای Counter-Earth در واقع آدم خوبه داستان بود!

اسپایدرمن نامحدود، به واسطه تغییرات بزرگش بر سر شخصیت های شرور کمیک های مردعنکبوتی نیز شهرت پیدا کرد و ما شاهد این بودیم که از میان این دشمنان معروف که تعداد کمی از آنها هم حضور پیدا کردند بسیار بسیار با شخصیت های اصلی شان در کمیک ها متفاوت بودند که یکی از بارزترین این مثال ها، یک گرین گابلینِ قهرمان بود! همانطور که گفته شد او شخصیت خبیثی نبود و به مرد عنكبوتی كمك میكرد تا با حاكمان سیاره Counter-Earth بجنگد. هویت او به طور دقیق و مستقیم فاش نشد ولی چون به نائوکو علاقه داشت به احتمال زیاد شوهر سابق او یعنی «هكتور جونز» بود (بعدا كميكي براساس اين سريال منتشر شد كه فقط 5 شماره دوام آورد. اين گرين گابلين روي جلد شماره 2 اين كميك ظاهر شد كه ميتوانيد آن را اينجا ببينيد).

 

6- تکامل دهنده عالی هیچ شباهتی با دنیای کمیک نداشت

تکامل دهنده عالی هیچ شباهتی با دنیای کمیک نداشت

دکتر هربرت ویندهام در دنیای کمیک بوک های مارول یک پژوهشگر در حوزه علوم ژنتیک بود که به اسرار ژنوم انسان دست پیدا کرد و پس از آن زندگی جدید خود را به عنوان تکامل دهنده عالی آغاز کرد. شخصیتی که تصمیم بر آن داشت تا گونه ای برتر و ترکیبی از نسل انسان ها و حیوانات بسازد که به نام Bestials (بیستیال ها) شناخته میشوند. هرچند که انتخاب تکامل دهنده عالی به عنوان شخصیت شرور اصلی داستان انتخاب عجیبی بود اما حضورش در Counter-Earth که محل اصلی خلقتش بود با عقل جور در می آمد.

اما مشکل آنجا بود که این شخصیت از لحاظ ظاهری شباهت بسیار کمی با نسخه کمیکی خودش داشت؛ و زره براق نام آشنایش با یک لباس بیو ارگانیک عوض شده بود که به جای اینکه چهره ای وحشت آمیز برای او پدید بیاورد او را به تمسخر گرفته بود!

 

5- جان جیمسون توسط تکامل دهنده عالی به مرد گرگی (Man-Wolf) تبدیل شد

جان جیمسون توسط تکامل دهنده عالی به مرد گرگی (Man-Wolf) تبدیل شد

داستان سفر اسپایدرمن به Counter-Earth با گم شدن فضانوردی به نام جان جیمسون در سیاره اسرار آمیز تازه کشف شده شروع شد و پسر جونا جیمسون یکی از نقش های اصلی داستان را پس از این واقعه در سریال برعهده گرفت (او به گروه مقاومت در این سیاره پیوست) در دنیای کمیک هم میدانید که جان جیمسون سابقه ی تبدیل شدن به هیولایی به نام مَن وُلف را دارد و در این سریال هم چنین اتفاقی افتاد اما چیزی که عجیب بود نحوه ی تبدیل شدن جان به شخصیت Man-Wolf بود که نحوه پیدایش این شخصیت را دچار تغییراتی نسبت به کمیک ها کرد.

یعنی او به جای یافتن سنگ قدرتمند موسوم به Godstone (اینجا درباره ش توضیح داده شده است) که او را به گرگینه شدن نفرین کند، بواسطه آزمایشات تکامل دهنده عالی به من ولف تبدیل شد (هر وقت عصبانی میشد به من ولف تبدیل میشد!) هرچند که برای این انیمیشن و داستان آن این تغییرات نسبتاً منطقی و مناسب بود اما با توجه به این که این شخصیت را برای اولین بار در دنیای انیمیشن به تصویر میکشید انتظار داشتیم بیشتر به منبع اصلی وفادار باشد.

 

4- مرد ماشینی (Machine Man) در مجموعه حضور پیدا کرد هرچند که پیدایشش به Counter-Earth گره خورده بود

مرد ماشینی (Machine Man) در مجموعه حضور پیدا کرد هرچند که پیدایشش به Counter-Earth گره خورده بود

«مرد ماشینی» سال 1977 و توسط استاد «جک کربی» خلق شد. یعنی در شماره 8 از کمیک 2001: A Space Odyssey دیدیم که ارتش آمریکا برنامه ای دارد برای ساخت خلق روبات های قاتل. او تنها روباتی بود که از این برنامه زنده بیرون آمد و توسط خالقش دکتر «ابل استک» تربیت شد تا ویژگی های انسانی پیدا کند. اولش اسمش رو گذاشتند X-51 . سپس دکتر استک در انفجاری که قرار بود X-51 را نابود کند، کشته شد. بعدشم X-51 از دست مامورانی که میخواستند دوباره او را به برنامه برگردانند، فرار کرد. یعنی به عنوان موجودی دارای عقل و شعور نمیخواست بازیچه دست دولت یا ارتش آمریکا باشد. سپس برای اینکه بهتر انسان ها را درک کند تبدیل شد به یک مامور مالیاتی! این حرفه البته زیاد دوامی نداشت و او در نهایت به عنوان یک عضو رزرو به گروه اونجرز ملحق شد. اینجا بود که بهش لقب «مرد ماشینی» داده شد و ...

اما در این سریال مرد ماشینی یکی از ربات های امنیتی تکامل دهنده ی عالی بود که به Machine Men شهرت داشتند. مردعنکبوتی یکی از این ربات ها را به نام X-25 از نابودی نجات داد و او سپس به مردعنکبوتی و گروه مقاومت پیوست و علیه تکامل دهنده ی عالی شد.

 

3- نسخه های Counter-Earth الکترو و کریون شکارچی هم حضور پیدا کردن

نسخه های Counter-Earth الکترو و کریون شکارچی هم حضور پیدا کردن

همان طور که گرین گابلین تا حد زیادی دچار تغییراتی در شخصیتش شده بود، همین مسئله برای سایر دشمنان معروف مردعنکبوتی در کمیک ها نیز رخ داد که از آن میتوان به الکترو و کریون شکارچی اشاره کرد.

شکارچی (در سریال به اسم The Hunter شناخته میشد) یکی از معدود انسان هایی بود که برای تکامل دهنده عالی کار میکرد؛ و به عنوان یک مزدور استخدام شد تا اسپایدرمن را شکار کند. با سلاح های خیلی پیشرفته ای هم مجهز شده بود که کارش راحت تر شود. از طرف دیگه نسخه جدید الکترو یکی از بیستیال ها بود که در واقع مار ماهی الکتریکی بود که برای تکامل دهنده عالی کار میکرد. به قدری این تغییرات زیاد بود که یکی میدیدش شاید اصلا نمیفهمید که قراره الکتروی این دنیا باشه!

 

2- ونوم و کارنیج یه میزبانی نیاز نداشتند و به موجودی اسرارآمیز به اسم سیناپتیک خدمت میکردند

ونوم و کارنیج یه میزبانی نیاز نداشتند و به موجودی اسرارآمیز به اسم سیناپتیک خدمت میکردند

یکی از بزرگترین تغییراتی که در اسپایدرمن نامحدود صورت گرفت، تغییر نسخه های Counter- Earth شخصیت های سیمبیوتی ونوم و کارنیج بود. که در واقع دلیل سفر اسپایدی به Counter-Earth هم بودند. (بعد از اینکه این دو، سفینه فضایی جان جیمسون را دزدیدند). به نظر میرسید که این سیمبیوت ها به قدری تکامل پیدا کرده اند که دیگر به میزبان انسانی برای بقا نیاز ندارند و به همین دلیل قدرت های اضافه پیدا کرده بودند. در ضمن اونا میتونستند با ترکیب با یکدیگر به موجود جدید و بسیار خطرناکی تبدیل شوند. همچنین آنها برای یک ذهن کندویی بیگانه که بهش سیناپتیک (Synoptic) میگفتند کار میکردند که یکی دیگر از خبیث های اصلی این سریال به حساب می آمد. با این حال پایان مبهم فصل اول این سریال (که فصل آخرش هم بود) یک عالمه سئوال لاینحل درباره نوع ارتباط سیمبیوت های ونوم و کارنیج با سیناپتیک باقی گذاشت.

 

1- اسپایدرمن به یک مبارز آزادی خواه زیر زمینی تبدیل شد!

اسپایدرمن به یک مبارز آزادی خواه زیر زمینی تبدیل شد!

درحالی که اسپایدرمن در زمین اصلی به عنوان دوست خوب محله شما شناخته میشد، اما در این مجموعه او وارد فضایی تازه شد که متوجه شد در این سیاره تبعیض سفت و سختی علیه جمعیت انسان ها وجود دارد و بیستیال ها بر انسان ها برتری دارند. به همین دلیل اسپایدرمن با متحد شدن با جان جیمسون و سایر انسان های گروه مقاومت زیرزمینی، شروع به مبارزه با ظلم و ستم تکامل دهنده عالی کرد. و بدین گونه هویت اسپایدرمن از یک ابرقهرمان خاکی به یک مبارز آزادی خواه تغییر کرد. هرچند که با کنسل شدن این مجموعه پس از فصل اول این جنبه ی جدید از شخصیت او بدون کنکاش و توسعه بیشتر باقی ماند.

 

علی معتمد

aliM

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 تفاوت بزرگ سریال "مرد عنکبوتی: مجموعه کارتونی" با دنیای کمیک بوک

تاریخچه انیمیشن های مرد عنکبوتی

لینك دانلود كارتون های مرد عنكبوتی

آیا میدانستید قرارداد مارول با سونی باعث به وجود آمدن سریال Spiderman: Unlimited شد؟!

15 داستان مرد عنکبوتی که هرگز به سرانجام نخواهند رسید: مردعنکبوتی نامحدود

معرفی تمام گابلین های كمیك های مرد عنكبوتی – قسمت دوم

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت اول

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی تمام حضورهای ونوم در دنیای انیمیشن

کپی برداری بی شرمانه "ماورای بتمن" (BATMAN BEYOND) از مرد عنکبوتی !

نگاهی به لباس های میگل اُهارا ملقب به "مرد عنکبوتی 2099"

بدترین انیمیشن های کمیک بوکی

25 رُبات (ROBOT) برتر مارول

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Reed Richards
#1 Reed Richards 1401-10-02 11:34
من این سریال رو ندیده بودم. عجب تغیرات زیادی داره و چقدر متفاوت هست! :-*
نقل قول کردن
omid23
#2 omid23 1401-10-02 21:47
ممنون از آقای معتمد برای ترجمه مقاله
خوشبختانه من این سریال رو ندیدم.به نظر من بدترین تغییراتش شماره های ۱,۲,۳,۴,۵,۶,۷,۸ ,۹,۱۰بودن :-*
ولی واقعا اون چه قیافه ایه که واسه الکترو درست کردن؟!چرا دندون های نیشش انقدر بزرگه؟!!!
نقل قول کردن
Spidey rulles
#3 Spidey rulles 1401-10-04 10:57
ولی من علیرغم همه ی تغییرات بنظرم برای حداقل یک بار دیدن میشه این سریال را تحمل کرد. مخصوصا از نوع رنگ آمیزی و برخی نوشته هایی که مثل دنیای کمیک میمونه خوشم میاد که حال و هوای کمیک بوکی بهش داده
نقل قول کردن
THE MIX
#4 THE MIX 1401-10-05 18:09
یادش بخیر چند قسمتشو تو یک CD داغون داشتم... دقیق یادم نیست که ونوم و کارنیج به میزبان نیازی نداشتن ولی یادمه که میزبان داشتن هردو، هم ادی براک هم کلیتوس کسدی در سریال حضور داشتن و در سطح سلولی با سیمبیوت ترکیب شده بودن، یک قسمتی هم بود که ادی رو از ونوم جدا کرده بودن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

13

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44