تحلیل و موشکافی تریلر دوم از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" (Spider-Man: Across the Spider-Verse)

تحلیل-و-موشکافی-تریلر-دوم-از-انیمیشن-سینمایی-اسپایدرمن-در-میان-دنیای-عنکبوتی-spider-man-across-the-spider-verse-آنالیز-مایلز-مورالس-مورالزاسپایدر-ورس-سرتاسر

در این مقاله میخواهیم نگاهی بیندازیم به مهم ترین نکاتی که تریلر جدید در دل خود نهفته دارد!

اگر هنوز تریلر را ندیده اید به اینجا بروید.

سرانجام پس از یک وقفه ی نسبتا طولانی تریلر دوم اثر بزرگی به نام "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" عرضه شد و همانطور که انتظارش را داشتیم بسیار زیبا، دراماتیک، بانمک و هیجان انگیز است.

خب، موقعی که تریلر اول اومد سعی کردیم یک موشکافی لحظه به لحظه داشته باشیم (مقاله ش اینجاست) که توصیه میکنیم حتما آن را بخوانید چون اکثر نکات و موارد در آن مورد اشاره و بررسی قرار گرفته است:

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

و در این مقاله میخواهیم به مهم ترین و کلیدی ترین نکات تریلر دوم اشاره کنیم. با ما همراه باشید.

 

1- ارتباط با فیلم های سینمایی اسپایدرمن؟

کارتون تام هالند

تریلر با یک سکانس مونتاژی از سه مردعنکبوتی در دنیای سینما آغاز میشود: مردعنکبوتی توبی مگوآیر، اندرو گارفیلد و تام هالند که البته همه شون رو در شاهکاری به نام "راهی به خانه نیست" دیدیم. دیالوگ هایی هم از زبان آنها از فیلم های خودشان میشنویم. خب این سکانس به نوعی عجیب است و اینکه چرا باید با چنین سکانسی آغاز شود؟ منظورمان این است که این اثر انیمیشن است و چرا باید با صحنه های لایو اکشن مردعنکبوتی آغاز شود؟ شاید برخی بگویند به خاطر محبوبیت فیلم های اسپایدرمن است ولی قسمت اول "سفر به دنیای عنکبوتی" به قدر کافی موفق و پرفروش و تحسین شده از آب درآمد و کلی هوادار برای خودش دست و پا کرده و نیازی به تبلیغ از سوی مردان عنکبوتی لایو اکشن ندارد. پس آیا این سکانس میخواهد بگوید که قراره نسخه هایی از تام و اندرو و توبی در این انیمیشن حضور داشته باشند یا با مایلز مورالز تعامل داشته باشند؟ از قبل هم شایعاتی شنیده شده که مردعنکبوتی تام هالند قراره حتما باشه و اینکه یکی از دلایل تاخیر خوردن این انیمیشن این بوده که میخواستن قرارداد جدیدی با تام ببندد تا حضورش قطعی بشه. ولی برخی هم اعتقاد دارند سونی احتمالا حضور این سه مردعنکبوتی را برای قسمت بعدی کنار گذاشته باشه که میگن حتی از قسمت دوم هم بزرگتر و حماسی تره. ولی سونی سابقه بازی کردن با ذهن و روان مخاطبین رو داره. پس شاید هیچ منظوری از این سکانس نداشته باشه و فقط خواسته حس کنجکاوی ما رو برانگیخته کنه!

 

2- خبیث های فیلم!

بارها گفته شده و تایید شده که اسپات (Spot) قراره شخصیت خبیث اصلی این فیلم باشه. درباره این شخصیت اینجا کاملا توضیح داده ایم ولی خیلی خلاصه و شلیکی باید بگیم که او اسمش هست دکتر جاناتان اوهن با صداپیشگی جیسون شواترزمن و میتونه پُرتال یا دریچه باز کنه به ابعاد و دنیاهای موازی و ... گفته میشه قراره بسیار قوی باشه و در عین اینکه صحنه های کمدی خلق میکنه، پس زمینه تراژیکی داشته باشه که میشه باهاش ارتباط برقرار کرد. در ابتدای نسخه اولیه از تریلر دوم (که میتونید اینجا تماشایش کنید) اسپات را میبینیم که تلاش مذبوحانه ای داره برای سرقت از یک دستگاه خودپرداز در داخل یک فروشگاه و مایلز هم مسخره ش میکنه (بهش میگه "تو یه گاوی یا سگ خالدار؟"!) و نوعی درگیری هم بین آنها نشون داده میشه و کلا میخوان بگن او مثل دنیای کمیک، خبیثی نیست که بشه جدی اش گرفت. ضمن اینکه انگار تازه کاره و زیاد با قدرت هاش آشنایی نداره. ولی مشخصه اینا برای منحرف کردن ذهن ماست و اسپات قراره خیلی خیلی خطرناک باشه (شایدم در ادامه ی فیلم رفته رفته به قدرت هاش اضافه بشه). و البته این وسط صحنه های جدیدی از مایلز و پدر و مادرش میبینیم و متوجه میشیم که در درس زبان اسپانیولی نمره ی B گرفته که باعث تعجب پدر و مادرش میشه. و البته تنش هایی بین آنها هست که در تریلر قبلی هم بود که در تحلیلمون بهشون اشاره کردیم.

والدین مایلز مروالز

خبیثی دیگری که لحظه ای بهش اشاره میشه، والچر هستش که قبلا تو بررسی شرح 15 دقیقه ابتدایی این فیلم بهش اشاره کرده بودیم (به اینجا بروید) و مشخصه که یک ویلن فرعی محسوب میشه که اوایل فیلم میاد و میره!

والچر قرون وسطایی

این والچر ظاهرش کاملا جوریه که حقشه بهش لقب والچر قرون وسطایی داده اند!

 

3- عنکبوتی های جدید

خوب معلومه که کلی عنکبوتی جورواجور در این تریلر هست که در تحلیلمون در اینجا بهشون اشاره و اکثرشون رو معرفی کردیم. ولی اینو بدونید که آنها حالتی افتخاری دارند و معلومه که شاید فقط برای چند ثانیه در فیلم باشند.

ولی در این میان چندین عنکبوتی مهم هستند مثل گوئن عنکبوتی، میگل اهارا (مردعنکبوتی 2099)، زن عنکبوتی سیاه پوست و باردار و .... که در تریلر قبلی هم بودن و همگی با هم نوعی نیروی عنکبوتی نخبه رو تشکیل داده اند برای دفاع و محافظت از چند جهانی عنکبوتی.

زن عنکبوتی باردار

چند تا از اونها هم قبلا حضورشون تایید شده بود و در اخباری که تو سایتمون منتشر کرده بودیم بهشون اشاره شده بود (در اینجا) مثل اسپایدر پانک (اینجا معرفی شده است)، مردعنکبوتی هندی (که ظاهرش زمین تا آسمون با دنیای کمیک فرق کرده و بنظر میرسه قدرتش رو از نوعی مچ بند خاص دریافت میکنه) و بن رایلی (اسکارلت اسپایدر) که انگار صاف از وسط دنیای کمیک بیرون اومده (!) و ... که در این تریلر ظاهر آنها را به طور رسمی برای اولین بار دیدیم. در این میان تایید شده که دنیای مردعنکبوتی هندی یکی از دنیاهای اصلی خواهد بود که در داستان فیلم حضور خواهد داشت. و گفته میشه اسپایدر پانک که به موسیقی هم علاقه داره شاید نوعی رقیب عشقی برای مایلز برای به دست آوردن دل گوئن عنکبوتی باشه (با توجه به اینکه گوئن هم به موسیقی علاقه داره و در دنیای خودش عضو یک Band هستش).

مردعنکبوتی هندی - اسپایدر پانک

اسکارلت اسپایدر

و البته همانطور که در تحلیل قبلی مون اشاره شد، پیتر بی. پارکر با دخترش می دی پارکر برمیگرده که در اینجا به طور رسمی ازش رونمایی میشه و البته در دنیای کمیک می دی پارکر شخصیت مهمیه به نام دختر عنکبوتی یا اسپایدرگرل که در اینجا بهش پرداخته شده.

دختر مردعنکبوتی

 

4- اشاره به دنیای سینمایی مارول

خب از تریلر قبلی هم معلوم بود که میگل اهارا ملقب به مردعنکبوتی 2099 قراره که نقش کلیدی در داستان داشته باشه و به نوعی رهبر گروه نیروی عنکبوتیه و احتمال هم دادیم که یکی از عزیزانش رو از دست داده و همچنین قراره سر مساله ای مهم که مربوط به انتخاب بین نجات جان یک نفر یا نجات کل مولتی ورس میشه با مایلز بدجوری به مشکل بخوره و ارتش عنکبوتی های رو بفرسته به دنبالش و ... ولی اینجا فهمیدیم که انگار اطلاعات بسیار کاملی هم از دنیای عنکبوتی داره چون در جایی میگه "و نذارید از دکتر استرنج و اون خرخون کوچولوی دنیای شماره 199999 براتون بگم!" و میدونید که دنیای شماره ی 199999 همون دنیای سینمایی مارول یا MCU هستش! (البته کوین فایگی اصرار داره به این دنیا بگه دنیای شماره 616!) پس میگل داره آشکارا به وقایع فیلم شاهکار "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" و مردعنکبوتی تام هالند اشاره میکنه!

دنیای سینمایی مارول

ولی این چه معنی میتونه داشته باشه؟ من شخصا احساس میکنم هیچی! یعنی سونی با قرار دادن این جمله فقط خواسته یه جور شوخی با دنیای سینمایی مارول داشته باشه و ما قرار نیست دکتر استرنج یا دنیای سینمایی مارول را در این انیمیشن ببینیم ولی باید منتظر ماند و دید و این فقط نظر منه ...

 

5- یک تصمیم/انتخاب فاجعه آمیز از سوی مایلز؟

یک تصمیم/انتخاب فاجعه آمیز از سوی مایلز

کاملا مشخصه که میگل اهارا مایل نیست مایلز رو به نیروی عنکبوتی خودش اضافه کنه. همچنین به نظر میاد میگل داره به مایلز اخطار میده که مردعنکبوتی بودن چقدر میتونه خطرناک باشه چون بهش جمله ای میگه با این مضمون که "نمیشه همه اونایی که دوست داریم رو نجات بدیم". همچنین صحنه هایی مربوط به اینکه هر مردعنکبوتی باید دست به ایثار بزنه مشاهده میکنیم (مثلا صحنه جان دادن پیتر پارکر دنیای گوئن عنکبوتی در آغوش گوئن) یا اشاره به مرگ عمو بن.

مرگ پیتر پارکر

ولی مساله اینه که مایلز در قسمت اول با معنی ایثار و قربانی دادن آشنا شد چون عمو آرون اش که خیلی هم براش عزیز بود را به ضرب گلوله ی کینگ پین از دست داد. ولی به نظرم در تریلر میگل داره به نوعی دنیای مایلز رو از دیگر دنیاها جدا میکنه (احتمالا به خاطر وجود شخصیت خبیثی به نام اسپات و مخاطراتی که برای مولتی ورس به وجود آورده) بنابراین اگر این استدلال درست باشه حرف های میگل مبنی بر اینکه "نمیشه هر دنیا رو نجات داد" یا اینکه بهش میگه "نمیتونه به دنیای خودش برگرده برامون معنی پیدا میکنند. من برای این حرفم یک دلیل دیگه هم دارم و اونم اینه که طی صحنه ای بسیار کوتاه و لحظه ای، ما انگار اسپات رو میبینیم که انگار در مرکز چندجهانی (مولتی ورس) نشسته و دنیاهای دیگر دور و اطرافش رو به شکل لکه های پُرتال قرار گرفته اند:

جاناتان اوهن

پس فرضیه ی خودم رو دوباره تکرار میکنم: اسپات باعث تهدید و نابودی کل دنیای عنکبوتی شده و میگل میخواد برای جلوگیری از بروز یک فاجعه ی بزرگ دنیای مایلز رو جدا و اونو قربانی کنه تا دیگر دنیاها نجات پیدا کنند ولی مایلز طبیعتاً باهاش مخالفت میکنه و اون دستگاهی که در تریلر قبلی دیدیم و بهش در تحلیل خودم در اینجا اشاره کردم رو خراب میکنه و همین دلیلی میشه برای اینکه میگل با مایلز بجنگه و بقیه رو بفرسته دنبالش! و حدس میزنم همین مساله باعث میشه قهرمانان عنکبوتی به چند دسته تقسیم بشن چون در انتهای تریلر میبینیم که پیتر بی پارکر به میگل میگه "قرارمون این نبود" و مایلز  با شنیدن این حرف میگه: "تو {از این قضیه} خبر داشتی؟"

مایلز مورالس

بنابراین احتمالا بین مایلز و گوئن و پیتر بی پارکر اختلاف ایجاد میشه (پس بیخود نیست اونایی که این انیمیشن رو دیدن اون رو با فیلم تحسین شده ی "جنگ ستارگان: امپراطوری دوباره ضربه میزند" و پایان آن مقایسه میکنند زیرا در آن فیلم هم قهرمانان داستان به چند دسته تقسیم شدند).

 

6- با «اسپایدر – بایت » آشنا شوید!

اسپایدر بایت

وسط توضیحات طولانی میگل اهارا ما یک عنکبوتی جدید به نام اسپایدر بایت (Spider-Byte) را ملاقات میکنیم که به نظر میرسه نقش مهمی در داستان داره. در دنیای کمیک بهش مارگو هم گفته میشه و در دنیایی غنی از نظر فن آوری زندگی میکنه که مردمش اکثر وقتشون رو در متاوِرس سپری میکنند. مشاهده میکنیم که انگار چند نسخه هولوگرام از خودش تکثیر کرده تا به یک کنسول رایانه ای بزرگ دسترسی پیدا کنه. از اونجاییکه که میگل اهارا خیلی تکنولوژیک هستش (چون از دنیای آینده ی سال 2099 میاد)، پس میشه نتیجه گرفت که اسپایدر بایت از اولین نیروهایی بوده که استخدامشون کرده و احتمالا اون ساعت های سفر به دنیاهای دیگر رو ارتقاء داده است.

 

7- ارتش عنکبوتی، گرد هم بیایید!

ارتش عنکبوتی

50 ثانیه ی پایانی تریلر به نبرد بین مایلز و میگل و تعقیب و گریز بین مایلز و دیگر عنکبوتی ها اختصاص داره که نمیخوان مایلز جلوی نقشه شون رو بگیره. اگر تریلر قبلی یه عالمه عنکبوتی مختلف از دنیاهای دیگر رو به ما نشان داد این تریلر بیشتر نشون میده! (مثلا میشه وسط اون شلوغی ها زن عنکبوتی سایبورگی رو هم دید که حضورش در فیلم از قبل تایید شده بود. خبرش اینجاست). یا مثلا مردعنکبوتی زامبی، مردعنکبوتی بازی ps4، اسپایدرمن از کارتون مردعنکبوتی نامحدود، مردعنکبوتی برتر، می دی، اسپایدر گرل، لیدی اسپایدر، مردعنکبوتی روانپزشک و حتی اسب عنکبوتی! و اینا تازه برخی از چهره های جدید هستن و تعداد تقریبا نامحدودی از عنکبوتی ها رو میبینیم که حتی من هم خیلی هاشون رو نمیشناسم و احتمال داره خیلی هاشون اُریجینال بوده و مختص این فیلم خلق شده باشند. و در پایان اون ایستراگ باحال اشاره کردن مردان عنکبوتی به یکدیگر که از میم مشهور کارتون قدیمی مردعنکبوتی گرفته شده و در "راهی به خانه نیست" هم بین مردان عنکبوتی بازخلق شد!

میم معروف مردعنکبوتی

میم معروف اسپایدرمن

خب نظر شما چیه؟ شما چه چیزهای دیگه ای از این تریلر مهیچ متوجه شدید؟ در بخش نظرات بهم بگید!

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

خبر داغ! حضور مردعنکبوتی خارق العاده در انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" تایید شد!

تحلیل تریلر انیمیشن سینمایی "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی"

اطلاعات جدید درباره انیمیشن "مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی" منتشر شد

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپات» (THE SPOT) بدانید

10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داریم!

شرح 15 دقیقه ابتدایی به نمایش درآمده از "سفر به دنیای عنکبوتی 2" در جشنواره سینما کان

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

تمام چیزی که تا به حال درباره انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به درون عنکبوتی 2" میدانیم

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی"

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

 کدام شخصیت‌های عنکبوتی در دنبالهٔ انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" حضور خواهند داشت؟

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

خبر داغ! سونی رسماً تاریخ اکران قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" را اعلام کرد!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

اسکار 2019: پلنگ سیاه و سفر به دنیای عنکبوتی افتخارآفرین مارول شدند!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

خبر داغ: سونی انیمیشن سینمایی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) را میسازد!

اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی جایزه بهترین انیمیشن سال BAFTA را تصاحب کرد

خبر داغ داغ داغ! "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" برنده جایزه گلدن گلوب شد!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

blaksummerz
#1 blaksummerz 1402-01-16 12:58
بسیار مقاله ی عالی و هایپ کننده ای بود
در مورد ۶ فکر میکنم که پیتری که داره میمیره در واقع پیتر بی پارکره چون اگه دقت کنید میشه پاره های لباس عنکبوتیش رو روی بدنش دید
سبک دنیای مرد عنکبوتی هندی خیلی جالبه و انگار از سبک کمیک بوک هندی الهام گرفته که توی کمیک های مرد عنکبوتی هندی هم ازش استفاده شده.
درگیری میگل اپهارا و مایلز هم پیچش داستانی جالبیه اما در کل به اطلاعاتی که از این فیلم داریم نمیخوره که دو قسمتی باشه
در آخر با تشکر از استاد ترابی که این همه وقت خودشون رو میذارن و این مقالات رو مینویسن
نقل قول کردن
omid23
#2 omid23 1402-01-16 14:27
سلام استاد
تحلیلتون فوق العاده بود و به تمامی نکات اشاره کرد و معلوم بود براش خیلی وقت گذاشته شده.من قبل خوندن تحلیل یک فرضیه داشتم اما بعد از خوندن تحلیل فکر میکنم فرضیه استاد محتمل تره.
به نظر من هم سونی تام و اندرو و توبی رو برای قسمت سوم کنار گذاشته اما امکان حضور تام تو این قسمت از توبی و اندرو بیشتره.
خیلی ممنون
نقل قول کردن
omid23
#3 omid23 1402-01-17 14:12
راستی الان یه چیزی به ذهنم رسید
فکر می کنم توی تئوری که استاد توی مورد ۵ مطرح کردن نقشه میگل خیلی شبیه نقشه اسپایدر-نورمن توی قیامت عنکبوتیه
چون نقشه نورمن هم این بود که وارثان رو توی دنیای اصلی(۶۱۶) زندانی کنه و یه دنیا قربانی بشه تا بقیه دنیاها نجات پیدا کنن.
نقل قول کردن
Midnight son
#4 Midnight son 1402-01-17 16:01
مرسی استاد ترابی به خاطر تحلیل دقیق تون
قسمت اول با اون دیالوگ های تاثیر گذارش یکی‌از به یاد ماندنی ترین انیمیشن ها شد الان توی قسمت با این دنیای عظیم و کلی مرد و زن عنکبوتی جدید آدم رو خیلی هایپ میکنه
مورد ۵برام خیلی جالب و اینکه از الگویی مثل امپراطوری دوباره ضربه میزند داره پیروی میکنه پیچش داستانی جالبی به انیمیشن میده
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#5 Armin_Marvel 1402-01-17 18:50
سلام به همه
اول از همه میخام از عوامل سایت مخصوصا استاد ترابی تشکر کنم به خاطر این مقاله عالی
جدا برگام! خیلی انیمیشن گادیه احتمالش زیاده که پدر مایلز بمیره
ولی واقعا منتظرم که بیاد واقعااااااااااا ااا خفنه مخصوصا قسمت دوم
نقل قول کردن
sirmgamer
#6 sirmgamer 1402-01-23 16:09
سلام
ممنون بابت مقاله
بنظرم اینکه میگل اوهارا به پیتر تام هالند اشاره میکنه میتونه اشاره ای به این داشته باشه که این مایلز مال دنیای التیمایت دنیای سینمایی باشه و امکان دیدن پیتر تام هالند احتمالش خیلی کمه چون میگل اوهارا دل پری ازش داشت
پس میشه گفت که ممکنه هر سه نا پیتر لایو اکشن رو می‌بینیم یا توی صحنه‌های بعد از تیتراژ، یا به صورت فلش بک به اتفاقات نو وی هوم و یا کلا هستن و تو تیتراژ نشون داده نشدن (مثل همون کاری رو که تو تریلر های نو وی هوم انجام دادن)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید