چرا فیلم های بد ابرقهرمانی صحنه رقص دارن؟!

چرا فیلم های بد ابرقهرمانی صحنه رقص دارن؟!

از رقص مشمئز کننده بولی مگوآیر (مگوآیر قلدر) گرفته تا حرکات اغواگرایانه مایلو در فیلم "موربیوس"، فیلم های بدِ کمیک بوکی اکثرا صحنه های رقص دارن!

فیلم های ابرقهرمانی تقریبا قدمتی به اندازه خود ابرقهرمانان در دنیای کمیک دارند ولی این ژانر در دو دهه گذشته واقعا به اوج خودش رسیده است و چندین شاهکار داشته ایم مثل "دارک نایت"، "مردعنکبوتی 2"، "لوگان" و "اونجرز: پایان بازی". اما همزمان مزخرفاتی هم بوده که بسیاری از آنها علاقه خاصی به حرکات موزون از سوی شخصیت های اصلی داشته اند! از سوی دیگر، صحنه های رقص به نوعی عنصر برجسته یا دستکم به یاد مانده در فیلم های بدِ ابرقهرمانی تبدیل شده اند، به ویژه فیلم هایی که از سال 2000 به بعد ساخته شده اند. سونی استودیویی بوده بیشترین حضور رو در این جریان عجیب داشته ولی استودیوهایی دیگر هم بوده اند که زیادی دل به دست و پاهای شخصیت های فیلم هایشان دل بسته اند. شاید فقط یک حسن تصادف باشد ولی شاید هم بیانگر تم تکرارشونده دیگری باشد که باعث میشه این فیلم ها بد از آب دربیان.

این روند با بابابزرگ ابرقهرمانان رقصنده آغاز شد: مردعنکبوتی 3! این فیلم که همیشه بهش به عنوان پایانی نا امید کننده برای تریلوژی سم ریمی یاد شده است، الان بیشتر به خاطر میم (meme) هایی که از رویش ساخته شده و یا شوخی هایی که با بولی مگوآیر شده، به یاد مونده تا چیزهای دیگرش! یکی از خنده دار ترین شون مربوط میشه به زمانی که پیتر پارکری که توسط سیمبیوت تسخیر شده و هواداران بهش میگن بولی مگوآیر یا Bully Maguire به معنای "مگوآیرِ قلدر" و با حرکات ضایع خودش شروع میکنه به رقصیدن در سطح خیابان! این صحنه به همراه سکانس رقص در کلوب موسیقی جاز برخی از بدنام ترین لحظات این فیلم را رقم زدند چون به طور رقت انگیز و ضعیفی نشان دادند که این نسخه از پیتر پارکر داره "پلید" میشه (واقعا پیتر پارکر چرا باید فرآیند پلید شدن پیتر رو با رقصیدن هاش نشون میدادن؟! یعنی هر کی اونجوری میرقصه، پلیده؟!!! یا شایدم اینجوری میخواستن نشون بدن که پیتر رها شده و تغییر کرده؟).

بولی مگوایر - مگوایر قلدر

و در همان سالی که "مردعنکبوتی 3" اکران شد شاهد اکران فیلم دیگری از مارول بودیم به نام "چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای" که راستش را بخواهید زیاد تحویل گرفته نشد (البته من خودم اولش نسبت به قسمت اولش بیشتر باهاش حال کردم ولی در سالهای گذشته بیش از پیش فهمیدم که چه گندی به سیلور سرفر و گالاکتوس زدن!). فیلم یه صحنه ای داره اون اوایل که «رید ریچاردز» با رقصیدن با دو تا دخترِ واقعا هات در یک کلوب حسابی باعث خشم سوزان میشه. این سکانس از نظر جلوه های ویژه واقعا بد به نظر میاد (کلا نمیدونم چرا صحنه های آتش گرفتن جانی اونقدر خوب ولی کِش اومدن های رید اینقدر مزخرف بود در حالی که همیشه میگفتن آتش رایانه ای ساختن سخته!). قراره باحال و بانمک باشه ولی اصلا اینجوری نیست و یه جورایی معذب و بیخوده و یادشون رفته بود که لباس های رید که نباید با خودش کش میومدن!

چهار شگفت انگیز 2

فیلم مزخرف و حال بهم زن "جوخه خودکشی" محصول سال 2016 هم این روند را با خبیث اصلی خودش یعنی «ساحره» (Enchantress) که یکی از بدترین خبیث های تاریخ هم به شمار میاد، ادامه داد. این شخصیت بدون هیچ دلیلی وقتی داشت حرف میزد و سلاح یا بهتره بگیم "ماشین" خودش رو میساخت، حرکات موزون انجام داد که بی شباهت به رقص عربی نبود! این رقص در کنار جلوه های ویژه اطرافش به طور وحشتناکی بد به نظر میاد و متاسفانه یکی از معدود چیزهایی است که الان از این فیلم به یاد داریم.

ساحره - انچنترس - جوخه خودکشی

جدیدترین نمونه از این نوع رقص ها در فیلم های بدِ کمیک بوکی برمیگرده به فیلم از هر نظر شکست خورده ی"موربیوس" محصول شرکت سونی. این فیلم ضدقهرمانی که بخشی از فرنچایز در هم تنیده سونی برای مردعنکبوتی است (که هر روز یه شکل جدیدی به خودش میگیره!)، از نظر منتقدین بسیار گَند و افتضاح بود و هواداران هم ازش استقبال نکردن. یکی از بدترین عناصر فیلم برمیگرده به خبیث اصلی یعنی «مایلو» با بازی «مت اسمیت» که شاید نوع بازی ش شاید تنها نقطه روشن فیلم باشه ولی در جایی پس از خون آشام شدن که میخواد خودش رو برای یه عشق و حال شبانه در شهر آماده کنه، جلوی آیینه شروع به رقصیدن و پوشیدن لباس میکنه. این سکانس هر چی هست به جز جذاب! مایلو مثل یک زرافه ی دوپا میرقصه و بازیگرش اونقدر اعتماد بنفس داره که خیال میکنه داره بدجور دلبری میکنه! ولی در واقع انگار داره روی قلوه سنگ راه میره (!) و اینجوری یکی از بدترین صحنه های فیلم شکل میگیره.

رقص موربیوس

از "اسپایدرمن 3" تا "موربیوس" ، صحنه های رقص تنها یکی از چندین عنصر بدی هستند که در این فیلم ها به چشم میخورند. در واقع، بدترین بخش های فیلم نیستند ولی خنده دارن (حالا چه واقعا قراره بوده کمدی باشند یا نه) در حالی که همه این فیلم ها لحن غیر کمدی و جدی دارند و در نتیجه به سمبل بد بودن آنها بدل گشته اند. "اسپایدرمن 3" دارک ترین بخش از سه گانه ریمی بود چون مربوط به سیمبیوت میشد و البته ونوم. همینطور "جوخه خودکشی" که علیرغم برخی از شوخ طبعی ها، از نظر لحن و حس و حال به جرگه آثار جدی DCEU مثل "من آو استیل" و "بتمن علیه سوپرمن" تعلق داشت. بنابراین این صحنه های بد بیشتر به چشم میان چون با کلیت لحن در بقیه فیلم در تضاد قرار میگیرند.

شوخ و شنگ ترین این فیلم همون "چهار شگفت انگیز 2" هستش که باید خیلی دارک تر و دراماتیک تر میشد. در حقیقت، صحنه رقص در این فیلم مثالی است از اینکه سازندگانش اصلا از وخامت قضیه آمدن گالاکتوس به زمین باخبر نبوده اند به ویژه که در دنیای کمیک هم این واقعه یکی از بزرگترین و جدی ترین رویدادهای تاریخ ماروله (این مقاله را بخوانید). تماشاچی هنگام مهیا شدن برای تماشای نبردی حماسی بین خیر و شر، صحنه های رقص براشون کاملا حواس پرت کننده است و حتی اگه بقیه فیلم مزخرف تر باشه، اما اون صحنه براشون به تجلی اصلی مزخرفیت فیلم تبدیل میشه.

رقص جوکر

و البته در این میان "جوکر" یک استثناء است. البته این فیلم از آن شاهکاری که برخی فکر میکنند هست، فاصله زیادی دارد ولی صحنه رقص «جوکر» در خدمت فیلم است و به خوبی سمبل تغییر و دگردیسی این شخصیت شده است.

 

مهدی ترابی مهربانی

با بهره گیری از مقاله سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مرتبط:

15 فیلم کمیک بوکی که بدترین افکت های ویژه را دارند!

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

10 فیلم ناامید كننده ابرقهرمانی

آیا واقعاً باید از اُسکار گرفتن "جوکر" خوشحال بشویم؟!

بدترین نقش آفرینی های کمیک بوکی!

10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد

بدترین شخصیت های خبیث فیلم های کمیک بوکی

10 ابرقهرمان فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

15 شخصیت مارول که توسط دیگر استودیوهای هالیوودی نابود شدند!

10 فیلم ابرقهرمانی که به دلیل دخالت های استودیو نابود شدند!

10 ابرخبیث فوق العاده ای که در دنیای سینما خراب شدند

بدترین بازیگرانی که برای فیلم های ابرقهرمانی انتخاب شدند

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

10 شخصیت فیلم های ابرقهرمانی که لباسشون اصلا مثل کمیک ها نیست!

10 ابر خبیث برتر دنیای کمیک بوک

بدترین لباس های شخصیت های خبیث در فیلم های کمیک بوکی

15 دفعه ای که DCEU هواداران "واقعی" دی سی را عصبانی کرد

15 ویلین برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

بدترین پیچش های داستانی در فیلم های کمیک بوکی

بدترین بازی های ابرقهرمانی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

john constantine
#1 john constantine 1401-04-12 08:28
سلام خیلی مقاله جالبی بود اصلا اولش که تیتررو دیدم خشکم زد 8) :-)
نقل قول کردن
xcgi
#2 xcgi 1401-04-12 09:39
خسته نباشید،مقاله عالی بود.
با اینکه شاید تصادفی باشه ولی انگار اگه شما تو فیلم کمیک بوکی سکانس رقص قرار بدی اون فیلم قرار نیست خوب باشه : :lol:
نقل قول کردن
omid23
#3 omid23 1401-04-12 10:29
مقاله جالبی بود
اون عکس مربوط به رید ریچاردز رو که دیدم یاد هایدرومن افتادم :lol:
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#4 AM SM BM SM 1401-04-12 11:34
ممنون بابت مقاله، یه جورایی مقالهٔ بانمکی بود.
شاید اگر فیلم های کمیک بوکی به حرف مراجع دین ما گوش کنند و از این حرکات موزون توی فیلم هاشون نذارند، بتونند فیلم های بهتری بسازند. این همه به ما گفتند رقص چیز خوبی نیست، ما گوش نکردیم! شاید تصادفی باشه شاید هم نه اما وقتی کارگردان همین جوری میاد یه کار الکی کرده باشه که هیچ منطق و ربطی به دنیای فیلم نداره، احتمال شکست اون فیلم زیاده. مثلا فیلمی مثل "ماسک" (Mask) با بازی جیم کری هم از این کارهای اغراق آمیز زیاد داره اما اون کارها کاملا با فضای فیلم جفت و جور هستند و خود فیلم و جیم کری هم تمام حرکات رو به اغراق آمیز ترین شکل ممکن به تصویر میکشند که باعث میشه کسی با اونا کاری نداشته باشه و از این دیوونه بازی های اون فیلم لذت ببریم. یا فیلم "نگهبانان کهکشان" که همون اول کاری یک صحنهٔ مشتی (!) از رقص استار لُرد داره، اما اون صحنه کاملا با فضای باحال و وابسته به موسیقی فیلم میخوره و مثل صحنهٔ افتتاحیه فیلم دوم نگهبانان کهکشان که صحنهٔ رقص "بیبی گروت" رو میبینیم، حاصل تصمیم خود جیمز گان هستند. اما خب بعضی وقت ها هم چنین چیزهایی پیش میاد که باعث میشه فیلم واقعا ضربهٔ سختی بخوره. جدیدترینش هم که این مزخرف موربیوس بود که "میم" (meme) هایی که از روش ساختن بهتر از خود فیلم بود! یا اون جوخه خودکشی که دیگه بهتره به فراموشی سپرده بشه و البته از همشون دردناک تر صحنهٔ رقص مرد عنکبوتی توبی مگوآیر هست. چون با اینکه اکثر فیلم های این لیست چندان برای هواداران اهمیتی نداشتند، مرد عنکبوتی ۳ قرار بود یکی از مهم ترین فیلم های کمیک بوکی باشه اما متاسفانه خیلی مسائل باعث شدند که این موضوع محقق نشه. البته راستش رو بخواید صحنهٔ رقص فیلم جوکر هم به نظرم خوب نیست. بدون شک در حد اکثر افتضاح های این لیست نیست اما توی چنین صحنه هایی آدم حس میکنه تاد فیلیپس مثل زک اسنایدر کل فیلمش رو براساس صحنه های بزرگ و سروصدا به پا کن که اکثراً در روایت فیلم تاثیر چندانی ندارند، ساخته و این صحنه هم یکی از اوناست. گرچه خود این رقص مشکل خاصی نداره، اما چون قبلا چیز خاصی وجود نداشته که ما به آرتور فلک اهمیت بدیم و البته قوس شخصیتی خاص و خوبی رو مشاهده نکردیم، این صحنه هم بیشتر شبیه یک رقص قشنگ، اما تو خالی تبدیل میشه.
نقل قول کردن
Team A
#5 Team A 1401-04-12 11:58
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی که قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد
نقل قول کردن
venom
#6 venom 1401-04-12 12:12
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

عجب توجیهی ! :-*
نمیشد این تغییر رو جوری دیگه ای نشون بدن که اینقدر زشت و زننده و out of character نباشه؟!
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1401-04-12 12:30
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

اول اینکه موضوع فقط خود رقص نیست، موضوع اینه که تغییر ذات پیتر پارکر به جز یه سری موارد جزئی، اصلا خوب به نمایش در نیومد. شما مقایسه کنید با سریال مرد عنکبوتی خارق العاده که چقدر عالی این تغییر رو به نمایش گذاشت. اصلا اوریجین ونوم و سیمبیوت در قالب یک فیلم قابل روایت نیست. اگر مرد عنکبوتی ۳ میخواست داستان ونوم رو بگه، باید فیلم مرد عنکبوتی ۳ به پیتر پارکر به همراه سیمبیوت و مشکلاتش اختصاص داشت با یک آنتاگونیست دیگه مثل مرد شنی یا حتی هری آزبورن و در این فیلم ادی براک و رابطه اش با اسپایدرمن نشون داده بشه، بعد در فیلم مرد عنکبوتی ۴ به ونوم و داستانش بپردازند. اما نه تنها این نشد بلکه ونوم زورچپونی شد در یک فیلمی که دوتا آنتاگونیست دیگه هم داره! پس معلومه که این حماسه اصلا در حد پتانسیل هاش در نمیاد و سریع از روش رد میشن. پس این سقوط ذات پیتر میتونست خیلی بهتر نشون داده بشه و اصلا قابل دفاع نیست. دوما اگر این صحنهٔ رقص میخواست به عنوان سقوط پیتر پارکر نشون داده بشه، باید این صحنه طوری به تصویر کشیده میشد که ما از دیدنش ناراحت بشیم. نه با یک موسیقی شاد و یک رقص شادتر که ما از دیدنش کیف کنیم. یعنی اینکه این صحنه باید یک صحنهٔ ناراحت کننده باشه اما طوری در فیلم قرار میگیره که اصلا ما حس متفاوتی از این صحنه میگیریم و به وجد میایم و خوشحال میشیم! پس معلومه که این سقوط پیتر درست به تصویر کشیده نمیشه چون اصلا ماهیت این صحنه با هدفی که داره جفت و جور نیست. بگذریم که اصلا فیلم میتونست این سقوط پیتر رو خیلی بهتر از چنین صحنه هایی یا اون صحنهٔ کافه به تصویر بکشه و میتونست این رو به مرد عنکبوتی ربط بده و نشون بده که بی مسئولیت تر شده(دوباره مرد عنکبوتی خارق العاده رو مثال بزنم؟).
نقل قول کردن
Team A
#8 Team A 1401-04-12 12:32
به نقل از venom:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

عجب توجیهی ! :-*
نمیشد این تغییر رو جوری دیگه ای نشون بدن که اینقدر زشت و زننده و out of character نباشه؟!

خب بستگی به ذهن نویسنده و کارگردان هم داره، اونا اعتقاد به همچین چیزی داشتن و اجراش کردن، دید هرکس متفاوته و باعث به وجود آمدن اجرا های مختلفی میشه، به طور مثال شما میگید این حرکت زشته، چیپه و مناسب کاراکتر نیس و من هم میگم این حرکت درسته و مناسب کاراکتر هست و ذات منفی پیتر رو خوب جلوه میده، بازم میگم این بستگی به ذهن و اعتقاد طرف داره و هر دو ما درست میگوییم و باور های خودمون رو داریم
نقل قول کردن
the phantom
#9 the phantom 1401-04-12 12:49
به نقل از Team A:
به نقل از venom:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

عجب توجیهی ! :-*
نمیشد این تغییر رو جوری دیگه ای نشون بدن که اینقدر زشت و زننده و out of character نباشه؟!

خب بستگی به ذهن نویسنده و کارگردان هم داره، اونا اعتقاد به همچین چیزی داشتن و اجراش کردن، دید هرکس متفاوته و باعث به وجود آمدن اجرا های مختلفی میشه، به طور مثال شما میگید این حرکت زشته، چیپه و مناسب کاراکتر نیس و من هم میگم این حرکت درسته و مناسب کاراکتر هست و ذات منفی پیتر رو خوب جلوه میده، بازم میگم این بستگی به ذهن و اعتقاد طرف داره و هر دو ما درست میگوییم و باور های خودمون رو داریم

نه اینطور نیست چون همه طرفدارای واقعی اسپایدرمن اعتراض کردن. میشد خیلی بهتر این تغییر رو نشون داد ولی متاسفانه سازنندگان دم دستی و بی خلاقیت ترین راه رو انتخاب کردن. ضمن اینکه شما کاملا داری راه رو اشتباه میری. اقتباس کمیک بوکی دیگه ربطی به ذهن طرف نداره. باید به ذات شخصیتی که میخوای اقتباس کنی وفادار باشی نه چیزی که تو ذهن خودته
نقل قول کردن
Team A
#10 Team A 1401-04-12 13:55
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

اول اینکه موضوع فقط خود رقص نیست، موضوع اینه که تغییر ذات پیتر پارکر به جز یه سری موارد جزئی، اصلا خوب به نمایش در نیومد. شما مقایسه کنید با سریال مرد عنکبوتی خارق العاده که چقدر عالی این تغییر رو به نمایش گذاشت. اصلا اوریجین ونوم و سیمبیوت در قالب یک فیلم قابل روایت نیست. اگر مرد عنکبوتی ۳ میخواست داستان ونوم رو بگه، باید فیلم مرد عنکبوتی ۳ به پیتر پارکر به همراه سیمبیوت و مشکلاتش اختصاص داشت با یک آنتاگونیست دیگه مثل مرد شنی یا حتی هری آزبورن و در این فیلم ادی براک و رابطه اش با اسپایدرمن نشون داده بشه، بعد در فیلم مرد عنکبوتی ۴ به ونوم و داستانش بپردازند. اما نه تنها این نشد بلکه ونوم زورچپونی شد در یک فیلمی که دوتا آنتاگونیست دیگه هم داره! پس معلومه که این حماسه اصلا در حد پتانسیل هاش در نمیاد و سریع از روش رد میشن. پس این سقوط ذات پیتر میتونست خیلی بهتر نشون داده بشه و اصلا قابل دفاع نیست. دوما اگر این صحنهٔ رقص میخواست به عنوان سقوط پیتر پارکر نشون داده بشه، باید این صحنه طوری به تصویر کشیده میشد که ما از دیدنش ناراحت بشیم. نه با یک موسیقی شاد و یک رقص شادتر که ما از دیدنش کیف کنیم. یعنی اینکه این صحنه باید یک صحنهٔ ناراحت کننده باشه اما طوری در فیلم قرار میگیره که اصلا ما حس متفاوتی از این صحنه میگیریم و به وجد میایم و خوشحال میشیم! پس معلومه که این سقوط پیتر درست به تصویر کشیده نمیشه چون اصلا ماهیت این صحنه با هدفی که داره جفت و جور نیست. بگذریم که اصلا فیلم میتونست این سقوط پیتر رو خیلی بهتر از چنین صحنه هایی یا اون صحنهٔ کافه به تصویر بکشه و میتونست این رو به مرد عنکبوتی ربط بده و نشون بده که بی مسئولیت تر شده(دوباره مرد عنکبوتی خارق العاده رو مثال بزنم؟).

بله خب موضوع مقایسه وقتی پیش بیاد، نقطه قوت ها و ضعف ها خیلی بیشتر نمایان میشود، قبول دارم که فیلم اسپایدرمن ۳ از نظر شخصیت بسیار شلوغه و به قدر کافی شخصیت پردازی مناسبی رخ نمیده اگه همون فقط هری آزبورن و مرد شنی بودن باز بهتر بود و وجود ونوم در واقع شخصیت به زور جا شده هست و بهتر بود نسخه چهارم بهش میپرداختن، ولی این که میگید رقص پیتر باید ناراحت کننده باشه ولی نیست، دارید اشتباه میکنید، چون درسته شما دارید با یه موزیک فان میخندید و حرکات جلف میبینید ولی در درون، این حرکات به معنی آزاد بودن پیتر هست، درون این رقص هر چیز منفی رو میشه دید مثلا غرور و خود بزرگ بینی که نتیجش رو در کافه دیدیم واین غرور پیتر باعث شد که دست رو ام جی که عاشقش هست رو بلند کنه و یا صاحبان کافه رو لگد مال کنه همچنین نشانه اعتماد به سقف داشتن که شما اگه همچین چیزی داشته باشید اون کار ها رو انجام میدید همچنین این باعث میشه که عشقتون که ام جی بوده رو فراموش کنید و به سمت دختر بازی روی بیاورید و یا حتی کار به جایی برسه که بخواید به عشقتون ثابت کنید که خودش هیچی نیست و بهتر از اون زیاد هستن، همچنین این هایی که میبینید مگه باعث ناراحتی شما نمیشن؟ دیگه چه قد ناراحت کننده تر از این که باعث شده مغرور بودن کاراکتر مورد علاقتون رو ببینید چ یا حتی انقدر پسفطرت شده که به رفیق و عشق خودش رحم نکنه و بخواد اونا عذاب بکشن، این ها ناراحت کننده نیستن؟ بازم میگم بله این ها پتانسیلشون خیلی بیشتر بود و به خاطر شلوغی خیلی خوب نتونستن در بیارن و مردعنکبوتی خارق العاده بهتر عمل میکنه
نقل قول کردن
BlueCrown4
#11 BlueCrown4 1401-04-12 18:25
خب خب
چقدر حرف دارم بزنم.
اولش که تیتر و عکس مقاله رو تو سایت دیدم حسابی تعجب کردم چرا که دیدم اسپایدرمن 3 هم تو این لیست (فیلم های بد!) قرار گرفته.بعدش که اسم نویسنده رو خوندم شاخ در آوردم یه جورایی! البته از قبل میدونستم که آقای ترابی با فیلم اسپایدرمن 3 حال نکرده و خوشش نیومده ولی اینکه بخوان لقب فیلم بد بهش بدن و از این توصیفات واسش استفاده کنن برام یکم عجیب بود.
البته تندترین مقاله ای هم بود که از اقای ترابی خوندم و به نظرم یه مقداری سر نوشتن این مقاله عصبانی هم بودن چون همه این فیلما رو با خاک یکسان کردن!
من نظر آقای ترابی رو بسیار معتبر میدونم و در رابطه با نظرشون درباره اسپایدرمن3 بهشون کمال احترام رو میذارم چون بزرگ این عرصه هستن ولی به شخصه خودم به شدت با این نظر مخالفم! من به نظرم نه تنها اسپایدرمن3 فیلم بدی نیست که حتی به نظرم یه فیلم کاملا خوبه! صد البته که دلایل منطقی متعددی هم دارم و روی هوا حرف نمیزنم.
ولی خب این بحث به شدت طولانیه و الان نمیگنجه. فقط با یادآوری ویلن معرکش (مردشنی) و آرک داستانی خاصش فعلا این بحثو تموم میکنم.
در رابطه با خود رقص توبی مگوایر تو این فیلم هم باید بگم که واقعا سکانس عجیبی بود و خیلی بهتر میتونستن نیمه تاریک پیترپارکر رو نشون بدن. ولی روی هم رفته چیز افتضاح و بدی هم نبود و مخصوصا اون موقع که کاملا یه چیز خاص محسوب میشد و یه نوآوری بود تو یه فیلم کمیک بوکی.
در آخر هم بگم که آقای ترابی من اسپایدرمن 3 رو با میماش به یاد نمیارم بلکه با دیالوگ Whatever battle we have raging inside us we always have a choice به یاد میارم.
نقل قول کردن
BlueCrown4
#12 BlueCrown4 1401-04-12 18:46
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

اول اینکه موضوع فقط خود رقص نیست، موضوع اینه که تغییر ذات پیتر پارکر به جز یه سری موارد جزئی، اصلا خوب به نمایش در نیومد. شما مقایسه کنید با سریال مرد عنکبوتی خارق العاده که چقدر عالی این تغییر رو به نمایش گذاشت. اصلا اوریجین ونوم و سیمبیوت در قالب یک فیلم قابل روایت نیست. اگر مرد عنکبوتی ۳ میخواست داستان ونوم رو بگه، باید فیلم مرد عنکبوتی ۳ به پیتر پارکر به همراه سیمبیوت و مشکلاتش اختصاص داشت با یک آنتاگونیست دیگه مثل مرد شنی یا حتی هری آزبورن و در این فیلم ادی براک و رابطه اش با اسپایدرمن نشون داده بشه، بعد در فیلم مرد عنکبوتی ۴ به ونوم و داستانش بپردازند. اما نه تنها این نشد بلکه ونوم زورچپونی شد در یک فیلمی که دوتا آنتاگونیست دیگه هم داره! پس معلومه که این حماسه اصلا در حد پتانسیل هاش در نمیاد و سریع از روش رد میشن. پس این سقوط ذات پیتر میتونست خیلی بهتر نشون داده بشه و اصلا قابل دفاع نیست. دوما اگر این صحنهٔ رقص میخواست به عنوان سقوط پیتر پارکر نشون داده بشه، باید این صحنه طوری به تصویر کشیده میشد که ما از دیدنش ناراحت بشیم. نه با یک موسیقی شاد و یک رقص شادتر که ما از دیدنش کیف کنیم. یعنی اینکه این صحنه باید یک صحنهٔ ناراحت کننده باشه اما طوری در فیلم قرار میگیره که اصلا ما حس متفاوتی از این صحنه میگیریم و به وجد میایم و خوشحال میشیم! پس معلومه که این سقوط پیتر درست به تصویر کشیده نمیشه چون اصلا ماهیت این صحنه با هدفی که داره جفت و جور نیست. بگذریم که اصلا فیلم میتونست این سقوط پیتر رو خیلی بهتر از چنین صحنه هایی یا اون صحنهٔ کافه به تصویر بکشه و میتونست این رو به مرد عنکبوتی ربط بده و نشون بده که بی مسئولیت تر شده(دوباره مرد عنکبوتی خارق العاده رو مثال بزنم؟).

ببینید آقای مرادی عزیز که همیشه نظرات جامع و کاملی ارائه میدید و واقعا از خوندشون لذت میبرم.
اولا بهتره ما هیچوقت یک انیمیشن سریالی رو با یک تک فیلم سینمایی هیچ جوره مقایسه نکنیم اونم از لحاظ نمایش یک موضوع واحد!
در رابطه با حرفی هم که زدید و گفتید میشد با نشون دادن بی مسئولیتی اسپایدرمن نشونش بدن بگم که شدنی نبود.(گرچه بدنیست بدونید یه همچین چیزی هم توی فیمنامه بوده ولی خب به خاطر ترس از هواداران کلا تو فیلم قرار ندادنش!) همین الانش خیلیا مثل شما از بابت رقص پیتر پارکر و رفتار های نادرستی که با هری و ... کرد فیلمو زمین زدن. چرا؟ چون مردعنکبوتی نباید بد باشه و همچین کارایی کنه. شما تصور کنید میخواستن اوضاع رو از این بدتر نشون بدن. فکر کنم اون موقع بود که دیگه ریمی بیچاره و بقیه کست فیلم ترور میشدن :-*
خب نظر ریمی با شما فرق میکرده. دوست داشته تو فیلم این مضمون رو قرار بده که پیترپارکر هم یک انسان معمولیه و اونم میتونه اشتباه کنه چون معصوم نیست.(Everybody needs help sometimes peter. Even Spider-Man!) به شخصه عاشق این طرز فکر ریمیم.
نکته آخر هم در رابطه با حرفی که راجع به شاد بودن صحنه زدید بگم. گفتید اون سکانس شاده و ما خوشحال میشیم. من توصیه میکنم شما برید یبار دیگه این سگانه رو اگه وقت داشتید ببینید. وقتی دوباره از اول ببینید متوجه میشید که پیتر از بچگیش چقدر شیفته مری جین بوده و همیشه براش یه آرزو دست نیافتنی بوده که حالا در آستانه اینه که بهش برسه و در آستانه ازدواج با اون دختر و تحقق بزرگترین رویای زندگیشه. چی میشه؟ سکانس چجوری تموم میشه؟ با تحقیر کردن مری جین جلوی چشم مردم و همکاراش و کتک زدنش!!!(البته که غیرعمد)
در نهایت هم مری جین بهش میگه ?who are you و پیتر هم بعد یه سکوت معنا دار بهش میگه I dont know. بازیگری این فیلم هم واقعا عالیه و همین سکانس شما اگه به بازی توبی مگوایر و کریستن دانست دقت کنید به عمق فاجعه و از هم پاشیدن این رابطه به بهترین شکل پی میبرید. در همینجا یه موزیک بسیار شنیدنی و غمگین توسط یانگ روی فیلم قرار میگیره و بعدش هم ما پیتر رو زیر بارون میبینیم در نهایت اون سکانس واقعا دیدنی کلیسا رو داریم. چجوری شما خوشحال شدید با دیدن این سکانس؟!
نقل قول کردن
mtm
#13 mtm 1401-04-12 19:24
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

اول اینکه موضوع فقط خود رقص نیست، موضوع اینه که تغییر ذات پیتر پارکر به جز یه سری موارد جزئی، اصلا خوب به نمایش در نیومد. شما مقایسه کنید با سریال مرد عنکبوتی خارق العاده که چقدر عالی این تغییر رو به نمایش گذاشت. اصلا اوریجین ونوم و سیمبیوت در قالب یک فیلم قابل روایت نیست. اگر مرد عنکبوتی ۳ میخواست داستان ونوم رو بگه، باید فیلم مرد عنکبوتی ۳ به پیتر پارکر به همراه سیمبیوت و مشکلاتش اختصاص داشت با یک آنتاگونیست دیگه مثل مرد شنی یا حتی هری آزبورن و در این فیلم ادی براک و رابطه اش با اسپایدرمن نشون داده بشه، بعد در فیلم مرد عنکبوتی ۴ به ونوم و داستانش بپردازند. اما نه تنها این نشد بلکه ونوم زورچپونی شد در یک فیلمی که دوتا آنتاگونیست دیگه هم داره! پس معلومه که این حماسه اصلا در حد پتانسیل هاش در نمیاد و سریع از روش رد میشن. پس این سقوط ذات پیتر میتونست خیلی بهتر نشون داده بشه و اصلا قابل دفاع نیست. دوما اگر این صحنهٔ رقص میخواست به عنوان سقوط پیتر پارکر نشون داده بشه، باید این صحنه طوری به تصویر کشیده میشد که ما از دیدنش ناراحت بشیم. نه با یک موسیقی شاد و یک رقص شادتر که ما از دیدنش کیف کنیم. یعنی اینکه این صحنه باید یک صحنهٔ ناراحت کننده باشه اما طوری در فیلم قرار میگیره که اصلا ما حس متفاوتی از این صحنه میگیریم و به وجد میایم و خوشحال میشیم! پس معلومه که این سقوط پیتر درست به تصویر کشیده نمیشه چون اصلا ماهیت این صحنه با هدفی که داره جفت و جور نیست. بگذریم که اصلا فیلم میتونست این سقوط پیتر رو خیلی بهتر از چنین صحنه هایی یا اون صحنهٔ کافه به تصویر بکشه و میتونست این رو به مرد عنکبوتی ربط بده و نشون بده که بی مسئولیت تر شده(دوباره مرد عنکبوتی خارق العاده رو مثال بزنم؟).

ببینید آقای مرادی عزیز که همیشه نظرات جامع و کاملی ارائه میدید و واقعا از خوندشون لذت میبرم.
اولا بهتره ما هیچوقت یک انیمیشن سریالی رو با یک تک فیلم سینمایی هیچ جوره مقایسه نکنیم اونم از لحاظ نمایش یک موضوع واحد!
در رابطه با حرفی هم که زدید و گفتید میشد با نشون دادن بی مسئولیتی اسپایدرمن نشونش بدن بگم که شدنی نبود.(گرچه بدنیست بدونید یه همچین چیزی هم توی فیمنامه بوده ولی خب به خاطر ترس از هواداران کلا تو فیلم قرار ندادنش!) همین الانش خیلیا مثل شما از بابت رقص پیتر پارکر و رفتار های نادرستی که با هری و ... کرد فیلمو زمین زدن. چرا؟ چون مردعنکبوتی نباید بد باشه و همچین کارایی کنه. شما تصور کنید میخواستن اوضاع رو از این بدتر نشون بدن. فکر کنم اون موقع بود که دیگه ریمی بیچاره و بقیه کست فیلم ترور میشدن :-*
خب نظر ریمی با شما فرق میکرده. دوست داشته تو فیلم این مضمون رو قرار بده که پیترپارکر هم یک انسان معمولیه و اونم میتونه اشتباه کنه چون معصوم نیست.(Everybody needs help sometimes peter. Even Spider-Man!) به شخصه عاشق این طرز فکر ریمیم.
نکته آخر هم در رابطه با حرفی که راجع به شاد بودن صحنه زدید بگم. گفتید اون سکانس شاده و ما خوشحال میشیم. من توصیه میکنم شما برید یبار دیگه این سگانه رو اگه وقت داشتید ببینید. وقتی دوباره از اول ببینید متوجه میشید که پیتر از بچگیش چقدر شیفته مری جین بوده و همیشه براش یه آرزو دست نیافتنی بوده که حالا در آستانه اینه که بهش برسه و در آستانه ازدواج با اون دختر و تحقق بزرگترین رویای زندگیشه. چی میشه؟ سکانس چجوری تموم میشه؟ با تحقیر کردن مری جین جلوی چشم مردم و همکاراش و کتک زدنش!!!(البته که غیرعمد)
در نهایت هم مری جین بهش میگه ?who are you و پیتر هم بعد یه سکوت معنا دار بهش میگه I dont know. بازیگری این فیلم هم واقعا عالیه و همین سکانس شما اگه به بازی توبی مگوایر و کریستن دانست دقت کنید به عمق فاجعه و از هم پاشیدن این رابطه به بهترین شکل پی میبرید. در همینجا یه موزیک بسیار شنیدنی و غمگین توسط یانگ روی فیلم قرار میگیره و بعدش هم ما پیتر رو زیر بارون میبینیم در نهایت اون سکانس واقعا دیدنی کلیسا رو داریم. چجوری شما خوشحال شدید با دیدن این سکانس؟!


ببینید بحث ما این نیس که پیتر چرا خبیث شده و اینکه نباید بشه. بحث بر سر نوع به تصویر کشیده شدن اونه که متاسفانه بسیار کلیشه ای، نخ نما و بدون کمترین خلاقیت انجام شده. میشد خیلی زیرپوستی و ظریف تر و حساب شده تر کار کرد . وگرنه تو خیابون راه افتادن و قر دادن و بعدش دست یه دختر دیگه رو بگیری و ببری جلوی دوست دختر سابقت باهاش برقصی و ... خیلی چیپه! خیلی فیلم فارسیه! خیلی به قول دوستمون دم دستیه. بیشتر لات و لوت ها و مخاطبین سطح پایین رو راضی میکنه در حالی که میشد خیلی بهتر عمل کرد. یعنی خیلی "بیرونی" و "فیزیکیه" در حالی که تو کارتون spectacular بسیار "ذهنی" و "انتزاعی" بود و شاهد کشمکش درونی و ذهنی پیتر با سیمبیوت بودیم و البته در دنیای کمیک هم‌همینطور
ولی درکل بی فایده است این بحثا. متاسفانه یک سری افراد که ۹۹ درصدشون کمیک‌خوان نیستن و از طریق فیلم با سوپرهیروها اشنا و بهشون علاقمند شدن (مثل خودت :-| ) این فیلم رو یه جوری دوست دارن که همه عیب ها و نقایص ش رو پوشش میدن و توجیه مبکنن ولی ما نه . چون نمونه بسیار بهتر و تاثیرگذارترش رو قبلا تو کمیک و البته دنیای انیمیشن دیده ایم
ما به این راحتی ها قانع و سرگرم نمیشیم ;-)
نقل قول کردن
BlueCrown4
#14 BlueCrown4 1401-04-12 20:12
به نقل از mtm:
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

اول اینکه موضوع فقط خود رقص نیست، موضوع اینه که تغییر ذات پیتر پارکر به جز یه سری موارد جزئی، اصلا خوب به نمایش در نیومد. شما مقایسه کنید با سریال مرد عنکبوتی خارق العاده که چقدر عالی این تغییر رو به نمایش گذاشت. اصلا اوریجین ونوم و سیمبیوت در قالب یک فیلم قابل روایت نیست. اگر مرد عنکبوتی ۳ میخواست داستان ونوم رو بگه، باید فیلم مرد عنکبوتی ۳ به پیتر پارکر به همراه سیمبیوت و مشکلاتش اختصاص داشت با یک آنتاگونیست دیگه مثل مرد شنی یا حتی هری آزبورن و در این فیلم ادی براک و رابطه اش با اسپایدرمن نشون داده بشه، بعد در فیلم مرد عنکبوتی ۴ به ونوم و داستانش بپردازند. اما نه تنها این نشد بلکه ونوم زورچپونی شد در یک فیلمی که دوتا آنتاگونیست دیگه هم داره! پس معلومه که این حماسه اصلا در حد پتانسیل هاش در نمیاد و سریع از روش رد میشن. پس این سقوط ذات پیتر میتونست خیلی بهتر نشون داده بشه و اصلا قابل دفاع نیست. دوما اگر این صحنهٔ رقص میخواست به عنوان سقوط پیتر پارکر نشون داده بشه، باید این صحنه طوری به تصویر کشیده میشد که ما از دیدنش ناراحت بشیم. نه با یک موسیقی شاد و یک رقص شادتر که ما از دیدنش کیف کنیم. یعنی اینکه این صحنه باید یک صحنهٔ ناراحت کننده باشه اما طوری در فیلم قرار میگیره که اصلا ما حس متفاوتی از این صحنه میگیریم و به وجد میایم و خوشحال میشیم! پس معلومه که این سقوط پیتر درست به تصویر کشیده نمیشه چون اصلا ماهیت این صحنه با هدفی که داره جفت و جور نیست. بگذریم که اصلا فیلم میتونست این سقوط پیتر رو خیلی بهتر از چنین صحنه هایی یا اون صحنهٔ کافه به تصویر بکشه و میتونست این رو به مرد عنکبوتی ربط بده و نشون بده که بی مسئولیت تر شده(دوباره مرد عنکبوتی خارق العاده رو مثال بزنم؟).

ببینید آقای مرادی عزیز که همیشه نظرات جامع و کاملی ارائه میدید و واقعا از خوندشون لذت میبرم.
اولا بهتره ما هیچوقت یک انیمیشن سریالی رو با یک تک فیلم سینمایی هیچ جوره مقایسه نکنیم اونم از لحاظ نمایش یک موضوع واحد!
در رابطه با حرفی هم که زدید و گفتید میشد با نشون دادن بی مسئولیتی اسپایدرمن نشونش بدن بگم که شدنی نبود.(گرچه بدنیست بدونید یه همچین چیزی هم توی فیمنامه بوده ولی خب به خاطر ترس از هواداران کلا تو فیلم قرار ندادنش!) همین الانش خیلیا مثل شما از بابت رقص پیتر پارکر و رفتار های نادرستی که با هری و ... کرد فیلمو زمین زدن. چرا؟ چون مردعنکبوتی نباید بد باشه و همچین کارایی کنه. شما تصور کنید میخواستن اوضاع رو از این بدتر نشون بدن. فکر کنم اون موقع بود که دیگه ریمی بیچاره و بقیه کست فیلم ترور میشدن :-*
خب نظر ریمی با شما فرق میکرده. دوست داشته تو فیلم این مضمون رو قرار بده که پیترپارکر هم یک انسان معمولیه و اونم میتونه اشتباه کنه چون معصوم نیست.(Everybody needs help sometimes peter. Even Spider-Man!) به شخصه عاشق این طرز فکر ریمیم.
نکته آخر هم در رابطه با حرفی که راجع به شاد بودن صحنه زدید بگم. گفتید اون سکانس شاده و ما خوشحال میشیم. من توصیه میکنم شما برید یبار دیگه این سگانه رو اگه وقت داشتید ببینید. وقتی دوباره از اول ببینید متوجه میشید که پیتر از بچگیش چقدر شیفته مری جین بوده و همیشه براش یه آرزو دست نیافتنی بوده که حالا در آستانه اینه که بهش برسه و در آستانه ازدواج با اون دختر و تحقق بزرگترین رویای زندگیشه. چی میشه؟ سکانس چجوری تموم میشه؟ با تحقیر کردن مری جین جلوی چشم مردم و همکاراش و کتک زدنش!!!(البته که غیرعمد)
در نهایت هم مری جین بهش میگه ?who are you و پیتر هم بعد یه سکوت معنا دار بهش میگه I dont know. بازیگری این فیلم هم واقعا عالیه و همین سکانس شما اگه به بازی توبی مگوایر و کریستن دانست دقت کنید به عمق فاجعه و از هم پاشیدن این رابطه به بهترین شکل پی میبرید. در همینجا یه موزیک بسیار شنیدنی و غمگین توسط یانگ روی فیلم قرار میگیره و بعدش هم ما پیتر رو زیر بارون میبینیم در نهایت اون سکانس واقعا دیدنی کلیسا رو داریم. چجوری شما خوشحال شدید با دیدن این سکانس؟!


ببینید بحث ما این نیس که پیتر چرا خبیث شده و اینکه نباید بشه. بحث بر سر نوع به تصویر کشیده شدن اونه که متاسفانه بسیار کلیشه ای، نخ نما و بدون کمترین خلاقیت انجام شده. میشد خیلی زیرپوستی و ظریف تر و حساب شده تر کار کرد . وگرنه تو خیابون راه افتادن و قر دادن و بعدش یه دختر دست یه دختر دیگه رو بگیری و ببری جلوی دوست دختر سابقت باهاش برقصی و ... خیلی چیپه! خیلی فیلم فارسیه! خیلی به قول دوستمون دم دستیه. بیشتر لات و لوت ها و مخاطبین سطح پایین رو راضی میکنه در حالی که میشد خیلی بهتر عمل کرد. یعنی خیلی "بیرونی" و "فیزیکیه" در حالی که تو کارتون spectacular بسیار "ذهنی" و "انتزاعی" بود و شاهد کشمکش درونی و ذهنی پیتر با سیمبیوت بودیم و البته در دنیای کمیک هم‌همینطور
ولی درکل بی فایده است این بحثا. متاسفانه یک سری افراد که ۹۹ درصدشون کمیک‌خوان نیستن و از طریق فیلم با سوپرهیروها اشنا و بهشون علاقمند شدن (مثل خودت :-| ) این فیلم رو یه جوری دوست دارن که همه عیب ها و نقایص ش رو پوشش میدن و توجیه مبکنن ولی ما نه . چون نمونه بسیار بهتر و تاثیرگذارترش رو قبلا تو کمیک و البته دنیای انیمیشن دیده ایم
ما به این راحتی ها قانع و سرگرم نمیشیم ;-)

کاملا باهاتون موافقم و خودمم گفتم که میتونست به مراتب بهتر به تصویر کشیده بشه و حق با شماست که واقعا کلیشه ایه. حدسی که زدید هم کاملا درسته (انقدری با تجربه و وارد هستید که اینجوری قاطع درست حدس بزنید :lol: ) ولی این اعتقاد رو دارم که فیلم برای عموم مردم ساخته میشه نه صرفا کمیک بازا (البته که کمیک بازا هم جای خودشونو دارن و شاید حتی اونا نظرشون ارجح باشه ولی به هر حال یک فیلم سینمایی هست و دوست داران سینما هم حق نظر دادن دارن و شایسته توجه هستن ولو نظرشون مخالف باشه).
در کل من به یه چیزی خیلی اهمیت میدم اونم تنوع طلبی و جسارت نویسنده و کارگردانه. سم ریمی خیلی جسور بوده که تونسته قهرمان فیلمشو آدم بد کنه و کاری کنه که گناهکار محسوب بشه. اونم چه سالی 2007! من هنوز تو هیچ فیلم کمیک بوکی ندیدم کارگردانی این جسارت رو داشته باشه که بیاد نشون بده شخصیت قهرمان هم میتونه گاهی وقتا بد باشه چون انسانه! (بحثم ضدقهرمانا نیست خود قهرماناست.)
من همیشه واسه اولینا احترام خاصی قائلم.
اینم بد نیست در نظر بگیریم که اسپایدرمن 3 اول بوده و کارتون Spectacular که بهش اشاره دارید یک سال بعد این فیلم پخش شده.
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1401-04-12 21:27
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از mtm:
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

اول اینکه موضوع فقط خود رقص نیست، موضوع اینه که تغییر ذات پیتر پارکر به جز یه سری موارد جزئی، اصلا خوب به نمایش در نیومد. شما مقایسه کنید با سریال مرد عنکبوتی خارق العاده که چقدر عالی این تغییر رو به نمایش گذاشت. اصلا اوریجین ونوم و سیمبیوت در قالب یک فیلم قابل روایت نیست. اگر مرد عنکبوتی ۳ میخواست داستان ونوم رو بگه، باید فیلم مرد عنکبوتی ۳ به پیتر پارکر به همراه سیمبیوت و مشکلاتش اختصاص داشت با یک آنتاگونیست دیگه مثل مرد شنی یا حتی هری آزبورن و در این فیلم ادی براک و رابطه اش با اسپایدرمن نشون داده بشه، بعد در فیلم مرد عنکبوتی ۴ به ونوم و داستانش بپردازند. اما نه تنها این نشد بلکه ونوم زورچپونی شد در یک فیلمی که دوتا آنتاگونیست دیگه هم داره! پس معلومه که این حماسه اصلا در حد پتانسیل هاش در نمیاد و سریع از روش رد میشن. پس این سقوط ذات پیتر میتونست خیلی بهتر نشون داده بشه و اصلا قابل دفاع نیست. دوما اگر این صحنهٔ رقص میخواست به عنوان سقوط پیتر پارکر نشون داده بشه، باید این صحنه طوری به تصویر کشیده میشد که ما از دیدنش ناراحت بشیم. نه با یک موسیقی شاد و یک رقص شادتر که ما از دیدنش کیف کنیم. یعنی اینکه این صحنه باید یک صحنهٔ ناراحت کننده باشه اما طوری در فیلم قرار میگیره که اصلا ما حس متفاوتی از این صحنه میگیریم و به وجد میایم و خوشحال میشیم! پس معلومه که این سقوط پیتر درست به تصویر کشیده نمیشه چون اصلا ماهیت این صحنه با هدفی که داره جفت و جور نیست. بگذریم که اصلا فیلم میتونست این سقوط پیتر رو خیلی بهتر از چنین صحنه هایی یا اون صحنهٔ کافه به تصویر بکشه و میتونست این رو به مرد عنکبوتی ربط بده و نشون بده که بی مسئولیت تر شده(دوباره مرد عنکبوتی خارق العاده رو مثال بزنم؟).

ببینید آقای مرادی عزیز که همیشه نظرات جامع و کاملی ارائه میدید و واقعا از خوندشون لذت میبرم.
اولا بهتره ما هیچوقت یک انیمیشن سریالی رو با یک تک فیلم سینمایی هیچ جوره مقایسه نکنیم اونم از لحاظ نمایش یک موضوع واحد!
در رابطه با حرفی هم که زدید و گفتید میشد با نشون دادن بی مسئولیتی اسپایدرمن نشونش بدن بگم که شدنی نبود.(گرچه بدنیست بدونید یه همچین چیزی هم توی فیمنامه بوده ولی خب به خاطر ترس از هواداران کلا تو فیلم قرار ندادنش!) همین الانش خیلیا مثل شما از بابت رقص پیتر پارکر و رفتار های نادرستی که با هری و ... کرد فیلمو زمین زدن. چرا؟ چون مردعنکبوتی نباید بد باشه و همچین کارایی کنه. شما تصور کنید میخواستن اوضاع رو از این بدتر نشون بدن. فکر کنم اون موقع بود که دیگه ریمی بیچاره و بقیه کست فیلم ترور میشدن :-*
خب نظر ریمی با شما فرق میکرده. دوست داشته تو فیلم این مضمون رو قرار بده که پیترپارکر هم یک انسان معمولیه و اونم میتونه اشتباه کنه چون معصوم نیست.(Everybody needs help sometimes peter. Even Spider-Man!) به شخصه عاشق این طرز فکر ریمیم.
نکته آخر هم در رابطه با حرفی که راجع به شاد بودن صحنه زدید بگم. گفتید اون سکانس شاده و ما خوشحال میشیم. من توصیه میکنم شما برید یبار دیگه این سگانه رو اگه وقت داشتید ببینید. وقتی دوباره از اول ببینید متوجه میشید که پیتر از بچگیش چقدر شیفته مری جین بوده و همیشه براش یه آرزو دست نیافتنی بوده که حالا در آستانه اینه که بهش برسه و در آستانه ازدواج با اون دختر و تحقق بزرگترین رویای زندگیشه. چی میشه؟ سکانس چجوری تموم میشه؟ با تحقیر کردن مری جین جلوی چشم مردم و همکاراش و کتک زدنش!!!(البته که غیرعمد)
در نهایت هم مری جین بهش میگه ?who are you و پیتر هم بعد یه سکوت معنا دار بهش میگه I dont know. بازیگری این فیلم هم واقعا عالیه و همین سکانس شما اگه به بازی توبی مگوایر و کریستن دانست دقت کنید به عمق فاجعه و از هم پاشیدن این رابطه به بهترین شکل پی میبرید. در همینجا یه موزیک بسیار شنیدنی و غمگین توسط یانگ روی فیلم قرار میگیره و بعدش هم ما پیتر رو زیر بارون میبینیم در نهایت اون سکانس واقعا دیدنی کلیسا رو داریم. چجوری شما خوشحال شدید با دیدن این سکانس؟!


ببینید بحث ما این نیس که پیتر چرا خبیث شده و اینکه نباید بشه. بحث بر سر نوع به تصویر کشیده شدن اونه که متاسفانه بسیار کلیشه ای، نخ نما و بدون کمترین خلاقیت انجام شده. میشد خیلی زیرپوستی و ظریف تر و حساب شده تر کار کرد . وگرنه تو خیابون راه افتادن و قر دادن و بعدش یه دختر دست یه دختر دیگه رو بگیری و ببری جلوی دوست دختر سابقت باهاش برقصی و ... خیلی چیپه! خیلی فیلم فارسیه! خیلی به قول دوستمون دم دستیه. بیشتر لات و لوت ها و مخاطبین سطح پایین رو راضی میکنه در حالی که میشد خیلی بهتر عمل کرد. یعنی خیلی "بیرونی" و "فیزیکیه" در حالی که تو کارتون spectacular بسیار "ذهنی" و "انتزاعی" بود و شاهد کشمکش درونی و ذهنی پیتر با سیمبیوت بودیم و البته در دنیای کمیک هم‌همینطور
ولی درکل بی فایده است این بحثا. متاسفانه یک سری افراد که ۹۹ درصدشون کمیک‌خوان نیستن و از طریق فیلم با سوپرهیروها اشنا و بهشون علاقمند شدن (مثل خودت :-| ) این فیلم رو یه جوری دوست دارن که همه عیب ها و نقایص ش رو پوشش میدن و توجیه مبکنن ولی ما نه . چون نمونه بسیار بهتر و تاثیرگذارترش رو قبلا تو کمیک و البته دنیای انیمیشن دیده ایم
ما به این راحتی ها قانع و سرگرم نمیشیم ;-)

کاملا باهاتون موافقم و خودمم گفتم که میتونست به مراتب بهتر به تصویر کشیده بشه و حق با شماست که واقعا کلیشه ایه. حدسی که زدید هم کاملا درسته (انقدری با تجربه و وارد هستید که اینجوری قاطع درست حدس بزنید :lol: ) ولی این اعتقاد رو دارم که فیلم برای عموم مردم ساخته میشه نه صرفا کمیک بازا (البته که کمیک بازا هم جای خودشونو دارن و شاید حتی اونا نظرشون ارجح باشه ولی به هر حال یک فیلم سینمایی هست و دوست داران سینما هم حق نظر دادن دارن و شایسته توجه هستن ولو نظرشون مخالف باشه).
در کل من به یه چیزی خیلی اهمیت میدم اونم تنوع طلبی و جسارت نویسنده و کارگردانه. سم ریمی خیلی جسور بوده که تونسته قهرمان فیلمشو آدم بد کنه و کاری کنه که گناهکار محسوب بشه. اونم چه سالی 2007! من هنوز تو هیچ فیلم کمیک بوکی ندیدم کارگردانی این جسارت رو داشته باشه که بیاد نشون بده شخصیت قهرمان هم میتونه گاهی وقتا بد باشه چون انسانه! (بحثم ضدقهرمانا نیست خود قهرماناست.)
من همیشه واسه اولینا احترام خاصی قائلم.
اینم بد نیست در نظر بگیریم که اسپایدرمن 3 اول بوده و کارتون Spectacular که بهش اشاره دارید یک سال بعد این فیلم پخش شده.

بله دقبقا. Spectacular یک سال بعد اومد و از بهترین ایده های کمیک ها و فبلم ها استفاده کرد و هیچ اشاره ای هم به این رقص و اینا نکرد!
مبناش رو گذاشت روی عشق و علاقه پیتر به عزیزانش و همیشه گفتم که خیلی حال کردم پیتر تو نبرد ذهنی و اتکا به خاطره دوستانش شکستش داد، نه آتیش و صوت!
نقل قول کردن
Team A
#16 Team A 1401-04-12 21:29
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از mtm:
به نقل از BlueCrown4:
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Team A:
به نظرم رقص توبی مگوایر خیلی درست و به جا بود، این که تصور میکنید که آخه چرا رقص نشانه پلیدی است، در واقع میتونه باشه ولی این پلیدی با اون پلیدی که فکر میکنید زمین تا آسمون فرق داره، تصور کنید که شما یک فرد مظلوم و کم رو و خجالتی هستید که از انجام دادن این حرکات جلف مثل رقص تو خیابون خودداری میکنید، شما هر چه قدر هم تلاش کنید نمیتونید این کار رو انجام بدید چون تو ذات شما نیست، ولی وقتی اون سیمبیوت وارد بدن شما میشه و ذات شما را صد و هشتاد درجه تغییر میده، باعث نمیشه یکی از کار هایی مه قطعا میکنید اجرا حرکات جلف هست ؟ ذات شما تغییر کرده و با این کار میخواد خودشو به جهان اطراف اثبات کنه و دیده بشه، رقص تو خیابون به معنی پلید بودن نیست، در واقع معنی تغییر ذات آدمی هستش، تمام آدم ها نسخه پلید خودشون رو دارن، نسخه پلید من با نسخه پلید دیگری متفاوت است و بستگی به شخصیت ابتدایی خود آدم هم دارد

اول اینکه موضوع فقط خود رقص نیست، موضوع اینه که تغییر ذات پیتر پارکر به جز یه سری موارد جزئی، اصلا خوب به نمایش در نیومد. شما مقایسه کنید با سریال مرد عنکبوتی خارق العاده که چقدر عالی این تغییر رو به نمایش گذاشت. اصلا اوریجین ونوم و سیمبیوت در قالب یک فیلم قابل روایت نیست. اگر مرد عنکبوتی ۳ میخواست داستان ونوم رو بگه، باید فیلم مرد عنکبوتی ۳ به پیتر پارکر به همراه سیمبیوت و مشکلاتش اختصاص داشت با یک آنتاگونیست دیگه مثل مرد شنی یا حتی هری آزبورن و در این فیلم ادی براک و رابطه اش با اسپایدرمن نشون داده بشه، بعد در فیلم مرد عنکبوتی ۴ به ونوم و داستانش بپردازند. اما نه تنها این نشد بلکه ونوم زورچپونی شد در یک فیلمی که دوتا آنتاگونیست دیگه هم داره! پس معلومه که این حماسه اصلا در حد پتانسیل هاش در نمیاد و سریع از روش رد میشن. پس این سقوط ذات پیتر میتونست خیلی بهتر نشون داده بشه و اصلا قابل دفاع نیست. دوما اگر این صحنهٔ رقص میخواست به عنوان سقوط پیتر پارکر نشون داده بشه، باید این صحنه طوری به تصویر کشیده میشد که ما از دیدنش ناراحت بشیم. نه با یک موسیقی شاد و یک رقص شادتر که ما از دیدنش کیف کنیم. یعنی اینکه این صحنه باید یک صحنهٔ ناراحت کننده باشه اما طوری در فیلم قرار میگیره که اصلا ما حس متفاوتی از این صحنه میگیریم و به وجد میایم و خوشحال میشیم! پس معلومه که این سقوط پیتر درست به تصویر کشیده نمیشه چون اصلا ماهیت این صحنه با هدفی که داره جفت و جور نیست. بگذریم که اصلا فیلم میتونست این سقوط پیتر رو خیلی بهتر از چنین صحنه هایی یا اون صحنهٔ کافه به تصویر بکشه و میتونست این رو به مرد عنکبوتی ربط بده و نشون بده که بی مسئولیت تر شده(دوباره مرد عنکبوتی خارق العاده رو مثال بزنم؟).

ببینید آقای مرادی عزیز که همیشه نظرات جامع و کاملی ارائه میدید و واقعا از خوندشون لذت میبرم.
اولا بهتره ما هیچوقت یک انیمیشن سریالی رو با یک تک فیلم سینمایی هیچ جوره مقایسه نکنیم اونم از لحاظ نمایش یک موضوع واحد!
در رابطه با حرفی هم که زدید و گفتید میشد با نشون دادن بی مسئولیتی اسپایدرمن نشونش بدن بگم که شدنی نبود.(گرچه بدنیست بدونید یه همچین چیزی هم توی فیمنامه بوده ولی خب به خاطر ترس از هواداران کلا تو فیلم قرار ندادنش!) همین الانش خیلیا مثل شما از بابت رقص پیتر پارکر و رفتار های نادرستی که با هری و ... کرد فیلمو زمین زدن. چرا؟ چون مردعنکبوتی نباید بد باشه و همچین کارایی کنه. شما تصور کنید میخواستن اوضاع رو از این بدتر نشون بدن. فکر کنم اون موقع بود که دیگه ریمی بیچاره و بقیه کست فیلم ترور میشدن :-*
خب نظر ریمی با شما فرق میکرده. دوست داشته تو فیلم این مضمون رو قرار بده که پیترپارکر هم یک انسان معمولیه و اونم میتونه اشتباه کنه چون معصوم نیست.(Everybody needs help sometimes peter. Even Spider-Man!) به شخصه عاشق این طرز فکر ریمیم.
نکته آخر هم در رابطه با حرفی که راجع به شاد بودن صحنه زدید بگم. گفتید اون سکانس شاده و ما خوشحال میشیم. من توصیه میکنم شما برید یبار دیگه این سگانه رو اگه وقت داشتید ببینید. وقتی دوباره از اول ببینید متوجه میشید که پیتر از بچگیش چقدر شیفته مری جین بوده و همیشه براش یه آرزو دست نیافتنی بوده که حالا در آستانه اینه که بهش برسه و در آستانه ازدواج با اون دختر و تحقق بزرگترین رویای زندگیشه. چی میشه؟ سکانس چجوری تموم میشه؟ با تحقیر کردن مری جین جلوی چشم مردم و همکاراش و کتک زدنش!!!(البته که غیرعمد)
در نهایت هم مری جین بهش میگه ?who are you و پیتر هم بعد یه سکوت معنا دار بهش میگه I dont know. بازیگری این فیلم هم واقعا عالیه و همین سکانس شما اگه به بازی توبی مگوایر و کریستن دانست دقت کنید به عمق فاجعه و از هم پاشیدن این رابطه به بهترین شکل پی میبرید. در همینجا یه موزیک بسیار شنیدنی و غمگین توسط یانگ روی فیلم قرار میگیره و بعدش هم ما پیتر رو زیر بارون میبینیم در نهایت اون سکانس واقعا دیدنی کلیسا رو داریم. چجوری شما خوشحال شدید با دیدن این سکانس؟!


ببینید بحث ما این نیس که پیتر چرا خبیث شده و اینکه نباید بشه. بحث بر سر نوع به تصویر کشیده شدن اونه که متاسفانه بسیار کلیشه ای، نخ نما و بدون کمترین خلاقیت انجام شده. میشد خیلی زیرپوستی و ظریف تر و حساب شده تر کار کرد . وگرنه تو خیابون راه افتادن و قر دادن و بعدش یه دختر دست یه دختر دیگه رو بگیری و ببری جلوی دوست دختر سابقت باهاش برقصی و ... خیلی چیپه! خیلی فیلم فارسیه! خیلی به قول دوستمون دم دستیه. بیشتر لات و لوت ها و مخاطبین سطح پایین رو راضی میکنه در حالی که میشد خیلی بهتر عمل کرد. یعنی خیلی "بیرونی" و "فیزیکیه" در حالی که تو کارتون spectacular بسیار "ذهنی" و "انتزاعی" بود و شاهد کشمکش درونی و ذهنی پیتر با سیمبیوت بودیم و البته در دنیای کمیک هم‌همینطور
ولی درکل بی فایده است این بحثا. متاسفانه یک سری افراد که ۹۹ درصدشون کمیک‌خوان نیستن و از طریق فیلم با سوپرهیروها اشنا و بهشون علاقمند شدن (مثل خودت :-| ) این فیلم رو یه جوری دوست دارن که همه عیب ها و نقایص ش رو پوشش میدن و توجیه مبکنن ولی ما نه . چون نمونه بسیار بهتر و تاثیرگذارترش رو قبلا تو کمیک و البته دنیای انیمیشن دیده ایم
ما به این راحتی ها قانع و سرگرم نمیشیم ;-)

کاملا باهاتون موافقم و خودمم گفتم که میتونست به مراتب بهتر به تصویر کشیده بشه و حق با شماست که واقعا کلیشه ایه. حدسی که زدید هم کاملا درسته (انقدری با تجربه و وارد هستید که اینجوری قاطع درست حدس بزنید :lol: ) ولی این اعتقاد رو دارم که فیلم برای عموم مردم ساخته میشه نه صرفا کمیک بازا (البته که کمیک بازا هم جای خودشونو دارن و شاید حتی اونا نظرشون ارجح باشه ولی به هر حال یک فیلم سینمایی هست و دوست داران سینما هم حق نظر دادن دارن و شایسته توجه هستن ولو نظرشون مخالف باشه).
در کل من به یه چیزی خیلی اهمیت میدم اونم تنوع طلبی و جسارت نویسنده و کارگردانه. سم ریمی خیلی جسور بوده که تونسته قهرمان فیلمشو آدم بد کنه و کاری کنه که گناهکار محسوب بشه. اونم چه سالی 2007! من هنوز تو هیچ فیلم کمیک بوکی ندیدم کارگردانی این جسارت رو داشته باشه که بیاد نشون بده شخصیت قهرمان هم میتونه گاهی وقتا بد باشه چون انسانه! (بحثم ضدقهرمانا نیست خود قهرماناست.)
من همیشه واسه اولینا احترام خاصی قائلم.
اینم بد نیست در نظر بگیریم که اسپایدرمن 3 اول بوده و کارتون Spectacular که بهش اشاره دارید یک سال بعد این فیلم پخش شده.

جسارت کارگردان نبوده چون سونی به زور و اجبار شخصیت ونوم رو جا کرده تو فیلم، پس سونی جسارتش زیاد بوده :lol:
در مورد فیلم هم خب فیلم کمیک بوکی شامل دو دسته هستن، دسته اول کمیک خونا هستن و از درک کاملا خوبی از شخصیت داخل کمیک برخوردار هستن و اگر در فیلم کمیک بوکی، ببینن که اون کاراکتر دارای این خصوصیت و ویژگی نیست، ساز مخالف میزنن و به فیلم حمله ور میشن
دسته دوم هم افراد عموم عادی هستن که شاید اصن ندونن کمیک چه شکلی هست، این افراد که تعدادشون خیلی خیلی بیشتر هست، قطعا نظرشون راجب فیلم کمیک بوکی با دسته اول فرق داره مثلا اونا خوششون بیاد ولی کمیک خونا نه
مثلا سه گانه جدید اسپایدرمن، که وفادار بودن ازش میباره، به خاطر همین کمیک خونا مثل آقای ترابی و وبقیه دوستان ازش تعریف میکنن و لذت بردن ولی خب عموم مردم با این سه گانه حال نکردن و نظرات مخالفشون مخصوص خودشون هست
پس به نظرم فیلم کمیک بوکی اول باید نظر دسته اول که کمیک خونا هستن رو جلب کنه و اقتباس قوی رو داشته باشن بعدش روی بیارن به دسته دوم که عموم مردم هستن و این خیلی سخته که انجامش بدن
نقل قول کردن
xcgi
#17 xcgi 1401-04-12 21:50
سلام خسته نباشید.
اقای ترابی این دیگه قطعا لیک شدس :-* :lol:
ویدیویی لیک شده که حضور هرکول رو تو تور ۴ تایید میکنه
خودتون میتوانید برید ببینید چون من انگلیسیم زیاد خوب نیست،توی ویدیو زئوس مشغول انجام کاری ;-) هست که داره به یه نفر داره حرف هایی رو میگه،بعدش که حرفاش تموم میشه دوربین بر میگرده و ما هرکول رو می بینیم با گرز و سربند و لباس کلاسیکش بلند میشه به زئوس نگاه میکنه.
این یه سوپرایزم به شخصه برای من داره،یکی دیگه از اعضای دارک اونجرز دیگه قطعی شد :P
لطفا این ویدیو رو در سایت خبر گذاری کنید که فکر میکنم صحنه پس از تیتراژ باشه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#18 AM SM BM SM 1401-04-12 22:30
#12
کاملا موافقم. واقعا مرد عنکبوتی ۳ حیف شد. شاید از سیمبیوت در کمیک های اسپایدرمن دل خوشی نداشته باشیم ولی پتانسیل های این موضوع بی حد و حصره. فکرش کنید اگر این موضوع در دو فیلم روایت میشد کاملا میشد اسم "حماسه سیمبیوت" رو روش بذاریم. البته هنوزم مرد عنکبوتی ۳ رو به افتضاح هایی مثل دو فیلم اخیر ونوم ترجیح میدم و هنوز نقاط قوتی داره (اکشن ها، بخش های ترسناک و به تصویر کشیدن ونوم، بازی ها، جلوه های ویژه، کارگردانی، جمع بندی داستان هری آزبورن با وجود کلیشه ای بودنش) اما باز هم در بین دو فیلم قبلی و کلا فیلم های اسپایدرمن، واقعا اثر ضعیفی به شما میاد.
#14
دقیقا برای همین "مرد عنکبوتی خارق العاده" بهترین اقتباس اسپایدرمن هست. چون مثلا چیزهای خوب و به درد بخور رو از سه گانهٔ ریمی گرفته و چیزهای اضافی و بیخودش رو اَلَک کرده. و مثلا برای برخی چیزهای سراغ کمیک بوک ها رفته، برای برخی چیزها سراغ دنیای آلتیمت رفته، برای برخی ها از فیلم ها و انیمیشن های قبلی استفاده کرده و برای همین یک اقتباس عالی هست که از هر چیزی بهترینش رو برداشته و با همهٔ اینا که میگیم اقتباس بسیار عالی هست، یادمون نره که این سریال به دنیای کمیک و فیلم ها "وابسته" نیست و با استفاده از این منابع و ذات اسپایدی، داستان اوریجینال خودش رو روایت میکنه (دقیقا مثل بازی Marvel’s Spider-Man) و تازگیش رو حفظ میکنه. اون قسمت ۱۲ که مربوط به جمع بندی سیمبیوت در بدن پیتر پارکر هست و اوریجین پیتر رو هم روایت میکنه که یک شاهکاره!
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#19 AmirhoseinJafari2005 1401-04-13 00:24
ممنون بابت مقاله... تاحالا به موضوع دقت نکرده بودم :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید