موهای «ادی براک» چه رنگیه؟!

موهای-«ادی-براک»-چه-رنگیه؟

وقتی ادی براک به عنوان میزبان اصلی سیمبیوت ونوم خلق شد موهای بور (بلوند) داشت ولی مساله بارها دستخوش تغییراتی شده است!

ونوم همواره یکی از محبوب ترین شخصیت های مارول بوده و خواهد بود. درسته که این سیمبیوت فضایی میزبانان زیادی داشته ولی مهم ترین، برترین و اصلی آنها «ادی براک» بوده است. ونوم به لطف دیزاین بی نظیر و این حقیقت که نوعی نسخه پلید و دارک از اسپایدرمن است، به شهرتی عالم گیر دست یافته ولی ظاهر ادی براک دستخوش تغییرات زیادی شده است.

به طور مثال یکی از بخش هایی که همواره در حال تغییره، رنگ موهای ادی است! درسته که به طور سنتی او یک بلوند بوده (بور یا بلوند یک نوع رنگ مو است که با سطوح پایین از رنگدانه یومیلانین تیره شناخته می‌شود. حاصل قابل مشاهده رنگ بستگی به عوامل مختلف دارد اما همیشه رنگی تا حدی زرد دارد) ولی موهایش را با رنگ های دیگری نیز دیده ایم!

وقتی تاد مک فارلین اولین بار ادی را خلق کرد، او را به شکل یک روزنامه نگار تنومند و بدنساز با موهای بلوند و فلت تاپ (flattop) به تصویر کشید (فلت تاپ مدل مویی بسیار کوتاه است و در بالای سر به صورت صاف می باشد). مک فارلین در واقع میخواست با این کار، ادی را کاملاً از نظر ظاهری از پیتر پارکر متمایز سازد (پیتر پارکر در دنیای کمیک همواره موهای تیره یا قهوه ای با هیکلی نسبتا ترکه ای داشته است). همچنین تنومند و عضلانی بودن ادی براک یکی از دلایلی بود بر بزرگ تر بودن جثه ونوم نسبت به اسپایدرمن.

ادی براک ونوم

اولین تغییر در رنگ موی ادی براک را در سریال معروف "مردعنکبوتی: مجموعه کارتونی" شاهد بودیم. در کل اقتباس صورت گرفته از روی ونوم در این سریال بسیار خوب و قابل قبول بود (این مقاله را بخوانید) ولی رنگ موهای ادی، قرمز شده بود! دلیلش هم مشخص نبود!

ونوم انیمیشن

این در حالیه که، قرمز مشخصه اصلی ظاهر دشمن اصلی ونوم یعنی کلتوس کسدی (کارنیج) است که او هم در این سریال بود و البته موهایش مثل دنیای کمیک قرمز بود!

کلیتوس کسدی - کارتون

شاید به همین دلیله که در برخی از اپیزودها انگار رنگ موهای ادی، از قرمز به قهوه ای تغییر کرد:

رنگ موی ادی براک

و جای تعجبه که سری بازی های مبارزه ای "مارول علیه کپکام" که بسیاری از دیزاین شخصیت هایش را از سریال های کارتونی مارول در دهه 90 میلادی الهام گرفته بود، ونوم را با موهایی بلوند نشان میداد:

بازی ونوم

ولی در بازی شاهکاری که به نام Spider-Man در سال 2000 برای کنسول PS1 عرضه شد باز هم انگار موهای ادی براک به رنگ قرمز میزد! (کاراکتر دیزاین شخصیت های این بازی نیز از سریال "مردعنکبوتی: مجموعه کارتونی" الهام گرفته بودند):

بازی اسپایدرمن psx

در دنیای سینما هم ما اولین بار ادی براک/ونوم را در فیلم "مردعنکبوتی 3" دیدیم. «توفر گریس» در این فیلم هیکلش شبیه به پیتر پارکر بود (یعنی تنومند و عضلانی نبود) ولی موهایش را به رنگ زرد درآورده بودند:

توفر گریس (Topher Grace)

این در حالیه که در فیلم های اختصاصی "ونوم"، «تام هاردی» نقش این شخصیت را بازی میکنه که موهایش تیره است! ولی در عوض از توفر گریس، عضلانی تره!

تام هاردی ونوم

شاید بتوان گفت که وفادارانه ترین ظاهر ادی براک نسبت به دنیای کمیک را در سریال تحسین شده "مرد عنکبوتی خارق العاده" دیدیم. در این سریال ادی براک هم قوی هیکل بود و هم بلوند:

و جالبه که حتی در دنیای کمیک هم رنگ موهای ادی براک ثابت نمونده! مثلا اخیراً در شماره 3 از کمیک Venom: Lethal Protector ، رنگش چند جا شبیه به "مجموعه کارتونی" شد، یعنی قرمز مایل به قهوه ای!

کمیک ونوم

ولی شاید این جور موارد به خاطر اشتباه سهوی در رنگ آمیزی یا چاپ بوده باشد.

شاید یکی از دلایل این مساله این باشه که اکثراً در اقتباس های صورت گرفته از ونوم در خارج از دنیای کمیک او تحت الشعاع ونوم قرار داشته و ما ادی براک را کمتر دیده ایم. در واقع، به جز در مواردی اندک و خیلی نادر، ظاهر شخصیت هایی مثل نورمن آزبورن و دکتر اختاپوس در دنیای سینما و انیمیشن مطابق دنیای کمیک بوده ولی انگار ظاهر ادی براک چندان برای کسی مهم نیست!

 

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2022

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مقالات مشابه و مرتبط:

5 مدل موی منحصر به فرد در دنیای كمیك بوك

چرا در دهه 80 میلادی تصویر ماسک اسپایدرمن روی کاور کمیک بوک های مارول به کار میرفت؟

چطور مردم نمیتونن از پشت یه ماسک پارچه ای صدای پیتر پارکر رو تشخیص بدن و هویت اونو کشف کنند ؟!

آیا ونوم واقعا مغز انسان میخورد؟!

سری جدید کمیک بوک های ونوم (VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

10 حقیقت مهمی که باید درباره سیمبیوت (SYMBIOTE) ها بدانید

"جزیره ونوم" (VENOM ISLAND) چیست و چرا در نبردهای ونوم/مرد عنکبوتی مهم است؟

 کمیک "سرگذشت ونوم" (WEB OF VENOM) ترجمه شد + لینک دانلود

قسمت آخر از کمیک "کمپانی ونوم" (VENOM INC) ترجمه شد + لینک دانلود

نویسنده کمیک بوک های VENOM به مرگ تهدید شد!

معرفی تمام سیمبیوت (SYMBIOTE)ها در کمیک های مارول

داستان کمیک بوکی "دنیای ونومی" (VENOMVERSE) به زبان فارسی (کامل)

 5 چیزی که همیشه در كمیك های کارنیج یافت میشود!

20 ضد قهرمان (ANTI-HERO) برتر در دنیای کمیک بوک

نگاهی به VENOM های مختلف کمیک های مرد عنکبوتی

10 تا از برترین، خشن ترین، عجیب ترین و باحال ترین مبارزات ونوم!

لینك دانلود كمیك ونوم – VENOM

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Ossei
#1 Ossei 1401-04-27 22:38
فکر میکنم به خاطر وجود ونوم باشه، همه منتظرن ونوم بیاد بالا و همه رو له کنه(سینمایی ونوم استثنا بود، دوست داشتم زودتر این اسلایم کامپیوتری بره تا بازی آقای هاردی رو بیشتر ببینم) و کسی زیاد به ادی اهمیت نمیده درصورتی که روند داستان رستگاری ادی براک تو کمیک عالیه، کمتر شخصیتی رو سراغ دارم اینقدر دچار تحول بشه
خانم ساداتی مثل همیشه مقاله بی‌بینقصه، موفق باشید
نقل قول کردن
the Witcher
#2 the Witcher 1401-04-27 23:58
به نقل از Ossei:
فکر میکنم به خاطر وجود ونوم باشه، همه منتظرن ونوم بیاد بالا و همه رو له کنه(سینمایی ونوم استثنا بود، دوست داشتم زودتر این اسلایم کامپیوتری بره تا بازی آقای هاردی رو بیشتر ببینم) و کسی زیاد به ادی اهمیت نمیده درصورتی که روند داستان رستگاری ادی براک تو کمیک عالیه، کمتر شخصیتی رو سراغ دارم اینقدر دچار تحول بشه
خانم ساداتی مثل همیشه مقاله بی‌بینقصه، موفق باشید

آره دقیقا مثل بروس وین. همه دوست دارن فقط خود بتمن یا دشمناش رو ببینن!
نقل قول کردن
امیرحسین زارع
#3 امیرحسین زارع 1401-04-29 06:14
درست مثل همه مقالات خانم ساداتی فر بسیار informative و دقیق بود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید