نسخه های عجیب و غریب از والچر در دنیای کمیک!

نسخه های عجیب و غریب از والچر در دنیای کمیک! کرکس لاشخور vulture

پس از معرفی کامل والچر در این مقاله حالا با ما باشید تا نسخه های دیگر این شخصیت در دنیاهای موازی مارول را بهتون معرفی کنیم!

 

10- والچر دنیای شماره 138

  والچر دنیای شماره 138

دنیای شماره 138 مارول مربوط به دنیای «اسپایدر پانک» میشود. برای آشنایی با این شخصیت این مقاله را بخوانید. در این دنیا آدریان تومز مدیر عامل شرکت بستمن/تومز است. او برای اینکه کنسرت اسپایدر پانک را مختل کنه سهام شرکت Free Medianet را خرید (Free Medianet تامین کننده مالی کنسرت های رایگان بود). آدریان تومز خودش به همراه نیروهای امنیتی شرکتش به کنسرت اسپایدر پانک آمد و بهش گفت که باید کنسرت رو تعطیل کنه. همین باعث درگیری بین آنها شد. اما ناگهان یک اختلال میان بعدی به وجود آمد و با ورود شخصیتی به نام «دوکتار دووم» (Ducktor Doom) همه چیز بر هم ریخت (دوکتار دووم در واقع دکتر دووم از دنیای شماره 93726 است که دنیای خوک عنکبوتی سال 2099 به شمار می آید!).

  

9- والچر در دنیای MC2

  والچر در دنیای MC2

دنیای شماره 982 مارول رو بهش MC2 هم میگن. این دنیا معروف به این بود که پیتر پارکر در آن بازنشسته شده و دختر واقعی او یعنی «مِی دِی پارکر» جایش را گرفت و اسمش رو گذاشت دختر عنکبوتی (این مقاله را بخونید). در این دنیا شخصیت مهمی وجود دارد به نام «برندا دراگو» (Brenda Drago) ملقب به «راپتور» (Raptor). برندا دختر «بلکی دراگو» بود بود که از والچرهای مهم دنیای مرد عنکبوتی است (تو این مقاله راجع بهش توضیح داده شده). او به خاطر دوست پسر زورگویی که داشت مجبور شد دست به کارهای خلاف بزنه. تا اینکه دختر عنکبوتی جلویش را گرفت. سپس وقتی داشت به دادگاه برده میشد به دست خبیثی به نام Funny Face آزاد شد و به گروه "شش وحشی" او پیوست تا دختر عنکبوتی را شکست دهند. اما سپس دچار عذاب وجدان شد و خودش را تحویل پلیس داد (چون باعث فلج شدن یک نامه رسان شده بود). برندا در نهایت با نورمی آزبورن (نوه نورمن آزبورن در دنیای MC2 که اینجا درباره اش توضیح داده شد) رابطه رومانتیک برقرار کرد و به همراه دختر عنکبوتی به عضویت گروه "جنگجویان جدید" (New Warriors) درآمد. سپس هاب گابلین او را به شدت زخمی کرد و وقتی در بیمارستان بود با نورمی ازدواج کرد!

 

8- والچر دنیای گوئن عنکبوتی

گوئن عنکبوتی والچر

دنیای شماره 65 مارول متعلق به گوئن عنکبوتی است که در اینجا معرفی شده (کمیک بوک هایش نیز دارند در اینجا ترجمه میشوند). در این دنیا آدریان تومز یکی از کارمندان سابق شرکت آزکورپ بود که از بالهای مکانیکی استفاده کرد تا به افسران پلیس نیویورک حمله کند. او میخواست برای اینکه برای خودش اسم و رسمی پیدا کند ، زن عنکبوتی را بکشد. او سپس به امپراتوری تبهکاری کینگ پین (مت مورداک) پیوست و به سروان استیسی (پدر گوئن عنکبوتی) حمله کرد تا رابطه اش با زن عنکبوتی را کشف کند. وقتی گوئن عنکبوتی به یک سال حبس محکوم شد فهمید که والچر در زندان مشغول به کار شده. بنابراین والچر به همراه برخی دیگر از خبیث ها سعی کرد گوئن عنکبوتی را در زندان شکنجه دهند.

 

7- والچر سال 1602

والچر سال 1602

"1602"در واقع نام کمیکی معرکه و باحال به قلم نویسنده برجسته دنیای کمیک یعنی «نیل گیمن» است که در انگلستان اوایل قرن 17 میلادی رخ میداد! در این دنیا شاهد موجوداتی بودیم به نام Vulture-Fliers که برای کُنت وان دووم (Count Otto von Doom) کار میکردند. آنها در واقع هر کسی که وان دووم میخواست را برایش به قتل میرساندند یا اینکه به فرمان او اسیرشان میکردند. با توجه به اینکه "چهار اهل شگفتی" (Four of the Fantastick) در قلعه او اسیر بودند پس احتمالاً این والچرها  بودند که اسیرشان کرده بودند. کمیک بوک های مردعنکبوتی 1602 رو اینجا میتونید با ترجمه فارسی بخونید.

 

6- والچر نوآر (Noir Vulture)

والچر نوآر

دنیای نوآر مارول دنیای سیاه و خشنی است که با خوندن این مقاله اطلاعات خوبی درباره اش به دست می آوردید. در این دنیا آدریان تومز موجودی عجیب‌الخلقه در سیرک بود. نمایش او به این صورت بود که سرِ مرغ‌های زنده را مقابل چشم مردم می‌خورد (!) و مردم به او می‌خندیدند. زمانی‌که او در حال نمایش‌دادن نبود، صاحبان سیرک او را در قفس می‌انداختند و بدتر از یک حیوان با او رفتار می‌کردند. تنفر او از انسان‌ها باعث شد او به طعم گوشت انسان علاقه پیدا کند. بعدها گابلین او را با نام مستعار «والچر» به عنوان هیولای دست راست‌اش به گروه جنایت‌کار خود اضافه کرد. عمو بن نیز از قربانیان بسیارِ او بود. در واقع او بن پارکر را زنده‌زنده خورد! همین هم باعث نفرت بسیار پیتر از او شد. گابلین سپس والچر را به خانۀ «زن‌عمو می» فرستاد؛ اما اسپایدرمن به موقع سر رسید و بر خلاف میلِ می، او را با یک گلوله کُشت!

 

5- والچر دنیای ایکس (Earth X Vulture)

والچر دنیای ایکس (Earth X Vulture)

"دنیای ایکس" (Earth X) نام داستان و کمیک معروفی است که چند سال پیش توسط طراح برجسته «الکس راس» برای مارول خلق شد و در آن آینده ای را میبینیم که هر کسی دارای نیروی فوق بشری است (به خاطر یک ویروس). در این دنیا (که به دنیای شماره 9997 نیز مشهور است)، والچر به دلیل قرار گرفتن در معرض غبار تریجن (که ژن نا انسان ها را در انسان ها فعال میکند) دچار جهش ژنتیکی و شبیه به یک کرکس واقعی شد. او در کنار گروه "مجریان جنایت" استخدام شد تا به عنوان محافظ رئیس جمهور نورمن آزبورن کار کند اما وقتی رد اسکال به نیویورک آمد تا آنجا را فتح کند کاری از دست او بر نیامد و نورمن به قتل رسید و خودش نیز به بردگی گرفته شد.

 

4- والچر دنیای آلتمیت (Ultimate Vulture)

در دنیای کمیک بوک های Ultimate، ما دو والچر داریم. اولین آنها آدریان تومز است که از دانشمندان شرکت "صنایع تراسک" بود و میخواست سیمبیوت ونوم را از ادی براک جونیور استخراج کند که با حمله بیتل به آنجا او و دیگر همکارانش موفق به انجام این کار نشدند. او فقط یک بار و در شماره 125 از کمیک Ultimate Spider-Man دیده شد و ندیدیم که تبدیل به والچر شود.

 والچر دنیای التمیت (Ultimate Vulture)

اما والچر اصلی در دنیای التمیت ، بلکی دراگو نام داشت. برایان مایکل بندیس به عنوان خالق دنیای Ultimate از مارک بگلی به عنوان طراح کمیک های Ultimate Spider-Man خواست تا ظاهرش را جوری خلق کرد تا شبیه به بازیگر معروف سینمای اکشن یعنی «جیسون استاتهام» باشد! والچر از ماموران سابق و ناراضی شیلد بود که استخدام شد تا مدیرعامل شرکت Roxxon را بکشد. تجهیزاتش نیز توسط «مخترع مخوف» برایش درست شد.

والچر التمیت

اما اسپایدرمن او را شکست داد و در مقر شیلد زندانی شد. او سپس با فرار کردن نورمن آزبورن از شیلد به او و گروه "شش نهایی" پیوست.

  

3- لاشخور (The Buzzard)

  لاشخور (The Buzzard)

اسپایدرمن دنیای شماره 8311 مارول، خوک عنکبوتی (Spider-Ham) نام دارد و در دنیایی كارتونی زندگی میكند (مثل دنیای «میكی ماوس» یا «دانلد داك»). عنكبوتی به نام پیتر در زيرزمین خوكی دانشمند به نام می پوركر زندگی میکرد! می پوركر سعی داشت پس از اختراع نخستین سشوار اتمی جهان، آرايشگاه هاي زنانه را دچار تحولی عظيم كند ولی دچار تشعشعات اتمی شد و در حالتی نامتعادل پیتر را گاز گرفت (!!) در نتیجه پیتر از حالت عنكبوتی خود خارج و درست مثل می پوركر به یك خوك تبدیل شد (!!!) منتهی او فهمید كه هنوز توانایی های عنكبوتی خود را دارد. سپس تصمیم گرفت با جرم و جنایت مبارزه كند و ... همانطور که در این عکس مشاهده میکنید، در این دنیا نسخه ای از شش خبیث به رهبری "دکتر اختاپوس" وجود دارد که همگی حیوان هستند! یکی از آنها «لاشخور» نام دارد که به همراه دیگر اعضای شش خبیث، نزدیکان «خوک عنکبوتی» را ربودند ولی در نهایت مخفیگاهشان لو رفت و خوک عنکبوتی دستگیرشان کرد (در واقع خوک عنکبوتی با تعقیب کردن لاشخور تونست مخفیگاه شش خبیث رو کشف کنه).

 

2- والچر 2099

کرکس 2099

همانطور که از اسمش مشخصه او از دشمنان اصلی مرد عنکبوتی 2099 به حساب میاد ولی ربطی به آدریان تومز دنیای اصلی نداره (برای آشنایی با مرد عنکبوتی 2099 ، این مقاله و برای خواندن کمیک بوک های او اینجا را کلیک کنید). در واقع والچر 2099 مردی بسیار بی رحم و مرموزه که زره فوق پیشرفته بر تن میکنه و بال ها ، پنجه ها و کلاهخودی فلزی داره. گفته میشه او دیوانه است ولی مخوف ترین خصوصیت او اینه که آدم خوار است! بله درست شنیدید! ایشون قربانیان خودش رو میخوره (او به قربانیان خودش لقب جسد داده!). در ضمن دوست داره ارباب و حاکم آسمان ها باشه و رهبر گروهی هم هست به نامFreakers.

 

1- والچر در دنیای شماره 803

  والچر در دنیای شماره 803

یکی از جالب ترین شخصیت هایی که در رویداد "دنیای عنکبوتی" خلق شد اسمش بود «مِی رایلی» از دنیای 803 که به Lady Spider شهرت داشت. او در قرن 18 میلادی زندگی میکرد و قدرت های فوق بشری عنکبوتی نداشت ولی با اختراعات خود تونسته بود به یک قهرمان تبدیل بشه. بعدا هم به گروه Web Warriors ملحق شد (این کمیک رو بخونید). در کمیک های مرد عنکبوتی 2099 هم حضور داشته (بروید اینجا). خلاصه اینکه در دنیای خانم لیدی اسپایدر هم نسخه ای از شش خبیث وجود دارد به نام "شش مرد خباثت" (!) که توسط گرین گابلین این دنیا تاسیس شده بود و در سرقت مدارک شهردار شهر شرکت داشت که با دخالت لیدی اسپایدر مواجه شد (داستانش اینجا ترجمه شده است). والچر هم یکی از اعضای این نسخه از شش خبیث بود.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

15 حقیقت مهمی که باید درباره والچر (VULTURE) بدانید

5 داستان برتر والچر

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت «اسپایدر پانک» (SPIDER-PUNK) بدانید

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: «والچر» 

پرواز طولانی والچر برای رسیدن به پرده سینما!

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : والچر 

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

15 دفعه ای که دشمنان مرد عنکبوتی گوشت انسان خوردند!

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 29

طرح های به كار گرفته نشده از دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سم ریمی!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

15 حقیقت مهمی که باید در مورد شش خبیث  بدانید

انتشار تصاویری از فیلم "مرد عنكبوتی 4"!

چه كسی قرار بود نقش «گربه سیاه» را در "اسپایدرمن 4" بازی كند؟

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

namor the sub mariner
#1 namor the sub mariner 1399-06-11 16:22
خسته نباشید استاد.یه سوالی داشتم تو دنیای خوک عنکبوتی انتقام جویان هم وجود دارند؟اگه بله چه حیواناتی جای اونان؟
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#2 Mr. Doctor 1399-06-11 16:36
سلام.
این مقاله هم مثل همه ی مقاله های سایت اسپایدی،عالی بود.
من از ظاهر والچر در دنیای التیمیت خوشم اومد،مثل اکثر شخصیت های دنیای التمیت،کاستومش مدرنه.
ولی در کل،خودم خیلی با والچر و ادریان تومز حال نمیکنم،چون که صرفا از دزدی خوشش میاد و رفیقش بهش خیانت کرده،به نظرم اینا انگیزه های مهمی واسه تبدیل شدن به یه خبیث نیست.اما با این حال چون یکی از خبیث های کلاسیک و مهم اسپایدی هست،برام پر اهمیته.
نقل قول کردن
mtm
#3 mtm 1399-06-11 16:46
به نقل از namor the sub mariner:
خسته نباشید استاد.یه سوالی داشتم تو دنیای خوک عنکبوتی انتقام جویان هم وجود دارند؟اگه بله چه حیواناتی جای اونان؟

باید باشن
یه سری بزن به marvel wiki حتما پیدا میکنی
نقل قول کردن
master spider
#4 master spider 1399-06-11 17:01
به نقل از Mr. Doctor:
سلام.
این مقاله هم مثل همه ی مقاله های سایت اسپایدی،عالی بود.
من از ظاهر والچر در دنیای التیمیت خوشم اومد،مثل اکثر شخصیت های دنیای التمیت،کاستومش مدرنه.
ولی در کل،خودم خیلی با والچر و ادریان تومز حال نمیکنم،چون که صرفا از دزدی خوشش میاد و رفیقش بهش خیانت کرده،به نظرم اینا انگیزه های مهمی واسه تبدیل شدن به یه خبیث نیست.اما با این حال چون یکی از خبیث های کلاسیک و مهم اسپایدی هست،برام پر اهمیته.

دوست عزیز شما داری خیلی کوچک نماییش میکنی!!!!!!!! دوستش تنها بهش خیانت نکرده بلکه یه کمپانی هر چند کوچیک رو از چنگش درآورده. شما یکی بهت زور میگه و سرت رو کلاه می ذاره چقدر عصبانی میشی؟!!! اون یه کمپانی از دستش رفته که بیشتر زحمتش رو خودش کشیده. درضمن مثل اینکه مقاله های سایت اصلا درست نمیخونی چون والچر از اولش تنها میخواسته یه لباس برا خودش درست کنه و از دوستش انتقام بگیره برا همین از آزمایشگاه دزدی میکنه. بعد از اون ماجرا از این کار خوشش میاد و به قول معروف باهاش حال میکنه برا همین به این کار ادامه میده.
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#5 SPIDERBAT 1399-06-11 17:36
سلام آقای ترابی
ممنون از این مقاله ی عالی و فوق العاده و آفرین به اسپایدی که همینطور آرشیوش داره قوی تر میشه
من از والچر نوآر بیشتر از همه خوشم میاد چون خشم خاصی رو درون خودش داره و هر قسمت از صورتش وحشت به تن مخاطبش میندازه.
نقل قول کردن
magic sinbad
#6 magic sinbad 1399-06-11 20:55
وای ! این کرکس تا کی زندست ، عمرش عین کرکس ها میمونه ! استیو دیتکو واقعا زرنگ بود که به حرف استن لی گوش نداد و اون رو عین کرکس ها کشید. ، فقط دو سوال :
1- دقت کردین که چرا لباس بیشتر دشمنان مرد عنکبوتی سبزه ؟
2- ابر قهرمان ها و ابر شرورها پیر نمیشن ؟ چند سالشونه ؟ و اینکه آیا ابرقهرمان جدیدی در این سالها به جز چند نفر معدود نیومدن ؟
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1399-06-11 21:04
#6:
سوال 1 به نظرم جالبه
تو دهه 60 میلادی دو تا رنگ بوده که چاپخانه ها خیلی باهاش راحت بودن : سبز و بنفش
دلیل اصلی اینکه بسیاری از شخصیت ها سبز بودن همین بوده (حتی هالک هم اولش خاکستری بود و چون چاپ خونه ها نمیتونستن رنگ خاکستری رو خوب "دربیارن" استن لی به ناچار هالک رو سبز کرد). الکترو هم همین بود. دیتکو یه بار گفته بود رنگ الکتریسیته باید آبی کم رنگ باشه ولی چاپخونه ها با این رنگ هم مشکل داشتن و الکترو لباسش سبز رنگ شد)
دلیل اینکه الکترو تو کمیک های ultimate ابی رنگه هم همینه
نقل قول کردن
cap
#8 cap 1399-06-11 23:13
10-یک سوال تا جایی که یادمه انگیزه والچر برای خبیث بودن انتقام از بستمن و پول بود.
پس مشکل لین والچر چی هستش؟؟؟
۹-تو بیمارستان؟؟؟جا کم اومده بود حالا :P
یعنی یک شخصیت قهرمان شره بود؟؟؟
۸-یعنی وقتی دستگیر شد هیچکی از هویت ش رو نفهمید؟؟؟
۷-ارتش والچر ها. واقعا شگفت انگیزه
۶-یعنی ۳سوته کشته شد؟؟؟
۵-برای چی تبدیل به کرکس شد؟( می دونم که والچر معنی ش میشه کرکس)ولی خیلی ابتدایی هستش که تبدیل به کرکس بشه به نظرم
۴-دقت کردید mcuچقد نزدیک به دنیای التیمات هستش؟؟؟
چاق بودن ند-رنگ پوست نیک فیوری-درست شدن تجهیزات والچر توسط مخترع مخوف و ...
چرا همه چی دنیای التیمات داخلش کلمه التیمات هستش؟؟
این بخش رو مخ ش هستش به نظرم.
۳-چه حیوون تو حیوونیه.
۲-چیزی که توی سال۲۰۹۹ فوق پیشرفته باشه. یا خدا
۱-برای اولی چیزی به ذهنم نمیرسه :D
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#9 SPIDERBAT 1399-07-14 19:00
سلام اسپایدی
سری اول از داستان‌های مردعنکبوتی نوآر(که توسط سایت عزیزمون ترجمه شده) به ما مردعنکبوتی متفاوتی رو نشون داد پس باید ویلن های متفاوتی رو هم باهاش بهمون نشون بده مثلاً توی اون سری اول کریون خیلی جدیدی رو به ما نشون داد که البته بسیار از ابهتش کم شده بود و دیگه اون کریون قدیمی نبود اما از طرفی والچر رو خیلی بزرگ کرده بود و اگر پیتر دیر می‌رسید والچر قاتل زن عمو می می‌شد و این واقعاً چیز مهمیه چون همه می دونیم پیتر چقدر زن عمو می رو دوست داره.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37