10 ایستراگ (Easter Egg) باحال در بازی های مردعنکبوتی

10-ایستراگ-easter-egg-باحال-در-بازی-های-مردعنکبوتی-اسپایدرمن-ارجاع-نکته-ظریف-پنهانی-مخفی-secrets-گیم-اشاره-اشارات-نکات-نمیدانستید-spiderman-games

مقاله ای بسیار جذاب و خواندنی که توصیه میشه حتما مطالعه ش بفرمایید.

مقدمه: به نظر می‌رسد ویژگی‌های منحصر به فرد اسپایدرمن، نیروهای فوق بشری استثنایی‌اش و همچنین دشمنان متنوع و جذابی که با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، برای صنعت بازی‌سازی بسیار جذاب هستند و تعداد زیاد بازی‌های رایانه‌ای اسپایدرمن و فروش بالای آن‌ها در مقایسه با ابرقهرمانان دیگر شاهدی بر این مدعاست. از سوی دیگر، تاریخچه بسیار غنی این شخصیت در دنیای کمیک بوک و دیگر عرصه های سرگرمی باعث شده سازندگان این بازی ها با خوش سلیقگی و دقت خاص خود ایستراگ و نکات ظریف و مخفی زیادی در این بازی ها بگنجانند که در این مقاله میخواهیم به باحال ترین آنها بپردازیم.

(شما میتونید ویدئوی مربوط به این مقاله را در اینجا تماشا کنید).

 

10- خانه ی دکتر استرنج در بازی Ultimate Spider-Man

خانه ی دکتر استرنج در بازی Ultimate Spider-Man

در سال 2005، Activision تصمیم گرفت بر پایه یكی از مجموعه‌های كمیك‌بوکی پرفروش مارول تحت عنوان Ultimate Spider-Man که در آن اسپایدرمن به دوران دبیرستان بازگشته و دنیایش نیز مدرن و به روزتر شده بود، عنوان جدیدی بسازد.  سازندگانش از فن‌آوری نوینی تحت عنوان 3D-inking به همراه پانل‌های متحرک برای خلق محیط پرانرژی بازی و روایت داستان بهره گرفتند. به علاوه، خالقان کمیک‌ مذكور یعنی برایان مایکل بندیس و مارک بگلی از ابتدا در کنار تیم سازنده حضور داشتند تا به ترتیب نگارش داستان و طراحی کاراکترها را انجام دهند. تمام این عوامل دست به دست هم داد تا بازی و به ویژه صحنه‌های افسون‌کننده و حیرت‌انگیزش مثل یک کمیک‌ بوک زنده و سه بعدی به نظر برسند! در هر حال این بازی یکی از بهترین های تاریخ پرافتخار اسپایدرمن در دنیای گیم به حساب میاد که میتونید در این مقاله اطلاعات بیشتری را درباره اش کسب کنید. در این بازی شخصیت های دیگری از مارول هم حضور داشتند مثل هیومن تورچ (عضو آتشین گروه "چهار شگفت انگیز") که در یکی از مراحل باید باهاش مسابقه میدادید و یا ولورین که در یکی از مراحل باید با ونوم باهاش مبارزه میکردید!!! و البته در سطح شهر اگر خوب میگشتید میتونستید خانه ی دکتر استرنج که به "سَنکتوم سَنکتوروم" معروف است را پیدا کنید! (این خانه به لطف دنیای سینمایی مارول خیلی معروف شده و میتونید در اینجا درباره ش اطلاعات خوبی کسب کنید).

خانه دکتر استرنج

البته درست مثل بازی اسپایدرمن برای کنسول PS4 شما نمیتونستید وارد ساختمان بشوید و بنابراین اثری از دکتر استرنج در بازی نبود (خونه ی دکتر استرنج رو تو بازی اسپایدرمن PS4  یادتون نمیاد؟! پس اینجا را کلیک کنید).

 

9- حضور صداپیشه های کارتون های مردعنکبوتی در بازی "دنیاهای از هم گسیخته"

یکی دیگر از بازی های برتر تاریخ اسپایدرمن، Shattered Dimensions نام داره که سال 2010 به بازار آمد. ویژگی بی‌نظیر Shattered Dimensions این بود که چهار دنیای مجزا را به همراه چهار اسپایدرمن متفاوت (که هر یك مأموریت داشت تکه‌هایی از یک لوح مرموز و نیرومند را به دست آورد) در هم می‌آمیخت. در واقع، همواره با محیط، گیم‌پلی، نحوه مبارزه و سبک بصری و گرافیکی متغیری سر و كار داشتید و به همین دلیل خسته یا كسل نمی‌شدید. برای مثال، در بخش موسوم به نوآر (Noir) که در دهه 30 آمریكا می‌گذشت، باید به مخفی‌‌كاری و زمان‌بندی دقیق متوسل شده و در سایه‌های موجود در محیط پناه می‌گرفتید. در حالیکه دنیای سال 2099 ظاهری كاملاً آینده نگرانه و پست مدرن و همچنین ایده‌های بکری مثل سقوط آزاد‌های مهیج داشت. گرافیك، محيط، انیمیشن و دیزاین كاراكتر‌ها در سطح بالايي قرار داشتند و جزئیات فراواني در آن‌ها پیدا می‌شد. از سوی دیگر، Activision در اقدامی نبوغ آسا از افرادی كه قبلاً در سریال‌های کارتونی به جای پیتر پارکر/اسپایدرمن حرف زده‌ بودند، دعوت نمود تا بار دیگر صدای خود را به چهار نسخه مختلف اسپایدرمن قرض دهند!

حضور صداپیشه های کارتون های مردعنکبوتی در بازی "دنیاهای از هم گسیخته"

یعنی آقای «دَن گیلوِزَن» که صداپیشه ی مردعنکبوتی/پیتر پارکر در انیمیشن خاطره انگیز دهه ی 80 میلادی یعنی "اسپایدرمن و دوستان شگفت انگیز او" بود به عنوان صداپیشه ی "مرد عنکبوتی 2099" ظاهر شد. «کریستوفر دانیال بارنز» که جای مردعنکبوتی در سریال "مردعنکبوتی: مجموعه کارتونی" در دهه ی 90 میلادی ظاهر شده بود در این بازی به جای مردعنکبوتی نوآر حرف زد. «نيل پاتريك هريس» که در "مرد عنکبوتی: مجموعه ی جدید کارتونی" به جای اسپایدرمن حرف زده بود در بازی به جای مردعنکبوتی شگفت انگیز صحبت کرد و سرانجام «جاش کیتون» که هواداران او را خاطر انیمیشن تحسین شده "اسپایدرمن خارق العاده" به یاد می آورند در بازی به جای مردعنکبوتی نهایی یا Ultimate Spider-Man حرف زد.

 

8- مخفیگاه گرین گابلین در بازی اسپایدرمن PS1

یقینا یکی از بهترین بازی های تاریخ شخصیت های کمیک بوکی در سال 2000 برای کنسول پلی استیشن 1 عرضه شد و Spider-Man نام داشت. در حقیقت، این بازی با غوغایی که در میان بازیبازان آماتور و حرفه‌ای به راه انداخت، کنسول PS1 را احیا نمود. منتقدان هم همگی یک صدا لب به تحسینش گشوده و آن را سرآمد ژانر ابر‌قهرمانی و همچنین یكی از برترین عناوین تاریخ PS1 نامیدند. با این حال، این خوانندگان پر و پا قرص کمیک‌های اسپایدرمن بودند که بالاترین میزان لذت را بردند. عواملی همچون استفاده از تِم خاطره‌انگیز تیتراژ نخستین انیمیشن اسپایدرمن در منوی اصلی، ‌دیالوگ‌های شنیدنی، حضور افتخاری ابرقهرمانان دیگر مارول و همچنین حضور اكثر دشمنان درجه یك اسپایدرمن، مبارزات فراموش نشدنی، داستانی جذاب، bonusهای سخاوت‌مندانه، یک مرحله پایانی بی‌نهایت مهیج، معماهای هوشمندانه...، همه و همه هواداران را از خود بیخود کرده و باعث می‌شد تا برای اولین بار حس كنند در یکی از ماجراجویی‌های جانانه و تمام‌عیار کاراکتر محبوب خود سهیم هستند. و اما در مرحله ای که در آن باید از دست هلی کوپترهای پلیس فرار و از میان ساختمان های بلند و جرثقیل های غول پیکر عبور میکردید، روی یکی از جرثقیل ها نوشته بود: Bomb و تصویری از یک کدوی هالووین هم کنارش بود:

ایستراگ بازی مردعنکبوتی ps1

در بالای این جرثقیل یک دریچه بود که میتونستید از طریق آن به درونش بروید و اگر این کار را میکردید وارد مخفیگاه گرین گابلین میشدید!!!

مخفیگاه گرین گابلین در بازی اسپایدرمن

البته گرین گابلین در بازی حضور نداشت ولی در این مخفیگاه تجهیزات مشهور به چشم میخورد.

 

7- اشارات مختلف به گرین گابلین در بازی اسپایدرمن PS4

سال 2018 بازی انحصاری Marvel's Spider-Man برای کنسول PS4 عرضه شد و آنقدر خوب و شاهکار بود که بهترین بازی تاریخ اسپایدرمن لقب گرفت و پرفروش ترین بازی تاریخ اقتباس های کمیک بوکی در دنیای گیم شد و ... (این مقاله را بخوانید). در بازی بسیاری از دشمنان کلاسیک مردعنکبوتی حضور داشتند که گل سر سبد آنها دکتر اختاپوس بود. نورمن آزبورن هم به عنوان شهردار شهر در داستان حضور پررنگی داشت و کلی از خباثت های داستان هم از او نشات میگرفت. درسته که او به گرین گابلین تبدیل نشد ولی یک عالمه اشاره و ایستراگ در بازی بود که نشان میداد در دنباله های بازی میتوان روی گرین گابلین شدن او حساب ویژه ای باز کرد! در واقع در یکی از ماموریت های مری جین که باید در داخل پنت هاوسِ نورمن آزبورن به کاوش بپردازید اشارات زیادی به گرین گابلین وجود دارد. اولین آن اینکه در این مکان ماسک هایی شبیه به ماسک گرین گابلین مشاهده میشه که نشان از علاقه ی نورمن به نقاب داره و جالبه که یکی از آنها به رنگ نارنجی است که میتونه اشاره ای باشه به رنگ لباس هاب گابلین در دنیای کمیک:

ماسک خانه نورمن آزبورن

ما پیشتر در فیلم مرد عنکبوتی ساخته ی سم ریمی در سال 2002 هم شاهد بودیم که نورمن در عمارت خودش ماسک های مختلف داره و همچنین در کارتون تحسین شده ی Spectacular Spider-Man نیز همین طور بود (اینجا و اینجا را ببینید). سپس مری جین روی میز نورمن یک کلاهخود جنگی (با قابلیت نمایان کردن ضعف های ساختاری) به همراه طرح واره یا شماتیک آن را پیدا میکند که میتونه نمونه اولیه ماسک گرین گابلین باشه!

کلاهخود گرین گابلین

و شما روی شماتیک میتونید عبارت ASM 14 را مشاهده کنید که اشاره داره به شماره 14 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که اولین حضور شخصیت گرین گابلین در دنیای کمیک هم در آن رخ داد:

ایستراگ بازی اسپایدرمن ps4

قضیه وقتی جالب تر میشه که مری جین از کلاهخود استفاده میکنه و میبینیم که بالای تصویر نوشته شده:

Oscorp Prototype          GG14071964

ارجاعات بازی اسپایدرمن ps5

GG میتونه مخفف Green Goblin باشه. 14 هم اشاره ای است به شماره 14 مردعنکبوتی شگفت انگیز که گفتیم اولین حضور گرین گابلین در آن رقم خورد. 071964 هم به تاریخ انتشار این کمیک اشاره داره، یعنی: جولای 1964

و در همان جا وقتی مری جین وارد آزمایشگاه مخفی نورمن میشود، چند تا نمونه اولیه از نارنجک های دستی مشاهده میکند که قطعا قراره اشاره ای باشند به بمب های کدویی گرین گابلین!

نارنجک های گرین گابلین

و البته در همین مرحله یک یادداشت پزشک وجود دارد که ایستراگ های جالبی درباره هری آزبورن به ما میدهد:

ایستراگ هری آزبورن

همانطور که مشاهده کردید در قسمت شماره شناسایی و آزمایشگاه، شماره های 31-121965 و 136-091974 درج شده که به ترتیب اشاره داره به اولین حضور هری آزبورن در دنیای کمیک (شماره 31 "مردعنکبوتی شگفت انگیز"، منتشره در دسامبر سال 1965) و اولین باری که هری به گرین گابلین تبدیل شد (شماره 136 "مردعنکبوتی شگفت انگیز"، منتشره در ماه سپتامبر سال 1974).

 

6- ادای احترام به درگذشتگان در بازی "مایلز مورالز"

پس از موفقیت های بی حد و حصر بازی اسپایدرمن برای کنسول های PS4 و PS5، سونی و شرکت اینسامنیاک در سال 2020 ادامه آن را نیز منتشر کردند منتهی با تمرکز روی شخصیت مایلز مورالز! یعنی به جای پیتر پارکر، باید با مایلز مورالز بازی را انجام میدادید. ناگفته پیداست که داستان و شخصیت ها هم براساس همین کاراکتر بود و بار دیگر یک شاهکار تحویل گرفتیم که میتونید در اینجا نقد مفصل ما را درباره ش بخوانید. بازی ایستراگ های بی شماری هم داشت که در این مقاله به طور کامل بهشان اشاره کردیم. بخشی از این ایستراگ ها به ادای احترام به درگذشتگان اختصاص داشت (مثل ادای احترام به «چدویک بوزمن» بازیگر فقید نقش پلنگ سیاه). البته در بازی اول هم چند تا از آنها داشتیم. مثلا یک ایستراگ جالب مربوط به جایی میشد که میتوانستید در بازی به گورستان واقع در بخش شمالی محله هارلم بروید و مزار عمو بن را پیدا کرده و به او ادای احترام کنید. نکته جالب تر این بود که وقتی در پایان بازی  زن عمو مِی درگذشت، اگر دوباره به مزار عمو بن سر میزدید مشاهده میکردید که قبر زن عمو می هم در کنار او قرار داده شده (عکسش اینجاست). در بازی مایلز هم میتوانید همچنان به مراجعه به این قبرستان به آنها ادای احترام کنید:

و اما میتوانید سر قبر پدر مایلز (جفرسون) که در بازی قبل در عملی شجاعانه کشته شد نیز بروید (مایلز میگوید "کاری میکنم که بهم افتخار کنی").

(نکته جالب این است که تاریخ مرگ پدر مایلز و زن عمو می، 2018 ذکر شده که با تاریخ انتشار بازی مرد عنکبوتی PS4 مطابقت دارد). همچنین در بازی قبلی شما در بخش DLC میتونستید ادای یادبودی به جفرسون دیویس در محلی که کشته شد، ببینید. در بازی مایلز مورالز هم اگر به همان محل برگردید مشاهده میکنید که این سنگ یادبود عوض شده و بناهای یادبود دیگری به صورت افقی نصب شده اند برای کسانی که در آن حمله تروریستی توسط افراد مستر نگاتیو کشته شدند و یکی از آنها به جفرسون دیویس اختصاص دارد:

پدر مایلز مورالز

اگر در بازی و در منطقه Upper East Side  به این مکان بروید (عکسش اینجاست) و سپس حس عنکبوتی خود را فعال کنید، مجسمه یادبود از استن لی در کنار یک رستوران به نام Mick's  ظاهر خواهد شد:

مجسمه استن لی

اگه یادتون باشه استن لی در بازی قبلی یک حضور افتخاری (Cameo) در همین رستوران داشت. زیر مجسمه هم جمله زیبا و تاثیرگذاری نوشته شده:

"تقدیم با عشق به مردی که قلب، ذهن و روح معتقدین واقعی (True Believers) را در همه جا جلا داد کرد. همیشه رو به جلو(Excelsior) همانطور که در این مقاله گفته بودیم "معتقدین واقعی" لقبی بود که استن لی به هواداران مارول داده بود و "همیشه رو به جلو" نیز از شعارها و تکه کلام های معروف مرحوم استن لی بود.

 

5- متلک های ددپول به بازیکن در بازی "دنیاهای از هم گسیخته"

متلک های ددپول به بازیکن در بازی "دنیاهای از هم گسیخته"

در کمال تعجب «ددپول» یکی از غول های بازی Shattered Dimensions بود! این نسخه از ددپول مجری یک شوی بقا (survival show) بود و اسپایدرمن را به چالش کشید که برای به دست آوردن تکه ای از لوح نیرومند که به دستش افتاده بود در این برنامه به رقابت بپردازد. ولی وقتی اسپایدرمن همه ی چالش را تکمیل کرد، او سعی بهش کلک بزنه و تکه ی واقعی رو برای خودش نگه داره و از روی خودش کلون بسازه! ولی اسپایدرمن در نهایت شکستش میده و تکه ی لوح رو بدست میاره. اما نکته ای که شاید خیلی ها ندونند اینه که اگر در طول مرحله با ددپول بازی را متوقف کنید (یعنی دکمه Pause رو بزنید)، پس از چند ثانیه صدای وراجی های ددپول را میشنوید که انواع و اقسام متلک ها را بار شما به عنوان بازیکن میکند!

 

4- جمله ی مخفی بروس کمبل در بازی Spider-Man 2: The Game

گل سرسبد عناوینی که براساس فیلم تحسین شده "مردعنکبوتی 2" ساخته شد، برای كنسول‌های PS2، Xbox و GameCube عرضه شد و لقب نخستین بازی محیط باز (open world) اسپایدرمن را به خود اختصاص داد. دیگر می‌توانستید اسپایدرمن را به طور همزمان در هوا و روی زمین هدایت كنید و وجب به وجب منهتن را از سنترال پارك گرفته تا مید تاون و پل بروكلین بگردید و یا از پیاده‌رو به بالای ساختمان امپایر استیت بروید و از آنجا سقوط آزاد انجام دهید و در لحظه آخر تار بزنید (از این رو، خیلی‌ها به بازی لقب Grand Theft Spider-Man دادند!). خطوط داستانی از فیلم تبعیت می‌کردند و طبیعتاً باید در نهایت با دکتر اختاپوس گلاویز می‌شدید. با این حال شخصیت‌های منفی یا فرعی دیگری هم در داستان حاضر بودند و جذابیت بیشتری به آن بخشیدند (این مقاله را بخوانید) و اما یکی از نکات جالب بازی مربوط به صداپیشگی «بروس کمبل» در آن به عنوان راوی بخش های آموزشی (tutorial) بود (او در بازی قبلی هم که براساس فیلم "مردعنکبوتی 1" ساخته شد نیز به عنوان راوی بخش های آموزشی حضور داشت).

جمله ای مخفی بروس کمبل در بازی Spider-Man 2: The Game

خود این یک ایستراگ بود چون بروس کمبل یار همیشگی سم ریمی (کارگردان فیلم های مردعنکبوتی) به حساب میاد که در فیلم های این کارگردان و فیلم های مردعنکبوتی حضور افتخاری داشته (این مقاله را بخوانید). او دیالوگ های جالب و بامزه ای میگه ولی یکی از این دیالوگ ها تا سالها مخفی مانده بود و مربوط به زمانی میشه که در بخش آموزشی، بمیرید! در واقع، غیرممکنه که اسپایدرمن در این بخش کشته بشه ولی اگه بازی را هَک و اسپایدرمن را وادار کنید از ارتفاع خیلی خیلی زیاد به زمین سقوط کند او میمیرد و در این لحظه بروس کمبل خطاب به بازیکن میگوید:

Well, I'm not sure how you managed to die, I mean seriously unless you're a professional game tester then there's no reason for you to be dying yet. Oh, and if you are a professional game tester, then good job, keep up the good work of course.

"خب، من نمیدونم چطور تونستی بمیری. یعنی ناموسا مگه فقط یه گیم تِستِر باشی وگرنه هیچ دلیلی وجود نداره که الان {تو بازی} بمیری. اوه، و اگه یه گیم تستر هستی پس خسته نباشی و به کار خوبت ادامه بده".

(ویدئوش رو براتون آپ کردیم که میتونید از اینجا اون رو دانلود کنید).

 

3- همسایگان مایلز در بازی "مایلز مورالز"

در داستان بازی "مایلز مورالز" شاهد هستیم که مایلز و مادرش از محله کوئینز به هارلم نقل مکان کرده اند. اگر به ساختمان مایلز برگردید و نگاهی به نام های مورد اشاره در درب ورودی ساختمان نگاهی بیندازید چیزهای جالبی نظرتون رو به خودش جلب میکنه! (برای این کار باید وارد حالت عکس برداری یا photo mode شوید).

خانه مایلز مورالز

روی یکی از آنها نوشته "والدو" (Waldo) که اشاره داره به کتاب های معروف انگلیسی به نام "والدو کجاست؟" که در آنها معماهایی برای کودکان به چاپ میرسید:

والدو کجاست

پس اگر کسی ازتون پرسید "والدو کجاست؟" الان میدونید که تو طبقه بالای آپارتمان مایلز اینا زندگی میکنه!!!

یک آپارتمان دیگه هم متعلق است به "اندی و باز" که اونم اشاره داره به سری کارتون های "داستان اسباب بازی" و شخصیت «باز لایت یر» و صاحبش، «اندی»:

اندی و باز

و بعدی رویش نوشته «کاتولو» (Cthulhu) که شاید بدانیدنام شخصیتی خیالی است که اولین بار در داستان "فراخوانی کاتولو" نوشته شده توسط «اچ-پی لاوکرافت» در سال 1928 ظاهر شد. این موجود تخیلی دارای سری اختاپوس مانند و دو بال بلند و چهار پا با پنجه و بدن پوسته پوسته شکل است.

کاثالهو

البته تلفظ های متفاوتی برای این شخصیت مثل کاثالهو، کثولهو، کوتولهو، کوتولو، خزول و غیره نیز ارائه شده و خالقش عمدا از Cthulhu برای نامیدن خداوند اهریمنی‌اش استفاده کرد تا واژه ه ای غیر قابل تلفظ باشد!

و البته جالب ترین ایستراگ این بخش مربوط به آپارتمانی میشه که رویش نوشته "فرد و جیسون" که قطعا با توجه به قطرات خون که رویش هست اشاره داره به دو نماد بزرگ سینمای وحشت یعنی «فردی کروگر» و «جیسون وُرهیز» که به ترتیب در فیلم های "کابوس در خیابان اِلم" و "جمعه سیزدهم" شناخته میشوند!

فردی جیسون

(حتی در کنار اسمشون ، 13f هم هست که منظورش همون "جمعه سیزدهم" میباشد!).

 

2- اشاره به لاک پشت های نینجا در بازی "مردعنکبوتی شگفت انگیز"

اشاره به لاک پشت های نینجا در بازی "مردعنکبوتی شگفت انگیز"

"اسپایدرمن شگفت‌انگیز" یا The Amazing Spider-Man یك بازی رایانه‌ای سوم شخص اكشن، ماجراجویی و محیط باز (open world) است كه از روی فیلم سینمایی موفقی به همین نام كه سال 2012 توسط كمپانی سونی به اكران درآمد، ساخته شد. این بازی هم طبق معمولِ آن سالها توسط Activision منتشر شد و سازنده‌اش نیز شركت كانادایی Beenox بود که قبلش عناوین اسپایدرمن را تحت عنوان Shattered Dimensions و Edge of Time ساخته بود. در مجموع بازی خوبی بود که داستان فیلم را گسترش میداد و بعضا باس فایت های جالب و حماسی هم داشت. یک سری شخصیت های جدید مثل راینو، عقرب، گربه سیاه و یا ورمین که در فیلم نبودند ولی به بازی اضافه شده بودند تا باهاشون مبارزه کنید. دیالوگ‌های بازی هم استادانه نوشته شده بودند، به خصوص دیالوگ‌های بامزه‌ای كه از زبان اسپایدرمن به گوش می‌رسیدند. به طور مثال در فاضلاب شهر اسپایدرمن هنگام تعقیب ورمین (موجودی كه از تركیب موش با ژن انسان ایجاد شده)، بهش میگه: " كجا داری میری؟ نكنه می‌خواهی بری با لاك‌پشت‌هایی كه به فرزندی قبول كرده‌ای پیتزا بخوری؟!!". ناگفته پیداست که این دیالوگ خنده دار به كاراكتر «اسپیلنتر» استاد و مرشد «لاك پشت های نینجا» اشاره دارد.

مستر اسپلینتر

ضمن اینکه صداپیشه ی پیتر پارکر/مردعنکبوتی در این بازی «سَم ریگل» بود که سابقه ی صحبت کردن به جای شخصیت «دوناتلو» در سریال کارتونی "لاک پشت های نینجا" سال 2003 و یکی دو بازی بازی ساخته شده براساس آن را نیز در کارنامه دارد!

دوناتلو - کارتون لاک پشت های نینجا

 

1- جمله ی مرموز میستریو در بازی Spider-Man 2: The Game

همانطور که گفته شد، در بازی ساخته شده از روی فیلم "مرد عنکبوتی 2" چند شخصیت منفی دیگر هم حضور داشتند که در فیلم نبودند (این مقاله را بخوانید). یکی از مهم ترین آنها «میستریو» بود. صداپیشه اش «جیمز آرنولد تیلور» بود.

بازی میستریو ps2

او یک متخصص سابق ساخت افکت های ویژه بود (مثل دنیای کمیک) که سعی کرد از طریق یک سری "بازی" ثابت کنه مرد عنکبوتی یک شیاده ولی دست آخر باخت و آبرویش رفت. بنابراین در هویت میستریو فرو رفت؛ بیگانه ای فضایی که آمده تا با ارتش ربات های خودش نیویورک را فتح کنه! ولی اسپایدرمن دستش را رو میکنه و در نهایت نقاب از روی صورتش برمیداره و دستگیرش میکنه. البته میستریو در نسخه های دیگر این بازی تفاوت هایی را داشت. ولی نسخه اصلی همانی بود که در کنسول پلی استیشن و ایکس باکس به کار رفت و انصافا ظاهرش فوق العاده بود و ما را به یاد فیلم های علمی – تخیلی کم بودجه دهه 50 و 60 میلادی مینداخت! در هر حال، در مرحله ای که او به تئاتر حمله کرده و چند تا خبرنگار را گروگان گرفته و یک هولوگرام عظیم هم ازش به چشم میخوره، صدایش را میشنویم که فریاد میزنه: "کلاتو برادا نیکتو" (Klaatu barada nikto). این جمله ی معروف از فیلم علمی تخیلی معروف "روزی که دنیا از حرکت ایستاد" محصول سال 1951 گرفته شده که میگن مشهورترین جمله ای هستش که در دنیای سینما از زبان یک موجود فرازمینی شنیده شده (در واقع نوعی فرمان بود از سوی یک موجود فرازمینی برای ربات نیرومندش).

روزی که زمین از حرکت ایستاد

ضمن اینکه این جمله به عنوان عبارتی جادویی در فیلم "ارتش تاریکی" هم بکار رفت که این فیلم هم ساخته ی سم ریمی هستش و بروس کمبل هم به عنوان نقش اصلی در آن حضور داره و این جمله رو بر زبان آورد. و از همه جالب تر اینه که بروس کمبل قرار بود در فیلم کنسل شده "مرد عنکبوتی 4" نقش میستریو رو بازی کنه!!!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: ویدئوی WatchMojo

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

رتبه بندی باس فایت های بازی اسپایدرمن 2 (کنسول PS5) + لینک دانلود و تماشا

رتبه بندی باس فایت های بازی اسپایدرمن PS4

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

15 بازی برتر مرد عنكبوتی

نقد بازی های مرد عنکبوتی

20 بازی کمیک بوکی برتر تاریخ

ایستراگ ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز"

ایستراگ ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!

ایستراگ های فیلم مرد عنکبوتی (2002)

ایستراگ ها و اشارات فیلم مرد عنکبوتی 2 (2004)

رتبه بندی تاثیرگذارترین کاراکترهای فیلم های «سم ریمی»

سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های کمیک بوکی

تاریخچه بازی های مرد عنكبوتی

نقد و بررسی بازی "اسپایدرمن" (2000)

آشنايی با صداپيشگان انيميشن‌های اسپايدرمن

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

omiDeadpool
#1 omiDeadpool 1401-10-16 13:19
سلام. عاشق مقاله شدم. شما استاد نسبت به ویدیوی سایت واچ موجو خیلی مقاله بهتر و کامل تری نوشتید
نقل قول کردن
ultimate.spider.amir
#2 ultimate.spider.amir 1401-10-16 13:23
والا استاد اونقدر مقالات جداب و خواندنی دارن که آدم نمیتونه فلان مقابه جذاب ترینه. یعنی انتخاب غیرممکنه ولی این مقاله یقینا یکی از جذاب ترین ها بود
نقل قول کردن
Spiderman 2030
#3 Spiderman 2030 1401-10-16 13:56
سلام‌،مثل همیشه عالی ،مورد ۱ واقعا مورد جالبی بود
نقل قول کردن
Doc Ata
#4 Doc Ata 1401-10-16 16:36
شمارو نمیدونم ولی من یکی که خیلی از مقالات جامع و کامل مربوط به ایستراگ لذت می برم این مقاله هم از قائده مستثنا نیست ;-)
نقل قول کردن
amirmahdi 1381
#5 amirmahdi 1381 1401-10-16 17:39
من به این نتیجه رسیده ام که اسپایدرمن در هر زمینه ای بهترین و جذاب ترین ایسترگ ها رو داره
نقل قول کردن
MRJ
#6 MRJ 1401-10-16 19:35
مقاله جالبی بود حیف که تا حالا هیچ کدام از بازی های مرد عنکبوتی رو بازی نکردم
مورد ۹ واقعا جالب بود و حس نوستالژیکی به خیلی از بازی باز ها میداد
مورد ۱ هم واقعا خلاقانه بود و حیف که باید افسوس خورد چرا مرد عنکبوتی ۴ ساخته نشد و ما شاهد میستریو زود تر در سینما نبودیم
نمی دونم فقط خودم هستم ولی من عاشق مقاله های ایستراگی ام و استاد برای نوشتن چنین مقاله ای ممنونم
نقل قول کردن
Spidey rulles
#7 Spidey rulles 1401-10-16 21:36
تو ایران فقط مقالات ایسترگ استاد ترابی و سایت اسپایدی رو میخونم بقیه فقط اداشو درمیارن
نقل قول کردن
Spidey rulles
#8 Spidey rulles 1401-10-16 21:38
یه سئوال از استاد ترابی
یه حا خوندم ریمی هم گزینه ساخت فیلم بتمن سال ۱۹۸۹ بود
که نهایتا تیم برتون اونو ساخت
درست است؟
نقل قول کردن
mtm
#9 mtm 1401-10-17 10:56
به نقل از Parto:
یه سئوال از استاد ترابی
یه حا خوندم ریمی هم گزینه ساخت فیلم بتمن سال ۱۹۸۹ بود
که نهایتا تیم برتون اونو ساخت
درست است؟

بله درسته
بروس کمبل هم یکی از گزینه های نقش بتمن بود
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#10 AmirhoseinJafari2005 1402-02-05 23:15
عالی بود مخصوصا بازی ps1 و مرد عنکبوتی نهایی.... انصافا فوق العاده بودند.
نقل قول کردن
یاسین واحدی
#11 یاسین واحدی 1402-03-10 10:32
سلام بچه ها
من عضو جدید سایتم و امیدوارم برای سایت مفید باشم :roll:
نقل قول کردن
Doc Ata
#12 Doc Ata 1402-03-10 16:50
به نقل از یاسین واحدی:
سلام بچه ها
من عضو جدید سایتم و امیدوارم برای سایت مفید باشم :roll:

سلام خیلی خوش اومدید :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45