10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد

10-تفاوت-اصلی-بین-مردعنکبوتی-تام-هالند-و-اندرو-گارفیلد

در این مقاله میخواهیم نگاهی بیندازیم به تفاوت هایی که بین دو فرنچایز سینمایی اسپایدرمن وجود دارد.

پس از حضور مجدد اندرو گارفیلد در نقش مردعنکبوتی در فیلم مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست، هواداران بار دیگر به مقایسه نسخه‌های مختلف مردعنکبوتی با یکدیگر کردند. وقتی که صحبت از تام هالند و اندرو گارفیلد میشه، به مضوح مشخصه که این دو بازیگر تونستن دو نسخه متفاوت از مردعنکبوتی نشون بدن. هرچند که هردو مردعنکبوتی شباهت‌هایی باهم دارن، اما تفاوت‌هایی که بین اونهاست جالب تره، و اونارو خاص کرده. با این مقاله آشنا باشین تا با 10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و اندرو گارفیلد آشنا بشید.

مقالات زیرا را هم بخوانید:

چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی توبی مگوایر و اندرو گارفیلد

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

 

10- دنیای ابرقهرمانی

مردعنکبوتی - اونجر

وقتی که تام هالند به عنوان مردعنکبوتی پا به MCU گذاشت، وارد جهانی شده بود که از قبل قهرمان‌ها، بیگانه‌ها و تهدیدات مختلف دیگه‌ای رو شناخته بود. درواقع میشه گفت MCU به شکلی کامل شده بود و با ورود مردعنکبوتی، نظام کلی این دنیای ابرقهرمانی همچنان حفظ میشد. با ورود تام هالند، این شخصیت مسیری رو طی کرد که از قهرمان و دوست خوب محله، تبدیل به مبارزی در سطح انتقام جویان بشه.

وقتی که مردعنکبوتی اندرو گارفیلد در سال 2012 معرفی شد، فیلمی در سطح جهانی بود. خیلی‌ها تصور میکردن که این کاراکتر پتانسیل داره که صاحب دنیای ابرقهرمانی مجزایی برای خودش بشه. هرچند که این نقشه‌ها در اون سالها به ثمر نرسید، اما حالا پس از معرفی مولتی ورس، بعضی از هواداران نسبت به آینده مردعنکبوتی اندرو گارفیلد خوش بین هستند، البته که ممکنه هیچ اتفاقی نیوفته.

 

9- شرورها

هرچند که مردعنکبوتی تام هالند به همراه انتقام جویان با ثانوس و ارتش اون مبارزه کرد، ولی در فیلم‌های سولوی خودش با شرورهایی سر و کله زده که از نظر داستانی، اوریجین علمی ‌تری نسبت به مواجهه با یک بیگانه دارن! همونطور که دیدیم، والچر سرکارگری بود که به تکنولوژی پیشرفته دست پیدا کرد و تونست لباس پرواز خودش رو بسازه و در سمت دیگه، میستریو که در ابتدا به عنوان یک جادوگر و مبارز خودش رو معرفی کرد، نابغه فناوری نوین بود و تونسته بود واقعیت مجازی مخصوص خودش رو بسازه.

در نقطه مقابل، شرورهایی که اندرو گارفیلد باهاشون مقابله کرد بیشتر ریشه در بخش علمی-تخیلی کمیک‌های مردعنکبوتی دارن. هر سه اونها، یعنی لیزارد، الکترو و گرین گابلین (هری آزبورن) سناریوی مشابهی رو طی کردن: خطایی که حین انجام آزمایش‌ها پیش اومد، باعث تبدیل اونها به ویلین‌های قدرتمندی شد. البته که شرورها به اندازه کافی سرگرم کننده بودن.

 

8- نمایش زندگی نوجوانانه

دبیرستان مرد عنکبوتی

این حقیقت که مردعنکبوتی نسبت به خیلی قهرمانای دیگه، سن پایین تری داره برای سالها یک قسمت جدا نشدنی از شخصیت اون بوده. مردعنکبوتی اندرو گارفیلد تا حدی تونسته بود این وجهه رو با به تصویر کشیدن احساس ترس و عدم اعتماد کافی در ابتدای کار نشون بده.

ولی به لطف زمان کافی و گسترش دنیای  MCU، مردعنکبوتی تام هالند تونست در نشون دادن این وجهه از شخصیت حتی عمیق تر بره و بهتر عمل کنه. از اونجایی که سه گانه تام هالند کاملا در دوره دبیرستان پیتر پارکر اتفاق میوفته، چیزهای جانبی بیشتری مثل مهمونیای مدرسه و داستان‌های عاشقانه عجیب رو در بر میگیره و به خوبی کم تجربه بودن و اینکه دنبال اثبات خودش هست رو نشون میده.

 

7- بحث اعتماد به نفس

هرچند که در مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست، اندرو گارفیلد به عنوان یکی از کاراکترهای فرعی وارد شد و نتونست نهایت پتانسیل خودش رو به نمایش بذاره، در فیلم‌های سولوی خودش در سال 2012 و 2014 به وضوح باحال ترین نسخه مردعنکبوتی رو نشون داد! همونطور که توی مورد قبلی گفتیم، مردعنکبوتی اندرو گارفیلد تا حدی تونسته بود احساس ترس و عدم اعتماد به نفس کافی شخصیتو در ابتدای کار نشون بده. اما رفته رفته این مشکل حل شد و اندرو گارفیلد تونست با اضافه کردن اعتماد به نفس بالا (و حتی کمی غرور!) به شخصیت نقش رو مال خودش بکنه! این مشخصه ها خیلی در کمیک‌های مردعنکبوتی مشاهده نمیشن و اندرو گارفیلد تونست به خوبی این جنبه های شخصیتی رو به مردعنکبوتی اضافه کنه.

اما مردعنکبوتی تام هالند مثل دو نسخه دیگه، کاملا رها شده نیست، و میشه گفت حلقه ارتباطی گسترده تری داره. ولی هنوزم یه بچه‌ست. هرچند که تا حالا با موقعیت‌های خطرناک زیادی رو به رو شده، و حتی تونسته از پسشون بربیاد، اما وقتی بحث به موقعیت‌های و کارهای اجتماعی میرسه، کاملا مشخصه که به خودش شک داره. خیلی راحت میشه با یادآوری اون صحنه از مردعنکبوتی: بازگشت به خانه به این نتیجه رسید، وقتی که پیتر پارکر از لیز دعوت کرد و بلافاصله به خونه برگشت و گفت می، کمک میخوام یا جایی که سعی داشت از آرون دیویس اعتراف بگیره!

 

6- حس شوخ طبعی

اسپایدرمن-راینو

یکی از جنبه‌های مثبت MCU اینه که به کاراکترهاش اجازه میده که جنبه فان شخصیتشونو حفظ کنن، که برای مردعنکبوتی خیلی خوب نتیجه داده. مردعنکبوتی تام هالند به علت هیجانی که به خاطر سن پایین ترش نسبت به سایرین داره یکی از بامزه‌ترین شخصیت‌های فعلی MCU هست و تونسته صحنه‌های جالبی رو به نمایش بذاره.

مردعنکبوتی اندرو گارفیلد شهامت بیشتری نسبت تام هالند به نقش اضافه کرده، ولی با این حال تونسته شوخ طبعی خودش رو حفظ کنه. شوخی‌های این نسخه از مردعنکبوتی، شباهت بیشتری به نسخه کمیک بوکی اسپایدی داره. همونطور که در کمیک‌های مردعنکبوتی همیشه به چشم میخوره، مردعنکبوتی توی نبرد به حریف خودش کنایه میزنه و سعی میکنه با شوخی کردن تمرکز اونو بهم بزنه.

 

5- داستان عاشقانه

اما استون مردعنکبوتی

چیزی که خیلی‌ها اونو بهترین قسمت سری مردعنکبوتی شگفت انگیز میدونن، رابطه عاشقانه بین پیتر پارکر و گوئن استیسیه. شیمی عالی بین این دو شخصیت دوست داشتنی بود و البته پایان غم انگیزی که اونهارو از هم جدا کرد به جرئت باعث خلق یکی از بهترین زوج‌های تمام فیلم‌های کمیک بوکی شد.

مردعنکبوتی تام هالند بعد از لیز آلن و اتفاقات مردعنکبوتی: بازگشت به خانه درگیر یک رابطه عاطفی با ام جی شد و زوجی که به نمایش گذاشتن انرژی و حال و هوای خوبی داشت. هرچند که با یک فیلم ابرقهرمانی سر و کار داریم، اما این رابطه عاشقانه تونسته تا حد خوبی تعادل خودش رو حفظ کنه.

 

4- محرم اسرار: کسانی که از هویت مخفی باخبرند

دوستان مردعنکبوتی

همونطور هویت مخفی همیشه یکی از مهمترین جنبه‌های کمیک بوک‌های مردعنکبوتی بوده اما همیشه کسی بوده که از این هویت باخبر باشه. پیتر پارکر اندرو گارفیلد، تقریبا بلافاصله به گوئن استیسی درمورد هویت مخفیش گفت، که البته یکی از دلایلی بود که رابطه بینشون از استحکام بالایی برخوردار شد.

برای مردعنکبوتی تام هالند ند لیز، بهترین دوستش، از حقیقت باخبر شد که البته باعث رخ دادن لحظات خیلی جالبی شد و شاهد رد و بدل شدن شوخی‌هایی که این دو دوست صمیمی باهم داشتن بودیم. هرچند که در کل، نسبت به دو مردعنکبوتی دیگه افراد بیشتری از هویت مخفی مردعنکبوتی تام هالند باخبر هستن (که به علت گسترش جهان MCU میشه گفت این یه چیز اجتناب ناپذیره).

 

3- تراژدی شخصیت

مرگ گوئن استیسی

گاهی اوقات در فیلم‌های مردعنکبوتی MCU شاهد لحظاتی هستیم که شخصیت فارغ از هرگونه استرس و اضطرابی داره کارشو انجام میده، حتی وقتی که در قامت مردعنکبوتی ظاهر میشه! اگه کسی فقط همین چند سکانس رو ببینه، شاید فکر کنه با یک فیلم کمدی دبیرستانی طرفه! اما تراژدی، درست لحظه‌ای اتفاق افتاد که پیتر اصلا انتظارشو نداشت. از دست دادن زن عمو می طی اتفاقات مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست، دنیای اونو یه تکون اساسی میده. خیلی‌ها معتقدن که این اتفاق به نحوی باعث بلوغ شخصیت در MCU شده. باید صبر کرد و دید نتایج این اتفاق قراره به چه شکلی خودشو در آینده نشون بده.

در سمت دیگه، مردعنکبوتی اندرو گارفیلد رو داریم... کسی که انگار تراژدی دست از سرش بر نمیداره. اون پدر و مادرش رو در سن پایین از دست داد و بعد از اون، مرگ عمو بن رو پشت سر گذاشت. تمام این اتفاقات، باعث ایجاد حفره عمیقی توی زندگی پیتر پارکر شد. در پایان هم مرگ گوئن استیسی بود که بیشتر از همه روی اون تأثیر گذاشت. همونطور که در مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست هم دیدیم، هنوز نتونسته با اتفاق کاملا کنار بیاد.

 

2- انتقام

در مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست، یکی موضوعاتی که برای طرفداران از اهمیت بالا برخوردار بود این بود که پیتر اندرو چطور با مرگ گوئن استیسی کنار اومده. همونطور که خودش هم اعتراف میکنه، از قبل خشن تر شده. هرچند که همیشه روحیه انتقام اون، برای پیدا کردن قاتل عمو بن بوده. پس اگه قرار باشه انتقامی گرفته بشه و بحث انگیزه به وسط بیاد، باید به مرگ عمو بن مربوط بشه.

در ادامه اتفاقات فیلم، میبینیم که پیتر پارکر تام هالند چطور با نیمه تاریک وجود خودش که به دنبال انتقام مرگ زن عمو می هست سروکله میزنه، حتی به حدی پیش میره این قصد رو به زبون میاره. اما در آخر، وقتی که به نبرد پایانی میرسه، مثل یک قهرمان تصمیم میگیره و نورمن آزبورن رو نجات میده.

 

1- والدین پیتر

والدین مردعنکبوتی

از دست دادن والدین هم یکی دیگه از اتفاقات مهم داستان مردعنکبوتیه. اما همونطور که هیچ نشونه‌ای از عمو بن توی MCU نیست، خبری از والدین پیتر هم نبود. در واقع، وقتی که اولین باری پیتر پاکر تام هالند رو در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی دیدیم، تنها سرنخی که به ما داده شد این بود که زن عمو می به تنهایی پیتر رو بزرگ کرده. تا الآن تنها اشاره مستقیمی که به عمو بن در MCU دیدیم برمیگرده به اپیزود 5 از سری انیمیشنی چه میشد اگر...؟

در سری مردعنکبوتی شگفت انگیز اما، والدین پیتر نه تنها در فلش بک‌ها دیده شدن، بلکه نقش پررنگی در جمع بندی داستان سری هم ایفا کردن. اینطور که مشخص شد، نورمن آزبورن برای پارکرها پاپوش درست کرده بود و به همین دلیل اونها سعی داشتن فرار کنن، که البته موفق نشدن. در سکانس درگیری در هواپیما که در ابتدای فیلم مردعنکبوتی شگفت انگیز 2 رخ داد، سقوط هواپیما باعث کشته شدن پارکرها و البته آدم کش آزبورن شد.

 

سجاد میش مست

Sajja_D

منبع: سایت SR

 All rights reserved © Spidey.ir 2022

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

 مطالب مرتبط با این مقاله:

چرا مردعنکبوتیِ تام هالند به دنیای کمیک وفادار است

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

10 تفاوت اصلی بین مردعنکبوتی تام هالند و توبی مگوایر

10 رویه متداول در فیلم های ابرقهرمانی که فیلم "مردعنکبوتی" (2002) ایجاد کرد

10 تفاوت سری "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" با دیگر فیلم های اسپایدرمن

20 بازیگر برتر "مرد عنکبوتی" در سینما، انیمیشن و تلویزیون!

مقالات مربوط به فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

چرا تام هالند بهترین مرد عنکبوتی در دنیای سینما است

10 لحظه از مردعنکبوتی در MCU که نشان می‌دهد او بهترین است!

سخنرانی تاریخی "اندرو گارفیلد" درباره مرد عنکبوتی+ لینك دانلود

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

رتبه بندی بازیگران فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

10 ایستراگ برتر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2"

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

10 سرنوشت احتمالی برای مردان عنکبوتی توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد پس از فیلم "راهی به خانه نیست"!

10 فیلم و سریالی که مرد عنکبوتی اندرو گارفیلد ممکنه دفعه بعد در آن حضور داشته باشه!

مقایسه فیلم و كمیك‌ "مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز"

پایان واقعي مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2 فاش شد!

نقد و بررسی فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز 2

10 تفاوت مرد عنکبوتی در دنیای سینما با دنیای کمیک

سونی چه بلایی سر "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" آورده؟

عكس های منتشر نشده از پشت صحنه فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز"

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

best of the best
#1 best of the best 1401-03-17 22:48
مقاله‌ خیلی خوب و تخصصی بود. فیض بردیم
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#2 amirmahdi 1381 1401-03-17 22:49
ممنون از مقاله نویس جدید سایتتون. من از انتخاب تصاویر مقاله هم خوشم آمد ;-)
نقل قول کردن
Ossei
#3 Ossei 1401-03-22 00:46
به طور قطع تام هالند به طور "کامل تری" میتونه اسپایدر من رو به ما نشون بده.اون خاکیه، میتونه بولی بشه، میتونه واقعا احساس بیچارگی و معذب بودن بکنه بدون اینکه لازم باشه مثل اندروگارفیلد همیشه کول و خفن به نظر بیاد. ولی چیزی که همیشه میدونستم و نمیخواستم قبولش کنم اینه:
دوره ای که بچه بودم توبی مگوایر و توی نوجوونی اندرو گارفیلد رو داشتم. ارک اونا رو دیدم و شخصیتشون رو درک کردم،لباس اسپایدی رو پوشیدم و وقتی گوین کشته شد چند روز توی خودم کز کردم.
ولی الان که دیگه از اون سن عبور کردم تام هالند اومده. همراه سن بسيار مناسبش که میتونه از نوجوونی تا بزرگسالی پیتر رو خیلی خوب بهم نشون بده ولی موضوع اینه که دیگه برای من یمقداری دیره. این دلیلیه که توبی و حتی اندرو برای من اینقدر عزیزن، اونا یاداور لحضات جادویی هستن که قبلا داشتم.
پ ن: هدف من از این اکانت کمک به اصلاح غلط ها توی مقالات بود ولی لازمه از مقالات خفنی که نوشته میشه توی سایت هم تشکر بکنم. دمتون گرم و به یاد استنلی فقید : Excelsior
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید