10 حقیقت مهمی که باید درباره «رتیل» (Tarantula) بدانید

آنتونیو میگل رودریگوئز 10 حقیقت مهمی که باید درباره میگوئل رتیل (Tarantula) بدانید ترانچولا حقایق تاریخچه ترنچولا fact رودریگز

در این مقاله شما را با یکی دیگر از دشمنان کلاسیک و مهم تاریخ مرد عنکبوتی آشنا میکنیم.

 «رتیل» در حقیقت یك تروریست اهل آمریكای جنوبی بود كه به آمریكا آمد و جنایتكار شد. او با اتكا به چكمه های نوك تیز و زهر آلودش بارها با اسپایدرمن جنگید و شكست خورد. سپس نزد شركتی به نام Brand Corporation رفت تا به نیروهای فوق بشری دست یابد اما در عوض به عنكبوتی غول پیكر تبدیل شد و در نبرد با اسپایدرمن جانش را از دست داد. پس از مرگ او چند فرد خبیث دیگر با نام رتیل در كمیك های مارول حضور داشته اند. اینک در این مقاله از صفر تا صد این شخصیت را براتون توضیح میدهیم!

 

1- ایده شخصیت رتیل از کجا آمد؟

اولین کمیک رتیل

رتیل در شماره 134 از کمیک "مرد عنکبوتی شگفت انگیز" (جولای 1974) خلق شد، توسط نویسنده ای به نام «جری کان وی» و طراحی به نام «راس اندرو» که هر دو از بزرگان تاریخ کمیک بوک های مرد عنکبوتی به حساب میان (البته قبلش هم مارول یک خبیث بسیار گمنام در دهه 60 میلادی به همین نام داشت که یک کابوی خبیث بود. عکسش اینجاست). جری کان وی چند سال پیش درباره خلقت این شخصیت گفت: "در دهه 70 میلادی حسی بود حاکی از اینکه ما یعنی کشور آمریکا داریم از رژیم های سرکوب گر که در آمریکای جنوبی در قدرت بودند حمایت میکنیم و حتی در مورد کشور شیلی داشتیم از سرگونی دولتی که با رای دموکراتیک مردم انتخاب شده بود حمایت میکردیم. پس در چنین فضایی میشد گفت که شخصیتی مثل رتیل ذاتاً ریشه های سیاسی داشت. ولی دلیل اصلی که من میخواستم این شخصیت را خلق کنم و داستانش را بنویسم چیزی بود که دوست نویسنده ام، «دان گلات» (Don Glut) بهم گفت. او آن موقع برای مارول مینوشت و یک بار از من پرسید: "چرا قهرمانانی از کشورهای کوچک مثلا از کشورهای جهان سوم یا کشورهای اروپایی نداریم؟ مثلا کاپیتان کرواسی یا کاپیتان صرب؟". ما با هم خندیدیم و .. ولی از این ایده واقعا خوشم اومد. با خودم گفتم مگه آمریکا ابرقهرمان ملی خودش به نام استیو راجرز را نداشت؟ پس چرا کشورهای دیگر نداشته باشند؟ بنابراین به ایده رتیل رسیدم که نوعی شخصیت میهن پرست برای حکومتی دیکتاتوری در کشوری خیالی در آمریکای جنوبی به نام «دلوادیا» (Delvadia) بود. او در واقع معادل کاپیتان آمریکا در کشور دلوادیا بود. ظاهرش رو هم به صورت کاستومی قرمز رنگ و با لوگوی رتیل مانند سیاه رنگی روی سینه طراحی کردیم که در نوک چکمه هایش میخ های تیزی که آلوده به سم مهلکی بودند، قرار داشت.

 

2- سرگذشت و نحوه تبدیل شدن به یک شخصیت خبیث

اولین و اصلی ترین «رتیل» در دنیای کمیک بوک های مارول «آنتونیو میگل رودریگز» (Antonio Miguel Rodriguez) نام دارد که بیشتر با نام «آنتوان» صدا زده میشود. او یک تروریست انقلابی در کشوری کوچک و خیالی در آمریکای جنوبی به نام "دِلوادیا" بود ولی پس از اینکه یک نگهبان رو حین سرقت و بدون دلیل قانع کننده ای به قتل رساند، از سازمانی که برایش کار میکرد اخراج شد.

سرگذشت رتیل

ترانچولا کمیک

آنتوان از اینجا به بعد بود که رفت به سمت حکومت فاشیستی/دیکتاتوری کشورش و  از سوی حکومت هویت رتیل را دریافت کرد و تبدیل شد به یک مامور دولتی و معادل کشورش برای کاپیتان آمریکا (یعنی به عنوان قهرمان ملی کشورش معرفی اش کردند)!

 ایده شخصیت رتیل از کجا آمد؟

اما بعد از مدتی اربابان دیکتاتورش از او دلسرد شدند و تصمیم گرفت به آمریکا بیاد و یک تبهکار بشه.

اولین کارش هم این بود مسافرین یک کشتی رو به گروگان بگیره ولی اسپایدرمن و پانیشر جلویش را میگیرند.

دشمن  اسپایدرمن رتیل

او سپس به کمک «شغال» از زندان فرار کرد. شغال به دنبال گرفتن انتقام از مرد عنکبوتی بود و از رتیل خواست تا با مرد عنکبوتی بجنگه.

رتیل و شغال

بنابراین در داستان "سرگذشت کلون" که اینجا ترجمه شده شاهد بودیم که به عنوان دستیار شغال با اسپایدرمن سر جنگ داره ولی شکست خورد.

مرد عنکبوتی و رتیل 

او سپس توسط خبیثی به نام «لایت مستر» استخدام شد تا به «کریون شکارچی» در فعالیت های تبهکارانه اش کمک کنه ولی باز هم اسپایدرمن شکستش داد. یک بار هم کاپیتان آمریکا حسابش را رسید.

کاپیتان آمریکا رتیل 

 

3- تبدیل شدن به یک هیولا  و مرگ

یک بار یکی از شعبات شرکت خبیث "راکسان" به نام شرکت Brand، رتیل را استخدام کرد تا یک خبرچین را ساکت کند ولی باز هم اسپایدرمن جلویش را گرفت. شرکت Brand سپس بهش دستور داد تا اسپایدرمن رو بکشه و برای این کار تصمیم گرفتند بهش قدرت های عنکبوتی مانند اهدا کنند. بنابراین یک سرم جهش زا بهش تزریق شد و در یک سلول الکترولیتی قرارش دادند. اما خبیثی دیگر به نام «ویلو دِ ویسپ» (Will o’ the Wisp) که داشت به طور همزمان با مرد عنکبوتی در آنجا نبرد میکرد، به طور تصادفی این فرآیند را مختل کرد و در نتیجه رتیل شروع کرد به تبدیل شدن به یک موجود عنکبوتی عظیم الجثه و هیولا مانند !

هیولای رتیل

او در نهایت به خلیج جامائیکا سقوط کرد ولی زنده موند و جهش یافتگی اش تشدید شد و سپس با اسپایدرمن در بالای یک ساختمان بلند جنگید. او که بسیار از اینکه به یک هیولا تبدیل شده ترسیده بود پرید پایین و هنگام سقوط فریاد زنان از پلیس ها خواست تا بهش شلیک کنند و اینجوری سقوط کرد و کشته شد:

مرگ رتیل

مرگ ترانچولا

 

4- بازگشت به صورت یک کلون

سالهای سال رتیل اریجینال در دنیای کمیک بوک مرده بود تا اینکه در رویداد "توطئه کلونی" که اینجا به صورت کامل ترجمه شده است دیدیم که شغال (بن رایلی) بسیاری از شخصیت های خبیث و غیر خبیث مرده را به صورت کلون زنده کرده است که یکی از آنها همین آقای آنتوان رودریگز بود. او درگیر مبارزه ای با دیگر ابرشرورهای کلون شده بود. تا اینکه او نیز مثل بسیاری از این کلون ها بدنش شروع کرد به متلاشی شدن:

کلون رتیل 

 

5- رتیل دوم

رتیل دوم

«لوئیز آلوارز» (Luis Alvarez) دومین شخصیتی است که در دنیای کمیک بوک های مارول لقب رتیل را به خودش اختصاص داده. او نیز ریشه در کشور دلوادیا داشت و یک سروان نظامی بود و از سوی دولتش انتخاب شد تا دومین رتیل باشد. او تحت درمان های جهش زا قرار گرفت تا از نظر جسمانی ارتقا یابد. لباسسش هم تقریباً با لباس رتیل اول مو نمیزد. او سپس به آمریکا فرستاده شد تا مخالفین دولت را حذف کند و اسپایدرمن را به هم خاطر اتفاقی که برای رتیل اول افتاد بکشد. ولی اسپایدرمن او را شکست داد (لازم به ذکر است که جان واکر که آن زمان جانشین کاپیتان آمریکا شده بود، ابتدا بنا به دستوراتی که دریافت کرده بود، این رتیل را همراهی کرد ولی خیلی زود متوجه اشتباهش شد).  او سپس با «آفتاب پرست» شروع به همکاری کرد و از این به بعد به صورت مزدوری اجیر شده به تصویر کشیده شد و با امثال پانیشر جنگید اما در نهایت توسط گروهی زرهی از پارتیزان ها به نام Jury کشته شد.

 

6- رتیل سوم

  رتیل سوم

یک شخصیت ناشناس با انگیزه هایی نامشخص هم با لقب رتیل دیده شده است که اولین بار او را در "کافه بی نام و نشان" (کافه ای که اغلب ابرشرورهای سطح پایین به آن تردد دارند) دیده شد و با مرد عنکبوتی و پسر کریون شکارچی دعوا کرد. یک بار هم در کمیک های Runaways دیده شد. وقتی هم که گربه سیاه خبیث شده بود به گروه او پیوست.

شش وحشی savage six

تا اینکه در رویداد "شکار شده" (اینجا ترجمه شده) دیدیم که به دست افراد کریون یعنی تسک مستر و مورچه سیاه اسیر شده و سپس به زور به عضویت گروه "شش وحشی" (Savage Six) درآمد! این رتیل در شماره 1 از کمیک Dead Man Logan کشته شد.

 

7- رتیل چهارم

  رتیل چهارم

«جاکیندا رودریگز» (Jacinda Rodriguez) چهارمین شخصیتی است که لقب رتیل را در کمیک بوک های مارول یدک کشیده است. او دختر رتیل اریجینال یعنی آنتوان رودریگز است. جاکیندا یک مزدور است که یک بار او و همکارش به نام «ماری بتراک» استخدام شدند تا تسک مستر و دو تن دیگر را به قتل برسانند ولی ناموفق بودند. اما در داستان "هویت آزبورن" (اینجا ترجمه شده)   دیدیم که به اسپایدرمن   کمک کرد تا یک قاچاقچی محلی مواد مخدر در دلوادیا که به عنوان بدل «نورمن آزبورن» عمل میکرد را شکست دهد.

  

8- رتیل پنجم

 رتیل پنجم

«ماریا واسکِز» (Maria Vasquez) پنجمین شخصیته که از لقب رتیل استفاده کرده. او میخواست انتقام خواهر رو بگیره که در رویداد "جنگ داخلی" و در فاجعه "استامفورد" که منجر به کشته شدن عده زیادی بیگناه شد رو بگیره. او بسیار در هنرهای رزمی مهارت داره و به گروه "قهرمانان اجاره ای" تحت مدیریت «میستی نایت» پیوست. ماریا اخلاق تندی هم داره و همین باعث شد گروهش با "شیلد" به مشکل بربخوره. با «شانگ چی» هم به نوعی رابطه رومانتیک داشته و در نهایت پس از منحل شدن گروه قهرمانان اجاره ای، آن را ترک کرد.

 

9- رتیل دنیای آلتمیت (The Ultimate Tarantula)

 رتیل دنیای التمیت (The Ultimate Tarantula)

در کمیک های Ultimate Spider-man  شاهد اقتباسی از روی داستان "سرگذشت کلون" بودیم که خیلی هم فرق داشت و در واقع به جای شغال این دکتر اختاپوس و دکتر کانرز بودند که پشت قضیه ساختن کلون بودند. داستان از شماره 97 Ultimate Spider-Man شروع شد (سال 2006) و در آن شاهد کلون های متنوعی از روی پیتر بودیم مثلا یکی که در واقع اسکورپیون دنیای التمیت بود یا یکی که نسخه مونث پیتر بود و ...! یکی دیگر از کلون های ساخته شده از روی پیتر پارکر، رتیل بود که شش دست داشت! (به همراه دندان های تیز و موهای سیخ سیخی!) . او ذاتی قهرمان داشت و سعی کرد جلوی «کین» (یکی دیگر از کلون های پیتر) را بگیره و نگذاره که مری جین را دچار جهش ژنتیکی کنه ولی در نبرد با دکتر اختاپوس کشته شد. میتونید این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید و لذت ببرید.

 

10- رتیل دنیای بازی مرد عنکبوتی PS4

 رتیل دنیای بازی مرد عنکبوتی PS4

دنیایی که در بازی تحسین شده مرد عنکبوتی کنسول PS4 شاهدش بودیم دنیای شماره 1048 نام داره که اولین بار در رویداد "قیامت عنکبوتی" در دنیای کمیک بوک آن را دیدیم. در شماره 0 از این رویداد (اینجا ترجمه شده) دیدیم که رتیل این دنیا به یک بانک دستبرد زده و مرد عنکبوتی داره باهاش مبارزه میکنه اما سر و کله مرد عنکبوتی برتر از دنیای اصلی پیدا میشه (چون میخواست مرد عنکبوتی این دنیا رو برای مبارزه با وارثان به خدمت بگیره). در نهایت آنها بر رتیل پیروز میشوند.

 

 مهدی ترابی مهربانی

All rights reserved © Spidey.ir 2021

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

کمیک "کلون ساگای نهایی" ترجمه شد + لینک دانلود

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت دوم

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

10 داستان ترسناک برتر مرد عنکبوتی

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: راس اندرو

بزرگان تاریخ كمیك های اسپایدرمن: جری كان وی

رویداد کمیک بوکی "قیامت عنکبوتی" (کامل) + لینک دانلود

قسمت آخر از داستان "سرگذشت كلون" ترجمه شد + لینك دانلود مستقیم!

"سرگذشت كلون" – قسمت اول: معرفی «شغال»

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی – قسمت دوم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

AM SM BM SM
+1 #1 AM SM BM SM 1399-11-25 16:19
سلام
ممنون بابت مقاله.
من راستش قبل از این غیر از داستان بسیار زیبای سرگذشت کلون اصلا رتیل رو نمی شناختم! ولی الان به لطف شما تونستم اطلاعات خوبی راجع بهش پیدا کنم. بعدشم ۵ تا رتیل! :o :o
آقا این شرور ها قبلا خلاقیت داشتند اسم های قشنگ رو خودشون میذاشتند اما الان دیگه کپی کار شدند.
یعنی با اولی اینطوری بودم :lol: با دومی این بودم :-) با سومی این :-* با چهارمی اینطوری :-| با پنجمی هم اینطوری بودم :cry: ولی خب خیلی هم چیز عجیبی نیست چون که بیشترشون کار هایی که میکنند به رتیل اولی گره خورده و قاعدتا هم اسمشون درست باشه. ولی واقعا چند تا قهرمان میشناسید که حتی دشمنان درجه ۳ اون هم ۱۰ تا حقیقت داشته باشند؟ حالا چند تا قهرمان میشناسید که سایت اختصاصی داشته باشند و حوصله شون بکشه بیان این ۱۰ حقیقت رو پیدا کنند و براش مقاله بنویسند؟ شاید توی اولی جوابی باشه ( مثلا جناب آقای بتمن ) لیکن درون مورد دوم بسی فکر باید کرد. ( حافظ باید بیاد جلوی من درس پس بده :lol: )
با تشکر
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#2 iron man Amir karimi 1399-11-25 16:23
و باز هم عالی بود . ممنون از استاد ترابی .
به لطف شما اطلاعات خوبی از رتیل دارم .
نقل قول کردن
iron man Amir karimi
#3 iron man Amir karimi 1399-11-25 16:23
و باز هم عالی بود . ممنون از استاد ترابی .
به لطف شما اطلاعات خوبی از رتیل دارم .
نقل قول کردن
Agent bishop
#4 Agent bishop 1399-11-25 17:56
ممنون از آقای ترابی
رتیل اولی رو خیلی دوست داشتم کلا یک جور مغروریت و گنده گویی خاصی داشت که آدم رو به خودش جذب میکرد حیف شد که عاقبتش این شد
نقل قول کردن
AmirhoseinJafari2005
#5 AmirhoseinJafari2005 1399-11-25 18:22
مثل همیشه عالی و فوق العاده ;-) :-)
نقل قول کردن
Kia Iron Man
#6 Kia Iron Man 1399-11-25 19:24
خسته نباشید خیلی مفید بود.شاید اگه تیغه هاش به جای پا روی دستش بود بهتر میشد ولی شبیه ولورین یا باراکا میشد همچنین سبک متفاوت نبردش رو نداشت.کاستومش خوبه ولی ماسکش آزارم میده.احتمالا سلیقه ایه ولی از این ماسکای نصفه ای که شبیه ماسک آیرون فیسته خوشم نمیاد.
چه پایان ناخوشایندی برای رتیل اول رقم خورد.خیلی غم انگیزه که چنین فریاد میزنه منو بکشین :cry:
رتیل دنیای ps4 هم منو یاد دکتر اختاپوس میندازه.
نقل قول کردن
Doctor.who
#7 Doctor.who 1399-11-25 19:29
خیلی جالب بود ممنون از شما رتیل در دنیای ps4 خیلی باحال بود.
نقل قول کردن
بن رایلی
#8 بن رایلی 1399-11-25 19:55
مقاله جالبی بود و ممنون از شما استاد ترابی
رتیل توی کدوم کمیک و شماره به هیولا و کشته شد ؟
ولی فک کنم توی سری مرد عنکبوتی خارق العاده این اتفاق براش پیش اومد
نقل قول کردن
Mr. Doctor
#9 Mr. Doctor 1399-11-25 20:08
خیلی عالی و مفید(مثل همیشه)بود استاد،خسته نباشید
یه چیزی،مارول چرا اینقدر رتیل هاشو عوض میکنه؟ :o
پنج تا رتیل :lol:
البته بنظرم باحال ترینشون رتیل اریجینال هست
این کمیکی که در شماره 10 بهش اشاره شد خیل فان و باحاله واقعا :lol: مخصوصا صفحه اخر از بخش اول کمیک
نقل قول کردن
mtm
#10 mtm 1399-11-25 20:14
#8:
در شماره 236 از کمیک مرد عنکبوتی شگفت انگیز کشته شد
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1399-11-25 20:16
#9:
برای اینکه همون طور که در مورد اول گفتم اریجین رتیل اصلی مربوط به دهه 70 میلادی و اون دولت های خودکامه در آمریکای لاتین میشد. بنابراین بعدا شاید لازم دیدن با گذشت زمان این اریجین رو اپدیت کنند . لذا نسخه اصلی رو کشتند و بعدا نسخه های دیگری ازش خلق کردند
نقل قول کردن
hmdh
#12 hmdh 1399-11-25 20:33
مثل همیشه perfect
نقل قول کردن
Ehsan Spider
#13 Ehsan Spider 1399-11-25 21:01
سلام

اولش که باید تشکر کنم از استاد عزیز که این مقاله رو نوشتند.

به نظر من رتیل میتونه و پتانسیل اینو داره که یه شخصیت خبیث موفق باشه برای مرد عنکبوتی البته که فکر کنم توی مقاله هم گفته شد که ۳ تا رتیل مذکر کشته شدن ولی میشه یه رتیل ششم هم خلق بشه!!! برای اینکه این شخصیت یکم به اسم و رسم برسه باید یه آرک جذاب رو بهش اختصاص بدن البته نه آرک خیلی بزرگ مثل آخرین بقایا و یا حتی خیزش گناهان. یه آرک چند قسمتی جذاب ازش بزنن فکر کنم میتونه مشهور بشه.

ظاهرش هم خیلی خوبه به نظرم رتیل چهارم میتونه یه قهرمان موفق باشه فقط باید از یه جایی بلندش کنن.

رتیل پنجم هم ظاهر جذابی داره نسخه مذکر این شخصیت رو با همین ظاهر طراحی کنن به نظرم خیلی باحال میشه.

خیلی ممنون از زحمات شما
نقل قول کردن
Rayman
#14 Rayman 1399-11-26 00:05
سپاس فراوان بابت این مقاله‌ی جالب.
نقل قول کردن
Sepehr Joker
#15 Sepehr Joker 1399-12-02 11:40
آقای ترابی عزیز

اگه میشه اولین حضور رتیل در دنیای کمیک را ترجمه کنید

با سپاس فراوان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

کمیک هویت آزبورن

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

دنیای ونومی

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

15

16

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

25

40

39

24

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

37