10 سوالی که پس از دیدن "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" برایمان پیش آمد

10 سوالی که پس از دیدن "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" برایمان پیش آمد

فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" در پایان سوالات بی‌جواب زیادی را برای طرفداران به جا گذاشت.

 

هشدار: این مقاله حاوی اسپویلر است و داستان فیلم را لو می‌دهد

 

مقدمه: جدید ترین اثر مارول چند وقت پیش روی پرده سینما رفت. دکتر استرنج در مولتی ورس جنون یکی از مهمترین فیلم های فاز چهار مارول است و همانطور که از نامش پیداست به مسائل مولتی ورسی و جهان های موازی می‌پردازد. این فیلم داستانی پیچیده را با حضور شخصیت هایی مثل دکتر استرنج، اسکارلت ویچ و آمریکا چاوز، روایت میکند. اگرچه به نظر میرسد که در آخر، مشکلات مربوط به مولتی ورس حل شده اند، اما پایان تکان دهنده و صحنه پس از تیتراژ این فیلم، سوالات زیادی را در ذهن ما پدید آورد که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

 

10- آیا ما دوباره کریستین دنیای 838 را خواهیم دید؟

 آیا ما دوباره کریستین دنیای 838 را خواهیم دید؟

دکتر کریستین پالمر در قسمت قبل به عنوان معشوقه دکتر استرنج معرفی شد اما بعد از این فیلم دیگر او را ندیدیم. اما بالاخره دکتر استرنج در مولتی ورس جنون سرنوشت او را به ما نشان داد. بعد از بشکن ثانوس و غیبت پنج ساله استرنج، کریستین با شخص دیگری وارد رابطه شد و در اوایل فیلم شاهد ازدواج او بودیم. اما این پایان کار کریستین نبود چراکه در ادامه فیلم واریانتی از او را دیدیم که متعلق به دنیای شماره 838 بود. این نسخه از کریستین برخلاف همتای خودش در دنیای 616 دانش بالایی در زمینه مولتی ورس داشت و به متحد نزدیک دکتر استرنج تبدیل شد. با وجود علاقهٔ او برای رفتن به دنیای 616 ، کریستین پیشنهاد دکتر استرنج را رد کرد زیرا این کار باعث یک برخورد چند جهانی میشد. اما آیا این پایان کار کریستین 838 خواهد بود یا باز هم او را در آینده خواهیم دید؟ البته با توجه به اطلاعات بالای این نسخه از کریستین درباره مولتی ورس، ممکن است که این دانش او در آینده، حیاتی باشد. همین موضوع احتمال بازگشت او را افزایش میدهد.

 

9- آیا واندا واقعا مرده است؟

واندا ماکسیموف ابرشرور اصلی فیلم بود. او بعد از مرگ فرزندانش در سریال وانداویژن سعی داشت که آنها را از طریق مولتی ورس برگرداند. عشق فراوان و وسواس او برای بازگردانی پسرانش، و همچنین تاثیرات کتاب دارک هولد او را به موجودی خبیث تبدیل کرد. در نبرد پایانی واندا متوجه فساد دارک هولد شد و تصمیم گرفت که اشتباهاتش را جبران کند. بنابراین او قلعه دارک هولد را ویران کرد و تمام نسخه های دارک هولد را در جهان موازی از بین برد. واندا در این راه زیر آوار له شد و ظاهرا مرد. اما آیا می‌توان مرگ ناگهانی یکی از قدرتمند ترین شخصیت های MCU را به سادگی باور کرد؟ یکی از بزرگترین سوالات درباره فیلم ابن است که آیا واندا مرده است یا خیر و اگر او زنده است، کِی دوباره او را در MCU خواهیم دید.

 

8- آیا والدین آمریکا چاوز هنوز زنده اند؟

آمریکا چاوز جدید ترین قهرمانی‌ست که به دنیای سینمایی مارول پیوسته است. او به دلیل توانایی سفر در ابعاد مختلف، اهمیت بالایی در فیلم داشت و واندا دائما سعی در دزدیدن، و جذب قدرت های او بود. در اواسط فیلم فاش شد که آمریکا زمانی در جهان خودش و در کنار مادرانش زندگی شادی داشته اما به دلیل عدم کنترل او بر روی توانایی هایش، او ناخواسته والدین خودش را به جهان های دیگری تله پورت کرد. آمریکا اعتقاد دارد که هر دو مادرش مرده اند اما دکتر استرنج مطمئن است که آنها هنوز در جهان های موازی دیگری زنده اند. در نهایت این سوال مطرح است که آیا والدین آمریکا هنوز زنده اند؟ و اگر جواب مثبت است، آنها اکنون در کجای مولتی ورس قرار دارند؟

 

7- چه بلایی سر بارون موردوی دنیای 616 آمد؟

یکی از شخصیت هایی که انتظار میرفت در این فیلم حضور داشته باشد، بارون موردو بود. البته ما در این فیلم نسخه ای از موردو را که به جهان 838 تعلق دارد را می‌بینیم اما هیچ اثری از بارون موردوی قسمت اول نیست. این واریانت بارون موردو، جادوگر اعظم و عضو ایلومیناتی بود و نفرت شدید او نسبت به دکتر استرنج، ما را به یاد همتای او در دنیای 616 می‌انداخت. آخرین بار که بارون موردو را دیدیم‌، او از دکتر استرنج جدا شد و به شکار جادوگران مشغول گشت. البته خود استرنج گفت که در فاصله این فیلم با قسمت قبلی، موردو بارها سعی کرده او را نابود کند. ولی به هر حال هنوز هم سرنوشت موردو مبهم است. بنابراین امیدواریم که او در قسمت سوم بازگردد و پیامد های این فیلم، و جنبه های عمیق تر عرفانی را به نمایش بگذارد.

 

6- آیا جان کرازینسکی دوباره نقش آقای شگفت انگیز را بازی خواهد کرد؟

آیا جان کرازینسکی دوباره نقش آقای شگفت انگیز را بازی خواهد کرد؟

وقتی استرنج و چاوز و به دنیای شماره 838 میرن با گروه "ایلومیناتی" در آنجا ملاقات میکنند (در واقع به تشخیص اونا دستگیر میشن). ایلومیناتی در دنیای کمیک تشکیل شده از قوی ترین و تاثیرگذارترین قهرمانان مارول. در دنیای 838 اعضایش عبارتند از بلک بولت (رهبر ناانسان ها که نقشش رو آقای انسون مونت بازی میکنه که قبلا این نقش رو در سریال "نا انسان ها" بازی کرده بود)، کاپیتان مارول (که در این دنیا به جای کارول دانورز، دوست سیاه پوستش یعنی ماریا رمبو به کاپیتان مارول تبدیل شده)، کاپیتان کارتر (که همون پگی کارتر هستش با بازی هایلی اتول که به کاپیتان آمریکا در این دنیا تبدیل شده و قبلا چنین نسخه ای را در سریال "وات ایف ...؟" دیده بودیم)، پرفسور اگزاویر (رهبر ایکس من که نقشش رو مثل همیشه پاتریک استوارت بازی میکنه، رید ریچاردز (رهبر گروه چهار شگفت انگیز که همانطور که هواداران میخواستند و شایعه شده بود نقشش رو جان کرازینسکی بازی میکنه) و البته کارل موردو که مثل دفعه قبل نقشش رو چیویتل اجیوفور بازی میکنه که پس از مرگ دکتر استرنج این دنیا به عنوان جادوگر اعظم شناخته میشه. و اما غافلگیرکننده ترین بخش ماجرا، حضور رید ریچاردز ملقب به آقای شگفت انگیز بود. همانطور که طرفداران می‌خواستند و شایعه شده بود، جان کرازینسکی این نقش را بازی میکند. از طرفی قبلا اعلام شده که فیلم چهار شگفت انگیز در حال ساخت و حالا مشخص نیست که آیا کرازینسکی بازیگر رید ریچاردز دنیای 616 خواهد بود یا خیر. تا به اینجا هیچ بازیگری برای نقش رید ریچاردز تایید نشده و به همین دلیل معلوم نیست که حضور کرازینسکی در این فیلم، نقش آقای شگفت انگیز اصلی را برای او تضمین میکند یا اینکه این کامئو صرفا یک fan service یک بار مصرف بوده است.

 

5- منظور کلیا از برخورد جهان هایی که استرنج مسبب آن است، چه بود؟

در اولین صحنه پس از تیتراژ فیلم، کلیا با بازی شارلیز ترون را می‌بینیم که به دکتر استرنج میگوید که او باعث ایجاد یک "برخورد بین دنیاها" (incursion) شده و آنها می‌بایست آن را درست کنند. سپس کلیا با خنجری جادویی، دروازه ای به بعد تاریکی باز میکند و به همراه دکتر استرنج وارد آن میشوند. جزئیات زیادی از این برخورد داده نمیشود و معلوم نیست که چرا دکتر استرنج باعث و بانی آن است. از طرفی هنوز نمیدانیم که این برخورد چرا ارتباطی با بعد تاریکی دارد. تکلیف این موضوعات باید در فیلم های آینده مشخص شوند. البته اشاره به بعد تاریکی احتمالا بدین معناست که در آینده شاهد بازگشت دورمامو خواهیم بود. به علاوه، این صحنه پس از تیتراژ احتمالا به این معنی است که خط داستانی مولتی ورس هنوز به پایان نرسیده و این تنها آغاز پیچیدگی های مربوط به جهان های موازی است.

 

4- کلیا چه نقشی در آینده MCU خواهد داشت؟

اگرچه هیچوقت نام کاراکتری که شارلیز ترون نقشش را بازی میکند صراحتا گفته نشد، اما ما میدانیم که او همان شخصیت کلیا در کمیک های دکتر استرنج است. حضور او در صحنه پس از تیتراژ این فیلم خیلی سریع و غیرمنتظره اتفاق افتاد و به همین دلیل فرصتی برای تشخیص وضعیت و اهداف او فراهم نبود. البته کلیا در دنیای کمیک نقش مهمی در داستان های دکتر استرنج دارد. او خواهر زاده دورمامو است که در بعد تاریکی زندگی میکند. او در نهایت با دکتر استرنج آشنا شد و حتی به همسر او هم تبدیل شد. بر اساس دنیای کمیک، کلیا احتمالا در فیلم های بعدی به دکتر استرنج در کاوش میان مولتی ورس و بعد تاریکی کمک خواهد کرد و نوعی رابطه رومانتیک بین آنها شکل خواهد گرفت.

 

3- آیا نسخه ای از ایلومیناتی در جهان 616 وجود دارد؟

همانطور که قبل‌تر گفته شد، نسخه ای ایلومیناتی را در جهان شماره 838 شاهد بودیم. البته همه اعضای این گروه به جز موردو توسط واندا و به طرز فجیعی به قتل رسیدند و طرفداران حالا دوست دارند که بیشتر از گروه ایلومیناتی ببینند. بنابراین ممکن است که نسخه ای از این گروه در جهان اصلی هم وجود داشته باشد. امیدواریم که در فیلم های بعدی، به این موضوع پرداخته شود.

 

2- چه کارهایی از چشم سوم برمی‌آید؟

دکتر استرنج آخرش یه چشم سوم درمیاره!

تریلرهای "دکتر استرنج 2" جوری بودند که آدم فکر میکرد آدم بد اصلی فیلم، "استرنج خبیث" یا "سینیستر استرنج" (Sinister Strange) است که یک چشم سوم روی پیشانی خودش داشت. اولش هواداران فکر کردند که اون همان استرنج انیمیشن "وات ایف ...؟" است ولی اشتباه میکردند. در هر حال، در طول فیلم استرنج دنیای اصلی به همراه نسخه دنیای شماره 838 از کریستین پالمر به دنیای استرنج خبیث انداخته میشوند. او به دلیل استفاده از دارک هولد، دارای چشم سوم شده است (اشاره میشه که احتمالا به خاطر به دست آوردن کریستین پالمر دست به این کار زده) و با دکتر استرنج دنیای اصلی نبرد میکنه که ازش شکست میخوره. سپس استرنج اصلی مجبور میشه برای متوقف کردن واندا، خودش نیز از دارک هولد استفاده کنه. اولش به نظر میاد که او توسط این کتاب فاسد نشده ولی اشتباه میکنیم زیرا در صحنه پایانی فیلم و در کمال تعجب، زمانی که داره در خیابان راه میره و همه چیز گل و بلبل به نظر میاد ناگهان از درد زانو میزنه و چشم سومی روی پیشانی اش ظاهر میشه!

اگرچه به نظر میرسد که چشم سوم اهمیت بالایی دارد، اما هدف و میزان قدرت آن مشخص نیست. البته گفتنی است که در دنیای کمیک هم دکتر استرنج سابقه داشته که یک چشم سوم در بیاورد که در اصل تجلی چشم آگاماتو بود. با این حال، به نظر میرسد که در حال حاضر چشم سوم یکی از ویژگی های اصلی دکتر استرنج است و می‌تواند قدرت او را افزایش دهد. ما هم منتظریم که در آینده توضیحات بیشتری درباره کاربرد و قابلیت های این چشم سوم ارائه شود.

 

1- آینده دکتر استرنج چه خواهد بود؟

صحنه پس از تیتراژ فیلم، به خط داستانی بعدی که با بعد تاریکی مرتبط است می‌پردازد. تاکنون هیچ تاییدی برای ساخت دکتر استرنج 3 وجود ندارد اما پایان این فیلم به گونه ای بود که احتمال ساخت آن را خیلی بالا می‌برد. با در نظر گرفتن اینکه دکتر استرنج احتمالا رهبر بعدی MCU خواهد بود، ما باز هم شاهد حضور او در دنیای سینمایی مارول خواهیم بود. با این حال، این سوال باقی می‌ماند که آیا هواداران باید برای دیدن دوباره دکتر استرنج تا قسمت سوم احتمالی این مجموعه صبر کنند یا این جادوگر قدرتمند در یک فیلم یا سریال دیگر حاضر خواهد شد؟

 

کیارش یارویسی

(Kia Iron Man)

منبع: SR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 اسپویل بزرگ فیلم "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون"

مدیران و نویسندگان سایت SPIDEY.IR فیلم "دکتر استرنج 2" را نقد میکنند

10 طلسم جادویی برتر دکتر استرنج در فیلم های مارول

لینک دانلود نسخهٔ پرده ای فیلم "دکتر استرنج ۲ در چندجهانی دیوانگی"

شرح 20 دقیقه ابتدایی فیلم "دکتر استرنج 2: مالتی ورس جنون" به نمایش درآمده در جشنواره "سینما کان"

ایستراگ (EASTER EGG) های فیلم دکتر استرنج

تحلیل و بررسی تریلر "دکتر استرنج در مولتی ورس جنون" + نکات و ایستراگ ها

15 حقیقتی که احتمالاً درباره دکتر استرنج نمیدانستید!

18 شایعه و خبر درباره شخصیت هایی که در فیلم «دکتر استرنج در مولتی‌ورس جنون» حضور خواهند داشت

20 لحظه ی شوکه کننده در سریال «چه می‌شود اگر» (WHAT IF)

10 نسخه عجیب و غریب از دکتر استرنج در دنیای کمیک!

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

معرفی وسایل و ابزارآلات جادویی دکتر استرنج

معرفی شخصیت های مکمل کمیک های دکتر استرنج

تاریخچه کامل دکتر استرنج در دنیای کمیک

 10 دشمن برتر دکتر استرنج 

کمیک اریجین دکتر استرنج ترجمه شد + لینک دانلود مستقیم

کمیک گمشده دکتر استرنج ترجمه شد! + لینک دانلود

معرفی دکتر استرنج

شماره آخر كمیك "دکتر استرنج: سوگند"  ترجمه شد + لينك دانلود مستقيم

10 كمیك برتر «دكتر استرنج» (Dr. Strange)

10 ابرقهرمانی كه بهترین اریجین (Origin) را دارند + ویدئو

معرفی متحدین مرد عنکبوتی: دکتر استرنج

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

mjkp
#1 mjkp 1401-02-27 05:20
ممنون بابت مقاله ی عالی :-)

مورد ۹ : همونطور که توی کانال تاگرام سایت اسپایدی گفته شده بود شایعه شده که پروژه اختصاصی اسکارلت ویچ درسال ۲۰۲۴ منتشر میشه که دو احتمال هست یکی اینکه مثل بلک ویدو درباره ی اتفاقات قبل از مرگش باشه و حفره های داستانی رو پر کنه و احتمال دیگه هم اینه که زنده مونده باشه که داستان های زیادی از اسکارلت ویچ برای اقتباس هست
مورد ۳ : احتمالا خود دکتر استرنج با الهام از دنیای ۸۳۸ این گروه رو ایجاد میکنه که متاسفانه توی این گروه هم آیرون من نمیتونه باشه

دنیای ۸۳۸ توی یه روز ۵ نفر از گروه ایلومناتیش رو از دست داد و فقط موردو زنده موند که یه جورایی خبیثه
یعنی با کوچکترین حمله ای میتونه نابود بشه
سرنوشت این دنیا خودش برای من یه سواله که چون فقط یک دنیا از بیشمار دنیای موازیه به احتمال زیاد مارول بهش نمی پردازه ولی نابودی این دنیا میتونه دلیلی باشه که دکتر استرنج کریستین ۸۳۸ رو نجات بده (مورد ۱۰)
نقل قول کردن
venom
#2 venom 1401-02-27 19:21
مقاله ت عالی بود مستر کیارش
اگه مارول بخواد سریال اختصاصی اسکارلت ویچ رو بسازه پس قراره زنده بشه
(چش بسته غیب گفتم :lol: )
نقل قول کردن
The amazing spiderman
#3 The amazing spiderman 1401-02-27 21:30
با تشکر از مقاله خوبتون
من از آقا کیارش سوالم اینه که آیا بنظرتون ما قبل از دکتر استرنج ۳، دکتر استرنج را در فیلم دیگری از مارول خواهیم دید یا نه؟
ممنون میشم پاسخ بدهید
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#4 Kia Iron Man 1401-02-28 12:17
به نقل از The amazing spiderman:
با تشکر از مقاله خوبتون
من از آقا کیارش سوالم اینه که آیا بنظرتون ما قبل از دکتر استرنج ۳، دکتر استرنج را در فیلم دیگری از مارول خواهیم دید یا نه؟
ممنون میشم پاسخ بدهید

حقیقتا هیچ جواب قاطعی برای سوال شما وجود نداره. هیچ چیز از آینده دکتر استرنج مشخص نیست و حتی ساخته شدن قسمت سوم این مجموعه هنوز تایید نشده. البته با توجه به اهمیت دکتر استرنج در MCU احتمالش هست که قبل از سومین فیلم اختصاصی خودش، اون رو در سریال اختصاصی اگثا هارکنس‌ یا فصل دوم سریال های وات ایف...؟ یا لوکی ببینیم.
نقل قول کردن
Armin_Marvel
#5 Armin_Marvel 1401-03-02 23:39
یه نکته ای من بگم :
خب الان دارک هولد تمام جهان ها نابود شده و دیگه دارک هولد بی دارک هولد. نکته‌ای که هست اینه که دارک هولد میتونست یه نوع بهونه برای به وجود آوردن داستان های جادو وار رو شیطانی و... تو این مایه ها بود اما الان که نابود شده شاید برای باز کرد داستان برای جادو و... تو این مایه ها یکم سخت تر شده چون معمولا جادوگر های خبیث رو به دارک هولد میارن :-?
نقل قول کردن
Ossei
#6 Ossei 1401-04-09 09:48
فیلم فاجعه نبود ولی واقعا از نورمال بودن فاصله داشت، نمیخوام به هدر رفتن چهارتا کاراکتر مهم هم اشاره کنم.
با اختلاف آشفته ترین و بیبرنامه ترین سکانس های بعد تیتراژ رو توی این فیلم میشه دید(حتی از سکانی ادی براک و جا گذاشتن قسمتی از ونوم هم بدتر): اول دکتر داره واسه خودش میره که یهو شروع به فریاد کشیدن از درد میکنه و چشم سومی تچی پیشونیش ظاهر میشه، خب فارغ از همه اینا هیجان زده بودم که ببینم چطوری میخواد جلوی فاسد شدنس رو بگیره ولی در کمال تعجب مارول سریعا یه سکانس دیگه نشونمون میده که دکتر با سه تا چشمش داره قدم میزنه واسه خودش و نه کسی به این سه تا چشم واکنشی میده(خیله خب باشه توی بعد اینه ای بوده اصلا) نه اثری از درد و تقلای قبلش دیده میشه،نمیخوام گیر الکی بدم ولی این فیلم پر بود از هدر رفتن کاراکترها و وقایع

موضوع بعدی مربوط به شخصیت کلیا هستش، صد رحمت به زک اسنایدر و روش معرفی مانشن من هانتر! بابا این کاراکتر به جراعت توی سه کاراکتر فرعی مهم دکتر استرنجه! وقتی فیلمی که میسازی فیلم چاوز باشه معلومه برای دکتر استرنج وقتی نمیمونه واست. کدوم شما الان برای دیدن شخصیت کلیا هیجان زدس؟ همونطور که گفتم به نا انسان ها پروفسور ایکس ،مسترفنتستیک و کاپتن بیرتانیا هم اصلا اشاره نمیکنم.
به عقیده بنده این مشکلات وقتی رخ میدن که استودیو اختیار کامل به یه کارگردان بده، درسته باید امضای کارگردان خا توی فیلم ها دیده بشه(نگهبانان کهکشان ابدا با کاپیتان امریکا 3 در یه جو نیست) ولی نباید میزاشتن کارگردان انطور خودخواهانه کلی کاراکتر و موقعیت رو برای هایپ و جالب تر کردن فیلم الانش بسوروزنه.
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#7 AM SM BM SM 1401-04-09 15:11
به نقل از Ossei:
فیلم فاجعه نبود ولی واقعا از نورمال بودن فاصله داشت، نمیخوام به هدر رفتن چهارتا کاراکتر مهم هم اشاره کنم.
با اختلاف آشفته ترین و بیبرنامه ترین سکانس های بعد تیتراژ رو توی این فیلم میشه دید(حتی از سکانی ادی براک و جا گذاشتن قسمتی از ونوم هم بدتر): اول دکتر داره واسه خودش میره که یهو شروع به فریاد کشیدن از درد میکنه و چشم سومی تچی پیشونیش ظاهر میشه، خب فارغ از همه اینا هیجان زده بودم که ببینم چطوری میخواد جلوی فاسد شدنس رو بگیره ولی در کمال تعجب مارول سریعا یه سکانس دیگه نشونمون میده که دکتر با سه تا چشمش داره قدم میزنه واسه خودش و نه کسی به این سه تا چشم واکنشی میده(خیله خب باشه توی بعد اینه ای بوده اصلا) نه اثری از درد و تقلای قبلش دیده میشه،نمیخوام گیر الکی بدم ولی این فیلم پر بود از هدر رفتن کاراکترها و وقایع

موضوع بعدی مربوط به شخصیت کلیا هستش، صد رحمت به زک اسنایدر و روش معرفی مانشن من هانتر! بابا این کاراکتر به جراعت توی سه کاراکتر فرعی مهم دکتر استرنجه! وقتی فیلمی که میسازی فیلم چاوز باشه معلومه برای دکتر استرنج وقتی نمیمونه واست. کدوم شما الان برای دیدن شخصیت کلیا هیجان زدس؟ همونطور که گفتم به نا انسان ها پروفسور ایکس ،مسترفنتستیک و کاپتن بیرتانیا هم اصلا اشاره نمیکنم.
به عقیده بنده این مشکلات وقتی رخ میدن که استودیو اختیار کامل به یه کارگردان بده، درسته باید امضای کارگردان خا توی فیلم ها دیده بشه(نگهبانان کهکشان ابدا با کاپیتان امریکا 3 در یه جو نیست) ولی نباید میزاشتن کارگردان انطور خودخواهانه کلی کاراکتر و موقعیت رو برای هایپ و جالب تر کردن فیلم الانش بسوروزنه.

اول اینکه به نظرم فیلم با نورمال بودن فاصله نداشت، بلکه اتفاقا نورمال بود. نمیخوام ازش تعریف بیخود کنم ولی منظورم اینه که فیلم بدی نبود و دلیل این انتقادها هم به خاطر اینه که برخلاف چیزی که تریلرها بهمون نشون میدادن، فیلم معمولی و نورمالی بود. دوم اینکه اون صحنه پس از تیتراژ دوم مربوط به سم ریمی که کارگردان بود نمیشه. اصلا اون صحنه کاملا معلومه که کار خود ماروله برای زمینه چینی اتفاقات آینده اش. اگر دست سم ریمی بود مطمئن باشید بعد از صحنه پس از تیتراژ اول تمومش میکرد یا صحنه دیگری رو جاش میذاشت(مثل همون صحنه بروس کمبل که دیدیم) اما کاملا معلومه که این صحنه کار مارول بود. موافقم که صحنه پس از تیتراژ دوم با اینکه به خاطر ورود بازیگر بسیار توانایی مثل شارلیز ترون به mcu هیجان انگیز بود، باعث خراب شدن اون استرس و ترس صحنه پس از تیتراژ اول بود، اما کاملا معلومه که این موضوع دست ریمی نبود و برمیگرده به مارول.
دوما، دکتر استرنج در مولتی ورس جنون به هر گناهی میتونه متهم بشه، ولی اینکه فیلمی بر اساس آمریکا چاوز بود و دکتر استرنج توی اون به گوشه رانده شد، یکی از اونا نیست. اتفاقا تمرکز روی آمریکا چاوز واقعا کم بود و قضیه اصلی بیشتر درباره استرنج و خود واندا هست.
سوما، من برخلاف شما به نظرم این مشکلات بیشتر از اینکه به خاطر دست داشتن زیادی کارگردان در فیلم باشه، نتیجه آزاد نکردن به اندازه کاگردان هست. درسته که سم ریمی نسبت به بقیه کارگردانان مارول آزادی بیشتری داشته و امضای او کاملا پای این فیلم هست، ولی معلوم که اون کاملا آزاد نگه داشته نشده. و اصلا درک نمیکنم که شما میگید مارول نباید میذاشت که کارگردان در کارش آزاد میبود. درسته که مارول باید روی کیفیت کارهاش نظارت داشته باشه اما اینطور که شما میگید همه فیلم ها دیگه نباید کارگردان محور باشند، بلکه باید استودیو محور باشند. فیلم باید در اختیار کارگردان باشه و استودیو هم حالا کمک هایی در کیفیتش داشته باشه. به شخصه با اینکه با اجرای اون صحنه ایلومیناتی مشکل داشتم و هنوزم به نظرم میشد بهتر اون صحنه شکل بگیره (یا حداقل اگر میخواستن اونا بمیرند این همه تبلیغ براشون نمیشد)، اما بعد از این مدتی که گذشته هدف ریمی رو بیشتر درک کردم و بیشتر تونستم تحسینش کنم.
نقل قول کردن
Abootaleb2PAC
#8 Abootaleb2PAC 1401-11-19 03:32
سلام، خسته نباشید. خیلی ممنونم ازتون بابت مقاله و زحماتی که برای کامل و غنی کردن همه‌ی مقاله‌ها (ارجاع ها و لینک ها) می‌کشید.
راستش قبل از اکران فیلم دکتراسترنج دو (با توجه به تریلرها) ته‌دلم خوشحال بودم و امید میدادم به خودم که MCU بعد از این فیلم ی تکونی میخوره و دوباره تبدیل میشه به همون MCU بعد از دکتر استرنج 1 (دوران هوم‌کامینگ، بلک‌پانتر، اینفنیتی‌وار و دراخر اندگیم) برا ما هوادارا؛ ولی خب اونی که فکر میکردم نشد.
البته این نظرشخصی منه، مسلما و قطعا هرکی نظر و سلیقه شخصی خودش رو داره و قابل احترام (خوشحال میشم نظر بقیه دوستان بخونم و بدونم درباره این فاز مارول)
نقل قول کردن
Doc Ata
#9 Doc Ata 1401-11-19 14:34
سلام روز خوش :-)
به عنوان یک طرفدار زیاد از این فیلم ناامید نشدم، چون فیلم بدی هم نبود و به قول یکی از دوستان نرمال بود.
اصلا هم با کسایی که از خودشون می پرسن:چرا فیلم دکتر استرنج فیلم بدی بود؟ هم راه نمیام و توی کتم نمیره درحالی که دارن داخل نظرات اون سایت از هرکی که داره از این فیلم خوشش اومده توهین می کنن و میگن از سایت اسپایدیه.(آری بدخواه سایت اسپایدی زیاد است)
گر بخواهیم نگاه گذرایی داشته باشیم به این فیلم:
از این قسمت خیلی خیلی انتظار می رفت و خوبیش این بود که حداقل ریمی زیر این همه سختی تسلیم نشد.فکر کنید می خواید یک فیلمی بسازید که هم دومین فیلم شخصیت محبوب، دکتر استرنج باشه و طبیعتاً مردم می خوان فیلم ۲ از اولیش خیلی بهتر باشه که خود فیلم اول عالی بود و رقابت باهاش دشوار( هنوزم با وجود این همه ریخت و پاش مولتی ورسی نظر شخصی ام این بود که فیلم اول بیشتر به دل می نشست :D )
حقیقتش اینه که مارول می خواست مولتی ورس رو وارد فیلم هاش کنه و جایی بهتر از فیلم دکتر استرنج پیدا نکرد. مالتی ورس هم پر از کاراکتر ها با شخصیت جدیده و برای همین وقتی برای پرداختن درست به خیلی هاشون نشد.
شوربختانه حتی توی مصاحبه ای که من داشتم گوش می کردم از این فیلم، نمی‌دونم ریمی بود یا نویسنده اش که خودشون هم گفتن که بیشتر بار فیلم روی الیزابت اولسون بود !البته بندیکت کامبربچ هم خیلی عالی بازی کرد، اما بیشتر توی فیلم داشت روی واندا کار می کرد پس طبیعیه.که توی نقد ها از این به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته بودن و می گفتن که دیگر فیلم استرنج نیست فیلم واندا است.
راستی در مورد قسمت ۷! بارون موردو مثل اینکه قرار بود نشون داده بشه که در دنیای ۶۱۶ مرده، ولی این صحنه حذف شده. پس امیدی به دوباره دیدنش نیست.
نقاط ضعف فیلم:
- کشتن ایلومیناتی ها به طرز انقد سریع و استفاده نکردن از پتانسیلشون و ضعیف جلوه دادن اونها(ایلومینات ی ها از باهوش ترین،محتاط و زیرک ترین افراد توی کره زمین به شمار میان.اون وقت چرا رید ریچاردز از همون اول برگ بنده اش رو به واندا گفت که واندا بعدش توی سه سوت بلک بولت رو نابودش کنه؟؟ چرا همشون داشتن به طرز احمقانه ای تکی حمله می کردن و یا تیم آپ شون خوب نبود در حالی که بعد از این همه جنگ که توی دنیای خودشون داشتن باید یک تجربه ای کسب می کردن و بهتر حمله می کردن؟ یکی به من بگه اصلا چرا آقای پاتریک استوارتو بعد اون مرگ قهرمانانه توی ایکس من برگرداندن که به طرز احمقانه ای بکشنش؟؟) :sad:
- درست کردن سوال های بسیار زیاد که شاید هیچوقت پاسخ داده نشن
-محروم کردن واندا از مرگ قهرمانانه ای که باید می داشت و از دست دادن فرصت بیرون بردن کارکترهای قدیمی مثل واندا برای آوردن کاراکترهای جدید( واندا سریال خودش رو داشته!همه ی شخصیت واندا رو طی اینهمه وقت بیرون کشیدن و شاید یه اندازه شخصیت های جدید چیزی برای رو کردن نداشته باشه.واندا توی فیلم های زیادی هم بوده نسبتا. پس سوال اینجاست که بازم چرا شخصیت های جدید با حداکثر محبوبیت رو می کشین(عقده ایلومیناتی :-* ) و بازم واندا رو زنده نگه می دارین؟
این فیلم خوبی های زیادی هم داشت. مثل بازیگری های فوق العاده بندیکت کامبربچ و الیزابت اولسون و بازیگری امریکا چاوز که خوب بود. از جلوه های ویژه هم همانطور که انتظار می رفت عالی بود و کارگردانی سم ریمی هم خوب بود و ...
8#: من هم باهات موافقم. وقتی گفتین نظرمونو راجب فیلم بگین منم هرچی توی دلم مونده بود توی این مدت رو ریختم بیرون برای همین اگر دوباره زیادی حرف زدم عذرخواهم :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید