10 فیلم ناامید كننده ابرقهرمانی (Ten Disappointing Superhero Movies)

فیلم های نا امید کننده ابرقهرمانی

 چند روزی هست كه فیلم جدید چهار شگفت انگیز روانه سینماهای جهان شده و با كیفیت بسیار پایین خودش همه را شاكی كرده. به همین بهانه سایت newsarama.com كه یكی از برترین و معتبرترین سایت های كمیك بوكی در جهان یباشد لیستی تهیه كرده تحت عنوان "10 فیلم سوپرهیرویی نا امید كننده" كه بسیار دقيقه.

 توضيح مهم: این لیست بدترین فیلم های تاریخ ژانر ابرقهرمانی نیست (البته برخی از آنها در آن لیست هم جا دارند!) در واقع  اینها فیلم هایی هستند كه توقعات بالایی ازشون میرفت ولی در نهایت به دلایلی  هواداران كمیك بوكی را ناامید كردند! (اگر ميخواهيد با بدترين فيلم هاي كميك بوكي آشنا شويد اينجا  را كليك كنيد)

  

10 – شوالیه تاریكی برمیخیزد (The Dark Knight Rises)

شواليه تاريكي برميخيزد

محصول سال: 2012

كارگردان: كریستوفر نولان

یقینا فیلم "شوالیه تاریكی" یكی از برترین فیلم های ابرقهرمانی تاریخ سینماست. این فیلم توقعات را به شدت از ژانر ابرقهرمانی بالا برد. بنابراین به نظر میرسید وزن كل دنیا روی شانه های قسمت سوم سنگینی میكند. البته قسمت سوم یعنی "شوالیه تاریكی برمیخیزد" فیلم بدی نیست (نولان حتی در بدترین حالت خودش هم فیلمساز بزرگیه). ولی فیلمنامه ای كه او نوشته بود پر بود از حفره های بزرگ كه تماشاچی را حیران میكرد. ضمن اینكه شخصیت خبیثی كه برای فیلمش انتخاب كرد (یعنی Bane) به هیچ وجه به پای شخصیت های خبیث قسمت دوم نمیرسید و انگيزه  درست و حسابی برای شرارت نداشت. در نهایت هم شوالیه تاریكی برمیخیزد زیر بار سنگین توقعاتی كه ازش میرفت مدفون شد.

 

9- پانیشر: منطقه جنگی (Punisher: War Zone)

پانيشر منطقه جنگي

محصول سال: 2008

كارگردان: لكسی الكساندر

پانیشر روی كاغذ آسان ترین شخصیت دنیای كمیك بوك برای اقتباس شدن براي دنیای سینما به شمار میاد. ولی معلوم نیست چرا هیچ وقت فیلم خوبی از رویش ساخته نشده. بلاخره پس از چندی تلاش نافرجام آقای «لكسی الكساندر» قول داد اقتباس خوبی از رویش بسازد. این فیلم كه از كمیك های بینظیر و تاریخی كه «گارث انیس» برای پانیشر نوشته بود الهام گرفته بود ، "پانیشر: منطقه جنگی" نام داشت و قرار بود یك اكشن تمام عیار باشد. خیلی ها انتظار داشتند یك فیلم جمع و جور ولی بیاد ماندنی و cult ببینند ولی در عوض فیلمی  نصیب شان  شد كه اونقدر دارك و خشن بود كه حال ادم را بهم میزد و حد و مرزی در نشان دادن خشونت بيمنطق نداشت! بدتر اینكه فیلم نه داستان منسجمی هم داشت و نه نقش آفرینی های مطلوبی.

 

8- اسپان (Spawn)

فيلم spawn

محصول سال: 1997

كارگردان: مارك دیپه

كمیك های «اسپان» در دهه 90 محبوبیت فوق العاده ای داشتند . این كمیك به طور معركه ای دنیای تیره و تار كمیك بوك ها را در اواخر دهه 80 را با زلم زيمبوي  رایج در ابتدای دهه 90 تركیب میكرد. اسپان باعث علاقمند شدن نسل جدید به كمیك بوك شد. ولی وقتی قرار شد فیلمی از رویش ساخته شود در كمال ناباوری لحنی تلطیف شده مورد استفاده قرار گرفت كه با حال و هوای اصلی كميك های اسپان مغایرت داشت و بیشتر انگار تین ایجیر پسند بود تا اینكه بخواهد علاقمندان خاص كمیك ها را راضی كند. به عبارتی دیگر كمیك های اسپان نوعی خشونت خاص ، چندش آور و البته هدفمند داشتند ولی در فیلم هیچ خبری از این المان ها نبود. از جلوه های ویژه مسخره فیلم هم هرچه كمتر بگوییم بهتر است!

 

7- ریشه های مردان ایكس: ولورین (X-Men Origins: Wolverine)

ریشه های مردان ایكس: ولورین (X-Men Origins: Wolverine)

محصول سال: 2009

كارگردان: گوین هود

از همان لحظه ای كه هواداران مردان ایكس هیو جكمن را در لباس ولورین دیدند به فاكس التماس میكردند فیلم اختصاصی ولورین را با حضور این بازیگر بسازد . ولی متاسفانه این فیلم به هیچ وجه انتظارات آنها را برآورده نكرد و خیلی ها به آن لقب فاجعه دادند (البته این فیلم در گیشه فرو ش خوبی كرد) این فیلم به جای تمركز روی شخصیت ولورین یك عالمه میوتانت دیگر وارد داستان از هم گسیخته خود كرد. ضمن اینكه حسابی هم گند زد به شخصیت های معروفی مثل «گمبیت» و «ددپول» . و البته داستان و اتفاقات  فیلم كه  واقعا هنوزم برای هواداران ایكس من عجیب است و حتی با فیلم های قبلی و بعدی این سری هم همخوانی ندارد!

 

6- مرد عنكبوتی 3 (Spider-Man 3)

مرد عنكبوتي 3

محصول سال: 2007

كارگردان: سم ریمی

سم ریمی با فرنچایز مرد عنكبوتی غوغا كرده بود. قسمت های اول و دوم او بسیار موفق و دوست داشتنی بودند. همه چیز مهیای یك اختتامیه باشكوه در قسمت سوم بود . داستانك هایی كه به مرور در قسمت هاي قبلی معرفی شده بودند به اوج خود رسیده بودند (مثل خصومت پیتر پاركر و هری آزبورن) همه منتظر بودند تا طلسم خوب نبودن قسمت سوم تریلوژی ها شكسته شود ولی ناگهان همه چيز خراب شد . مرد عنكبوتی 3 هواداران اصیل مرد عنكبوتی را به گریه انداخت. این فیلم از كثرت شخصیت های خبیث در رنج بود (خیلی ها هنوز بابت  انتخاب شدن  «توفر گریس» برای نقش «ونوم» حیران هستند!) رفتارهای پیتر پاركر پس از تسخیر شدن توسط سیمبیوت فضایی هم هنوز باعث چندش هواداران میشود.  انگیزه های هری ازبورن و مرد شنی برای شرارت هم بسیار آبكی و نخ نما بود (به خصوص ربط دادن مضحك اریجین مرد شنی به مرگ عمو بن) میگویند سونی خیلی در كار ریمی دخالت كرده ولی در هر حال مرد عنكبوتی 3 به هیچ وجه چیزی نبود كه میخواستیم.

 

5- هالك (Hulk)

فيلم هالك

محصول سال: 2003

كارگردان: آنگ لی

در ابتدای دهه قرن بیست و یكم و به خاطر موفقیت چشمگیر فیلم هایی مثل مرد عنكبوتی و مردان ایكس استودیوی یونیورسال هم به فكر ساختن فیلم هالك افتاد. مشكل اصلی فیلم این بود كه كارگردانش (یعنی «انگ لی») خیلی قضیه را جدی گرفته بود! بنابراین هالك تبدیل شد به غمگین ترین و كم هیجان ترین سوپرهیرویی تاریخ! نوعی ناهمگونی اذیت كننده ای بین لحظات به ظاهر  Fun  و Campy فیلم و عناصر جدی و عمیق اش (مثل بدرفتاری با كودكان) به چشم میخورد به همین دلیل شاهد صحنه هایی مثل كشته شدن مادر بروس بنر به دست پدرش  خلق شد (انهم جلوی جشمان بروس!) برخی از سكانس های فیلم هم هنوزم عذاب اور هستند (مثل مبارزه هالك با آن سگ های میوتانت یا تبدیل شدن پدر بروس بنر به Absorbing Man).

 

4- چهار شگفت انگیز (Fantastic Four)

چهار شگفت انگيز - پوستر

محصول سال: 2015

كارگردان: جاش ترانك

ریبوت چهار شگفت انگیز هم توقعاتی بالایی ازش میرفت. فاكس رویش حساب ویژه ای باز كرده بود و میخواست آغازگر فرنچایز جدید برایش باشد . ضمن اینكه فاكس در سر رویای داستن یك یونیورس سینمایی مشترك با مردان ایكس داشت (چیزی مشابه با دنیای سینمایی مارول) . تا اینكه تریلر اول فیلم منتشر شد و استقبال گرمی هم از ان به عمل آمد ولی بعد خبرهای بدی درباره دعواهای كارگردان با فاكس به بیرون درز كرد. تا اینكه این فیلم بلاخره  منتشر شد و با سر به زمین خورد (هم در گیشه و هم نزد منتقدین) . این فیلم به قول معروف از بیخ و بن مشكل دارد و هوادرانی كه میخواستند پس از سالها انتظار یك فیلم درست درمون از اولین خانواده مارول ببینند را حسابی نا امید كرد. 

  

3- مرد پولادین (Man of Steel)

مرد پولادین (Man of Steel)

محصول سال: 2013

كارگردان: زك اسنایدر

"مرد پولادین" به هیچ وجه فیلم افتضاحی نیست ولی شاید برای خیلی هواداران كمیك بوكی ناامید كننده ترین فیلم تاریخ دی سی باشد. وارنر كه با فیلم قبلی سوپرمن یعنی "بازگشت سوپرمن" نتوانسته بود به خواسته های خود برسد تصمیم گرفت این دفعه شانس خود را با «زك اسنادیر» امتحان كند. البته بعضی ها میگویند كه اسنایدر زوایای جدید و قبلا نشان داده نشده از شخصیت سوپرمن را بهشان نشان داده ولی به عقیده غالب طرفداران سوپرمن ، اسنایدر در این زمینه زیاده روی كرده و باعث شد تخریبی بی دلیل و متغایر با ذات سوپرمن در یك سوم پایانی فیلم نشان داده شود . ضمن اینكه تغییرات عجیب در شخصیت پردازی سوپرمن ایجاد كرد كه تا ابد غیر قابل توجیه خواهد بود.

 

2- بی باك (Daredevil)

پوستر بی باك (Daredevil)

محصول سال: 2003

كارگردان: مارك استیون جانسون

فاكس سرمست از موفقیت فیلم مردان ایكس وسوسه شد تا پای شخصیت نسبتا گمنام مارول یعنی "بی باك" (Daredevil) را به سینما باز كند. نام بازیگران فیلم باعث قوت قلب خیلی ها شد: بن افلك، كالین فارل، جنیفر گارنر و مایكل كلارك دانكن. حتی نقدهایی كه قبل از آغاز فیلمبرداری بر فیلمنامه نوشته شد نيز بسیار مثبت بود و خبر از ساخته شدن اثری متفاوت میداد. ولی متاسفانه سازنده فیلم اصلا در حد و اندازه های پروژه نبود. ضمن اینكه جلوه های ویژه هم بسیار بد بود (چون فاكس بودجه كافي به فيلم اختصاص نداد) و در كمال تعجب اكثر نقش آفرینی هم افتضاح بود. از حفره های داستاني هم بهتر است هیچ سخنی نگوییم. البته ناگفته نماند كه بعدها فاكس نسخه مخصوص كارگردان (Director's Cut) این فیلم را عرضه كرد كه صحنه های اضافه زیادی داشت و نسبت به نسخه سینمایی بسیار قابل تحمل تر بود.

 

1- گرین لنترن (Green Lantern)

گرین لنترن (Green Lantern)

محصول سال: 2011

كارگردان: مارتین كمبل

واقعا به سختی میشه گفت كه فیلم "فانوس سبز" بیشتر برای وارنر نااميد كننده بود یا برای هواداران! در هر حال این فیلم تمام رشته های وارنر را كه میخواست یك عالم سینمایی مثل عالم سینمایی مارول و دیزنی داشته باشد پنبه كرد. مشكل اصلی اینجا بود كه وارنر بارها و بارها فیلم را ادیت كرد و در نتیجه آنقدر حفره های داستانی در ان به وجود كه از حفره های پنیر سوئیسی هم بیشتر بود و باعث شد تا نسخه نهایی شبیه به آگهی بازرگانی برای چند تا اسباب بازی شود تا یك فیلم منسجم! شخصيت پردازي و انگيزه قهرمان فيلم هم كاملا مخدوش شد.  در هر حال اگر فانوس سبز فیلم بهتری بود الان ما شاهد یك عالم سینمایی قوی از دی سی بودیم. بنابراین این فیلم در صدر لیست ما قرار میگیرد چون با ساخته شدنش هوادران دی سی را چند سال بیشتر منتظر شكل گرفتن عالم سینمایی براساس شخصیت های مورد علاقه خود نگه داشت.

 

مترجم: مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت Newsarama

آدرس مقاله به زبان انگلیسی: Ten Most Disappointing Superhero Movies

All rights reserved © Spidey.ir 2016

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

اگر از این مقاله خوشتان آمده پس حتما مقالات زیر را هم بخوانید:

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

10 فیلم ناامید كننده ابرقهرمانی  

بدترین بازیگرانی که برای فیلم های ابرقهرمانی انتخاب شدند

50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"

50 فیلم ابرقهرمانی و کمیک بوکی برتر تاریخ سینما

نقد و بررسی فیلم های سینمایی مرد عنكبوتی

رتبه بندی فیلم های دنیای سینمایی مارول (MCU)

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

رتبه بندی فیلم های دنیای ایکس من (X-MEN FILMS)

10 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ سینما

20 انیمیشن ابرقهرمانی برتر تاریخ

بدترین فیلم های كامیك بوكی تاریخ سینما!

بدترین بازی های ابرقهرمانی  

10 فیلم ابرقهرمانی/کمیک بوکی فراموش شده سینما

10 فیلم و مجموعه برتر ابرقهرمانی که هواداران ساخته اند + لینک دانلود

10 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

20 خبیث برتر فیلم های کمیک بوکی مارول

10 نقش آفرینی برتر فیلم های کمیک بوکی

برترین خبیثان فیلم های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

s.kraven
+2 #181 s.kraven 1394-05-22 01:03
179#
آخه تو اوج این بحثا من بیرون بودم :lol: ولی خوبه که دوزار برام اعصاب مونده ;-)
نقل قول کردن
blackspidey
+2 #182 blackspidey 1394-05-22 01:11
وای خدا اینا چرا اینجورین؟؟؟مثکه دست جمعی برنامه ریختن حمله کنن یدفه.بابا چرا مذخرف میگین خوبه آقای ترابی هم گفت این مقاله ترجمس.ای بابا آخه حداقل شعور خودتونو پایمال نکنید من نمیفهمم سایتی ک اینهمه کمیک دیسی ترجمه میکنه چرا باید ضد دیسی باشه ای بابا.شورشو در آوردین دیگ.ن تنها ب شعور خودتون و دیگران توهین میکنین بلکه ب طرز فجیحی میرید رو اعصاب آدم بس کنید حداقل آبروی خودتونو حفظ کنید شعور خودتونو نشون بدید یکم.اگه مردید حرف حساب بزنید
بنده خدا آقای ترابی بنده خدا عمو مختار همه ی اساتید و کاربرا ک میان اینهمه زحمت میکشن خودشون مقاله میدن ترجمه هم میکنن ب سوالای من و شما پاسخ میدن ولی در نهایت همچین نتایجی میگیرن همچین حرفایی پشت سرشون ن تنها تو این سایت بلکه تو یسری جاهای دیگ زده میشه واقن براتون متاسفم
نقل قول کردن
blackspidey
+2 #183 blackspidey 1394-05-22 01:21
#179
اینا یادشون رفته قبل از اکران مرد پولادین چ حرفهایی راجع ب اون فیلم زده میشد...میگفتن رکورد فروش اونجرز رو میزنه فوق العاده میشه و...البته اینا اون موقع در حال لذت بردن از سریال arrow و فیلمهای نولان و بازی های بتمن بودن ک از حرفهای مردم و منتقدا هم خبری نداشتن و فقط حرف چرت میزدن و خیال میکردن خیلی کارشون درسته و فن واقعی هستن....والا... باید ع خودشون حرف زد باهاشون..
خواهشا این کامنتمو پاک نکنید منفی بدید ولی پاک نکنید یسری وقتا باید توهین کرد در جواب توهین
نقل قول کردن
s.kraven
+2 #184 s.kraven 1394-05-22 01:24
182#
این نهایت قدرنشناسیه :sad:
بعد حرف منطقی هم میزنی یا بحثو منحرف میکنن یا لال میشن . البته من به این نتیجه رسیدم که بی منطق حرف زدنشون زیر سر اون معلومات یا بهتره بگم مطالعات ناچیزشونه.همون یه ذره رو هم از نولان و راکستدی گرفتن الته برخیشون.هوادار دی سی خوب هم داریم ;-)
نقل قول کردن
kaito
+2 #185 kaito 1394-05-22 01:36
به نقل از s.kraven:
182#
این نهایت قدرنشناسیه :sad:
بعد حرف منطقی هم میزنی یا بحثو منحرف میکنن یا لال میشن . البته من به این نتیجه رسیدم که بی منطق حرف زدنشون زیر سر اون معلومات یا بهتره بگم مطالعات ناچیزشونه.همون یه ذره رو هم از نولان و راکستدی گرفتن الته برخیشون.هوادار دی سی خوب هم داریم ;-)

نمیدونم باورتون میشه یا نه ولی از بس با بعضی از این دیسی فنا کم اطلاع ( خیلی جلو خودمو گرفتم چیز دیگه ای ننویسم :-* ) بحث کردم سر درد گرفتم دارم قرص میخورم.
رفته بودم یجایی با چند تا از دوستام. البته دوستای دوستم در اصل. واسه چنداشون که باید توضیح میدادم بتمن و سوپرمن نمیتونن بیان تو اونجرز. از اونطرف هم دوتا دیگه بودن هی میگفتن ما اطلاعات داریم و فلان و فلان ازشون پرسیدم هارلی کویین کیه؟ نمیدونستن. یدونه کنفسیوس هم بود که وقتی بحث کمیک پیش اومد گفت هیچی نمیدونه از کمیک ولیاز اینا سرتر بود. یه مارول فن هم داشتیم که آبروی هرچی مارول فن بوده برده نگم بهتره. خاک برسر تاحالااسم ددپول به گوشش نخورده فکر می کنه همون ددپوله که تو ایکس من اوریجینس بود!!!!!!!!
یکی من بودم و دوستم. یعنی سر همین قضیه سوپرمن و بتمن مردیم و زنده شدیم. واقعا میزان اطلاعات کمیک بوکی... اونم نه حداقل فیلم های ابر قهرمانی تو ایران کمه.
یه چندتا خوباش بودن که ماییم :lol:
نقل قول کردن
s.kraven
+2 #186 s.kraven 1394-05-22 01:43
185#
:lol:
یه بار یکی از دوستام بهم گفت دقت کردی تا حالا اسپایدرمن تو فیلمهای بتمن نبوده :P
بعد دو ساعت توضیح دادم این دی سیه اون یکی ماروله :D
یا قضیه رایت مارول رو به مخشون فرو کردم یا دو ساعت توضیح دادم که اسپایدرمن ریبوت شده .کلی هم راجع به اون دست شاخدار فراماسونی توضیح دادم بهشون و...
نقل قول کردن
mtm
+1 #187 mtm 1394-05-22 14:24
ببینید دوستان ...
من و دیگر مدیران ارشد این سایت با این چیزا نا امید نمیشیم
رسالت من شناساندن کمیک بوک های ابرقهرمانی به جامعه ایرانی هاست
در این راه تا بتونم و بتونیم کمیک ترجمه میکنیم ، مقاله مینویسیم و ...

برامون هم مهم نیست که یه عده خوششون بیاد یا نه
مقاله های سایت هم که من یا خیلی از مدیران ترجمه کرده اند و میکنند از بهترین هاست و top هستند. مثل همین مقاله که از سایت newsarama برداشتم و ادرسش هم تو مقاله هست
این سایت به همراه comicbookresour ces سایت های مرجع هستند. اونقدر هم معتبر هستند که مارول و دی سی بهشون preview و اخبار اختصاصی میده تا تو سایتشون منتشر کنند
البته چیز خاص و جنجالی هم تو این مقاله نبود
باور کنید سالهاست که تو سایتها و فروم های خارجی هواداران از مرد عنکبوتی 3، گرین لنترن، شوالیه تاریکی برمیخیزد و دردویل و ... بد میگن

ولی متاسفانه تو ایران چون سایت های کمیک بوکی جدیدا تاسیس شدن و معمولا بحث های خوب و محکم توشون انجام نمیشه ، بعضی ها از دیدن چنین مباحثی تعجب میکنند

ولی کم کم درست میشه . الانم به نظرم خیلی نسبت به اوایل تاسیس سایت معلومات کاربران بالا رفته
نقل قول کردن
mtm
+1 #188 mtm 1394-05-22 14:30
یک نکته دیگه ...
متاسفانه روند اشنایی با ابرقهرمانان تو ایران معکوسه
یعنی تو امریکا معمولا اول کمیک میخونن و بعد میرن سراغ بازی و انیمیشن با اینکه اگه از طریق انیمیشن با ابرقهرمانها اشنا میشن بعدش میرن کمیک ولی تو ایران همه فقط بازی میکنن و انیمیشن دانلود میکنن ولی هیچ وقت سراغ کمیک نمیرن ! تازه ادعا میکنن که هوادار فلان شخصیت هم هستن!!!

ولی اگه دقت کنید spidey.ir مبنای اصلیش کمیک بوکه
ما همه چیز رو با ذات اصلی خودش میسنجیم
واقعا تا قبل از سایت ما مقالاتی مانند "اشنایی با بزرگان اسپایدرمن"، "لحظات ماندگار اسپایدرمن"، "اولین های اسپایدرمن" و آشنایی با دشمنان اسپایدرمن... هرگز در هیچ جایی یافت نمیشد

اتفاقا نوشتن چنین مقالاتی خیلی سخته چون دانش بالای کمیک بوکی میطلبه
و الا خیر ترجمه کردن و عکس و لینک دانلود گزاشتن و ... که کاری نداره
ولی ما این کارو کردیم جون میخواستیم اینو جا بندایم که "اصل کمیک بوکه"
نقل قول کردن
Agent spidey
+1 #189 Agent spidey 1394-05-22 14:54
زنده باد spidey.ir :lol:
زنده باد آقای ترابی :lol:
زنده باد اساتید و کاربرای سایت :lol:
زنده باد
نقل قول کردن
Dr.Spidey
#190 Dr.Spidey 1394-05-22 15:53
به نقل از mtm:
یک نکته دیگه ...
متاسفانه روند اشنایی با ابرقهرمانان تو ایران معکوسه
یعنی تو امریکا معمولا اول کمیک میخونن و بعد میرن سراغ بازی و انیمیشن با اینکه اگه از طریق انیمیشن با ابرقهرمانها اشنا میشن بعدش میرن کمیک ولی تو ایران همه فقط بازی میکنن و انیمیشن دانلود میکنن ولی هیچ وقت سراغ کمیک نمیرن ! تازه ادعا میکنن که هوادار فلان شخصیت هم هستن!!!

ولی اگه دقت کنید spidey.ir مبنای اصلیش کمیک بوکه
ما همه چیز رو با ذات اصلی خودش میسنجیم
واقعا تا قبل از سایت ما مقالاتی مانند "اشنایی با بزرگان اسپایدرمن"، "لحظات ماندگار اسپایدرمن"، "اولین های اسپایدرمن" و آشنایی با دشمنان اسپایدرمن... هرگز در هیچ جایی یافت نمیشد

اتفاقا نوشتن چنین مقالاتی خیلی سخته چون دانش بالای کمیک بوکی میطلبه
و الا خیر ترجمه کردن و عکس و لینک دانلود گزاشتن و ... که کاری نداره
ولی ما این کارو کردیم جون میخواستیم اینو جا بندایم که "اصل کمیک بوکه"

واقعا راست میگی مردم فکر میکنن که صنعت کمیک یه صنعت پوچ و بیهوده هس ولی نمیدونن که چقد حرفه ایه و هرکسی نمیتونه بهش پا بزاره
نقل قول کردن
Sherlockian
#191 Sherlockian 1394-05-22 15:55
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی چجوری میشه عکس گذاشت تو نظرات ؟؟؟یعنی عکسو اپلود کردم ولی لینک پیش نمایش رو کپی کردم تو بخش نظرات پیست کردم ولی لینکش غیب شد
نقل قول کردن
The Rock
+1 #192 The Rock 1394-05-22 18:51
#188آقای ترابی به نظر من تو ایران به این خاطر کسی سراغ کمیک نمیره چون شاید فکر میکنن کمیک مال بچه هاست میگن کمیک دیگه چیه بابا درصورتی که اشتباهه کمیک رو هر کسی با هر سنی میتونه خوند
نقل قول کردن
The Rock
#193 The Rock 1394-05-22 18:54
به نقل از Hesam avenger:
دوستان ببخشید بابت اسپم ولی چجوری میشه عکس گذاشت تو نظرات ؟؟؟یعنی عکسو اپلود کردم ولی لینک پیش نمایش رو کپی کردم تو بخش نظرات پیست کردم ولی لینکش غیب شد


شما نمیتونی تو بخش نظرات عکس بزاری فقط میتونی اونو آپلود کنی فقط مدیران میتونن عکس رو نمایش بدن
نقل قول کردن
Samwel Tarly
+1 #194 Samwel Tarly 1394-05-22 19:18
واقعا حال منو شماره 10 خراب کرد.من واقعا فکر می کردم که این فیلم بترکونه اما همه چی خراب شد. :cry:
#188شما حرف دل منو زدی.من از سایت شما کمیک می خونم و مقاله هایی درباره شخصیت ها می خونم اما همیشه داداشم منو مسخره میکنه و میگه که ارشیا.تو هنوز تو دوران بچگیت موندی.بزرگ نمیشی :-|
نقل قول کردن
wolverin24
#195 wolverin24 1394-08-27 09:33
بابا چرا انقد به ریشه های مردان ایکس ولورین گیر می دین به نظرم بهترین فیلمی که به عمرم دیدم
اما با بقیه لیست شدیدا موافقم
به نظرم درداویل هم خوب بود چون یک هم زاد پنداری خوبی تونستم باهاش برقرار کنم
البته با این دوتا فیلمی که گفتم قطعا همتون می ریزین سرم که تو تا حالا فیلم ندیدی برو فلان و فلانو ببین
ولیکن من عاشق فیلم و سریالم و روزی تقریبا دو ساعت براش وقت می زارم و زیاد فیلم دیدم ولیکن ولورین بهترینشون بود
نقل قول کردن
spider emad
#196 spider emad 1395-03-26 22:36
اقای ترابی یه خواهشی ازتون دارم.اینه که این مقاله رو و اون مقاله بهترین مبارزات فیلم های کمیک بوکی رو آپدیت کنید.بخدا حیفه bvs اینجا و سیویل وار جنگ فرودگاه و آخرش تو لیست نباشن.
نقل قول کردن
مهرداد کلامی‎
#197 مهرداد کلامی‎ 1395-03-27 00:07
به نقل از parker:
به نقل از mtm:
به نقل از Darkseid:
انگار سوپرمن رو نمیشنایی اون به جون مردم اهمیت نمیده اون میخواد امید مردم رو نجات بده

من شخصا از همه شما کاربران عزیز و گرامی بابت درج این کامنت در سایت خود عذر خواهی میکنم

یک سئوال ...
سوپرمن چطور میخواد امید مردم رو نجات بده وقتی جان ندارن؟

یه سئوال دیگه ...
ادمی که به جان بقیه اهمیت نمیده چطور میخواد به بقیه امید بده؟
تو عمرم مزخرف زیاد شنیده بودم ولی این یکی مزخرف ترین مزخرفی بود که شنیده بودم

آقای ترابی چه میشه کرد ؟ یه سری طرفدار الکی متعصب هستن که هرجور شده می خوان به دیگران تحمیل کنن که چیزی که دوست دارن برتره. حالا اگه هزار تا دلیل منطقی بیاریم که اشتباه میکنی ، بازم حرف خودشون رو میزنن. من با این جور آدما زیاد بحث کردم. یا توسایت های ایرانی یا خارجی و یا کمیک بوکی و غیر کمیک بوکی . چه به نفع دی سی باشه یا چه به نفع مارول . نمی خوام به هیچ کدوم بد گفته باشم ولی 90 درصد کسایی که میان و تو سایت های مختلف درباره چیز های مختلف نظر میدن ، یا فیلم رو ندیدند ویا کمیکش رو نخوندند. به هر حال ما به اینجور کامنت های مزخرف عادت داریم. ;-)

خدای نکرده نمی خوام بی احترامی کرده باشم ولی ابر قهرمان داریم تا ابرقهرمان واز طرفی شخصیت پردازداریم تاشخصیت پرداز منظورم اینه که مثلا همین اسپایدرمن خودمون ببینید چه ابوهتی داره واقعاابرقهرمانی جاداره که به راحتی وارد قلب وذهن هرکسی می شه وبااینکه قدرت های فرابشری داره اما بازهم عاقلانه وقابل پذیرش هست اما سوپرمن...راستش می دونید گفتم شخصیت پردازبه نظر من دنیای دی سی به جای لباس بایدسعی کنه یکم شخصیت خودسوپرمن رو بچرخونه وجوری شخصیت پردازی بشه که کسایی به جزطرفداراش (دوآتیشه) بهش علاقه مندبشن البته قدرت هاش رو می شه تحمل کردولی کلارک کنت واقعا... شخصیت ضعیف وآبکی داره .البته این دلیل نمی شه که ابرقهرمان های دی سی به دردنمی خورن حالا می ریم سراغ بتمن ببینید چه قدرعالیه چه شخصیت پرعمقی داره چه شخصیت واقع گرایی داره اما به نظرمن ابرقهرمان هاروهم می شه بهبودبخشید.یعنی حتی یه شخصیت مسخره روکه حتی توی کارتون هاهم به زورجاش می دن می شه با اضافه کردن بعدهای شخصیتی تبدیل به شخصیت هایعالی سینمایی کرد.به هرحال شایدسخنم برای طرفداران سوپرمن کمی تلخ باشه ولی این حقیقته حقیقتی که خودشون هم ازاون باخبرند.
نقل قول کردن
Amir spidey
#198 Amir spidey 1395-03-27 00:23
#200
ببخشید شما چند تا کمیک تا حالا از سوپرمن خوندید؟
نقل قول کردن
Hobbit
#199 Hobbit 1395-03-27 01:13
#199
دوستان عزیزی که این نظرو خوندن یا نوشتن یا عقیده دارن یه سری به 10 کمیک برتر سوپرمن از مقالات همین سایت هم بزنن بد نیست :-*
نقل قول کردن
mtm
#200 mtm 1395-03-27 02:28
به نقل از spider emad:
اقای ترابی یه خواهشی ازتون دارم.اینه که این مقاله رو و اون مقاله بهترین مبارزات فیلم های کمیک بوکی رو آپدیت کنید.بخدا حیفه bvs اینجا و سیویل وار جنگ فرودگاه و آخرش تو لیست نباشن.

این مقاله که ترجمه است.از سایت معتبر newsarama ترجمه شده . نمیشه اپدیت اش کرد ولی اون بهترین مبارزات رو حتما اپدیت مبکنم
نقل قول کردن
مهرداد کلامی‎
#201 مهرداد کلامی‎ 1395-03-27 20:49
به نقل از Hobbit:
#199
دوستان عزیزی که این نظرو خوندن یا نوشتن یا عقیده دارن یه سری به 10 کمیک برتر سوپرمن از مقالات همین سایت هم بزنن بد نیست :-*

ببخشید عزیزم به نظر شما من یا هرکس دیگه ای اگه این ده تاکمیکوبخونیم نظرمون راجع به ضعف سوپرمن در نزدیکی به روحیات مردم عوض می شه؟!مردم معمولا به شخصیتی احساس نزدیکی می کنن که ازقشرخودشون باشه وهمدردخودشون ولی نه ازکسی که واسه خودش خداست وفقط جلوی بلایای عجیب و غریبو با کلی خسارت و به بهای جون انسان ها می گیره مثل این میمونه که شما بیای منوبکشی بعدبگی برای حفاظت ازمن اینکاروکردی نه! ولی من گفتم این شخصیت جادا ره تا پیشرفت کنه بعضی مواقع آدم بایدنظرات تعصب آمیز خودش رو کناربزنه وسنت رو زیرپا بذاره به هر حال این موضوع قابل تامله پس کمی تامل کنیم. ;-)
نقل قول کردن
StarLord
#202 StarLord 1395-03-28 01:53
با 9و4و8و5و2و1 موافقم
با بقیه نه چندان
نقل قول کردن
spider power
#203 spider power 1397-12-15 14:58
توفر گریس خوب بازی کرد انصافا نمیدونم چرا ازش ایراد میگیرن حتی خود آقای ترابی هم در نقدی که از مرد عنکبوتی ۳ نوشته بودن از بازی توفر گریس راضی بودن انگیزه های هری برای شرارت آبکی نبود چون واقعا هری یک خبیث نیست که بخواهد شرارت داشته باشه فقط میخواست از پیتر انتقام بگیره چون فکر میکرد پدرشو کشته جلوه های ویژه مرد شنی و ونوم هم خوب بود و اینکه پیتر واقعا باید خصلت های بد پیدا میکرد چون سیمبیوت بر روی ذهن اثر میگذاره من نمیدونم یعنی توقع داشتن پیتر بعد از پیوند با سیمبیوت آدم بهتری بشه؟؟ آقای ترابی لطفا شما توضیح دهید تا من متوجه بشم؟
نقل قول کردن
Spider-Man Tobey
#204 Spider-Man Tobey 1399-01-31 17:05
آقای ترابی ممنون بابت ترجمه
ولی بنظر من اسپایدرمن ۳ خیلی هم فیلم بدی نبود
چون که ثابت شد ریمی عاشق تنوعه و ریسک پذیره یعنی فقط از یه فرمول پیروی نمیکنه
من هم خودم چون تنوع رو دوست دارم این فیلم رو دوست داشتم، و اینکه همیشه دوست داشتم نیمه تاریک پیتر پارکر رو هم در فیلمای مرد عنکبوتی ببینم.
اکشن ها و جلوه های ویژه این فیلم هم فوق العاده بود
من راستش تحت تاثیر شعار این فیلم قرار گرفتم (همه به کمک نیاز دارند حتی مرد عنکبوتی)
بازی توبی مگوایر هم عالی بود. :-)
در مورد توفر گریس هم بگم بنظرم بازی خوبی داشت و اشکالی نداشت.
نقل قول کردن
mtm
#205 mtm 1399-01-31 17:09
به نقل از Spider-Man Tobey:
آقای ترابی ممنون بابت ترجمه
ولی بنظر من اسپایدرمن ۳ خیلی هم فیلم بدی نبود
چون که ثابت شد ریمی عاشق تنوعه و ریسک پذیره یعنی فقط از یه فرمول پیروی نمیکنه
.

اشتباهتون همینه. چون این فیلم اصلا چیزی نبود که ریمی دنبالش بود. ریمی اصلا نمیخواست از ونوم استفاده کنه. آدم بدهاش ، مرد شنی و والچر بودن. ولی استودیو ونوم رو بهش تحمیل کرد
نقل قول کردن
Spider-Man Tobey
#206 Spider-Man Tobey 1399-01-31 17:25
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Man Tobey:
آقای ترابی ممنون بابت ترجمه
ولی بنظر من اسپایدرمن ۳ خیلی هم فیلم بدی نبود
چون که ثابت شد ریمی عاشق تنوعه و ریسک پذیره یعنی فقط از یه فرمول پیروی نمیکنه
.

اشتباهتون همینه. چون این فیلم اصلا چیزی نبود که ریمی دنبالش بود. ریمی اصلا نمیخواست از ونوم استفاده کنه. آدم بدهاش ، مرد شنی و والچر بودن. ولی استودیو ونوم رو بهش تحمیل کرد

بله درسته آقای ترابی میدونم و قبلا در سایت خوندم که اولش قرار بود خبیث های فیلم والچر و مرد شنی باشن
ولی خب ریمی رو مجبور کردن که از ونوم استفاده کنه به جای والچر
من میگم با توجه به اینکه ونوم به این فیلم تحمیل شد و کلا سیمبیوت شخصیتیه که باعث شلوغ شدن فیلم میشه، ریمی فیلم خوبی ساخت با این شرایط.
شاید اگه کارگردانی دیگه ای جای ریمی بود با این شرایط یه فیلم فاجعه میساخت.
راستش بنظرم یکی دیگه از اشتباهات این فیلم این بود که خیلی از صحنه ها رو قبل از اکران حذف کرد و فیلم کوتاه تر شد مقالش هم فکر کنم توی سایت CBR هست.
حذف زیاد صحنه ها باعث شد داستان فیلم ضعیف تر شه و یجورایی داستان هایی مثل بیماری دختر مرد شنی زیاد بهش پرداخته نشه.
نقل قول کردن
mtm
#207 mtm 1399-01-31 17:27
به نقل از Spider-Man Tobey:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Man Tobey:
آقای ترابی ممنون بابت ترجمه
ولی بنظر من اسپایدرمن ۳ خیلی هم فیلم بدی نبود
چون که ثابت شد ریمی عاشق تنوعه و ریسک پذیره یعنی فقط از یه فرمول پیروی نمیکنه
.

اشتباهتون همینه. چون این فیلم اصلا چیزی نبود که ریمی دنبالش بود. ریمی اصلا نمیخواست از ونوم استفاده کنه. آدم بدهاش ، مرد شنی و والچر بودن. ولی استودیو ونوم رو بهش تحمیل کرد

بله درسته آقای ترابی میدونم و قبلا در سایت خوندم که اولش قرار بود خبیث های فیلم والچر و مرد شنی باشن
ولی خب ریمی رو مجبور کردن که از ونوم استفاده کنه به جای والچر
من میگم با توجه به اینکه ونوم به این فیلم تحمیل شد و کلا سیمبیوت شخصیتیه که باعث شلوغ شدن فیلم میشه، ریمی فیلم خوبی ساخت با این شرایط.
شاید اگه کارگردانی دیگه ای جای ریمی بود با این شرایط یه فیلم فاجعه میساخت.
راستش بنظرم یکی دیگه از اشتباهات این فیلم این بود که خیلی از صحنه ها رو قبل از اکران حذف کرد و فیلم کوتاه تر شد مقالش هم فکر کنم توی سایت CBR هست.
حذف زیاد صحنه ها باعث شد داستان فیلم ضعیف تر شه و یجورایی داستان هایی مثل بیماری دختر مرد شنی زیاد بهش پرداخته نشه.

کلا حضور ونوم تعادل فیلمنامه رو بهم زد ... جدفیات هم واقعا جزئی بود . اصلا اونقدری نبود که بخواد روی فیلم تاثیر بذاره
نقل قول کردن
Spider-Man Tobey
#208 Spider-Man Tobey 1399-01-31 17:48
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Man Tobey:
به نقل از mtm:
به نقل از Spider-Man Tobey:
آقای ترابی ممنون بابت ترجمه
ولی بنظر من اسپایدرمن ۳ خیلی هم فیلم بدی نبود
چون که ثابت شد ریمی عاشق تنوعه و ریسک پذیره یعنی فقط از یه فرمول پیروی نمیکنه
.

اشتباهتون همینه. چون این فیلم اصلا چیزی نبود که ریمی دنبالش بود. ریمی اصلا نمیخواست از ونوم استفاده کنه. آدم بدهاش ، مرد شنی و والچر بودن. ولی استودیو ونوم رو بهش تحمیل کرد

بله درسته آقای ترابی میدونم و قبلا در سایت خوندم که اولش قرار بود خبیث های فیلم والچر و مرد شنی باشن
ولی خب ریمی رو مجبور کردن که از ونوم استفاده کنه به جای والچر
من میگم با توجه به اینکه ونوم به این فیلم تحمیل شد و کلا سیمبیوت شخصیتیه که باعث شلوغ شدن فیلم میشه، ریمی فیلم خوبی ساخت با این شرایط.
شاید اگه کارگردانی دیگه ای جای ریمی بود با این شرایط یه فیلم فاجعه میساخت.
راستش بنظرم یکی دیگه از اشتباهات این فیلم این بود که خیلی از صحنه ها رو قبل از اکران حذف کرد و فیلم کوتاه تر شد مقالش هم فکر کنم توی سایت CBR هست.
حذف زیاد صحنه ها باعث شد داستان فیلم ضعیف تر شه و یجورایی داستان هایی مثل بیماری دختر مرد شنی زیاد بهش پرداخته نشه.

کلا حضور ونوم تعادل فیلمنامه رو بهم زد ... جدفیات هم واقعا جزئی بود . اصلا اونقدری نبود که بخواد روی فیلم تاثیر بذاره


بله، من یچیزایی درباره حذفیات شنیدم مثلا اینکه اول قرار بود توی نبرد آخر خانواده مرد شنی اونو از نبرد خارج کنن
جدیدا هم یه نسخه جدید از این فیلم اومده به نام Spider-Man 3 editors cut نسبت به نسخه اصلی خیلی تفاوتی نداره ولی خب بنظرم یکمی بهتره.
نقل قول کردن
cartoon_network10
#209 cartoon_network10 1399-01-31 18:54
امیدوارم سم ریمی سر دکتر استرنج 2 تلافی کنه
نقل قول کردن
Spider-Man Tobey
#210 Spider-Man Tobey 1399-01-31 19:32
به نقل از cartoon_network10:
امیدوارم سم ریمی سر دکتر استرنج 2 تلافی کنه

مطمئنم دکتر استرنج 2 یه شاهکار میشه.
امیدوارم سم ریمی در این فیلم از توبی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی استفاده کنه. :-)
خیلی خوبه که توبی رو دوباره در لباس اسپایدی ببینیم.
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#211 AmirhoseinJafari2005 1399-10-16 16:00
عالی بود... مرد پولادین واقعا فیلم خوبی نیست.... بهترینشون تو این مقاله ، شوالیه تاریکی بر می خیزد هست.
نقل قول کردن
Tommy
#212 Tommy 1402-10-13 07:29
Howdy just wanted to give you a quick heads up.

The words in your post seem to be running off the screen in Internet explorer.
I'm not sure if this is a format issue or something to do with internet browser compatibility
but I thought I'd post to let you know. The design look great though!
Hope you get the issue solved soon. Many thanks
نقل قول کردن
Gotham-Knight
#213 Gotham-Knight 1402-10-13 10:51
یه حقیقتی رو بگم به نظرم dark knight rises لایق بودن تواین لیست نبود با اینکه با پیچش داستانی تالیا به فیلم گند خورد ولی از dark knight بودجه ی بهتری داشت و صحنه های پرده سبز خوب و خفن کلا اثر افتضاح یا بدی نبود متوسط بود که بدیش ایننه که نباید اینطوری می بود یعنی انتظار ما از نولان این نبود .
من وقتی اسپایدرمن 3 رو دیدم خیلی خوشم نیومد چون همیشه حس می کردم شخصیت منفی هاش زیادن و فیلمنامه دست و پا می زنه بین اینا ولی اینم فیلم افتضاحی نبود
مرد پولادین واقعا افتضاح بود وقتی دیدمش گفتم مگه سوپرمن ادم خوبه نیست پس را فیلم اینطوریه ؟ بنظرم همیشه سوپرمن یه شخصیت خیلی انسای باید داشته بود که ای فلسفه شه ولی اینجا انگار سوپرمن فقط اسم قهرمان رو داشت چون باباش وصیتکرده بود قهرمان باشه
4 شگفت انگیز افتضاح بود چون هیچوقت بعنوان خانواده ندیدیمشون یا داشتن مبارزه میکردن با اون دکتر دووم حال بهم زن و مسخره یا باهم دعوا می کردن یا یچی دیگه کلا بی معنی بود احساس کردم وفقط میخوان بگن پرده سبز بلدیم استفاده کنیما ولی کلا حالم بهم خورد پدرمم که حتی کمیک فن هم نیست 5 دیقه اول گفت خاموش کن تلویزیون رو ولی چون می خواست همه شو ببینم که بفهمم اینقدر که استاد و بقیه میگن چرت هست و دیدم آره
گرین انترن رو بهترین توضیح همونیه که استاد داد آگهی بارزگای شخصیت های بدون عمق چاوه ویژه افتضاح و سناریو چرت خیلی بد بود مخصوصا پایانش رو بچه دوساله میتونست حدس بزنه
ببخشید زیاد حرف زدم ولی باید میگفتم که خالی شم
نقل قول کردن
Gotham-Knight
#214 Gotham-Knight 1402-10-13 14:52
راستی ولورین هم نگفتم که افتضاح بود خیلی اثر چیپی شده بود تو بعضی صحنه ها به ددپولم که گند زد
خوب شد فیلم اختصاصی ازش دادن بیرون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید