شخصیتهای اصلی سریال "اتفاقات عجیب" و همتایان آنها در دنیای سینمایی مارول (MCU)

شخصیتهای-اصلی-سریال-«اتفاقات-عجیب»-و-همتایان-آنها-در-دنیای-سینمایی-مارول-stranger-things-mcu-استرنجر-ثینگز-تینگز-غریب

سریال موفق و محبوب نتفلیکس، یعنی "اتفاقات عجیب" اخیراً با فصل 4 خود حسابی گل کاشت و این باعث شد که برخی از طرفداران این سریال شباهتهایی بین بازیگران اصلی این مجموعه و دنیای سینمای مارول پیدا کنند!

هشدار اسپویل: در ادامه ی این مقاله ممکن است با یک سری از اسپویلرهایی از فصل چهارم این سریال مواجه شوید.

مقدمه: با انتشار فصل چهارم سریال Stranger Things، سرانجام به مخاطبان شهر اسرارآمیز هاوکینز ایندیانا، را به صورتی بسیار عجیب آشنا کرد و بازیگران اصلی خود را وارد ماجراجویی پر از ترس، بحث و جنجال، شوخیهای جالب بین شخصیتهای سریال و البته اتفاقات ماوراء الطبیعی با منشا مرموزی همراه کرد. با اینکه سریال Stranger Things بیشتر در دهه ی 80 در حال وقوع است اما، از تاثیرات عصر جدید حال حاضر مصون نیست و شباهتهایی با فرانچایزهای موفق دنیای سینمای مارول دارد. ضمن اینکه کلا انگار شخصیت الون (Eleven)، قدرت های ذهنی او و موضوع سوء استفاده از قدرت های فوق بشری او و دیگر بچه های هم نوع او کاملا ما را به یاد موضوع اصلی کمیک بوک های "مردان ایکس" و جهش یافته های مارول میندازد که در دهه 80 میلادی در اوج محبوبیت بودند.

 

مقالات زیر را هم بخوانید:

10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال " چیزهای عجیب" توصیه میشود!

10 شخصیت نمادین بازی های ویدئویی و هـمتایان آنها در دنیای سینمایی مارول!

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در فیلم های هری پاتر!

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در انیمیشن های دیزنی!

 

10- رابین باکلی و مرد مورچه ای (Robin Buckley & Ant-Man)

رابین باکلی و مرد مورچه ای (Robin Buckley & Ant-Man)

«مایا هاوک» بازیگر نقش رابین باکلی، نیز در این فصل ایفای نقش کرد. نقشی که در فصل سوم این سریال به عنوان بهترین دوست «استیو هرینگتون» شناخته میشد. رابین بیشتر با تندگویی، طنازی و شوخ طبعی، خود را به بقیه ی اعضای گروه نزدیک میکرد، از جمله دوستیِ جدیدی با «نانسی ویلر». نقش رابین بیشتر ، به «مرد مورچه ای» دنیای مارول شباهت دارد، هر دوی آنها پرانرژی، شاد، خالق صحنه های کمدی و با انگیزه برای ایفای نقش خود آماده میشن و در پایان به برجسته ترین چهره ها و نقشهای خودشان تبدیل میشوند.

 

9- مکس میفیلد و بیوه سیاه (Max Mayfield & Black Widow)

مکس میفیلد و بیوه سیاه (Max Mayfield & Black Widow)

مکس میفیلد با بازی «سیدی سینک»، یکی از مهمترین نقشها را در این سریال ایفا میکند و از ستارگان فصل 4 بود که سرنوشتی تراژیک داشت. شخصیتی بی باک و قوی که باید برای کمک به دوستانش نقش طعمه را در مقابل شرور سریال یعنی «وِکنا» بازی کند تا بقیه ی اعضای گروه بتوانند این شرور را بکشند. همچنین به تنهایی آهنگهای «کیت بوش» را در سبک پاپ احیا کرد! (اونایی که فصل 4 رو دیدن میدونن ما چی میگیم). نقش مکس میفیلد بسیار مشابه با نقش «ناتاشا رومانوف» در فیلم Avengers: Endgame است (رنگ موهاشون هم شبیه!) چرا که هر دوی آنها موقعیت های سخت و سرنوشت ساز را درک میکنند و با جانفشانی خودشان به صورت قهرمانانه، باعث پیروزی دوستانشان در انتهای داستان میشوند.

 

8- آرگیل و لوئیز (Argyle & Luis)

آرگیل و لوئیز (Argyle & Luis)

یکی از جدیدترین بازیگران سریال Stranger Things، آرگیل با بازی «ادواردو فرانکو» میباشد که به عنوان بهترین دوستِ جدیدِ جاناتان در فصل 4 ایفای نقش کرد. اما دائما تحت تاثیر مواد مخدر (ماری جوانا) است! بسیاری از مخاطبان به شباهت آرگیل به لوئیز در فیلم های "مرد مورچه ای" اشاره کرده اند، به ویژه اینکه انگار هر دو اصلیتی مکزیکی دارند. هر دوی آنها با ماشین وانت خود که اصلا اوضاع خوبی ندارد رانندگی میکنند که باز هم بهش افتخار میکنند و همراه ماجرایی میشن که اصلا هیچ خبری ازش ندارند، اما باز هم با لبخندی بر روی لبشان راهی این سفر پر هیجان میشوند!

 

7- دکتر برنر و بارون استراکر (Dr. Brenner & Baron Strucker)

دکتر برنر و بارون استراکر (Dr. Brenner & Baron Strucker)

دکتر برنر پس از اینکه سالها مرده پنداشته میشد دوباره برمیگردد تا به «یازده» (Eleven) کمک کند که دوباره قدرتهایش بازیابد و با وکنا مبارزه کند. دکتر برنر با بازی «متیو مودین» بار دیگر اهداف خبیث خودش را برملا میکند دارد زیرا سعی دارد یازده را کنترل کند، اما با مرگ زودهنگام خودش در جلوی چشمان یازده مواجه میشود. شباهت ها برنر به تیپ دکترهای دیوانه در دنیای سینما، باعث شده که او خیلی شباهت پیدا کند به یکی از نقشهای فرعی دنیای MCU مارول، یعنی «بارون ولفگانگ وان استراکر». بارون که مسئول آزمایشاتی بود که دو کاراکتر اسکارلت ویچ و کوئیک سیلور را به وجود آورد؛ یعنی بسیار مشابه با کاری که برنر کرد: خلق «یازده». هردوی آنها بویی از اخلاقیات و بشریت باعث خلق سلاحهای انسانی شدند که نتیجه ای جز مرگ خودشان نداشت.

 

6- استیو هرینگتون و تونی استارک (Steve Harrington & Tony-Stark)

استیو هرینگتون و تونی استارک (Steve Harrington & Tony-Stark)

«جو کیری» با ایفای نقش استیو هرینگتون در سریال Stranger Things به یکی از موفق ترین و مشهورترین چهره ها در این سریال دست مییابد که تا به حال خلق شده. با فصل چهار این سریال میبینیم که استیو به دوستانش برای حل معمای قتل ها در هاوکینز کمک کند تا به وکنا برسند.. کلا سیر تکاملی او در این سریال از شخصیتی خودشیفته، مغرور و زورگو به کاراکتری کاریزماتیک و دوست داشتنی و البته مسئولیت پذیر از نقاط اوج سریال بوده است و این تکامل ما را به یاد تونی استارک در دنیای سینمایی مارول میندازد.

 

5- نانسی ویلر و کاپیتان مارول (Nancy Wheeler & Captain Marvel)

نانسی ویلر و کاپیتان مارول (Nancy Wheeler & Captain-Marvel)

«ناتالیا دایر نانسی ویلر» یکی از نقشهای اصلی سریال Stranger Things و بخش جدا نشدنی این سریال میباشد و به عنوان رهبر تیم تحقیقاتی هاوکینز درباره ی سه قتل وکنا تحقیق میکند. او مهارت های تحقیقاتی خود را در این فصل به نمایش میگذارد و قبل از اینکه وکنا قربانی چهارم خودش را بگیرد از بزرگترین رازهای این سریال با خبر میشود. شباهت بسیار نزدیک نانسی به «کارول دنورز» کارکتر شخصیت کاپیتان مارول، باعث شده هر دو به عنوان رهبرانی واقعی مورد احترام بقیه قرار بگیرند. و البته هردو باید با زن ستیزی موجود در اطراف خود دست و پنجه نرم کنند و بیشتر، نسبت به همتایان مرد، تلاش کنند و به موفقیت برسند.

 

4- وِکنا و گور، قصاب خدایان (Vecna & Gorr, the God Butcher)

وِکنا و گور، قصاب خدایان (Vecna & Gorr, the God Butcher)

دشمن اصلی و جدید سریال Stranger Things در فصل 4، وکنا میباشد، کسی که در نهایت مشخص شد هم هنری کریل بوده و هم «وان» (آزمایش اولیه ی «دکتر برنر»). این کارکتر با بازی «جیمی کمپبل بوئر» به طریق تهدیدآمیز و چندش آوری قربانی های خود را در شهر هاوکینز میگیرد. همچنین او سعی دارد پورتالی بین دهکده و دنیای وارونه (Upside Down) خودش باز کند. با اینکه فیلم "ثور: عشق و تندر" به تازگی اکران شده است اما هواداران شخصیت وکنا را به شخصیت منفی فیلم ثور شبیه دانسته اند ، یعنی گور! هر دوی آنها با سرنوشتی دلخراش در پی انتقامی کینه آمیز هستند و در نهایت به بزرگترین تهدیدی تبدیل میشوند که قهرمانان داستان باهاشون مواجه شده اند.

 

3- جیم هاپر و محافظ سرخ (Jim Hopper & Red Guardian)

جیم هاپر و محافظ سرخ (Jim Hopper & Red Guardian)

کلانتر جیم هاپر که در پایان فصل سوم گمان میرفت کشته شده اما زنده بوده و در گولاگ (زندان شوروی) زندانی شده است و در طول فصل سعی دارد به کمک یاران با وفای خود راهی برای فرار پیدا کند اما در این حین بار دیگر با موجودات دنیای وارونه مقابله کنند تا دوباره پیش دوستان و خانواده شان برگردند. از طرفی، جالب است که هارپر با همتای خود در فاز چهارم مارول با شخصیتی مثل ویژگی های خودش روبرو است یعنی «محافظ سرخ»! یعنی هر دوی این شخصیت ها توسط دیوید هاربور با استعداد ایفای نقش شده اند و هر دو در زندان های شوروی سابق زندانی بوده اند و باید قبل از نابودی نهایی فرار کنند! هاپر و الکسی در ضمن نوعی پدر هم هستند که با فرزندان خود مشکل دارند ولی در نهایت هاپر در این زمینه موفق تر عمل میکند.

 

2- داستین هندرسون و مرد عنکبوتی (Dustin Henderson & Spider-Man)

داستین هندرسون و مرد عنکبوتی (Dustin Henderson & Spider-Man)

یکی از محبوب ترین و بانمک ترین شخصیتهای سریال Stranger Things، کارکتر «داستین هندرسون» می باشد. در فصل چهارم، میبینیم که داستین به کلوب Hellfire دبیرستان هاوکینز میپیوندد و این مساله بهش این فرصت رو میده تا کاملاً ویژگی های برتر خودش رو در جذب مخاطب به رخ بکشه! داستین بیشتر شبیه به مرد عنکبوتی با بازی «تام هالند» است. هر دوی آنها با اکثر بچه های دبیرستانشون نمی جوشن و سازگار نیستند؛ ولی هیچ وقت نمیگذارند که این مساله آنها را از دنبال کردن علایقشان باز دارد و در نهایت به قهرمانان واقعی بدل میشوند.

 

1- یازده و اسکارلت ویچ (Eleven & Scarlet Witch)

یازده و اسکارلت ویچ (Eleven & Scarlet Witch)

«میلی بابی براون» بار دیگر با نقش «یازده» (الون/Eleven) در فصل چهارم خوش میدرخشد و اصلا با همین نقش بود که مشهور شد. او سعی دارد به کمک دکتر برنر و اوونز، دوباره قدرتهایش را که از دست داده بود را برگرداند و بتواند با شرور سریال یعنی وکنا مقابله کند و دریچه ی دنیای وارونه را برای جلوگیری از ورود به دنیای واقعی برای همیشه ببندد. یازده هم به همتای خود در MCU مارول یعنی «اسکارلت ویچ»، شباهت دارد و مانند «واندا ماکسیموف» دارای قدرتهای فوق العاده است، که او را به شخصی قوی و خطرناک تبدیل میکند. همچنین یازده، یک نیمه تاریکِ پنهان شده از خود دارد که اگر پدیدار شود میتواند برای کل جهان خطرآفرین باشد.

 

Dracula

All rights reserved © Spidey.ir 2022

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال " چیزهای عجیب" (STRANGER THINGS) توصیه میشود!

10 خبیث دنیای سینمایی مارول و همتایان آنها در سری فیلم های جنگ ستارگان

10 شخصیت نمادین بازی های ویدئویی و هـمتایان آنها در دنیای سینمایی مارول!

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در فیلم های هری پاتر!

10 قهرمان دنیای سینمایی مارول و همتایان آنان در انیمیشن های دیزنی!

15 دفعه ای که سریال ها و فیلم های هالیوودی از کمیک بوک تقلید کردند

10 كمیك برتر افراد ایكس (X-MEN)

10 کمیک غیر مارولی که میتوانند برای هواداران مرد عنکبوتی جالب باشند!

20 كمیك برتر ترسناك (HORROR COMICS)

15 کمیک بوک فانتزی برتر تاریخ

10 کمیک بوک برتری که از روی گیم اقتباس شده اند

10 کمیک بوک که برای علاقمندان به سریال "ویچر" (WITCHER) توصیه میشود!

10 کمیک بوکی که برای علاقمندان به سریال "بازی تاج و تخت" (GAME OF THRONES) توصیه میشود

20 گیمی که احتمالا خبر نداشتید از رویشان کمیک منتشر شده!

10 فیلم برتری که براساس ویدئو گیم ساخته شده اند

20 کراس اور عجیبی که در دنیای کمیک اتفاق افتادند

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Dracula
#1 Dracula 1401-05-03 13:52
راستش ترجمه‌ی این مقاله خیلی برام لذت‌بخش بود، ربط دادن نقش و کارکتر یک بازیگر با دنیای سینمایی مارول، موضوع جالبی بود به نظرم. یه سری از بخش‌ها هم توسط بچه‌های حرفه‌ای اسپایدی ویراستاری شد که کیفیت کار رو بالا برد.
منتظر نظراتتون هستم.
نقل قول کردن
john constantine
#2 john constantine 1401-05-03 22:58
حقیقتش من هنوز فصل 4 رو ندیدم تو فصل 3 هستم هنوز برای همین کامل نخوندم ولی بازم هم تشکر بابت ترجمه
نقل قول کردن
Dracula
#3 Dracula 1401-05-04 12:55
به نقل از john constantine:
حقیقتش من هنوز فصل 4 رو ندیدم تو فصل 3 هستم هنوز برای همین کامل نخوندم ولی بازم هم تشکر بابت ترجمه

خواهش میکنم دوست عزیز.
این سریال از اون دسته سریال‌هایی هست که هر چه جلوتر میره جذاب و هیجان‌انگیزتر میشه و روند داستانی جذابی رو داره پشت‌سر میزاره. پیشنهاد میکنم حتما بعد از دیدن فصل سوم بلافاصله فصل بعد رو ببینید.
نقل قول کردن
amir_avengers
#4 amir_avengers 1401-05-06 21:44
خیلی مقاله جالبی بود. من عاشق فصل 4 شدم. بهترین و خفن ترین و جذاب ترین فصل این سریال شاهکار بود :-)
نقل قول کردن
the Batman
#5 the Batman 1401-05-06 22:10
سریالش خوبه ولی کاش بتمنم بیاد
نقل قول کردن
Bucky WS
#6 Bucky WS 1401-05-06 22:14
به نقل از the Batman:
سریالش خوبه ولی کاش بتمنم بیاد

امشب بتمن شاسکول هت تریک کرده :lol:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید