هویت موسیقیایی اسپایدرمن در سینما، از سه گانه ریمی تا MCU

هویت-موسیقیایی-اسپایدرمن-در-سینما،-از-سه-گانه-ریمی-تا-mcu

بیایید با نگاهی به موسیقی های متن ساخته شده برای فیلم های سینمایی اسپایدرمن تاریخچه موسیقیایی این شخصیت را بررسی کنیم.

مقدمه: در دوران کاری درخشانش در سینما، اسپایدرمن انواع و اقسام موسیقی های متن به یاد ماندنی و خاص همراه با خود داشته است و در طول سالها آهنگسازان خلاق و با استعداد زیادی بر روی فیلم های او کار کرده اند. هرکسی قطعه مورد علاقه خودش را از میان این فیلم ها دارد- قطعات با شکوهی که مخاطبان نمیتوانند و نمیخواهند از ذهنشان بیرون کنند. جالب است بدانید که اولین سری فیلم این شخصیت که تمام فیلم هایش توسط یک اهنگساز کار شده باشند سه گانه اسپایدرمن ام سی یو است که هر سه فیلم آن توسط مایکل جاکینو (Michael Giacchino) آهنگسازی شده. با توجه به تاریخچه طولانی اسپایدرمن در سینما، به نوعی شگفت آور است که اینقدر زمان برده تا چنین اتفاقی بیافتد. پس با ما همراه شوید تا نظری به این این سیر تاریخی بیاندازیم؛ از سه گانه اوریجینال سم ریمی تا اسپایدرمن راهی به خانه نیست!

 

هنگام ساخت موسیقی متن فیلم اسپایدرمنِ سم ریمی بار زیادی بر دوش دنی اِلفمَن قرار داشت. این فیلم نخستین حضور برجسته این شخصیت در سینما بود، و همه جزئیات آن باید بی نقص می بودند. در آن زمان هنوز کسی نمیدانست صدای "سینمایی" اسپایدرمن چگونه باید باشد. خوشبختانه، الفمن میدانست.

دنی الفمن - مرد عنکبوتی

امروزه صحنه آغازین/تیتراژ آغازین در استایل مدرن فیلم سازی هالیوود یک سبک هنری رو به مرگ به شمار می آید. حالا دیگر اکثر فیلم ها تمایل دارند مستقیما وارد داستان شوند و تیتراژ را برای آخر فیلم بگذارند. حتی فیلم هایی هستند که عنوان بندی فیلم را هم برای پایان آن نگه میدارند. با این وجود، تیتراژ آغازین یک فیلم فرصت مناسبی است برای به رخ کشیدن موسیقی متن و انتقال حال و هوای کلی آن. برای مثال، یک فیلم جنگ ستارگان بدون همراهی حماسی ساز های بادی با طومار آغازین آن خالی به نظر میرسد. و یک فیلم اونجرز بدون نت های عظیم و باشکوه عنوان‌بندی در نظرمان اشتباه خواهد بود. به همین صورت است که تیتراژ آغازین سه گانه اسپایدر من ریمی به صورت یکی از معرف های آن در آمد، و دست الفمن را باز گذاشت تا یک بیانیه موسیقیایی تدوین کند که در برگیرنده موضوع و محتوای فیلم باشد.

اسپایدرمن 1

موسیقی الفمن در دو فیلم اول سه گانه ریمی، جایگاه اسپایدرمن را در سینما مشخص کرد. تم های اصلی به تنهایی مجموعه در هم تنیده ای از لایتموتیف های مختلف فیلم هستند که به طرز باشکوهی اوج میگیرند و باهم برخورد میکنند (لایفتموتیف اصطلاح المانی برای قطعه موسیقیایی کوچک تراز تم است که در طول یک فیلم یا اپرا نمایندگی یکی از اجزای داستان را مانند یک شخصت، مکان، احساس، یا دورنمایه را بر عهده میگیرد و با تکرار و تغییر آن در طول فیلم تلاش میکند بر مخاطب تاثیرعاطفی باقی بگذارد. از مثال های آن لایتموتیف حلقه در سه گانه ارباب حلقه هاست. مترجم). از تصمیمات هوشمندانه الفمن در این فیلم ها ساختن دو تم جدا برای اسپایدرمن است: یک تم برای پیتر پارکر و یک تم برای اسپایدرمن. این دو تم در طول فیلم ها بسیار ماهرانه استفاده شده اند. تم اسپایدرمن بلند و حماسی است، ولی در قلب آن تم پیتر شنیده میشود، که آهنگی آرام تر و امیدوارانه تر است، و تا حدی حسی مقدس دارد. این نشان میدهد که الفمن چه درک درستی از این شخصیت داشته است. اسپایدرمن شاید قهرمان نیویورک باشد، ولی پیتر مرد جوانیست که در پس نقاب این قهرمان پنهان شده است.

جدا از تم های قهرمان اصلی فیلم هم موسیقی متن فیلم های اسپایدرمن 1 و 2 ، اعجاب انگیز است. الفمن تم های فوق العاده ای برای شخصیت های منفی گرین گابلین و دکتر اکتاوپوس تالیف کرده است. همچنین آهنگ صحنه نبرد قطار در فیلم دوم مجموعه میان طرفداران مشهور است.

مرد عنکبوتی 2

با همه اینها، اسپایدرمن 2 پایان رابطه کاری دنی الفمن و سم ریمی بود. الفمن به دلیل سخت بودن کار با ریمی کناره گیری کرد و از بازگشت برای اسپایدرمن 3 اجتناب کرد. کریستوفر یانگ جای او را برای ساخت موسیقی متن فیلم سوم سه گانه ریمی گرفت، و نتایج آن در یک کلام، بسیار جالب بود.

کریستوفر یانگ - مرد عنکبوتی 3

یانگ، لایتموتیف های جالب و جدیدی برای سندمن و ونوم ساخت- تم ونوم او از به یاد ماندنی ترین تم های این فیلم است. موسیقی متن فیلم سوم ریمی به طرز عجیبی تقلیدی از کارهای الفمن در دو فیلم قبلی به گوش میاید. قابل بخشش است اگر کسی خیال کند خود الفمن آن را ساخته است!

ونوم 3

در ابتدا یانگ با استفاده از استایل آهنگ سازی خودش جنبه های خاص و جدیدی به موسیقی متن فیلم داده بود. تم های اوریجینال او برای کاراکتر ها توسط خود ریمی تایید شده بودند، به جز نسخه اول صحنه تبدیل شدن سندمن. ولی تهیه کنندگان فیلم احساس میکردند به اندازه کافی از تم های فیلم های پیشین استفاده نشده است، در نتیجه یانگ مجبور شد در اواخر تولید فیلم بخش اعظمی از موسیقی متن را تغییر دهد. باعث تاسف است که یانگ وادار شد این مقدار از هویت موسیقیایی خودش را در اسپایدرمن 3 قربانی کند، ولی نتیجه این پروسه سه گانه ایست که از نظر موسیقیایی یکدست به نظر میرسد- حتی اگر از نظر فنی اینطور نباشد.

ونوم 3

در سال 2010، سونی اعلام کرد که با کناره گیری سم ریمی از اسپایدرمن 4، استودیو به دنبال ریبوت این سری فیلم است. یک سری فیلم جدید به معنای یک هویت موسیقیایی جدید است، و آهنگ ساز "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" کسی نبود جز جیمز هورنر، که به خاطر کار بر روی تایتانیکِ جیمز کامرون مشهور است.

هورنر - مرد عنکبوتی

با وجود الهام گیری شدید فیلم از فیلم های دارک نایتِ کریستوفر نولان، موسیقی آن بیشتر به تاکید بر جنبه های رومانتیک فیلم تمایل دارن تا جنبه های ابرقهرمانی آن. ملودی ها سبک و روشن اند و به خوبی هم بر روی صحنه های احساسی پیتر و گوئن مینشینند هم بر تاب خوردن با شکوه اسپایدرمن در شهر. این سبک موسیقی برداشت کاملا متفاوتی نسبت به برداشت سه گانه اوریجینال است، ولی نتیجه آن فیلمیست با موسیقی متنی هوشمندانه که در لحظات آرام و عاطفی میدرخشد و جای رشد در فیلم های اینده باقی میگذارد.

برای همین جای تاسف است که جیمز هورنر نتوانست برای دنباله فیلم بازگردد. موفقیت فیلم اونجرز موجب شد فیلمسازان مسیر متفاوتی با هدف چیزی در پیش بگیرند که شبیه تر به یک جهان سینمایی مرتبط با هم مثل دنیای سینمایی مارول (MCU) باشد. با وجود اینکه موفق شدند اسطوره موسیقی متن هانس زیمر را برای ساختن موسیقی "امیزینگ اسپایدرمن 2" استخدام کنند، نتایج آن، به طور خلاصه، قابل تامل اند.

هنس زیمر - اسپایدرمن

تم اصلی عظیم و با شکوه است، و بی شباهت به تم اوریجینال جان ویلیامز برای فیلم سوپرمن 1978 نیست. با این وجود نمیتواند از حس تصنعی بودن فرار کند. انگار کاملا روح موسیقی اوریجینال هورنر را از خود جدا کرده، و در اخر بیشتر به زنگ اعلام اخبار شبیه شده است! علاوه بر آن، آهنگ هایی مانند تِم الکترو توسط د مگنیفیسنت سیکس، با حضور هنرمندانی مانند فارل ویلیامز و جانکی اکس ال ساخته شده اند، که عملا انگیزه های الکترو را از طریق موسیقی به مخاطبان دیکته میکنند.

الکترو - مرد عنکبوتی

با توجه به وقایع پیشین، غیر محتمل به نظر میاید که سومین فیلم از آهنگ ساز فیلم قبلی استفاده میکرد. در هر حال شکست امیزینگ اسپایدرمن 2 به این معنی بود که سری فیلم توسط استودیو رها و اسپایدرمن به ام سی یو اضافه شد.

پیش از صحبت در مورد فیلم های اسپایدرمنِ MCU، وقتش است که مختصرا موسیقی متن اولین انیمیشن سینمایی یعنی "سفر به دنیای عنکبوتی" را برسی کنیم.

دانیل پمبرتون

موسیقی دنیل پمبرتون برای فیلم "سفر به دنیای عنکبوتی" یکی از قوی ترین موسیقی هاییست که برای اسپایدرمن ساخته شده است. پمبرتون، لایت متیف های متفاوتی برای نسخه های مختلف این شخصیت که در فیلم ظاهر میشوند تالیف کرده که هرکدام ماهرانه آن شخصیت را تصویر میکنند. تم گوئن عنکبوتی، که خودش در یک گروه موسیقی درام مینوازد، بر روی ساز های کوبه ای تمرکز میکند، تم پیتر حس و حال ارکسترا را منتقل میکند که گوشه چشمی به نسخه های سینمایی پیشین این شخصیت دارد، و تم مایلز با موسیقی های موردعلاقه خود کاراکتر ترکیب میشود و از هیپ هاپ و الکترونیک الهام میگیرد. در نهایت این در بهترین صحنه فیلم به اوج خود میرسد، در صحنه ای که مایلز با همراهی ترکیب فوق العاده اهنگ "واتس آپ دنجر" و تم قهرمانانه اصلی فیلم پرش امیدوارانه اش را انجام میدهد. این صحنه قطعا از نقاط اوج موسیقیایی اسپایدرمن در سینماست.

موسیقی مایلز مورالز

و بلاخره میرسیم به موسیقی فیلم های ام سی یوی اسپایدرمن. مایکل جاکینو که پیشتر با فیلم دکتر استرنج به ام سی یو ملحق شده بود، صدای جدیدی برای اسپایدرمن به همراه خود می آورد. تاثیر گذار ترین بخش کار جاکینو شکلیست که موسیقی متن فیلم در موازات با فیلم ها تحول پیدا میکند.

مایکل جاکینو

اسپایدرمن هومکانیگ فیلمی کمدی و دبیرستانی است، و موسیقی آن هم طبیعیت پر انرژی اش را با تمی امیدوارانه منعکس میکند. و هنگامی که به نو وی هوم میرسیم، موسیقی متن هم متحول و بالغ میشود تا نشان دهنده لحن تاریک فیلم باشد. جاکینو حتی از کوار هم استفاده میکند! (کوار استایل موسیقی ای است که توسط یک گروه بزرگ خواننده اجرا میشود و ریشه در موسیقی مذهبی و کلیسا دارد. در موسیقی متن سینمایی از کوار برای انتقال حس و حال حماسی و تاریک استفاده میشود). در کنار همه اینها، این فیلم در اصل نامه عاشقانه ای به فیلم های پیشین اسپایدرمن است و جاکینو در موسیقی متن آن به موسیقی های متن الفمن و هورنر هم اشاره میکند و به زیبایی تمام این سری فیلم ها را به هم پیوند میدهد.

مردان عنکبوتی

میراث اسپایدرمن در سینما میراثی غنی و متنوع است و همین در موسیقی های متن ساخته شده برای هر فیلمی مشهود است. بدون این لحظات موسیقیایی هنرمندانه، بعید است که این فیلم ها همان تاثیری را میداشتند که امروزه باقی گذاشته اند.

 

 مینو ربیعی

(Minuz.Theone)

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

رتبه‌بندی بهترین آهنگ‌های فیلم‌های مرد عنکبوتی

موزیک ویدئوهای زیبا از فیلم های مرد عنکبوتی! + لینک دانلود

 مروری بر موسیقی فیلم های مرد عنكبوتی

موسیقی متن فیلم "اسپایدرمن: راهی به خانه نیست" لو رفت + لینک دانلود

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو

مقایسه مردعنکبوتی«سام ریمی» با مردعنکبوتی «مارک وب»

معرفی ترانه تاریخی مرد عنکبوتی + لینک دانلود صوت و ویدئو!

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

15 موسیقی برتر فیلم‌های ابرقهرمان

آهنگساز فیلم "مرد عنكبوتی شگفت انگیز" در گذشت

چرا جیمز هورنر موسیقی "مرد عنكبوتی شگفت انگیز 2" را نساخت؟

10 تیتراژ برتر سریال های كارتونی ابرقهرمانی + لينك دانلود

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Shahin
#1 Shahin 1401-03-31 17:03
هر رتبه که پایین تر میومدم احساس خوبی پیدا میکردم که موسیقی متن هانس زیمر در امیزینگ ۲ رتبه خوبی بدست آورده ولی متاسفانه درآخر متوجه شدم که اصلاً در لیست نیست ؛ موسیقی متنی که هانس زیمر برای امیزینگ ۲ ساخته بود بسیار حماسی و هیجان انگیز بود و مستقیم رو روحیات انسان تأثیر میذاشت که نبودنش تو لیست ناراحت کرد
به هرحال ممنون بابت مقاله خوبتون و البته قراردادن لینک راحت برای پخش و دانلود ❤️
نقل قول کردن
mtm
#2 mtm 1401-03-31 17:17
به نقل از Shahin:
هر رتبه که پایین تر میومدم احساس خوبی پیدا میکردم که موسیقی متن هانس زیمر در امیزینگ ۲ رتبه خوبی بدست آورده ولی متاسفانه درآخر متوجه شدم که اصلاً در لیست نیست ؛ موسیقی متنی که هانس زیمر برای امیزینگ ۲ ساخته بود بسیار حماسی و هیجان انگیز بود و مستقیم رو روحیات انسان تأثیر میذاشت که نبودنش تو لیست ناراحت کرد
به هرحال ممنون بابت مقاله خوبتون و البته قراردادن لینک راحت برای پخش و دانلود ❤️

این‌مقاله دارای لیست یا رتبه بندی نبود
به موسیقی آقای زیمر هم اشاره کرد
نقل قول کردن
BlueCrown4
#3 BlueCrown4 1401-03-31 18:34
به به عجب مقاله ای
ممنون از خانم ربیعی که اگه اشتباه نکنم اولین مقالشون روی سایت اسپایدی بود. (اگه اشتباه میکنم ببخشید)

خیلی دوست داشتم یه مقاله درباره موسیقی های دلنواز (در برخی جاها شاهکار!) فیلم های مردعنکبوتی روی سایت قرار بگیره و نویسندش کسی باشه که با موسیقی آشنا باشه و از موسیقی درک بالایی داشته باشه و خوشبختانه خانم ربیعی گویا کاملا با موسیقی آشنا بودن. (بنده هم خودم از سنین پایین موسیقی رو دنبال میکنم و با موسیقی آشنایی خوبی دارم و برخی اصطلاحات و نکات بسیار فنی رو در مقاله به کار بردن که واقعا لذت بردم.) به شخصه دوست دارم یه مقاله حتی پر و پیمون تر درباره موسیقی های مردعنکبوتی توسط خانم ربیعی نوشته بشه که اگر هم مایل بودن رتبه بندی هم داشته باشه (گرچه رتبه بندی موسیقی کار خیلی دشوار و برخی جاها اشتباهی هست)

خب منم دوست داشتم یه فرصتی پیش بیاد و نظر خودم رو به عنوان کسی که عاشق اسپایدرمن و فیلمهاشو و موسیقی هاش هستم و بار ها موسیقی هاش رو به صورت جدا از فیلم گوش کردم بدم پس این وقت رو غنیمت میشمارم :
به نظرم یکی از مهمترین عناصری که باعث شده ما پس از 20 سال از گذشت فیمهای ریمی هنوز عاشق دیدن دوبارش باشیم و هرگز برامون تکراری نمیشه موسیقی متن شاهکار دنی الفمنه.
به نظرم بزرگترین آهنگساز فیلم های مردعنکبوتی بی شک دنی الفمنه (با اینکه برای مابقی آهنگسازان عزیز هم احترام به شدت بالایی قائل هستم چون اونها هم عالی و در برخی جاها حتی شاهکار عمل کردن)
دنی الفمن باید برای اولین بار به اسپایدرمن روح میداد. عجب روحی به فیلم تزریق کرد آقای دنی الفمن ! واقعا به شخصه سبک موسیقی ایشون رو خیلی دوست دارم چون موسیقی های کلاسیک طور با نقش پررنگ ویولون رو روی قطعاتش قرار میده . آهنگساز فوق العاده بزرگی هست و در زمینه فیلمهای ابرقهرمانی فیلم های بتمن تیم برتون و همین دکتراسترنج 2022 رو هم به صورت بی نظیری ساخته و تواناییش رو توی ساخت موسیقی متن این ژانر به همه ثابت کرده.
واقعا وقتی تم های دنی الفمن رو برای فیلمهای مردعنکبوتی به یاد میارم به نوعی ازخود بی خود میشم. چقدر خوبه تم مردعنکبوتی ! چقدر خوبه تم فوق العاده شاهکار عمو بن و پیتر (همون مسئولیت پذیری) و همین طور سایر قسمت ها.
در رابطه با تیتراژ هم بگم که به نظرم واقعا بودنش در ابتدای فیلم خیلی بهتر بود و مخصوصا من شیفته تیتراژ سه گانه ریمی هستم و بار ها شده میرم تیتراژش رو نگاه میکنم از بس فوق العادست ( به نظر من بهترین تیتراژ های فیلم های ابرقهرمانی تاریخ در کنار فیلم Batman returns هست.)

خب برسیم به سراغ آقای کریستوفر یانگ . مسئولیت فوق العاده سخت به دوش کشیدن ادامه این سه گانه که توسط دنی الفمن به نوعی بی نقص انجام شده بود. خب از من میپرسید به نظرم ایشون فوق العاده عمل کرد! شاید خیلیا از ایشون ایراد بگیرن که موسیقی متن فیلم های بزرگی رو تو کارنامش نداره و شاید بگنن تقلید از فیلم 1و2 بوده! اولا مردعنکبوتی 3 ادامه اون تریلوژی بوده و شدید ترین وابستگی رو به فیلم های قبلی داشته. اگه قرار بود تم های قبلی مورد استفاده قرار نگیرن جای تعجب داشت چون باید میبودن. ولی حالا آقای یانگ با هوشمندی تمام اون تم ها رو به شیوه دیگری و با نوع دیگری تو فیلمش قرار داده (مثلا همون تم مسئولیت پذیری که در صحنه در آوردن کاستوم پیتر پخش میشه و کاملا متمایزه با آثار قبلی و خیلی حماسی تر شده و صدای پس زمینه خاصی داره)
تم های فوق العاده ای تو فیلم قرار داده. تم ونوم تم شاهکار مردشنی که اصلا اون صحنه تولد مردشنی به نظرم یکی از بهترین سکانس های تاریخ فیلم های کمیک بوکی یا چه بسا تاریخه!
یا صحنه های احساسی بی نظیر در اومده. یه نکته ای که بهش باید واقعا توجه بشه اینه که موسیقی متن باید در راستای فیلم و برجسته کردن و تزریق روح به صحنه هاش باشه و این خودش مهمتر از تک آهنگ به صورت جداست. شما هر جای اسپایدرمن 3 رو دست بذارید ایشون بی نظیر این کار رو انجام داده. سکانس پیتر که روی تخت نشسته و دوربین حرکت میکنه رو یبار بیبینید. دست مریزاد ریمی که نوع فیلمبرداری و موسیقیت هیجوقت تکرار نخواهد شد!
و به عنوان نکته آخر در باب موسیقیمردعنکبوت ی 3 بگم که تم فلش بک عمو بن شاهکاره. (صحنه اشک ریختن های پیتر در اون فلش بک سیاه و سفید و موسیقی متن این سکانس رو از نظر فنی به یکی از بهترین سکانس های احساسی تاریخ فیلم های ابرقهرمانی تبدیل کرده . اجازه بدید سلیقه دخالت اینکه حالا اون پیچش خوب بود یا بد بود جلوی لذت بردنتون از این صحنه هنری رو نگیره.)
در هر صورت به نظرم تو مردعنکبوتی 3 به دلیل حفره های متعدد فیلمنامه خیلی ها که تو این فیلم بی نظیر کار کردن خیلی متضرر شدن. یکیش همین آقای یانگ بود که کسی اصلا موسیقی متن این فیلم رو زیاد تحویل نگرفت. (گروه بازیگری از جمله توبی مگوایر هم افراد دیگری بودن که با وجود عملکرد خیره کنندشون به حقشون نرسیدن)

بریم سراغ امیزینگ 1:
آقای هورنرآهنگساز بزرگی بوده و خدا رحمتش کنه. تم اصلی فیلم های امیزینگ هم ایشون عالی در آورده بود و واقعا کیف میکنم از شنیدنش. ولی راستش زیاد با موسیقی متن این فیلم اونجور که تعریف شده ازش لذت نبردم و از فیلمهای قبلی کمتر دوست داشتم.(شاید همون طور که درمقاله اشاره شد به خاطر حماسی نبودنش بوده باشه چون شور و حال یک فیلم ابرقهرمانی اسپایدرمنی رو خیلی به من تزریق نمیکرد)

امیزینگ 2:
در یک کلام : عالی!
شاید خیلی ها بگن این موسیقی متن زیاد عالی در نیومده. ولی من به شما میگم که به نظرم عالی بود. شاید آقای هانس زیمر تواناییش از این حرف ها بیشتر بوده باشه و اگه اینو میگن راست میگن ولی کماکان با یه موسیقی متن عالی طرفیم.
تم حماسی و تم مردعنکبوتی کمی تغییر یافته و عالیه.
شخصیت های منفی تم به یادموندنی خیلی خوبی دارن مثل الکترو ( چیزی که ما خیلی درمورد لیزارد تو فیلم اول ندیدیمش)
اون صحنه هری که روی میزش به خون مردعنکبوتی پی میبره موسیقی متن دیوونه کنندست! قشنگ هیجان رو منتقل میکنه. یا همون صحنه ابتدایی فیلم و سقوط هواپیما.
در کل هانس زیمر خیلی موسیقی متن چسبیده به فیلمی رو ارائه میده و واقعا به معنای واقعی کلمه موسیقی متنه! یعنی موسیقیش خیلی از فیلمهاش جدا شدنی نیست. ( توی سه گانه نولان هم همینه تقریبا )

و در پایان آقای مایکل جاکینو:
آهنگسازی که توی این سه گانه درخشید و درخشش خودش رو تو بتمن 2022 هم اثبات کرد.
موسیقی متن کامل همراه با فیلم که در لحظات کمدی واقعا کمدیه و در لحظات جدی جدیه. تو لحظات حماسی هم واقعا حماسیه!
اوج کارش هم تو نووی هوم بود که موسیقی معرکه ای رو ارائه داد. مخصوصا تو اون صحنه مرگ زن عمو می و اون سکانس بی نظیر نووی هوم (شاید بشه گفت بهترین سکانس فیلمهای اسپایدرمن تاریخ حتی ! به خاطر بازیگری چشم نواز تام هالند و مریسا تومی و همین طور حضور جان فاورو ، موسیقی متن شاهکار جاکینو و فیلمبرداری عالی و کارگردانی عالی سکانس !) به نظرم یکی از احساسی ترین موسیقی متن های تاریخ فیلمهای ابرقهرمانی رو ساخت.

در پایان هم از همه عزیزانی که وقت گذاشتن این نظرمو خوندن ممنونم. اگه نظری دارین در رابطه با چیزی که نوشتم خیلی خوشحال میشم بشنوم. ببخشید طولانی شد چون میخواستم هر نظری که درمورد این موسیقی های شنیدنی دارم رو یه موقع تو سایت بگم که خداروشکر فرصتش پیش اومد.
نقل قول کردن
mtm
#4 mtm 1401-03-31 20:52
#3:
بنظرم درباره موسیقی امیزینگ ۱ که گفتی حماسی نیس کاملا در اشتباهی ففط کافیه به موسیقی حماسی و تهییج کننده سکانسی که پیتر لنگ لنگان روی پشت بام میدوه و بعدش سقوط میکنه و به لطف جرثقیل ها تاب میخوره توجه کنی
شگفت انگیزه این سکانس و موسیقی اش انصافا گوش نوازه
و البته خیلی بهتر از تم هانس زیمره برای امیزینگ ۲
نقل قول کردن
RETEPILA
#5 RETEPILA 1401-03-31 22:10
ممنون از خانم ربیعی و اطلاعات جامعی که درباره موسیقی دارن
کلا فیلمهای اسپایدرمن در کل سطح موسیقی خوبی داشتند
من خودم عاشق اون موسیقی promises هستم که جیمز هورنر عزیز ساختش
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#6 AmirhoseinJafari2005 1401-04-01 15:23
موسیقی دنی الفمن ، جیمز هورنر و دنیل پمبرتون فوق العاده بودند. به خصوص موسیقی جیمز هورنر...
نقل قول کردن
AS-Spider
#7 AS-Spider 1401-04-02 14:45
سلام و تشکر بسیار از این مقاله جذاب و خوندنی
بنظر خود بنده در تم سازی ها دنی الفمن و کریستوفر یانگ بهترین کار رو انجام دادند(تم اصلی و گرین گابلین و داک آک الفمن و ونوم(بین ونوم و موقعی که مردعنکبوتی سیمبیوت رو به تن داشت هم فرق وجود داره) و سندمن و حتی نیو گابلین که از گرین گابلین گرفته و تغییراتی درش انجام شده بود) اما مشکلی که من یکمقدار توی فیلم هایی که موسیقی متن بر عهده الفمن بود احساس میکردم این بود که یکمقدار کمبود ترک های مختلف موسیقی درش احساس میشد که با اومدن کریستوفر یانگ در موسیقی متن واقعا یک آپگرید در موسیقی متن ایجاد شد.
موسیقی جیمز هورنر رو بغیر از جنبه تم برای لیزارد که واقعا چیز بیاد موندنی نبود موسیقی بسیار شنیدنی داشت و تم اصلی اسپایدرمن رو بسیاز گوش نواز ساخته و کار کار درجه یکی بود.
موسیقی هانس زیمر موسیقی به هیچ عنوان ضعیف نیست بلکه بخاطر موسیقی عالی فیلم امیزینگ 1 خیلیا به این موسیقی گیر دادن که به نظرم توی تم اصلی هردو جذاب ولی مال هورنر بسیار قویتره اما در تم سازی برای ویلن ها برخلاف لیزارد در فیلم اول تم الکترو بسیار عالی(حتی بهتر از تم اصلی) ساخته شد.
در مورد موسیقی مایکل جاکینو هم بگم اگه نظر شخصی خودم این بود که در کل پایینتر از همه فیلم های قبلی بود اما بازهم موسیقی خوب بود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید