معرفی عشق های «بن رایلی» در دنیای کمیک

معرفی-عشق-های-بن-رایلی-اسکارلت-اسپایدر-در-دنیای-کمیک

این مقاله به بهانه پایان رویداد "دارک وب" و نقش پررنگ بن رایلی در آن به روز رسانی و بار دیگر در صفحه اصلی سایت قرار میگیرد.

مقدمه: همانطور که در این مقاله و این مقاله گفته بودیم، سابقه قهرمان بازی های بن رایلی به دهه 90 میلادی و داستان منفور "کلون ساگا" برمیگردد و این یعنی او در تمام این سالها فرصت داشته کلی شخصیت مکمل شامل خانم هایی بشود که باهاشون روابط رومانتیک برقرار کرده و در این مقاله میخواهیم شما را با آنها آشنا کنیم.

مقالات زیر را نیز بخوانید:

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

 

10- کلون گوئن استیسی (Gwen Stacy Clone)

کلون گوئن استیسی (Gwen Stacy Clone)

وقتی بن رایلی در کلون ساگای دهه 90 میلادی برگشت، سرگذشت او و دورانی که در این سالها در تبعید به سر برده بود از طریق کمیک های فرعی و مینی سریز برای خوانندگان فاش شد. اولین این داستان ها به نخستین روزهای خلق شدن بن رایلی به عنوان یک کلون توسط مایلز وارن ملقب به شغال اختصاص داشت. سپس شاهد تلاش او برای فرار بودیم. شغال تونست ردش رو بزنه. او با خودش کلونی از گوئن استیسی را هم برد تا از این طریق خاطرات بن رایلی را تحت تاثیر قرار بده و تحریک کنه. و اینجا نوعی رابطه بین این دو کلون را شاهد بودیم. شغال از این طریق تونست مرحله نهایی آماده سازی بن رایلی را تکمیل کنه تا برای رویارویی با پیتر پارکر آماده بشه و به جنگ او بفرسته (در شماره 149 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز که در اینجا ترجمه شده است).

 

9- لوئیس لِین (Lois Lane)

لوئیس لین - بن رایلی

برای مدتی نسبتاً طولانی بن رایلی جانشین مرد عنکبوتی در کمیک های مارول شده بود و این دوران مصادف شد با رویدادی به نام "مارول علیه دی سی" که اینجا ترجمه شده. در این رویداد دنیای مارول و دی سی برای مدتی کوتاه با هم تلفیق شدو البته شاهد نبردی بین شخصیت های تاپ دو کمپانی با یکدیگر بودیم. به طور مثال روزنامه دیلی بیوگل و دیلی پلنت به نوعی با هم ترکیب شدند. کلارک کنت و معشوقه معروفش، لوئیس لین در این روزنامه کار میکردند و بن رایلی هم عکاس بود که عکس هایش نظر مساعد کلارک را بخودش جلب کرد و به نظر میرسید رابطه خوبی بین آنها شروع شده ولی در طول داستان بن به لوئیس علاقمند شد (وقتی کلارک در قالب سوپرمن برای انجام ماموریتی رفته بود). وقتی در شماره 2 از این کمیک لوئیس مورد حمله تیم آپی بین نسخه های مختلف مارول و دی سی از مترسک قرار گرفت، بن به یاری او شتافت تا ازش محافظت کند و باعث شد تا سوپرمن کمی احساس حسادت کند. لوئیس از بن تشکر کرد ولی مشخص بود علاقه ای به بن نداره. ولی بن رایلی دچار سوءتفاهم شد و به اشتباه فکر کرد لوئیس بهش علاقمند شده به همین دلیل بهش پیشنهاد داده با هم قرار بذارند تا اینکه لوئیس بهش گفت که با کلارک نامزد کرده و همین موقع بود که کلارک از راه رسید و این بیشتر باعث خجالت بن شد. خب این لحظه به قول معروف تداعی کننده همون شانس درب و داغون پیتر پارکره که تو دنیای کمیک بهش Parker's Luck گفته میشه و البته بار دیگر ثابت میکنه که لوئیس همیشه ته دلش با کلارک کنت/سوپرمن است.

 

8- بِتی بِرَنت (Betty Brant)

بِتی بِرَنت (Betty Brant)

وقتی بن رایلی به نیویورک برگشت همچنان خاطرات پیتر پارکر رو داشت و به همین دلیل بار دیگر به خبرنگار دیلی بیوگل یعنی «بتی برنت» که چند سالی بود شوهرش (ند لیدز) را از دست داده بود بار دیگر علاقه نشان داد. اولین نشانه این علاقه وقتی ظاهر شد که  با بتی مصاحبه ای کرد تا به یک سری ابهامات در خصوص اسکارلت اسپایدر پاسخ بده ولی این مساله باعث شد تا به هدفی برای «گریم هانتر» که در تعقیب بن رایلی بود، تبدیل بشه. او سپس بن رایلی را بدون ماسک اسکارلت اسپایدر ملاقات کرد (پیتر او را به عنوان یکی از اقوامش معرفی کرد) و سپس برای مدت کوتاهی با هم بیرون میرفتند و یک بار هم یکدیگر را بوسیدند. ولی همه چیز با بازگشت فلش تامپسون بین آنها به اتمام رسید و بتی سمت فلش رفت ...

 

7- مرگ (Death)

بانوی مرگ - بن رایلی

بن رایلی عضوی از یک گروه منتخب شامل ددپول و ثانوس است که مرتبط شده اند با شخصیت مخوف و نیرومندی به نام «مرگ»!  و به نظر میاد «بانوی مرگ» چشمش او را گرفته است! در واقع مرگ به دلیل زنده شدن و مردن های متوالی بن رایلی درباره ش کنجکاو شد و یه جورایی باهاش بازی میکرد یا به روش های خاص خود بهش کمک میکرد، مثلا با معالجه مشکل زخم های کلونی او یا با زنده کردن کین (که خود مرگ او را کشته بود) و یا با زنده کردن بچه ای که بن رایلی سوگند خورده بود تا کمکش کنه (مرگ خودش را شبیه به دختری زیبا با موهای قرمز درآورده بود).  پیشنهاد میکنیم حتما شماره های 6 و 7 از کمیک بن رایلی را که در اینجا ترجمه شده را بخوانید.

 

6- گابریله گریر (Gabrielle Greer)

گابریله گریر (Gabrielle Greer)

یکی از نخستین اقدامات اسکارلت اسپایدر شکست دادن ونوم بود، زیرا بن رایلی بر این باور بود که پیتر در سالهای گذشته به طور قاطعانه ای با ونوم برخورد نداشته در حالی که سسمبیوت فضایی به نوعی مسئولیتش با او بوده. بنابراین رفت سراغ ونوم و در اولین نبرد ازش کتک سختی خورد! بن رایلی تونست خودش رو تا آپارتمانش برسونه ولی در راهرو نقش بر زمین شد. یکی از همسایه هایش به نام «گابریله گریر» بهش کمک کرد تا بره بیمارستان. از اون به بعد یه مقدار با هم گپ و گفت زدن و با هم قرار گذاشتن (البته یه بار بن مجبور شد وسط یه میهمونی اونو ول کنه و بره ...!). در نهایت با کشته شدن بن رایلی به دست گرین گابلین، گابریله هم از دنیای کمیک ناپدید شد و دیگه اثری ازش نبوده.

 

5- فایر استار (Firestar)

فایر استار (Firestar)

در این مقاله گفتیم که اسکارلت اسپایدرها عضو گروه "مبارزین جدید" (New Warriors) بوده اند. وقتی شغال ویروس مرگبار "کاریون" خود را بر سر مردم شهر اسپرینگ دِیل رها کرد ، اسکارلت اسپایدر و مبارزین جدید به تحقیق درباره مرگ های مرموز پرداختند و اونجا به نظر رسید که نوعی رابطه بین بن رایلی و دیگر عضو این تیم یعنی «فایر استار» در جریان است (در این مقاله به طور کامل فایر استار را معرفی کرده ایم). در واقع پس از این ماموریت بود که فایراستار پیش قدم شد و بن رایلی را به تیم دعوت کرد. اون موقع فایراستار به رهبر تیم یعنی «جاستیس» علاقه داشت ولی نوعی کشش همچنان بین او و بن در جریان داشت که البته با پیدا شدن سر و کله یک اسکارلت اسپایدر خبیث ، به پایان رسید.

  

4- گربه سیاه (Black Cat)

گربه سیاه (Black Cat)

بن رایلی وقتی در هیبت اسکارلت اسپایدر ظاهر میشد چند باری گذرش به گربه سیاه افتاد و حتی وقتی جانشین پیتر شد هم یک ماموریتی با هم انجام دادند. یک بار وقتی فلیشیا برایش برای یک قتل پاپوش دوخته شده بود با هم همکاری کردند ولی بن مدام حواسش پرت میشد زیرا فلیشیا باهاش لاس میزد ! اما به مرور وقتی داشتند با هم علیه یک گروه مافیایی به رهبری شخصی به نام Skull-Jacket همکاری میکردند اعتماد بین آنها بیشتر شد و به بوسه ای بین آنها انجامید که در نهایت با مرگ بن رایلی همه چیز بین آنها تمام شد.

 

3- دِزیره وینتراپ (Desiree Winthrop)

دِزیره وینتراپ (Desiree Winthrop)

وقتی بن رایلی رسما جانشین پیتر پارکر در قامت مرد عنکبوتی شد و هویت اسکارلت اسپایدر را کنار گذاشت، در یک رستوران کوچک به نام Daily Grind مشغول به کار شد و خوانندگان با شخصیت های مکمل جدیدی هم آشنا شدند که مختص خودش بودند. در اینجا بود که برای نخستین بار با خانم «دزیره وینتراپ» که پولدار ، با کلاس و اهل مد های جدید لباس بود. در واقع او در رشته مُد لباس در دانشگاه تحصیل میکرد. البته رابطه بین آنها فوری نبود ولی دزیره مدام سر به سر بن رایلی میگذاشت و از علاقه اش به او میگفت که بن فکر نمیکرد دزیره جدی میگه! ولی در نهایت رابطه ای بین آنها شروع شد که متاسفانه خیلی زود او توسط گرین گابلین کشته شد و دیگر خبری از دزیره خانم نشد. در مجموع به نظر میرسید دزیره جذب اون مرموزیت بن رایلی شده و یا شاید بن برایش با مردهای دیگری که در زندگی اش بودند فرق داشت.

 

2- جسیکا کاراداین (Jessica Caradine)

جسیکا کاراداین (Jessica Caradine)

«جسیکا کاراداین» دختر دنیس کاراداین (همان قاتل «عمو بن») است و برای مدتی نوعی رابطه رومانتیک بین او و بن رایلی  برقرار شد ، یعنی در دوران داستان Clone Saga در دهه 90 میلادی که بن رایلی به اشتباه فکر میکرد مرد عنکبوتی واقعی است و پیتر کلون است. جسیکا یک عکاس است و هویت مخفی بن رایلی را فهمید. جسیکا از اسپایدرمن متنفر بود (چون او را قاتل پدرش میدانست) و پس از فهمیدن هویت بن رایلی رابطه آنها بسیار پرتنش شد ولی خیلی زود نظرش نسبت به مرد عنکبوتی عوض شد و فهمید درباره پدرش نیز اشتباه میکرده است. در نتیجه عکس هایی که از بن رایلی هنگام عوض کردن لباس مردعنکبوتی گرفته بود را بهش تحویل داد و از زندگی او خارج شد. برای آشنایی با پدر این خانم، این مقاله را بخوانید.

 

1- جانین گادبی (Janine Godby)

جانین - بن رایلی

«جانین گادبی» را میتوان نه تنها بزرگترین عشق بن رایلی بلکه مهم ترین شخصیت مکمل داستان های او لقب داد. نام اصلی اش «الیزابت تاین» است و گذشته سخت و تلخی دارد زیرا پدرش او  را مورد آزار و اذیت قرار میداد تا این که یک روز مجبور شد پدرش  را در دفاع از خود به قتل برساند! بنابراین فرار کرد و هویت خود را تغییر داد و نام «جانین» را برای خود برگزید. سپس با بن رایلی در سالت لیک سیتی از ایالت یوتا ملاقات کرد. آنها با یکدیگر رابطه خود را شروع کردند و در نهایت اسرار خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. بن او را علیرغم جنایتی که در گذشته مرتکب شده بود، قبول کرد و جانین هم از اینکه بن رایلی در واقع کلون مرد عنکبوتی است باخبر شد. بن و جانین از دست مقامات فرار کردند زیرا  به دنبال جانین به خاطر قتل پدرش بودند و جانین فکر نمیکرد  کسی قبول کند  به خاطر دفاع از خود پدرش را کشته است. سپس شاهد بودیم که کین، جانین را ربود (زیرا به نظرش بن با او خوشبخت شده و دوست نداشت خوشبختی بن را ببیند!) کین از جانین خواست تا بن را ترک کند وگرنه هردوی آنها را میکشد. وقتی جانین قبول کرد، کین مجبورش کرد تا خودکشی جعلی کند. سالها بعد وقتی بن رایلی جانشین پیتر پارکر در شهر نیویورک به عنوان مرد عنکبوتی شده بود، کین نزد بن رفت و بهش گفت که جانین زنده است. جانین هم نزد پلیس رفت و به جرم خود اعتراف نمود و به زندان افتاد. او تا همین اواخر در زندان بود تا اینکه  در شماره 74 از سری جدید کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز که اینجا ترجمه شده دیدیم که توسط شرکت "بیاند" آزاد شد تا دوباره نقش مهمی در داستان های بن رایلی ایفا کند. ضمنا جانین از نظر ظاهری بسیار به مری جین واتسون شباهت دارد (موی قرمز و ...).

هالوز ایو - کمیک اسپایدرمن - مردعنکبوتی

و اما در رویداد "دارک وب" که اینجا ترجمه شده است دیدیم که بن رایلی خبیث و تبدیل شده به شخصیت پلیدی به نام کزیم (او بخش عمده ی خاطراتش رو به خاطر دستکاری های "بیاند" از دست داده بود). سپس کزیم با ملکه اجنه در برزخ (مادلین پرایور) متحد شد تا لشکری از موجودات جهنمی را به زمین بیاورند و حمله کنند (اما در نهایت شکست خوردند). جانین هم قدرت های جادویی و جهنمی دست یافت و اسمش خودش را «هالوز ایو» (Hallow's Eve) گذاشت و مثل یک جادوگر بدذات به تصویر کشیده شد که میتوانست ماسک های شخصیت های ترسناک خلق کنه و قدرت هاشون رو هم بدست بیاره!

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قسمت آخر از رویداد "دارک وب" (DARK WEB) ترجمه شد + لینک دانلود

10 شخصیت مارول که خبر نداشتید «بن رایلی» شکستشان داده است

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی (KRAVEN THE HUNTER)

 كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

شماره 20 از کمیک "اسكارلت اسپایدر" ترجمه شد!

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

شماره 2 از کمیک SUPERIOR SPIDER-MAN TEAM-UP ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

تیم نویسندگی جدید عنوان «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» مشخص شد

عكس های زیبا از لباس آهنی مرد عنكبوتی + اسكارلت اسپایدر + بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

ترجمه فارسی شماره آخر از کمیک "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر" (BEN REILLY: THE SCARLET SPIDER)

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

باز هم پیش بینی نویسنده سایت SPIDEY.IR درست درآمد!

20 کلون برتر در دنیای کمیک

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-08-18 08:06
استاد چه کردید با این همه فکت درمورد بن رایلی!
یواش یواش دارم به این نتیجه میرسم این ما بودیم که ازش هیچ اطلاعاتی نداشتیم؛ بیچاره کارنامش پره! خیلی عالی بود از گزینه ی ۷ واقعا متنفرم. انگار نسخه ی مونث عزرائیل عاشقت بشه :lol: حالا که میبینم جهان مارول ترسناکه ها! گزینه ی ۹ وقتی کمیکش رو خوندم همش با خودم میگفتم: کلارک نفهمه! کلارک نفهمه! و در آخر گزینه ی ۱ نشون میده بعضی وقت ها نویسنده به فکر شخصیتش هست (چه فرعی باشه و چه اصلی) دم شما گرم واقعا اگه نبودید، اطلاعات نا کامل ما از جاهایی مثل ویکی پدیا میومد که چون دانشنامه ی آزاده اصلا اعتباری بهش نیست. خسته نباشید!
نقل قول کردن
over drive
#2 over drive 1400-08-18 08:24
این مقاله های مرتبط با بن رایلی رو خیلی دوست دارم اگر اون گند رو توی ذات پاک بن رایلی نمی زندند الان او از نظر شخصیتی خیلی جلوتر بود

عجیب نیست که 4 تا از عشق های پیتر پارکر(اگر فایر استار و کلون گوئن رو حساب کنیم) به هر حال چون کلون پیتره :-*
یه سوال 1(خطر اسپویل)

این جانین گادبی همون خانومیه که تو صفحه ی آخر شماره ی 875 آزاد شد؟
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1400-08-18 08:34
به نقل از over drive:

این جانین گادبی همون خانومیه که تو صفحه ی آخر شماره ی 875 آزاد شد؟

بله دیگه. اونجا هم با همین نام صدایش میزدند
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1400-08-18 08:55
سلام
ممنون بابت مقاله.
شاید یه جورایی بشه گفت که بن رایلی در دهه ۹۰ اونقدر ها توی کمیک های اسپایدی نموند که بخواد عشق خیلی زیاد یا مهمی برای خودش دست و پا کنه. او قبل از مرگش مدتی جانشین اسپایدی شد، و بعد مرگش هم چیز خاصی نبود چون او در قالب یک خبیث به نام شغال برگشت که البته در سری اختصاصی خودش شاهد بودیم که میخواستند چند تا رابطه برای او دست و پا کنند. الان در این مقاله به جز دو مورد اول، بقیه نقش خیلی خاصی نداشتند و البته شاید بشه گفت جدید هم نبودند. گربه سیاه شیطون و بتی برنت و کلون گوئن استیسی که از شخصیت های مکمل پیتر پارکر حساب میشن. (البته وقتی اون موقع گفته شد که پیتری که ما میشناسیم یه کلون بوده، پس اون موقع میشد نتیجه گرفت کل قضیه گوئن استیسی برای بن رخ داده و بتی برنت هم در کمیک های اولیه بیشتر با او بوده!!!) مرگ هم که کلا قضیه اش ناجور بود! یعنی اگر مرگ عاشق بن نشه، برای بن بهتره! آخه کدوم کسی میره عاشق مرگ میشه؟ آها، بله، دو تا از دیوانه ترین موجودات دنیای مارول یعنی ثانوس تایتان دیوانه که زد نصف جهان رو برای مرگ کشت و ددپول که عالم و آدم میدونند یه خروار تختش کمه! لوئیس لین هم که کلا مال یه دنیای دیگست (مال دنیای رقیبه! بن، خجالت نمیکشی عاشق یه نفر از رقیب مارول شدی؟! یه خورده غیرت داشته باش سر تیمت!) و دیگه عالم و آدم میدونند که همونطور که زاویه ها یه مکمل دارند، سوپرمن هم یک مکمل به نام لوئیس لین داره. فایر استار هم که فکر نکنم رابطش با بن خیلی مهم باشه و البته انگار مارول میخواست بعد از انیمیشن "مرد عنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" این فایر استار رو با یه اسپایدرمنی جوش بده! گابریله گریر و دزیره وینتراپ هم که بن بیچاره خیلی نموند که باهاشون باشه و شاید الان بچه هاشون هم به دنیا اومده باشه! اما رسیدیم به دوتای اصلی و مهم تر. جسیکا کاراداین و جانین گادبی که شاید از بقیه نقش بهترین در داستان های بن داشته باشند. شاید حضور جسیکا در کمیک های بن واقعا لازم نبود چون بالاخره چه لزومی داشت ما بعد از سال ها دختر قاتل عمو بن رو ببینیم؟ بابا طرف یه کاری کرد، الان هم به دیار باقی شتافت، دیگه نیاز نیست بریم سراغش. اما از این که بگذریم، این مسئله باعث تنش بیشتر در رابطه این دو میشه که شاید اونا همدیگه رو دوست داشته باشند، اما چیز هایی هست که نمیذاره اونا به هم برسند. اما جانین گادبی که مهم ترین شخصیت مکمل داستان های بن هست. سرگذشتی که اون داره همیشه دنبالش بوده و او مجبور شده به خاطر کاری که کرده ازش فرار کنه. خیلی هم ناراحت کننده است که یه نفر مجبورش کنه از بن جدا بشه، بعد این بن بیچاره بفهمه که قضیه یه چیز دیگه بوده و جانین نمیخواست این کار رو بکنه! (مثل اون چیزی که توی مرد عنکبوتی ۳ سر پیتر اومد) از اون موقع به بعد هم که تا مدت ها از جانین در دنیای کمیک خبری نبود تا شماره ۷۴ از سری جدید کمیک بوک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز و جایی که در یکی از داستانک هاش که مربوط به بن میشد، ما بالاخره جانین رو زیارت کردیم. آیا نویسندگان میتونند از او یک معشوقه خوب و غیر کلیشه‌ای بسازند؟ خب، اینم یکی از دیگر چالش های اوناست که انصافا هم کم نیستند.
با تشکر.
نقل قول کردن
over drive
#5 over drive 1400-08-18 10:05
به نقل از mtm:
به نقل از over drive:

این جانین گادبی همون خانومیه که تو صفحه ی آخر شماره ی 875 آزاد شد؟

بله دیگه. اونجا هم با همین نام صدایش میزدند

ممنون استاد
نقل قول کردن
P.B.P
#6 P.B.P 1400-10-11 17:46
سلام ممنون از استاد ترابی عزیز،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37