10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد

10 درسی که وارنر باید از فیلم "جنگ بینهایت" یاد بگیرد

دی سی و وارنر اگه عاقل باشند و بخوان سر و سامانی به دنیای سینمایی خودشون بدهند باید حتما به این 10 مورد توجه کنند.

 

مقدمه: تا به حال فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" موفق شده بیش از 1 میلیارد و 800 میلیون دلار در سرتاسر جهان بفروشه و تبدیل بشه به پرفروش ترین فیلم تابستانی تاریخ سینما. احتمال اینکه به 2 میلیارد هم برسه وجود داره و البته تونسته لقب پرفروش ترین فیلم کمیک بوکی تاریخ رو هم به خودش اختصاص بده. واکنش منتقدین هم خوب بوده. اما از همه مهم تر اینکه سازندگانش تونسته اند فیلمی بسازند که هواداران و تماشاچیان را راضی میکنه و هر کی فیلم رو میبینه ازش تعریف میکنه. اما از سوی دیگر وارنر هنوز نتونسته از پتانسیل شخصیت های دی سی در دنیای سینما استفاده کنه. این در حالیه که بر خلاف مارول که حتی الانم رایت سینمایی همه شخصیت های درجه یک خودش رو نداره اما وارنر از همون اول رایت همه شخصیت های دی سی را داشت. ولی "جاستیس لیگ" که سال گذشته اکران شد واقعا از هر نظر افتضاح بود و فروشی کرد که آبروی دی سی و وارنر را برد. همه منتقدین هم بهش تاختند. شاید بعضی ها بگن که مارول 10 سال زمان گذاشت تا به اینفینتی وار برسه ولی این اشتباهه چون در واقع مدت زمان بین فیلم " آیرون من" و "اونجرز" برابری میکنه با مدت زمان بین "مرد پولادین" و "جاستیس لیگ"!

در هر حال در این مقاله بررسی میکنیم که وارنر چطور میتونه از استودیوی رقیب خودش یعنی مارول یاد بگیره. مطمئن هستم با تمام از این موارد موافق هستید و قطعا حرف های زیادی برای گفتن در بخش نظرات خواهید داشت ...

 

 1- شخصیت ساخته شده توسط رایانه (CGI) میتونه افتضاح به نظر نرسه!

 شخصیت ساخته شده توسط رایانه (CGI) میتونه افتضاح به نظر نرسه!

میگن بسیاری از صحنه های مربوط به شخصیت خبیث "جاستیس لیگ" یعنی «استپن ولف» در فیلمبرداری های مجدد (reshoots) عوض شده ولی این دلیل نمیشه که جلوه های ویژه اش اینقدر بد باشند. این در حالیه که جلوه های ویژه «دومزدی» در فیلم BvS و «آرس» در «واندرومن» هم اصلا خوب نبودند. ولی مارول از فیلم "آیرون من" و "هالک" همیشه جلوه های ویژه رایانه ای خودش رو بهتر کرده و  از این نظر خیلی خوب بوده. پس چرا وارنر نمیتونه این کار رو بکنه؟ مخصوصا اگه قراره یک خبیث در داستان باشه که از اول تا آخرش به صورت CGI ساخته شده باشه. ببینید «ثانوس» در "جنگ بینهایت" چه شاهکاری شده که همه لب به تحسین آن گشوده اند. شما تک تک حرکات صورت و بازی حیرت انگیز «جاش برولین» را در ثانوس مشاهده میکنید. همین باعث شد اینقدر با ابهت و ترسناک به نظر برسه ولی استپن ولف انگار از دل یک بازی PS3 بیرون آمده بود! ثانوس معرکه بود و وارنر هم باید به جای اینکه پولش رو خرج ساخت پس زمینه های رایانه ای بکنه روی شخصیت های رایانه ای هزینه کنه.

 

2- قهرمان داستان میتونه ریش هم داشته باشه!

قهرمان داستان میتونه ریش هم داشته باشه!

واقعا خیلی راحت تر میشد بازگشت سوپرمن به دنیای زنده ها رو با ریش او نشان داد تا اینکه با اون روش مضحک و تابلو سیبیل «هنری کویل» (بازیگر سوپرمن)  رو حذف کنند. یعنی وارنر میتونست این کار رو بکنه و به ظاهر سوپرمن هم در دنیای کمیک که با ریش زنده شد ادای احترام کنه و بعد برای برخی صحنه های پایانی از CGI برای حذف سیبیل کویل اقدام کنه ولی نکرد . در حالی که کاپیتان آمریکا در جنگ بینهایت ظاهر همیشگی خودش رو کنار گذاشت و با ریش برگشت و چقدر هم ازش استقبال شد (حتی نظر سنجی ها نشون داد برجسته ترین نکته در اولین تریلر جنگ بینهایت از نظر بیننده ها همین ریش حماسی «کریس اوانز» بوده!). ولی وارنر مثل همیشه ترسید که بیاد روی ظاهر سوپرمن تغییراتی ایجاد کنه. البته درستش این بود که از اول تا آخر سوپرمن با ظاهر کلاسیک خودش دیده بشه ولی کویل باید به خاطر تعهدش برای بازی در فیلم "ماموریت غیر ممکن 6" سیبیل میذاشت . پس وارنر باید تغییراتی را در برنامه های خودش میداد (حتی به صورت مقطعی). واقعا سوپرمن ریشو اونقدر میتونست بد باشه؟ یعنی از اون لب و دهن مصنوعی و وحشتناک هنری کویل در جاستیس لیگ هم بدتر میشد؟!

 

3- ایجاد تعادل و تعامل بین چند تا شخصیت اینقدرا هم سخت نیست!

دی سی مارول

فیلم "جاستیس لیگ" در مقایسه با "جنگ بینهایت" از نظر تعداد شخصیت خیلی کوچک تر بود ولی واقعا در ایجاد تعادل بین اونا و برقراری تعامل سازنده و جذاب بینشون عاجز بود. برخی از قهرمانان در این فیلم به قدر کافی زمان برای حضور نداشتند و برخی هم بیش از حد حضور داشتند. از سرگذشت شخصیت هایی مثل «سایبورگ» و «فلش» هم چیز خاصی عایدمون نشد ولی در "جنگ بینهایت" برادران روسو تونستند با تقسیم قهرمانان به گروه های کوچک به طور کامل به هدف خودشون برسند و تمام شخصیت ها به قدر کافی حضور داشتند. یعنی واقعا کسی نمیتونه بگه فلان شخصیت حضورش کم بود یا زیادی بود. تازه بین یک عالمه تعامل جالب و معنا دار دیدیم. مثلا بین تونی استارک و دکتر استرنج یا بین ثور و استار لرد، بین گامورا و ثانوس و ... وارنر و کارگردانان دی سی باید بررسی کنند که چطور مارول میتونه اینقدر خوب از پس تعدد کاراکترها بربیاد. ضمن اینکه مارول خیلی خوب بلده بین کدوم شخصیت ها تعامل و تیم آپ ایجاد کنه ولی وارنر ...

 

4- زمینه سازی چیز خوبیه!

http://www.spidey.ir/images/img/content/copycats/dceu-mcu.jpg

دیگر هرگز فیلمی نظیر "انتقام جویان : جنگ بینهایت" نخواهد بود. نه فقط به خاطر اینکه شاهکاری است در فیلمسازی (که در نوع خودش واقعا کم نظیره) ولی به خاطر اینکه هیچ استودیوی دیگری حاضر نیست 10 سال صبوری کنه و میلیون ها دلار سرمایه گذاری کنه تا به همچین فیلمی برسه. الان هالیوود دنبال اینه که خیلی فوری و شلیکی به سود برسه و اصلا دیگه قابل تصور نیست که بیاد و همون کاری رو بکنه که مارول ظرف 10 سال کرد. شاید آخرین نمونه برمیگرده به سری "ارباب حلقه ها" که سالها وقت صرف شد تا آماده بشه ولی بعدش دیدید که وارنر چقدر به پیتر جکسون سر سه گانه "هابیت" فشار آورد تا هر چی زودتر بسازتش و نتیجه رو هم دیدید که چقدر از ارباب حلقه ها ضعیف تر بود. ولی کاری که مارول استودیوز کرد دقیقا کاری بود که در دنیای کمیک انجام شده و میشه : به آرامی و در طول سالها شخصیت ها را تثبیت کردن و بعد اونا رو در یک کراس اور بزرگ گرد هم آوردن. ولی واقعا الان کدوم استودیو حال و حوصله همچین کاری رو داره؟ فقط مارول استودیوز! و دی سی و وارنر باید ازش یاد بگیرن. من تقریبا یک سال قبل از اکران فیلم "بتمن علیه سوپرمن" در این مقاله این مساله رو گفته بودم قطعا از فیلم "جنگ داخلی" بدتر میشه چون مارول برای این شخصیت ها از قبل برنامه ریزی کرده و قبلا اونا رو تو فیلم های اختصاصی خودشون وارد کرده بوده. به نظرم وارنر به جای اینکه شخصیت هایی مثل «ویکتور استون» (سایبورگ)، «آکوامن» یا «بری آلن» (فلش) رو از طریق ویدئوهای احمقانه «لکس لوثر» در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" به ما معرفی میکرد باید یه نقش کمی بهشون تو اون فیلم میداد تا برای حضور بعدی شون زمینه سازی کنه. اینجوری تماشاچیان لااقل علاقه بیشتری پیدا میکردند به اینکه اونا رو در فیلم های بعدی ببینند ، نه اینکه یهویی در "جاستیس لیگ" سر و کله شون پیدا بشه. کاملا معلومه «زک اسنایدر» و «جاس ویدون» سر این قضیه خیلی با خودشون کلنجار رفتن ولی تقصیری هم نداشتن چون اینا باید قبلا معرفی میشدن. اما در عوض دیدید مارول چقدر استادانه ظرف 18 فیلم برای جنگ بینهایت خودش زمینه سازی کرد؟ وارنر هم باید یاد بگیره این کار رو و  باید بدونه که گذشت اون زمانه ای که با یه فیلم یهویی یه مقدار پول به جیب میزد و تمام! الان دیگه اگه میخوای موفق باشی باید برنامه ریزی کنی ... باید زمینه سازی کنی.

 

5- مک ‌گافین های شما باید هدفمند و معنادار باشند

مک گافین 

«مک‌ گافین» (MacGuffin) مفهومی در سینما است که توسط کارگردانی بزرگ به نام «آلفرد هیچکاک» متداول شده‌ است. نوعی وسیله یا تکنیک در داستان سرایی است که در آن شخصیت های قصه به دنبال هدفی مشترک میروند. در دنیای مارول این مک گافین همان "سنگ های بینهایت" هستند و مارول سالها وقت گذاشت برای معرفی اونا به تماشاچیان. یعنی قبل از اینکه در "جنگ بینهایت" دیده بشوند به اونا در فیلم های قبلی اشاره شده بود و اینکه چه تهدید بزرگی میتونند باشند و حتی اینکه چه قدرت های مخربی هم دارند. بنابراین وقتی در جنگ بینهایت اونا رو دیدیم دیگه برای تماشاچی مشخص بود که چی هستن و چیکار میتونن بکنند. در نتیجه سازندگان فیلم به راحتی رفتند سراغ شخصیت های دیگه و بقیه داستان. ولی در جاستیس لیگ شاهد پس زمینه ای بی معنا برای قضیه "مادرباکس" ها بودیم و یک توضیح کلی ارائه شد که اگه قدرتشون آزاد بشه میتونند دنیا رو نابود کنند. خوب این نابودی دنیا که تقریبا تو همه فیلم های علمی – تخیلی و فانتزی هست، درسته؟! به نظرتون نباید از قبل بیشتر روی مشخصات این قضیه کار میکردند تا خاص تر و متفاوت تر بشن؟ در کل باید فیلم های دی سی راهی پیدا کنند تا این مک ‌گافین ها هدفمند تر و معنا دار تر بشن.



6- مخاطب را غافلگیر کنید!

مخاطب را غافلگیر کنید

از اون پیچش احمقانه "مارتا" در فیلم "بتمن علیه سوپرمن" که بگذریم، واقعا یادتون هست آخرین دفعه ای رو که فیلمهای دی سی شما رو واقعا سورپرایز کرده باشن؟ حتی بازگشت سوپرمن هم کاملا معمولی و کلیشه ای بود. فیلم های دی سی معمولا همونی هستن که انتظار میرن (البته به جز قضیه پیچش جالب Godkiller بودن واندرومن که استاد ترابی در این مقاله بهش اشاره کردند). ضمن اینکه واقعا دپارتمان بازاریابی وارنر معمولا بیش از حد تو تریلرها چیز لو میده! پس واقعا آیا چیزی میمونه برای غافلگیری تماشاچی؟ اما مارول کاملا در گمراه کردن تماشاچی استاد شده و حتی دیدیم که صحنه هایی مختص تریلر خلق میکنه! اما وارنر واقعا چیکار میکنه؟ خودشم نمیدونه! مثلا عالم و آدم میدونستند قراره سوپرمن در "جاستیس لیگ" برگرده ولی جوری تریلرها رو ساخت و نمایش داد که سعی داشت بازگشت سوپرمن رو یک راز بزرگ نگه داره! وارنر کلا باید راه هایی رو برای سورپرایز کردن ما پیدا کنه و نوعی تعادل بین مخفی کاری و تشنه نگه داشتن تماشاچی داشته باشه.

 

7- کمی درباره این که کی قراره رئیس باشه فکر کنید!

کوین فایگی

این چیزیه که بارها قبلا بهش اشاره شده ولی وارنر هنوز باهاش مشکل داره. یعنی واقعا یکی نیست که ناظر و رهبر دنیای سینمایی دی سی باشه. درسته برای مدتی «جف جانز» مسئول این کار شد ولی ایشون نویسنده خیلی خوبیه و قرار نیست که قطعا تو دنیای سینمایی هم خوب عمل کنه! در واقع جانز با افتضاحی به نام فیلم "گرین لنترن" نشون داده بود که نمیتونه در دنیای سینمایی موفق عمل کنه چون بالاخره دنیای سینمایی مختصات خاص خودش رو داره (جانز یکی از ناظرین فیلمنامه فیلم "گرین لنترن" بود). یعنی باید کسی رو پیدا کنند مثل «کوین فایگی» که هم سابقه خوبی در سینما داشته باشه و هم اینکه دنیای کمیک رو بشناسه و خودشم یک فن باشه (فایگی قبل از اینکه بیاد مارول استودیوز، با سونی در ساخت فیلم های اسپایدرمن همکاری میکرد). اما برعکس مارول، همش خبر میشنویم از اخراج و انتصابات جدید در وارنر. و البته اگه از اول کسی بالای سر «زک اسنایدر» بود دیگه اجازه نداشت تو سه فیلم گند بزنه و بعد تازه اخراجش کنند!

 

8- reshoot به معنای فیلمبرداری مجدد کل فیلم نیست!

 reshoot به معنای فیلمبرداری مجدد کل فیلم نیست!

صحنه هایی که بعدا فیلمبرداری و به فیلم اضافه میشوند الان خیلی در سینما متداول شده اند و خیلی از استودیوها وقتی واکنش های اولیه تماشاچیان را میبینند میان و برخی صحنه ها رو دوباره فیلمبرداری و به فیلم اضافه میکنند. به این کار میگن reshoot. الان مثلا "اونجرز 4" در حال reshoot است و فکر کنم "جنگ بینهایت" هم reshoot داشت. اما مساله اینه که وارنر در "جوخه خودکشی" و مخصوصا "جاستیس لیگ" در این کار زیاده روی کرد. واقعا فیلمبرداری مجدد کل صحنه های سوپرمن مسخره است . اصلا استودیو باید اونقدر به کارگردانش اعتماد داشته باشه که اجازه بده کل فیلم رو بسازه و بعد برخی موارد رو با reshoot اصلاح کنه . نه اینکه بیاد کل صحنه ها رو از اول بسازه! ضمن اینکه این کار باعث میشه وارنر صدها میلیون دلار صرف reshoot های گسترده خودش نکنه و در عوض پولش رو بذاره واسه جلوه های ویژه فیلم!

 

9- لطفا بی خیال داستان های قبلی نشوید!

 بیخیال داستان های قبلی نشوید لطفا!

الان دوره ای شده که هواداران و تماشاچیان سینما به داستان سرایی سریالی علاقمند شده اند . حتی قبل از دنیای سینمایی مارول هم اونا با علاقه نشان دادن به سری فیلم های "ارباب حلقه ها" و "جنگ ستارگان" و مخصوصا "هری پاتر" این رو ثابت کرده بودند. ولی وارنر اصلا به این قضیه اهمیت نمیده. واقعا چی شد اون قضیه فلش که در BvS اومد و به بتمن درباره تهدیدی قریب الوقوع هشدار داد؟! اون کابوس بتمن درباره خبیث شدن سوپرمن در آینده که بهش لقب Knightmare دادند و این همه وارنر تو تریلرهای BvS رویش مانور داد چی شد؟ آقا شما وقتی تماشاچی رو به کفش خودتون هم حساب نمیکنید خوب معلومه فیلمتون اندازه "مرد مورچه ای" فروش میکنه دیگه! ولی مارول همیشه داستان ها و وقایع قبلی خودش رو پیگیری میکنه و با اینکار نشون داده به تماشاچی خودش احترام میگذاره. دیدید چطور کل وقایع "بازگشت به خانه" مرد عنکبوتی رو ربطش داد به "جنگ داخلی"؟ صدها نمونه دیگر رو میشه مثال زد ولی اوجش رو در "جنگ بینهایت " دیدیم که قضیه گم شدن «رد اسکال» رو پس از 7 سال به سرانجام رسوند!

 

10- چیزی به هواداران نشان بدهید که واقعا دوست دارند ببینند!

 چیزی به هواداران بدهید که دوست دارند ببینند!

"مرد پولادین" و واکنش ها به آن جوری بود که وارنر باید میفهمید ملت دوست ندارند نسخه دارک و جعلی از سوپرمن ببینند. ولی وارنر همچنان اجازه داد تا زک اسنایدر همون لحن و برنامه رو برای "بتمن علیه سوپرمن" هم پیاده کنه . حتی اجازه دادند که همین برنامه رو برای "جاستیس لیگ" هم پیش ببره ولی بعدش به غلط کردن افتادن و اون همه reshoot برای صحنه های سوپرمن انجام دادند. مساله اینه که وارنر باید با هواداران در تماس باشه و ببینه واقعا چی میخوان. الان ببینید جنگ بینهایت چقدر صحنه های ماندگار خلق کرد که برای هواداران لذت بخشه و چقدر تیم آپ باحال بین قهرمان ها ایجاد کرد که هواداران از کودکی منتظر دیدن شون بودند. الان اگه سوپرمن و «بلک آدام» در فیلم "شزم" حضور نداشته باشند پس معلوم میشه وارنر هرگز درک نمیکنه که هوادارای دی سی چی میخوان!

 

خب نظر شما چیه؟ به نظرتون وانر دیگه چه چیزهایی میتونه از MCU و به ویژه "جنگ بینهایت" یاد بگیره؟

 


 
عمو مختار

All rights reserved © Spidey.ir 2018

(هر كسي بدون اجازه يا بدون ذكر نام نويسنده و منبع از اين مقاله يا ديگر مقالات سايت در وبلاگ يا سايت خود استفاده كند، مورد پيگرد قانوني قرار خواهد گرفت)

 

مطالب مرتبط:

چرا جنگ داخلي از بتمن  علیه سوپرمن بهتر خواهد بود + لینك دانلود ویدئو
نقد و بررسی فیلم "جاستیس لیگ" (Justice League)
نقد و بررسی فیلم "انتقام جویان: جنگ بینهایت" (Avengers: The Infinity War)
50 دلیل برای تنفر از فیلم "بتمن علیه سوپرمن"
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

spidey force
#1 spidey force 1397-03-01 18:16
  • به به عجب مقاله ای.واقعا زدی تو خال؛عمو مختار.راستی عمو چرا این روزا مثل قبل خیلی فعال نیستی؟ولی کیف کردم.چه دیسی و چه وارنر نمیتونه اون چیزی رو که از شخصیت بسازه رو بسازه.پتانسیل شخصیت ها خیلی بالاست؛ولی هر دفعه(تو کمیک هاهم همینطور)گند میزنن بهشون.
نقل قول کردن
spidey force
#2 spidey force 1397-03-01 18:22
  • راستی یه چیزی هم که تازه داره عصابمو خورد میکنه اینه یکی از مجله های پرطرفدار ایرانی یعنی دانست...هی میاد میگه دیسی بهتر از ماروله.چند بار هم خیلی ها گفتن که چرت میگی ولی قبول نمیکنن؛به غیر از اینا نقد فیلم و...کاملا افتضاحه.یه فیلم ساده رو نمیتونن توضیح بدن چه برسه به اینکه فیلم های مارول رو نقد کنن.چند تا بیسواد رو اوردن گذاشتن اونجا؛فکر میکنن همه چی بلدن مینویسن.چند تا ادم (که تقریبا کل ایرانه)بیسواد هم میخونتشون فکر میکنه اینا دیگه عالمن...حیف با این چرت پرت ها سر مردم رو کلاه میزارن و تازه پول هم میگیرن ولی شما و امثالتون عمو مختار به طور رایگان بهترین و صحیح ترین مطلب هارو در اختیارمون قرار میدی.ممنون.
نقل قول کردن
Mr.Harper
+1 #3 Mr.Harper 1397-03-01 18:34
تشکر بسیار بابت این مقاله فوق العاده
غیرممکنه حتی بشه با یه نکتش مخالفت کرد. متاسفانه هالیوود الان فقط میخواد هلو بره تو گلو. دیگه هیچکسی نمیاد کاری که 10 سال مارول کرد رو بکنه. من تا قبل از اکران جنگ بینهایت به حضور رد اسکال اصلا مطمئن نبودم ولی وقتی فهمیدم هست واقعا خوشم اومد که مارول هیچیو الکی بیخیال نمیشه
البته ناراحت شدم برای اون نقدی که در مورد جنگ بینهایت خوندم و این فیلم و طرز ساختش رو دی سی وار دونست. خداییش تو این 10 11 سال مارول هیچ چیز بدی نساخت
ولی دی سی فقط اینطوری گند زد تا حال مارول رو بقیه ولی دودش تو چشم خودش رفت .این سه سری فیلم دی سی بدترین فیلمای ابرقهرمانی عمرم بود که دیدم. حتی واندروومن و اون پیچش افتضاحی که به آرس دادن و یکی از بهترین ویلن های دی سی رو نابودش کردن
دی سی انگار فقط برای طرفدارای خودش فیلم ساخت ولی طرفداراشم شاکی شدن. خداییش اون همه پتانسیل رو از بین بردن. چه ابرقهرماناشون چه ویلن هاشون. فقط زاد یکمی خوب بود اونم مدیون بازی مایکل شنون
امیدوارم یا اصلاح کنن این خرابکاریا رو یا بیخیال بشن دیگه
نقل قول کردن
cartoon_network10
#4 cartoon_network10 1397-03-01 18:42
سوپرمن که مرده بود قبل از مرگش هم سبیل نداشت خب آدم وقتی تو قبر هست هم سبیل در نمیاره که!
نقل قول کردن
superhero123
#5 superhero123 1397-03-01 18:43
به نقل از cartoon_network10:
سوپرمن که مرده بود قبل از مرگش هم سبیل نداشت خب آدم وقتی تو قبر هست هم سبیل در نمیاره که!

واقعا عجب نکته ای گفتی نابغه! یعنی کل مشکل فیلمو حل کردی با همین یه جمله!همون برو کارتون نت ورکت رو تماشا کن
نقل قول کردن
Army.Of.ONE
+1 #6 Army.Of.ONE 1397-03-01 18:47
از عمو مختار بابت این مقاله ی زیبا ممنونم .... من از بچگی دی سی فن بودم و تقریبا تمامی فیلم ها و سریال ها و انیمیشن ها و تقریبا 40 درصد کمیک های دی سی رو خوندم .... از ابتدا که فیلم مرد فولادین رو دیدم یه حس عجیبی بهم دست میداد که یه چیزی درست نیست و خب بعد از دیدن فیلم کامل بهش پی بردم که این سوپرمن با سوپرمنی که من میشناسم خیلی فرق داره ... از وقتی که اخبار فیلم بتمن علیه سوپرمن منتشر شدن مشتاق دیدن این فیلم شدم و لحظه شماری میکردم که این فیلم اکران شه (البته اشتیاقم بعد از دیدن تریلر سوم فیلم کاهش شدیدی پیدا کرد) و فیلم اکران شد ولی چی نصیبم شد؟ یه فیلم مزخرف کلیشه ای که تقریبا 3 ساعت وقتمو گرفت ... از فیلم نامه ی ضعیف گرفته تا شخصیت پردازی های غلط ... از اون بدتر این بود که زک تمام تلاششو کرده بود که فیلمش نسبت به فیلمهای قبلی دارک تر بشه و خب موفق هم شد و گندی عظیم به رویای من و بسیاری دیگه از کمیک فن ها شد ... یادمه برخی افراد کند ذهن که بویی از کمیک فن بودن نبردن این فیلمو تمجید میکردن ... واقعا سوپرمن دنیای کمیک اینطور بود ؟ واقعا بتمن آدم کش بود؟ لکس لوثر که از برترین خبیث های دنیای کمیکه این بود ؟ چی شد اون همه تبلیغ که قول یه نبرد حماسی بین دو تن از ترینیتی دی سی رو میداد ؟اصلا میگیم همه ی شخصیت ها دارک اما داستان فیلم چی ؟ فیلمنامه چی ؟ جلوه های ویژه چی ؟ واقعا این بود فیلمی که قرار بود آغازی بر دنیای سینمایی دی سی باشه ؟ به قول عمو مختار فیلم bvs نبرد شب با شب بود نه چیز دیگه ای ... راجع به SS و JL هم که اصلا نیازی به صحبت نیست که شاهکار قرن بودن مخصوصا جوکر فیلم SS ... در کل همه ی این مشکلات از پول پرستی برخی سران وارنر و عدم وجود یه مغز متفکر نشات میگیره ... به نظر من این دنیای سینمایی نابود شدس و تنها راه نجاتش هم یه ریبوت اساسیه البته اگه برخی ها بذارن ..... راستش من از bvs خیلی زخم خورم و رفتار برخی فن بوی نماها که مثلا دی سی فن بودن نمکی بر این زخم .... :cry:
نقل قول کردن
superhero123
#7 superhero123 1397-03-01 18:48
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است
نقل قول کردن
cartoon_network10
#8 cartoon_network10 1397-03-01 18:52
به نقل از superhero123:
به نقل از cartoon_network10:
سوپرمن که مرده بود قبل از مرگش هم سبیل نداشت خب آدم وقتی تو قبر هست هم سبیل در نمیاره که!

واقعا عجب نکته ای گفتی نابغه! یعنی کل مشکل فیلمو حل کردی با همین یه جمله!همون برو کارتون نت ورکت رو تماشا کن

مگر من گفتم کل مشکل فیلم این است گفتم فقط...
نقل قول کردن
superhero123
#9 superhero123 1397-03-01 18:58
به نقل از cartoon_network10:
به نقل از superhero123:
به نقل از cartoon_network10:
سوپرمن که مرده بود قبل از مرگش هم سبیل نداشت خب آدم وقتی تو قبر هست هم سبیل در نمیاره که!

واقعا عجب نکته ای گفتی نابغه! یعنی کل مشکل فیلمو حل کردی با همین یه جمله!همون برو کارتون نت ورکت رو تماشا کن

مگر من گفتم کل مشکل فیلم این است گفتم فقط...

یعنی واقعا براش ریش و سیبیل میزاشتن ملت ایراد میگرفتن چرا تو قبر ریش دراورده؟!
نقل قول کردن
Tara
#10 Tara 1397-03-01 19:05
به نقل از superhero123:
به نقل از cartoon_network10:
به نقل از superhero123:
به نقل از cartoon_network10:
سوپرمن که مرده بود قبل از مرگش هم سبیل نداشت خب آدم وقتی تو قبر هست هم سبیل در نمیاره که!

واقعا عجب نکته ای گفتی نابغه! یعنی کل مشکل فیلمو حل کردی با همین یه جمله!همون برو کارتون نت ورکت رو تماشا کن

مگر من گفتم کل مشکل فیلم این است گفتم فقط...

یعنی واقعا براش ریش و سیبیل میزاشتن ملت ایراد میگرفتن چرا تو قبر ریش دراورده؟!

راستش ممکنه :D
نقل قول کردن
best of the best
#11 best of the best 1397-03-01 19:06
فکر کنم در ادامه نظرات عمیق دوستان شاهد بحث هایی باشیم نظیر "اگه واسه سوپرمن ریش و سیبیل میزاشتن ایا ژیلتی یافت میشد که اونقدر قوی باشه که باهاش صورتش رو اصلاح کنه؟" :-*
نقل قول کردن
Super Captain
#12 Super Captain 1397-03-01 19:08
از اون مقاله های عمو مختاری بود :lol:
واقعا ازتون سپاسگزارم .این مقاله حرف دل من هست ."ازهمه کس یاد بگیرید از هیچ کس تقلید نکنید"
وارنر تو رو خدا به خاطر هوادارات هم که شده یکم به حرف عمو مختار گوش کن اگه بد شد بیا پیش من کل پولت رو پس بگیر :D
هنوز تو حسرت یه فیلم خوب از جاستیس لیگ موندیم...ای خدا کی بشه فیلم اختصاصی مارشن من هانتر رو ببینیم یا شخصیت های فرعی تر...
نقل قول کردن
Captain Logan
#13 Captain Logan 1397-03-01 19:31
به نقل از best of the best:
فکر کنم در ادامه نظرات عمیق دوستان شاهد بحث هایی باشیم نظیر "اگه واسه سوپرمن ریش و سیبیل میزاشتن ایا ژیلتی یافت میشد که اونقدر قوی باشه که باهاش صورتش رو اصلاح کنه؟" :-*

:lol: :lol: با ژیلت های کریپتوناتی شرکت ژنرال های کریپتون بجز زاد
نقل قول کردن
AliReza.Ta
#14 AliReza.Ta 1397-03-01 19:41
از عمو مختار غیر از این انتظار نمی رفت به قول اون یارو مرحبا مختار مرحبا.زدی تو خال وارنر و دی سی فقط و فقط بدنبال سودن و نظر طرفدارا اصلا براشون مهم نیست فقط تقلیدو خوب بلدن. دی سی شخصیتای خوبی داره اما وارنر داره روز به روز هی توشون می*****. هر چی هم زور بزنن نمیشه.دی سی یه ریبوت اساسی میخواد. به امید روزی که من پیر شدمو نوه هام میان میگن بابابزرگ بیا فیلم مارشن منهانتر رو نگا کن بالاخره دی سی یه تکونی بخودش داده.
نقل قول کردن
hassan91
#15 hassan91 1397-03-01 19:47
این مقاله رو باید زک بخونه تا بفهمه چه خبره. مقاله حرف نداره. راستش مقایسه هر فیلم از عالم دی سی با جنگ بی نهایت درست نیست. من البته فیلمو هنوز ندیدم. ولی از سیبیل هنری کویل و جلوه‌های ویژه‌ی عالم دی سی بگذریم، کل فیلمنامه و کاراکترای عالم دی سی سراسر مشکله.
لازمه که فیلم اونجرز (۱) رو ببینیم که چطور قبلا کاراکترها از دل فیلمای خودشون در اومدن. کاملا هم به هم و داستان مرتبط بودن. موضوع تسارکت از فیلم کاپیتان آمریکا و اون جریان هایدرا و رد اسکال شروع شده بود که تو این فیلم هم لوکی اومد و ازش به یک روش دیگه استفاده کرد. مرد آهنی یا تونی استارک با حضور و فیوری و فیل کولسون خیلی خوب به موضوع اونجرز اشاره کردن. اینکه قراره قهرمانانی دور هم جمع بشن و از یه تهدید آتی بزرگ تو عالمشون خبر میدادن. ثور و لوکی هم که به قدر کافی تو فیلم ثور بهش پرداختن. فقط موضوع بروس بنر میمونه که بابت پیدا کردن تسارکت خیلی خوب به داستان ربطش دادن. حتی با صحنه های پس از تیتراژ خیلی خوب پس زمینه رو آماده کردن و الانم میکنن. وارنر تو جاستیس لیگ برای اولین بار یک صحنه‌ی پس از تیتراژ گذاشت که در کل بی ربط بود و اصن به داستان جاستیس لیگ و استپن ولف ربطی نداشت.
واقعا آدم همچین بتمنی رو تو جاستیس لیگ میبینه اشکش در میاد. وقتی بتمنی رو تحویلمون میدن که بیست سال از عمر بتمن بودنش میگذره معلومه بی خیال قصه های قبلی میشن.
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1397-03-01 19:55
و حالا که بحث استاد هیچکاک و مک گافین هستش اینم تقدیم به شما:
نقل قول کردن
Migel ohera
#17 Migel ohera 1397-03-01 20:15
أخه يعني چي؟ اخه چه وضعشه ؟ اخه شما خجالت نميكشين؟
اخه من نميفهمم چرا ، اخه چرا ، واقعا چرا ادماي ....

جان؟
بله؟
اهان مارتا؟
الهي قربونت بشم اسم مادر منم مارتاس :cry:
ديگه از امروز به بعد دوسيتم من چاكرتم من مخلصتم

اين مارتا سوژه يه ملت شده به قران
خود وارنر اصن خود وارنر بيخيال
ستاره هاي جاستيس ليگ چطور ميتونن توي روي مردم نگاه كنن بعد از اون شاهكاري كه وارنر تحويل داد؟

اقاي افلك ميتوني تو روي فن بوي هات نگاه كني بگي من بتمنم؟
اخه ميتوني؟ حيف اون همه پتانسيل كه تلف شد رفت پي كارش

اقاي مجسمه ساز چرا بخوام دروغ بگم اول پست و خوندم عصباني شدم از اينكه نمك پاشيدي رو زخم هاي اين ديسي فن ها دل شكسته

ولي بعدش كه كل مقاله رو خوندم انگار يه مشت خورد ﺗﻮ صورتم دمتون گرم خيلي حال كردم با تمامي موارد هم موافقم.
احسنتون ;-)
نقل قول کردن
D.PARKER
#18 D.PARKER 1397-03-01 20:20
مقاله عالی بود. غیر مستقیم یه مقایسه کامل بود.

آقا من نمیدونم با چه منطقی شاهکاری مثل جنگ بینهایت تو ایران انقدر نقد منفی شده ؟؟؟ یعنی با یه سرچ متوجه میشید. کمیک اسمبل که که زده ترکوندتش. :-| یعنی گفته جاستیس لیگ فیلم قوی تری بوده. فکر میکردم فقط یکی دو تا چنل و سایت انقدر ازش انتقاد کردن ولی انگار که نه ، خیلیا مخالفشن.
نقل قول کردن
Captain Steve Lover
#19 Captain Steve Lover 1397-03-01 20:44
خسته نباشید استاد مختار مقاله زیبا بود؛خوبی اصلی مقاله های شما اینه که اصطلاحات و کلماتی توش بکار میبرید که دانش فیلمسازی ما بالا میره ...واقعا سپاس گزارم؛برای مثال همین اصطلاح مک گافین تا همین یه ساعت پیش نمیدونستم چی میشه و با خوندن مقاله شما متوجه شدم...

استاد؛ میخوام یه بحثی رو باز کنم؛ یه بحث که خیلی وقته واضح شده تو سینما ولی هیچکس حرفی ازش نمیزنه...یچیزی که واقعا دیگه باید گفته بشه

ببینید از سال ۲۰۱۲ که انتقام جویان اکران شد و رکورد های عظیمی تو تاریخ سینما رو جا به جا کرد...خیلی کمپانی ها؛با خیلی اهداف؛با کلی شخصیت سعی کردند دنیای سینمایی خودشونو بسازن...پتانسیل زیادی هم داشتن...

ولی خدایی الان این همه دنیای سینمایی:
مانستر ورس وارنر؛ایکس من فاکس؛کانجورینگ ورس وارنر؛دارک یونیورس یونیورسال؛سریع و خشن؛ ترانسفورمرز که قراره فیلم بامبلبی امثال بیاد؛دی سی و...

خدایی کدوم موفق بوده؟؟؟ هیچکدوم
خب بزارید واضح تر بگم حرفمو
چند وقت پیش بردران روسو داشتند نصیحت می‌کردند که “دنیای سینمایی ایده ی خوبی نیست!”
اقا بیخیال!!!!
کوین فایگی هم اینو پارسال گفت...دنیای سینمایی نسازید (بجز مارول و استاروارز که بحثشون جدا هست)

بحث این نیست که بگم وارنر در آینده فیلم های خوب میسازه از دی سی یا نه؛اصلا دنیای سینمایی رو کمپانی ها باید بزارن کنار...

اقا زمان مارول و استاروارز تازگی داشت عموما هم الان موفق هستند؛روز به روز هم کنده تر میشن؛قبول ؛ولی بقیه چی؟؟ هیچ دنیای سینمایی ای نبوده که خوب بگیره بجز اونا...


فرانچایز های با کیفیتی داشتیم که فقط بخاطر اینکه میخواستن دنیای سینمایی بشن خراب شدن!
ترانسفورمرز؛ارباب حلقه ها (که شد هابیت)؛هری پاتر(که خودش عالی بود ولی متاسفانه آشغالی بنام هیولا های شگفت انگیز خراب کرد)

ببینید شما الان سه گانه ی ارباب حلقه ها رو با سه گانه عالیه مقایسه کنید؛ واقعا اصلا قابل مقایسس؟؟؟

ببینید هرچی اسپین اف ساخته شده در جهت گسترش دادن یونیورس سینمایی همشون گند زدن...

فقط یونیورس مارول و استاروارز هستند که الان هم سرحال و عظیم هستند
ببینید همیشه فیلم هایی که کم ترین ربط رو به دنیای سینمایی خودشون دارند بهترینای اون دنیای سینمایی هستند؛
مثلا واندروومن؛سریع و خشن ۷؛ ددپول و لوگان...

خداروشکر در سال ۲۰۱۷ با شکست سریع و خشن ۸؛ترانسفورمرز ۵؛لیگ عدالت...هشداری داده شد به کمپانی ها که یونیورس سینمایی الزاما پول ساز نیست!! بزرگ بودن الزاما به معنای موفق بودن نیست!!!
و پایان خیلی دنیا های سینمایی بیخود از ۲۰۱۷ شروع شد
www.cbr.com/.../amp

اساتید با این بحث من موافق هستید؟؟ باید دنیای سینمایی کم بشه تو سینما؟؟!!
...............
یه مشکل دیگه هم که وارنر و دی سی دارند:
دنیای سینمایی نیاز داره که در عین حال مثل زنجیر بهم متصل و در عین حال یجوری بی ربط باشه به هم که تماشاچی عادی اگر مثلا یه فیلم رو ندیده باشه و یکی رو دیده باشه بتونه متوجه بشه
مثلا محافظان کهکشان یا پلنگ سیاه و بازگشت به خانه
در عین حال به شدت متصل به mcu هستند؛ در عین حال تماشاچی اگر اونا رو ببینه و بقیه ی Mcu رو ندیده باشه کاملا درک میکنه همچی رو...
نقل قول کردن
Mdh
#20 Mdh 1397-03-01 20:59
به نقل از best of the best:
فکر کنم در ادامه نظرات عمیق دوستان شاهد بحث هایی باشیم نظیر "اگه واسه سوپرمن ریش و سیبیل میزاشتن ایا ژیلتی یافت میشد که اونقدر قوی باشه که باهاش صورتش رو اصلاح کنه؟" :-*

به نقل از best of the best:
فکر کنم در ادامه نظرات عمیق دوستان شاهد بحث هایی باشیم نظیر "اگه واسه سوپرمن ریش و سیبیل میزاشتن ایا ژیلتی یافت میشد که اونقدر قوی باشه که باهاش صورتش رو اصلاح کنه؟" :-*

اگه بگم واقعا برام سوال شد مسخره نمیکنی؟ O.o
نقل قول کردن
Samwel Tarly
#21 Samwel Tarly 1397-03-01 21:14
خسته نباشید عمو مختار واقعا عجب مقاله ای بود دست مریزاد!
با تمامی موارد خیلی خیلی موافقم خیلی عالی بود.
به نظر من مهم ترین دلیل موفقیت مارول حضور کوین فایگیه که بیشترین نقش در ساخت چنین دنیای منسجم و بزرگی داشت خیلی کارش درسته.
یک نکته جالب دیگه راجع به مقاله مربوط میشه به این که مارول تمام داستانک هاش رو دنبال می کنه که در جنگ بینهایت به اوج رسید و سرگذشت رد اسکال رو متوجه شدیم.(دقیقا زمانی که رد اسکال رو اون موقع نشون داد داشتم شاخ در می اوردم.)
خیلی خوشحال شدم که به مورد ریش کاپیتان امریکا اشاره کردید چون در اکران فیلم هم نشون میداد وقتی که کاپیتان امریکا رو اولین بار در فیلم با ریش نشون داد چقدر همه ذوق زده شدن. حتی چندتا از دوستان خودم که تا حالا یک کمیک از مارول هم نخوندن تعریف میکردن از دیدن اون لحظه که چقدر هیجان زده شدن. این نشون میده که در تمام این سال ها تماشاپیان چقدر خوب تونستن شخصیت کاپیتان راجرز رو بشناسن و اینجوری برای دیدنش در فیلم های بعدی لحظه شماری می کنن.
بازم ازتون تشکر می کنم عمو.
برای خوندن بقیه مقالاتتون لحظه شماری می کنم ;-)
نقل قول کردن
D.PARKER
#22 D.PARKER 1397-03-01 21:22
#19

بنظرت مجیک ورد ( هری پاتر ) توانایی دنیا شدن رو نداشت ؟؟؟ به نظرم یه پتانسیل خاصی داشت. مثل استار وارز یا mcu

( البته همه قبول داریم که موجودات شگفت انگیز و زیستگاه آنها اصلا فیلم خوبی نبود )
نقل قول کردن
superhero123
#23 superhero123 1397-03-01 21:30
به نقل از D.PARKER:
#19

بنظرت مجیک ورد ( هری پاتر ) توانایی دنیا شدن رو نداشت ؟؟؟ به نظرم یه پتانسیل خاصی داشت. مثل استار وارز یا mcu

( البته همه قبول داریم که موجودات شگفت انگیز و زیستگاه آنها اصلا فیلم خوبی نبود )

ولی به نظرم زیستگاه فیلم بدی نبود. ریتمش کند بود ولی خدایی فیلم خوبی بود
نقل قول کردن
Superior Sepehr.M
#24 Superior Sepehr.M 1397-03-01 21:53
مقاله عالی بود . واقعا عمو مختار هر از چند گاهی با مقاله های جنجالی میترکونند.
با همه موارد موافقم . به نظرم دیسی یه اتاق فکر لازم داره که چند تا از افراد با تجربه و حرفه ای(نویسنده،کارگ ردان،دیسی فن،مارول فن و ... ) در اون جمع بشن و حرف هاشون رو بزنن و طبق اون رای گیری کنند .
راستش منم برام سوال بود سوپرمن وقتی عرق میکنه اون رو با کدوم پودر لباس شویی میشوره . :lol:
نقل قول کردن
ghasem
#25 ghasem 1397-03-01 22:02
به نقل از D.PARKER:
#19

بنظرت مجیک ورد ( هری پاتر ) توانایی دنیا شدن رو نداشت ؟؟؟ به نظرم یه پتانسیل خاصی داشت. مثل استار وارز یا mcu

( البته همه قبول داریم که موجودات شگفت انگیز و زیستگاه آنها اصلا فیلم خوبی نبود )

به نظر من هر داستان و هر فیلم چند گانه یا یونورس یک نقطه شروع داره، یک نقطه پایان و یک اوج به عنوان مثال همین هری پاتر تا جام اتش فقط حکم معرفی شخصیت و دشمن داستان داره و از اون به بعد هیجانی و جذاب میشه جانوران شگفت انگیز هم دقیقا همین طوری قسمت اول ریتم کندی داشت و بیشتر شخصیت ها رو معرفی میکرد ودر فیلم صحبت از گریندوالد بود خوب اگه شما طرفدار کتاب های هری پاتر نباشی نمیدونی که گریندوالد کیه؟ تا اینکه در آخر فیلم وقتی میفهمی گریندوالد با معجون تغییر چهره خودش رو به جای یکی دیگه جا زده و نقشش هم جانی دپ بازی می کنه به فیلم های بعدی امید وار میشی مخصوصا وقتی میفهمی جوانی های بعضی از شخصیت های هری پاتر هم در فیلم بعدی حضور دارند!!!
نقل قول کردن
amirjjyy
#26 amirjjyy 1397-03-01 22:08
به نقل از Captain Steve Lover:
خسته نباشید استاد مختار مقاله زیبا بود؛خوبی اصلی مقاله های شما اینه که اصطلاحات و کلماتی توش بکار میبرید که دانش فیلمسازی ما بالا میره ...واقعا سپاس گزارم؛برای مثال همین اصطلاح مک گافین تا همین یه ساعت پیش نمیدونستم چی میشه و با خوندن مقاله شما متوجه شدم...

استاد؛ میخوام یه بحثی رو باز کنم؛ یه بحث که خیلی وقته واضح شده تو سینما ولی هیچکس حرفی ازش نمیزنه...یچیزی که واقعا دیگه باید گفته بشه

ببینید از سال ۲۰۱۲ که انتقام جویان اکران شد و رکورد های عظیمی تو تاریخ سینما رو جا به جا کرد...خیلی کمپانی ها؛با خیلی اهداف؛با کلی شخصیت سعی کردند دنیای سینمایی خودشونو بسازن...پتانسیل زیادی هم داشتن...

ولی خدایی الان این همه دنیای سینمایی:
مانستر ورس وارنر؛ایکس من فاکس؛کانجورینگ ورس وارنر؛دارک یونیورس یونیورسال؛سریع و خشن؛ ترانسفورمرز که قراره فیلم بامبلبی امثال بیاد؛دی سی و...

خدایی کدوم موفق بوده؟؟؟ هیچکدوم
خب بزارید واضح تر بگم حرفمو
چند وقت پیش بردران روسو داشتند نصیحت می‌کردند که “دنیای سینمایی ایده ی خوبی نیست!”
اقا بیخیال!!!!
کوین فایگی هم اینو پارسال گفت...دنیای سینمایی نسازید (بجز مارول و استاروارز که بحثشون جدا هست)

بحث این نیست که بگم وارنر در آینده فیلم های خوب میسازه از دی سی یا نه؛اصلا دنیای سینمایی رو کمپانی ها باید بزارن کنار...

اقا زمان مارول و استاروارز تازگی داشت عموما هم الان موفق هستند؛روز به روز هم کنده تر میشن؛قبول ؛ولی بقیه چی؟؟ هیچ دنیای سینمایی ای نبوده که خوب بگیره بجز اونا...


فرانچایز های با کیفیتی داشتیم که فقط بخاطر اینکه میخواستن دنیای سینمایی بشن خراب شدن!
ترانسفورمرز؛ارباب حلقه ها (که شد هابیت)؛هری پاتر(که خودش عالی بود ولی متاسفانه آشغالی بنام هیولا های شگفت انگیز خراب کرد)

ببینید شما الان سه گانه ی ارباب حلقه ها رو با سه گانه عالیه مقایسه کنید؛ واقعا اصلا قابل مقایسس؟؟؟

ببینید هرچی اسپین اف ساخته شده در جهت گسترش دادن یونیورس سینمایی همشون گند زدن...

فقط یونیورس مارول و استاروارز هستند که الان هم سرحال و عظیم هستند
ببینید همیشه فیلم هایی که کم ترین ربط رو به دنیای سینمایی خودشون دارند بهترینای اون دنیای سینمایی هستند؛
مثلا واندروومن؛سریع و خشن ۷؛ ددپول و لوگان...

خداروشکر در سال ۲۰۱۷ با شکست سریع و خشن ۸؛ترانسفورمرز ۵؛لیگ عدالت...هشداری داده شد به کمپانی ها که یونیورس سینمایی الزاما پول ساز نیست!! بزرگ بودن الزاما به معنای موفق بودن نیست!!!
و پایان خیلی دنیا های سینمایی بیخود از ۲۰۱۷ شروع شد
www.cbr.com/.../amp

اساتید با این بحث من موافق هستید؟؟ باید دنیای سینمایی کم بشه تو سینما؟؟!!
...............
یه مشکل دیگه هم که وارنر و دی سی دارند:
دنیای سینمایی نیاز داره که در عین حال مثل زنجیر بهم متصل و در عین حال یجوری بی ربط باشه به هم که تماشاچی عادی اگر مثلا یه فیلم رو ندیده باشه و یکی رو دیده باشه بتونه متوجه بشه
مثلا محافظان کهکشان یا پلنگ سیاه و بازگشت به خانه
در عین حال به شدت متصل به mcu هستند؛ در عین حال تماشاچی اگر اونا رو ببینه و بقیه ی Mcu رو ندیده باشه کاملا درک میکنه همچی رو...





جانوران شگفت انگیز اتفاقا فیلم خوبی بود ( رولینگ نمیزاره وارنر خرابش کنه)و سعی داشت که یه داستان جدیدو شروع کنه و اروم اروم بره جلو (نمره متاشم سند) دقیقا مشکلت با کجای فیلمه ؟ انتظار چی داشتی ؟ انتظار نداشتی که سریع برن سر نبرد گیرندلوالد و دامبلدور ؟
نقل قول کردن
ghasem
#27 ghasem 1397-03-01 22:12
اصلا هم عنوان مقاله دیدم گفتم این مقاله عمو مختار نوشته :lol: (در هر صورت کنارشم نوشته بود :D)
يعنی حرف دل کمیک فن ها رو زدی من به شخصه از اون دسته افراد که بگم از این کمپانی خوشم میاد از اون کمپانی خوشم میاد
نیستم من طرفدار فیلم خوب هستم فیلم کمیک بوکی، فیلم خوب ازیک رمان مشهور یا یک کارگردان خوب (مخصوصا تارینتینو) :-)
نقل قول کردن
D.PARKER
#28 D.PARKER 1397-03-01 22:30
خب خب خب.... تصحیح می شه‌. همه قبول ندارن. من قبول دارم که فیلم خوبی نبود :-| فیلم خوبی نبود چون انتظار من این نبود. نمیدونم‌ چطور بگم. فقط امیدمو از داشتن یه دنیای سینمایی که به گرد mcu برسه ناامید کرد. نمیخوام مثل منتقدین به فیلم نگاه کنم ولی داستانش اصلا به پای ۸ تا نمیرسید. نظرم اینه چون با دنیای رولینگ زندگی کردم حتی قبل از اینکه بدونم مارول چیه.
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#29 Pouriya Ahmadi 1397-03-01 22:50
عالی بود.خسته نباشید.جاستیس لیگ مزخرفترین فیلم کمیک بوکی عمرم بود.آخه یکی نیست به وارنر بگه دلیل موفقیت مارول فقط جمع کردن چند تا قهرمان دور هم و تیکه پرونی نیست.برنامه ریزی درست و حسابی.شخصیت پردازی صحیح و...کی وارنر سر عقل بیاد معلوم نیست
نقل قول کردن
Pouriya Ahmadi
#30 Pouriya Ahmadi 1397-03-01 22:52
به نقل از amirjjyy:
به نقل از Captain Steve Lover:
خسته نباشید استاد مختار مقاله زیبا بود؛خوبی اصلی مقاله های شما اینه که اصطلاحات و کلماتی توش بکار میبرید که دانش فیلمسازی ما بالا میره ...واقعا سپاس گزارم؛برای مثال همین اصطلاح مک گافین تا همین یه ساعت پیش نمیدونستم چی میشه و با خوندن مقاله شما متوجه شدم...

استاد؛ میخوام یه بحثی رو باز کنم؛ یه بحث که خیلی وقته واضح شده تو سینما ولی هیچکس حرفی ازش نمیزنه...یچیزی که واقعا دیگه باید گفته بشه

ببینید از سال ۲۰۱۲ که انتقام جویان اکران شد و رکورد های عظیمی تو تاریخ سینما رو جا به جا کرد...خیلی کمپانی ها؛با خیلی اهداف؛با کلی شخصیت سعی کردند دنیای سینمایی خودشونو بسازن...پتانسیل زیادی هم داشتن...

ولی خدایی الان این همه دنیای سینمایی:
مانستر ورس وارنر؛ایکس من فاکس؛کانجورینگ ورس وارنر؛دارک یونیورس یونیورسال؛سریع و خشن؛ ترانسفورمرز که قراره فیلم بامبلبی امثال بیاد؛دی سی و...

خدایی کدوم موفق بوده؟؟؟ هیچکدوم
خب بزارید واضح تر بگم حرفمو
چند وقت پیش بردران روسو داشتند نصیحت می‌کردند که “دنیای سینمایی ایده ی خوبی نیست!”
اقا بیخیال!!!!
کوین فایگی هم اینو پارسال گفت...دنیای سینمایی نسازید (بجز مارول و استاروارز که بحثشون جدا هست)

بحث این نیست که بگم وارنر در آینده فیلم های خوب میسازه از دی سی یا نه؛اصلا دنیای سینمایی رو کمپانی ها باید بزارن کنار...

اقا زمان مارول و استاروارز تازگی داشت عموما هم الان موفق هستند؛روز به روز هم کنده تر میشن؛قبول ؛ولی بقیه چی؟؟ هیچ دنیای سینمایی ای نبوده که خوب بگیره بجز اونا...


فرانچایز های با کیفیتی داشتیم که فقط بخاطر اینکه میخواستن دنیای سینمایی بشن خراب شدن!
ترانسفورمرز؛ارباب حلقه ها (که شد هابیت)؛هری پاتر(که خودش عالی بود ولی متاسفانه آشغالی بنام هیولا های شگفت انگیز خراب کرد)

ببینید شما الان سه گانه ی ارباب حلقه ها رو با سه گانه عالیه مقایسه کنید؛ واقعا اصلا قابل مقایسس؟؟؟

ببینید هرچی اسپین اف ساخته شده در جهت گسترش دادن یونیورس سینمایی همشون گند زدن...

فقط یونیورس مارول و استاروارز هستند که الان هم سرحال و عظیم هستند
ببینید همیشه فیلم هایی که کم ترین ربط رو به دنیای سینمایی خودشون دارند بهترینای اون دنیای سینمایی هستند؛
مثلا واندروومن؛سریع و خشن ۷؛ ددپول و لوگان...

خداروشکر در سال ۲۰۱۷ با شکست سریع و خشن ۸؛ترانسفورمرز ۵؛لیگ عدالت...هشداری داده شد به کمپانی ها که یونیورس سینمایی الزاما پول ساز نیست!! بزرگ بودن الزاما به معنای موفق بودن نیست!!!
و پایان خیلی دنیا های سینمایی بیخود از ۲۰۱۷ شروع شد
www.cbr.com/.../amp

اساتید با این بحث من موافق هستید؟؟ باید دنیای سینمایی کم بشه تو سینما؟؟!!
...............
یه مشکل دیگه هم که وارنر و دی سی دارند:
دنیای سینمایی نیاز داره که در عین حال مثل زنجیر بهم متصل و در عین حال یجوری بی ربط باشه به هم که تماشاچی عادی اگر مثلا یه فیلم رو ندیده باشه و یکی رو دیده باشه بتونه متوجه بشه
مثلا محافظان کهکشان یا پلنگ سیاه و بازگشت به خانه
در عین حال به شدت متصل به mcu هستند؛ در عین حال تماشاچی اگر اونا رو ببینه و بقیه ی Mcu رو ندیده باشه کاملا درک میکنه همچی رو...





جانوران شگفت انگیز اتفاقا فیلم خوبی بود ( رولینگ نمیزاره وارنر خرابش کنه)و سعی داشت که یه داستان جدیدو شروع کنه و اروم اروم بره جلو (نمره متاشم سند) دقیقا مشکلت با کجای فیلمه ؟ انتظار چی داشتی ؟ انتظار نداشتی که سریع برن سر نبرد گیرندلوالد و دامبلدور ؟

یک دهم جذابیت هری پاتر رو هم نداشت
نقل قول کردن
beyonder
#31 beyonder 1397-03-01 22:55
به نقل از Captain Steve Lover:
خسته نباشید استاد مختار مقاله زیبا بود؛خوبی اصلی مقاله های شما اینه که اصطلاحات و کلماتی توش بکار میبرید که دانش فیلمسازی ما بالا میره ...واقعا سپاس گزارم؛برای مثال همین اصطلاح مک گافین تا همین یه ساعت پیش نمیدونستم چی میشه و با خوندن مقاله شما متوجه شدم...

استاد؛ میخوام یه بحثی رو باز کنم؛ یه بحث که خیلی وقته واضح شده تو سینما ولی هیچکس حرفی ازش نمیزنه...یچیزی که واقعا دیگه باید گفته بشه

ببینید از سال ۲۰۱۲ که انتقام جویان اکران شد و رکورد های عظیمی تو تاریخ سینما رو جا به جا کرد...خیلی کمپانی ها؛با خیلی اهداف؛با کلی شخصیت سعی کردند دنیای سینمایی خودشونو بسازن...پتانسیل زیادی هم داشتن...

ولی خدایی الان این همه دنیای سینمایی:
مانستر ورس وارنر؛ایکس من فاکس؛کانجورینگ ورس وارنر؛دارک یونیورس یونیورسال؛سریع و خشن؛ ترانسفورمرز که قراره فیلم بامبلبی امثال بیاد؛دی سی و...

خدایی کدوم موفق بوده؟؟؟ هیچکدوم
خب بزارید واضح تر بگم حرفمو
چند وقت پیش بردران روسو داشتند نصیحت می‌کردند که “دنیای سینمایی ایده ی خوبی نیست!”
اقا بیخیال!!!!
کوین فایگی هم اینو پارسال گفت...دنیای سینمایی نسازید (بجز مارول و استاروارز که بحثشون جدا هست)

بحث این نیست که بگم وارنر در آینده فیلم های خوب میسازه از دی سی یا نه؛اصلا دنیای سینمایی رو کمپانی ها باید بزارن کنار...

اقا زمان مارول و استاروارز تازگی داشت عموما هم الان موفق هستند؛روز به روز هم کنده تر میشن؛قبول ؛ولی بقیه چی؟؟ هیچ دنیای سینمایی ای نبوده که خوب بگیره بجز اونا...


فرانچایز های با کیفیتی داشتیم که فقط بخاطر اینکه میخواستن دنیای سینمایی بشن خراب شدن!
ترانسفورمرز؛ارباب حلقه ها (که شد هابیت)؛هری پاتر(که خودش عالی بود ولی متاسفانه آشغالی بنام هیولا های شگفت انگیز خراب کرد)

ببینید شما الان سه گانه ی ارباب حلقه ها رو با سه گانه عالیه مقایسه کنید؛ واقعا اصلا قابل مقایسس؟؟؟

ببینید هرچی اسپین اف ساخته شده در جهت گسترش دادن یونیورس سینمایی همشون گند زدن...

فقط یونیورس مارول و استاروارز هستند که الان هم سرحال و عظیم هستند
ببینید همیشه فیلم هایی که کم ترین ربط رو به دنیای سینمایی خودشون دارند بهترینای اون دنیای سینمایی هستند؛
مثلا واندروومن؛سریع و خشن ۷؛ ددپول و لوگان...

خداروشکر در سال ۲۰۱۷ با شکست سریع و خشن ۸؛ترانسفورمرز ۵؛لیگ عدالت...هشداری داده شد به کمپانی ها که یونیورس سینمایی الزاما پول ساز نیست!! بزرگ بودن الزاما به معنای موفق بودن نیست!!!
و پایان خیلی دنیا های سینمایی بیخود از ۲۰۱۷ شروع شد
www.cbr.com/.../amp

اساتید با این بحث من موافق هستید؟؟ باید دنیای سینمایی کم بشه تو سینما؟؟!!
...............
یه مشکل دیگه هم که وارنر و دی سی دارند:
دنیای سینمایی نیاز داره که در عین حال مثل زنجیر بهم متصل و در عین حال یجوری بی ربط باشه به هم که تماشاچی عادی اگر مثلا یه فیلم رو ندیده باشه و یکی رو دیده باشه بتونه متوجه بشه
مثلا محافظان کهکشان یا پلنگ سیاه و بازگشت به خانه
در عین حال به شدت متصل به mcu هستند؛ در عین حال تماشاچی اگر اونا رو ببینه و بقیه ی Mcu رو ندیده باشه کاملا درک میکنه همچی رو...

خیلی ببخشید ولی 20 درصد حرفات مزخرف کامل بود .
جانوران شگفت انگیز اشغال نبود و هوادارای دو اتیشه رولینگ و هری پاتر اونو دوست داشتن .
سریع و خشن 7 که بیشترین ربط رو به دنیای سینمایی داشت چون هدف جیسون استاتهام انتقام برادرش بود که اون قضیش توی قسمت 6 بود.
هیچ معلوم نیست که یه مدت دیگه استار وارز هم به گند کشیده بشه .
مثلا ایکس من اول خوب بود ولی بعدش ...
نقل قول کردن
Comic_Dan
#32 Comic_Dan 1397-03-01 23:47
سلام تئوری جدید واسه اونجرز ۴ یادتونه یه عکس از تونی بود با لباس شیلد و لوکی و تور و اینا وا اونجرز یک بود من میگم تونی لباس سربازای شیلد میشه اونجا که لوکی رو دستگیر می کنند تونی وارد اونا میشه واسه دزدین سنگ فضا و سنگ ذهن
نقل قول کردن
D.PARKER
#33 D.PARKER 1397-03-02 00:00
#30

:D آخیش. خداروشکر


#31


بعنوان یه پاترهد حس خوبی به جانوران شگفت انگیز ندارم.
اما بحث سر اینه که آیا hp توانایی دنیا شدن رو داره ؟؟؟ و من میگم البته که بله. اما باید شرایطو بهتر کنن. یعنی فقط یه شاهکار جدید میتونه یه شروع مناسب واسه مجیک ورد باشه.
نقل قول کردن
امیر رضا
#34 امیر رضا 1397-03-02 08:02
واقعا مقاله جذابی بود.ممنون :roll:
شماره 2 :واقعا وارنر میتونست بزاره سوپرمن سبیل و ریش داشته باشه مگه چه عیبی داره با لباس سیاه هم اگر داشت واقعا دیگه :cry:
شماره 6:اره این مورد میتونست خیلی خوب باشه اگه ی غافلگیری رخ بده ،میتونست یا در اواسط فیلم یا صحنه پس از تیتراژ مثال گرین لنترن رو بیارن اخه ی عضو گروه نباشه مهم نیست :-? مثل اینه تو اونجرز ببینیم ی شخصیت نیست {نمیدونم کیو بگم از بس همش مهمه :lol: }
شماره 9: این دیگه اخرشه میایم میبینم تو فیلم bvs فلش میاد به بروس هشدار میده بعد هیچ دیگه وقتی بروس رو میبینه هفت پشت غریبه هست ادم شک میکنه این همون فلشه ؟ :lol: {من که میگم ازرا میلر نیست :P }
نقل قول کردن
beyonder
#35 beyonder 1397-03-02 10:10
به نقل از Comic_Dan:
سلام تئوری جدید واسه اونجرز ۴ یادتونه یه عکس از تونی بود با لباس شیلد و لوکی و تور و اینا وا اونجرز یک بود من میگم تونی لباس سربازای شیلد میشه اونجا که لوکی رو دستگیر می کنند تونی وارد اونا میشه واسه دزدین سنگ فضا و سنگ ذهن

به نظرت نمیتونه بره پیش فیوری و به اون بگه قضیه رو...؟
نقل قول کردن
Nima.gharibloo
#36 Nima.gharibloo 1397-03-02 12:11
خسته نباشید خیلی مقاله ی خوب و کاملی بود و به نکات خیلی خوبی توش اشاره شده بود امیدوارم اوضاع دنیای سینمایی دی سی با استفاده از این نکات بهتر بشه
نقل قول کردن
Eragon
#37 Eragon 1397-03-02 13:08
سلام عمو مختار مقاله مثل همیشه پرو پیمون بود .
نقل قول کردن
Eragon
#38 Eragon 1397-03-02 13:11
به نقل از Captain Steve Lover:
خسته نباشید استاد مختار مقاله زیبا بود؛خوبی اصلی مقاله های شما اینه که اصطلاحات و کلماتی توش بکار میبرید که دانش فیلمسازی ما بالا میره ...واقعا سپاس گزارم؛برای مثال همین اصطلاح مک گافین تا همین یه ساعت پیش نمیدونستم چی میشه و با خوندن مقاله شما متوجه شدم...

استاد؛ میخوام یه بحثی رو باز کنم؛ یه بحث که خیلی وقته واضح شده تو سینما ولی هیچکس حرفی ازش نمیزنه...یچیزی که واقعا دیگه باید گفته بشه

ببینید از سال ۲۰۱۲ که انتقام جویان اکران شد و رکورد های عظیمی تو تاریخ سینما رو جا به جا کرد...خیلی کمپانی ها؛با خیلی اهداف؛با کلی شخصیت سعی کردند دنیای سینمایی خودشونو بسازن...پتانسیل زیادی هم داشتن...

ولی خدایی الان این همه دنیای سینمایی:
مانستر ورس وارنر؛ایکس من فاکس؛کانجورینگ ورس وارنر؛دارک یونیورس یونیورسال؛سریع و خشن؛ ترانسفورمرز که قراره فیلم بامبلبی امثال بیاد؛دی سی و...

خدایی کدوم موفق بوده؟؟؟ هیچکدوم
خب بزارید واضح تر بگم حرفمو
چند وقت پیش بردران روسو داشتند نصیحت می‌کردند که “دنیای سینمایی ایده ی خوبی نیست!”
اقا بیخیال!!!!
کوین فایگی هم اینو پارسال گفت...دنیای سینمایی نسازید (بجز مارول و استاروارز که بحثشون جدا هست)

بحث این نیست که بگم وارنر در آینده فیلم های خوب میسازه از دی سی یا نه؛اصلا دنیای سینمایی رو کمپانی ها باید بزارن کنار...

اقا زمان مارول و استاروارز تازگی داشت عموما هم الان موفق هستند؛روز به روز هم کنده تر میشن؛قبول ؛ولی بقیه چی؟؟ هیچ دنیای سینمایی ای نبوده که خوب بگیره بجز اونا...


فرانچایز های با کیفیتی داشتیم که فقط بخاطر اینکه میخواستن دنیای سینمایی بشن خراب شدن!
ترانسفورمرز؛ارباب حلقه ها (که شد هابیت)؛هری پاتر(که خودش عالی بود ولی متاسفانه آشغالی بنام هیولا های شگفت انگیز خراب کرد)

ببینید شما الان سه گانه ی ارباب حلقه ها رو با سه گانه عالیه مقایسه کنید؛ واقعا اصلا قابل مقایسس؟؟؟

ببینید هرچی اسپین اف ساخته شده در جهت گسترش دادن یونیورس سینمایی همشون گند زدن...

فقط یونیورس مارول و استاروارز هستند که الان هم سرحال و عظیم هستند
ببینید همیشه فیلم هایی که کم ترین ربط رو به دنیای سینمایی خودشون دارند بهترینای اون دنیای سینمایی هستند؛
مثلا واندروومن؛سریع و خشن ۷؛ ددپول و لوگان...

خداروشکر در سال ۲۰۱۷ با شکست سریع و خشن ۸؛ترانسفورمرز ۵؛لیگ عدالت...هشداری داده شد به کمپانی ها که یونیورس سینمایی الزاما پول ساز نیست!! بزرگ بودن الزاما به معنای موفق بودن نیست!!!
و پایان خیلی دنیا های سینمایی بیخود از ۲۰۱۷ شروع شد
www.cbr.com/.../amp

اساتید با این بحث من موافق هستید؟؟ باید دنیای سینمایی کم بشه تو سینما؟؟!!
...............
یه مشکل دیگه هم که وارنر و دی سی دارند:
دنیای سینمایی نیاز داره که در عین حال مثل زنجیر بهم متصل و در عین حال یجوری بی ربط باشه به هم که تماشاچی عادی اگر مثلا یه فیلم رو ندیده باشه و یکی رو دیده باشه بتونه متوجه بشه
مثلا محافظان کهکشان یا پلنگ سیاه و بازگشت به خانه
در عین حال به شدت متصل به mcu هستند؛ در عین حال تماشاچی اگر اونا رو ببینه و بقیه ی Mcu رو ندیده باشه کاملا درک میکنه همچی رو...

متاسفانه قبول ندارم که جانوران شگفت انگیز فیلم بدی بوده کاملا به جا به شخصیت هاش پرداخته و ادم رو منتظر می کنه برای قسمت های بعدی ولی در کل موافقم که دنیای سینمایی زیاد شده و یه عده شون واقعا مزخرف هستند.
نقل قول کردن
m.k.t
#39 m.k.t 1397-03-02 13:51
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وول ورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایب ورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید
نقل قول کردن
mtm
#40 mtm 1397-03-02 14:39
به نقل از m.k.t:
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وولورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایبورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید

حالا من با صحبت های اون دوستمون کاری ندارم ولی خداییش ساییورگ و اکوامن درجه یک هستن؟!!!
راستش به نظر همه همه کارشناسان درجه یک های مارول خیلی بیشتره. واقعا همین طوره. ضمن اینکه نباید همه چیز رو گردن نداشتن برنامه ریزی انداخت و ...
الان dceu مگه چند ساله عمر داره؟ پس چرا قبلش هیچ وقت یه فیلم از سایبورگ و اکوامن ساخته نشد که شما میگی درجه یک هستند؟ خیلی ها میگن دی سی پتانسیل داره. خب باید تو این 70 ، 80 سال گذشته باید این پتانسیل یه جایی تو سینما ظاهر میشد یا نه؟ ولی همیشه بتمن و سوپرمن رو دیدیم چون واقعا این دو تا هستند که به معنای واقعی کلمه درجه یک هستند و بس
شما مطمئن باش همین اکوامن و گرین لنترن و فلش و شزم رو هم اکه الان دوران طلایی اقتباس های کمیک بوکی نبود هیشکی حاضر نمیشد ازشون فیلمی بسازه
به نظرم یه نیگا به این مطلب بنداز که ادمی مثل مارک میلار میاد قشنگ ماجرا رو توضیح میده:
spidey.ir/.../...
مارک میلار رو که قبول داری دیگه، نه؟
نقل قول کردن
best of the best
#41 best of the best 1397-03-02 22:40
به نقل از m.k.t:
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وولورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایبورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید

عجب چرتی گفتی. مارول 6 تا فقط درجه 1 داره؟ پس ونوم و چهار شگفت انگیز و ددپول و محافظین کهکشان و نصف ایکس من و جسیکا جونز و دردویل و دکتر استرنج و کاپیتان مارول و ... چی هستن؟ حالا چون سایبورگ و اکوامن رو دی سی چپونده تو جاستیس لیگ پس درجه یک هستن؟
داداش بالا برید پایین برید دی سی فقط دو تا شخصیت درجه یک داره به نام بتمن و سوپرمن. فهمیدی؟ دو تا. سه تا نه. دو تا!
نقل قول کردن
D.PARKER
#42 D.PARKER 1397-03-03 00:21
#39
به نظرم اشتباه می کنی. فکر می کنم درجه یک شخصیتیه با اریجین خوب، دشمنای خوب، قدرتای نه چندان کلیشه ای و بیخود و... مثل استرنج. یعنی همه چیش خوب و عالی باشه که حتی اگه طرفدارش نباشی بازم ازش خوشت بیاد. درجه یک های...

مارول : اسپایدی ، آیرون من ، ثور ، کاپیتان ، استرنج ، ددپول ، ولورین ، محافظین کهکشان ، فنتستیک فور ، دردویل و شایدم تانوس یا ونوم.

و دی سی : بتمن ، فلش ، سوپرمن ، جوکر ، شایدم واندرومن

البته نظر شخصی منه و شایدم چند تاشون اشتباه باشن.
نقل قول کردن
Marc Spector
#43 Marc Spector 1397-03-04 09:40
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وولورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایبورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید

حالا من با صحبت های اون دوستمون کاری ندارم ولی خداییش ساییورگ و اکوامن درجه یک هستن؟!!!
راستش به نظر همه همه کارشناسان درجه یک های مارول خیلی بیشتره. واقعا همین طوره. ضمن اینکه نباید همه چیز رو گردن نداشتن برنامه ریزی انداخت و ...
الان dceu مگه چند ساله عمر داره؟ پس چرا قبلش هیچ وقت یه فیلم از سایبورگ و اکوامن ساخته نشد که شما میگی درجه یک هستند؟ خیلی ها میگن دی سی پتانسیل داره. خب باید تو این 70 ، 80 سال گذشته باید این پتانسیل یه جایی تو سینما ظاهر میشد یا نه؟ ولی همیشه بتمن و سوپرمن رو دیدیم چون واقعا این دو تا هستند که به معنای واقعی کلمه درجه یک هستند و بس
شما مطمئن باش همین اکوامن و گرین لنترن و فلش و شزم رو هم اکه الان دوران طلایی اقتباس های کمیک بوکی نبود هیشکی حاضر نمیشد ازشون فیلمی بسازه
به نظرم یه نیگا به این مطلب بنداز که ادمی مثل مارک میلار میاد قشنگ ماجرا رو توضیح میده:
spidey.ir/.../...
مارک میلار رو که قبول داری دیگه، نه؟

البته استاد حرفاتون کاملاً درسته ولی یه نکته ای رو هم باید بهش توجه کرد که واقعا شخصیت های دیسی پتانسیل درجه 1 بودن رو دارن(پتانسیل کمیکی ها!! سینمایی فعلاً نه)
ولی متاسفانه خود دیسی(البته قبلا هم گفتم)یه جوری رفتار میکنه که انگار فقط بتمن و سوپرمن رو داره و داخل کمیک ها هیچ کدوم از شخصیت ها با هم تعامل بر قرار نکردن،البته ممکن شما در این مورد بگین که چون اکثر شخصیت ها توسط خالقان متفاوتی خلق شدن این مشکل وجود داره ولی به طور مثال شما الان تعامل (به عنوان دم دست ترین مثال ممکن)ددپول با ولورین یا ایکس من یا حتی تعامل مایلز مورالز با بلک ویدو تو کمیک امپراتوری مخفی،ببینید.
به نظرم مشکل اصلی دیسی این بوده که تا حدودی هم قلدر بازی در میاورده و هم میخواسته راحت شخصیت های محبوب رو به دست بیاره به جای اینکه خلقشون کنه و این باعث شده با صرف این همه بودجه و ایونت و ریبوت و ... هنوز نتونه به عنوان مثال یه تعامل معمولی بین فلش و گرین اررو تو کمیک ها برقرار کنه در صورتی که میبینید (هرچند ضعیف)تو دنیای سریالی تعاملی رو میبینیم که جالبه.
نقل قول کردن
mtm
#44 mtm 1397-03-04 11:45
به نقل از Marc Spector:
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وولورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایبورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید

حالا من با صحبت های اون دوستمون کاری ندارم ولی خداییش ساییورگ و اکوامن درجه یک هستن؟!!!
راستش به نظر همه همه کارشناسان درجه یک های مارول خیلی بیشتره. واقعا همین طوره. ضمن اینکه نباید همه چیز رو گردن نداشتن برنامه ریزی انداخت و ...
الان dceu مگه چند ساله عمر داره؟ پس چرا قبلش هیچ وقت یه فیلم از سایبورگ و اکوامن ساخته نشد که شما میگی درجه یک هستند؟ خیلی ها میگن دی سی پتانسیل داره. خب باید تو این 70 ، 80 سال گذشته باید این پتانسیل یه جایی تو سینما ظاهر میشد یا نه؟ ولی همیشه بتمن و سوپرمن رو دیدیم چون واقعا این دو تا هستند که به معنای واقعی کلمه درجه یک هستند و بس
شما مطمئن باش همین اکوامن و گرین لنترن و فلش و شزم رو هم اکه الان دوران طلایی اقتباس های کمیک بوکی نبود هیشکی حاضر نمیشد ازشون فیلمی بسازه
به نظرم یه نیگا به این مطلب بنداز که ادمی مثل مارک میلار میاد قشنگ ماجرا رو توضیح میده:
spidey.ir/.../...
مارک میلار رو که قبول داری دیگه، نه؟

البته استاد حرفاتون کاملاً درسته ولی یه نکته ای رو هم باید بهش توجه کرد که واقعا شخصیت های دیسی پتانسیل درجه 1 بودن رو دارن(پتانسیل کمیکی ها!! سینمایی فعلاً نه)
ولی متاسفانه خود دیسی(البته قبلا هم گفتم)یه جوری رفتار میکنه که انگار فقط بتمن و سوپرمن رو داره و داخل کمیک ها هیچ کدوم از شخصیت ها با هم تعامل بر قرار نکردن،البته ممکن شما در این مورد بگین که چون اکثر شخصیت ها توسط خالقان متفاوتی خلق شدن این مشکل وجود داره ولی به طور مثال شما الان تعامل (به عنوان دم دست ترین مثال ممکن)ددپول با ولورین یا ایکس من یا حتی تعامل مایلز مورالز با بلک ویدو تو کمیک امپراتوری مخفی،ببینید.
به نظرم مشکل اصلی دیسی این بوده که تا حدودی هم قلدر بازی در میاورده و هم میخواسته راحت شخصیت های محبوب رو به دست بیاره به جای اینکه خلقشون کنه و این باعث شده با صرف این همه بودجه و ایونت و ریبوت و ... هنوز نتونه به عنوان مثال یه تعامل معمولی بین فلش و گرین اررو تو کمیک ها برقرار کنه در صورتی که میبینید (هرچند ضعیف)تو دنیای سریالی تعاملی رو میبینیم که جالبه.

ببین این چیزی که میخام بگم رو خیلی روش فکر کردم و به نتیجه رسیدم و مطمئن باش کاملا درسته
دی سی شخصیت های اصلیش در دورانی خلق شدن که شخصیت ها لازم نبود پیچیدگی لازم رو داشته باشن. بیشتر روی قدرت های فوق بشری اونا مانور میدادن و به خاطر همینه که اکثرا قدرت های خدایی دارن. اصلا مثلا شما یه کمیک قدیمی JSAبخونید میبیند که تقریبا همه شخصیت های گروه عین هم حرف میزنن و رفتار میکنن!
اما مارول اکثر شخصیت های عالیش در دهه 60 خلق شدن. یعنی موقعی که همه از شخصیت های قبلی خسته شده بودن و دورانی بود که معضلات و پیچیدگی های اجتماعی به اوج خودش رسیده بود بنابراین استن لی و طراحان مارول سنت شکنی کردند و شخصیت هایی خلق کردند که "کاراکتر محور" بودن . یعنی اولش خصوصیات شخصیتی اونا مهم بود بعد قدرت هاشون. بنابراین خیلی هم ملموس شدن و میشد باهاشون ارتباط برقرار کرد . شما همیشه دوست داشتی پیتر پارکر و مشکلاتش رو بخونی تا قدرت هاش رو ببینی! همشون هم یه نقص شخصیتی داشتن. یکی منزوی بود مثل اسپایدرمن، یکی خشم داشت مثل هالک، یکی دعوا میکردن با هم مثل چهار شگفت انگیزف یکی مغرور بود مثل تونی استارک و ثور و یکی کور بود مثل مت مورداک و ...
به خاطر همینه مارولی ها محبوب ترن
اتفاقا میلار هم چند وقت پیش دقیقا همین رو گفت
شما حالا هی بگید دی سی برنامه ریزی نداره، دی سی پتانسیل داره و ...
ولی واقعیتش اینه که دی سی پتانسیلش همینه و شخصیت هاش اینجوری خلق شدن
و البته به خاطر همینه که خودش هم میدونه شخصیت های محبوب تری نداره پس اومده روی یک fanbase محدود کار کرده و براشون سعی میکنه اثار "متفاوت" خلق کنه . یعنی مثلا کمیک های خفن و دارک و فلسفی و ... (که بیشتر هم تو ورتیگو هستن). این نتیجه اش این شده یک سری هوادار محدود ولی بسیار متعصب و خاص دی سی به وجود بیاد که اون داستان ها رو میخونن و میگن دی سی از همه بهتره! همینا هم هستن که میبیند اینقدر بحث بیخود میکنند و بعضا میگن مارول برای بچه هاست!
این در حالیه که مارول هم میتونه از این داستانای متفاوت کار کنه ولی نه برای شخصیت های اصلیش چون بازارشون خراب میشه. یعنی هیچ وقت نمیاد مرد عنکبوتی رو دارک کنه و به وجه خودش ضربه بزنه تا محبوبیتش کم بشه و فروشش کم بشه چون اسپایدرمن محبوب ترین و بفروش ترین شخصیت تخیلی دنیاست.
و البته این رو هم بدون که اگه یه کارکتر دی سی میاد تو یه داستان خفن و جایزه گرفته و فلسفی ظاهر میشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه. چون متفاوت بودن دلیل بر برتری نیست. برتری اینه که طی چندین سال صاحب شخصیتی باشی که بفروشه، داستان خوب و مهم داشته باشه و باهاش ارتباط برقرار کنی. ولی مثلا دکتر لایت رو بیایی یه مینی سریز 4 قسمتی خفن براش چاپ کنی و جایزه بگیره و فلسفی و عمیق باشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه و دی سی چون این کمیک رو چاپ کرده از مارول بهتره . نه! دکتر لایت اگه درجه یک بود و شخصیتش کشش و جذابیت کافی رو داشت حداقل 10 سال تو دنیای کمیک داستان خوب داشت. نه اینکه یه کمیک با یه ایده خفن و متفاوت به ذهن نویسنده ای برسه و چاپ بشه و بعدشم تموم!
امیدوار متوجه حرفم شده باشی چون ته تمام این بحث های دی سی و مارول و حقیقت محض درباره اونا اینیه که من گفتم
این بحث برنامه ریزی و خریدن شخصیت های دیگه و پتانسیلی که هنوز محقق نشده و ... رو بزارید کنار
نقل قول کردن
best of the best
#45 best of the best 1397-03-04 12:33
#44: واقعا مدتها بود همچین نظر تخصصی تو این سایت ندیده بودم. اون اوایل و طی اون بحث های طولانی سایت نظرات اینچنینی زیادی میدادید ولی مدتی بود چنین کامنت طولانی از شما ندیده بودم استاد
کاش میشد این نظر رو قاب میکردیم میزدیم روی دیوار بعضی ها تا یادشون نره اگه فقط یه داستان، گیم ، انیمیشن یا کمیک معرکه از یه شخصیت دیدن فکر کنند اون شخصیت درجه یکه و "پتانسیل" داره
نقل قول کردن
Marc Spector
#46 Marc Spector 1397-03-04 12:45
#44 خیلی کامل بود ممنون.هرچند استاد شخصیت های دیسی که تو این چند دهه اخیر خلق شدن که به عبارتی شبیه شخصیت های ماروله هم نتونستن به چشم بیان.فقط یه سوال استاد این مینی سری دکتر لایتی که گفتید همون بحران هویت جاستیس لیگ رو میگید یا بازم داستان خوب داشته؟
نقل قول کردن
mtm
#47 mtm 1397-03-04 21:18
به نقل از Marc Spector:
فقط یه سوال استاد این مینی سری دکتر لایتی که گفتید همون بحران هویت جاستیس لیگ رو میگید یا بازم داستان خوب داشته؟

اره همون رو گفتم
نقل قول کردن
Ice Man
+1 #48 Ice Man 1397-03-10 15:57
ممنون عمو مختار
بله واقعا جنگ بی نهایت یه نمونه با کیفیت واسه مثال نکاتی که دی سی باید از مارول یاد بگیره
1.ویلنش افتضاح بود ، یعنی اگه مارول هر فیلم جدیدش از قبلی ها موفق تر و عالی تره دی سی هم از قبلی ها مزخرف تره! استپن ولف هم تونست خوب از انچنترس پیشی بگیره ، البته از اونجایی که دی سی سابقه داره که شخصیت هاش از نظر ظاهری حداقل کیفیت بصری خفن و خوبی داشته باشن اما از نظر شخصیت پردازی کاملا تو خالی و بی خود باشن پس مطمئنم کلا شخصیت خوبی نمیشد ، پتانسیل زیادی هم نداشت ، DCEU هم که کارش تو به تصویر کشیدن شخصیت های منفی چند درجه پایین تر از بقیه شخصیت هاست و اینم که کلا از ریشه داغون بود
2.معلومه که نمیشد! آخه یه وقت ممکن بود ظاهرش انسانی بشه که دیگه زک باش حال نمیکرد ، فوقش میرفت یه بازیگر دیگه میوورد
سوپرمن سرش بره شیش تیغش نمیره، ولی در کل خیلی بهتر میشد ظاهرش اگه بجای زنده شدن مسخرش جور دیگه ای برمیگشت با ریش و حتی میشد برای MoS2 زمینه سازی کرد ، یکم خلاقیت واسه مسئولین DCEU هم بد نیست
3.شخصیت هایی مثل بتمن آکوامن واندرومن سایبورگ فلش و سوپرمن اینقدر تصنعی با هم تیم آپ و خوش و بش میکنن و با استپن ولف و پارادیمن ها میجنگن و مثلا دنیا رو نجات میدن که انگار تو یه عالم فانتزی یا یه دنیای گیمه که انقدر معمولیه یا انگار دور هم واسه تفریح چند تا پرنده شکار کردن! ، اگه چند تا فن بوی جاشون لباس های این شخصیت ها رو پوشیده بودن از اینا قابل تحمل تر و سرگرم کننده تر بودن چون فقط تیپشون و اسمشون مثل این شخصیت ها بود و نه بیشتر…
4.نه تنها زمینه سازی نداشت تازه بازم گند میزد ، مثل بتمن و واندرومن که از قبلم بیشتر پسرفت کردن ، حالا جدا از این هیچ جذابیتی هم نداشتن ، یعنی اصلا چیزی نبود که نشه بش خوب پرداخت چون کلا جذابیت ها رو به حداقل رسونده بودن و اگه ده تا شخصیت مطرح دیگه هم بودن همین وضع بود
5.تو این ضمینه که هیچ استودیو فیلمسازی ای به پای مارول نمیرسه ولی حداقل میتونست خیلی محدود تر ولی بازم مک گافین های هدفمند تر داشته باشه ، یه جورایی هم میشه گفت تو همه فیلم های دی سی یه هیولای بزرگ هست که اون یه جورایی مک گافین فیلم هاست(سوپرمن)
6.والا فیلم های دی سی تمامش سورپرایزه!
آدم از این که تا چه حد میشه به شخصیت ها و کمیک بوک ها گند زد و همچین فیلم های مزخرفی رو اقتباس کرد ازشون سورپرایز میشه ، یا از این که سوپرمن اینقدر دارک بی رحم بی تفاوت و خشن و خفنه و گردن دشمنش میشکنه یا از فیلم بتمن علیه سوپرمن و وارد شدن بتمن به دنیای سینمایی و وقایعی که باعث جنگ این دو تا میشه و البته سرانجام مسخرش و نبرد آبکیشون و پایان بی مفهوم نبرد و…
7.واقعا بدون یه ناظر یا رهبر مثل کوین فایگی فیلم های دی سی هیچ ضامنی ندارن
یعنی یه انسجام کلی لازمه که موفقیت یه سری فیلم رو تضمین کنه ، مخصوصا وقتی که اینقدر گستردست و توی یه دنیای مشترک جریان داره
8.آره دیگه ، وقتی همش Reshoot میکنن مثل جاستیس لیگ بی سر و ته میشه و خط داستانیش هم مثل یه پازل نامرتب میشه و یه ریتم افتضاح پیدا میکنه
9.من که حالم از این آینده به هم میخوره ، یعنی یه چیز داغون از این شخصیت های سطحی و آبکی تو مایه های اینجاستیس! کم از این سوپرمن و این بتمن تو این سه فیلم دیدیم! حتما گفتن اینقدر چرته که طرفدارا خودشون منظورمونو میفهمن! ، امیدوارم تو فیلم های آینده به پیشبرد وقایع گذشته فیلم های قبلی بهتر بپردازن ، البته نه حتما به این سبک مضحک BvS ، حداقل همین که اتفاقات فرعی یا مرموز فیلم های قبلی رو رها نکنن خودش خیلی خوبه ، حتی خوده دی سی هم تو بعضی انیمیشن هاش این ویژگی رو داره اما مسئله اینه که اونا هیچوقت گستردگی DCEU رو ندارن
10.چه درک کنه چه درک نکنه وارنر آدم بشو نیست…، ولی آخه مگه اگر یه فیلم بسازه که مثلا شخصیت پردازی سوپرمن به ذاتش تو کمیک وفادار باشه دیگه فروش نمیکنه! این ورژن طرفداری هم نداره دیگه ، منتقد ها هم که ارادت دارن بش پس دیگه اگر بازم به این شیوه ادامه بدن فقط نشونه حماقت و بی فکری مسئولین فیلمسازیه
#39
هر کدوم مطرح تر یا معروف تر بود که به معنی برتر بودنش نیست! حالا آقای ترابی دیگه کامل توضیح دادن ولی فقط میخوام بگم که شخصیت های درجه 1 بودن یک کمپانی رو با مثلا لیستبندی براساس درجه اشتباه گرفتین که اصرار دارین یه تعداد محدودی باشه ، یه کمپانی میتونه چندین و چند شخصیت درجه 1 داشته باشه
مثلا کی میگه ثور درجه یکه اما دردویل نیست!
یا سایبورگ درجه یکه اما سوامپ ثینگ نیست! یا مثلا چهار شگفت انگیز و هاکای درجه یک نیستن!! و…
جدا از موارد دیگه به جایگاهشون تو جامعه هم بستگی داره ، مثلا الان محافظین کهکشان با این همه معروفیت و فیلم های شاهکارش و طرفدارهای زیادش دقیقا چرا درجه یک نیست!
این دنیا ها ، مثلا دنیای مارول خیلی گستردن و شخصیت های درجه یکشونم زیاده
#44
دقیقا همینه! ، حقیقت محضیه که بعضی ها نمیتونن قبولش کنن
و دی سی فقط یه جور میتونه این ساختار رو تغییر بده ، باید همه چیزش از ریشه تغییر کنه و اونجوری هم که دیگه دی سی ای باقی نمیمونه! شخصیت باید همه ویژگی ها و پتانسیل واسه درجه یکی رو داشته باشه ، با اصرار کمپانی برای خلق کردن کمیک های قابل توجه و اقتباس های متعدد که نمیشه گفت شخصیت برتریه! ، وقتی درجه یکه یعنی مثل دکتر دووم یا اسپایدرمن یا ولورین و…که خود به خود شاهکار هستن
نقل قول کردن
moali
#49 moali 1397-11-28 14:27
به نقل از mtm:
به نقل از Marc Spector:
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وولورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایبورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید

حالا من با صحبت های اون دوستمون کاری ندارم ولی خداییش ساییورگ و اکوامن درجه یک هستن؟!!!
راستش به نظر همه همه کارشناسان درجه یک های مارول خیلی بیشتره. واقعا همین طوره. ضمن اینکه نباید همه چیز رو گردن نداشتن برنامه ریزی انداخت و ...
الان dceu مگه چند ساله عمر داره؟ پس چرا قبلش هیچ وقت یه فیلم از سایبورگ و اکوامن ساخته نشد که شما میگی درجه یک هستند؟ خیلی ها میگن دی سی پتانسیل داره. خب باید تو این 70 ، 80 سال گذشته باید این پتانسیل یه جایی تو سینما ظاهر میشد یا نه؟ ولی همیشه بتمن و سوپرمن رو دیدیم چون واقعا این دو تا هستند که به معنای واقعی کلمه درجه یک هستند و بس
شما مطمئن باش همین اکوامن و گرین لنترن و فلش و شزم رو هم اکه الان دوران طلایی اقتباس های کمیک بوکی نبود هیشکی حاضر نمیشد ازشون فیلمی بسازه
به نظرم یه نیگا به این مطلب بنداز که ادمی مثل مارک میلار میاد قشنگ ماجرا رو توضیح میده:
spidey.ir/.../...
مارک میلار رو که قبول داری دیگه، نه؟

البته استاد حرفاتون کاملاً درسته ولی یه نکته ای رو هم باید بهش توجه کرد که واقعا شخصیت های دیسی پتانسیل درجه 1 بودن رو دارن(پتانسیل کمیکی ها!! سینمایی فعلاً نه)
ولی متاسفانه خود دیسی(البته قبلا هم گفتم)یه جوری رفتار میکنه که انگار فقط بتمن و سوپرمن رو داره و داخل کمیک ها هیچ کدوم از شخصیت ها با هم تعامل بر قرار نکردن،البته ممکن شما در این مورد بگین که چون اکثر شخصیت ها توسط خالقان متفاوتی خلق شدن این مشکل وجود داره ولی به طور مثال شما الان تعامل (به عنوان دم دست ترین مثال ممکن)ددپول با ولورین یا ایکس من یا حتی تعامل مایلز مورالز با بلک ویدو تو کمیک امپراتوری مخفی،ببینید.
به نظرم مشکل اصلی دیسی این بوده که تا حدودی هم قلدر بازی در میاورده و هم میخواسته راحت شخصیت های محبوب رو به دست بیاره به جای اینکه خلقشون کنه و این باعث شده با صرف این همه بودجه و ایونت و ریبوت و ... هنوز نتونه به عنوان مثال یه تعامل معمولی بین فلش و گرین اررو تو کمیک ها برقرار کنه در صورتی که میبینید (هرچند ضعیف)تو دنیای سریالی تعاملی رو میبینیم که جالبه.

ببین این چیزی که میخام بگم رو خیلی روش فکر کردم و به نتیجه رسیدم و مطمئن باش کاملا درسته
دی سی شخصیت های اصلیش در دورانی خلق شدن که شخصیت ها لازم نبود پیچیدگی لازم رو داشته باشن. بیشتر روی قدرت های فوق بشری اونا مانور میدادن و به خاطر همینه که اکثرا قدرت های خدایی دارن. اصلا مثلا شما یه کمیک قدیمی JSAبخونید میبیند که تقریبا همه شخصیت های گروه عین هم حرف میزنن و رفتار میکنن!
اما مارول اکثر شخصیت های عالیش در دهه 60 خلق شدن. یعنی موقعی که همه از شخصیت های قبلی خسته شده بودن و دورانی بود که معضلات و پیچیدگی های اجتماعی به اوج خودش رسیده بود بنابراین استن لی و طراحان مارول سنت شکنی کردند و شخصیت هایی خلق کردند که "کاراکتر محور" بودن . یعنی اولش خصوصیات شخصیتی اونا مهم بود بعد قدرت هاشون. بنابراین خیلی هم ملموس شدن و میشد باهاشون ارتباط برقرار کرد . شما همیشه دوست داشتی پیتر پارکر و مشکلاتش رو بخونی تا قدرت هاش رو ببینی! همشون هم یه نقص شخصیتی داشتن. یکی منزوی بود مثل اسپایدرمن، یکی خشم داشت مثل هالک، یکی دعوا میکردن با هم مثل چهار شگفت انگیزف یکی مغرور بود مثل تونی استارک و ثور و یکی کور بود مثل مت مورداک و ...
به خاطر همینه مارولی ها محبوب ترن
اتفاقا میلار هم چند وقت پیش دقیقا همین رو گفت
شما حالا هی بگید دی سی برنامه ریزی نداره، دی سی پتانسیل داره و ...
ولی واقعیتش اینه که دی سی پتانسیلش همینه و شخصیت هاش اینجوری خلق شدن
و البته به خاطر همینه که خودش هم میدونه شخصیت های محبوب تری نداره پس اومده روی یک fanbase محدود کار کرده و براشون سعی میکنه اثار "متفاوت" خلق کنه . یعنی مثلا کمیک های خفن و دارک و فلسفی و ... (که بیشتر هم تو ورتیگو هستن). این نتیجه اش این شده یک سری هوادار محدود ولی بسیار متعصب و خاص دی سی به وجود بیاد که اون داستان ها رو میخونن و میگن دی سی از همه بهتره! همینا هم هستن که میبیند اینقدر بحث بیخود میکنند و بعضا میگن مارول برای بچه هاست!
این در حالیه که مارول هم میتونه از این داستانای متفاوت کار کنه ولی نه برای شخصیت های اصلیش چون بازارشون خراب میشه. یعنی هیچ وقت نمیاد مرد عنکبوتی رو دارک کنه و به وجه خودش ضربه بزنه تا محبوبیتش کم بشه و فروشش کم بشه چون اسپایدرمن محبوب ترین و بفروش ترین شخصیت تخیلی دنیاست.
و البته این رو هم بدون که اگه یه کارکتر دی سی میاد تو یه داستان خفن و جایزه گرفته و فلسفی ظاهر میشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه. چون متفاوت بودن دلیل بر برتری نیست. برتری اینه که طی چندین سال صاحب شخصیتی باشی که بفروشه، داستان خوب و مهم داشته باشه و باهاش ارتباط برقرار کنی. ولی مثلا دکتر لایت رو بیایی یه مینی سریز 4 قسمتی خفن براش چاپ کنی و جایزه بگیره و فلسفی و عمیق باشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه و دی سی چون این کمیک رو چاپ کرده از مارول بهتره . نه! دکتر لایت اگه درجه یک بود و شخصیتش کشش و جذابیت کافی رو داشت حداقل 10 سال تو دنیای کمیک داستان خوب داشت. نه اینکه یه کمیک با یه ایده خفن و متفاوت به ذهن نویسنده ای برسه و چاپ بشه و بعدشم تموم!
امیدوار متوجه حرفم شده باشی چون ته تمام این بحث های دی سی و مارول و حقیقت محض درباره اونا اینیه که من گفتم
این بحث برنامه ریزی و خریدن شخصیت های دیگه و پتانسیلی که هنوز محقق نشده و ... رو بزارید کنار

استاد حالا من یه بحثی دارم؛ قبول دارین دی سی می تونه با تغییراتی در کاراکترها، بیاد و جذابیت ایجاد کنه؟ یعنی مثل بتمن نولان با فاصله گرفتن از حقیقت کمیک و با روایتی جذاب تر و یا حتی با تغییر اوریجین پتانسیلش رو افزایش بده؟
چون ما می دونیم که همه تماشاگرای فیلمای ابرقهرمانی لزوما با کمیک آشناییتی ندارن و اصلا مهم نیس براشون که مثلا در کمیک بتمن ادم میکشه یا نه ویا...
پس آیا فک نمی کنین dc بتونه با تغییرات محسوس در شخصیتها در بستر رقابت جدی با مارول قرار بگیره و پتانسیلشو افزایش بده؟
نقل قول کردن
mtm
#50 mtm 1397-11-28 14:46
به نقل از moali:
به نقل از mtm:
به نقل از Marc Spector:
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وولورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایبورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید

حالا من با صحبت های اون دوستمون کاری ندارم ولی خداییش ساییورگ و اکوامن درجه یک هستن؟!!!
راستش به نظر همه همه کارشناسان درجه یک های مارول خیلی بیشتره. واقعا همین طوره. ضمن اینکه نباید همه چیز رو گردن نداشتن برنامه ریزی انداخت و ...
الان dceu مگه چند ساله عمر داره؟ پس چرا قبلش هیچ وقت یه فیلم از سایبورگ و اکوامن ساخته نشد که شما میگی درجه یک هستند؟ خیلی ها میگن دی سی پتانسیل داره. خب باید تو این 70 ، 80 سال گذشته باید این پتانسیل یه جایی تو سینما ظاهر میشد یا نه؟ ولی همیشه بتمن و سوپرمن رو دیدیم چون واقعا این دو تا هستند که به معنای واقعی کلمه درجه یک هستند و بس
شما مطمئن باش همین اکوامن و گرین لنترن و فلش و شزم رو هم اکه الان دوران طلایی اقتباس های کمیک بوکی نبود هیشکی حاضر نمیشد ازشون فیلمی بسازه
به نظرم یه نیگا به این مطلب بنداز که ادمی مثل مارک میلار میاد قشنگ ماجرا رو توضیح میده:
spidey.ir/.../...
مارک میلار رو که قبول داری دیگه، نه؟

البته استاد حرفاتون کاملاً درسته ولی یه نکته ای رو هم باید بهش توجه کرد که واقعا شخصیت های دیسی پتانسیل درجه 1 بودن رو دارن(پتانسیل کمیکی ها!! سینمایی فعلاً نه)
ولی متاسفانه خود دیسی(البته قبلا هم گفتم)یه جوری رفتار میکنه که انگار فقط بتمن و سوپرمن رو داره و داخل کمیک ها هیچ کدوم از شخصیت ها با هم تعامل بر قرار نکردن،البته ممکن شما در این مورد بگین که چون اکثر شخصیت ها توسط خالقان متفاوتی خلق شدن این مشکل وجود داره ولی به طور مثال شما الان تعامل (به عنوان دم دست ترین مثال ممکن)ددپول با ولورین یا ایکس من یا حتی تعامل مایلز مورالز با بلک ویدو تو کمیک امپراتوری مخفی،ببینید.
به نظرم مشکل اصلی دیسی این بوده که تا حدودی هم قلدر بازی در میاورده و هم میخواسته راحت شخصیت های محبوب رو به دست بیاره به جای اینکه خلقشون کنه و این باعث شده با صرف این همه بودجه و ایونت و ریبوت و ... هنوز نتونه به عنوان مثال یه تعامل معمولی بین فلش و گرین اررو تو کمیک ها برقرار کنه در صورتی که میبینید (هرچند ضعیف)تو دنیای سریالی تعاملی رو میبینیم که جالبه.

ببین این چیزی که میخام بگم رو خیلی روش فکر کردم و به نتیجه رسیدم و مطمئن باش کاملا درسته
دی سی شخصیت های اصلیش در دورانی خلق شدن که شخصیت ها لازم نبود پیچیدگی لازم رو داشته باشن. بیشتر روی قدرت های فوق بشری اونا مانور میدادن و به خاطر همینه که اکثرا قدرت های خدایی دارن. اصلا مثلا شما یه کمیک قدیمی JSAبخونید میبیند که تقریبا همه شخصیت های گروه عین هم حرف میزنن و رفتار میکنن!
اما مارول اکثر شخصیت های عالیش در دهه 60 خلق شدن. یعنی موقعی که همه از شخصیت های قبلی خسته شده بودن و دورانی بود که معضلات و پیچیدگی های اجتماعی به اوج خودش رسیده بود بنابراین استن لی و طراحان مارول سنت شکنی کردند و شخصیت هایی خلق کردند که "کاراکتر محور" بودن . یعنی اولش خصوصیات شخصیتی اونا مهم بود بعد قدرت هاشون. بنابراین خیلی هم ملموس شدن و میشد باهاشون ارتباط برقرار کرد . شما همیشه دوست داشتی پیتر پارکر و مشکلاتش رو بخونی تا قدرت هاش رو ببینی! همشون هم یه نقص شخصیتی داشتن. یکی منزوی بود مثل اسپایدرمن، یکی خشم داشت مثل هالک، یکی دعوا میکردن با هم مثل چهار شگفت انگیزف یکی مغرور بود مثل تونی استارک و ثور و یکی کور بود مثل مت مورداک و ...
به خاطر همینه مارولی ها محبوب ترن
اتفاقا میلار هم چند وقت پیش دقیقا همین رو گفت
شما حالا هی بگید دی سی برنامه ریزی نداره، دی سی پتانسیل داره و ...
ولی واقعیتش اینه که دی سی پتانسیلش همینه و شخصیت هاش اینجوری خلق شدن
و البته به خاطر همینه که خودش هم میدونه شخصیت های محبوب تری نداره پس اومده روی یک fanbase محدود کار کرده و براشون سعی میکنه اثار "متفاوت" خلق کنه . یعنی مثلا کمیک های خفن و دارک و فلسفی و ... (که بیشتر هم تو ورتیگو هستن). این نتیجه اش این شده یک سری هوادار محدود ولی بسیار متعصب و خاص دی سی به وجود بیاد که اون داستان ها رو میخونن و میگن دی سی از همه بهتره! همینا هم هستن که میبیند اینقدر بحث بیخود میکنند و بعضا میگن مارول برای بچه هاست!
این در حالیه که مارول هم میتونه از این داستانای متفاوت کار کنه ولی نه برای شخصیت های اصلیش چون بازارشون خراب میشه. یعنی هیچ وقت نمیاد مرد عنکبوتی رو دارک کنه و به وجه خودش ضربه بزنه تا محبوبیتش کم بشه و فروشش کم بشه چون اسپایدرمن محبوب ترین و بفروش ترین شخصیت تخیلی دنیاست.
و البته این رو هم بدون که اگه یه کارکتر دی سی میاد تو یه داستان خفن و جایزه گرفته و فلسفی ظاهر میشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه. چون متفاوت بودن دلیل بر برتری نیست. برتری اینه که طی چندین سال صاحب شخصیتی باشی که بفروشه، داستان خوب و مهم داشته باشه و باهاش ارتباط برقرار کنی. ولی مثلا دکتر لایت رو بیایی یه مینی سریز 4 قسمتی خفن براش چاپ کنی و جایزه بگیره و فلسفی و عمیق باشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه و دی سی چون این کمیک رو چاپ کرده از مارول بهتره . نه! دکتر لایت اگه درجه یک بود و شخصیتش کشش و جذابیت کافی رو داشت حداقل 10 سال تو دنیای کمیک داستان خوب داشت. نه اینکه یه کمیک با یه ایده خفن و متفاوت به ذهن نویسنده ای برسه و چاپ بشه و بعدشم تموم!
امیدوار متوجه حرفم شده باشی چون ته تمام این بحث های دی سی و مارول و حقیقت محض درباره اونا اینیه که من گفتم
این بحث برنامه ریزی و خریدن شخصیت های دیگه و پتانسیلی که هنوز محقق نشده و ... رو بزارید کنار

استاد حالا من یه بحثی دارم؛ قبول دارین دی سی می تونه با تغییراتی در کاراکترها، بیاد و جذابیت ایجاد کنه؟ یعنی مثل بتمن نولان با فاصله گرفتن از حقیقت کمیک و با روایتی جذاب تر و یا حتی با تغییر اوریجین پتانسیلش رو افزایش بده؟
چون ما می دونیم که همه تماشاگرای فیلمای ابرقهرمانی لزوما با کمیک آشناییتی ندارن و اصلا مهم نیس براشون که مثلا در کمیک بتمن ادم میکشه یا نه ویا...
پس آیا فک نمی کنین dc بتونه با تغییرات محسوس در شخصیتها در بستر رقابت جدی با مارول قرار بگیره و پتانسیلشو افزایش بده؟

واسه همینه که دی سی هر از گاهی میاد شخصیت ها و دنیای خودش رو ریبوت میکنه
ولی آیا فرق خاصی کرده؟!
نقل قول کردن
moali
#51 moali 1397-11-28 15:10
به نقل از mtm:
به نقل از moali:
به نقل از mtm:
به نقل از Marc Spector:
به نقل از mtm:
به نقل از m.k.t:
واقعا دی سی باید این ها رو یاد بگیره تا فیلم هاش خیلی بهتر بشن به امید روزی که مثل مارول فیلم های خوبی بسازه
به نقل از superhero123:
با تک تک موارد موافقم ولی راستش اگه تمام این موردها را هم رعایت کنه باز به موفقیت مارول نمیرسن . دلیلشم ساده است. مارول کاراکترهای بهتر و جذاب تری داره. دی سی فوقش 6 تا شخصیت خوب و درجه یک داشته باشه ولی مارول بالای حداقل 20 تا درجه یک داره که هر استودیویی ارزو داشتن اونا رو داره. یادمه استاد ترابی یه بار گفتن فقط دنیای ایکس من به تنهایی با کل دنیای دی سی برابری میکنه حالا چه برسه به بقیه. دی سی نمیگم پتانسیل نداره ولی در برابر مارول هیچی نیست. به قول معروف اگه مارول بارسلونا باشه دی سی هم فنرباغچه ترکیه است

با تک تک حرفات مخالف هستم مارول ۶تا شخصیت درجه یک داره هالک،مرد آهنی، کاپ ، مرد عنکبوتی،تور،وولورین بقیه هم درجه ۲یا۳هستن اصلا مرد آهنی تا قبل فیلمش شخصیت درجه ۲ بوده دی سی هم ۷تا شخصیت درجه یک داره بتمن ،سوپرمن ،واندروومن،سایبورگ،اکوامن،فلش، گرین لنترن بعدشم پتانسیل دی سی از مارول برای فیلم سازی خیلی بیشتر از مارول ولی اشتباه کرد و گند زد به تمام شخصیت هاش دی سی رئال مادرید و مارول اتلتیکو مادرید

حالا من با صحبت های اون دوستمون کاری ندارم ولی خداییش ساییورگ و اکوامن درجه یک هستن؟!!!
راستش به نظر همه همه کارشناسان درجه یک های مارول خیلی بیشتره. واقعا همین طوره. ضمن اینکه نباید همه چیز رو گردن نداشتن برنامه ریزی انداخت و ...
الان dceu مگه چند ساله عمر داره؟ پس چرا قبلش هیچ وقت یه فیلم از سایبورگ و اکوامن ساخته نشد که شما میگی درجه یک هستند؟ خیلی ها میگن دی سی پتانسیل داره. خب باید تو این 70 ، 80 سال گذشته باید این پتانسیل یه جایی تو سینما ظاهر میشد یا نه؟ ولی همیشه بتمن و سوپرمن رو دیدیم چون واقعا این دو تا هستند که به معنای واقعی کلمه درجه یک هستند و بس
شما مطمئن باش همین اکوامن و گرین لنترن و فلش و شزم رو هم اکه الان دوران طلایی اقتباس های کمیک بوکی نبود هیشکی حاضر نمیشد ازشون فیلمی بسازه
به نظرم یه نیگا به این مطلب بنداز که ادمی مثل مارک میلار میاد قشنگ ماجرا رو توضیح میده:
spidey.ir/.../...
مارک میلار رو که قبول داری دیگه، نه؟

البته استاد حرفاتون کاملاً درسته ولی یه نکته ای رو هم باید بهش توجه کرد که واقعا شخصیت های دیسی پتانسیل درجه 1 بودن رو دارن(پتانسیل کمیکی ها!! سینمایی فعلاً نه)
ولی متاسفانه خود دیسی(البته قبلا هم گفتم)یه جوری رفتار میکنه که انگار فقط بتمن و سوپرمن رو داره و داخل کمیک ها هیچ کدوم از شخصیت ها با هم تعامل بر قرار نکردن،البته ممکن شما در این مورد بگین که چون اکثر شخصیت ها توسط خالقان متفاوتی خلق شدن این مشکل وجود داره ولی به طور مثال شما الان تعامل (به عنوان دم دست ترین مثال ممکن)ددپول با ولورین یا ایکس من یا حتی تعامل مایلز مورالز با بلک ویدو تو کمیک امپراتوری مخفی،ببینید.
به نظرم مشکل اصلی دیسی این بوده که تا حدودی هم قلدر بازی در میاورده و هم میخواسته راحت شخصیت های محبوب رو به دست بیاره به جای اینکه خلقشون کنه و این باعث شده با صرف این همه بودجه و ایونت و ریبوت و ... هنوز نتونه به عنوان مثال یه تعامل معمولی بین فلش و گرین اررو تو کمیک ها برقرار کنه در صورتی که میبینید (هرچند ضعیف)تو دنیای سریالی تعاملی رو میبینیم که جالبه.

ببین این چیزی که میخام بگم رو خیلی روش فکر کردم و به نتیجه رسیدم و مطمئن باش کاملا درسته
دی سی شخصیت های اصلیش در دورانی خلق شدن که شخصیت ها لازم نبود پیچیدگی لازم رو داشته باشن. بیشتر روی قدرت های فوق بشری اونا مانور میدادن و به خاطر همینه که اکثرا قدرت های خدایی دارن. اصلا مثلا شما یه کمیک قدیمی JSAبخونید میبیند که تقریبا همه شخصیت های گروه عین هم حرف میزنن و رفتار میکنن!
اما مارول اکثر شخصیت های عالیش در دهه 60 خلق شدن. یعنی موقعی که همه از شخصیت های قبلی خسته شده بودن و دورانی بود که معضلات و پیچیدگی های اجتماعی به اوج خودش رسیده بود بنابراین استن لی و طراحان مارول سنت شکنی کردند و شخصیت هایی خلق کردند که "کاراکتر محور" بودن . یعنی اولش خصوصیات شخصیتی اونا مهم بود بعد قدرت هاشون. بنابراین خیلی هم ملموس شدن و میشد باهاشون ارتباط برقرار کرد . شما همیشه دوست داشتی پیتر پارکر و مشکلاتش رو بخونی تا قدرت هاش رو ببینی! همشون هم یه نقص شخصیتی داشتن. یکی منزوی بود مثل اسپایدرمن، یکی خشم داشت مثل هالک، یکی دعوا میکردن با هم مثل چهار شگفت انگیزف یکی مغرور بود مثل تونی استارک و ثور و یکی کور بود مثل مت مورداک و ...
به خاطر همینه مارولی ها محبوب ترن
اتفاقا میلار هم چند وقت پیش دقیقا همین رو گفت
شما حالا هی بگید دی سی برنامه ریزی نداره، دی سی پتانسیل داره و ...
ولی واقعیتش اینه که دی سی پتانسیلش همینه و شخصیت هاش اینجوری خلق شدن
و البته به خاطر همینه که خودش هم میدونه شخصیت های محبوب تری نداره پس اومده روی یک fanbase محدود کار کرده و براشون سعی میکنه اثار "متفاوت" خلق کنه . یعنی مثلا کمیک های خفن و دارک و فلسفی و ... (که بیشتر هم تو ورتیگو هستن). این نتیجه اش این شده یک سری هوادار محدود ولی بسیار متعصب و خاص دی سی به وجود بیاد که اون داستان ها رو میخونن و میگن دی سی از همه بهتره! همینا هم هستن که میبیند اینقدر بحث بیخود میکنند و بعضا میگن مارول برای بچه هاست!
این در حالیه که مارول هم میتونه از این داستانای متفاوت کار کنه ولی نه برای شخصیت های اصلیش چون بازارشون خراب میشه. یعنی هیچ وقت نمیاد مرد عنکبوتی رو دارک کنه و به وجه خودش ضربه بزنه تا محبوبیتش کم بشه و فروشش کم بشه چون اسپایدرمن محبوب ترین و بفروش ترین شخصیت تخیلی دنیاست.
و البته این رو هم بدون که اگه یه کارکتر دی سی میاد تو یه داستان خفن و جایزه گرفته و فلسفی ظاهر میشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه. چون متفاوت بودن دلیل بر برتری نیست. برتری اینه که طی چندین سال صاحب شخصیتی باشی که بفروشه، داستان خوب و مهم داشته باشه و باهاش ارتباط برقرار کنی. ولی مثلا دکتر لایت رو بیایی یه مینی سریز 4 قسمتی خفن براش چاپ کنی و جایزه بگیره و فلسفی و عمیق باشه دلیل نمیشه شخصیت برتریه و دی سی چون این کمیک رو چاپ کرده از مارول بهتره . نه! دکتر لایت اگه درجه یک بود و شخصیتش کشش و جذابیت کافی رو داشت حداقل 10 سال تو دنیای کمیک داستان خوب داشت. نه اینکه یه کمیک با یه ایده خفن و متفاوت به ذهن نویسنده ای برسه و چاپ بشه و بعدشم تموم!
امیدوار متوجه حرفم شده باشی چون ته تمام این بحث های دی سی و مارول و حقیقت محض درباره اونا اینیه که من گفتم
این بحث برنامه ریزی و خریدن شخصیت های دیگه و پتانسیلی که هنوز محقق نشده و ... رو بزارید کنار

استاد حالا من یه بحثی دارم؛ قبول دارین دی سی می تونه با تغییراتی در کاراکترها، بیاد و جذابیت ایجاد کنه؟ یعنی مثل بتمن نولان با فاصله گرفتن از حقیقت کمیک و با روایتی جذاب تر و یا حتی با تغییر اوریجین پتانسیلش رو افزایش بده؟
چون ما می دونیم که همه تماشاگرای فیلمای ابرقهرمانی لزوما با کمیک آشناییتی ندارن و اصلا مهم نیس براشون که مثلا در کمیک بتمن ادم میکشه یا نه ویا...
پس آیا فک نمی کنین dc بتونه با تغییرات محسوس در شخصیتها در بستر رقابت جدی با مارول قرار بگیره و پتانسیلشو افزایش بده؟

واسه همینه که دی سی هر از گاهی میاد شخصیت ها و دنیای خودش رو ریبوت میکنه
ولی آیا فرق خاصی کرده؟!

قطعا سخته، چون بالاخره این شخصیتها با این پتانسیل اندک برای جذاب شدن به عوامل زیادی مثل یه تغییر جذاب، بازیگری کاریزماتیک و کارگردانی توانمند دارن و صد البته این که چه جور تغییری باشه هم مهمه چون ممکنه با یه تغییر نادرست نتیجه عکس بده، بنابراین به همین سبب ما شاهد بودیم که تغییر در اصل کمیکی در سه گانه نولان چقدر جذابش کرد که تونست تا چن وقت پیش و قبل آکوامن پرفروش ترین باشه.
در مجموع به نظرم اگر هم قرار باشه این حرفم درست باشه در مورد بتمن و سوپرمن میتونه صدق کنه و میشد با یه سری تغییرات اکوامن هم جذاب تر باشه چون فیلمنامش باگ زیاد داشت، چون بیسِ موضوعش دنیای زیر آبه و جذابه کما اینکه کامرونِ کبیر گفت در اواتار ما شاهد دنیای متفاوتی از زیر اب خواهیم بود و این نشانگر پتانسیل بالای دنیای زیر آبه؛ اما در کل به نظرم طبق مثال اکوامنی که زدم dc می تونه با اعمال این تغییرات روی برخی شخصیتها مثل اکوامن که درجه ۱ هم نیستن سرمایه گذری کنه چون اونا صرفا در کمیک درجه۱ نیستن و با توجه به نکته ای که در مورد کمیک خون نبودن همه مخاطبای سیننا گفتم، میشه حتی همون شخصیتای درجه۲ یا ۳ در کمیک رو به محبوبترینهای سینما تبدیل کرد و این امکان پذیره به نظرم کما اینکه اکوامن با تمامی ایرادات ولی در نزد مخاطبینِ عام تونست خیلی خیلی محبوب یشه و این امر در مورد شزم هم صادقه...
به عنوان جمع بندی به نظرم راهی که دی سی پیش گرفته می تونه اوضاع اون رو بهتر کنه که این خودش سبب پیشرفت سینمای کمیکیه که یعنی مارول هم با سرعت بیشتری رشد میکنه چون اگه مثلا ببینه اکوامن از جنگ داخلی بیشتر فروخته و خطرشو احساس کنه در اینده مثلا۱۰ساله پیشرو، اون وقت کیفیتش از این حد اعلی فعلی هم بیشتر خواهد شدو میتونه ادرنالینمون رو بالا ببره.
برا همین میگم چشمم به آینده dceu روشنه...
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#52 AmirhoseinJafari2005 1400-02-13 17:13
واقعا بینظیر بود :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44