5 دفعه ای که دشمنان مردعنکبوتی جانش را نجات دادند!

5-دفعه-ای-که-دشمنان-مردعنکبوتی-جانش-را-نجات-دادند

درسته که معمولا کسیه که اونا رو دستگیر و به زندان میفرسته ولی چندین بار هواداران اسپایدرمن از اینکه دشمنانش جان او را نجات داده اند غافلگیر شده اند!

مقدمه: یکی از دلایلی که اسپایدرمن مورد ستایش قرار میگیرد این است که یکی از انسانی ترین و قابل درک ترین ابرقهرمانان موجود است و این موضوع درباره دشمنانش هم صدق میکند چون اکثرشون همانطور که عرض شد آدم های عادی بودند که با انتخاب های بد، راه خود را گم کردند. بنابراین بارها دیده شده که اسپایدرمن سعی کرده با برخی از آنها دوست بشه و کمک کنه اصلاح بشوند. دکتر اختاپوس بی تردید یکی از همین شخصیت هاست. او در یک اقدام شنیع جسم و ذهنش را با پیتر پارکر عوض کرد تا پیتر در جسم رو به زوالش برود و بمیرد. اما در نهایت، او که در قالب مردعنکبوتی برتر فرو رفته و تا حدی اصلاح شده بود به منظور نجات کسی که برایش خیلی عزیز بود حاضر شد به میل خود راه را برای بازگشت پیتر به جسم خودش باز کند. و همچنین نورمن آزبورن در کمیک بوک های حال حاضر مردعنکبوتی اصلاح و خیرخواه شده و حتی تحت عنوان گابلین طلایی دارد به یاری مردم میشتابد. و اما در این مقاله میخواهیم به 5 دفعه ای اشاره کنیم که طی آن دشمنان مردعنکبوتی، جانش را نجات دادند!

 

5- خونِ موربیوس کمک کرد تا مردعنکبوتی از شر 4 بازوی اضافه ی خودش خلاص شود

موربیوس - دکتر کانرز - مردعنکبوتی

در شماره 100 از كمیك مرد عنكبوتی شگفت انگیز كه سال 1971 چاپ شد و توسط نویسنده ای به نام «روی توماس» نوشته و طراحی به نام «گیل كین» آن را طراحی كرد، دیدیم كه پیتر همچون همیشه دغدغه های بسیار زیاد ذهنی دارد... او طبق معمول از اینكه اسپایدرمن است خسته شده و از دلش از ناملایمات زندگی گرفته. در این زمان او مشكلات زیادی داشت. مثلا بهترین دوستش «هری آزبورن» معتاد شده بود و یا قبل از آن آقای سروان استیسی (پدر «گوئن استیسی») در جریان مبارزه مرد عنكبوتی با دكتر اختاپوس كشته شده بود و دوست دخترش (یعنی گوئن) ، اسپایدرمن را مقصر مرگ پدرش میدانست. بنابراین پیتر تصمیم خودش را گرفت تا از شر نیروهای عنكبوتی خودش خلاص شود. او یك محلول درست كرد تا با خوردن آن قدرت های فوق بشری عنكبوتی اش را از دست بدهد و یك آدم معمولی شود. سپس به خواب میره و كابوسی میبینه كه در آن داره با دشمنانش میجنگه. در حین مبارزه درد بدی را در پهلوی خودش حس میكنه. وقتی از خواب بیدار میشه متوجه حقیقت وحشتناكی میشه: 6 تا دست داره!!! در واقع، آن محلولی كه درست كرده بوده به جای اینكه نیروهاش را از بین ببره، اونا رو بیشتر كرده بوده! این اتفاق همزمان شد با اولین حضور شخصیتی جدیدی به نام موربیوس در داستان های مردعنکبوتی و ما شاهد بودیم که چطور خونِ موربیوس کمک کرد تا مردعنکبوتی بتواند از شر این بازوهای اضافه خلاص شده و به حالت عادی خودش برگردد! در واقع، دکتر کانرز که بار دیگر به حالت لیزاردی خودش درآمده بود تونست به کمک خون موربیوس آنزیمی درست کنه که ابتدا خودش رو به حالت عادی برگرداند و بعدش مردعنکبوتی را! توصیه میکنیم حتما این داستان را در اینجا با ترجمه فارسی بخونید.

 

4- گرین گابلین دوم جان اسپایدرمن را نجات داد و سپس خودش مُرد

هری ازبورن گرین گابلین

در طول تاریخ كمیك های مرد عنكبوتی، شاهد رابطه پیچیده ای بین «هری آزبورن» و «پیتر پاركر» بودیم. هری مرد عنكبوتی را مقصر مرگ پدرش (نورمن آزبورن) میدانست. نفرت او تا جایی پیش رفت كه هری برای مدتی به گرین گابلین دوم تبدیل شد و سعی كرد با ضربه زدن به عزیزان پیتر  ازش انتقام بگیرد. ولی پس از مدتی هری با «لیز الن» ازدواج كرد و صاحب پسری به نام «نورمی» شد. اینجا بود كه به نظر میرسید هری دیگر خوب شده و دچار جنون گابلینی نمیشود. تا اینكه نویسنده ای به نام «جی ام دی متیوس» تصمیم گرفت دوباره هری را خبیث كند و ما در داستان The Child Within دیدیم كه هری دوباره با خاطرات و روح پدرش روبرو شده و در نتیجه گرین گابلین میشود تا از مرد عنكبوتی انتقام بگیرد. پیتر  دیگر خسته  و درمانده شده و نميداند با هری كه هنوز دوستش دارد ، چطور برخورد كند (این در حالی است كه هری دارد عزیزان پیتر را تهدید میكند). تا اینكه داستان در شماره 200 از كمیك Spectacular Spider-Man به اوج خودش میرسه و میبینیم كه هری در حالی که به گرین گابلین تبدیل شده با مردعنکبوتی نبرد میکند. او نوعی ماده شیمیایی به بدن مردعنکبوتی وارد میکند که باعث میشه تعادل خودش رو از دست بده و بر روی زمین بیفته. سپس ولش  میكنه تا در ساختمانی كه قراره به زودی منفجر بشه، بمیره. ولی ناگهان حس گناه بهش دست میده و بر میگرده تا مرد عنكبوتی را نجات بده. ولی درست پس از انجام این كار قهرمانانه، بر زمین می افته و در آمبولانس میمیره (شما ميتوانيد اين داستان را اينجا با ترجمه فارسي بخوانيد).

 

3- دکتر کانرز کمک کرد تا مردعنکبوتی از حالت اسپایدر-لیزارد خارج شود

دکتر کانرز - لیزارد اسپایدر

همانطور که میدانید یکی از دشمنان خطرناک و اصلی مرد عنکبوتی، لیزارد است که اینجا معرفی شده. او دانشمندی است به نام «کرت کانرز» که سرمی با استفاده از DNA مارمولک ها درست کرد تا دست قطع شده اش برگرده ولی خودش به یک مارمولک تبدیل شد! در کل کانرز همیشه در تقلا و کشمکش بوده که خودش رو از نفرین مارمولکی رها کنه. در هر حال، یک بار هم مرد عنکبوتی بهش دچار شد! در شماره 39 و 40 از کمیک Spectacular Spider-Man شاهد بودیم اتفاقاتی افتاد که باعث شد مرد عنکبوتی مثل لیزارد بشه و دست به تخریب در سطح شهر بزنه و با نیروهای پلیس درگیر شد. در واقع چند شماره قبل دیده بودیم که پیتر پارکر برای مقابله با خبیثی به نام «ایگوآنا» از دستگاهی ساخت شده توسط دکتر کانرز به نام Enervator استفاده کرده بود (عکسش اینجاست) که اشعه هایش روی خودش تاثیر گذاشته و باعث شد تا به حالت لیزاردی تبدیل بشه). اما کانرز رفت دنبالش و پادزهری بهش داد که باعث شد به حالت اولش برگرده (اسپایدر-لیزارد اولین شیشه ی محتوی پادزهر رو میشکنه و در حالی که داشتیم امید خودمون رو از دست میدادیم ناگهان معلوم شد کانرز یک شیشه دیگر هم داره و در نهایت تونست اون رو در دهان اسپایدر - لیزارد بریزه تا به حالت عادی خودش برگرده).

 

2- مرد شنی چند بار مردعنکبوتی را از دست دشمنانش نجات داده است

سندیکای شرارت

همانطور که در مورد شماره 3 از این مقاله گفته شد، مرد شنی یک خبیث بی رحم و ظالم نیست و ته دلش آدم خوبی محسوب میشه. ضمن اینکه پس از آنکه اون حادثه با مرد آبی برایش پیش آمد و به یک هیولای گِلی تبدیل شد (این مقاله را بخوانید) به نوعی به خودش اومد و تصمیم گرفت در زندگی خود تجدید نظر کنه (در این میان یک ملاقات هم با دشمن قدیمی خودش به نام «ثینگ» داشت که این ملاقات و صحبت هایی که با او انجام داد باعث شد تا به نوعی به راه راست هدایت بشه). در نتیجه مرد شنی در شماره 138 از کمیک Marvel Team-Up به اسپایدرمن کمک کرد تا علیه "مجریان جنایت" پیروز بشه.بعدشم مرد شنی چند باری در دنیای کمیک به مرد عنکبوتی کمک کرد. یک بار هم به مرد عنکبوتی و سیلور سیبل کمک کرد تا از دست گروه "سندیکای شرارت" (Sinister Syndicate) نجات پیدا کنند (اون موقع خبیث هایی همچون راینو، بیتل و بومرنگ عضو سندیکای شرارت بودند). سیلور سیبل تحت تاثیر مرد شنی قرار گرفت و بعدها او را برای گروه مزدوران خودش به نام Wild pack استخدام کرد.

 

1- دکتر اختاپوس یک بار جان مردعنکبوتی را از مرگ حتمی نجات داد

دکتر اختاپوس جان مردعنکبوتی را نجات میدهد

در این مقاله گفته بودیم که یک بار وقتی که والچر تونسته بود جوان بشه، سعی کرد گذشته خودش را پاک کنه و هر کسی که قبلا مسخره اش کرده بود یا باهاش دشمنی کرده بود را به قتل برسونه. او با یکی از خبیث هایی که قبلا با مرد عنکبوتی جنگیده بود به نام «جغد» همکاری میکنه و یک سم شیمیایی مرگبار را از یک آزمایشگاه ارتش میدزده و ادعا میکنه هیچ پادزهری برایش وجود نداره! سپس پنجه های لاشخورهای خودش را به این زهر آغشته میکنه و یکی از این لاشخورها هم به اسپایدرمن ضربه میزنه و بدین ترتیب اسپایدرمن به زهر آلوده میشه و در آستانه ی مرگ قرار میگیره! (عکسش اینجاست)! ولی دکتر اختاپوس بهش کمک کرد تا خوب بشه زیرا دوست نداشت دشمن اصلی زندگی اش توسط چیزی پیش و افتاده مثل زهر از پا دربیاد و البته دوست نداشت کسی یا چیزی دیگری به جز خودش مرد عنکبوتی را بکشه! بنابراین در داستانی که به Web of Death معروف است و در بحبوحه رویداد منفور "سرگذشت کلون" در دهه 90 میلادی به چاپ رسید، شاهد بودیم که دکتر اختاپوس هر کاری میکنه تا مردعنکبوتی را نجات بده (حتی بهش شوک الکتریکی و تنفس دهان به دهان هم میده!)  و در نهایت موفق میشه. در کل این داستان جنبه جدیدی از رابطه بین مردعنکبوتی و دکتر اختاپوس را نشان خوانندگان داد که قبلش به ندرت دیده بودیم: احترام!

 

مهدی ترابی مهربانی

منبع: سایت CBR

All rights reserved © Spidey.ir 2023

(هرگونه كپی‌برداری و نقل قول از اخبار و مقالات این سایت تنها با ذكر منبع و نام نویسنده مجاز می‌باشد)

 

مطالب مرتبط:

10 دفعه ای که پیتر پارکر/مردعنکبوتی دنیای اصلی مارول کشته شد

بررسی تیپ شخصیتی دشمنان اسپایدرمن براساس آزمون "مایرز- بریگز" (MYERS-BRIGGS)

شخصیت‌شناسی/ شبیه کدام یک از دشمنان مردعنکبوتی هستی؟

10 ابرقهرمان دنیای کمیک که دارای برترین دشمنان هستند

بیخود ترين دشمنان مرد عنكبوتی !

10 عمل قهرمانانه موربیوس در دنیای کمیک بوک

15 دشمن ترسناک و چندش آور مرد عنکبوتی!

قوی ترین حریفانی که مرد عنکبوتی تا به حال شکست داده است!

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

رتبه بندی 10 سلاح برتر دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی عجیب و غریب ترین دشمنان مردعنکبوتی!

10 دشمن مونث برتر مرد عنکبوتی

10 خبیثی که تقریبا زندگی مرد عنکبوتی را نابود کردند!

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی براساس مهارت در مبارزه

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی از نظر زور بازو!

10 شخصیت خبیث مارول که مرد عنکبوتی تا به حال باهاشون نجنگیده!

رتبه‌بندی باهوش‌ترین دشمنان مردعنکبوتی

معرفی معروفترین دشمنان مرد عنکبوتی

رتبه بندی دشمنان مرد عنکبوتی در فیلم های سینمایی

10 دشمن برتر مرد عنکبوتی

10 دشمن مرد عنکبوتی که از کمیک ها ناپدید شدند!

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

Submit to DeliciousSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

دیدگاه‌ها   

blaksummerz
#1 blaksummerz 1401-11-19 20:39
بسیار مقاله ی زیبا و جالب بود
مورد ۵ از همه جالب تر بود چون بیشتر موارد ارادی بودند و به خواسته ی خود دشمنان اسپایدی به وجود آمده بودند ولی مورد ۵ غیر ارادی بود.باتشکر
نقل قول کردن
the Batman
#2 the Batman 1401-11-19 23:44
چه جوریه مقالات تخصصی بتمن تو ایران اینقد کمه ولی شما ۱۰ ساله دارین راجع به اسپایدرمن مینویسین و موضوع کم نمیارین؟!!
نقل قول کردن
venom
#3 venom 1401-11-19 23:46
موضوع و عالی و بکری داشت
واسم سئوال شد آیا تابحال ونوم‌ جون اسپایدرمنو نجات داده؟
نقل قول کردن
blaksummerz
#4 blaksummerz 1401-11-20 15:12
به نقل از the Batman:
چه جوریه مقالات تخصصی بتمن تو ایران اینقد کمه ولی شما ۱۰ ساله دارین راجع به اسپایدرمن مینویسین و موضوع کم نمیارین؟!!

اگه اسم سایت رو بخونی متوجه میشی چجوری
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید