پاسخ به 10 سئوال درباره حفره های داستانی در فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

پاسخ-به-10-سئوال-درباره-حفره-های-داستانی-در-فیلم-مرد-عنکبوتی-راهی-به-خانه-نیست-اسپایدرمن-نو-وی-هوم-spiderman-no-way-home-سوالات-سوتی-توضیحات-توضیح

"مرد عنکبوتی راهی به خانه نیست" شخصیت هایی را از بخش های مختلف MCU و فرنچایزهای سینمایی قبلی مورد استفاده قرار داد و طبیعیه که سئوالاتی درباره آن در ذهن ما ایجاد بشه.

 

هشدار: این مقاله حاوی اسپویلرهایی درباره داستان فیلم "راهی به خانه نیست" میباشد.

 

مقدمه: هویت مخفی اسپایدرمن پس از وقایع خانه مان برانداز فیلم "دور از خانه" برای جهانیان آشکار گردید و در فیلم جدید شاهد بودیم که چطور او و دوستان و خانواده اش را تحت نظر قرار داد و  مجبورش ساخت تا برای پیدا کردن راه حلی نزد دکتر استرنج برود تا هویت مخفی اش دوباره مخفی شود! اما طلسمی که دکتر استرنج برای این منظور استفاده میکند طبق برنامه پیش نمیرود و در نتیجه شکاف های بین جهان های موازی باز شده و خبیث هایی که در دنیاهای دیگر از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر بودند وارد میشوند و ... در حقیقت، در این فیلم سونی و مارول به سیم آخر زدند و با باز کردن دروازه های مولتی ورس ، شماری از شخصیت های مثبت و منفی را از دیگر دنیاها و فیلم های قبلی مرد عنکبوتی به جهان دنیای سینمایی مارول آوردند و خودتون خوب میدانید که مولتی ورس و ایده جهان های موازی همیشه چالش برانگیز بوده و سئوالات و حفره های داستانی زیادی را ایجاد میشود که در این مقاله به 10 تای آنها اشاره میشود (البته برخی ابهامات هم هست که بهشون اشاره نمیکنیم چون در طول خود فیلم بهشون توضیح داده میشه مثل پورتال درست کردن ند لیدز چون گفته میشه مادربزرگش بهش گفته تو خانواده شون سابقه جادو وجود داشته یا برخی میپرسند حالا که دکتر اختاپوس یا نورمن آزبورن به دنیای خودش برمیگردن وقایع فیلم "مرد عنکبوتی 3" چطور توجیه میشه که این ابهام  در سریال لوکی بهش پاسخ داده شد و دیدیم که چنین چیزی روی آینده یا گذشته تاثیر نمیگذاره بلکه یک خط زمانی جدید و مجزایی ایجاد میکنه).

 

برای دانلود این فیلم با زیرنویس فارسی به اینجا و برای خواندن نقد سایت اسپایدی به اینجا بروید.

 

1- مولتی ورس چطور میتواند خبیث های مرده را زنده کند؟

نورمن اسبورن

گفتیم در بخش مقدمه که طلسم قدرتمند دکتر استرنج باعث باز شدن مولتی ورس میشه و کسانی که هویت مخفی پیتر پارکر را میدانستند را وارد دنیای میکند. ولی با توجه به اینکه اکثر خبیث هایی که پیداشون شد در دنیاهای خود مرده بودند، مشخص نیست که مولتی ورس چطور تونسته آنها را زنده کنه. اما ممکنه که خط زمانی دیگر دنیاها جور دیگری کار میکند. یعنی وقایع "مرد عنکبوتی 2" ممکنه به تازگی روی داده باشند و به همین دلیل دکتر اختاپوس اصلا یادش نمیاد مرده باشه. یا اینکه طلسم اونقدر از دست دکتر استرنج خارج شده که خبیث ها قبل از مرگ شون در خطوط زمانی خود خارج شده اند. همانطور که دکتر استرنج میگوید، مولتی ورس چیزیه که اونا درباره ش خیلی کم میدونند. بنابراین قوانین اون هنوز مبهمه و تناقضات خط زمانی به چشم میخورد.

 

2- چرا مرد شنی به مرد عنکبوتی حمله کرد؟

مرد شنی نو وی هوم

خیلی ها میگن چرا مرد شنی (که اولش کمک کرد تا مرد عنکبوتی، الکترو رو شکست بده) درنهایت با مرد عنکبوتیِ تام هالند دشمن شد و باهاش جنگید؟ مگر او در انتهای "مرد عنکبوتی 3" با پیتر پارکر آشتی نکرد و آدم خوبی نشد؟ خب دلیلش ساده است. چون او که با پیتر پارکر این دنیا آشنا نبود، با پیتر پارکر دنیای خودش آشنا بود! پس دلیلی نداشت که بهش اعتماد کنه. ضمن اینکه فقط میخواست برگرده به خونه و این پیتر پارکر دنبال برگردوندن اونا به اون شکل نبود و میخواست اول درمانشون کنه که او اهمیتی به این موضوع نمیداد و فقط میخواست برگرده خونه و پیتر پارکر سد راهش بود. او خودش میگه که به کسی اعتماد نداره. ضمن اینکه از بقیه ویلن های کم هوش تره و به همین دلیل کارهایی که ممکنه معمولا دلیل خاصی پشتشون نیست!

 

3- چرا هیچ کس از کوئنتین بک/میستریو تحقیق نکرد؟

میستریو (Mysterio)

با تمام اتهاماتی که علیه پیتر پارکر در راهی به خانه نیست مطرح میشه، ای تعجب داره که هیچ کس به رفتار و اعمال کوئنتین بک شک نکرده یا درباره سابقه او به عنوان کارمند سابق "صنایع استارک" تحقیق نشده است. آیا واقعا همه فرض کردند که از دنیای دیگری آمده است؟ چرا فکر میکنند اسپایدرمن باهاش لج بود و میخواست بکشتش؟ احتمال داره جیمسون به عنوان کسی که از اسپایدرمن متنفره در این قضیه نقش داشته و خواسته از مرد عنکبوتی یک خبیث در ذهن مردم بسازه. و از یاد نبریم که مردم همچنان تحت تاثیر بشکن ثانوس و برگشتن نیمی از جمعیت زمین بودند. پس تنش ها بالا بود. خیلی ها هم هستند که کلا اطلاعاتی که بهشون داده میشه رو چک نمیکنند و به همین دلیل باور کردند که میستریو یک قهرمان و مرد عنکبوتی دشمنش بوده. درسته نشون داده نمیشه ولی دلیل نمیشه که پلیس مشغول تحقیق در این باره نباشه. یعنی ممکنه همزمان که داره از پیتر تحقیق میکنه، درباره میستریو هم تحقیق بکنه (همونطور که درباره صنایع استارک و نقش پهپادهایش در قضایای فیلم قبلی تحقیق کرده) و البته طبیعیه که پلیس تحت فشار مردم بخواد اول از پیتر تحقیق کنه چون اوست که زنده است و میستریو مرده!

 

4- دکتر اختاپوس از کجا نورمن آزبورن رو میشناخت؟

دکتر اختاپوس نورمن

با توجه به اینکه پس از مرگ نورمن آزبورن در فیلم "مرد عنکبوتی 1"، پسرش یعنی هری هویت او را مخفی کرد و کسی نفهمید که گرین گابلین و نورمن یکی بوده اند پس دکتر اختاپوس چطور وقتی گرین گابلین را دید او را "آزبورن"صدا زد؟ دلیلش اینه که دکتر اکتاویوس قبل از اینکه قدرت به دست بیاره برای هری و شرکت  آزکورپ کار میکرد و میتونسته در اونجا با کمی تحقیق به این نتیجه برسه که نورمن همون گرین گابلین بوده (حتی آزبورن هم نشون داد که اکتاویوس رو خوب میشناسه که این بار دیگر نشون میده اونا از قبل با هم آشنا بوده اند).

 

5- جسم مرد عنکبوتی چطور تونست وقتی پیتر به حالت  روح درآمده بود ، خودش رو حرکت بده؟

مرد عنکبوتی - استرنج

وقتی دکتر استرنج به مرد عنکبوتی ضربه زد تا اون جعبه میان بعدی رو ازش بگیره دیدیم که روح پیتر پارکر از بدنش خارج شد ولی بدنش داشت همچنان از دست دکتر استرنج جا خالی میداد! ولی چطور؟ دلیل اصلیش میتونه حس عنکبوتی باشه که همچنان فعال باقی مونده بود. ضمن اینکه در دنیای کمیک، مردان و زنان عنکبوتی به شبکه تار و پود هستی وصل هستند که نوعی فاز عرفانی و ماورایی داره و بنابراین بدن اسپایدرمن میتونه بدون روح پیتر هم واکنش نشون بده چون به این شبکه وصله و همین طوری هم بود که پیتر به بدن خودش تونست برگرده.

 

6- چرا حس عنکبوتی به پیتر تام هالند یا پیتر توبی مگوآیر درباره اینکه نورمن میخواد از پشت خنجر بزنه هشدار نداد؟

6- چرا حس عنکبوتی به پیتر تام هالند یا پیتر توبی مگوآیر درباره اینکه نورمن میخواد از پشت خنجر بزنه هشدار نداد؟

این سئوالیه که زیاد مطرح میشه که چرا حس عنکبوتی تو اون صحنه مهم که تام میخواد نورمن رو بکشه ولی توبی سر میرسه درباره خنجر زدن نورمن هشدار نداد؟ راستش حس عنکبوتی در دنیای کمیک هم چیزی نیست که پارامترهاش یا ویژگی هایش کاملا تعریف شده باشه چون ریشه علمی نداره و چندان قابل پیش بینی نیست. در همین فیلم های اخیر مرد عنکبوتی در MCU هم دیدیم که مثلا در "بازگشت به خانه" انگار اصلا حس عنکبوتی نبود ولی در "دور از خانه" بود و خیلی هم قوی بود و ... پس یه چیز ثابت نیست که بشه بر پایه اش قضاوت کرد. و البته در این صحنه تنش ها بسیار بالا بود و مساله "قتل" و سرنوشت قهرمان داستان در میون بود. پس طبیعیه که حس عنکبوتی حتی اگر فعال بشه مورد غفلت هر دوی آنها قرار بگیره.

 

7- هپی هوگان پس از فراموشی هویت پیتر چطور بر سر مزار زن عمو می حاضر شد؟

7- هپی هوگان پس از فراموشی هویت پیتر چطور بر سر مزار زن عمو می حاضر شد؟

می پارکر و هپی هوگان از طریق پیتر با هم آشنا شدند. در حقیقت، هپی فقط به این دلیل با پیتر کار کرد چون میدونست او اسپایدرمنه و اگر نمیدانست پس احتمالا هرگز با زن عموی او نیز ملاقات نمیکرد که بخوان بهم علاقمند بشن. منظورمون اینه که وقتی در پایان، پیتر از حافظه هپی پاک شد، پس چطور بر سر مزار زن عمو می حاضر شد و برایش سوگواری میکرد؟ برای پاسخ این سئوال باید توجه داشته باشید که طلسم نهایی استرنج باعث نشده که "حقیقت" یا reality تغییر کرده باشه. یعنی همه چیز مثل قبل رخ داده ولی اونجاهایی که مربوط به پیتر پارکر میشده در ذهن مردم یه جورایی محو شده و یادشون نمیاد چون پیتر پارکر از ذهنشون پاک شده. در واقع این طلسم اونقدر قوی بود که کلا انگار پیتر پارکر هرگز وجود نداشته است!ما قبلا در دنیای کمیک چندین بار شاهد چنین چیزی بوده ایم. مثلا در قضیه فراموش کردن کردن مردم در جهان درباره شخصیت «سنتری» که هیچ کس یادش نمیومد همچین کسی اصلا وجود داشته یا قضیه One More Day در داستان های اسپایدرمن که در آن هم استرنج طلسم مشابهی اجرا کرد و باعث فراموشی هویت مرد عنکبوتی در ذهن مردم دنیا شده. این طلسم اینطور كار میكنه كه ديگه هيچ كس يادش نمياد پيتر پاركر جلوی دوربين هاي تلويزيونی در داستان "جنگ داخلی" (اینجا ترجمه شده) ماسكش رو درآورد و جلوی دوربین های تلویزیونی هویتش رو فاش کرد. از اين به بعد هم اگه پیتر پاركر خودش بخواد ميتونه هویت مخفی اش رو برای دیگران فاش كنه ولی اونا هرگز نمیتونند بدون رضایت او این كار رو بكنند (حتی اگه در این باره تحقیق كنند). بنابراین طلسم جوری نبود که انگار واقعیت تغییر کرده بلکه جلوی فاش شدن هویت مردم عنکبوتی رو میگرفت. برای روشن شدن قضیه و برای اینکه یه جور تصویر ذهنی پیدا کنید شما رو ارجاع میدم به مثلا وقتی  که جانی استورم از چهار شگفت انگیز به زور ماسک اسپایدرمن رو برداشت و سوزان صورتش رو نامرئی کرد!

هویت مرد عنکبوتی

تا اینکه مرد عنکبوتی خودش و با رضایت خودش هویتش رو براشون فاش کرد:

پس انگار صورت اسپایدرمن برای مردم دنیا محو یا نامرئی شده باشد. با همین منطق است که مردم از وجود اسپایدرمن باخبر هستند و هنوز هم دارن بابت مرگ میستریو او رو مقصر میدونن ولی نمیدونن که کی زیر ماسکش هست! ند و ام جی هم حتما یادشون میاد که به اسپایدرمن کلی کمک کردن ولی یادشون نمیاد مرد عنکبوتی کیه.

پیتر و ند

بر همین مبنا، طلسم استرنج فقط باعث فراموشی هویت اسپایدرمن شده و روی نحوه آشنایی زن عمو می و هپی و علاقمند شدن آنها به یکدیگر تاثیری نداشته است.

کی - پیتر - هپی

و یادمون نره که هپی به پیتر میگه که از طریق اسپایدرمن بوده که با می آشنایی داره و یادتونه که مثلا در "دور از خانه " او به "ف.ی.س.ت" رفت و اونجا اسپایدرمن رو دید در کنار می و الان همه چیز تو ذهنش هست ولی چهره اسپایدرمن براش تار شده!

 

8- الکترو از کجا از هویت مخفی اسپایدرمن خبر داشت؟

مکس دیلن

تا جایی که ما دیدیم و فهمیدیم الکترو در انتهای "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" مرد و بدنش با الکتریسیته اُورلود شد. او هرگز فرصت نیافت تا از هویت مخفی اسپایدرمن باخبر شود. حتی وقتی مرد عنکبوتیِ اندرو گارفیلد رفت تا ماسکش را بردارد، او تعجب کرد که چرا اینقدر جوان است و به شوخی میگه که فکر میکرده سیاه پوست باشه. اما اگر یادتون باشه در نبرد نهایی اسپایدرمن با الکترو در "مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2" ، گوئن اسپایدرمن را با نام پیتر صدا زد. پس الکترو صورت مرد عنکبوتی رو ندیده بوده ولی اسمش رو شنیده بوده. این میتونه توضیح بده که چرا وقتی به MCU آمد دنبال پیتر پارکرِ اونجا رفت.

 

9- ونوم از کجا میدونست که مرد عنکبوتی همون پیتر پارکره؟

ونوم 2

سئوالی که خیلی ها میپرسن اینه! ونوم به عنوان خبیث ششم چرا به MCU آمد؟ مگه او از هویت مرد عنکبوتی خبر داشت؟ جواب این سوال در دیالوگ های صحنه پس از تیتراژ فیلم "ونوم 2" نهفته است. ونوم از وجود ذهن کندویی سیمبیوت ها به ادی میگه و اینکه دانشی معادل 80 میلیون سال نوری در اون نهفته است. در این صحنه او ذهن ادی رو به کندو وصل میکنه و خب به این کندو ذهن هزاران سیمبیوت های دیگه از دنیاهای دیگر هم وصل هستند که یکی از اونا مثلا میتونسته ادی براک فیلم "مرد عنکبوتی 3" باشه که از هویت مخفی اسپایدرمن خبر داشت و اینگونه بود که ذهن ادی و ونوم از هویت مرد عنکبوتی با خبر شد و اونا به MCU منتقل شدند و به خاطر همینه که ونوم با دیدن تصویر تام هالند روی تلویزیون اونو شناخت و حتی لیس اش زد!

 

10- دکتر اختاپوس از کجا میدونست که اسپایدرمن رو کجا پیدا کنه؟

اکتاویس

در فیلم ، دکتر اختاپوس بد موقعی از راه میرسه یعنی وقتی پیتر داشت سعی میکرد با رئیس ام آی تی صحبت کنه تا دوستانش یعنی ند و ام جی به خاطر او از رفتن به این دانشگاه محروم نشن. ولی سئوال اینجاست که اختاپوس از کجا میدونست که دقیقا کجا پیتر رو پیدا کنه؟ خب دلیلش اینه که همون موقع که پیتر روی پل بود وارد MCU  و به سمت پیتر پارکر کشیده شد (ورود گرین گابلین هم میتونه همین توضیح را داشته باشه). ضمن اینکه اونجا نزدیک به آب بود و به آخرین لوکیشن دکتر اختاپوس در فیلم "مرد عنکبوتی 2" که اونم حوالی آب بود، شباهت داره.

 

خب... شما چه سئوالات دیگری دارید و چطور برایشان پاسخ پیدا میکنید؟ در بخش نظرات بگویید!

 

سونیا ساداتی فر

All rights reserved © Spidey.ir 2021

     (هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

نقد و بررسی فیلم "مرد عنکبوتی به خانه نیست" (SPIDER-MAN: NO WAY HOME)

داغ داغ! لینک دانلود نسخهٔ پرده ای با کیفیت بسیار بالا فیلم مردعنکبوتی راهی به خانه نیست منتشر شد + زیرنویس فارسی!

10 ویژگی برتر آثار ابرقهرمانی در فیلم "مرد عنکبوتی" راهی به خانه نیست"

معرفی همه 7 لباس مرد عنکبوتی در فیلم "راهی به خانه نیست"

10 سوالی که پس از دیدن "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" برایمان پیش آمد

رتبه بندی قوی ترین شخصیت های " مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست" از نظر توانایی مبارزه

اولین واکنش‌ها به فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد

7 نقطه قوت و 1 نقطه ضعف فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

10 چیزی که باید قبل از دیدن فیلم "اسپایدرمن راهی به خانه نیست" بدانید

10 اسپویل بزرگ فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست

هر آنچه که درباره "مرد عنکبوتی 4" می‌دانیم

داغ داغ! داستان فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" لو رفت!

تحلیل و بررسی دومین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" + نکات جدید تبلیغات

تحلیل و بررسی نخستین تریلر فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست"

خبر داغ!! تریلر فیلم مردعنکبوتی به خانه نیست رکوردشکنی کرد!!

10 تئوری برتر هواداران پس از انتشار نخستین تریلر فیلم «مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست»!

فیلم راهی به خانه نیست به دومین افتتاحیه پرفروش سینما تبدیل شد!!

داغ داغ! نخستین تریلر رسمی فیلم "مردعنکبوتی راهی به خانه نیست" منتشر شد! (دوبله فارسی اختصاصی اضافه شد)

داستان لو رفته از فیلم "مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست" که ممکن است واقعی باشد!

10 تئوری بزرگ در‌باره‌ی فیلم «مردعنکبوتی: هیچ راهی به خانه نیست» که امکان دارد اتفاق بیفتند

10 چیزی که میخواهیم در قسمت سوم فیلم "مرد عنکبوتی" در MCU ببینیم

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

masiha_87
#1 masiha_87 1400-10-01 22:21
به به! خانم ساداتی فر! شما کجا اینجا کجا؟ خیلی وقته نبودیدا!
من هیچ چیز درمورد این فیلم ندارم بگم...
ولی یه مسئله ای رو متوجه شدم و گفتم باهاتون در میون بذارم.
ببینید وجود توبی و اندرو تو mcu و ایجاد تغییر در ویلن های اونها، اصلا پیچیده نیست! دو حالت داره:
۱. سبب عوض شدن خط های زمانی بشه و از اونجایی که دیگه TVA وجود نداره، این تغییر باعث به وجود اومدن مولتی ورس آف مدنس بشه. که البته طبیعی به نظر میاد.
۲. همه ی خبیث ها به سرنوشت خودشون در دنیاهاشون رسیدن و حله! یعنی چی؟ یعنی مثلا لیزارد به حالت انسانی برگشت و همون سرنوشتش. منتها گزینه ی اول متهمل تر به نظر میاد چرا که "فلینت" از حالت "خاکی"ش خارج نشد یا گابلین زنده نموند!
خب پس نتیجه میگیریم دکی به اندازه ی کانگ از مولتی ورس سر در نمیاره! نظرتون چیه؟ خیلی دوست دارم باهم دیگه به یه نتیجه ای برسیم.
نقل قول کردن
s.p.i
#2 s.p.i 1400-10-01 22:44
سلام
به به خانم سونیا ساداتی فر نویسنده محترم سایت و پیشگوی سایت
راستش جواب بیشتر سئوالاتی گرفتم اما چیزی که متوجه نشدم اون اینکه مردشنی و لیزارد کی مردن چرا مردن ؟ البته بگم میشه گفت برای مثال توی دنیای توبی مرد شنی بر اثر اتفاقی هنگام درگیرش با مرد عنکبوتی توبی کشته شده بود
البته بیشتر این سئوالم بود
و ممنون بابت مقاله مثل همیشه عالی
نقل قول کردن
Ilya202020
#3 Ilya202020 1400-10-01 22:51
مقاله های شما قابل توصیف نیستن و عمدتا high class هستن ولی خدایی بیشتر بیاین دیگه :D و
نقل قول کردن
Amirreza-85
#4 Amirreza-85 1400-10-01 23:08
مقاله ی عالی بود اصلا من عاشق این قسمتای سایت اسپایدی هستم که سوالاتی که توی هر فیلم بوجود میاد رو میاد میگه.
خب تا جایی که خودم از این فیلم میدونم به بعضی از سوالا جواب میدم و مشتاقم که نظر کاربرای دیگه رو بدونم.
1-حرفی ندارم :-|
2-خودتون توی متن جوابشو دادین تقریبا
3-توی سریال فالکون و سرباز زمستان به این موضوع اشاره شده بود که اونایی که پودر شدن بعد از برگشتشون کارت اعتباری،حساب بانکی همشون غیر فعال شدن.مثل اینکه پنج سال نبودن اونا هم فک کردن که اون شخص اصلا مرده باشه(برای خواهر فالکون این اتفاق افتاد) پس ممکنه میستریو هم پودر شده باشه و هنوز وقت نکردن اونارو شخص حقیقی حساب کنن(خودمم با حرفم زیاد موافق نیستم زیاد بهش توجه نکنید :-* )بریم بعدی
سوال ده رو هم توی یه مقاله ی دیگه گفتیم جوابشو انگار نورمن آزبورن مرده دیگه از گرین گابلین هم خبری نیست.خبر جدید:گرین گابلین همون نورمن خودمون بود.تمام
حالا دانش من در اون حدی نبود که برای بقیشون جوابی داشته باشم دوستان بهتر میدونن.منتظرم نظر کاربرارو درمورد سوالان بعدی ببینم چون واقعا سوالات بزرگین بعضی هاشون هم تو مقاله بهشون جواب دادن خیلی ممنون
نقل قول کردن
mtm
#5 mtm 1400-10-01 23:14
به نقل از s.p.i:
سلام
به به خانم سونیا ساداتی فر نویسنده محترم سایت و پیشگوی سایت
راستش جواب بیشتر سئوالاتی گرفتم اما چیزی که متوجه نشدم اون اینکه مردشنی و لیزارد کی مردن چرا مردن ؟ البته بگم میشه گفت برای مثال توی دنیای توبی مرد شنی بر اثر اتفاقی هنگام درگیرش با مرد عنکبوتی توبی کشته شده بود
البته بیشتر این سئوالم بود
و ممنون بابت مقاله مثل همیشه عالی

گفت سرنوشتون اینه که بمیرن و احتمالا اونایی که نمردن در آینده ای که ما ندیدیم یا اتفاق میفته میمیرن
نقل قول کردن
Amir-Hossein
#6 Amir-Hossein 1400-10-01 23:38
با سلام خدمت خانم ساداتی فر بابت مقاله واقعا ممنونم جواب خیلی از سوالاتم رو گرفتم مخصوصا قضیه ونوم و الکترو .
فقط یک نکته که هست که خودتونم بالا بهش اشاره کردید و دکی استرنج گفت : چیز زیادی درباره مولتی ورس نمیدونیم

این به نظرم جواب منطقی و راضی کننده ای نیست یا اینکه بخاد در فیلم دکتر استرنج2 یا فصل دوم لوکی توضیح بده و اینم این هست که مرگ ویلن ها یا زمانی که اندرو و توبی توش بودن کاملا متفاوته!
مثلا زمان مردن گرین گابلین با داک اک فاصله داشت اما یکجا رسیدن به مولتی ورس! یا حتی زمان توبی مگوایر با ویلن هاش فاصله قابل توجهی داره چون توی فیلم مشاهده کردیم که توبی گفت : با یک موجود فضایی جنگیدم
خب یعنی به اون زمان مرگ دشمناش نزدیک نیست و طلسم دکی استرنج هم توی یک زمان واحد اتفاق میفته!
و یک موضوع دیگم هست { حقیقتش این رو درست نمیدونم یه سه چهار سالی از زمانی که سه گانه سم ریمی رو دیدم می گذره } مگر هری آزبورن هویت پیتر رو نمی دونست؟ چرا اون به این دنیا نیومد؟
به شخصه من رو نتونست قانع کنه

اما امیدوارم به سوالات مولتی ورس توی دکتر استرنج 2 یا فصل دوم لوکی پاسخ داده بشه.
باز هم تشکر میکنم خدا نگهدار
نقل قول کردن
Hail Comic Book
#7 Hail Comic Book 1400-10-02 00:05
به نقل از Amir-Hossein:
با سلام خدمت خانم ساداتی فر بابت مقاله واقعا ممنونم جواب خیلی از سوالاتم رو گرفتم مخصوصا قضیه ونوم و الکترو .
فقط یک نکته که هست که خودتونم بالا بهش اشاره کردید و دکی استرنج گفت : چیز زیادی درباره مولتی ورس نمیدونیم

این به نظرم جواب منطقی و راضی کننده ای نیست یا اینکه بخاد در فیلم دکتر استرنج2 یا فصل دوم لوکی توضیح بده و اینم این هست که مرگ ویلن ها یا زمانی که اندرو و توبی توش بودن کاملا متفاوته!
مثلا زمان مردن گرین گابلین با داک اک فاصله داشت اما یکجا رسیدن به مولتی ورس! یا حتی زمان توبی مگوایر با ویلن هاش فاصله قابل توجهی داره چون توی فیلم مشاهده کردیم که توبی گفت : با یک موجود فضایی جنگیدم
خب یعنی به اون زمان مرگ دشمناش نزدیک نیست و طلسم دکی استرنج هم توی یک زمان واحد اتفاق میفته!
و یک موضوع دیگم هست { حقیقتش این رو درست نمیدونم یه سه چهار سالی از زمانی که سه گانه سم ریمی رو دیدم می گذره } مگر هری آزبورن هویت پیتر رو نمی دونست؟ چرا اون به این دنیا نیومد؟
به شخصه من رو نتونست قانع کنه

اما امیدوارم به سوالات مولتی ورس توی دکتر استرنج 2 یا فصل دوم لوکی پاسخ داده بشه.
باز هم تشکر میکنم خدا نگهدار


به جان خودم دکتر استرنج توضیح داد توی فیلم که چرا فقط 6 نفر اومدن.اصلا نکته اصلی همین بود .دکتر طلسم رو نگه داشته بود و میخواست با جعبه برعکسش که همه برگردن خونشون و اگر اون جعبه نابود میشد و طلسم پخش میشد اونوقت همه میریختن توی این دنیا.استرنج هم گفت دلیل اینکه اینا تونستن بیاد اینه از دستش در رفته و یک چند تایی اومدن تو .همین و بس.وگرنه بی نهایت مرد عنکبوتی هست باید همشون میریختن توی این دنیا
نقل قول کردن
Agent bishop
#8 Agent bishop 1400-10-02 00:23
به نقل از Amir-Hossein:
با سلام خدمت خانم ساداتی فر بابت مقاله واقعا ممنونم جواب خیلی از سوالاتم رو گرفتم مخصوصا قضیه ونوم و الکترو .
فقط یک نکته که هست که خودتونم بالا بهش اشاره کردید و دکی استرنج گفت : چیز زیادی درباره مولتی ورس نمیدونیم

این به نظرم جواب منطقی و راضی کننده ای نیست یا اینکه بخاد در فیلم دکتر استرنج2 یا فصل دوم لوکی توضیح بده و اینم این هست که مرگ ویلن ها یا زمانی که اندرو و توبی توش بودن کاملا متفاوته!
مثلا زمان مردن گرین گابلین با داک اک فاصله داشت اما یکجا رسیدن به مولتی ورس! یا حتی زمان توبی مگوایر با ویلن هاش فاصله قابل توجهی داره چون توی فیلم مشاهده کردیم که توبی گفت : با یک موجود فضایی جنگیدم
خب یعنی به اون زمان مرگ دشمناش نزدیک نیست و طلسم دکی استرنج هم توی یک زمان واحد اتفاق میفته!
و یک موضوع دیگم هست { حقیقتش این رو درست نمیدونم یه سه چهار سالی از زمانی که سه گانه سم ریمی رو دیدم می گذره } مگر هری آزبورن هویت پیتر رو نمی دونست؟ چرا اون به این دنیا نیومد؟
به شخصه من رو نتونست قانع کنه

اما امیدوارم به سوالات مولتی ورس توی دکتر استرنج 2 یا فصل دوم لوکی پاسخ داده بشه.
باز هم تشکر میکنم خدا نگهدار

هری نیومد چون دکتر استرنج اجازه نداد از این بیشتر شخصیت از دنیا های دیگه به mcu بیاند .
نقل قول کردن
spidersam
#9 spidersam 1400-10-02 02:36
ولی اگه پیتر از همون اول این فکر به سرش میزد که ویدیو میستریو رو از ذهن همه پاک کنه
اونوقت هیچکدوم از کسایی که از طریق ویدیو فهمیدن یادشون نبود پیتر اسپایدیه
اینطوری
Good ending
نقل قول کردن
king venom
#10 king venom 1400-10-02 04:43
عجب!! عالی خانم ساداتی فر!! خیلی چیزا مشخص شد!!! به جز مورد 8 با بقیش کاملا موافقم!! نمیدونم چرا ولی مورد 8 هنوزم برام غیر منطقیه! فک کنم باید دوباره امیزینگ اسپایدرمن 2 رو ببینم ولی خب باز یهو گفتن کلمه پیتر باعث نمیشه طرف کلا اسمو ادرسشو سه سوته بفهمه مخصوصا تو اون لحظه نبرد!!
نقل قول کردن
mtm
#11 mtm 1400-10-02 10:20
به نقل از king venom:
عجب!! عالی خانم ساداتی فر!! خیلی چیزا مشخص شد!!! به جز مورد 8 با بقیش کاملا موافقم!! نمیدونم چرا ولی مورد 8 هنوزم برام غیر منطقیه! فک کنم باید دوباره امیزینگ اسپایدرمن 2 رو ببینم ولی خب باز یهو گفتن کلمه پیتر باعث نمیشه طرف کلا اسمو ادرسشو سه سوته بفهمه مخصوصا تو اون لحظه نبرد!!

شنیدن پیتر با در کنار هم قرار گرفتن یه سری اطلاعات دیگه میتونه سرنخ خوبی باشه. یعنی باید بقیه چیزا رو هم در کنارش قرار داد. مکس هم قبلش گوئن رو دیده بود ، هری رو دیده بود، تو ازکورپ بود و ... چند تا سرنخ دیگه هم دستش بود
نقل قول کردن
over drive
#12 over drive 1400-10-02 10:27
خانم ساداتی فر دیر به دیر به سایت سر می زنن ولی وقتی مقالشون رو می نویسن خیلی پر باره

اگر اشکال نداره منم می خوام از طرف خودم به این سوالات یه سری جواب ها بدم

مورد 1:به نظرم دقیقا قبل از کشته شدن اونا به این مولتی ورس میومدن و بعد توی همون زمان بر می گشتن دوباره بر می گشتن یعنی اینجوری که هیچ اتفاقی نیوفتاده مثل اون مکالمه ی اون خانمه(اسمش رو یادم رفته) با بروس بنر

مورد2: بذارید اینو متفاوت جواب بدم ببینید فکر کنید شما بیدار شدید و خودتون رو توی یه جای متفاوت می بینید و توی خونه یه کار خیلی مهم دارید می خواید برگردید خونه و دوستتون میگه نه باید اینجا بمونی خب با اینکه دوستتونه ولی داره مانع از برگشتن من به خونه میشه پس اگر صمیمی ترین رفیقتون هم باشه شما می زنینش کنار تا از اونجا برید مرد شنی هم اینجوری عمل کرد دوستش رو زد کنار تا برسه به خونش

مورد 3:خب شما از یه نفر کارهای قهرامانانه دیدین (هرچند الکی) ولی توی ذهن شما به عنوان یه قهرمان جا می گیره و شما بهش اعتماد دارید و خب طرف میگه که این یارو بده شما هم میگید چون اون گفته بده لابد طرف بده ببینید مردم هیچ فکری راجع به اینکه این یارو دقل بازه ندارید و نمی رید بفهمید درسته یا نه (مثل دروغی که استارک به پیتر برای جنگ داخلی گفت ، گفت کاپیتان آمریکا قاطی کرده و پیتر قبول کرد)

مورد 4:خب شما صدای افراد تو ذهنتون می مونه و وقتی داک آک پیش نورمن کار می کرده صدای نورمن توی ذهنش مونده و داک آک اونقدر باهوش هست وقتی که نورمن توی اسپایدر من 1 در قالب گابلین بود صداش رو بشناسه و قبل از مرگ نورمن بفهمه که نورمن همون گابلینه

مورد5:شاید جوابم مسخره به نظر بیاد ولی حس عنکبوتی اونقدر قوی هست که وقتی توی جسم روحی نباشه کاری که می خواد رو بکنه و از روی غریزه این کارو کرد

مورد 6: شاید کلا اون موقع حس عنکبوتی از قبل برای یه چیزی فعال بوده و مردان عنکبوتی نفهمیده باشن که این هشدار مال یه چیز دیگست(مثل همون کمیکی که توش پانیشر اسپایدرمن رو کشت)

مورد 7:ببینید وقتی عاشق کسی هستید عشقتون به اون فرد هست نه یه شخصیتی که از طریق اون با طرف آشنا شدید یعنی عشق هپی سر جاش هست ولی فقط طرز آشنایی با طرف رو یادش نمیاد چون مرتبط با هویت اسپایدر من بود

مورد 8:دقیقا به همون دلیلی هست که گفتید الکترو اسم پیتر رو می دونسته جای تحلیلی نیست

مورد9:این جای فکر داره اگر ذهن همه ی سیمبیوت ها به هم وصله پس می تونسته از سیمبیوت هر دنیایی که ونوم به پیتر پارکر چسبیده شنیده یا بهش گفته شده باشه که پیتر پارکر همون اسپایدر من می باشد

مورد 10:شاید دنبال توبی بوده باشه ولی تام رو پیدا کرده باشه یا شاید هم شانسی به تور هم خورده باشن یا شاید دقیقا از همون محل مرگ دوباره اومده باشه و اسپایدی رو دیده باشه



خیلی ممنون از مقاله
نقل قول کردن
king venom
#13 king venom 1400-10-02 10:50
به نقل از mtm:
به نقل از king venom:
عجب!! عالی خانم ساداتی فر!! خیلی چیزا مشخص شد!!! به جز مورد 8 با بقیش کاملا موافقم!! نمیدونم چرا ولی مورد 8 هنوزم برام غیر منطقیه! فک کنم باید دوباره امیزینگ اسپایدرمن 2 رو ببینم ولی خب باز یهو گفتن کلمه پیتر باعث نمیشه طرف کلا اسمو ادرسشو سه سوته بفهمه مخصوصا تو اون لحظه نبرد!!

شنیدن پیتر با در کنار هم قرار گرفتن یه سری اطلاعات دیگه میتونه سرنخ خوبی باشه. یعنی باید بقیه چیزا رو هم در کنارش قرار داد. مکس هم قبلش گوئن رو دیده بود ، هری رو دیده بود، تو ازکورپ بود و ... چند تا سرنخ دیگه هم دستش بود

من که میگم بیشتر تقصیر فیلینته :lol:
یه سوال دارم راجب مورد 7 که خانم ساداتی فر راجع به منشا کمیکیش توضیح دادن!! گفتن استرنج طلسمی انجام داده که هیچکس نتونه بدون رضایت پیتر نمیتونه چهرشو زیر ماسکش ببینه!! آیا این طلسم رو ادی براک/ونوم و گرین گابلین تاثیر داشت؟! چون تا جایی که میدونم حداقل ونوم از همون اول بدون تغییر تا حالا هویت پیترو میدونسته!! ممنون میشم جواب بدید!
نقل قول کردن
iliya
#14 iliya 1400-10-02 11:20
سلام خیلی ممنونم بابت مقاله خوبتون
فقط من یچیزو نفهمیدم اینکه چرا دوباره مرد شنی موقعی که در نبرد اخر پیتر پارکر دنیای خودش رو دید بازم باهاشون جنگید
مگه باهاش خوب نشده بود و بهش اعتماد نداشت؟
نقل قول کردن
mtm
#15 mtm 1400-10-02 11:35
به نقل از iliya:
سلام خیلی ممنونم بابت مقاله خوبتون
فقط من یچیزو نفهمیدم اینکه چرا دوباره مرد شنی موقعی که در نبرد اخر پیتر پارکر دنیای خودش رو دید بازم باهاشون جنگید
مگه باهاش خوب نشده بود و بهش اعتماد نداشت؟

ماسک زیر صورتش رو ندیده بود، درسته؟ از کجا میدونست همون پیتر پارکر دنیای خودشه؟
نقل قول کردن
masiha_87
-1 #16 masiha_87 1400-10-02 11:35
آقا بیاید انصافا قبول کنیم NWH خیلی سوالات بی جواب گذاشت که بیشترشون فقط توی همین فیلم قابل جواب دادن بودن. مثلا مورد ۷! این مورد رو هممون گیج شده بودیم خب یعنی چی؟ حتما باید یه همچین مقاله ای نوشته میشد تا متوجه بشیم. به نظرم یکی از نقاط ضعفش همین بود که نتونست پیچیدگی های مولتی ورس رو کامل توضیح بده. بعدشم مورد ۸ رو هم واقعا قانع نشدم. اونم اصلا توضیح داده نشد! یعنی تقریبا فیلم تمام چاله چوله هاش رو گذاشته بود تا خود بیننده پر کنه. باز مثلا مورد ۱۰ که مربوط به رودخونه و اینا میشد یه ایستراگ نامفهوم بود ولی اینا دیگه واقعا گیج کنندس! درمورد مورد ۴ هم باید گفت بیشتر توجیه به نظر میرسه تا یه دلیل قانع کننده. یعنی تقریبا بیشتر این سوالات فقط توجیهن! تنها جواب هایی که من باهاشون قانع شدم (توی فیلم (ها) توضیح داده شد) مورد ۲، مورد ۳، مورد ۵، مورد ۶ و ۹ هستن.
به نقل از mtm:
به نقل از king venom:
عجب!! عالی خانم ساداتی فر!! خیلی چیزا مشخص شد!!! به جز مورد 8 با بقیش کاملا موافقم!! نمیدونم چرا ولی مورد 8 هنوزم برام غیر منطقیه! فک کنم باید دوباره امیزینگ اسپایدرمن 2 رو ببینم ولی خب باز یهو گفتن کلمه پیتر باعث نمیشه طرف کلا اسمو ادرسشو سه سوته بفهمه مخصوصا تو اون لحظه نبرد!!

شنیدن پیتر با در کنار هم قرار گرفتن یه سری اطلاعات دیگه میتونه سرنخ خوبی باشه. یعنی باید بقیه چیزا رو هم در کنارش قرار داد. مکس هم قبلش گوئن رو دیده بود ، هری رو دیده بود، تو ازکورپ بود و ... چند تا سرنخ دیگه هم دستش بود

استاد جسارته ولی اگه اینجوری باشه که هری باید زودتر متوجه میشد :-* هر چی باشه اون همه تکنولوژی، رفیق بودن با پیتر، هوش بالا، دیدن نشونه های قدرتش، آشنا بودن پیتر با مرد_عنکبوتی، حرف های تقریبا شبیه به هم پیتر و اسپایدی درمورد خونی که هری میخواست! یعنی هیچ کدوم اینا تاثیر نداشته اونوقت مکثی که اصلا کلا تو هپلوته (!) و خیلی فک نمیکنه (آره دیگه تقریبا یه همچین چیزی بود) تونسته در چند دقیقه همه ی اینا رو کنار هم بذاره؟ فک نکنم.
نقل قول کردن
mtm
#17 mtm 1400-10-02 11:36
به نقل از king venom:
به نقل از mtm:
به نقل از king venom:
عجب!! عالی خانم ساداتی فر!! خیلی چیزا مشخص شد!!! به جز مورد 8 با بقیش کاملا موافقم!! نمیدونم چرا ولی مورد 8 هنوزم برام غیر منطقیه! فک کنم باید دوباره امیزینگ اسپایدرمن 2 رو ببینم ولی خب باز یهو گفتن کلمه پیتر باعث نمیشه طرف کلا اسمو ادرسشو سه سوته بفهمه مخصوصا تو اون لحظه نبرد!!

شنیدن پیتر با در کنار هم قرار گرفتن یه سری اطلاعات دیگه میتونه سرنخ خوبی باشه. یعنی باید بقیه چیزا رو هم در کنارش قرار داد. مکس هم قبلش گوئن رو دیده بود ، هری رو دیده بود، تو ازکورپ بود و ... چند تا سرنخ دیگه هم دستش بود

من که میگم بیشتر تقصیر فیلینته :lol:
یه سوال دارم راجب مورد 7 که خانم ساداتی فر راجع به منشا کمیکیش توضیح دادن!! گفتن استرنج طلسمی انجام داده که هیچکس نتونه بدون رضایت پیتر نمیتونه چهرشو زیر ماسکش ببینه!! آیا این طلسم رو ادی براک/ونوم و گرین گابلین تاثیر داشت؟! چون تا جایی که میدونم حداقل ونوم از همون اول بدون تغییر تا حالا هویت پیترو میدونسته!! ممنون میشم جواب بدید!

اگه چیزی باشه تو این مقاله هست:
b2n.ir/t10230
نقل قول کردن
mtm
#18 mtm 1400-10-02 11:39
#16:
حالا که بحث هری نیست ولی هری که نشنید گوئن اسپایدرمن رو پیتر صدا بزنه. اتفاقا من الان دوباره صحنه مبارزه الکترو با اسپایدرمن رو دیدم. درست وقتی گوئن میگه پیتر، الکترو بهوش میاد . یعنی انگار با شنیدنش سرحال میشه. برید خودتون ببینید
نقل قول کردن
mtm
#19 mtm 1400-10-02 11:42
16#:
این فیلم قرار نبود پیچیدگی های مولتی ورس رو "توضیح" بده. نه وقتشو داشت و نه وظیفه اش بود. نباید روش وقت میذاشت چون از تمرکز روی قصه جذاب خودش کم میشد. مولتی ورس فقط یه وسیله یا device بود برای به راه افتادن قصه. انشاله تو دکتر استرنج ۲ توضیح بیشتری میدن. ندادن هم ندادن برای من یکی که اهمیت نداره.راستش برای من و فایگی و مارول و سونی و چه میدونم خانم ساداتی فر هم اهمیت نداره که شما قانع شدی یا نشدی ;-)
نقل قول کردن
stofterMRM
#20 stofterMRM 1400-10-02 11:42
خیلی مقاله خوب و کاملی بود ممنون
فقط یه سوال
گوئن و ام جی چی؟اونا ام میدونستن ولی چرا نیومدن؟
ببخشید کامنتا خیلی زیاده اگه جواب دادین ممنون میشم ریپلای کنید :oops:
و هنوزم برام سواله دکتر استرنج جلوی کیا رو میخواست بگیره چون بعضی سکانسا نشونشون میداد ولی مبهم بودن خیلی خوب میشد بفهمیم
نقل قول کردن
fnS
#21 fnS 1400-10-02 11:51
سلام.
خیلی خرسندم که به عنوان کاربر جدید به خانواده بزرگ اسپایدی پیوستم. امیدوارم که بتونم حق زحمات نویسندگان مقالات رو به خوبی ادا کنم.
و اما در مورد مقاله...
به نظرم واقعاً بی‌نظیر بود! به سوالات به شکلی عالی پاسخ داده شد و واقعاً حرفی برای گفتن نموند که بگم :lol: ;-)
دست مریزاد.
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#22 Amir-Ali-2020 1400-10-02 11:55
۱۶:#
تو چرا لحنت معمولا اینقدر بده؟ به این زیبایی نویسنده همه چی و توضیح داد اون وقت میگی توجیه؟!اتفاقا تو بودی که در توجیه توضیحاتی که اصلا ارائه نکردی فقط به کلمه "توجیه" اکتفا کردی
نقل قول کردن
Amir-Ali-2020
#23 Amir-Ali-2020 1400-10-02 11:57
به نقل از stofterMRM:
خیلی مقاله خوب و کاملی بود ممنون
فقط یه سوال
گوئن و ام جی چی؟اونا ام میدونستن ولی چرا نیومدن؟
ببخشید کامنتا خیلی زیاده اگه جواب دادین ممنون میشم ریپلای کنید :oops:
و هنوزم برام سواله دکتر استرنج جلوی کیا رو میخواست بگیره چون بعضی سکانسا نشونشون میداد ولی مبهم بودن خیلی خوب میشد بفهمیم

خیلی های دیگه هم میتونستن بیان ولی فک کنم استرنج گفت که ۶ بار تو اجرای طلسم اشتباه کرده پس فعلا فقط ۶ تا اومده بودن
آخرش هم که خیلی ها ممکن بود بیان و شکاف که کامل نشد به ما نشونشون بدن
نقل قول کردن
Agent bishop
#24 Agent bishop 1400-10-02 12:07
به نقل از Amir-Ali-2020:
به نقل از stofterMRM:
خیلی مقاله خوب و کاملی بود ممنون
فقط یه سوال
گوئن و ام جی چی؟اونا ام میدونستن ولی چرا نیومدن؟
ببخشید کامنتا خیلی زیاده اگه جواب دادین ممنون میشم ریپلای کنید :oops:
و هنوزم برام سواله دکتر استرنج جلوی کیا رو میخواست بگیره چون بعضی سکانسا نشونشون میداد ولی مبهم بودن خیلی خوب میشد بفهمیم

خیلی های دیگه هم میتونستن بیان ولی فک کنم استرنج گفت که ۶ بار تو اجرای طلسم اشتباه کرده پس فعلا فقط ۶ تا اومده بودن
آخرش هم که خیلی ها ممکن بود بیان و شکاف که کامل نشد به ما نشونشون بدن

استرنج اشتباه میکرد چون دوتا پیتر پارکر هم اومدن تو mcu پس روی هم هشت نفر اومدن .
نقل قول کردن
iliya
#25 iliya 1400-10-02 12:17
به نقل از mtm:
به نقل از iliya:
سلام خیلی ممنونم بابت مقاله خوبتون
فقط من یچیزو نفهمیدم اینکه چرا دوباره مرد شنی موقعی که در نبرد اخر پیتر پارکر دنیای خودش رو دید بازم باهاشون جنگید
مگه باهاش خوب نشده بود و بهش اعتماد نداشت؟

ماسک زیر صورتش رو ندیده بود، درسته؟ از کجا میدونست همون پیتر پارکر دنیای خودشه؟

بله خیلی ممنونم
حواسم نبود
نقل قول کردن
over drive
#26 over drive 1400-10-02 12:36
به نقل از over drive:
خانم ساداتی فر دیر به دیر به سایت سر می زنن ولی وقتی مقالشون رو می نویسن خیلی پر باره

اگر اشکال نداره منم می خوام از طرف خودم به این سوالات یه سری جواب ها بدم

مورد 1:به نظرم دقیقا قبل از کشته شدن اونا به این مولتی ورس میومدن و بعد توی همون زمان بر می گشتن دوباره بر می گشتن یعنی اینجوری که هیچ اتفاقی نیوفتاده مثل اون مکالمه ی اون خانمه(اسمش رو یادم رفته) با بروس بنر

مورد2: بذارید اینو متفاوت جواب بدم ببینید فکر کنید شما بیدار شدید و خودتون رو توی یه جای متفاوت می بینید و توی خونه یه کار خیلی مهم دارید می خواید برگردید خونه و دوستتون میگه نه باید اینجا بمونی خب با اینکه دوستتونه ولی داره مانع از برگشتن من به خونه میشه پس اگر صمیمی ترین رفیقتون هم باشه شما می زنینش کنار تا از اونجا برید مرد شنی هم اینجوری عمل کرد دوستش رو زد کنار تا برسه به خونش

مورد 3:خب شما از یه نفر کارهای قهرامانانه دیدین (هرچند الکی) ولی توی ذهن شما به عنوان یه قهرمان جا می گیره و شما بهش اعتماد دارید و خب طرف میگه که این یارو بده شما هم میگید چون اون گفته بده لابد طرف بده ببینید مردم هیچ فکری راجع به اینکه این یارو دقل بازه ندارید و نمی رید بفهمید درسته یا نه (مثل دروغی که استارک به پیتر برای جنگ داخلی گفت ، گفت کاپیتان آمریکا قاطی کرده و پیتر قبول کرد)

مورد 4:خب شما صدای افراد تو ذهنتون می مونه و وقتی داک آک پیش نورمن کار می کرده صدای نورمن توی ذهنش مونده و داک آک اونقدر باهوش هست وقتی که نورمن توی اسپایدر من 1 در قالب گابلین بود صداش رو بشناسه و قبل از مرگ نورمن بفهمه که نورمن همون گابلینه

مورد5:شاید جوابم مسخره به نظر بیاد ولی حس عنکبوتی اونقدر قوی هست که وقتی توی جسم روحی نباشه کاری که می خواد رو بکنه و از روی غریزه این کارو کرد

مورد 6: شاید کلا اون موقع حس عنکبوتی از قبل برای یه چیزی فعال بوده و مردان عنکبوتی نفهمیده باشن که این هشدار مال یه چیز دیگست(مثل همون کمیکی که توش پانیشر اسپایدرمن رو کشت)

مورد 7:ببینید وقتی عاشق کسی هستید عشقتون به اون فرد هست نه یه شخصیتی که از طریق اون با طرف آشنا شدید یعنی عشق هپی سر جاش هست ولی فقط طرز آشنایی با طرف رو یادش نمیاد چون مرتبط با هویت اسپایدر من بود

مورد 8:دقیقا به همون دلیلی هست که گفتید الکترو اسم پیتر رو می دونسته جای تحلیلی نیست

مورد9:این جای فکر داره اگر ذهن همه ی سیمبیوت ها به هم وصله پس می تونسته از سیمبیوت هر دنیایی که ونوم به پیتر پارکر چسبیده شنیده یا بهش گفته شده باشه که پیتر پارکر همون اسپایدر من می باشد

مورد 10:شاید دنبال توبی بوده باشه ولی تام رو پیدا کرده باشه یا شاید هم شانسی به تور هم خورده باشن یا شاید دقیقا از همون محل مرگ دوباره اومده باشه و اسپایدی رو دیده باشه



خیلی ممنون از مقاله


استاد شاید سوالم مسخره باشه ولی نظرتون راجع به نظرم چیه؟
نقل قول کردن
mtm
#27 mtm 1400-10-02 13:08
#26:
نظرتون بسیار خوب بود. افرین.مخصوصا مورد شماره 2
نقل قول کردن
over drive
#28 over drive 1400-10-02 14:12
به نقل از mtm:
#26:
نظرتون بسیار خوب بود. افرین.مخصوصا مورد شماره 2


ممنون استاد
نقل قول کردن
masiha_87
#29 masiha_87 1400-10-02 17:29
به نقل از Amir-Ali-2020:
۱۶:#
تو چرا لحنت معمولا اینقدر بده؟ به این زیبایی نویسنده همه چی و توضیح داد اون وقت میگی توجیه؟!اتفاقا تو بودی که در توجیه توضیحاتی که اصلا ارائه نکردی فقط به کلمه "توجیه" اکتفا کردی

من قصدم بد نوشتن نیست. هیچ وقت نخواستم به نویسنده ها بی احترامی کنم. خودم داستان نویس و مقاله نویسم میدونم وقتی یه نفر این شکلی انتقاد بکنه، نویسنده چه حالی میشه. این تایپه و منم فقط سوالاتی رو که گیجم کرده پرسیدم ولی حالا اگه ناخواسته بد نوشتم عذر میخوام.
به نقل از stofterMRM:
خیلی مقاله خوب و کاملی بود ممنون
فقط یه سوال
گوئن و ام جی چی؟اونا ام میدونستن ولی چرا نیومدن؟
ببخشید کامنتا خیلی زیاده اگه جواب دادین ممنون میشم ریپلای کنید :oops:
و هنوزم برام سواله دکتر استرنج جلوی کیا رو میخواست بگیره چون بعضی سکانسا نشونشون میداد ولی مبهم بودن خیلی خوب میشد بفهمیم

سلام
چند روز پیش یه مطلب میخوندم نوشته بود ایشون (!) که تو عکسه، مورلانه. انصافا هم هیکلش شبیهه (گندس)
s4.uupload.ir/.../...
اونی که سمت چپه
کلا همه ی کسایی که اسپایدی رو میشناختن داشتن وارد میشدن. از سوپری سر محل بگیر (!) تا گوئن عنکبوتی و هزار نفر دیگه.
نقل قول کردن
mtdjjp
#30 mtdjjp 1400-10-02 18:07
به نقل از masiha_87:

۲. همه ی خبیث ها به سرنوشت خودشون در دنیاهاشون رسیدن و حله! یعنی چی؟ یعنی مثلا لیزارد به حالت انسانی برگشت و همون سرنوشتش. منتها گزینه ی اول متهمل تر به نظر میاد چرا که "فلینت" از حالت "خاکی"ش خارج نشد یا گابلین زنده نموند!
خب پس نتیجه میگیریم دکی به اندازه ی کانگ از مولتی ورس سر در نمیاره! نظرتون چیه؟ خیلی دوست دارم باهم دیگه به یه نتیجه ای برسیم.

یا اینکه مثلا لیزارد وقتی که دوباره برگشت به جهان خودش درمان شدش و نمردش برای بقیه اشون هم همین احتمال داره مثل گرین گابلین وقتی که گلایدر میاد سمتش پیتر با تار گلایدر رو بگیره یعنی بتونن جلو مردن هرکدوم از شرور ها رو بگیرن
نقل قول کردن
mtdjjp
#31 mtdjjp 1400-10-02 18:17
به نقل از Amirreza-85:

3-توی سریال فالکون و سرباز زمستان به این موضوع اشاره شده بود که اونایی که پودر شدن بعد از برگشتشون کارت اعتباری،حساب بانکی همشون غیر فعال شدن.مثل اینکه پنج سال نبودن اونا هم فک کردن که اون شخص اصلا مرده باشه(برای خواهر فالکون این اتفاق افتاد) پس ممکنه میستریو هم پودر شده باشه و هنوز وقت نکردن اونارو شخص حقیقی حساب کنن(خودمم با حرفم زیاد موافق نیستم زیاد بهش توجه نکنید :-* )بریم بعدی

مرد عنکبوتی دور از خانه اصلا داستانش بعد از اند گیم بودش پس به بشکن و اینجور چیزا ربطی نداره
نقل قول کردن
mtdjjp
#32 mtdjjp 1400-10-02 18:21
ششمی رو بخوایم خیلی ساده توضیح بدیم اینه که مور مور همیشه بهت دست نمیده و در مواقع خاص مور مور میشی
نقل قول کردن
Captain Majid
#33 Captain Majid 1400-10-04 03:00
سلام و خسته نباشید. ممنون بابت مقاله ی عالی. سوالی ک ذهن منو درگیر کرده اینه که درسته هویت مرد عنکبوتی فراموش شده ولی ام جی و ند و حتی هپی چرا خود پیتر رو یادشون نبود؟ مگه همکلاسی نبودن و پیتر هم با هپی رفت و امد داشته. ینی چیزی ک باید اتفاق می افتاد این بوده ک ند و ام جی فراموش کنن پیتر اسپایدر منه نه اینکه کلا فراموش کنن پیتر کی بوده. ی جورایی پیتر انگار تازه متولد شده؟
ممنون میشم پاسخ بدید
نقل قول کردن
AM SM BM SM
#34 AM SM BM SM 1400-10-04 11:15
به نقل از Captain Majid:
سلام و خسته نباشید. ممنون بابت مقاله ی عالی. سوالی ک ذهن منو درگیر کرده اینه که درسته هویت مرد عنکبوتی فراموش شده ولی ام جی و ند و حتی هپی چرا خود پیتر رو یادشون نبود؟ مگه همکلاسی نبودن و پیتر هم با هپی رفت و امد داشته. ینی چیزی ک باید اتفاق می افتاد این بوده ک ند و ام جی فراموش کنن پیتر اسپایدر منه نه اینکه کلا فراموش کنن پیتر کی بوده. ی جورایی پیتر انگار تازه متولد شده؟
ممنون میشم پاسخ بدید

سلام
خود دکتر استرنج توی فیلم به پیتر گفت که هر کسی که اون رو میشناسه از یاد میبرتش، انگار که هیچ وقت وجود نداشته. میشه اینطور توجیه کرد که انگار طلسم اونقدر گسترده بوده(در حد تمام دنیاهای موازی بوده دیگه!) که غیر از اینکه همه پیتر رو فراموش کنند، راه دیگه ای نبود.
خانم ساداتی فر مقاله عالی بود و دلایل بسیار عالی و مستندی هم داشت. درباره اینکه دکتر اختاپوس از کجا میدونست نورمن آزبورن، گرین گابلینه، فکر کنم خود اکتاویوس جایی در فیلم گفت که مطبوعات تیتر زدند که دانشمند بزرگ، نورمن آزبورن، در قالب گرین گابلین بوده. این چیزی که شما مبنی بر تحقیق احتمالی او در آزکورپ هم میتونه درست باشه.
درباره اینکه چرا حس عنکبوتی به پیتر پارکر توبی هشدار نداد، خب این چند تا جواب میتونه داشته باشه. اول همینی که شما گفتید که اصلا حس عنکبوتی یه چیز ثابت و پایدار نیست و تصمیم نورمن هم خیلی سریع اتفاق افتاد، دوم اینکه اصلا شاید حس عنکبوتی در لحظه به پیتر پیغام داده، ولی اون نتونسته کاری بکنه و تکون بخوره و یا حتی فکر میکرد اگر تکون بخوره اون چاقو به پیتر تام میخوره و نخواسته اینطور بشه. یا اصلا ما توی مرد عنکبوتی ۲ هم دیدیم که قدرت های پیترِ توبی، ناپایدار تر از بقیه است(خودش به شوخی در جایی از فیلم میگه که هر وقت دچار بحران هویت بشم، این اتفاق از دست دادن قدرت ها میفته!) و شاید در اینجا با توجه به سن بالایی هم که توبی داره، حس عنکبوتی در اون لحظه خیلی سریع نبوده. بقیه هم توضیحات بسیار عالی داشتند ولی واقعا نمیتونم فکر کنم بعضی ها برای چنین سوالاتی بخوان کام خودشون رو تلخ کنند. حالا که اصلا این سوالات هم جواب داده شده ولی آخه واقعا خیلی مهمه که چرا حس عنکبوتی به پیتر هشدار نداد؟ کلی فیلم توی جهان هستند که شاید سوتی و حفره داشته باشند ولی خیلی ها به عنوان فیلم های حتی بزرگی ازشون یاد میکنند. اما بعضی ها مثل قضیه "انتقام‌جویان: پایان بازی" به خاطر لجوج بودن یا اینکه حواسشون نیست، الکی به خاطر چند سوالی که شاید در فیلم به طور مستقیم جواب داده نشه(و درستش هم همینه که شما نمیتونی انتظار داشته باشی جان واتس از طریق کاراکتر هاش دیوار چهارم رو به نوعی بشکنه و همه اطلاعات رو در اختیار شما بده و لقمه رو بذاره توی دهنتون رو برای جویدنش، فکتون رو بالا و پایین کنه. اتفاقا این خیلی خوبه که واتس همه اطلاعات رو به صورت دیالوگ های خسته کننده و اضافی توی فیلم نمیگه و ما رو هم وارد بازی میکنه تا خودمون مثل یک کارآگاه جواب این سوالات رو پیدا کنیم که حداقل برای من یکی حس لذت بخشی داره. نه فقط باری این کارآگاه بازی، برای اینکه میفهمم کارگردان به شعور منِ مخاطب احترام گذاشته) فیلم رو بد بنامند. ایراد گرفتن از هر فیلمی اشکالی نداره، ولی نه ایراد های بیخود و سطحی. به قول آقای ترابی که برای فیلم "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت" میگفتند، "بیاید به جای سطح، بزنیم به عمق!"
نقل قول کردن
mtm
#35 mtm 1400-10-04 14:13
به نقل از Captain Majid:
سلام و خسته نباشید. ممنون بابت مقاله ی عالی. سوالی ک ذهن منو درگیر کرده اینه که درسته هویت مرد عنکبوتی فراموش شده ولی ام جی و ند و حتی هپی چرا خود پیتر رو یادشون نبود؟ مگه همکلاسی نبودن و پیتر هم با هپی رفت و امد داشته. ینی چیزی ک باید اتفاق می افتاد این بوده ک ند و ام جی فراموش کنن پیتر اسپایدر منه نه اینکه کلا فراموش کنن پیتر کی بوده. ی جورایی پیتر انگار تازه متولد شده؟
ممنون میشم پاسخ بدید

ببینید ... طلسم دکتر استرنج فقط هویت مخفی پیتر رو پاک نکرد بلکه هرگونه یاد و خاطره از پیتر رو از ذهن دیگران پاک کرد. این خیلی گسترده تر از فقط هویت مخفیه
نقل قول کردن
General
#36 General 1400-10-04 17:34
من برا خودم گفتم شاید ونوم که اومده بود از دنیای اندرو گارفیلد چون فقط از این دو دنیای توبی مگوایر و اندرو گارفیلد اومده بودن و همینطور اون بیمارستان که توش shriek نگه داشته بودن همون تیمارستانی که الکترو تو اسپایدر من اندرو گارفیلد نگه داشته بودن البته شاید
نقل قول کردن
mtm
#37 mtm 1400-10-05 08:08
به نقل از General:
من برا خودم گفتم شاید ونوم که اومده بود از دنیای اندرو گارفیلد چون فقط از این دو دنیای توبی مگوایر و اندرو گارفیلد اومده بودن و همینطور اون بیمارستان که توش shriek نگه داشته بودن همون تیمارستانی که الکترو تو اسپایدر من اندرو گارفیلد نگه داشته بودن البته شاید

نه اینطور نیست. دنیای ونوم با دنیای اندرو گارفیلد فرق داره.
نقل قول کردن
s.p.i
#38 s.p.i 1400-10-11 13:06
به نقل از mtm:
به نقل از king venom:
عجب!! عالی خانم ساداتی فر!! خیلی چیزا مشخص شد!!! به جز مورد 8 با بقیش کاملا موافقم!! نمیدونم چرا ولی مورد 8 هنوزم برام غیر منطقیه! فک کنم باید دوباره امیزینگ اسپایدرمن 2 رو ببینم ولی خب باز یهو گفتن کلمه پیتر باعث نمیشه طرف کلا اسمو ادرسشو سه سوته بفهمه مخصوصا تو اون لحظه نبرد!!

شنیدن پیتر با در کنار هم قرار گرفتن یه سری اطلاعات دیگه میتونه سرنخ خوبی باشه. یعنی باید بقیه چیزا رو هم در کنارش قرار داد. مکس هم قبلش گوئن رو دیده بود ، هری رو دیده بود، تو ازکورپ بود و ... چند تا سرنخ دیگه هم دستش بود


توی اون قسمت از فیلم ایمیزینگ اسپایدرمن که هری به الکترو میگفت یه زمانی دوستی داشتم و الکترو همینو گفت یجورایی نشون میده جفتشون همون لحظه از هویت پیتر با خبر شدن


دوباره ممنون بابت مقاله از خانوم سونی ساداتی فر
نقل قول کردن
s.p.i
#39 s.p.i 1400-11-03 10:30
دوستان در مورد مورد ۸ حالا شاید خیلی ها بگن اسم با هویت فرق داره و ما ممکن یه عالمه پیتر داشته باشیم خب این قضیه بر میگرده به طلسم دکتر استرنج گفت همه ی مردم فراموش می‌کنند پیتر پارکر مرد عنکبوتی
ما ممکن ۱۰ یا هزارتا پیتر داشته باشیم ولی آیا همشون مرد عنکبوتی هستن ؟ نه فقط یه پیتر پارکر مرد عنکبوتی هست بقیه مرد عنکبوتی نیستن پس الکترو با شنیدن اسم پیتر به این دنیا اومد
اگه براتون سئوال شد مگه دکتر استرنج برای اجرای جادو به سانکتوم احتیاج نداشت نه قانونی براش وجود نداره
یا چرا الکترو از دست اختاپوس فرار نکرد چون انرژیش زیاد شده بود و الکترو کمی مردد بود
در مورد خوب شدن خبیث بعضیاشون قبل از بدست آوردن قدرت آدم های خوبی نبودن ولی خب پیتر فکر میکردم میتونه به گرفتن قدرت از دست اونا سرنوشت اونارو عوض کنه

دوباره ممنون بابت مقاله
نقل قول کردن
s.p.i
#40 s.p.i 1400-11-03 10:35
#34
سلام آقای امیر حسین خوب هستید شما امیدوارم حالتون خوب باشه نمیدونم چرا هر وقت که مارول فیلم منتشر میکنه همه دنبال سوتی و حفر می‌گردن کلی وقتی دیسی فیلم منتشر میکنه همه میگن سوتی و حفر نداشت فیلمی مثل جوکر یه عالمه حفر و سوتی داشت همه میگن خوب بود و اگه کسی چیزی بگه همه بهش میپرن یا حتی فیلم سوم بتمن شوالیه تاریکی بر می‌خیزد کسی حق نداره راجب فیلم های نولان حرف بزنه چون بهش حمله ور میشن
خلاصه نمیدونم چرا همه نوبت مارول میرسه همه دنبال حفره هست
نقل قول کردن
Spider_bat
#41 Spider_bat 1400-11-03 13:56
به نقل از s.p.i:
#34
سلام آقای امیر حسین خوب هستید شما امیدوارم حالتون خوب باشه نمیدونم چرا هر وقت که مارول فیلم منتشر میکنه همه دنبال سوتی و حفر می‌گردن کلی وقتی دیسی فیلم منتشر میکنه همه میگن سوتی و حفر نداشت فیلمی مثل جوکر یه عالمه حفر و سوتی داشت همه میگن خوب بود و اگه کسی چیزی بگه همه بهش میپرن یا حتی فیلم سوم بتمن شوالیه تاریکی بر می‌خیزد کسی حق نداره راجب فیلم های نولان حرف بزنه چون بهش حمله ور میشن
خلاصه نمیدونم چرا همه نوبت مارول میرسه همه دنبال حفره هست

خواهش میکنم بحث مارول و دی سی راه نندازید کمیک فن واقعی از جفتشون لذت میبره ایرادات جفتشونم میگه من خودم به شخصه از دی سی بیشتر از مارول خوشم میاد ولی چون دی سی فنم دلیل نمیشه ایرادی کمپانی مورد علاقه مو نگم من خودم عاشق فیلم جاستیس لیگ اسنایدر کات و سوییساید اسکوادم ولی ایراداتی میگم از طرفی چون مارول توقعات رو به شدت بالابرده بیشتر ایراداتشو میگن چون اگر یه کمپانی ۱۰ تا فیلم عالی بسازه ۱ یه فیلم متوسط همه بهش ایراد میگیرن ولی یه کمپانی که همش فیلم های ضعیف می‌سازه وقتی یه فیلم متوسط بسازه تشویقش هم میکنن پس کاملا منطقیه
نقل قول کردن
alichangizi
#42 alichangizi 1400-11-06 21:58
من دوست داشتم توفر گریس در این فیلم حضور داشت و یک ویلین بود البته خوشحال شدم که اشاره ای به توفر گریس شد ممنون از سایت یکتون عالی هستید
نقل قول کردن
s.p.i
#43 s.p.i 1400-11-13 00:48
به نقل از Spider_bat:
به نقل از s.p.i:
#34
سلام آقای امیر حسین خوب هستید شما امیدوارم حالتون خوب باشه نمیدونم چرا هر وقت که مارول فیلم منتشر میکنه همه دنبال سوتی و حفر می‌گردن کلی وقتی دیسی فیلم منتشر میکنه همه میگن سوتی و حفر نداشت فیلمی مثل جوکر یه عالمه حفر و سوتی داشت همه میگن خوب بود و اگه کسی چیزی بگه همه بهش میپرن یا حتی فیلم سوم بتمن شوالیه تاریکی بر می‌خیزد کسی حق نداره راجب فیلم های نولان حرف بزنه چون بهش حمله ور میشن
خلاصه نمیدونم چرا همه نوبت مارول میرسه همه دنبال حفره هست

خواهش میکنم بحث مارول و دی سی راه نندازید کمیک فن واقعی از جفتشون لذت میبره ایرادات جفتشونم میگه من خودم به شخصه از دی سی بیشتر از مارول خوشم میاد ولی چون دی سی فنم دلیل نمیشه ایرادی کمپانی مورد علاقه مو نگم من خودم عاشق فیلم جاستیس لیگ اسنایدر کات و سوییساید اسکوادم ولی ایراداتی میگم از طرفی چون مارول توقعات رو به شدت بالابرده بیشتر ایراداتشو میگن چون اگر یه کمپانی ۱۰ تا فیلم عالی بسازه ۱ یه فیلم متوسط همه بهش ایراد میگیرن ولی یه کمپانی که همش فیلم های ضعیف می‌سازه وقتی یه فیلم متوسط بسازه تشویقش هم میکنن پس کاملا منطقیه


سلام
راستش پیام شمارو آلان دیدم اشتباه نکنید نمیخواستم بحث مارول و دیسی راه بندازم خود من به شخصه از این بحث مارول و دیسی زیاد خوش نمیاد و زیاد وارد این بحث ها نمیشم این که
ایکس باکس بهتره یا پلی استیشن
یا استقلال بهتره یا پرسپولیس چون بحث کردن ارزشی نداره و نتیجه هم نداره البته منظور شما رو درست نفهمیدم بحث من
سر نو وی هوم و یا حتی اندگیم بود که بارها دیدم ازش ایراد گرفتن البته نمیگم کسی حق نداره ایراد بگیره ولی یه سری ایرادات الکی میگرن کاری به فیلم ضعیف و متوسط ندارم اندگیم و نو وی هوم جز فیلم های خوب mcu هست از اونور فیلم های نولان و جوکر ۲۰۱۹ مثال زدم که خب بهرحال خیلی لقب شاهکار دادن اگه کسی بگه این فیلم مشکل داشتن و خوب نیست همه بهش میپرن بحث من سر همین بود داشتم فیلم های خوب مثال میزدم که مال مارول و دیسی هستن کاری به فیلم متوسط و ضعیف ندارم در ضمن فیلم جوکر مثال بود که خود فیلم با وجود سینمایی بودنش (دقت کنید سینمایی بودنش نه کمیکی) ایراد کم نداشت
نقل قول کردن
s.p.i
#44 s.p.i 1400-12-01 13:43
به نقل از AM SM BM SM:
به نقل از Captain Majid:
سلام و خسته نباشید. ممنون بابت مقاله ی عالی. سوالی ک ذهن منو درگیر کرده اینه که درسته هویت مرد عنکبوتی فراموش شده ولی ام جی و ند و حتی هپی چرا خود پیتر رو یادشون نبود؟ مگه همکلاسی نبودن و پیتر هم با هپی رفت و امد داشته. ینی چیزی ک باید اتفاق می افتاد این بوده ک ند و ام جی فراموش کنن پیتر اسپایدر منه نه اینکه کلا فراموش کنن پیتر کی بوده. ی جورایی پیتر انگار تازه متولد شده؟
ممنون میشم پاسخ بدید

سلام
خود دکتر استرنج توی فیلم به پیتر گفت که هر کسی که اون رو میشناسه از یاد میبرتش، انگار که هیچ وقت وجود نداشته. میشه اینطور توجیه کرد که انگار طلسم اونقدر گسترده بوده(در حد تمام دنیاهای موازی بوده دیگه!) که غیر از اینکه همه پیتر رو فراموش کنند، راه دیگه ای نبود.
خانم ساداتی فر مقاله عالی بود و دلایل بسیار عالی و مستندی هم داشت. درباره اینکه دکتر اختاپوس از کجا میدونست نورمن آزبورن، گرین گابلینه، فکر کنم خود اکتاویوس جایی در فیلم گفت که مطبوعات تیتر زدند که دانشمند بزرگ، نورمن آزبورن، در قالب گرین گابلین بوده. این چیزی که شما مبنی بر تحقیق احتمالی او در آزکورپ هم میتونه درست باشه.
درباره اینکه چرا حس عنکبوتی به پیتر پارکر توبی هشدار نداد، خب این چند تا جواب میتونه داشته باشه. اول همینی که شما گفتید که اصلا حس عنکبوتی یه چیز ثابت و پایدار نیست و تصمیم نورمن هم خیلی سریع اتفاق افتاد، دوم اینکه اصلا شاید حس عنکبوتی در لحظه به پیتر پیغام داده، ولی اون نتونسته کاری بکنه و تکون بخوره و یا حتی فکر میکرد اگر تکون بخوره اون چاقو به پیتر تام میخوره و نخواسته اینطور بشه. یا اصلا ما توی مرد عنکبوتی ۲ هم دیدیم که قدرت های پیترِ توبی، ناپایدار تر از بقیه است(خودش به شوخی در جایی از فیلم میگه که هر وقت دچار بحران هویت بشم، این اتفاق از دست دادن قدرت ها میفته!) و شاید در اینجا با توجه به سن بالایی هم که توبی داره، حس عنکبوتی در اون لحظه خیلی سریع نبوده. بقیه هم توضیحات بسیار عالی داشتند ولی واقعا نمیتونم فکر کنم بعضی ها برای چنین سوالاتی بخوان کام خودشون رو تلخ کنند. حالا که اصلا این سوالات هم جواب داده شده ولی آخه واقعا خیلی مهمه که چرا حس عنکبوتی به پیتر هشدار نداد؟ کلی فیلم توی جهان هستند که شاید سوتی و حفره داشته باشند ولی خیلی ها به عنوان فیلم های حتی بزرگی ازشون یاد میکنند. اما بعضی ها مثل قضیه "انتقام‌جویان: پایان بازی" به خاطر لجوج بودن یا اینکه حواسشون نیست، الکی به خاطر چند سوالی که شاید در فیلم به طور مستقیم جواب داده نشه(و درستش هم همینه که شما نمیتونی انتظار داشته باشی جان واتس از طریق کاراکتر هاش دیوار چهارم رو به نوعی بشکنه و همه اطلاعات رو در اختیار شما بده و لقمه رو بذاره توی دهنتون رو برای جویدنش، فکتون رو بالا و پایین کنه. اتفاقا این خیلی خوبه که واتس همه اطلاعات رو به صورت دیالوگ های خسته کننده و اضافی توی فیلم نمیگه و ما رو هم وارد بازی میکنه تا خودمون مثل یک کارآگاه جواب این سوالات رو پیدا کنیم که حداقل برای من یکی حس لذت بخشی داره. نه فقط باری این کارآگاه بازی، برای اینکه میفهمم کارگردان به شعور منِ مخاطب احترام گذاشته) فیلم رو بد بنامند. ایراد گرفتن از هر فیلمی اشکالی نداره، ولی نه ایراد های بیخود و سطحی. به قول آقای ترابی که برای فیلم "انتقام‌جویان: جنگ بی نهایت" میگفتند، "بیاید به جای سطح، بزنیم به عمق!"


با نظر شما موافق این که حالا خوبه بعضی جاها دیدم گفتن کلا فیلم باگه یعنی طرف فیلمو دیده توقع داشته کارکتر ها بیان بهش بگن چرا اینجور شد والا نمی‌فهمم تا قبل از اومدن فیلم همه منتظر اندرو و توبی بودن حالا شد یه فیلم مضخرف یا چرا الکترو از دست اختاپوس فرار نکرد یا چرا اینجوری بود غیر منطقی بود جدا از اون mcu مثل یه کتاب که هر چقدر جلو تر میری جواب سئوالات میگیری حالا شاید جواب بعضی از سئوالات نگیری ولی آخرش میگیری ولی کلا یه سری دوست دارن اوقات خودشون تلخ کنند یا اگه از فیلم حتی اگه خوب باشه ایراد میگیرن خوابشون نمی‌بره بگذریم
نقل قول کردن
s.p.i
#45 s.p.i 1400-12-27 17:04
دیروز یاده فیلم اونجرز اندگیم افتادم یادم اومد خیلی ها گفته بودن که چرا فیلم اینجاش غیر منطقی بود سفر در زمان راستش فیلم هایی که در رابطه با سفر در زمان و دنیا ها موازی هستن نمیشه گفت حفره ولی سئوال بی جواب میزارن جد از اون اگه توی این فیلم هم به همه این سئوالات جواب داده میشد باز هم یه سری گیر میدادن آخرش در کل من خودم برای فیلم های کمیک بوکی چند تا معیار دارم
شخصیت پردازی
نقش آفرینی
داستان
شروع و پایان و این که چیز غیر منطقی نباشه البته بگم منظور این نیست که کارکتر ها از توی سینما بیان همه چیزی به ما بگن
وفاداری به کمیک
سه گانه تام هالند یه اورجین استوری طولانی بود که هر چقدر جلو رفتیم شاهد رشدش بودیم در آینده حتما عمو بن رو هم میبینیم یه چیز دیگه فیلم واقعا در حد انتظارم بود شاید کسی باورش نشه ولی میگفتم حتی اگه اندرو و توبی نباشن خیلی دوست دارم ببینم تام هالند چیکا میکنه
نقل قول کردن
s.p.i
#46 s.p.i 1400-12-29 23:50
آهان به چند تا سئوال هم من جواب میدم
چرا مرد شنی با بقیه خبیث ها همکاری کرد؟ به نوعی کمی از تام هالند کینه داشت به خاطره اون کلکی که بهش زد یجورایی گفته فکر می‌کرد پیتر تام هالند سر جریان الکترو دروغ گفته البته مرد شنی شخصیت آنچنان باهوشی نیست و تحت تاثیر حرف ها گرین گابلین قرار گرفت

چرا دکتر استرنج به راحتی شکست خورد و همون لحظه اون جعبه از پیتر نگرفت به خصوص که یجا انگار داشت هوا می‌گرفت ؟ چون از عمد شکست خورد و یجورایی میخاست ببینه پیتر چیکا میکنه که اشتباه کرد

دکتر اختاپوس و گرین گابلین بعد از جريان انفجار و ... کجا رفتن این اینجوری میشه بهش جواب داد که دکتر اختاپوس تازه هوشیاریش بدست آورده بود و نمی‌دونست باید چیکار کنه و گیج شده بود کمی و البته از تغییر نورمن وحشت کرده بود
نورمن هم احتمالا با نیمه پلید خودش داشت مبارزه میکرد
و البته اگه برای کسی سئوال شده که نورمن چه جوری ماسک خودش که خیلی محکم بود شکست که زیاد مهم نیست خداروشکر که اون ماسک مسخره از بین بردن

چرا پیتر توبی مگوایر و اندرو گارفیلد زودتر از این به کمک پیتر این دنیا نیومدن ؟ گم شده بودن نمی‌دانستند چیکار کنند

ند چه جوری زود جادوگری یاد گرفت یعنی استرنج خیلی دیر یاد گرفت و خودش کشت تو سرما رفت و اینا راستش اینجور که معلوم بود درست بلد نبود و البته مبتدی بود نهایتش چند تا پورتال که دیر یا زود بسته میشن بلد بود و البته ممکن یکی زود یاد بگیره یکی دیر و البته توی خانوادشون انگار جادوگر داشتن

آیا دکتر استرنج برای پاک کردن حافظه مردم به خونه اش سنکتوم نیاز داشت انرژی چیزی داشت ؟ راستش دکتر استرنج نگفت من نیازی به اونجا دارم و البته خب جادو هست احتمالا طلسمی که اجرا کرده با اون طلسمی که توی خونه اش اجرا کرده فرق داشته

چرا پیتر از استرنج نخاست طلسم طور دیگه اجرا کنه چرا دکتر استرنج خاطره یک ماه پیش یا یک سال پیش پاک کرد به دو دلیل دلیل اول چون نوعی رتکان بود و دلیل دوم راهی نبود اینکار پیتر نوعی فداکاری بود

سئوالاتی مثل چرا حس عنکبوتی دیر کار کرد یا چرا شخصیت های بیشتر نیومدن و ... مهم نیست


این هم جواب سئوالات بود که راستش قرار نیست همشون توی فیلم جواب داده بشن درست هم همینه
نقل قول کردن
Captain.shiraz
#47 Captain.shiraz 1401-02-15 20:51
مارول بازیگر های قدیمی تر رو در نقش نسخه پیر خودشان وارد MCU نمیکنه؟
مثلاً:
نیکولاس هاموند در نقش مرد عنکبوتی
پیتر هوتن در نقش دکتر استرنج
لو فریگنو در نقش هالک
رب برون یا مت سلینحر در نقش کاپیتان آمریکا
اریک آلن کرامر در نقش ثور
نقل قول کردن
Ksjdidbdj
#48 Ksjdidbdj 1402-06-28 22:27
وقتی همه فراموش کردن پیتر پارکر کی است چطوری در فیلم دکتر استرنج 2 دکتر استرنج میدونستم کی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

42

مردعنکبوتی سیمبیوتی

کمیک های پادشاه سیاه پوش - فارسی - کامل

تولد مجدد قهرمانان

پاسخ به سئوالات مردعنکبوتی

مقالات اسپایدرمن راهی به خانه نیست

حقایق کمیک بوکی

50

تاپ 20 - سایت spidey.ir

27

41

کمیک بوک های superman

Telegram     Facebook    Youtube red

Aparat     Instagram     Discord                                                                                   

       

 

کمیک بوک های امازینگ اسپایدرمن

نکات جالب مرد عنکبوتی

14

18

51

15

16

بزرگان تاریخ اسپایدرمن

مهم ترین داستان های مرد عنکبوتی

006

 

0010

اسپایدرمن در تلویزیون

21

31

36

29

 لحظات ماندگار اسپایدرمن

28

008

009

25

40

39

بهترین داستان های اسپایدرمن

لباس های مختلف اسپایدرمن

23

22

دشمنان معروف مرد عنکبوتی

بررسی فیلم های مرد عنکبوتی

34

35

48

46

45

44