10 سئوالی که فیلم "راهی به خانه نیست" درباره مرد عنکبوتی MCU پاسخ داد

10-سئوالی-که-فیلم-راهی-به-خانه-نیست-درباره-مرد-عنکبوتی-mcu-پاسخ-داد

"مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" علاوه بر ایجاد سئوالات فراوان، به برخی از سئوالات کهنه هواداران نیز پاسخ میدهد.

 

هشدار: این مطلب حاوی اسپویلر است و داستان فیلم "راهی به خانه نیست" را لو میدهد.

 

 مقدمه: دنیای سینمایی مارول (MCU) از همان اول جهت گیری خاص خودش را برای فرنجایز سینمایی اسپایدرمن داشت که شاید برخی با آن موافق نبودند چون با فرنچایزهای قبلی تفاوت داشت. ولی در هر حال بوی خاص و منحصر به فردی میداد و fresh و باطراوت بود. ضمن اینکه عمداً برخی مسائل را به بیننده نشان نداد که ما قبلا به آنها در این مقاله اشاره کرده بودیم ولی حالا که با "راهی به خانه نیست" به پایان نخستین فصل از آرک سینمایی اسپایدرمن در MCU رسیده ایم، برخی از این سئوالات پاسخ داده شدند که در این مقاله به آنها میپردازیم.

ضمنا توصیه میکنیم مقالات زیر را نیز مطالعه کنید:

10 چیزی که فیلم های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول به ما نشان ندادند

15 سئوال بی پاسخ مانده درباره دنیای مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد

 

1- آیا واقعا میستریو هویت مخفی مرد عنکبوتی را فاش کرد؟

آیا واقعا میستریو هویت مخفی مرد عنکبوتی را فاش کرد؟

صحنه پس از تیتراژ "مرد عنکبوتی: دور از خانه" جوری بود که با توجه به وقایع پیشین در فیلم برخی را به فکر وا داشت که آیا واقعا میستریو هویت مخفی او را فاش کرد یا اینکه این هم یک توهم دیگر بوده است؟ همچنین بحث هایی مطرح بود در این باره که میستریو واقعا نمرده و خودش را جای دکتر استرنج جا زده. ولی "راهی به خانه نیست" از ابتدا تا پایان ثابت کرد که هویت مخفی او بر همگان آشکار شده و عواقب سنگینی هم برای او و اطرافیانش دارد!

 

2- چه ارتباطی میان فیلم های مختلف مرد عنکبوتی وجود دارد؟

مردان عنکبوتی

همیشه این سئوال برای هواداران وجود داشت که رابطه نسخه های مختلف مرد عنکبوتی با یکدیگر به چه شکل است؟ "راهی به خانه نیست" سرانجام به این سئوال پاسخ داد که این نسخه های در واقع در دنیاهای موازی هستند و بنابراین میتوان با باز کردن دروازه ورود به آنها باهاشون تعامل و ارتباط برقرار کرد زیرا به وضوح دیدیم که مردان عنکبوتیِ توبی مگوآیر و اندرو گارفیلد و حتی دشمنان آنان به دنیای MCU قدم گذاشتند.

 

3- آیا احتمال رویارویی مرد عنکبوتی با ونوم در MCU وجود دارد؟

آیا احتمال رویارویی مرد عنکبوتی  با ونوم در MCU وجود دارد؟

سئوال همیشگی هواداران این بود که با توجه به اینکه ونوم تام هاردی در دنیای سینمایی مجزای سونی حاضر است که کاملا با MCU فرق دارد پس آیا میشه امیدوار بود که اسپایدرمن و ونوم روزی با هم رو در رو شوند؟ به نظر میرسه سونی و مارول با هم به راه حلی خلاقانه رسیدند و مشکل را حل کردند. همه چیز از صحنه پس از تیتراژ جنجالی "ونوم: بگذارید کارنیج بیاید" شروع شد (که تازه فهمیدیم آقای «جان واتس» کارگردان فیلم های مرد عنکبوتی در MCU آن را ساخته بوده!). در صحنه مذکور، ادی براک (تام هاردی) و سیمبیوت ونوم وارد دنیای MCU شدند! این موضوع در صحنه پس از تیتراژ "راهی به خانه نیست" حل و فصل شد و آنها به دنیای خود برگشتند ولی دیدیم که تکه ای از سیمبیوت در آنجا باقی ماند. بنابراین در آینده راه کاملا باز است برای اینکه ونوم مشابهی در MCU داشته باشیم تا با اسپایدرمن روبرو شود.

 

4- آیا ام جی همان مری جین است؟

ام جی مری جین - مرد عنکبوتی

همیشه برای هواداران این سئوال مطرح بوده که آیا ام.جی. با بازی زندایا همان مری جین معروف داستان های مرد عنکبوتی است؟ چون هواداران اسپایدرمن عادت دارند که مری جین واتسون را با حروف اختصاری ام.جی. بشناسند. تا اینکه معلوم شد ام.جی. در واقع حروف اختصاری نام «میشل جونز» است. تا اینکه در "راهی به خانه نیست" فاش شد که نام کامل او «میشل جونز واتسون» است و به خاطر اختلاف با پدرش دوست ندارد کسی با نام خانوادگی «واتسون» صدایش بزنند. پس دیگه کاملاً مشخص شد که او نسخه مری جین در دنیای سینمایی مارول است زیرا از مشخصه های اصلی مری جین در دنیای کمیک این است که با پدرش مشکل داشته (این مقاله را بخوانید). البته خوانندگان پر و پا قرص سایت اسپایدی میدونند که ما در مقاله "ایستراگ های دور از خانه" اشاره کرده بودیم که به نظر میاد ام جی با خانواده اش مشکلاتی دارد (در آیتم شماره 50 این مقاله).

 

5- آیا عمو بن بود که مسئولیت پذیری را به پیتر در MCU یاد داد؟

عمو بن به خاطر بی مبالاتی پیتر کشته شد

به نظر نمیاد که فیلمی از اسپایدرمن را شاهد باشیم بدون اشاره به شخصیت مهمی به نام «عمو بن» ولی MCU با سماجت خاصی از اشاره مستقیم به این کاراکتر طفره رفته بود. بنابراین همیشه سئوال این بود که عمو بن چه نقشی در زندگی پیتر پارکرِ MCU داشته و آیا او همچون نسخه های دیگر به دست اون سارق معروف به قتل رسیده؟ و مهم تر اینکه آیا اون بوده که جمله معروف " قدرت زیاد، مسئولیت به همراه دارد" را بهش گفته؟ تا اینکه سرانجام در "راهی به خانه نیست" این زن عمو می بود که قبل از مرگش به دست گرین گابلین این جمله را بهش گفت و البته با رفتارش به او یاد داد که مسئولیت پذیر و خوش بین باشه و به دیگران شانس دوباره بده، حتی به خبیث هایی مثل نورمن آزبورن. بنابراین الان بحثی که مطرحه اینه که عمو بن احتمالا چند سال پیش در نبرد موسوم به نیویورک (حمله ارتش چیتاری به رهبری لوکی) کشته شده و پیتر تا قبل از این معنی مسئولیت پذیری را به خوبی یاد نگرفته بود و به همین دلیل هم بوده که اشتباهات زیادی داشت و مسئولیت پذیری چندانی از خود نشان نمیداد اما حالا دیگه درس تلخ خودش رو یاد گرفته و از این به بعد قهرمان بهتری خواهد بود.

 

6- آیا گرین گابلین در MCU هم دشمن اصلی پیتر پارکر خواهد بود؟

گوبلین سبز

همانطور که در این مقاله گفته بودیم گرین گابلین به حق به عنوان برترین و بزرگترین دشمن اسپایدرمن شناخته میشود (البته گاهی در این میان در برخی اقتباس ها سعی شده نقش دکتر اختاپوس یا ونوم را در این زمینه برجسته تر کنند). ولی در هر حال هواداران از خودشان میپرسیدند حالا که MCU دوست داره از ویلن های جدید و قبلا دیده نشده در دنیای سینما مثل والچر و شوکر و میستریو استفاده کنه پس چه کسی قراره دشمن اصلی یا Archnemesis او باشه؟ پس گرین گابلین چی میشه؟ خوشبختانه برای هواداران (و بدبختانه برای پیتر) گرین گابلین با بازی ویلم دفو در "راهی به خانه نیست" با کشتن زن عمو می و نابودی کامل زندگی پیتر پارکر دیگر هیچ شک و شبهه ای از باقی نگذاشت که دشمن اصلی مرد عنکبوتی است (این مقاله را بخوانید).

 

7- آیا مرد عنکبوتی MCU میتونه دشمنان قدرتمند را نیز شکست دهد؟

آیا مرد عنکبوتی MCU میتونه دشمنان قدرتمند را نیز شکست دهد؟

یکی از سئوالات هواداران این بود که آیا مرد عنکبوتی در MCU میتونه ویلن های قوی و دارای قدرت های فوق بشری را هم شکست بده؟ چون در واقع او در دو فیلم قبلی خودش با کسانی دست و پنجه نرم کرده بود که آدم های معمولی بودن و به لطف فن آوری و تجهیزات پیشرفته تونسته بودند در قالب یک ابرشرور ظاهر بشن. اما "راهی به خانه نیست" نشان داد که او نه تنها میتونه از پس امثال لیزارد و مرد شنی بربیاد بلکه میتونه بر جادوگر نیرومندی همچون دکتر استرنج هم پیروز بشه و غافلگیرش کنه!

  

8- آیا مرد عنکبوتی MCUمیتونه رهبری یک تیم بر عهده بگیره؟

از اون جاییکه پیتر پارکر در MCU اغلب زیر سایه سنگین مرشدی به نام تونی استارک و تجهیزات او قرار داشت خیلی ها سئوال میکردن که آیا در موقع لزوم میتونه روی پای خودش بایسته و رهبری تیمی از قهرمانان را بر عهده بگیره؟ "راهی به خانه نیست" به درستی و هوشمندی نشان داد که سه مرد عنکبوتی در ابتدا به دلیل کاملا موجهی که همانا عدم شناخته از یکدیگر است، نمیتونند با هماهنگی مناسب با یکدیگر همکاری کنند. تا اینکه تصمیم گرفتند یک رهبر برای خود انتخاب کنند و مرد عنکبوتیِ تام هالند به دلیل سابقه حضور موثر خود در تیم اونجرز به خوبی تونست این مسئولیت را بر عهده بگیره و در نهایت کمک کرد تا بر دشمنان خود چیره شوند.

 

9- آیا مرد عنکبوتی نسخه MCU نیمه تاریک دارد؟

مرد عنکبوتی نیمه تاریک

لحن عمدتا فان و مفرح فیلم های قبلی اسپایدرمن در MCU و علاقه او به وراجی و جوک گفتن مفرط، باعث شده بود تا خیلی ها به غلط فکر کنند او یک شخصیت کاملا fun-loving و لایت است. اما "راهی به خانه نیست" با خلق تراژدی بزرگی به نام مرگ زن عمو می باعث شد تا جنبه های دارک و خفن او کاملا بروز پیدا کنه و شاهد بودید که چطور تا یک قدمی کشتن گرین گابلین هم پیش رفت و شاید اگر اون حرکت مرد عنکبوتیِ توبی مگوآیر نبود این کار را کرد بود!

 

10- آیا مرد عنکبوتی MCUمیتواند بدون فن آوری استارک عملکرد قابل قبولی داشته باشد؟

 آیا مرد عنکبوتی MCU میتواند بدون فن آوری استارک عملکرد قابل قبولی داشته باشد؟

تا قبل از "راهی به خانه نیست" برخی به مرد عنکبوتیِ MCU لقب "آیرون بوی جونیور" (Iron Boy Jr) داده بودند! زیرا او را به شدت متکی به فن آوری های فوق پیشرفته استارک میدانستند ولی من شخصا این حرف را قبول نداشتم و مرد عنکبوتی تام هالند بارها ثابت کرد که با اتکا به خودش میتواند بر مشکلات پیروز شود که نمونه بارز آن شکست آدریان تومز (والچر) در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" بود که آن را با لباس دست ساز خود و بدون استفاده از تجهیزات و لباس پیشرفته مرد آهنی انجام داد. اما "راهی به خانه نیست" این مساله را کاملا متنفی کرد. مخصوصا با اون پایان معرکه که لباس پارچه ای برای خودش درست کرد و بدون هیچ کمکی از استارک به نبرد با تبهکاران شتافت. ضمن اینکه در برای شکست دادن خبیث ها سعی کرد از هوش خودش برای یافت علاجی برای آنها استفاده کند.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 شخصیتی که باید در سه گانه بعدی سینمایی مرد عنکبوتی باشند

10 دیالوگ بامزه برتر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 داستان کمیک بوکی که میتوانند دستمایه قسمت های بعدی "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" قرار بگیرند

10 دفعه ای که فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" توقعات ما رو برآورده کرد!

10 صحنه احساسی فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 غافلگیری برتر در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

رتبه بندی 10 تا از کاراکتر های "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر قدرت و زور بازو!

ایستراگ مربوط به "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" در سریال هاکای

رتبه بندی 10 نقش آفرینی برتر در فیلم "اسپایدرمن: نو وی هوم"

10 موضوعی که ممکن است پس از "راهی به خانه نیست" در فیلم های آینده مرد عنکبوتی به کار گرفته شوند

10 اشتباهی که شخصیت ها در فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" مرتکب شدند

"مرد عنکبوتی : راهی به خانه نیست" ثابت میکند گرین گابلین از جوکر خبیث بهتری است

10 چیزی که طرفداران دوست دارند در سه گانه بعدی مرد عنکبوتی در MCU ببینند

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

10 فن تئوری درباره "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که کاملا اشتباه از آب درآمدند!

معرفی 10 داستان برتر مرد عنکبوتی برای کسانی که از فیلم "راهی به خانه نیست" خوششان آمده است!

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-10-20 11:20
سلام
ممنون بابت مقاله.
قبل از اومدن فیلم "راهی به خانه نیست" دربارهٔ اطلاعاتی که این فیلم قراره بهمون بده و سوالاتی که بخواد جواب بده، کنجکاو بودیم. دوست داشتیم بدونیم که این فیلم، به عنوان سومین فیلم مرد عنکبوتی در mcu، چقدر قرار دربارهٔ گذشته و حال و آینده اسپایدرمن به ما اطلاعات بده و سوالات نا رو جواب بده. خوشبختانه "راهی به خانه نیست" توی این زمینه هم ما رو ناامید نمیکنه و جواب های خوبی رو به برخی از سوالات ما میده.
مورد ۱ که من قبل از فیلم هم زیاد احتمال نمیدونم همهٔ اینا توهم بوده باشه. چرا، احتمال میدادم، که میستریو توی این فیلم باشه و من خودم قبل از اومدن فیلم احتمال زیادی به این موضوع داده بودم. اما خیلی فکر نمیکردم که آخرش همهٔ اینا توهم از آب دربیاد چون ضدحال خیلی بدی میشد. خوشبختانه توی فیلم هم این اتفاق نیفتاد و همه چیز واقعا بود و تبعات بدی هم داشت. سوال دوم هم که یکی نکات اصلی این فیلم بود که با حضور توبی و اندرو بهش پسر داده شد. سوال سوم:چه بهتر! همون بهتر که این ونوم که از ناکجاآباد اومده و صنمی با پیتر نداره باهاش رو به رو نشد و فقط همون تکه سیمبیوت رو جا گذاشت. دربارهٔ سوال چهار شاید بعضی ها خیلی خوششون نیاد و البته نمیشه کتمان کرد که کمی ناراحت کننده است که به احتمال زیاد دیگه مری جین رو توی mcu نمیبینیم، ولی به هر حال ام جی به عنوان معشوقهٔ اسپایدرمن شخصیت پردازی بسیار خوبی داشت و همش در کنارش بود(البته که هیچی مری جین نمیشه!). دربارهٔ مورد ۵ من همچنان مُصرانه اعتقاد دارم که عمو بن در mcu بوده و به هر صورتی، به شکلی کشته شده که یا تقصیر پیتر بوده یا پیتر خودش رو توی اون موضوع مقصر میدونه. به نظرم از همونجا هم پیتر سعی کرد مسئولیت پذیری خودش رو کشف کنه و با کمک های زن عمو می، این موضوع به اوج خودش رسید و پیتر مسئولیت پذیری خودش رو بیشتر کشف کرد. سوال: "آیا گرین گابلین در mcu هم دشمن اصلی پیتر پارکر خواهد بود؟" جواب: "بله، چه جورم!" گرین گابلین در این فیلم دشمن اصلیِ شخص پیتر پارکر بود که زندگیش رو نابود کرد، زن عموش رو ازش گرفت و کلی بلا سرش آورد! دیگه از یه گابلین چی میخواید؟ مورد ۷ هم که توی فیلم دیدیم پیتر چطور از پس خبیث های قوی براومد و حتی با ریاضی دکتر استرنج رو هم شکست داد(لعنت به این ریاضی! میام فیلم هم ببینم باهاش سر و کار دارم! اَه!) مورد ۸ که یکی از صحنه های زیبای فیلم بود که پیتر این گروه عنکبوتی رو رهبری میکرد. مورد ۹ که خیلی عالی بود. نیمه تاریک پیتر پارکر فوران کرد و حسابی خودش رو نشون داد. مثلا اگر توبی نبود قطعا پیتر، گرین گابلین رو میکشت و از همینشه که خوشم میاد، مثل همه مردم اون هم دنبال انتقامه(اگر من بودم که تویی رو هم میزنم تا این گابلین لعنتی رو بکشم)! برای مورد ۱۰ هم خوشحالم بالاخره جواب اونایی که به اسپایدرمنِ تام لقب بچه یا ضعیف داده شد که ما بیش از پیش دیدیم که تام روی پاهای خودش وایساده. حتی به نظرم این اسپایدرمن جانشین تونی استارک نیست و خودش شخصیت جدا و عالی داره.
با تشکر.
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-10-20 13:47
سلام خیلی ممنون بابت مقاله

در مورد شماره ۴ میشه زیاد حرف زد یجورایی میشه گفت برام نارحت کنندس خیلی سخته شخصیت مورد علاقت به شکل دیگه نشون بدن مریجین توی شخصیت های اسپایدرمن برای من خیلی محبوب بود و هست و خواهد بود این که مارول یجور دیگه این شخصیت بهمون نشون داد برای من غیر قابل درک و البته یجورایی بهمون دروغ گفتن هرچند منکر این نمیشم که زندایا خوب بازی کرد و از شخصيت پردازی قوی و مستقلی برخوردار ولی من یه مریجین کاملا وفادار چه از نظر ظاهری و چه نظر شخصیت پردازی میخواست ولی خب دیگه باید فراموشش کرد بعید میدونم دیگه مریجین توی فیلم ببینیم هرچند من اصلا و ابد یه زندایا مریجین
مورد شماره ۵ مطمئنم عمو بن توی mcu هست در هرحال عمو بن بخش بزرگی از زندگی پیتر بود نمیشه نادیدش گرفت ولی نمیدونم چرا مارول دوست نداره عمو بن نشون بده
مورد شماره ۶ که بدون شک گرین گابلین بزرگترین دشمن مرد عنکبوتی
مورد ۷ حال کردم استرنج غافلگیر کرد
مورد ۸ بله نشون داد میتونه رهبر خوبی باشه
مورد ۹ هر شخصیت عصبی میشه توبی مگوایر به عنوان با تجربه مرد عنکبوتی جلوشو گرفت و نزاشت تام بره توی تاریکی و انتقام چشماش کور نکرد
مورد ۱۰ پیتر هیچوقت به تونی وابسته نبود توی فیلم اول پیتر به تنهايي والچر و مستریو شکست داد از طرف دیگه توی قسمت دوم هم خودش لباسش طراحی کرد
تشکر
نقل قول کردن
masiha_87
#3 masiha_87 1400-10-20 15:54
سلام
خسته نباشید
راهی به خانه نیست به عنوان بزرگترین فیلم مرد_عنکبوتی داخل mcu، وظایف سنگینی بر روی دوشش داشت. پس با این حساب باید به خیلی از سوالات جواب میداد. خیلی هم خوب تونست در این زمینه جلوه کنه و با اینکه فیلم خیلی شلوغ بود، ولی دلیل بر این نیست که نتونه داستانک های دیگه رو در کنار تم و داستان اصلی فیلم، ادامه بده.
در رابطه با مورد ۱ خب به عقل کمتر کسی میومد همچین اتفاقی! یه جورایی هم با عقل جور درنمیاد و به شخصه خوشحالم که هرگز اتفاق نیفتاد (رتکان حساب میشد اینطوری).
نظری در رابطه با بقیه ی گزینه ها ندارم؛ نگارش مقاله عالی بود. از مهم تر اینکه خیلی جامع ولی مختصر، تمام موارد رو توضیح داده بودید که واقعا عالیه

ممنون بابت مقاله ;-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44