10 چیز در مورد فیلم "موربیوس" که با عقل جور در نمی آید

10-چیز-در-مورد-فیلم-موربیوس-که-با-عقل-جور-در-نمی-آید

وقتی سونی اعلام کرد یک فیلم بلند درباره یکی از شخصیت های شرور مرد عنکبوتی یعنی موربیوس (بدون حضور اسپایدی) تولید میکند، برای بسیاری این سوال پیش آمد که چرا سونی باید دست به همچین کاری بزند؟

رابطه پیچیده سونی با مارول و قهرمان خزنده ما منجر به ایجاد دنیای مرد عنکبوتی سونی (SSU) شده است. چیزی که به عنوان جهانی با حضور تام هاردی در نقش ونوم آغاز شد و هم اکنون در حال گسترش است و شخصیت هایی مانند مادام وب، ال موئرتو و خود دکتر مایکل موربیوس را به نمایش می گذارد. موربیوس با بازی جرد لتو در نقش یک شرور خون آشام، سرانجام پس از ماه ها تاخیر به سینماها راه یافت اما با بودجه 80 میلیون دلاری و به دست آوردن 163.3 میلیون دلار در باکس آفیس به یک شکست تجاری تبدیل شد. علیرغم این شکست‌ و انتشار هشتگ  #MorbiusSweep (موربیوس را جمع کنید) در رسانه‌های اجتماعی توسط مردم که فیلم و شخصیت اصلی آن را مسخره می کرد، سونی تصمیم گرفت فیلم را دوباره به سینماها بازگرداند اما این شانس دوم هم نتوانست، انتخاب ها و حفره های داستانی عجیب و غریب فیلم را پاک کند که در این مقاله میخواهیم به آنها اشاره کنیم.

مقالات زیر را هم بخوانید:

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

7 سوال و حفره داستانی درباره صحنه های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس"

نقد و بررسی فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

 

1- لوسین بعد از یک صحنه به عنوان مایلو شناخته می شود

لوسین - موربیوس

در یک فلش بک، بینندگان برای اولین بار موربیوس و مایلو (لوسین) را در کودکی می بینند. مایکل یک بیمار در یک یتیم خانه است و وقتی لوسین روی تخت کنارش می نشیند، موربیوس قبل از اینکه او را مایلو خطاب کند، او را نادیده می گیرد و توضیح می دهد که هر بچه ای که قبلا در آن تخت بوده است، مایلو نامیده می شده و از این نقطه به بعد، لوسین رسماً به عنوان مایلو شناخته می‌شود، حتی تا جایی که دکترش امیل نیکلاس او را در صحنه بعدی مایلو صدا می کند.

 

2- کاراگاه استرود خیلی راحت به موربیوس میرسد و او را می گیرد

کاراگاه استرود

هنگامی که موربیوس سعی می کند آزمایشگاه را ترک کند، با ماموران استرود و رودریگز از FBI روبرو می شود و از آنجا تعقیب و گریز در ساختمان آغاز می شود. موربیوس با سرعت فوق‌العاده‌اش از ساختمان بالا می‌رود و به پشت بام ساختمان می رسد، اما چند لحظه بعد مامور استرود پشت او ظاهر می‌شود. استرود یک بازوی مکانیکی دارد که در طول فیلم دیده نمی شود و فیلم حتی هیچ توضیحی برای اینکه چگونه او در طول تعقیب و گریز تنها چند ثانیه از موربیوس عقب تر است نمی دهد.

 

3- ثروت و منابع مایلو معلوم نیست از کجا آمده است

آدم بد موربیوس

هنگامی که مایکل موربیوس پس از تلاش برای فرار از آزمایشگاه دستگیر می شود، مایلو با او ملاقات می کند و می گوید آنها می توانند "این را راست و ریست کنند." این یک اشاره واضح به ثروت، قدرت و نفوذی است که مایلو می تواند داشته باشد تا بتواند دستگیری مایکل را لاپوشانی کند. علاوه بر این، خانه مایلو بارها به تماشاگران نشان داده می‌شود. اما هرگز توضیحی در مورد اینکه او چگونه این همه ثروت را از کجا آورده است داده نمی شود. قابل قبول ترین توضیح این است که مایکل ثروت خود را با مایلو تقسیم کرده است، اما فیلم هرگز هیچ مدرکی برای این موضوع هم ارائه نمی کند.

 

4- مارتین با اینکه موربیوس از او می خواهد از این کار اجتناب کند سوار کشتی می شود

دکتر مارتین بنکرافت همکار موربیوس و اولین کسی بود که فهمید موربیوس در حال انجام آزمایشاتی بر روی خفاش ها است و برنامه هایی برای تست درمانی، برای بیماری خود دارد. موربیوس فکر می کند بی خبر گذاشتن مارتین، از او در برابر مشکلاتی که او (موربیوس) در صورتی که آزمایشاتش کشف شوند به آن دچار خواهد شد، محافظت خواهد کرد. با این حال، فیلم به این صورت پیش نمی رود و چند دقیقه بعد، موربیوس را می بینیم که مارتین را برای تست نهایی با خود همراه می کند و مکالمه قبلی را بی معنی می سازد.

 

5- والچر فکر می کند مرد عنکبوتی در تله‌پورت کردن او نقش داشته است!

وقتی والچر با مایکل موربیوس در صحنه دوم پس از تیتراژ ملاقات کرد، او گفت که معتقد است مرد عنکبوتی در انتقال او به SSU (جهان مرد عنکبوتی سونی) نقش داشته است. اما در حالی که طرفدارانی که مردعنکبوتی راهی به خانه نیست را دیده بودند این را می دانستند و فکر می کردند منطقی به نظر می رسد، آدریان تومز نمی توانست چیزی را ببیند که نشان دهد مرد عنکبوتی در تله پورت شدن او دخالت داشته است. تنها توضیح قابل قبول این است که آدریان به سادگی در حال سرزنش دشمنش مرد عنکبوتی است.اما در حالی که پیتر و تومز در مرد عنکبوتی بازگشت به خانه به راحتی از هم جدا شدند،چرا تومز به این نتیجه می رسد در حالی که هیچ مدرکی برای تأیید آن وجود ندارد؟

 

6- موربیوس تغییرات خود را در ساعت خود رصد می‌کند، اما هیچ روند مشخصی وجود ندارد

در طول مونولوگ های متعدد فیلم در حالی که موربیوس به خون آشام تبدیل می شود، تکیه موربیوس بر خون مصنوعی محور اصلی ناسازگاری داستان است. موربیوس مدت زمانی که قبل از گرسنگی می تواند بر خون قلابی تکیه کند را با ساعت خود ثبت می کند.در حالی که موربیوس بیان می کند که چه مدت گرسنگی خود را حفظ کرده است، سیستم در بهترین حالت گمراه کننده است.برهه ای از فیلم او را در حالی که از شش ساعت به طور معکوس می شمارد نشان می دهد و لحظاتی دیگر او را در حال ریست کردن ساعتش برای شمارش نشان می دهد.پیام واضح است،اثر خون مصنوعی به تدریج در حال از بین رفتن است. اما تحویل آن پیام،در هم و به ریخته است.

 

7- آدریان تومز علیرغم پایان "راهی به خانه نیست"در جهان سونی باقی می‌ماند

انتقال آدریان تومز به جهان سونی از آنجا که قوانین طلسم دکتر استرنج کامل و واضح بیان نشده بود کمی گیج کننده است. اما این ایده که جادوی استرنج باعث شده تعدادی شرور به دنیای "مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" بیایند و تعدادی هم از آن جهان بیرون فرستاده شوند را نسبتاً قابل قبول می‌سازد. با این حال، وقتی تومز پس از تصحیح طلسم در SSU باقی می ماند، همه چیز به هم می ریزد. این امر وقتی گیج کننده تر می شود که در صحنه پس از تیتراژ راهی به خانه نیست نشان داده می شود که ونوم تام هاردی که به MCU آمده است، پس از اصلاح طلسم،به SSU باز می گردد.

 

8- تبدیل شدن مارتین به یک خون آشام یک چرخش پوچ و بی معنا است

مارتین بنکرافت

وقتی مارتین با اینکه که از حمله مایلو در حال خونریزی است خون خود را به موربیوس پیشنهاد می‌کند تا بتواند با مایلو با قدرت کامل مبارزه کند، به نظر می‌رسد که قربانی مرگ‌باری برای مردی است که دوستش دارد. اما همه اینها زمانی بی معنی می شود که مشخص می شود مارتین زنده است و به یک شبه خون‌آشام مانند موربیوس تبدیل شده است. همچنین در طول فیلم، موربیوس و مایلو به چند نفر حمله می‌کنند و از خون آنها تغذیه می کنند اما آنها هیچ کدام به یک خون آشام تبدیل نمی‌شود و این قضیه هیچ تفاوتی با تغذیه خون مارتین توسط موربیوس ندارد. شاید این مسئله نوعی تغییر در روند داستان است که در ادامه توضیح داده شود، اما همچنان که مطرح است، یکی از گیج کننده ترین قسمت های موربیوس است.

 

9- والچر می‌خواهد با موربیوس همکاری کند و کارهای خوبی انجام دهد

پس از تمام اتفاقاتی که در صحنه‌های پس از فیلم می‌افتد، طرفداران با یک فرضیه نهایی از والچر باقی می‌مانند. آدریان تومز معتقد است که "مردانی مثل آنها" (منظورش خودش و موربیوس هست) باید با هم متحد شوند تا کارهای خوبی انجام دهند. او در حالی این ادعا را می کند که یک شرور وحشتناک است، حتی اگر از هویت مرد عنکبوتی در زمانی که در زندان است محافظت کند. در حالی که این یک مقدمه چینی واضح برای گروه شش خبیث در آینده است، این ایده که گروه معروفی از شرور ها، قهرمان یا حداقل ضدقهرمان خواهند بود خنده دار است. والچر تا این مرحله یک جنایتکار بوده است و حتی در این زمان، هدف نهایی او باید بازگشت به خانه باشد، نه پیوستن به شش خبیث.

 

10- والچر لباس خود را بدون فناوری چیتاری بازسازی می کند

لباس والچر

در "مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه"، آدریان تومز لباس خود را از فناوری دزدیده شده چیتاری از خرابه‌های نبرد نیویورک می‌سازد و از دستیارش فینیاس میسون می‌خواهد این فناوری را طراحی کند.اما وقتی آدریان به جهان موربیوس منتقل می شود، به دستیار خود و مهمتر از آن، دسترسی ای به فناوری چیتاری ندارد. در واقع، از آنجایی که آدریان تومز در جهان SSU وجود ندارد، هیچ منبعی هم نمی تواند داشته باشد. با این وجود، او قادر است لباس خود را تنها با تفاوت های جزئی اما عملکردهای مشابه و ظاهر متمایز به طور کامل بازسازی کند.

 

امیر حسینی

(E.D.I.T.H)

منبعمقاله CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

20 ایستراگ (EASTER EGG) برتر در فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

7 سوال و حفره داستانی درباره صحنه های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس"

نقد و بررسی فیلم "موربیوس" (MORBIUS)

10 دشمن برتر «موربیوس» (MORBIUS)

10 حقیقت مهمی که باید درباره "موربیوس" (MORBIUS) بدانید

10 حفره داستانی بزرگ در فیلم "ونوم 2: بگذارید کارنیج بیاید"

پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 خبیث نامیرای برتر مارول و دی سی در دنیای کمیک

اولین حضور "موربیوس" (MORBIUS) در دنیای کمیک ترجمه شد + لینک دانلود رایگان

نسخه های عجیب و غریب از «موربیوس» در دنیای کمیک!

10 خون آشام (VAMPIRE) برتر دنیای کمیک بوک

10 حقیقت مهمی که باید درباره «بلید» (BLADE) بدانید

داغ داغ! صحنه‌های پس از تیتراژ فیلم "موربیوس" فاش شد! + لینک دانلود و تماشا (ارتباط با دنیای عنکبوتی)

عكس های زیبا از دشمنان مرد عنكبوتی : موربیوس خون آشام

نگاهی به كمیك های "موربیوس خون آشام" (MORBIUS)

15 شخصیت برتر کمیک های ترسناک مارول

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

 داغ داغ! نخستین تصویر و اشاره به مردعنکبوتی در تریلر "موربیوس خون آشام زنده" لو رفت!!!

داغ داغ! اولین نگاه به ظاهر "جرد لتو" در قالب "موربیوس خون آشام زنده" فاش شد!

خبرهای عجیب و غریب از فیلم های جدید سونی براساس دنیای کمیک های مرد عنکبوتی

خبر داغ و فوری! «جرد لتو» نقش «موربیوس خون آشام» را بازی میکنه!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

best of the best
#1 best of the best 1401-03-28 13:56
مقاله خوبی بود ولی راستش من بنظرم این فیلم اونقدرا هم بد نیس
حداقل از فیلم های ونوم بهتره و روحمو کمتر ازار داد.
نقل قول کردن
AP-omega
#2 AP-omega 1401-03-28 20:14
اصلی بخش فیلم که با عقل جور در نمیاد، همون اولاشه. یعنی وقتی که تصمیم به ساخت این فیلم گرفته شد!
نقل قول کردن
ایلیا
#3 ایلیا 1402-04-04 21:57
خب دوست عزیزی شما میگی چرا مارتین خون اشام شد ولی قربانیان نشدند .چونکه زمانی که از همدیگر لب گرفتن دختره لبشو گاز گرفت و یک قطره از خون موربیس رفت تو دهنش بعد ان را قربانی کرد زمانی خون خون اشام میخوری و بعدش بمیری تبدیل ب خون اشام میشی این یکی از دلایل برای اینجور فیلما باید خیلی باهوش باشی تا بفهمین پس با دقت کامل ببینید بقیشم معنا داره ک نمیتونم بشینم ی داستان فیلم را کامل برای شما توضیح بدم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید