ایستراگ (Easter Egg) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی (Marvel’s Spider-man PS4)

ایستراگ های بازی مرد عنکبوتی ps4

وقتش بود نکات ریز و درشت این بازی معرکه را برای شما آشکار کنیم!

مقدمه: همونطور که می‌دونید، بازی Marvel’s Spider-Man بصورت رسمی در سال 2016 در نمایشگاه E3  معرفی شد. سازنده این بازی، استودیو Insomniac Games هستش که با ساخت عناوینی چون Ratchet and Clank و Sunset overdrive شناخته میشه. این بازی بالاخره پس از دو سال، در روز جمعه 16 شهریور منتشر شد. این بازی توانست نمره 87 را از وب‌سایت متاکریتیک کسب کند و به سریع‌ترین فروش در سال 2018 تبدیل شود. یعنی این عنوان در هفته اول توانست دو برابر عنوان God of War بفروشد. همچنین این بازی پر بود از نکات ریز و درشت که ما در این مقاله جمع آوری اش کردیم. این شما و این هم از ایستراگ های جالب این بازی!

برای خواندن مقاله ایستراگ های بازی مردعنکبوتی 2 (2023) هم مقاله زیر را بخوانید:

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

 

1- فیلم Speed

فیلم speed
وقتی برای اولین بار کامیون حامل بمب رو متوقف می‌کنید و بمب داخل اون رو خنثی می‌کنید، مردعنکبوتی میگه: یاد اون فیلم جنایی افتادم که توی یه اتوبوس بمب بود و بمبگذار بهشون زنگ می‌زد. اسمش چی بود؟ Fastness یا Very Quick ؟ الان یادم نمیاد این موضوع اشاره به فیلم Speed با بازی کیانو ریوز داره.
 
 

2- برج های دوقلو!!

برج های دوقلو

یکی از جالب ترین ایستراگ های بازی، جایی است که در ساختمان روبه رویی سابق برج های دوقلو (وقایع ۱۱ سپتامبر)، وقتی روی شیشه ساختمان را نگاه می کنید؛ انعکاس ساختمان های دوقلو در آن پیداست. در صورتی که در واقعیت این ساختمان ها وجود ندارند!!!

 

3- شوکر (Shocker)

 شوکر (Shocker)

مبارزه با شوکر از دو بخش تقسیم شده. اولش باید به تعقیب جناب شوکر در سطح شهر بپردازیم. بخش کوتاه ولی fun ای هستش که در سطح منهتن انجام میشه. البته اسپایدرمن خیلی سریع موفق میشه شوکر رو تارمالی کنه و شکستش بده ولی این سکانس پیش درآمدی است برای نبرد اصلی که اندکی بعد و در داخل بانک انجام میشه. درسته این نبرد از فرمولی قابل پیش بینی تبعیت میکنه و باید مدام از شلیک های شوکر جاخالی بدید و بعدش به او اشیا پرت کنید و وقتی گیج شد مشت بهش بزنید، ولی لوکیشن آدم رو یاد اولین حضور شوکر در کمیک بوک های اسپایدرمن که در شماره 46 امیزینگ اسپایدرمن رخ داد میندازه.

جالبه که در اون کمیک هم اسپایدرمن باید در داخل بانک فدرال نیویورک با شوکر میجنگید اونجا هم دقیقا ستون هایی بودن که  هنگام مبارزه خراب میشد! (واقعا دم سازندگان بازی گرم که اینقدر به کمیک بوک های اسپایدرمن وفادار بودن). 

کمیک شوکر


 

4- GTA IV

در یکی از مراحل فرعی بازی، باید مردی را تعقیب کنید که نقش سرقت از مکانی را دارد. مرد به خانه‌ای می‌رود و شما باید بروید و اطلاعات جمع آوری کنید. چیزی که در این مرحله جالب است، نام افرادی است که قرار است سرقت کنند. اگر به نام این افراد دقت کنید، متوجه می‌شوید که نام آن‌ها با نام شخصیت‌های اصلی بازی GTA IV تطابق دارد. همچنین آن‌ها نقشه دارند تا چند ماشین بدزدند که به نام بازی GTA اشاره دارد.

 

5- کمیک Peter Parker: Spider-Man 

Peter-Parker-Spider-Man کمیک

زمانی که یکی از کیف‌های پیتر در شهر رو پیدا می‌کنید، یک بلیط بازی بیسبال بهتون داده میشه. در این لحظه پیتر میگه که مربوط به آخرین بازی بسکتبالیه که با عمو بن رفته و عمو بن توصیه‌ای بهش کرده که اونموقع متوجه نشده ولی الان باید بهش گوش بده. این موضوع اشاره‌ای به کمیک  Peter Parker: Spider-Man #33 داره که تو سایت خودمون هم ترجمه شده. (اینجا)

 

6- کینگ پین داغون میکنه!

در اولین باس فایت بازی و اونجایی که اولش فیسک میز خودش رو میشکنه و میاد بیرون که اشاره داره به عادت فیسک در دنیای کمیک به خرد کردن اشیا مختلف از روی عصبانیت !

کینگ پین کمیک

 

7- سازندگان در F.E.A.S.T

F.E.A.S.T

برروی دیواری در مرکز F.E.A.S.T، عکس برخی از افراد چسبیده شده. اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه می‌شید که اونا همون سازندگان بازی هستن!

 

8- اشارات مختلف به گرین گابلین 

نورمن آزبورن  به عنوان شهردار شهر در داستان حضور پررنگی دارد و کلی از خباثت های داستان هم از او نشات میگیرد. درسته که او به گرین گابلین تبدیل نمیشه ولی یک عالمه اشاره و ایستراگ در بازی هست که نشان میده در دنباله های بازی میتوان روی گرین گابلین شدن او حساب ویژه ای باز کرد! در واقع در یکی از ماموریت های مری جین که باید در داخل پنت هاوسِ نورمن آزبورن به کاوش بپردازید اشارات زیادی به گرین گابلین وجود دارد. اولین آن اینکه در این مکان ماسک هایی شبیه به ماسک گرین گابلین مشاهده میشه که نشان از علاقه ی نورمن به نقاب داره و جالبه که یکی از آنها به رنگ نارنجی است که میتونه اشاره ای باشه به رنگ لباس هاب گابلین در دنیای کمیک:

ماسک خانه نورمن آزبورن

ما پیشتر در فیلم مرد عنکبوتی ساخته ی سم ریمی در سال 2002 هم شاهد بودیم که نورمن در عمارت خودش ماسک های مختلف داره و همچنین در کارتون تحسین شده ی Spectacular Spider-Man نیز همین طور بود (اینجا و اینجا را ببینید). سپس مری جین روی میز نورمن یک کلاهخود جنگی (با قابلیت نمایان کردن ضعف های ساختاری) به همراه طرح واره یا شماتیک آن را پیدا میکند که میتونه نمونه اولیه ماسک گرین گابلین باشه!

کلاهخود گرین گابلین

و شما روی شماتیک میتونید عبارت ASM 14 را مشاهده کنید که اشاره داره به شماره 14 از کمیک "مردعنکبوتی شگفت انگیز" که اولین حضور شخصیت گرین گابلین در دنیای کمیک هم در آن رخ داد:

ایستراگ بازی اسپایدرمن ps4

قضیه وقتی جالب تر میشه که مری جین از کلاهخود استفاده میکنه و میبینیم که بالای تصویر نوشته شده:

Oscorp Prototype          GG14071964

ارجاعات بازی اسپایدرمن ps5

GG میتونه مخفف Green Goblin باشه. 14 هم اشاره ای است به شماره 14 مردعنکبوتی شگفت انگیز که گفتیم اولین حضور گرین گابلین در آن رقم خورد. 071964 هم به تاریخ انتشار این کمیک اشاره داره، یعنی: جولای 1964

و در همان جا وقتی مری جین وارد آزمایشگاه مخفی نورمن میشود، چند تا نمونه اولیه از نارنجک های دستی مشاهده میکند که قطعا قراره اشاره ای باشند به بمب های کدویی گرین گابلین!

نارنجک های گرین گابلین

و البته در همین مرحله یک یادداشت پزشک وجود دارد که ایستراگ های جالبی درباره هری آزبورن به ما میدهد:

ایستراگ هری آزبورن

همانطور که مشاهده کردید در قسمت شماره شناسایی و آزمایشگاه، شماره های 31-121965 و 136-091974 درج شده که به ترتیب اشاره داره به اولین حضور هری آزبورن در دنیای کمیک (شماره 31 "مردعنکبوتی شگفت انگیز"، منتشره در دسامبر سال 1965) و اولین باری که هری به گرین گابلین تبدیل شد (شماره 136 "مردعنکبوتی شگفت انگیز"، منتشره در ماه سپتامبر سال 1974). 

 

9- عنکبوت شماره 42

42thSpider

(خطر اسپویل) پس از اینکه مری جین از خانه نورمن آزبورن فرار می‌کند، یک عنکبوت برروی لباس او مشاهده می‌شود که عنکبوت 42 نام دارد. این عنکبوت در کمیک‌ها، مایلز مورالز را نیش می‌زند که در انتهای بازی نیز این اتفاق می‌افتد.

 

 

10- پسر جی. جونا جیمسون

JJJ پسر

در شبکه اجتماعی داخل بازی، می‌توانید پیامی را پیدا کنید که مربوط به پسر جی. جونا جیمسون است و اعلام می‌کند که اکنون در فضا است و در آنجا به برنامه پدرش یعنی Just the Facts گوش می‌دهد. پسر جیمسون در دنیای کمیک، جان جیمسون نام دارد که یک فضانورد بوده و اینجا راجع بهش توضیح داده شده.

 

11- عصای معروف ویلسون فیسک

عصای ویلسون فیسک

(خطر اسپویل) در یکی از مراحل بازی در نقش شخصیت مری جین به نمایشگاه Roseman می‌رود که در آن قرار است وسایل و عتیقه‌های ویلسون فیسک به حراج برسد. شما می‌توانید در این مرحله عصای معروف ویلسون فیسک را پیدا کنید. فیسک در دنیای کمیک عصا یا چوب دستی معروفی داره که ازش به عنوان یک سلاح استفاده میکنه.

 

12- آقای شگفت انگیز

اقای شگفت انگیز

در صحنه آغازین بازی، تعدادی یادداشت برروی اتاق پیتر پارکر قرار گرفته است که برروی یکی از آن‌ها نوشته شده است :" لباس RR، fabric ballistic هستش؟ برای تائید زنگ بزن." احتمالا دو حرف RR به اسم رید ریچاردز ملقب به آقای شگفت انگیز اشاره داشته باشد.

 

13-  تضمین شده برای قتل عنکبوت‌ها!

با زوم کردن برروی یکی از موشک‌هایی که دشمنان به مردعنکبوتی شلیک می‌کنند، متوجه می‌شوید که برروی آن نوشته شده است "تضمین شده برای قتل عنکبوت‌ها" که به مردعنکبوتی اشاره دارد.

 

14-  کراشر هوگان!

 اتاق پیتر پارکر

اولا اینکه اون بالای سمت چپ میبینیم نوشته: کراشر هوگان علیه عنکبوت:

مرد عنکبوتی - کشتی کج

این واقعا شگفت انگیزه! درست مثل کمیک ها پیتر با لباس اولیه خودش در مسابقات کشتی کج شرکت کرده و با کراشر هوگان جنگیده! برای آشنایی با این شخصیت، این مقاله را بخوانید. و البته در یکی از کوله پشتی های پیتر هم میشه اطلاعیه ی مربوط به مسابقه کشتی کج را دید:

اسپایدرمن کشتی کج

و جالبه که دقیقا عین دنیای کمیک رویش نوشته که 100 دلار به کسی داده میشه که بتونه 3 دقیقه در رینگ با کراشر هوگان دوام بیاره و مبارزه کنه!

هوگان کشتی کج

 

15-  باشگاه Fogwell

فاگول

همونطور که می‌دونید، باشگاه Fogwell باشگاهی هستش که در اون دو ابرقهرمان دنیای سینمایی مارول ، یعنی کاپیتان آمریکا و دردویل، تمرین می‌کنند. شما می‌تونید با گشت و گذار در شهر این باشگاه رو پیدا کنید.

 

16- صفحه شطرنج در اتاق مارتین لی

خب... مقاله ی نکات مخفی بازی اسپایدرمن PS4 را با «مارتین لی» (مستر نگاتیو) شروع میکنیم. او در دفترش یک صفحه شطرنج داره که نیمه کاره است که اشاره داره به اینکه دو شخصیتی هستش و ذهنش بین مارتین لی و مستر نگاتیو تقسیم شده.

شطرنج مارتین لی

جالبه که بدونید در داستان New Ways to Die که سال 2009 در کمیک های اسپایدرمن منتشر شد نیز در مخفیگاه او صفحه بازی مشابهی را میبینیم (مربوط به بازی گو یا وی‌چی که یکی از قدیمی‌ترین بازی تخته‌ای تاریخ بشری است):

لی در این داستان اشاره میکنه که مدتیه داره با حریفی ناشناخته بازی میکنه چون گاهی اوقات کسی که هرگز اون رو ندیده در اون طرف تخته مهره ای را تکون میده! این اشاره داره که او داره با نیمه دیگر شخصیت خودش یعنی مستر نگاتیو بازی میکنه چون در دنیای کمیک به طور کامل از حضور او خبر نداره.

 

17- فیلیپ چانگ

آیا میدانستید یکی از شخصیت های فرعی در بازی اسپایدرمن PS4 سابقه حضور در دنیای کمیک رو داره؟

در یکی از ماموریت های فرعی بازی یک سری کارهایی را برای کسی به نام «فیلیپ چانگ» (Phillip Chang) انجام میدهید که استعدادهای خوبی در فن آوری دارد (باید در یافتن تعدادی از دوستانش در کالج بهش کمک میکردید) و جالب است که بدانید او در دنیای کمیک هم حضور داشته و از شخصیت های گمنام ولی باسابقه داستان های اسپایدرمن هستش (او اولش یکی از همکلاسی های پیتر در دانشگاه "امپایر استیت" بود) و در نهایت به یکی از کارمندان شرکت "صنایع پارکر" تبدیل شد! (او رئیس بخش تحقیقات انرژی های تجدید پذیر بود).

 

18- لاونثال و پلات

آیا میدانستید دو تن از صداپیشه های بازی با هم ازدواج کرده اند؟

«یوری لاونثال» صداپیشه شخصیت اصلی بازی یعنی پیتر پارکر (مردعنکبوتی) هستش و خالی از لطف نخواهد بود اگه بدونید همسر او خانم «تارا پلات» است که در بازی به جای شخصیت «یوری واتانابی» حرف میزند!

 

19- «گابلین اولیه» و «مندل استرام»

در اواخر بازی و وقتی مری جین داره در آزمایشگاه مخفی آزبورن تحقیق میکنه، به فهرستی از دانشمندانی برخورد میکنه که آزکورپ به دنبالشونه. یکی از اونا اسمش هست «وان ادر» (Van Adder).

ون ادر

جالبه که در دنیای کمیک هم چنین شخصیتی وجود داشته. گفته میشود سالها پیش وقتی نورمن هنوز به گرین گابلین تبدیل نشده بود فرمول گابلینی خودش را (كه هنوز تكمیل نشده بود) روی یكی از كاركنان شركت آزكورپ به نام «نلز وان ادر» امتحان كرد و در نتیجه او به موجودی قرمز رنگ و دیو مانند تبدیل شد كه به او لقب "گابلین اولیه" یا Proto-Goblin داده شد.

وان ادر چند نفر را در آزكورپ كشت و نورمن را مسئول بلایی كه سرش آمده است میدانست. او در نهایت مورد اصابت گلوله سروان «جورج استیسی» قرار گرفت و به داخل رودخانه افتاد ولی به نظر آمد که جان سالم به در برده باشد.

یکی دیگر از دانشمندانی که ام جی با نامش برخورد میکنه، «اِسترام» است و جالبه که اشاره میشه او متخصص رُباتیکس هستش:

دکتر استروم

و البته که این هم اشاره داره به دکتر «مِندل استرام» که از شرکای نورمن در شرکت آزکورپ بود که بعدا به شخصیت خبیثی به نام «رُبات مَستر» تبدیل شد:

(در این مقاله کاملا بهش اشاره شده).

 

20- پدر و مادر پیتر پارکر

در یکی از کوله پشتی هایی که از پیتر پارکر در سطح شهر پیدا میکنیم، یک گردنبند قاب عکس دار پیدا میشه که تصویر والدین پیتر در آن است.

والدین پیتر پارکر

پیتر اشاره میکنه که اونا مامورین دولتی بودند و در یک سانحه ی هوایی کشته شدند که دقیقا اشاره داره به اتفاقی که برای پدر و مادر او در دنیای اصلی کمیک های اسپایدرمن رخ داد.

(این مقاله را بخوانید).

 

21- صداپیشه ی مردعنکبوتی در نسخه فرانسوی

 آیا میدانستید که صداپیشه ی مردعنکبوتی در نسخه فرانسوی این بازی قبلا به جای اندرو گارفیلد حرف زده بود؟

در نسخه ی فرانسوی بازی آقای «دونالد رینو» (Donald Reignoux) به جای پیتر پارکر/مردعنکبوتی حرف میزنه و جالبه که ایشون در فیلم های مردعنکبوتی شگفت انگیز 1 و 2 نیز به جای پیتر پارکرِ اندرو گارفیلد در نسخه ی دوبله شده به زبان فرانسوی حرف زده بود!

 

22- استیو جابز و همکارش

وقتی مری جین به پنت هاوس نورمن نفوذ میکنه، عکسی را پیدا میکنه از زمانی که نورمن آزبورن و اوتو اکتاویوس در جوانی با هم همکار بودند:

نوع ژستی که اونا در این تصویر دارند جوریه که دقیقا اشاره داره به یکی از عکس های قدیمی «استیو جابز» و همکار و شریکش آقای «استیو وازنیک» که با هم کمپانی "اپل" را تاسیس کردند!

عکس استیو جابز

 

23- ارجاع و اشاره به "اسپایدرمن 2"

در یکی از کوله پشتی هایی متعلق به پیتر که با جستجو در سطح شهر پیدا میکنید، میشه یک کلاه تحویل پیتزا پیدا کرد!

کلاه پیتزا دلیوری

وقتی اون رو بررسی کنید، صدای پیتر میاد که میگه در قالب اسپایدرمن میتونست سریع پیتزا رو به مقصد برسونه ولی له و لورده! این تصویر و این جمله اشاره داره به ماموریت های فرعی pizza delivery در بازی "اسپایدرمن 2" که سال 2004 از روی فیلم شاهکار با همین عنوان ساخته شد و اگر در طول ماموریت زیادی در هوا پشتک میزدید و پیتزاها داغون میشدند، صاحب پیتزا فروشی (عزیز آقا) حسابی شاکی میشد!

ماموریت پیتزا دلیوری مردعنکبوتی

حالا که صحبت از بازی "اسپایدرمن 2" هستش باید بگوییم که یکی دیگر از کوله پشتی ها حاوی یادگاری یا بهتره بگیم یک نقاشی از یک بچه ی کوچک است که واسه اسپایدرمن کشیده تا ازش تشکر کنه چون بادکنکش رو که باد داشت میبرد رو بهش برگردونده!

کوله پشتی مردعنکبوتی

این هم اشاره داره به ماموریت های فرعی منفور بازی "اسپایدرمن 2" که در آنها وظیفه داشتیم بادکنکی را در هوا گرفته و به یک پسر بچه با صدای گوشخراش برگردونیم!

بادکنک اسپایدرمن

لازم به ذکره که خیلی از بازیبازها از این ماموریت اصلا دل خوشی ندارند و آن را یکی از بدترین های تاریخ گیم های اسپایدرمن میدانند! پسر بچه واقعا اعصاب خورد کن بود و هر چه بادکنکش رو دیرتر بهش برمیگردوندید بیشتر جیغ میزد! آخرش هم هیچ تشکری ازتون نمیکرد!!!

 

24- سری Marvel vs. Capcom

در طول بازی وقتی از یک بنای تاریخی به نام Damage Control عکس برداری میکنید پیتر میگه "واسه همینه که جونا بهم پول خوبی داد" (That’s why Jonah paid me the big bucks):

این دیالوگ صراحتا اشاره داره به یکی از جملاتی که اسپایدرمن در بازی Marvel vs Capcom 3 وقتی در مبارزه برنده میشد میگفت (موقعی که از حریف شکست خورده ش با دوربین عکس میگرفت):

اسپایدرمن مردعنکبوتی مارول کپکام 3

"واسه همین عکساس که جونا پول خوبی بهم میده".

و البته اون ساختمون Damage Control ("کنترل خسارات") هم از دنیای کمیک گرفته شده و در فیلم های MCU هم حضور داره:

کنترل خسارات

(مورد شماره 2 در این مقاله را بخوانید).

 

25- ارجاع به کارتون کلاسیک اسپایدرمن

در یکی دیگر از کوله پشتی های بازی میتوان روی جلد کمیکی را مشاهده کرد که یک بچه برایش طراحی کرده.

تهدید میستریو

عنوانش هم هست "تهدید میستریو" که از یکی از عناوین اپیزودهای اولین کارتون سریالی مردعنکبوتی در سال 1967 بود و میستریو در آن حضور داشت:

کارتون میستریو

 

26- دستورپخت مشهور زن عمو می

در کمیک ها همیشه شاهد بودیم که زن عمو می استعداد خاصی در پختن پَن کیک گندم (wheatcake) دارد:

کیک زن عمو می

و در یکی از کوله پشتی های بازی به این دستور پخت اشاره میشه:

دستور پخت کیک مردعنکبوتی

 

27-  شماره 15 از مرد عنکبوتی شگفت انگیز

مرد عنکبوتی شگفت انگیز

در صحنه آغازین بازی Marvel’s Spider-Man در قفسه پیتر پارکر، چند جلد کتاب وجود دارد که اگر دقت کنید همان Amazing Fantasy 15 هستش. کمیکی که در اون مردعنکبوتی برای اولین بار خلق شد و اینجا میتونید اون رو مطالعه کنید!

 

28- مجسمه Lockjaw

سگ ناانسان ها

احتمالا تابحال اسم مجسمه Charging Bull در خیابان Wall Street رو شنیدید. (اگر با این مجسمه آشنایی ندارید، سمت راست تصویر بالا را مشاهده نمائید.) استودیوی اینسومنیاک گیمز طی اقدامی این مجسمه رو تغییر داده و به شکل سگ معروف کمیک‌های Inhumans که Lockjaw نام داره درآورده. )شما می‌توانید برای آشنایی با Inhumans و Lockjaw به این مقاله مراجعه نمائید.)

 

29-  نلسون و مورداک

نلسون و مورداک

درسته که هیچ ابرقهرمانی در بازی Marvel’s Spider-Man حضور نداره اما دلیل نمیشه هیچ اشاره‌ای به اونا نشه. یکی از اونا «مت مورداک » ملقب به بی باک (Daredevil) هستش! زمانی که یکی از کوله پشتی‌های پیتر پارکر رو پیدا کنید، یک کارت ویزیت به شما داده میشه که برروی اون نلسون و مورداک نوشته شده. وقتی این کارت رو پیدا کنید، مردعنکبوتی میگه: این کارت رو یه نابینا بهم داد و گفت ممکنه حتی مردعنکبوتی هم به یه وکیل نیاز پیدا بکنه. وایسا ببینم... اگه اون نابینا بود، پس از کجا فهمید من مردعنکبوتیم؟ همچنین شما می‌تونید با گشتن در شهر، دفتر نلسون و مورداک رو هم پیدا بکنید.

 

30-  ساختمان Damage Control

ساختمان کنترل دمج

همونطور که می‌دونید، شرکت Damage Control در فیلم Spider-Man Homecoming حضور داشت و یکی از دلایل تبدیل شدن آدریان تومز به والچر بود (تو این مقاله به ایستراگ مربوط بهش اشاره شده) ساختمان این شرکت در بازی Marvel’s Spider-Man حضور داره و شما باید برید و از اون عکس بگیرید.

 

31- میستریو

در بازی به میستریو اشاره میشه. اونم برای سه بار. اولینش وقتی هستش که داخل یکی از کوله پشتی های قدیمی پیتر پارکر، تکه ای از کلاهخود میستریو را پیدا میکنیم و خود پیتر هم گفت که از آن ایده گرفته برای ساختن لنزهای چشمی رو ماسک خودش:

ایستراگ باز ی اسپایدرمن ps4

همچنین در یکی از کوله پشتی های او کتابی را پیدا میکنیم که توسط فردی به نام «لودویگ راینهارت» (Ludwig Rinehart) نوشته شده و علاقمندان به داستان های مرد عنکبوتی میدانند که میستریو چند باری از هویت جعلی  روانپزشکی به نام «لودویگ راینهارت» استفاده کرده:

مایستریو

و البته در بازی جایی هستش که اسپایدرمن در یک هالووین پارتی به دنبال «دکتر ایزاک دلانی» میگرده و یه نفر رو میبینه که به مناسبت هالووین لباس میستریو بر تن داره و دنبالش میکنه (این خانم بدجوری تو نقش میستریو فرو رفته بود!!):

(سکانس جالب و بامزه ای هستش که میتونید اینجا دانلودش کنید).

 

32-  فیلم "مرد عنکبوتی 2"

فیلم مرد عنکبوتی 2

(خطر اسپویل) در یکی از مراحل بازی، شما به ایستگاه راه آهن در شهر نیویورک میرید تا با افراد میستر نگاتیو مبارزه کنید. در نهایت این مبارزه به مترو ختم میشه که در اون مترو کنترلش از دسترس خارج میشه و باید جلوی مترو رو بگیرید. در این لحظه مردعنکبوتی درست مانند فیلم Spider-Man 2 به دیوارا تار میزنه تا جلوی سرعت مترو رو بگیره اما موفق نمیشه. بعد مردعنکبوتی میگه که: این کار دفعه قبلی جواب داد! که به فیلم Spider-Man 2 اشاره  داره.

قطار مرد عنکبوتی 2

و حالا که بحث شاهکاری به نام "مرد عنکبوتی 2"  شد، پس لازمه به یک ایستراگ دیگر اشاره کنیم که مربوط میشه به نبرد نهایی بازی با دکتر اختاپوس! قطعا بهترین بخش این باس فایت برمیگرده به سکانس مشت و لگد زدن به دکتر اختاپوس روی نما یا سطح عمودی ساختمان آزکورپ! این صحنه قطعا اشاره داره به اون سکانس زیبای درگیری با دکتر اختاپوس در  فیلم "مرد عنکبوتی 2":

اسپایدرمن 2

این نبرد دقیقا همون چیزی بود که هواداران میخواستند و انتظارش را داشتند: بزرگ، حماسی، پرتنش، دراماتیک و سینماتیک. و البته به چه پایان ماندگاری وصل شد ... (وداع اشک دربیاور پیتر با زن عمویش).

 

33-  جسیکا جونز

Alias جسیکا جونز

همونطور که می‌دونید، فصل اول سریال جسیکا جونز در سال 2015 منتشر شد و علاوه بر رضایت منتقدان، هواداران آن را یکی از بهترین سریال‌های کمیک بوکی می‌دانند. همونطور که می‌دونید، جسیکا جونز یک دفتر خصوصی به نام Alias Investigations داره. شما می‌تونید با گشتن در شهر این دفتر رو پیدا کنید.

 

34-  قوی‌ترین قهرمانان روی زمین!

قور ترین قهرمانان روی زمین

همونطور که گفته شد، هیچ ابرقهرمانی در این بازی حضور نداره اما کلی اشاره با اونا شده. شما می‌تونید با گشتن در شهر برج اونجرز رو پیدا کنید که یکی از بلندترین برج‌های نیویورکه ( تقریبا 425 متر). البته مردعنکبوتی در بازی میگه که خیلی حیف شد که اونا اینجا نیستن، احتمالا توی the west coast یا یه جای دیگه باشن.

 

35-  اشاره به سیمبیوت

لباس سیمبیوت

درسته که در این بازی هیچ سیمبیوتی وجود نداره اما به اون اشاره میشه (خطر اسپویل) .  در یکی از این صحنه های پس از تیتراژ بازی شاهد بودیم که نورمن داره با پسر خودش هری که بیماره و احتمالا داره میمیره، صحبت میکنه. هری داخل یک مخزنه و اطرافش چیزیه که به نظر سیمبیوت میاد! نورمن بهش میگه که حتما برایش راه علاجی پیدا خواهد کرد. بنابراین میشه پیش بینی کرد در قسمت دوم بازی روی سیمبیوت ونوم تمرکز بشه. در دنیای انیمیشن و کارتون Ultimate Spider-Man هم سابقه داشته که هری آزبورن به ونوم تبدیل بشه.

 

در یکی از مراحل بازی که در شب اتفاق می‌افتد، یوری واتانبه به مردعنکبوتی میگه: لباسی داری که سیاه و سفید باشه تا بتونم ببرمت توی اداره پلیس ؟ که به لباس سیمبیوتی مردعنکبوتی اشاره داره.

 

36-  سفارت سیمکاریا

همونطور که می‌دونید، شخصیت سیلور سیبل در این بازی حضور داره (در این مقاله راجع بهش توضیح داده شده) زادگاه شخصیت سیلور سیبل کشور سیمکاریا هستش که سفارت اون رو می‌تونید در بازی پیدا کنید و ازش عکس بگیرید:

Symkaria سیمکاریا

 

37-  اشاره به کمیک Amazing Spider-Man #33

Amazing Spider-Man 33

یکی از ماندگارترین لحظات در دنیای کمیک‌، زمانی هستیش که مردعنکبوتی زیر آوار گیر کرده و با به یاد آوردن زن عمو می و عزیزانش خودش رو از زیر آوار نجات میده (این مقاله رو بخونید) بارها هم به این صحنه در جاهای مختلف ادای احترام شده. در مرحله اول بازی اشاره‌‎ای به این صحنه میشه. در مرحله اول بازی، مردم زیر آوار گیر کرده‌اند و شما باید آوار رو بلند کنید و مردم رو نجات بدید که اشاره‌ای به کمیک Amazing Spider-Man #33 میشه.

 

 

38-  سفارت واکاندا

واکاندا

با گشت و گذار در شهر نیویورک، می‌تونید سفارت واکاندا رو پیدا کنید و از اون عکس بگیرید. همونطور که می‌دونید، کشور خیالی واکاندا، زادگاه شخصیت پلنگ سیاه هستش که فیلم اون امسال منتشر شد.

 

39-  بوسه معروف در Spider-Man 1

همونطور که می‌دونید، در قسمتی از فیلم Spider-Man 1 ساخته سم ریمی، مری جین گیر دزدها میوفته و مردعنکبوتی از راه میرسه و نجاتش میده و بوسه‌ای بین اون‌ها شکل میگیره. در مرحله اول بازی، زمانی که ویلسون فیسک رو دستگیر می‌کنید، مردعنکبوتی که وارونه وایستاده به ویلسون فیسک میگه: "خب الان باید همدیگه رو بوس کنیم ؟ " !!! این دیالوگ اشاره‌ای به بوسه معروف در فیلم Spider-Man 1 داره.

 

40-  شرکت رند

Rand Corporation شرکت رند

با گشت و گذار در میدان تایمز که یکی از معروف‌ترین میدان‌های جهانه، میتونید شرکت رند رو که مربوط به شخصیت "ایرون فیست" هستش رو پیدا کنید. احتمالا نمیدونید فصل دوم سریال Iron Fist و بازی Marvel’s Spider-Man در یک تاریخ منتشر شدند.

 

41-  گربه سیاه

شخصیت گربه سیاه قراره شخصیت منفی اصلی اولین قسمت از DLC این بازی باشه اما دلیل نمیشه که در خود بازی به اون اشاره‌ای نشه. در طول بازی، گربه سیاه از مکان‌های مختلفی دزدی میکنه و یه دوربین به جا میگذاره. شما باید دوربین‌ها رو پیدا کنید تا در نهایت محل شخصیت گربه سیاه رو پیدا کنید. (خطر اسپویل) زمانی که مخفیگاه گربه سیاه رو پیدا می‌کنید، میبینید که گربه سیاه برای شما یه لباس سیاه درست کرده و میتونید اون رو بپوشید.

گربه سیاه

 

42-  شرکت راکسان

راکسان مرد عنکبوتی

همونطور که می‌دونید، شرکت راکسان در دنیای کمیک های مارول و همچنین در دنیای سینمایی مارول حضور داره. این شرکت در فیلم Iron Man 3 نقش کلیدی داره و همچنین باعث میشه دو شخصیت کلوک و داگر قدرت‌های خودشونو بدست بیارن. این شرکت در بازی Marvel’s Spider-Man حضور کوتاهی داره. شما می‌تونید ساختمان این شرکت رو در شهر پیدا کنید.

 

43-  استن لی اینجا، استن لی اونجا، استن لی همه جا

استن لی بازی اسپایدرمن

فکر نکنم کسی باشه که دیگه استن لی رو نشناسه. استن لی خالق اکثر شخصیت‌های ماروله و در تمام فیلم‌های مارول حضور افتخاری داشته و خیلی محبوبه. استن لی در این بازی هم حضور داره! (خطر اسپویل) در یکی از قسمت‌های بازی، پیتر و مری جین که بعد از 6 ماه همدیگه رو میبینن در یه رستوران قرار میذارن. بعدش استن لی میاد و میگه: خیلی خوشحالم که پیش هم برگشتید. شما دوتا یکی از محبوب‌ترین زوج‌های من هستید. 

همانطور که می دانیم، اولین حضور مری جین در دنیای کمیک و رویارویی اش با پیتر دقیقا از روی خاطره ملاقات استن لی و همسرش برداشته شده است. همچنین استن لی در دنیای کمیک همیشه به دنبال رسیدن این دو شخصیت به یکدیگر بود. در بازی نیز مری جین و پیتر برای مدتی رابطه شان را بهم زده بودند و این قراری که در کافه داشتند، به نوعی نوید بازگشت رابطه این دو بود. حضور استن لی در این صحنه به خواسته او در دنیای کمیک اشاره داشت و صحنه قشنگی را برای ما طرفداران مردعنکبوتی رقم زد!

 

44-  سانکتوم سانکتوروم

سانکتوم سانکتوروم

همونطور که می‌دونید، سانکتوم سانکتوروم خونه معروف شخصیت دکتر استرنج هستش (این مقاله را بخوانید) مثل بقیه ابرقهرمانان، دکتر استرنج در این بازی حضور نداره اما شما می‌تونید با گشت و گذار در شهر خونه اون رو پیدا کنید.

 

45-  A.I.M

A.I.M

(خطر اسپویل) در یکی از مراحل بازی، نورمن آزبورن شرکت اکتاویوس رو به تصرف خودش درمیاره و اکتاویوس منابع مالی خودش رو از دست میده. بعد از گذشت مدتی، پیتر برمیگرده و متوجه میشه که اکتاویوس از شرکتی به نام A.I.M کمک‌های مالی دریافت کرد. پیتر به اکتاویوس میگه که ایده خوبی نیست که از این شرکت کمک بگیره. AIM همانطور که در این مقاله گفته شده بود ، سازمانی خبیث در کمیک های مارول است که اعضایش را دانشمندان خبیث تشکیل میدهند.

 

46- اسکروبال !

اسکروبال

اسکروبال از خبیث های اعصاب خرد کن مرد عنکبوتیه که نسبتا اخیرا در دنیای کمیک خلق شده. یعنی سال 2008 و به دست آقای «دن اسلات». و چون دن اسلات نویسنده داستان بازیه پس از اسکروبال هم استفاده کرده! در دنیای کمیک به خودش لقب اولین خبیث live streaming داده! یعنی جنایت های خودش رو به صورت لایو در اینترنت پخش میکنه تا تعداد فالوئر هایش بیشتر بشه! در این بازی هم اسکروبال در یکی از ماموریت های فرعی ظاهر میشه. اولش چندتا چالش گرفتن عکس رو باید برایش انجام بدیم. یک سری بمب هم یه بار خنثی میکنیم بعد ادعا میکنه هواداراش میخوان یک گروگان را بکشند. ولی معلوم میشه همه چی سرکاری بوده و خودش اون گروگانه بوده!!! بعدشم که هواداراش یه حمله ساده به اسپایدرمن میکنند و آخرش پلیس سر میرسه و اسکرو بال را دستگیر میکنه . همین! بدون این که هیچ نبردی با اسپایدرمن داشته باشه! (جالبه که ادعا میکنه هیچ کار خلافی مرتکب نشده همه چی زیر سر هواداراش بوده . پس در نتیجه نباید بره زندان!)

 

47- موربیوس

موربیوس بازی مرد عنکبوتی

(خطر اسپویل) یکی از شخصیت‌های داخل بازی که برای شرکت آزکورپ کار میکنه و در داستان نقش داره، دکتر مورگان مایکلز هستش. در دنیای کمیک های اسپایدرمن و در شماره 4 از کمیک Morbius این اسم به عنوان یک اسم مستعار برای آقای «مایکل موربیوس» به کار رفت! و موربیوس هم میدونید که یکی از دشمنان خون اشام مرد عنکبوتیه! همچنین قراره فیلمش با بازی جرد لتو ساخته بشه! پس ممکنه این شخصیت در قسمت بعدی این بازی به موربیوس تبدیل بشه.

 

48- ادی براک

ادی براک

همونطور که می‌دونید، پیتر در این بازی دیگه یه عکاس نیست و به عنوان یک دانشمند کار میکنه. زمانی که یکی از کوله پشتی ها رو پیدا می‌کنید، یک کارت خوش شانسی پیدا میکنید. پیتر میگه که این کارت مربوط به زمانی میشه که میخواسته از دیلی بیوگل خارج بشه و به عنوان یه داشنمند فعالیت کنه. در این کارت خوش شانسی، میتونید امضای ادی براک رو پیدا کنید! و قطعا میدونید که ادی براک همون اولین میزبان سیمبیوت ونوم در دنیای کمیکه!

 

49- اینسومنیاک گیمز

Insomniac

با گشت و گذار در شهر می‌توانید ساختمان استودیو اینسومنیاک گیمز، سازنده این عنوان را پیدا کنید.  همچنین در مرحله اول بازی، کلمه اینسومنیاک برروی بیسیم یکی از پلیس‌ها نوشته شده است که به نام این استودیو اشاره دارد.

 

 

50- مدی با من ازدواج میکنی ؟

مدی با من ازدواج می کنی؟

قبل از انتشار بازی، یکی از هواداران این بازی که قرار بود از نامزدش خواستگاری کند، از استودیو اینسومنیاک گیمز درخواست کرد تا ایستراگی مرتبط با این موضوع در بازی اضافه کند. استودیو اینسومنیاک گیمز نیز این ایستراگ رو در بازی قرار داد اما متاسفانه بعد از انتشار بازی مشخص شد که یک هفته قبل از انتشار بازی، این زوج از هم جدا شدند.

 

نویسنده: مبین امیری

مهدی ترابی مهربانی

Amazing Spidey

All rights reserved © Spidey.ir 2018

   (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

  

مطالب مرتبط:

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2)

10 ایستراگ (EASTER EGG) باحال در بازی های مردعنکبوتی

10 حقیقتی که فقط با خواندن کمیک بوک ها و رُمان "مرد عنکبوتی PS4" کشف میکنید!

ایستراگ ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

نقد و بررسی بازی "مرد عنکبوتی مایلز مورالز"

سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های کمیک بوکی

تاریخچه بازی های مرد عنكبوتی

10 پیش بینی برای قسمت دوم بازی اسپایدرمن PS4

رتبه بندی باس فایت (BOSS FIGHT) های بازی اسپایدرمن PS4

معرفی تمامی لباس های بازی مردعنکبوتی (MARVEL’S SPIDER-MAN)

نقد و بررسی جدیدترین بازی مردعنکبوتی

کمیک کان 2018: بررسی جدیدترین تریلر بازی SPIDER-MAN PS4

تحلیل و بررسی جدیدترین کلیپ و گیم پلی منتشر شده از بازی مردعنکبوتی در جشنواره E3 -2018

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

Abootaleb2PAC
#1 Abootaleb2PAC 1397-06-23 16:36
سلام . واقعا عالی بود این مقاله. لذت بردم
در مورد 5 هم نوشتید " اپه پیروز شید "
گفتم که تصحیح کنید. :-)
نقل قول کردن
brg_1214
#2 brg_1214 1397-06-23 18:17
بسیار عالی!!
خسته نباشید :-)
همشون جالب بودن اما شماره 1 یه چیز دیگه بود :P :D
نقل قول کردن
mehran spidey
#3 mehran spidey 1397-06-23 18:37
خیلی ممنونم از شما بابت این مقاله ، ایستراگ پیدا کردن گار سختی هست و حوصله ی زیادی میطلبه ! برای من از همه جالب تر ایستراگ GTA IV بود که نشون داد اینسومنیاک علاوه بر ایستراگ های کمیک بوکی ، ایستراگ های دیگری هم جا داده ، در کل این مقاله رو باید نشون اون کسی داد که به خاطر نبود ایستراگ به بازی نمره ی 0 داده ! (( البته user rating چندان مهم نیست اما خب آدم بعضی چیز هارو میبینه تعجب :o میکنه))
نقل قول کردن
شرلوک
#4 شرلوک 1397-06-23 19:21
تو مورد یک خواست تا استراگی رو اشتباه نوشتید ! و ممنون از مقالی عالیتون ولی حیف از وضع دلار !
نقل قول کردن
Tara
#5 Tara 1397-06-23 19:38
پس اینکه یه کاربر راتن گفته بود ایستراگ نداره چی بود ؟ ؟ !

مرسی واسه مقاله ، مقاله جالبی بود و وسعت بازی اسپایدرمن رو بیشتر فهمیدم و همچنین ابتکار سازندگان
درباره مورد 1 هم ... بد شد واقعا
نقل قول کردن
dan spidey
#6 dan spidey 1397-06-23 19:49
خسته نباشید عالی بود.شماره 12 خیلی جالب بود!ولی بیچاره شماره1 :D :D :D :D (راستی سفارت ایرانم هست توش؟؟(شوخی!)) :D :D
نقل قول کردن
THE AMAZING ACH20
#7 THE AMAZING ACH20 1397-06-23 20:59
من به این بازی نمره صفر می دم چون که اصلا ایستراگ نداره :-*
نقل قول کردن
The spider
#8 The spider 1397-06-24 13:17
خسته نباشید
یه بازی با این همه ایستراگ و اشارات مختلف بعد کسانی میان و به این بازی فقط و فقط به دلیل نداشتن ایستراگ نمره صفر میدن...
واقعا این بازی یکی از بهترین بازی هایی که تو کل عمرم بازی کردم...اینسومنی اک به شعار Be Spider-Man توی این بازی عمل کرده...
نقل قول کردن
iron_thor
#9 iron_thor 1397-09-26 10:31
به نقل از The spider:
خسته نباشید
یه بازی با این همه ایستراگ و اشارات مختلف بعد کسانی میان و به این بازی فقط و فقط به دلیل نداشتن ایستراگ نمره صفر میدن...
واقعا این بازی یکی از بهترین بازی هایی که تو کل عمرم بازی کردم...اینسومنیاک به شعار Be Spider-Man توی این بازی عمل کرده...

راست می گی برای منم این بهترین بازی ایه که بازی نکردم(مخصوصا گفتم نکردم) :D :lol:
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#10 M.ALI.S.S 1398-01-12 07:20
به نقل از Tara:
پس اینکه یه کاربر راتن گفته بود ایستراگ نداره چی بود ؟ ؟ !

مرسی واسه مقاله ، مقاله جالبی بود و وسعت بازی اسپایدرمن رو بیشتر فهمیدم و همچنین ابتکار سازندگان
درباره مورد 1 هم ... بد شد واقعا

اون احتمالا کور بوده :lol:
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#11 M.ALI.S.S 1398-01-12 07:22
به نقل از THE AMAZING ACH20:
من به این بازی نمره صفر می دم چون که اصلا ایستراگ نداره :-*


یه نفر من رو بگیره تا این داداشمون رو نکشتم ( ایموجی اخم)
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#12 M.ALI.S.S 1398-01-12 07:24
آقای ترابی این کتابتان رو میشه اینترنتی خرید ؟ :o
نقل قول کردن
M.ALI.S.S
#13 M.ALI.S.S 1398-01-12 07:29
راستی این رو هم بگم که این بازی حتی تا تروفی هاش هم پر ایستراگ بود ، که متاسفانه بهش اشاره نشده ، یه تروفی طلایی به اسم suprior spiderman هست که بعد از کامل کردن تمام skill ها داده میشه که کاملا به مرد عنکبوتی برتر اشاره داره که لباسش (و خودش) کار های زیادی میتونست بکنه (مثل بازو های عنکبوتی یا صنایع پارکر) :lol:
ولی به نظر من بهترین ایستراگ مال اون تروفی هست که وقتی تمام تروفی ها رو میگیری بهت میده ، can do whatever a spider can یعنی این جمله ی معروف رو ول نکردن :lol:
نقل قول کردن
amin Hajati
#14 amin Hajati 1400-08-30 11:03
داخل 28 شاید حضور ونوم در بازی مردعنکبوتی مارول2 مثل کارتون مردعنکبوتی خارق العاده باشه (فکر کنم ارجینش هم همین باشه ) از فضا پسر ج.ج.ج بیارتش
نقل قول کردن
سپهر
#15 سپهر 1402-09-10 11:48
میخواستم بگم که تو ۴۴،اسپایدرمن میگه(پنجره ی جالبی داره اما همیشه احساس میکنم یه چیز strange اونجا اتفاق می افته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

تاپ 20 - سایت spidey.ir

 

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45