10 لحظه در داستان های مارول که دنیای کمیک بوک را تکان داد!

10 لحظه در داستان های مارول که دنیای کمیک بوک را تحت تاثیر قرار داد! مهم ترین برترین بزرگ ترین

مارول در طول سالیان گذشته رویدادها و اتفاقات زیادی را شاهد بوده ولی این 10 تا بیش از هر چیزی دیگری هم روی دنیای مارول و هم روی کل دنیای کمیک بوک تاثیر گذاشته اند!

مقدمه: لازم به یادآوری نیست که مارول در طول سالیان گذشته تاثیر شگرفی روی فرهنگ عامه پسند (pop culture) کل جهان گذاشته است. مارول خالق برخی از نمادین ترین شخصیت های تاریخ بشریت بوده و قطعا اگر کمیک های این شرکت نبود چیزی به نام دنیای سینمایی مارول هم وجود نداشت. و اگر هر از گاهی مارول آستین بالا نمیزد و تغییرات اساسی و پیچش های غیر منتظره در شخصیت ها و داستان های خود ایجاد نمیکرد، این پس زمینه و تاریخ غنی نمیتوانست توسعه پیدا کند. در این مقاله میخواهیم به 10 لحظه ای اشاره کنیم که برای همیشه تاریه مارول و دنیای کمیک را دگرگون کردند!

 

10- مرگ کاپیتان مارول

مرگ کاپیتان مارول 

سال 1982 اولین رُمان گرافیکی (Graphic Novel) مارول به نام  "مرگ کاپیتان مارول" منتشر شد که در واقع یکی از بهترین ها نیز بود. در این داستان شاهد نوعی بی سابقه از رئالیسم و تراژدی بودیم زیرا «مار-وِل» (ابرقهرمانی از نژاد بیگانه کری که در اینجا معرفی شده است) به شکل منحصر به فردی جان خود را از دست داد: او به جای اینکه در یک نبرد یا حادثه بمیرد به سرطان دچار شد. سپس گروهی از قهرمانان معروف مارول نزد او آمدند تا وداعی تلخ داشته باشند. در پایان هم دیدیم که دو تن از دشمنان قدیمی او یعنی «ثانوس» و Death او را به آن دنیا اسکورت کردند. بدین ترتیب یکی از عاطفی ترین کمیک های تاریخ به پایان رسید. این داستان تاریخی ثابت کرد که لزومی نداره همه ابرقهرمان ها یا ابرخبیث های دنیای کمیک هنگام نبرد و در شرایط سخت جان خود را از دست بدهند. برخی مرگ آرام و طبیعی دارند ! درست مثل  اکثر  انسان ها. تاثیرگذاری این مرگ در سادگی آن است. او سرطان داشت و به آرامی از دنیا رفت. مرگ آسوده او نه تنها از غم انگیز ترین پانل های مارول می باشد، بلکه یکی از ماندگار ترین لحظات تاریخ دنیای کامیک بوک است. همانطور که قبلا در این مقاله گفتیم این مرگ آنقدر تاثیرگذار بوده که مارول تا به حال بهش دست نزده و همچنان پابرجا مانده است.

 

9- نایترو خودش را منفجر میکند ...

 نایترو خودش را منفجر میکند ...

 «نایترو» (Nitro) خبیثی است که شاید خیلی از شما با او آشنایی نداشته باشید ولی نقش مهمی در دنیای کمیک داشته! اولا باید بدانید که ایشان اسم واقعی اش هست «رابرت هانتر» و یک مهندس برق بود که از بازنشسته شدن وحشت داشت چون اعتقاد داشت علیرغم سن بالا هنوز میتونه کار کنه. سپس با نژاد کری ارتباط برقرار کرد و آنها با دستکاری ژنتیکی کاری کردند که بتونه هر وقت میخواد خودش رو منفجر و سپس دوباره شکل بگیره! گفته میشه در دو واقعه بسیار مهم مارول نقش کلیدی داشته. اولیش که همان مرگ کاپیتان مارول بود که در مورد قبلی بهش اشاره شد چون خودش اعتراف کرده که یکی از انفجارهایش باعث شده بوده او سرطان بگیره. و اما دومین اتفاق برمیگرده به رویداد "جنگ داخلی" که در آن او داشت با گروهی کم تجربه از ابرقهرمانان به نام "جنگجویان جدید" (New Warriors) نبرد میکرد که ناگهان خودش را منفجر کرد و باعث مرگ 600 آدم بیگناه شد. همین اتفاق سبب گشت تا مردم نسبت به فعالیت های ابرقهرمانان بی اعتماد شوند و در نهایت قانون ثبت نام از ابرقهرمانان تصویب شود و سپس بین ابرقهرمانان تفرقه ایجاد شد و با هم بجنگند. در نتیجه یکی از تاریک ترین دوران دنیای کمیک با همین اتفاق شروع شد. قبلش هم سابقه نداشت ابرقهرمانان به این شکل رو در روی هم قرار بگیرند ...

 

8- «ثانوس» با اشاره انگشت نیمی از جهان را نابود میكند!

ثانوس و بازهم اشاره به خلقت در هفت روز

در شماره 1 از كمیك مشهور دستکش بینهایت (که اینجا ترجمه شده است) همگان به نیروهای واقعی و وحشتناك «ثانوس» پی بردند و فهمیدند كه او چقدر خطرناك است. در این داستان ثانوس فقط با اشاره انگشت نیمی از جمعیت كره زمین را به همراه تعدادی ابرقهرمان كشت! (جالب اینكه او این كار رو كرد تا دل معشوقه اش یعنی Death را بدست بیاورد!!!). تماشاچیان سینما وقتی اقتباس این اقدام ثانوس را در فیلم "جنگ بینهایت" دیدند و شاهد پودر شدن نیمی از جمعیت عالم بودند واقعا شوکه شدند ولی این رو بدونید که خوانندگان کمیک قظعاً بیشتر شوکه شدند! چون همچین عملی هیچ وقت سابقه نداشت و به قول معروف همه چهار شاخ مونده بودند که چی شد آخه! درسته که درست مثل عالم سینما همه چیز بعد از مدتی به حالت اولیه خودش برگشت، ولی این جسارت شوکه کننده مارول هرگز از یاد خوانندگان دنیای کمیک نخواهد رفت.

 

7- جنگ های مخفی (Secret Wars)

  جنگ های مخفی (Secret Wars)

اولین رویداد گسترد مارول سال 1984 به نام "جنگ های مخفی" (Secret Wars) چاپ شد این رویداد بسیار اهمیت دارد چون اولین رویداد واقعی دنیای کمیک که تمام عناوین را درگیر خود میکند، هستش (به این رویدادها در زبان انگلیسی گفته میشه: company-wide crossover event) . بنابراین مارول در این زمینه از دی سی جلوتره چون دی سی که موفقیت این رویداد رو دیده بود، تقریبا یک سال بعد رویداد "بحران در دنیاهای نامحدود" را منتشر کرد. در هر حال، گفته میشه هدف اصلی مارول از انتشار این رویداد این بود که اکشن فیگور بیشتری بفروشه! ولی انصافا داستان بسیار خوبی داشت که پر بود از لحظات بسیار ماندگار که هنوز هم بهشون ارجاع میشه (مثلا لباس سیمبیوت فضایی اسپایدرمن اولین بار در این داستان ظاهر شد). داستانش توسط «جیم شوتر» نوشته شد که اون موقع سردبیر ارشد مارول بود . طراحش هم «مایک زک» بزرگ بود. ایده اصلیش هم اینه: موجودی مرموز و نیرومند به نام «بیاندر» برای اینکه سرگرم بشه تعدادی از ابرقهرمانان و ابرشروران مارول رو در سیاره ای گرد هم جمع کرد تا با هم بجنگند. سپس دکتر دووم قدرت های بیاندار رو برای مدتی دزدید . ولی در نهایت قهرمانان داستان اولش ابرشرورها و بعدش هم دکتر دووم رو شکست دادند و به کره زمین برگشتند. داستانش شاید به نظر ساده بیاد ولی وقتی کمیکش رو بخونید متوجه میشید که خیلی قشنگه. این رویداد به صورت غیر قابل تصوری موفق و پرفروش بود و مارول قسمت دومش رو هم چاپ کرد که البته زیاد خوب نبود. این داستان برای همیشه روی تاریخ کمیک بوک تاثیر گذاشت زیرا پس از آن بود که مارول و دی سی تقریبا هر سال دست به انتشار حداقل یک رویداد مشابه زدند تا فروش خود را بالا ببرند! شما میتونید این کمیک و قسمت های بعدی آن را اینجا دانلود کنید.

 

6- جنگ های مخفی (سال 2015)

 جنگ های مخفی (سال 2015)

مارول سال 2015 یک رویداد جدید منتشر کرد که آنهم جنگ های مخفی نام داشت و فوق العاده عظیم و شگفت انگیز بود (آقای جاناتان هیکمن نویسنده این رویداد از چند سال پیش برای آن زمینه چینی کرده بود). این رویداد برای اولین این سئوال را مطرح کرد که "اگر دنیاهای موازی با هم برخورد کنند چی میشه؟ آیا حاضری اونا رو منهدم بکنی تا دنیای خودت نجات پیدا کنه؟ " در نهایت دکتر دووم موفق شد بیاندرها را شکست بده و قدرت های آنها را برای خودش برداره و تبدیل بشه به پروردگار دووم و دنیایی بسازه به نام "بَتِل وُرلد" که از تکه های دیگر دنیاهای موازی مارول تشکیل شده بود و ... این رویداد آنقدر بزرگ بود که کل چشم انداز دنیای مارول را تغییر داد و البته باعث نابودی دنیای التمیت شد و در ضمن شخصیت مهمی مثل «مایلز مورالز» را نیز وارد دنیای اصلی مارول کرد. جالب اینه که انتشارات دی سی هم در همان سال با کپی برداری از این داستان، رویداد "تلاقی" (convergence) را منتشر کرد که آن هم درباره برخورد دنیاها و ترکیب آنها با هم بود و شخصیت هایی از دنیاهای مختلف دی سی مثل Pre-Crisis و Pre-New 52 را گرد هم آورد ولی به هیچ وجه نتونست موفقیت داستان مارول را تکرار کنه. در هر حال رویداد جنگ های مخفی با بهترین کیفیت ممکن توسط سایت ما ترجمه شده (اینجا). دیگر کمیک های مرتبط با آن را هم میتونید اینجا بخونید.

 

5 - رویداد عصر آپوکالیپس

  رویداد عصر آپوکالیپس

مشكلی كه معمولا با كمیك های مردان ایكس به وجود می آید این است كه خیلی وقت ها شخصیت های بیش از حد یا زمان ها و دنیاها و timeline های خیلی زیادی در انها به چشم میخورد كه باعث گیج شدن خواننده میشود. در این بین اما رویداد "عصر اپوكالیپس" (Age of Apocalypse) كه در یك دنیای دیگر میگذرد و در واقع یك كراس اور عظیم بود كه در اواسط دهه 90 میلادی در بسیاری از كمیك های مربوط به مردان ایكس چاپ شد، فرق دارد. این داستان هم به نوعی درباره سفرهای زمانی است. جهش یافته ای به نام «لژیون» (Legion) كه قدرت های ذهنی دارد و فرزند نامشروع «پرفسور ایكس» است به گذشته سفر میكند تا مگنتو را بكشد ولی به طور تصادفی پدرش را میكشد (برای آشنایی با شخصیت لژیون، این مقاله را بخوانید). این تغییر در تاریخ باعث میشود تا آپوكالیپس كه از دشمنان بزرگ مردان ایكسه، زودتر از موعد مقرر ظهور و دنیا را تصاحب کند و در نتیجه "عصر اپوكالیپس" به وجود می آید. از اینجا به بعد دیگر دنیای ایكس من وارونه میشود. یعنی خبیث ها، قهرمان میشوند و قهرمان ها خبیث! چون در این دنیا به جای «پرفسور اگزاویر»، «مگنتو» گروه مردان ایکس رو شکل داده بود! اما چیزی که در آن موقع بی سابقه بود و تا به حال در دنیای کمیک رخ نداده بود این بود که عناوین مختلف مردان ایکس برای چند ماه تغییر نام دادند! مثلا کمیک «ولورین» شد Weapon X و اسم کمیک Uncanny X-men تبدیل شد به Astonishing X-men! داستان این عناوین همگی در این دنیای جدیدا خلق شده عصر آپوکالیپس جریان داشتند! واقعا کی فکرش رو میکرد که مارول اونقدر جسارت داشته باشد که برای چندین ماه تعداد زیادی از کمیک ها خودش را در یکی دنیای موازی منتشر کند؟

 

4 - «اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری 90 درصد جهش یافته ها را میگیرد!

 اسكارلت ویچ» نیروی فوق بشری 90 درصد جهش یافته ها را میگیرد! 

در سال 2005 «اسكارلت ویچ» تنها با گفتن سه كلمه یعنی No more mutants (= جهش یافته دیگه بسه") به طور عظیمی دنیای مارول را تغییر داد. در حقیقت در رویداد "خاندان ام" (که اینجا ترجمه شده است) اسكارلت ویچ برای آنكه فرزندان خود را زنده كند یك دنیای جديد خلق كرد که در آن واقعیت تغییر کرده و جهش یافته ها در جنگ علیه انسان های عادی پیروز شده بودند و دیگر مجبور نبودند خود را پنهان کنند و بر انسان ها حکمرانی میکردند. اما پس از اینكه ابرقهرمانان مارول متوجه این موضوع شدند و حقیقت برای مگنتو آشکار شد، او بسیار خشمگین شد و پسر خودش (کوئیک سیلور) را کشت. سپس اسکارلت ویچ ظاهر شد و برادرش را زنده کرد. او  که بسیار خشمگین شده بود به پدرش گفت: "ما عجیب الخلقه هستیم، جهش یافته هستیم ... تو این را برای ما انتخاب کردی و تو باعث نابودی ما شدی ... بابا!" . او سپس آن سه كلمه را بر زبان آورد و در نتیجه جمعیت جهش یافته های جهان از چند میلیون نفر به صدها نفر كاهش یافت. حتی مگنتو هم از خشم اسكارلت ویچ در امان نبود و نیروهای خود را از دست داد... کی فکرش رو میکرد مارول همچین کاری رو بکنه؟

 

3- کاپیتان آمریکا هایدرایی شده!

کاپیتان آمریکا هایدرایی شده!

بدون شک سال 2017 هیچ کمیک بوکی به اندازه "امپراتوری مخفی" (که اینجا به طور کامل ترجمه شده) شوک و جنجال ایجاد نکرد. همه چیز از سال 2016 و اون لحظه ای که معلوم شد کاپیتان آمریکا به گروه تروریستی هایدرا پیوسته شروع شد (این مقاله رو بخونید). در حقیقت «رد اسکال» بوسیله ی مکعب کیهانی موسوم به "کوبیک"، گذشته ی کاپیتان آمریکا را تغیر داد و طوری گذشته اش را دستکاری کرد که انگار از اول برای هایدرا کار میکرده است و جاسوس دوجانبه بوده است. کاپیتان آمریکا وطن پرست ترین قهرمانان کمیک است پس خودتون حدس بزنید چه جار و جنجالی صورت گرفت. وقتی این اتفاق افتاد هواداران در شبکه های اجتماعی از مارول بخاطر همچین کاری انتقاد کردند بطوری که مارول از آنها خواست تا پایان داستان امپراطوری مخفی صبر کنند. خوشبختانه کاپیتان آمریکای اصلی برگشت و قضیه به خوبی و خوشی پایان یافت ولی در این بین به قدر کافی بر سر اینکه چرا شخصیت هایی مثل «ثور» و «پانیشر» به رژیم فاشیستی استیو راجرز هایدرایی پیوسته بودند ایجاد شد.  مارول هم بار دیگر ثابت کرد از ایده های جسورانه هراسی ندارد و حتی حاضر است قهرمان میهن پرست درجه یک دنیا را به یک خبیث تبدیل کند!

 

2- مرگ گوئن استیسی

مرگ گوئن استیسی

درباره این یكی بارها و بارها در سایت ما مقاله نوشته شده و بحث شده  (چند سال پیش هم در یک نظرسنجی به عنوان بهترین داستان مارول شناخته شد). در کل داستان غم انگیز مرگ گوئن استیسی یكی از مشهور ترین داستان های تاریخ كمیكه و اونقدر مهمه كه آغاز گر دوره جدیدی در تاریخ كمیك شد. چه كسی فكرش را میكرد كه در اوج دوران معصومیت در عالم كمیك ناگهان عشق واقعی قهرمان شماره یك مارول كامیكس توسط دشمنش كشته بشه؟ در واقع اتفاقات شماره‌های 121 و 122 كمیك‌ اسپایدرمن شگفت‌انگیز (که به ترتیب در ماه های ژوئن و جولای سال 1973 میلادی به چاپ رسیدند و اینجا ترجمه شده اند)، نه تنها از اهمیت فوق‌العاده زیادی در تاریخ اسپایدرمن بلکه کل تاریخ کمیک‌ برخوردارند. در این دو شماره بزرگ‌ترین و خبیث‌ترین دشمن اسپایدرمن یعنی گرین گابلین بلایی بر سر اسپایدرمن آورد که به خاطر آن خوانندگان قانون جدیدی در عالم کمیک‌ یاد گرفتند: دیگر هیچ کس در امان نیست! یعنی او سرانجام ضربه نهایی را به اسپایدرمن وارد آورد: گوئن استیسی دختر پاک و معصومی که پیتر پاركر دلباخته‌اش شده بود را دزدید و به بالای پل معروف جرج واشنگتون برد. اسپایدرمن به تعقیب‌اش پرداخت ولی دیگر دیر شده بود. نورمن آزبورن یا همان گرین گابلین، دختر بیچاره را به پایین پل انداخت و او را به قتل رساند. تا آن زمان هیچ کاراکتر مکملی در داستان‌های مصور به قتل نرسیده بود. هواداران مرگ گوئن را باور نداشتند و کاملا شوکه شده بودند (آنها آنقدر شوکه شده بودند که نویسنده مجبور شد بعد از مدت کوتاهی دوباره گوئن را برگردونه، البته به صورت کلون!). آن‌ها می‌پنداشتند كه در شماره‌های بعد اسپایدرمن حتماً از خواب بیدار می‌شود و خواهد فهمید که مرگ گوئن کابوسی بیش نبوده است. اما گوئن واقعاً مرده بود. این عمل بی‌رحمانه تأثیر عمیقی بر زندگی اسپایدرمن گذاشت. در واقع این موضوع بر جو کلی کمیک‌ نیز تأثیر داشت. دیگر قهرمان بازی تنها در پوشیدن لباس رنگی و شنل‌دار و مبارزه طولانی با مرد خبیث که همیشه در انتهای داستان دستگیر می‌شد،‌ خلاصه نمی‌شد. دنیای ابرقهرمانان تاریک‌تر گشته بود. از آن پس دشمنان قهرمانان عالم مصور برای رسیدن به اهداف پلید خود دست به اعمال بی‌رحمانه‌تری زدند. خوانندگان دیگر انتظار هر گونه اتفاقی را داشتند، زیرا معصومیت کمیک‌ برای همیشه از دست رفته بود. بسیاری از کارشناسان مرگ گوئن استیسی را پایان دوره نقره‌ای كمیك‌ (Silver Age of Comics) که از اوایل دهه 60 میلادی شروع شده بود، می‌دانند.

 

1- سه گانه گالاکتوس

سه گانه گلکتوس

كمیك های چهار شگفت انگیزی كه «استن لی» و «جك كربی» فقید خلق ميكردند پر از عناصر و مولفه های فانتزی و ماجراجویی های كیهانی بود. اما آنها در سال 1966 با معرفی یك موجود خدا مانند كه سیاره های دیگر را میبلعید و «گالاكتوس» نام داشت، به معنای واقعی كلمه تخیل و خلاقیت كمیك های چهار شگفت انگیز را به سطحی دست نیافتنی ارتقا دادند. ضمن اینكه همراه با گالاكتوس دستیار او نیز به نام «موج سوار نقره ای» به خوانندگان معرفی شد. در كل این شماره را به همراه دو شماره بعدی اش "تریلوژی گالاكتوس" لقب داده اند و آن را یكی از نخستین نشانه های وجود دنیای كیهانی مارول میدانند. در واقع با معرفی این شخصیت ها كه موجوداتی منحصر به فرد و نیرومند از كهكشان های دیگر بودند، مارول زمینه را برای حضور دیگر موجودات كیهانی مثل «ثانوس»، «محافظین كهكشان»، «آدام وارلاك» و ... مهیا كرد. از طرفی دیگر، "تریلوژی گالاكتوس" به بهترین شیوه ترس و پارانویای مردم آمریكا را از نابودی جهان و احتمال بروز جنگ هسته ای در بحبوحه جنگ سرد میان آمریكا و اتحاد جماهیر شوروی را به تصویر كشید. این داستان برای اولین بار در دنیای کمیک نوعی عالم کیهانی مرتبط با جهان اصلی را مطرح کرد و باعث شد تا ناشرین دیگر مثل دی سی به دنبال خلق دنیایی مشابه برای خود بیفتند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

 All rights reserved © Spidey.ir 2020

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

75 لحظه ماندگار در كمیك های مارول

10 پیچش داستانی شوکه کننده در تاریخ انتشارات مارول

10 پانل برتر در تاریخ کمیک های مرد عنکبوتی

15 رویداد برتر مارول 

20 دفعه ای که مارول و دی سی اینترنت را به آتش کشیدند

15 اتفاق مهمی که سال 2016 در کمیک های مارول به وقوع پیوست

جنجالی ترین داستان های كمیك بوكی در 20 سال گذشته!

15 بلای بزرگی كه گرین گابلین بر سر مرد عنكبوتی آورده

10 اتفاق بدی که برای کاپیتان آمریکا افتاده است!

مهم ترین داستان های مارول در 10 سال گذشته

برترین و مهم ترین شخصیت های جدید مارول در 10 سال گذشته

15 جنجال بزرگ در کمیک های مارول و دی سی در سال 2017

10 پیچش داستانی برتر در فیلم های کمیک بوکی

10 پیچش داستانی برتر در سریال های کمیک بوکی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

hznehafar6
#1 hznehafar6 1399-03-12 16:32
مقاله خیلی جالبی بود فقط یه سوال:
آیا سه گانه گالاکتوس تو لیست ترجمه قرار داره و یا از قبل ترجمه شده؟
خیلی مشتاقم این کمیک رو بخونم
نقل قول کردن
A comic fan
#2 A comic fan 1399-03-12 16:47
بازهم مقاله‌ای بی‌نقص از پیشرو‌ترین سایت کمیک‌بوکی و سرگرمی خاورمیانه و حومه!
مقاله واقعا مفید و بی‌نقص بود استاد وبازم ممنون که تو این مقاله به تقلید‌های ناشیانه دیسی اشاره کردید :D
ولی به نظرم لحظاتی مثل تاسیس‌سایت اسپایدی و بازگشت عمومختار هم میتونست تو لیست باشه ;-)
نقل قول کردن
Aquaman
#3 Aquaman 1399-03-12 17:14
به نقل از A comic fan:

ولی به نظرم لحظاتی مثل تاسیس‌سایت اسپایدی و بازگشت عمومختار هم میتونست تو لیست باشه ;-)

موافقم
نقل قول کردن
Aquaman
#4 Aquaman 1399-03-12 17:16
استاد ترابی یک سئوال ..
من شنیده ام که وب سایت اسپایدی داره رویداد جنگ داخلی رو ترجمه میکنه و قسمت اول به زودی میاد رو سایت. درسته؟
البته میدونم قبلا سایت فانتزی کمیک این رویداد رو ترجمه کرده ولی واقعا هم ادیت و هم ترجمه شون مشکل داشت و اگه این خبر راست باشه و سایت اسپایدی واقعا این کمیک رو ترجمه کنه خیلی عالی میشه
نقل قول کردن
naymor
#5 naymor 1399-03-12 17:28
خب یک مقاله عالی دیگه از بهترین سایت کمیکی ایران!
واقعا مفید بود، من حقیقتا با مورد یک آشنایی چندانی نداشتم و خب چی جذاب‌تر از گالاکتوس و داستان‌هاش...
کاش بتونیم اقتباس بی‌نطیری رو از این گروه ببینیم...




راستی استاد یک سوال داشتم؛ ما شاهد این بودیم که عمو مختار پس از مدت‌ها در سایت با یک کامنت برگشتن، آیا این به این معنی هست که قراره دوباره چشممون به جمال مقالاتشون روشن بشه آیا؟
نقل قول کردن
Matingh
#6 Matingh 1399-03-12 17:39
سلام
ممنون مقاله ی خیلی جذابی بود من هم به شخصه با مورد یک آشنایی نداشتم ولی حتما فوق العادس بقیشون رو هم خیلی دوست داشتم مخصوصا مرگ گوئن استیسی.
نقل قول کردن
badlight
#7 badlight 1399-03-12 17:51
نمره من به این مقاله 10 از 10
اگه تا یک سال و نیم پیش این مقالرو خونده بودم حتما جز مرگ گوین استیسی هیچکدومو نمیشناختم ولی الان با همشون اشنایی کامل دارم به لطف سایت اسپایدی :D
نقل قول کردن
Shaghayegh
#8 Shaghayegh 1399-03-12 18:26
این مقاله عالی بود اگه سایت اسپایدی نبود من فقط مردعنکبوتی،بتمن ،هالک و سوپرمن رومیشناختم.
نقل قول کردن
Scarlet Speedster
#9 Scarlet Speedster 1399-03-12 21:51
خسته نباشید میگم خدمت استاد عزیزم ، جناب آقای ترابی .
همه ی اینها بزرگی و موفقیت مارول در عرصه ی کمیک رو ثابت میکنه و خارق‌العاده بودن این داستان ها یا رویداد ها ، روی دیگر کمپانی و شرکت ها و حتی روی کل دنیای کمیک بوک تأثیر میگذارن . موفقیت مارول هم به خاطر منحصر به فرد بودن و زیبا بودن داستان هاشه که روی کل دنیای کمیک بوک هم تاثیر میگذاره .
بازم خسته نباشید و بسیار از مقاله ی زیباتون لذت بردم .
جسارتا یه درخواست داشتم : لطفاً مقاله ای با عنوان « ۱۰ باری که مرگ گوئن استیسی به گونه ای دیگر رقم خورد » یا یه همچین مضمونی بنویسید . به نظرم موضوع خیلی جالبی میتونه باشه و کاربران هم استقبال میکنن . حالا میتونه در دنیا های موازی باشه یا در دنیای اصلی ( مثل داستان زندگی مرد عنکبوتی )
قطعا به قلم شیرین و زیبای شما ، مقاله ی جذابی میشه .
با تشکر !
از بابت اسپم مغذرت میخوام .
نقل قول کردن
hassan91
#10 hassan91 1399-03-12 22:06
اصن نفهمیدم مقاله چجوری تموم شد.
یادمه سر رویداد امپراتوری مخفی چقده هیجاان داشتم هر روز منتظر ادامش بودم. معلوم نشد سر شخصیت استفراغ چه بلایی اومد؟ :lol:
امیدوارم روزی فرا برسه که یک اقتباس در خور از داستانهایی که دکتر دووم و گالکتوس حضور دارن بشه. تا اون گندهای فاکس رو فراموش کنیم.
نقل قول کردن
DAREDEVIL FAN
#11 DAREDEVIL FAN 1399-03-12 22:18
به نقل از naymor:
خب یک مقاله عالی دیگه از بهترین سایت کمیکی ایران!

واقعا فقط ایران؟ این سایت بهترین سایت خاورمیانه وحنی آسیا هستش!البته که برای من بهترین سایت جهانه چون حتی cbr هم مقالات درجه 3 داره ولی اینجا فقط مقالات تخصصیه!
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#12 Amir-Ali-2020 1399-03-12 22:19
به نقل از Scarlet Speedster:

بازم خسته نباشید و بسیار از مقاله ی زیباتون لذت بردم .
جسارتا یه درخواست داشتم : لطفاً مقاله ای با عنوان « ۱۰ باری که مرگ گوئن استیسی به گونه ای دیگر رقم خورد » یا یه همچین مضمونی بنویسید . به نظرم موضوع خیلی جالبی میتونه باشه و کاربران هم استقبال میکنن . حالا میتونه در دنیا های موازی باشه یا در دنیای اصلی ( مثل داستان زندگی مرد عنکبوتی )
قطعا به قلم شیرین و زیبای شما ، مقاله ی جذابی میشه .
با تشکر !
از بابت اسپم مغذرت میخوام .

اره جالب میشه ولی خب باید دید آیا مرگ گوئن استیسی در 10 دنیای موازی دیگر روایت شده است یا خیر
نقل قول کردن
son of parker
#13 son of parker 1399-03-12 22:24
به نقل از Aquaman:
استاد ترابی یک سئوال ..
من شنیده ام که وب سایت اسپایدی داره رویداد جنگ داخلی رو ترجمه میکنه و قسمت اول به زودی میاد رو سایت. درسته؟
البته میدونم قبلا سایت فانتزی کمیک این رویداد رو ترجمه کرده ولی واقعا هم ادیت و هم ترجمه شون مشکل داشت و اگه این خبر راست باشه و سایت اسپایدی واقعا این کمیک رو ترجمه کنه خیلی عالی میشه

ولی من با سلطنت تاریک بیشتر موافقم ناسلامتی نورمن آزبورن خبیث اصلیه البته میدونم تعداد کمیک ها خیلی زیاده ولی حداقل اگه میسر بشه محاصره ترجمه بشه عالیه
نقل قول کردن
SPIDERBAT
+1 #14 SPIDERBAT 1399-03-12 22:25
سلام استاد مقاله ی فوق العاده محشری بود. قشنگ بوی مقاله های عالی شما رو می داد.
مارول توی تمام سال هایی که از تاسیسش گذشته حماسه های شگفت انگیزی رو رقم زده و بسیاری از مردم از سراسر دنیا رو عاشق و مجذوب خودش کرده به طوریکه حتما سالانه کلی در آمد از این راه بدست میاره و هم خودش از این راضی است و هم مردم جهان.
خب این شرکت تاریخی باید بعضی وقت ها آستین بالا بزنه و رویداد های خاصی رو به وجود بیاره تا محصولاتش از یکنواختی در بیان و مردم بیشتر به سمت آنها جذب شوند و ما با خوندن این مقاله میفهمیم که این شرکت افسانه ای به بهترین نحو ممکن در این امر موفق بوده است و من به شخصه از اسپایدی بخاطر اینکه اطلاعات ما رو از چیزی که عاشقش هستیم بالا می بره به شدّت تشکر میکنم.
.10.توی بعضی از کمیک ها همیشه جهش یافتگان و ابرقهرمانان با انسان ها در جنگ بوده اند و این جنگ ها بیشتر به دلیل تفاوت های همیشگی بین آنها بوده است و حالا این مرگ فوق العاده حماسی و تاثیر گذار سمبل شباهت بین جهش یافتگان و افراد با استعداد و انسان های عادی است.
.9.نایترو با این که از نظر من خیلی به اندازه ی قهرمانان دیگه شناخته شده نیست اما نقش کلیدی و مهمی رو داراست فقط یک سوال کوچک: مگر توی مقاله نخوندیم که نایترو پس از انفجار خودش دوباره می تواند به حالت عادی اش در بیاید پس چرا از اون موقع به بعد ندیدیمش؟(یا شاید هم من ندیدمش و اگر اینطور بوده من رو به خاطر سوال بی موردم ببخشید).
راستی ما توی اوایل فیلم سینمایی جنگ داخلی دیدیم که اعضای انتقامجویان جدید دارند به صورت نامحسوس کس و یا کسانی رو تعقیب می کنند و در ادامه به آنها درگیر می شوند(فکر کنم مزدوران کراس بونز بودند،اگر اشتباه میگنم به بزرگی خودتون ببخشید :-* ) تا جایی که یکی از اعضای اونجرز می فهمد که یکی از آن ترویست ها جلیقه ی انفجاری دارد و این کشمکش ها به طور موقت به انفجار جلیقه و مهار تقزیبی اون توسط اسکارلت ویچ خاتمه می یابد.از نظر من انفجار اون تروریست در داستانی مشابه با انفجار نایترو اشاره یا ایستراگی به انفجار نایترو دارد.
.8.توی کمیک ها همیشه خط قرمز بیشتر ابرقهرمانا کشتن آدم هستش اما بیشتر خبیث های اصلی داستان وهم و ترسی از کشت و کشتار ندارند اما دیگه نه به اندازه ی ثانوس.
ثانوسی که بخاطر عشقی که نسبت به تجسم فیزیکی مرگ دارد تمام سنگ های بینهایت رو جمع کرده و اون ها رو در دستکشی که توسط آن سازندگانی که پتک ثور رو ساختند ساخته شده(البته توی فیلم جنگ بینهایت) و به وسیله ی این دستکش بینهایت و یک بشکن!نیمی از مردم زمین رو پودر و نیست و نابود کرده(هالک فکر میکرد کار ابومینیشن باشه خیلی سر اونجاش خندیدم :D ).
می بینید؟خوندن کمی از تاریخچه ی زندگی این موجود من یکی رو که به لرزه در میاره.
.7.خیلی اطلاعی از داستان کلاسیک این رویداد و شباهت هایش با این داستان جدیدی که در سایت عزیزمون ترجمه شده ندارم.
اما یه چیز کوچیکی که میدونم اینه که یه نسخه ی تقریبا شبیه این در یه قسمتی از بازی LEGO Marvel Super Heroes 2 بود که خود من به شخصه خیلی باهاش حال کردم.فقط نمیدونم چرا توی اون نسخه از این رویداد در بازی شخصیتی به نام مایند مستر(اون مستر مایند که دشمن شزم بود نه ها این یکی دیگس)قهرمانا رو به جون هم مینداخت.
.4. من یکی که وقتی داشتم این رویداد رو میخوندم(سایت محشرمون این رویداد رو به طور کامل ترجمه و ادیت کرده است از همینجا از تمامی عوامل ترجمه و ادیت و ... ی این کمیک یه تشکر ویژه میکنم).اصلا باورم نمیشد که اسکارلت ویچ بتونه دست به همچین عملی بزنه. ولی نمیدونم چرا وقتی که داشتم این کمیک رو میخوندم توی عمق شخصیت اسکارلت ویچ یک نوع عقب افتادگی خاصی رو حس میکردم.(اگر دلیلش رو توی جایی و یا توی همون کمیک گفتی و من یادم رفته و یا برای فهمیدنش تنبلی کردم منو ببخشید. :oops: )
.3.«درود بر هایدرا!»
این جمله جمله ای است که کاپیتان آمریکای دوست داشتنی بیشتر عمرش رو در از بین بردن و محو کردن اون صرف کرده است و حالا مارول می آید و جسارتی بینهایت به خرج میده و در کراس اوری عظیم می بینیم که کاپیتان آمریکایی که همیشه ادعا ی دشمنی با این جمله رو داشته اون رو بر زبان میاره.(میتونین عکس این اتفاق رو توی مورد سوم همین مقاله ببینید :-) ) و منم اگه جای هر هواداری بودم که در اون موقع جزو اولین کسانی بودن که این کمیک رو میخوندن جنجال به پا می کردم و خیلی ناراحت و حتی عصبانی و کمی هم نا امید می شدم).
.2.هر چی از این واقعه ی دردناک بگیم کمه و از نظر من ما هم به اندازه ی پیتر از مرگ گواِن ناراحت و شوکه شدیم به طوریکه همونطور که استاد ذکر کردند امیدوار بودیم که این اتفاق غم انگیز کابوسی بیش نباشد اما افسوس که...
اما من یه جنبه ی مثبت هم برای این اتفاق می بینم(میدونم که وقتی این رو میگم میخواین منو بزنید :lol: اما بقیش رو بخونید تا دلیلم رو بگم)و اون این هست که اگر این اتفاق نمی افتاد ما شاهد ازدواج برترین زوج عاشق در دنیای کمیک یعنی مری جین و پیتر/مرد عنکبوتی نمی بودیم.
این رو یکی دوبار دیگه در جا های دیگه هم گفتم که گوست اسپایدر از نظر من به وجود اومده تا مرهمی برای زخمی که در مرگ گواِن در ما و پیتر به وجود اومده باشه.
.1. و اما برترین رویداد و لحظه در دنیای مارول.
ظهور گالاکتوس خورنده ی جهان ها و بزرگترین بلایی که سر قهرمانان مارول اومده به صورتی که وقتی میخوان یه اوضاعی رو خیلی خراب جلوه بدن میگن:اوضاع خرابه در حد گالاکتوس!
حالا در سه گانه ای چهار شگفت انگیز فوق العاده به جنگ و ستیز با این موجود می پردازند و داستان محشری رو رقم میزنند.
من خیلی از سازنده ی فیلم چهار شگت انگیز بخاطر اون اقتباس از روی گالاکتوس که یک نوع طوفان بیشتر نبود گله مندم البته خداییش اون هیکل بزرگ و صورتی!روی پرده ی سینما ضایع میشد.
****
استاد خیلی خیلی ازتون بخاطر این مقاله ی محشر و حماسی تشکر می کنم و چقدر خوب است که سایه ی شما بالای سر این سایت هست.خیلی خیلی خسته نباشید.
(*راستی عمو مختار بازگشتتون مبارک! :lol: خیلی خوشحال میشم وقتی شما رو در کنار استاد ترابی و بقیه ی استادان دیگر سایت می بینم.*)
نقل قول کردن
James Howlett
#15 James Howlett 1399-03-12 22:27
به نقل از A comic fan:
بازهم مقاله‌ای بی‌نقص از پیشرو‌ترین سایت کمیک‌بوکی و سرگرمی خاورمیانه و حومه!
مقاله واقعا مفید و بی‌نقص بود استاد وبازم ممنون که تو این مقاله به تقلید‌های ناشیانه دیسی اشاره کردید :D
ولی به نظرم لحظاتی مثل تاسیس‌سایت اسپایدی و بازگشت عمومختار هم میتونست تو لیست باشه ;-)

باهاتون موافقم ولی این فقط برای کمیکه اگه در همه چیز بود قطعا رتبه یک رو اختصاص میداد ;-)
نقل قول کردن
Captain-spidey
#16 Captain-spidey 1399-03-12 22:29
دستتون درد نکنه استاد ترابی مقاله عالی بود
من چند وقت پیش بود که جنگ داخلی رو به لطف یکی از کاربران خوندم وقتی اون بخش رو دیدم خیلی کف کردم‌ مرگ گوئن هم که واقعا خیلی تاثیر گذاره البته راستش رو بخواید من نخوندم مرگ گوئن رو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دلیلش هم اینه که میخوام وقتی به حد بالایی از فهم و درک کمیکی رسیدم بخونمش واقعا الان امادگی خوندن همچین داستانی فوق العاده ای رو ندارم
ولی با بقیه موافقم خیلی تعجب کردم وقتی مورد یک رو دیدم ولی وقتی با عنوان مقاله مقایسع کردم دیدم واقعا خیلی تکان دهنده هست و عالیه
به نقل از hassan91:

امیدوارم روزی فرا برسه که یک اقتباس در خور از داستانهایی که دکتر دووم و گالکتوس حضور دارن بشه. تا اون گندهای فاکس رو فراموش کنیم.

انشالله
نقل قول کردن
B.K.T
#17 B.K.T 1399-03-12 22:43
دَ دَ دَ دان
ظهور یک مبارز

دَ دَ دَ دان
نابودی مخالفان

دِ دان
پیش گویی های بزرگ

داااااان
دشمنان زیاد


او کسی نیست جز مختار اداموس

بازگشت یک گابلین

هر هفته از اسپایدی
نقل قول کردن
SPIDERBAT
#18 SPIDERBAT 1399-03-12 23:03
به نقل از SPIDERBAT:
سلام استاد مقاله ی فوق العاده محشری بود. قشنگ بوی مقاله های عالی شما رو می داد.
مارول توی تمام سال هایی که از تاسیسش گذشته حماسه های شگفت انگیزی رو رقم زده و بسیاری از مردم از سراسر دنیا رو عاشق و مجذوب خودش کرده به طوریکه حتما سالانه کلی در آمد از این راه بدست میاره و هم خودش از این راضی است و هم مردم جهان.
خب این شرکت تاریخی باید بعضی وقت ها آستین بالا بزنه و رویداد های خاصی رو به وجود بیاره تا محصولاتش از یکنواختی در بیان و مردم بیشتر به سمت آنها جذب شوند و ما با خوندن این مقاله میفهمیم که این شرکت افسانه ای به بهترین نحو ممکن در این امر موفق بوده است و من به شخصه از اسپایدی بخاطر اینکه اطلاعات ما رو از چیزی که عاشقش هستیم بالا می بره به شدّت تشکر میکنم.
.10.توی بعضی از کمیک ها همیشه جهش یافتگان و ابرقهرمانان با انسان ها در جنگ بوده اند و این جنگ ها بیشتر به دلیل تفاوت های همیشگی بین آنها بوده است و حالا این مرگ فوق العاده حماسی و تاثیر گذار سمبل شباهت بین جهش یافتگان و افراد با استعداد و انسان های عادی است.
.9.نایترو با این که از نظر من خیلی به اندازه ی قهرمانان دیگه شناخته شده نیست اما نقش کلیدی و مهمی رو داراست فقط یک سوال کوچک: مگر توی مقاله نخوندیم که نایترو پس از انفجار خودش دوباره می تواند به حالت عادی اش در بیاید پس چرا از اون موقع به بعد ندیدیمش؟(یا شاید هم من ندیدمش و اگر اینطور بوده من رو به خاطر سوال بی موردم ببخشید).
راستی ما توی اوایل فیلم سینمایی جنگ داخلی دیدیم که اعضای انتقامجویان جدید دارند به صورت نامحسوس کس و یا کسانی رو تعقیب می کنند و در ادامه به آنها درگیر می شوند(فکر کنم مزدوران کراس بونز بودند،اگر اشتباه میگنم به بزرگی خودتون ببخشید :-* ) تا جایی که یکی از اعضای اونجرز می فهمد که یکی از آن ترویست ها جلیقه ی انفجاری دارد و این کشمکش ها به طور موقت به انفجار جلیقه و مهار تقزیبی اون توسط اسکارلت ویچ خاتمه می یابد.از نظر من انفجار اون تروریست در داستانی مشابه با انفجار نایترو اشاره یا ایستراگی به انفجار نایترو دارد.
.8.توی کمیک ها همیشه خط قرمز بیشتر ابرقهرمانا کشتن آدم هستش اما بیشتر خبیث های اصلی داستان وهم و ترسی از کشت و کشتار ندارند اما دیگه نه به اندازه ی ثانوس.
ثانوسی که بخاطر عشقی که نسبت به تجسم فیزیکی مرگ دارد تمام سنگ های بینهایت رو جمع کرده و اون ها رو در دستکشی که توسط آن سازندگانی که پتک ثور رو ساختند ساخته شده(البته توی فیلم جنگ بینهایت) و به وسیله ی این دستکش بینهایت و یک بشکن!نیمی از مردم زمین رو پودر و نیست و نابود کرده(هالک فکر میکرد کار ابومینیشن باشه خیلی سر اونجاش خندیدم :D ).
می بینید؟خوندن کمی از تاریخچه ی زندگی این موجود من یکی رو که به لرزه در میاره.
.7.خیلی اطلاعی از داستان کلاسیک این رویداد و شباهت هایش با این داستان جدیدی که در سایت عزیزمون ترجمه شده ندارم.
اما یه چیز کوچیکی که میدونم اینه که یه نسخه ی تقریبا شبیه این در یه قسمتی از بازی LEGO Marvel Super Heroes 2 بود که خود من به شخصه خیلی باهاش حال کردم.فقط نمیدونم چرا توی اون نسخه از این رویداد در بازی شخصیتی به نام مایند مستر(اون مستر مایند که دشمن شزم بود نه ها این یکی دیگس)قهرمانا رو به جون هم مینداخت.
.4. من یکی که وقتی داشتم این رویداد رو میخوندم(سایت محشرمون این رویداد رو به طور کامل ترجمه و ادیت کرده است از همینجا از تمامی عوامل ترجمه و ادیت و ... ی این کمیک یه تشکر ویژه میکنم).اصلا باورم نمیشد که اسکارلت ویچ بتونه دست به همچین عملی بزنه. ولی نمیدونم چرا وقتی که داشتم این کمیک رو میخوندم توی عمق شخصیت اسکارلت ویچ یک نوع عقب افتادگی خاصی رو حس میکردم.(اگر دلیلش رو توی جایی و یا توی همون کمیک گفتی و من یادم رفته و یا برای فهمیدنش تنبلی کردم منو ببخشید. :oops: )
.3.«درود بر هایدرا!»
این جمله جمله ای است که کاپیتان آمریکای دوست داشتنی بیشتر عمرش رو در از بین بردن و محو کردن اون صرف کرده است و حالا مارول می آید و جسارتی بینهایت به خرج میده و در کراس اوری عظیم می بینیم که کاپیتان آمریکایی که همیشه ادعا ی دشمنی با این جمله رو داشته اون رو بر زبان میاره.(میتونین عکس این اتفاق رو توی مورد سوم همین مقاله ببینید :-) ) و منم اگه جای هر هواداری بودم که در اون موقع جزو اولین کسانی بودن که این کمیک رو میخوندن جنجال به پا می کردم و خیلی ناراحت و حتی عصبانی و کمی هم نا امید می شدم).
.2.هر چی از این واقعه ی دردناک بگیم کمه و از نظر من ما هم به اندازه ی پیتر از مرگ گواِن ناراحت و شوکه شدیم به طوریکه همونطور که استاد ذکر کردند امیدوار بودیم که این اتفاق غم انگیز کابوسی بیش نباشد اما افسوس که...
اما من یه جنبه ی مثبت هم برای این اتفاق می بینم(میدونم که وقتی این رو میگم میخواین منو بزنید :lol: اما بقیش رو بخونید تا دلیلم رو بگم)و اون این هست که اگر این اتفاق نمی افتاد ما شاهد ازدواج برترین زوج عاشق در دنیای کمیک یعنی مری جین و پیتر/مرد عنکبوتی نمی بودیم.
این رو یکی دوبار دیگه در جا های دیگه هم گفتم که گوست اسپایدر از نظر من به وجود اومده تا مرهمی برای زخمی که در مرگ گواِن در ما و پیتر به وجود اومده باشه.
.1. و اما برترین رویداد و لحظه در دنیای مارول.
ظهور گالاکتوس خورنده ی جهان ها و بزرگترین بلایی که سر قهرمانان مارول اومده به صورتی که وقتی میخوان یه اوضاعی رو خیلی خراب جلوه بدن میگن:اوضاع خرابه در حد گالاکتوس!
حالا در سه گانه ای چهار شگفت انگیز فوق العاده به جنگ و ستیز با این موجود می پردازند و داستان محشری رو رقم میزنند.
من خیلی از سازنده ی فیلم چهار شگت انگیز بخاطر اون اقتباس از روی گالاکتوس که یک نوع طوفان بیشتر نبود گله مندم البته خداییش اون هیکل بزرگ و صورتی!روی پرده ی سینما ضایع میشد.
*****
استاد خیلی خیلی ازتون بخاطر این مقاله ی محشر و حماسی تشکر می کنم و چقدر خوب است که سایه ی شما بالای سر این سایت هست.خیلی خیلی خسته نباشید.
(*راستی عمو مختار بازگشتتون مبارک! :lol: خیلی خوشحال میشم وقتی شما رو در کنار استاد ترابی و بقیه ی استادان دیگر سایت می بینم.*)

خیلی خیلی نیازمند اینم که نظر دوستان و صد البته استاد رو درباره ی نقدم بدونم.
من چون تازه کار هستم به این نظرات احتیاج دارم پس لطفا با راحتی تمام از نقدم انتقاد کنید :lol: .
خیلی خیلی ممنونم.
نقل قول کردن
A comic fan
#19 A comic fan 1399-03-12 23:15
به نقل از DAREDEVIL FAN:
به نقل از naymor:
خب یک مقاله عالی دیگه از بهترین سایت کمیکی ایران!

واقعا فقط ایران؟ این سایت بهترین سایت خاورمیانه وحنی آسیا هستش!البته که برای من بهترین سایت جهانه چون حتی cbr هم مقالات درجه 3 داره ولی اینجا فقط مقالات تخصصیه!

دوست عزیز جهان؟حتما داری شوخی میکنی!
ما در سطح کهکشانی بهترین سایت کمیک بوکی هستیم :D
مگه نمیبینی هی بیگانه‌های لاشخور میان که از سایت ما اسکی برن،آره منظورم اون سایت ps5 فن هست که به اصطلاح بخش کمیکشو راه‌اندازی کرد :-x
چیکار کنیم نوب هستن دیگه!فقط بلدن از موفقیت‌های سایت بزرگی مثل اسپایدی چ جناب دکتر ترابی اسکی برن!بزار دلشون خوش باشه 8)
نقل قول کردن
DAREDEVIL FAN
#20 DAREDEVIL FAN 1399-03-12 23:27
دوست عزیز جهان؟حتما داری شوخی میکنی!
ما در سطح کهکشانی بهترین سایت کمیک بوکی هستیم :D

بله ولی مشکل اینه بیگانگان فضاییه سایتی ندارن نه در اینکه در حد سایت معرکه اسپایدی باشه در حد سایتای آشغال دیگه هم نیست پس سایت ندارن پس باید در حد همون جهان بزاریمش ;-)
نقل قول کردن
badlight
#21 badlight 1399-03-13 02:38
سایت؟؟؟؟؟
سایت؟؟؟؟؟؟
اسپایدی برا من مث یک دنیاست که خداهایی مثل استاد ترابی و عمو مختار داره
نقل قول کردن
slade wilson
#22 slade wilson 1399-03-13 10:38
با عرض سلام و خسته نباشید به همه دست اندرکاران سایت و کاربرای این سایت خوب و عالی من کاربر جدید هستم ممنون که منو عضو کردید :-)
نقل قول کردن
AMIR.CROOZ
#23 AMIR.CROOZ 1399-03-13 14:50
به نقل از Amir-Ali-2020:
به نقل از Scarlet Speedster:

بازم خسته نباشید و بسیار از مقاله ی زیباتون لذت بردم .
جسارتا یه درخواست داشتم : لطفاً مقاله ای با عنوان « ۱۰ باری که مرگ گوئن استیسی به گونه ای دیگر رقم خورد » یا یه همچین مضمونی بنویسید . به نظرم موضوع خیلی جالبی میتونه باشه و کاربران هم استقبال میکنن . حالا میتونه در دنیا های موازی باشه یا در دنیای اصلی ( مثل داستان زندگی مرد عنکبوتی )
قطعا به قلم شیرین و زیبای شما ، مقاله ی جذابی میشه .
با تشکر !
از بابت اسپم مغذرت میخوام .

اره جالب میشه ولی خب باید دید آیا مرگ گوئن استیسی در 10 دنیای موازی دیگر روایت شده است یا خیر

دقیقاً
نقل قول کردن
CAPTAIN_ARVIN
#24 CAPTAIN_ARVIN 1399-03-13 17:12
آقا من دیگه دارم گیج میشم :-|
عمو مختار کجا کامنت گذاشتههههههههههههه؟
به منم بگید برم ببینم :lol:
نقل قول کردن
Matingh
#25 Matingh 1399-03-13 20:18
به نقل از B.K.T:
دَ دَ دَ دان
ظهور یک مبارز

دَ دَ دَ دان
نابودی مخالفان

دِ دان
پیش گویی های بزرگ

داااااان
دشمنان زیاد


او کسی نیست جز مختار اداموس

بازگشت یک گابلین

هر هفته از اسپایدی

داداش ظاهرا از یه نفر اسکی نرفتی ؟ :-* ;-)
نقل قول کردن
Matingh
#26 Matingh 1399-03-13 20:47
به نقل از CAPTAIN_ARVIN:
آقا من دیگه دارم گیج میشم :-|
عمو مختار کجا کامنت گذاشتههههههههههههه؟
به منم بگید برم ببینم :lol:

#45رتبه بندی قوی ترین شخصیت های دنیای کمیک :-)
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45