10 نبرد برتر اسپایدرمن و ونوم (Spidr-Man Vs. Venom)

10-نبرد-برتر-اسپایدرمن-و-ونوم-جنگ-دعوا-کتک-کاری-fight-spiderman-venom

این مقاله هم به مناسبت انتشار قسمت دوم بازی اسپایدرمن برای کنسول PS5 و حضور چشمگیر شخصیت ونوم در آن تقدیم به شما میگردد.

مقدمه: شخصیت ونوم با بازی اسپایدرمن 2 برگشته است. هواداران کمیک بوکی می‌دانند که ونوم یکی از بزرگ‌ترین و قدرتمندترین رقبای مرد عنکبوتی است و از زمان رویداد کراس اور جنگ‌های مخفی (Secret Wars) در سال 1985 که مرد عنکبوتی لباس سیاه سیمبیوت فضایی را با خودش به زمین آورد تا به حال هميشه نوعی حس حاکی رقابت آميخته با دشمنی بین آنها وجود داشته است. اگرچه ونوم در طول تاریخ سابقه داشته که به یک ضد قهرمان و یا حتی یک قهرمان تبدیل شود، اما او عمدتا به عنوان یکی از خطرناک ترین دشمنان اسپایدرمن به تصویر کشیده شده است. بنابراین اسپایدرمن و ونوم بارها با هم سرشاخ شده‌اند و مجموعه جالبی از‌ مبارزات هیجان انگیز و غیر قابل پیشبینی بین این دو وجود دارد؛ اما بهترین مبارزات کدام ها هستند؟ بیاید بدون تلف کردن وقت با 10 نبرد برتر اسپایدرمن و ونوم آشنا شویم.

مقالات زیر هم فراموش نشود:

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک ترجمه شد

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 حقیقتی که باید درباره رابطه بین اسپایدرمن و ونوم بدانید!

ونوم علیه کارنیج: 10 نبرد بزرگ سیمبیوت پدر و پسر در دنیای کمیک!

 

10- شماره 300 سری اول کمیک های Amazing Spider-Man

بیاین با اولین مبارزه شروع کنیم. اگرچه لباس سیاه مرد عنکبوتی در شماره 252 معرفی شد، اما اولین حضور کامل ونوم 48 شماره بعد رقم خورد؛ یعنی شماره 300. در این کمیک برای اولین بار اسپایدرمن به مصاف ادی براک آغشته به ونوم رفت و نبردی حماسی بین این دو شکل گرفت.

در ابتدا ونوم به شکل غافلگیر کننده ای به اسپایدرمن حمله میکنه و با کنار رفتن ماسکش، پیتر متوجه میشه که سیمبیوت با ادی براک پیوند خورده. بعد هم ادی توضیح میده که چرا از اسپایدرمن تنفر داره. بعدش اسپایدرمن سعی میکنه از اسلحه صوتی که قبلا از چهار شگفت انگیز قرض گرفته بود برای شکست دادن ونوم استفاده کنه.

بعدش اسپایدرمن متوجه میشه که سیمبیوت کاملا به بدن پیوند خورده و اگه سیمبیوت رو بکشه، ادی هم خواهد مرد. به همین دلیل اسپایدرمن تصمیم میگیره که از اسلحه استفاده نکنه و با فرار کردن به مبارزه خاتمه بده. ولی در هنگام فرار ونوم تاری به پای او شلیک کرده و با ضربه‌ای بیهوش‌ش میکنه.

در ادامه ونوم اسپایدرمن رو داخل یک ناقوس بزرگ کلیسا قرار میده تا وقتی ناقوس کلیسا به صدا در آمد اسپایدرمن له شود (زیرا پیتر قبلا به وسیله همین ناقوس ها سیمبیوت رو از خودش جدا کرد). خود ونوم هم از اونجایی که در مقابل صوت آسیب پذیره از ناقوس دور میشه. سرانجام اسپایدرمن موفق میشه از داخل ناقوس بیرون بیاد و فرار کنه. ولی ونوم متوجه فرارش میشه و دوباره نبردی بین این دو شکل میگیره.

اسپایدرمن که متوجه میشه از نظر فیزیکی نمیتونه ونوم رو شکست بده، تصمیم میگیره از هوشش استفاده کنه. او به یاد میاره که «پوما» (برای آشنایی با این پوما این مقاله را بخوانید) به او گفته بود که تار های سیمبیوت ارگانیک‌اند و از بدن خودش ساخته میشوند. در نتیجه اسپایدرمن به این نتیجه رسید که اگه مدام تار های ونوم رو قطع کنه، ذخیره سیمبیوت تمام میشود و او دیگه نمیتونه تار شلیک کنه. او از همین ترفند استفاده کرد و باعث شد که ونوم سقوط بکنه و شکست بخوره.

ظاهرا اون موقع ونوم نمیتونست مثل الان به طور نامحدود تار تولید کنه. ضمنا این داستان در اینجا ترجمه شده است.

 

9- شماره 52 از کمیک های Spider-Man

البته این مبارزه بین ونوم و پیتر پارکر نبود، بلکه بین ونوم و یکی از کلون های پیتر به نام «بن رایلی» (Ben Reilly) ملقب به «اسکارلت اسپایدرمن» (Scarlet Spider) بود. نکته جالب درباره این مبارزه این بود که این بار اسپایدرمن از حس عنکبوتی خودش بهره مند بود. به این دلیل که سیمییوت ونوم برای مدت طولانی به پیتر پارکر پیوند خورده بود، حس عنکبوتی او به ونوم عادت کرده بود. بنابراین حس عنکبوتی پیتر ونوم رو با عنوان تهدید محسوب نمیکنه و نمیتونه درباره خطر ونوم به پیتر هشدار بده. اما کلون های پیتر مثل بن رایلی چون سابقه پیوند با سیمبیوت رو نداشتند، این مشکل رو ندارند.

در این نبرد دیدیم که ابتدا ونوم دست بالا رو داره و حتی چیزی نمونده بود که بن رایلی رو بکشه ولی «اسکریم» (برای آشنایی با اسکریم این مقاله را بخوانید) وارد میدان شد و ونوم مشغول درگیری با اسکریم شد. بن رایلی هم که سعی کرد مردمی که در نزدیکی مبارزه ونوم و اسکریم بودند نجات بده و در نهایت با ضربه ای غافلگیر کننده ونوم رو به دریا پرت کرد و پیروز شد.

همانطور که دید این نبرد بیشتر مبارزه اسپایدرمن و اسکریم علیه ونوم بود.

 

8- شماره 347 از سری اول کمیک های Amazing Spider-Man

در این شماره شاهد یکی از عجیب ترین مبارزات اسپایدرمن و ونوم بودیم، چون این بار نبرد آنها به جای خیابان های نیویورک در یک جزیره متروکه اتفاق افتاد (این مقاله را بخوانید). در این داستان ونوم نقشه ای کشید تا اسپایدرمن را به این جزیره بیاورد، زیرا معمولا نبرد این دو در شهر متوقف میشد و ونوم باور داشت که اگر اسپایدرمن را به این جزیره غیر مسکونی بیاورد هیچکس مزاحم انها نخواهد شد. در ادامه نبردی طولانی و هیجان انگیز بین این دو در گرفت. این مبارزه خیلی برای اسپایدرمن طاقت فرسا بود چون نه میتوانست حریف ونوم شود و نه میتوانست از دست او فرار کند. در ضمن قدرت استتار ونوم خیلی در این جزیره به کار او می‌آمد.

این مبارزه نتیجه غیرعادی و عجیبی داشت. از اونجایی که پیتر فهمیده بود که راهی برای مغلوب کردن ونوم نداره، تصمیم گرفت اون رو فریب بده تا فکر کنه که اسپایدرمن مرده! بنابراین پیتر تصمیم گرفت مرگ خودشو جعل کنه. او یک اسکلت پیدا کرد و لباس خودش رو تنش کرد و کاری کرد که ونوم فکر کنه اسپایدرمن رو کشته. در نتیجه ونوم هم گول خورد و مبارزه خاتمه یافت.

این مبارزه ثابت کرد که ونوم یکی از تهدید آمیز ترین دشمنان اسپایدرمن است.

 

7- شماره 1 از کمیک Spider-Man 2099 Meets Spider-Man

پیتر پارکر تنها اسپایدرمنی نیست که با ونوم مبارزه کرده است. در داستان Spider-Man 2099 Meets Spider-Man (که اینجا ترجمه شده) شاهد بودیم که «میگل اهارا» (Miguel O'Hara ) معروف به «اسپایدرمن 2099» (Spider-Man 2099) با ونوم جنگید. در این کمیک، به طرز عجیبی جای پیتر و میگل در زمان عوض شده بود، یعنی پیتر وارد سال 2099 شده بود و میگل وارد زمان حال. در نتیجه اسپایدرمن 2099 با ونوم رو به رو شد و یک نبرد هوایی جالب بین این دو به وجود آمد. در این نبرد فهمیدیم که ونوم حتی برای اسپایدرمن 2099 هم حریف قابلی است.

در این مبارزه چیزی نمانده بود که میگل کشته شود، ولی سروکله اونجرز و مردان ایکس پیدا شد و ونوم پا به فرار گذاشت.

 

6- شماره 5 از کمیک های Venom: Dark Origin

همانطور که قبلا در این مقاله گفتیم، کمیک Venom: Dark Origin یکی از برترین داستان های ونوم است. اگر حتی تا حدی با شخصیت ونوم آشنا باشید پس حتما با Origin یا سرگذشت او نیز آشنایی دارید. یعنی حداقل میدونید که ادی براک به عنوان یک خبرنگار بی آبرو و بی اعتبار با سیمبیوت ونوم پیوند میخوره و به دلیل نفرتی که سیمبیوت از اسپایدرمن داره ، باهاش دشمن ميشه (چون اسپایدرمن سیمبیوت را طرد کرده بوده) .

خود ادی براک هم از اسپایدرمن سر قضیه قاتل «جین دی ولف» و بی اعتبار شدنش متنفره. اما همه اینا در اون شماره های نخست کمیک هایی که ونوم در آن حضور داشت زیادی مورد پرداخت قرار نگرفتند و بنابراین در اين کمیک 5 قسمتی شاهد هستیم که نویسنده پیشینه ونوم و نحوه تبدیل شدن ادی براک به یکی از دشمنان برتر اسپایدرمن را شرح و بسط میده. بنابراین اشاراتی به دوران کودکی ادی براک و حرفه او به عنوان خبرنگار ميشه. اگر دنبال یک سرگذشت جامع و کامل از ونوم میگردید اين کمیک به درد شما میخوره. سرانجام در شماره 5 از این کمیک، نبردی بین اسپایدرمن و ونوم رخ داد. نکته جالب اینجاست که این مبارزه در واقع بازگویی اولین نبرد ونوم و اسپایدرمن است. یعنی این نبرد همان مورد 10 مقاله است، با این تفاوت که این بار همه چیز از دیدگاه ونوم روایت میشود.

 

5- شماره 38 از کمیک های Ultimate Spider-Man

در سال 2000 مارول سعی کرد با انتشار سری کمیک بوک های Ultimate Spider-Man مرد عنکبوتی را به روز تر بکنه تا مخاطبین جدیدی جذبش بشوند. خیلی از شخصیت های منفی و مثبت دنیای اسپایدرمن در اين سری دستخوش تغییرات شدند. خالق این کمیک ها یعنی آقای «برایان مایکل بندیس» به همراه طراح مورد علاقه اینجانب یعنی «مارک بگلی» به راستی که کمیک بوک های عالی خلق کردند . آنها البته برخی از دشمنان کلاسیک مرد عنکبوتی را نیز تغییر دادند که گاهی در اين امر موفق نبودند . مثلا گرین گابلین در کمیک های Ultimate همچون یک هیولای سبز رنگ » نفهم (!) و هالک مانند شده بود. ولی انصافا ونومی که در این سری دیدیم واقعا عالی و معرکه بود.

یعنی بندیس تونست با شخصی کردن رابطه پیتر و ادی براک از طریق ربط دادن تاریخچه پدر و مادر آنها، خصومت بین اسپایدرمن و ونوم را شخصی تر بکنه که در اين راه موفق هم بود. او همچنین رگ و ريشه سیمبیوت ونوم را به جای این که فضایی باشه، زمینی کرد که باعث شد با کلیت داستان های اسپایدرمن که حالت خاکی دارند بهتر جفت و جور بشه. در مجموع ونوم دنیای آلتمیت از نظر شخصیت پردازی از ونوم دنیای اصلی مارول بهتره. شک نکنید. در شماره 38 از این کمیک ها، اسپایدرمن با ونوم مواجه شد. نبردی که بین این دو ایجاد شد یکی از خاص ترین مبارزات آنها بود چون این بار پیتر باید بدون لباس و وب شوتر هایش به جنگ ونوم میرفت.

در نتیجه مبارزه باورنکردنی بین این دو در گرفت که شبیه هیچ یک از مبارزات دیگر ونوم و اسپایدرمن نیست. از آنجا که پیتر دیگر توانایی تاراندازی خود را نداشت، سعی میکرد به روش های خلاقانه جدیدی برای غلبه بر ونوم دست بزند. بنابراین این نبرد به یکی از منحصر به فرد ترین نبرد های این دو و یکی از جذاب ترین مبارزات کمیک های Ultimate Spider-Man تبدیل شد. شما میتونید این داستان جذاب را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

4- مرد عنکبوتی 3

مرد عنکبوتی 3

به نظر واجب بود که تنها مبارزه اسپایدرمن و ونوم در دنیای سینمایی را در این لیست بیاوریم. شکی نیست که "مرد عنکبوتی 3" پایین ترین نقطه در تریلوژی مرد عنکبوتی «سم ریمی» بود که دلیل اصلی آن نیز به تصویر کشیده شدن نامناسب ونوم در این فیلم بود. ونوم برای اولین بار در این فیلم در دنیای سینما حضور پیدا کرد ولی اجرای این شخصیت و نحوه به تصویر کشیده شدن او به طور گسترده ای بسیار بد تلقی ميشود. پیشنهاد میکنم این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید چرا ونوم این فیلم آنقدر بد بود. درسته که ونوم در این فیلم اصلا چنگی به دل نمیزد، ولی صحنه مبارزه پایانی آنها واقعا خوب بود. سم ریمی در این فیلم باز هم ثابت کرد که متخصص خلق صحنه های اکشن است. شکی نیست که این فیلم از مشکلات زیادی رنج می‌برد اما نمی‌توان از صحنه نبرد ونوم و مرد شنی علیه اسپایدرمن و البته مبارزه چهار نفره آخر فیلم ایراد گرفت.

 

3- شماره های 316 و 317 از سری اول کمیک های Amazing Spider-Man

همانطور که پیشتر در این مقاله گفته شد. این قطعا بهترین داستانی است که تا به حال از روی ونوم نوشته شده است. مساله اصلی اینه که در اين داستان خصومت بین ادی براک و پیتر پارکر خیلی ملموس تر به نظر میاد. یعنی هميشه برخی ایراد میگرفتند که ونوم از هویت مخفی اسپایدرمن باخبره ولی هیچ غلطی نمیکنه! یعنی مثلا برخلاف گرین گابلین هیچ وقت ضربه مهلکی به پیتر و اطرافیانش نزده. اما اینجا وقتی ادی میاد دم در خونه زن عمو می و به نوعی پیتر رو تهدید میکنه متوجه میشیم قضیه کاملا جدیه. در اين دو شماره نبردی بسیار تماشایی و به یاد ماندنی بین اسپایدرمن و ونوم شاهد هستیم (در شماره 316 ونوم گربه سیاه را هم یه کتک اساسی میزنه!) اسپایدرمن از تمام توان و ترفندهای خودش برای شکست دادن ونوم استفاده میکنه ولی نکته جالب این داستان اینه که پیتر آخرش بدون اون روش همیشگی یعنی نقطه ضعف های ونوم (آتش و صوت) میتونه شکستش بده. پس قضیه ذهنی و درونی ميشه که خیلی جالبه. اتفاقا همین ایده در قسمت آخر فصل اول کارتون Spectacular Spider-Man و در مبارزه نهایی اسپایدرمن و ونوم به کار رفت و دیدیم که در اونجا هم اسپایدرمن با همین شیوه ونوم را شکست داد. در شماره 316 شاهد نبرد کوتاهی بودیم که در یک کارخانه بسته بندی گوشت اتفاق افتاد.

البته این مبارزه یک جورایی مقدمه نبرد اصلی بود چون در آخر مبارزه اسپایدرمن فرار کرد و ونوم با تکه کاغذی که از او به جا مانده بود آدرس خانه‌اش را فهمید. سپس ادی براک پیتر را به یک جزیره دعوت کرد تا بدون دخالت بقیه با هم بجنگند. با توجه به اینکه ونوم میتوانست به عزیزان پیتر صدمه بزنه و یا هویت مخفی او را فاش کنه، پیتر مجبور شد که با درخواست ونوم موافقت کنه. در نتیجه بازی برگشت در یک جزیره اتفاق افتاد و شاهد مبارزه‌ای جالب و نفسگیر بودیم. همانطور که پیش‌تر گفته شد، اسپایدرمن در این مبارزه بدون استفاده از نقطه ضعف های ونوم و از یک روش هوشمندانه برای شکست دادن ونوم استفاده کرد.

همانطور که دیدید پیتر خودش رو تسلیم سیمبیوت کرد و اون رو دعوت کرد تا دوباره به هم پیوند بخورند. در نتیجه سیمبیوت هم وسوسه شد و از ادی جدا شد تا به پیتر بپیونده. ولی درد ناشی از این اتفاق هم پیتر و هم ادی رو بی‌هوش کرد. خوشبختانه وقتی پیتر به هوش اومد متوجه شد که ادی و سیمبیوت هر دو ‌‌بی‌هوش و نا آگاه هستند. بدین ترتیب پیروز شد و میدان مبارزه رو ترک کرد. کسانی که کارتون Spectacular Spider-Man رو دیده‌اند، احتمالا میدانند که در قسمت آخر فصل اول هم پیتر به همین شیوه خودش رو تسلیم سیمبیوت کرد و بر ادی براک چیره شد.

 

2- شماره یک از کمیک های DC/Marvel All Access

اگر یک نگاه کوتاه به موارد این لیست بندازید، احتمالا متوجه میشوید که در اکثر مبارزات، شانس پیروزی ونوم خیلی زیاد بوده و در هر کدام از این نبرد ها، ممکن بود اسپایدرمن کشته شود. بنابراین عجیب نیست که گاهی اوقات اسپایدرمن به همراه دیگر قهرمانان به مصاف ونوم برود. و چه کسی بهتر از سوپرمن میتواند به اسپایدرمن یاری برساند؟

در شماره 1 از کمیک DC/Marvel: All Access که دهه 90 ميلادي توسط «ران مارز» نوشته شد و «جک گایس» آن را طراحی کرد ( و میتوانید آن را اینجا دانلود کنید) . مرزهای بین دنیای دی سی و مارول به هم ريخته بود . به همین دلیل «ونوم» از عالم دی سی سر درآورد! شخصیت جدیدی به نام Access هم سعی کرد دخالت کند. سپس ونوم با سوپرمن روبرو شد و در کمال تعجب حسابی هم کتکش زد (!):

سپس Access سعی کرد. گروگانی که ونوم گرفته را به جای امنی ببرد. بعدش ونوم دوباره سوپرمن را گوشمالی داد! 

بعدش Access دوباره برگشت و اين بار با خودش اسپایدرمن را از دنیای مارول آورد. ولی بازهم ونوم پیروز بود و به جان مرد عنکبوتی و سوپرمن افتاد.

تا اینکه در نهایت خود Access دست به کار شد و ونوم را با سلاح صوتی شکست داد.

در هر حال هنوز هم هواداران دی سی و مارول نمیتوانند باور کنند که سوپرمن اینقدر جلوی ونوم کم آورده باشد!

 

1- شماره 11 از کمیک های Venom: Space Knight

همانطور که قبلا در این مقاله گفته شد، سیمبیوت ونوم برای مدتی با «فلش تامپسون» ‌(Flash Thompson) پیوند خورد و به گروه "نگهبانان کهکشان" پیوست. در شماره 11 کمیک های Venom: Space Knight او دوباره به کره زمین بازگشت و مورد حمله اسپایدرمن قرار گرفت. نبرد بین این دو فوق‌العاده خیره کننده و جذاب بود.

در ضمن این بار اسپایدرمن از تجهیزات پیشرفته جدیدی استفاده میکرد؛ از قفس های امواج صوتی گرفته تا دستکش هایی که بر اثر ضربه گرمت ساطع میکنند. بنابراین سطح قدرت های آنها به هم نزدیک تر و نتیجه نبرد غیرقابل پیشبینی تر بود.

این مبارزه دیدنی، شبیه هیچ کدام از نبرد هایی نیست که قبلا دیده‌اید و دقیقا همان چیزی‌ست که یک مبارزه اسپایدرمن در برابر ونوم باید باشد.

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

اولین حضور ونوم در دنیای کمیک ترجمه شد

کمیک "ونوم نهایی" (ULTIMATE VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

ونوم علیه کارنیج: 10 نبرد بزرگ سیمبیوت پدر و پسر در دنیای کمیک!

10 نبرد برتر مرد عنکبوتی با کارنیج (SPIDER-MAN VS CARNAGE)

رویداد بزرگ ونوم در سال 2019 (کارنیج مطلق/ABSOLUTE CARNAGE) - کامل + لینک دانلود

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 میزبان سیمبیوت کارنیج به غیر از «کلتوس کسدی»!

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

10 حقیقت مهمی که باید درباره شخصیت شیریک (SHRIEK) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره خدای سیمبیوت ها، کِنال (KNULL) بدانید

 شماره آخر از کمیک "کارنیج مطلق: محافظین مرگبار" ترجمه شد + لینک دانلود

رویداد «کارنیج مطلق»  چطور آغاز شد؟

کمیک مشترک جوکر و کارنیج ترجمه شد! + لینک دانلود مستقیم

رویداد پادشاه سیاه پوش (KING IN BLACK) را با ترجمه فارسی بخوانید

 نخستین حضور «کارنیج» (CARNAGE) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود

15 قدرتی که کارنیج دارد ولی ونوم ندارد!

10 تا بدترین و وحشتناک ترین کارهایی که کلتوس کسدی/کارنیج تا به حال انجام داده است!

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی"  به زبان فارسی (کامل) + لینک دانلود

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
#1 AM SM BM SM 1400-08-13 11:13
سلام
ممنون بابت مقاله.
مبارزات بین ونوم و اسپایدی همیشه جذابیت های خاص خودش رو داشته. یعنی فکر کنید اسپایدی که تاکتیکی تر و پر جنب و جوش تر مبارزه میکنه، برابر ونومی قراره بده که خیلی فیزیکی و تن به تن کارش رو انجام میده. و البته باید برگ های برنده ونوم هم در مبارزه با اسپایدی یادمون باشه. مثل اینکه او حس عنکبوتی پیتر رو فعال نمیکنه، یا اینکه قدرت او در مبارزه بسیار بالاست و میتونه هرکسی رو به چالش بکشه. برای همین نبرد های ونوم و اسپایدی پتانسیل خوبی برای هیجان انگیز شدن دارند. اما کدوم مبارزات بهتر از این پتانسیل استفاده کردند؟
مبارزاتی که در مقاله نام برده شد خیلی جالب هستند. مثلا اولین مبارزه اسپایدی با ونوم که به نوعی معرف قدرت های زیاد این شخصیت به هواداران بود. یا داستانی که ونوم اسپایدرمن رو به یک جزیره میکشه تا حسابش رو برسه. مسئله اینه که اینجا هم نمیشه زیاد تار زد و فرار کرد، هم اینکه ونوم میتونه خیلی خوب از استتار استفاده کنه و حس عنکبوتی اسپایدی هم کاری نمیتونه بکنه. برای همین مبارزه اونا قشنگ مثل فیلم "غارتگر" اول با موش و گربه بازی شروع میشه و بعدش باید به جنگ تن به تن هم برند. کلکی که اسپایدی به ونوم زد واقعا هوشمندانه بود. اینم تیک زدن یکی از خصوصیات اسپایدی یعنی باهوش بودنش و استفاده ازش در مبارزه. مورد ۵ هم که مثل آقای یارویسی یکی از محبوب ترین طراح ها برای من هست. و اگر گفتید یکی از بهترین خصوصیات طراحی های بگلی چیه؟ اکشن ها! بله، اکشن ها بگلی بسیار تنش آمیز و استرس زا هستند و البته خیلی هم پویایی دارند. اگر فقط چند تا از کمیک های اسپایدرمن که بگلی اونا رو طراحی کرده نگاهی بندازید، متوجه این موضوع میشید که او تبحر عالی در اکشن ها داره. در سری مرد عنکبوتی نهایی بگلی باز هم تونست مهارتش رو به هواداران دیکته کنه و باز هم شاهد طراحی های زیبایی از او هستیم. حتی اگر طرفدار نوع فیلمسازی ریمی نیستید، نمیتونید طرفدار اکشن های عالی او نباشید. مخصوصا توی سه گانه اسپایدرمن او که در هر فیلم مبارزات عالی رو شاهد بودیم. در فیلم اول نبرد آخر اسپایدی با گرین گابلین، در فیلم دوم نبرد بی نظیر اسپایدرمن با دکتر اختاپوس روی قطار که به شکل زیبایی هم به پایان میرسه (اینکه اون دوتا پسر به پیتر قول میدن که هویتش رو به کسی افشا نکنند و او متوجه میشه برخلاف چیزی که فکر میکرد، مردم میتوانند جان فشانی های اون رو ببینند و درکش کنند.) و در فیلم سوم نبرد اسپایدی علیه ونوم و نبرد اسپایدی هری آزبورن علیه ونوم و مرد شنی! ونوم این فیلم قطعا چیز خاصی نبود اما ریمی خیلی خوب تونست صحنه های اکشنی رو با او پدید بیاره. مورد ۳ هم که بعد از سری جدید کمیک بوک های ونوم بهترین داستان ونوم هست که او بالاخره تونست دشمنی خودش رو با اسپایدرمن ثابت کنه و نشون بده که میتونه حریف قابلی باشه. ولی هنوز هم اون کتک خوردن ونوم به دست سوپرمن رو نمیتونم قبول کنم. احتمالا برای این بود که Access رو بکنند ناجی اسپایدرمن و ونوم. ولی خب نمیتونستند بگن که مثلا در این دنیا سیمبیوت یکی از ضعف های سوپرمن هست؟ البته این خیلی چیز مهمی نیست و کراس اور بین سوپرمن و اسپایدی یکی از بهترین های در دنیای کمیکه.
با تشکر. خدایی شاید بعضی ها فکر کنند که ترجمه مقاله کار آسونیه ولی اصلا اینطور نیست چون اولا هم ترجمه طوری که مخاطب قضیه رو کامل متوجه بشه سخته، هم اینکه ترجمه های سایت اسپایدی بیشتر تالیفه تا ترجمه و خودش مواردی رو به اون مقاله اضافه میکنه که باعث میشه از منبع اصلی هم بهتر بشه. و البته میتونید یه نگاه به مقاله cbr بندازید و ببینید فقط عکس های سر مورد که عموما عکس ها کاور هستند رو کار کرده، در حالی که اینجا عکس های مهم اکشن ها نشون داده شده که کار بسیار درستی هست و باعث میشه ما اون اکشن ها رو ببینید و درکشون کنیم.
نقل قول کردن
masiha_87
#2 masiha_87 1400-08-13 11:39
آقای یارویسی خسته نباشید فوق العاده بود.
راستش من زیاد با کمیک های قدیمی مارول/اسپایدرمن خاطره ندارم؛ ولی تا اونجایی که متوجه شدم، نبرد های نوستالژی شون هم بسیار خشن و خونی بودن.
نقل قول کردن
over drive
#3 over drive 1400-08-13 11:48
مقاله ی خیلی خوبی بود

جالب ترین مورد ها واسه ی من موارد 6 و 10 هستن
که نشون میده روایت یک داستان از دو دیدگاه متفاوت چقدر روی داستان تاثیر داره

استاد یه سوال:نظرتون راجع شخصیت پردازی حال حاضر ونوم چیه؟
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#4 Spiderman 2030 1400-08-13 12:32
سلام ،ممنون بابت مقاله عالی تون ،فقط یه نکته ای درباره ی مورد ۵ ،این نبرد در شماره ۳۸ از کمیک های التیمیت رخ داد
،پیتر بدون وب شوترهاش و لباسش با ونوم در حیاط مدرسه مبارزه کرد.
راستی اگه دوستان حضور ذهن داشته باشندشاهد این نبرد جذاب در اولین مرحله بازی آلتیمیت اسپایدرمنم(۲۰۰۵ ) بودیم.
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1400-08-13 14:34
به نقل از over drive:


استاد یه سوال:نظرتون راجع شخصیت پردازی حال حاضر ونوم چیه؟

خوبه. ولی حس میکنم تو سری جدید میخوان زیادی حس و حال فضایی /کیهانی بهش بدن که من خوشم‌نمیاد
از سری قبلی خوشم اومد چون ادی براک رو زمینی تر کردن، صاحب پسر شد و ... حتی ریشه سیمبیوت رو به جنگ ویتنام و افسانه گرندل ربط دادند ولی سری جدید رو باید ببینم چطور جلو‌ میبرن
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#6 Jastice.SLH 1400-08-13 15:09
مقاله فوق العاده ای بود
ممنون آقای یارویسی
ونوم و اسپایدرمن نبردهاشون مثل نبرد بتمن و جوکر نمادین و جذاب هست و هر وقت بین این دو نفر نبردی شکل میگیره طرفدارها خیلی ذوق میکنن :lol: (از جمله خودم)
با بیشتر رتبه بندی ها موافق بودم
من عاشق کمیک مورد 6 هستم :lol: چون ارجین اصلی ونوم/ادی براک توی این کمیک شرح و بسط داده شد(البته توی خود مقاله هم نوشته شده بود) و نبردشون هم تو مورد 10 و هم تو این مورد خیلی جذاب و باحال بود
مورد 3 هم نماد ذهن پیتر در برابر ونوم هست و نشون میده پیتر اگه شانس بیاره بتونه با زور ونوم رو شکست بده(که اونم بعیده) اما هوش بالای اسپایدی به زور ونوم میچربه . ولی خدایی اسپایدی یه جوری ونوم رو گول زد که ادی نفهمید از کجا گول خورده :lol:
ولی مورد 4 رو نمیشه نبرد حساب کرد چون فقط نصف نبرد رو نعره های گوش خراش ونوم تشکیل میداد :-| (خداروشکر ونوم سونی نعره نمیکشه :-* ) به نظرم باید
مورد 5 هم واقعا موافقم و جا داشت توی رتبه بالاتری باشه چون همونطور که گفته شد این نبرد خیلی متفاوت و جذاب بود و با توجه به اینکه ونوم دنیای آلتمیت با پیتر خصومت شخصی داره یه تنش جذاب توی این نبرد شکل میگیره که با بقیه نبرد هاشون متفاوته
ولی هنوز درک نمیکنم چرا مورد 1 از همه بهتره :-? بخاطر اینکه توی این کمیک اسپایدرمن برتری داشت؟ :-| نبرد های بین اسپایدی و ونوم معمولا نماد ذهن در برابر بازو هست چون پیتر توان مبارزه تن به تن با ونوم رو نداره مجبور میشه از ذهنش استفاده کنه! ولی دلیل نمیشه که چون توی این کمیک اسپایدی زد ونوم رو ناکار کرد توی این رتبه باشه(لطفا نظرم رو متعصبانه حساب نکنید چون به نظرم توی موارد قبل نبرد های جذاب تری نسبت به این مورد وجود داشت :-? )
با بقیه رتبه بندی ها هم موافقم
خسته نباشید آقای یارویسی
نقل قول کردن
mtm
#7 mtm 1400-08-13 15:30
#6:
معلومه خوب مقاله رو‌مطالعه نکردی. گفتن که به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن در این رتبه قرار گرفته. و البته من خودم داستانش رو‌خونده ام و بنظرم تقریبا تمامی موارد قبلی رو داره
نقل قول کردن
Jastice.SLH
#8 Jastice.SLH 1400-08-13 16:40
به نقل از mtm:
#6:
معلومه خوب مقاله رو‌مطالعه نکردی. گفتن که به دلیل غیر قابل پیش بینی بودن در این رتبه قرار گرفته. و البته من خودم داستانش رو‌خونده ام و بنظرم تقریبا تمامی موارد قبلی رو داره

عجب.....
کاشکی من هم این کمیک در دسترسم بود تا بخونمش :sigh:
من چون کمیک رو نخونده بودم براساس تصاویر و متن ها قضاوت کردم
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#9 AmirhoseinJafari2005 1400-08-13 18:32
عالی بود ;-)
نقل قول کردن
Amirreza-85
#10 Amirreza-85 1400-08-14 13:38
عالی بود واقعا فوق العاده بود دستتون درد نکنه من رفتم کمیک مورد هفتم رو هم خوندم معرکه بود
نقل قول کردن
s.p.i
#11 s.p.i 1400-08-14 14:43
مقاله جالبی بود
میشه گفت مبارزه مرد عنکبوتی و ونوم یکی از جذاب ترین مبارزات البته مبارزه که همیشه نمیشه با صوت و صدا اون شکست داد و بیشتر باید به هوش تکیه کرد برای مقاله اون داستان شماره ۳۴۷ که پیتر توی یک جزیره گیر کرده بود و از دستش فرار کرده بود و ونوم فریب داد
شماره ۵ مبارزه جذابی بین مردعنکبوتی و ونوم بود چون هم ونوم به نوعی زمینی و البته رابطه ادی و پیتر پر تنش و شخصی بود
شماره ۳ پیتر با هوشش ونوم شکست داد نه با صوت و آتیش و نقاط ضعف
به نظرم شماره ۱ جذاب بو د و سطح قدرت نزدیک بود

تشکر از آقا کیارش
نقل قول کردن
P.B.P
#12 P.B.P 1400-10-08 14:47
سلام ممنون از آقای یارویسی،خسته نباشید.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45