10 شخصیت مارول که خبر نداشتید «بن رایلی» شکستشان داده است

10-شخصیتی-که-خبر-نداشتید-بن-رایلی-اسکارلت-اسپایدر-عنکبوت-سرخ-کلون-پیتر-پارکر-شکستشان-داده-است

درسته که شاید بن رایلی به تازگی در رویداد "دارک وب" به خبیثی تمام عیار تبدیل شد، ولی حرفه ابرقهرمانی طولانی داشته و با دشمنان خاص خود نیز روبرو شده است.

در واقع یک سری دشمنانی هستند که او در سالهای دورتر باهاشون روبرو شده و خیلی از شماها باهاشون آشنا نیستید و ما میخواهیم در این مقاله به 10 تا از آنها اشاره کنیم.

همچنین توصیه میکنیم برای آشنایی بیشتر با بن رایلی این مقاله و برای آشنایی با دشمنان برتر وی، این مقاله را بخوانید.

 

10- دِسپیر (D'Spayre)

دِسپیر (D'Spayre)

«دسپیر» یک شیطان اهریمنی از بُعدی دیگر است و ترکیب ترس های به وجود آمده از رخدادهای فاجعه آمیز به وجود آمده. او در واقع ماموری است فرستاده شده از جانب یکی از دشمنان نیرومند به نام «ساکن تاریکی» (این مقاله را بخوانید). «ساکن تاریکی» موجودی دارک و قدرتمند از عالم قبلی است! یک نقشه کش قهار که از میان دنیاهای مختلف عبور میکند و لقب "ارباب ترس" (Lord of Fear) را به خود اختصاص داده. هر وقت ترس در دنیا بیشتر شود قدرت او نیز بیشتر میشود. او وقتی دستش از دنیای ما کوتاه مانده بود (چون تبعید و به بعدی دیگر فرستاده شده بود)، دسپیر را خلق و به زمین فرستاد تا از ترس و ناامیدی انسان تغذیه کند و جادوگری که او را تبعید کرده بود را به قتل برساند. درد و رنجی که بن رایلی قبلا در تبعید تجربه کرده بود باعث شد تا دسپیر به سمتش کشیده شود ولی در نهایت در مبارزه با اسکارلت اسپایدر شکست خورد.

 

9- وایلد ویپ (Wild Whip)

وایلد ویپ (Wild Whip)

این شخصیت در آرک داستانی "قدرت و مسئولیت پذیری" که "کلون ساگا" را در دهه 90 میلادی کلید زد، دیده شد. «جوداس مسافر» تیمارستان راون کرافت را به تصرف خودش درآورده بود و میخواست پیتر پارکر و بن رایلی را از طریق رو در رو ساختن آنها با یکدیگر و همچنین رو در رو شدن با زندانیانی که در آنجا آزاد کرده بود، امتحان کند. یکی از این زندانیان خبیثی بود به نام «وایلد ویپ» (شلاق وحشی) که شلاقی داشت که اشعه داشت. جالبه که او بن رایلی را شناخت و گفت که همونی بوده سالها قبل وی را به زندان انداخته بوده. در هر نهایتا شکست خورد و از آن موقع به بعد دیگر دیده نشده است.

 

8- ونوم (Venom)

ونوئم بن رایلی

 نکته جالب درباره مبارزه بین اسکارلت اسپایدر و ونوم این بود که این بار اسپایدرمن از حس عنکبوتی خودش بهره مند بود. به این دلیل که سیمییوت ونوم برای مدت طولانی به پیتر پارکر پیوند خورده بود، حس عنکبوتی او به ونوم عادت کرده بود. بنابراین حس عنکبوتی پیتر ونوم رو با عنوان تهدید محسوب نمیکنه و نمیتونه درباره خطر ونوم به پیتر هشدار بده. اما کلون های پیتر مثل بن رایلی چون سابقه پیوند با سیمبیوت رو نداشتند، این مشکل رو ندارند. در این نبرد دیدیم که ابتدا ونوم دست بالا رو داره و حتی چیزی نمونده بود که بن رایلی رو بکشه ولی «اسکریم» (برای آشنایی با اسکریم این مقاله را بخوانید) وارد میدان شد و ونوم مشغول درگیری با اسکریم شد. بن رایلی هم که سعی کرد مردمی که در نزدیکی مبارزه ونوم و اسکریم بودند نجات بده و در نهایت با ضربه ای غافلگیر کننده ونوم رو به دریا پرت کرد و پیروز شد.

 

 7- گریم هانتر (Grim Hunter)

گریم هانتر (Grim Hunter)

کریون شکارچی پیش از مرگ‌اش فرزندان زیادی از خود به جا گذاشت. ولادمیر کراوینف، فرزند نخست کریون و ساشا، در روسیه و در ناز و نعمت بزرگ شد. کریون حضور زیادی در کودکی او نداشت، چرا که اکثر اوقات مشغول شکار در سراسر دنیا بود. به همین‌خاطر ولادمیر توسط خدمت‌کار کریون به نام «گِرِگور» (که خود آموزش‌یافتۀ کریون بود) آموزش دید و شیوه‌های شکار پدرش را فرا گرفت. ولادمیر سپس از آزمون لیاقتِ پدرش سربلند بیرون آمد و از آن موقع تحت آموزش شخصِ کریون قرار گرفت. ولادمیر نیز از آن معجون پدرش برای به‌دست‌آوردن قدرت و بنیۀ فرابشری استفاده می‌کرد. او که لقب «گریم هانتر» یا «شکارچی بی‌رحم» (Grim Hunter) را برای خود برگزید، تنها یک‌بار که با «هاب‌گابلین» تیم‌آپ کرده بود با مرد عنکبوتی مبارزه کرد. وقتی ولادمیر از زندان آزاد شد، دوباره تصمیم گرفت به سراغ مرد عنکبوتی برود، اما اسکارلت اسپایدر (بن رایلی) را ردگیری کرد تا اینکه در نهایت با کین روبه‌رو شد. پس از مبارزه‌ای، او به دست کین کشته شد. او سپس در داستان شکار بی‌رحمانه توسط خانواده‌اش به شکل حیوانی وحشی زنده شد. پس از اتمام داستان و زمانی‌که خانوادۀ کراوینف به سرزمین وحشی‌ها رفتند، کریون او را کشت تا از این زندگی ناخوشآیند خلاص شود.

 

6- میستریو (Mysterio)

میستریو (Mysterio) بن رایلی

وقتی بن رایلی در نهایت پس از بازنشستگی پیتر پارکر از لقب مرد عنکبوتی جای او را گرفت، با دشمنان قدیمی مثل «مرد شنی» یا دشمنان جدید مثل «لیدی اختاپوس» روبرو گشت. اما با یک سری دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که ظاهر جدیدی برای خودش درست کرده بودند نیز روبرو شد که یکی از آنها میستریو بود! این نسخه جدید از میستریو شرکت سرگرمی سازی مخصوص به خودش را راه اندازی کرده بود و از فن آوری جدیدی بهره میگرفت که باعث میشد بن رایلی با هیولاهایی مواجه شود که واقعی نبودند. در واقع او میخواست از این تصاویر به عنوان محتوایی برای  نمایش های خودش استفاده کند ولی بن رایلی وقتی متوجه توهمی بودن هیولاها شد ، او را شکست داد.

 

5- اسکورچر (Scorcher)

اسکورچر (Scorcher)

در دهه 90 ميلادي يه سري خيلي باحال به نام "داستان های ناگفته اسپايدرمن" یا Untold Tales of Spider-Man چاپ ميشد كه متاسفانه فقط 25 شماره دوام آورد. این سری خيلي جالب بود چون كاملا در دل شماره هاي 1 تا 38 سری نخست اميزينگ اسپايدرمن اتفاق مي افتاد (همون شاهكار های كه استن لی و استيو ديتكو خلق كردن). نويسنده اش یعنی «كِرت بيوزيك» طوري داستان ها رو مينوشت كه هم موضوعات جديد و خودشون رو داشتند و هم اينكه جوری بودن كه نه تنها داستان هاي استن و استيو رو نقض نميكردن بلكه موارد مهمي كه استن يادش رفته بود رو هم آشكار ميكردن! در هر حال در این سری شاهد خلق شدن شماری از دشمنان خبیث اریجینال برای مرد عنکبوتی بودیم که قبلا آنها را ندیده بودیم. یکی از بهترین این خبیث ها، «اسکورچر» نام داشت که قابلیت های آتشین داشت. در سال 1995 و در کمیک تک قسمتی Spider-Man Holiday Special، شاهد بودیم که لباس و قابلیت او ارتقا یافت و در هنگام کریسمس به سرش زد تا از مردم در یک مرکز خرید شلوغ دزدی کند. بن رایلی از رویارویی اولیه خودش با این شخصیت خاطراتی به یاد داشت و باهاش درگیر شد. البته همون ابتدای مبارزه به نظر رایلی رسید که یک نفر کشته شده است و به همین دلیل بسیار خشمگین شد و دستکش های اسکورچر را خُرد کرد و اینگونه سریع به مبارزه شون پایان داد.

 

4- لیزارد (Lizard)

 لیزارد (Lizard)

وقتی بن رایلی جانشین مرد عنکبوتی شده بود با نسخه جدیدی از لیزارد روبرو گشت که وحشی تر بود و اولش فکر کرد که خود کرت کانرز است ولی متوجه شد که اشتباه میکند زیرا این لیزارد با خود کرت هم درگیر شد! سپس کرت مجبور شد دوباره به لیزارد تبدیل شود تا جان خانواده اش را که به خطر افتاده بود نجات دهد و در این راه از کمک بن رایلی نیز بهره مند گردید. در پایان معلوم شد این لیزارد جدید در نتیجه یک آزمایش به وجود آمده، یعنی وقتی که دستیار کانرز فرمولی را به دُم قطع شده ی لیزارد تزریق کرده بود که در نتیجه آن این هیولا به وجود آمده بود!

 

3- وِندیگو (Wendigo)

وِندیگو (Wendigo)

«وندیگو» هیولایی سفید رنگ است که در کمیک های مارول بارها و بارها با اعضای گروه مردان ایکس و همچنین هالک جنگیده. او در واقع در نتیجه نفرینی قدیمی به وجود آمده. طبق این نفرین هر انسانی که در بیابان گوشت انسان دیگر را بخورد به این هیولا تبدیل میشود. افراد گوناگونی مثل «پل کارتیر»، «جورج باپتیسته» و اخیرا هم جادوگری به نام Mauvais دچار این نفرین شده اند. هر کی وندیگو میشه دیگه اثری از انسانیت درش باقی نمیمونه و دیگه یادش نمیاد قبلا کی بوده و قدرت تکلم رو هم از دست میده. البته اون جادوگری که بهتون گفتم تونست وقتی وندیگو میشه، هوش و خاطرات قبلی خودش رو حفظ کنه. قبلا در آن واحد فقط یکی به وندیگو تبدیل میشد ولی الان در کمیک های مارول به نظر میرسه نوعی اپیدمی شده و چندین وندیگو در کنار هم دیده ایم. در هر حال، بن رایلی یک بار وقتی با گوست رایدر تیم آپ کرده بود با نسخه جدیدی از وندیگو روبرو شد که داشت در پارک مرکزی نیویورک قربانیان خود را میکشت. گوست رایدر میخواست وندیگو را بکشد ولی بن تونست نظرش را عوض کنه و با هم دستگیرش کردند.

 

2- هاب گابلین (Hobgoblin)

 هاب گابلین (Hobgoblin)

در انتهای دوره ای که بن رایلی جانشین مرد عنکبوتی شده بود، او را به نوعی فریب دادند تا با گروهی از مزدوران دارای تجهیزات و فن آوری پیشرفته به نام "سلول 12" (Cell 12) مبارزه کنه که سریع شکستشون داد. با این حال خیلی سریع گذرش به جیسون مکندیل که آن موقع هویت هاب گابلین را داشت و به تجهیزات سایبورگی دست یافته بود، افتاد. بن رایلی در اولین مبارزه اش با او چندان خوب عمل نکرد ولی در مبارزه بعدی به کمک پیتر پارکر تونست او را شکست بده.

  

1- مایکل کورواک (Micheal Korvac)

مایکل کورواک (Micheal Korvac)

وقتی «مایکل کورواک» در کمیک های آیرون من برگشت، داستانی را شاهد بودیم به نام Books of Korvac که در آن او تعدادی خبیث درجه دو مثل و سه مثل «بلیزارد» ، «یونیکورن» و «کنترل کننده» را جمع کرد و تیمی تشکیل داد (این روبات آمده از آینده میخواست با بدست آوردن قدرت های کیهانی دوباره نوعی خدا شود) در مقابل تونی استارک هم برای مقابله با آنها تیمی از قهرمانان را شکل داد که بن رایلی هم جزو آنها بود (از دیگر اعضا میتوان به «میستی نایت» ، «هِل کت»، «گارگویل» و «مرد قورباغه ای» اشاره کرد) البته لازم به ذکر است که این اتفاق در کمیک های اخیر مرد آهنی رخ داد و مربوط به دهه 90 میلادی نمیشه. در واقع بن رایلی به نیویورک برگشته بود و در موزه کار میکرد.

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

قسمت آخر از رویداد "دارک وب" (DARK WEB) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره «شغال» (THE JACKAL) بدانید

رتبه بندی 10 لباس برتر «بن رایلی» (BEN REILLY)

معرفی عشق های «بن رایلی» در دنیای کمیک

10 اتفاق مهمی که برای «بن رایلی» پس از بازگشت از مرگ رقم خورد!

معرفی 10 دشمن برتر «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER)

15 حقیقتی که باید درباره «اسکارلت اسپایدر» (SCARLET SPIDER) بدانید

چرا برای بازگشت «بن رایلی» در قامت اسپایدرمن هیجان داریم؟

10 اسپایدرمن جدیدی که دوست داریم در انیمیشن "سفر به دنیای عنکبوتی 2" ببینیم!

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

معرفی اعضای خانوادۀ کریون شکارچی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

 كمیك های مرد عنکبوتی: توطئه کلونی به زبان فارسی ( كامل + لینك دانلود مستقیم)

"سرگذشت كلون" – قسمت اول: معرفی «شغال» 

زندگی، مرگ و بازگشت بن رایلی

شماره 20 از کمیک "اسكارلت اسپایدر" ترجمه شد!

شماره 2 از کمیک SUPERIOR SPIDER-MAN TEAM-UP ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم

تیم نویسندگی جدید عنوان «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» مشخص شد

عكس های زیبا از لباس آهنی مرد عنكبوتی + اسكارلت اسپایدر + بن رایلی

"سرگذشت كلون" – قسمت چهارم: اسپایدرمن حقیقی معرفی میشود!

ترجمه فارسی شماره آخر از کمیک "بن رایلی: اسکارلت اسپایدر"

شماره آخر از کمیک "نیروی عنکبوتی" (SPIDER-FORCE) ترجمه شد + لینک دانلود

چیزهای جالبی که درباره مرد عنکبوتی نمیدانستید! قسمت 40

آشنایی با لباس های مرد عنكبوتی - قسمت دوم

"سرگذشت كلون" – قسمت سوم: معرفی كلون های اسپایدرمن!

باز هم پیش بینی نویسنده سایت SPIDEY.IR درست درآمد!

20 کلون برتر در دنیای کمیک

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت اول

معرفی تمام مردان و زنان عنكبوتی – قسمت دوم

مارول کمیک نیروی عنکبوتی (SPIDER-FORCE) را منتشر میکند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Agent bishop
#1 Agent bishop 1400-11-15 01:15
این مقاله خیلی بهم چسبید چون هیچکدوم رو نمی‌دونستم . دمتون گرم
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#2 AM SM BM SM 1400-11-15 01:40
سلام
ممنون بابت مقاله.
چقدر این بن رایلی امیدهای مردم رو ناامید کرده و ما خبر نداشتیم! بن رایلی در دوره ای که به اسکارلت اسپایدر تبدیل شد و دشمنان نسبتا زیادی رو به رو شد و حالا هم با بازگشت جدیدش با چند شرور مبارزه کرده و بازهم انگار قراره این اتفاق بیفته. اما خب بعضی از این مبارزات ممکنه به خاطر اینکه خبیثِ خیلی مهمی توی اون مبارزه نیومده یا اینکه اون نبرد در بین تاریخچهٔ اون شخصیت گم شده، به یاد نیان و خیلی ها ازشون خبر نداشته باشند. از بین این مبارزاتِ درون مقاله، مورد ونوم برای من جالب بود و به نظرم دلیل خوبی هم برای اینکه ونوم حس عنکبوتی بن رایلی رو برخلاف پیتر فعال میکنه دادند. یا مورد میستریو که بن رایلی هم طعم این بازی هاش رو چشید. در کل مقالهٔ جالب و سرگرم کننده ای بود و اطلاعات خوبی هم در اختیار ما گذاشت و البته یک پیامِ اخلاقی هم داشت: هیچ وقت گوشت انسانی رو در بیابان نخورید! چون به هیولایی سفید رنگ، بی فکر و بدون قدرت تکلم تبدیل میشید! همون بمیرید بهتره.
با تشکر.
نقل قول کردن
AP-omega
#3 AP-omega 1400-11-15 10:15
سلام. ممنون از مقاله. خیلی جالب بود.
روحمم از موارد 10، 9، 7و 5 خبر نداشت!
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#4 Kia Iron Man 1400-11-15 12:15
خسته نباشید استاد. مقاله خیلی خوب بود ولی آیتم شماره 1 که درباره کورواک بود نمی‌تونست توی مقاله قرار بگیره. هرچند که بن رایلی توی تیم آیرون من بود ولی به هیچ وجه کورواک رو شکست نداد. در واقع بعد از اینکه کورواک و آیرون من به نیرو های کیهانی دست پیدا کردند، تبدیل به موجودات خداگونه شدن و بعد از یه نبرد عظیم در فضا، یه سری از موجودات کیهانی مارول مثل مرگ، دادگاه زندگی و... مداخله کردند و کورواک رو دستگیر کردند.
البته این ظاهرا اشتباه نویسنده سایت CBR بوده که کورواک رو در این لیست قرار داده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید