10 دلیلی که به خاطرش برای "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" (Across the Spider-Verse) هیجان داریم!

10-دلیلی-که-به-خاطرش-برای-اسپایدرمن-در-میان-دنیای-عنکبوتی-across-the-spider-verse-هیجان-داریم

پس از موفقیت انیمیشن تحسین شده "سفر به دنیای عنکبوتی" کلی دلیل و مدرک هست که به خاطرشون برای ادامه آن هایپ بشویم!

مقدمه: وقتی سونی و مارول در سال 2018 انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" را منتشر کردند، هواداران به خاطر ترکیب سبک های انیمیشن با قصه و شخصیت های جذاب و گیرا شگفت زده شدند. این انیمیشن از امتیاز 97 از 100 در سایت راتن تومیتوز و 87 از 100 در وب سایت متاکریتیک برخوردار است و علاوه بر برنده شدن جایزه اسکار برترین انیمیشن سال، در فهرست برترین فیلم های قرن بیست و یکم بسیاری از منتقدین قرار گرفت. از سوی دیگر، این انیمیشن آنقدر شخصیت ها و داستانک های جذابی را به خوبی به مخاطبین خودش ارائه داد که همگان برای قسمت های بعدی آن هیجان دارند که در این مقاله به 10 تای آنها اشاره میکنیم. و البته از یاد نبریم که چند روز پیش و در جشنواره "کمیک کان"، 15 دقیقه نخستِ قسمت دوم به نمایش گذاشته شد که حسابی هم ترکوند (اینجا بروید تا شرح ش را بخوانید).

 

10- فن آوری های جدیدتر و بودجه ای بیشتر

سفر به دنیای عنکبوتی 2

بر کسی پوشیده نیست که "سفر به دنیای عنکبوتی" نقطه اوج انیمیشن در سالهای گذشته بود. این اثر با ترکیب سبک سنتی انیمیشن با استایل انیمیشن های دهه 80 میلادی و انیمیشن سه بعدی (رایانه ای) چیزی را ارائه داد که قبلاً کسی نظیرش را ندیده بود. و احتمالا درخشان ترین جنبه در "سفر به دنیای عنکبوتی" مربوط میشد به سبک بصری یا بهتره بگیم اون کارگردانی هنری (art direction) که از دنیای کمیک الهام گرفته بود. واقعا دیگه لازم نیست بگیم که این انیمیشن سبکی داشت که به رگ و ریشه های منحصر به فرد کمیک بوک به طور "خلاقانه" ای احترام میگذاشت و این مدیوم را به جلو هل میداد و انگار یک کمیک بوک زنده بود. و اکنون گفته میشه که سازندگان قسمت دوم قراره از جدیدترین فن آوری هایی که در دنیای انیمیشن وجود داره بهره بگیرند که از فن آوری های سال 2018 خیلی جلوتر هستند و حتی بودجه ای به اندازه 150 میلیون دلار در اختیار دارند که از بودجه ی فیلم اول (90 میلیون دلار) بیشتره! همچنین تهیه کنندگان و مغز متفکر این انیمیشن یعنی فیل لُرد و کریس میلر چند روز پیش در جشنواره "سینما کان" گفتند: "قسمت دوم خیلی بزرگتر از قسمت قبلی است و رکورد بیشترین تعداد انیماتور را در میان تاریخ فیلم های سینمایی انیمیشن دارد. داستان در شش دنیای مختلف گسترده شده (برخلاف قسمت قبل که داستان فقط روی دنیای مایلز متمرکز بود) و این یعنی قسمت دوم، 6 برابر از قسمت اول بزرگتر است".

 

9- مرد عنکبوتی 2099

اسپایدرمن 2099

بهترین بخش تیزر تریلر منتشره از قسمت دوم، مربوط به حضور میگل اوهارا ملقب به «مرد عنکبوتی 2099" میشد. همانطور که در صحنه پس از تیتراژ قسمت قبل دیده بودیم این شخصیت در قسمت دوم حضور داره و قراره شخصیت مهمی باشه. اسکار ایزاک بازیگر مطرح سینما جای او صحبت میکنه که این اواخر حسابی با حضور در نقش «مون نایت» خوش درخشیده. خودش گفته تنها به این شرط در این کار حاضر شده که شخصیتش خسته کننده نباشه (او همچنین اظهار داشت که مرد عنکبوتی 2099 برخلاف دیگر مردان عنکبوتی اهل جوک گفتن نیست و بسیار جدیه!) کریس میلر و فیل لرد هم بهش اطمینان داده اند که میگل اوهارا از شخصیت های بسیار جذاب و پیچیده داستان است. صحنه مبارزه او با مایلز که در تیزر پخش شده دیدیم، نشون میده که به لطف حضور آقای Joaquim Dos Santos به عنوان یکی از کارگردانان این انیمیشن قراره با صحنه های اکشن معرکه ای همراه باشیم. میگل اوهارا همیشه از شخصیت های بسیار محبوب هواداران اسپایدرمن بوده و آرزوی دیدنش را بر روی پرده سینما داشته اند و این بار قراره به آرزوی خود برسند.

 

8- قراره در دو بخش ساخته بشه پس داستانش خیلی حماسیه!

طبق اطلاعات منتشر شده از "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی"، قرار است در دو بخش ساخته شود که بخش دوم "تحت عنوان "فراتر از دنیای عنکبوتی" با یکسال تاخیر یعنی در سال 2024 عرضه خواهد شد. بنابراین مشخصه که قراره داستان بسیار بزرگ و حماسی را در آن شاهد باشیم زیرا قراره مثل فیلم های "جنگ بینهایت" و "پایان بازی" در دو قسمت عرضه بشه. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده که مایلز مورالز باید با تیم عنکبوتی جدیدی به جنگ خبیثی بسیار نیرومند برود که قبلاً نظیرش را ندیده ایم! (وارثان؟) دیوید کالاهام به عنوان نویسنده این اثر آن را یک ماجراجویی عظیم توصیف کرده و حتی گفته که کار روی این پروژه را یک سال قبل از اینکه قسمت اول اکران شود آغاز کرده بوده! و این باعث میشه ما به یاد رویدادهای عظیمی که در سالهای اخیر در کمیک بوک های اسپایدرمن روایت شده اند بیفتیم. ضمن اینکه ویدئوی به نمایش درآمده در جشنواره سینما کان فاش کرد که به دلیل وقایع فیلم قبلی، شخصیت های خبیث از دنیاهای مختلف به دنیاهای دیگر برده میشوند! دیدن نسخه های دنیای موازی از خبیث های معروف داستان های اسپایدرمن خودش یک عالمه دلیله برای هایپ شدن! (حضور والچر هم تایید شد).

خاندان وارثان

در حقیقت، در دهه گذشته اسپایدرمن دو رویداد بسیار مهیج و مهم داشت به نام های "دنیای عنکبوتی" و "قیامت عنکبوتی" که در هر دوی آنها خبیث های بسیار نیرومند جدیدی به نام "وارثان" حضور داشتند (میتونید این رویدادها را به زبان فارسی در اینجا و اینجا بخوانید) آنها خانواده ای مخوف هستند که برای زنده ماندن از انرژی درونی زنان و مردان عنکبوتی در سرتاسر عالم تغذیه میکنند و بنابراین در دنیاهای مختلف سفر کرده و عنکبوتی ها را شکار میکنند! برای شکست دادن آنها در دنیای عنکبوتی مردان و زنان دارای قدرت های عنکبوتی از دنیاها و زمان های مختلف گرد هم آمدند. ولی در نهایت در قیامت عنکبوتی برگشتند تا انتقام بگیرند. مارول در سالهای اخیر دیگر چنین خبیث های مخوف و دلهره آوری نداشته است! بسیاری از هواداران مرد عنکبوتی اعتقاد دارند که شاید تنها جایی که ما بتونیم شاهد یک اقتباس درست و حسابی از رویدادهای مذکور و حضور "وارثان" باشیم در  "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" است زیرا تنها آنها هستند که میتوانند تهدید درست و حسابی برای چنین پروژه عظیمی باشند که قراره درباره مولتی ورس و مردان و زنان عنکبوتی باشه.

 

7- فهمیدن اینکه سرنوشت پیتر بی. پارکر و مری جین دنیای چی شد

پیتر بی پارکر

در "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" شاهد دو مری جین بودیم. یکی از آنها همسر پیتر پارکری بود که در ابتدای فیلم کشته شد و دیگر مری جین در واقع همسر «پیتر بی. پارکر» بود. او ما را یاد مری جین سه گانه سم ریمی می انداخت و شاید میخواستن نشان بدهند که اگر پیتر و مری جین در آن سری با هم ازدواج میکردند چی میشد! اما در کمال تعجب کارشان به طلاق کشیده بود (چون ظاهرا مری جین دلش بچه میخواسته ولی پیتر به خاطر استرس و نگرانی های حرفه ابرقهرمانی قبول نکرده و ... در هر حال مشخص بود پیتر و مری جین همچنان همدیگر رو دوست دارند و به خصوص پیتر وقتی نسخه موازی مری جین را در دنیای مایلز مورالز ملاقات کرد کلی براش زبون ریخت! در آخر هم دیدیم که پیتر تصمیم گرفته با دسته گل بره سراغ مری جین خودش. پس دوست داریم بدونیم که سرنوشت آنها چه شد چون پیتر بی. پارکر از شخصیت های فوق العاده عالی قسمت اول بود که قراره برای قسمت دوم برگرده و ما واقعا برای دیدن مجدد او هیجان داریم!

 

6- تنوع نژادی و فرهنگی بیشتر

تنوع نژادی بیشتر

مارول با "سفر به دنیای عنکبوتی" به وضوح نشان دادند که کمپانی هستش که از نشان دادن تنوع نمیترسه. این خودش به تنهایی قابل تقدیر است ولی قضیه فراتر از اینه! شما ببینید که مارول اجازه داده از شخصیت اصلی و درجه یکش یعنی اسپایدرمن که محبوب ترین و پولسازترین شخصیت تخیلی دنیا در حال حاضره، یک انیمیشن سینمایی (که در سرتاسر جهان پخش شده) ساخته بشه که شخصیت اصلیش سیاه پوستی هستش به نام «مایلز مورالز». یعنی در اولین حضور خودش در ژانر انیمیشن سینمایی ما شاهد یک اسپایدرمن سیاه پوست، یک عنکبوتی مونث، یک اسپایدرمن آمریکای لاتینی (منظورمون میگل اوهارا هستش)، یک خوک عنکبوتی و یک دختر عنکبوتی ژاپنی بودیم! به این میگن اوج جسارت! و ما برای دیدن تنوع نژادی و فرهنگی بیشتر در قسمت های بعدی نیز هیجان داریم و مطمئن هستیم این اتفاق میفته. در تیزر تریلر منتشر شده نیز دیدیم که اشاراتی شد که شخصیت های متنوعی مثل «مرد عنکبوتی هندی» قراره در آن باشند. و البته در سینما کان تایید شد که «جسیکا درو» (زن عنکبوتی) در این انیمیشن به صورت یک شخصیت سیاه پوست حضور خواهد داشت!

 

5- دیدن مجدد زن عمو می!

دیدن مجدد زن عمو می

«لیلی تیملین» بازیگر نام آشنا، صداپیشه شخصیت زن عمو می در قسمت اول بود (البته زن عموی پیتری که در ابتدای فیلم کشته شد. همچنین پیتر بی. پارکر اشاره کرد که زن عموی دنیایش فوت کرده است). در ادامه مایلز و دیگر عنکبوتی ها نزد او رفتند تا ازش کمک بجویند. او نیز نه تنها به مایلز تجهیزات عنکبوتی داد بلکه نقش قلب متحدکننده عنکبوتی های میان بعدی را نیز بازی کرد و البته همچنان سوگوار پیتر از دست داده اش بود. نوع به تصویر کشیده شدن او جوری بود که کاملا نشان میداد شخصیتی قوی و مستقل دارد و هواداران قطعا منتظر دیدن مجدد وی در قسمت های بعدی هستند به ویژه اینکه زن عمو می با بازی «مریسا تومی» در "راهی به خانه نیست" حسابی گل کاشت و لحظات ماندگاری را خلق کرد و نام این شخصیت را بیش از پیش بر سر زبانها انداخت.

 

4- دیدن نحوه به بلوغ رسیدن مایلز مورالز و نحوه تعاملش با والدین خود

مایلز مورالز - مرد عنکبوتی

قطعا ستاره اصلی داستان قسمت قبلی کسی نبود جز مایلز مورالز. رمز موفقیت "سفر به دنیای عنکبوتی" این بود که سازندگانش فهمیده بودند باید یه داستان کاملا اسپایدرمنی رو روایت کنند. و یک داستان کاملا اسپایدرمنی یعنی این که در بطن خودت شخصیتی ملموس ارائه کنی که عادیه و معمولی و کلی دغدغه و تردید داره و بعدش با قدرت زیادی مواجه میشه و سعی میکنه خودش رو باهاش وفق بده و ... این دقیقا داستان پیتر پارکره ولی سازندگان "سفر به دنیای عنکبوتی" همین داستان رو برای مایلز مورالز روایت کردند . منتهی با یک سری موارد جدید که باعث شد داستان همچنان fresh بمونه. یعنی مثلاً نحوه تعامل مایلز با پدر و مادرش تازگی داشت و دینامیک خاص خودش رو دنبال میکرد. ما دوست داریم ببینیم مایلز در قسمت دوم به چه نوع بلوغ شخصیتی میرسه و رابطه اش با پدر و مادرش به چه شکل میشه. در سالهای اخیر والدین او در دنیای کمیک از هویت مخفی او باخبر شده و ازش حمایت های خوبی به عمل آورده اند. آیا در قسمت دوم یا سوم هم این اتفاق میفته؟ والدین او چه نقشی در داستان ایفا خواهند کرد و آیا خطراتی جان شان را تهدید میکند؟ همه اینها سئوالات جذابی برای هواداران هستند که دوست دارند پاسخ شان را در قسمت های جدید پیدا کنند.

 

3- دیدن تعاملات بین مایلز و گوئن

مایلز و گوئن

گوئن عنکبوتی در قسمت اول یکی از شخصیت های اصلی بود که پس از اون حادثه از دنیای خودش به دنیای مایلز مورالز برده شد (او در همان کالجی که مایلز درس میخواند مشغول به فعالیت شد) و به همراه دیگر عنکبوتی ها نقش عمده ای در تبدیل شدن مایلز مورالز به یک قهرمان ایفا کرد. ضمن اینکه درست مثل دنیای کمیک به نظر میرسید نوعی رابطه رومانتیک هم بین او و مایلز ایجاد شده بود. گفته میشود سونی میخواهد یک سری انیمیشن سینمایی نیز به صورت انشعابی با حضور گوئن عنکبوتی و دیگر قهرمانان زن عنکبوتی بسازد (این خبر را بخوانید). تیزر تریلر منتشر شده از قسمت دوم نشون داد که قراره شاهد تعاملات بیشتر بین گوئن و مایلز باشیم و این خیلی خوبه چون رابطه بین اونا از نقاط قوت اصلی بود و خیلی دوست داریم ببینیم در نهایت آیا به یک رُمانس تمام عیار تبدیل میشه یا نه! (جالب اینه که هر دوی اونا پدرانی دارن که افسر پلیس هستند و میانه خوبی هم با ابرقهرمانان ندارند!).

 

2- دیدن مردان و زنان عنکبوتی جدید

همه ما حدس زده بودیم که در قسمت دوم از نسخه های دیگری از مرد عنکبوتی از دنیاهای دیگر یا تایم لاین های متفاوت استفاده خواهد شد ولی سونی با تیزری که در اینجا تحلیلش کردیم کاملا ما را متقاعد ساخت که در قسمت دوم شاهد عنکبوتی های جدید از دنیاهای موازی خواهیم بود. کمیک های مرد عنکبوتی هم که پر هستند از عنکبوتی های مختلف (میتونید به این مقاله و این مقاله مراجعه کنید). ما قبلاً در این مقاله و این مقاله در سایتمون گفته بودیم که دوست داریم کدامیک از عنکبوتی ها را در قسمت های بعدی ببینیم و قطعا حضور هر یکی از آنها میتواند برامون هیجان انگیز باشد! همچنین اخیراً در سینما کان  اعلام شد که قسمت دوم بسیار بزرگتر و عظیم تر خواهد بود و تعداد شخصیت ها از 40 به 240 افزایش خواهد یافت! هنوز جزئیاتی از دیگر شخصیت های جدید منتشر نشده ولی تعداد زیاد شخصیت ها نشون میده که سونی اهداف و برنامه های جاه طلبانه ای برای این سری داره.

 

1- حضور تام هالند، توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

گفته میشه که تام هالند در "سفر به دنیای عنکبوتی" هم یک حضور افتخاری داشته که حذف شده. اما در قسمت دوم انتظار داریم تام هالند به عنوان صدا پیشه یا حتی به عنوان نسخه انیمیشنی اسپایدرمن MCU حضور داشته باشه. او واقعا نزد هواداران محبوبه و پس از "راهی به خانه نیست" وی را بهترین اسپایدرمن/پیتر پارکر تاریخ سینما میدونند. الانم که دیگه پس از راهی به خانه نیست همه چیز به نظر ممکن میاد و رویای ملاقات و تعامل بین مردان عنکبوتی گذشته سینما کاملا به واقعیت پیوسته است. بنابراین هواداران انتظار دارند که سونی بیاد و از بازیگران قبلی نقش اسپایدرمن یعنی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد نیز به عنوان صداپیشه برخی از مردان عنکبوتی از دنیاهای دیگر استفاده کنه. اینجوری که دیگه محشر میشه و باعث میشه حسابی برای دیدن "در میان دنیای عنکبوتی" هیجان داشته باشیم!

 

"در میان دنیای عنکبوتی" (Across Spider-Verse) روز دوم ژوئن سال 2023 (مطابق با 12 خرداد 1402) اکران میشود.

 

امیر علی قادری

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

شرح 15 دقیقه ابتدایی به نمایش درآمده از "سفر به دنیای عنکبوتی 2" در جشنواره سینما کان

تحلیل و بررسی تریلر انیمیشن "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" + اشارات و ایستراگ ها

داغ داغ! اولین نگاه به قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" منتشر شد ! + اطلاعات تکمیلی

تمام چیزی که تا به حال درباره انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به درون عنکبوتی 2" میدانیم

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" (SPIDER-MAN: INTO THE SPIDER-VERSE)

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

 کدام شخصیت‌های عنکبوتی در دنبالهٔ انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" حضور خواهند داشت؟

10 چیزی که انتظار داریم در انیمیشن " اسپایدرمن: به درون دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

خبر داغ! سونی رسماً تاریخ اکران قسمت دوم انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی" را اعلام کرد!

7 درسی که دی سی باید از انیمیشن "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی " یاد بگیرد

نقد انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی" 

اسکار 2019: پلنگ سیاه و سفر به دنیای عنکبوتی افتخارآفرین مارول شدند!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت اول

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات انیمیشن سینمایی "سفر به دنیای عنکبوتی" – قسمت دوم 

بررسی ریشه های اصلی انیمیشن "اسپایدرمن : به درون دنیای عنکبوتی"

خبر داغ: سونی انیمیشن سینمایی "زن عنکبوتی" (SPIDER-WOMAN) را میسازد!

اسپایدرمن: سفر به دنیای عنکبوتی جایزه بهترین انیمیشن سال BAFTA را تصاحب کرد

خبر داغ داغ داغ! "مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی" برنده جایزه گلدن گلوب شد!

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

MS-Spidey
#1 MS-Spidey 1401-02-12 15:25
من که برای این انیمیشن خیلی هایپم :-)
امیدوارم قسمت دمش هم مثل قسمت اولش شاهکار بشه ;-)
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#2 amirmahdi 1381 1401-02-12 20:56
واقعا دیدن نسخه های دنیای موازی دشمنان مرد عنکبوتی بسیار مهیج و هایپ کننده است
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#3 amirmahdi 1381 1401-02-12 21:01
بنظرم قسمت دوم و سوم یقینا حماسی ترین اقتباس کمیک بوکی کل تاریخ سینما خواهند شد
نقل قول کردن
the Witcher
#4 the Witcher 1401-02-12 23:52
مقاله خیلی خوبی بود
بنظرم قطعا سه مرد عنکبوتی سینما هستند . یا حداقل یکیشون
من خیلی واسه ش هایم. بنظرم قراره با اثری به شدت دیوانه وار روبرو باشیم
نقل قول کردن
the Witcher
#5 the Witcher 1401-02-12 23:52
به نقل از amirmahdi 1381:
بنظرم قسمت دوم و سوم یقینا حماسی ترین اقتباس کمیک بوکی کل تاریخ سینما خواهند شد

موافقم
نقل قول کردن
mjkp
#6 mjkp 1401-02-13 01:32
ممنون‌بابت مقاله
انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی تنها جاییه که به سونی اعتماد دارم و میدونم انیمیشن رو فدای پول نمیکنه
کاشکی سر فیلماش هم وقت بیشتری بزاره تا دوباره شاهکار خلق کنه
نقل قول کردن
s.p.i
#7 s.p.i 1401-02-15 18:02
سلام خیلی ممنونم بابت مقاله
فقط امیدوارم سونی گند نزنه به این انیمیشن که نمیزنه
راستش چیزی که باعث میشه برای دیدن این انیمیشن هیجان زده بشم
دیدن مرد عنکبوتی ۲۰۹۹و دیگر شخصیت های عنکبوتی هست
دوست دارم ببینیم رابطه بین مایلز و گوئن چه جوری هست
شخصیت خبیث ماجرا امیدوارم وارثان ببینیم
سرنوشت پیتر بی پارکر هست امیدوارم دوباره ببینیمش
کلا دوست‌ دارم این انیمیشن بزنه به سیم آخر و جاه طلب‌ باشه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید