رتبه بندی سخت ترین باس فایت (BOSS FIGHT) ها در بازی های مرد عنکبوتی

رتبه-بندی-سخت-ترین-باس-فایت-boss-fight-ها-در-بازی-های-مرد-عنکبوتی

قبلاً دشوارترین مبارزات در بازی های کمیک بوکی را بهتان معرفی کرده بودیم و حالا وقتشه بریم سراغ اسپایدرمن خودمون!

مقدمه: بازی های کمیک بوکی بدون مبارزه با غول (Boss) ها معنی ندارند چون خیلی از هواداران به عشق مبارزه با خبیث های مشهور این عناوین را تجربه میکنند. اسپایدرمن که به عنوان کسی که بهترین و متنوع ترین خبیثان را دارا است از این قاعده مستثنا نمیباشد و انصافاً بعیده کسی از این لحاظ ازش راضی نباشه. ولی این رو هم باید قبول کرد که برخی از باس فایت ها نسبت به بقیه دشوارتر هستند و دهنتون رو سرویس میکنند تا بتونید از پسشون بربیایید! این مقاله به رتبه بندی این دهن صاف کُن ها اختصاص داره!

مقالات زیر را هم بخوانید:

سخت ترین باس فایت ها در بازی های کمیک بوکی

10 باس فایت (BOSS FIGHT) برتر در بازی های مردعنکبوتی + ویدئو

رتبه بندی باس فایت های بازی اسپایدرمن 2 (کنسول PS5) + لینک دانلود و تماشا

نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!

رتبه بندی باس فایت های بازی اسپایدرمن PS4

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

 

10- مبارزه نهایی با «میستریو» در بازی "اسپایدرمن: ابعاد شکسته"

مبارزه نهایی با میستریو در بازی "اسپایدرمن: ابعاد شکسته"

ویژگی بی‌نظیر بازی تحسین شده ی Shattered Dimensions ("ابعاد شکسته") این بود که چهار دنیای مجزا را به همراه چهار اسپایدرمن متفاوت (که هر یك مأموریت داشت تکه‌هایی از یک لوح مرموز و نیرومند را به دست آورد) در هم می‌آمیخت. در واقع، همواره با محیط، گیم‌پلی، نحوه مبارزه و سبک بصری و گرافیکی متغیری سر و كار داشتید و به همین دلیل خسته یا كسل نمی‌شدید. داستان بازی توسط دن اسلات (نویسنده باسابقه کمیک‌بوک های اسپایدرمن) نوشته شده و سرشار از دیالوگ و بذله‌گویی‌های بامزه‌ای بود که از زبان اسپایدرمن(ها) به گوش می‌رسید. به علاوه، اصلاحات مبتکرانه‌ای در سیستم مبارزه به چشم می‌خورد (مثل مبارزات تن به تن اول شخص) و آنقدر فنون و کامبو‌های جالب و متنوع در اختیار داشتید که گاهی اوقات هول می‌شدید و نمی‌دانستید کدامشان را اجرا کنید! ولی بدون تردید بازی هنگام مبارزه با غول‌ها به اوج می‌رسید و ایده‌های جذابش را رو می‌کرد. در این میان نبرد نهایی که با میستریو انجام میشد از همه سخت تر بود. این باس فایت به طور جالبی تمام قهرمانان داستان را به كار می‌گرفت. یعنی از 4 بخش تشکیل شده بود که هر کدام ویژگی خاص خودش را داشت و در هر کدام باید با یکی از اسپایدرمن ها با میستریو که به قدرت های عظیمی دست یافته بود و غول آسا شده بود، مبارزه میکردید. بدون شک تک تک این بخش ها سخت بودند و آدم را به چالش و سختی مینداختند ولی قطعاً سخت ترین آنها مربوط به بخش مردعنکبوتی 2099 (میگل اُهارا) میشد که باید در حالت سقوط آزاد به سمت میستریو حرکت میکردید و از میان شلیک ها و حلقه های او جا خالی میدادید که با توجه به سرعت بالایی که داشتید بسیار سخت بود و رفته رفته سخت تر هم میشد. بنابراین باید مرتباً زمان را کُند میکردید. همانطور که گفته شد دیگر بخش ها هم سخت بود، مخصوصاً بخش مربوط به اسپایدرمن نوآر که باید با صبر و حوصله ی فراوان در میان سایه ها پناه میگرفتید تا از چشم میستریو پنهان میماندید و آهسته آهسته خودتان را بهش میرساندید...

 

9- نبرد مردان عنکبوتی (پیتر پارکر و مایلز مورالز) با «ونوم» در بازی "مرد عنکبوتی 2" کنسول PS5

نبرد مردان عنکبوتی (پیتر پارکر و مایلز مورالز) با ونوم

نبرد نهایی در بازی Marvel's Spider-Man 2 (که خیلی هم سخت و طولانی و طاقت فرسا است و حتما چند بار موقع انجامش میمیرید!) یک مقدمه ی عالی داره. منظورم اون سکانس cutscene هستش که پیتر و ام جی و مایلز نقشه میکشند که برای نابودی سیمبیوت چیکار کنند و هر کدوم چه نقشی رو باید ایفا کنند. این نبرد طولانی با پیتر شروع میشه که قراره نقش طعمه رو ایفا کنه و صاف میره سراغ هری (ونوم) تا از مخفیگاهش بکشتش بیرون. مایلز هم میره سراغ سیمبیوت ها و اینجوری حواس ها از مری جین پرت میشه تا بتونه بره داخل مخفیگاه و شهاب سنگی که با خودش سیمبیوت را به زمین آورده برداره و به دستگاه تسریع کننده ببره تا ذهن کندویی سیمبیوت ها را از کار بیندازه و ... بعد بخش اول نبرد با ونوم شروع میشه و پیتر با لباس آنتی ونوم شروع به زد و خورد میکنه و باس فایتی معمولی و قابل پیش بینی شروع میشه که دیگه خودتون میدونید چی جوریه و توضیح خاصی نیاز نداره چون دو حریف به صورت تن به تن ضربه میزنن. بعد یک صحنه سینمایی کوتاه و بعد دوباره همون روال قبلی، منتهی یک سری افراد سیمبیوتی هم به دعوا اضافه میشن. البته در تمام این مدت پیتر سعی میکنه به هری یادآوری کنه چقدر با هم رفیق بودن تا شاید از خر سیمبیوت پیاده بشه! تا اینکه ونوم متوجه دزدیده شدن شهاب سنگ میشه و ناگهان بال درمیاره و از اونجا میرن! بعد نبرد بین ونوم و مایلز شروع میشه و ونوم در حالی که در هوا معلقه به مایلز گلوله هایی پرتاب میکنه که میشه اونا رو گرفت و به خودش پرتاب کرد. به همین دلیل منو کاملا به یاد باس فایت بین مردعنکبوتی 2099 با هاب گابلین در بازی Shattered Dimensions میندازه! (یادتونه، نه؟). بنظرم این بخش از نبرد میتونه براتون خیلی سخت باشه، مخصوصا اینکه اگر به قدر کافی level up نشده باشید و این نسخه از ونوم دهنتون رو صاف میکنه چون از نظر فیزیکی خیلی قویه! حالا سختی به کنار ولی در مجموع انتظارمون از باس فایت نهایی خیلی بالاتر از این بود و توقع داشتیم در سرتاسر شهر به اجرا دربیاد و کلی تخریب بر جای بگذاره ... ولی آخرش یک مبارزه ی سخت و نسبتاً معمولی نصیبمون شد. در اینجا این باس فایت را به طور کامل به همراه صحنه های پایانی بازی تماشا کنید.

 

8- مبارزه با «هَمرهِد» و «سیلور سیبل» در بازی Spider-Man PS4

مبارزه با «هَمرهِد» و «سیلور سیبل» در بازی Spider-Man PS4

هر دوی این مبارزات مربوط به DLC های بازی موفق و تحسین شده "اسپایدرمن" برای کنسول PS4 میشوند. مبارزه اول که با سیلور سِیبل هستش رو نمیشه یه باس فایت کامل حساب کرد اما!!!! سه تا ضربه هربار بیشتر نمی‌شه بهش زد چون ضربه چهارمو دفع می‌کنه و یه ضربه خفن به بازیباز می‌زنه که نصف جونش می‌ره!! چیزی نمی‌شه به سمتش پرتاب کرد چون سپر داره و حتی تارم نمی‌شه بهش زد!! چون با تیر تو هوا میزنتشون!!! و اگه خودشم به بازیباز ضربه بزنه یک چهارم نوار سلامتی دود می‌شه و لازمه بگم که ضربه اولو بخوری باید دوتای بعدیم بخوری!!😂

مبارزه با همرهد هم متفاوته، همرهد خودشو تقویت کرده و دیگه کل بدنش فلزیه. در حین بازی نوچه‌های خودشم می‌فرسته وسط که دست و پاگیرن و باید با اونا هم مبارزه کنی که کارو سخت‌تر می‌کنه. وسط مرحله هم یه سپر فعال می‌کنه که تمام بدنشو در بر‌ می‌گیره و بازیباز اول باید اونو خاموش کنه بعد بهش ضربه بزنه. اگه هم  دبیر بجنبه، سپر دوباره فعال می‌شه و باید دوباره خاموشش کرد.

 

7- مبارزه با «لیزارد» و «کریون شکارچی» در بازی "مرد عنکبوتی 3"

مگا لیزارد

کریون - بازی اسپایدرمن

بدیهی است كه Spider-Man 3: The Game توسط Activision و همزمان با اكران فیلم "اسپایدرمن 3" یعنی در دورانی که تب اسپایدرمن عالم‌گیر شده بود، منتشر شد. قهرمان ما در این بازی علاوه بر لباس كلاسیك (آبی و قرمز)، لباس مشكی رنگ معروف را نیز بر تن می‌كرد. گیم‌پلی درست مثل Spider-Man 2: The Game، محیط باز یا Open world بود. البته این‌بار گیم‌پلی گاهی اوقات از سکانس‌های cineractive استفاده ‌می‌كرد. بازیباز را به یاد مینی گیم‌های God of War می‌انداختند. سیستم مبارزه نیز تغییر یافته و فنون و ضربات و همچنین ماموریت‌های فرعی متنوع‌تر شده بودند. دشمنان اصلی اسپایدرمن همانند فیلم، «ونوم»، «گابلین جدید» (هری آزبورن، که میخواست انتقام مرگ پدرش را از پیتر بگیرد) و «مرد شنی» بودند اما غول‌های دیگری هم در بازی حضور داشتند و شاهد حضور دشمنانی از اسپایدرمن بودیم که در فیلم های ریمی هرگز به کار برده نشدند: لیزارد، ویلسون فیسک (کینگ پین)، کریون شکارچی، موربیوس، عقرب و کالیپسو. در این میانT مبارزه با لیزارد و کریون واقعا سخت بود. دکتر کانرز دراین بازی انگار مثل کمیک ها روی خودش آزمایش کرده بود تا بازوی از دست رفته ش را بازیابی کنه و اینجوری تبدیل به لیزارد شده بود. هدفش هم این بود که مردم شهر رو مثل خودش به خزنده تبدیل کنه! (موضوعی که بارها و بارها در دنیای کمیک، سینما و انیمیشن دیده ایم). این مساله منجر به تعقیب و گریزی بین او و اسپایدرمن در فاضلاب منهتن و همچنین یک رویارویی دیگر با کریون میشه، منتهی این بار «کالیپسو» که در دنیای کمیک معشوقه و متحد کریون است نیز او را همراهی میکرد. کالیپسو از معجونی جادویی استفاده میکنه تا لیزارد را به نسخه عظیم تر خودش تبدیل کنه که بهش لقب «مگا لیزارد» (Mega Lizard) میدن. پس اینکه اسپایدرمن مگا لیزارد را به سختی شکست میدهد، او به هیبت کانرز برمیگردد و به بیمارستان برده میشود. اسپایدرمن سپس به او کمک میکند تا اعمالش را از طریق شفا دادن همه کسانی که به خزنده تبدیل کرده بود، جبران کند. خود کریون هم از سوی کالیپسو به طلسم های جادویی مسلح میشود که باعث میشود به قدرت های خرس، کلاغ و پلنگ سیاه دست یابد و واقعاً اوقات سختی را برای بازیباز رقم میزند و اونقدر سخت و طاقت فرسا است که مطمئن هستم بارها و بارها به خودتون لعنت میفرستید که اصلا چرا این بازی رو شروع کردید که بخواهید اینقدر به زحمت بیفتید! 

 

6- مبارزه با «ولورین» و «الکترو» در بازی Ultimate Spider-Man

 مبارزه با «ولورین» و «الکترو» در بازی Ultimate Spider-Man

بازی Ultimate Spider-Man در سال 2005 عرضه شد و واقعاً عالی بود. مبارزه ی ونوم با ولورین و الکترو شباهت زیادی به‌ هم داشتند و واسه ی همین در قالب یک آیتم بهشون اشاره میکنیم (البته نبرد نهایی بین اسپایدرمن و ونوم که روی پشت بام بود و باید همزمان جلوی کشته شدن کسی که داخل هلی کوپتر بود رو میگرفتید هم واقعا سخت بود). باید بگم که هردوشون واقعا پدر درآرن، مخصوصا دومی! در حدی که بازی رو گذاشتیم کنار و بعد یکی دو سال رفتیم سراغش! توی بازی باید در دو مرحله با ولورین و الکترو در قالب ونوم مبارزه کرد که هر دو به نوعی قدرت شفابخشی دارند. در مبارزه اول که با ولورین هستش، تا بازیباز از ولورین غافل می‌شه، سریع جونش دوباره پر می‌شه و نباید اصلا نباید بهش مهلت داد. در مبارزه دوم هم که با الکترو هستش، مردعنکبوتی روی زمین افتاده و الکترو می‌خواد بکشتش و بازیباز باید جلوشو بگیره. تا بازیباز به الکترو ضربه می‌زنه، خودش رو سریع به منبع برق می‌رسونه و جونش دوباره پر‌میشه! بعد از یه مدتی الکترو با گرفتن برق قوی‌ترم میشه و بازیباز تنها به وسیله پرت کردن ماشین می‌تونه بهش ضربه بزنه. در همین حین هم باید تمام بیلبوردهای محل مبارزه که میدان تایمز هم هست (چه جای کم برقیم هست!) رو از بین برد تا الکترو نتونه انرژی بگیره.

 

5- مبارزه نهایی با «دکتر اختاپوس» در بازی Spider-Man 2 

مبارزه نهایی با «دکتر اختاپوس» در بازی Spider-Man 2

بازی مردعنکبوتی 2 که سال 2004 و براساس فیلم شاهکار "اسپایدرمن 2" توسط شرکت Activision منتشر شد هنوزم یکی از برترین بازی های اقتباس های شده از روی شخصیت های کمیک بوکی به حساب میاد (البته نسخه ای که برای کنسول های PS2، Xbox و GameCube عرضه شد) و برای هواداران اسپایدرمن تاریخی بود چون برای اولین بار میتونستید همزمان در آسمان و روی زمین اسپایدرمن را کنترل کنید (میتونید اینجا درباره ی این بازی اطلاعات خوبی بدست بیاورید). در این بازی چند باس فایت بود که مربوط به خبیث هایی میشد که در فیلم حضور نداشتند (این مقاله را بخوانید) ولی کاملاً مشخصه که شخصیت خبیث اصلی داستان، دکتر اختاپوس بود که آلفرد مولینا (بازیگر نقش دکتر اختاپوس در فیلم "مردعنکبوتی 2") به جایش حرف میزد. در طول بازی چند بار باید با دکتر اختاپوس روبرو میشدید. اولین آنها در بانک بود که پیتر پارکر و زن عمویش هم در آنجا بودند و شاهد نبردی بین اسپایدرمن و دکتر اختاپوس بودیم که به گروگان گرفته شدن زن عمو مِی ختم میشد. دومین آنها نیز روی قطار مترو اتفاق میفتاد که سکانس هیجان انگیز فیلم را تداعی میکرد و در انتها مردعنکبوتی باید قطار پر از مسافر را نجات میداد (البته در بازی نحوه ی متوقف کردن قطار با فیلم متفاوت بود!). و البته در مرحله ی آخر هم باید برای آخرین بار با دکتر اختاپوس در انبار متروکه مبارزه میکردید که نبرد آسانی نبود. چون اولش باید 9 سوئیچ مربوط به رآکتور فوزونی را از کار می انداختید تا سپر محافظتی دور دکتر اختاپوس غیر فعال بشه تا بتونید باهاش بجنگید. جنگیدن با او هم در جا خالی دادن های به موقع از بازوهای مرگبار دکتر اختاپوس به لطف حس عنکبوتی خلاصه میشد که کار راحتی نبود و بعدشم زمین گیر کردن دکتر اختاپوس و مشت زدن به او. منتهی نسبت به دفعات قبل فضای بیشتری در اختیار دکتر اختاپوس قرار داشت و باعث میشد تا حریف سرسخت تری بشود. از نکات جالب این باس فایت این بود که مردعنکبوتی بدون ماسک مبارزه میکرد تا درست مثل فیلم، هویت مخفی او برای دکتر اختاپوس و مری جین واتسون (که گروگان گرفته شده بود) آشکار گردد!

 

4- نبرد مرد عنکبوتی سیمبیوتی (پیتر پارکر) با کریون در بازی "مرد عنکبوتی 2" کنسول PS5

این باس فایت در بازی شاهکار "مردعنکبوتی 2" برای کنسول PS5، نبرد مهمیه و داستان رو به شدت جلو میبره. در برخی از سایت ها هم خیلی ازش تعریف شده ولی من با شناختی که از کریون دارم به نظر میتونست بهتر و خلاقانه تر باشه. در واقع، بار دیگر با باس فایتی استاندارد و تقریبا کلیشه ای در محیطی بسته سر و کار داریم که در اون باید به حریف مشت و لگد زد و از مشت و لگدهای او جاخالی داد و سپس اوضاع کمی سختر میشه (مثلا ناقوس های صوتی کار گذاشته میشن که سیمبیوت رو اذیت میکنند و ...) یا قابلیت های رزمی کریون افزایش پیدا میکنه (مثلا میتونه استتار کنه و نامرئی بشه یا سلاح هایش متنوع تر میشن و یا اون سگ های رُباتیک وارد معرکه میشن و...). ولی همانطور که گفتم نقش بسیار مهمی در داستان داره چون پیتر کاملا تحت تاثیرات مخرب سیمبیوت قرار گرفته و از طرفی دیگر، کریون هم تشویقش میکنه که به سیم آخر بزنه و بکشتش! تا اینکه مایلز مورالز از راه میرسه و جلویش رو میگیره. و البته به نظرم این سخت ترین باس فایت بازیه چون ضربات کریون بسیار سهمگین و قدرتمنده و قطعاً چند باری سرش جونتون رو از دست میدید! میتونید این مبارزه را در اینجا تماشا کنید.

 

3- مبارزه نهایی با «کارنیج» در بازی Spider-Man & Venom: Maximum Carnage

مبارزه نهایی با «کارنیج» در بازی Spider-Man & Venom: Maximum Carnage

در سال 1994 مستقیماً یکی از داستان‌های معروف اسپایدرمن  تحت عنوان Maximum Carnage دستمایه ساخت یک بازی سبك بزن بزن (Beat’ em Up) قرار گرفت. بنابراین باید در اكثر مراحل با اسپایدرمن و گاهی هم در قالب «ونوم» با خلافکاران خیابانی که فوج فوج روی سرتان خراب می‌شدند، مبارزه كرده و بعد درب و داغان کردن‌شان با غول‌های تقریباً گمنامي، روبرو می‌شدید (اسپایدرمن در مبارزه چابك و سریع بود ولی ونوم خشن و فیزیکی‌تر). اما ویژگی اصلی و متمایز‌كننده بازی، استفاده از صفحات و طراحی‌های كمیك‌ بوکی در لا‌به‌لای مراحل بود كه باعث می‌شد داستان طبق منبع اصلی خود روایت شود. در حقيقت، اين بازي از نخستین عناوینی بود كه تمام داستانش مستقيماً از روی یك ماجرای كمیك‌بوکی اقتباس می‌شد. کلا این بازی خیلی سخت بود و باید در طول مراحل خیلی دقت میکردید تا game over  نشوید. کارنیج و افرادش بارها در طول بازی سد راهتان میشدند (در بازی میتونستید به طور محدود و مقطعی از کمک متحدین خود نیز برخوردار شوید). اما نبرد نهایی با کارنیج از همه مراحل بازی سخت تر بود. ایده تازه‌اي هم داشت. یعنی ابتدا و نسبتاً به راحتی او  را شكست می‌دادید و سپس طبق عرف معمول، تیتراژ پایانی روی صفحه نمایان می‌گشت اما وسط تیتراژ ناگهان دوباره سر و كله‌ کارنیج پیدا می‌شد و باید دوباره او را شكست می‌دادید تا پایان اصلی به نمایش درآید! کارنیج به دلیل اینکه میتونست دست های تیز و برنده خود را دراز کند و باهاش بهتون ضره بزنه خیلی سخت بود. ضمن اینکه گاهی دستانش رو به شکل تبر در می آورد و به صورت چرخان به سمت شما حمله ور میشد که در این حالت باید ازش جاخالی میدادید!

 

2- مبارزه نهایی با "دکتر اختاپوس هیولا" در بازی Spider-Man - کنسول PS1

مبارزه نهایی با "دکتر اختاپوس هیولا" در بازی Spider-Man کنسول PS1

بازی اسپایدرمن که سال 2000 برای کنسول تاریخ ساز پلی استیشن 1 به بازار آمد هنوز هم یکی از بهترین بازی های اسپایدرمن و کل ژانر ابرقهرمانی محسوب میشود و من نمیخواهم در اینجا درباره این بازی واستون بگم چون به قدر کافی تو سایتمون ازش صحبت شده (مثلا در اینجا، اینجا و اینجا). غول مرحله آخر بازی ترکیبی است از سیمبیوت کارنیج و دکتر اختاپوس که باعث میشه هیولایی به نام Monster Ock پدید بیاد که دنبالتون میکنه و باید از داخل یک کانال پر پیچ و خم از دستش فرار کنید! شاید در نگاه اول کار ساده ای بیاد ولی اصلا اینطور نیست چون مدام جهت حرکت عوض میشه و اختاپوس هیولا مدام پشت سرتونه و دست بردار نیست. مسیر هم طولانیه و پُراسترس! چندی پیش در Reddit یکی از کاربران این مرحله را absolute definition of panic لقب داد (یعنی "تجسم مطلق هراس و اضطراب"!) و خیلی از کاربران دیگر هم باهاش هم عقیده بودند و خیلی ها هستند که هنوز هم پس از گذشت تقریبا 25 سال هر وقت به یاد این مرحله و این باس فایت میفتند بدنشون یخ میکنه!

 

1ـ  مبارزه با «کینگ پین» در بازی "مردعنکبوتی شگفت انگیز علیه کینگ پین" - کنسول سِگا جِنِسیس

بازی اسپایدرمن سگا - sega

شاید بازیباز‌ان کم سن و سال‌تر با شاهکاری که سگا در ابتدای دهه 90 میلادی تحت عنوان The Amazing Spider-Man vs. The Kingpin برای كنسول مگا درایو/ جنسیس به بازار فرستاد، آشنا نباشند. در این بازی side-scroller و پلاتفورمر، قهرمان ما باید با شماری از مشهورترین دشمنانش به رهبری کینگ پین مبارزه می‌کرد. در واقع كینگ پین مردم را متقاعد ساخته بود كه اسپایدرمن با كار گذاشتن بمبی قصد دارد شهر را نابود كند. اسپایدرمن 24 ساعت وقت داشت تا علاوه بر خنثی كردن بمب مذكور و رفع اتهام از خود، همسرش مری جین را نیز (كه در اواخر بازی ربوده می‌شد)، نجات دهد! بازی در تمام لحظات وفاداری بی‌چون و چرای خود را به ذات اسپایدرمن نشان می‌داد و یکی از برترین های تاریخه (این مقاله را بخوانید).  برای اولین بار با یک بازی مواجه بودیم که براساس قابلیت های منحصر به فرد و قدرت های فوق بشری مردعنکبوتی ساخته شده بود و به بهترین نحو از آنها بهره میگرفت. با این همه، نقطه‌ اوج بازی، نبرد نهایی آن بود یعنی جایی که اسپایدرمن باید از یک سو با کینگ پین می‌جنگید و از سویی دیگر جلوی کشته شدن همسرش «مري جين» را (که لحظه به لحظه به مرگ نزدیک‌تر می‌شد) می‌گرفت (ونوم در مراحل قبلی مری جین را دزدیده و به کینگ پین تحویل داده بود). این نبرد نفس‌گیر هنوز هم یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین مبارزات تاریخ باز‌‌ی‌های ویدئویی به شمار می‌رود. شما باید با کینگ پین زد و خورد میکردید (اگه یه مشت بهتون میزد تا انتهای صفحه شوت میشدید!) و همزمان به بخش بالایی زنجیری که داشت پایین می آمد، تار میزدید تا جلوی افتادن تدریجی مری جین به داخل مخزن اسید را بگیرید! اما تار شما فقط چند ثانیه باقی میموند و دوباره باید دست به کار میشدید تا مری جین کشته نشه! واقعا سخت بود چون  باید مدل خاصی به کینگ پین ضربه میزدید تا بهش اصابت میکرد (با لگد باید میزدید وسط اون کله ی طاسش!). میتونید ویدئوی این نبرد رو در اینجا دانلود کنید.

 

مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2024

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 باس فایت (BOSS FIGHT) برتر در بازی های مردعنکبوتی + ویدئو

10 قدرت و قابلیت منحصر به فرد مردعنکبوتی که فقط در دنیای گیم از او دیده ایم!

15 بازی برتر مرد عنكبوتی

15 بازی برتر سبك "بزن بزن" (BEAT 'EM UP)

سخت ترین باس فایت ها در بازی های کمیک بوکی

رتبه بندی باس فایت های بازی اسپایدرمن 2 (کنسول PS5) + لینک دانلود و تماشا

نگاهی به دشمنان مرد عنکبوتی که در فیلم های سم ریمی نبودند ولی در بازی آنها حضور داشتند!

رتبه بندی باس فایت های بازی اسپایدرمن PS4

10 بازی برتری که به شما اجازه میدهند به جای دشمنان مردعنکبوتی بازی کنید!

ایستراگ (EASTER EGG) ها، ارجاعات، اشارات و نکات پنهان بازی "مردعنکبوتی 2"

10 ماموریت فرعی برتر در بازی اسپایدرمن 2

رتبه بندی ضربات و قابلیت های پیتر پارکر در بازی "مارول اسپایدرمن 2"

رتبه بندی ضربات و قابلیت های مایلز مورالز در بازی "مارول اسپایدرمن 2"

نقد و بررسی بازی مردعنکبوتی 2

کمیک مقدمه بازی "مردعنکبوتی 2" (MARVEL'S SPIDER-MAN 2) ترجمه شد + لینک دانلود

10 کمیکی که الهام‌بخش بازی MARVEL'S SPIDER-MAN 2 بوده اند

10 دشمنی که میخواهیم در بازی مردعنکبوتی 3 ببینیم!

رازهای بازی اسپایدرمن ps4 که ازشون خبر نداشتید!

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات جدیدترین بازی مردعنکبوتی

10 ایستراگ (EASTER EGG) باحال در بازی های مردعنکبوتی

ایستراگ (EASTER EGG) ها و اشارات مخفی بازی "مرد عنکبوتی: مایلز مورالز"

نقد بازی های مرد عنکبوتی

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

The Red Spider Skull
#1 The Red Spider Skull 1402-11-15 14:35
مقاله که مثل همیشه عالی بود
مو لای درزش نمیرفت، با اون قلم شیوای شما :-)
نقل قول کردن
The Red Spider Skull
#2 The Red Spider Skull 1402-11-15 14:36
و کاملا باهاتون مافقم که باس فایت نهایی بازی ps1 یک کابوس وحشتناک بود که هنوزم واسه من استرس آوره
باید اون دوران زندگی میکردی و این بازی رو تو زمان خودش تجربه میکردی که متوجه منظورم بشید
نقل قول کردن
OK
#3 OK 1402-11-15 14:53
ممنون از این تاپ تن فوق العاده جذاب
خواهشا مقاله ای با موضوع باس های برتر بازی های اسپایدرمن بنویسید
نقل قول کردن
The Spectacular Burmun
#4 The Spectacular Burmun 1402-11-15 15:17
این مقاله دیگه اصل جنسه!یعنی اگه قبلا فقط واسه یه گیم رو رتبه بندی میکردین،الان همه رو دور هم جمع کردین.
آشنایی با هیچ کدوم ندارم.ولی فکر میکنم و حسم اینه که نبرد ونوم با ولورین و الکترو،بلک اسپایدر با کریون و مردان عنکبوتی علیه ونوم و مبارزه با مستر نگاتیو خیلی باحال باشن(البته احساس نباید کرد،با توضیحات آقای ترابی باید مطمئن بود)
تشکر میکنم بابت نگارش مقاله.
نقل قول کردن
رض
#5 رض 1402-11-15 17:33
مقاله عالی بود خدا قوت
شماره ۱۰ موافقم مخصوصا اون بخش مربوط به مرد عنکبوتی نوار
شماره ۹ من خودم عاشق این باسفایت هستم به نظرم بعد از باسفایت نهایی بازی مارولز اسپایدرمن ۱ که مبارزه با دکتر اختاپوس بود این بهترین باسفایت بازی های مرد عنکبوتی بود
شماره ۸ مبارزه با سیلور سیبل آنچنان سخت نبود ولی مبارزه با کله چکشی پدر آدمو درمیاره
۷ _ مرد عنکبوتی ۳ رو تا حالا کامل نکردم پس نظری ندارم
۶_ ولورین زیاد طاقت فرسا نبود ولی الکترو رو یادمه بچه بودم خیلی سرش فشار میخوردم و فقط فحش میدادم
۵_ مستر نگاتیو زیاد سخت نبود همون بار اول میشد شکستش داد
۴_ کلا کریون حریف سرسختی بود تو اون باسفایتی که باید با ونوم شکستش می‌دادیم هم خیلی سخت بود شکست دادنش
۳_ این بازی هم تا حالا تموم نکردم
۲_ بچه بودم خیلی استرس میگرفتم سر این مرحله هربارم میخوردم به در و دیوار اخرش عقب میموندم دکتر اختاپوس منو میکشت ولی آخرش به هر سختی بود تمومش کردم
۱_ این بازی رو که نزدیک به ۷ سال طول کشید تا تمومش کنم ۱ سالم فقط تو همین مبارزه با کینگ پین موندم
بازم ممنون بابت مقاله دس خوش
نقل قول کردن
Sina3
#6 Sina3 1402-11-15 17:48
یکی از بهترین مقاله های سایت خیلی ممنون برای مقاله
اقای ترابی به نظر شما سخت ترین بازی مرد عنکبوتی کدومه ؟ به نظر من مرد عنکبوتی و مردان ایکس با مرد عنکبوتی علیه کینگ پین
نقل قول کردن
Hellblazer
#7 Hellblazer 1402-11-15 22:07
خداقوت آقای ترابی؛ خیلی جذاب و خوندنی بود.
نقل قول کردن
مونتانا
#8 مونتانا 1402-11-15 22:41
با تشکر فراوان برای این مقاله زیبا
من فقط ۵ مورد از باس های مقاله رو تجربه کردم و کریون با کارنیج خیلی سخت بودن (مخصوصا کارنیج ) اون دکتر اختاپوسه هم خیلی استرس داشتم سرش ولی با یکم تمرکز میشه شکستش داد البته به نظرم میتونستین جای مستر نگاتیو دکتر اختاپوس توی مارولز اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بزارید به هر حال امید وارم یک روز بتونم همه موارد لیست رو تجربه کنم
با سپاس
نقل قول کردن
رض
#9 رض 1402-11-15 23:15
به نقل از Sina3:
یکی از بهترین مقاله های سایت خیلی ممنون برای مقاله
اقای ترابی به نظر شما سخت ترین بازی مرد عنکبوتی کدومه ؟ به نظر من مرد عنکبوتی و مردان ایکس با مرد عنکبوتی علیه کینگ پین

بازی مرد عنکبوتی و مردان ایکس همون نبود که مرد عنکبوتی باید مردان ایکس رو از دست دشمنشون نجات میداد و فقط برای حمله میتونست تار بزنه ؟ اگه منظورت اون باشه که گمونم کمتر کسی تو دنیا تونسته تمومش کنه من فقط ۳ مرحله تونستم پیش برم دیگه نتونستم
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1402-11-16 13:44
به نقل از Sina3:

اقای ترابی به نظر شما سخت ترین بازی مرد عنکبوتی کدومه ؟ به نظر من مرد عنکبوتی و مردان ایکس با مرد عنکبوتی علیه کینگ پین

مردعنکبوتی علیه کینگ پین بازی سختی میتونه باشه ولی قلق داره. من خودم سر غول آخر بازی (کینگ پین) خیلی معطل شدم چون نمیدونستم که میشه از سقوط مری جین با شلیک تار به زنجیر جلوگیری کرد ولی وقتی یاد گرفتم برام راحت شد. غول هاش رو هم اگه قلق رو بلد باشی راحته (مثلا الکترو و لیزارد رو با نشستن جلوشون میشه به راحتی شکست داد و ...)
ولی بازی اسپایدرمن ایکس من که تو سگا جنسیس رفتم واقعا سخته. البته من این بازی رو تا اخرش رفتم که کار واقعا طاقت فرسایی بود چون اون موقع چیزی به نام save وجود نداشت واگر جونت تموم میشد دوباره همه چی از اول! نمیدونم قبلاً تو سایت گفتم یا تو مجله "بازی رایانه" اینو ولی ما به صورت خانوادگی رفتیم! یعنی من مراحل مربوط به اسپایدرمن رو میرفتم، خواهرم مراحل مربوط به استورم و برادرم که یه گیمر بسیار قهاره، مراحل ولورین و گمبیت و سایکلاپس رو میرفت! غول آخر بازی، آرکیده که سوار یه رباته و باید با اسپایدرمن شکستش بدی. یادمه فقط یه بار بهش رسیدیم که اگه نمیتونستم شکستش بدم زحمات همه از بین میرفت ولی زدمش و بازی تموم شد که تجربه فوق العاده ای بود. البته بنظرم غول های اسپایدرمن تو این بازی که راینو و کارنیج بودن زیاد سخت نبودن. ولی خود مراحل بازی واقعا سخت بودن.
بازی "کارنیج حداکثر" هم واقعا سخت بود. یادم نمیاد که اون دوران تونسته باشم تا تهش برم. بازی سبک beat em up بود و ما اون موقع خوراکمون این سبک بازی ها بود (مثل streets of rage و final fight و ...) ولی این بازی رو هر کاری میکردی و هرچقدر هم که ماهر بودی نمیشد به غول آخرش برسی که بنظرم خیلی عجیب بود چون این سبک بازی ها طبیعتا نباید جوری درست بشن که اینقدر سخت باشن! بعدا تو pc و با emulator که امکان save بازی رو میداد تونستم بازی رو تموم کنم.
بازی سخت دیگه به نظرم اسپایدرمن 3 برای ps3 که من بازی میکردم . نمیدونم چرا ولی برای من حتی گاهی شکست دادن اغلب دشمنان معمولی هم سخت بود و جونم تموم میشد! حالا غول هاش مثل کریون که بماند ...
کلا بازی واقعا اعصاب خرد کنی بود ...
هنوزم که هنوزه دوست ندارم دوباره تجربه اش کنم.
غول آخر بازی edge of time هم به نظرم سخت بود.
و البته اونایی که تو این مقاله اشاره شد هم سخت هستن
ولی در کل بازی های اسپایدرمن سخت نیستن مگه اونایی که اغلب تو دهه ی 90 میلادی اومدن و چون از نظر level design مشکل داشتن، سخت بودن
نقل قول کردن
Sina3
#11 Sina3 1402-11-16 18:01
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:

اقای ترابی به نظر شما سخت ترین بازی مرد عنکبوتی کدومه ؟ به نظر من مرد عنکبوتی و مردان ایکس با مرد عنکبوتی علیه کینگ پین

مردعنکبوتی علیه کینگ پین بازی سختی میتونه باشه ولی قلق داره. من خودم سر غول آخر بازی (کینگ پین) خیلی معطل شدم چون نمیدونستم که میشه از سقوط مری جین با شلیک تار به زنجیر جلوگیری کرد ولی وقتی یاد گرفتم برام راحت شد. غول هاش رو هم اگه قلق رو بلد باشی راحته (مثلا الکترو و لیزارد رو با نشستن جلوشون میشه به راحتی شکست داد و ...)
ولی بازی اسپایدرمن ایکس من که تو سگا جنسیس رفتم واقعا سخته. البته من این بازی رو تا اخرش رفتم که کار واقعا طاقت فرسایی بود چون اون موقع چیزی به نام save وجود نداشت واگر جونت تموم میشد دوباره همه چی از اول! نمیدونم قبلاً تو سایت گفتم یا تو مجله "بازی رایانه" اینو ولی ما به صورت خانوادگی رفتیم! یعنی من مراحل مربوط به اسپایدرمن رو میرفتم، خواهرم مراحل مربوط به استورم و برادرم که یه گیمر بسیار قهاره، مراحل ولورین و گمبیت و سایکلاپس رو میرفت! غول آخر بازی، آرکیده که سوار یه رباته و باید با اسپایدرمن شکستش بدی. یادمه فقط یه بار بهش رسیدیم که اگه نمیتونستم شکستش بدم زحمات همه از بین میرفت ولی زدمش و بازی تموم شد که تجربه فوق العاده ای بود. البته بنظرم غول های اسپایدرمن تو این بازی که راینو و کارنیج بودن زیاد سخت نبودن. ولی خود مراحل بازی واقعا سخت بودن.
بازی "کارنیج حداکثر" هم واقعا سخت بود. یادم نمیاد که اون دوران تونسته باشم تا تهش برم. بازی سبک beat em up بود و ما اون موقع خوراکمون این سبک بازی ها بود (مثل streets of rage و final fight و ...) ولی این بازی رو هر کاری میکردی و هرچقدر هم که ماهر بودی نمیشد به غول آخرش برسی که بنظرم خیلی عجیب بود چون این سبک بازی ها طبیعتا نباید جوری درست بشن که اینقدر سخت باشن! بعدا تو pc و با emulator که امکان save بازی رو میداد تونستم بازی رو تموم کنم.
بازی سخت دیگه به نظرم اسپایدرمن 3 برای ps3 که من بازی میکردم . نمیدونم چرا ولی برای من حتی گاهی شکست دادن اغلب دشمنان معمولی هم سخت بود و جونم تموم میشد! حالا غول هاش مثل کریون که بماند ...
کلا بازی واقعا اعصاب خرد کنی بود ...
هنوزم که هنوزه دوست ندارم دوباره تجربه اش کنم.
غول آخر بازی edge of time هم به نظرم سخت بود.
و البته اونایی که تو این مقاله اشاره شد هم سخت هستن
ولی در کل بازی های اسپایدرمن سخت نیستن مگه اونایی که اغلب تو دهه ی 90 میلادی اومدن و چون از نظر level design مشکل داشتن، سخت بودن

ممنون برای پاسخ گوییتون
بله یه چند تا از قلق های بازی مرد عنکبوتی علیه کینگ پین رو بلد بودم ( فکر کنم مرد شنی هم با استفاده از آب باید شکست میدادیم تو اون پارکه ) ولی باز بیشتر از مرحله ونوم نتونستم برم بعد یه مدت بیخیال شدم .
واقعا تونستی بازی اسپایدرمن ایکس من رو تموم کنی ؟ اگه اینجوری واقعا دست مریزاد ولی کلا بازی های دهه نود اسپایدرمن خیلی سخت بودن مثلا همین حداکثر کارنیج یا اون بازی که بر اساس کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی درست شده بود .
نقل قول کردن
Sina3
#12 Sina3 1402-11-16 18:05
به نقل از رض:
به نقل از Sina3:
یکی از بهترین مقاله های سایت خیلی ممنون برای مقاله
اقای ترابی به نظر شما سخت ترین بازی مرد عنکبوتی کدومه ؟ به نظر من مرد عنکبوتی و مردان ایکس با مرد عنکبوتی علیه کینگ پین

بازی مرد عنکبوتی و مردان ایکس همون نبود که مرد عنکبوتی باید مردان ایکس رو از دست دشمنشون نجات میداد و فقط برای حمله میتونست تار بزنه ؟ اگه منظورت اون باشه که گمونم کمتر کسی تو دنیا تونسته تمومش کنه من فقط ۳ مرحله تونستم پیش برم دیگه نتونستم

دقیقا منظورم همونه :lol:
نقل قول کردن
مونتانا
#13 مونتانا 1402-11-16 20:19
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:

اقای ترابی به نظر شما سخت ترین بازی مرد عنکبوتی کدومه ؟ به نظر من مرد عنکبوتی و مردان ایکس با مرد عنکبوتی علیه کینگ پین

مردعنکبوتی علیه کینگ پین بازی سختی میتونه باشه ولی قلق داره. من خودم سر غول آخر بازی (کینگ پین) خیلی معطل شدم چون نمیدونستم که میشه از سقوط مری جین با شلیک تار به زنجیر جلوگیری کرد ولی وقتی یاد گرفتم برام راحت شد. غول هاش رو هم اگه قلق رو بلد باشی راحته (مثلا الکترو و لیزارد رو با نشستن جلوشون میشه به راحتی شکست داد و ...)
ولی بازی اسپایدرمن ایکس من که تو سگا جنسیس رفتم واقعا سخته. البته من این بازی رو تا اخرش رفتم که کار واقعا طاقت فرسایی بود چون اون موقع چیزی به نام save وجود نداشت واگر جونت تموم میشد دوباره همه چی از اول! نمیدونم قبلاً تو سایت گفتم یا تو مجله "بازی رایانه" اینو ولی ما به صورت خانوادگی رفتیم! یعنی من مراحل مربوط به اسپایدرمن رو میرفتم، خواهرم مراحل مربوط به استورم و برادرم که یه گیمر بسیار قهاره، مراحل ولورین و گمبیت و سایکلاپس رو میرفت! غول آخر بازی، آرکیده که سوار یه رباته و باید با اسپایدرمن شکستش بدی. یادمه فقط یه بار بهش رسیدیم که اگه نمیتونستم شکستش بدم زحمات همه از بین میرفت ولی زدمش و بازی تموم شد که تجربه فوق العاده ای بود. البته بنظرم غول های اسپایدرمن تو این بازی که راینو و کارنیج بودن زیاد سخت نبودن. ولی خود مراحل بازی واقعا سخت بودن.
بازی "کارنیج حداکثر" هم واقعا سخت بود. یادم نمیاد که اون دوران تونسته باشم تا تهش برم. بازی سبک beat em up بود و ما اون موقع خوراکمون این سبک بازی ها بود (مثل streets of rage و final fight و ...) ولی این بازی رو هر کاری میکردی و هرچقدر هم که ماهر بودی نمیشد به غول آخرش برسی که بنظرم خیلی عجیب بود چون این سبک بازی ها طبیعتا نباید جوری درست بشن که اینقدر سخت باشن! بعدا تو pc و با emulator که امکان save بازی رو میداد تونستم بازی رو تموم کنم.
بازی سخت دیگه به نظرم اسپایدرمن 3 برای ps3 که من بازی میکردم . نمیدونم چرا ولی برای من حتی گاهی شکست دادن اغلب دشمنان معمولی هم سخت بود و جونم تموم میشد! حالا غول هاش مثل کریون که بماند ...
کلا بازی واقعا اعصاب خرد کنی بود ...
هنوزم که هنوزه دوست ندارم دوباره تجربه اش کنم.
غول آخر بازی edge of time هم به نظرم سخت بود.
و البته اونایی که تو این مقاله اشاره شد هم سخت هستن
ولی در کل بازی های اسپایدرمن سخت نیستن مگه اونایی که اغلب تو دهه ی 90 میلادی اومدن و چون از نظر level design مشکل داشتن، سخت بودن

ممنون برای پاسخ گوییتون
بله یه چند تا از قلق های بازی مرد عنکبوتی علیه کینگ پین رو بلد بودم ( فکر کنم مرد شنی هم با استفاده از آب باید شکست میدادیم تو اون پارکه ) ولی باز بیشتر از مرحله ونوم نتونستم برم بعد یه مدت بیخیال شدم .
واقعا تونستی بازی اسپایدرمن ایکس من رو تموم کنی ؟ اگه اینجوری واقعا دست مریزاد ولی کلا بازی های دهه نود اسپایدرمن خیلی سخت بودن مثلا همین حداکثر کارنیج یا اون بازی که بر اساس کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی درست شده بود .

حق با توئه بازی های مرد عنکبوتی تو دهه نود خیلی سخت بودن ولی به نظر من از بازی های امروزیش چالش برانگیز تر بودن مثلا تو همین باسفایت های بازی جدید مرد عنکبوتی ۲ ۲۰۲۳ رو با چند بار باختن میشه تمومش کرد ولی باسفایت های قدیمی مثل کارنیج خیلی سخت بودن و باید چند وقت برای تموم کردنش وقت میزاشتی تازه قابلیت سیو هم وجود نداشت همین باعث میشد خیلی احتیاط کنی که یه وقت نمیری و به نظر من همین خیلی جذابش میکرد
نقل قول کردن
mtm
#14 mtm 1402-11-17 01:32
به نقل از مونتانا:
البته به نظرم میتونستین جای مستر نگاتیو دکتر اختاپوس توی مارولز اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بزارید
با سپاس

راست میگید
مستر نگاتیو کلا سخت نبود
باید عوضش کنم
ولی دکتر اختاپوس زیاد سخت نبود
فکر کنم نبرد نهایی بازی spiderman the movie رو بزارم
همونی که با گرین‌گابلین بود
بنظرم سخت بود!
البته بقیه دوستان هم‌میتونن پیشنهاد بدن
نقل قول کردن
E-spider
#15 E-spider 1402-11-17 06:40
به نقل از mtm:
به نقل از مونتانا:
البته به نظرم میتونستین جای مستر نگاتیو دکتر اختاپوس توی مارولز اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بزارید
با سپاس

راست میگید
مستر نگاتیو کلا سخت نبود
باید عوضش کنم
ولی دکتر اختاپوس زیاد سخت نبود
فکر کنم نبرد نهایی بازی spiderman the movie رو بزارم
همونی که با گرین‌گابلین بود
بنظرم سخت بود!
البته بقیه دوستان هم‌میتونن پیشنهاد بدن

استاد ممنونم ازتون بابت رفتار تعاملی بسیار خوبتون با کاربران سایت
من بنظرم مبارزه با کینگ پین تو بازی امیزینگ اسپایدرمن 2 هم خیلی سخت بود
نقل قول کردن
شایان رحیمی
#16 شایان رحیمی 1402-11-17 06:47
به نقل از mtm:
به نقل از مونتانا:
البته به نظرم میتونستین جای مستر نگاتیو دکتر اختاپوس توی مارولز اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بزارید
با سپاس

راست میگید
مستر نگاتیو کلا سخت نبود
باید عوضش کنم
ولی دکتر اختاپوس زیاد سخت نبود
فکر کنم نبرد نهایی بازی spiderman the movie رو بزارم
همونی که با گرین‌گابلین بود
بنظرم سخت بود!
البته بقیه دوستان هم‌میتونن پیشنهاد بدن

به نظرم اون بخش التیمیت اسپایدرمن در دنیا های از هم گسیخته که با ددپول بود هم سخت و جالب بود
نقل قول کردن
Sina3
#17 Sina3 1402-11-17 13:33
به نقل از مونتانا:
به نقل از Sina3:
به نقل از mtm:
به نقل از Sina3:

اقای ترابی به نظر شما سخت ترین بازی مرد عنکبوتی کدومه ؟ به نظر من مرد عنکبوتی و مردان ایکس با مرد عنکبوتی علیه کینگ پین

مردعنکبوتی علیه کینگ پین بازی سختی میتونه باشه ولی قلق داره. من خودم سر غول آخر بازی (کینگ پین) خیلی معطل شدم چون نمیدونستم که میشه از سقوط مری جین با شلیک تار به زنجیر جلوگیری کرد ولی وقتی یاد گرفتم برام راحت شد. غول هاش رو هم اگه قلق رو بلد باشی راحته (مثلا الکترو و لیزارد رو با نشستن جلوشون میشه به راحتی شکست داد و ...)
ولی بازی اسپایدرمن ایکس من که تو سگا جنسیس رفتم واقعا سخته. البته من این بازی رو تا اخرش رفتم که کار واقعا طاقت فرسایی بود چون اون موقع چیزی به نام save وجود نداشت واگر جونت تموم میشد دوباره همه چی از اول! نمیدونم قبلاً تو سایت گفتم یا تو مجله "بازی رایانه" اینو ولی ما به صورت خانوادگی رفتیم! یعنی من مراحل مربوط به اسپایدرمن رو میرفتم، خواهرم مراحل مربوط به استورم و برادرم که یه گیمر بسیار قهاره، مراحل ولورین و گمبیت و سایکلاپس رو میرفت! غول آخر بازی، آرکیده که سوار یه رباته و باید با اسپایدرمن شکستش بدی. یادمه فقط یه بار بهش رسیدیم که اگه نمیتونستم شکستش بدم زحمات همه از بین میرفت ولی زدمش و بازی تموم شد که تجربه فوق العاده ای بود. البته بنظرم غول های اسپایدرمن تو این بازی که راینو و کارنیج بودن زیاد سخت نبودن. ولی خود مراحل بازی واقعا سخت بودن.
بازی "کارنیج حداکثر" هم واقعا سخت بود. یادم نمیاد که اون دوران تونسته باشم تا تهش برم. بازی سبک beat em up بود و ما اون موقع خوراکمون این سبک بازی ها بود (مثل streets of rage و final fight و ...) ولی این بازی رو هر کاری میکردی و هرچقدر هم که ماهر بودی نمیشد به غول آخرش برسی که بنظرم خیلی عجیب بود چون این سبک بازی ها طبیعتا نباید جوری درست بشن که اینقدر سخت باشن! بعدا تو pc و با emulator که امکان save بازی رو میداد تونستم بازی رو تموم کنم.
بازی سخت دیگه به نظرم اسپایدرمن 3 برای ps3 که من بازی میکردم . نمیدونم چرا ولی برای من حتی گاهی شکست دادن اغلب دشمنان معمولی هم سخت بود و جونم تموم میشد! حالا غول هاش مثل کریون که بماند ...
کلا بازی واقعا اعصاب خرد کنی بود ...
هنوزم که هنوزه دوست ندارم دوباره تجربه اش کنم.
غول آخر بازی edge of time هم به نظرم سخت بود.
و البته اونایی که تو این مقاله اشاره شد هم سخت هستن
ولی در کل بازی های اسپایدرمن سخت نیستن مگه اونایی که اغلب تو دهه ی 90 میلادی اومدن و چون از نظر level design مشکل داشتن، سخت بودن

ممنون برای پاسخ گوییتون
بله یه چند تا از قلق های بازی مرد عنکبوتی علیه کینگ پین رو بلد بودم ( فکر کنم مرد شنی هم با استفاده از آب باید شکست میدادیم تو اون پارکه ) ولی باز بیشتر از مرحله ونوم نتونستم برم بعد یه مدت بیخیال شدم .
واقعا تونستی بازی اسپایدرمن ایکس من رو تموم کنی ؟ اگه اینجوری واقعا دست مریزاد ولی کلا بازی های دهه نود اسپایدرمن خیلی سخت بودن مثلا همین حداکثر کارنیج یا اون بازی که بر اساس کارتون مرد عنکبوتی مجموعه کارتونی درست شده بود .

حق با توئه بازی های مرد عنکبوتی تو دهه نود خیلی سخت بودن ولی به نظر من از بازی های امروزیش چالش برانگیز تر بودن مثلا تو همین باسفایت های بازی جدید مرد عنکبوتی ۲ ۲۰۲۳ رو با چند بار باختن میشه تمومش کرد ولی باسفایت های قدیمی مثل کارنیج خیلی سخت بودن و باید چند وقت برای تموم کردنش وقت میزاشتی تازه قابلیت سیو هم وجود نداشت همین باعث میشد خیلی احتیاط کنی که یه وقت نمیری و به نظر من همین خیلی جذابش میکرد

خدایی راست میگی مثلا ما تو بازی های جدید اسپایدرمن اصلا برامون مهم نیست که بمیریم چون میتونیم از اون جایی که مردیم دوباره شروع کنیم ولی تو بازی های قدیمی اگه میباختیم یا میمردیم اصلا همچین چیزی وجود نداشت و دوباره باید همه چیز رو از اول شروع میکردیم و ...
نقل قول کردن
فن اسپایدی
#18 فن اسپایدی 1402-11-19 21:37
از نظر من مستریوی Muc بهترین بود چون هم بازیگرش عالی بود و هم واقعا پتانسیول کامل برای یک شرور رو داشت :D
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1402-11-19 23:52
به نقل از فن اسپایدی:
از نظر من مستریوی Muc بهترین بود چون هم بازیگرش عالی بود و هم واقعا پتانسیول کامل برای یک شرور رو داشت :D

فک کنم جای اشتباهی نظر دادی
باید تو صفحه اقتباس های میستریو این نظرو میذاشتی
نقل قول کردن
mtm
#20 mtm 1402-12-21 12:21
به نقل از mtm:
به نقل از مونتانا:
البته به نظرم میتونستین جای مستر نگاتیو دکتر اختاپوس توی مارولز اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بزارید
با سپاس

راست میگید
مستر نگاتیو کلا سخت نبود
باید عوضش کنم
ولی دکتر اختاپوس زیاد سخت نبود
فکر کنم نبرد نهایی بازی spiderman the movie رو بزارم
همونی که با گرین‌گابلین بود
بنظرم سخت بود!
البته بقیه دوستان هم‌میتونن پیشنهاد بدن

مقاله آپدیت شد!
به جای مبارزه با مستر نگاتیو (شماره 5)، مبارزه نهایی با دکتر اختاپوس تو بازی اسپایدرمن 2 رو قرار دادم
نقل قول کردن
Ali  khodaparast
#21 Ali khodaparast 1402-12-21 12:58
سلام خسته نباشید کاربر جدید هستم. نظری ندارم . کلا اصلا بلد نیستم نظر بدم چون خیلی چرت و پرت مینویسم و دانش و معلوماتی ندارم. فقط خواستم ازتون تشکر کنم بابت اینکه بهترین سایت هستید
نقل قول کردن
روزی روزگاری هالیوود
#22 روزی روزگاری هالیوود 1402-12-24 15:06
به نقل از mtm:
به نقل از mtm:
به نقل از مونتانا:
البته به نظرم میتونستین جای مستر نگاتیو دکتر اختاپوس توی مارولز اسپایدرمن ۲۰۱۸ رو بزارید
با سپاس

راست میگید
مستر نگاتیو کلا سخت نبود
باید عوضش کنم
ولی دکتر اختاپوس زیاد سخت نبود
فکر کنم نبرد نهایی بازی spiderman the movie رو بزارم
همونی که با گرین‌گابلین بود
بنظرم سخت بود!
البته بقیه دوستان هم‌میتونن پیشنهاد بدن

مقاله آپدیت شد!
به جای مبارزه با مستر نگاتیو (شماره 5)، مبارزه نهایی با دکتر اختاپوس تو بازی اسپایدرمن 2 رو قرار دادم

برخلاف دیگر سایتها که وقتی مقاله ای مینویسن دیگه باهاش کاری ندارن ولی شما چون با قلبتون مطلب مینویسید بارها برمیگردید و اصلاح میکنید یا بهش اضافه میکنید تا تکمیل بشه
ضمنا به نظرات کاربران هم اهمیت میدین
خوب کردید ایتم مستر مگاتیو رو جایگزین کردین
الان مقاله بهتر شده
نقل قول کردن
YATAI
#23 YATAI 1403-01-07 03:23
مقاله بسیار عالی بود، ولی بنظرم باس فایت های اسپایدرمن ۳ توبی مگوایر واقعا سخت بودن! خودم همین چند وقت پیش بازیش کردم و هم حوصله سر بر بود و هم سخت، یعنی هر چی میزدمشون جونشون کم نمیشد :D
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

گرین گابلین

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

کمیک امپراتوری مخفی

توطئه کلونی

دنیای ونومی

41

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

26

15

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

006

 

0010

21

31

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

48

45