رتبه بندی لباس های شخصیت های خبیث فیلم های سینمایی مرد عنکبوتی

رتبه-بندی-لباس-های-شخصیت-های-خبیث-فیلم-های-سینمایی-مرد-عنکبوتی

از گرین گابلین تا میستریو، 12 ویلن بوده اند که در فیلم های مرد عنکبوتی برای قهرمان ما دردسر درست کرده اند ولی کدامیک بهترین ظاهر و کدامیک بدترین لباس را بر تن داشته است؟

مقدمه: به لطف سم ریمی، مارک وب و جان واتس، سه نسخه مختلف از اسپایدرمن در سه فرنچایز سینمایی این شخصیت حضور داشته اند. و پس از آنکه در "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" هر سه این فرنچایزها در مولتی ورس با یکدیگر تلاقی پیدا کردند فرصت خوبیه برای پرداختن به چنین مقاله ای. طبیعی است که 8 فیلم مختلف و اختصاصی مرد عنکبوتی در دنیای سینمای لایو اکشن تعدای زیادی شخصیت خبیث هم ارائه داده باشند که لباس و ظاهر خاص خود را داشته اند تا با شخصیت پردازی شون هماهنگ باشد. برخی از این دیزاین ها به تکه هایی نمادین از تاریخ سینمایی مارول پیوسته اند و برخی دیگر نیز شاید چندان ماندگار نبوده اند! و در این مقاله میخواهیم ظاهر و کاستوم دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی اش را رتبه بندی کنیم.

 

در ضمن یادتون نره که مقالات زیر را نیز بخوانید:

بهترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

رتبه بندی همه لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما و تلویزیون

 

14- گرین گابلین در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" (2014)

در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" هویت گرین گابلین از نورمن آزبورن به هری آزبورن تغییر کرد. دلیلش هم فرق کرد و در نتیجه یک بیماری نادر ژنتیکی شاهد بروز تغییراتی در ظاهر و شخصیت هری بودیم که باعث شد خصوصیاتی گابلین مانند مثل پوست رنگ و رو رفته و سبز، چنگال و از ریخت افتادگی پوست بدن پیدا کنه. ایده ای عالی که در اجرا ناموفق بود. در نقطه اوج شلوغ این فیلم، هری به خودش زهر حاصل از عنکبوت های دستکاری شده از نظر ژنتیکی را تزریق میکند تا بیماری او را نکشد. در نتیجه ظاهری بی رمق برای او به وجود آمد که انگار در لحظه آخر سر هم بندی شده بود. البته انصافا گلایدر و زره او خوب بود که حیف شد برای گابلین بهتری مورد استفاده قرار نگرفت. و البته شخصیت پردازی هری از بیخ و بن غلطه. چون او هرگز در دنیای کمیک چنین شخصیت خبیث و بدذاتی نبود که گوئن رو بکشه.

  

13- ونوم در فیلم "مرد عنکبوتی 3" (2007)

عکس ونوم

بسیاری بر این عقیده هستند که «توفر گریس» بازیگر با استعدادی هستش که اشتباهی برای ایفای نقش ادی براک/ونوم در فیلم "مرد عنکبوتی 3" انتخاب شد (این مقاله را بخوانید). شاید بتوان حتی گفت که دیزاین صورت و جلوه های ویژه رایانه ای به کار رفته در ونوم هم بد نبود ولی مساله اینه که ریمی در تلاش برای انسانی تر کردن این شخصیت یا خیلی سریع از روی او cut میکرد یا اینکه صورت ونوم را کنار رفته نشان میداد تا صورت توفر گریس را زیر صورت ونوم نشان دهد. این باعث شد تا سطح تهدید یا شکوه بصری این شخصیت از بین برود. اندازه فیزیکی او نیز کوچک بود و ما آن را جدی نمیگرفتیم. البته این هم تصمیم خود ریمی بوده زیرا میخواسته هم با انتخاب توفر گریس و هم با کوچک نشان دادن جثه ونوم ، او را به نقطه عکس و دارک شده مرد عنکبوتی تبدیل کند که شاید روی کاغذ ایده خوبی باشد ولی در فیلم جواب نداد. سبک بازی توفر گریس در صحنه های ابتدایی هم جالب بود و ما رو دوباره یاد نسخه عکس پیتر پارکر مینداخت ولی ونوم او بیشتر اعصاب خرد کن بود تا تهدید آمیز! (خود توفر گریس هم بارها گفته که خودش هم نمیدونه اصلا چرا برای این نقش انتخابش کردند!). در عوض شما اگر به ونوم تام هاردی دقت کنید متوجه میشید که جثه بسیار بزرگ و عضلانی او و ظاهر خفن ش باعث شده براستی تهدید آمیز به نظر برسد . ضمن اینکه ما کلا به قدر کافی ونوم را در "مرد عنکبوتی 3" ندیدیم و حقش بود او screen time بیشتری را به خودش اختصاص میداد (البته تقصیر ریمی نبود چون مدت زمان فیلم اجازه این کار را بهش نمیداد چون باید به دو خبیث دیگر میپرداخت و از سوی دیگر کلی داستانک باقی مانده از دو قسمت قبلی را نیز به سرانجام میرساند).

 

12- گابلین جدید در فیلم "مرد عنکبوتی 3" (2007)

گابلین جدید در فیلم "مرد عنکبوتی 3" (2007)

«جیمز فرانکو» بازیگر بزرگیه ولی وقتی در فیلم های مرد عنکبوتی نقش «هری آزبورن» را بازی میکرد چندان شناخته شده نبود. شخصیت پردازی کارکتر هری آزبورن بسیار دقیق و وفادار به دنیای کمیک بود. او اسپایدرمن رو به خاطر مرگ پدرش ملامت میکنه و از پیتر هم دلخور میشه چون هویت اسپایدرمن رو بهش لو نمیده و ازش محافظت میکنه. و در نهایت وقتی میفهمه پدرش گرین گابلین بوده، خودش هم خبیث میشه و با اسپایدرمن میجنگه ولی در نهایت عاقبت بخیر میشه و ... البته انصافا لباسی که در "مرد عنکبوتی 3" بر تن کرد و باهاش به اسپایدرمن حمله کرد چنگی به دل نزد (درست مثل لباس پدرش). در واقع به جز یه سری گجت و یه گلایدر هیچ چیز دیگری بر تن او ندیدیم که شباهتی به گرین گابلین داشته باشد (!) و اون ماسک و عینک آدم رو بیشتر به یاد یک اسنوبُردسوار می انداخت! به عنوان یک ایده جدید هم چیز خاصی نیست که برای علاقمندان غیر کمیک بوکی هم جذابیت خاصی داشته باشد یا در ذهنشان باقی بماند ...

 

11- شوکر در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (2017)

شوکر در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"

در واقع "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" دو تا شوکر داره که نقش آنها را «لوگان مارشال گرین» و «بوکیم وودباین» بازی میکنند. «والچر» میزنه و اولین شوکر رو که «جکسون برایس» نام داره میکشه (البته به نظر نمیاد واقعاً میخواست این کار رو بکنه) چون وقتی به برایس گفت از گروه اخراجه، تهدید کرد میره لوش میده. بعدش تجهیزات شوکر به هرمان شولتز سیاه پوست میرسه و شوکر جدید میشه و ... از نظر ظاهر و لباس مشکل اینه طرح کلی که ما رو بلافاصله به یاد شوکر در دنیای کمیک بیندازه در لباس آنها به چشم نمیخوره. البته لباس شوکر در دنیای کمیک هم چیز خیلی شاخی نیست ولی بارها شده که لباس های به مراتب بدتر از او در دنیای سینما ارتقا پیدا کرده اند. یعنی آنها در واقع یک هودی زرد رنگ دارند که یه الگوی الماسی داره که البته نکته جالبیه ولی متاسفانه فقط یک دستبند فلزی بر دست دارند در حالی که در دنیای کمیک شوکر دو تا دستبند دارد. ضمن اینکه شوکر رو با اون ماسک باحالش در دنیای کمیک میشناسند که اثری ازش تو فیلم نیست. در مجموع به نظر میاد ظاهر شوکر در این فیلم نوعی حالت اولیه یا prototype است که هنوز با ظاهر اصلی فاصله دارد ...

 

10- گرین گابلین در فیلم "مرد عنکبوتی" (2002)

گرین گابلین در فیلم "مرد عنکبوتی" (2002)

فیلم "مرد عنکبوتی" ساخته سم ریمی در سال 2002 یک موفقیت بزرگ بود که باعث شد دوره طلایی اقتباس های کمیک بوکی هالیوود شروع بشه که همچنان هواداران در آن به سر میبرند. ولی یکی از معدود نقاط ضعف آن لباس گرین گابلین با بازی حیرت انگیز «ویلم دفو» است. این روزا خیلی از هواداران آن را مسخره میکنند (بیشتر به خاطر ماسک) و اظهار میکنند که شبیه به کاستوم خبیث های سریال "پاور رنجرز" است (حق هم دارند!). اون دهان باز که کاملا تابلوئه پلاستیکی هستش و یا اون بخش زرهی لباس گرین گابلین نکاتی نیستند که بشه بهشون افتخار کرد. اما ریمی و رفقا تقصیری نداشته اند زیرا اولش میخواستند ظاهری وفادار تر به دنیای کمیک خلق کنند (بروید اینجا) ولی سونی بهشون اجازه نداد زیرا به نظرش زیادی ترسناک بود و باعث میشد مخاطبین کودک ازش بترسند و به فروش فیلم لطمه بخوره... هواداران بی صبرانه منتظر دیدن مجدد این گرین گابلین در فیلم "راهی به خانه نیست" بودند تا ببینند فایگی و دوستان چطور بهبودش داده اند!

 

9- الکترو در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" (2014)

الکترو در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" (2014)

خیلی از منتقدین الکترو را كاراكتری ضعیف با انگیزه هایی كلیشه ای در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" نامیدند و با شخصیت هایی مثل «ریدلر» در فیلم "بتمن برای همیشه" و ... مقایسه اش میکنند. خیلی ها هم میگویند كه او فقط چون مرد عنكبوتی اسمش را در میدان تایمز فراموش كرد، دشمنش شد! در حالیكه اصلا اینطور نیست و برای ما الكترو و انگیزه هایش برای خباثت كاملاً منطقی و باور پذیر هستند چون مكس یك آدم سرخورده و به قول معروف "عقده ای" است. كاملاً معلومه مکس از كمبود محبت رنج میبرد و هیچ کس آدم حسابش نمیکند. كافی است به صحنه برداشتن كیك از داخل یخچال و حرف زدن های او با خودش توجه كنید تا متوجه عمق مشکلات روحی - روانی او بشوید. ولی مساله اینه که به مرد عنکبوتی امیدوار میشود اما بعدش حس میکنه بهش خیانت کرده. با این حال فكر میكنیم حضور الكترو در فیلم اضافی است و ای كاش فقط «گرین گابلین» را به عنوان شخصیت خبیث داشتیم. دیالوگ هایی كه هم از زبان الكترو میشنویم عمدتاً كلیشه ای و کارتونی هستند . انصافا «جیمی فاكس» خیلی سعی كرده از الكترو یك خبیث قابل ترحم بسازد ولی او هرگز از سطح یک ویلن متوسط فراتر نمیرود. ولی ظاهرش خوب بود. یعنی سازندگان فیلم به جای استفاده از لباس کلاسیک این شخصیت در دنیای کمیک تا حدی مضحک و کارتونی به نظر میرسد سعی کردند از ظاهر او در دنیای کمیک بوک های آلتمیت استفاده کنند. بنابراین در این فیلم الکترو پوستی آبی رنگ داشت و از انرژی خالص تشکیل شده بود و دو کاستوم متفاوت بر تن کرد. اولین آن یک یک هودی با شلوار ساده و سیاه رنگ بود و در یک سوم نهایی هم الکترو یک لباس دیگر بر تن داشت که از سوی هری آزبورن بهش داده شد تا قدرت های خودش رو کنترل کنه.

 

8- راینو در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" (2014)

راینو در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2"

راینو یا کرگدن با اسم اصلی «الکسی سیستوویچ» که نقشش را «پل جیاماتی» در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" بازی کرد، تقریبا فقط حضور داره تا داد و فریاد بزنه و نابود کنه و البته اسپایدرمن هم ضایعش بکنه! فقط همین (در حالی که پوسترها و تبلیغات این فیلم جوری وانمود میکردند که انگار او یکی از نقش های کلیدی فیلمه). مبارزات مرد عنکبوتی در ابتدا و انتهای فیلم بسیار فان و جالب هستند ولی داستان را پیش نمیبرند یا باعث رشد شخصیت نمیشوند. برای فیلمی که خبیث زیاد داشت به نظر میرسه راینو دیگه واقعا زیادی بود. ولی در عین حال ایده وصل كردن او به پایان فیلم در قالب راینو را تحسین كرده اند. او كاملا مختصر و مفید است و همان كاركردی را دارد كه «مترسك» در فیلم "شوالیه تاریكی" داشت یا «لیپر» در فیلم "كاپیتان آمریكا: سرباز زمستانی" و ... در هر حال لباس و ظاهر او در فیلم بد نیست. یعنی میشه گفت خوبه. ظاهر راینو در دنیای کمیک تا حد زیادی اغراق آمیز و غیر قابل باوره (کی میتونه باور کنه یکی لباس کرگدنی بپوشه که شاخ هم داره؟!). بنابراین از ظاهر این شخصیت در کمیک های "مرد عنکبوتی نهایی" استفاده کرده اند که در واقع یک لباس زرهی و مکانیکی هستش که ما رو یاد کرگدن میندازه. ولی شاید بهتر بود سازندگان فیلم بیشتر سعی میکردند و کمی بخش های انسانی بیشتری به ظاهر او میدادند ...

 

7- لیزارد در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (2012)  و "راهی به خانه نیست" (2021)

 لیزارد در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (2012)

دکتر «کرتیس کانرز» ملقب به «لیزارد» به عنوان خبیث اصلی فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" برگزیده شد. درست مثل دنیای کمیک، لیزارد که نقشش رو «ریس ایفانز» بازی میکرد، به نوعی پدر یا بهتره بگیم مرشد برای پیتر پارکر تبدیل میشد. ضمن اینکه یک دست هم بیشتر نداشت و روی باز رشد اعضای بدن آزمایش و تحقیقات انجام میداد و ... ولی این دفعه این کارها رو برای شرکت "آزکورپ" میکرد. متاسفانه به جز چند صحنه نبرد هیجان انگیز بین مرد عنکبوتی و لیزارد، مواد و خوراک زیادی برای ساختن یک ویلن عالی در شخصیت لیزارد یافت نمیشود و آرک داستانی کانرز و شخصیت او به نظر خیلی شبیه به نورمن آزبورن در فیلم "مرد عنکبوتی 1" است (او هم مثل نورمن، آزمایشات عجله ای و خطرناک انجام میده در حالی که تحت فشاره تا زودتر به نتیجه برسه. و درست مثل نورمن روی خودش امتحان میکنه و تبدیل به شخصیت خبیثی میشه و البته سعی داره برای پیتر هم الگو باشه و ...). ولی انصافا ظاهرش خوب بود و اون پوست سبز رنگ و دم بلند رو هم داشت و حتی در برخی صحنه ها او کت بلند و سفید آزمایشگاهی رو نیز بر تنش دیدیم! جلوه های ویژه رایانه ای به کار رفته در او نیز خوب از آب درآمد و اون پولک ها و لکه های روی صورتش در هر صحنه ای به چشم می آمد. البته برخی هواداران از اینکه او مثل دنیای کمیک پوزه بلند روی صورتش ندارد شاکی بودند!

 البته لیزارد هم مثل چند تا دیگر از خبیث های فیلم های قبلی در فیلم "راهی به خانه نیست" برگشت و تغییر خاصی در ظاهر او دیده نشد جز اینکه به نظر میرسید جلوه های ویژه رایانه ای برای خلق او از فیلم "مردعنکبوتی شگفت انگیز" ضعیف تر هستند!!!

 

6- الکترو در فیلم "مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" (2021)

7- لباس الکترو

ظاهر الکترو در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 را خیلی ها دوست داشتند و خیلی ها هم دوست نداشتند! ولی در هر حال هواداران قطعا خوششون اومد که ظاهر آبی رنگ او برای مدت کوتاهی در ابتدای حضور این خبیث در فیلم رکورد شکن "راهی به خانه نیست" نشان داده شد (قبل از تبدیل شدنش به فرم انسانی). اما در بخش اوج داستان، مکس دیلون ظاهر جدیدی را به نمایش گذاشت که ترکیبی بود از یک ظاهر خانگی و دست ساز با دیزاین کلاسیک ظاهر سبز و زرد او در دنیای کمیک. او به لطف دسترسی به آرک رآکتور تونی استارک به الکتریسیته زرد رنگ دسترسی داشت! و حتی اون طرح زرد ستاره مانند در کمیک هایش را نیز شاهد بودیم که خیلی خیلی باحال بود! (این تصویر را ببینید). یک لباس یا بهتره بگیم یک ظاهر معرکه متشکل از المان های جدید و کلاسیک!

 

5- مرد شنی در فیلم "مرد عنکبوتی 3" (2007)

مرد شنی در فیلم "مرد عنکبوتی 3" (2007)

فیلم "مرد عنکبوتی 3" با اون تصمیمی که گرفت تا مرد شنی رو به عنوان قاتل اصلی عمو بن معرفی کنه واقعا گند زد. درسته که این تصمیم باعث شد تا پیتر پارکر ازش متنفر بشه و دلیلی برای مبارزه باهاش پیدا کنه ولی آیا نمیشد دلیل دیگری برای این موضوع انتخاب کرد؟ اونا این همه سال تو دنیای کمیک واسه چی دارند با هم میجنگند؟! ولی از این مساله که بگذریم باید قبول کرد که مرد شنی با بازی «کریس هیدن چرچ» یک خبیث عالی بود. قدرت های شگفت انگیزی داره و با توجه به بودجه بالا و زحمت های فراوانی که برای ساخت جلوه های ویژه این فیلم کشیده شد، واقعا صحنه های شگفت انگیزی با حضور مرد شنی خلق شد. ضمن اینکه شخصیت او هم مثلا با دکتر اختاپوس یا گرین گابلین که بیشتر به سمت تکنولوژی تمایل داشتند فرق داشت. داستان غم انگیز تبدیل شدن او به شخصیتی خبیث و عشقی که به دخترش بیمارش داشت نیز باعث شد خبیث ماندگاری بشه. البته کاش در پایان فیلم به اون هیولای بزرگ تبدیل نمیشد! و اما ظاهرش دیگر نمیتونست از این وفادار تر باشه! دقیقا فلینت مارکو رو داشتیم که از دنیای کمیک بیرون زده بود و به فیلم رسیده بود، با همون لباس راه راه سبز رنگ و مدل موی flat top. سلاح هایی هم که با اعضای بدنش درست میکرد ترکیبی بود از دیزاین های رئالیستی و کمیک بوکی. واقعا آفرین!

مردشنی - راهی به خانه نیست

در "راهی به خانه نیست" نیز از همین ظاهر برای مردشنی استفاده شد اما متاسفانه سازندگان فیلم به دلیل محدودیت های کرونا نتوانستند از وجود آقای چرچ در این فیلم بهره ببرند و او فقط صداپیشه کاراکتر مردشنی بود (شاید به همین خاطره که در طول فیلم او را تنها در هیبت مرد شنی میبینیم که توسط رایانه ساخته شده است). به همین دلیل سازندگان فیلم صحنه ای که او مداوا میشود را عیناً از فیلم "مرد عنکبوتی 3" برداشتند! (این تصویر را ببینید).

 

4- والچر در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" (2017)

والچر در فیلم "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه" ()

"مرد عنکبوتی : بازگشت به خانه" دو مشکل رو به طور همزمان حل میکنه. یعنی نه تنها برای دنیای سینمایی مارول (MCU) یک خبیث عالی که میشه باهاش ارتباط برقرار کرد، خلق میکنه بلکه یکی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی را که سالها بود زمزمه حضورش را در دنیای سینمایی میشندیم را وارد عرصه میکنه: والچر! این شخصیت را که نقشش را «مایکل کیتون» بازی میکنه بر خلاف خیلی از دشمنان MCU قصد حکومت بر جهان یا تسخیر آن را ندارد. او یک مرد دوستدار خانواده است که به خاطر بی عدالتی اجتماعی به یک خبیث تبدیل میشود. به قول خودش دنیا دیگه عوض شده و او هم باید عوض میشد. خبیث شدن او از یک منظر دیگر نیز منطقی است چون واقعا آدم از خودش میپرسه وقتی اونجرز یا دیگر قهرمانان مارول با دشمنان خودشون جنگ میکنند، چه بر سر تجهیزات بر جای مانده میاد؟ واقعا کسی نیست پیداشون کنه و ازشون سلاح درست کنه؟ همچنین والچر به قدر کافی قوی، تهدید آمیز و خطرناک است که برای مرد عنکبوتی نوجوان ما دشمنی قابل توجه باشد. با این حال او هنوز هم به یک سری اصول عقیده دارد و با اینکه میتونست مرد عنکبوتی رو در چندین مورد بکشه ولی چون جون دخترش رو نجات داده بود از این کار صرف نظر کرد یا در زندان هویتش رو لو نداد. همه اینها باعث شده خبیثی جذاب از والچر در فیلم بازگشت به خانه ببینیم که حتی از دنیای کمیک هم پیشی میگیره. ظاهر والچر در دنیای کمیک تا حد زیادی اغراق آمیز و کارتونی است ولی «جان واتس» تونست این ظاهر را برای MCU آپدیت کنه. او در واقع یک یونیفرم سبز رنگ چرمی داشت که با یک زره یا استخوان بندی بیرونی ((exo-skeleton تزئین شده بود و بال های مکانیکی داشت شبیه به بال های فالکون. اون کلاه ایمنی خلبانی که شبیه به سر پرنده است و یقه پشمین کاپشن خلبانی او هم دیگه آخرشه و ما رو کاملا به یاد دیزاین کلاسیک والچر میندازه. به این میگن یه آپدیت موثر و ماندگار چون هم به منبع اصلی وفاداره و هم اینکه مدرن و قابل باور جلوه میکنه.

 

3-  گرین گابلین در فیلم "راهی به خانه نیست" (2021)

2- لباس گرین گابلین

ویلم دفو با بازی و عملکرد عالی خود ستاره درخشان فیلم "راهی به خانه نیست" در میان تمامی خبیث های داستان بود (این مقاله را بخوانید) و حتی از نقش آفرینی شگفت انگیز او در فیلم اول ریمی نیز فراتر رفت (این مقاله را بخوانید). یکی از دلایل این امر این است که لباسی به روز شده دارد که در واقع اصلا اون لباس مضحک قبلی نیست و چون ماسک ندارد باعث شده تا جملات و حالات صورت دفو به وضوح قابل دیدن باشند. خدا رو شکر که اون ماسک مسخره شده در فیلم در هم میشکند و ظاهر جدیدی برایش میبینیم که یک هودی بنفش دارد که به تدریج نابود میشود تا ظاهر جدید گرین گابلین را نمایان سازد. یعنی در نقطه اوج فیلم ویلم دفو را میبینیم که زره کلاسیک ارتقا یافته اش را بر تن دارد به همراه یک هودی بنفش و عینک ایمنی (برای آنکه موقع پرواز با گلایدر چشمانش آسیب نبیند) که نقش آفرینی دارکش را تکمیل میکند.

 

2- میستریو در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" (2019)

میستریو در فیلم "مرد عنکبوتی: دور از خانه" ()

آقا این میستریو حرف نداشت! بارها و بارها تو سایتم گفته بودم که میستریو یکی از سه خبیث محبوب من تو دنیای اسپایدرمنه. ولی همیشه نگران بودم که چطور میخوان تو عالم سینما به تصویر بکشنش. میدونید ظاهرش جوریه که اگه دقت نشه کارتونی و مسخره به نظر میرسه ولی  میستریو عالی به تصویر کشیده شد. اصلا من نمیدونم مارول این ایده ها رو از کجا میاره. لامصب حتی اون گوی شیشه ای روی سرش رو هم براش یه دلیل آوردن. اون زره و شنل او هم فوق العاده ان و با شخصیت پردازی شومن و عوام فریب میستریو مطابقت دارند و نوعی ترکیب از ظاهر دکتر استرنج و آیرون من هستش. این نشون دهنده پختگی فیلمنامه فیلم "دور از خانه" است. در واقع این فیلم شاید کمیک بوکی ترین فیلم اسپایدرمن باشه ولی جالبه که فیلمنامه سعی کرده برای همه چیز دلیل منطقی بیاره (مخصوصا لباس های جدید اسپایدرمن). شخصیت پردازی میستریو هم بی نظیره. خوشم اومد اولش تونست نظر مثبت و اعتماد پیتر رو به خودش جلب کنه و بعدش بهش نارو زد. «جیک جیلنهال» نقش رو مال خود کرده. تا اینجا که اسپایدی از نظر داشتن ویلن درست درمون در MCU از بقیه بهتر بوده چون سه تا فیلم اختصاصی داشته که همه خبیث هاش عالی بودن. و من چقدر خوشحالم که نه قضیه مالتی ورس و دنیاهای موازی صحت داشت و نه قضیه اون غول های آب و آتش و خاک و هوا! اصلا با دنیای اسپایدرمن جور درنمیومد. اسپایدرمن همیشه تو فیلم هاش با ویلن هایی جنگیده که ریشه علمی داشته اند و زمینی هستند، نه اسطوره ای و جادویی. البته وقتی مارول کلیپی نشون داد که میستریو میگفت از دنیای دیگه ای اومده یه خورده ترسیدم. گفتم نکنه که واقعا اینطور باشه؟ اما با دیدن فیلم نفسی به راحتی کشیدم. چون این دقیقا همون میستریویی هستش که باید باشه.

 

1- دکتر اختاپوس در فیلم "مرد عنکبوتی 2" (2004) و "راهی به خانه نیست" (2021)

https://spidey.ir/images/img/content/most-beautiful-comic-book-costumes/Mysterio-Powers-Spider-Man-Far-From-Home.jpg

بدون شک «دکتر اختاپوس» یکی از برترین خبیث های مارول و دنیای کمیکه (این مقاله رو بخونید). اما چیزی که همیشه ما را بیش از هر چیز دیگری مجذوب خودش کرده ظاهر منحصر به فرد اوست. واقعا فقط از نابغه ای مثل «استیو دیتکو» انتظار میره چنین ظاهر منحصر به فرد و نبوغ آسایی برای او خلق کنه. دکتر اختاپوس در لیست ما فقط به خاطر لباسش نیست که در رتبه 1 قرار گرفته. چون در واقع چیزی نیست جز یک کت بلند و شلوار معمولی و تی شرت سفید! ما او را در این رتبه قرار دادیم به خاطر اون بازوهای مکانیکی فوق العاده ای که بهش وصله! تصمیم «سم ریمی» برای استفاده حداکثری از افکت های واقعی به جای استفاده صرف از افکت های دیجیتالی فوق العاده هوشمندانه بود. شخصیت پردازی فوق العاده دکتر اختاپوس در کنار ظاهر عالی و یک عالمه نقاط قوت دیگر باعث شده خیلی از هواداران واقعی که با دنیای کمیک آشنایی دارند، "مرد عنکبوتی 2" را بهترین فیلم کمیک بوکی تاریخ سینما بدانند.

8- لباس دکتر اختاپوس

و البته  لباس دکتر اختاپوس در فیلم "راهی به خانه نیست" دست نخورده باقی ماند. این نشان میدهد این لباس در آن فیلم چقدر موثر و خوب بود و اینکه چرا دکتر اختاپوس تا الان به عنوان یکی از نمادین ترین خبیث های مارول شناخته میشود.  بیایید دوباره مرور کنیم: یک بارانی سبز رنگ، زیرپیراهنی، عینک آفتابی و چهار بازوی مکانیکی! این طرحی ساده اما کارآمد است. در مجموع ظاهر او ممکن است خیلی کمیک بوکی و اغراق آمیز نباشد ولی ظاهری بی عیب و نقص برای لایو اکشن دکتر اختاپوس است و فقط در طول فیلم به طور مقطعی شاهد اضافه شدن اون بخش قرمز رنگ به بازوهایش هستم.

  

نظر شما چیست؟ با این رتبه بندی موافق هستید؟

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد) 

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش اول

اشارات و ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" – بخش دوم

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

برترین خبیثان فیلم های کمیک بوکی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

5 مبارزه برتر مرد عنكبوتی با دكتر اختاپوس

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 تغییر ظاهر در دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی که باعث نارضایتی هواداران شد

بدترین لباس های ابرشروران (SUPERVILLAINS) در دنیای کمیک

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی 

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون درست مثل کمیک ها هستش!

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 لباس برتری كه جان رومیتا برای شخصیت های مارول خلق كرده است

10 لباس برتر ابرقهرمانان در دنیای کمیک بوک

برترین و بدترین لباس های ابرقهرمانان در سینما

رتبه بندی لباس های مرد عنکبوتی در دنیای سینما

10 تغییر لباس مهم در قهرمانان كمیك

15 ابرقهرمانی که اسم ضایع دارند!

10 ابرقهرمانی كه بدترین اریجین (ORIGIN) را دارند

15 لباسی که در فیلم های سینمایی مارول مورد استفاده قرار نگرفتند!

10 لباس برتر سریال های دی سی

بدترین لباس های ابرقهرمانان در دنیای کمیک

معرفی دشمنان اصلي مرد عنكبوتی: دكتر اختاپوس (DOCTOR OCTOPUS)

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

30 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت اول

30 صحنه برتر فیلم های مرد عنكبوتی- قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Sepehr Joker
#1 Sepehr Joker 1400-08-29 14:27
چقد منتظر این مقاله بودم ، کاملا هم با رتبه بندی موافقم
نقل قول کردن
mjkp
#2 mjkp 1400-08-29 14:31
خوبه که احتمال داره ماسک گرین گابلین (شماره۸) توی راهی به خانه نیست نباشه چون توی لحظه ای از تریلر گرین گابلین بدون ماسک با عینک دیدیم که خیلی بهتر ماسکشه
و الکترو آبی |: قراره زرد بشه ، آخه چرا الکترو باید آبی باشه با اینکه تو کمیک با برق زرد معروفه و ظاهر آبیش خیلی هم قشنگ نشده
لیزارد هم بهتره که یکم طبیعی تر توی فیلم باشه
و ظاهر ونوم هم توی فیلم های مستقلش بهتر شده
اگر قراره دوباره هری هایی که گرین گابلین شدن رو در فیلم های جدید ببینیم بهتره که اونا هم ظاهرشون اصلاح شده باشه
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#3 AM SM BM SM 1400-08-29 15:13
سلام
ممنون بابت مقاله.
اقتباس ظاهر و لباس شخصیت های کمیک بوکی خیلی راحت نیست. در واقع بعضی از اونا نیاز به ارتقا دارند و بعضی هاشون جز دسته لباس هایی قرار میگیرند که به درد دنیای سینما نمیخورند و توی دنیای کمیک یا انیمیشن جوابگو هستند. برای همین باید ظرافت و دقت خاصی در نشون دادن ظاهر قهرمانان و شخصیت های خبیث در دنیای سینما به کار بره. خوشبختانه به جز لباس اسپایدی در فیلم "مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱" بقیه لباس های او در دنیای سینما بسیار زیبا و خوب اقتباس شدند و باعث شدند که هواداران لذت ببرند. اما اینجا وضعیت شخصیت های خبیث چطوره؟
فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ اونقدر مشکلات داشت و به هم ریخته بود که شاید دیگه کسی به ظاهر هری آزبورن گیر نداد. در واقع شخصیت پردازی او کاملا با دنیای کمیک تفاوت داشت و او حتی باعث مرگ گوئن استیسی هم شد! اما باز هم باید به یاد داشت که ظاهر او در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ واقعا چیز خاصی نبود. بهتر میشد حداقل که نمیخوان از ظاهر گرین گابلین استفاده کنند و ماسکی به صورت او بزنند، چهره او ترسناک تر و تحدیدآمیز تر میشد اما متاسفانه این اتفاق صورت نگرفت و ظاهر او در مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ خیلی جالب نبود. البته باید به یاد داشت که ۷ سال قبل و در فیلم مرد عنکبوتی ۳ هم ظاهر هری آزبورن خوب نبود. در واقع لباس او خیلی بی رمق بود. یه لباس زرهی ساده بود و شاید بشه گفت اون تیغه های روی دستش فقط باحال بودند. ماسکش هم خیلی بد نبود ولی میشد تغییرات بهتری روش اعمال کرد. در واقع هری آزبورن تا اینجا که از کاستوم در دنیای سینما شانس نیاورده.
ونوم در فیلم مرد عنکبوتی ۳ واقعا CGI خوبی داشت و ظاهر او ترسناک به نظر میرسید اما در کنارش هم مشکلات واقعا بدی داشت که در مقاله اشاره شد. ظاهر او از نظر هیکل اونقدر انسانی بود، که دکتر اختاپوس که هیچی حتی مرد شنی هم با اون هیکل کریس هیدن چرچ تحدید آمیز تر از ونوم به نظر میومدند. اینم که ما وسط مبارزه هی اون قیافه توفر گریس رو میبینیم، اصلا خوب نبود و توی ذوق میزد.
درباره شوکر و راینو هم درسته که شوکر ظاهر خیلی خاصی نداشت اما باید این رو هم در نظر داشت که او نقش خیلی مهمی هم در فیلم نداشت. او چندباری سد راه پیتر قرار گرفت و بهش صدمه زد. برای همین نخواستن لباس خیلی زیبایی تن او کنند و البته شوکر در این فیلم زیردست والچر بود و نمیشد انتظار داشت که لباس خودش رو بپوشه. اما راستش میشد ظاهرش یه کم بیشتر به دنیای کمیک نزدیک بشه و اشاراتی به ظاهر کلاسیک او در لباسش بشه. (به کار بردن بیشتر رنگ زرد یا هر کار دیگه) راینو هم از اون خبیث هایی هست که ظاهرش توی دنیای سینما نیاز به تغییر داره. واقعا نمیشه تصور کرد یکی همینجوری با لباس کرگدن بیاد توی خیابون ها و اونا رو به هم بریزه و در واقع این ظاهر روباتی برای او بهتر بود. البته لباسش خیلی عالی نیست و میتونست جای کار بیشتری داشته باشه. لیزارد هم راستش شاید ظاهرش با دنیای کمیک به خاطر اون موزه تفاوت هایی داشته باشه اما باز هم ظاهرش خوب بود که البته با کمی بهبود CGI میشد بهتر هم باشه. مرد شنی هم ظاهرش کاملا با دنیای کمیک میخورد و کارهای کامپیوتری او هم خیلی خوب انجام شد.
درباره لباس گرین گابلین هم که گفتنی ها همه گفته شده که این لباس جز معدود ضعف های فیلم مرد عنکبوتی ۱ بود کار ویلم دفو رو هم واقعا سخت کرد. (البته انصافا او باز هم تونست از گرین گابلین خبیث ترسناکی بسازه.) در واقع مشکل من هم توی اون ماسکش هست که وقتی دهنش همونجوری باز هست و تکون نمیخوره ما به سختی میتونیم احساساتش رو ببینیم. رنگ بنفش هم که میتونست ظاهر اون رو زیباتر کنه تقریبا از لباس حذف شد و بخش های دیگه لباس هم واقعا چیز خاصی نبودند و فقط مثل یک کاستوم زرهی معمولی به نظر میومدند. خیلی حیف شد و ای کاش گرین گابلین ظاهر بهتری داشت.
کلا میشه گفت الکترو در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲ که کلی اضافات داره، شخصیت اضافه ای به نظر میاد! در واقع میشد به راحتی اون رو از فیلم حذف کرد و بیشتر به رابطه هری آزبورن در فیلم پرداخت و اون رو بهبود بخشید. اما الکترو در فیلم موند و به خبیث خیلی ماندگاری تبدیل نشد. اما خدایی ظاهر آبی جالبی داشت که چهره اون رو تحدید آمیز نشون میداد. البته mcu با تریلر جدید فیلم راهی به خانه نیست نشون داد که میشه به ظاهر دنیای کمیک وفادار بود و باز هم ظاهر جالبی داشت.
تا اینجا که mcu در به تصویر کشیدن ظاهر خبیث های اسپایدرمن زده بسیار خوب عمل کرد. والچر و میستریو به عنوان خبیث های اصلی "بازگشت به خانه" و "دور از خانه" ظاهر های بسیار عالی داشتند. والچر که بسیار واقع گرایانه تر شد اما باز هم ظاهر بسیار زیبایی داشت و اشاراتی هم به کاستوم کمیک بوکیش مثل اون پر های رو لباسش داشت. اون ماسک و بال ها و همه چیز خیلی زیبا به نمایش در اومدند و انصافا بازی مایکل کیتون هم عالی بود. و میستریو که همونی بود که باید باشه. در واقع کاستوم او آنقدر عالی هست که آدم فکر میکنه دیگه از این بهتر نمیشه ظاهر اون رو روی پرده سینما به نمایش در آورد. دلایل بسیار خوبی هم براش آوردند تا در عین زیبایی، واقع گرایانه باشه. اما اگر از همه اینا بگذریم به دکتر اختاپوس مرد عنکبوتی ۲ میرسیدیم که به شخصه انتظار اول شدن اون رو داشتم. در واقع اون بازوهای مکانیکی او بسیار عالی به نمایش در اومدند و باعث شدند که ما به خوبی باورشون کنیم و در صحنه های نبرد هم بسیار کاربرد داشتند. در واقع این ظاهر اون رو لایق رتبه اول میکنه.
با تشکر.
نقل قول کردن
mani.86
#4 mani.86 1400-08-29 17:01
ممنون از این مقاله عالی واقعا به نظر منم ظاهر الکترو در مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 بد بود با اینکه جیمی فاکس بازیگر تواناییه اما اون رنگ ابی می زد تو ذوق ادم.ولی میشه به ظاهر کلاسیک و کمیکی اون در مرد عنکبوتی نو وی هوم امید داشت.
نقل قول کردن
Unknown
#5 Unknown 1400-08-29 17:25
سلام خسته نباشید به همگی، و یک تشکر ویژه از استاد ترابی بابت مقاله خوبشون.
شخصا با کل رتبه بندی موافقم فقط انتظار داشتم رتبه گرین گابلین یکم بهتر بود مثلا به جای راینو یا لیزارد بود.
امیدوارم توی فیلم مردعنکبوتی:هیچ راهی به خانه نیست دباره شاید این ویلن ها، نقش آفرینی بازیگراشون و همچنین شاهد نبرد اون ها با مردعنکبوتی(به احتمال ٪۹۹ مردان عنکبوتی ;-) ) باشیم.
نقل قول کردن
over drive
#6 over drive 1400-08-29 18:24
دستتون درد نکنه خیلی مقاله ی جالبی بود

من واقعا شکل میستریو و دکتر اختاپوس رو خیلی دوست داشتم مال میستریو واقعا ریسک بزرگی بود که مانند کمیک به تصویر بکشن چون اگر ذره ای بی دقتی می شد این میستریو تبدیل می شد به یه کاستوم هالووینی که یه تنگ روی سرشه
نقل قول کردن
Spectacular-SpiderMan
#7 Spectacular-SpiderMan 1400-08-29 19:01
اول از همه تشکر از سایت اسپایدی و استاد بابت این مقاله زیبا
اسپایدرمن بهترینها رو داره از بهترین سرگذشت تا بهترین ویلن و البته بهترین ویلن از نظر پوشش و ظاهر که هر کارگردانی سعی کرده تا حدی یه ظاهر خوب تحویل بده و بعضی موفق شدن و بعضی ها موفق مثلا گرین گابلین سم ریمی شخصیت پردازی عالی داشت ولی لباسش انصافا نشد اون چیزی که باید
یا من با هری آزبورن مارک وب زیاد حس خوبی نداشتم و موفق ها هم میشه به جان واتس اشاره کرد که خبیثاش ظاهر خوبی داشتن و باید دید که راهی به خانه نیست چی میشه!
و گل سر سبد هم که معلوم دکتر اختاپوس که واقعا از نظر شخصیت و ظاهر بهترین بود آخ که نگم براتون از بازوهای فلزیش واقعا بی نقص بود.
تشکر از استاد ترابی
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#8 Jastice.SLH 1400-08-29 19:39
عالی بود استاد خسته نباشید ;-)
مورد 12 رو نگین که اصلا چشم دیدنش رو ندارم
مورد 11 نسبت به ظاهر ونوم سونی وفادارانه تره(منظورم اون علامت عنکبوته) ولی از بقیه جهات در برابر ظاهر ونوم سونی مورچه هم نمیشه
8 هم که همه میدونن چه افتضاحی هست
مخصوصا اون نقابش که کلا خیلی ضایع اس(مخصوصا موقعی که حرف میزنه ولی دهنش باز نمیشه :-x )
البته از قسمت گردن به پایین یه خوبی داره که اگه مثلا با یه چیزی(به رنگ بنفش) روش بپوشونن خیلی بهتر میشه چون در حالت عادی لخت به نظر میرسه
اگه با رنگ بنفش میپوشوندنش عجب چیزی میشد...
متاسفانه با توجه به چیزی که از کانسپت آرت های راهی به خانه نیست دیدیم ، مارول تغییراتی تو قسمت کلاه کاستوم گرین گابلین نداده اما بازم قسمت بدنش بهتر شده
7 هم که چنگی به دل نزد . هر وقت الکتروی tasm2 رو میبینم یاد افراد جزامی می افتم :-*
البته خداروشکر به لطف مارول ، الکترو داره به ایده آل ترین کاستوم الکترو رو میسازه که هم وفادار به دنیای کمیکه و هم مدرن شده(به اضافه اینکه صاعقه هاش هم زرد شده) 8)
کاستوم راینو هم بد نبود(حداقل از مال کمیکیش بهتر بود) ولی خب خیلی شلوغ و مبهم بود و باید از تعداد جزئیاتش کاسته میشد
من شخصا بهترین کاستوم راینو رو تو بازی marvel's spiderman میدونم چون هم مدرنه و هم شیک و خفن و همینطور وفادار به کامیک ها :D
طراحی لیزارد هم خیییییلی عالی و خوفناک بود مخصوصا از گردن به پایین . اگه صورتش هم حالت پوزه تمساح در می آوردن و مثل کمیک ها میشد حتی میتونست با رتبه 1 هم برابری کنه!!
طراحی والچر هم خب..... :sigh:
بد نبود ولی میتونست بهتر باشه
نقاط قوت : کلاه خفن و شیک
یقه پشمی وفادار به کمیک ها
نقاط ضعف : در کاستوم رنگ سبز به کار نرفته بود در حالی که خیلی از جاها میتونستن رنگ سبز به کار ببرن
بال های والچر خیلی بزرگه! به نظرم اگه یکم کوچیک تر میبود جذاب تر میشد
کاستوم میستریو هم که سرورالسالار تمام کاستوم های این کمیکه و من خودم این کاستوم رو حتی از رتبه 1هم بهتر میدونم . هیچ ایرادی نمیتونم از این کاستوم بگیرم! محشره!!! دم طراحان مارول گرم!
کاستوم دکتر اختاپوس هم خیلی عالی بود! نسبت به کاستوم کمیکیش خییییییییلی بهتره (من زیاد کاستوم کیمیکی داک اک رو دوست ندارم یکم مضحکه) مخصوصا اون کت بلند که عاشقشم!!! واقعا معرکه بود!
امیدوارم روزی این کاستوم در کامیک ها هم استفاده بشه :roll:
با تشکر از استاد ترابی عزیز
نقل قول کردن
king venom
#9 king venom 1400-08-29 19:55
راستش با رتبه گرین گابلین خیلی موافق نیستم!! چون داریم با استاندارد های فیلم های امروزی روش قضاوت میکنیم درحالی که همین کاستوم تو دوره خودش خیلی ترسناک بود و روح و روان خیلی از بچه های اون دوره رو مورد آزار قرار میداد!!
البته بزرگترین دلیلی که مردم هنوز هم این کاستوم به قول خودتون پاور رنجری گابلین رو قبول دارن بازی کم نقص ویلم دفو هستش که اونو واقعا خطرناک و تهدید آمیز به تصویر کشیده و باعث شده تو فیلم مصنوعی بودن کاستومش کمتر به چشم بیاد!! ولی اگه با استاندارد های اون زمان بررسیش کنیم بنظرم باید رتبه پنجم رو حداکثر بهش اختصاص داد!
نقل قول کردن
masiha_87
#10 masiha_87 1400-08-29 20:03
سلام
خسته نباشید استاد
ممنون بابت رتبه بندی دقیق مقاله!
نشون دادن دشمنای مرد عنکبوتی توی دنیای سینما واقعا کار سختیه؛ چون همشون خوی و ظاهر حیوانی دارن که نمیشه به هرشکلی اونا رو درآورد. به نظرم بعضی از این ویلن ها، واقعا تو دنیای کمیک ظاهر ساده، عجیب و کاملا منحصر به فردی دارن. این منحصر به فرد بودن باعث میشه که در دنیای سینما، مشکلاتی ایجاد بشه و یا کلا از ظاهر اصلی شخصیت پیشی بگیره. اگه بخوایم روراست باشیم، این ظواهر به اصطلاح "خسته" و ساده، باید حتما وجود میداشتن تا ما با بهترین کیفیت از کاستوم های یک ویلن طرف باشیم! به عنوان مثال ظاهر والچر رو اینطور توی دنیای کمیک فرض کنید:
s4.uupload.ir/.../...
درسته که واقع گرایانه تره، ولی شاید هیچ وقت باعث نمیشد ما یه همچین کیفیت بالایی از یه کاستوم ساده داشته باشیم! سوال اینجاس که آیا همه ی کاستوم ها، به بهبودی کیفیت در دنیای فیلم کمک میکنن؟ در جواب باید گفت خیر! ببینید این لباس ها به سه نوع بسته بندی تقسیم میشن:
۱. کاستوم هایی که باعث رشد در دنیای سینما میشن
۲. کاستوم هایی که روی کیفیت لباس در دنیای فیلم و سریال و انیمیشن هیچ تاثیری ندارن.
متاسفانه یا خوشبختانه، مرد عنکبوتی توی هر کدوم از دو فرنچایز سینماییش، از این موارد داشته! ولی با این حساب نمیشه کامل روی موارد ۱ و ۲ زوم کرد چون یه مورد سومی هم وجود داره و اون چیه؟...
۳. کاستوم هایی که به دلیل محدودیت، نمیتونن روی پرده ی نقره ای زیبا و درست ظاهر باشن.
در نهایت منجر به این میشه که ما نتونیم از هر لباس، لذت کافی رو ببریم. حالا از اینا گذشته، ظواهر خاصی که من واقعا از دیدن اونها در فیلم های مرد عنکبوتی لذت بردم...
۱. لیزارد (مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۱ اولین فیلم درمورد مرد عنکبوتی بود که من دیدم و خاطره ساز ترین خبیث فیلم های اسپایدی، برای من لیزارده!)
۲. الکترو (نمیدونم چرا ولی اون ظاهر اولیش رو بیشتر دوست داشتم تا اون ظاهر فوق پیشرفته ی آزکورپی!)
۳. میستریو (واقعا هیچ نقصی نداشت!)
واقعا نوشتن مقاله اونم بدون منابعی که بشه ازشون ترجمه کرد، خیلی خیلی سخته. حسابی خسته نباشید.
راستی یه نکته...
نوع نگارش مقاله در بعضی جاها کتابی و بعضی جاها محاوره ای بود. یکم آدمو اذیت میکرد ولی مطالب، کافی و جامع بودن.
نقل قول کردن
king venom
#11 king venom 1400-08-29 20:04
بنظرم کاستوم راینو چندان جالب نیست ! شاید بخاطر دیدن نسخه راینو تو اسپایدرمن ps4 باشه که بینهایت خفن هستش و لباس کمیک هاشو به شکل باور پذیرتری به تصویر کشید یا اصلا لباس راینو تو انیمیشن اسپایدرمن خارقالعاده که اونم خیلی خفن بود! درکل بنظرم راه های زیادی وجود داره که بشه کاستوم راینو رو به شکل شخصیتی هالک مانند به تصویر کشید.
کاستوم والچر هم با اینکه ترسناکه ولی میتونست خیلی بهتر و جمع و جور تر باشه (کلا هروقت میبینمش هی با خودم میگم الانه که لباسش از هم وا بره :lol: ) خداکنه بعدا لباسش رو ابگرید کنن و بهترش کنن!
نقل قول کردن
Frank castle
#12 Frank castle 1400-08-29 20:18
بشخصه من لباس هایی رو توی فیلم ها دوست دارم که حالت واقع گرایانه و ریال باشن ووبشه توی جامعه اونها رو پیدا کرد و دید.
بشخصه توی سری اسپایدرمن لباس دکتر اختاپوس و مرد شنی از همشون بهتر بودند.هیچ نقصانی نمیشد پیدا کرد.کاستوم ها ریال،دلیل خباثت کاملا منطقی(البته دکتر اختاپوس به عنوان یه دانشمند یه ضعف سیستمی خیلی بزرگی داشت که مهم نیست).چند لایه و قابل ترهم.بنظر من این دو شخصیت محشر بودند.سم ریمی واقعا ناجی و نابغه ای هست که فیلم های کمیک بوکی خیلی بهش دین دارن.بازوی دکتر اختاپوس من هنوز ندیدم چیزی توی فیلم ها و کارتونها که بهتر از این باشن.البته ایده بادکشی بودن بازوهیا دکتر اختاپوس توی انیمیشن مایلز مورالز هم خوب بود ولی به هیچ عنوان به شاهکاری طراحی سم ریمی نمیرسه
نقل قول کردن
Ilya202020
#13 Ilya202020 1400-08-29 21:38
با تمام رتبه بندی ها موافقم در واقع به نظرم هیچ کدوم بد نبودن و با رتبه بندی موافقم
ولی از میستریو دلخورم کاستومش بی نظیره ولی اگه شما تو همین عکس بالایی به دستاش دقت کنین میبینین که یک چشم داخل یه مثلثه که تقریبا همتون میدونین چه نمادیه کاش حدالقل از دایره استفاده میکردن حتی نگه دارنده شنل هاشم اونو داره (میدونم ممکنه نظرم تایید نشه جون جنجالیه ولی ممنون میشم تایید کنین و یه توضیح مختصری هم بدین البته با محبت و بدون خشونت :-* :D
نقل قول کردن
mtdjjp
#14 mtdjjp 1400-08-29 23:00
با رتبه بندی موافقم مخصوصا سه چهار تای آخر
به نقل از Ilya202020:
با تمام رتبه بندی ها موافقم در واقع به نظرم هیچ کدوم بد نبودن و با رتبه بندی موافقم
ولی از میستریو دلخورم کاستومش بی نظیره ولی اگه شما تو همین عکس بالایی به دستاش دقت کنین میبینین که یک چشم داخل یه مثلثه که تقریبا همتون میدونین چه نمادیه کاش حدالقل از دایره استفاده میکردن حتی نگه دارنده شنل هاشم اونو داره (میدونم ممکنه نظرم تایید نشه جون جنجالیه ولی ممنون میشم تایید کنین و یه توضیح مختصری هم بدین البته با محبت و بدون خشونت :-* :D

مارول از این چیزا داشت حتی توی بازی هاش مثل مارول اسپایدرمن
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#15 Kia Iron Man 1400-08-29 23:44
مقاله عالی بود. ولی به نظرم رتبه یک باید به میستریو داده میشد. اگرچه دکتر اختاپوس به ویژه بازو های مکانیکی‌ش از نظر بصری خیلی خوب و جذاب بودند ولی کاستوم میستریو حتی از اونم بهتر بود. کاستوم کمیکی میستریو شاید در دنیای کمیک و انیمیشن خوب باشه ولی انچنان در دنیای واقع گرایانه سینما جوابگو نیست. خوشبختانه لباس میستریو در فیلم دور از خانه واقعا بی‌نظیر بود. این لباس دقیقا اون چیزیه که باید باشه و به بهترین نحو شخصیت فریب‌کار و رمز‌آلود میستریو رو نمایان میکنه. اجزا و جزئیات لباس هم به اندازه اند و ترکیب مناسب و دلپذیری از عناصر جادویی و تا حدی علمی رو به نمایش میزارند. بنابراین به نظرم جایگاه اول فقط حق میستریو هست.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#16 AM SM BM SM 1400-08-30 01:01
#8
این چیزی که شما میگید به نظرم درست نیست. کاستوم کاستومه و توی هر دوره ای نسبت به همون دوره مقایسه میشه. حالا ممکنه کمی توی نظرمون تغییر ایجاد کنه و اوت رو لحاظ کنیم ولی نه کاملا. دو سال قبل از همین فیلم مرد عنکبوتی ۱، لباس مگنتو در فیلم مردان ایکس به شکل وفاداری به کمیک ها به تصویر کشیده شد. (برخلاف اعضای خود گروه مردان ایکس!) تا قبل از اون هم فیلم های بتمن تیم برتون لباس های قابل قبولی داشتند. (لباس های خود بتمن، لباس زن گربه ای میشل فایفر که عالی بود، لباس پنگوئن و جوکر) پس میبینید که قبل از مرد عنکبوتی ۱ لباس های وفادار به کمیک ها در چنین فیلم هایی وجود داشت. پس نمیشه گفت فقط به خاطر اینکه مرد عنکبوتی ۱ مال دوره قدیمی تری هست پس میشه قبولش کرد. کاستوم گرین گابلین چه اون زمان، چه الان و چه سال ها بعد، برازنده این شخصیت نیست. این کامنت رو بخونید تا متوجه بشید آقای ترابی همون موقع هم با لباس گرین گابلین مشکل داشتند!
spidey.ir/.../...
مشکل هم اینه که سونی پاش رو کرد توی یک کفش که لباس او باید کمتر ترسناک باشه تا بچه ها بتونند فیلم رو ببینند! (البته من ماندم وقتی صحنه نسبتا ترسناکی مثل حمله گرین گابلین به خانه زن عمو می هست، چطوری بچه ها بیان و این فیلم رو ببینند؟ البته این لباس برای تبلیغات که خیلی ترسناک به نظر نرسه بود. کلا میشه گفت سونی فقط و فقط توی مرد عنکبوتی ۲ دست ریمی رو باز گذاشت که دیدیم چه نتیجه درخشانی داشت. در دو فیلم دیگه به هر شیوه ای در کارش دخالت کرد.) برای همین ما خود لباس رو تحلیل میکنیم، نه دوره اون رو! و البته این رو هم به یاد داشته باشید که اگر این لباس به تن بازیگری با توان کمتر از ویلم دفو بود، جایگاهش در این مقاله حتی از اینی هم که هست پائین تر میومد چون اگر ویلم دفو با اون زبان بدن عالیش یک خبیث ترسناک از گرین گابلین نمیساخت، این لباس مضحک تر هم جلوه میکرد!
به نقل از Kia Iron Man:
مقاله عالی بود. ولی به نظرم رتبه یک باید به میستریو داده میشد. اگرچه دکتر اختاپوس به ویژه بازو های مکانیکی‌ش از نظر بصری خیلی خوب و جذاب بودند ولی کاستوم میستریو حتی از اونم بهتر بود. کاستوم کمیکی میستریو شاید در دنیای کمیک و انیمیشن خوب باشه ولی انچنان در دنیای واقع گرایانه سینما جوابگو نیست. خوشبختانه لباس میستریو در فیلم دور از خانه واقعا بی‌نظیر بود. این لباس دقیقا اون چیزیه که باید باشه و به بهترین نحو شخصیت فریب‌کار و رمز‌آلود میستریو رو نمایان میکنه. اجزا و جزئیات لباس هم به اندازه اند و ترکیب مناسب و دلپذیری از عناصر جادویی و تا حدی علمی رو به نمایش میزارند. بنابراین به نظرم جایگاه اول فقط حق میستریو هست.

درسته. میشه گفت که میستریو کاستوم بهتری نسبت به دکتر اختاپوس داشت، اما دکتر اختاپوس ظاهر خبیثانه بهتری داشت. در واقع لباس میستریو بسیار عالی اون دقل بازیش و مسائل علمیش رو به نمایش میذاشت و برای هرچیزی هم یک دلیلی داشت، اما ظاهر دکتر اختاپوس به نظرم در رتبه اوله چون کاملا ظاهر یک خبیث سینمایی هست. اون بازوهاش که محشر هستند و غیر واقعی گراییشون طراحی زیبایی هم دارند. و البته یه لباس ساده برای خبیثی ساده که قصد "حکمرانی بر جهان" رو نداره. برای همین ظاهر دکتر اختاپوس بیشتر به یک خبیث سینمایی میومد اما من هم عاشق ظاهر میستریو هستم و به نظرم اونا در یک سطح هستند.
#9
اون مورد نگارش که محاوره ای و کتابی میشد به خاطر این بود که از مطالب قدیم سایت در این مطلب استفاده شد.
#7
باهاتون درباره کاستوم راینو در بازی Marvel's Spider-man موافق هستم و به نظر من هم بهترین لباس اون بود چون هم خیلی شیک و زیبا بود و هم واقعا گرایانه. اما درباره ظاهر والچر به نظرم نبود رنگ سبز رو که نمیشه یه ضعف حساب کرد!! درباره بال هاش هم به نظرم اندازه شون خوب بودند و واقعی تر بودند و تحدید آمیز تر هم جلوه میکردند.
نقل قول کردن
SPB
#17 SPB 1400-08-30 07:05
من یک چیزی بگم البته می خواستم بعد اومدن فیلم بگم:
یک سوال چـرا اسم این سری فیلم ها به نام حان واتس ثبت نمیشه؟ مثلا شما واسه فرنچایزهای سم ریمی و امیزینگ می گین با استادی سم ریمی یا ...
ولی اینجا میگین بازی تام هالند / نبوغ کوین فایگی /...
درصورتی که اصل همه اینا به خاطر جان واتسه.
موافقید؟
نقل قول کردن
Ilya202020
#18 Ilya202020 1400-08-30 09:11
به نقل از mtdjjp:
با رتبه بندی موافقم مخصوصا سه چهار تای آخر
به نقل از Ilya202020:
با تمام رتبه بندی ها موافقم در واقع به نظرم هیچ کدوم بد نبودن و با رتبه بندی موافقم
ولی از میستریو دلخورم کاستومش بی نظیره ولی اگه شما تو همین عکس بالایی به دستاش دقت کنین میبینین که یک چشم داخل یه مثلثه که تقریبا همتون میدونین چه نمادیه کاش حدالقل از دایره استفاده میکردن حتی نگه دارنده شنل هاشم اونو داره (میدونم ممکنه نظرم تایید نشه جون جنجالیه ولی ممنون میشم تایید کنین و یه توضیح مختصری هم بدین البته با محبت و بدون خشونت :-* :D

مارول از این چیزا داشت حتی توی بازی هاش مثل مارول اسپایدرمن

خب این اصلا چیزخوبی نیست به خصوص اگه از روی قصد و اگاهی باشه
نقل قول کردن
Incredible Spider-Man
#19 Incredible Spider-Man 1400-08-30 11:20
بازهم مقاله عالی از اسپایدی
کاملا با رتبه بندی موافقم در واقع اسپایدرمن خبیث های متنوع و دارای ظاهر جذاب. داره خب طبیعی که فیلم ها هم روی ظاهر خبیث ها کار کنن حالا موفق یا ناموفق میشن در واقع ظاهر می‌تونه به نقطه قوت یا ضعف فیلم تبدیل بشه مثل مرد عنکبوتی ۱ همه چیز عالی ولی ظاهر گرین گابلین !! بهتره نگم
و نقطه قوت مثل شاهکار اسپایدرمن ۲ که خبیثش معرکه بود از ظاهر تا شخصیت تا اون بازوهاش که واقعا معرکه بودند
باید دید راهی به خانه نیست چه میکند...
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#20 امیرحسین زارع 1401-09-21 09:34
ممنون از استاد ترابی بابت اپدیت این مقاله
نقل قول کردن
Doc Ata
#21 Doc Ata 1401-09-21 10:09
قشنگ شماره 14 نمونه ی سنبل کردنه :-| اصلا هیچ جای لباس زیاد خلاقانه به نظر نمیاد و موهاش هم که افتضاح. نمیدونم میخواستن موهای اریجینال هری در کمیک( که شبیه زمین کشاورزی بود :-* ) رو یه جورایی به تصویر بکشن یا فقط برای این بوده که هری و با قبلش متفاوت کنن ، با اینحال لباسش بطوریه که صرف نظر از نوع بازی کردنش آدمو به خنده میندازه :P
نقل قول کردن
هالک 2
#22 هالک 2 1401-09-21 10:25
با اینکه فیلم بی نقص نبود ولی از نظر ظاهری خیلی خوب ظاهر شد من منتظر اسکار بهترین دیزاین و جلوه ویژه بودم( عجیبه که این فیلم اینقدر جلوه ویژش خوب بود اونوقت شی هالک مزحک!!!)
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
+1 #23 Abootaleb2PAC 1401-09-22 12:51
سلام، خسته‌ نباشید آقای ترابی؛
واقعا از مطالعه کردن این مقاله لذت بردم، خیلی ممنونم ازتون بابت زحماتی که می‌کشید.
راستش من هرموقع مقاله هایی که شما نوشتید رو میخونم (بدون چک کردن نویسنده مقاله) حین خوندن متوجه میشم این مقاله شماست 8) آخه مقاله های شما لحن-سبک خاص و البته فوق‌العاده‌ایی داره.
نقل قول کردن
mtm
#24 mtm 1401-09-22 13:46
به نقل از Abootaleb2PAC:
سلام، خسته‌ نباشید آقای ترابی؛
واقعا از مطالعه کردن این مقاله لذت بردم، خیلی ممنونم ازتون بابت زحماتی که می‌کشید.
راستش من هرموقع مقاله هایی که شما نوشتید رو میخونم (بدون چک کردن نویسنده مقاله) حین خوندن متوجه میشم این مقاله شماست 8) آخه مقاله های شما لحن-سبک خاص و البته فوق‌العاده‌ایی داره.

ممنون
منم هر وقت کامنت های شما رو میخونم خستگی از تنم درمیره
این سبک از نوشتن رو من احساس میکنم ناخودآگاه از استن لی یاد گرفتم. اون خدا بیامرز هم خیلی راحت با مخاطب ارتباط برقرار میکرد. ساده مینوشت و صمیمی و واضح و قابل فهم. و البته خودش و تجربیات خودش رو هم گهگاهی وارد نوشته هاش میکرد
نقل قول کردن
THE PUNISER
#25 THE PUNISER 1401-09-28 09:49
به نقل از mtm:
به نقل از Abootaleb2PAC:
سلام، خسته‌ نباشید آقای ترابی؛
واقعا از مطالعه کردن این مقاله لذت بردم، خیلی ممنونم ازتون بابت زحماتی که می‌کشید.
راستش من هرموقع مقاله هایی که شما نوشتید رو میخونم (بدون چک کردن نویسنده مقاله) حین خوندن متوجه میشم این مقاله شماست 8) آخه مقاله های شما لحن-سبک خاص و البته فوق‌العاده‌ایی داره.

ممنون
منم هر وقت کامنت های شما رو میخونم خستگی از تنم درمیره
این سبک از نوشتن رو من احساس میکنم ناخودآگاه از استن لی یاد گرفتم. اون خدا بیامرز هم خیلی راحت با مخاطب ارتباط برقرار میکرد. ساده مینوشت و صمیمی و واضح و قابل فهم. و البته خودش و تجربیات خودش رو هم گهگاهی وارد نوشته هاش میکرد

اتفاقا استاد همین لحن شما باعث شده مخصوصا نقدهایی که مینویسید بسیار خواندنی و منحصر به فرد بشوند. یعنی در عین اینکه دقیق و پرمحتوا هستند ، شبیه به نقد هیچ کس دیگری نیستند و دقیقا به همین خاطره که خیلی ها تو ایران عاشق خوندن متن های شما هستند
نقل قول کردن
Freya
#26 Freya 1402-12-13 05:46
Very nice post. I simply stumbled upon your weblog and wanted to
mention that I've truly enjoyed browsing your site posts.
After all I'll be subscribing in your feed
and I'm hoping you write once more soon!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44