رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن 2 (کنسول PS5) + لینک دانلود و تماشا

رتبه-بندی-باس-فایت-boss-fight-های-بازی-اسپایدرمن-2-کنسول-ps5-–-2023

دیگه از امروز رسماً تاپ لیست های متنوع و تخصصی سایت spidey.ir برای بازی شاهکار "مردعنکبوتی 2" شروع میشه ...

مقدمه: درست مثل قسمت اول، باید قبول کرد که بازی اسپایدرمن برای کنسول انحصاری پلی استیشن فایو یک شاهکار به تمام معناست که شرکت اینسومنیاک برای خلق آن واقعا زحمت کشیده و داستانی عالی و در خور شخصیت پیتر پارکر/اسپایدرمن برایمان تدارک دیده است (با توجه به اینکه میدونید هیچ وقت دل خوشی از ونوم و این همه سیمبیوت در داستان های مردعنکبوتی نداشته ام پس اگر چیزی بتونه منو اینقدر درگیر و علاقمند سیمبیوت کنه حتما شاهکاره!). اما هیچ بازی شاهکاری نیست که مبارزه با غول ها یا به قول گیمرها "باس فایت" (Boss Fight) خوبی نداشته باشه. بنابراین این بازی هم از این قاعده مستثنا نمیباشد و انصافا بعیده کسی از این لحاظ ازش راضی نباشه. ولی این رو هم باید قبول کرد که برخی از باس فایت ها نسبت به بقیه ضعیف تر هستند و برخی هم قوی تر. پس در این مقاله سعی میکنم نوعی رتبه بندی بین آنها برایتان انجام بدهم و به این بهانه به این مبارزات دیدنی بپردازم. پس با این مقاله همراه باشید! ضمن اینکه همه ی این مبارزات را نیز در کانال خودمون در آپارات براتون آپلود کرده ایم!

مقالات زیر را هم توصیه میکنم حتما بخوانید:

10 باس فایت (BOSS FIGHT) برتر در بازی های مردعنکبوتی

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2"

تسک مستر کجاست و چرا در بازی مرد عنکبوتی 2 حضور نداشت؟

رتبه بندی سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های مرد عنکبوتی

10 ماموریت فرعی برتر در بازی اسپایدرمن 2

رتبه بندی ضربات و قابلیت های پیتر پارکر در بازی "مارول اسپایدرمن 2"

رتبه بندی ضربات و قابلیت های مایلز مورالز در بازی "مارول اسپایدرمن 2"

نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2

سخت ترین باس فایت ها در بازی های کمیک بوکی

رتبه بندی باس فایت های بازی اسپایدرمن PS4

رتبه بندی 10 مرگ شوکه کننده در بازی اسپایدرمن 2

معرفی تمام لباس های بازی مردعنکبوتی 2

10 دشمنی که میخواهیم در بازی مردعنکبوتی 3 ببینیم!

10 اسپویل بزرگ مرد عنکبوتی 2 (بازی ویدئویی 2023) + لینک دانلود و تماشا

نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

 

10- نبرد مردعنکبوتی (پیتر پارکر) با شبح

نبرد مردعنکبوتی (پیتر پارکر) با شبح

یکی از ماموریت های جانبی بازی، "شعله"  (The Flame) نام دارد که در ابتدای آن پیتر پارکر درگیر میشه با متحد سابق خودش یعنی افسر «یوری واتانابی» که به دلیل وقایع بازی قبل تبدیل شده به یک وجلنتی که لقبش «ریث» (شبح) است (وجلنتی یعنی کسی که قانون را برای اجرای عدالت کافی نمیداند و خودش راساً و شخصا برای اجرای قانون در سطح شهر اقدام میکند)! ریث میخواهد یک فرقه که شیفته ی آتش است را از بین ببرد. او حتی تمایل دارد دشمنان خودش را بکشد و همین مساله باعث درگیری او با پیتر میشود که حتما میدونید اصلا راضی به کشتن کسی نمیشه. پس از تکمیل این ماموریت ها، ریث فاش میکنه که رهبر این فرقه چند نام مستعار داره که یکی از اونا «کلتوس کسدی» هستش که نامی آشنا برای هواداران به دنیای کمیک بوکه چون همه میدونیم، کلتوس کسدی نام قاتلی است که با تکه ای بر جا مانده از سیمبیوت ونوم پیوند میخوره و به هیولایی ملقب به کارنیج تبدیل میشه (اینجا معرفی شده). خُب ... یوری زودتر از اسپایدرمن به کلتوس میرسه و چیزی نمونده که کارشو تموم کنه که ناگهان اسپایدرمن میاد و جلوش رو میگیره. در نتیجه نبردی بین اونا درمیگیره. این باس فایت ساده است و چندان رویش کار نشده. یعنی دقیقا چیزیه که من بهش میگم باس فایت در استاندارد معمولی در یک بازی ابرقهرمانی! چرا؟ چون در داخل یک فضای بسته و درون ساختمانی رخ میده و با حریفی روی زمین سر و کار دارید که فرز و چابکه و به سمتتون هجوم میاره و شما باید جاخالی بدید و بهش مشت و لگد و صربات دیگه بزنید یا تار بهش پرتاب کنید و ... و نمونه مشابه اینچنین باس فایت ها را قبلا بارها و بارها دیده ایم. و عجیب اینه که سازندگان این بخش به جز دو، سه تا "صحنه سینمایی" (cutscenes) یا اونجایی که انگار اسپایدرمن دود میره به چشمش و شبح رو درست و حسابی نمیبینه، سعی خاصی برای تنوع بخشیدن بهش انجام نداده اند. ولی خب انصافا همه ی باس فایت های این بازی از گرافیک خارق العاده، کاراکترهای بسیار خوب انیمیت شده، موسیقی مناسب، پس زمینه های زیبا، نورپردازی ایده آل و صحنه های سینمایی بسیار حرفه ای برخوردار است. میتونید این مبارزه را در اینجا تماشا کنید.

 

9- نبرد مرد عنکبوتی سیمبیوتی (پیتر پارکر) با کریون

این باس فایت، نبرد مهمیه و داستان رو به شدت جلو میبره. در برخی از سایت ها هم خیلی ازش تعریف شده ولی من با شناختی که از کریون دارم به نظر میتونست بهتر و خلاقانه تر باشه. در واقع، بار دیگر با باس فایتی استاندارد و تقریبا کلیشه ای در محیطی بسته سر و کار داریم که در اون باید به حریف مشت و لگد زد و از مشت و لگدهای او جاخالی داد و سپس اوضاع کمی سختر میشه (مثلا ناقوس های صوتی کار گذاشته میشن که سیمبیوت رو اذیت میکنند و ...) یا قابلیت های رزمی کریون افزایش پیدا میکنه (مثلا میتونه استتار کنه و نامرئی بشه یا سلاح هایش متنوع تر میشن و یا اون سگ های رُباتیک وارد معرکه میشن و...). ولی همانطور که گفتم نقش بسیار مهمی در داستان داره چون پیتر کاملا تحت تاثیرات مخرب سیمبیوت قرار گرفته و از طرفی دیگر، کریون هم تشویقش میکنه که به سیم آخر بزنه و بکشتش! تا اینکه مایلز از راه میرسه و جلویش رو میگیره. و البته به نظرم این سخت ترین باس فایت بازیه چون ضربات کریون بسیار سهمگین و قدرتمنده و قطعاً چند باری سرش جونتون رو از دست میدید! میتونید این مبارزه را در اینجا تماشا کنید.

 

8- نبرد مایلز مورالز با مستر نگاتیو

نبرد مایلز مورالز با مستر نگاتیو

در طول داستان بازی شاهد اتفاق مهمی هستیم که عبارت است از آزاد شدن مارتین لی (مستر نگاتیو) از زندان که در واقع به خاطر مداخله افراد کریون رخ میده و ناگهان مایلز با او روبرو میشه، یعنی کسی که باعث کشته شدن پدرش در قسمت قبلی شد. این موضوع آرک داستانی مایلز رو در این بازی شکل میده زیرا مدام با خودش درگیره که باید با قاتل پدرش چه کار کنه. تا اینکه مایلز مجبور میشه با مستر نگاتیو در مبارزه ای گلادیاتور گونه که کریون ترتیب داده شرکت کنه و تا سرحد مرگ باهاش بجنگه و ... به نظرم در کل مبارزه بین او و مایلز در این بازی راضی کننده است. اولا اینکه تنش بالایی داره چون میدونیم مایلز او را قاتل پدرش میدونه و هر لحظه ممکنه تصمیم بگیره برای گرفتن انتقام‌ بکشتش. دوما اینکه مستر نگاتیو قدرت های جالبی داره که وقتی در مقابل قدرت های مایلز قرار میگیرن جالب تر میشن چون هر دو یه حالت انرژی و اشعه ای دارند! و سوما اینکه تنوع داره. یعنی درسته که انگار دوباره با بک‌ مبارزه استاندارد در فضایی بسته طرف هستیم ولی بخش های متفاوت و ذهنی هم داره که انگار با یکی از توهمات خفن میستریو روبرو میشیم! یعنی اون غول بی شاخ و دمی که از وسط آب میاد بیرون (و تجسم نیروی منفی آقای نگاتیو هستش) و باید از میان آسمان خراش های سر به فلک کشیده دنبالش کنیم و از ضرباتش جاخالی بدیم خیلی باحاله). ضمن اینکه این بخش ها هدفمند هستند چون به ترس ها و تردیدهای مایلز مربوطن و در قالب روح هایی به شکل دوستان و عزیزانش در برابر او ظاهر میشوند و برای تصمیمی که باید در پایان نبرد بگیره آماده اش میکنند. میتونید این مبارزه را در اینجا تماشا کنید.

 

7- نبرد مردعنکبوتی (پیتر پارکر) با اسکریم (مری جین)

میستریو - مایلز

پس از تبدیل شدن هری به ونوم، به خانه ی پیتر میره و در آنجا پس از درگیری مختصری با پیتر، مری جین را به سیمبیوت آلوده میکنه و باعث میشه به اسکریم تبدیل بشه و با پیتر پارکر مبارزه کنه (برای آشنایی با اسکریم این مقاله را بخوانید. کمیکش هم اینجا به زبان فارسی ترجمه شده). در مجموع باس فایت اسکریم باحاله. یادم نمیاد قبلا پیتر در دنیای بازی یا حتی سینما با دشمنی از خودش در جوار خانه اش در محله ی کویینز مبارزه کرده باشه و این اولین باره. مبارزه شون با به cutscene معرکه که برخورد پیتر با یک اتوبوس را نشان میده آغاز میشه و نورپردازی خوبی هم داره و در فضایی ابری و بارانی رخ میده. اسکریم گاهی اوقات روی پشت بام خانه های کم ارتفاع محله میره و کلا از محیط پیرامون خودش به خوبی استفاده میکنه که اینم نکته جالبیه. ولی از همه جالبتر دیالوگ هایی هست که بین پیتر و مری جین رد و بدل میشه. یعنی مری جین که تحت تاثیر ذهنی سیمبیوت قرار داره کلی طعنه و متلک بار میتر میکنه! مثلا بهش میگه نمیتونه شغل داشته باشه و همیشه مشکل مالی داره! یا مثلا میگه که همیشه اولویت دوم زندگی پیتر بوده و اسپایدرمن همیشه باعث شده زندگیش مختل بشه و ... این نشون میده که اینسامنیاک حتی از فرصت یک باس فایت هم برای تعمیق شخصیت پردازی ها بهره میگیره. این مبارزه را در اینجا تماشا کنید.

 

6- نبرد مرد عنکبوتی سیمبیوتی (پیتر پارکر) با مایلز مورالز

نبرد مرد عنکبوتی سیمبیوتی (پیتر پارکر) با مایلز مورالز

این باس فایت بلافاصله پس از باس فایت مردعنکبوتی سیمبیوتی با کریون انجام میشه و از نظر فنی خیلی بهش شبیه است. ما از مدتها قبل منتظر این نبرد بودیم: مایلز Vs پیتر! قابل پیش بینی هم بود که در نهایت مایلز هستش که پیتر رو از شر سیمبیوت نجات خواهد داد. راستش از نظر فنی خلاقیت خیلی خاصی نداره ولی خب ... مبارزه بین دو اسپایدرمن خالی از لطف نیست. موارد دیگری هم به چشم میخوره که باعث میشه این باس فایت از سطح معمولی بالاتر بره که بهشون اشاره خواهم کرد. مخصوصا اینکه این باس فایت این فرصت رو بهتون میده تا در معرض ضربات و قابلیت های سیمبیوتی قرار بگیرید که خودتون تا الان داشتید ازشون استفاده میکردید و تازه میفهمید که سیمبیوت چقدر قویه و چه حرکات و شگردهایی ازش برمیاد! همچنین این باس فایت از نظر دیالوگ بسیار مهمه. جملاتی که بین پیتر و مایلز رد و بدل میشن بسیار حائز اهمیت هستند و خوب نوشته شده اند. پیتر دیگه کاملا تحت نفوذ سیمبیوت خبیث قرار گرفته و انتقام جو و خشن شده (صداش هم خفن شده!) و خشم و اندوهی که طی سالها در او انباشته شده به مرز انفجار رسیده و از اون طرف مایلز سعی میکنه از طریق حرف زدن پیتر رو سر عقل بیاره. من از موسیقی این باس فایت هم خوشم اومد و کلا یه حس عاطفی همراه با تنش بالا در اون موج میزنه که باعث میشه باس فایت هیجان انگیزی بشه. در لا به لای نبرد یک سری صحنه های سینمایی بسیار زیبا هم به نمایش درمیاد که بر جذابیت باس فایت اضافه میکنه. در نهایت مایلز موفق میشه به کمک ناقوس های کریون و البته همت و اراده ی خود پیتر، او را از شر سیمبیوت نجات بده. ضمناً به نظرم این باس فایت هم سخته چون پیتر سیمبیوتی واقعا حریف قدرتمندیه. این باس فایت در اینجا قابل تماشا است.

 

5- نبرد مردان عنکبوتی (پیتر پارکر و مایلز مورالز) با ونوم

نبرد مردان عنکبوتی (پیتر پارکر و مایلز مورالز) با ونوم

نبرد نهایی (که خیلی هم سخت و طولانی و طاقت فرسا است) یک مقدمه ی عالی داره. منظورم اون سکانس cutscene هستش که پیتر و ام جی و مایلز نقشه میکشند که برای نابودی سیمبیوت چیکار کنند و هر کدوم چه نقشی رو باید ایفا کنند. به نظرم سکانس بسیار خوش ساختی هستش که حالت کاملا سینمایی داره و ما را به خوبی مهیای نبرد با ونوم میکنه. این نبرد طولانی با پیتر شروع میشه که قراره نقش طعمه رو ایفا کنه و صاف میره سراغ هری (ونوم) تا از مخفیگاهش بکشتش بیرون. مایلز هم میره سراغ سیمبیوت ها و اینجوری حواس ها از مری جین پرت میشه تا بتونه بره داخل مخفیگاه و شهاب سنگی که با خودش سیمبیوت را به زمین آورده برداره و به دستگاه تسریع کننده ببره تا ذهن کندویی سیمبیوت ها را از کار بیندازه و ... بدین ترتیب بار دیگر یکی از ماموریت های مری جین را شاهد هستیم. بعد بخش اول نبرد با ونوم شروع میشه و پیتر با لباس آنتی ونوم شروع به زد و خورد میکنه و باس فایتی معمولی و قابل پیش بینی شروع میشه که دیگه خودتون میدونید چی جوریه و توضیح خاصی نیاز نداره چون دو حریف به صورت تن به تن ضربه میزنن. بعد یک صحنه سینمایی کوتاه و بعد دوباره همون روال قبلی، منتهی یک سری افراد سیمبیوتی هم به دعوا اضافه میشن. البته در تمام این مدت پیتر سعی میکنه به هری یادآوری کنه چقدر با هم رفیق بودن تا شاید از خر سیمبیوت پیاده بشه! تا اینکه ونوم متوجه دزدیده شدن شهاب سنگ میشه و ناگهان بال درمیاره و از اونجا میرن! بعد نبرد بین ونوم و مایلز شروع میشه و ونوم در حالی که در هوا معلقه به مایلز گلوله هایی پرتاب میکنه که میشه اونا رو گرفت و به خودش پرتاب کرد. به همین دلیل منو کاملا به یاد باس فایت بین مردعنکبوتی 2099 با هاب گابلین در بازی Shattered Dimensions میندازه! (یادتونه، نه؟). خب مبارزه به همین شکل ادامه پیدا میکنه (البته وسطش چند تا صحنه سینمایی قرار داده شده) و این خیلی حیفه چون با توجه به قابلیت پرواز ونوم میشد بخشی از نبرد را به صورت هوایی انجام داد تا تنوع ایجاد بشه ولی سازندگان بازی زد و خورد بین پیتر و مایلز با ونوم در آسمان را به صورت یک صحنه سینمایی طولانی (که انصافا خیلی خوب و خوش ساخت هم هست) تحویل ما میدهند! البته عملکرد بسیار خوب انیماتورها در به تصویر کشیدن حالت های چهره شخصیت ها که با گرافیک شگفت انگیز بازی همراه شده و البته عملکرد بسیار مطلوب صداپیشه ها باعث میشه حسابی جذب پایان نبرد بشیم، به ویژه اینکه بسیار عاطفیه و دقیقا به مخاطب القا میکنه که بیچاره هری بدجوری به اسارت سیمبیوت درآمده. ولی خدا وکیلی انتظارمون از باس فایت نهایی خیلی بالاتر از این بود و توقع داشتیم در سرتاسر شهر به اجرا دربیاد و کلی تخریب بر جای بگذاره ... در اینجا این باس فایت را به طور کامل به همراه صحنه های پایانی بازی تماشا کنید.

 

4- نبرد نهایی مایلز مورالز با میستریو

نبرد مایلز مورالز با میستریو

خب اونایی که منو میشناسن و مقالات منو خوندن میدونن که میستریو یکی از محبوب ترین ویلن های منه (بعد از گرین‌ گابلین، دومین ویلن محبوب من در داستان های اسپایدرمنه. یعنی حتی جلوتر از دکتر اختاپوس!). از کودکی و با دیدن او در یکی از اپیزودهای انیمیشن خاطره انگیز "مردعنکبوتی و دوستان شگفت انگیز او" عاشقش شدم. نوعی حس مرموز باحال در وجودش و اون لباس مضحکش هست که آدم رو شیفته ی خودش میکنه. ضمن اینکه علاقمندی او به جلوه های ویژه و آثار علمی تخیلی دهه های 50 و 60 میلادی منو به یاد یکی از کارگردانان مورد علاقه ام یعنی «اِد وود» میندازه! از قدرت هاش هم خوشم میاد چون برخلاف بسیاری از دشمنان اسپایدرمن، او را نه از نظر فیزیکی بلکه ذهنی به چالش میکشه. در این بازی هم باس فایت نهایی با او منو راضی کرد (البته یه مشکل بزرگ با نحوه شخصیت پردازی میستریو دارم که در نقد خودم بهش اشاره کرده ام. در اینجا). این نبرد اولا کاملا تداعی کننده یکی از برترین داستان های مردعنکبوتیه که میستریو او را در بک شهر بازی گرفتار میکنه و باعث میشه فکر کنه کوچک شده! (آیتم شماره 1 از این مقاله را بخوانید). اینجا هم مایلز انگار در داخل یک گوی موزیکال گرفتار میشه و میستریو از بیرون گوی داره بهش نگاه میکنه و باهاش حرف میزنه که خودش به تنهایی باعث میشه از من نمره بالایی دریافت کنه. توهمات میستریو هم ما رو ناامید نمیکنن و به قدر کافی خفن و خلاقانه هستند. شخصا از بخشی که باید در میان ساختمان های واژگون تاب بخوریم و به جلو برویم خیلی لذت بردم. البته راستش را بخواهید شکست دادن خود میستریو در انتها خیلی سریع و راحته (پس از آنکه خودش رو تکثیر میکنه) که به نظرم میتونست چالشی تر و همراه با پیچش های غافلگیر کننده تر باشه. یعنی انتظار داشتم میستریو بعد از دنگ و فنگ بیشتری از پا دربیاد. اینجا میتونید مراحل مربوط به میستریو را تماشا کنید.

 

3- نبرد مردعنکبوتی سیمبیوتی (پیتر پارکر) با لیزارد

نبرد مردعنکبوتی سیمبیوتی (پیتر پارکر) با لیزارد

باس فایت با شخصیتی به نام لیزارد میتونه خسته کننده و قابل پیش بینی باشه. چون مثل هیولای بزرگ میمونه که در بازی های اسپایدرمن باید داخل محیطی بسته باهاش مبارزه کنید. ولی خوشبختانه اینسامنیاک بخش هایی به مبارزه اضافه کرده که بهش تنوع میده. مثلا شاهد هستبم که لیزارد به دیوار و سقف میچسبه و شما هم برای ضربه زدن بهش در این‌ حالت میتونید به سمتش برید و بهش روی دیوار مشت بزنید و اونم ممکنه شما رو بکوبه به دیوار! اما در مجموع مبارزه تن به تن با او خیلی نرمال و معمولیه که نمونه اش را بارها در بازی ها دیده ایم و اسپایدرمن که حالا به قدرتای سیمبیوتی مجهز شده میتونه روبروش وایسه و بهش با شاخک های سیمبیوتی ضربه بزنه و گاهی هم باید حتماً از پنجه ها و دم لیزارد جاخالی بدید. تا اینکه لیزارد از ساختمون میزنه بیرون و باید تعقیبش کنید و سکانس های تعقیب در بازی های اسپایدرمن همیشه فان و باحال هستن! لیزارد باعث تخریب در سطح شهر میشه و مردم پا به فرار میذارن و جالب اینه که وسط تعقیب، اونا وارد یه ساختمون هم‌ میشن و اسپایدرمن سعی داره دارو رو به لیزارد تزریق کنه که موفق نمیشه و دوباره تعقیب از سر گرفته میشه. با اضافه شدن افراد کریون، بر هیجان تعقیب اضافه میشه و صحنه های سینمایی جالبی هم به تصویر درمیاد. اونجایی که لیزارد از ساختمان بالا میره و شما هم بهش وصل هستید و باید از خودروهای آتش گرفته جاخالی بدهید هم خیلی باحاله. و بعدشم دوباره مبارزه ای مشابه با قبلی در محیط بسته، با این تفاوت که این بار لیزارد بیشتر جیغ میزنه که روی سیمبیوت تاثیر منفی میذاره. یک سری درهایی هم در محیط هستند که اگه به موقع باز شوند میشه باهاشون به لیزارد ضربه زد. در کل یک باس فایت قابل قبوله که از حد استاندارد بالاتر میره. ضمن اینکه در آرک داستانی پیتر هم اهمیت داره چون اثر منفی سیمبیوت روی خلق و خوی پیتر رو به نمایش میگذاره و حس میکنیم پیتر رفته رفته دلسوزی کمتری برای لیزارد داره. این باس فایت در اینجا قابل تماشا است.

 

2- نبرد ونوم با کریون

نبرد ونوم با کریون

شخصا نبرد بین ونوم با کریون را بیشتر از نبرد اسپایدرمن سیمبیوتی با کریون دوست دارم. دلیل اولش اینه که وسط شهر برگزار میشه (میدون تایمز!). حتما فهمیده اید که از باس فایت های داخل خیابان های شهر یا نبرد های هوایی بین آسمان خراش ها بیشتر خوشم میاد. دلیلش هم اینه که ذات مردعنکبوتی رو بیشتر نشون میدن. چون او با نیویورک عجین شده. بنابراین نبرد هاش تو خیابون که تخربب به بار میاد یا اونایی که وسط آسمون با امثال والچر و گرین گابلین انجام میده حاوی ویژگی خاصی هستند که باعث میشه از قهرمانان دیگر متمایز بشه (خب اگه همش داخل فضاهای بسته مثل یک انبار بزرگ یا تیمارستان مبارزه کنه پس فرقش با امثال بتمن چیه؟!). البته اینجا به جای مردعنکبوتی، با ونوم بازی میکنیم ولی ونوم هم همین خاصیت رو داره و اتفاقا چون به تازگی کنترل ونوم را بدست گرفته ایم هنوز برامون تازگی داره و در نتیجه باس فایت باحال تری را شاهد هستیم. ضمن اینکه ونوم برخلاف اسپایدرمن، کاملا رها، خشن و وحشیه و برایش مهم نیست که در نتیجه ی نبرد، شهر مورد تخریب قرار بگیره. و من بعد از سالها دوباره به یاد مراحل معرکه ونوم در بازی تحسین شده   Ultimate Spider-Man و انرژی و حس و حال وصف ناشدنی اش افتادم. کریون هم انصافا حریف گردن کلفت و چغری هستش! پایان نبرد هم که به کشته شدن کریون بدست ونوم منجر میشه خیلی تاثیرگذاره (به ویژه اون تشکری که کریون از ونوم میکنه چون از نظرش مرگ شایسته ای را برایش رقم زده). اینجا از دیدن و تماشای این باس فایت لذت ببرید.

 

1- نبرد مردان عنکبوتی (پیتر پارکر و مایلز مورالز) با مرد شنی

مردشنی باس فایت

من میخوام برخلاف نظر برخی سایت های خارجی معتبر که باس فایت های این بازی رو رتبه بندی کردن عمل کنم و مبارزه با مردشنی (فلینت مارکو) را در رتبه یک قرار بدم. واقعا شگفت انگیزه این باس فایت. از نظر بصری هم باعث حیرت میشه. اصلا همین که بازی رو با چنین غول عظیم و مهیجی شروع میکنیم آدم رو هایپ میکنه تا کل مراحل بازی رو هر چه سریع تر طی کنه! و من شخصا عاشق بازی کلاسیک "سایه غول"هستم (Shadow of the Clossus)   و اون رو یکی از بازی های برتر تاریخ میدونم و همیشه دوست داشتم اسپایدی هم با یه غول بزرگ در سطح شهر نیویورک سرشاخ بشه (اگه لذت تجربه بازی "سایه غول" را نچشیده اید پس نصف عمرتون برفناست!). اصلا همین که پیتر و مایلز تاب خوران به سمت مردشنی میروند و جثه بزرگ او را از دور در وسط شهر میبینیم که دست به یاغی گری زده، ضربان قلب آدمو چند برابر میکنه! و بعد گرد و غبار و خانه های تخریب شده میبینیم و تاب خوران و به سرعت از کنارشون عبور میکنیم و از اشیایی که به سمتون پرتاب میشه جا خالی میدیم تا به مردشنی برسیم و همه چیز مهیای یک نبرد معرکه میشه. و مردشنی چنان پرهیبت در میان آسمان خراش ها عرض اندام میکنه که مو به تنمون سیخ میشه. جثه اش از فیلم "مرد عنکبوتی 3" (اونجایی که در بخش انتهایی با ونوم همکاری میکنه) یا بازی "دنیاهای از هم‌گسیخته" بزرگتره و یادمون نره که تو اون بازی در یک معدن متروکه بودیم ولی اینجا وسط شهره و این نشون میده اینسامنیاک در مقایسه با اون بازی چقدر بهتر عمل میکنه. مردشنی در ضمن بسیار هم خشمگینه و لحظات سخت و نفس گیری را برای بازیباز رقم میزنه. این باس فایت خیلی هم متنوعه و بین محیط بیرونی و فضای بسته متغیره. مثلا مردشنی شما رو پرت میکنه به داخل طبقات بالایی یک ساختمان و بعدش باید به سرعت بدوید و از دستهای بزرگ و تخریب گر او جا خالی بدهید و حتی جان یک‌نفر که در حال سقوط است را نیز نجات بدهید! سپس با نسخه های کوچک تر مردشنی روبرو میشید که اسپایدرمن بهشون میگه "مینی مارکو ها"! از همه باحال تر اینه که وسط این درگیری مدیر مدرسه ای که پیتر در آن شروع به تدریس کرده بهش زنگ میزنه که چرا کلاس رو ول کرده رفته!!! پیتر هم اونو میپیچونه! و این یعنی یک باس فایت کلاسیک که وسطش مشکلات شخصی پیتر هم بروز میکنه و بارها در کمیک ها شاهدش بوده ایم! نکته مهم دیگه اینه که این مبارزه به خوبی و به موقع بین پیتر و مایلز سوئیچ میکنه و قابلیت های متفاوت اونا رو هم به طور بهینه به کار میگیره. به طور مثال، ضربه اشعه ونومی مایلز به خوبی در نبرد کاربرد پیدا میکنه. مدت زمان طولانی این نبرد هم در نوع خودش جالب توجه است و همانطور که گفتم با نوآوری های خودش هرگز ما رو خسته نمیکنه (مثل سکانس کوتاهی که سندمن از پایین قهرمان ها رو دنبال میکنه و باید روی ساختمان بدوید و از دستش فرار کنید!) در کل تیم آپ بسیار موثری را بین پیتر و مایلز شاهد هستیم که در نهایت به طور مشترک مردشنی را شکست میدهند. لحظات بسیار حماسی و خلاقانه در مقیاس واقعا عظیم هم به نمایش درمیاد که باعث میشه در نهایت یکی از برترین باس فایت های تاریخ را تجربه کنیم. به علاوه، همون ابتدا قابلیت های بالا و گرافیک شگفت انگیز بازی هم از طریق این باس فایت به رخ کشیده میشه. این نبرد محشر را در اینجا تماشا کنید.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 باس فایت (BOSS FIGHT) برتر در بازی های مردعنکبوتی

تسک مستر کجاست و چرا در بازی مرد عنکبوتی 2 حضور نداشت؟

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2"

10 ماموریت فرعی برتر در بازی اسپایدرمن 2

رتبه بندی ضربات و قابلیت های پیتر پارکر در بازی "مارول اسپایدرمن 2"

مقایسه بین ونوم در بازی مردعنکبوتی 2 و فیلم اسپایدرمن 3

رتبه بندی ضربات و قابلیت های مایلز مورالز در بازی "مارول اسپایدرمن 2"

نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2

رتبه بندی سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های مرد عنکبوتی

کمیک مقدمه بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2) ترجمه شد + لینک دانلود

10 کمیکی که الهام‌بخش بازی MARVEL'S SPIDER-MAN 2 بوده اند

رتبه بندی 10 مرگ شوکه کننده در بازی اسپایدرمن 2

10 دشمنی که میخواهیم در بازی مردعنکبوتی 3 ببینیم!

معرفی تمام لباس های بازی مردعنکبوتی 2

اشاره به دردویل (بی باک) و نینجاهای «هَند» در بازی مردعنکبوتی 2! + ویدئو

10 اسپویل بزرگ مرد عنکبوتی 2 (بازی ویدئویی 2023) + لینک دانلود و تماشا

داغ داغ: کنال (KNULL) در بازی اسپایدرمن 2!

رازهای بازی اسپایدرمن ps4 که ازشون خبر نداشتید!

10 ایده ای که از انیمیشن سینمایی "اسپایدرمن: در میان دنیای عنکبوتی" حذف شدند

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی

موشکافی: تحلیل و بررسی تریلر گیم پلی بازی "مردعنکبوتی 2"

کل داستان لو رفته از بازی مردعنکبوتی 2 به همراه معرفی و شرح تمامی باس فایت ها و لحظات مهم بازی + ویدئوهای شخصیت های قابل بازی و صحنه های پس از تیتراژ!

کمیک مقدمه بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2) ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی 20 قدرت و قابلیت عجیب ونوم!

10 حقیقتی که باید درباره کارنیج (CARNAGE) بدانید

10 حقیقت مهمی که باید درباره «آنتی ونوم» (ANTI-VENOM) بدانید

15 حقیقتی که باید درباره لباس سیاه مرد عنکبوتی (BLACK SUIT) بدانید

10 ایستراگ (EASTER EGG) باحال در بازی های مردعنکبوتی

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

نقد بازی های مرد عنکبوتی

15 حقیقت مهمی که باید درباره "کریون شکارچی" (KRAVEN THE HUNTER) بدانید

20 حقیقتی که باید درباره شخصیت ونوم (VENOM) بدانید

حقیقتی که باید درباره مایلز مورالز (MILES MORALES) بدانید

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN PS4)

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Re_za
#1 Re_za 1402-08-10 09:33
استاد خسته نباشید. مثل همیشه گل کاشتید. خوشم میاد باکی ندارید از اینکه رتبه بندی خاص خودتون رو داشته باشید و البته دلایل منطقی میارید. راستش فک کنم 95 درصد سایت های خارجی فاینال باس بازی رو بهترین دونستن ولی منصفانه مثل شما که قضاوت کنیم میتونست خیلی بهتر باشه . امیدوارم در بازی بعدی با اومدن گرین گابلین شاهد نبردهای هوایی خفن باشیم. انشاله
نقل قول کردن
ادریس نصراللهی
#2 ادریس نصراللهی 1402-08-10 10:55
فکر میکنم دیگه همه متوجه پیشرفت باس فایت های این بازی نسبت به قسمت اول شده باشن
بعضی ها رو میشناسم که از باس فایت های قسمت اول خیلی راضی نبودن ولی کاملا به پیشرفت و بهبودی مبارزات در قسمت دوم معترف بودن
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#3 The Spectacular Burmun 1402-08-10 14:09
سلام به همگی‌.خب طبیعتا منم مثل برخی کاربران دیگه هنوز موفق نشدم بازی رو امتحان کنم.دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره.بالاخره یه روز تجربه ای به لذت‌بخشی این رو امتحان میکنم.
شخصا جا خوردم.البته نه بخاطر اینکه به مقالات دیگر سایت ها اکتفا میکنم،این عقیده رو بدست آوردم که هر کسی نظر خودشو داره و منم هنوز بازی رو امتحان نکردم که بگم موافقم یا مخالف‌.از این جا خوردم که فکر کنم تا رتبه ۶ همگی سطحی و کلیشه ای توصیف شدن.مگه میشه؟مگه داریم؟!چنین بازی که انقدر تحسین شده و خواهد شد کمی برام جای تعجب داشت.ولی خودمونیم،اصلا از اشتیاقم واسه امتحان کردن دونه دونه شون کم نشد هیچ،هزار برابر شد.
تشکر میکنم بابت نگارش این مقاله جامع و بیصبرانه منتظر نقدتون درباره این بازی هستم...
نقل قول کردن
Haj Peter
#4 Haj Peter 1402-08-10 14:24
سلام، خسته نباشید
مقالات این بازی دارن میان و عجب مقالاتی هستن، مثل خود بازی عالی، بی صبرانه منتظر مقاله های دیگه این بازی شاهکار هستیم.
نقل قول کردن
اسپایدر علی
#5 اسپایدر علی 1402-08-10 20:12
این بازی اونقدر باس فایت خفن داره که آدم نمیدونه به کدومش بپردازه ولی بشخصه از باس فایت اسکریمش خیلی خوشم اومد مخصوصا که اون خود مری جین بود و باعث میشد بار دراماتیک بگیره و بیشتر به چشم بیاد به نسبت بقیه باس فایت هایی مثل نبرد مردان عنکبوتی و ونوم و مایلز با پیتر
نقل قول کردن
نوید
#6 نوید 1402-08-11 22:51
این بازی فوق العادست بهترین تجربه ی عمرم بود به جرعت میگم.داستان بازی دیوونه میکنه ادم و.مخصوصا مرحله اولش که با سندمن میجنگی اونجاش که مایلز و پرت میکنه و از اون تارای خفنش استفاده میکنه تارش و میزنه به دوتا ساختمون خودش و میکشه با سرعت برمیگرده سمت سند من عاشق این تیکش شدم.واقعا شاهکار بود.بازی و تا دانلود کردم بدون اینکه بخوابم تمامش کردم پلاتش کردم
نقل قول کردن
رض
#7 رض 1402-08-13 22:35
من خودم بازی رو دیروز تموم کردم و به نظرم باس فایت ونوم با دو تا مرد عنکبوتی بهترین باس بازی بود
نقل قول کردن
mtm
#8 mtm 1402-08-15 00:34
ویدیوی کامل مربوط به ماموریت دختر ایرانی (مینا) در بازی مردعنکبوتی ۲

www.aparat.com/v/biNcD
نقل قول کردن
Spider pig
#9 Spider pig 1402-08-15 18:21
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1402-08-15 18:58
به نقل از Spider pig:

فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

؟؟؟
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#11 The Spectacular Burmun 1402-08-15 20:46
به نقل از Spider pig:
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

:o
مگه مایلز اهل کویینزه؟!تو بروکلین مبارزه کردن
و چقدرم به باس فایت های این بازی ربط داشت :-|
نقل قول کردن
016a - The Vultures
#12 016a - The Vultures 1402-08-16 09:46
به نقل از Spider pig:
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

انیمیشن into spiderverse؟ 'گروه عنکبوتی؟ کینگ پین؟!!!
داداش مطمئنی پای صفحه ی درستی نظر میدی؟
نقل قول کردن
016a - The Vultures
#13 016a - The Vultures 1402-08-16 09:47
تخصصی ترین مقاله ای بود که درباره ی این بازی تو اینترنت خوندم . مرسی مهدی ترابی مهربانی :-)
نقل قول کردن
Spider pig
#14 Spider pig 1402-08-16 13:56
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از Spider pig:
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

:o
مگه مایلز اهل کویینزه؟!تو بروکلین مبارزه کردن
و چقدرم به باس فایت های این بازی ربط داشت :-|

تو خونه زن عمو می مبارزه کردند
اینو که گفتم مربوط به مورد scream بود که استاد گفتند تا به حال مرد عنکبوتی مبارزه در کویینز نداشته (روی پرده سینما)
نقل قول کردن
Spider pig
#15 Spider pig 1402-08-16 13:57
به نقل از 016a - The Vultures:
به نقل از Spider pig:
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

انیمیشن into spiderverse؟ 'گروه عنکبوتی؟ کینگ پین؟!!!
داداش مطمئنی پای صفحه ی درستی نظر میدی؟

مورد ۷ منظورم بود
نقل قول کردن
mtm
#16 mtm 1402-08-16 14:29
به نقل از Spider pig:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از Spider pig:
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

:o
مگه مایلز اهل کویینزه؟!تو بروکلین مبارزه کردن
و چقدرم به باس فایت های این بازی ربط داشت :-|

تو خونه زن عمو می مبارزه کردند
اینو که گفتم مربوط به مورد scream بود که استاد گفتند تا به حال مرد عنکبوتی مبارزه در کویینز نداشته (روی پرده سینما)

درست میگی ولی اون چون تمرکزش روی مایلز و مرگ‌عموش بود به حسابم نیومد. من منظورم مبارزه پیتر پارکر تو محله و جلوی در خونه شون بود
ولی به نکته جالبی اشاره کردی. آفرین
ولی از این ببعد بهتر منظورت رو برسون :-*
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#17 The Spectacular Burmun 1402-08-16 15:16
به نقل از Spider pig:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از Spider pig:
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

:o
مگه مایلز اهل کویینزه؟!تو بروکلین مبارزه کردن
و چقدرم به باس فایت های این بازی ربط داشت :-|

تو خونه زن عمو می مبارزه کردند
اینو که گفتم مربوط به مورد scream بود که استاد گفتند تا به حال مرد عنکبوتی مبارزه در کویینز نداشته (روی پرده سینما)

اولا که وقتی اونجوری گفتی همه شکا میره سمت نبرد پایانی.
دوما بله،نکته قابل توجهی بود که این گیم دومین باره که دم در خونه یه شخص مهمی فایت میذاره(تو اون انیمیشن هم اشاره ای بود به شماره تاریخی ۳۹ امیزینگ)
سوما واقعا منظورتو بد فهمیدم.یه لحظه فکر کردم از اون دسته آدمایی هستی که بیخودی نظر میدن(جون هرکی دوست داری جزئیات بیشتری بده تو نظراتت ;-) )
نقل قول کردن
Spider pig
#18 Spider pig 1402-08-16 19:16
به نقل از mtm:
به نقل از Spider pig:
به نقل از The Spectacular Burmun:
به نقل از Spider pig:
رتبه بندی که عالی بود
فقط خواستم بگم که تو انیمیشن into the spider verse گروه عنکبوتی با افراد کینگ پین در کویینز مبارزه کردند :-*

:o
مگه مایلز اهل کویینزه؟!تو بروکلین مبارزه کردن
و چقدرم به باس فایت های این بازی ربط داشت :-|

تو خونه زن عمو می مبارزه کردند
اینو که گفتم مربوط به مورد scream بود که استاد گفتند تا به حال مرد عنکبوتی مبارزه در کویینز نداشته (روی پرده سینما)

درست میگی ولی اون چون تمرکزش روی مایلز و مرگ‌عموش بود به حسابم نیومد. من منظورم مبارزه پیتر پارکر تو محله و جلوی در خونه شون بود
ولی به نکته جالبی اشاره کردی. آفرین
ولی از این ببعد بهتر منظورت رو برسون :-*

ممنون برای پاسخگویی (واقعا مبهم گفتم قبول دارم)
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1402-09-11 14:50
نکته ای که برام خیلی جالبه و باعث میشه این بازی یک سر و گردن بالاتر از دیگر بازی های ابرقهرمانی و خیلی بازی های دیگه قرار بگیره اینه که باس فایت ها کاملا با داستان در هم آمیخته میشن. در اکثر بازی ها، باس فایت فقط حکم یک "چالش بزرگ" رو داره . یعنی اگه از بازی حذفشون کنید داستان هیچ فرفی نمیکنه ولی در اینجا کاملا در خدمت خط داستان بازی اند. مثلا مبارزه با اسکریم، کریون، پیتر و مایلز و ... همگی ارتباط تنگاتنگی با داستان دارند و هم اونو جلو میبرن و هم شخصیت پردازی ها رو تعمیق میبخشن. به عنوان کسی که همیشه داستان بر گرافیک و طراحی برام اولویت داشته، از صمیم قلب به اینسامنیاک آفرین میگم
نقل قول کردن
Rdx
#20 Rdx 1402-12-24 11:40
یسوال داشتم ازتون.با توجه به اینکه پیتر کشته شد ولی خب با سیمبیوت پیوند خورد و رنده شد دوباره و اینکه تو دنیای مایلز مورالز پیتر پارکر میمیره.بنظرتون احتمالش هستش تو نسخه سوم که فاینال چپتر هم هست پیتر پارکر و بکشن دیگه و داستان و با مایلز فقط جلو ببرن؟چون دکتر اختاپوست اخرش میگه فاینال چپتر و مرگ پیتر تو این نسخه فکرم و خیلی درگیر کرده که ایا تو نسخه سوم کشته میشه دیگه و این اخرین اسپایدرمن میشه یا خیر زنده نگخهش میدارن و ۴ و ۵ هم‌میسازن؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45