چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

بار دیگر با قسمت جدیدی از این سری مقالات قدیمی و  پرطرفدار سایت اسپایدی در خدمت شما هستم  ...

برای خواندن قسمت های قبلی بروید اینجا.

 

- آیا میدانستید که شزم در دهه 40 میلادی با خبیثی به نام مرد عنکبوتی جنگید؟!

کمیک whiz comics

«کاپیتان مارول» ملقب به شزم از ابرقهرمانان بسیار محبوب و تاثیرگذار دوران طلایی کمیک بوک بودکه توسط انتشارات فاست کامیکس و به دست سی سی بک خلق شد و حتی از سوپرمن محبوب تر شد ولی به دلیل شکایت دی سی چاپ کمیک هایش متوقف شد و بعدا هم دی سی این شخصیت را خرید و الان متعلق به این شرکت است (برای آشنایی با شزم، این مقاله، این مقاله و این مقاله را بخوانید). در اواخر دهه 40 میلادی و در یکی از داستان های مضحک این شخصیت، خبیثی گروتسک را دیدیم به نام مرد عنکبوتی (Spider Man)!

آیا میدانستید که شزم در دهه 40 میلادی با خبیثی به نام مرد عنکبوتی جنگید؟!

این مرد عنکبوتی مردم را تار های پلاستیکی طناب پیچ میکرد و اونقدر شخصیت بیخودی بود که دیگر در جای دیگری دیده نشد.

مرد عنکبوتی شزم

در هر حال حضور این شخصیت در شماره 89 از کمیک Whiz Comics روی داد و دیدیم که دو خلبان میخواهند طلاهایی به ارزش یک میلیون دلار را منتقل کنند ولی قبل از شروع سفر خبیثی به نام مرد عنکبوتی که کاستومی سیاه رنگی با موهای عنکبوت مانند بر تن داشت ، تار مالی شون میکنه و معلوم میشه مایعی اختراع کرده که سریعا سفت میشه و تونسته فرمولش رو از طریق مشاهده دقیق عنکبوت ها به دست بیاره!

مرد عنکبوتی دهه 40 میلادی

خوشبختانه بیلی بتسون (هویت اصلی شزم) در هواپیما حضور داره و تبدیل به شزم میشه و با مرد عنکبوتی میجنگه و دست آخر او را در مایع خودش گیر میندازه و تحویل پلیسش میده. همانطور که گفته شد، این اولین و آخرین حضور این مرد عنکبوتی در دنیای کمیک بود و کاملا به دست فراموشی سپرده شده و البته واضح و مبرهن است که هیچ ربطی به پیتر پارکر/مرد عنکبوتی مارول نداره!

 

- آیا میدانستید بن رایلی یه بار سعی کرد مُخ لوئیس لین رو بزنه؟!

بن رایلی لوئیس لین

بن رایلی رو که میشناسید؟ همون اولین کلون ساخته شده توسط شغال از روی پیتر پارکر/مرد عنکبوتی (اینجا راجع بهش اطلاعات خوبی گیرتون میاد). این شخصیت قراره به زودی پس از پایان run آقای نیک اسپنسر به کمیک های مرد عنکبوتی شگفت انگیز برگرده و جانشین پیتر پارکر در قالب اسپایدرمن بشه. بنابراین شاید بد نباشه یک فَکت جالب راجع بهش بدونید. در دهه 90 میلادی و در بحبوحه داستانی منفور به نام سرگذشت کلون (Clone Saga) مارول فاش کرد که بن رایلی، مرد عنکبوتی اصلیه و پیتر پارکر در تمام این مدت کلون بوده (البته بعدا نظرش عوض شد و گفتن پیتر پارکر اصلی بوده و ... این مقاله را بخوانید). در هر حال برای مدتی نسبتاً طولانی بن رایلی جانشین مرد عنکبوتی در کمیک های مارول شده بود و این دوران مصادف شد با رویدادی به نام "مارول علیه دی سی" که اینجا ترجمه شده. در این رویداد دنیای مارول و دی سی برای مدتی کوتاه با هم تلفیق شد و البته شاهد نبردی بین شخصیت های تاپ دو کمپانی با یکدیگر بودیم. به طور مثال روزنامه دیلی بیوگل و دیلی پلنت به نوعی با هم ترکیب شدند. کلارک کنت و معشوقه معروفش، لوئیس لین در این روزنامه کار میکردند و بن رایلی هم عکاس بود که عکس هایش نظر مساعد کلارک را بخودش جلب کرد و به نظر میرسید رابطه خوبی بین آنها شروع شده ولی در طول داستان بن به لوئیس علاقمند شد (وقتی کلارک در قالب سوپرمن برای انجام ماموریتی رفته بود).

وقتی در شماره 2 از این کمیک لوئیس مورد حمله تیم آپی بین نسخه های مختلف مارول و دی سی از مترسک قرار گرفت، بن به یاری او شتافت تا ازش محافظت کند و باعث شد تا سوپرمن کمی احساس حسادت کند. لوئیس از بن تشکر کرد ولی مشخص بود علاقه ای به بن نداره. ولی بن رایلی دچار سوءتفاهم شد و به اشتباه فکر کرد لوئیس بهش علاقمند شده به همین دلیل بهش پیشنهاد داده با هم قرار بذارند تا اینکه لوئیس بهش گفت که با کلارک نامزد کرده و همین موقع بود که کلارک از راه رسید و این بیشتر باعث خجالت بن شد.

بن رایلی کلارک کنت

خب این لحظه به قول معروف تداعی کننده همون شانس درب و داغون پیتر پارکره که تو دنیای کمیک بهش Parker's Luck گفته میشه و البته بار دیگر ثابت میکنه که لوئیس همیشه ته دلش با کلارک کنت/سوپرمن است!

 

- آیا میدانستید که هواداران هر سال دارند در تاریخی اشتباهی روز مرد عنکبوتی را جشن میگیرند؟!

چند روز پیش در دنیا هواداران روز تولد مرد عنکبوتی را جشن گرفتند (بروید اینجا) همه روز اول آگوست رو برای اسپایدرمن جشن می‌گیرن، اما چرا؟ خب با توجه به جلد شمارهٔ 15 از فانتزی شگفت انگیز که روش درج شده آگوست 1962 این روز انتخاب شده (از اینجا با زبان فارسی و ترجمه شده با بهترین کیفیت دانلود کنید!) . درسته که همه این روز را تاریخ تولد و روز مردعنکبوتی میدانند اما بحث سر تاریخ تولد او خیلی داغ هستش؛ بنابراین اینکه روز واقعی مردعنکبوتی کیه؟ خودش یک حالت رازآلود پیدا کرده.

همانطور که گفته شد روی شماره 15 از فانتزی شگفت انگیز  درج شده بود: آگوست 1962. درسته که همه این روز را تاریخ تولد میدانند ولی در اصل اشتباهه! چون مرد عنکبوتی سه ماه قبل از این در دکه های روزنامه فروشی ظاهر شده بود! توضیحش اینه که آن موقع کمیک ها در دکه های روزنامه فروشی فروخته میشدند و سه ماه فرصت داشتند آنجا باشند و سپس جمع آوری شده و به ناشر مرجوع میشدند (یعنی برگردند به ناشر چون پس از 3 ماه دیگه انتظار نمیرفت که  فروش بروند). تاریخ درج شده روی کمیک هم در حقیقت برای اطلاع صاحب دکه روزنامه فروشی بود ، نه خواننده! یعنی تو اون ماه درج شده باید این مجله را مرجوع میکردند! پس امیزینگ فانتزی #15 سه ماه قبلش به دست آنها رسیده بود. پس باید بشه ماه مِی ، درسته؟ ولی اینم اشتباهه! چون شنیده ها حاکی از آن است که قرار بود روی کاورش بخوره سپتامبر 1962 که باعث میشه زمان انتشار دقیقش بشه 5 ژوئن (سه ماه قبل از سپتامبر). و بنابراین مورخین 5 ژوئن 1962 رو تاریخ تولد اسپایدرمن میدانند ولی در هر حال اینطور جا افتاده شده که با استناد به همون ماه آگوست درج شده روی کاور، روز اول این ماه تولد اسپایدی رو جشن بگیرند!

 

- آیا میدانستید « مایکل شَنون» گزینه نخست مارول برای ایفای نقش والچر در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" بود؟

مایکل شنون - والچر

«مایکل شنون» کلا زیاد دل خوشی از فیلم های کمیک بوکی نداره ولی تا به حال نقش خبیثی به نام «ژنرال زاد» را در فیلم "مرد پولادین" ساخته «زک اسنایدر» بازی کرده که در نهایت بسیار شخصیت جنجالی از آب درآمد زیرا نقش کلیدی در صحنه بسیار منفور و جنجالی شکسته شدن گردنش توسط سوپرمن را ایفا کرد (این مقاله را بخوانید). ولی مارول و سونی او را گزینه اول خود برای ایفای نقش آدریان تومز/والچر در فیلم "اسپایدرمن: بازگشت به خانه" بود، یعنی قبل از اینکه این نقش در نهایت به «مایکل کیتون» برسه ولی او این نقش را قبول نکرد. همچنین گفته میشه در نسخه اول فیلمنامه این فیلم آدریان تومز ، معلم پیتر پارکر بود ولی سپس داستان تغییر کرد و به شکل آنچه در فیلم دیدیم درآمد ولی قضیه دختر او «لیز آلن» که هم کلاسی پیتر بود در فیلمنامه باقی ماند.

 

مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mtm
#1 mtm 1400-05-20 12:35
اینم در نوع خودش جالب بود!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
+1 #2 AM SM BM SM 1400-05-21 12:27
سلام
ممنون بابت مقاله.
سری مقالات "چیز های جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید!" موضوعات خیلی جالبی داره و مثل یک کارآگاهی توی گذشته میمونه! مثل اینکه توی گذشته بریم دنبال چیز های مرموز و اونا رو کشف کنیم و خیلی جالبه. توی هر قسمت هم چیز های جالب و متفاوتی وجود داره که معلومه الکی به این شماره "۴۰" نرسیده. جالبیش هم اینه که نه تنها این سری مقالات درباره مرد عنکبوتی (و اطرافیان و دشمنانش) هست اما بعضی وقت ها به شکل ریزی حقیقت هایی برای بقیه شخصیت ها هم برملا میشه. مثلا دو مورد از این مقاله میتونند برای شزم و سوپرمن توی مقاله ای به همین نام برای اونا به کار بره. (ولی مگه سایتی هست که بره برای این دو شخصیت محبوب دی سی دست به کار بشه؟!!) راستی آقای ترابی الان دیگه باید بیانیه "گام دوم مقالات چیز های جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید!" رو منتشر کنید چون قسمت های این مقالات به ۴۰ تا رسید! آقا همه ماشاءالله بگید یه دفع سایت چشم نخوره!
مورد اول که مربوط به مرد عنکبوتی در دنیای شزم هست که نه ظاهر درست و حسابی داره نه قدرت هاش تونستند شزم رو زمین بزنند! روی بدنش هم مثل رُتِیل مو های زیادی داره! خود شزم هم فکر نکنم از داشتن چنین دشمنی خوشحال باشه! من خودم شزم رو خیلی دوست دارم جون به نظرم اون تضاد شزم و بیلی باتسون خیلی جالب هست ولی باید قبول کرد که نمیشه اون رو کاملا مال دی سی دونست. چون بیشتر شخصیت های مکمل و دشمنانش و اوریجینش و... رو شزم قبل از اینکه به دی سی بیاد داشت و دی سی هم که موفقیت اون رو دید حسابی حسودی کرد و از شرکتش شکایت کرد.
بن رایلی سعی کرد مخ لوئیس لین رو بزنه؟ معلومه دیگه وقتی کسی مثل مری جین با نسخه دیگه تو میره تو یک شهر دیگه خب معلومه باید به بقیه متوسل بشی! اما حرفم رو خودمونی میگم، بن جان داداش عزیزم سمت لوئیس لین کلا نرو! ایشون همسر کلارک کنت خودمونه! مثل مری جین که مکمل پیتر پارکر هست! ولی مطمئنم بن خیلی خجالت کشید و میخواست توی زمین فرو بره! دیگه جنابعالی حتی اگر قیافه پیتر پارکر رو هم داشته باشی از این بلاها سرت میاد.
کشف کردن تولد اسپایدی مثل همون کارآگاه بازی هایی هست که اون اول گفتم. اینجا هم روز تولد اسپایدی بحث مهمی هست. الان سه تا ماه هستند که میشه تولد اسپایدی رو جشن گرفت. آگوست، می، ژوئن. البته این که به نفع خود اسپایدی هست چون توی سه ما براش جشن تولد میگیریم و کادو بهش میدیم! ولی واقعا کسی فکر نمیکرد نوجوان معمولی توی یک کمیک نزدیک به مرگ اینقدر پرفروش و زیبا باشه و روزی در چندین سال متوالی بهترین و محبوبترین قهرمان تخیلی کل جهان باشه.
تا حالا دقت کردید مارول برای نقش والچر توی فیلم "مرد عنکبوتی بازگشت به خانه" چقدر دوست داشت یه بازیگر از دی سی بیاره؟ اول که مایکل شنون رو میخواستند بیارند که قبلا نقش ژنرال زاد رو توی فیلم "مرد پولادین" بازی کرد که کل این فیلم و مخصوصا مرگ همین شخصیت زاد خیلی جنجالی بودند. ولی بازی آقای شنون خوب بود. بعدش هم که سراغ گری اولدمن رفت که توی سه گانه نولان نقش گوردون رو بازی کرد که به نقش ماندگاری هم تبدیل شد. به نظرم گری اولدمن قیافش خیلی به پروفسور مایلز وارن میخوره! (مگه نه؟) آخرش هم که مارول رفت سراغ مایکل کیتون که قبلا نقش بتمن رو در فیلم های تیم برتون بازی کرد و البته تصمیم درستی بود چون من بازی کیتون رو خیلی دوست دارم و البته باعث شد والچر از یک خبیث "خوب" به یک خبیث "عالی" تبدیل بشه. (در حالی که مثلا مایکل شنون بیشتر به درد کسی میخوره که شرارت از قیافش میباره!)
به نقل از mtm:
اینم در نوع خودش جالب بود!
spidey.ir/.../...

بله جالب بود. اشاره ای به کاور شماره ۱۵ کمیک فانتزی شگفت انگیز!
با تشکر.
نقل قول کردن
Strange spidey
#3 Strange spidey 1400-05-21 12:31
سلام ممنون از مقاله خوبتون استاد
واقعا این سری مقالات رو دوست دارم فکر کنم ۵ بار کلشو خوندم
به نقل از mtm:
اینم در نوع خودش جالب بود!
spidey.ir/.../...

این عکسم خیلی جالب بود
ببخشید بابت اسپم ولی میشه یه مقاله راجع به بازیگرانی که در چند نقش ابرقهرمانی بازی کردن بنویسین؟
بازم ممنون از شما
نقل قول کردن
بن رایلی
#4 بن رایلی 1400-05-21 13:27
دوستان این به نظر شما سوپرمن نیست ؟ توی یکی از غم انگیز ترین کمیک های مرد عنکبوتی بود
s4.uupload.ir/.../...

می دونستید توی یکی از کمیک های شکست ناپذیر به خیلی از شخصیت های معرف اشاره شده بهش دقت کنین

s4.uupload.ir/.../...)_c6fv.png

s4.uupload.ir/.../...)_51x1.png

این مرد عنکبوتیه چقدر شبیه بتمنئه

s4.uupload.ir/.../...)_gd3.png
نقل قول کردن
hmdh
#5 hmdh 1400-05-21 13:38
خیلی به اطلاعاتمون اضافه شد ممنون استاد! ;-)
به نقل از mtm:
اینم در نوع خودش جالب بود!
spidey.ir/.../...

Wow! چه خلاقیتی!
نقل قول کردن
s.p.i
#6 s.p.i 1400-05-21 14:13
مورد اول جالب بود که اون دوره فاست کامیکس یک شخصیت عنکبوتی داشت البته همه دارن سیع می‌کنند شخصیت مثل پیتر پارکر خلق کنند البته بگم دیسی اینکارو کرد

مورد دوم بد شانسی پیتر نشون میده البته اون بن رایلی بود و البته لوئیس فقط سوپرمن دوست داره و حتی قبل از فهمیدن هویت مخفی سوپرمن از کلارک خوشش نمیومد و بن رایلی بجور شرمنده و خجالت زده شد و فکر کنم بن رایلی وقتی سوپرمن دید خشکش زد با اون همه قد و هیکل

مورد آخر به نظر همون انتخاب مایکل کیتون خوب بود

تشکر دانستنی خوبی بود
مثل قسمت های قبلی
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#7 AmirhoseinJafari2005 1400-05-21 14:19
ممنون آقای ترابی برای نوشتن این مقاله جالب... خسته نباشید ;-)
به نقل از mtm:
اینم در نوع خودش جالب بود!
spidey.ir/.../...

:lol: عاشق ادای احترام تو دنیای کمیک و سینما ام... واقعا خیلی جذابن! :-)
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#8 AM SM BM SM 1400-05-21 15:46
به نقل از Strange spidey:
سلام ممنون از مقاله خوبتون استاد
واقعا این سری مقالات رو دوست دارم فکر کنم ۵ بار کلشو خوندم
به نقل از mtm:
اینم در نوع خودش جالب بود!
spidey.ir/.../...

این عکسم خیلی جالب بود
ببخشید بابت اسپم ولی میشه یه مقاله راجع به بازیگرانی که در چند نقش ابرقهرمانی بازی کردن بنویسین؟
بازم ممنون از شما

سلام
قبلا این مقاله نوشته شده.
spidey.ir/.../...
این مقاله بازیگرانی که هم در مارول بودن هم در دی سی:
spidey.ir/.../...
اینم مقاله کدام بازیگر بیشترین فیلم کمیک بوکی رو بازی کرده:
spidey.ir/.../...
اینم مقاله بازیگرانی که بیش از یک نقش رو در mcu بازی کردند.
spidey.ir/.../...
خیلی راحت با یک سرچ توی اینترنت میتونستند این مقالات رو پیدا کنید.
نقل قول کردن
Pooyan mirzahosseini
#9 Pooyan mirzahosseini 1400-05-21 16:14
سلام خسته نباشید
راستش بنظرم اون مردعنکبوتی که دشمن شزم بود میتونست معروف تر بشه ( البته اگر اونو گسترش میدادم نه با این لباس مسخره ) البته با این قدرت ها هم نه اگر تونسته همچین مایه ای اختراع کنه می‌تونستن به این مخترع گجت های خفنی بدن که خودش ساخته باشه و شخصیت باهوشی داشته باشه اینطوری میتونست برای خودش جایی بین خبیث های شناخته شده باز کنه
که این تغییرات رو در خبیث انجام ندادن و هنوزم همون خبیث مسخره هست :D اما درکل من شزم رو خیلی دوست دارم یه جورایی مثل رویا میمونه که یه بچه قدرت به دست میاره ( البته واقعاً اریجین قشنگی داره )
درمورد قضیه لوئیس لین و بن رایلی باید بگم که این به نوعی واقعاً نشون میده که لوئیس و کلارک واقعاً عاشق هم هستن و نشون میده که چرا جزو برترین زوج های کمیک هستن
روز اسپایدرمن برای همه کمیک فن ها روز مهمی هست که همیشه دارن اون رو در روز اشتباهی جشن میگیرن :D ولی این نکته خیلی جالبی بود
واقعا مایکل شنون خیلی قیافه شروری داره قشنگ به درد شخصیت های شرور میخوره بازیگر خوبی هست اما واقعاً فکر نمیکنم که قیافه اون شباهتی با والچر داشته باشه و بنظرم انتخاب مایکل کیتون واقعاً خوب بود چون هم بازیگر خوبی بود هم از لحاظ ظاهری بیشتر به والچر میخورد و تونست والچر رو از چشم من به خبیث بهتری تبدیل کنه به نقل از mtm:
اینم در نوع خودش جالب بود!
spidey.ir/.../...

راستش من این رو یک ادای احترام میدونم که بنظرم ادای احترام خوبی هم کردن اما بنظرم بهتر بود که اون مردعنکبوتی خبیث رو حداقل گسترش میدادن تا این ادای احترام ماندگار تر میشد
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#10 Ehsan Spider 1400-05-22 13:08
سلام

خیلی ممنون استاد عزیز دست شما درد نکنه


راستش من همه مقالات سایت رو دوست دارم اما سه سری مقاله توی سایت هست که یه چیز دیگن. یکیش همینه که طولانی ترینشون هم است.


مورد اولی چقدر عجیب غریب بود اما کلا از ظاهرش قضاوت میکنم همون بهتر که ادامه نیافت.
دو مورد وسطی رو هم میدونستم اما خواندن مجددش با نگارش استاد برام جالب بود.

بازم از زحمت شما تشکر میکنم.

منم خیلی شرمنده یه مدتی نبودم هم اینکه کار توی باغ پیش اومده بود و هم اینکه کلا به دلیل مشکلات اینترنتی و برق نمیتونستم به سایت دسترسی پیدا کنم ولی خدا رو شکر الان همه چیز حله و دوباره برگشتم.
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-05-24 08:50
یه نکته مهم درباره اون مرد عنکبوتی که دشمن شزم بود اینه که بین کلمه spider و man ، خط پیوند (-) نداشت در حالی که استن لی خیلی اهمیت میداد حتما این موضوع برای اسپایدرمن رعایت بشه و همیشه spider-man مینوشت
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#12 AM SM BM SM 1400-05-24 12:31
به نقل از mtm:
یه نکته مهم درباره اون مرد عنکبوتی که دشمن شزم بود اینه که بین کلمه spider و man ، خط پیوند (-) نداشت در حالی که استن لی خیلی اهمیت میداد حتما این موضوع برای اسپایدرمن رعایت بشه و همیشه spider-man مینوشت

بله آقای ترابی این موضوع مهمه چون شخصیت دوگانه "مرد" و "عنکبوتی" رو نشون بده همه جا هم رعایت شده به جز یه جا! اونم توی اولین کمیک اسپایدی: شماره ۱۵ از سری کمیک فانتزی شگفت انگیز:
spidey.ir/.../...
که البته این کاور توسط "جک کربی" طراحی شده.
جالبه که توی کاوری از استیو دیتکو که مورد پسند استن لی قرار نگرفت این نکته خط پیوند (-) رعایت شده!
spidey.ir/.../...
البته قبلا هم در مقاله "۲۰ شوخی برتر مرد عنکبوتی در دنیای کمیک" گفته بودید که در کمیک "مرد عنکبوتی و مردان ایکس" به شوخی خود اسپایدی یادش رفت خط پیوند رو بذاره! (میگم اسپایدی خیلی هم خوش خط نیست! شاید حداقل با گچ چون منم با گچ کمی مشکل دارم برای نوشتن!)
spidey.ir/.../hyphen_joke.jpg
اما در کل نکته جالبی بود وقتی دیدم که توی مقاله نوشتید spider man و دیدم بین دو کلمه فاصله بود و خط پیوند نبود یه جورایی بهش شک کردم که به احتمال زیاد اینطور باشه.
نقل قول کردن
amin Hajati
#13 amin Hajati 1400-10-03 14:46
به نقل از mtm:
اینم در نوع خودش جالب بود!
spidey.ir/.../...

چه عکس خلاقانه ای :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

26

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44